Když fake news jsou pouze news - zpět na článek

Počet komentářů: 437

  1. Když už jsme u těch pirátů, tak já pořád tajně doufám, že si ty předvolební průzkumy normálně kupují a nebo ty průzkumy rovnou děljí piráti infiltrovaný v různých agentůrách.

    1. To ne. Moje okolí je značně propirátský. Se obávám, že se v tom našlo strašně moc lidí. Dokonce k nim utíkaj lidi od Báby.

      1. A předtím volili ČSSD…

      2. Tak na pár zoufalců co si přejou, aby sousedovi chcípla koza, asi ty piráti dojem dělat můžou, když už bába nebude tak atraktivní. (i když co si budem povídat von ještě před volbama vyhodí pár ministrů odvolá co odvolal a slíbí co slíbil a bude ještě líp…). Zajímalo by mě ale kolik z jejich pravidelnejch voličů zná třeba tadyten nápad se zdaněním nemovitostí, protože co já znám potencionální voliče pirátů tak pár z nich má zděděný byt někde v Praze, a neumím si představit jak se jim bude líbit vylepit namísto současných pár až desítek stovek najednou 80 tisíc. A nebo možná čekají že to dostanou na tý občanský mzdě nebo jak se to menuje.
        No musím říct že to bude zajímavé. Sem zvědavý jak se bude v budoucnu danit našich mrzkých 7000 m2 půdy. Protože až takovýhle číslo zahlídne nějaký vylízaný vyfetlo z nemanic, tak ho asi napadne kolik by se tam dalo ubytovat negrů, nebo vytvořit gerilovejch zahrádek…

        1. Příznivců to bude mít hodně, a to i vzdělaných. Už to totiž není jen o chcíplé koze, ale základních potřebách. Stěžují si mi mladí kolegové, že na jejich věk s pěkným 70-100k IT platem mají problém si dneska v Praze vůbec koupit byt na hypo větší než 50m.
          Já zrovna koukám po domech a taková řekněme jednotková cena za něco obstojného je cca 20mio. Na 15mio to začíná.

          1. Tak proč si slušný dům za tři mega nepostavíš sám?

          2. starter25: od kdy je „základní potřebou“ vlastnictví bytu v Praze? Nehledě na to, že v případě implementace vyšších daní na tom budou ještě hůř, protože se jim zvedne nájem (ne hned, samozřejmě, to bude zakázané, ale jen blázen má nájemníky na víc než rok). Pokud soudruzi rovnou neřeknou, že se roční smlouva musí prodloužit na dobu neurčitou, tak i ten chytrák, co měl „základní potřebu“, se bude ještě divit.

            Nakonec cena nemovitosti je určujícím prvkem pro přecpanost měst, každej Pražák nadává na náplavy, tohle by je mohlo trochu přibrzdit. Například v takovém Dublinu to funguje – firma už ani nezkouší nabírat cizince a rovnou lepí slušné platy místním, protože cizicen – zvláště východní – obvykle končí ve zkušebce na to, že za ty papírově pohádkové peníze sotva splaší nájem a vrací se, odkud přišel. Win-win.

            1. Tak bydlení základní potřeba je. Jinak je to jen konstatování faktu, že lidi i v Praze se silně nadprůměrným platem mají problém si pořídit vlastní bydlení. A vzhledem k věku s minimem životních zkušeností. Závěry si z toho udělej jaké chceš, popisuji jen co vidím kolem sebe.
              Každopádně přecpání náplavami není příčina a nebydlet v Praze už také není řešení problému. 40km kolem Prahy ceny jako v Praze ne-li vyšší dle lokality a ceny vzrostly už i v prdelích kdesi na Moravě.
              Nerozumím. Praha má nedostatek pracovníků a bez náplav se neobejde a ty říkáš, že náplavy vylifrovat a zaplatit místním raketu. No má to jen vadu, že bez ohledu na výši platu jeden člověk nestihne za 8 hodin odpracovat 8 hodin i za další tři lidi.
              Ostatně, co je to náplava a co to má představovat negativního? To je nějaké nové kádrování? Mimochodem, skupina, o které mluvím, je z poloviny pražská.

          3. A jak jim pomůže, že budou platit 150k ročně výpalné? Případně si to samé připlatí na současném nájmu? Ono totiž to nakonec bude tak, že daň v tichosti projde, ale občanská mzda hlasitě neprojde. Jestli někdo vydělává 100k s tím, že si chce přilepšit tím, že zdaní ty bohatší nebo ty co měli štěstí a koupili byt za 3M před 12 lety, tak to nevim nevim co si o tom myslet.

            1. Už tady předtím prošly věci, o kterých jsem si vždycky myslel, že projít nemůžou. A prošly, tak abychom se nakonec nedivili. Nemáme v rukou opratě, ani vlastně nevíme, kde jsme s nima práskli, takže je nejde ani jednoduše zase vzít do rukou.
              Ta generace okolo 35 tohle moc dobře ví a využije toho. Bohužel pro všecky ostatní.

              1. Podle mě občanská mzda ještě příští volební období neprojde. Zatím to nikde neprošlo na 100%, všude co vím, to bylo a nebo je jenom v testovacím režimu. I když takový fízlsystém EET taky máme jako jedni z mála na světě, takže kdo ví. Kždopádně co se těm psychopatům v parlamentu a vládě atd. za ty leta podařilo je, že lidi se vysrali na hodnocení politiky a pmalu se obrací ke svým koníčkům/rodině atd. a o politice nechtějí vůbec mluvit, pouze možná ve skrytu duše věří že jednou bude líp.

            2. Tak za prvé zatím nic takového platit nebudou, za druhé tohle není jediný pirátský návrh.
              Pokud něco honíš na krev o to víc extrémní reakci to bude mít – historicky ověřeno. Většinou byl výsledek nějaká forma levičáckého extrémismu a přerozdělování bez ohledu na to jak moc si ty myslíš, že je to iracionální.
              Současné liberální a zcela neukotvené podhoubí to jen podporuje.

    2. Jde spíše o média, v minulých volbách to bylo vidět zcela jasně, kdy byl Bartoš v ČT pečený vařený se stejnými agenturními procenty jako třeba Svobodní.

  2. Tak hlavně se pořádně sečtěte, ať to budou mít na podzim s těma nemovitostma trochu jednodušší.

  3. Od nezájmu o politiku budu muset přejít k zájmu o možnosti další revoluce – blbé je jen to, že vždy to nevyjde (předkové z tohoto kraje co skončili u Chlumce by mohli vyprávět).

  4. Holka modrooká,
    nedávej mi gonokoka…

    Je pravdou, že organizace (předvolání) do transportu bylo dílem Židovské náboženské obce (je k tomu hezký židovský vtip), ale nedělala to z nějakého svého přesvědčení a z radosti. Ve skutečnosti dostávala Befehly z Ústředny pro židovské vystěhovalectví, které bylo součástí Sicherheitsdienstu a toto bylo zmocněno výnosem říšského protektora. Takže tak.

    1. To, co bylo skutečně mrazivé a z čeho čiší ta německé precizní hrůza, je důkladné prověřování, jestli transportování židé nemají nedoplatky na činži a že si náklady transportu hradili sami. To je vrchol cynismu a zvrácenosti.

      1. To i v těch Letech, které byli české, to bylo kapánek humánnější díky obvyklému českému šlendriánu a tomu, že dozorci byli úplatní. Tam aspoň chyběla ta mrazivost německého Ordnungu.

        1. Žádný Lety jako koncentrák neexistovaly, dobytku zkurvený, pirátský. Byl to pouze pracovní tábor, pro osoby potulné a práce se štítící.

          1. Jasně, převýchovný tábor, něco jako gulagy v Rusku.

          2. Ano, něco jako GULAGy v Rusku. Nikoli ale vyhlazovací tábor. Té půl miliardy korun, za naprosto zbytečně vykoupený prasečák, bych si jako stát nechal vrátit a cikány poslal do prdele. Případně odkázal na to, co měsíčně již od státu dostávají, všichni ti invalidní důchodci.

            1. Gulagy byly politicke, kdezto ceske lagry byly ryze z bezpecnostnich a praktickych duvodu. Kdo se neflakal po dedinach a nekradl slepice, tak tam vetsinou neskoncil. A pokud, tak byl jeho politicky smer zcela irelevantni.

              1. To zas úplně ne, po roce 1940 musela i protektorátní vláda provozovat rasovou politiku v souladu s Říší a cikáni byli na indexu hned po židech.

                1. resp. ne cikáni ve smyslu Zákobna o potulných cikánech, ale ta část cikánů co se dnes nazývá Romy. Bílí vandráci „osoby práce se štítící“ to sice taky odsírali, ale jen pokud se neusadili.

                  1. No tak jasne, ze v ramci reorganizace v tom pak Rise udelala Ordnung, ale Majdanek nebo Osvetim z toho stejne nebyly. Osobne si myslim, ze kdyby druha valka nebyla a my jsme nejakym zpusobem byli dnes ve stejne situaci, tak ten rev ohledne diskriminace by byl stejne.

                    Ty lagry v Cesku byly zakladany nekdy koncem 20. let, proto jsem psal ‚ceske‘.

