Je to úplně jednoduché. Manželství je SVÁTOST a ne předem prohraný boj.
Hádejte jaké manželství má nejmenší rovodovost?
Církevní sňatek.
Z mé životní zkušenosti. Jsem ženat 14 let , celkem se známe 20 let a dostali jsme s manželkou darem od BOHA 3krásné kluky.
A musím říci, že bych nikdy neměnil. Moje manželka je úžasná. Nejenže dokákazala vychovat 3 děti, dokonce si při tom udělala i velký doktorát.
Nevadilo jí, že se musí starat o děti a být doma a já musel makat v práci. Nevadilo jí být závislá na příjmech manžela. A nyní vydělává víc než já a má i vyšší pozici. A mě to nevadí. Já jí to přeji.
Manželství je nejen o lásce a milování ale i o kompromisech a umění ustoupit tomu druhému.
Childeater
Že jsem tak smělej, neznaj voni nějakýho Henryka Laholovýho?
shifty
Hezky jste připomenul legendu… :-)
cool
Buď rád že v trhu nemáš ziskovci hnusnou jak práci. & Jaký strh takový život, chtějí úžery a ty keci že nejchudší se nejlépe množí jsou vrcholem „titularismu inkluzek. Protože v zemích slunce a blahobytu jdou a utrhnou, případně zastřelí a i balenou vodu jim přivezou i když na 80% území stačí 4. metrová studna ale kdo by je kopal a staral se o ně. Lacinější je – je přivést do euálu zkalegriádovat, trubky. S mantrou krásných vymodlovaných mogrelů privilegianty pohrkanými heploidy na úkor daňových soumarů v korporativismu nenažraných nestvůr. https://www.youtube.com/watch?v=ms2DDtXH9bs https://www.youtube.com/watch?v=bp8tx1BVPl8
A ctrl
2.7.2025 v 23:33 https://dfens-cz.com/nikdo-nic-nevi-a-tramvaj-jede-dal/comment-page-2/?show=comments#comment-474699
Melou své písničky nadrátovaných debilů debilů jak z krystalky s naslouchátkem a prostě si nepoužíváním zničili jak chápání tak vstupy detekce stavu v kterém se pohybují a zkráceně – idioté.
Challenger
Neznám Vás, jen obecná poznámka na adresu role náboženství a církve ve stabilizaci sociosexuálních vztahů. Osobně jsem si myslel totéž svého času – není to pravda.
Neexistují statistiky, které by spolehlivě prokázaly, že církevní sňatky jsou zatíženy menší rozvodovostí než ty občanské. My jsme taky dostali darem od Boha 3 kluky a jednu holčičku. Náš sňatek trval 15 let fakticky a 21 let úředně. Doba známosti – pravda 1 rok. Do 13. roku sňatku nic nenasvědčovalo tomu, že by se měl rozvést. Občasné hádky samozřejmě byly. Měli jsme občanský sňatek, neboť ženuška již byla jednou rozvedená – od manžela utekla asi půl roku poté, co si ho vzala.
A víte, kde byl její první sňatek? V kostele. Její rodina je nábožensky praktikující, ona chodila pravidelně do kostela.
Vaše rodinně-právní situace je tak, jak ji popisujete značně riziková. Pokud je Vaše manželka career-driven, má vyšší vzdělání a příjmy než Vy, může se stát, že vámi začne pohrdat a myslet si na něco lepšího. Možná je škaredá a nemá mnoho možností – ale pokud je jen trochu atraktivní, pak první člověk v jejím kruhu, který vydělá víc než vy, bude potenciálním nápadníkem, který vás nahradí. Naštěstí velký doktorát nehraje u sexuální selekce mužů žádnou roli, čili po jeho absolvování se její možnosti monkey branchingu spíše zmenší, tím jak půjde čas, jak ona bude starší, tlustší a nemocnější, tím méně mužů ji bude chtít. 3 děti taky nejsou něco, co by jiný chlap byl ochoten tolerovat, protože by se o vaši ženu musel dělit s nimi. Nejste z vesnice?
Bude víra v Boha tou pojistkou, která Váš sňatek udrží? Těžko říct. Záleží na jejím vztahu k dětem a na její sociosexuální atraktivitě.
Ono asi 30% lidí tvrdí, že věří v Boha, dle mého názoru je většina z těch 30% tzv. věřících zombie religion, tj. navenek něco praktikují, ale ve skutečnosti se desaterem neřídí. U vesnických náboženských komunit je zombie religion nejčastější alternativou. V kostele se drží za ruce, ale v momentě, jak skončí mše, pomlouvají se, nenechají na sobě nit suchou, okrádají se, bonzují se fízlům za blbosti, závistí jsou tam všichni celí zelení.
