Bakterie ruského světa - zpět na článek

Počet komentářů: 1 093

  1. Krosáci a tůranti jedééém, brm brm brm brm en en ééééééééééén prd prd.

    Ale aspoňviii v jedné věci je štěstí na naší straně, za což můžeme být vděčni. Nedávná schůze WEF odhalila, že Alex Soros, syn neslavně známého otce a dědic jeho 24 miliardového lupu, je idiot. Na setkání milionářů v Davosu si též vzal slovo, což byla zjevná chyba. Část jeho řeči, která byla nahrána na videu je níže.

    „Uh … eh … demokracie je o … lidé mají různé názory … uh … v základu, jak to dělat dohromady … fyzicky. Je to … eh … pochopitelně zcela … eh … zcela … zcela trikařské. Ale víte, když to vezmeme z jiného rozměru, to vytváří příběh, který inspiruje lidi, aby volili … uh … oh … uh … eh … v demokracii, demokraticky …

    „A Donald Trump přišel a vzal to pryč … uh … však víte … takže … eh … takže … však víte … tak, jak to vidím … však víte … uh … však víte … jdeme k demokracii a já si říkám, kde jsou ty časy, kdy jsme spolu všichni vycházeli a všecko bylo ohromné … takže … však víte … uh … takže … musíme být opravdu opatrní zde … v této nostalgii … pro uplynulé … však víte … časy. My chceme kladné … uh … věci, jako třeba rovnoprávnost pro ženy … eh … uh … však víte … a taky rozdílnost.“ (Konec překladu videa)
    https://pravyprostor.net/co-dalsiho-nam-prinesla-letosni-lednova-schuze-wef/

    Soudruzi nelze, nekorektně s ministerstvem pravdy, moment není to hybridních hrozeb? Tlamy jsou hrozné.
    🤣🤣🤣🤣
    https://i.imgur.com/1Ztn2U9.png

  2. „Ukrajinské síly“ prchají z Avdějevky. Překvapivě s americkou vlajkou na helmě.
    https://t.me/RVvoenkor/62181

    1. Mně to jako US vlajka nepřijde, ale možná je to tím blbým rozlišením. Zkusím se na to podívat odjinud

      1. Taky mi to spis prijde jak nejakej reckej hybrid.

        1. Bych řekl, že USA. Nic divnýho…

          .

        2. Barvy jsou sice vyblitý, ale ty pruhy a vlevo nahoře to tmavší pole vypadá na US.

          1. je to černobílý :DDD

        3. Mě to jako US vlajka přijde.

          1. A mohl bys teda vysvětlit, jak se to přihodí, že na UA bojuje (a ve videu zdrhá) voják s americkou vlajkou na blembáku? O národnosti toho vojáka, jakož i o zbytku uniformy můžeme samozřejmě diskutovat, ale tak nějak předpokládám, že americký žoldák nepoletí z US či Německa s plnou polní, ale nafasuje si až na místě, tedy plnou polní od těch, pro které má za 5.500,-USD denně, bojovat.

            1. Je to jeden z tisíců vojáků, které tam posílá USA, aby udržovali výnosný konflikt v chodu. Fasují helmy, uniformy i ponožky s US vlajkou, aby bylo hned jasný, kdo je kdo. Všichni totiž víme, že když helmu s US vlajkou nasadí na hlavu kdokoli jiný než aktivní příslušník US army, helma exploduje.

              1. Taky bych to podle helmy nesoudil. Valka na UA je brutalni xeft pro vsechny, kdo delaji do zbrani, munice a vystroje. Kdo tam muze neco poslat xesrotovani, tak to proste udela. Zlata era armyshopu. Navic, hodne tech kluku, co se tam jdou nechat rozstrilet Rusakama, jsou radi, ze se aspon chvilku citi jako Rambo. Takze ruzny americky prezdivky, kousky U.S. vercajku,… ja je chapu.

                1. Jak se jmenoval ten český maník – prodejce zbraní, co byl tuším měsíc na UA, za svoje peníze a měl je učit „střelecké taktice“?
                  Natočil tuším dvě videa na YT. Od něj víme, že plat UA vojcla, v aktivním boji, je v přepočtu 114.000, týlové jednotky něco málo přes polovinu. Dostávají to v dolarech a na ruku. Zahraniční žoldáky vyplácí někdo jiný a jinak.
                  Pokud vím, tak nikdo se nepokoušel mu to vyvrátit.
                  Jediné, nač se zmohli, tak asi po půlroce, kdy už bylo víceméně jasno, tak mu ta videa smazali.

            2. servisdok:
              „O národnosti…“

              – – –
              Bych řek, že vijec ZSU získal právě tenhle kus výstroje. Dobře mu sedí, osvědčil se, tedy jej používá.

              .

            3. servicedok – já ten voják nejsem, tak to těžko můžu vysvětil, ne? Ale tak pár variant: je to žoldák z USA, je to přilba kterou si koupil v army shopu, vlajka na ní byla tak jí tam nechal. nebo je to fanda USA. Nebo se mu ta vlajka prostě líbí (zaje´d si někdy na sraz harlejářů, kolik jich an motorkách mají) Důvodů může bejt hafo.

    2. Jakýsi vojenský analytik Foltýn v TV pravil, že u Avdějevky obě strany dosáhly svých cílů. Taktický ústup bych tedy nenazýval úprkem. Zelenský v Berlíně řekl, že chce především zachránit ukrajinské životy a aby jich mohl zachránit víc, potřebuje podstatně víc munice. Když jsem to tu před již téměř 2 lety probíral s JM, taky měl zřejmě představu o platnosti této úměry. Čas ukáže.

      1. Hupert:

        „..analytik Foltýn..“

        – – –
        To je brácha toho bývalého fízlšmejda Martina Foltýna:

        https://zdarsky.denik.cz/zlociny-a-soudy/foltyna-ceka-opakovany-proces-20141204-lr17.html

        .

      2. No to je pravda. Taktický ústup. Wehrmacht taky takhle mazaně zkracoval frontu a takticky ustupoval, až najednou byla rudá vlajka zapíchnutá na střeše Reichstagu.

          1. Koukám na toho úplně vlevo. To co drží v ruce je starý dobrý AK-47?

            1. Jo, to je naprostá klasika :D

            2. Kdyz to vezmes kolem a kolem, tak na ten hnuj, ve kterym tam bojujou, je to vyborna zbran.

              1. Tak je to osvědčený, spolehlivý, jednoduchý a náboje do toho se seženou všude.

                1. Dokonce kdyz postupujes dopredu, tak ty naboje casto fasujes rovnou u nepritele.

          2. Přehlídka trhanů. A polovina Asiati.

            1. Každý z těch trhanů by ti rozkopal prdel během pěti sekund, čoveče…

              1. To asi jo, čím menší IQ, tím více agresivity.

        1. Jinak, doporučuju jít proti zdroji a tu fotku si zvětšit.
          Uvidíte tam ne protržený, ale úplně roztřepený, doslova rozsypaný polyetylen v oknech. Tak, jak to dokáže jen svou UV složkou jen sluníčko a pak mráz – ovšem až po dvou, spíše ale po třech letech vystavení povětrnosti.
          Chci tím naznačit, že ten stav té „vrátnice“, ale i toho okolí a zdiva není ani včerejší, ani předvčerejší.

          1. Zdá se, že tam Rusáci prostě přijeli a nikdo už tam nebyl.

      3. taktickej postup vzad!

        1. jako u Chersonu? Tam jsi za to rusíky velebil.

      4. Uvidime, PePa domluvil prej pul mega granatu 155 mm a tri kilca 122 mm, takze jeste to neni uplne marny, jeste je na UA co spotrebovat. Musime jen doufat, ze driv nedojdou Ukrajinci, protoze jinak obchodnici s munici nebudou mit chudaci co zrat.

        Pokud vsechno klapne, tak vsichni budou spokojeni. Soucastni vlastnici tech granatu dostanou nase prachy, za ty si pak v zapadnich zbrojovkach nakoupi nove granaty, takze majitele zapadnich zbrojovek budou spokojeni, Ukrajina se jeste vice zadluzi, coz je Zelenskemu jedno a BlackRock bude mit pak vetsi slevu pri nakupech, znici se dalsi dela, takze i ti zapadni zbrojari neprijdou zkratka,… sama pozitiva a socialni jistoty. Vynechal jsem neco? Hmm… jo, prej nejaky ukrajinsky zivoty a dane Evropanu… nojo, ale na ty od pocatku sere pes.

        1. Což, za ty dva roky už jsme viděli – půl mega Ukrajinců v háji. Čekám, že jednou mi dá Mrcasík za pravdu, že pro většinu Ukrajinců je celá tahle válka k hovnu a měli se radši snažit s Rusy dohodnout už před ní. Nedělám si ale iluze, že by jim to jejich cíloví „přátelé“ dovolili. Zatím to bohužel vypadá, že s tím nechtějí přestat. Důvodem je zřejmě to, že příliš mnoho lidí je stále vnitřně nastavených na válku. Překlopí se to, pokud si uvědomí, že kromě té hrůzy tím přispívají k vlastnímu otroctví.

          1. Preklopi se to, az uvidi vlastni krev, nebo prazdnou lednici. Dokud se valci ‚nekde na UA‘ a da se o tom cist na Internetu, tak je vsechno prece cajk.

            S tema poctama mrtvych je to nejaky divny. Ja pocitat neumim, skoly nemam, ale pan Zelensky rikal, ze na fronte uz padlo 50000 Ukrajincu a pokud se podari mobilizace dalsiho pul milionu, tak tlak Rusu vydrzi…

            1. Měl jsem asi napsat vyřazených, na tom se některé zdroje shodnou. Beru to tak, že bezrukej beznohej je proti mrtvýmu taky v háji, jen o něco míň.
              Má pravdu Klaus, že je třeba přestat bojovat – bez podmínek – a začít jednat. Hoch toho dříve sice dost posral, ale všechno, co řekl dnes po poledni na Nově, bych podepsal. Díky tomu jsem se hned po skončení dozvěděl i mnohem důležitější věc, a sice, že britští vědci zjistili, že turban ochrání hlavu cyklisty lépe než cyklistická přilba. Věřím, že všichni, co berou svoji bezpečnost vážně, konvertují k islámu a zjištění vědců zohlední i pojišťovny.

          2. Hupert.
            „..dá Mrcasík za pravdu…“

            – – –
            Bude se kroutit. Je příliš velký bojovník za svobo&demo…

            .

        2. A uz vieme, kde agent Pavek zozenie tolko municie (realne, nie v powerpointe)? Ja len ze eurosudruhovia maju sice plne papule strategii a pouceni z krizoveho vyvoja, ale priemysel a vyroba ide do prdele.. aj sef Hermann Goring Reichswerke sa stazoval, ze napriek velkohubym dristom nemecka vlada nie je ochotna sa zarucit ci uzavriet (a zaplatit) dlhodobe kontrakty a podporu energii pre ich fabriky, a to idu vraj budovat nejaku municnu fabriku na Ukrajine, teda aspon podpisali s Ukrajinou nejake „porozumenie“, to este nic neznamena..

          Nehovoriac o tom, ze ta fabrika asi nebude mat dlhu zivotnost (bud ju ukrajinci rozkradnu alebo pristane na nej rusky pozdrav) :-)

          1. Verim tomu, ze pokud prolezou stodoly po celym svete, tak ty pocty daji dohromady. To mnozstvi nezpochybnuju, to klidne mozny je. Spis mne zajima, kdo to bude platit.

            O te nove fabrice na UA jsem taky cetl. Nastesti o tom urcite nevedi Rusove, protoze by bylo riziko, ze tam poslou nejaky Kinzal, az to bude stat. Neco podobneho se stalo uz tusim 2x.

            1. no co, co, podpořijou domácí výrobce tak, že to nakoupijou u korejců, jak ostatně už vonehdá blekotal čivava, ne?

              1. tvl samý jistoty, korejci mají plný sklady, aspoň votočijou starý šarže a jejich vlastní zbrojovky, co mají dodavatelsko-odběratelský vztahy s rejžákama a, do nejaké míry, ai rusákama, v pohodě, budou rádi, že mají zajištenej odběr příštích pár let…

        3. Jsem zvědav, kdo zaplatí. Něco my říká, že zase my a něco peněz se vrátí do jedné takové kampeličky.

          1. To jsou hodne dezinformacni otazky, tohle.

          2. @ Koza

            Brzy čekej návštěvu zasmušilých zdvořilých pánů v kožených bundách. Voni už ti tu Fyjalovou kampeličku vyženou z hlavy i s Barmou.

        4. aspoň že si můžou po DEKÁDĚ voddechnout v Doněcku, vodtlačili UKčka dost daleko na to, že tam konečně nedostřelijou, takže skončilo pražení nemocnic, náměstí, tržišť a dalších jistě vojenseich célů granátama ai raketama

  3. :o) Musím přiznat, že jsem se mýlil. Jsou tu viditelně víc než jen dva psychiatrické případy. Ten člověk, který tu vystupuje pod tím korunovým multinickem, a pokud je to i ta samá osoba, která patlá aeronet, tak ten to v hlavě rozhodně v pořádku nemá ;)

    1. Člověk je tak složitá bytost, že vo tom lidstvo nemá ponětí.

      Das ganze tschechische Volk ist eine Simulantenbande!

      1. Du meinst Lachende Bestien?

        1. Jawohl!

          1. @ Quadra, Sysop

            Abtreten!

  4. https://www.reflex.cz/clanek/analyza/123249/seznamte-se-brutalni-ruska-trestanecka-kolonie-ik-3-prezdivana-polarni-vlk-kde-zemrel-alexej-navalnyj.html

    Noc pěkný místečko…

    úplně tam vidím místní internetové hrdiny, antisystémové rebely. Hlavně ten tureckej záchod a tu mešitu za voknem bych místním rusomilcům ze srdce přál a nejradši i dopřál. Aspoň na rok. Třeba by pak zjistili, že tu pořád není tak zle, i když u některých vypatlanců dost pochybuju, těm by asi nepomohlo ani pár facek.

