Vrbětice a Dukovany - zpět na článek

Počet komentářů: 389

  1. Obrovská ostuda.
    Mám super vakcínu od loňského léta, ale nejsem schopen vyrobit dostatečné množství a každá šarže je originál.
    Zbytek článku podobná úroveň.
    A to kdoví, jestli byl Amstrong na Měsíci nebo v Holywoodu…

    1. Zrovna tenhle problem s vakcinou ma samponar. Kupodivu ale, EMA prosel.

      Me na te vakcinaci nejvic sere, ze mi nikdo neni schopen rict, jestli bude pro ten slavnej COVID pas smeroplatna vakcinace, nebo zmerena uroven protilatek. Pokud to druhy, tak si na vakcinu, kterou chci, klidne nekam zaletim.

      1. Tak já si nechala úředně protilátky změřit (cela family). Covidem jsme si prošli na Vánoce. Testy na protilátky jsme si nechali udělat v březnu. Máme je všichni a ve slušných hodnotách. Nejnižší hodnota je 12 a ty naše se v průměru pohybují okolo 100. K věci. Dcera má dělat přijímačky na SŠ, musí se prokázat nějakým zkurveným antigenním testem (ten provede ZŠ 4 dny před přijímacím řízením). Vznesla jsem dotaz, zda nám neuznají ty protilátky. Tak neuznají. Ministerstvo to nepovolilo. A zajímavost, proč kurva do piče, musí mít děti na sobě ty zkurvené respirátory, když k přijímačkám bude puštěny jen ty s negativním testem. Takže odpověď na Vaši otázku zní – chcete žít? Tak hybaj na očkování.

        1. Kurva do piče takhle píše dáma?
          Jebat ty zmrdy čurákem do oka všechny, jebat očkovací pasy, očkování, testování, rouške, respirátore i pseudokarantény.

          1. To mě prosím naučily vlastní děti. Vůbec nechápu, kde se to mohly naučit, kinderpakáž jedna.

            1. Asi tak jako my, kamarádi, dělnická třída, fotbal, restaurace IV. cenové skupiny…

        2. Ja samozrejme chapu, ze to koronasilenstvi je predevsim o prachach, ale trosku logiky by v tom nechybelo. No, takze holt budu muset se zaletet nekam nechat vopichat a nasledne vyrazit za mym dochtorem (az to konecne pujde) s tim, ze tu sracku at vystrikne treba do qetinace, ale da mi razitko o absolvovani. System bude spokojenej, farmaceuti taky, jen ja se budu holt muset skrabat levou rukou za pravym uchem (jako ostatne vzdy v tomto pojebanym state).

          1. Jsem s mým obvoďákem takto domluvený. Zatím mi to v životě nepřekáží, nikam se nechystám, protože na to jednak nemám čas a jednak ani volné peníze. Pravda, potřeboval bych do Polska pro nějaké starší unitrácké tranzistory, které si z mnoha důvodů musím převzít osobně, ale to taky ještě nějaký čas počká – a možná se mezitím objeví nějaké zbytky z bývalého dovozu i tady, u nás. Lidi tady mívali nasysleno vždy a všecko „na horší časy“.
            Takže pokud jde o cestování, je mi nějaká bumážka u prdele. Dokud mne pustí do tuzemských obchodů a kamkoliv jinam, nebudu nic v tomto směru podnikat.

            Samozřejmě, že jde v první řadě o Dukovany a vyřazení Rusů z tendru.
            V druhé řadě jde o urychlený nákup amerických vrtulníků a odprodej našich ruských do třetích zemí, na čemž obojím se někdo opět slušně napakuje.

            Nepřeju nám všem nic zlého, ale nedivme se, až začnou být na Ukrajině, kvůli politické nestabilitě, objektivně vyvolávané Západem, zase „objektivní“ potíže s dodávkami zemního plynu a ropy. Třeba kvůli terorismu v Doněcku a Luhansku, mohutně podporovaného zase Západem. Už při Majdanu tam navalili spoustu prachů a další tam v průběhu následujících let navalili. Budou to chtít nějakou formou zpátky.

            Argumentace nějakými platnými mezinárodními smlouvami na dodávky, je úsměvná. Platí zde plně to přísloví o psu, holi a ukrajinský teror vůči tranzitu plynu do ČR/SR my bohužel neovlivníme, žeáno.
            Zcela ve stejném smyslu, jako se tady hledala hůl na ruského psa, až se jakási chatrná našla.

            Mám obavy, že tahle vymyšlená hůl na ruského psa, je už předem zlomená, ještě před prvním úderem. A že její úlomky praští jako první nás, nikoli toho ruského psa.
            Já docela chápu naše kreténský politiky a všecky ty Adamové, co si politici říkají, že musí štěkat správným směrem.
            Tady bych se zeptal jen na jednu věc:
            Potřebujeme víc my Rusy, než oni potřebují nás?
            Máme tam filiálky našich firem, prodáváme tam něco málo, odebíráme od nich plyn, ropu a kazety do Dukovan i Temelína.
            Filiálky našich firem, notabene nějaký Kellner jsou Rusům u prdele, plyn a ropu velmi snadno a rychle prodají jinam a možná výhodněji – čína má spotřebu pomalu jak Zil.
            Dtto s jaderným palivem – umějí to, nechrápali celý roky, mají po celé zemi fůru jaderek v provozu, tudíž i fůru zkušeností a budou stavět i provozovat jaderky v číně, protože spotřeba.
            Pragmatický Němec drží hubu a potichu dodělává NordStream 2.

