A je to venku, veřejné mínění v ČR bude od této chvíle připravováno na konflikt s jadernou mocností! Řehka navíc pro německý Bild prohlásil, že se aliance musí připravit na špatný scénář po spuštění ukrajinské protiofenzívy! Proč chtěl Řehka náhle podat rezignaci podobně jako jeho předchůdce Aleš Opata?
Úplně stejně a za záhadných okolností, pouhé 3 dny před ruskou invazí na Ukrajinu, skončil [5] v pozici náčelníka generálního štábu Řehkův předchůdce, generál Aleš Opata, který oznámil rezignaci 21. února 2022.
Hrozba konfliktu spočívá ve vyhodnocení ruského generálního štábu, že bojové operace proti Ruské armádě již nejsou prováděny z území Ukrajiny, ale z členské země NATO.
Michajlic
Už aby to bylo a fšici votečkovaný zkurvenci milující Ukrozmrdy se nechali pomlít. Už se fakt nemůžu dočkat.
Třeba tu jeden pán , říká něco ošklivého o mírumilovné aghentůře CIA a těch mírumilovných stepních lidičkách. https://twitter.com/sxdoc/status/1663191912227000320
A jinak ta banda vocasů co si říká česká armáda ta neubrání ani hovno.
Tucet špinavců..to si neumějí aspoň vyčistit boty, ti hastroši? To ani jejich „velitel“ neví, že by měli trochu i vypadat a občas si ty kanady vyčistit?
Na vojně se za takový kanady dávaly i tři po službě. A když měl důstojník zrovna dobrou náladu, tak pod rozkaz připsal úkol trestanému, vyčistit kanady celé osádce útvarové basy.
Jihočech Honza
Tohle nejsou kasárna, ale ostré nasazení proti reakci.
To je kurva jedno. Voják, nebo fízl, podléhající rozkazu, má mít vyčištěný boty. Nelézt do „akce“ s botama a mundúrem, jakoby zrovna přišli z jednocení řepy. Kór, když vědí, že je při tom mediální mrdky budou fotit a natáčet.
Ostudní hastroši.
Vojenské šedesátky byly v podstatě lepší vojenské montérky, ne zrovna všem padnoucí. Zvlášť dýl nošené, s vytahanými koleny, jsme vypadali taky jako hastroši, ale voják v šedesátkách opouštěl kasárna jen málo a vždy ve voze jakéhokoli druhu. Chodit po městě ve vz.60, třebas i po služebních nákupech, bylo za nás zakázáno.
Ale co hlavně a proč to píšu:
Každý zobák a pak průběžně, fasoval čtvrtkilovou plechovku krému a kartáč – boty jsme museli mít za každých okolností ráno čisté. Jediná výjimka byla, pokud jsme zrovna opouštěli pracoviště, třebas zametání buzeráku, nebo úklid na půdách.
Když se podívám na fotky třeba německých zásahovek – chlapi vypadají jeden, jako druhý, liší se jen čísly na zádech a na helmách. I ty montérky, těm německým rafanům nějak líp padnou, mají je čisté včetně bot, málem „radost pohledět“ oproti těm našim – tedy když si odmyslím, k čemu jsou určeni, že..
Myslel jsem, že vojensky organizovaná jednotka bude mít nějaké standardy, včetně schopného výstrojního náčelníka. No, asi se pletu..
A tady je pěkně vidět ten chochlovský, korupčně-zlodějský bordel, který proti vůli občanů také pomáháme platit:
Když si odmyslím tu lež o 60.000 padlých Rusů – v Arťomovsku bojovali skoro výhradně Wagneři, tak žádné ruiny. I na některých fotkách z tohoto článku, jsou některé baráky skoro nedotčené, vyjma pár rozbitých oken.
Pravý důvod evakuace je jiný – nic tam nefunguje, protože Wagnerovci cíleně rozbili všechny sítě.
Nejde elektrika, voda, plyn, operátoři a nefunguje zásobování čímkoliv.
Mariupol bylo podle našich mrdek taky „spáleniště“ a podívejme, co z toho údajného spáleniště roste..
Jo a když už jsme u toho, že na těch fotkách jsou některý baráky nedotčené – říká to něco slovo datum?
servisdok
Zachraňuješ, co se dá? :D
nove.kostatko
Nevím, co a proč bych měl zachraňovat. Ale píšeš tady jednu debilitu za druhou, tak se tě na ně snažím upozornit. Aby než příště něco plácneš, tak ses alespoň trochu zamyslel. Ale je to marný, je to marný
nove.kostatko
prostě jsi ideál pro někoho typu rajchl. Stačí mu říct nebo napsat pár vět, aniž by ses nad tím zamyslel nebo
sdělení alespoň pochopil, překroutíš si to podle sebe. tady odkazuješ na článek, kde máš na začátku info, že je to 60 tis, které zahrnuje mrtvé a zraněné. Ale ty hned napíšeš lež – 6O tis. padlých Rusů.
nove.kostatko
Jako sorry, nejsem žádnej Ukrofil, ale napsat Arťomovsk může jenom debil.
servisdok
Jenom debil neví, že Arťomovsk se to jmenovalo přes 70 roků.
Sysop
Panove, vsichni, tak co tipujete – rozjede se za 14 dni provokacka NATO, nebo ne? Sam nevim, propagandy mlzi, ruzne zdroje si protireci, vychazi mi to pade na pade.
Sysop: Co konkrétně máte na mysli? Proč zrovna za 14 dní, na den otců..
Sysop
Spis, nez Den otcu je to skoro vyroci napadeni SSSR Nemeckem. Inu, bude velke cviceni Luftwaffe NATO, do toho UA chce aspon par F-16 a muze se stat cokoli.
nove.kostatko
OK, tak budu tipovat. Podle mě se nerozjede nic, ani za 14 ní, ani za půl roku. Protože mě nenapadá důvod, proč by se měla rozjet. To poslední, co NATO chce, je vojenská konfrontace s Ruskem. A pro Rusy platí úplně to samé.
nove.kostatko
To samozřejmě vím. A právě proto říkám, v souvislostech co píšeš, že ho v dnešní době může takhle nazvat jenom debil.
rhol
A co TikTokový odstřelovač Olivier Lavigne-Ortiz, mainstreamem přezdívaný Wali, který se po dvou měsících na „Ukrajině“ vyplakal manželce do telefonu a fofrem se vrátil pod křídla teplého Žisténa? Tihle mesticové nic nevydrží…
Otto
Čet jsem s ním nějakej rozhovor a mezi řádkama mi z toho vyplynulo, že i Wali pochopil, že na UKR je to na levačku. Geroj se vrátil domů, aniž by si vystřelil.
Sysop
Nene, jednou si vystrelil. Sam to tvrdil. Rozhodne tedy jeho cesta nebyla zbytecna.
Otto
Jj ale tuším nestřílel přímo na lidi, nebo se pletu?
Dobrý je, že např. toho debila Vrápence, nebo jak se to jmenuje, odsoudili za to, že řekl, že F-35 jsou určený pro útok jadernejma zbraněma. Což je de facto pravda. A Řehka blábolí o válce mezi NATO a Ruskem – a nic. Kokainista retardožidák Novotnej podobně, a zase nic.
Sysop
Quod licet lovi, non licet bovi. Snad bys necekal nejakou spravedlnost?
Otto
No nečekal, vlastní zkušenosti se soudama. Každopádně Novotnej je stále ve dvojité podmínce, takže by si za ty výroky, že Češi by si zasloužili válku, zavraždit děcka, podřezat manželky… tak nějak mohl jít na chvilku sednout. Což se nestane – bo kádr ODS. Ad Novotnej, stejně je to zvláštní – fotr super textař – kapela Fešáci, chodil jsem na koncerty od dětství – synek pošahanej zmrdík.
Sysop
Kdyz furt koncertujes a seres na vychovu deti, muze to mit fatalni dusledky.
Ten čurák má generální pardon od vládní koalice na cokoli.
servisdok
Já si celkem dobře pamatuju, co fotr Novotného vyváděl v devadesátkách na Nově. Jestli se něčemu dá říkat pokleslá zábava pro buřtožrouty, pak to bylo právě tohle – bolševický estrády byly proti tomuhle umělecká díla. To se nemohlo na soplovi nepodepsat – minimálně si z něj dělali prdel ve škole, co má fotra za kokota.