    1. :) Copak Shitty, máš strach, že si tam odpracuješ svůj trest za financování terorismu? ;)

      1. Zase si to nepochopil. Škoda, že jsi tak blbej, ani sranda s tebou neni.

      2. Žádný strach Shitty :) Rusové nemají potřebu mazat se s každých bezvýznamným hovnem. Pokud Ruská federace vydá zatykače, bude to na ty větší hovna ;) Mimochodem, na případu Navaleného, nebo ta další figurka zavražděná MI6, Litvínovněnko, vidíš jak se Západ chová k loutkám, které pro něj už ztratily na významu. Sehrají s ním poslední kus s názvem „byl zavražděn Rusy“ :o)))))) Úplně stejně dopadne i Alzák. To zrůdičky v „západních“ vězeních, které toho „moc ví“ mají větší „štěstí“, páchají „sebevraždy“ :)

        1. Aby se ti to jednou nevymstilo, tohle tvoje uvažování.

          1. :o)))))) Jako vědět co se skutečně děje, a zařídit se podle toho?

            1. Chytřejšímu napověz, hloupého kopni.

              1. Vždyť tě kopu jako mičudu :o))))

                1. nebavíš

                  1. Mňjiel bi se polepšit na hrdinu, jsou jich plné hřbitovy. 🤣
                    https://www.youtube.com/watch?v=evwCYYO2ELk
                    https://www.youtube.com/watch?v=2kh–3hdIwA

          2. @ Šittynka Moje Láska

            Jako tvoje touha zavírat lidi do lágru a laškovat s nima, která se kupodivu Honzovi nelíbí, se mu má vymstít? Vysíláš na dost zarušený frekvenci, zkontroluj raději spojení. Nebo to nepřeháněj s fetem.

            1. si můžete podat péra, ty seš taky úplně vyjetý vyfetlo tvl :DDD

              1. Čau Behe, tvoje fascinace prcáním a fetem, zdá se, má stoupající tendenci. Jako králík nemůžeš hulit, bo by ti shořel kožíšek. A na prcání seš moc malej. Co už, smiř se s tim.

                1. čoveče tady už ale začínám tušit nenávratný poškození v lebeni, ty už ty drogy asi ani nepotřebuješ, haraší ti tam i bez příjmu dalších

        2. ty chudáci, co padají v Rusku z oken, taky vraždí MI6?

          1. @ koště

            Lidi z voken padají na celým světě ty blbe. Už to nehul nebo taky vypadneš.

            1. Když nepochopíš jednu větu, tak radši mlč. Otázka byla jasně formulovaná. Už zase černoši

    2. Ano, tak jednoduše to v Rusku funguje.

      Vysíráš – nejprv dostaneš po hubě. Nepomohlo to, nebo nepochopil? Tak umřeš. Je to prosté.

      Viděl jsem to, pětaosmdesátý rok byl v mnoha ohledech přelomový. Bylo a je jich hodně. Rozlohou nepředstavitelně obrovskou zemi, je těžké ukočírovat.
      Dodneška tam není v mnoha místech dosažitelný ani jejich satelitní telefon, natož tak jiný druh. Jen málokterý generátor, nebo i jakékoli civilní elektronické zařízení, jsou ochotny pracovat třeba při -50°C.
      Oni to ale vyřešili a dokonce tam dlouhá léta bydlí lidé. Oni tam ale nejsou za trest, jsou tam dobrovolně a to bude ten zásadní rozdíl.

      1. Tak to se obávám, že už byste byli po smrti. Těžko říct, jestli to dovedeš pochopit. Nebo tam by jsi ty a další zdejší diskutéři místní systém blahořečili? Dost pochybuju, lidi jako vy prostě pruděj tak nějak z principu, život na hovno, málo peněz, nestojí, bez ženský, whatever, důvod k nasranosti se přece najde vždy…dost pochybuju, že by vám Rusko přineslo nějaký štěstí. Ale nikdo Vám nebrání tam jít a nám západomilcům to dokázat. Akorát teda ten strach.

        1. Jedinej kdo se tady furt do někoho sere a prudí jsi ty. Tak si kup Viagru, ať nemusíš publikovat svoje projekce na ty ostatní, co za nic nemůžou.

          1. Je mi fakt moc líto, že vám tady narušuje ten váš rusomilnej kroužek. Bohužel sem mám zvyk chodit a to tošku delší dobu, než ta vaše banda ubrečenejch proruskejch sráčů, co se pořád potřebujou schovávat za někoho většího a silnějšího. Maminčina sukně už to není, teď je to ruský geroj. Fakt jste banda. Fandím vám :)

            1. Ale nenarušuješ, to sis jen špatně vyložil.
              Absence vlastní zkušenosti může být příčina téhle demonstrované hlouposti.
              Jestli mám z něčeho strach, tak z lidí ala shifty. Totál tupoň a navíc nepředvídatelný, to je horší jak cholera.
              U té cholery aspoň jde zjistit, jak vznikla a kde jsem se nakazil…

              1. Ze mě mít strach nemusíš. Na rozdíl třeba od tebe a některých dalších místních, co vždy otočí podle aktuální situace (a dost pravděpodobně tak prospěchařili i za totality, proto jim tak chybí ty časy, kdy stačilo ohnout hřbet a bejt trochu svině a byla pohoda klídek a teplíčko) jsem zde řekl bych dost konzistentní. A neotáčím podle situace jak korouhvička. Respekt, důstojnost, hrdost a morálka, to ti nic neříká, viď? Podle tvých občasných jedovatých dřístů, kde tady lidem pomalu vyhrožuješ zabitím, jeden pochopí, jakej jseš formát chlapa. Do očí by jsi neřekl ani hovno.

                1. Trefil jsi se jen v tom posledním, jenom napůl. My bychom se nikdy nepotkali, protože já bych se nikdy nestýkal s lidskými kurvami, jako jsi ty. Nikdy a nikde.

                  1. Oprávněně by jsi měl strach. Protože kdyby jsi chodil do reálný hospody, ne jenom tý internetový, pravděpodobně by jsi už dávno dostal pár po hubě.

                    1. Tobě už dneska z těch hospod musej úplně krvácet klouby na ruce Prdelko. Seřež je raději bejsbolkou, ať si tak neubližuješ.

                    2. shifty: tak ono je velmi dobře, že jediný, koho se zmrd bojí, je slušnej člověk. Když jsi křivej, nejhorší není větší křivák, ale někdo, kdo ti nastaví zrcadlo.

                      Každopádně jako varování jsou místní servisdokové a corony dobrá parta. Takhle prostě dopadnout nechceš – sám, případně otravuješ sourozence, životní výhra. Tak aspoň zbyly vzpomínky z křivé doby, kde ses skvěle přizpůsobil a byl „někdo“ a internet ti dá možnost se s podobnejma setkávat online. Škoda, že se sráči rojí zrovna tady, zvlášť je to zajímavé s ohledem na to, proti čemu se tento web původně vymezoval, takže sem tolik nelezli.

                    3. shifty: jo a ještě – mám dvě špatné zprávy. Zaprvé jsem pátral, kde se točily Víly. Hospoda neexistuje, stejně jako Colmův barák ji postavili jen pro natáčení, takže ta pohodička s nádherným výhledem možná někde je, ale ne tam, kde nás namlsali.

                      A zadruhé, Flowers of the killer moon je sice koukatelná věc, ale potřebovalo by to zkrátit tak o 90-120 minut, aby to trochu odsýpalo (má to 3:26, chtělo by to tak 1:30-2:00 max). Kdyby pod tím nebyl Scorcese a v tom De Niro s Di Capriem, nejspíš by kritika dopadla o dost jinak.

            2. Tady žádnej rusomilnej kroužek neni a nikdy nebyl, hysterko. A já sem chodim od roku 2002, když ty sis ještě myslel, že internet je něco, co se jí vidličkou. Jestli máš zájem tady ze sebe dál dělat pitomce, tak to klidně dělej. Fantazii se meze nekladou.

              1. Já si s váma „klukama co spolu mluví“ rád občas pokecám. Někdy se člověk nudí…

                mrk mrk :)

                1. To věřím, to věčný prcání už jednoho nebaví.

          2. Ko-za:
            To je fakt.Ale taky je fakt, že servis plíživě dementní a neví o tom.To je tragedie.
            Shifty je sluníčkovej…
            Škoda, že skončilo to včerejší vlákno ohledně nářečí.Mrzí mě to hlavně kvůli tomu, že všichni řešili slova.

            1. shifty není zneuznanej zpruzenej samotář co nemá ani ženský, ani kamarády, ani práci co ho jenom sere. holt sem do tý bandy shifty tak úplně nezapadá… ale občas to chce trošku provětrat :-)))

              jo každýho rozumnýho vlákna je škoda. to ale v týhle diskuzi nenajdeš, tak proč si trošku nepřisadit.

                  1. +1
                    Musel jsem to dát. Jednou by se stejně provalilo, že jsme s Forgem a shiftym trojčata.

                    1. @ Hupert

                      Hustý… Jatka No.5… ten imbrýding vám kluci fakt prospívá

                    2. Tedy alespoň myslím, když jsme měli v pasťáku společnej zubní kartáček. To tvoje cizí slovo neznám.

                    3. MK: Nejsi náhodou náš fotr, když znáš tolik detailů?

                    4. Hupert

                      Ne, brácha. Jako fotr by to časově nesedělo. Inbreeding je příbuzenská plemenitba. Nejoblíbenější a nejrozšířenější na světě v Pakistanu.

                    5. MK je Všech fotr. Z vesmíru. To sis ještě nevšim? .-)

                    6. @ Shifty

                      Nemáš přesné informace. Jsem evropský oblastní koordinátor Etnografického výzkumného programu Intergalaktické mise Osho.

                    7. těsně vedle, uznej

                    8. shifty:
                      Kdo ví?
                      Jsi sucharů futrál.
                      Kdyby byl svátek sv.Suchara, tak bych asi nelenil a ve vokně zapálil svíčku jako na Hromnice.

                    9. Hupert – taky musíš všecko vyblejt :(

              1. Tak sem nastražil ovar a teda londoni, hókáte do placu betálný zvonky, se musím lochčit, valim baterky. Ty vaše fligny só prolátlý, prubnite fofr vygómat klap cajky do škopku a nehópat, nebo vám dám kartágo, kalósci. Máte vůbec šajna jaký valim klíny?

                1. @MK: Hodil sem voko na ráky, pak švihadlo do umyvadla, vošmirgloval kelce a du šlofčit..

                  1. Raky jsou s kratkym ‚a‘. Raficky so klepeta raka.

                    1. Sysop

                      Mám dojem, že raky jsou odvozený od ráčny. Líp se to pak pamatuje a góme :-D)))

                    2. Muj tatik delal v praci s jednim ze clenu Karabiny a na nektere akce s nima jsem jezdil uz jako malej kluk. Tam byl ten spravnej zdroj hantecu. Kocorek uz to pak jen sbiral a sesumiroval.

                    3. Sysop

                      Já to mám hlavně z Bástru, Žabin a Kénigu, dětství do cca 18 let.

                    4. V Zabinach jsem taky par let bydlel a v Kenigu mel hefu. Statl je male.

                  2. …Jo a neso ‚kelce‘, ale ‚kelcny‘, od slova ‚kelcaky‘.

                2. Včera už jsem to nechtěl nijak komentovat, ale jinak to dopadnout nemohlo.
                  Průmyslovák vs. řezník, hrající si na morální maják – 2:1
                  :D

                  1. @Sysop: To, že chčiju pred spanim do umyvadla neznamená automaticky, že sem řeznik.. ;D

                    1. ..teda @servisdok, sry Sysope.

                    2. @ DF

                      Von servisdok asi nemyslí tebe, ale Forgeho.

                  2. 3:0 pro mi :P

                3. Dobry, jen jedna chyba – misto ‚vůbec‘ by plotnak rekl ‚vóbec‘. Nezapomen, ze plotnaci byli chudasi z Hane, co do statlu prisli fachcit.

                  1. @ Sysop

                    Máš pravdu. Ovšem myslím, že hantec není ustálený dogma. A má spoustu homonym. Dokonce na poslední odborné lingvistické konferenci „Hanteho kód“ v Jóbsku, bylo povoleno výjimečné a odůvodněné použití spisovných slov jazyka českého! Já vim, je to svatokrádež.

                    Takže hlavní je gramatika a syntax, abychom si rozumněli. Pak stačí pár sloves a podstatných jmen a je to cajk. Něco jako na vojně východňáři. „Vraž tady tu piču do toho spičenýho bazmeku a nejeb ma!“. Každej ihned chápal.

                    1. MK: Pamatuji z vojny ještě širší homonimizaci, nepř. “ Do piči pičak, čo pičuješ, nepičuj nebo budeš mať po piči.

                    2. Pardon, alebo, ne nebo.

                    3. To bylo tenkrát běžné.
                      Ale jeden můj kamarád trpí asi opravdu nějakou poruchou:
                      Vypráví příběh, který má hlavu a patu a patřičný spád.Jenže místo čárek, teček a pomlk dává „ty vole“.Bez vykřičníku.
                      Kdo ho nezná a není na to zvyklý, nerozumí ničemu, anžto on si libuje v květnatých souvětích.

                    4. Re: Forge 18.2.2024 v 15:04
                      Kamarad z nasi SSK nerekne jedinou vetu, aby v ni nebylo aspon jedno ‚vole‘. Ma dva roky do duchodu.

                    5. Ne alebo, ale lebo…

                    6. Alebo = nebo…
                      Lebo = protože…

                    7. jizlivec: Pak mi už vůbec nedává smysl tvoje prvotní poučení.

                    8. Hupert

                      Jízlivec správně pochopil, že to dávat smysl nemusí. Význam určuje multihybridní slovní kořen „pič“.

                    9. Hupert

                      Pardon se v hantecu nevalí.