            Až se Rus doopravdy nasere, dojde mu trpělivost, definitivně vyhází naše firmy i náš import z Ruska a začne uplatňovat skutečné, opravdové sankce on na nás – kdo na tom bude hůř?
            Bude víc bitý surovinově soběstačný Rusák, co je případně schopen nějaké výpadky spotřebních krámů nahradit okamžitým dovozem např. z Turecka – nebo budeme víc bitý my, v určitém směru plně závislí?

            Kde jinde chceme vzít tolik plynu, aby se jím dalo v ČR v zimě a za normální ceny topit?
            Kde jinde chce vláda získat tolik ropy, aby produkty z ní následně nevyletěly cenově 3x nahoru a nepoložilo to dopravu v ČR?
            Jsou kurva normální?
            Dostali to nařízeno, proto se estébákovi třepal hlas, protože to nebylo ani z jeho, ani Prcalovy hlavy. Musí poslouchat, protože výpadek dotací z Bruselu a vývoz palivových biosraček.
            Nelíbí se mi to a já být dnes na místě Rusa, tak už je tady v panelákách zima, jako v ratejně..

              1. Tak na Armádě se šetřilo let, a pak to dopadá tak ,že se najednou musí koupit skoro všechno… No na většině těch zakázek nějak budou spolupracovat české firmy, pořád lepší vyhodit peníze takto, než jen rozdat na podporách.

                1. Za mě si klidně můžou hrát na vojáčky s BVP a T-72.

                2. Od okamžiku, kdy je nasadili pro kontrolu vlastního obyvatelstva a před tím ke střežení hranic, aby jim někdo neutekl, navrhuji, aby nacvičovali s traktory a košťaty. Koupit jim BVP je hazard s tím, že příště bude tvořit zátaras.

                  1. Jakože traktorem zátaras neuděláš, nebo co? Tu bestii za kterou jsem v pondělí jel bych rozrazil tak možná kamionem.

            1. Milý servisdoku, první se poserou rusáci, protože v tom jejich neskutečně zkorumpovaném systému nic jiného než plyn a ropu na vývoz nemají. Ostatně to bylo vidět už jednou, když jako odpověď na sankce zakázali ne vývoz ropy, ale dovoz potravin.
              Jinak mě fascinuje idiocie některých spoluobčanů, vyjadřujících obdiv k Rusku, které přitom momentálně kopíruje na Ukrajině okupaci našeho pohraničí nacistickým Německem, včetně vyslání vojenských bojůvek. Mimochodem, referendum na Krymu se svým průběhem ani výsledkem naprosto neliší od referenda vypsaného nacisty po okupaci Rakouska.

              1. Však uvidíme, kdo se posere. Jestli 10M zemička, kterou každý a vždycky nechal ve štychu, anebo Rus.

              2. Nechci ti do toho házet vidle syslisto, ale zatím nepozoruju frenetickou podporu tohoto průseru od vůdců západní Evropy.

                1. Aby v tom Protektorat nezůstal sám jak kůl v plotě. Ale třeba ho podpoří Taiwan. A Cookovy ostrovy. Kdoví :)

                  1. A Japonsko, když ho podpoříme u komerčního lovu velryb.

                    1. To neni zadnej komercni lov. To je lov za ucelem vyzkumu, prece…

                2. Už hodně přes 50 roků sleduju, jak s náma slavný Západ – a posledních, cca 15 roků slavná EU akorát vymrdává.
                  Vždycky a každý s náma vymrdá. S kým jsme naposled vymrdali my? Se Slovákama? A vyplatilo se to?

                  1. Naposledy vymrdal sráč TGM se šlechtou, církví a velkostatkářema. Ze všeho jsme obvinili R-U monarchii a nasrali na Zlatou Bulu sicilskou.

                    A od těch časů jsme evropskými kverulanty, paskvilně vzniklým státem. Proto se na nás Evropa vždy, když jde do tuhého, vykvajzne.

                    1. Tak kde bych začal…
                      TGM zvolil v podstatě jediné jakž takž smysluplné řešení pro budoucnost Čechů, včetně státního zřízení republiky. A výrazný prospěch z toho měli i Slováci.
                      Rozdělení ČSFR pak nebylo vymrdání s nikým, protože oba národy ztratily víc, než získaly. Zavřelo to sice ústa nejhlasitějším nacionalistickým křiklounům (hlavně na Slovensku) a přitroublé kecy, kdo na koho doplácí (to i v Čechách), ale přes referendum by to tenkrát neprošlo ani před řekou Moravou, ani za ní. Ale to je všechno už minulost.

                      Evropa (tím zřejmě myslíte její významnější demokracie) na nás kálí, protože jsme nepočetný národ, obývající malý kousek kontinentu. V podstatě se vykálela i na značně větší Polsko, když šlo do tuhého. Při vzniku např. Francouzské republiky, USA, Sovětského svazu a nástupnické Ruské federace, nebo Čínské lidové rebubliky bylo nasráno na jakékoli „zlaté buly“, vymrdáno se šlechtou, statkáři a církvemi, mnohde i všechno najednou – a přesto tyhle paskvilně vzniklé státy požívají uznání a respektu.