Proč asi nastoupil do bulváru? Aby to potom všem, kdo si z něj dělali prdel, mohl zpětně a beztrestně „natřít“? V bulváru dělají jen ti největší magoři a psychopati, nikdo normální tam nedělá..
Nejlíp to trefil asi verbal.
On je to teda taky pěkný kokot, ten verbal, je to zasranej havlista jak poleno, ale Pavku i fotra trefil výstižně.
nove.kostatko
Tak tady se na 100% shodneme.
nove.kostatko
Ale jednu věc nemůžu Novotnému seniorovi upřít – Buráka v animáku Auta nadaboval opravdu pěkně.
vanthomas
Akorát že vůbec. Tu piču z ryby odsoudili za to, že tvrdil, že ČR zaútočí jadernými zbraněmi, nesenými F35 na Rusko. To snad ráčej uznat, že je trochu něco jinýho…
Hupert
Pokud jsme se dostali do stadia, že každého, jehož výrok si nějaký dement vyloží po svém a vyděsí se tím k smrti, šoupnou do basy, zůstanou na svobodě jen dementi a němí.
vanthomas
Ano, uznávám že to tu není ideální, v emerice si třeba může každý debil vytetovat hakenkreuz na čelo a tvrdit, že holokaust nebyl. Být idiot je prostě ústavní právo.
U nás tak daleko zatím nejsme, ale pořád mám pocit, že svoboda projevu a ještě víc svoboda po projevu je na výrazně lepší úrovni, než na sklonku bývalé totality.
Současná i minulá vláda hodně přitáhla náhubky, ale pořád mi to nepřijde nějak neakceptovatelné.
A hlavně mám nějaký nepříjemný pocit, že spasitelé typu Reichla, Vrábela, nebo Okamury by zavedli ještě něco mnohem horšího…
Otto
Tak svoboda projevu buď je, nebo není, neexistuje nic mezi tím. Shodneme se asi, že pan Vrápenec je tak nějak debil, ale o F-35 řekl byť blbě pravdu, jsou to především nosiče jadernejch zbraní, tj. bobmarďáky a proto nám je Ušáci vnucujou a postklimakterní bába černoška je chce a chce a chce – protože zlí, zlí RUSSSSÁCI přece poslali raketky na polskýho traktoristu – ona měla hned jasno a chtěla válčit a až senila Bidet jí to pokazil, když se ukázalo, že raketa byla ukrajinská. Reichla bych do toho netahal, ten je někde jinde a má slušně našlápnuto do parlamentu, aby vyoutoval polojapončíka. Ad náhubky, tobě nevadilo vypnutí tzv. dezinformačních webů, když si Fialovo vláda písknula? Nemělo to oporu v zákonech, nakonec ty weby zase povolili, ale „dezinformátoři“ už si stejně založili nové domény. Fakt si nemyslím, že Bába, Okačmýra a Rajchl by to tu vedli hůř, než ta mafiánská sebranka pětikolka…
vanthomas
Blokování jakéholiv webu je samozřejmě špatně, tudy určitě cesta nevede…
F-35 fakt není jen nosič, je to víceúčelová věc.
Hlavní argument, proč to mít je, že to mají všichni kolem :-)
Nic proti Gripenu, je to krásný pták, ale když už máme v rámci NATO nějaké nadzvukové letectvo mít, jako že to po nás vlastně nikdo nechce, tak ať je to alespoň letadlo, které se v alianci většinově používá. Jinak se může časem stát, že to bude nejen drahá ozdoba, ale i drahá ozdoba, která bude v Čáslavi v hangáru a nenechají hlídat ani to pobaltí…
Sysop
Vsichni kolem maji vetsi produktivitu a nizsi inflaci. Taky by se meli prizpusobit nam, ne?
No, a stran te viceucelovosti, ale ovsem, moje zena je take viceucelova. Ale duvod, proc jsem po ni na pocatku sel jak slepice po flusu byl vicemene jeden. A jeji kulinarske umeni to fakt nebylo. Takze je obcas dobre si nalit cisteho vina.
servisdok
Víceúčelová věc? A práškovat to taky umí?
Kurva, je to vojenské éro, určené pro válčení jakýmkoli způsobem, tak o jaké víceúčelovosti je tu řeč? Že může tahat namísto bomb rakety? To umí stará ruská Su-čka taky a nikdo u nich víceúčelovost nezdůrazňuje..
Otto
Ad blokování, shodneme se. Pokud jde o F-35, nechci plácat, ale nazval bych to třeba „stíhacím bombardérem.“ Může nést jaderné zbraně, což Gripen nemůže, to je čistá stíhačka. A Ad F-35, kolik že ze států NATO je má ve výzbroji? Krom USA jen UK, Norsko, snad Izrael, Dánsko a Holandsko – tam jen pár kousků. Další státy si je objednaly,a le dodávky nebudou do cca 5 let. Gripeny mají: Švédsko automaticky, my, Maďarsko, JAR, Thajsko, UK.
Otto
Tak nějak věřím skandinávské kvalitě, ostatně Viggeny a Drakkeny byly dobrý éra – dodnes mám někde plastikový kity :-) JAS 39C resp. E je myslím naprosto postačující létadlo pro AČR.
Sysop
Divas se na to malo politicky, to bude ten problem. Z USA je lepsi vsechno, i kdyby to byly pozlaceny necky.
Hupert
Ano, svoboda projevu je nebo není a v žádném státě, kde je byť v jediném zákoně uveden zákaz o něčem pochybovat, nelze mluvit o svobodě. Pochybnost je předpoklad k hledání pravdy a na to musí mít lidi právo, protože jinak hrozí, že budou obětí lží, proti kterým se nebudou moci ani bránit. To už se děje. Politici novou lží popírají své předvolební lži, díky kterým se dostali k moci. Doufám ale, že nechceš svobodu projevu upírat ani Vrábelovi, kterého nevím proč nazýváš debilem, když má asi jen jinou představu o fungování společnosti, protože je to alespoň jeden z těch, který se proti zločinnému lhaní politiků otevřeně staví. Jinak, pokud Reichl vyoutuje Okamuru, bude prolhaná pětikolka na koni dál. V jistých chvílích je myslím lepší sjednotit úsilí k odstranění zvůle a zkusit to jinak i s rizikem, že to ještě nebude to pravé. Tož si zachováme v mysli svůj ideál a zkusíme se k němu přiblížit příště.
Sysop
Napriklad je zvlastni, ze o svobodu projevu prisla i agentura pro monitorovani zareni gama na uzemi EU. Odmlcela se hned po vybuchu v Chmelnickem a web byl pristupny az po tydnu.
Hupert
To víš, objevila se poněkud data nestandardní data a čekání na noty, co s tím, se protáhlo na týden.
Hupert
Data jen jednou, ještě mám zaklaplá víka.
Sysop
No nejaci vedatori si stezovali, ze pak dokonce i data, ktera byla zverejnena pred vybuchem, byla po tom tydnu nejaka jina. Abraka dabra, ci co.
a jak to víš, že nezaútočijou? vypatlaná kráva je na to úplně nadržená a kdejakej generálskej kretén taky požaduje rozmístění těch pitomejch z letadel zhazovanejch bomb (kde sme tvl?) po stádech NATO už nejakej pátek, což se ostatně přesouvá do realizační fáze
Sysop
To chce klid… pokud se neco posere, tak nam na konci zase prijdou Rusaci na pomoc, jako posledne.