                    1. tábor v Letech je z roku 1937 nebo 1938. Ale Lety do roku 1940 po roce 1940 jsou dvě odlišná zařízení, i když na stejném místě. Malá pevnost Terezín je taky původně vojenská fortifikace a ne koncentrák pro Židy.

                    2. Jo, to chapu a rozhodne nerozporuju. Mozna byla chyba, ze jsem na pocatku neuvedl, ze to myslim obecne, tak jako obecne gulagy, apod. Ony ty gulagy v urcite forme funguji i dnes, ale s temi bolsevickymi uz toho nemaji mnoho spolecneho.

          3. Byl to sběrný tábor pro cikány. Pracovní tábor to byl v první fázi existence, do roku 1940. Sloužil v podstatě jako výstupní stanice pro odsouzence za potulku aby tam získali pracovní návyky. Asi zbytečně, ale co už. Koncentrák to de iure nebyl nikdy, do systému KZ Lety nikdy nespadaly.
            Průsery Letů coby cikánského tábora byly v podstatě tři – nedostatečná kapacita, tábor byl původně projektován jen asi pro 1000 lidí a nakonec jich tam narvali něco k pěti tisícům, včetně starců a malých dětí. nedostatečný zdroj vody, studna svojí kapacitou zdaleka nestačila pro potřeby sběrného tábora. Plánovaná kapacita byla mnohem nižší a z toho vyplývající problémy s udržováním hygieny. Když máš vodu sotva na pití a vaření, tak holt mytí vynecháš.
            Noa za třetí, velitel byl neschopný kariérista který nezvládal řízení tábora a veškeré problémy tajil před nadřízenými, takže se parádně rozjetá epidemie tyfu proflákla až v okamžiku, kdy se nakazil jeden z dozorců. Mimochodem, dozorců bylo celkem šest četníků, takže žádná tuhá ostraha.
            Samozřejmě mizerná lékařská péče, mizerná sanitace a v zásadě sice měli dozorci asi zkušenosti s trestanci, ale ne s provozem a řízením rodinného tábora.
            Prakticky všichni zemřelí to odsrali na tyfus, kterej velitel tajil co to šlo.
            V dlouhodobém horizontu je to nakonec asi fuk, nacisté v roce 1943 tábor převzali a přeživší poslali do Osvětimi. Ale koneckonců, v dostatečně dlouhodobém horizontu je fuk všechno.

            1. V zásadě je to přesně naopak než píše kapr. Z poměrně pohodového* a slušného* zařízení s minimální ostrahou se díky neschopnosti jeho vedení stalo tyfuosní peklo.

              *na poměry doby, samozřejmě

              1. Ano. S dodatkem. Nebyl to pracovní tábor, protože tam byli i děti (celé rodiny). Nebo děti taky makali? I ta nemluvňata? Zcela prokazatelně docházelo k fyzickému týraní a vraždám (popravám). Pohřebiště, resp. hromadné hroby jsou v lese na severním okraji prasečáku. K hrobům – je u nich prokázána jedna zajímavá věc, kterou tady nebudu uvádět, protože se všichni budete stydět, že jste Češi. Ten prasečák tam byl postavený záměrně, aby zahladil stopy.
                Je dochovaný kompletní agenda tohoto českého koncentráku v archivu v Třebíči, nedošlo ke skartaci, jako v případě mnoha německých koncentráků. Teď se digitalizuje. I včetně lákařských zpráv, kde ta četba o tyfových dětech válejících se ve výkalech na seně je jen pro silnější žaludky. Hlavně u dětí, kterých rodičové již nežili a byly naprosto ponechány napospas osudu…
                Hned po válce tam byl sběrný tábor pro Němce. Infrastruktura vybudována a pokud chytnou tyfus z těch jímek, taky dobře, žeano.

                1. A „koncentrák“ a „pracovní tábor“ je jen slovíčkaření. Samozřekmě nespadal pod agendu KZ, jenže to žádný český, protože KZ byla papírově německá záležitost.
                  Jak ale nazvat místo, kde tě „četnickým postrkem odvedou“, uvězní, nutí k otrocké práci, nedají najíst, ostnatý drát kolem, občas pomučí, nechají klidně zemřít a pokud ne, tak pošlou do plynu v Polsku? Pracovní tábor?
                  Jelikož slova modelují svět a dosavadní narativ byl jen o německých koncentrácích, tak sama myšlenka o „českém koncentráku“ se vzpírá přijetí. Nicméně je to tak. I Češi si vybudovali koncentráky, kde mučili a vraždili lidi. Za krádež slepic? A co ty děti. Ty také mohli za to, že jsou Cikáni, nebo „žili po cikánském způsobu“? Trocha soucitu a soudnosti, prosím.

                  1. V klidu. Já se rád šťourám v kostlivcích z český skříně. Já se za to nestydím. Já v tom prsty nemám, nikdo z mých předků taky ne a i kdyby jo, tak je mi to fuk. Koncept dědičné viny ani dědičných zásluh neuznávám a nehodlám pociťovat vinu za něco, co jsem neudělal. Ale baví mě, jak národovci prskaj a vymejšlej krkolomnosti, aby obhájili svůj doublethink.

                    1. @shane
                      Dedicne viny a dedicne zasluhy taky neuznavam, ale v pripade Let se jedna o spolecensky narativ „spatni Nemci a hodni Cesi“, ktery je dikybohu posledni dekady zpochybnovan.
                      Ta velka kurvarna tkvi v tom, ze po valce byli (aspon moralne, kdyz ne jinak) rehabilitovani a odskodnene obeti holokaustu, zcela v souladu s narativem „Nemci zli a holokaust zly“. Ale tem cikanskym pozustalym, kteri se povalce dozadovali satisfakce za umucene a povrazdene pribuzne v Letech a Holesove stat neuznal nic – protoze „ceske koncentraky neexistovali“.
                      Tak a dnes se jim dostava satisfakce. Existovali a delali se tam svinstva. A ty svinstva delali Cesi, kteri „byli hodni a vzdy jen upeli pod nemeckou knutou“ a „my nic my muzikanti“. Hovno a nasrat. Janovsky byl bestie, ale otazka zni co to byl za system, ze umoznil takovym bestiim realizovat se.

                    2. Vodotesny Kapr
                      1.5.2021 v 22:46

                      Jaké satisfakce? Jako že 75 let po válce, kdy už nežijou, s ohledem na cigánskej způsob života a dožití, ani přímí potomci, možná tak vnoučata? Nevidím žádnej důvod komukoli cokoli dávat, skoro všichni účastníci už sou pod drnem.

                    3. To je něco, jako Banga, tyvole :D Už podle té neschopnosti psát česky, nebo slovensky, s diakritikou či bez, případně bez hrubek. Klasický cikán, kterej 9/10 toho textu někde kopíruje a do zbytku najebe hrubky jak páťák :D Paťas :D

                    4. @Behemot
                      Moralni satisfakce. Uznani, ze jejich predci byli zavrazdeni rezimem. Protoze po valce jim to bylo odepreno s poukazem na to, ze „zadny cesky koncentrak neexistoval“. Presne po zpusobu satisfakci pro pozustale, kteri se dnes dozaduji treba uznani, ze jejich predek, napr. odbojar, byl zavrazden komunistickym rezimem.

                    5. Vodotesny Kapr
                      2.5.2021 v 10:55

                      Pokud to začalo jako sběrnej pracovní tábor pro odsouzence, tak dost těžko to má cokoli společnýho s koncentrákama. Kam se to vyvinulo následně po eskalaci situace a okupaci, kdy v rámci říšskejch zákonů došlo i ke koncentraci cigánů všech, nejenom odsouzenejch za nějaký delikty, je celkem irelevantní, to už bylo zcela mimo ruce občanů ČSR, kterážto už v té době ani neexistovala.

                      Za další, odhaduju, že drtivá většina obyvatel o existenci toho neměla ponětí a tuplem ne vo tom, že vedoucí to tam posral a stav tajil. Takže si opravdu strč todle překrucování ve smyslu, že tady byly koncentráky z posvěcení vlády a všichni vo tom věděli, víš kam.

                    6. Jinak řečeno, chceš se hojit na utrpení jiných lidí, se kterými nemáš nic společného.
                      Naprosto stejný prase, jako kdokoliv jiný s podobným úmyslem a cílem.
                      Důležitý je, žes to napsal a zůstane to uchováno.
                      „Dožadují se uznání“ a „morální satisfakce“, to hlavně. Hrdina je skromný.

                    7. Krotce připomenu, že prasata jsou sympatická zvířata. A být prasetem, či „prasečinky“, možná i „prasárny“ není sice pochvala, ale ne snad jednoznačné odsouzení a napořád. V daném kontextu navrhuji – póvl. Anebo v duchu nové doby „kovid“, tato nadávka sice není zatím běžná, ale dokonale vystihuje poťouchlou, opravdu nechutnou špatnost.
                      Těm, co dnešní_stav přežívají, bude, až bude po nich, morální satisfakce k h.
                      (Očkování dětí nad 12. english.ahram.org.eg/NewsPrint/410328.aspx via michalapetr.cz)

                  2. Cili se domnivas, ze by bylo byvalo rozumnejsi, ty deti nechat venku za plotem, kdyz rodice jsou uvnitr? Oni ti Cikani se tam dostali prave proto, ze nemeli trvale bydliste a trvalou praci.