                      C. a K. nostalgici, příznivci aristokracie nebo zarytí křesťanští pámbíčkáři jsou neškodní oproti aktivním podporovatelům „ambiciózních klimatických cílů“, multikulturního obohacování nebo třeba genderové a rasové pozitivní diskriminace …ale bohužel taky nereprezentují žádný přínos. Je to asi jako zkoušet v první polovině minulého století zastavit šíření komunismu tím, že se všichni lidi vrátí do jeskyní nebo na stromy.

                    2. Ano, s posledními dvěma odstavci nelze, než souhlasit.
                      Proto vůbec, ale ani trochu nechápu sebevědomé, či spíše arogantní počínání české tzv. vlády, ausgerechnet s blížícími se volbami.

                      Všichni ostatní okolo kopou hlavně za sebe. A protože zjistili, že ten Sputnik je z toho všeho fakt nejlepší, tak potichu dělají separátní dohody s RF o jeho dodávkách.
                      My, resp. Brusel a EMA se budeme bít v prsa, že ani hovno – přitom Maďarsko bylo schopno si Sputnik zajistit, sere na nějakou EMA a očkuje Sputnikem jak vzteklé. Nehlásí žádné negativní účinky – to by naše mrdky už dávno rozmazávaly.

                      Zase mě napadá osmašedesátý. Kurva, ale tehdy, zvlášť po nádherném začátku druhé poloviny šedesátek, skvělém roce 1967 a jaru 68, měli reformní komunisti v zádech podporu prakticky celého národa!
                      Kolik z národa dneska stojí za touto aktuální vládou? Těch pár desítek tisíc kolaborantů a voliči estébáka? To není celý národ!
                      Vřele doporučuju prohlídnout si fotky usměvavých lidí z jara 1968 a pak ty z okupace.
                      V ulicích pak byli lidé ze všech generací i vzdor tomu, že bylo teprve přesně 20 let po bolševickém převratu a jen 23 let od konce války – co byla ještě dobře v paměti mnoha lidí. Nebo možná proto – byl český národ v šedesátkách tak jednotný v tom, co chce a co určitě nechce?

                    3. servisdok: k čemu to nakonec tomu českému národu bylo?

                    4. servisdok 20.4.2021 v 16:41

                      Přestože je současná aférka s muničákem oproti roku 1968 srandovní epizodou, jednu paralelu taky vidím. A sice v tom, že tenkrát naprostá většina lidí rovněž netušila, o co doopravdy jde. Ty jarní usměvavé a podzimní odhodlané tváře se domnívaly, že příčinou přítomnosti Sovětské armády je uvolnění poměrů, které Moskva považuje za kontrarevoluci. Dnes samozřejmě víme snad všichni, že nějaký Dubček a pražské jaro se Brežněvovi pouze zrovna hodily do krámu – a skutečným důvodem bylo dlouho plánované strategické umístění sovětských jednotek (zejména tankových) na území ČSSR (blíže k hranicím s NSR), ke kterému by došlo tak jako tak – servilnější vláda by Rusy vpustila sama a lidu řekla, že akutně hrozí útok imperialistů, takhle halt proběhla invaze.

                      O nynější kauze můžeme zatím jen spekulovat, s větší nebo menší přesností. A tak možná udělal nejlíp Zeman, když svoje vyjádření odložil, mimo jiné protože do té doby třeba ještě něco vyplave, nebo se někdo víc odkope.

                    5. Zeleni by se na stromy vratit rozhodne meli.

                    6. Sysop 20.4.2021 20:00
                      Stačí pod stromy. V zahradách psychiatrických léčeben. Mohli by tam i jezdit na kolech a pořádat sousedská setkání s osobami všech stovek pohlaví z vedlejšího pavilonu. V sobotu by pak každého klimaniaka mohl navštívit jeho rodič 1 a 2.

                    7. Další CK kňoural.

                  2. Dneska v praci o tom vubec nikdo nic netusil. A to kolegove docela dost sledujou zpravy. Podle mne si Nemci Rusa rozhazet nechteji. A i kdyby, tak zcela urcite ne quli nam.

                    1. Bureš couvá, pulovr koktá a mele hovna. Proč by měl někdo podporovat bordel v nějaký český prdeli? O kšefty o který v Rusku přijdeme, se rádi podělí.

                    2. Zatim do toho jdeme prsama. Nejsme zadni blbci. Rakousko chce Sputnik za kazdou cenu, pokud se s tim EMA bude crcat, udela si Rakousko narodni schvaleni. My ne! My mame vseho dost, Rusakovi ani hovno, Sputnik nebude. Dukovany se rozsirovat nebudou, my jsme v pohode, jsme energeticky sobestacni a na elektromobilitu pripraveni. To jen blbej Nemec si dela vrasky, my ne. Takovej Ital, blbec, vozi z Ruska dokonce auta. U nas si ani neskrtne, az na par soukromejch pidifirmicek s dovozem pro echt nadsence. Nemci si nemuzou vynachvalit do lesa Nivy, my si radeji poridime Jimny, kteri se prestanou dovazet. Proste my Rusum ani kopejku, to je od nas zaboli a budeme se rochnit v jejich upadku.

                    3. Víš, jak se to zpívalo: nekupujte u židů, cukr kafe mouku, zabili nám Anežku, modrookou holku.
                      Klus by to mohl trošku aktualizovat.