Oh wait…?
vanthomas
Nestřaš, když nám přišli na pomoc posledně, tak smrděli dvacet let…
Ale byl bych v klidu, předkožkin prohlásil, že to chce všeobecnou mobilizaci a přechod na plánované hospodářství. Pak prý:
„Pokud uděláme vše správně, předpovídám, že do dvou let osvobodíme Donbas a za tři až čtyři léta se dostaneme do Kyjeva.“
Tímhle tempem tady budou tak někdy kolem roku 2130, takže mě to fakt nějak netrápí :-)
Otto
Hele klídek. Donbas není naše věc a ať si to tam RuSSSSáci (snad jsem nenapsal málo SS?) rozdaj s úkáčkama na polní lopatky nebo na javelíny, je to stejně fantastické, jak si Češi za jeden rok oblíbili po útoku RuSSSSSSka na UKR ty „špinavý“ úkáčka, o který by si dříve neopřeli ani místní doochodci vorezlý vintage kolo značky UKRAJINA, nedej bože, že by nějaký úkáčko chtělo chodit s naší echt českou/keltskou, bo skoro germánskou (neb přece nejsme Slovani, ju?) modrovokou dcérečkou. Reál – úkáčka jsou zcela, ZCELA stejná svoloč, jako ruSSSSSSSáci, vodkoholici, vylepaný debilní palice s Banderou v malým mozku tam, kde velkej mozek není, prostě si nemají moc co vyčítat. A vůbec to není naše věc. Naše věc je eliminovat ukr-ruskou mafii tady, zavřít hranice a jejich lokální válku nepodporovat. Což bude problém, bo nikdo netuší, co za svoloč se sem za poslední rok+ z Ukrajiny natáhlo a s jakou výzbrojí.
vanthomas
Otázka co je svoloč, na chatě (bouda v kolonii 35km od práglu) si sousední předělal ukrajinec na trvalé bydlení už někdy před dvaceti lety. Asi dobře že tam je, pokud vím v širším okolí už léta nebylo nic vykradeného.
V práglu mám poblíž levnou ubytovnu, osazenstvo je tak 90/10 ukrajinci/cikáni. O Cikánech člověk neví vůbec, ty vajda ráno nakope do auta a odveze na stavbu a když je večer přiveze, jsou rádi, že jdou spát. Ukrajinci to mají trochu volnější, většinou je potkám v obchodě, ale občas zajdou i do hospody.
S jedním jsem se párkrát bavil už před válkou, tak jsem si dovolil drze se zeptat, proč není doma a nebojuje. Řekl mi na to něco jako, že mě má celkem rád, takže mi hubu nerozbije a zatáhnul mě za roh k dlouhému Transitu. Auto plné vybavení z army shopů. Říkal že se na to skládají všichni a snaží se poslat domů 3-4 za měsíc. To asi beru…
servisdok
Leda hovno, kecáš až ti jde od huby oblak prachu.
Chochli tady vydělávají akorát tolik, aby zaplatili ubytovnu, uživili sebe a zhruba jen 1/3 posílají domů, protože i z té české 1/3 vyžije zbytek chochlovské rodiny naprosto luxusně, tak moc je hřivna v prdeli.
Nikdo, zdůrazňuji nikdo jim nedá víc, než nezbytně musí.
Vydělávají poněkud víc, než Čech na stejném místě, protože jsou ochotni odpracovat třeba 250h měsíčně a jejich pofidérní zaměstnavatel je ochoten porušovat zákon. Druhá otázka je, jak ty jejich 10-12h směny vypadají.
U ženských to pak vím zcela určitě. Objem práce chochlice za 12h, je zhruba 5,5-6h práce české uklízečky/sanitárky ve stejné či vyšší kvalitě, přičemž s Češkami nejsou problémy při dodržování místních hygienických norem, nebo i jejich vysvětlování. Existuje mnoho případů, kdy bylo nutné některé požadované standardy chochlicím vysvětlit s pomocí profesionálního online překladače, protože ony ze svého bývalého prostředí absolutně nechápaly, co se po nich chce a proč.
Ale všecky ty mladší Nastěnky se nosí, jakoby každá z nich byla carevnou Kateřinou, přičemž jsou oblečené zhruba tak, aby zdravému mladšímu chlapovi okamžitě zasvítila první signální.
Potkávám se s nimi jen občas a to proto, že se jim při specifické práci nemůžu jinak vyhnout. Je srandovní poslouchat, jak si ty slepice myslí, že jim vůbec nerozumíme a naprosto bez obalu, beze studu a obav se baví v tom svém dialektu o ostatních přítomných. To je neuvěřitelná drzost a buranství zároveň. Jediné moje štěstí je, že je mi po nich hovno. Naštěstí mi platí dost na to, abych tu svoloč okolo sebe, dokázal přehlížet. Jestli je tady, v republice, konkrétně tohoto materiálu zhruba okolo miliónu a stále přibývá, tak kurva potěš nás pánbůh..
Hupert
Servisdoku, zkušenost s jedním segmentem ukrajinců u nás ti přeci nedává právo osočovat vanthomase ze lži, jen proto, že má s jemu známým segmentem zkušenost jinou. Výpověď ani jednoho nepostihuje celek a pravdivost sdělení každého se může pohybovat od 100% objektivity po 100% tendenci prosadit vlastní pohled na věc. Abych z toho neměl v hlavě guláš, navrhuji u každého komentáře zde uvádět % pravdivosti ověřené nezávislým cenzorním orgánem.
Ko-za
Jenom v Praze jich je na 300 tisíc. Je to na poblití. Jsou tady oblasti, kde už ani neni slyšet Čeština.
Forge
Pokud bydlíš v Letňanech tak jsi v hajzlu.A na Václaváku v noci jsi byl naposledy kdy, když říkáš „tady“?Tam tě nic netrklo?
co má náký vyprcaný turisťácký námněstí plný butiků a dalšího bordelu s čím co společnýho?
corona
„…oblasti, kde už ani neni slyšet Čeština…“
– – –
Často navštěvuji odpornou špinavou díru, zvanou Plzeň. Původní obyvatelstvo téměř vymizelo. Město montoven, ubytoven, pracovních agentur, zastaváren a heren…
.
Lojza
Zajimave…ja jezdim delat na barak do Plzne uz vic jak rok, prubezne temer kazdy den, a nic takoveho nepozoruju. At uz se pohybuju tam, co se nakupuje material, ale trebas ani v Globusu v jidelne, kam bych ocekaval, ze budou chodit jist prave ruzni delnici a podobne, pac je to tam docela levny…a nic. V podstate jedine osoby, co mluvily jinak nez cesky a byly pravdepodobne z Ukrajiny, byly sveho casu tam 2 uklizecky. Jinak az na asi nejake vyjimky sami Cesi ….
Forge
Lojza:
To bude barák jak katedrála!Nebo co tam děláš denně tak dlouho?
Lojza
Zjednodusene receno jsem koupil velkej barak v dost spatnym stavu, predelavamne to na 3 byty (puvodni barak 2 byty, kazdy okolo 100m2 plus pudni vestavba cca 75 m2) plus z kotelny a podobnych veci delame 3 „garsonky“, ale bude to nebytovy prostor….Takze v podstate stavime do toho baraku 6 bytu :-D
Forge
V poho, doufám, že pokud to neděláš jako bydlení pro rodinu, tak pak až to bude hotový, budeš vlastenec a obrněnec proti ruce trhu.Takže azbuku a čerň budeš bojkotovat a pomůžeš vlasti.Třeba nějaký úředníky tam můžeš ubytovat.Nebo jinou bílou pakáž.
jasně, aby to tam nějakej ksindl hned na příjmu celý prodal někam do prdele nebo na jinej černej trh, checht
dyž je to tak hrozně sup, proč z voficiálního půl mega (reálnýho mega) jich podle vlastních pjetidemoličních statistik tahá s bídou něco přes 100k kusů a zbytek se fláká na dávkách? proč kdykoli procházím jakýmkoli pražským sídlištěm, ve dne v noci se tam poflakujou skupinky východňárskejch netáhel, zatímco místního vohnouta vidno maximálně tak v běžný denní doby šmajdat na socku do, nebo z hokny?
Otto
Svoloč je svoloč bez ohledu na národnost, prostě lůza. Mám známé/kamarády/zákazníky jak UKR tak RUS a kámoš Moskvič, co má za manželku Kazašku z Almaty, mi řekl: „vot eto my, my rossijskija svooooloč“ :). Takže tak nějak, Rozdíl mezi Rusem a Ukrajincem je cca jako mezi Pražákem a Ostravákem. Ostravák taky víc chlastá a chlastá větší humus vč. meťáku, UKR taky samohonku, oproti RUS vodkaholikům Rossijskij standard.
Hupert
Nazveš-li svoločí celé národy, Otto, nabízí se otázka, v jaké skupině se jako nestranný sudí vidíš a ve které skutečně jsi. Máš odpověď?
ygorek
Hupert 2.6.2023 v 8:41
Odpověď mít nemůže, protože „svoloč“ se mimo jiné používá pro označení těch, co národnost nemají. Slovo by se dalo použít například i k označení příslušníků cizinecké legie, ale to by sotva kdo pochopil.
V aktuálním stupni vývoje novořeči slovo žádný význam nemá a pokud se používá, tak jako bezobsažná nadávka.