                    1. Ale houby, mícháš dohromady dvě etapy existence tábora. První fáze do roku 1940 byl pracovní tábor pro osoby práce se štítící a dostal si se tam rozsudkem soudu. Mimochodem, etnických Romů tam byla zhruba polovina, zbytek byli bílí vandráci.
                      Druhá etapa byl sběrný tábor pro etnické cikány/Romy a dostal se tam každej Rom, na základě protektorátní aplikace říšských rasových zákonů. Ne každej Rom byl tehdy cikán. Rom je etnikum, cikán způsob života. Nebo profese, chcete-li. Zákon o boji s potulnými cikány to definuje celkem jasně.

                    2. No ono mi z vykladu Vodotesneho Kapra nebylo jasne, ktere obdobi on resi, tak jsem to vzal od zacatku, jeste nez to do rukou vzali extremni levicaci.

                      Uprimne… ja tak nejak necitim potrebu resit to, co se delo po okupaci. To bychom tady take mohli sklouznout do debat, ze kdejakej dobytcak byl najednou pouzivan uplne k necemu jinemu, nez na co byl puvodne navrzen. Holt takove veci se ve valce stavaji, myslim. Fura veci zmeni funkci, hodnoty, smysl a tak. Vsak my jsme tu valku nevyvolali, takze pripadne reklamace je nutne uplatnovat na zcela jinem urade.

                      Prijde mi ale, ze zatimco Nemci si svoje palice posypali celkem dost a neni potreba uz do nich kopat dal, tak fura lidi se dobre zivi rypanim se v techto srackach a hulakani v Cesku, kde se to vzdy nejak chyti.

                    3. To je celkem prosté: chtějí nám vymáchat hubu ve švindlkaustu, abychom se styděli a neodmlouvali stejně jako Němci. Když už jsme neměli ty kolonie. Kikánů nebyla žádná škoda a kdyby se to dotáhlo do konce i v Maďarsku a Rumunsku, byla by středovýchodní Evropa lepším místem.

                    4. Ono to má dvě roviny. Ta první je smrt těch X stovek cikánů a tří dozorců a za to nese jednoznačně vinu protektorátní vláda a správa tábora. Je celkem fuk jestli byli cikáni nehygienickej dobytek, kdyby je nezavřeli do nevyhovujícího lágru řízenýho neschopným kariéristou, tak by se to nestalo.
                      Druhá rovina je nějaký Čechy vedený cikánský holocaust, ale to je podle všech dokladů fikce a bohapustá lež. Německý ne, ten je doložen celkem důkladně, ale Češi nic takového neprovozovali.

                    5. Bylo by asi zajimavy vedet, jak by to sireni nemoci probihalo, kdyby je v tom miste nekoncentrovali. Meli podlomena zdravi, takze mohli ruzne umirat cestou. Co se vlastne s nima pak delo? Pohrbivali se na nejblizsim hrbitove? Evidovala se ta umrti kocovnych lidi vubec?

                    6. Předpokládám, že je pohřbili na tý farnosti co dotyčný umřel. Cikáni a světských byli vesměs křesťani. S evidencí to asi nikdo nepřeháněl a asi to vlastně nikoho nezajímalo. Určitě byly nějaký hřbitovní záznamy a asi křestní listy, ale nejspíš v tom byl dost binec. Světský byla chudina, na tu sral pes.

                    7. My víme a vodotěsný kapr akorát provokuje, to je celý. Možná je to nějakej polocikán, kterému tam na hygienu exnul nějaký prapradědek a proto se bije, jak lev a píše o hromadných hrobech, co neexistují a nejsou ani označené, neboť tam ani neproběhl žádný větší průzkum.
                      A teze, že prasečák měl zakrýt právě ty hromadné hroby, je už úplně mimo.
                      A i kdyby – kdyby tam pohřbili pár desítek lidí s prudce nakažlivým tyfem, tak co? Měli je vystřelit na Měsíc, nebo spálit na hranici?
                      Nikdo z Čechů za špatnou hygienu v táboře nemohl, Češi tam tyfus nezavlekli, ten tam zavlekli internovaní, přímo vyhlášení nulovou hygienou.

                    8. servisdok: vodotěsný kapr je hlavně muslim, takže jede svou agendu, která není vůbec hezká.

                    9. Tohle muslim asi tolik, jako já potomek carského rodu.
                      Je to přivandrovalej cigoš, co se chce hojit na tomhle státě. Lůza a smrad pod dveřma, co nebyla za nějakých 400 let schopna, naučit se místní jazyk.

                    10. 1. Prasecak mel zakryt tabor, ne hroby, ty jsou severne od objektu.
                      2. Velky pruzkum tam probehl pred nekolika lety. Dokopavalo se jeste v roce 2020. Momentalne probiha analyza vyzkumu a materialu z nej. Predbezne vysledky byli prezentovane treba na konferenci v Bambergu (doc. Vareka). Komplexni monograficke vysledky budou k dispozici v nasledovnych sezonach.
                      3. Hromadne hroby na objednavku Kar. Arch. v Plzni zkoumali specialiste z katedry antropologie ve Wroclavi (team 6 lidi; protoze v CR je jich jako safranu). Jejich vysledku jsou to, co jsem vyse oznacil za velkou ostudu pro mistni Cechy.
                      Chces byt jeste chytrej, nebo si jen cintas pentli jako tvuj vzor, moravsky japonec Okamura? Vis o tom hovno, takze napises hovno.

                    11. Vodotesny kapr 1.5.2021 v 22:23

                      1) Prasecak mel zakryt tabor, ktery tam už leta nebyl, protoze likvidace byla dokoncena 8.8.1943. Zahlazovat neexistujici stopy po tom, o cem jsou dodnes archivovany pisemne zaznamy, mohl vymyslet jen opravdovy mozek a urcite az v tomto tisicileti.
                      2) –
                      3)Velka ostuda pro mistni Cechy to nemuze byt v zadnem pripade. Ledaze by byly mezi nimi zamestanci Kriminalni ustredny v Praze.

                      Chces byt jeste chytrej, nebo ti je jasne, ze lepsi je moravsky japonec Okamura, nez aktivisticky zvastal libovolneho druhu?
                      Ostatne, pouziti souslovi moravsky japonec je diskreditujici, ovšem kontraprodutivne. To znamena, ze dehonestovan neni pojmenovany, ale aktivista sam.

                    12. Re: ygorek2.5.2021 v 9:49

                      Ja jsem si kaprika precetl nekolikrat a porad nemuzu najit tu konstrukci, na zaklade ktere bych se teda jako mel stydet. Nikdo z moji rodiny v zadnem pracovnim, ani jinem tabore dohled nedelal, ja jako dite jsem se ucastnil LPT a jako mladik jeste za totace tri akci v ramci Hnuti Brontosaurus, nikde tam jsem zadneho Cikana nikdy nevidel. Na LPT nejezdili a na brontarnach se muselo pracovat a navic zadarmo. Takze moje zkusenost s timto etnikem ve spojitosti s tabory je nulove.

                      Co si poridila CSR a jak to nasledne tunili nackove je mi tak nejak jedno. Vzhledem k tomu, ze ted je tema odstranovat pomniky osvoboditelu, tak predpokladam, ze se to bude brat smahem an bloc, pokud na tu historii teda sereme.

                    13. Sysop 2.5.22021 v 10:00

                      Ta konstrukce je zřejmá. Je to aplikace kolektivní viny v prostředí, které princip kolektivní viny odmítá jako nepřípustný.
                      Co se týče koncentračních táborů a podobných zařízení: v každé společnosti, nebo chceme-li národě, existuje nějaké procento lidí se specifickým nadáním. Některé takové nadání je vnímáno kladně, například k ovládání rychlých automobilů, některé záporně, například k otevírání úst podezřelým.
                      Mají-li aktuálně lepší uplatnění ti, nebo oni, závisí na vládnoucím režimu.

                      Buď připustíme, že bez ohledu na svůj věk a dataci předmětných událostí je každý Čech zodpovědný za činy vlády, případně nedostatečně kontrolovaných státních zaměstnanců, nebo ne. Buď se tedy za způsob provozování tábora v Letech v letech 1942 a 1943 stydět budete, nebo ne. Já se nestydím.
                      Nezodpovězenou otázkou tedy zůstává, proč se vás Vodotesny Kapr snaží přimět k přijetí absolutního pojetí kolektivní viny národa. Možná proto, že není Čech. Já ostatně také nejsem Čech, ale nemám potřebu nikoho dehonestovat na národnostním principu. A ne, nejsem ani „moravsky japonec“ (vida, to je pěkný kamínek do mozaiky, není liž pravda?).

                    14. Ja taky nejsem Cech, jsem Moravak. Vzhledem k tomu, ze behem meho zivota se v tech nacionalitach okolo mne udelal slusnej mrdnik, tak se radeji drzim puvodniho korene.