                    4. Sysop: stesk po chybějících ruských vozech nechápu, taky bych si radši koupil Jimny než Nivu, ať si Němec pochvaluje, co chce. Ani jedno tady není zakázané, důvod absence dovozu Jimnyho jsou pánové z brusele v kombinaci s poptávkou jinde, důvod absence Lady je jednoduše to, že je to zastaralý krám, který tady nikdo nechce. Teda kromě těch, kteří tvrdí, že „lidi by to kupovali, kdyby to tady bylo“. Ono to tady docela dlouho bylo, nikdo to nekupoval, tak to zase skončilo. Kolik modelů Lady jsi měl řekněme tak od roku 1995 (myšleno nových, ne že jsi někdě vyhrabal po dědovi 2101)? Kolik z toho bylo po roce 2000? Bych si i docela vsadil, že odpověď je nula, ale třeba se pletu. Proč ale v takovém případě říkáš, co říkáš, je mi záhadou.

                    5. Ale jo, dyk rikam, ze Nemci jsou uplne blbi. Niva je prej vetsi a min se sere elektronika, nez v Jimny. No uznej, tohle muze rict jen blb, co prohraje kazdou valku.

                    6. Tak lada žádnou elektroniku nikdy neměla, dneska nevím, prý má povinný počítač spotřeby od renaultu, a ta její proslulost je opět spíš bolševická propaganda. Ani v nejlepších letech jich na západě neprodali víc než 20 000 za rok, což je vzhledem k celkovému prodeji 15 milionů aut/rok v Evropě naprosto zanedbatelné. Nenašel jsem patřičné srovnání, ale výrazně dražší Toyota Land Cruiser se po světě prodává v počtech kolem 200 000 za rok. Pickup Ford F150 má prodeje přes 1 mil kusů/rok jen ve Spojených státech.

                    7. K te debate o Nivach doslo minulej tejden pote, co jsem stal s kolegou a majitelem restaurace na balkone teto restaurace, koukali jsme na parkoviste a tam staly tri vedle sebe. Pan domaci mel farmu na jeleny a rikal, ze siroko daleko co zna myslivce, tak na Nivu nenechaji dopustit. Oponoval jsem mu tim, ze v Cesku je to prosnulej favorit na reziveni, u nas se rika, ze to sjizdi rezavy uz z linky. Na to mi bylo receno, ze nemeckej prodejce dela kompletne spodek, prahy a spodky dveri, nez to prodava.

                      Fakt je, ze i u nas v praci je par myslivcu a myslivkyn a jezdi s timhle. Mozna je to nejaka mistni bavorska epidemie. Do lesa je velky auto k hovnu, pokud si vezes jen vlastni prdel, ale zase pokud pak chces odvizt nejakej vetsi kus, tak to asi chce neco vic, nez Jimnyho. Nas hajnej v prdeli, kde bydlim, to ma opacne. Ladu zahodil, protoze prej shnila a jezdi Jimnym. Kdyz pak chce neco vetsiho stahnout, sjede si pro pickup.

                    8. Sysop: v Nivě se těžko bude srát něco, co nemá. Nijak to není v rozporu s tím, co píšu, ani s tím, co s myslí Němec. A vůbec nijak to nepodporuje myšlenku, že Nivu lidi chtějí a ona se sem natruc nevozí, i když zástupy čekajících jsou obrovské.

                    9. Ja jsem jen naznacoval, ze neni pravda, ze ruska auta nikdo nechce. Urcite je na zapad od Ukrajiny chce vyrazne mene lidi, ale presto ta fabrika nejak funguje. Zeby asi rada pronikla na zapadni trh s nejakym trhakem a nema na to, to uz je jina.

                    10. Ono je to i o ceně. Takový UAZ-2206 v Rusku se dá koupit v přepočtu na naše kolem 215 tisíc. Tady ho místní zastoupení UAZ nabízí od 530 tisíc. Kolik z toho stojí doprava, clo a daně a kolik extra věci pro evropskou verzi (úprava motoru aby splňoval Euro 6 a další kraviny) nevím, ale 2.5 násobná cena tady proti Rusku je celkem dost rozdíl.

              3. Zakazat dovoz potravin bylo to nejlepsi co mohli udelat. Zastavili import sracek za dumpingove ceny co plni nase hypermarkety a stali se potravinove naprosto sebestacni. Vybudovali si potravinarsky a zpracovatelsky prumysl ktery my jsme nechali zkrachovat nebo rozprodali do cizich rukou. Dnes potraviny exportuji do Asie i do okolnich postsovetskych republik zatim co u nas roste jen repka a ceny.

                1. Jasně idiote, jediné sračky v našich obchodech jsou od Babiše, třeba v Lidlu je okamžitě poznat, co je od nás, z Polska nebo ze západu.
                  Od okamžiku vyhlášení sankcí rusáci jenom vzkvétají a rostou. Akorát cca 80% chlapů se nedožije důchodu, průměrný věk dožití mají o nějakých 8 let kratší než my, průměrnou mzdu poloviční vůči nám a celkovou výkonnost hospodářství na úrovni Itálie. Fakt jim máme co závidět.

                  1. Exportují maximálně obilí pod cenou, mají sice desetinové výnosy proti nám, ale dohání to těmi obrovskými pláněmi, odkud vyhnali kozáky.

                    1. cyklista 19.4.2021 v 12:13

                      Mýlíte se.
                      Průměrný roční výnos pšenice se v Ruské referaci pohybuje kolem 3 t/ha, což je o něco více než polovina průměrného výnosu téže plodiny v tuzemsku.
                      Nižší výnosy pšenice ozimé má Kazachstán, ale i tam to je nad 2 t/ha.
                      Při posuzování výnosu plodin je obvyklé zmínit i chemické ošetření a hnojení, to jste sice nahradil vyhnáním kozáků, ale to o nákladové stránce mnoho nevypovídá.