Domnívám se, že adekvátním českým slovem je „sebranka“, pokud budeme proti slovu ruského původu chtít položit slovo původu německého, tak „pakáž“.
Občas připomínanou „holotu“ bych sem netahal, měl jsem ji rád. https://www.rockandpop.eu/baronova-holota-julie-nevi-ze-piju-pivo/
jizlivec
Ano, česky „sebranka“ či slovensky „zberba“ přesně vystihuje postup vzniku entity „сволочь“…
„Holota“ podle mě implikuje trochu jinou charakteristiku…
„Pakáž“ je německého původu? To bych se divil…
Sysop
Pakaz je podle mne ceskonemecka slatanina. Ten zacatek muze bejt nemeckej.
ygorek
jizlivec 2.6.2023 v 10:14
Jeden z vícero výkladů je tento:
Výraz pochází z německého Bagasche = lůza, sebranka, nářečně též Packasche (z francouzského bagage). Byl to název pro oddíly táhnoucí se za vojskem; hanlivě až v němčině – spolu se zásobovacími oddíly a nemocnými vojáky se za vojskem táhla také rabující lůza.
Sysop
Ptal jsem se ted kolegu a ano, Bavoraci pouzivaji Pakasch presne takto a z tohoto duvodu. Bavorstina obecne pohlcuje ‚e‘ na konci (napr. ‚Stund‘ – hodina).
Forge
Ty jsi nevzpomínáš na kdysihit: Vajáž, vajáž?Stejný jako garáž, masáž, perzepláž…
Ygorek, Sysop, aj jízlivec. Za jazykový koutek díky, cítím se hned jasněji.
Sysop
Od toho tu jsme ;-)
hellfire
Pakáž pochází z francouzského bagage. Německý výraz pro sebranku je Bande nebo Gesindl (ksindl).
Sysop
Puvodne to z franiny asi bude. Do Cech se to ale zrejme dostalo spis pres nemcinu. Prece jen, ten par Frantiku, co se usadili pred 200 lety v prdelich okolo Zurane, nas jazyk asi moc neobohatili.
ygorek
Sysop 3.5.3023 v 8:09
Jazyk možná ne, ale populaci určitě.
ygorek
hellfire 3.6.2023 v 7:49
„Gesindel“ vzniklo z Gesinde, čeleď, služebnictvo. Původně se jako „Gesinde“, (počeštěně „ksindl“), označovalo služebnictvo, které pána doprovázelo na cestách. Zdá se, že právě tento druh se choval výjimečně pohoršlivě.
Slovo „Bande“ („banda“) bylo původně neutrální: houf, družina (vojenská, herecká, hudební – muzyczna banda, jazz band, použil Andrzej Jastrzębski pro svůj kvintet), od konce osmnáctého století má slovo i význam potupný – zlodějská banda.
Výše uvedené tedy předešlé rozklady na téma „pakáž“, „sebranka“ a „svoloč“ nevyvrací.
ygorek
Jo, pokud si někdo pamatuje
„Andre Nowak i jego maszyna stepowa“, tak to by mohlo být ono.
Sysop
Tak ono to pokrivovani puvodniho vyznamu je u mnoha slov, namatkou ceky ‚kumpan‘, ktery prisel z nemeckeho ‚Kumpel‘ (kamos). Zatimco v nemcine je to spis pozitivne citove zabarvene, tak v cestine negativne. Pritom je to uplne to same.
Sysop
Me osobne Rusaci netrapi vubec. Za poslednich 30 let nemaji na muj zivot vliv zadny a predtim ho sice meli, ale mensi, nez dneska Brusel na nas. Ze tady Rusaci dvacet let smrdeli, ovsem nebyl dusledek valky. Oni sem byli pozvani nasi tehdejsi zkurvenou vladou uplne stejne, jako dnesni Amici dnesni zkurvenou vladou. Do jake miry byl na ty vlady vyvinut tlak ze strany ‚zajemce‘ je vec dalsi. A hlavne – oni si nacpali svoje pazoury do nasi politiky uplne stejne, jako Amici po roce 89 k nam. Amik je jen navonenej Rusak. Par drobnych rozdilu se samozrejme najde, mimo jine i vyplyvajici z dobovych faktoru. An bloc je to ale furt to samy.
Jen mi prijde, ze tehdy pod VS jsme nebyli tak aktivni proti zapadu, jako ted pod NATO proti vychodu. Na to, jakej jsme flusanec, kolik nas to stoji prachu, ktery navic nemame, mi to neprijde byt moudre.
Hupert
V tomto naprosto souhlasím.
shifty
Když jsme u té techniky, A-90 Orlyonok znáte? Tohle pro mě nepřestává být neskutečně fascinující…
Takže o výběru letadel se rozhoduje podle umění jednoho pilota. Aha. A tak dobrý web to kdysi byl….
Sysop
Nene, tak to samozrejme neni. O vyberu letadel nastesti rozhoduje jedna neuspokojena zenska.
Otto
Nu černošce se bouří hormony, tančíky, pistolky, F-35ky. Každopádně kdokoli je realista, volil by pokračování pronájmu stávajících Saabů, popř. výhodnej kontrakt se Švédama na nový Gripeny a přenechání stávajících zadara. Dražší, než ty kachny, by to nebylo.
Sysop
Je kuriozni, ze doma vetsina Cechu oprasuje starsi auta, ktery se snazi udrzovat v co nejlepsim stavu, protoze se snazi setrit, ale u statu jim vubec nevadi zcela opacnej pristup, ackoli to vsechno plati uplne stejne.
Otto
No já taky oprašuju Jaguára XKR a Maserati QP, vše benzín V8 a 13let plus, neb nechci nový mrdky (a že jsem si jich projel asi 10 za 3 roky a co mě mega sralo bylo už to čepování chcánek do nádrže) ani zadara a na těch svejch kárách si udělám půl servisu sám a zbytek dodělá kámoš, co to umí komplet. U létadel je to tristní, tento stát nemá ani na zasraný důchody ale piča vyžilá neukojená si letí podepisovat smlouvy s Bidetama a budou se kupovat nukleárněnosný kachny (osobně doufám, že další vláda to zase zruší).
Sysop
Amici nejsou blbi, zruseni bude za poradnou raketu. To uz nas mozna vyjde levnejc financovat v USA barevnou revoluci :-)
quadra
Nejako sa nam ten grüne Wirtschaftswunder zadrhava
Tak tak, oni to protlaci silou, neboj. Koneckoncu, za prvni ctvrtleti se nemecky propad vicemene zastavil, inflace klesa, takze zase vesele nastartuji tlak na zelenou agendu.
Přičemž pro případ jaderné války nemáme nic – kryty, zásoby, civilní obranu, jakékoli plány, nic. A místo abychom seděli jak zařezaní a v tichosti se snažili zachránit, co jde, tak budeme štvát proti Rusku, protože „blafují“. To si mysleli před začátkem války taky, že ty jednotky u hranic slouží jen jako hrozba. A nepoučí se a nepoučí se.
Asi budem brzy „holubice míru“ pozorovat přímo z okna.
https://aeronet.news/video-nacelnik-gs-acr-karel-rehka-prohlasil-ze-pripravuje-ceskou-armadu-na-valecny-konflikt-s-ruskem-ktery-proste-nelze-vyloucit-protoze-ruska-armada-je-na-trajektorii-stretu-s-alianci-nato/
A je to venku, veřejné mínění v ČR bude od této chvíle připravováno na konflikt s jadernou mocností! Řehka navíc pro německý Bild prohlásil, že se aliance musí připravit na špatný scénář po spuštění ukrajinské protiofenzívy! Proč chtěl Řehka náhle podat rezignaci podobně jako jeho předchůdce Aleš Opata?
Úplně stejně a za záhadných okolností, pouhé 3 dny před ruskou invazí na Ukrajinu, skončil [5] v pozici náčelníka generálního štábu Řehkův předchůdce, generál Aleš Opata, který oznámil rezignaci 21. února 2022.
Hrozba konfliktu spočívá ve vyhodnocení ruského generálního štábu, že bojové operace proti Ruské armádě již nejsou prováděny z území Ukrajiny, ale z členské země NATO.
Už aby to bylo a fšici votečkovaný zkurvenci milující Ukrozmrdy se nechali pomlít. Už se fakt nemůžu dočkat.
