– – –
Tak tedy „Housteň“…
No, „…pachatel v Klánovickém lese nejméně půl roku nebyl…“ a ta broky ještě čekám…
:OD
Ko-za
A jednou za čas se páni ustrnou
a přijdou poklečet,
je to trapas, když s pózou mistrnou
zkoušejí zabrečet!
Pak se zvednou a hraje muzika
písničku mizernou,
ještě jednou se trapně polyká
nad hrobem s lucernou.
Sysop
Ten, kdyby zil, by akorat rekl ‚cemu se divite? Tahnete nekam…‘
„Poloautomatický kulomet lze dnes získat podobně snadno jako loveckou pušku,“ kritizuje Radek Ondruš, advokát a expert na zbraňovou problematiku“
Dachsmeister
@JH
tož zeptal bych se experta, esli lehký nebo těžký kulomet, nebo je to jedno.
To je ten hajzl co zastupoval ty kretény z Imexu co ve Vrběticích organizovali ohňostroj za miliardu?
Sysop
Hajzl… inu, EXPERT. To hovori samo za sebe. Jak Seznam, Hovinky, nebo jiny podobny server napise ‚expert‘, tak je jasne, co se dozvis.
Alan.Cox
Expert vzniklo z latinského „expertus“, což je příčestí minulé slovesa „zkoušet“.
Expert je ten, co něco zkoušel.
jizlivec
Není to spíš ten, co byl nějak zkoušen?
Srv. „docent“ = učitel vs. „doktor“ = učenec…
ygorek
jizlivec 24.12.2023 v 9:33
Expert je zkušený tvor, který zažil hodně expertiz.
Vznik experta popsal pan Robo Grigorov v písni Bol raz jeden žiak (Midi, 1987).
ygorek
Alan.Cox 24.12.2023 v 3:29
Přikláním se k výkladu, že expert je ten, který něco vyzkoušel.
jizlivec
Zkusím to rozklíčovat…
„Poloautomatický kulomet“ si přeložíme jako „puška samonabíjecí“ a bude nejspíš kategorie A-I…
„Lovecká puška“ může být kulovnice nebo brokovnice, samonabíjecí nebo opakovací, tedy B nebo C…
Takže bude to v průměru poněkud náročnější, ale do „podobně snadno“ by se to vejít mohlo…
Spíš bych se pozastavil nad použitím termínu „kritizuje“, když takový vehement je těžký, neohrabaný a daleko hůř ovladatelný, čili obtížněji zneužitelný k takovému činu…
hellfire
jízlivec:
Poloautomatický kulomet je možno považovat za samonabíjecí pušku a bude to kategorie B.
To mne fakt zajima, k cemu takovy kramy muzou nekomu bejt. Krome vymastencu, co to maji pro pocit. Velky, tezky, zadnej automat,… nevidim jediny plus.
Alan.Cox
Železo, móre! Hodně železa! Do sběrúúú!
Sysop
‚poloautomaticky kulomet‘ – to je takova ta masina, co se postavi k hromade snehu a strili z nich koule, ne?
Alan.Cox
Ne, to je mašina, co střílí rajčatové neboli tomatové náboje. Půlka koulí (proto polo-) někoho trefí, a ten vykřikne „au! tomato!“ Hlavně, když je to Ital.
shane
Lovecká puška může být klidně perkusní D. Ty moderní Pedersolliho perkusní brokny to v pohodě splňují, o historických zbraních ani nemluvě.
Kategorie D může bejt klidně i kulomet. Nejen ty různý Gatlingy a Nordenfeldty, ale i první Maximy ještě stihly zavedení do výzbroje před rokem 1890.
jizlivec
To je zajímavá myšlénka: myslím, že naši myslivci myslijou, že se u nás perkusem lovit nesmí, ale ze žádného zákona to meplyne…
shane
Nejspíš nějaký myslivecký spolkový pravidla. Sysop to bude vědět.
Čistě prakticky vzato, lovecká zbraň bude všechno, čím se dá lovit. Někde se loví i velkorážníma revolverama. Včetně optiky.
jizlivec
Úředně je lovecká zbraň jenom to, čím se SMÍ lovit…
V zákoně o myslivosti je to vymezeno negativně jako „zakázané způsoby lovu“…
Alan.Cox
Prak.
shane
Ony ty perkusní předovky nejsou pro lov o nic horší než moderní kulovnice, akorát maj pro nás nezvyklou dráhu střely, ta křivka je mnohem strmější. A ty velkorážní střely z měkkýho olova maj i dost brutální účinnost, zvlášť různý expanzní a kompresní střely do drážkovaných předovek a zadovek.
Perkusní brokny se daj i celkem rychle nabíjet, když si k tomu uděláš ty papírový polonáboje.
Dachsmeister
@shane
a taková perkusní pistole s měkkou střelou která se zdeformuje, to je pro balistiku ořech.
Nábojnice není, zápalka shoří, evidence od roku 21.
A nepotřebujete zbroják.
Forge
Na perkuse už je zbroják nějaký pátek nutný.
Fakt je, že jsme testovali 45 revolver klasický a perkusní.Perkusák prostřelil jen o málo míň.Ale zase se dají pořídit výborný fotky.OHŇOSTROJ!
Dachsmeister
@Forge
Registrace ne ZP
shane
Jenom na revolver. Předovka do dvou hlavní je na občanku od 18. let.