                      Zajimave bylo, kdyz jsem v praci vypravel zkusenost s bydlenim vele Romu a kolegove nemohli pochopit, v cem je problem, bydlet vedle Italu. Jako jo, radi zpivaji, radi tanci, na ulici susi pradlo, ale jinak jsou to prece srdecni lide, i kdyz z Rima. Po memvysvetleni,ze se jedna o Cikany, jim to uz bylo jasne, ale pro zmenu nechapali, proc jim rikame Rimane. Tak zase nastoupilo vysvetlovani, ze tak jim nerikame my, ale tak si rikaji u nas oni a chteji, abychom jim tak take rikali. To uz bylo na Nemce moc slozity.

                    15. Nojo, mě bylo vždycky divný, že mi ti obyvatelé říma z Francouzské a Cejlu nerozuměli, když jsem na ně spustil latinu. A já se tak tešil že si naživo procvičím co jsem se zrovna naučil na hodinách latiny.

                    16. To bylo tim, ze v te latine jsi zrejme nemel jejich prizvuk. Znas to – ve skole se uci teorie, ale v praxi to pak vypada jinak.

                    17. @sysop
                      Bylo to mysleno jako slovni obrat „stydet se za to, ze jsem Cech“. Spise jsem mel pouzit „stydet se za to, ze vyrustam obklopeny lidma, kterych mysleni je pokrivene“, coz je pripad Cechu v Letech.
                      Konstrukci jsi nenasel, protoze jsem ji neuvadel, resp. odkazal na budouci publikovane vysledky vyzkumu. Nicmene prosim: je prokazane, ze mistni letsti Cesi se podileli na olupovani Cikanu z tabora, ze vedeli o nasilnostech a vrazdach. Pak to byli prave oni, kdo po valce horecne zahlazoval stopy a to ruznymi zpusoby. Prasecak je jednim z nich („aby tady porad nechodili po valce ti Cigosi a nehledali pamatku na blizke“), ale byli i horsi veci. Treba zamerne planirovani terenu v lese, aby nebylo mozne najit ty masove hroby, ktere se vlivem dekompozice tel propadali nize.
                      I dnes se obcas podreknou, starici v okoli. Vsichni to vedi a vsichni zapiraji. Ale maj to v sobe, to vedomi, ze neudelali dobre. Jakpak se ti lide citi sami pred sebou?

                    18. Kapr: i dnes se staříci občas podřeknou… , no, ti odporní Češi mají ještě k tomu neobyčejně tuhý kořínek, když ještě dnes, osmdesát let to existenci letského zábora, jsou pachatelé pořád na tomto světě. Určitě to od tebe nebyl jen takový efektní obrat kvůli ideologickému zapůsobení, něco jako populární kafemlejnek, že prý hodní češi a zlí Němci. Ono je to teď o dost jinak, kromě zých nacistů jsou zlí Češi(Němci jsou oběti). Koneckonců, sám jsi to předvedl, když jsi v souvislosti s Birkenau vynechal národnostní identifikaci pachatelů zatímco v Letech nikoliv. A předtím to použití obratu , stydět se za českou národnost… .-)
                      Možná by tvému vzdělání prospělo poznatek, kdo tady rozhodoval v letech okupace, zejména pak v roce 1942, kdy se tábor změnil z kárného (za konkrétní chování) na cikánský. Tvoji nemilovaní Češi to určitě nebyli, ti se tam provinili jako jednotlivci a osobně nemám žádný problém jejich vinu dokumentovat a přiznat.

                    19. Vodotesny Kapr
                      2.5.2021 v 11:10

                      Je, myslím, velice yntelygentný se ptát tady v diskusi, jak se cejtí nějací dědci kdesi na jihu.

                      Nebylo by lepší, ty vole pitomej, se zeptat jich, a nevotravovat s tím tady?

                    20. „stydet se za to, ze vyrustam obklopeny lidma, kterych mysleni je pokrivene“, no tvl co je to za blabol? U cernoprdelnika bych to pochopil, ten namisto prace ma tendence se venovat ruznym nehmotnym vecem a bere na sebe hrichy druhych, aby je nasledne mohl prodiskutovat se svym sefem nejvyssim.

                      Ale pro normalniho cloveka? Snad stydet se muze kazdy jen a pouze za to, co bud sam zpusobil, nebo ceho je aktivni soucasti. Ale jestli muj soused je zlodej, nebo vrah, za to se fakt stydet nehodlam.

                      Mnoho povyku pro nic. Shakespeare byl vizionar.

                    21. Docela dobře a tebe mají na háku, bastarde.

                    22. @ygorek
                      1. Baraky tabora byly spaleny po likvidaci tyfove epidemie. Infrastruktura, hlasne draty kolem, byla zachovana a vyuzita po valce jako sberny tabor pro Nemce. Jeste po letech byl tabor stojici a existujici. Vystavba prasecaku byla prokazatelne zahlazovanim stop
                      3. Mistni Cesi se vedome a iniciativne ucastnili zahlazovani stop, to je ta ostuda, o ktere mluvim. Po valce se tam totiz objevilo nekolik Cikanu, kteri patrali po stopach svych rodin. Byli hnany vidlema a kamenim pryc. Proto pak zahlazovacka. Jj, spatny svedomi mistnich, kteri tyli ze smeliny potravinovych davek a vedeli o vrazdach v lese.

                    23. Vodotesny Kapr 2.5.2021 v 11:00

                      1. Baráky byly spáleny v srpnu 1943 a ještě po létech byl tábor stojící a existující. Infrastruktura byla zachována? To je možné, tábor měl vodovodní přípojku, elektrickou přípojku, telefonní přípojku a fekální jímku, to vše mohlo být využíváno pro potřeby internovaných Němců. Zahladit něco takového výstavbou výkrmny vepřů v roce 1972 je nápad hodný opravdu přesvědčeného aktivisty.
                      3. Místní Češi se vědomě a iniciativně účastnili zahlazování stop jak? Ukradli telefonní sloupy a spálili je v kamnech? Prasečák rozhodně místní obyvatelé nepostavili, o stavbách předmětného typu a velikosti se rozhodovalo na úrovni kraje.

                      Jinak: V sousední vsi, 1500 m přes pole, bydlí člověk, který zavraždil soka. Nestydím se za něj, i když patří do stejné farnosti.

                    24. Vodovodní přípojku neměl. Měl kopanou studnu. Asi měl nějakou telefonní linku v podobě drátu na kůlech. Tu celkem jistě smotali v tom srpnu 1943, telefonního drátu nebylo nazbyt a na stromech to nerostlo. Dtto elektřina.

                    25. shane 2.5.2021 v 21:47

                      Kopanou studnu měl tábor zcela jistě, když ji v průběhu provozu dozorci prohlubovali. Předpokládal jsem, že pro několik set lidí (kuchyně, umývárna, prádelna) byla nutná přípojka vody alespoň do hromadné umývárny a prádelny. Ale možná to v kbelících či lejtách zvládali. Ovšem je třeba si uvědomit, že ruční pumpa s volným výtokem dá max 0,7 l/s.

                    26. Honza už je docent??

                    27. @podotek
                      Vareka je docentem uz hodne dlouho, ale nejmenuje se Honza….

                    28. Za spatnou hygienu v tabore muzou organizatori tabora. Prez tabor „proteklo“ 1300 lidi. Je tam jedna fekalni jimka.
                      Kdyz nasilim lid nekam uveznis, mas za ne zodpovednost. Nemuzu za to, ze tvoje stara se nemyje, ale vytykat polutnym Cikanum spatne hygienycke navyky je levarna.

                    29. Vytykat poflakujicim se Cikanum spatne hygienicke navyky je spravne. Staci se podivat, jak to tedka vypada se svrabem ve vychodoslovenskych Cikanskych ghettech. Ta jejich nemocna domaci zvirata to pak zatahnou i mezi slusne lidi. Je to podobny model, jako ‚rouske‘. Kdo siri nemoci, bud musi byt segregovan, nebo se musi ve vlastnim zajmu starat o to, aby se uzdravil.

                    30. @Sysop
                      ghetta na vych. Slovensku nemaji preci nic spolecneho s potulnymi Cikany. Prave kdyz je „uzemnis“ na jednom miste, tak se jejich zpusob zivota a tim napr. i hygiena zcela rozpadne.
                      Jsou dnesni irsti travellers spinavi? Jsou dnesni kocovni Cikani treba ve Ferghanske kotline spinavi? Nejsou.

                    31. Nevim, jak cisti jsou jini Cikani dnes a jinde, nicmene tehdy a tam prichazeli se znacne podlomenym zdravim a sirokym spektrem chorob, ktere u ostatniho nekocovneho obyvatelstva nebylo ani zdaleka tak siroke. Bud byl ten problem v Cikanech, nebo v kocovani. Pokud v kocovani, pak jim komuniste vlastne prispeli k ozdraveni etnika.

                    32. Sysop
                      2.5.2021 v 16:59

                      Myslim, že z toho, jak je jich většina z toho celoživotního nicnedělání chudáků invalidních a prolezlejch nemocema (že by tam byla souvislost s válením si prdele celej život a bytím vyžranej jako to prase?) i dneska lze vyvodit i to, že je celkem jedno, jakým způsobem zrovna fungujou, je to vzato kol a kolem furt to samý.