                    2. Celej zapad okolo nas, tedy od Francie pres Nemecko po Rakousko, resi problem s totalni devastaci svrchni vrstvy ornice. Co se skoncovalo s trojpolim, tak puda nestiha obnovovat humus. A uplne nejlepsi rana jsou dve sklizne do roka. Tohle Rus prakticky, diky tem svym lanum od obzoru po obzor, nezna.

                      Uvidime, kdo si tu ornici dokurvi drive. Ja tip mam.

                    3. sysop 19.4.2021 v 22:24

                      Doplňující poznámka:
                      Ekologičtí aktivisté viní z úbytku humusu v půdě socialistické zemědělství. Můj názor je, že úbytek humusu v půdě je zapříčiněn zemědělstvím průmyslovým, provozovaným dnes ve zhoubné kombinaci s produkcí biomasy k spalování. Samotné posklizňové zbytky, tedy strniště a kořenový systém, nedávají dost materiálu k tvorbě humusu ubývajícího přirozenou oxidací.
                      Počátkem úbytku humusu v tuzemských půdách bylo zavedení západoevropských krátkostébelných odrůd obilovin – měly menší produkci slámy a větší produkci zrna ve srovnání s odrůdami tradičními.
                      Tehdejší představa zemědělských inženýrů byla, že humus není vlastně potřeba, pohonných hmot a průmyslových hnojiv je dostatek a plodiny je možno produkovat i na inertním substrátu v jakési parodii na hydroponickou kulturu. Jistě, možné to je, ale pouze na úzce vymezených stanovištích.
                      Kombinací krátkostébelných odrůd a spalování jejich slámy lze dojít ke konci tradičního zemědělství rychleji a s větší jistotou, než si před půl stoletím kdo dokázal představit.
                      V Rusku a asi i na Ukrajině, kde jsou většinou ta pole, ze kterých byli vyhnáni kozáci, se dosud pěstují odrůdy dlouhostébelné, které mají menší produkci zrna a snášejí drsnější podmínky. V Západní Evropě se místy pěstují dlouhostébelné odrůdy vzniklé šlechtění odrůd ze sovětských poválečných dodávek, několik těchto odrůd se zkoušelo i na tuzemských zkušebních políčkách.

                    4. Presne.

                    5. ygorek: zajímavé, nechtěl bys to sepsat do článku?

                    6. Jihočech Honza 20.4.2021 v 9:46

                      O chtění nejde, nemám iluze o velikosti a požadavcích zájmové skupiny…

                    7. Ale bylo by osvěžující přečíst so něco jiného než o covidu a utahování šroubů. Teď, když je všechno zavřené a počasí nic moc, je ideální příležitost něco sesmolit.

                    8. Chemii nepoužívají, protože na ni nemají peníze a dohání to obrovskými plochami. Kdybychom v Evropě hospodařili jejich způsobem, tak tu máme dávno hladomor.

                    9. Hovno, ploch cotay leží ladem máme dost a obrovský dotovaný přebytky ničí zemědělství třeba v Africe, kam se to lifruje.

                      Po všech stránkách je lepší neždímat půdu až do pouště, ale jít nějakou rozumnou cestou.

                    10. cyklista 21.4.2021 v 2021 v 7:32

                      Tak oni chemii nepoužívají, protože na ni nemají peníze!
                      Děkuji, dobrý muži, to jsem až dosud netušil. Navíc nechápu souvislost vašeho údaje s vaším předchozím mylným tvrzením o desetinových výnosech.
                      Kdyby byly v rektu ryby, tak bychom nepotřebovali v Evropě rybníky. V době, kdy se v tuzemsku a okolí hospodařilo podobně jako nyní v Rusku, což pamatuji, zde žádný hladomor nebyl, což také pamatuji.
                      A nakonec tvrdím, že použití menších dávek chemických výrobků v rostlinné výrobě je klad, nikoli zápor.

                    11. S tím nelze nesouhlasit. Taky se přimlouvám za článek.

                    12. Re: cyklista
                      21.4.2021 v 7:32

                      No, to vis ze jo. V Rusku je chemie habakuk a levny, jen holt nepatri Buresovi. My jsme tady dost dlouho hospodarili jejich zpusobem a to dokonce i tak, ze fury nasich vyrobku mizely kdesi v Rusku a nikdo se neptal, kde to zavoravaj, protoze to bylo sice k hovnu, ale petiletky se plnit musely.

                      Se prober.

                    13. To je zajímavá úvaha. Když vezmu v ČR přímou spotřebu obilovin a k tomu připočtu krmné obiloviny potřebné na produkci masa (konverzi uvažuju jako 3), tak mi vyjde že cca 1/3 obilnin je nadprodukce. Samozřejmě výpočet mi trval asi 3 minuty hledání ve statistikách a hodně jsem si to zjednodušil, ale je to nějaký první nástřel. V sobotu jsem byl na nákupu u sedláka, co hospodaří „starým“ způsobem a povídal mi že sklízí obiloviny někde kolem 3t/ha, což je ve srovnání se současnými minimálně 5t/ha málo, nicméně je to méně zhruba o jednu (nadprodukční) třetinu.