Forge
Teď mi vytanul starý citát:“Buď proklet zbabělec, který vymyslel zbraň zabíjející na dálku“.
Bývaly na občanku. Teď jejich pořízení podléhá ohlášení.
shane
Loni jsem kupoval repliku perkusnì pušky a nechtěli po mně ani občanku. Už dávno nevypadám na 17.
Je možný, źe tyhle modernì perkusní pistole to maj jinak.
Ko-za
Jak ty kurvy spojí hned v titulku toho vraha s ostatníma, to je samo o sobě na přeshubu.
Panelákovej Pičus
Divně to řekl, nicméně zbroják a bouchačku má.
corona
… jsme ověřili, že ten člověk v posledním půl roce nikdy v Klánovickém lese NEBYL…
My, níže podepsaní
studenti Univerzity Karlovy a další z řad široké veřejnosti,
vzhledem k nedávným tragickým událostem na Filosofické fakultě Univerzity Karlovy, se tímto obracíme na vládu České republiky, Poslaneckou sněmovnu Parlamentu České republiky a Senát Parlamentu České republiky, a vyzýváme je, aby všemi dostupnými právními i praktickými nástroji v maximální možné míře omezili přístup ke zbraním pro všechny fyzické a právnické osoby tak, aby bylo zajištěna bezpečnost všech občanů České republiky před podobnými událostmi v budoucnu. Zejména žádáme, aby byly okamžitě ukončeny veškeré debaty o zakotvení práva na držení zbraně na ústavní úrovni a aby byla přijata dostatečná opatření v oblasti držení zbraní, jež zamezí obdobné tragédii v budoucnu.
Zejména žádáme přijetí dostatečných opatření zajišťujících nejen teoreticky, ale zejména prakticky, aby se střelné zbraně nedostaly do rukou nepovolaných osob, dále, aby držení dlouhých a jiných obdobných typů střelných zbraní bylo do maximální možné míry omezeno, a nakonec, aby případné výjimky ze zákazu držení střelných zbraní byly zavedeny pouze v odůvodněných případech a za stanovení přísných podmínek a kontrolních mechanismů tak, aby byla zajištěna bezpečnost všech obyvatel České republiky.
Domníváme se, že vzhledem k závažnosti a k okolnostem střelby na Filosofické fakultě Univerzity Karlovy jsou vznesené požadavky zcela legitimní, neboť dle našeho názoru by ve vyspělé společnosti, za níž považujeme i Českou republiku, mělo být držení zbraní s výjimkou ozbrojených bezpečnostních složek postaveno mimo zákon, neboť se domníváme, že držení zbraně zcela jistě není právem, nýbrž výsadou, jež by měla být udělována pouze ve výjimečných a odůvodněných případech.
Za všechny podepsané, studenti Filosofické fakulty Univerzity Karlovy.
Daniel Dvoriak, student Filosofické fakulty Univerzity Karlovy
…. a ještě to vytvořil nějaký zkurvený ambiciózní čobol ….
IS250-3GR-FSE
Jsem chtel neco dodat ktomu jmenu,ale necet jsem posledni radek.
Samozrejme my studenti se Ted citime nebezpecne kvuli jinym studentum. To uz je ucinnejsi si hlidat to,abych jejich fakulta byla bezpecne misto. Dejte si tam ramy a vyslikejte se do naha pred kazdy vstupem a vystupem atd. Chrante sebe neomezujte ostatni…
cool
Američany se jim odzbrojit nedaří tak tady mají cvičný polygon, zklaunovaných skořápkářem institutem utahováním opasků na blahobyt? A ode dna se nejlépe odrazíte & frenetický a neustávající potlesk fanynek.
hellfire
Já jsem zase přednostně pro zákaz (a pokud možno okamžitou eradikaci) vymaštěnejch, uhrovitejch, ekodebilních a genderlabilních pseudostudentů filozofie. Ty považuji za horší zlo než všechny zbraně na světě.
Alan.Cox
Lidé neměli náladu na filozofii a ušlapali ho. (Šimek)
Alan.Cox
My, níže podepsaní občané České republiky,
se cítíme být ohrožení studenty Filozofické fakulty Univerzity Karlovy. Jsme zděšeni tím, co provádějí studenti FF.
Žádáme proto o zavření všech filozofických fakult v celém ČR, aby se zlepšila kriminální situace v našem státě.
Ohrožovat si své děti a občany studenty filozofických fakult nedáme!
Mel by si chlapec uvedomit, ze prave jeho fakulta behem tri let udelala z hodneho a nenapadneho chlapce masoveho vraha. Takze jeho podil, jako spoluzaka toho vraha, je na cele veci vyrazne vyssi, nez treba muj, coby drzitele ZP.
shane
Jo, to je dobrá poznámka.
servisdok
Možná, že kdyby měl holku…
Alan.Cox
Janu Černochovou
jizlivec
Z filosofického hlediska souhlasím, že držení zbraně není právem…
Stejně jako není právem používání nástrojů nebo artikulovaná řeč…
Alan.Cox
Není právem studovat filozofickou fakultu. Neměly by být součástí přijímaček a státnic na fildě drsné psychotesty? Kdo by neprošel psychotesty, prostě vyhazov ze studia. Možná by se měly konat každý rok nebo semestr. Případně by se mohly konat při každé zkoušce, aby to odrazilo nebezpečnost filozofických fakult.
I já umím filozofům navrhnout řešení jejich situace podle jejich logiky.
