Ať žije náš prezident generál! - zpět na článek

Počet komentářů: 289

  1. Ve volbách opět jako při nákupu v supermarketu rozhodovala reklama a vybičované pocity…

    Ne, ve volbách opět rozhodovalo 10-15% „mrtvých hlasů“ pro zkorigování výsledku podle požadavku.

    1. Tak jako víte co, to druhé kolo byla tragédie ještě než se vůbec začalo volit, protože zvolit si ze dvou estébáků a šmejdů, to je jak volba mezi kulkou a provazem. Bylo to celé podivné už od počátku.

      1. Tak k „volbám“ byli „připuštěni“ pouze vybraní :)

        1. ??????

          1. Předpokládám, že jde o kandidáty a nikoli o voliče. A v tomto je to zcela pravdivé, minimálně, pokud jde o předvýběr “vítězů” a “zbytečných outsiderů,” jak převedla mainstreamová média.
            Spolu s nesmyslným upřednostňováním možností nominace poslanci/senátory oproti občanům, je to dokonalé pokřivení přímé volby prezidenta a to ještě čteme od politiků/novinářů/celebrit, že dát volbu do rukou “venkovské lůzy,” byl nejhorší nápad.

            1. :o))) Ano, asi to dělala pracovní agetůra Předvýběr

            2. jo, takhle tomu rozumím. Ano, to rozděleni byla sviňárna, na druhou stranu posedlost médii diskuzemi byla úplně stejná pomatenost – každé médium muselo mít svoji a čím víc jich bylo, tím byly hloupější dotazy a tedy i odpovědi.

        2. Myslíš tím plnoleté občany ČR splňující požadavky nebo máš v rukávu nějakou super pošahanou konspirační teorii? 😅

      2. Volím kulku.

        1. Hm, to já bych raději zůstal naživu. :-P

    2. Chtělo by se to smířit s realitou: ve volbách už vždy bude rozhodovat reklama, a bude to tím zkurvenější, čím větší roli budou hrát zmrdi jako Zuckerberg. Protože ten potřebuje prodávat reklamu, reklamu prodávají views, a aby byly views, je potřeba aby lidi pokud možno z socsítě ani neodcházeli. A aby to tak fungovalo, je potřeba mít perfektní cílení článků. A protože už někdy v roce 2013 se vědělo, že Facebook má většinu lidí otipovanou tak dobře, že by dokázal jejich názory odhadovat přesněji než jejich příbuzní, dostáváte ten obsah opravdu na míru. Tedy, tehdy to bylo na míru v USA, v našem zatuchlém rybníčku to ještě pár let trvalo. A s obsahem servírovaným opravdu na míru už se dají dělat kouzla.

      A přitom stačí kousky ala Babiš: řeknete, že generál je proti green dealu, kurva jedna, zničí to hospodářství. Že Babiš ten green deal sám podepsal? No… to není podstatné, ale Petr Pavel by ho podepsat MOHL!

      1. Jak ve vtipu se slivovicí, jelikož by mohl pálit švestky, tak je vinen, že pálí.

  2. Tyhle volby byly jeden z největších podvodů v našich dějinách. Všechno korunováno náhlým zjevením Čaputové hned po vyhlášení výsledku. A tak to je náš nový prezident – generál Čaput. A my jsme kaput.
    Ale nechci, aby to vypadalo, že tady naříkám. Má to i pozitivní stránky – například, že kavárna prokázala svou hloupost, pokrytectví, sprostotu, nadutost a hlavně zmanipulovatelnost. Z toho je jasné, že dlouhodobě nejsou schopni dosáhnout žádné prosperity. Oni se zničí sami, je to slepá vývojová větev homo sapiens, která může hulákat jen díky tomu, že pořád mají nás. Ale brzy přijde na lámání chleba.

    1. Ten folklór je pro slepičí qvalifikovanost vzdělanosti nutné zobání hrabivosti, pudově. To nezměníte, keci. :-)
      (obušku s pytle ven) https://www.youtube.com/watch?v=r35sAKTH83U

    2. Líbí se mi komentáře doslova trotlů, žijících tak v roce 1995 na svých vesnicích, se svými tlačítkovými telefony a předpotopními auty (protože elektronika pyčo je zlá!) a navíc v mobilech nás sleduje ten Bill Gátes mámo a dívící se tomu, jak je možné, že najednou byla u generála po vyhlášení výsledků vidět prezidentka Čaputová apod. JE TO JEDEN VELKEJ KOMPLOT! No tak není. Je totiž rok 2023 a v těchto moderních volbách doslova kralovala umělá inteligence a předvolební průzkumy se prakticky trefily se 100% jistotou – je to totální zvrat a úspěch pro agentury využívající AI. Chápu, že debilové – fandové koblih a prázdných keců, populismu a strašení hloupější části společnosti v tom vidí konspiraci (mimo jiné let vrtulníkem Bratislava – Praha, je tak 50 minut). Nicméně výsledky byly známé na základě dat tak týden předem, právě, díky modelům AI. Mnoho z Vás ani netuší jak je umělá inteligence daleko, doporučoval bych začít něčím úplně základním, co může už dnes ovládat každý plebejec a přesto tím, co doslova změní v následujících měsících, možná krátkých letech životy Vás všech – ChatGPT… Pravdou zkrátka je, že Babiše volili chudí a blbí – to jsou jasná fakta a krásně to odráží to, že si opravdu někdo mohl myslet, že vyhraje, když je tolik dostupných metod, kdy bylo dávno jasné, že ne. Věděli jsme to my všichni (alespoň trochu inteligentní), ty obří kurzy sázkovek, třeba na AB nebyly cucané z prstu. Sázkovky už dnes jedou na datech od vyspělé AI samozřejmě také, proto se nebáli nasadit takový kurz, který by Vám přinesl až 12ti násobky vsazené sumy – protože bylo prakticky s 99% přesností jisté, že se tak nestane. Tak tolik asi k tomu NEJVĚTŠÍMU PODVODU V NAŠICH DĚJINÁCH. Ty moulo.

      1. Za 5. let se se za to budeš hormone stydět nebo rozšíříš kádr brutopýráků. Ale ty tržníci vydržovat nebudou to končí. Doteď se žilo z vytvořeného a střeleného defraudanty ze zlého socialismu takřka rozebrané kolonie a energie vám přeprodávají za 6 000%? tady výrobní ceny přes spekulanty a možná se místo vzpamatování a probrání se z iluze lekneš. Ale ne city, spíš možná materiálně. Juchej, ale ať ti to vydrží.

      2. AI je jenom reklamní tlamocvik. Nic víc.

        1. Takhle vymaštění jsou dnešní mladí. Teda, mladí, ono je jim třeba i přes 30, ale mentálně na úrovni mateřské školky.
          Takže jim stačí, když jim manipulace a podvody vysvětlí „všemocnou AI“ a jsou spokojení.

        2. Přesně tak!

      3. To ze vyhraje stbak SME vedeli I Bez AI

        1. To je fakt. :-(

      4. No, Babise bohužel nevolí jen chudí a blbí stejně tak jako Pavla nevolili jen chytří a bohatí – to je takově klišé zpovykaných absolventů nesmyslných vysokých škol, kteří hned poté, kdy se přistěhovali z dědiny do města, se začali povyšovat nad své minulé sousedy.
        Projděte si volební vysledky podle měst a vesnic a rychle zjistíte, že blábolíte nesmysly

        1. To je kňučeníčka :D Tak jsem se podíval a… Ano měl jsem pravdu. Chudí lidé, spíše se základním vzděláním, spíše z vesnic. Jinak já jsem v klidu, kandidát slušných lidí vyhrál, my se nevztekáme, můžeme se jen pousmát nad druhými, těmi co neměli tolik štěstí a rozumu a pragmatické volby, protože mají málo informací a vzdělání. Snad se v dalších volbách dostanete k lepším, méně nepravdivým informacím, dovzděláte se a i Váš kandidát bude příště výhercem, já se zatím trefil svými kandidáty ve volbě jak parlamentní, tak prezidentské – jde to výborně aktuálně v české společnosti. Jinak mám pocit, že takové ty kecy, jak uvidíme za 5 let a bla bla, to pochází většinou ze stejných dezolátských úst, jako že po vakcíně na Covid budeme umírat, jakože nás práškují pomocí chemtrails a jakože nás generál všechny kolem čtyříctky pošle na frontu do boje za UA. Prostě hlupáci. Nic z toho se nedělo, ani dít nebude. Jen teď budeme mít slušného prezidenta a budeme snad moci začít budovat slušnější společnost. Pro Vás ostatní je tu buď ANCAP, nebo nacpání si držky kosteleckou uzeninou :) Tak zdar a MÍR! Republika slaví, Vy jste sami.