                    14. JASAN 21.4.2021 v 13:57

                      ČR je vývozcem pšenice a část produkce se použije v průmyslové výrobě, například na výrobu populárního bioethanolu.
                      Údajně je pšenice vhodným zdrojem elektrické anergie a tepla cestou spalování t.zv.biomasy, proslýchalo se, že vhodné zařízení je instalováno v elektrárně Hodonín, kde mají zkušenost s pálením práškového lignitu, ale nepodařilo se mi najít podrobnosti.

                      Co se týče výnosů pšenice, tak odrůdy vhodné pro západoevropské průmyslové zemědělství mají výnosový potenciál někde kolem 12 t/ha. V západní Evropě jsou lokality, kde se výnosu nad 10 t/ha dá dosahovat za použití potřebných chemických přípravků a při dodávce správného množství tepla a vláhy.
                      V tuzemských poměrech se dá výnosu kolem 10 t/ha dosáhnout, ale jen na velmi malých plochách a ne v libovolném roce.

                  2. Sice mají velmi nízký věk dožití, ale ten taky stoupá, bez ohledu na sankce. Opravdu není nutno psát nesmysly za každou cenu.

                  3. Průměrný věk dožití v Rusku? Mě by zajímalo, k čemu ta statistika je, když o cca 30 milionech duší nemají ruské úřady tušení, protože žijou kdesi, kam ouřada nepáchne.

                2. To víš, že se Teplý z Madety bude v médiích chlubit, jak se mu byznys v Rusku posral. Od Kellnerů se toho nikdy moc nedozvíme, jak pěkně se jim tam ta lichva sere, protože už ani Rus nedělá za pytel brambor a může si leccos dovolit i bez lichvářů.
                  A koneckonců – je to zcela soukromý byznys, co nemá se státem nic společného, dokonce ani daně ne.

                  Je to tak velká země, rozprostírající se ve čtyřech klimatických pásmech, že si tam dokážou, byť někde ne zrovna efektivně, vypěstovat a vyrobit naprosto cokoliv.
                  Co momentálně nesvedou, nebo je to ultra-neefektivní produkovat, to si prostě dovezou odtamtud, kde to umějí a kde nemají zapotřebí se dohadovat se šaškama, jako jsou Češi.
                  Náhrady částečného výpadku mléčných výrobků a nějakého chlastu, při prvních a druhých „našich sankcích za Ukrajinu“ promptně dodali Řekové, Turci a blízké okolní státy, které kdysi byly součástí SSSR a odkud bylo možné za pár hodin vypravit vlaky s padesáti chlaďáky.
                  Ostatně, ruské možnosti viz Zvláštní zprávu č.4 od H&Z. A myslím, že od té doby se tam fakt dost změnilo.
                  Dělali jsme si kdysi prdel z jejich pšenice, jako telegrafní sloupy. No tak si někteří dělejme prdel dál, chceme-li být za ukázkové hlupáky.
                  Dneska skutečně Rus hodně žrádla vyváží tam, kde se mu nedaří a často to zůstává v jejich tradičním rámci, my vám tohle, vy nám tohle a je vyrovnáno.
                  Všiml si snad někdo, že by krom vysírání Němců (což je vcelku pochopitelné) a pár dalších blbečků ala „suverénní“ pobaltské státy, Rusa takhle úplně zbytečně vysíralo?
                  Všiml si někdo, že by se do Rusa vysírali třeba Finové, kteří by i mohli – ale nemají to zapotřebí?
                  Když je všude po světě všeobecně známo, že politický šarvátky škodí obchodu?
                  Už i ti Němci začínají citelně ubírat, poslední vyhlášené „sankce“ byly už vyloženě k smíchu.
                  NS-2 se v poklidu, ve spolupráci s německými inženýry a pod německou ochranou dodělává, bo to bude dobre jak cyp.
                  Už jsem to tu jednou psal – Rus je všecko, jenom ne hloupý.

                  A ne, nejsem kurva rusofil. Mám jim toho hodně za zlé, zkurvili toho fakt hodně.
                  Když už jsme u toho: Kdo se nás v roce 1968 fakt nahlas zastal, to si pamatujete?
                  Jogurti, Albánci a Rumuni!
                  Zbytek světa držel huby a nás tenkrát použili akorát jako odstrašáky: „No tak to sami vidíte, co jsou ti komunisti, komunismus a varšavský pakt zač! Oni už se mydlí a střílí i mezi sebou navzájem!“
                  A zbytek VS po všech zkušenostech z padesátek radši šlapal brázdu. Maďaři, pokud jsem mohl zjistit, tak neudělali jen, co fakt nezbytně museli, měli v paměti svůj 1956. Enderáků bylo přesně 5,5, ještě měli za zády hafo lidí ze Stasi, ve vojenských uniformách, co hlídali, aby si nějaký z nich nepustil hubu na špacír, protože to taky nebyli žádní tuponi.
                  Ale třeba takoví Poláci – to byl matroš! Ti věděli moc dobře, o jakou „kontrarevoluci“ tu kráčí, ale ještě si přisadili, kurvy jedny špatný, zrádný.

              4. Ha ha ha. :-P

            2. Placate nesmysly, plyn je byznys, obchoduje na burze za trzni ceny, kam ho bolsevici, krome dodavatelu jinych, taktez dodavaji. Rozhodne, neni to tak, ze mame nejakou exklusivni smlouvu se SSSR, jak presentuji on trollove na Aeronetu, etc. Nase na zavislost plynu od bolsevika neni az tak zasadni, rozhodne je mensi, nez by si trollove prali a vetsi, nez bych si pral ja.