Přeji Vám, aby Vaše víra v pevnost vašeho svazku zůstala nedotčená, už kvůli těm dětem. Asi nejlepší evaluace toho, jak na tom jste, je sexuální barometr. Souložíte aspoň 1x týdně? Jestli jo, pak pořád dobrý. Pokud jste už půl roku nic mezi sebou neměli. Váš vztah je dead a jen si něco namlouváte. 2 měsíce bez sexu = divorce fairly possible.
Dissenter
2 měsíce bez sexu = divorce fairly possible
To je dobrý vědět před tím, než se vypaříš na locum pozici do UK, zanechav ženu démonu alkoholu, no offense. :-)
Dachsmeister
@Dissenter
touché
Challenger
To, co říkáte, jsou úplné nesmysly – klíďo se vypařím, když se jí to nelíbí, ať jde.
Tímto konkrétním sexuálním barometrem se myslí sexuální permisivita, tedy když ten sex spolu můžete mít bez objektivních zábran. Pokud odjedete pracovat, pak samozřejmě je tam objektivní příčina. Ona bude profitovat z vašich peněz a byla by blbá, kdyby víám to neumožnila. Jde o to, že sex je její trading artikl ve vztahu a ona musí být permisivní, aby sex proběhl. To znamená, pokud je sexuální permisivita baby 1x za 2 a více měsíců, pro chlapa to znamená – připravuj se na rozvod.
Ale dost záleží pár od páru. Znám páry, které spolu šukají 1x měsíčně a nemají problém. Čili v tom sexuálním barometru jde vždycky o dynamiku vývoje. Pokud s Vámi přestane spát, pak je třeba se připavovat na rozvod, 1x za 2 měsíce je něco jako cutoff value pro neznalé chlapy jako hrubá orientace. Ale můžou zatím být i jiné věci – třeba její nebo vaše zdraví, samozřejmě, čili jde jen o velmi přibližnou pomůcku.
Dissenter
To byly vaše nesmysly. :-)
Sex není obchod. Kdo to tak pojímá, dopadne obvvykle blbě (najde šlapku).
I ta frekvence je prapodivně nízká.
DavidV
Nech vám to vydrží. Ale veriaci si len nahovárajú, že majú niečo viac, „ideálne páry“ sú iba v kostole, inak je to len pretvárka. Viem o čom hovorím. Mal som tu česť vyrastať vo veriacej rodine.
corona
DavidV:
„… veriaci si len nahovárajú…“
– – –
Vždy a za všech okolností, lžou sami sobě i svému okolí. Takovou mám zkušenost…
LWG
Ehm, já pár věřících znám. Netvrdím, že jsou dokonalí (to by jaksi byli šéf a ten je z podstaty věci jeden), ale že by lhali vždy a všude… tak to ani omylem.
corona
LWG:
Jakmile s některým přijdu do kontaktu, vždy nastane problém. A pokud jej nezjistím hned, vynoří se po čase.
Naposledy minulý týden, kdy jsem měl převzít v rámci služební cesty jakýsi menší předmět. Naprosto banální věc, vše dohodnuto s kolegy i nadřízeným, vše obvoláno atd. Černoprdelník si postavil hlavu a trval na tom, že musím podepsat jakýsi jeho formulář o převzetí, který si právě sám ryze jednoúčelově vycucal z prstu. A na tento akt celou věc „zavěsil“ – blokoval tak odjezd vozidla s dalšími lidmi a materiálem, dokud mu tu jeho chujovinu nepodepíšu. Nezajímalo, že se nikdy a nikde takový postup nedělal. Nakonec jsem mu tam hodil klikyhák a po odchodu ho „pochválil“ směrem hore, kterak umí…
To nebylo ten den vše. Byl jsem svědkem, jak doslova týral svého podřízeného nesmyslnou byrokracií hodinu a čtyřicet minut, než mu vydal dva kusy vcelku spotřebního materiálu, který jsem doporučil vyměnit:
Ten hajzl je prý jáhen a snad slouží i mše, či co…
LWG
Aha, tak tyhle přístupy mě nikdy nenapadlo soudit jako projev víry.
Jinak jáhem mši (tedy v ŘKC, nevím jak v jiných konfesích) sloužit nemůže, neboť nemůže provádět eucharistii (a bez té se mše tak nějak z principu neobejde). Ale křtí, pohřbívá, atd.
Dík, neznal jsem, vypadá to zajímavě. Příležitostně si zjistím, co tam má ten nedobrý kolega přesně za funkci…
DavidV
Dopredu by som vylúčil partnerku, ktorá je aktívna veriaca, do budúcna to neprináša nič dobré, iba zbytočné problémy vo vzťahu.Skončilo by to rozchodom alebo by som musel ustupovať v jej
DavidV
náboženskom živote a chodiť do kostola. To sa nedá donekonečna.
grg
Tak ono pokiaľ tomu ty neveríš, je to logické. Partneri by sa mali v najdôležitejších názorových otázkach zhodnúť; ak sa niekto musí prispôsobovať, je to „výborný“ základ pre neskorší rozpad.