Třeba tu jeden pán , říká něco ošklivého o mírumilovné aghentůře CIA a těch mírumilovných stepních lidičkách.
https://twitter.com/sxdoc/status/1663191912227000320
A jinak ta banda vocasů co si říká česká armáda ta neubrání ani hovno.
https://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QN_3/jdBBs/tezkoodenci-policie-mestsky-soud.jpeg?fl=cro,0,0,4032,3024%7Cres,722,,1%7Cwebp,75
Tucet špinavců..to si neumějí aspoň vyčistit boty, ti hastroši? To ani jejich „velitel“ neví, že by měli trochu i vypadat a občas si ty kanady vyčistit?
Na vojně se za takový kanady dávaly i tři po službě. A když měl důstojník zrovna dobrou náladu, tak pod rozkaz připsal úkol trestanému, vyčistit kanady celé osádce útvarové basy.
Tohle nejsou kasárna, ale ostré nasazení proti reakci.
čeho?
Lidi na bordel.
To je kurva jedno. Voják, nebo fízl, podléhající rozkazu, má mít vyčištěný boty. Nelézt do „akce“ s botama a mundúrem, jakoby zrovna přišli z jednocení řepy. Kór, když vědí, že je při tom mediální mrdky budou fotit a natáčet.
Ostudní hastroši.
Vojenské šedesátky byly v podstatě lepší vojenské montérky, ne zrovna všem padnoucí. Zvlášť dýl nošené, s vytahanými koleny, jsme vypadali taky jako hastroši, ale voják v šedesátkách opouštěl kasárna jen málo a vždy ve voze jakéhokoli druhu. Chodit po městě ve vz.60, třebas i po služebních nákupech, bylo za nás zakázáno.
Ale co hlavně a proč to píšu:
Každý zobák a pak průběžně, fasoval čtvrtkilovou plechovku krému a kartáč – boty jsme museli mít za každých okolností ráno čisté. Jediná výjimka byla, pokud jsme zrovna opouštěli pracoviště, třebas zametání buzeráku, nebo úklid na půdách.
Když se podívám na fotky třeba německých zásahovek – chlapi vypadají jeden, jako druhý, liší se jen čísly na zádech a na helmách. I ty montérky, těm německým rafanům nějak líp padnou, mají je čisté včetně bot, málem „radost pohledět“ oproti těm našim – tedy když si odmyslím, k čemu jsou určeni, že..
Myslel jsem, že vojensky organizovaná jednotka bude mít nějaké standardy, včetně schopného výstrojního náčelníka. No, asi se pletu..
A tady je pěkně vidět ten chochlovský, korupčně-zlodějský bordel, který proti vůli občanů také pomáháme platit:
https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-policejni-razie-v-kyjeve-kvuli-krytum-penize-na-jejich-opravu-byly-zpronevereny-40433556
Když si odmyslím tu lež o 60.000 padlých Rusů – v Arťomovsku bojovali skoro výhradně Wagneři, tak žádné ruiny. I na některých fotkách z tohoto článku, jsou některé baráky skoro nedotčené, vyjma pár rozbitých oken.
Pravý důvod evakuace je jiný – nic tam nefunguje, protože Wagnerovci cíleně rozbili všechny sítě.
Nejde elektrika, voda, plyn, operátoři a nefunguje zásobování čímkoliv.
Mariupol bylo podle našich mrdek taky „spáleniště“ a podívejme, co z toho údajného spáleniště roste..
https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-cena-za-ruiny-v-bachmutu-rusko-pri-jeho-dobyvani-prislo-o-60-tisic-muzu-40433523
Jo a když už jsme u toho, že na těch fotkách jsou některý baráky nedotčené – říká to něco slovo datum?
Zachraňuješ, co se dá? :D
Nevím, co a proč bych měl zachraňovat. Ale píšeš tady jednu debilitu za druhou, tak se tě na ně snažím upozornit. Aby než příště něco plácneš, tak ses alespoň trochu zamyslel. Ale je to marný, je to marný
prostě jsi ideál pro někoho typu rajchl. Stačí mu říct nebo napsat pár vět, aniž by ses nad tím zamyslel nebo
sdělení alespoň pochopil, překroutíš si to podle sebe. tady odkazuješ na článek, kde máš na začátku info, že je to 60 tis, které zahrnuje mrtvé a zraněné. Ale ty hned napíšeš lež – 6O tis. padlých Rusů.
Jako sorry, nejsem žádnej Ukrofil, ale napsat Arťomovsk může jenom debil.
Jenom debil neví, že Arťomovsk se to jmenovalo přes 70 roků.
Panove, vsichni, tak co tipujete – rozjede se za 14 dni provokacka NATO, nebo ne? Sam nevim, propagandy mlzi, ruzne zdroje si protireci, vychazi mi to pade na pade.
Sysop:
„.. rozjede se..“
– – –
Hádam jo. Bohužel. Kéž bych se mýlil.
Sysop: Co konkrétně máte na mysli? Proč zrovna za 14 dní, na den otců..
Spis, nez Den otcu je to skoro vyroci napadeni SSSR Nemeckem. Inu, bude velke cviceni Luftwaffe NATO, do toho UA chce aspon par F-16 a muze se stat cokoli.
OK, tak budu tipovat. Podle mě se nerozjede nic, ani za 14 ní, ani za půl roku. Protože mě nenapadá důvod, proč by se měla rozjet. To poslední, co NATO chce, je vojenská konfrontace s Ruskem. A pro Rusy platí úplně to samé.
To samozřejmě vím. A právě proto říkám, v souvislostech co píšeš, že ho v dnešní době může takhle nazvat jenom debil.
A co TikTokový odstřelovač Olivier Lavigne-Ortiz, mainstreamem přezdívaný Wali, který se po dvou měsících na „Ukrajině“ vyplakal manželce do telefonu a fofrem se vrátil pod křídla teplého Žisténa? Tihle mesticové nic nevydrží…
Čet jsem s ním nějakej rozhovor a mezi řádkama mi z toho vyplynulo, že i Wali pochopil, že na UKR je to na levačku. Geroj se vrátil domů, aniž by si vystřelil.
Nene, jednou si vystrelil. Sam to tvrdil. Rozhodne tedy jeho cesta nebyla zbytecna.
Jj ale tuším nestřílel přímo na lidi, nebo se pletu?
Tady v tom přiloženém videu, to si lukačovič zase dělá prdel, žejo? S tím náckem na úvodním záběru.
Nebo se pro žlutomodrou propagandu už hodí cokoliv?
https://www.novinky.cz/clanek/koktejl-telo-mrtve-jeptisky-ani-po-ctyrech-letech-nepodleha-rozkladu-40433363
Spis je to ukazka americke svobody projevu. To u nas aby ses bal mit na aute samolepku Zacatecnik.
:o) To bylo z výfuku, když wallil pryč. :)
Nu Wali to vzdal, protože patrně pochopil, že na UKR si další PR neudělá, max tam tak zařve.
Jsem netušil, že v australské armádě mají ruské vojáky. Tedy jestli to mezi řádky správně čtu.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-hvezdny-veteran-prohral-soud-potvrdil-ze-pachal-valecne-zlociny-231905
Dobrý je, že např. toho debila Vrápence, nebo jak se to jmenuje, odsoudili za to, že řekl, že F-35 jsou určený pro útok jadernejma zbraněma. Což je de facto pravda. A Řehka blábolí o válce mezi NATO a Ruskem – a nic. Kokainista retardožidák Novotnej podobně, a zase nic.
Quod licet lovi, non licet bovi. Snad bys necekal nejakou spravedlnost?
No nečekal, vlastní zkušenosti se soudama. Každopádně Novotnej je stále ve dvojité podmínce, takže by si za ty výroky, že Češi by si zasloužili válku, zavraždit děcka, podřezat manželky… tak nějak mohl jít na chvilku sednout. Což se nestane – bo kádr ODS. Ad Novotnej, stejně je to zvláštní – fotr super textař – kapela Fešáci, chodil jsem na koncerty od dětství – synek pošahanej zmrdík.
Kdyz furt koncertujes a seres na vychovu deti, muze to mit fatalni dusledky.
https://twitter.com/KarelVzler3/status/1515010989753872386
Something went wrong, but don’t fret — let’s give it another shot.
neco pro bílý by nebylo?
https://twitter.com/PavelNovotnak/status/1658087557324783617
Ten čurák má generální pardon od vládní koalice na cokoli.