          1. Jako vystřižený z Rudýho Práva.

            1. že? tadleta lepšopakáž tvl, na to všichno čekali

          2. Slušného prezidenta? To je dobrej fór.
            Je fakt, že tyhle volby byly jak volit mezi morem a cholerou, ale už na faktu že v druhém kole proti sobě stojí bývalí komunisti, jeden co práskal STB a druhý školený agent, mě tedy jako důvod k oslavě nepřipadá.

          3. Ty jsi přesně ten samolibej kreten, kterej přijede v nalizovaný Audině na vesnici a prednáší vesničanům jak maj žít. Víš houby jak kdo volil, koneckonců to se ve slušný společnosti neŕíká, takže tady pracuješ s domněnkami. Že měl Bureš vyšší počet hlasů v okresech. jako je Sokolov nebo Bruntál je jasný, ale že měl 30% ve velkých městech Ti uniklo. A tam fakt nejsou chudí lidé z vesnic.
            O tom, že Pavel je slušnější člověk než Babis nebo Zeman není sporu, jestli bude slušným prezidentem ukáže čas. Ale pokud se namyšlenci Tveho typu budou v příštích letech chovat jako se chováš, tedy pohrdat lidmi , co nejsou podle Tebe tak hoch jako Ty, budeme tu bohužel mít Burese za dva roky v premiérském kresle. Tak se uklidní a běž si pořídit trochu skromnosti a slušnosti

            1. bubik: tak to je ten kretén, co si myslí, že Passat CC, pardon Arteon v ropě, je „vyšší střední třída“. Klasický případ ne moc inteligentního člověka s ne moc hezkých pozadím, který si najednou připadá jako „někdo“, ač akorát střední třídou brousí Evropu. Typ „úspěšný podnikatel v Herbalifu“ nebo jakémkoliv jiném MLM, akorát tenhle to zvládl jako zaměstnanec. Což ho nejspíš taky štve, proto ta arogance.

            2. nějak podobně nejspíš s lidma jednama frantíkovská šlechta v 18. století, hrozně překvapená, že pak na ně lidi vzali vidle a tentokrát už úspěšně, a pak stáli před gilotinama frontu jak dobytek na porážku

          4. No, on už vám soudruh generál vysvětlí, co je to „slušnost“. :-P

        2. Já bych moh vyprávět, kdo všechno volil Babiše. Všichni ti vzdělaní inženýři přesvědčení o tom, že pan babiš je bohatý podnikatel, který už narozdíl od kmotrů z ODS nebmusí krást.
          Teď jim ale už média řekla, že mají dělat přesný opak a tak si to, že jsou vzdělaní a bohatí dokazovali volením pětikloaky.

          1. Strojník, který podlehl mediální propagandě o kradení ODS, aby volil dotačního zloděje Babiše, aby po čase nevolil Babiše, protože kradl v době, kdy ho volil, a který poté volil Pavla, kandidujícího do role, kdy nemůže nic jiného krom ceremoniálních per, nebude vzdělaný.

            1. Bohužel to nebyli jen strojníci ale i bohati fabrikanti….někteří prohlédli, jiní ram jsou dál

            2. Pardon. Smělá otázečka. Jaké ukradené dotace byly tomu hochštaplerovi prokázány? Nebo jen jedete setrvačností tu mnohaletou liberálně demokratickou kampaň, která na rozdíl od té Bábovi, nebyla nikdy ale opravdu nikdy negativní a očerňující?

            3. Co to je dotační zloděj? Kdeže a zaco byl odsouzen?

          2. každého kandidáta volili v každých volbách přesně ti, na které byla cílená kampaň toho kterého kandidáta (byla-li vůbec jaká). a tedy ano, v druhém kole posledních voleb skutečně Bábu volili ti chudí a blbí. při první kandidatuře politické divize Agrofertu do poslanecké sněmovny volili (kromě chudých a blbých) také měšťané první generace*) a vysokoškoláci bez vzdělání**). tentokrát to bylo moc i na ně.

            jestli kampaň vítěze byla morální kýč – byla. ale kdyby v druhém kole kandidovalo proti Bábovi prase, vyhrálo by – vlivem Bábovi kampaně – s pravděpodobností hraničící s jistotou právě to prase.

            *) měšťanem se člověk nestává přestěhováním do města za prací, ale v nejméně třetí generaci městského způsobu života a myšlení. měšťané dle této definice nejsou potomci proletářů z libně, ale může jimi být rodina vesnických učitelů/lékařů. více třeba Rehnicer.
            **) vysokoškoláci bez vzdělání jsou ti, kteří kromě svého úzce vymezeného oboru nepochytili vůbec nic. typicky ausgerechnet ten Bába v nějakém tom tyjátru v nějaké té učebně, kdy vyšlo najevo, že v životě nečetl žádnou knihu. člověk se skutečným vzděláním by měl mít zájem o svět a povšechnou orientaci obory napříč.

            1. Tak. Babišovu cílovou skupinu v druhém kole krásně ilustroval případ Chánova. Ještě nikdy v naší historii se nikomu nepovedlo dostat cikány masově dobrovolně k volbám. Sice to zcela jistě nebylo Babišovým cílem, ale zafungovalo to na ně skoro stoprocentně.

            2. z prasete by bureš nadělal párky deluxe (=je v tom i skutečný maso)

      5. Máš to blbě debile. Sleduje tě META a ALPHABET. Malej měkej je v tomdle looser.

  3. Achtung, atenzione, tydýt nebo ňák. Jsou tam příšerný opakující reklamy tak si u toho nelehněte nebo to nepouštějte páč sprskaj vás kožaci dokola kolem a futr blééé.
    https://www.youtube.com/watch?v=wsixkhV5RfQ

  4. Hm. Taiwan je „režim“? Zajímavé. Tak se zeptám autora – co Rusko, to je také „režim“, nebo nikoli? Jak přesně se pozná, zda je nějaký stát normální „národ“, nebo pouhý „stát“, nebo hned „režim“?

    1. Vážený pane Mrcasiku,
      ano, na Tchajwanu je určitý politický režim, stejně jako v Rusku je určitý politický režim, stejně jako u nás doma je určitý režim, dovolím si přeložit jako zřízení nebo uspořádání. Podle slovníku cizích slov způsob, úprava, systém chodu (vlády, života, práce, průběhu). Použito správně. Obvykle se vyjadřujete jasněji, nerozumím Vaší myšlence. Můžete to trochu rozvést?

      1. Režim a systém jsou dvě různé věci. Není zač.

      2. Pokud to vidíte takto, a běžně píšete např. „ruský režim“, tak je to jen váš kolorit, budiž.

        Má otázka byla motivována faktoidem, že „režim“ je minimálně půlstoletí žurnalisty všech světových stran a bloků používáno jako pejorativní termín pro vládu, o níž je potřeba naznačit, že je jakýmsi způsobem nelegitimní, utlačovatelská, prostě závadová. Včetně samozřejmě domácí opozice – když ta hovoří o své vládě jako o „režimu“, automaticky se tím stylizuje do role disidentů.

    2. JM
      Tchajvan je fašistický režim ohrožující nejmírovější zemi na zeměkouli.
      Rusko je parlamentní monarchie, tam to bez silného cara nikdy nefungovalo.
      KLDR je nepotická osvícená diktatura.
      Jižní Korea je nepotická fašistická kleptokracie, kde v dobách kdy súdruh Husák zajistil kopu dětí a klid na práci, šéf tajné služby zastřelil prezidenta jehož dcera o 35 let později coby prezidentka kradla jako straka.

      1. Zřejmě ten šéf věděl co dělá.

        1. @shane
          tak sral ho no, bo přesluhoval, ale jinak byl starej Pak v Top10 úspěšných asijských vůdců…

          1. A co teprve Ataturk…

  5. Blahosklonně poskytnu nevýhercům radu ex post, měli v ANO zkusit nominovat Dluženu, prezentovat ji proti Tetuši jako ekonomku z praxe na FÚ a MF a ne teoretičku z VŠ a nechat ji blbnout na facebůčku a instáči za Andyho nebo ANO prachy. Do druhého kola by prošla a pak měla naslibovat hory doly zdroje jsou, rozdávat se bude jako v Řecku, investice do každé vesnice a Andy to za necelé 4 roky pojistí jako premiér, i tu pičovinu s odvoláním vlády a jmenováním vlády národní záchrany s Andym jako premiérem mohla slíbit, všem čerpačům dávek a dotací a milovníkům státu co se má o všechny postarat.
    Pak mohl být rozdíl o kozy pirátky Richterové a ne o prdel exministryně Dostálové…

    1. Ještě tu nukleární nadsamici džamilu nebo dráb ovou s výměnou penetrací pozadím jourou a dost.

    2. Tak nejlepší by bylo nominovat nějakou opici z řad béčkových celebrit nebo politických mrtvol a tu pak řídit. Jenže to by nemajitel nesměl bejt paranoidní narcis, co nikomu nevěří.