                    33. sysope, tyfus nedostaneš protože se nemeješ. Tenkrát se i majorita koupala jednou tejdně, pokud vůbec. Tyfus se objeví tam, kde je soustředěno mnoho lidí a není zajištěna dostatečná sanitace, především odvšivování. Zajištění sanitace je jeden ze základních úkolů správce jakéhokoliv tábora, ať už koncentračního, internačního, utečeneckého, vojenského nebo třeba pionýrského.
                      Vypuknutí tyfové epidemie padá zcela na hlavu neschopného českého velitele tábora, který nejenže nezařídil dostatečné hygienické zázemí, ale navíc problémy tutlal do okamžiku, než se mu nakazili dozorci, takžes e mu epidemie parádně rozjela.
                      Ostatněm ve věznicích a nápravných zařízeních té doby se chovanci odvšivovali v okamžiku nástupu a docela se to hlídalo, stejně jako vojáci na frontě. Technicky vzato prevence nebyla zas až tak složitá, i když v podstatě nekonečná, protože ty šatní vši se časem zase namnožej a odvšivovací proces se musí opakovat.
                      V Terezíně koncem války taky vypukla epidemie tyfu a protáhla se až do osvobození. Chceš tím říct že ti Židi a Češi tam byli taky prasata co se nemejou?

                    34. Jasne, ze Lagerführer to nezvladl. Nicmene jsem tim myslel, ze Cikani nebyli a nejsou etalonem cistoty. Svrab jsou schopni si chovat zcela sami.

                    35. Na svrab se neumírá a na neutřenou prdel taky ne. By bezďáci byli dávno mrtví. Etalonem čistoty nebyli ani naši předci v té době. Osobní hygiena měla tenkrát jiné standardy než dnes. Většina lidí byla ráda za jeden hajzl na patro a pumpu na dvoře. Vodovod už byl luxus a vodovod s karmou hogofogo pro fajnovky.

                    36. Ja to chapu, ale pak je otazkou, zda-li odsuzovat vedeni lagru za to, jak to tam s epidemii probihalo. Pak to je, jako odsuzovat doktora v 18. stoleti za sireni horecky omladnic.

                      Presto je zrejme, ze Cikani tehdy na tom zdravotne byli o stupen hure, nez ostatni obcane, protoze pri prijmu do tabora bylo konstatovano, ze jsou na tom zdravotne pomerne spatne. A to byly objektivne snadno rozeznatelne nemoci, ne jak dneska Cikan na podpore s tim, ze je chabrus na hercnu.

                    37. Jasněže odsuzovat. V roce 1942 se už dávno vědělo jak preventivně postupovat proti těmhle lágrovejm nemocem.
                      Co se týče zdravotního stavu, tak paradoxně na tom nemuseli bejt o moc hůř než nekočovná chudina oné doby. Ono se celkový zdravotní stav populace od té doby až neuvěřitelně zlepšil.
                      Nicméně na tom byli hůř než průměrný trestanec, to ano. Což byl kámen úrazu. S tím se zjevně nepočítalo.

                    38. shane
                      2.5.2021 v 12:29

                      Netuším co má teda mít tyfus společnýho se všima, je to naprosto stejnej typ onemocnění jako úplavica či cholera, všechno bakteriální šířený sračkama v místech s nedostatečným oddělením nezávadné pitné vody a splašek.

                    39. když už teda gůglujete tyfus, tak prosím pořádně, jsou ho dva druhy. břišní, který se šíří kontaminací vody (na dvoře je žumpa, vedle žumpy pumpa, bobky padaj do žumpy prosakujou do pumpy. v pumpě je, voda ééé), a jeho příbuzný paratyfus, které se podobají projevy i podstatou salmoneloze, a skvrnitý tyfus (fleck, vězeňská horečka), který přenášejí vši. postrachem koncentráků (kasáren, utečeneckých táborů) byl flek.

                    40. V Letech to byl právě ten skvrnitej.
                      Ostatně, metlou podobných lidojemů byly i posery všeho druhu. Úplavice, cholera, cholerina… na potřebu důsledné sanitace se kupodivu přišlo až v podstatě nedávno. To jestli se někdo koupe je celkem fuk, nedostatečné latríny jsou zabiják.

                    41. shane
                      2.5.2021 v 19:06

                      Tak to pak jo, sem měl za to, že to byla ta kontaminace, na začátku byla zmiňovaná nejaká špatná studna.

                    42. @Sysop ja nevim, co se tyce deti. To meli preci vedet ti, kteri je tam nahnali. Krev deti pada na ruce tem, ktere je tam umistnili. Za plotem by mozna na tom nebyli ruzove, ale urcite ne hur. Cynicky vzato to v Birkenau ti naciste udelali jeste nejcistejsim zpusobem – deti hned zplynovali. Cesky slendrian vedl k tomu, ze deti v Letech nechali trapit se.
                      Proc? Protoze:
                      1. Rodiny nebydleli spolecne. Muzi a zeny separe, deti separe. Takze ty nebozatka nemeli ani tu ochranu rodicu a v zoufale zasobovaci situaci (potravinove pridely do tabora byli cetnikama prodavane na cernem trhu) ty decka proste umirali hlady, jelikoz si nedokazali nic urvat
                      2. Kdyz vypukla epidemie, tak se dle ocitych svedectvi ty decka vlastne nechala zemrit bez jakekoliv pece. Jen tak, na zemi, na latrinach, na slamnikach.
                      3. Z nekolika desitek deti, ktere prisli na svet v tabore, neprezilo ani jedno. Pokud uz tohle neprijde nekomu divne a nepomysli na osud drobecku, tak je proste bezcitny kokot.

                    43. Inu, pred tim plotem by posly hladem zcela jiste a mozna rychleji. Spekulace, nutno overit.

                    44. Kundela more minč. Avodarde! :D

                    45. A není to jedno? Z hnidů vyrostou vši.

                2. Doufám, že v tom archivu vědí, co je shoda podmětu s přísudkem, po tobě to číst, to by jeden radši dostal tyfus :-)

                  1. Nejsem Cech, a nevim, co je shoda podmetu s prisudkem, Dulezity je obsah sdeleni a ne grammar nazi detaily.

                    1. Vyjebaná cikánská palice a ještě k tomu slovenská, proto furt ty měkký koncovky. Taky by si ráda, z té poslední války cikánská držka něco utrhla, ale holt to nikdo ve světě nikdo nechce uznat. Na morgo-holocaust vás bylo dost málo a obecně stejně žádná škoda, když se podívám okolo sebe.
                      Jediný, co jste zatím dokázali, tak už skoro pětatřicet roků holit stát průběžně na dávkách, jedna větší rána 500M za vykoupený prasečák, plus občasná vydíračka, aby to zas nevypadalo blbě, že opravdu vůbec nic neděláte i oficiálně, ne jen papírově.
                      Štěnice. Pár MHz.

                    2. On nema nic splocne so slovenskom, prisiel do ciech z byvaleho ZSSR. To tu uz predtym spomenul. Takze by si ho mal zboznovat, ze, cervena prdel? Napokon, slovakov tu verejne nenavidis ale rusakov zboznujes.

                    3. Tyvole tak ruskej cigoš, co se chce hojit na Češích, to tu ještě nebylo. To musí být extra sorta

                    4. Z tebe se stává čím dál tím větší zmrd.

                    5. I hovorova cestina cti shodu podmetu s prisudkem. To neni bazirovani na gramatice, alebrz zcela obycejna ucta k posluchaci, aby nemusel ten obsah sdeleni lustit, nebo odhadovat.

                    1. Cili nemoci vsech druhu si do tabora privezli sami internovani. Skoda, ze uz se nedozvime, jak to ovlivnilo zbytek sveta, kdyz kocovni prenaseci se nekde zadrhli. Vzhledem k realnym moznostem ostrahy a investicnim skrtum ze strany naseho ochrance, tezko pak vycitat, ze z toho neudelali spital.

                    2. Ovšem úkolem správy každého podobného zařízení je internované při nástupu odvšivit a sanitovat. Když už kvůli ničemu jinému, tak aby se ti nenakazili dozorci.
                      Ono je na Letech krásně vidět, že řídit kriminál je úplně něco jinýho než sběrný tábor pro všechny generace.
                      A Lety byly tragicky nezvládnutý v podstatě na všech levelech, počínaje ministerstvem.
                      Stejnej průser v bledě modrým byly britské koncentrační tábory pro Búry. Tam měli stejný problémy a nakonec to skončilo úplně stejně jako v Letech. Epidemií a haldama mrtvol. Akorát v roce 1902 byla úroveň medicíny mnohem nižší než v roce 1942 a chyběly zkušenosti.

                    3. Za valky holt medikamenty frcely na frontu a ne do lagru. Tezko rict, jak by to probihalo, nebyt valky. Tipuju, ze by to takovej pruser nebyl.