Já si celkem dobře pamatuju, co fotr Novotného vyváděl v devadesátkách na Nově. Jestli se něčemu dá říkat pokleslá zábava pro buřtožrouty, pak to bylo právě tohle – bolševický estrády byly proti tomuhle umělecká díla. To se nemohlo na soplovi nepodepsat – minimálně si z něj dělali prdel ve škole, co má fotra za kokota.
Proč asi nastoupil do bulváru? Aby to potom všem, kdo si z něj dělali prdel, mohl zpětně a beztrestně „natřít“? V bulváru dělají jen ti největší magoři a psychopati, nikdo normální tam nedělá..
Pro kachní žaludky:
https://www.csfd.cz/film/327536-cesky-zurnal/368717-delnici-bulvaru/prehled/
Nejlíp to trefil asi verbal.
On je to teda taky pěkný kokot, ten verbal, je to zasranej havlista jak poleno, ale Pavku i fotra trefil výstižně.
Tak tady se na 100% shodneme.
Ale jednu věc nemůžu Novotnému seniorovi upřít – Buráka v animáku Auta nadaboval opravdu pěkně.
Akorát že vůbec. Tu piču z ryby odsoudili za to, že tvrdil, že ČR zaútočí jadernými zbraněmi, nesenými F35 na Rusko. To snad ráčej uznat, že je trochu něco jinýho…
Pokud jsme se dostali do stadia, že každého, jehož výrok si nějaký dement vyloží po svém a vyděsí se tím k smrti, šoupnou do basy, zůstanou na svobodě jen dementi a němí.
Ano, uznávám že to tu není ideální, v emerice si třeba může každý debil vytetovat hakenkreuz na čelo a tvrdit, že holokaust nebyl. Být idiot je prostě ústavní právo.
U nás tak daleko zatím nejsme, ale pořád mám pocit, že svoboda projevu a ještě víc svoboda po projevu je na výrazně lepší úrovni, než na sklonku bývalé totality.
Současná i minulá vláda hodně přitáhla náhubky, ale pořád mi to nepřijde nějak neakceptovatelné.
A hlavně mám nějaký nepříjemný pocit, že spasitelé typu Reichla, Vrábela, nebo Okamury by zavedli ještě něco mnohem horšího…
Tak svoboda projevu buď je, nebo není, neexistuje nic mezi tím. Shodneme se asi, že pan Vrápenec je tak nějak debil, ale o F-35 řekl byť blbě pravdu, jsou to především nosiče jadernejch zbraní, tj. bobmarďáky a proto nám je Ušáci vnucujou a postklimakterní bába černoška je chce a chce a chce – protože zlí, zlí RUSSSSÁCI přece poslali raketky na polskýho traktoristu – ona měla hned jasno a chtěla válčit a až senila Bidet jí to pokazil, když se ukázalo, že raketa byla ukrajinská. Reichla bych do toho netahal, ten je někde jinde a má slušně našlápnuto do parlamentu, aby vyoutoval polojapončíka. Ad náhubky, tobě nevadilo vypnutí tzv. dezinformačních webů, když si Fialovo vláda písknula? Nemělo to oporu v zákonech, nakonec ty weby zase povolili, ale „dezinformátoři“ už si stejně založili nové domény. Fakt si nemyslím, že Bába, Okačmýra a Rajchl by to tu vedli hůř, než ta mafiánská sebranka pětikolka…
Blokování jakéholiv webu je samozřejmě špatně, tudy určitě cesta nevede…
F-35 fakt není jen nosič, je to víceúčelová věc.
Hlavní argument, proč to mít je, že to mají všichni kolem :-)
Nic proti Gripenu, je to krásný pták, ale když už máme v rámci NATO nějaké nadzvukové letectvo mít, jako že to po nás vlastně nikdo nechce, tak ať je to alespoň letadlo, které se v alianci většinově používá. Jinak se může časem stát, že to bude nejen drahá ozdoba, ale i drahá ozdoba, která bude v Čáslavi v hangáru a nenechají hlídat ani to pobaltí…
Vsichni kolem maji vetsi produktivitu a nizsi inflaci. Taky by se meli prizpusobit nam, ne?
No, a stran te viceucelovosti, ale ovsem, moje zena je take viceucelova. Ale duvod, proc jsem po ni na pocatku sel jak slepice po flusu byl vicemene jeden. A jeji kulinarske umeni to fakt nebylo. Takze je obcas dobre si nalit cisteho vina.
Víceúčelová věc? A práškovat to taky umí?
Kurva, je to vojenské éro, určené pro válčení jakýmkoli způsobem, tak o jaké víceúčelovosti je tu řeč? Že může tahat namísto bomb rakety? To umí stará ruská Su-čka taky a nikdo u nich víceúčelovost nezdůrazňuje..
Ad blokování, shodneme se. Pokud jde o F-35, nechci plácat, ale nazval bych to třeba „stíhacím bombardérem.“ Může nést jaderné zbraně, což Gripen nemůže, to je čistá stíhačka. A Ad F-35, kolik že ze států NATO je má ve výzbroji? Krom USA jen UK, Norsko, snad Izrael, Dánsko a Holandsko – tam jen pár kousků. Další státy si je objednaly,a le dodávky nebudou do cca 5 let. Gripeny mají: Švédsko automaticky, my, Maďarsko, JAR, Thajsko, UK.
Tak nějak věřím skandinávské kvalitě, ostatně Viggeny a Drakkeny byly dobrý éra – dodnes mám někde plastikový kity :-) JAS 39C resp. E je myslím naprosto postačující létadlo pro AČR.
Divas se na to malo politicky, to bude ten problem. Z USA je lepsi vsechno, i kdyby to byly pozlaceny necky.
Ano, svoboda projevu je nebo není a v žádném státě, kde je byť v jediném zákoně uveden zákaz o něčem pochybovat, nelze mluvit o svobodě. Pochybnost je předpoklad k hledání pravdy a na to musí mít lidi právo, protože jinak hrozí, že budou obětí lží, proti kterým se nebudou moci ani bránit. To už se děje. Politici novou lží popírají své předvolební lži, díky kterým se dostali k moci. Doufám ale, že nechceš svobodu projevu upírat ani Vrábelovi, kterého nevím proč nazýváš debilem, když má asi jen jinou představu o fungování společnosti, protože je to alespoň jeden z těch, který se proti zločinnému lhaní politiků otevřeně staví. Jinak, pokud Reichl vyoutuje Okamuru, bude prolhaná pětikolka na koni dál. V jistých chvílích je myslím lepší sjednotit úsilí k odstranění zvůle a zkusit to jinak i s rizikem, že to ještě nebude to pravé. Tož si zachováme v mysli svůj ideál a zkusíme se k němu přiblížit příště.
Napriklad je zvlastni, ze o svobodu projevu prisla i agentura pro monitorovani zareni gama na uzemi EU. Odmlcela se hned po vybuchu v Chmelnickem a web byl pristupny az po tydnu.
To víš, objevila se poněkud data nestandardní data a čekání na noty, co s tím, se protáhlo na týden.
Data jen jednou, ještě mám zaklaplá víka.
No nejaci vedatori si stezovali, ze pak dokonce i data, ktera byla zverejnena pred vybuchem, byla po tom tydnu nejaka jina. Abraka dabra, ci co.
Asi měli napoprvé taky zaklaplá víka.
a jak to víš, že nezaútočijou? vypatlaná kráva je na to úplně nadržená a kdejakej generálskej kretén taky požaduje rozmístění těch pitomejch z letadel zhazovanejch bomb (kde sme tvl?) po stádech NATO už nejakej pátek, což se ostatně přesouvá do realizační fáze
To chce klid… pokud se neco posere, tak nam na konci zase prijdou Rusaci na pomoc, jako posledne.
Oh wait…?