Tými základnými otázkami sú okrem viery/náboženstva (ktoré determinuje odpovede na celú kopu ďalších tém) napríklad to, či chcú mať deti a koľko, trebárs kde by chceli bývať (mesto/vidiek), aké sú koncepty spoločného hospodárenia, atď. atď.
corona
grg:
“ viery/náboženstva “
– – –
Pokud zjistím, že má v hlavě dávno lidstvem překonané teorie, určitě bych do vztahu nešel…
DavidV
Problém všetkých vzťahov po svadbe je taký, že ona verí, že sa on zmení, zatiaľ čo on verí, že sa ona nezmení.
LWG
re: corona
Promiňte, máte v tom zmatek. Plete si poznání (teorie) s vírou. Jinak by nemohli věřit astronomové, matematici, biologové, lékaři, fyzici, atd.
Na jedné hodině biologie na jednom gymnáziu se bral vznik vesmíru, učitelka v diskusi požádala studenty a studentky, kteří navštěvují hodiny náboženství, jestli by řekli, co bylo na počátku. Od jedné studentky se dozvěděla, že na počátku bylo slovo a to slovo bylo u Boha a to slovo bylo Bůh, což jí poněkud vykolejilo (tohle ev. sv. Jana, ona asi čekala genesis a sice chtěla diskusi, leč tedy připravaná nebylo).
Načež zjistila, že nikdo z vyvolaných není doslovný vykladač Bible, nemyslí si, že Bible je popis toho jak svět funguje a že ona nechápe podobenství, ani dobu, kdy ta kniha vznikala, komu byla určena, atd.
Ne, většina věřících nepovažuje obsah Bible za teorii a popis (ano, mám známou, která jí vykládá doslova, včetně celoplanetární potopy světa v době existence lidské civilizace, ale to je spíše výjimka).
Jihočech Honza
LWG: Stanislav Komárek jednou rozvíjel teorii, že Pánbůh se svým smyslem pro humor stvořil svět přesně podle Bible, a pak to zakamufloval, aby vypadal jako miliardy let starý, a teď se baví naším vědeckým pachtěním.
A otázka vzniku světa je spíše problémem životního postoje, Weltanschauung, pro naprostou většinu vědeckých disciplín je zcela lhostejná.
LWG
re: J. H.
Tak já ještě s oblibou v podobných diskusích uvádím, že si nikdo nemůžeme být jisti, zda svět existoval před vteřinou a nebyl stvořen / nevzniknul i s našimi vzpomínkami, příspěvky v této diskusi, atd. A protože toto nemůžeme poznat (nebo zatím nemůžeme poznat), tak jedinou kotvou je víra v ten či onen stav (pokud chceme kotvit).
Jihočech Honza
LWG: Cimrman měl k teorii solipsismu taktéž komentář, či vlastní teorii:
Existuje okolní svět, a neexistuji já.
corona
LWG:
Připouštím, mám nejasno v teologických pojmech…
Bahnak
@ LWG
Zajímavý je, že církvi se velmi líbí standardní kosmologický model, protože Velký třesk klidně mohl být nastartován Bohem, který řekl „Budiž Velký třesk!“. Vědeckými prostředky nelze tuto hypotézu vyvrátit, je tedy nutné ji připustit jako možnou.
No a pak je na volbě každého soudruha, čemu bude věřit…
corona
Bahnak:
„nastartován Bohem“
– – –
Připustím-li tu variantu, pak vyběhne otázka, kdo vytvořil toho pámbůcha. Odpověď jistě bude, že pámbůch je věčný, je všade i nikde a taky všecko vidí…
Bahnak
@corona
To už je ale otázka víry. Věda se zabývá tím, co lze vyvrátit… Představa, že víra a věda v těchto otázkách stojí proti sobě, je mylná. Jsou JINDE.
Jihočech Honza
Bahnak: jinými slovy řečeno, pokud byl někdy Velký třesk, musel být i Někdo, kdo třesknul…
A vůbec, tohle je zásadní otázka, byl tu vesmír odedávna a všechno je jen věčný návrat stejného, anebo tu byl bod „nula“, kde to všechno vzniklo a odkud to pokračovalo až do dnešních dnů k nějakému určenému konci…
Bahnak
@JH
No, nemusel. Mohl. Taky to mohlo začít nějak jinak. Nevíme… ale můžeme věřit. Viz moje odpověď coronovi.
S tím Vesmírem je to zajímavá otázka. Zatím to vypadá na to, že stacionární Vesmír (s kterým mimochodem počítal Einstein) asi ne, expanze Vesmíru asi jo, takže nějaký začátek byl… ale zda je to pulsující Vesmír, věčný koloběh (mezi astrofyziky je prý populární mírný buddhismus) nebo expanze až do vyrovnání entropie a vychladnutí, fakt netušíme, to bychom museli znát víc.