    3. Na „Dluženu“ budete ještě s láskou vzpomínat. Snad Vás to trkne, až se budete koukat na Státní závěrečný účet roku 2023. A to jim do fiskálu padne skoro 100 mld. jen za DPH z dražších energií.
      Namrdat manko za dva roky takové, na které se ANO nadřelo 7 let, to chce fištróna a Pekarovou jako maskota.

  6. Musím přiznat,že jsem byl vedle jak ta jedle,když jsem po volbách do parlamentu psal,že vyhraje Hrabiš-Nicméně volba mezi zeleným zmrdem nebo slovenskou kurvou je ve své podstatě katastrofa.My, co nám táhne na 50,už nezbývá než si přát někam zalézt na zahrádku a v klidu to nějak doklepat.Samozřejmě s hromadou 7,62×39,pár granátů a nezbytným pro kladení aktivního a posledního odporu..Iluze si nedělám,ale aspoň bude prdel se dívat,jak se zmrdi co volili fialu,zmrdy z KDU a Top09 budou žrát s koblihama a Pijáty..Čeho jsem se to dožil..mít dnes děcka v předškolním věku, uvažoval bych jestli si nepropálit díru do hlavy hned..
    A to ještě nevíme nikdo,jakou laskominu chystá na prostý lid obrkurva Jourová.

    Pánové, navrhuji založit spolek posledních dnů, kdo by měl zájem, můžeme se někde scházet a u vína probrat a připravit si scénáře jak z hororu..Ale aspoň bych v tom nebyl sám..:)

    1. Předškolní děcka určitě nic tak nepotěší, jako tatík s ustřelenou kebulí…
      Ostatně děcka se rodí do neklidné doby* posledních deset tisíc let…
      A dřív to nebylo o nic lepší, akorát se nedochovaly písemné záznamy…
      Zatím to vždy dopadlo tak, že nějaké procento z každé generace přežilo do té míry, aby se stačilo rozmnožit…

      * Pusťte si pro uklidnění Country radio…

      1. :DDDD ano,máte recht, zasmál jsem se..máte +

    2. Videl jsem jeji vystoupeni v Davosu, Proti tomu, co se chysta tam (a nikoho to moc nezajima), jsou nas vyber z dvou svini nebo prachy nacpany ukrajinskejm oligarchum jen nepodstatna epizodka.

      1. půlka Asie, většina Afriky, Jižní Ameriky, středního východu, má tady těch globálních zmrdů užplný zuby a paktuje se dohromady s tím, že radši pozdechají na frontě, než by se nechali semlít nějakejma západníma židobolševikama, co s nima budou hejblat jak figurkama

        takže si můžou plantat po Davosech, co chcou, za chvílu budou s tikem ve voku jak Áda co pak hejblal neexistujícíma divizema

        1. Asie, Afrika a Amerika Sud mi jsou zhola burt, dulezitejsi je, co se z „vyspelyho“ Zapadu rozlejza sem. Jak to petidemolice (anebo kdokoli, kdo tam zrovna sedi) proste odmava jako odmavali Lisabon nebo GD a Tychetskj posveti a nikde kolem toho neni zadny halo. A i kdyby bylo, odmavaji to dementi, co to tam z nemlich stejnyho duvodu hodili nejdriv Bartovi, pak Kalouskovi, pak Babovi a ted Pavkovi.

          Musim to video nekde vyhrabat, protoze tu povysenou slizskost (a Jourova je jen tresinka navrchu) by mi asi jinak nikdo neveril.

          1. pro očividně pomalejší to musim teda uvést – tady sme bohužel zrovna ty figurky, co sebou hejblat nechávají

            ve stále větší části světa nechcou, a místní zpovykaní pitomci nechápou, jak je něco takovýho možný, dyk ty západní hovnoty jsou to nejlepčí, co ve vesmíru zatím kdo vymyslel, tak jak to může někdo odmítat, asi bude nutný teda jim to tam zas dovézt na křídlech letadel a hlavních tanků, než dostanou rozum

            1. behemot +1*

    3. „někam zalézt… s hromadou 7,62×39“
      Sympaťák. Man of culture.

      „Pánové, navrhuji založit spolek posledních dnů…“
      Neviděl bych to nutně tak černě, poslyš. Navrhuji založit spolek obnovy, spolek nasraných soběstačných mužů, spolek přátel Koruny České a Markrabství Moravského, či něco na ten způsob.

      1. Myslím, že 102NU71 by Koruna Česká, jejímž cílem je obnovení monarchie, která už si jednou na Moskaly vyrazila, nepotěšila. :-)

        1. Nevím. Moje řeči zase potřeba nebrat příliš vážně.

          Ad monarchie: tož ale, to bylo víc jak před sto lety. Jiný geopolitický rozložení sil, jiný způsob vedení války, a ještě, jiná představa o vedení války (se říká, že s první světovou vzaly za své představy o válečný cti a hrdinství – první velká válka, kde byly nasazeny výdobytky industriální revoluce, kulomety a tanky najednou masakrovaly lidi…)

          O co nakonec dneska jde? No, nehnat se jako zpropagandovaný idiot do bojů na nějaké Ukrajině, do nějaké tzv. války, která se nás ale vůbec netýká (která je vytvořena na zakázku globalistickými elitami, případně pro odvedení pozornosti od krachu dolaru a soudobýho finančního systému).
          „If all else fails [ve špinavých Keynesiánských ekonomikách], they take you to war.“
          Taky nejde o to sledovat ty mainstream hovínka, a nechat si tím otrávit život. Zařídit se za sebe – na sebe a svý okolí, pro svoji duševní pohodu, nezdolost – i když teda toto dneska může být těžký.

          1. To už je nudný, „globalistické elity“ je podobný žvást, jako „západní imperialisté“. Omyl bezuzdného keynesiánského tištění peněz je zjevný, ale to neznamená, že nepotřebujeme zdroje. A konflikt, kdy morálka a možnost získání zdrojů je v souladu, by bylo chybou nevyužít.
            Soběstačnost, pohoda a nezdolnost, souhlas. Ale kam se poděla chuť po expanzi?

            1. „To už je nudný, „globalistické elity““
              No jo, já vím – co s tím? Někdo to tam do našeho povědomí ale furt cpe, v něčím zájmu to není. V mojem zájmu ne, ve tvojem taky ne, ale…

              „Ale kam se poděla chuť po expanzi?“

              Není kam. Příliš mnoho lidí, každý kus země někomu patří, a planeta je plná. Takhle dál jet nelze… teda lze, ale Fallouty jsi hrál, předpokládám.

              Někam zalézt, nechovat se jako sebestředěný expanzivní kokot, třeba si pořizovat v průměru míň děcek, a nemít přepálený požadavky na zdroje a na kvalitu svýho života. A tak.

              1. Takže zchudnout? :)

                1. No tak plánovaný ožebračování pracujícího obyvatelstva je program, co razí naše úžasná vláda.

                  Zbohatnout, zchudnout, nějak si s sebou počít, to je otázka. Všiml jsem si, že jak se ve 20. století ještě vyrábělo (fyzický věci) a fungoval průmysl, tak dneska se ta chuť po expanzi přetransformovala dovnitř, do abstraktních bullshitů. Tj. dneska jsou sociální vrstvou, co je na tom nejlíp různí politici, profesorové obskurních oborů, profesionální lovci dotací a grantů, neziskovky přisáté na stát a na globo mafii, atd.

                  Já potřebuju k soběstačnosti a spokojenosti v dnešních Kč cca tři až pět milionů, abych je mohl transformovat do materiálních statků, které mi umožní ukázat systému prostředníček. Nějaký základy připravený mám, ale teď to fakt neufinancuju…

                  Je to dost o tom, co vnímáš jako bohatství. Někteří moji příbuzní jeli celý život na pohodlnost, „stát se o mě postará“, a tudíž jsem i já v horčí výchozí pozici, než by bylo optimální.

                  Dál je otázkou, co má hodnotu vzhledem k aktuálnímu hodnotovýmu systému. To Lamborghini ve vyhřívaný garáži dneska hodnotu má; jak bude o dost hůř, bude to krám na obtíž…

                  A ty to máš jakpak?