                    10. Hupert

                      Odvolávám. Tvoje slovo bude do hantecu pasovat. V šalině jsem chtěl nedávno projít mezi omladinou a použil taky „pardon“. Nerozumněli. A to je základ. Neoprávněné osoby nemají přístup ke kódu. Tak pardon.

        2. Já nemám strach. Kdybych ho z Rusů měl, nepoletím tam dvakrát.

          1. Ted uz ho ale mit budes, protoze ses prave dozvedel, ze Rusaci jsou nebezpecni.

      2. Kromě toho si myslím, že ho nezabili. Z mnoha dobrých důvodů se to vládě jednoduše nehodilo a nehodí.
        Ať už zdechl z jakéhokoli důvodu, vykoledoval si to sám.
        Tvrdit, že ho otrávili novičokem, ho nikdo nenutil nejspíš stejně, jako pak demonstrativně nevěřit vládě a nechat se letecky dopravit do Německa. K Němcům, k těm stejným Němcům, co za poslední světové stáli proti Rusům.
        To bylo opravdu gesto, hodné opozičního génia. Jak žil, tak umřel.

        1. Na každou svini se vaří voda, neboj.

          1. No a pochopitelně i na tebe.
            Už jsem psal, že nemám strach a nebojím se.
            Ale ty bys měl mít. Oprávněně.

            1. Od tebe to není ani úsměvné…kolikrát si tady někomu vyhrožoval? Ubožáku.

              1. Ber to jako dobrou radu zdarma, nemusíš se u toho smát.
                Stále si myslím, že generace mých dětí lidi, jako jsi ty, brzy zlikviduje. Oni už pochopili. Zatímco ty tady na sebe vypisuješ, jaká jsi svině a v čem, tak se vaří ta tvoje voda.
                Uvaří se v momentu, kdy se ti to bude hodit úplně nejmíň, ale to už tak chodí.
                Jsi mrtvej už teď, jen díky vlastní omezenosti o tom ještě nevíš.

                1. Muhehehe tééda dědku ty ses rozjel, jen tak dál, shifty zase boduje!!

                  Jsem rád, že moje slova potvrzuješ.

                  Víš, že nenávist vychází z tvého vlastního srdce?

                  Je mi tě fakt líto.

                  1. Ano, připouštím možnost, že lidi jako ty, nenávidím ze srdce. Máš bod.

                    1. Pravda bolí. Hajzly nejvíc.

              2. Vždyť přece tohle bylo zaklínadlo sluníček! Kdo nic špatného nedělá, nemusí mít strach!
                :D

                1. Tak proč ho máš a nechodíš mezi lidi?

                  1. No vidíš, ty ani nečteš to, co jinej píše.
                    Nemám strach, leda z lidí tvého typu, jak už jsem psal. Se zbytkem se snáším dobře, to buď naprosto v klidu.

                  2. „Pánové“, odeberte se mezi hovna.
                    Pletete si diskuzní koutek s pískovištěm.
                    servis: To rozepsané dopíšeš, nebo tě baví lenivě promrdávat čas?
                    Shifty: Mám dojem, že jsi vypil málo krve.Anebo stačila vychladnout.

                    1. už končím. sorry za plevelení…

        2. Navalnyj mel pro Kreml hodnotu dokud zil. Prave proto, ze vsichni si v nem to svoje nasli. Lidi videli, jak to chodi, kdyz se neslape brazda, zahranici videlo, ze opozice se travit nemusi, staci je hodit pod zamek a opozice se shlukovala okolo sveho guru a nehledala jineho.

          Neverim tomu, ze bylo v zajmu Kremlu ho zrovna ted odkraglovat. Naopak, uplne klidne by ho pred volbama i vystrcili na vzduch, aby na sebe stahl opozici, ziskal nejakych 10 % hlasu a zase zapadl v zapomneni.

          Verim te pitevni zprave.

          1. Sysop: Navalnij byl ale poněkud zvláštní opozice. Navalného mimo jiné zavřeli za to, že byl chycen, jak s USA domlouvá bakšiš, za který udělá barevnou revoluci v Rusku.

            Kromě toho je Navalnij v podstatě nacista, byť s tím, že ruské etnikum má být to vedoucí. Ovšem v Rusku, kde jsou desítky, ne-li stovky etnik a národů, by Navalného teorie znamenala totální občanskou válku.

            Na druhé straně Navalnij je asi jediná opozice, o které Rusové vědí, že je to svým způsobem vlastenec. Takovej Jidášskej, ale přeci. Další opozice bude spíše přímý styl zahraniční agent, co čeká prachy.

            1. Takže pro GB a USA ideální kandidát, přeci nebudou podporovat někoho, kdo by tu zemi zvelebil. GB šlo v podstatě celou historií o to Rusko rozjebat, aby šel obchod z Východu po moři a měli jej pod kontrolou, no a taky aby se jim nesralo do Indie, proto dělali a nadále se snaží udělat bordel ve všech těch stanech nebo je dostat pod svoji kontrolu.
              Kdyby náš protektorát nevedli totální dementi a slouhové cizáků, tak by jim bylo jasné, že naše zájmy a zájmy GB ani USA se v tomto neprotínají.

            2. @ Alan Cox

              Dost klíčová poznámka. Český Navalnýho plačky mají ovšem nařízený takový „nepodstatný detaily“ ignorovat.

              Raději by si měli přečíst třeba Kurta Vonneguta, Matka noc, Jatka No.5 a podobný věci. Ať vědí, do čeho jdou.

              Taky by je mohl ve válečném nadšení povzbudit Ladislav Mňačko – Jak chutná moc, Artur London s Doznáním, takových známých věcí je mnoho.

              I neznámých románů: sice bible, ale brutální sonda, je Dobrodružství Wernera Holta od Dietera Nolla. Z pozice vojáků wehrmachtu, od Němce, hezky natvrdo z druhé strany.

              Než si ty liberální fanatici začnou kupovat pampersky, měli by se dozvědět jak se v praxi mění.

              1. No prvni vlna narku s esy uz vycichla, ted tahaji vrsky:

                https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-pri-kazdem-odchodu-se-radeji-loucim-s-nasim-panelakem-rika-olga-perebyjnis-245857

                Pani je zrejme nejaka profi vestkyne. To se muze hodit. Porad nevim, kdy letos sazet brambory. Asi ji zavolam.

                1. https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-afrika-usa-ukrajina-propaganda-dezinformace-media-konspirace.A240213_175056_zahranicni_dtt

                  Ditto, průser bude, až Rusáci těm Afričanům opravdu ukáží pravdivé výsledky těch „očkovacích kampaní“, víš? To už potom prachama nespravíš. Nebo půjde o prachy tak velký, že Západ na to už nebude mít.
                  A mít někde v přístavních městech desetitisíce, nebo případně statisíce opic, to fakt chceš, viz Lampedusa.

      3. servisdok:
        …i jakékoli civilní elektronické zařízení, jsou ochotny pracovat třeba při -50°C…
        Vedia si poradiť. Kamarát, výrobca elektronických regulačných zariadení, mi niekedy vysvetľoval princíp napájania malých rádií v osadách bez elektriny na Sibíri. Ak si dobre pamätám, tak šlo o zastrčenie vodivých tyčiek do pôdy a využitie buď nejakého rozdielu potenciálov(u) alebo čoho, fakt si nepamätám nie som technik, stačilo na jeho prevádzku.
        Možno ti to niečo hovorí.

        1. Takovou volovinu může napsat jen laik. Sice tuší, že o tom ví úplný hovno, protože není technik, ale cítí nutkavou potřebu, vyjádřit se.
          Žádná půda, žádný tyčky, žádný potenciálový rozdíly, schopný cokoli napájet.
          Klidně tapetuj dál, ale bez vzdělání se tomuhle tématu radši vyhýbej.

          1. Bola to len otázka, či to môže fungovať, ale zrejme máš problém pochopiť písaný text. Stačilo napísať, že to považuješ za nemožné a netrápiť sa so vzdelaním. Každopádne Ti chýba aspoň kurz slušného správania. Ale čo už, keď Ťa aj Tvoji súkmeňovci považujú za utajeného Slováka :))) (Forge, myslím)
            Musel som kamarátovi zavolať, síce sa tiež smial, ale keďže je na rozdiel od Teba slušný, tak ma opravil a vysvetlil. Pretože tomu ho… rozumiem, v skratke to má byť určitý druh termoelektrického článku – studený koniec (zem), teplý koniec (nejaký krb…), a odvedenie vzniknutého prúdu do nejakej kryštálky. Cez vojnu to vraj Amíci expedovali do Ruska, asi aby mohli mužici počúvať Stalinove prejavy. Tak sa vyčúraj, daj sa dohromady (hlavne sa nauč slušne diskutovať) a ak si múdrejší daj to k lepšiemu bez vulgárnosti.

            1. On má potřebu ti napsat, jak je strašně chytrej. Mele tady vo tom už dlouho, sice ještě nikdy nenapsal žádnej článek, Jen tu občas utrousí něco v komentech… tuhle Behemot po něm ně+co chtěl, ale tak nějak se asi ničeho než pár keců nedočkal.. ale je to fakt bedna. Hlava mapa. Má průmyslovku představ si, to mi úplně vzalo dech. To jen tak někdo nemá…

              xDDDDDDDDDDDDD

              1. shifty:
                Neser!
                Corona má výsadní právo na ignore.
                Řekl jsem si tehdá, že to je dobrý institut, ale použití pouze na výkvět.
                Ty jsi snad už zralý!Nejdeš teprve do květu.

                1. Proč se motáš do vlákna, kde se s tebou nikdo nebaví?

            2. termoelektrický články fungujou na styku kovů, asi těžko bude jeden před barákem a druhej na kamnech tvl

              1. @ Behemot

                Zajímavé… a s jakýma kovama a jak konkrétně to funguje, nevíš?

                1. Ako príklad sa vraj dá použiť systém zapaľovania plynového sporáku takým čudlíkom. To by asi mohlo byť ohľadom tých kovov. Ale nezrev ma ako pudlíka, ja fakt z tej techniky vymeniť vypínač, hlavne, keď už nestrašia nuláky :)))

                2. ModrýKlokan 18.2.2024 v 16.22

                  Jeden takový článek mi pohání ventilátor na krbových kamnech, druhý vedle ve skříňce chladí víno a třetí v komoře shromažďuje v kanystru vzdušnou vlhkost.
                  V originále u pana Peltiera byly ty dva kovy tuším vizmut a tellur.

                  1. @ Mega, Ygorek

                    Ten hořák bude asi na piezoelektrickej zapalovač, to je nejspíš něco jinýho.

                    Zajímá mě to, ale uvítám info od pozemských specialistů. Diskutovat o tom nemůžu, nejsem vybaven pozemskými termity. My na Osho jedeme hlavně na tachyonový vlny a kvarky.

                    Bratranec mé pozemské krycí identity má na kamnech taky ten Peltierův větrák. Docela by mě zajímalo, proč to není víc rozšířený. Jede to zadarmo, to lidi milujou. Možná to má nějaký kapacitní omezení, nevím. Věřím v kolektivní vědění místní komunity. Někdo to snad hodí do placu.

                3. Thomsonův, Seebeckův a Peltierův jev, na rozhraní dvou kovů vzniká při jejich rozdílné teplotě elektromotorický napětí, navopak při průchodu proudu se jeden kov zahřívá a druhej vochlazuje

                  nandi si vole tabulky kombinací kovůch

              2. Ted ses zrovna netrefil, protoze opravdu klasicky termoclanek pouziva dva spoje – jeden v chladnem prostredi a druhy v teplem. Prave rozdil mezi temito dvema spoji je ono napeti. Ze se to zjednodusuje a druhy spoj je de facto v mericim pristroji, to je vec jina.

                V laboratori pouzivame hodne platinovych termoclanku a to tak, ze jeden spoj je v referencni kapaline a druhy je ve zkoumanem objektu. Takze ten termoelektricky spoj je spoj dvou kovu, ale pro spravnou funkci tyto spoje potrebujes skutecne dva.

                1. Používalo se to ve funkci hlídačů plamene, u kotlových hořákových sestav, zapalovaných od „věčného“ plaménku. V jeho nejteplejším místě, je umístěný termočlánek ve tvaru asi 3-4mm kuličky – takto vlastně sváru dvou kovů, od kterého pak vedou dva vodiče, asi tak 1,2-1,3mm v průměru, na cívce vinutí plynového ventilu, je pak přibližně 5 závitů téhož drátu. Po rozehřátí věčným plaménkem, ten proud termočlánku udrží kotvu elektromagnetu ventilu přitaženou. Naměřil jsem na tom v provozním stavu asi 100mV. Proud se měřit nedal, kvůli úbytku na šuntu měřáku ventil už nedržel.

                  1. Jasne, civka funguje na proud, napeti je potreba jen kvuli jejimu odporu, to je nam obema jasne. Je to znama (a hlavne spolehliva) vec. Prod se musi merit pruchozi civkou. Mame na to spesl kleste pro osciloskop, uA odpovidaji uV.

                2. jakože potáhneš deset metrů dvou různejch kovů (eště snad jeden z nich nejakej drahej) nekam z kamen do sněhu? jinak v pořádku? s ohledem na praktický využití sou ty přechody vždycky velice blízko sebe a typicky se akorát druhá strana chladí (ať už pasivně, bo aktivně)

            3. @ Mega, Servisdok

              Tohle řešení myslím budeme brzo používat. Teda dokud nazakážou krby, jak má naše sluníčková EUtopie v plánu. Otázne je, či vůbec bude nějakej signál v éteru. Nebylo by lepší tím napájet robertky? Ať baby nepiskujou.