                    4. BTW,oni ti kočovní cikáni zřejmě žádné významné epidemiologické riziko nepředstavovali. Aspoň dobové zdroje nic podobného nenaznačují. Vyčítalo se jim ledacos, kradení od slepic po děti, švindl, handl, prznění žen a dívek, akorát ne šíření nemocí. Leda tak ve středověku mor, ale ten připisovali kdekomu.
                      Ona tehdejší nekočovná chudina asi taky zrovna nekypěla zdravím.

                    5. Chudinu ve středovýchodní Evropě zkoušel zredukovat již kníže Vlad III. Dracula.

                    6. Ten sel ale az moc na krev, ne?

                    7. Jaká krev v hořících stodolách :-)

      2. Z nemeckeho hlediska ne. Nekdo ten Forschrift vypotil, nekdo dalsi ho schvalil. A ten, kdo to schvalil, byl nejakej pohlavar, takze se o tom nediskutuje.

        Tento system tam funguje dodnes, jen se holt rozhoduje o jinym matrijalu. Ja podepisuju fury technickych vykresu, jenze… i od konstrukteru mechanik. Ovsem ja jsem elektrotechnik, takze vim picu, jestli ta kota ma tu spravnou toleranci a nebo cislo matrijalu odpovida zrovna te bezolovnate mosazi. Ovsem jako vedouci to podepsat musim, kdyz to prede mnou podepsal konstrukter i kvalitar. Oba maji na to vzdelani, jenze ja funkci. To mne poser. Pokud se najde chyba, tak ale nepada na moji hlavu, pada na ty dva predchozi. K cemu tam ten muj podpis je, se neptejte. Jenze byt tam musi, aby se to dalo zadat do systemu jako ‚freigegeben‘ a lidi s tim mohli delat. Naprosto debilni administrativa, ale… Stempel Stempel über alles.

        1. Také máme ve fimě řízení a sledování kvality. A průvodní protokoly ke každé zakázce. Jdnou jedinkrát jsem ty vyplnil podle skutečnosti. Nějak se to nesetkalo s projevy vděčnosti. Prej to mám psát …. podle pravdy ….. ne tam psát blbosti.

          1. Tak to musim bohuzel priznat, ze Nemci pisou skutecnej stav a to musi byt pravda. Paklize neco hapruje, tak se to tak dlouho resi, az stav odpovida pravde. Celkove se u nas v praci nelze. Ani zakaznikum, ani lidi mezi sebou. Takova ta echt ceska vychcanost, nebo potreba neco ruzne krivit a zametat tam neni.

            Ja vim, ze v Cesku to tak je a mnohdy to proste ‚jinak nejde‘. Jeste jako kluk na brigade jsem v panelarne prisel s tim, ze se lze a mel by stav materialu odpovidat skutecnosti, protoze jinak pak sami vime hovno, co vlastne na sklade mame. Reakce vedouciho byla ‚ano, mas pravdu, takze si tu agendu vem na starost‘, cimz oni v poledne sli domu (vratnej za flasku rumu pak vsem ve 14:30 pichnul), kdezto ja tam hnil a delal inventuru. Samozrejme, ze mi to nandal. Ovsem jen diky tomu, ze mu v tom socialistickym bordelu chybel skladnik.

    2. Jakej židovskej vtip? Myslíš ten, jak letěj dvě duše komínem v Ovětimi a jedna duše povídá druhý: poslouchaj Kohn, jak se nám to tady stalo? Ale, vědí, Roubíček, povídá ta druhá, měli jsme se o tu politiku víc zajímat už před deseti lety.
      Některý věci neztrácejí aktuálnost.

      1. Víš jak poznáš židovskýho basketbalistu? Čouhaj mu nohy z pece :-D

        1. A vis, jaky je nejoblibenejsi zidovsky sport?

          Transport

          1. Proč maj židi tak velký nosy?

            Protože je vzduch zadarmo :)

          2. Potkají se dva burzovní makléři v Osvětimi.
            Plyn stoupá!
            Kupuju!

      2. Tento neznam, nicmene mam na mysli nasledovny:

        Zizkov 1941, nad ranem u Kohnu buseni na dvere: „Otrevrete!!!“
        Konh se bazlive prisoura ke dverim a spitne: „Kdo je to?“
        Od dveri: „Tady gestapo, otevrete.“
        Kohn: „Uf, to se mne ulevilo, ja mel strach ze jste ze Zidovske nabozenske obce…“

        1. Doporučuji knihu Eichmann in Jerusalem: A Report on the Banality of Evil . Dá se to někde jistě i stáhnout. Pro mně úplně nejvíc nejhorší je, že v zemích, kde místní nespolupracovali, tak holokaust prostě nebyl. A nespolupracovat neznamená ozbrojený odpor. V některých okupovaných státech prostě jen nereagovali, nic nevěděli, případně to vyřizovali se standardní úřední horlivostí a úplně to rozmnělnili. Některé satelitní státy dokonce prostě jen řekly, že nic nebude a nestalo se nic.

          Docela by mně zajímalo, co Židé vlastně komu provedli, že se na jejich perzekuci (skoro) všichni shodli.

          1. Děkuji, knihu znám. Její název je výstižný.
            S tou spoluprací a nespoluprací lze jen souhlasit – viz Nizozemce. Tak se pozná svobodná a hrdá společnost. Zatímco blbí a bigotní Slováci si to nadšeně a z vlastní iniciativy organizovali sami…

            „Docela by mně zajímalo, co Židé vlastně komu provedli, že se na jejich perzekuci (skoro) všichni shodli.“ – psychologie postoje k „společnému nepříteli“, tak, jako dnes Cikáni a v Evropě Poláci.
            Židé byli fackovacím panákem Evropy od středověku. Byli povětšinou chytří, vzdělaní (ne všichni, ale pars pro toto) a životné filosofií založením na Tóře a Talmudu dráždili křesťanskou společnost (třeba viz zcela opačný postoj k peňezům a majetku). Taky je to vděčný cíl, protože je jich málo a jsou izolovaní. Příklad z dnešních Čech? Žiju na vesnici v Sudetech a pouhopouhá zmínka o tom, že nemám exekuce a mám vlastní názor vzbudila nefalšovanou primitivní nenávist několika sousedů…
            V lidech a společnostech lidí vždy existují temné proudy (pod)vědomí, které je nutno ventilovat (dnes třeba pornem a fotbalem). V maloměstské středostavovské společnosti (Němcko a CK moarchie 19. stol.) jsou potlačovány, takž ejejich nevyhnutelný výbuch je pak o to hrůznější a nepochopitelnější.

            1. V tech Sudetech to bude nejaka nemoc, ci co. Taky tady bydlim a taky maji sousedi nejake mentalni nedostatecnosti. Stacilo, kdyz jsem si ted v praci vzal jiny auto, abych si hodil domu plovoucku a uz byla pece, ze jsem zase prijel necim jinym. No booze, auto je snad v 21. stoleti asi tak bezna vec, jako televize, nebo sporak, myslim si.

              1. Ne nemoc. Elektorát Babiše a Zemana, pohrobci zmrdů, kteří tam byli nastěhováni po Němcích a nikdy se nemuseli snažit.

                1. Jo, na tom neco bude. Co tady mame 4 rodiny, jejichz zdokladovana historie v nasi prdeli saha az nekam do 14. stoleti, tak si hledej svyho a neni s nima zadnej problem. Zato nejvetsi zavistivec je typek, kterej je bezzemek a jeho fotr vydojil kovarnu po vystehovanym Nemcovi po valce z komaru a pak to predelal na barak. Dodnes mu pulka stodoly stoji na obecnim pozemku.

                  1. Jo jo, největší starousedlík se jmenoval Imrich Töthy.

          2. To je poměrně jednoduchý. Žid nebyl našinec. Nejdřív nebyl křesťan a stál mimo strukturu středověkého světa. Machometán taky ne, ale machometán nebydlel v diasporách uvnitř křesťanských měst. Krom toho to byli kristovrazi co odmítli Spasitele a provozovali lichvu.
            Později, když už se náboženské dělení stalo demodé a povstalo národovectví, tak zase nebyli našinci. Nebyli Češi nebo Němci nebo Angličané, ale Židi. Národ bez státu. A kdo není s námi.. Krom toho to byli furt kristovrazi a lichváři a jelikož měli kapitál a drželi pohromadě, tak měli i jistou ekonomickou moc a vliv. Židovských průmyslníků a bankéřů bylo hodně a národovce to sralo, protože to nebyli našinci a jak známo, s našincem to myslí dobře zas jen našinec a kdo není našinec, tak musí nutně našinci škodit, i kdyby třeba nakrásně nechtěl, protože krev není voda, opustíš-li mne, zahyneš a nic než národ. No a jelikož neměli svůj stát, tak se na ně dalo ledacos svýst a dát jim na budku, aniž by nám za to tatínek vyhlásil válku.

            1. A aby nebyla mejlka, oni ani Židi ani židi nebyli žádný zlatíčka a vůči nežidům žádným sentimentem netrpěli. Jak vy k my, tak my k vy. Celkem nemá cenu řešit kdo si začal.