                  1. S tím ožebračováním to nechápu; daně zatím nikdo nezvýšil… A inflace je na vládě dost nezávislá, byť si to tato nemyslí.
                    Fyzický věci se vyrábějí pořád, jen se v EU (a USA) chce málo makat + přemrštěné ekopředpisy, tak se hodně věcí outsourcovalo, ale poslední 3 roky vidím pomalý pohyb zpět. Z grantů/dotací beztak lovíme jen to, co jsme tam odvedli, chybou je vybírat daně a ne je rozdělovat více těm kdo umí (granty/dotace) a méně těm, kdo čumí (socky).
                    Co/kdo je systém? Je systém hospodský, k němuž chodím na oběd? Nebo ten, kdo si kupuje výsledky mojí práce? Tuhle antisystémovost moc nechápu.

                    Mám to tak, že diverzifikuju riziko a rezervy, ale za hlavní investici považuju umět něco, co moc lidí neumí + mít kolem sebe řadu zavázaných lidí. Od dětí přes přátele až ke spokojeným dlužníkům drobností. A nespěchám s vracením závazků.

                    1. Takže říkáš, že jsem moc paranoidní, či že to minimálně popisuju dost neobratně. Asi jo…

                      Systém je… jak jsem to tu myslel… nutnost být někde zapřažený v řetězu zaměstnání, za plat pár korun, na splácení měsíčních výdajů spojených s vyžitím, jen abych se sotva udržel nad vodou (social contract, který nám trochu nafoukl a přebujel). Cesta ze systému je pro mě cesta škrtání výdajů, tj. cesta z nevolnictví, za svobodou. Třeba nechcu stávat v 7. hod., nechcu se podílet na řešení malicherných tasků různých taskmasterů…

                      Poslední odstavec moc pěkně napsaný! Taková sociální záchranná síť. A podle toho co říkáš, mám problém: umím něco, co moc ostatních ne, ale neumím to už prodat (soc. rovina nic moc).

                    2. Nutnost si vydělat = nutnost být pro někoho jiného užitečný a netřeba do toho zatahovat slovo systém. Tvůj obor ti neumožňuje stát na vlastních nohou a mít své zákazníky spíše než zaměstnavatele? Často je to mnohem šikovnější. Dívej se na to jako na lov; šelma, která nebude lovit, umře hlady. :)

                    3. Lovit si většina lidí odvykla, chtějí to mít hezky jako šelmy v Zoo – 3x denně dostat flakotu od zŕizence

                    4. Tak je třeba rozbořit klec a zřízence propustit. :-)

                    5. Sakra, s tím se nedá jinak než jen souhlasit.

                      „Tvůj obor ti neumožňuje stát na vlastních nohou a mít své zákazníky spíše než zaměstnavatele?“
                      Asi jo, umožňuje. Znalosti trochu jsou. Dodělám si web, abych se mohl prezentovat. Pak se vydám spamovat potenc. zákazníky. První krůčky nejsou snadný, ale jak sám píšeš, není alternativa.

                    6. daně byly zvýšený opakovaně, s každým zvýšením existenčního/životního minima

                  2. Ono to bohatnuti bylo dáno levnými energiemi (z Ruska) a levnou prací (Čína a okolí). Evropani si odvykli pracovat, taky proč by, když je stát umřít nenechá a z dávek se dá jakž takž slušně žít.
                    Jenže energie nejsou a Čína podražila a rozjela svůj byznys na know how, které jsme jí předali. A najednou se zjišťuje, ze Evropa umí houby, nemá suroviny, nemá kde je vzít a nemá ani sofistikovanou výrobu. Takže ano, kdo umí, ten z Evropy prchá a zbývají ti pricucnutí na státní cecík. Kteří pochopitelně nejsou schopni vidět budoucnost jinak, než ještě ve větším pŕicucnuti.
                    Že půjdeme jako světadíl do prdele, je jasný. Obávám se, že ani Vašich 5 mega Vas nezachráni

                    1. Je to tak, a zbývá dodat že právě té energetické závislosti si byl Putin vědom a neočekával, že naprostá většina Evropanů nebude hledět na krátkodobý zájem a pomůže ho poslat „na chuj“.

                      Nesouhlasím ale s tím, že je úpadek Evropy nezvratný. Právě expanze nám může poskytnout novou krev (ve smyslu území pro výstavbu, surovin, i imigrace).

                    2. na chuj? kdy těží míň a vydělávají víc a drahý evropský zboží nahradili kompletně čínským, indickým, tureckým…?

                      v piči sme my, třeba já teď nemám jak sem měřáky dostat, už sem z RF nelítá ani počta, leda oklikou přes sousední stády, snad někoho najdu

                    3. Na kolektivní rovině jasný, dobře popsaný. „A najednou se zjišťuje, ze Evropa umí houby“ – tady bych řekl, že jde o generační vývoj. Ta generace, co ještě něco umí, ta tu jde do důchodu. Nahrazuje je generace sofistikovaných levicových intelektuálů s dvojitými karamelovými latté…

                      „energie nejsou“
                      Nevím. Já se vždycky snažil počítat tak, abych vyšel, a ještě s rezervou, kdyby se něco potentovalo. Že nějak rozhodne nějaký Brusel…

                      Žárovky jsem vyměnil za LEDky, PCčko přeskládal na nízkospotřebový, atd. Kdo na to má, zatepluje, FVE, atd.

                      „kdo umí, ten z Evropy prchá“
                      To je kdo, prosím? Franta z vedlejší vesnice? :)

                      „ani Vašich 5 mega Vas nezachráni“
                      Mi rozhodně nevykej. Jsem vesničan se slámou v botách, ne vážený pán.

                    4. Naštěstí ne, mladí levicoví intelektuálové píšou na Twitter a jejich vrstevníci zakládají a přebírají firmy. Za dalších pár let ti první budou zaměstnanci těch druhých. Šikovných lidí je pořád dost, trochu problém jsou řemesla, protože spoustě mladých vymyli rodiče mozek, že dělat rukama je fujky, a oni šli na nějaký stupidní žvanivý obor, místo se rozumně vyučit. Ale i to se zvolna mění.

                    5. „mladí levicoví intelektuálové píšou na Twitter a jejich vrstevníci zakládají a přebírají firmy. Za dalších pár let ti první budou zaměstnanci těch druhých“

                      Je možný ,že ten trend se (částečně?) bude obracet.

                      Co jsi napsal, o tom defacto pojednává tato tlustá knížka:
                      https://www.amazon.com/How-Not-Become-Millennial-Sociological/dp/B084QKMZTJ

                    6. Bude, společenské nálady se chovají jako kyvadlo. Bohužel máme média, která fungují jako zesilovač trendů. Ale vidím to pozitivně; dvě poslední věci, které ukázaly, jak jsme jako společnost shnilá a panicky se děsíme jakéhokoli rizika byly:

                      – covid – připadal jsem si jako ve snách, když 95% mých známých souhlasilo s téměř libovolným omezením svobody jen proto, aby nezemřelo pár starců

                      – ukrajina – tady je to lepší, moje „bublina“ se konfliktu minimálně z poloviny neděsí, ale i tady v diskusi vidíš, kolik lidí chce prodat svou duši za levný plyn a ropu a z hliněného obra Ruska mají panický strach

                    7. Dissenter
                      29.1.2023 v 22:48

                      to ses nejak přepsal a chcel napsat že kolik má z hlíňáka US of A strach, a tak rači mu polezou do prdele a mj. vod něho budou nakupovat tu ropu a plyn za pětinásobek, je tak?

                    8. Dissenter
                      29.1.2023 v 22:33

                      v řemeslech to je taky na piču, ekonomika jde do hluboké prdele, výstavba i rekonstrukce o desítky procent dolů, nový projekty v nedohlednu, takže nový zakázky už moc nebudou a většina to potvrzuje napříč oborama

                      jediný co, tak hovna a sračky jako támdle žrkadla na střeše, což je ale sračka, většinu peněz za hard statky nakonec požerou rejže, pže všecko se tahá vod nich, a pak kdejací ouřadničtí příživníci

                      a hlavně v dlouhodobým hledisku je to neuvěřitelný plýtvání statkama, který budou krátkodobě nasměrovaný do nějakejch kapes za cenu toho, že zbytek to stahuje do sraček, protože to je z převážné většiny hledisek kokotina, která nemůže konkurovat tradičnímu rozumnýmu konzervativnímu použití těch statků

                    9. O těch solárech už jsme to probrali, jasně že to není tak efektivní jako pálit uhlí nebo uran, ale soběstačnost (alespoň nějaká) je taky fajn.
                      Zlevnění nákladů na výstavbu kvituju, už předloni to byl extrém a loni jsem naštěstí nic nedělal. :)

                    10. Dissenter 29.1.2023 v 22:56
                      U solárů na střeše žádná „soběstačnost“ NEEXISTUJE, to je ten největší blud na světě!