ModrýKlokan
Semeniště nenávisti, násilí a vražd, filosofické fakulty, je neprodleně nutné tvrdě regulovat a zbavit státních dotací na žáka.
Filosofické fakulty prokazatelně ohrožují bezpečnost státu a obyvatel.
Všichni studenti Filosofických fakult musí povinně každoročně procházet přísnými psychologickými testy.
corona
Vlevo za jmenovkou brig. gen. Mgr. Petr Matějček sedí plk. Mgr. Vojtěch Motyka a naopak uprostřed sedí Matějček:
Prej, ze kdo se styka s extremisty, tak prijde o vsechno, o vsechno, o vsechno.
A ja chodim sem…
Ko-za
Extrémista je už podle měřítek těch bolševiků už v podstatě každý, kdo není oni.
jizlivec
Extrémní znamená krajní…
Tedy extrémista je někdo na okraji spektra…
To my nejsme, my jsme daleko za okrajem…
Takže bych nás nazval spíš externisty…
Jihočech Honza
Zavedou si na nás zvláštní sešit…
ygorek
ygorek 23.12.2023 v 18:02
Jak daleko za okrajem je outsider?
Alan.Cox
Ten, který si nezašuká.
ygorek
Alan.Cox 23.12.2023 v 22:04
Otázka nezněla „kdo“, ale „kde“ (jak daleko).
Alan.Cox
Outsider znamená „na opačné straně než jsme my“. Prostorově, názorově, systémově, myšlením, šancí.
ygorek
Alan.Cox 25.12.2023 v 1:49
Outsider se ocitl mimo naši skupinu. Aby se ocitl na opačné straně, než jsme my, musel by přejít do opozice, klidně prostorově, názorově, systémově, myšlením, šancí.
Alan.Cox
Extrémní neznamená krajní, ale odlehlý / vzdálený od běžných situací a případů. Něco co je ustřelené hodně mimo obvyklé dění či situace.
Podle vlády jsou jediné povolené názory, situace a dění ty, které oni určí. Ostatní jsou extrémní dle české vlády.
Stejně tak konspirační teorie = štvavá / podvratná teorie. Nikoli šarlatánská, jak se to dnes používá.
ModrýKlokan
Nechci vysírat, ale nemáš tam chybku? Konspirace je podle mě česky spiknutí. A v tom smyslu se také to slovo používá. Odhlédneme-li od toho, že většina tzv. konspiračních teorií jsou buď pravda, nebo opačně hypotéza. Filcky z madméééédyjí to samozřejmě nerozlišují.
Alan.Cox
Spiknutí neboli podvracení.
ygorek
ModrýKlokan 24.12.2023 v 1:02
Konspirace se dá do češtiny přeložit jako soudušenství (v jednom duchu, s jedním dechem…).
Jako spiknutí se dá přeložit latinské coniuratio, slovensky sprisahanie.
ModrýKlokan
:-D)))
No chlapi, to vypadá na lingvistickou disputaci, nebo přímo flameware. Ovšem ygorek už vede. Soudušenství je number one.
Alan.Cox
com spirare je latinsky „společně dýchat“
Ale konspirace vznikla z francouzštiny ze slova, které znamená „společné konání lidí pro zlý úmysl“
ygorek
Alan.Cox 25.12.2023v 2:03
Společné konání lidí pro zlý úmysl může být společným konáním lidí pro dobrý úmysl beze změny konání.
Hupert
Jasně, záleží jen na tom, kdo to hodnotí nebo kdo z toho těží.
ygorek
Alan.Cos 24.12.2023 v 2:55
Podvracení neboli subverze je něco jiného a dělá to subversor (podvraritel, rušitel).
Alan.Cox
Spiknutí je ideologická a teoretická část, která může / nemusí přejít k praktické akci podvracení.
kaBrnak
Ten zákon tam už musel být dávno připravený. Po vzoru Ukrajiny: kdo neskáče ten je moskal. A má nárok akorát na kulku do hlavy.
Tam lidem berou domy, pozemky, firmy, farmy, všechno. Jakmile se jednou nastolí bezprávní stav kde je vše dovoleno, tak si na tebe systém taky všechno dovolí.
Jen další fáze předpřipravené ukrainizace.
Krom toho mi uniká, jak dojde k potrestání vraha když mu po smrti seberou všechno ?
To člověka rozhodně motivuje k nápravě, když už je jednou mrtvý.
A povida ‚me pritahnout decko partnera z te vesnice, tak jedine pres moji mrtvolu!‘
Nevedel jsem honem, co na to rict… :-)
Dachsmeister
@Sysop
asi něco ve vodě.
No řešení by tu bylo, v sousední vesnici v minulosti aplikováno…
kaBrnak
To je ta pradávná lidová moudrost intuitivních žen :-)))
Třeba na jižní moravě je rčení, když se mluví o nějaké takové vesnici „tam se ani sviňa nevyvede, natož člověk ! “ Tak něco takového asi měla na mysli. Tehdy se vědělo, když v nějaké vesnici byl nadlimitní počet nějak „pobóchaných“. A byla to tedy no-go zóna pro ženichy a nevěsty, kteří dostali od rodiče nářez, pokud tam brousili za někým.
Každá vesnice na JM měla nějakou pověst, kterou lidé z okolních vesnic znali. Proto je i přísloví
„člověk který si bere nevěstu odněkud zdaleka, to dělá proto že chce klamat a nebo naopak být klamán“
Což zní poněkud komicky v dnešní době, kdy se baby bez špetky studu mrouskají i s afroafričanama.