              1. Jjjjo…studený koniec von z okna, teplý zase do… no nič.

              2. To MK:
                Jeden z jednodušších způsobů, jak to udělat, je tady:
                https://www.kabinetkuriozit.eu/petrolejova-lampa-k-pohonu-radia/
                Jen ten komentář je drobet nepřesný. Ta bedýnka vlevo od přijímače (na dobových fotkách, shora Rodina 52, dole Rodina 47) je to nejdůležitější – napájecí část, která obsahuje mj. velice účinný vibrační měnič toho vojenského typu, jaký se používal ještě u radiostanic ala R-105.
                Celkový výkon termogenerátoru je opravdu jen 3W, při teplotním spádu cca 110°C, daném tím cylindrem – ovšem řádně ohulené petrolejky, s asi dvojnásobně širokým knotem, než bylo běžných 7-8mm.
                Dost se ušetřilo tím, že mírně větší část termočlánků, přímo žhaví elektronky napětím 1,4V, poměrně menší část termočlánků, ale s vyšším napětím, pak pracuje pro vibrační měnič k napájení anod.
                Žhavicí příkon je konstantní, kdežto anodový příkon se velmi mění s hlasitostí.
                Nevím jestli celá série, ale konkrétně typ Rodina-52B, který jsem viděl a slyšel, má v dvojčinném koncovém stupni Sověty okopírovanou, velmi povedenou dvojitou pentodu Philips DLL21.
                Proto i při nízké hlasitosti, za cenu mírně větší obvodové složitosti, ale ne účinnosti (ta naopak výrazně stoupla) přijímač odebírá mnohem méně anodového proudu, než i běžné „bateriové“ přijímače, ale s jednočinným koncovým stupněm.
                https://frank.pocnet.net/sheets/030/d/DLL21.pdf
                Žhavicí příkon největšího žrouta v přijímači, je tedy jen 0,28W..
                U zbytku elektronkového osazení R-52 mám taky podezření, že Sověti prostě vzali a obšlehli povedené a úsporné modely holandského Philipsu (DCH21 a asi i DAF21), nač se zdržovat vymýšlením již vymyšleného.

                Viděl a slyšel jsem to v chodu, precizně zrestaurované, přičemž ten termogenerátor kupodivu žádný restaurování nepotřeboval, jen důkladně vypucovat a vyleštit. Největší problém byl, kde sehnat petrolejku s tak velkým cylindrem :D Nakonec se našla zase v Rusku, asi v r. 99.
                Celkový příkon Rodiny-52B, na dneska už vypnutých středních vlnách ČRo a při hlasitosti, odpovídající asi tak běžnému klidnému hovoru dvou lidí, na vzdálenost cca 2m, byl změřen menší, než 2W.
                Ta petrolejka musí být ale fakt ohulená, pak tam sedí i ten název sovětské původní lampy „Blesk“ :D svítí to fakt hodně.

                1. @ Servisdok

                  To je fascinující. Dík za info.

                  Pro mě z toho vyplývá úplná záhada, proč z toho nejsou vyráběný větší kompaktní bloky pro instalaci ke kamnům na pevný paliva nebo i jiným tepelným zdrojům. Lidi se jebou se solárama na střechu, tepelnejma čerpadlama, větrníkama a měsíčníkama. Tohle by nemohlo zásobovat elektrikou chatu či barák?

                  1. Nemohlo.
                    Ty termočlánky jako zdroje, mají fakt mizernou účinnost, potřebuje to obrovské plochy a jsou teda ekonomické jen do určitého, poměrně malého výkonu. I klasické chladicí Peltiery mají účinnost prachmizernou, jediná jejich výhoda je naprosto bezhlučný provoz.
                    Pokud bys tím případně obložil kamna, tak ze 70% zrušíš jejich původní účel. Využitelné teplo je jen z kouřovodu, v případě dobrého komína se i ten kouřovod dá využít účelněji, než pro tepelný spád termočlánků.
                    Dokonce i tzv. „čerty“ do kouřovodů, co do účinnosti, tedy přeměny typicky odpadního tepla na užitečné, jsou o něco účinnější, než ten termočlánek. Ten navíc musí být vyrobený ze sakra dobře tepelně vodivého materiálu.

                  2. Ma to malou ucinnost vuci velikosti. Problemem termoclanku je, ze generuje proud pri nizkem napeti. Blbe se s tim pracuje a na menicich ztracis tezko vydolovanou ucinnost.

                    Dalo by se s tim pracovat, ale existuji levnejsi metody.

                    1. Re: servisdok 18.2.2024 v 18:56
                      Platis pivo ;-)

                    2. Proto k tomu původnímu sovětskému projektu vede tak tlustý kábl. Je to klasický nitěný kábl se žilami, izolovanými tenkou jednovrstvou gumou, ale každá z těch 3 žil, má snad 2mm2, možná víc.
                      Není bez zajímavosti, že ten restaurovaný kus, používá ten kábl původní.
                      Pocínovaná. typicky sovětsky hrubá licna, je sice zašlá – ale guma prokazatelně přes 60 roků, když jsem ten sbírkový kus viděl naposled, drží pořád stejně, jako to nitěné opředení, které se nerozpadá. To si pak jeden řekne, jak kvalitní guma/nitě se dělaly kdysi, nebo čím a jak to vulkanizovali, nebo z čeho to předli.
                      Ale radioaktivní to docela jistě není.. :D

                      A ten restaurovaný kus, dovezený tuším v roce 1995, ležel přes 30 roků bez zapnutí kdesi v prdeli, kde jsou mrazy okolo -45°C celkem běžná věc. Tak mě ta kvalita toho káblu docela překvapila..

                    3. @ Sysop, Servisdok

                      Už to gómu, dík za školení. Naši britští a američtí soudruzi vjedci budou muset ještě zapracovat na vývoji a Peltierovým článkům zvednout napnelismus.

                      Nebo vyvinou lidské karusely pro přebytečné obyvatelstvo. Budem chodit dokola a točit generátory proudu pro naše úhlavní přátele na západě.

                    4. Myslím, že zrovna tohle je úplně slepá cesta.
                      Ale třeba některý z těch grantových mládežníků překvapí, v pozitivním smyslu, třebaže o tom silně pochybuju – protože dodnes tak nikdo neučinil.
                      Za ty roky, co je ten princip známý, se už dalo udělat ledacos. Ale z nějakého, zřejmě hodně dobrého důvodu, to fakt nikdo nedělá – a když, tak jen v tom malém.
                      Viděl jsem čínský pokusy v chladicím gardu, ale nepřesvědčili tím ani svět, ani sebe. Monstrózní proudový nároky, ale na procesorech skutek utek..

                    5. Stehovali jsme testovaci laborator (mame vice laboratori, tahle je nejstarsi a slouzi hlavne k dlouhodobym testum, treba ventil milionkrat otevrit/zavrit a podobny zertiky) do nove budovy. Prisel jsem kolegum pomoct a pritom jsem cucel na neuveritelne archaicky pomucky a pristroje. Mezi nimi byl i pripravek, ktery je v podstate mala centrifuga na stul. Koukam na to a ejhle – ceska cedulka. Kecam. Ceskoslovenska. Vyrobeno nekdy koncem 60. let. To si zrejme nas pan majitel porizoval jeste do te svoji garaze, ve ktere zacinal. Ta vecicka porad fungovala. Samozrejme privod guma a kdyz kolega videl, jak na to s usmevem hledim, povida ‚jo, jednou za par let to natreme glycerinem, ale jinak to vic nepotrebuje…‘

                    6. V sondach, co lietaju na druhy koniec slnecnej sustavy, su termoclanky v radiozotopovych generatoroch, teda su zahrievane teplom vzniknute radioaktivnym rozpadom (takze dokazu fungovat roky, samozrejme casom klesa vykon).. kedze solarne clanky by boli problem uz niekde pri Jupiteri, co sa tyka intenzity slnecneho ziarenia.

                      Voyagery letia skoro 50 rokov a aj ked uz clanky davaju minimum elektriny, stale prebieha komunikacia s DSN (aspon obcas).

                  3. MK: Možnosti, jak vyrobit elektřinu pomocí krbu nějaká jsou, ale přímo pomocí termoelektrického generátoru, co vyrobí v kotli o 25kW jen 100W elektřiny, jako zde https://eu.fme.vutbr.cz/file/Sbornik-EnBio/2011/04_Br%C3%A1zdil.pdf, to není pravé ořechové. Jiná řešení vedou jen přes mechanický mezistupeň. Buď můžeš do krbu zasunout jeden konec přehaněče od Stirlingova motoru anebo v něm ohřeješ vodu v kotlíku pro parní stroj, které poženou k přeměně na U[V]*I[A] = P[W] alternátor. U těch už může být účinnost přes 10%, ale jak v tom jsou hejblata, 100 let to vydrží, jenom když poctivě mažeš – viz parní lokomotivy. Výkonově jsi ale s trvalými 500W, pokud topíš cca 5kW, téměř za vodou. Kdo vytopí bydlo kamny, dílem na nich uvaří a ohřeje i vodu na holení větší výkon nepotřebuje. Za den je to 12kWh a jediné, co je ještě potřeba, je uložení té vyrobené el. do baterek a k nim navázaný měnič, co občas zvládne pokrýt spotřebu pračky nebo jiných žravějších werků. K tomu fotovoltaika, která napojí baterky, když to jde a je vymalováno. Tedy není, protože krb ani kamna s generátorem elektřiny jako kogenerační jednotku pro domácnost nikde nekoupíš. Přitom ztráta u kogenerace může být i jen teplo, co uteče komínem. To jsem ale odbočil od původního tématu.

                    1. Hupert

                      To je dobrý třeba na Aljašku za polární kruh, pro pastevce sobů a sčítací komisaře ledních medvědů.

                      Zatím to vypadá na slepou uličku, tak se asi shodnete i se Sysopem a Dokem.

                    2. MK: Jinýma než slepýma uličkama nechodím. Je u nich jistota, že nevedou do prdele.

                    3. Hupert

                      Tohle je přímo slovníkovej bonmot.

                    4. MK: Jak dlouho může trvat, než ti Zuckerberg nabídne takové místo v Hodoníně, když se dnes na Havaji zakopává 50 nebo kolik metrů pod zem https://www.novinky.cz/clanek/muzi-zuckerberg-si-na-havaji-stavi-obri-usedlost-s-podzemnim-bunkrem-40455542?

                  4. dyť se to ty vole prodává jako hotový kompaktní bloky, akorát z toho dostaneš pár desítek wattů, to je fakt tak na napájení nejaké lampičky a jinejch tabletůch

                    účinnější už je do komína dat turbinku a honit tím nejakej malej altik

                    1. Behemot

                      No ale když nechcu vyhořet nebo si dát finální šlehu CO, tak bych s turbinkama moc nelaboroval.

                    2. Nešlo by dát tu turbínku až na konec komína, mimo barák? Něco jako jsou ty nerezový hlavice.

                2. servisdok: Jako petrolejka dobrá, i ostatní poněkud komplikovaná elektronika, leč já jsem vyznavač jednoduché techniky se střední dobou poruchy nejméně 10000000 let, ať mají potomci co dědit. Věřím ve znovuzkříšení středovlnného vysílání a k němu se chystám vnoučatům odkázat svojí krystalku s hifi sluchátky https://aukro.cz/stara-telegrafni-sluchatka-zn-tesla-10012-6965455282, napájenou z brambory, zhotovenou dle předválečného návodu, uveřejněném v Mladém hlasateli, jehož číslo a ročník si už nepamatuji.

                  1. Krystalka predsa nepotrebuje ziadne napajanie ani bateriu, pokial tam nie je nejaky NF zosilnovac (elektronka alebo tranzistor.. podla toho zemiaku skor to druhe).

                    1. Potrebuje aj nepotrebuje.
                      Potrebuje v zmysle, že musí mať silný signál vysielača v nejakom dlhovlnnom, možno že aj strednovlnnnom pásme, ale na tú potvoru sa tieto vysielače v ostatnom čase vypínajú, lebo kryštálkarov, čo by to na týchto pásmach počúvali, moc nie je (tak nebudú už žiadni).

                  2. @ Hupert, Quadra

                    Kluci začínám mít v těch vašich pozemských technologiích opět pořádnej hokej. Krystalka, brambora, zemiaky… WTF?

                    1. Ta brambora a v ní zapíchnutý kus měděného/pozinkovaného plechu, tam slouží jako zdroj malého předpětí pro kdysi galenitový detektor (později Ge diodu), jako celek je to pak citlivější, protože typický Ge přechod, se otvírá až při 100-150mV.
                      Pokud se tomu přechodu dodá předpětí o zhruba podobné velikosti (trochu komplikovaně, je třeba jej stejnosměrně oddělit dalšími dvěma kondíky), tak je potom schopen detekce (usměrnění) už od několika málo jednotek milivoltů.
                      Vysokoimpedanční sluchátka (4.000 ohmů a víc), s nezesláblými magnety a dobře seřízenými membránami, jsou citlivá tak, že se stačí dotknout jednoho z kolíků jejich vidlice a máte-li je nasazena na uších, uslyšíte „zaškrabání“.
                      S neobyčejnou účinností, samozřejmě na úkor dalšího (zúžený kmit. rozsah, který zde nevadí, jde o AM vysílání) jsou taková sluchátka schopna zpracovat i ty jednotky mV (ale spíše už stovky uV) na slyšitelný zvuk.
                      Původně používané magnety AlNi, případně později AlNiCo ale slábnou, takže je třeba je po 50 letech buď vyměnit, nechat znovu namagnetovat, nebo vyměnit za feritové. Nd magnety se neosvědčují, jsou silné už moc, membrána se „lepí“ na pólové nástavce cívek, přičemž k dalšímu nárůstu citlivosti už nedochází ani při pokusech o seřízení.

                      Předválečného Mladého hlasatele jsem nikdy neviděl, ale s určitostí vím, že v časopise ABC, tohle dával jako úsměvný námět k experimentům, tehdy populární Pavel Šrait a tuším i Zdeněk Škoda.

                    2. V ABC to bylo, to se dokonce jeste pamatuju. Ostatne sklenene Ga diody, se kteryma jsem ‚chroustalku‘ stavel, mam dodnes v supliku. Ta sluchatka, ktera jsem tehdy pouzival, mi prosly nedavno rukama, kdyz jsem na pude hledal stary fotky. Jsou to sluchatka z nejake druhovalecne nemecke vysilacky. Verim ale, ze jeste dnes by neco daly.