Navíc nám v hodně věcech brání neurčitost, ty hodnoty jsou hrozně malé. Až to občas vypadá, jako by to někdo nastavil, aby se některé věci nedaly zjistit.
Osobně bych před věčným chladem a ničím dal přednost Božímu ukončení Vesmíru nebo jak to nazvat, ale to už jsme zase u filosofie a víry.
Dachsmeister
@grg
jsem výjimka.
Žena je praktikující katolička, dcera dtto, zpívá ve sboru.
My s klukem tam vždycky ke konci mše zajdem, on dostane křížek, já ne, bo nesu pokřtěný.
Svatba byla v horském kostelíku, prdel byla, že ženich sice nebyl pokřtěn, ale oba rodiče ano, ovšem matka panny nevěsty byla evangelička, což polský farář nějak uštěpačně komentoval.
Jihočech Honza
DM: no jo, berani…
Znáš ten vtip, jak si turista zajde v Severním Irsku do hospody, a tam se ho zeptají, jestli je protestant, nebo katolík? „Ale já jsem ateista“. „Protestantský, nebo katolický ateista?“
Dachsmeister
@JH
jsem tak velký ateista, až se bojím, že mě Bůh potrestá!
Bahnak
@grg
Máte pravdu.
Blbý je, když se dohohodnou, a v momentě, kdy se má něco z toho uskutečnit, chlap zjistí, že ženská si to mezitím rozmyslela. Pochopitelně v době, kdy už mají děti, takže chlap nemůže jen tak říct „nazdar a měj se“.
Mne to naučilo spoléhat jen na sebe.
LWG
re: DavidV
A to je rozumný přístup. Nemohu-li jít s tím druhým, je blbost spolu vyžet na takovou štreku.
PeS
Jo jo… Stará pravda říká, že ženská má mezi nohama zlatej důl. No a ta, která o tom neví, tam má píču.
Většinu příspěvku mohu podepsat… Ale v mém případě chtěla bejvalka rozvod dohodou, tak musela být trochu vstřícná. Já měl kliku, že můj advokát byl můj kamarád, a vedl to směrem – oni chtějí dohodu, oni se musí snažit, my máme čas. Tahle taktika se povedla. TAkže rozvod proběhl až později, když už neměli co získat. A druhá věc – veškerá komunikace výhradně přes advokáta.
Bejvalce se tak potom povedla jen jediná věc – poštvala proti mě dcery, které se mnou už řadu let vůbec nekomunikují. No nějak jsem se s tím srovnal – jsou dospělé, snad i svéprávné.
Pravda, hodně jich střečkuje. Ale tady maloměstečka u blšůlky podivuhodného mandarína profesora co si to pletl s pedagogem podle tohojak mu mizeliprstyna tlamě od rodičů a který zkoušel v matice a fyzice děti kdo a jakou má funkci na městském a okresním výboru s rukojmími ve třídách co leštil kliky a chodil od fízlů každou středu ožralý jak „ďán a lezl do tříd kde neměl hodinu a zkoušel z učebnic / neudržel logiku a z hlavy učit idiot / i z látek vyšších ročníků bylo jen otázkou času kdy budou moci vše a na co si vzpomenou. https://www.youtube.com/watch?v=bp8tx1BVPl8
Mňa by zaujímalo, prečo si Bezos zobral takú starú ochechulu.
Ty asi nemáš v garáži veterána.
Veterány majú zväčša hodnotu keď sú v pôvodnom stave.
Kus zlata zabere míň místa.
(Skoro)veterána v garáži mám, ale milovník seniorek fakt nejsem.
V takovém případě se doporučuje udržovat vůz ve stavu schopném dojet do preferovaného bordelu.
Sali
Macron říkal, že je Bezos pedofil.
👍
Já spíš nechápu, co ze sebe ta baba udělala. Vždyť před plastikama vypadala dobře, a takhle se zkurvit.
:-) ce te KoZa?
https://kispep.wordpress.com/2025/07/03/john-nisha-whiteheadovi-nedotknutelna-prava-v-dobe-tyranie-vlada-si-hraje-na-boha-strucne/
Nastěnku chci za ženu.
https://www.youtube.com/watch?v=ffJFp3ALCTo
Tho ě tha co jí nevadí že neumí malou násobilku?
https://www.michalapetr.com/map-2347-cina-vstoupi-do-valky-na-ukrajine-s-ruskem-na-vecne-casy-a-nikdy-jinak-sok-v-bruselu-po-jednani-fanaticky-kallasove-s-wang-yi/
Ženy prý došli po covid tours eugenika ale můžete prý bubuzely a wuwuzely.
https://www.youtube.com/watch?v=wf2P8SnOwLo
Je to úplně jednoduché. Manželství je SVÁTOST a ne předem prohraný boj.