Ta tvoje choť má asi zdravé selské kořeny , když ze sebe souká takové lidové moudra, byť ve zjednodušené a vulgarizované podobě :-))))
Alan.Cox
Sodoma-Gomora
Panelákovej Pičus
Kupříkladu Vracov. Tam se kříží jenom mezi sebou a jsou na první pohled identifikovatelní. Mají oči blízko sebe, zkrátka vypadají jako by byli mongoloidní.
kaBrnak
Takové typy najdeš i na prostějovsku a na celé hané. Protože tu oblast skutečně navštívili nájezdníci… z východní slovanské říše :-))))), trochu už smíchaní s místními asiaty.
Pokud to tedy nebyli avaři, kdo se takto podepsal na vzhledu a povaze hanáků: malá podsaditá postava, výrazné lícní kosti, často i tvar tváře typu „diamant“, neuvěřitelně houževnatí a odolní.
Ale jinak dobrosrdeční lidé, takže avaři to asi nebyli.
Moraváci ví, že se hanáci dost povahově odlišují jak od jižnějšího slovácka, tak od svých severních sousedů i od valachů.
corona
kaBrnak:
Jistá lokalita v části Moravy je poznačena velice hustým výskytem lidí poněkud hloupých.
V Čechách je v určité oblasti zase jiný problém – lidé jsou tam poměrně zruční, ale strašní podrazáci…
:OD
Panelákovej Pičus
Máš na mysli Vyškovský německojazyčný ostrůvek?
corona
Panelákovej Pičus:
Ne, víc na východ.
Panelákovej Pičus
Zlín?
corona
Panelákovej Pičus:
… ještě kousek za to slavný družstvo…
.
servisdok
Bánov a Suchá Loz, vole. Druhé Mongolsko.
corona
servisdok 24.12.2023 v 14:07
– – –
Povídal mi kdysi jeden zastřelovač pistolí z Uh. Brodu, že tam u nich pod Lopeníkem je místo, kde lidé používali výhradně výraz „hladké cukrové“ pro tehdejší hit na trhu za 3,- Kčs s obchodním názvem BonPari. Kvetla tam prý hloupost…
:OD
DF
@corona: Nikdy bych si nedovolil pausalizovat inteligenci lidi, podle jejich bydliste..
..teda jenom pražáci, ti jsou vsichni kokoti.
Panelákovej Pičus
No tady v Brně je taky hafo kokotů. Kdyby nezdrhli do Prahy tak jich tu je víc než tam.
DF
@Panelákovej Pičus: Však právě. Ti největší jsou tam všichni. Vlastně tam emigrovali ti největší mamrdi z cely Moravy.
kurnik šopa, to my tu v těšinsku jsme křižovatki, tedy mix těch nejlepšych vlastnosti , počinaje těma avarami přes žydy a poloki, slovjoki, čechuně, gorole, halyčany a i jacysi moravani tu snad tež pobyvali, a abych nezapomněl na bratski německi živel, uvedu langobardy, a abych nezapomněl zu cvaj, ti špioni z východu, co majum pumnik na pustevnach, tam jsou dočasně, bo je jen otazka kratkeho času, než tam dorazí Radegast,jenom na okraj, Konstantin byl filozofem, s těma filozofy je problém po staletí,
Dachsmeister
@jungvoj
Testy DNA v Bukovci by asi některé překvapily.
Ještě, že faráři měli rozum a zpovědní tajemství v některých případech, hrozících příbuzenskou plemenitbou , porušili .
jizlivec
Podle testů DNA je na planetě Zemi kolem 8 Gčlověků následkem příbuzenské plemenitby…
Alan.Cox
To záleží na tom, kolik větví lidí sem mimozemšťani přivezli, že jo? :-)
corona
DF:
„…bych si nedovolil pausalizovat inteligenci lidi, podle jejich bydliste…“
– – –
A dovolil by sis porovnávat vyspělost (souhrnně, ve všech oborech a směrech) třeba původního obyvatelstva Švýcarska a původního obyvatelstva Gabunu…?
:OD
Panelákovej Pičus
Gabon je dřevo ne?
corona
Panelákovej Pičus:
Dělá se z něj pěkná překližka, dobrá na modely lodiček.
@Memento mori
ještě že ty osoby rozumu mdlého s prejtem mezi ušima, na které reagujete mám v ignore, je to osvobozující.;-)
zato ty, co seš úplná bedna, se ani neumíš trefits odpovědí? dík, víc dodávat nemusíš, paštiko :D
Behemot zasahuje :-)))
Pan plk. Vojtěch Motyka:
„Celou událost chci komentovat v okrese Kladno, obec Housteň…“
https://www.youtube.com/live/Mh0GrEgONhc?si=SLRheJn6P5VZ1gBJ&t=1750
– – –
Tak tedy „Housteň“…
No, „…pachatel v Klánovickém lese nejméně půl roku nebyl…“ a ta broky ještě čekám…
:OD
A jednou za čas se páni ustrnou
a přijdou poklečet,
je to trapas, když s pózou mistrnou
zkoušejí zabrečet!
Pak se zvednou a hraje muzika
písničku mizernou,
ještě jednou se trapně polyká
nad hrobem s lucernou.