                      Jestli se nepletu, tak od Sraita byla i knizka ‚Od krystalky k modelum s tranzistory‘, nebo tak nejak, byla to takova celkem tlusta knizka ve zlutych deskach, V8A vazba. Kdyz se to tisklo, tatik kdesi pres kolegy sehnal a tak jsem se z toho tehda take priucil.

                    3. @ Dok, Sysop

                      A pak že neexistuje perpetuum mobile. Aspoň v radiotechnice.

                      Skvělý elektroseminář tohle vlákno. Vše ukládám a dík za tu práci.

                    4. Spis je to na zamysleni, ze ten vykon, ktery je vysilacem vyzarovan, ve finale staci na akusticke vlny sluchatka, abys to slysel. A mas ztraty ruzne na soucastkach. A ted si vem, jaka je to parada bydlet treba v baraku, kde naproti je je na strese BTS…

                      Ta prndy o neskodnosti vykonu, protoze je rozlozen v case bych pripodobnil asi tak tomu, jako kdyz te prastim kladivem do palice a pak zbytek dne nic. Cili bolest rozlozena v case taky nestoji za rec, zejo…

                    5. Sysop:
                      Jestli se bavíte o krystalce, tak se vhodnost sluchátek testovala tak, že jsi na jazyk přiložil kontakty a muselo být slyšet lupnutí.
                      Prakticky prošla vždy sluchátka radistická – pamatuju, že to byly kiloohmy.
                      Záhada pro mne je, že u mixáku mám 320 ohmů a samo musím volume zvednou.Referenční mám 42 Ohmů a hrajou tudíž hlasitějc.
                      Otázka tudíž je, že chápu citlivost, ale ta energie se bere odkud?Asi z krystalu v diodě a nebo z toho topení v paneláku, kde jsem to měl tenkrát uzemněné:-)

                    6. Jen doplním, že když jsme ještě neměli boostry, tak se to řešilo tím, že se ta Vermona vyhulila.Takže to zkreslovalo, ale v pauzách hrála stanice Praha nebo Hvězda, už nevím která.
                      To se dá pochopit.U krystalky chybí ten zesilovač.

                    7. Aj take Sennheiser HD600 maju 300 ohm a musim ich budit externym zosilnovacom.
                      Energia sa berie z eteru :-) teda z anteny.

                    8. quadra:
                      Ale jo, chápu spolupráci jiskřiště a skleněný trubičky s Fe pilinama…
                      Ale ten krystal vibroval docela nahlas.

                    9. Vidis, to predpatie ma nenapadlo.. dolezity bol kvalitny vzduchovy otocny kondenzator (s dobrymi loziskami) a cievky s malymi stratami, germaniove diody ako 1NN40/41 (prve z Tesly) ci GA206, OA90 a podobne.

        2. Mimochodem – to máš teda pěkný „kamaráty“, když si tě takhle vodí na vařené nudli – a ty ze sebe následně někde uděláš blbce. To bych mu pěkně poděkoval.

          1. servis:
            Teď jsi mu právě zkazil zbytek neděle.A ta jeho krystalka doma, která jede jen na éter na něj vyčítavě hledí.Ty jsi fakt zmrd necitlivý.
            Dejavu: Máš v plánu dál utrácet čas, nebo to dopíšeš?

            1. Nič mi neskazil, som blbuvzdorný :)))

            2. Dopadneš jako Behemot milej forge. Pokud ti tenhle jedovatý ubožák něco slíbil, s jistotou se toho nedočkáš.

              1. To Shifty : Myslim, ze Forge jen tak pratelsky staryho jestera popruzuje, nez ze by od nej cokoliv cekal:-) Oni ty pysny muzicci jsou proste takovej pamlsek:-) Behe je bohuzel myslenkove slabsi, ten to s nim myslel doopravdy, chudak poctiva duveriva

                1. SL:
                  Ty nespíš?
                  Tak hudlana!

                  1. Hudlan vracen. Hele,ja ted toho moc nenaspim:-)Ale to uz tak bejva.

                  2. SL:
                    Prý jsi umělotina digitální.
                    Pamatuju hysterák,kdy bylo u JM doloženo, žes opravdu opravdická.
                    Stejně si neodpustím kontrolní otázku!
                    Jela jsi někdy na červenou?
                    Odpověď moc nerozváděj, koukají tady na to děti.

                    1. Umelotina urcite jsem, to bohuzel rozporovat nemuzu :-) Ale zbytek, prave proto, ze bylo dolozeno, tak me Servis ne a ne zaujmout. Ale on uz chudak zas asi zapomnel, to se stava :-) p.S. kontrolni otazka takova hippie…Ty jsi holt prirodni, pestuj to dal :-)

                    2. Teď to neber na sebe SL, ale kámoš vždycky když vidí nějakou tu přírodní holku(aka hippies, dneska bohužel spíš místo free píchačky jen tak – uvědomělá levicová aktivistka), tak říká a hele – batika, chlupy, korále

                      :D

                    3. Hele, ja vim, ze to asi bude znit hnusne, ale ja ty uplne prirodni zabky taky moc nechapu. Zenska se snad chce libit, ne? Jako me vzdycky bavila estetika rockabilly a pak mob wives jak od Helmuta Newtona a v civilu se oblikam….proste asi zensky. Baba ma mit hezky zdravy vlasy, pesteny ruce a mit trochu pritazlivy tvary. To v batikovanym pytli na brambory fakt nende:-)

                    4. Ty budeš kočka, kort jestli si letuška, ty bejvaj kouzelný, lítam často a lítám rád. No souhlasím. Ještě aby ne! Vše bude allright :-)

                    5. SL:
                      Kotě, chci jen slyšet, že si hladíš břicho a vibruješ v Rytmu.

                    6. SL:
                      Ale řidičák máš ne?

                2. no dyť… aspoň ještěcejtí v žilách krev. Co ty krůty? Máš ráda, baštíte? Myslel jsem, že v jůesej je to žradlo č. 1. ? :)

                  1. To Shifty: Ja uz se jich prejedla, ale manzel je miluje. Mas nejakou fajnou gastro inspiraci? Ja to dneska vidim na rizoto s liskama

                    1. No třeba z červenýho krůtího(tzn. ne prsa, ty jsou dost suchý a spíš tak na roládu nebo suchořízek, ale spíš stehna)naložit na čínu. Takovou tu českou klasiku.. solamyl, vajíčko a dobrá sojovka. Pokud máš kvalitní..ani nemusíš solit… a pak jen nějaká ta čerstvá zeleninka dle chuti a proženeš to celý velkou pánví. K tomu rýže nebo rýžový nudle, ty miluju.
                      Paní dneska dělá čufty. Hovězí s vepřovým mix myslím… takový hovězí karboše na špejli… umeleš, nachutíš, hodíš na špejli a do trouby… podleješ vínem, pivem, tradá.. ukecával sem jí ať k tomu udělá bramboráky, ale asi to neklapne. Můžeš i na grilu, ale přijdeš o tu šťávičku… hm…dietář ze mě nebude no. :D

                      Já zítra udělám vývar, klasicky vždycky koupím kuře a rozhodím ho, prsa a třeba jedno stehno upeču na pekáčku s mřížkou, pod to hodím jen brambůrky a mrkvičku, batáty, cokoliv… smíchám česnek, papriku, sůl a olej a je to skoro jak grilovaný…no a zbytek schovávám na vývar. Takže tam na mě čekaj 2 skelety, 2 stehna, všechny možný odřezky, letky z křídel.. to bude zase vývar jako víno. Už se těším, v létě mě to nebaví, ale teď i když není kdo ví jaká zima mě to baví.

                    2. Krucis, ty cufty jsem neznala, ale moc dekuju za tip! Ale bramboraky jsou Raz dva, vpliz se do kuchyne a nenapadne si je vyrobit:-)

                    3. Vyrob

                    4. čufty, čevabčiči, ono je těch variant s mletým masem mraky…
                      Jo, tak nějak to dopadne, zejtra si je asi vysmahnu. Mam na ně fakt chuť. Když z toho chceš udělat level gastro porno, tak do těch brambor na bramboráčky ještě přidáš trošku škvarků… žlučník doporučuje xD jednou za čas to jde .. co vlastně škvarky, to tam u vás neznaj ne? Ale hřbetní sádlíčko by tam mělo jít taky koupit… překvap manžu a udělej mu moravské musli :-)

          2. Servisdok: Teď jsem vyjel po to vlákně výš a vidím, že na Megaseliu frajeříš a sám jsi mimo. Samozřejmě, že napájení ze země funguje stejně jako z brambory, když jsou elektrody jedna z hliníku a druhá z mědi, takže elektrochemický potenciál. Omluv se.

    3. Pořádně se vybul.

      1. Táhni do ruska zmrde

        1. Proč bych to dělal. Já jsem tady doma a líbí se mi tady.

          1. Tam ti bude líp ne? Nejsou tam ty buzny a tak.

            1. oh wait?! :D

              1. Jsou. Třeba Gorbačov nebo Brežněv byli jasný.

                1. Brežněv nebyl buzna, nebo? to bys mě překvapil

                  1. Tak to ocucávání s Husákem hned na letišti asi nebylo jen tak. Jak to asi muselo vypadat večír, to si ani nechci domejšlet

                    1. Ty myslíš, že… ? :O To by snad vedoucí muž správné strany neudělal. Chceš říct, že Gorba nebo Brežněv byli buzny a Clinton zase chlapák? To snad.. ani nedomýšlet..

              2. Kruci, chlapi, co tu zas blbnete🙂? Ja se tesila, jak si ulevim od tech preporodnich mouder celyho pribuzenstva a dozvim se neco zazivnyho a podnetnyho, a tady furt jede ten samej valcik. Nahodte neco pro unudenou blondynu! Beru cokoliv, pokud v tom nebudou litat dudliky, svetec Putin nebo Schrodingerova ziva, mrtva Ukrajina😉

                1. Něco jako hovězí po burgundsku? :-))

                  Ahoj kotě. Jak to šlape, ty už to máš asi za pár ne? Ty jo držim palce, hlavně ať jste zdraví.

                2. Poslední dobou jsem nějakej línej vařit a taky nějak není čas. Ale naposled jsem vyfiknul famózní gulášovku a pak taky vývar z celýho kuřete, v tom stála lžíce. Teď dost vaří paní a právě ten boeuf bourguignon dělala minulý víkend, pěkně s kaší, no paráda to byla. K tomu jsme si témkaticky otevřeli burgundskej pinot noir a moc hezky to hrálo(ještě aby ne). Co ty, vaříš? Co chutě? Rád tě vidím, zase normální někdo. To už tady moc nebývá.

                  1. Ahaaa…tak koukam, ze uz uvareno! Vy se mate! Hele ja si nejak vytvorila zavislost na brkasi, Jen s maslem a na varenou I nevarenou mrkev…Se divim, ze nejsem oranzova jak Trump 🙂

                    1. Já miluju brambory snad na všechny způsoby..kaši, pečený, smažený, hrany, vařený ve slupce s máslem, krokety(ty jsme zkoušeli i se sýrem dělat, ale je s tim teda sraní)bramboráky…bramboráky! Na těch si zase ujíždím já. Chudák pan cholesterol xD

                      Když jsme jako děti byli nuceni pod dohledem matky jíst zdravě(což se ale po letech vrací jako bumerang a jsme tomu se segrou samozřejmě oba rádi), tak nám babička dělala brkaši a tajně nám do ní nakrájela vždycky šunku :D :D Byl to prostě rebel :D no a mi jí milovali :D vtipná vzpomínka

                    2. Pro to mam velikansky pochopeni! Brambory jsou dar! Kdepak investice do bitcoinu, do zlata nebo podobnejch cicovin! Par hektaru tohohle zlata pravim vam! A samo taky sikovnou zenu, jako ta tvoje, co z toho vykouzli takovyhle pozehnany naminy! Jinak babca musela bejt sympatanda! Mne details babca uca, to byl panecku tvrdsi odchov 😆

                    3. Drtila, kruci

                    4. Jo tak to my měli naopak. Matka přísná, babi potají přidávala tuhle maso, tuhle máslo, tuhle sádlo, tuhle šunku… tak je ti asi jasný, že jsme jí měli rádi :D
                      Bratranec byl na jatkách a otřáslo to sním natolik, že se stal v podstatě vegetariánem, ale i jemu babička do jídla tajně přidávala maso :D :D Já sem teda na jatkách byl taky, občas pomáham zabíjet třeba krocany kámošovi na farmě a od masa mě to nijak neodrazuje, naopak, mam k tomu řekl bych zdravý respekt. A rád to jak dělám, tak jím.. teda ale ty krůty to jsou strašný mrchy obří. No to ti asi nemusím do USA psát :-)) Ale to maso je famózní

                    5. z domácího chovu kvalitně vykrmená, každej den běhačka v ohradě 30 x 50 metrů… to je prostě drůbež co v krámu nekoupíš. Mě to baví tam občas pomoct, práce je tam vždycky dost.

                3. Čau!
                  Trošku si zúžila prostor.
                  Jsem rád, že jsi naživu a bobtnáš.
                  Tak co nahodit pro blondýnu?
                  Co třeba nouzový provoz?

                  1. Ahoj F! Nejakej dobrej soucasnej jazz by se treba nenasel? Tipy sem!

                    1. Tipy nemám.Naposled jsme byli na Stivínovi.Až umře, půjdeme na jinýho.

                    2. Zaskoc nekdy do Reduty na Lee Andrew Davisona. Dost mu to slape!

                    3. SL:
                      Jo, to si rozhodně ohlídám:-)
                      A co Hanry?Nežárlí?

                    4. Chlap, co nezarli je neco jako lobotomik😉 Zarli, ale hezky a tak to ma bejt ! Egu to prospiva 😉

                    5. Jj, takže jsi opravdu přírodní.

                    6. Ta nejprirodnejsi, hele

                    7. Slecna Ling 17.2.2024 v 17:28

                      No, mě v Jazz Docku nikdy nezklamou (hovorově se lze o podniku doslechnout též jako o JZD).
                      Zejména když nabídnou libovolnou kapelu, v níž hraje Jiří Šimek.
                      Zvukově jsou koncerty podávány na vysoké úrovni.
                      Občerstení také, ale na to si budete muset počkat.
                      Prakticky není třeba chodit jinak, vystřídají se tam všichni.