Nestřaš, když nám přišli na pomoc posledně, tak smrděli dvacet let…
Ale byl bych v klidu, předkožkin prohlásil, že to chce všeobecnou mobilizaci a přechod na plánované hospodářství. Pak prý:
„Pokud uděláme vše správně, předpovídám, že do dvou let osvobodíme Donbas a za tři až čtyři léta se dostaneme do Kyjeva.“
Tímhle tempem tady budou tak někdy kolem roku 2130, takže mě to fakt nějak netrápí :-)
Hele klídek. Donbas není naše věc a ať si to tam RuSSSSáci (snad jsem nenapsal málo SS?) rozdaj s úkáčkama na polní lopatky nebo na javelíny, je to stejně fantastické, jak si Češi za jeden rok oblíbili po útoku RuSSSSSSka na UKR ty „špinavý“ úkáčka, o který by si dříve neopřeli ani místní doochodci vorezlý vintage kolo značky UKRAJINA, nedej bože, že by nějaký úkáčko chtělo chodit s naší echt českou/keltskou, bo skoro germánskou (neb přece nejsme Slovani, ju?) modrovokou dcérečkou. Reál – úkáčka jsou zcela, ZCELA stejná svoloč, jako ruSSSSSSSáci, vodkoholici, vylepaný debilní palice s Banderou v malým mozku tam, kde velkej mozek není, prostě si nemají moc co vyčítat. A vůbec to není naše věc. Naše věc je eliminovat ukr-ruskou mafii tady, zavřít hranice a jejich lokální válku nepodporovat. Což bude problém, bo nikdo netuší, co za svoloč se sem za poslední rok+ z Ukrajiny natáhlo a s jakou výzbrojí.
Otázka co je svoloč, na chatě (bouda v kolonii 35km od práglu) si sousední předělal ukrajinec na trvalé bydlení už někdy před dvaceti lety. Asi dobře že tam je, pokud vím v širším okolí už léta nebylo nic vykradeného.
V práglu mám poblíž levnou ubytovnu, osazenstvo je tak 90/10 ukrajinci/cikáni. O Cikánech člověk neví vůbec, ty vajda ráno nakope do auta a odveze na stavbu a když je večer přiveze, jsou rádi, že jdou spát. Ukrajinci to mají trochu volnější, většinou je potkám v obchodě, ale občas zajdou i do hospody.
S jedním jsem se párkrát bavil už před válkou, tak jsem si dovolil drze se zeptat, proč není doma a nebojuje. Řekl mi na to něco jako, že mě má celkem rád, takže mi hubu nerozbije a zatáhnul mě za roh k dlouhému Transitu. Auto plné vybavení z army shopů. Říkal že se na to skládají všichni a snaží se poslat domů 3-4 za měsíc. To asi beru…
Leda hovno, kecáš až ti jde od huby oblak prachu.
Chochli tady vydělávají akorát tolik, aby zaplatili ubytovnu, uživili sebe a zhruba jen 1/3 posílají domů, protože i z té české 1/3 vyžije zbytek chochlovské rodiny naprosto luxusně, tak moc je hřivna v prdeli.
Nikdo, zdůrazňuji nikdo jim nedá víc, než nezbytně musí.
Vydělávají poněkud víc, než Čech na stejném místě, protože jsou ochotni odpracovat třeba 250h měsíčně a jejich pofidérní zaměstnavatel je ochoten porušovat zákon. Druhá otázka je, jak ty jejich 10-12h směny vypadají.
U ženských to pak vím zcela určitě. Objem práce chochlice za 12h, je zhruba 5,5-6h práce české uklízečky/sanitárky ve stejné či vyšší kvalitě, přičemž s Češkami nejsou problémy při dodržování místních hygienických norem, nebo i jejich vysvětlování. Existuje mnoho případů, kdy bylo nutné některé požadované standardy chochlicím vysvětlit s pomocí profesionálního online překladače, protože ony ze svého bývalého prostředí absolutně nechápaly, co se po nich chce a proč.
Ale všecky ty mladší Nastěnky se nosí, jakoby každá z nich byla carevnou Kateřinou, přičemž jsou oblečené zhruba tak, aby zdravému mladšímu chlapovi okamžitě zasvítila první signální.
Potkávám se s nimi jen občas a to proto, že se jim při specifické práci nemůžu jinak vyhnout. Je srandovní poslouchat, jak si ty slepice myslí, že jim vůbec nerozumíme a naprosto bez obalu, beze studu a obav se baví v tom svém dialektu o ostatních přítomných. To je neuvěřitelná drzost a buranství zároveň. Jediné moje štěstí je, že je mi po nich hovno. Naštěstí mi platí dost na to, abych tu svoloč okolo sebe, dokázal přehlížet. Jestli je tady, v republice, konkrétně tohoto materiálu zhruba okolo miliónu a stále přibývá, tak kurva potěš nás pánbůh..
Servisdoku, zkušenost s jedním segmentem ukrajinců u nás ti přeci nedává právo osočovat vanthomase ze lži, jen proto, že má s jemu známým segmentem zkušenost jinou. Výpověď ani jednoho nepostihuje celek a pravdivost sdělení každého se může pohybovat od 100% objektivity po 100% tendenci prosadit vlastní pohled na věc. Abych z toho neměl v hlavě guláš, navrhuji u každého komentáře zde uvádět % pravdivosti ověřené nezávislým cenzorním orgánem.
Jenom v Praze jich je na 300 tisíc. Je to na poblití. Jsou tady oblasti, kde už ani neni slyšet Čeština.
Pokud bydlíš v Letňanech tak jsi v hajzlu.A na Václaváku v noci jsi byl naposledy kdy, když říkáš „tady“?Tam tě nic netrklo?
co má náký vyprcaný turisťácký námněstí plný butiků a dalšího bordelu s čím co společnýho?
„…oblasti, kde už ani neni slyšet Čeština…“
– – –
Často navštěvuji odpornou špinavou díru, zvanou Plzeň. Původní obyvatelstvo téměř vymizelo. Město montoven, ubytoven, pracovních agentur, zastaváren a heren…
.
Zajimave…ja jezdim delat na barak do Plzne uz vic jak rok, prubezne temer kazdy den, a nic takoveho nepozoruju. At uz se pohybuju tam, co se nakupuje material, ale trebas ani v Globusu v jidelne, kam bych ocekaval, ze budou chodit jist prave ruzni delnici a podobne, pac je to tam docela levny…a nic. V podstate jedine osoby, co mluvily jinak nez cesky a byly pravdepodobne z Ukrajiny, byly sveho casu tam 2 uklizecky. Jinak az na asi nejake vyjimky sami Cesi ….
Lojza:
To bude barák jak katedrála!Nebo co tam děláš denně tak dlouho?
Zjednodusene receno jsem koupil velkej barak v dost spatnym stavu, predelavamne to na 3 byty (puvodni barak 2 byty, kazdy okolo 100m2 plus pudni vestavba cca 75 m2) plus z kotelny a podobnych veci delame 3 „garsonky“, ale bude to nebytovy prostor….Takze v podstate stavime do toho baraku 6 bytu :-D
V poho, doufám, že pokud to neděláš jako bydlení pro rodinu, tak pak až to bude hotový, budeš vlastenec a obrněnec proti ruce trhu.Takže azbuku a čerň budeš bojkotovat a pomůžeš vlasti.Třeba nějaký úředníky tam můžeš ubytovat.Nebo jinou bílou pakáž.
Forge
2.6.2023 v 18:52
ten kolenovrťáckej ksindl? huba jak melón vo trhu ale hned tam nasere tu pakáž na kerou budou zrovna névěčí dotace a ze keréch névíc nadojí…
Cece, kde se davaj nejaky dotace na nakup baraku/bytu? Jsem o nicem takovym v zivote neslysel….zajimavy zajimavy
jasně, aby to tam nějakej ksindl hned na příjmu celý prodal někam do prdele nebo na jinej černej trh, checht
dyž je to tak hrozně sup, proč z voficiálního půl mega (reálnýho mega) jich podle vlastních pjetidemoličních statistik tahá s bídou něco přes 100k kusů a zbytek se fláká na dávkách? proč kdykoli procházím jakýmkoli pražským sídlištěm, ve dne v noci se tam poflakujou skupinky východňárskejch netáhel, zatímco místního vohnouta vidno maximálně tak v běžný denní doby šmajdat na socku do, nebo z hokny?
Svoloč je svoloč bez ohledu na národnost, prostě lůza. Mám známé/kamarády/zákazníky jak UKR tak RUS a kámoš Moskvič, co má za manželku Kazašku z Almaty, mi řekl: „vot eto my, my rossijskija svooooloč“ :). Takže tak nějak, Rozdíl mezi Rusem a Ukrajincem je cca jako mezi Pražákem a Ostravákem. Ostravák taky víc chlastá a chlastá větší humus vč. meťáku, UKR taky samohonku, oproti RUS vodkaholikům Rossijskij standard.