Ten, kdyby zil, by akorat rekl ‚cemu se divite? Tahnete nekam…‘
Petice proti nesmyslnemu omezeni zbrani po techto udalostech, podepiste a sirte dal, na svem FB i jinde : https://www.petice.com/ne_panice_a_neuvaenym_krokm_v_navaznosti_na_tragedii_21122023
Vzhledem k tomu, jací experti o tom budou rozhodovat…
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-vrah-z-fakulty-a-dalsich-314-tisic-lidi-co-s-nimi-udela-novy-zakon-242528
„Poloautomatický kulomet lze dnes získat podobně snadno jako loveckou pušku,“ kritizuje Radek Ondruš, advokát a expert na zbraňovou problematiku“
@JH
tož zeptal bych se experta, esli lehký nebo těžký kulomet, nebo je to jedno.
To je ten hajzl co zastupoval ty kretény z Imexu co ve Vrběticích organizovali ohňostroj za miliardu?
Hajzl… inu, EXPERT. To hovori samo za sebe. Jak Seznam, Hovinky, nebo jiny podobny server napise ‚expert‘, tak je jasne, co se dozvis.
Expert vzniklo z latinského „expertus“, což je příčestí minulé slovesa „zkoušet“.
Expert je ten, co něco zkoušel.
Není to spíš ten, co byl nějak zkoušen?
Srv. „docent“ = učitel vs. „doktor“ = učenec…
jizlivec 24.12.2023 v 9:33
Expert je zkušený tvor, který zažil hodně expertiz.
Vznik experta popsal pan Robo Grigorov v písni Bol raz jeden žiak (Midi, 1987).
Alan.Cox 24.12.2023 v 3:29
Přikláním se k výkladu, že expert je ten, který něco vyzkoušel.
Zkusím to rozklíčovat…
„Poloautomatický kulomet“ si přeložíme jako „puška samonabíjecí“ a bude nejspíš kategorie A-I…
„Lovecká puška“ může být kulovnice nebo brokovnice, samonabíjecí nebo opakovací, tedy B nebo C…
Takže bude to v průměru poněkud náročnější, ale do „podobně snadno“ by se to vejít mohlo…
Spíš bych se pozastavil nad použitím termínu „kritizuje“, když takový vehement je těžký, neohrabaný a daleko hůř ovladatelný, čili obtížněji zneužitelný k takovému činu…
jízlivec:
Poloautomatický kulomet je možno považovat za samonabíjecí pušku a bude to kategorie B.
https://www.beareka.cz/pusky/samonabijeci/uk59-semi-zs.htm
BYLA to kategorie B…
to je toho:
https://www.beareka.cz/pusky/samonabijeci/puska-samonabijeci-m53-semi-zs-8×57.htm
https://www.beareka.cz/pusky/samonabijeci/kulomet-mg-34.htm
To mne fakt zajima, k cemu takovy kramy muzou nekomu bejt. Krome vymastencu, co to maji pro pocit. Velky, tezky, zadnej automat,… nevidim jediny plus.
Železo, móre! Hodně železa! Do sběrúúú!
‚poloautomaticky kulomet‘ – to je takova ta masina, co se postavi k hromade snehu a strili z nich koule, ne?
Ne, to je mašina, co střílí rajčatové neboli tomatové náboje. Půlka koulí (proto polo-) někoho trefí, a ten vykřikne „au! tomato!“ Hlavně, když je to Ital.
Lovecká puška může být klidně perkusní D. Ty moderní Pedersolliho perkusní brokny to v pohodě splňují, o historických zbraních ani nemluvě.
Kategorie D může bejt klidně i kulomet. Nejen ty různý Gatlingy a Nordenfeldty, ale i první Maximy ještě stihly zavedení do výzbroje před rokem 1890.
To je zajímavá myšlénka: myslím, že naši myslivci myslijou, že se u nás perkusem lovit nesmí, ale ze žádného zákona to meplyne…
Nejspíš nějaký myslivecký spolkový pravidla. Sysop to bude vědět.
Čistě prakticky vzato, lovecká zbraň bude všechno, čím se dá lovit. Někde se loví i velkorážníma revolverama. Včetně optiky.
Úředně je lovecká zbraň jenom to, čím se SMÍ lovit…
V zákoně o myslivosti je to vymezeno negativně jako „zakázané způsoby lovu“…
Prak.
Ony ty perkusní předovky nejsou pro lov o nic horší než moderní kulovnice, akorát maj pro nás nezvyklou dráhu střely, ta křivka je mnohem strmější. A ty velkorážní střely z měkkýho olova maj i dost brutální účinnost, zvlášť různý expanzní a kompresní střely do drážkovaných předovek a zadovek.
Perkusní brokny se daj i celkem rychle nabíjet, když si k tomu uděláš ty papírový polonáboje.
@shane
a taková perkusní pistole s měkkou střelou která se zdeformuje, to je pro balistiku ořech.
Nábojnice není, zápalka shoří, evidence od roku 21.
A nepotřebujete zbroják.
Na perkuse už je zbroják nějaký pátek nutný.
Fakt je, že jsme testovali 45 revolver klasický a perkusní.Perkusák prostřelil jen o málo míň.Ale zase se dají pořídit výborný fotky.OHŇOSTROJ!
@Forge
Registrace ne ZP
Jenom na revolver. Předovka do dvou hlavní je na občanku od 18. let.
Teď mi vytanul starý citát:“Buď proklet zbabělec, který vymyslel zbraň zabíjející na dálku“.