                    8. Jazz Dock je radost, navic mam slabost pro vodu🙂

  5. To Shifty: Ahoooj♥️! Mno prosim, hovezi po burgnundsku! To je tema, co spojuje narody! A uvareno jest nebo ve stadiu priprav! Jinak me ani nemluv, uz se sotva plazim, a ty magory, co tvrdej, jak je to prekrasny obdobi bych nejradsi narazila na kul 🙂 Ale zas jsem prelouskala aspon pulku nasi knihovny a srdecne doporucuju zrovna Tobe Stardust od Gaimana a Sound of Thunder od Bradburyho. Naaadhera obe

    1. Marťanská kronika a 451 stupňů Fahrenheita jsou moje oblíbené, takže za dobrej tip díky.
      Já teď ujel trošku a čtu Hon na ponorku… je to drobet kravina, ale slušná oddechovka. Ale blbost.

      V zásobě mám Sam Lundwall – Nic pro hrdiny.

      Škola Malého stromu – Forrest Carter, na to sem zvědavej

      Ale jinak jedu hlavně literaturu faktu, teď jsme v podstatě zhltnul skoro celýho Hubáčka a 2.sv. to jsou takový moje úlety. Co mě teď baví a čtu na záchodě – Moje třicetiletá válka – Hiró Onoda …

      to asi nic pro Tebe :-)

      1. Zkusit se ma vsechno. Stahnu si, nebo prozkoumam Amazon. Je fakt, ze ted ctu akorat volnocasovy bejkarny, tak se muzu trosku zcivilizovat. Jinak kamarad mi ted posilal zivotopis El Chapa z levnejch knih a bylo to zajimavy pocteni. Hlavne jsem netusila, jaka ikona to pro Mexicany byla

        1. Jedna moje kamaradka(byvala milenka tak trosku rekneme)vzdycky rikala, ze kdyby si lidi spolu sedli do hospody a dali pivo a smazak, vyresila by se vetsina problemu co jsou a co mame. To je jen reakce na tu tvoji asi treti vetu…sam tomu verim. Lidi se anonymne nesnasi, buduji si E ega a E muscles, ale v realu by se domluvili. No nic..sem si trosku zafilozofal a zas dam pokoj. El Chapa neznam, nactu mrknu. Toho Onodu mam taky z levnych knih, obcas tam najdes perlu…Kulhanek procten? Kdyz jsou spliny, Kulhanek vzdycky pomuze…jen uz po 20te je to jako Pulp Fiction. Stale perla, ale uz osoupana…

      2. Shifty:
        Máš dobrý čitateľský plán. Pripomenul si mi, že sa opäť musím pokúsiť dostať nazad Carterovu „Odvedu vás do Sierra Madre“ ešte z Klubu čtenářů, ktorú som pred rokmi neprozreteľne vydal z rúk a nejako sa zabudol vrátiť. Ale aj Výchova Malého stromu je fajn, a tá kniha mi zostala :). A nezabudni – Lundwall napísal aj druhý diel, vyšiel v Ikarii (aj keď ten prvý je rozhodne lepší.

        1. Na oboje se dost tesim. Cist je treba, je to dobra prevence proti zblbnuti. Ze zdravim!

    2. Nechci te nejak strasit, ale moje zena na tehulotenstvi rada vzpomina a se slzou oku rika, ze to bylo jedno z jejich nejkrasnejsich obdobi. Pak uz to prej stalo za hovno. Ale to je citat, ja s ni ten nazor nesdilim, byt prvni dva metry po porodu jsou brutal zahul, mam to i natoceny na videu a ve slabych okamzicich ukazuju potomstvu, jaxme se pro ne obetovali a ze spat se da skutecne i ve stoje.

      1. Sysop:
        Trošku jsi mě zklamal.
        To video smázni.
        Úchylné…

        1. Na tom videu neni porod, vole, ale ty dva mesice neprospanejch noci po nem doma. Kolotoc v nejakym ctyrhodinovym cyklu, nebo kolik to bylo.

          1. Sysop:
            To mi došlo.No a když to promítáš, jsou nějaké odezvy?

            1. Myslis u potomstva? Berou to jako komedii.

          2. @ Sysop

            Taky vzpomínám, teď už s vyrovnaným spánkovým deficitem. Naštěstí jsem ještě chytl těhulotenství včas, dvakrát do devětadvaceti let. Většina mých kámošů v klídku počkala do 35-45 let. Pak klídek skončil. Dvacítka to dá v pohodě, ale jim jsem se musel zlomyslně smát, jak trpí na starý kolena. Jeden z nich cca 55 to nedává dodnes, a to má jeho páreček kolem 10 let.

      2. Ahoj Sysope, hele ty spankovy deprivace se taky bojim. Aspon hodka spanku v kuse by byla gentlemanska…jaka je sance, ze porodim nikoliv satane zkrizeny s bojovym drakem a mistrem Guinessovky v nevyspani, ale bude to takovy to nacincany bejby, co hajinka a neprohani maticku a otce krizem krazem kazdou noc po tri roky 😆

        1. Lzi mi, prosim 😆

          1. Myslím že Shane nebo někdo tu psal, že děti spali na pohodu a no stress. Ségra má 2děti a taky to prej docela šlo…no sem tam zoubek xD

            1. Well… Kdyz muze Shane, muzu taky! ( Soutezivy natrasnuti brk) 🙂. Ale jinak – dik za povzbuzeni♥️ Uvidime! Bud budu brzo zalovat nebo machrovat, ze rodicovstvi jde s prstem v rypacku😆

              1. mateřská „dovolená“

                něco jako škola „života“

                xD

                Jen piš… rád počtu.

              2. Bud v klidu, je to prirozenej proces. V podstate jde jen o to, cely si to nejak zautomatizovat, pochopit zakonitosti a pak uz to frci samo. Priroda si poradi.

              3. @ Ling

                Jestli to bude jak u nás, tak první mimino se budí a vstáváš dvakrát až třikrát za noc. V práci to dospíš. Druhý mimino chrní jak zařezaný celou noc. Akorát časem, ráno nejpozději v 6, máš budíček, když ti sedne na hlavu s plnýma plínama a rajtuje jakože na koníčka :-D)))

                1. To Modry Klokan – zdravim na planetu Osho, koukam, ze Ti vejrostci dobre zatapeli, to s tou plinkou je fajnovej trik :-) Jinak hadickovy trable s muzskymi navstevami mohli mit horsi rozuzleni. Slysels nekdy o cunacince nazvany sounding :-) ? Nekteri si mohli myslet, ze mas pikabtnejsi zajmy, takhle to nakonec jeste vcelku dobre dopadlo. Tak vsechno dobre do tve Galaxie a dekuju za zkusenosti. Modrejm kozichum zdar a mej se fajne, nepozemstane :-)

                  1. @ Ling

                    Call Sign Osho… Roger… Wilco… Monitor Osho… Am Lost… Descend… Affirm Signal

                  2. @ Ling

                    Sounding neznám, tipnu si – prdění do píšťalky?

                    Jinak je zábavný, když je rektální hadička nepropláchnutá. Jak do ní nespacifikovaná návštěva foukne, obsah vyletí. Ne každýho to úplně baví.

              4. Slecna Ling: první, co musíte vědět je, že každé dítě je jiné. Ještě jednou: každé dítě je jiné. Takže hlavně nevyšilovat, že zrovna to Vaše není jako to nějaké kamarádky. A zde tedy jedna moje nevyžádaná rada: mít nablízku někoho blízkého, ideálně maminku-sestru, máte-li, a případné nejasnosti a dotazy směřovat na ně. Rozhodně se vyhnout radám známých a kamarádek, u kterých netušíte, jak svoje děti zvládali (případně v době, kdy je měli jste si už tehdá říkala, že nemuset být slušná, něco byste jim řekla). A už vůbec ne emimino a podobná panoptika, kde vždycky najdete hromadu naprostých nesmyslů, protože tam úřadují ty největší slepice.

                Dítě je klidné, když je klidný rodič. Spaní může být problém, ale ono se to časem srovná a čím víc režim, tím víc pohoda. Spíš je to prostě na začátku šok, protože se na to nedá nijak připravit. Nejhorší je snažit se všechno rychle zlomit nebo ničit okolí. Američanky, které jsem poznal byly dost často hodně divné, takže pozor na to, co říkají (například prý když nespí maminka, nesmí spát ani tatínek a musí pomáhat, což jsem si u těch tatínků ověřil, že jsou úplně tupí a fakt jsou schopní takto fungovat, protože kravka neumí nakojit sama, takže zombies in da office).

                Nezapomínejte, že jestli jste na něco coby Slecna Ling ready, tak na děti. Zvládly to miliony před Váma, dáte to taky a není potřeba se z toho hroutit.

                1. fatdwi

                  Tohle dost lidí nechápe, nebo nerespektuje. Emoční přenos. Prostě to tak funguje a nic s tím nikdo neudělá. Všechny emoce, jak pozitivní tak negativní, se okamžitě přenáší z pečující osoby na dítě. Dítě je symetricky přijme a projevuje. Retardi s nervama nadranc pak peskují dítě za jejich vlastní emoce. Nesnáším.

                  Jinak bych do péče o první dítě nikoho netahal. Funguje „muss“. Když musíš, musíš, všechno zvládneš anjn cvaj. Jak ti někdo furt pomáhá, tak se žádnej rozumnej systém péče nevybuduje, akorát všem okolo tečou nervy.

                  Jeden dospělej zvládne jedno nemluvně s prstem v nose sám. Fotr pomůže, když přijde z práce. Pomoc stačí se specifickýma info po telefonu.

                  Ale je tam riziko. Bejvalka odjela na čtvrt roku do zahraničí a já měl dvě batolata sám doma. Jedny „jesle-skoroškolka“ pro dvouletý, školka pro druhý a po obědě pár hodin oupérka, než jsem přijel z práce. Každá pomoc z příbuzenstva mi jen přidělala práci a nervy. Musel jsem je vykvindovat a dělat to sám. Nakoupit, uvařit, vyprat, a je i čas bez hádek si hrát s dětma. Brnkačka.

                  Zjistil jsem tudíž neblahou informaci, jak ze mě dělala polovička blbce, se svou vytížeností, i když byla na mateřské a pořád s něčím potřebovala „pomáhat“. V práci na to nepřijdeš. Takže tohle prozření byla naše konečná. Sbohem a šáteček. Je potřeba si rozmyslet, kdo a co má nebo nemá vědět a jak moc při „budování sebehodnoty“ předstírat a kecat ostatním.

                  1. MK:
                    Proto děti muzikantů musí mít zostřenou výchovu.
                    U mimozemšťanů to asi ťape tak, že když se tady narodí panchart, tak ho odvezou a doma otestují.Pokud neprojde, tak frčí zpátky do pekla.A bez modrýho kožíšku.Pěkně na holo!
                    Žejo?

                    1. Forge 18:31

                      Jak říkáš. Nejtěžší trest v intergalaktické legii je komplet oholit a spláchnout do pozemskýho záchodu.

                  2. MK: možná jsem to nenapsal jasně, ale psal jsem specificky o dotazech na nejasnosti. Ne o pomáhání fyzicky (to navíc i SL nepředpokládám, s ohledem na místo bydliště). Tím, že je to nové, tak je nové úplně všechno a je potřeba nastavit laťku normality. Tedy mít někoho, kdo řekne: „v klidu, to je normální“ a nebo naopak „hmm, to se nám nikdy nestalo, zjistím a dám vědět“. Mít možnost se zbavit části náporu na nervy tím, že se tím nemusím zatěžovat. Kamarádova drahá každou píčovinu řešila na netu a byla to katastrofa, jsem měl kolikrát na návštěvě chuť jí lisknout. Oproti tomu sem-tam zavolat mamce nebo ségře, pohoda jazz a ne 20 protichůdných reakcí, které jsou samozřejmě všechny zaručeně správné a každá emamina za ně dá eruku do ediskuse.

                    A pokud jde o vytíženost, tak tady bych nebyl tak zlej. Některé ženy jsou skutečně psychicky i fyzicky vyčerpané, protože si to jen neumí zorganizovat. Nemají nutně potřebu se chvástat svou údajnou makačkou (i takové jsem ale zažil), ale líp to neumí a pak jsou skutečně utahané se vším, co k tomu patří. Stačí je trochu „nakopnout“, „problém“ je totiž v tom, že nemají odstup, který chlap má. Kamarád třeba byl na rodičáku asi půl roku, říkal, že bomba, že tolik času na sebe nikdy neměl a že nechápe, co ty ženské pořád mají. Tím vždycky různé rozhořčené slepičky likvidoval, protože když na mateřskou přišla řeč, první reakce byla „ty nevíš, co to znamená, bla bla, bla bla“ a když řekl „vím, půl roku jsem to dělal“, tak jim nejprve sklaplo a pak začaly vymýšlet nesmysly, proč „je to něco jiného“ (čím méně schopná, tím více hysterická reakce).

                  3. MK: jinak jste se teda proflákl, že jste normální, sorry, to jsem nechtěl. Budu dělat, že ten příspěvek 18:10 jste nikdy nenapsal a že Vám někdo ukradl nick. Putin a Osho rulez!

                    1. @ fatdwi

                      Oceňuju a schvaluju tvoje výrazné úspěchy v seberozvoji – Putin a Osho rulez! Jen tak dál kolego.

                      Pouze se zdrž nevhodného označení mé vyspělé modré plyšové bytosti za „normálního člověka“! Jako oshoanský etnolog se specializací na homo sapiens, evropská oblast, provádím již několik set let terénní výzkum. Jeho součástí je samozřejmě krycí lidská identita a nenápadné začlenění do lidského společenství. Mezi lidmi se pohybuji v bioadaptivním exoskeletu lidského typu.