                    11. @Behemot: „v řemeslech to je taky na piču, ekonomika jde do hluboké prdele… projekty v nedohlednu, zakázky už moc nebudou… napříč oborama“

                      Možná teda, na individuální rovině umět něco navíc, být schopen přehodit výhybku. Umět řemeslo, a nějakou intelektualičtinu k tomu.

                      „hovna a sračky jako támdle žrkadla na střeše“
                      Obdivuju tvoji schopnost nadávat :)

                      Hodím tu nějaký čísla a odkazy pro tebe a Dissentera, ano?

                      Máš FVE 10kWp. To dělá v průměru budget 14kWh i na za mizerný prosincový/lednový dny. To jde (uřiví nějaký PCčko, osvětlení i ledničku).
                      https://geniusfve.cz/2022/06/06/fotovoltaika-v-zime-kolik-vyrobi-elektriny-a-ma-smysl-odmetat-snih/

                      Bydlíme na venkově. Půdu nad zlato. Půda se o nás postará. Vlastnít několik hektarů, třeba i takto: https://www.agropress.cz/agrolesnictvi-v-cr-ocima-prukopnika/ (a když dávají dotace, vím, je to zlo, ale škoda nebrat…)

                      Generuje to dřevěný odřezky –> kamna, kotel, něco se s tím vytopit taky dá. To, plus je to defacto food forest.

                      „v dlouhodobým hledisku je to neuvěřitelný plýtvání statkama, který budou krátkodobě nasměrovaný do nějakejch kapes za cenu toho, že zbytek to stahuje do sraček, protože to je z převážné většiny hledisek kokotina, která nemůže konkurovat tradičnímu rozumnýmu konzervativnímu použití těch statků“
                      Jak to myslíš? Tady úplně nerozumím.

                      Průsery se panstvo naučilo odsouvat na dluh dalším generacím (to už tady dost možná nebudeme). X třeba cirkulární ekonomika, která panstvu nejede.

                      Úředník potřebuje vykazovat činnost. Nikoho tam nezajímá, že činnost je v lepším případě zbytečná, v horčím škodlivá. Bohužel.

                    12. (a když dávají dotace, vím, je to zlo, ale škoda nebrat…)
                      přečtěte si to po sobě, klidně i párkrát, třeba dostanete chuť si lisknout…

                    13. Já jsem vpohodě. Ale ty bys mi rád naliskal, že?

                      Sorry, pane z grammar policie. Některý ty myšlenky jsou psaný navečer, narychlo, z hlavy rovnou do klávesnice. Však snad rámcově víme, co jsme čím mysleli. No.

                    14. rámcově vím, že vinou „jsem pravičák, ale“ a „dotace fuj, ale když dávaj“, to pak vypadá tak, jak to vypadá….s gramatikou to nesouvisí, s tupostí tý věty jo

                    15. Já myslel, že to nesouvisí jak s gramatikou, tak s tupostí věty – že to je spíš o tom, že jsem projevil slabost morální integrity. Že pravičák dotace zásadně nebere, protože dotace jsou fuj (abychom se bavili o podstatě věci).

                      No, o podstatě věci… doba pravičákům zas tak nepřeje. Pražská kavárna operuje přes dotace standardně – a když ty ne, stavíš se proti nepříteli z kavárny do konkurenční nevýhody (to je fakt).

                      Dá se to pak odargumentovat různejma ohebnejma argumentama typu „když já beru ty dotace, tak vlastně pomáhám tomu, aby ten zlý systém už padl“. Nevím, jestli zrovna na tohle cílím. Ale zase, co si počít, s vlastní mizernou kupní silou?

                    16. „pravičák ale“ a „dotace fuj, ale naval“ spolu v tomhle případě nesouvisí, byl to jen příklad dvou věcí, co mě vytáčí, když je vidím. pro mě sou dotace hnus a i když mám hospodářstvíčko a v dohledné budoucnosti i dosáhnu na plochu, na které už jde čerpat, tak prostě ne. rozumím, je to konkurenční nevýhoda, rozumím, připravil bych stát o prachy, ale prostě ne. buď se starám sám a jde to, nebo na to seru, nutit ostatní, aby mi přispívali je přes čáru.
                      o vlastní mizerné kupní síle mi povídej, holt se musí začít v malým a pomalu, jestli máš pozemky, jak píšeš, tak to máš víc, než spousta lidí kolem. dej tam hejno slepic, pořádně se starej a neproděláš, víš jak vejce stůplo?:) rozhodně bych ale nemluvil o samostatnosti a nezávislosti na státu ve stejným příspěvku, kde zmiňuju po dotacích napřaženou pracku, už si rozumíme?

                    17. Máš teda pravdu – „pravičák ale“ a „dotace fuj, ale naval, protože mizerná kupní síla“ zní spolu docela stupidně, co na to teď koukám. Na co bych se teda lépe, pokrytecky, mohl zmoct, je nějak takto: teď shrábnout dotace, a třeba za deset let, jak Budě Líp (TM) a i ta kupní síla bude, vytěsnit minulost, a se jako tvářit, že se mě jako nějaký dotace netýkají a netýkaly. I toto je čistější než viz výše. Morálním vítězem seš pak však jenom ty.

                      Vejce, to je něco – stůplo snad o nějakých 120%, je z toho jídlo bohatých. Jak nejsem úplně zastáncem živočišný výroby (prasata fakt smrdí, atd.), tak udělat výběh pro slepice, nějaký oplocený 100m2 nic, má to dneska něco do sebe. A jestli do r. 2030 budeme prý chtít být šťastní, bez majetků, a na jídelníčku cvrčky, dost možná přehodnotím i to prase.

                    18. Fatso
                      29.1.2023 v 23:16

                      když to převedu na prachy, tak tady tech žrkadel a podobnejch utopickejch kunďáren za 1 bilion postavíš malej zlomek kolik za stejný love postavíš uhelnejch, vodních nebo jadernejch elektráren, jak v instalovaným výkonu, tak v roční výrobě, a životnost ani nemluvit

                      nejde jenom vo posraný žrkadla jako takový, ale taky te nesmysle vokolo; z 10 kWp mít 580 W průměr, v praxi teda asi lehce přes 1 kW dokud je světlo, v noci to sice asi produkuje taky, ale skoro nic, to je naprosto na piču, na tom můžeš tak s bídou provozovat bojler na teplou vodu a nějakou tu lednicu, mražák, svícení LEDkama

                      mikrovlnka už je na hraně, pračka hovno, myčka hovno, větší vysavač hovno, šporák ani omylem…sorryjako, radši dalších pár reaktorů, odstřihnout se vod dojčlandů a nech je eletrika za ~3 kačky v koncu

                    19. soláry dokážou bejt skvělá věc, když si je postaví ten, kdo je dokáže naplno využít. stejně jako řepka je skvělá plodina, když jí nezneužijou vychcanci k čerpání. to, že to dotujou a cpou lidem, kterým se to nikdy nevrátí, je svinstvo, ale asi by to nemělo vést k automatickýmu odsuzování tý věci jako takový…

                    20. Levné energie nejsou, to vidíme kazdý na fakturách. Ono je pro efektivitu výroby rozdíl mít kWh za koruny dvě nebo deset. Takže energie obecně ano, budou ale za jiné peníze, což zvýší výrobní náklady, sníží konkurenceschopnost a pŕináší inflaci
                      Kdo prchá – chytří lidé se snaží uchytit ve výzkumných centrech mimo Evropu – USA, Izrael, Dálný východ. Nemyslím, že by byl nějak silný proud inženýrů směřujících za výzkumem z USA do Brna nebo Varšavy třeba

                    21. @bubik, Kdo prchá – tak zase, tady jsme doma. Zdekovat se do neznámého se mi nepozdává. Přinejhorším, bych si byl dovolil představit zmizet do jiného vidlákova (Idaho, Dakota). Nebo na Šumavu, no.

                      Zachytil jsem řeči bohatých, že jsme v době globální nestability, a že je lépe vykrýt riziko vlastněním domů v různých zemích. Reálně, toto uvažování je fakt mimo moje finanční možnosti…

                    22. bubik: do USA se dneska ještě bez tečky nepodíváte a o tom, jak se ke covidu s nadšením pokusných morčat postavili Izraelci bylo také napsáno dost. Co konkrétně myslíte „dálným východem“?