Nazveš-li svoločí celé národy, Otto, nabízí se otázka, v jaké skupině se jako nestranný sudí vidíš a ve které skutečně jsi. Máš odpověď?
Hupert 2.6.2023 v 8:41
Odpověď mít nemůže, protože „svoloč“ se mimo jiné používá pro označení těch, co národnost nemají. Slovo by se dalo použít například i k označení příslušníků cizinecké legie, ale to by sotva kdo pochopil.
V aktuálním stupni vývoje novořeči slovo žádný význam nemá a pokud se používá, tak jako bezobsažná nadávka.
Domnívám se, že adekvátním českým slovem je „sebranka“, pokud budeme proti slovu ruského původu chtít položit slovo původu německého, tak „pakáž“.
Občas připomínanou „holotu“ bych sem netahal, měl jsem ji rád.
https://www.rockandpop.eu/baronova-holota-julie-nevi-ze-piju-pivo/
Ano, česky „sebranka“ či slovensky „zberba“ přesně vystihuje postup vzniku entity „сволочь“…
„Holota“ podle mě implikuje trochu jinou charakteristiku…
„Pakáž“ je německého původu? To bych se divil…
Pakaz je podle mne ceskonemecka slatanina. Ten zacatek muze bejt nemeckej.
jizlivec 2.6.2023 v 10:14
Jeden z vícero výkladů je tento:
Výraz pochází z německého Bagasche = lůza, sebranka, nářečně též Packasche (z francouzského bagage). Byl to název pro oddíly táhnoucí se za vojskem; hanlivě až v němčině – spolu se zásobovacími oddíly a nemocnými vojáky se za vojskem táhla také rabující lůza.
Ptal jsem se ted kolegu a ano, Bavoraci pouzivaji Pakasch presne takto a z tohoto duvodu. Bavorstina obecne pohlcuje ‚e‘ na konci (napr. ‚Stund‘ – hodina).
Ty jsi nevzpomínáš na kdysihit: Vajáž, vajáž?Stejný jako garáž, masáž, perzepláž…
Гараж Гараж? https://www.youtube.com/watch?v=WxalCvyTsHs
Ygorek, Sysop, aj jízlivec. Za jazykový koutek díky, cítím se hned jasněji.
Od toho tu jsme ;-)
Pakáž pochází z francouzského bagage. Německý výraz pro sebranku je Bande nebo Gesindl (ksindl).
Puvodne to z franiny asi bude. Do Cech se to ale zrejme dostalo spis pres nemcinu. Prece jen, ten par Frantiku, co se usadili pred 200 lety v prdelich okolo Zurane, nas jazyk asi moc neobohatili.
Sysop 3.5.3023 v 8:09
Jazyk možná ne, ale populaci určitě.
hellfire 3.6.2023 v 7:49
„Gesindel“ vzniklo z Gesinde, čeleď, služebnictvo. Původně se jako „Gesinde“, (počeštěně „ksindl“), označovalo služebnictvo, které pána doprovázelo na cestách. Zdá se, že právě tento druh se choval výjimečně pohoršlivě.
Slovo „Bande“ („banda“) bylo původně neutrální: houf, družina (vojenská, herecká, hudební – muzyczna banda, jazz band, použil Andrzej Jastrzębski pro svůj kvintet), od konce osmnáctého století má slovo i význam potupný – zlodějská banda.
Výše uvedené tedy předešlé rozklady na téma „pakáž“, „sebranka“ a „svoloč“ nevyvrací.
Jo, pokud si někdo pamatuje
„Andre Nowak i jego maszyna stepowa“, tak to by mohlo být ono.
Tak ono to pokrivovani puvodniho vyznamu je u mnoha slov, namatkou ceky ‚kumpan‘, ktery prisel z nemeckeho ‚Kumpel‘ (kamos). Zatimco v nemcine je to spis pozitivne citove zabarvene, tak v cestine negativne. Pritom je to uplne to same.
Me osobne Rusaci netrapi vubec. Za poslednich 30 let nemaji na muj zivot vliv zadny a predtim ho sice meli, ale mensi, nez dneska Brusel na nas. Ze tady Rusaci dvacet let smrdeli, ovsem nebyl dusledek valky. Oni sem byli pozvani nasi tehdejsi zkurvenou vladou uplne stejne, jako dnesni Amici dnesni zkurvenou vladou. Do jake miry byl na ty vlady vyvinut tlak ze strany ‚zajemce‘ je vec dalsi. A hlavne – oni si nacpali svoje pazoury do nasi politiky uplne stejne, jako Amici po roce 89 k nam. Amik je jen navonenej Rusak. Par drobnych rozdilu se samozrejme najde, mimo jine i vyplyvajici z dobovych faktoru. An bloc je to ale furt to samy.
Jen mi prijde, ze tehdy pod VS jsme nebyli tak aktivni proti zapadu, jako ted pod NATO proti vychodu. Na to, jakej jsme flusanec, kolik nas to stoji prachu, ktery navic nemame, mi to neprijde byt moudre.
V tomto naprosto souhlasím.
Když jsme u té techniky, A-90 Orlyonok znáte? Tohle pro mě nepřestává být neskutečně fascinující…
https://www.youtube.com/watch?v=nYqQ3_VOyf0
Kaspická příšera aneb ekranoplán?
https://www.youtube.com/watch?v=hy4dRFbNnXg tady je ten mega :)
Takže o výběru letadel se rozhoduje podle umění jednoho pilota. Aha. A tak dobrý web to kdysi byl….
Nene, tak to samozrejme neni. O vyberu letadel nastesti rozhoduje jedna neuspokojena zenska.
Nu černošce se bouří hormony, tančíky, pistolky, F-35ky. Každopádně kdokoli je realista, volil by pokračování pronájmu stávajících Saabů, popř. výhodnej kontrakt se Švédama na nový Gripeny a přenechání stávajících zadara. Dražší, než ty kachny, by to nebylo.
Je kuriozni, ze doma vetsina Cechu oprasuje starsi auta, ktery se snazi udrzovat v co nejlepsim stavu, protoze se snazi setrit, ale u statu jim vubec nevadi zcela opacnej pristup, ackoli to vsechno plati uplne stejne.
No já taky oprašuju Jaguára XKR a Maserati QP, vše benzín V8 a 13let plus, neb nechci nový mrdky (a že jsem si jich projel asi 10 za 3 roky a co mě mega sralo bylo už to čepování chcánek do nádrže) ani zadara a na těch svejch kárách si udělám půl servisu sám a zbytek dodělá kámoš, co to umí komplet. U létadel je to tristní, tento stát nemá ani na zasraný důchody ale piča vyžilá neukojená si letí podepisovat smlouvy s Bidetama a budou se kupovat nukleárněnosný kachny (osobně doufám, že další vláda to zase zruší).
Amici nejsou blbi, zruseni bude za poradnou raketu. To uz nas mozna vyjde levnejc financovat v USA barevnou revoluci :-)
Nejako sa nam ten grüne Wirtschaftswunder zadrhava
https://www.politico.eu/article/germany-olaf-scholz-europe-eurozone-slipped-into-recession-and-everyone-should-be-worried/
Hlavne ze pred dvoma tyzdnami ten idiot dristal inak
https://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/olaf-scholz-wirtschaftswunder-durch-gruene-transformation-18896406.html
Na ja, bis zum bitteren Ende.
Tak tak, oni to protlaci silou, neboj. Koneckoncu, za prvni ctvrtleti se nemecky propad vicemene zastavil, inflace klesa, takze zase vesele nastartuji tlak na zelenou agendu.
Ty novinářský debilové se nemůžou dočkat světové války a připadá jim, že se k ní neblížíme dost rychle. To píšou asi stejný kreténi, co se za covidu předháněli v tom, kdo chce tvrdší lockdowny.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-zapad-prekracuje-jednu-putinovu-cervenou-caru-za-druhou-a-nic-40433558
Přičemž pro případ jaderné války nemáme nic – kryty, zásoby, civilní obranu, jakékoli plány, nic. A místo abychom seděli jak zařezaní a v tichosti se snažili zachránit, co jde, tak budeme štvát proti Rusku, protože „blafují“. To si mysleli před začátkem války taky, že ty jednotky u hranic slouží jen jako hrozba. A nepoučí se a nepoučí se.