                      Vy pozemšťané jste na konci vývojového stadia inteligentního druhu, označovaného v naší galaxii jako Stochastický papoušek. Takže je s váma hafo práce. Občas mě už fakt dost serete, tak si dávám relaxační pauzu v naší pozemní stanici, umístěné ve vnitřní dutině planety a hážu se na pár let do hibernace. Jinak bych s tím tady už praštil a odletěl do galaxie Arkana, odkud pochází Behemot. Ale moje vědecké zaujetí mě asi nedá a dokončím misi.

                    2. MK: pěkný. Přestaňte dělat blbce a radši napište něco výš. Když jsem říkal, že budu dělat, že ten příspěvek jste nenapsal, tak jsem kecal. Vaši normálnost Vám budu připomínat, tak před ní neutíkejte.

                    3. fatdwi

                      K tomu tvýmu příspěvku viz výše nemám co bych podstatnýho dodal, redundance tvých postřehů je zbytečná.

                      A žádnýho blbce nedělám, jsem dost línej, takže si nechci unavovat paměť vzpomínkama, komu jsem co nakukal. Proto nikdy nelžu.

          2. Ale no jasne, niceho se neboj, vsechno bude uzasny. Dite se nabumba, nebude mit prdiky, nebude rvat a oba se v pohode a krasne vyspite, dokonce budete mit i chut zadelat na dalsi.

            A takovejch pohadek umim vic jak bratri Grimmove :-)

            1. Neni on moznej potrat do tretiho mesice ? Treba jako i po porodu🙂? Jo, zazivacich obtizi se desime, mno holt budu muset bastit super zdraveba masirovat a masirovat…Ale vichr z toho mame, ta predstava, ze mi trpi takovy stvorenicko velky jak kapesnik a ja houby muzu delat…desny. Nahodou nevis nazev tech kapek? Sehnala bych si

              1. Jojo, pokud kojis, tak samozrejme strava matky ma na mliko vliv. My jsme masirovali pupik, ale moc to nepomahalo. Jednou jsme zkusili i rektalni trubicku, ale efekt nestal ani za ten prd a prece jen strkat neco diteti do tak maly prciny, to se cloveku klepe ruka. Takze jsme to odpiskali. Krucinal, jaxe ty kapky jmenovaly. Na druhym baraku jsem byl ve ctvrtek a urcite tam jeste nekde v supleti jsou. Pokud si vzpomenu, podivam se, az tam pojedu. To bude tak behem dvou tri tydnu. A nebo si treba vzpomenu. Ono je to drahne let, dneska uz tech pripravku i BIO je fura, tusim to je postaveny na probiotickych bakteriich toho spravnyho typu. No jak ten nazev budu vedet, nekde se tady nahmatame.

                1. Jinak, u prvniho ditete nam nikdo nerekl, ze pri manipulaci je zaklad zezadu jistit dlani hlavicku. Sestry v porodnici to povazovaly za samozrejmost, v zavinovacce se to neresi a nejak ta informace k nam nedorazila. Takze jsme zpocatku dite brali spatne a chudakovi padala hlava dozadu, coz nas hned trklo a hned jsme meli obavu, jestli se neco nestalo. No nastesti nestalo. Dite ma hlavu proti telu nepomerne vetsi, nez dospely a krk novorozence nema skoro zadne svaly, takze je nutne na to davat pozor. Ale ty uz to asi vis.

                  1. …a nakonec – dnes se do nekterych detskych kapicek dava sukralosa. Aby byly sladke. Co mi ale bylo od jednoho odbornika vysvetlovano, sukralosa je prasarna, ktera nektere prospesne bakterie ve strevnim traktu naopak dlouhodobe nici. Takze podivat se na slozeni a tak, jako se clovek vyhyba napriklad aspartamu, tak u kojencu se vyhnout sukralose. Nejsem odbornik, neumim to posoudit, ale alternativy bez sladidla dostupne jsou v neprebernem mnozstvi.

                    1. Manzelka rika, ze se to jmenovalo Lefax a byla to nejaka verze pro kojence v kapkach. Ale prej dneska je toho mnohem vic na vyber.

                    2. To Sysop – děkuju moc, moc, moc!Jdu googlit a schánět.

                    3. SL:
                      Hlavně to pak dávkuj jako placebo.
                      Uvědom si, že jsi tady pro toho potomečka a ne obráceně.
                      PS: My jsme taky pořádně nespali, ale ráno bylo kupodivu bez zalepených očí.

                    4. Poselstvi Numero uno je, aby mlade nemelo bolesti. Ale jinak to dite na me zavisi,ono bude dobry nebejt uplna zelenina

                    5. SL:
                      Pokud lidské mládě pláče nahlas, tak nemá bolesti ale pouze se dožaduje pozornosti.
                      Až to bude, sama to vycítíš.
                      Teď mi to připadá hodně předčasné.Je vidno, žes v bavlnce.

                    6. Jezis, Forge, my vime, ze mas doma zdrav sestri, tak si chytrej….ale predstav si, ze ty decka kolikrat delaj oboji😆

                    7. SL:
                      Rada k prdu: Nic si nepředstavuj!
                      A příkaz: Nejsi první ani poslední v tomhle jiným stavu, tak se dej ke klidu!!!

                    8. 2 Forge:
                      Ani Tobě, chytrolíne, vůbec nedošlo, že když my si tady vypisujeme v osm večer, tak kdesi v USprdelákově, odkud prý píše, jsou dvě odpoledne?
                      Nedošlo Ti, že když my si tady vypisujeme v neděli v poledne, tak tam každý normální člověk ještě chrápe?
                      Nedošlo Ti vůbec, že si tady píšeš s identitou, co nemá s člověkem, ženskou, natož těhotnou, vůbec nic společnýho? Že si tu vypisuješ buď se sakra dobře počeštěným robotem (musel to dělat rodilý Čech, co tu má něco odžito) nebo s chlapem, co si z nás všech tady, dělá prdel? Ta větná, ani slovní stavba, smajlíky, sluníčka, to Ti nic nenapovědělo?
                      Napíšeš „je vidno, žes v bavlnce“. No jasně vole, že je v bavlnce, když to není těhotná ženská..Vole, ona se vyptává na věci, který jsou těhotným Češkám naprosto jasný už od momentu, kdy jim doktor vystaví ten průkaz, jestli to tady ještě existuje (obě moje holky ho měly). Vyptává se tady a píše věci, o kterých neví a nezná je, snad jen naprcaná fetka s úplně vygumovanou palicí fetem.
                      Ve všech generacích, předchozích i současných, by případně těhotná ženská, od cca 4. měsíce nahoru, měla ve 2 odpoledne ale úúúplně jiný starosti, než vypisovat neurčitý píčoviny na blogísek.

                      Já si vždycky myslel, že ať už se tady scházejí všelijaký lidi, všelijaký charaktery a povahy, tak že i přesto budou mít souhrnný/průměrný IQ určitě nad 107, protože vyhledání a připojení k tomuhle blogísku, přece jen určitý IQ potřebuje, ne že ne.

                      Tyvole podruhý, to snad ani není možný, že se k tomu připojili i lidi, o kterých jsem si myslel, že jsou chytrý.

                    9. servisdok:
                      „..s chlapem, co si z nás všech tady, dělá prdel?“

                      – – –
                      A kterej to byl, jsem odhadoval před cca dvěma roky…

                      :OD

                    10. Servisdoku ty jsi vazne tak blbej, az to mlati dverma.

                    11. shifty 18.2.2024 v 11:04

                      „Servisdoku ty jsi vazne tak blbej, az to mlati dverma.“

                      – – –
                      Měl bys dostat pochvalu. Ty, čtyřicetiletý plzeňský tupan, umíš nazvat blbým o více než dvě desítky let staršího profíka z oboru, kterému naprostou hovéň rozumíš.
                      Výborně…!

                      :OD

                    12. servisdok:
                      Vyvozovat neco z nejakéch časů, no nevim. Podívéte se třeba v kerý všecky hodiny sem piše Sysop.
                      Vlastní zážitek = mňél sem druhé deň letět dom z montáže v US, říkám si, musím se vyspat. Nejak sem dloho nemohl usnót, až potom jo, ale vo půlnoci najednó telefón.
                      „Dobrý den, firma Mydlo, máte chvilku na krátký monitorovaný hovor?“
                      Povidám co votravuje vo půlnoci. Von se se mnó scél hádat že půlnoc néni. No samozřejmě sem ho poslál do prdele. Tolik k časovém pásmom.

                    13. Já se snažím už delší dobu marně koupit čistý aspartam, protože bych jím chtěl sladit. Aspartam považuji za neškodný. Nevím, čím by měl tento jednoduchý dipeptid škodit.

                      Sukralóza je chlórový disacharid, tak bych se vyhnul.

                    14. Sysop 17.2.2024 v 20:03

                      Bezpečná dávka sukralosy je údajně 0,00000015 g na osobu a den.
                      To aby měl konzument ve sklepě doopravdickou váhovnu.

                    15. ygorek: Bezpečná denní dávka sukralózy je stanovena na 0,009 g na kilogram váhy člověka. S tím, že vedlejší účinky sukralózy jsou pozorovány až při 1,5 g na kilogram váhy. Takže i když se člověk kurevsky splete při vážení, tak má obrovský prostor bez následků.

                      Nicméně já samozřejmě nevidím důvod, proč sukralózu vůbec užívat.

                    16. Ja rozumim vybusninarske chemii, ale tyhle veci, co se zerou, ty neznam a ani se je nejak ucit nechci. Dam na slovo lidi, kteri tomu rozumi. U aspartamu je podezreni na rakovinotvornost, tak se mu proste vyhybam. Nechci zkoumat na svem tele, jestli rakovinotvorny je, ci ne.

                      Nekde jsem tuhle cetl, ze ty nahrazky cukru, co se v malych tabletkach davaji treba do kafe, ze jsou podraz na telo, protoze jazyk citi sladke, telo pusti do krve inzulin, ale cukr neprijde, takze se muze spustit hypoglykemie. Prislo mi to jako blbost, ze by slinivka byla rizena podle jazyka.

                      No, a v tydnu prisla kolegyne do prace, ze ji doktor vopichal. Dostala do paze cip s jehlou a na matlafoun appku s tim, ze tri dny si bude sledovat glykemickou krivku. Sice se vysetruje na neco jinyho, ale cukr v krvi je soucasti, tak vyfasovala tohle. Cuceli jsme na to jako telata a rvali do ni ruzny bonbony a sledovali, co se deje na mobilu. No, a taxem si vzpomnel na tu vec se sladidlem a dali jsme ji sezrat dve tyhle tabletky. Hele, ja jsem cucel jako puk. Po snezeni behem par minut jen lehce stoupla krivka cukru v krvi, ale fakt jen lehce. Ve srovnani se skutecnym cukrem asi tak o tretinu (ale chtelo by to srovnat molarne, nebo aspon hmotnostne) a pak brutalni, ale brutalni propad krivky dolu, az do cervenyho. Takze byt to treba moje zena, ktera je hypoglykemik, tak ma z toho zrejme dost neprijemnej zazitek.

                    17. Sysop: Aspartam je jednoduchý peptid (kyselina asparagová + methyl-fenylalanin), který je přírodě vcelku přirozený. Pokud je toto rakovinotvorné, tak je třeba vynechat také maso, obilí, vejce – a vůbec všechno co obsahuje běžné peptidy a proteiny. Příroda tyto druhy látek chrlí v miliónech variant a obrovských množstvích.

                      Já bych u lidí, kteří mi řeknou, že aspartam je rakovinotvorný, učinil jednoduchou věc. Přeřadil bych si takového člověka do škatulky lidí, kteří věci nerozumějí.

                    18. Sysop: Propad křivky cukru dolů je hlavně příznak jater v prdeli – spíše než toho druhu cukru.

                      Při snižování hladiny glukózy v krvi je úkolem jater držet koncentraci na správné hodnotě. Má k tomu zásobní škrob glykogen, který rozbíjí na cukr, který pouští do krve. Ale pokud má někdo játra v prdeli, tak samozřejmě je náchylný na hypoglykémii.

                      Inzulín se do krve nepouští dle sladké chuti, ale především podle koncentrace glukózy v krvi. Tělo má na to senzor – enzym hexokinázu IV., která má kinetiku uzpůsobenu na měření a regulaci glukózy v krvi.

                    19. Re: Alan.Cox 17.2.2024 v 20:52
                      Ta kocena ma ale jatra cajk a pri snedeni normalniho cukru mela krivka i normalni tvar – narust a pak pokles. Narust pomerne strmy, pokles zhruba o tretinu delsi. Ale na stejnou uroven. V noci, kdyz spala, ji to parkrat brnklo do cervenyho, ale jen lizlo. Podle doktora cajk.

                      Co by jineho spustilo ten pokles pri snedeni sladidla, nez inzulin?

                      Moje zena je hypoglykemik odjakziva a jatra ma v poradku. Nechavala si delat test kvuli hormonum a jatra ma v lepsim stavu, nez ja, pritom ona chlasta mnohem vic, nez ja.

                    20. Sysop: Nechávala si dělat standarní jaterní testy (ASP, ALT, …), které odhalují pouze to, že právě teď se poškozují játra. Ale jsou naprosto netečné při špatných játrech, pokud poškození nastalo v minulosti?

                      Je dost časté, že játra jsou funkčně na hranici selhání, ale jaterní testy vycházejí na výbornou. Ke zjištění skutečného stavu jater je třeba udělat test jejich funkce – tedy jak rychle játra metabolizují látky.

                    21. Sysop: Játra a ledviny jsou orgány, u kterých často lékař řekne: Máte je ve vynikajícím stavu. A druhý den selžou úplně. Je to proto, že ty testy toho moc netestují. Asi tak.

                    22. Dik za info.

                    23. Alan.Cox 17.2.2024 v 20:29

                      Denní dávku 0,00000015 g/(kg.den) udávají propagátoři zdravého způsobu života, používajíce limit pro látky ovlivňující genetiku nebo něco na ten způsob.
                      Nicméně já samozřejmě nevidím důvod, proč sukralózu vůbec užívat. Nu, já také ne.