Hádejte jaké manželství má nejmenší rovodovost?
Církevní sňatek.
Z mé životní zkušenosti. Jsem ženat 14 let , celkem se známe 20 let a dostali jsme s manželkou darem od BOHA 3krásné kluky.
A musím říci, že bych nikdy neměnil. Moje manželka je úžasná. Nejenže dokákazala vychovat 3 děti, dokonce si při tom udělala i velký doktorát.
Nevadilo jí, že se musí starat o děti a být doma a já musel makat v práci. Nevadilo jí být závislá na příjmech manžela. A nyní vydělává víc než já a má i vyšší pozici. A mě to nevadí. Já jí to přeji.
Manželství je nejen o lásce a milování ale i o kompromisech a umění ustoupit tomu druhému.
Že jsem tak smělej, neznaj voni nějakýho Henryka Laholovýho?
Hezky jste připomenul legendu… :-)
Buď rád že v trhu nemáš ziskovci hnusnou jak práci. & Jaký strh takový život, chtějí úžery a ty keci že nejchudší se nejlépe množí jsou vrcholem „titularismu inkluzek. Protože v zemích slunce a blahobytu jdou a utrhnou, případně zastřelí a i balenou vodu jim přivezou i když na 80% území stačí 4. metrová studna ale kdo by je kopal a staral se o ně. Lacinější je – je přivést do euálu zkalegriádovat, trubky. S mantrou krásných vymodlovaných mogrelů privilegianty pohrkanými heploidy na úkor daňových soumarů v korporativismu nenažraných nestvůr.
https://www.youtube.com/watch?v=ms2DDtXH9bs
https://www.youtube.com/watch?v=bp8tx1BVPl8
A ctrl
2.7.2025 v 23:33
https://dfens-cz.com/nikdo-nic-nevi-a-tramvaj-jede-dal/comment-page-2/?show=comments#comment-474699
Melou své písničky nadrátovaných debilů debilů jak z krystalky s naslouchátkem a prostě si nepoužíváním zničili jak chápání tak vstupy detekce stavu v kterém se pohybují a zkráceně – idioté.
Neznám Vás, jen obecná poznámka na adresu role náboženství a církve ve stabilizaci sociosexuálních vztahů. Osobně jsem si myslel totéž svého času – není to pravda.
Neexistují statistiky, které by spolehlivě prokázaly, že církevní sňatky jsou zatíženy menší rozvodovostí než ty občanské. My jsme taky dostali darem od Boha 3 kluky a jednu holčičku. Náš sňatek trval 15 let fakticky a 21 let úředně. Doba známosti – pravda 1 rok. Do 13. roku sňatku nic nenasvědčovalo tomu, že by se měl rozvést. Občasné hádky samozřejmě byly. Měli jsme občanský sňatek, neboť ženuška již byla jednou rozvedená – od manžela utekla asi půl roku poté, co si ho vzala.
A víte, kde byl její první sňatek? V kostele. Její rodina je nábožensky praktikující, ona chodila pravidelně do kostela.
Vaše rodinně-právní situace je tak, jak ji popisujete značně riziková. Pokud je Vaše manželka career-driven, má vyšší vzdělání a příjmy než Vy, může se stát, že vámi začne pohrdat a myslet si na něco lepšího. Možná je škaredá a nemá mnoho možností – ale pokud je jen trochu atraktivní, pak první člověk v jejím kruhu, který vydělá víc než vy, bude potenciálním nápadníkem, který vás nahradí. Naštěstí velký doktorát nehraje u sexuální selekce mužů žádnou roli, čili po jeho absolvování se její možnosti monkey branchingu spíše zmenší, tím jak půjde čas, jak ona bude starší, tlustší a nemocnější, tím méně mužů ji bude chtít. 3 děti taky nejsou něco, co by jiný chlap byl ochoten tolerovat, protože by se o vaši ženu musel dělit s nimi. Nejste z vesnice?
Bude víra v Boha tou pojistkou, která Váš sňatek udrží? Těžko říct. Záleží na jejím vztahu k dětem a na její sociosexuální atraktivitě.
Ono asi 30% lidí tvrdí, že věří v Boha, dle mého názoru je většina z těch 30% tzv. věřících zombie religion, tj. navenek něco praktikují, ale ve skutečnosti se desaterem neřídí. U vesnických náboženských komunit je zombie religion nejčastější alternativou. V kostele se drží za ruce, ale v momentě, jak skončí mše, pomlouvají se, nenechají na sobě nit suchou, okrádají se, bonzují se fízlům za blbosti, závistí jsou tam všichni celí zelení.