              1. Tak schválně:
                Jaký je procentuální objem ruského zemního plynu, transportovaného k nám přes Ukrajinu a Slovensko?
                Ropa sem teče ropovodem Družba, nebo ji vozí po tom novém kanálu velkokapacitní tankery?

                1. Transgasem jde většina (75%) spotřeby, ale jen cca 1/4 z kapacity zůstane v ČR zbytek jde do Německa.
                  Zbytek berem Gazelou z Německa, je to kombinace ruského plynu z Jamalu a Nord Streamu a plynu z Norska.
                  Jste líný(í) guglit?
                  Za války tu něco Gazelou doteče. ;-)
                  Tak jako ropa IKL z Terstu až Družba zavře kohoutek.
                  A až bude nejhůř, tak budeme dělat syntetický benzín a svítiplyn z uhlí.
                  Další otázky?

                  1. Dachsmeister 19.4.2021 v 20.11

                    Nevěřím.
                    https://limityjsmemy.cz/

                  2. Ale jo, jeden cas tu take mohutne krakovani probihalo. Jen, ve finale, nebyl ani benzin, ani to uhli.

              2. Jistěže je to byznys, jako každý jiný. Akorát se dost zásadně liší cena, kterou dohromady tvoří cena samotné komodity a její doprava na místo.

              3. Jasně koupit lze kdekoliv, i když např. V USA za chvíli ne, jelikož milovaný Biden opravdu začal plnit sliby s útlumem a zákazem těžby. Ale druhà otázka je ten nakoupený plyn dostat k nám, když lodní kapacita je vykoupená roky dopředu.

            3. Prakticky vsechen mejnstrym se shodl na tom, ze Rusak kohouty nezavre, protoze by si nasral do vlastnich gati.

              Inu… zatim to tak asi je.

              Zatim.

              Umim si predstavit (viz treba model Ukrajina), ze se Rus nasere a nam neproda ani ten smrad po plynu. Ale proda Nemcum. A Nemci nam prodaji radi. Uz ted mame plyn drazsi, nez Nemci (tusim o 30 %), tak proc ho dal nezdrazit? My jsme hrdi, my na to mame. Statni kasa plna a lidi nevedi, co s prachama. Tak se ukaz, Rusaku.

    2. Herr Wachmeister, vykašlou se na článek a na názor a zodpoví si jen tu protivnou otázku: cui bono.

      1. Zdravím latiníky cui prodest.
        Audi, vide, tace. ;-)

      2. Tak vzhledem k tomu, ze timto dostavba Dukovan pada, tak bych se optal Zelenejch, ne? :-)

    3. Přistání na měsíci byl podvod. To se ví už dávno. Natáčel to pro ně Stanley Kubrick.

      Natáčení se šíleně prodražilo, protože Kubrick je perfekcionista a prosadil si natáčení ve skutečné lokaci.

      1. Perfekcionista … no, ale jako předlohu Vernea si brát nemuseli, to je hrozně okatý.

    4. Mám pro vás zajímavou teorii.
      Američané na měsíci byli.
      A bohužel pořád jsou.
      A zůstanou navždy.
      Ta pravda je někde uprostřed.
      Podle mé teorie, která se nabízí, ti kteří jsou nám prezentováni jako ti co dobyli měsíc, tam nebyli.
      Prostě a jednoduše, o dva roky napřed se konalo vypuštění rakety, která měla simulovat let na měsíc a zpět.
      Poté uhořeli tři astronauti při treninku.
      Náhoda?
      Nemyslím si. Američané tam přistáli už 67mým, ale ti kosmonouti co tam přistáli, tam zůstali. Už nebyla žádná cesta zpět.
      Proto američané nechcou aby se jiné sondy přibližovali k Apollům. Aby tam nevyfotili mrtvé kosmonauty.
      Po dvou letech, kdy fingovali filmové materiály ve studiích, protože jediná realita byla poskakování po měsíci a přemluvení zvukové stopy účastníků výsadku, pak spustili v roce 69 hlavní misi. Proto odkaz Kubrika na filmové natáčení.

      Chápej kolosální úspěch, přistáli jsme na měsíci, ale museli jsme je tam nechat, by byla pro ameriku totální potupa.

      Sověti také zveřejňovali jen testy které se jim povedli. Proč by to neudělali i američané ?
      aha že ?
      Najednou to fixlování fotek ve studiu dává smysl co ?
      Najednou to že se armstrong vrátil s náladou mrtvého psa dává smysl co ?
      Najednou svědectví Buzze že nikdy na měsíci nebyli dává smysl co ?

      1. Už jste vymysleli čím tenkrát USA donutily SSSR aby je okamžitě nedemaskovalo jako podvodníky? A že prohra v cestě na Měsíc byla pro Rusáky kurva hořká pilulka. A stejně ani necekli a prvenství USA uznali a dodnes bezpochybnili.

        1. To bylo zřejmě na revanš za Gagarina! :-D

          1. … revanž, kruci!