Budiž proklet…
Oštěp? Luk? Vrhač oštěpů? Prak?
@shane
i takové dvouranné pistole jsem viděl
Takovéhle? https://www.detonics.com/products/pistole-2
Bývaly na občanku. Teď jejich pořízení podléhá ohlášení.
Loni jsem kupoval repliku perkusnì pušky a nechtěli po mně ani občanku. Už dávno nevypadám na 17.
Je možný, źe tyhle modernì perkusní pistole to maj jinak.
Jak ty kurvy spojí hned v titulku toho vraha s ostatníma, to je samo o sobě na přeshubu.
Divně to řekl, nicméně zbroják a bouchačku má.
… jsme ověřili, že ten člověk v posledním půl roce nikdy v Klánovickém lese NEBYL…
https://www.youtube.com/live/Mh0GrEgONhc?si=U12NdWz1IALYTT22&t=3514 (čas videa 58:35)
– – –
Takže přímo z huby fízla…
.
Humanitní debilové se už ukázali:
https://www.petice.com/omezeni_pistupu_ke_zbranim
My, níže podepsaní
studenti Univerzity Karlovy a další z řad široké veřejnosti,
vzhledem k nedávným tragickým událostem na Filosofické fakultě Univerzity Karlovy, se tímto obracíme na vládu České republiky, Poslaneckou sněmovnu Parlamentu České republiky a Senát Parlamentu České republiky, a vyzýváme je, aby všemi dostupnými právními i praktickými nástroji v maximální možné míře omezili přístup ke zbraním pro všechny fyzické a právnické osoby tak, aby bylo zajištěna bezpečnost všech občanů České republiky před podobnými událostmi v budoucnu. Zejména žádáme, aby byly okamžitě ukončeny veškeré debaty o zakotvení práva na držení zbraně na ústavní úrovni a aby byla přijata dostatečná opatření v oblasti držení zbraní, jež zamezí obdobné tragédii v budoucnu.
Zejména žádáme přijetí dostatečných opatření zajišťujících nejen teoreticky, ale zejména prakticky, aby se střelné zbraně nedostaly do rukou nepovolaných osob, dále, aby držení dlouhých a jiných obdobných typů střelných zbraní bylo do maximální možné míry omezeno, a nakonec, aby případné výjimky ze zákazu držení střelných zbraní byly zavedeny pouze v odůvodněných případech a za stanovení přísných podmínek a kontrolních mechanismů tak, aby byla zajištěna bezpečnost všech obyvatel České republiky.
Domníváme se, že vzhledem k závažnosti a k okolnostem střelby na Filosofické fakultě Univerzity Karlovy jsou vznesené požadavky zcela legitimní, neboť dle našeho názoru by ve vyspělé společnosti, za níž považujeme i Českou republiku, mělo být držení zbraní s výjimkou ozbrojených bezpečnostních složek postaveno mimo zákon, neboť se domníváme, že držení zbraně zcela jistě není právem, nýbrž výsadou, jež by měla být udělována pouze ve výjimečných a odůvodněných případech.
Za všechny podepsané, studenti Filosofické fakulty Univerzity Karlovy.
Daniel Dvoriak, student Filosofické fakulty Univerzity Karlovy
…. a ještě to vytvořil nějaký zkurvený ambiciózní čobol ….
Jsem chtel neco dodat ktomu jmenu,ale necet jsem posledni radek.
Samozrejme my studenti se Ted citime nebezpecne kvuli jinym studentum. To uz je ucinnejsi si hlidat to,abych jejich fakulta byla bezpecne misto. Dejte si tam ramy a vyslikejte se do naha pred kazdy vstupem a vystupem atd. Chrante sebe neomezujte ostatni…
Američany se jim odzbrojit nedaří tak tady mají cvičný polygon, zklaunovaných skořápkářem institutem utahováním opasků na blahobyt? A ode dna se nejlépe odrazíte & frenetický a neustávající potlesk fanynek.
Já jsem zase přednostně pro zákaz (a pokud možno okamžitou eradikaci) vymaštěnejch, uhrovitejch, ekodebilních a genderlabilních pseudostudentů filozofie. Ty považuji za horší zlo než všechny zbraně na světě.
Lidé neměli náladu na filozofii a ušlapali ho. (Šimek)
My, níže podepsaní občané České republiky,
se cítíme být ohrožení studenty Filozofické fakulty Univerzity Karlovy. Jsme zděšeni tím, co provádějí studenti FF.
Žádáme proto o zavření všech filozofických fakult v celém ČR, aby se zlepšila kriminální situace v našem státě.
Ohrožovat si své děti a občany studenty filozofických fakult nedáme!
Staci podepsat aspon tohle: https://www.petice.com/ne_panice_a_neuvaenym_krokm_v_navaznosti_na_tragedii_21122023
Mel by si chlapec uvedomit, ze prave jeho fakulta behem tri let udelala z hodneho a nenapadneho chlapce masoveho vraha. Takze jeho podil, jako spoluzaka toho vraha, je na cele veci vyrazne vyssi, nez treba muj, coby drzitele ZP.
Jo, to je dobrá poznámka.