                    23. Nejspíš Čínu. Akorát to je totalita jak řemen. Japonsko a Singapur dtto. Thajsko a Indonésie taky, navíc tě tam s chutí oškubou. Indie jakžtakž ujde, ale zase všude špína a choroby. Atd. Asie je dobrá akorát na dovču.

                    24. Utíkat „za svobodou“ kamkoliv mimo okruh euroatlantické civilizace je nesmysl. Všude je to mnohem horší. Maximum co lze čekat je „thajský model“, kde se nad turisty přivírá oko, aby se nevyplašili a nepřestali jezdit. Ale zkuste se v Thajsku dostat do maléru. Poserete se z toho.

                    25. shane: tak Čína by mě právě nenapadla, resp. myslel bych si, že zrovna tu nemyslí, o podmínkách tam něco vím a máme tu PolarBeara pro aktuální informace.

                      Ale to ostatní už je zajímavější. Překvapuješ mě tím, že Singapur a Japonsko jsou „totalita“. Totiž – jak se to projevuje? Japonsko znám velmi dobře, Singapur ze služebek a obojí je velmi specifické, nicméně z pohledu expata vlastně není zřejmé, jestli tam ta totalita je nebo ne a čím se tedy projevuje. Jasně, v obou zemích je zajímavé zjistit, co vlastně znamená „mít auto“ (Singapur je větší úlet), státní úřady fungují taky zajímavě, ale z pohledu života jsem si tam jako v totalitě nepřišel. Což je pochopitelně určitě i tím, že se tam nepletu do politiky (teda, to ani tady, ale na žalobu z ideozločinu tu stačí psát příspěvky na net to zdá se stačit může). Nicméně v čem tam tu totalitu vnímáš?

                      V Thajsku (a nejen tam) není potřeba být v maléru, stačí, když budeš chtít místo utrácení peněz ty peníze vydělávat. Mafie tam frčí stejně jako jinde a na cizáka sem tam moc pěkně nedívají (před lety jsem četl článek od člověka, který tam popisoval kavárnu či restauraci v nějaké přímořské lokalitě, bylo to velmi poučné).

                      Singapur má expaty rád, stačí mít prachy. V Japonsku je expat jen na delší pracovní dovolené, stát se občanem je tak akorát pro těch 0.6% obyvatel, co mají motivaci, schopnosti a prostředky to zvládnout (mmj. nutnost složit zkoušky z japonštiny).

                      Indonésii neznám (jen Bali) a tam je to hodně zajímavé, kdybych tam moc chtěl, tak českých potápěčských základen tam pár je a přes známé bych určitě dokázal zjistit, co a jak. Ale nejsem si zrovna jistej, že bych tam chtěl žít.

                    26. utnu spekulace co jsem myslel tím co jsem napsal :-)
                      “ chytří lidé se snaží uchytit ve výzkumných centrech mimo Evropu “
                      před 140 lety český tovaryš či absolvent vysoké školy dostudoval a vyrazil na zkušenou do světa. Tovaryši do Rakous nebo Itálie, inženýři do Anglie či jinam. Nabrali zkušenosti, okopírovali znalosti, vrátili se zpátky domů a založili firmy těžící z těch znalostí a zkušeností.
                      Obávám se, že dnes se převážné děje ta první etapa, druhá často ne. Což je zárodek budoucího evropského průseru…

                  3. Fatso: co za těch „3 až 5M“ hodláte nakoupit?

                    1. V prvý řadě, malej sekundární barák na venkově, stavěnej svépomocí (financovat si materiály).

                      Dál operativně – na co vyjde, a jak to bude dávat v sousledu smysl. Dodávku. Skleník. Spižírnu. FVE. Studnu. Agrolesnictví na TTP (pokryjí dotace, snad). Dílnu na dřevo.

                      Tak nějak…

                      No a pak klasiku jako zbraně, pivo, mikropivovarnický náčiní. Samý šikovný vidlácký věci.

                    2. To spíš těch 5 mega sbalit a vypadnout z Evropy někam, kde ekonomika výhledově nějak bude fungovat a nebude tam válečné běsnění, a tam si vybudovat ty latifundie.

                      Co asi bude dělat stát, když bude potřeba ufinancovat válčení ? Sebere důchodcům důchody, a zvýší daně. Z čeho když nebudou příjmy ? No přece z majetku, zdaní lidem baráky, byty, pozemky, daň z osoby.

                      Už teď si prý obce snaží přilepšit okrádáním lidí co si tam chcou postavit baráček, prý až statisíce.

                      Majetek o kterém stát ví, je prostě naprd. Kromě toho ví, kde vás najít, když vás chce poslat do války.

                    3. @kaBrnak: ber to jako, že vyslovím opačný názor, k zamyšlení (jestli na tom, co říkám něco je — jestli to, co říkáš, má svý možný nedostatky). Nějak takto:

                      Nebudeme utíkat. Kdo začne utíkat, bude utíkat furt.

                      Kam chceš utéct? Třeba Alberta, Canada? Pěkný kraj, ale svý nedostatky a potenciál ke konfliktu tam maj taky.

                      Ať si blbečci bojují, když chtějí, nebo když mají za co. Já nechci a ani nemám za co. A jako nasraný se slušně řečeno obávám, že kdyby mě přišel nějaký úderník rekrutovat, mohlo by to skončit fatálně, pro všechny zúčastněný.

                      Ad to zdanění tady: jestli to není o tom jako když ti stačí při útěku před medvědem předběhnout jinýho chlapa. Tzn., když zbankrotuje 50% vohnoutů a ty budeš v 80% percentilu finanční odolnosti, to ustojíš.
                      Nehledě na to, že když to tu půjde do háje, stát může ztratit legitimitu.
                      Nehledě na to, že když bude nějakou dobu zle a ty vydržíš, mohl by sis pak i potenc. přilepšit.

                    4. Tohle by byla v podstatě nekonečná debata, byť zajímavá. Stálo by to za celý článek a debatu k tomu.

                      a) v teplých jižních zemích netřeba řešit topení ani drahé energie (v tomto to v Evropě bude jen horší a horší),
                      b) na teplém jihu vše roste samo, dvě úrody do roka, žádné hnojiva – evropa má problém jak s hnojivy, tak v budoucnu s drahou naftou do traktorů

                      c) v odlehlé rozlehlé zemi jako kanada nemusíš řešit slídily a udavače, tam tě můžou napráskat leda lišky a vlci, v českých zemíchj tradičně VELKÝ probém, stačí když bude mít soused dojem, že si žiješ nějak líp a nestrádáš solidárně s ním
                      kromě toho ti tam palivo roste všude kolem a žádná EU ti nezakazuje s ním topit
                      V krizových dobách jsou největším problémem lidi, zvlášť když jsou tak namačkaní jako ve střední evropě a nemají co žrát a mrznou

                      d) EU šikana – čím se budpou mít lidi hůř, tím větší dávkou buzeračních a omezujících předpisů je bude EU zásobovat, zákaz topení dřevem, zákaz chování drůbeže, zákaz všeho
                      opět, v zapadákově mimo EU se ti nestane, že tě závistivá svině napráší za těch 5 slepic „co roznáší chřipky a koronaviry“ a nedostaneš likvidační statisícovou pokutu za bioterorizmus

                      e) vyrabovaná a zadlužená Evropa bez levných ruských energií a surovin může jedině jít do hajzlu, tady to lepší nebude, i proto mi připadá lepší, pokud se zase svět dělí do 2-3 bloků, být v tom bloku kde jsou levné energie a suroviny

                      f) miliony migráčků v Evropě mají potenciál ji obrátit vzhůru nohama, sotva jim přestanou dávat štědré dávky, a já jsem na pochybách, že naše vláda nás dokáže či chce před čímkoliv ochránit

                      g) v nějaké chudší jižní zemi jste s pár miliony neuvěřitelný boháč, a můžete si tam za ně koupit nepoměrně víc než u nás, počítaje v to i nemovitosti, pozemky, cena práce je tam směšná, tady abyste nějakému neschopnému řemeslníkovi platil zlatem
                      Zde ceny nemovitostí a pozemků ovládají developerské a bankovní mafie, jakožto i ceny dalších komodit jsou předmětem různých regulací a oligopolů

                      Tak tohle je pár dalších věcí co mě napadly, zůstat v EU má svoje velké rizika, stejně jako jet do neznáma.
                      Nicméně ty rizika v ČR/EU mi připadají poslední dobou hodně velká. Zvlášť když tu není moc šance na to že se evopská ekonomika vzpamatuje. Není levný ruský plyn, nejsou levní východoevropští otroci, a vše se tu sype.
                      Ohledně zahraničí, tam zase člověk musí odhadnout, aby se neodstěhoval přímo do jámy lvové. Optimální je fakt asi nějaká odlehlá destinace v divoké přírodě. Kde je víc lidí pohromadě, tam to vždy smrdí průserem.