              1. Svatý Štěpán by mohl povídat.

          3. Storch: tahle kniha byla kdysi populární, leč bohužel je kontroverzní, neboť líčí Eichmanna tak, jak ho autorka chtěla vidět. Ve skutečnosti byl protagonista velice aktivní a iniciativní antisemita.
            A když jsme u toho,tak ve které okupované zemi se podařilo holocaust zesabotovat? Dansko to doufám není, protože tam aktivně pomohli Židům do nedalekého Švédska, zeměpis a relativně ne tak krutý okupační režim jim tu šanci dal.

            1. Bulharsko na původním území, vlastní občany si likvidovat nenechali (na okupovaném území byli naopak aktivní). Itálie a Maďarsko, dokud nedošlo na přímou okupaci. V Dánsku podobně a tam to navíc dobře dopadlo.

              Osobu Eichmanna neřeším. Celkem jsem už zapomněl, jak se k němu autorka stavěla a bylo mi to celkem jedno. Přišlo mi na tom zajímavé spíš to, jak sami Izraelci byli z toho procesu rozpačití.

              1. Storch: záměrně jsem se ptal na okupované země, nikoliv na země s Reichem v dané chvíli spojenecké. Ale ve výsledku nejsme v rozporu.
                Proces s Eichmannem prolomil v Izraeli ledy. Předtím tam příběhy přeživšich holocaust nebyly kupodivu moc populární, dost lidí tam k tomu přistupovalo ve smyslu my jsme do vlastí prapředků odešli včas, my jsme ji vybudovali, my jsme byli ti aktivní, my jsme nechtěli pasívně čekat jako ovce, kdo zůstal, jistěže tragédie, ale mohl odejít včas také.

                1. Moje chyba, měl jsem pečlivě rozlišit „protektorát“ a „okupace“. Ale jsem rád, že jsem si připomněl, kolik v podstatě unikátních forem vlády a uspořádání vztahů tehdy bylo, když to přitom na mapě dneska kreslíme jako „velkou hnědou Evropu s hákovým křížem uprostřed“.

  5. Pro pana domácího:
    Vážně je nutný, aby se na titulce vlevo, objevovaly holohlavý negerský modelky pro CalvinKlein, na střídačku s pajcovanými kondenzátory Nichicon?

    1. Tak mne sa tam objavujú nastaviteľné auto-tlmiče. A teraz nejaká topánka dupajúca po listoch nejakej rastliny.

    2. Cítím se nějak ošizen. Mi se na D-FENS žádné reklamy nezobrazují. Stejně jako na téměř všech stránkách, které běžně otvírám. Že bych měl nějak pokažený comp? :-)

      1. Jo, to můžeš. Občas o nějaký video, nebo tak. Naprosto všecky adblocky ještě neumějí samy a bez mé vůle rozeznat, co vidět chci a co už zase nechci. Buď všecko, nebo nic a proto jsem radši všecky adblocky odinstaloval a smazal. Je to na hovno.

        1. Nu, občas se něco ozve, že to nelze zobrazit, se zapnutým adblockem, ovšem vždy vím, o co se jedná a mám možnost volby. Kdyžtak si to odblokuji a pustím. A tak to chceme, ni?

    3. Mně tam naskočí pokaždé něco jiného, naposled španělská strana Podemos*…
      A to určitě nemám ve Španělsku volební právo a v tomto století jsem se na žádné španělské stránky nedíval…

      * https://quehablelamayoria.unidaspodemos.info/

    4. Servisdok: používá to cookies ze dříve navštívených stránek, tak se nediv. Každý tam má něco jiného. Jenom jestli jsi předtím koukal na prádlo nebo na černošky.

      1. Pravděpodobně to přenáší cookies i z jiných stránek, ne jen z těch, co jsem hledal či navštívil.
        Nichicon jasně; ovšem jen těžko bych se podezíral z vyhledávání holohlavých negerských modelek. Zde je asi ono jádro pudla: tutéž reklamu na C&K jsem viděl při otvírání iDěsu.

        1. Používám Firefox s nastaveným uBlock Originál, takže si mohu v nastavení vložit URLs stránek s výjimkou. U všech ostatních žádná reklama, tedy ani zde.

          1. Na FF pozor, upgrade ma bohuzel bezpecnostni diry. V praci jsme to resili a musel jsem bohuzel uznat, ze to je problem. Takze mam Edge, skripu zubama, jsem nasranej, furt mi to cpe Bing… ale holt to nema zasadni bezpicnostni problem. Sere mne to, na FF jsem jel prakticky od jeho pocatku. Thunderbird kostrbatej, ale FF dobrej.

            1. Pokud jedeš na FF od začátku, tak máš přece nainstalovanej SeaMonkey a nemáš problém, ne? Jo von zas někdo věří, že dyž si na sebe někdo nalepí Pravice, tak je to echt pravičák, nehledě na to, že vevnitř je rudější jak meloun? Takže když to na sobě má FF, tak je to FF, i když název je to hlavní, co to má s tím původním společnýho? No potěš koště…

              Už si to vyzvedl?

              1. Jo, mam to na stole, zitra bych to rad odeslal.

            2. Thunderbird mě pěkně sere. Když jsem do PC stáhnul poslední aktualizaci, přestala mi chodit. Nevím proč. Mám běžný Win-10 Home. Na notebooku co mám vedle, je stejný OS a tam to chodí. V PC jsem to musel odinstalovat, nainstalovat starší verzi, která chodí, ale každej den 3x mi vyskočí upomínka nainstalovat aktualizaci. Z bezpečnostního hlediska používám „MalwareBytes Premium“ no a klasický ESET. Zkoušel jsem chvíli místo FF používat Edge, ale jak píšete, hned jsem to zrušil.

      2. Prý prádlo či černošky ….. mi se zobrazují nejčastěji mašinky do dílny a nějaké supr celokožené pořádné botky. Opět, dělám něco špatně? :-)

        1. Vy si kolacky nemazete? Specialne pro Internet pouzivam Linux bootovanej ze zamcene USB flashky, takze mi kolacky i viry muzou polibit prdel. S kazdym vypnutim je to zase v panenskym stavu.

          1. A s každým zapnutím se musíš zas všude jak piča přihlašovat? No nevim teda no, co je horší :D

            1. Hele, ja mam hosipa, takze mne to aspon udrzuje v tom, pamatovat si hesla. V praci musim kazdej qartal heslo menit a dopici uz se mi stalo, ze jednu VPN jsem potreboval po pul roce a docela jsem se zapotil vzpomenout si na heslo.

              Takze ja s tim takto problem nemam.

              1. Spíš jde vo ten proces. Dyž už s těma posranejma koláčkama prudí, tak chcu se přihlásit jednou a pak už optimálně NIKDY.

                1. Chapu, ale ja nechci/neumim nastavit, ktere to pecivo chci a ktere ne, tak to radeji zakazu smahem. Zatim je to pro mne jednodussi, nez nad tim badat, co se ma smazat a co ne. Treba je na to nejakej jednoduchej klic, ale to jde mimo mne. Btw, ty brouky jsem poslal do Brna.

      3. cyklista 28.4.2021 v 12:28

        To by mě zajímalo. Koláčky mažu pro jistotu i ručně, přesto se mi po zapnutí počítače vždy objeví nabídka podprsenek z Astratexu. Je hezké sledovat, jak se v průběhu dne reklamy mění… Nemá vliv částka, ktero zadavatel reklamy zaplatil?

        1. Astratex používá systém pravidelných kobercových bombardování. Tohle snad už ani neregistruju, protože je to úplně všude, ve všech médiích všech formátů.
          Aby maminka nezapomněla, kde si koupit menší padáky, objevuje se to i vnučce v dětském tabletu, při nastavování parametrů v rodičovské sekci – na jinak striktně dětskému webu.

        2. ygorek: faktorů je mnoho, jedním z nich je pochopitelně cena (reklama se v rámci RTB zobrazuje tomu, kdo byl ochoten zaplatit nejvíc), k tomu cílení (gugl a seznam o Vás ví kde co, především, máte-li gmail), předchozí návštěvy, geografická poloha (nemáte-li svou, máte aspoň tu od svého poskytovatele) apod. Zalando ani Astratex u nás nefrčí, ale zcela jsem skončil s Ikeou, ty jejich sračky se od Vánoc naprosto nedají sledovat a už jim nedám ani korunu, přestože dřív jsem proti nim nic neměl a dokonce dodnes pár věcí z dob „hlavně levně“ přežilo.

          1. Manzelka v Ikei prilezitostne kupovala sladkosti. Zbytek… no… bez komentare.

  6. To mě by zajímalo, jestli někdo pochopil reklamu na Zalando.
    Jestli se někomu líbí se neptám, tací tady snad nejsou.

    1. Celebrate progressive values that bring everlasting change.

      In our Spring ’21 campaign, we learn how real-life stories can push and eradicate the boundaries of acceptance. No longer just a phase, we’re championing values like sustainability and equality because a future without these rights isn’t one worth waiting for. Your values are #HeretoStay​. Zalando.

    2. misaka 2.5.2021 v 16.34

      Pochopil jsem ji naprosto přesně: Zalando mi sděluje, že nejsem v cílové skupině jejich reklamy a tudíž pro mě nic nemají.
      Nejsem ani homosexuální černoch, ani invalidní běloch, ani chorobně otylá černoška, ani homosexuální běloch.
      Nu což, snad to přežiji.