Přeji Vám, aby Vaše víra v pevnost vašeho svazku zůstala nedotčená, už kvůli těm dětem. Asi nejlepší evaluace toho, jak na tom jste, je sexuální barometr. Souložíte aspoň 1x týdně? Jestli jo, pak pořád dobrý. Pokud jste už půl roku nic mezi sebou neměli. Váš vztah je dead a jen si něco namlouváte. 2 měsíce bez sexu = divorce fairly possible.
2 měsíce bez sexu = divorce fairly possible
To je dobrý vědět před tím, než se vypaříš na locum pozici do UK, zanechav ženu démonu alkoholu, no offense. :-)
@Dissenter
touché
To, co říkáte, jsou úplné nesmysly – klíďo se vypařím, když se jí to nelíbí, ať jde.
Tímto konkrétním sexuálním barometrem se myslí sexuální permisivita, tedy když ten sex spolu můžete mít bez objektivních zábran. Pokud odjedete pracovat, pak samozřejmě je tam objektivní příčina. Ona bude profitovat z vašich peněz a byla by blbá, kdyby víám to neumožnila. Jde o to, že sex je její trading artikl ve vztahu a ona musí být permisivní, aby sex proběhl. To znamená, pokud je sexuální permisivita baby 1x za 2 a více měsíců, pro chlapa to znamená – připravuj se na rozvod.
Ale dost záleží pár od páru. Znám páry, které spolu šukají 1x měsíčně a nemají problém. Čili v tom sexuálním barometru jde vždycky o dynamiku vývoje. Pokud s Vámi přestane spát, pak je třeba se připavovat na rozvod, 1x za 2 měsíce je něco jako cutoff value pro neznalé chlapy jako hrubá orientace. Ale můžou zatím být i jiné věci – třeba její nebo vaše zdraví, samozřejmě, čili jde jen o velmi přibližnou pomůcku.
To byly vaše nesmysly. :-)
Sex není obchod. Kdo to tak pojímá, dopadne obvvykle blbě (najde šlapku).
I ta frekvence je prapodivně nízká.
Nech vám to vydrží. Ale veriaci si len nahovárajú, že majú niečo viac, „ideálne páry“ sú iba v kostole, inak je to len pretvárka. Viem o čom hovorím. Mal som tu česť vyrastať vo veriacej rodine.
DavidV:
„… veriaci si len nahovárajú…“
– – –
Vždy a za všech okolností, lžou sami sobě i svému okolí. Takovou mám zkušenost…
Ehm, já pár věřících znám. Netvrdím, že jsou dokonalí (to by jaksi byli šéf a ten je z podstaty věci jeden), ale že by lhali vždy a všude… tak to ani omylem.
LWG:
Jakmile s některým přijdu do kontaktu, vždy nastane problém. A pokud jej nezjistím hned, vynoří se po čase.
Naposledy minulý týden, kdy jsem měl převzít v rámci služební cesty jakýsi menší předmět. Naprosto banální věc, vše dohodnuto s kolegy i nadřízeným, vše obvoláno atd. Černoprdelník si postavil hlavu a trval na tom, že musím podepsat jakýsi jeho formulář o převzetí, který si právě sám ryze jednoúčelově vycucal z prstu. A na tento akt celou věc „zavěsil“ – blokoval tak odjezd vozidla s dalšími lidmi a materiálem, dokud mu tu jeho chujovinu nepodepíšu. Nezajímalo, že se nikdy a nikde takový postup nedělal. Nakonec jsem mu tam hodil klikyhák a po odchodu ho „pochválil“ směrem hore, kterak umí…
To nebylo ten den vše. Byl jsem svědkem, jak doslova týral svého podřízeného nesmyslnou byrokracií hodinu a čtyřicet minut, než mu vydal dva kusy vcelku spotřebního materiálu, který jsem doporučil vyměnit:
https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/cs/000700242PI99/image.jpg?x=1440&y=1440&format=jpg&ex=1440&ey=1440&align=center
Ten hajzl je prý jáhen a snad slouží i mše, či co…
Aha, tak tyhle přístupy mě nikdy nenapadlo soudit jako projev víry.
Jinak jáhem mši (tedy v ŘKC, nevím jak v jiných konfesích) sloužit nemůže, neboť nemůže provádět eucharistii (a bez té se mše tak nějak z principu neobejde). Ale křtí, pohřbívá, atd.
LWG:
„..nemůže provádět eucharistii …. křtí, pohřbívá, atd.“
– – –
Dík, neznal jsem, vypadá to zajímavě. Příležitostně si zjistím, co tam má ten nedobrý kolega přesně za funkci…
Dopredu by som vylúčil partnerku, ktorá je aktívna veriaca, do budúcna to neprináša nič dobré, iba zbytočné problémy vo vzťahu.Skončilo by to rozchodom alebo by som musel ustupovať v jej
náboženskom živote a chodiť do kostola. To sa nedá donekonečna.