                    5. @kaBrnak: díky za protiargumenty, za zamyšlení. Je jich dost :)

                      V teplých jižních zemích může být hůř, s globálním oteplováním a suchem. Nevím jak ty, ale já ty teploty 30+ špatně snáším.

                      Co do těch lokalit, ano, mám dojem že jsme se o tom už bavili, trochu donekonečna. Vezmu třeba mapu hustoty zalidnění, dobře vychází Šumava, Jižní Čechy, Šumpersko.

                      V tý Kanadě je Trudeau – dobrej globalistickej sráč. In Brazil, tam tě podříznou 12-letý slumový děcka kvůli nablískaným hodinkám, atd.

                      Můj plán, co do EU regulí: jednoznačně, srát na to. Buď to dělat podprahově, anebo když půjde EU do kytek, tak [bláhová představa ideálního světa] okolo sebe sebrat kritickou masu podobně smýšlejících lidí, a dělat si to po svém, v paralelní společnosti.

                      Do hajzlu jedem všici, migráčkům se snad ubráníme. Oligopoly se snad dají obcházet – potřeba nestandardních řešení. Třeba udělat ze sebe toho jednoho magora-exota, co si postaví nějaký bydlení stylem bio-eko-retro z lnu, slámy, nějakýho upravenýho bláta, a čím že se to staví. Jsou takoví, a jestli malý 50m2 barák vyjde pod milion, reálný čísla.

                      Jinak, Španělsko, Portugalsko, Itálie, možná ještě – opuštěný venkov, levnější nemovitosti než tady. možnost komunitního stavění/bydlení (s levičáky, teda). Nebo kdybychom tu založili nějaký vlastní spolek :)

                      Si nemůžu pomoct, se mi zdá, že to vidíš moc černě. Resp. jak to ty řešíš? Aplikuješ svoji radu? 5mil a vypadnout dopryč?

                    6. Fatso
                      30.1.2023 v 18:57

                      tak jako jo no, je to sice trochu morbidní, ale faktem je, že když třeba 200000 debilů v produktivním věku dobrovolně vodleze zdechat někam do močálů a vrátí se jich půlka, tak přece jenom nějakej tamten, lebensraum, se uvolní, se všema důsledkama :D

                    7. Je to sice trochu morbidní, ale je to přesně tak. Zatracenej hrdina si může vyjet hrdinovat na účet cizí propagandy, a nakonec se vrátí… nebo ne. My zbylí, se tady možná můžeme postarat o náš vlastní byznys.

                    8. Fatso: proč stavěný svépomocí? Jen kvůli ceně i to má i jiné důvody? Mě už dnes přijde lepší něco koupit, ideálně staršího. Ne úplně beznadějnou ruinu, ale s ohledem na předpisy (buzerace ohledně energetického štítku) je podle mě starší dům flexibilnější (zvlášť pro tyhle scénáře).

                      FVE zatím vnímám jako podvod na lidi (ač jsem nebyl daleko instalace, nebo spíš právě proto). Agrolesnictví mi přijde, že jste cenami dost nízko, resp. bude problém vše zmiňované najít na jednom fleku za rozumnou cenu a v rozumné blízkosti. Ale i takové nemovitosti jsou, starší statek s lesíkem, poli a-nebo loukami.

                      Každopádně toho nemáte málo, za ty peníze bych řekl až nereálně moc, ale nikdy jsem to v tomto rozsahu neřešil a hlavně, nebydlím v místě, kde je reálné koupit za normální cenu pole a les, zatímco pokud se rovnou díváte po těchto parametrech dohromady, třeba to v méně oblíbených lokalitách bude v pohodě.

                    9. @fatdwi: svépomocí? No, nemám to pořádně propočítaný – ceny nám v posledních letech pěkně zahýbaly. Ještě podívat se po prefabrikovaných nebo modulárních stavbách (kontejnery) by mohly být zajímavý.

                      Můj konkrétní případ se má takto: mám pozemky, hektary TTP, není zatím stavební pozemek, ale nevyhlíží to úplně marně, taky. Čekám na změnu územního plánu, aby byl. A pak něco postavit. Agrolesnictví mi tam do toho dobře zapadá, dotace budou tuším 8000EUR/ha, a máš to vyplácený 4000EUR v prvním roce (výsadba 100 stromů na ha), a pak 800EUR/rok pět let, než ty stromky dorostou. Stromek se dá pořídit za pár stovek Kč.

                      Za ty peníze… kdyby byla půlka toho co píšu, tak super. Je to pak aspoň základ něčeho, na čem se dá pokračovat.

                      Méně obydlené lokality jsou, myslím, pro možný krizový scénáře a vlastní soběstačnost nutnost (píšu kaBrňákovi výše).

                    10. Fatso
                      30.1.2023 v 20:24

                      zkoušel sem zapíchnout pár těch japonskejch klacků a hovno, to bych asi měl radši příště předpěstovat aspoň do kýble, nebo několu hodit dvě kila ať mi tam příště těch 10 metrů zvoře, jinak v té džungli jenom rejčem bez šance :D

                    11. Ty japonský klacky nerostou? Jakpakto?
                      Máš na to odkaz?

                      Co jsem viděl tyto lesníky, oni přijdou s vrtákem (velikosti cca takový tlustý motorový pily), vyvrtaj díru do země, nasypou okolo toho nějakou živinu, rašelinu, či co, vyvázaj ten stromek (+ příp. ochranná síťka, aby to neožrala zvěř), a hotovo. A zalívat to, teda.

                      Malér co do sadby stromků může být, když přijde suchej rok. Představ si, že vysadíš 100 stromků na hektar, a ony ti všechny pochcípaj.

        2. Dissenter
          Ale notak nebudte tak sarkastický,já sem pro každou rozumnou věc, to fa-paux s Masarykem, nad tím snad přimhouřím oko..:D

      2. Výborně, Spolek Soběstačných bílých nasraných mužů-Do stanov samozřejmě protlačíme zákaz transgender mužů..:D

  7. Co očekávám teď?
    Masivní podporu války na UA.
    Cenzuru nepohodlnych názorů.
    Zavírání opozice do vězení.
    Masivní růst daní (hlavně nemovitosti).
    Podporu vysoké inflace.
    Rostoucí zadlužování ČR.
    Změny zákonů k tomu spojených.

    S Babišem by to bylo asi cca stejné.

    1. Presne tak

    2. S Babišem by to bylo asi o něco pomalejší, ten by se souhlasy kšeftoval. Pavel podškrtne zákony na první dobrou …

    3. :-)
      Masivní útok jediné tankové divize ČR zvící 31 tanku?
      Jak se podporuje taková inflace?
      Rostoucí zadlužení ČR je neřešitelné bez zrušení sociálního státu a k tomu nemá odvahu žádná relevantní politická strana, bohužel. A konečně prezident tomu ani nepomůže, ani neuškodí. Dtto daně (obecně každá daň je špatná, ale logičtější jsou daně ze spotřeby a majetku než z příjmu).

      1. Dissenter 29.1.2023 v 21:36

        „Masivní podporu války na UA“ přečíst jako „Masivní útok…“ nedokáže ledaskdo, blahopřeji.
        „Jak se podporuje taková inflace?“
        Dobrotivý Bože…

        Ovšem zrušení sociálního státu je vynikající nápad, jak to, že jsem ho ještě neslyšel?
        Zato jsem včera četl v Právu rozhovor s nějakým komorníkem. Ten správně tvrdil, že je třeba zrušit odvody na sociální a zdravotní pojištění, aby se snížila cena práce.
        Z toho vyplývá, že onen komorník předpokládá, jako mnozí jiní podávající podobné ekonomické rozbory, že stát zruší odvody na sociální a zdravotní pojištění a zaměstnanci si budou spořit na důchod z mezd, jejichž výška se nezmění. Samozřejmě, kdyby se změnila natolik, aby si zaměstnanci mohli naspořit na důchod a zdravotní péči, cena práce by neklesla.

        1. Opravdu jsem zvědavý na podporu inflace vládou. :) Pokud začneš vytahovat zase rusáky, koukni na Maďarsko.

          Pokud by se významně omezily povinné odvody, došlo by k efektivnějšímu vynakládání peněz, to především. Stát je v tomhle hodně neschopný.

          1. Dissenter 29.1.2023 v 22:10

            Pokud začneš vytahovat zase rusáky, koukni na Maďarsko.
            Zcela jistě si mne s někým pletete, ale co, stane se.