Možná, že kdyby měl holku…
Janu Černochovou
Z filosofického hlediska souhlasím, že držení zbraně není právem…
Stejně jako není právem používání nástrojů nebo artikulovaná řeč…
Není právem studovat filozofickou fakultu. Neměly by být součástí přijímaček a státnic na fildě drsné psychotesty? Kdo by neprošel psychotesty, prostě vyhazov ze studia. Možná by se měly konat každý rok nebo semestr. Případně by se mohly konat při každé zkoušce, aby to odrazilo nebezpečnost filozofických fakult.
I já umím filozofům navrhnout řešení jejich situace podle jejich logiky.
Semeniště nenávisti, násilí a vražd, filosofické fakulty, je neprodleně nutné tvrdě regulovat a zbavit státních dotací na žáka.
Filosofické fakulty prokazatelně ohrožují bezpečnost státu a obyvatel.
Všichni studenti Filosofických fakult musí povinně každoročně procházet přísnými psychologickými testy.
Vlevo za jmenovkou brig. gen. Mgr. Petr Matějček sedí plk. Mgr. Vojtěch Motyka a naopak uprostřed sedí Matějček:
https://www.youtube.com/live/Mh0GrEgONhc?si=Yu5U755Ar9TZEg0d&t=3449
https://www.policie.cz/clanek/vedeni-krajskeho-reditelstvi.aspx
Asi neznají zasedací pořádek…
.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-vrah-z-fakulty-a-dalsich-314-tisic-lidi-co-s-nimi-udela-novy-zakon-242528
A jsem bez krochen, mozna i bez auta a televize.
Prej, ze kdo se styka s extremisty, tak prijde o vsechno, o vsechno, o vsechno.
A ja chodim sem…
Extrémista je už podle měřítek těch bolševiků už v podstatě každý, kdo není oni.
Extrémní znamená krajní…
Tedy extrémista je někdo na okraji spektra…
To my nejsme, my jsme daleko za okrajem…
Takže bych nás nazval spíš externisty…
Zavedou si na nás zvláštní sešit…
ygorek 23.12.2023 v 18:02
Jak daleko za okrajem je outsider?
Ten, který si nezašuká.
Alan.Cox 23.12.2023 v 22:04
Otázka nezněla „kdo“, ale „kde“ (jak daleko).
Outsider znamená „na opačné straně než jsme my“. Prostorově, názorově, systémově, myšlením, šancí.
Alan.Cox 25.12.2023 v 1:49
Outsider se ocitl mimo naši skupinu. Aby se ocitl na opačné straně, než jsme my, musel by přejít do opozice, klidně prostorově, názorově, systémově, myšlením, šancí.
Extrémní neznamená krajní, ale odlehlý / vzdálený od běžných situací a případů. Něco co je ustřelené hodně mimo obvyklé dění či situace.
Podle vlády jsou jediné povolené názory, situace a dění ty, které oni určí. Ostatní jsou extrémní dle české vlády.
Stejně tak konspirační teorie = štvavá / podvratná teorie. Nikoli šarlatánská, jak se to dnes používá.
Nechci vysírat, ale nemáš tam chybku? Konspirace je podle mě česky spiknutí. A v tom smyslu se také to slovo používá. Odhlédneme-li od toho, že většina tzv. konspiračních teorií jsou buď pravda, nebo opačně hypotéza. Filcky z madméééédyjí to samozřejmě nerozlišují.
Spiknutí neboli podvracení.
ModrýKlokan 24.12.2023 v 1:02
Konspirace se dá do češtiny přeložit jako soudušenství (v jednom duchu, s jedním dechem…).
Jako spiknutí se dá přeložit latinské coniuratio, slovensky sprisahanie.
:-D)))
No chlapi, to vypadá na lingvistickou disputaci, nebo přímo flameware. Ovšem ygorek už vede. Soudušenství je number one.
com spirare je latinsky „společně dýchat“
Ale konspirace vznikla z francouzštiny ze slova, které znamená „společné konání lidí pro zlý úmysl“
Alan.Cox 25.12.2023v 2:03
Společné konání lidí pro zlý úmysl může být společným konáním lidí pro dobrý úmysl beze změny konání.
Jasně, záleží jen na tom, kdo to hodnotí nebo kdo z toho těží.
Alan.Cos 24.12.2023 v 2:55
Podvracení neboli subverze je něco jiného a dělá to subversor (podvraritel, rušitel).
Spiknutí je ideologická a teoretická část, která může / nemusí přejít k praktické akci podvracení.
Ten zákon tam už musel být dávno připravený. Po vzoru Ukrajiny: kdo neskáče ten je moskal. A má nárok akorát na kulku do hlavy.
Tam lidem berou domy, pozemky, firmy, farmy, všechno. Jakmile se jednou nastolí bezprávní stav kde je vše dovoleno, tak si na tebe systém taky všechno dovolí.
Jen další fáze předpřipravené ukrainizace.
Krom toho mi uniká, jak dojde k potrestání vraha když mu po smrti seberou všechno ?
To člověka rozhodně motivuje k nápravě, když už je jednou mrtvý.
Zena si ted cetla zpravy: https://www.novinky.cz/clanek/krimi-obec-hostoun-a-klanovicky-les-spojuji-dva-vrahy-strelce-z-fakulty-a-lubinu-40455198
A povida ‚me pritahnout decko partnera z te vesnice, tak jedine pres moji mrtvolu!‘
Nevedel jsem honem, co na to rict… :-)
@Sysop
asi něco ve vodě.