Tak ono pokiaľ tomu ty neveríš, je to logické. Partneri by sa mali v najdôležitejších názorových otázkach zhodnúť; ak sa niekto musí prispôsobovať, je to „výborný“ základ pre neskorší rozpad.
Tými základnými otázkami sú okrem viery/náboženstva (ktoré determinuje odpovede na celú kopu ďalších tém) napríklad to, či chcú mať deti a koľko, trebárs kde by chceli bývať (mesto/vidiek), aké sú koncepty spoločného hospodárenia, atď. atď.
grg:
“ viery/náboženstva “
– – –
Pokud zjistím, že má v hlavě dávno lidstvem překonané teorie, určitě bych do vztahu nešel…
Problém všetkých vzťahov po svadbe je taký, že ona verí, že sa on zmení, zatiaľ čo on verí, že sa ona nezmení.
re: corona
Promiňte, máte v tom zmatek. Plete si poznání (teorie) s vírou. Jinak by nemohli věřit astronomové, matematici, biologové, lékaři, fyzici, atd.
Na jedné hodině biologie na jednom gymnáziu se bral vznik vesmíru, učitelka v diskusi požádala studenty a studentky, kteří navštěvují hodiny náboženství, jestli by řekli, co bylo na počátku. Od jedné studentky se dozvěděla, že na počátku bylo slovo a to slovo bylo u Boha a to slovo bylo Bůh, což jí poněkud vykolejilo (tohle ev. sv. Jana, ona asi čekala genesis a sice chtěla diskusi, leč tedy připravaná nebylo).
Načež zjistila, že nikdo z vyvolaných není doslovný vykladač Bible, nemyslí si, že Bible je popis toho jak svět funguje a že ona nechápe podobenství, ani dobu, kdy ta kniha vznikala, komu byla určena, atd.
Ne, většina věřících nepovažuje obsah Bible za teorii a popis (ano, mám známou, která jí vykládá doslova, včetně celoplanetární potopy světa v době existence lidské civilizace, ale to je spíše výjimka).
LWG: Stanislav Komárek jednou rozvíjel teorii, že Pánbůh se svým smyslem pro humor stvořil svět přesně podle Bible, a pak to zakamufloval, aby vypadal jako miliardy let starý, a teď se baví naším vědeckým pachtěním.
A otázka vzniku světa je spíše problémem životního postoje, Weltanschauung, pro naprostou většinu vědeckých disciplín je zcela lhostejná.
re: J. H.
Tak já ještě s oblibou v podobných diskusích uvádím, že si nikdo nemůžeme být jisti, zda svět existoval před vteřinou a nebyl stvořen / nevzniknul i s našimi vzpomínkami, příspěvky v této diskusi, atd. A protože toto nemůžeme poznat (nebo zatím nemůžeme poznat), tak jedinou kotvou je víra v ten či onen stav (pokud chceme kotvit).
LWG: Cimrman měl k teorii solipsismu taktéž komentář, či vlastní teorii:
Existuje okolní svět, a neexistuji já.
LWG:
Připouštím, mám nejasno v teologických pojmech…
@ LWG
Zajímavý je, že církvi se velmi líbí standardní kosmologický model, protože Velký třesk klidně mohl být nastartován Bohem, který řekl „Budiž Velký třesk!“. Vědeckými prostředky nelze tuto hypotézu vyvrátit, je tedy nutné ji připustit jako možnou.
No a pak je na volbě každého soudruha, čemu bude věřit…
Bahnak:
„nastartován Bohem“
– – –
Připustím-li tu variantu, pak vyběhne otázka, kdo vytvořil toho pámbůcha. Odpověď jistě bude, že pámbůch je věčný, je všade i nikde a taky všecko vidí…
@corona
To už je ale otázka víry. Věda se zabývá tím, co lze vyvrátit… Představa, že víra a věda v těchto otázkách stojí proti sobě, je mylná. Jsou JINDE.
Bahnak: jinými slovy řečeno, pokud byl někdy Velký třesk, musel být i Někdo, kdo třesknul…
A vůbec, tohle je zásadní otázka, byl tu vesmír odedávna a všechno je jen věčný návrat stejného, anebo tu byl bod „nula“, kde to všechno vzniklo a odkud to pokračovalo až do dnešních dnů k nějakému určenému konci…
@JH
No, nemusel. Mohl. Taky to mohlo začít nějak jinak. Nevíme… ale můžeme věřit. Viz moje odpověď coronovi.
S tím Vesmírem je to zajímavá otázka. Zatím to vypadá na to, že stacionární Vesmír (s kterým mimochodem počítal Einstein) asi ne, expanze Vesmíru asi jo, takže nějaký začátek byl… ale zda je to pulsující Vesmír, věčný koloběh (mezi astrofyziky je prý populární mírný buddhismus) nebo expanze až do vyrovnání entropie a vychladnutí, fakt netušíme, to bychom museli znát víc.