            Pokud by…došlo by.
            Souhlasím, pokud by byly v řiti ryby, uspořilo by se hodně zemních prací a pracovních sil. Ale o tom netřeba diskutovat.

  8. Teď mi říkal známý, že až po zvolení konečně ČT řekla o Pavlové, že je podplukovnice v.z.
    Máme tam dvě gumy.

    1. O tom se psalo už před měsícem. Nejmín, možná i dŕív

    2. Známá byla v komatu? To se o Pavlový ví v podstatě od začátku.

      1. shane 29.1.2023 v 18:04

        Hezká ukázka práce s textem.
        To, že je soudružka Pavlová podplukovnice v.z., „se vědělo v podstatě od začátku“. To není v rozporu se zjištěním, že z veřejnoprávní TV to zaznělo až po volbě.
        Známá (sic!) tedy v komatu být nemusela a námitka nemá smysl.
        Ve veřejnoprávním rádiu se tento fakt také neobjevoval, i když stoprocentní sledování neprovozuji.

        1. No, vzhlem ke znamosti onoho faktu a faktu, že ČT nemá informačni monopol vyvozuji, že ČT jaksi nemá důvod tento fakt tajit.

          1. shane 29.1.2023 v 19:26

            Ano, ČT nemá informační monopol a navíc drze přiznávám, že jsem to netvrdil.
            Ovšem mezi tajit a abstrahovat snad lze rozdíl vidět, ne?
            Domnívám se, že Panek uvedl příklad propagandistické práce s fakty. V tom se mohu samozřejmě mýlit, ale vy to na pravou míru uvést nemůžete.

            1. Je to poměrně zábavné. Ještě před pár dny tu někteří diskutéři chtěli urputně důkazy např. že rozvědčík byl vítač sovětů a dneska se bohorovně prohlašuje, že se to vědělo a nikdo to netajil.

      2. To, že se to ví není v rozporu, že ČT to řekla nahlas teprve v sobotu.

    3. A to ještě neví, že po ní australáci pojmenovali dort Pavlova :)

      1. @shane
        A stanici metra :-D Inteligentní Podplukovnice Pavlova

        1. Dachsmeister 29.1.2023 v 19:01

          Humorná vložka:
          Uvědomuji si, jak jsem starý. Té zastávce se neřeklo jinak, než „Slinťák“. Moji mladí kolegové, 25-, jak se dnes píše, to nevědí a netuší ani, proč.
          Mimoto pamatuji i hudební skupinu Pavlovův pes, ale ti nemají s politruky nic společného.

          1. Já si pamatuju Slintáč.

            1. Tak to prr pánové, jako rodilej Žižkovák prohlašuju, že se tomu říkalo a říká „ípák“, takže si svoje intošský názvosloví strčte víte kam…, volové:-)

              1. Tak nějak.

              2. Ípák taky. Asi jak kdy. Za mýho mládí byla tisícovka tác, dneska je to litr.

            2. slinták či slintáč byla hantýrka brněnských studentů, kteří – z neznámých důvodů – považovali své umělé nářečí*) za ukrutně vtipné. pro rodilé pražany to byl ípák či pavlák.

              *)či spíš argot podsvětí druhé poloviny 19. století, kde se mísí čeština, němčina, jidiš a cikánština. z těžko uchopitelné příčiny se to začalo dál nějak „televizně estrádně“ rozšiřovat a modernizovat, že prý je to „humor“. no, asi nemám smysl.

              1. Já to slyšel i od pražáků. Patrně to jednu dobu bylo módní slovo. Takovejch bylo. Kdo dneska mluví o ženských jako o buchetkách?

                1. jo, taky mi občas něco „razoviteho“ připadá vtipné – a s odstupem si nedovedu vzpomenout proč.

                  1. Ono to vtipný bylo. Jenže opakovanej vtip přestává bejt vtipnej, takže se rychle omrzí.

                2. buchétkách nevim, to babka říká malejm buchtám (jako těm na jídlo)

                  ale buchta, to se vobčas furt eště zahlídne

    4. Á, mlíkař je tady :)

    5. Já to tedy taky věděl dopředu (i to že studovala politickou školu), ale kvalifikace manželky politika mě nezajímá. Ať je šlapka, domina, právník, vojanda nebo pracuje v hospicu.

      1. Vzato kolem a kolem, i jako gumanda vzbuzuje větší respekt než zlatokopka Monika. A že do armády lezly vždycky divný typy ženskejch (mimo zdravotnic)

  9. Hele Vohnoute, tenhle článek je k hovnu. Kdyby takovej Fisher nebo Hilšer měli stejně agresivní a dlouhodobou kampaň jako Pavel, mohli bejt v druhým kole oni a mohl bejt prezidentem někdo z nich.
    Jenže se na to vysrali.
    A v druhým kole už to bylo jen proboha ne Bures, tam už se nic vymyslet nedalo

    1. I kdyby se na to nevysrali, tak jim to nebude nic platný. Proti neomezeným rozpočtům EU a Sorosových neziskovek by byli v prdeli.

      1. Ty vole, podívej se na transparentní účty, kdo poslal komu prachy. Soroš to nebyl. Tedy pokud za sorose nepovažuješ český podnikatele

        1. Transparentní účty :-DDDDDDD

          1. Ty musíš mít s tou paranoiou blbej život…..😁

            1. Tak když dáš do placu takovej fór, není divu, že se směju.

            2. blahoslaveni chudí duchem. Je známo, že Jenerál Pávek byl kandidátem americké ambasády.

              1. I kdyby byl tak co? Jakože US Embassy zařídila 3,3 mio hlasů?

              2. „Je známo“ je dobrý zdroj.

              3. Je známa spousta věcí – třeba že „Američané posílali v dubnu ’22 na Ukrajinu Abramsy“. Teď se ale konečně se zpožděním 10 až 13 měsíců lháři na/v kanále „paralelně CZ na rumble“ dočkají.

                ALE! Musím se upřímně omluvit Challengerovi. Zkusil jsem vrazit „Abrams site:Dfens-cz.com“ do Kachny a ono to ten příspěvek náhodou našlo – jenže jej nepsal Challenger, nýbrž Kundohlav:
                https://dfens-cz.com/vsechno-co-vam-vojensti-experti-a-novinari-nerekli-o-taktice-geostrategii-a-zajimavych-bojovych-akcich-na-ukrajine/comment-page-6/?show=comments#comment-285379

                Zmátlo mě, že Kundohlava jsem od té doby neviděl, a Challengerovy příspěvky se nesly ve stejných premisách a limitně podobném slohu a stylistice. Jenže to mě nevyviňuje, zmýlil jsem se já. Takže jak říkám – hluboká omluva za zmýlenou identitu, Challengere.

    2. Fischer i Hilšer byli lůzři, co už v minulosti pohořeli. Zvlášť Hilšer se začíná profilovat jako Bobošíková s pinďourem. Takže celkem nebyla šance, že by uspěli, zvlášť když byl Pavel objektivně silnější kandidát než Drahoš, který jim to nandal minule. Ale Hilšer to spíš bral jako kampaň do senátních voleb.
      O Babišovi jako o kandidátovi nikdo nepochyboval dobrej rok před tím, než ohlásil kandidaturu a kampaň si dělal v podstatě od voleb 2021.

      1. Hilšer jo, Fisher kdyby se snažil…no treba ne.Ale je pravda, že vypadnutí odůvodňoval tím, že na kampaň neměl čas 😂
        Zatímco Pavel tomu ten čas věnoval. Zda před prvním kolem přišly prachy za ním nebo on za prachama je těžký bez znalosti věci posoudit (pocitem světového spiknutí netrpím), ale je pravda, že tomu věnoval času a úsilí nejvíc.
        A je taky pravda, že kdyby proti němu nestál Bureš, o tolik by nezvítězil, kdo ví zda vůbec.

        1. Jj. Pavel měl i výhodu, že se o jeho kandidatuře spekulovalo už před lety, snad ještě za Zemanova prvního období. Na FB byla i stránka Pavel for president, nebo tak nějak. Tenkrát to odmít, ale nikdy to úplně nezapadlo. A teď byl vlastně první, kdo ohlásil kandidaturu. Zřejmě má k sobě plánování vojenské operace a volební kampaně blíž, než si většina lidí myslí.

        2. No a druhý kolo mu v podstatě vyhrál Bureš.

          1. V druhým v podstatě stačilo jen mlčet, vystupovat klidně a reprezentativně a nestrašit lidi. A nechat Andyho, aby se vyřídil sám, což zvládnul vážně dokonale.

            1. Nj, do Krysaře má daleko. To spíš k tý kryse.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2025