                    24. ygorek: A kolik udává jako denní dávku sukralózy uklízečka v kantýně? Když už máme ty ezoterické zdroje?

                    25. Alan.Cox 17.2.2024 v 20:58

                      K údaji jsem přišel náhodou a zaujal mě řád jednotek, nic víc.
                      Nemám kantýnu, tedy ani příslušnou uklízečku. Samozřejmě se mohu příležitostně zeptat u nějaké jiné firmy, ale může to trvat delší dobu.
                      Jinak: vyskočila na mě reklama na BeSlim a já na ni klikl a dostával se dál a dál do hloubi hubnoucovy duše. Ono někdy neškodí otestovat si skepticismus.

                    26. AC: Přiznám se, že nerozumím poměru 167:1 mezi rizikovou a bezpečnou dávkou…
                      Co se týče dávky 0,00000015 g na osobu a den, to mi už přijde skoro jako homeopatický jed…

                    27. to vdechneš omylem

              2. SL:
                „Uvidíme“.
                Až to bude…
                Třeba zrzavý, pochcaná sláma, černoušek…
                Teď jsi v režimu, tak připojím :-)

              3. Slecna Ling:
                Děcko se má hodně chovat. Von ten pohyb asi pomáhá na trávení. Moja matka říkávala:
                „Gdo nechová krála, ten má doma srála.“
                U méch děcek to zabralo, spávaly celó noc.

                1. tak tak … ségra říká to samý. hodně lásky, chování, mazlení. Jako s kočkou.

                  1. Tyvole. Co to tu děláte?
                    Zmrdi, vohnouti, politika, společnost, auta, kultura…a emimino pro zmrdy?
                    :D

                    1. Ty nemas deti, ani u pribuznejch je nevidas vid, dedku jedovatej? Mozna by bylo lepsi zalezt a neztrapnovat se. Ubozaku.

                    2. shifty 18.2.2024 v 9:42

                      – – –
                      Jsi velmi hloupý řezník.

                      :OD

                    3. Od tebe kriketacku to beru jako kompliment. Cepici smekat tak dobre jako ty neumim, to je pravda.

                    4. shifty 18.2.2024 v 11:05

                      „Od tebe kriketacku to beru jako kompliment. Cepici smekat tak dobre jako ty neumim, to je pravda.“

                      – – –
                      Tedy ukaž, jak jsi protřelý plzeňský borec, který se i v té vojně vyzná – stačí, když mi zjistíš jednu věc, z té vojny kterou opravdu dodnes nevím:

                      PROČ MĚLI TANKÁNI PÁDLA NA OPAČNOU STRANU…?

                      .

                    5. Ty mě nemůžeš dávat rozkazy hlupáčku. Tady nejsi na buzerplace a tvoje žmoulání čepice už nikoho nezajímá.

              4. @ Ling

                Potvrzuju slova Sysopa. Při manipulaci držet hlavičku. A s tou rektální trubičkou naopak mám výborný zkušenosti. Asi je to individuální. Když nepomůže krouživá masáž bříška, teď nevím kterým směrem, tak je zbytečný mimino nechat trpět. Mázneš krémem takovou ohebnou asi latexovou hadičku, opatrně zasuneš, vypustíš prdíky a mimino je spokojený.

                Akorát bacha na pánské návštěvy. Dle mých zkušeností existence volně odložených hadiček láká kamarády mužského pohlaví, aby ihned začali zkoumat neznámý předmět. Nějaký vrozený genetický pud jim velí okamžitě hadičku uchopit a začít do ní foukat. Takže bohužel včas nestihneš zsáhnout a sdělit úpravý účel hadičky. Následky si jistě umíš představit. :-D))))

                1. Jsem zklamán Klokane, domníval jsem se, že jste na Osho pokročilejší, a zatím jste taky vyřešili leda prd!

                  1. @ Hupert

                    Je to těžká a nevděčná práce. Jako oshoanský entomolog musím provádět i sexuologické a reprodukční pokusy se samičkami Homo sapiens. Ale nestěžuju si, platí mě dobře, bonusy mám a pracovní dobu mám pevnou.

                    1. MK:
                      Pevnou a neztěžuješ si.Tak na OSHO to asi vypadá jako tady v KLDR.

                    2. Forge

                      Sem se asi nepřesně vyjádřil. Nemusím dělat přesčasy, workoholismus jsme vymítili. Home office ovšem jen z provozních důvodů, pro podnětné pracovní prostředí a psychickou pohodu potřebuješ dobrý kolektiv.

                2. Hladit bříško asi ve směru hodinových ručiček, to by odpovídalo postupu obsahu tlustého střeva…

          3. Jinak… my jsme to po dvou tydnech vyladili kapickama nejaky sragory do mlika a bylo po prdech. Byl to nejakej enzym, takze zadna chemosracka a dite spalo jak zabity aspon ty tri hodiny. Na uspavani se nam obecne osvedcilo jezdit s kocarkem uvnitr baraku ‚pres prah‘. Prahy tam nemame, takze jsem vzal tasku ze strechy, dvoufalcovku a jezdil pres ni sem a tam, to drncani uspavalo naprosto paradne. Ovsem ten kocar byl vzdy ‚offroad‘, Inglesina s velikejma kolama. Takze tohle by se asi muselo doladit podle konkretniho kocarku, aby dite neprislo o zuby, ktery stejne jeste nema.

            1. @Sysop: My jsme to pred 10-15 lety resily skrz nejaky „laktobacilky“ Prasek z ampule se rozmichal s mlekem a bylo po nadymani.. Tehdy to byla overena a doporucovana vec.

              1. je to jedno, stejne to po 3 mesicich prejde. Podle mne je nejdulezitejsi co nejvic kojit a chovat. Nejlepe mit u sebe v satku celej den, pri vareni, prani zehleni. A hlavne u toho kojeni – na zacatku se nenechat znervoznit, ze prvni den dva neni mliko, nez se v prsu udela, tak maly rve hlady a ubyva na vaze. Nepanikarit, nechat co nejvic cucat naprazno u bradavky a ta stimulace to mliko privola. Jak mu das umely, tak se unavi, pak nechce ani cucat a pak se mliko ani neudela. A pak chodi pipiny a vykladaji, jak musely dat umely mliko protoze svoje nemely, kundy

    3. Z týhle problematiky už jsem tak dlouho pryč, že si ušetřím nevyžádaný rady a porady a jenom popřeju štěstí, zdravý a ať ratolest prospívá.

      1. To Ko-za Dekuju moc!

    4. to Slečna Ling
      Toť individuální. Moje žena na těhotenství skutečně vzpomíná jako na krásnou dobu (a já taky, protože byla fakt v pohodě). Blbě jí nebylo, pět měsíců to nebylo ani vidět, a to vážila padesát kilo.
      Pak bylo hůř, když jsme se půl roku ani jeden nevyspali.

  6. Aby to tady nebylo jako setkání ruských filcek na jednom pytlíku, který si jen vzájemně přizvukujou, tak vykopávám: ten článek je hrozná šmíra. Za pět.

    1. Děkujeme za názor a posíláme klíčenku.

      1. Sorry jako.

  7. Tu je znenie zmluvy, co podpisal komediant so Scholzom.. kopa prazdnych a nekonkretnych dristov, alebo slubom nezarmutis.

    https://www.bundesregierung.de/resource/blob/992814/2260264/8efa1868839ede7609437b341d75c3c5/2024-02-16-ukraine-sicherheitsvereinbarung-deu-data.pdf?download=1

    Toto je krasna veta (kto nevie nemecky, nech prepaci, ale v nemeckom originale je to neskutocny drist).

    Deutschland wird prüfen, wie die eigene Rüstungsindustrie motiviert und unterstützt werden kann, zum Ausbau der industriellen Basis der ukrainischen Verteidigung beizutragen, unter anderem gegebenenfalls durch Investitionen der deutschen Industrie und Anreize für Investitionen, und nach Möglichkeiten suchen, Partnerschaften und Zusammenarbeit in der Rüstungsindustrie zu vertiefen

    Mna by len zaujimalo, ako chce genosse Scholz motivovat a podporovat nemecky zbrojny priemysel (nehovoriac o tom, ze ma holy zadok a prazdnu kasu) , ked sa sef Hermann Goring Reichswerke stazoval, ze okrem prazdnych dristov nedostali ziadne peniaze od statu na produkciu, o dlhodobych kontraktoch ani nehovoriac.. nikto nebude investovat velke peniaze do vyroby, ked osud Ukrajiny je velmi neisty (a to plati aj pre americke firmy ci MIC).

  8. ejroneťáci, vlákno 🙂
    Mvp
    Israeli, proč patláš jak to prase? To snad nevidíš, ty svoje písemné zrůdnosti, cos nasmolil? To ti ti není hanba, takhle prasit? To se vůbec nestydíš, vystavovat takovej chlívek?

    4OdpovězÚno 17, 2024 15:35
    Doktor
    Návštěvník
    Doktor
    Oslopyr. 16:00 a ty si zesrany a zechcany z chlastu? Daj sa liecit.

    4OdpovězÚno 17, 2024 16:23
    Mvp
    Návštěvník
    Mvp
    Cikoš z Luníka IX, zajtra je něděla, umyl ses? Otryskal ti Dežo tvoju osratů riť hadicou z hydrantu?

    0OdpovězÚno 17, 2024 20:28
    Israismael
    Návštěvník
    Israismael
    Ty nemôžeš byť normálny človek ..v tebe je čistý satan ..Vadia ti iné veci ,a nie že nejaké tie ,,pisemmé zrudnosti “. Tebe vadi obsah správ,ktorými
    často odhaľujem Pravdu proti temnotam sveta,ku ktorým patriš aj ty sám ..Týmto sa dávaš spoznávať čo si zač ,ty Luciferov sluha !!!!!..koľko chces teciek do mojich správ (ktoré ti vadia ale tým iba oddeľujem zreteľnejšie vety v kontexte ) ,aby si spoznal že si sluha diabla ??
    Mimochodom tu nie sme v štátnej kancelárii, aby sa dodržiavali písomnosti ,ale sme na čete.

    14OdpovězÚno 17, 2024 16:41
    Mvp
    Návštěvník
    Mvp
    Israeli, ty bejt blbej, viď?

    5OdpovězÚno 17, 2024 18:17
    Israismael
    Návštěvník
    Israismael
    Apage Satanas !!!

    6OdpovězÚno 17, 2024 18:28
    Mvp
    Návštěvník
    Mvp
    Israeli, vezmi si flagelantskej bič a zešvihej si hřbet do krvavejch jelit. Satan se lekne a uteče!

    4OdpovězÚno 17, 2024 18:31
    Temi
    Návštěvník
    Temi
    prosím tě, neber si nic osobně. To se pak užíráš, útočíš, obviňuješ toho, kdo ti napíše něco, co se tě dotkne.
    Je to zbytečné, moudrost není v útoku, ale v pochopení. 🙂

    3OdpovězÚno 17, 2024 18:49
    Israismael
    Návštěvník
    Israismael
    Navyše ten človek je zjavne chorý, mal by sa dat liečiť na psychiatriu. Vymenil už desiatky nickov ale nič mu to nepomáha vždy je to ten stejny brutopyr, psychopat a ničiťel normálne zmýšľajúcich ľudí..

    3OdpovězÚno 17, 2024 19:54
    potkan
    Návštěvník
    potkan
    Buďto je to maskot organického akismeta či sám administrátor, ale ani možnost že je to trojjediný singularista bych nevyloučil. 🙂 Každopádně brajgl by mít na webu neměl a je to laxní nedostatečnost. A o tom žádná.
    https://www.youtube.com/watch?v=WawGBsbP_j8
    https://www.youtube.com/watch?v=V3RaAn0HAZw

    2OdpovězUpravÚno 17, 2024 21:47

  9. Tož na vstřebání diskusního sračkopádu se necejtím enought heavy powerfulled.
    ‹(•¿•)› sorry jako.
    Možná to tady už někdo řešil, nevím. U seznamů nikdy nezůstalo a zase nezůstává, jak bystrý pozorovatel nepřehlédne.

    Jako osina v (_)•(_).EU mě dráždí nástup historicky opakovaně zaznamenaného vývoje, že seznamy vznikají ruku v ruce se složkami. A ty se pak dělí na tajné o potenciálních anebo již signovaných agentech, a na veřejné, plněné těmi agenty, někdy i troj a vícenásobnými, užitečnými idioty a mluvícími hlavami nejrůznějšími hanopisnými polepkami a nasrativy na „objekt zájmu“ podle příkazů řídících důstojníků, aby byly postupně překlápěny do složek se soudními spisy a později osobními spisy odsouzenců. Jak již mnozí nazírají a pamětníci nestačí čumět.
    Spirála evoluce opsala kruh a opět dospěla do místa, pod kterým se doširoka rozevírá přesně to, před čím jsme doufali uniknout pomocí zvonění klíči. Ovšem tentokrát jsme na vyšší EUhnité evoluční hladině, takže prdrhell je o to hlubší.

    1. Už netřeba písemných seznamů a složek. Všecko zařídila technika, každý z nás tady, má založenu složku. Minimálně z poloviny je to „kniha hříchů“ (copyright svatý Petr), co se vytáhne až tehdy, kdy někdo z nás a podle subjektivního názoru někoho jiného, překročí nějakou mez, o které my pranic netušíme, kde zhruba leží.
      Když se dívám okolo sebe, tak u některých leží docela nízko, ale u jiných zdá se, snad ani neexistuje.

      1. Díky zavedení diskuzních fór na webu se podařilo tajným službám snížit výdaje, neboť zápis do složek sledování je tím převeden do samoobslužného režimu.

    2. buď rád, aktuálně začíná v diškuzi nezdravě převažovat mimibazar tpč, usem tady zažil hodně, ale todle je fakt neco

      tak měl ejlijen zase pravdu tvl…

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2025