      1. Mel by ses nad sebou vazne zamyslet. Jak chces takto dal zit?

      2. Já jsem na tom hůř, mě ty reklamy Zealando cpe do videí youtube v jednom kuse. Asi se domnívají že jsem cílová skupina, což mi nasadilo brouka do hlavy a raději jsem se šel podívat do zrcadla. Bílej jsem furt a končetiny mám taky všechny a funkční. Tudíž první dvě kategorie nesplňuju.
        Holky se mi taky pořád líbí. Tak jen ještě pro jistotu provedu důkladnou introspekci, zda by tam nebyla aspoň nějaká latentní bisexualita.

        Sofistikované cílení reklam firmy Google se přece nemůže jen tak mýlit !

        1. Podivej – v mode je to tak, ze ne, ze moda reaguje na trendy, alebrz moda trendy vytvari. Lidi jsou v drtive vetsine tupi a kopiruji to, co jinde vidi. Kdyz Anca vyrazi v novejch hadrech a rekne, ze to je z Parize, tak to samozrejme musi mit i Tonca a Julca.

          No, a podobne to mas tady. Zealando ti proste ukazuje, cim a co mas byt. Udelej kaminkaut, ze jsi tlusta Afroafricanka, celej svet ti bude zavidet a ostatni tupani te budou nasledovat.

          1. To zní skoro jako konspirace. Jako bychom tu neměli hentu svobodu, ale byli jsme masivně manipulování všemi médii, reklamou atd :-)))

            1. Ty mas svobodu? No neke! A ze se nepodelis :-)). Ja teda platim dane jak mourovatej a ted nesmim ani vytahnout paty, kam bych chtel.

            1. „Moc jsme nejedly, zato jsme pravidelně souložily“

              1. A to se chlubily, nebo si stezovaly?

              2. V té době /nevím, jak později/ prakticky nešlo najít záznam nějaké jejich výpovědi, co by dávala smysl.
                Jeden by si řekl, že když už stát vyplázne nějaký hrachy za dvě baby, tak že to má nějaký racionální základ. Jenže já ten racionální základ celé akce tehdy vůbec neviděl. Ale dost možná, že se to později změnilo, že to byly dobře investovaný prachy a holky se nevrátily zpátky ke klátičům.

                1. Tak ta vychrtlá asi zůstala věrná, té druhé, vykrmené, bych nevěřil. Každopádně u Kábulu se za Prahu dobojovalo a doufám, že naši bývalí kamarádíčci pěkně zůstanou ve střední Asii.

                  1. A sakrys… a co si ted Praha pocne?

              3. Nakonec se mělo nějak chemicky podařit, tu citovou vazbu na klátiče významně oslabit.
                Tenkrát se mi zdálo, že zrovna tyhle dvě opravdu měly v domácím prostoru problém, najít si normální partnery pro život, tak proto hledaly někde jinde, v jiné kultuře.
                Možná, že i díky tomu, že byli klátiči z naprosto odlišné kultury, tak o to byla ta vazba silnější.

                1. https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ceska-vlada-zaplatila-za-cesky-v-pakistanu-vykupne.A160207_134430_domaci_pku

                  Tak snad už to potom bylo jen lepší. Neznám ze svého okolí nikoho, za koho by stát byl ochotnej vypláznout 6M USD. Rodina určitě, pokud by to vůbec dala dokupy, ale že stát..Dodnes nevím, co všecko si mám pod tou akcí představit. Jestli to tehdy byla působivá reklama na novou sortu čučkařů, nebo něco jiného. Nevím.

                  1. Jo tak tady aspoň máme precedent, že zatímco milion pro nemocný dítě je problém, tak 150 milionů za dvě krávy je úplně fcajku. Tak teď platíme MILIARDY za jednotlivý zachráněný doochodce.

                  2. Tak zrovna tohle považuju v principu za správné. Pokud se občan státu dostane v světě do průseru, tak stát má vynaložit všechny síly, aby ho z toho dostal. Od toho tu ten stát je. A že zbyde míň peněz na odměny policajtům a na dotace mě fakt nesere.
                    A 6M dolarů jsou pro stát drobné. jen se koukni o kolik se za tu dobu navýšil rozpočet třeba prezidenstské kanceláře. Nebo kolik dostal Babiš na dotacích. Nebo kolik budou stát vrtulníky nebo policajtský auta.

                    1. Tak zkus takhle vést chvíli rodinný rozpočet. Stát má peníze z toho, co sebere občanům. Pokud je rozfofruje na píčoviny tak si vezme další. A hádej od koho?
                      Pro mě míra zavinění tedy hraje velkou roli a pokud někdo pašuje drogy nebo jede do oblasti, která je označená jako nebezpečná, a to v rámci dovolené a zcela dobrovolně tak si měly na tohle sjednat komerční pojištění s ochrankou k tomu.

                    2. shane:
                      „…Pokud se občan státu dostane v světě do průseru, tak stát má vynaložit všechny síly, aby ho z toho dostal. Od toho tu ten stát je…“
                      – – –
                      OK, proč ne. Ale pak bych považoval za vhodné, aby si to občan odhákoval, pokud nese vinu na takovém průseru. Ty dvě pipky musely nutně do čmoudova…?

              4. to tam fakt někde je?

          2. Sysop, 19:26 „Udelej kaminkaut, ze jsi tlusta Afroafricanka“ – to nelze, to by zase byl blackface…

  7. Domnívám se, že v dobře fungující společnosti by nebyla zrušena prasečí ubytovna, pokud by to nebylo v zájmu prasat. Okolnosti související s případem sviňárny u švancmberského panství jsou kovid.
    Umístění osob jiných než kriminálníků do zadržovacího zařízení není neobvyklé a odsouzeníhodné. V modení době je tomu minimálně od začátku války USA proti světu – terorismu.
    Navíc, je-li důvod – a to nejen ten státní mocí deklarovaný, ale – zřejmý, ověřitelný, většímu než malého počtu členů společnosti osobně známý. Takovým nějakým důvodem kdyby měla současná demokracie podepřeno déle než roční kurvení života společnosti, tak si může pískat. Tak to je, kovidi.
    Ad Zalando: reklamu jsem neviděl, ale na „Zalando“ se podíval, tedy na to, co mi nabídl hledač na první pozici. Míchané hadry, míchaní lidé… Máte pravdu – nic. Co nejdál od toho.

    1. V jižní Africe s tím mají větší zkušenost:

      https://www.youtube.com/watch?v=nlHqKJyo3GQ

      1. Děkuji za odkaz. Připomněl mi nepřipomenuté výročí Terre ‚Blanche.

          1. Co to ma za sebou za vlajku? Neznam. Googlil jsem symbol, bez uspechu, zato mi Google nasel hakovy kriz bez 45° pootoceni a uplne jsem v tom videl BLM. Jedno koleno poklekle, druha noha v uhlu 90° stoji, ohla hlava dolu a zvedla ruka v uhlu 90 ° nahoru. Kompletni Hakenkreuz :-)

            1. Triskelion.

              1. Dekuji, dira zaplnena.

                1. Tři sedmičky, mající vztah ke vzniku hnutí. Člověka by to asi nenapadlo – zřejmě i vzhledem k výběru barev to lze považoval za něco na motivy „hákového kříže“. Který se i po skoro 80 letech od konce svého moderního hromadného využití hodí ke strašení.
                  Přitom po potomcích holandských osadníků pobitých vojsky Britského impéria neštěkl pes podstatně dříve. Když jsme se co školáčci začátkem sedmdesátých doslechli o Búrských válkách, domnívali jsem se, že ve hře byly pytle buráků (něco na způsob boston tý párty).
                  A obdobně i v současnosti. Léta běží… (byl pořad ČsR na Praze každý všední den od 8 hodin).
                  Rok stačil na ochočení společnosti, jejíž mnozí členové jsou nyní schopni_děkovat_demokracii za darování možnosti existence („postupné“ „rozvolňování“) za podmínek, které by před tím rokem nebyly reálně představitelné.
                  A proč? Reálně kvůli ničemu. To je to blbý, si myslím. Možná do budoucna bude též kovid-pravda pod zákonem.

                  (Názor důchodkyně se základním vzděláním: globální elita si mohla přidat prachy v bankovních softvérech i bez_toho kovidu-bordelu a nechat obyč. lidi na pokoji.)

                  1. Elita se nepozna po prachach. Mozna jen cesti zbohatlici by se radi nazyvali elitou….

                    1. Vodotesny Kapr 3.5.2051 v 16:19

                      Přesně!
                      Nikde jinde v Evropě se zbohatlíci nenechávali v dospělém věku adoptovat zchudlými šlechtici, aby si elitně mohli připadat oprávněněji.

                    2. Tak v Cesku mame ruzna mistni specifika, mozna by to stalo i za ochranu UNESCO. Napriklad echt ceske celebrity. V zahranici jich vetsinu vubec neznaji.

  8. sem se pokusila nakrokovat změny na tý stránce hele :O :O

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2025