Navíc nám v hodně věcech brání neurčitost, ty hodnoty jsou hrozně malé. Až to občas vypadá, jako by to někdo nastavil, aby se některé věci nedaly zjistit.
Osobně bych před věčným chladem a ničím dal přednost Božímu ukončení Vesmíru nebo jak to nazvat, ale to už jsme zase u filosofie a víry.
@grg
jsem výjimka.
Žena je praktikující katolička, dcera dtto, zpívá ve sboru.
My s klukem tam vždycky ke konci mše zajdem, on dostane křížek, já ne, bo nesu pokřtěný.
Svatba byla v horském kostelíku, prdel byla, že ženich sice nebyl pokřtěn, ale oba rodiče ano, ovšem matka panny nevěsty byla evangelička, což polský farář nějak uštěpačně komentoval.
DM: no jo, berani…
Znáš ten vtip, jak si turista zajde v Severním Irsku do hospody, a tam se ho zeptají, jestli je protestant, nebo katolík? „Ale já jsem ateista“. „Protestantský, nebo katolický ateista?“
@JH
jsem tak velký ateista, až se bojím, že mě Bůh potrestá!
@grg
Máte pravdu.
Blbý je, když se dohohodnou, a v momentě, kdy se má něco z toho uskutečnit, chlap zjistí, že ženská si to mezitím rozmyslela. Pochopitelně v době, kdy už mají děti, takže chlap nemůže jen tak říct „nazdar a měj se“.
Mne to naučilo spoléhat jen na sebe.
re: DavidV
A to je rozumný přístup. Nemohu-li jít s tím druhým, je blbost spolu vyžet na takovou štreku.
Jo jo… Stará pravda říká, že ženská má mezi nohama zlatej důl. No a ta, která o tom neví, tam má píču.
Většinu příspěvku mohu podepsat… Ale v mém případě chtěla bejvalka rozvod dohodou, tak musela být trochu vstřícná. Já měl kliku, že můj advokát byl můj kamarád, a vedl to směrem – oni chtějí dohodu, oni se musí snažit, my máme čas. Tahle taktika se povedla. TAkže rozvod proběhl až později, když už neměli co získat. A druhá věc – veškerá komunikace výhradně přes advokáta.
Bejvalce se tak potom povedla jen jediná věc – poštvala proti mě dcery, které se mnou už řadu let vůbec nekomunikují. No nějak jsem se s tím srovnal – jsou dospělé, snad i svéprávné.
https://cz24.news/boj-proti-emisim-v-eu-je-od-zacatku-do-konce-jeden-obrovsky-podvod-brusel-chce-uvalit-emisni-povolenky-i-na-domacnosti-paliva-a-energie-jako-obdobu-prodeje-odpustku-katolickou-cirkvi/
O tom jsem psal jako o absolutistickém kleroneofeudalismu vzápětí co 100pička :-) začala písničku: https://www.youtube.com/watch?v=1XfbCYWTGqA&list=RD1XfbCYWTGqA&start_radio=1
cool
4. 7. 2025 12:40
Čeká na schválení
Ohodnotit příspěvek :
Pindostan je kupčík a penězoměnec.
Qalificanti
https://www.facebook.com/reel/2199918837140151?locale=cs_CZ
Pindostan je kupčík a penězoměnec.
https://vk.com/wall662403728_4719?fbclid=IwY2xjawJq9m5leHRuA2FlbQIxMAABHukttrjQvGuR2RKWbdgWx1S9TDAX04zOM2CqUFFv8XqnzUcFaIxMgabWQVs6_aem_9G6tgX3O76TmpHtTn9uN3A
https://www.pokec24.cz/blog/andrew-p-napolitano-den-nezavislosti-na-imperiu-2025/#respond
Tak co vy nato
https://www.facebook.com/100078109968218/videos/2136070826872278/
Ad cool 4.7.2025 v 21:13
Je až k neuvěření, kdo všechno má volební právo…
Pravda, hodně jich střečkuje. Ale tady maloměstečka u blšůlky podivuhodného mandarína profesora co si to pletl s pedagogem podle tohojak mu mizeliprstyna tlamě od rodičů a který zkoušel v matice a fyzice děti kdo a jakou má funkci na městském a okresním výboru s rukojmími ve třídách co leštil kliky a chodil od fízlů každou středu ožralý jak „ďán a lezl do tříd kde neměl hodinu a zkoušel z učebnic / neudržel logiku a z hlavy učit idiot / i z látek vyšších ročníků bylo jen otázkou času kdy budou moci vše a na co si vzpomenou.
https://www.youtube.com/watch?v=bp8tx1BVPl8