No řešení by tu bylo, v sousední vesnici v minulosti aplikováno…
To je ta pradávná lidová moudrost intuitivních žen :-)))
Třeba na jižní moravě je rčení, když se mluví o nějaké takové vesnici „tam se ani sviňa nevyvede, natož člověk ! “ Tak něco takového asi měla na mysli. Tehdy se vědělo, když v nějaké vesnici byl nadlimitní počet nějak „pobóchaných“. A byla to tedy no-go zóna pro ženichy a nevěsty, kteří dostali od rodiče nářez, pokud tam brousili za někým.
Každá vesnice na JM měla nějakou pověst, kterou lidé z okolních vesnic znali. Proto je i přísloví
„člověk který si bere nevěstu odněkud zdaleka, to dělá proto že chce klamat a nebo naopak být klamán“
Což zní poněkud komicky v dnešní době, kdy se baby bez špetky studu mrouskají i s afroafričanama.
Ta tvoje choť má asi zdravé selské kořeny , když ze sebe souká takové lidové moudra, byť ve zjednodušené a vulgarizované podobě :-))))
Sodoma-Gomora
Kupříkladu Vracov. Tam se kříží jenom mezi sebou a jsou na první pohled identifikovatelní. Mají oči blízko sebe, zkrátka vypadají jako by byli mongoloidní.
Takové typy najdeš i na prostějovsku a na celé hané. Protože tu oblast skutečně navštívili nájezdníci… z východní slovanské říše :-))))), trochu už smíchaní s místními asiaty.
Pokud to tedy nebyli avaři, kdo se takto podepsal na vzhledu a povaze hanáků: malá podsaditá postava, výrazné lícní kosti, často i tvar tváře typu „diamant“, neuvěřitelně houževnatí a odolní.
Ale jinak dobrosrdeční lidé, takže avaři to asi nebyli.
Moraváci ví, že se hanáci dost povahově odlišují jak od jižnějšího slovácka, tak od svých severních sousedů i od valachů.
kaBrnak:
Jistá lokalita v části Moravy je poznačena velice hustým výskytem lidí poněkud hloupých.
V Čechách je v určité oblasti zase jiný problém – lidé jsou tam poměrně zruční, ale strašní podrazáci…
:OD
Máš na mysli Vyškovský německojazyčný ostrůvek?
Panelákovej Pičus:
Ne, víc na východ.
Zlín?
Panelákovej Pičus:
… ještě kousek za to slavný družstvo…
.
Bánov a Suchá Loz, vole. Druhé Mongolsko.
servisdok 24.12.2023 v 14:07
– – –
Povídal mi kdysi jeden zastřelovač pistolí z Uh. Brodu, že tam u nich pod Lopeníkem je místo, kde lidé používali výhradně výraz „hladké cukrové“ pro tehdejší hit na trhu za 3,- Kčs s obchodním názvem BonPari. Kvetla tam prý hloupost…
:OD
@corona: Nikdy bych si nedovolil pausalizovat inteligenci lidi, podle jejich bydliste..
..teda jenom pražáci, ti jsou vsichni kokoti.
No tady v Brně je taky hafo kokotů. Kdyby nezdrhli do Prahy tak jich tu je víc než tam.
@Panelákovej Pičus: Však právě. Ti největší jsou tam všichni. Vlastně tam emigrovali ti největší mamrdi z cely Moravy.
tak ty seš za deset a zustals tam, tak…
:D
kurnik šopa, to my tu v těšinsku jsme křižovatki, tedy mix těch nejlepšych vlastnosti , počinaje těma avarami přes žydy a poloki, slovjoki, čechuně, gorole, halyčany a i jacysi moravani tu snad tež pobyvali, a abych nezapomněl na bratski německi živel, uvedu langobardy, a abych nezapomněl zu cvaj, ti špioni z východu, co majum pumnik na pustevnach, tam jsou dočasně, bo je jen otazka kratkeho času, než tam dorazí Radegast,jenom na okraj, Konstantin byl filozofem, s těma filozofy je problém po staletí,
@jungvoj
Testy DNA v Bukovci by asi některé překvapily.
Ještě, že faráři měli rozum a zpovědní tajemství v některých případech, hrozících příbuzenskou plemenitbou , porušili .
Podle testů DNA je na planetě Zemi kolem 8 Gčlověků následkem příbuzenské plemenitby…
To záleží na tom, kolik větví lidí sem mimozemšťani přivezli, že jo? :-)
DF:
„…bych si nedovolil pausalizovat inteligenci lidi, podle jejich bydliste…“
– – –
A dovolil by sis porovnávat vyspělost (souhrnně, ve všech oborech a směrech) třeba původního obyvatelstva Švýcarska a původního obyvatelstva Gabunu…?
:OD
Gabon je dřevo ne?
Panelákovej Pičus:
Dělá se z něj pěkná překližka, dobrá na modely lodiček.
.
To je jen generační posun.
Řekni jí, Sysope: „Abys neskončila u Zeměkoule.“
Koller dští síru na vládu a Ropušana:
https://www.youtube.com/watch?v=OSEMNeDptjQ
Seberou nám zbraně? Motiv útočníka? Co ten jeho Telegram? Selhala policie? || Martin Koller
No ano.
Kdo chce může dát větev diskuze. Celitárvan 23.12.2023 17:02:11
https://pravyprostor.net/?p=170468#comments
Jebat všecky Kollery..
Takovej úchyl teda nejsem.
Možná, že kdyby aspoň tuhle šanci měl ten mladý, tak by přišel na jiné myšlenky..