        2. Tak ještě pro blbečky v první řadě. Američané na měsíci přistáli jako první.
          Co na tom chceš zpochybňovat ?

        3. Ruské mlčení je prakticky jediný argument … a ještě k tomu chabý.

      2. SkReT:
        Podívej se, obhajobou ujeých konspiraček určitě nedosáhneš toho, aby tě někdo začal brát vážně. Začal jsi s vymýšlením blbostí, jako ty tvoje brzdové kompresůrky na železničních vozech a kosmo-konspiračkami se můžeš leda víc zesměšnit.
        Američané samozřejmě Měsíce dosáhli, jejich posádky stály na jeho povrchu a také se úspěšně dokázaly vracet zpět.
        Pokud chceš napadat historická fakta, musel bys nejprve znát něco z technické problematiky – a ty jsi právě těmi kompresůrky předvedl, že vůbec nici neznáš…

        :OD

        1. První letěli udajně na měsíc s fotoaparátem který dokázal fotit při mínus 150°C a převíjet pásek aby nepraskl a ještě k tomu přes silné radiační záření neztratit a nevyblednout obraz zachycený na citilivém fotofilmu.
          Další mise už letěli s digitálem a po již vyzkoušené trase.
          Ještě něco ty kundí plešatá hlavo ?

          1. SkReT:
            Napsals tři věty, jejichž obsah je blitka.
            Mise programu Apollo proběhly tak, jak je prezentováno a NIKDE není rozpor či pochybnost. Primitivní lidé se ovšem chytají konspiraček či vymýšlejí další – v tvém případě jde o neznalost problematiky, slabý úsudek a sklony věřit bludům, které nejsi schopen odfiltrovat.

            Ty kompresůrky jsi tady taky obhajoval, ač jsem ti několikrát vysvětlil, že by nemohly mít přínos…

            1. Nevěřili byste, co někteří lidi dovedli vymyslet, aby dokázali zdůvodnit existenci kdysi známých „duchů“ v analogovém obraze. Ty samozřejmě vznikaly zobrazením časově posunutých signálů – signálu z antény v kabelu a téhož silného signálu, ale naindukovaného přímo do kabelu, přes jeho mizerné, řídké stínění. Kdysi to dělaly i často používané, symetrické dvojlinky, který symetrii měly nějak porušenou. Třeba změnou impedance někde po cestě, blízkostí kovu. Následný odraz části signálu a jeho časově opožděný návrat zpět, se samozřejmě zobrazil jako zdvojené okraje, při delším svodu klasickým viditelným „duchem“.
              Pokud se do kabelu naindukoval silný signál jiného programu, pak byl „duch“ podle některých jasným důkazem toho, že se nám někdo snaží něco sdělit a proto to skrývá za hlavní obraz.
              Co já při práci potkal takových magorů—

            2. „Mise programu Apollo proběhly tak, jak je prezentováno a NIKDE není rozpor či pochybnost.“

              Kde a kdy se naučili manuálně přistávat na Měsíci? A když už to teda náhodou na první dobrou dali, proč pak po každé letěli nováčci? Když letíte s kalkulačkou a námořní mapou na Měsíc, tak není třeba žádných zkušeností? Ale jinak samozřejmě vůbec žádné pochybnosti.

              Nedávno tam chtěli poslat bezpilotní sondu i Izraelci a shořeli jak papír. A to měli fakt nabušený kalkulačky – ale neměli hvězdoplavce Armstronga. :))

              1. merce:
                Ano, ty mise proběhly.
                Doporučuju sledovat solidní informační zdroje…

                1. Co je solidní zdroj? nasa.gov ?
                  solidnízdroj tvrdí: tenká folie při -150°C nepraskne.
                  solidní zdroj tvrdí: film při průletu radiaktivitou kolem země nemá žádné stopy a je přesně tak jak ho vyfotili.
                  solidní zdroj tvrdí: vlajka na měsíci vlaje.
                  solidní zdroj tvrdí: hvězdy nejsou vidět.
                  solidní zdroj tvrdí: stíny se zbíhají a v dálce světla ubývá.
                  solidní zdroj tvrdí: že astronauté se vrátili bez emocí a bez euforie ?

                  ________________
                  Ani jednou Vás nenapadne, že tady něco nehraje? Udržuje se vám lehce doublethink ?
                  Pro všechny otázky máte vždy neurčité, povrchní a záhadné vysvětlení.

                  Že jste dement víme všichni už jen tím, že jste si můj příspěvek nepřečetl, pak by jste tady nepsal takové blbosti.

                  1. SkReT:
                    Solidní zdroj je takovej, co nebleje konspirační bludy za účelem sledovanosti hloupější částí populace.

                    Copak nehraje? Otřepanej fór s fangličkou, kterou cloumá měsíční vítr?
                    Aby byla porádně vidět, dostala výztuž – na to bys nepřišel, kompresůrku…

                  2. A fotil jsi někdy na analog?
                    Perspektiva je ovlivněná optikou, epozice „pozadí“ pak na poměru clony a času.
                    Film semozřejmě reaguje na záření jen v určitých délkách … viděl jsi někdy dobové fotky z Černobylu? Existují i záběry z 30m do otevřeného reaktoru …
                    Navíc se dá předpokládat že fimy neválely po palubce :)

                2. Popravde receno, do znacny miry je mi u prdele jestli byl nekdo na Mesici nebo ne. Nicmene z pohledu toho jak TPTB (The Powers That Be) dokazou vymrdat mozky imbecilum typu corona je to zajimavy phenomenon.

                  To ze mise probehly je v pripade coventional imbecila corona pouze otazka VIRY, podobne VIRY na zaklade ktere lidi veri v Boha, na COVID, nebo treba na to ze WTC7 samovolne spadla.

                  Zasadnich discrepancies v oficialnim narrative ohledne Apollo misi na Mesic je vic jak dost a je klidne mozne, dokonce asi pravdepodobne, ze udalosti se nestaly tak jak jsou oficialne prezentovany.

                  Verit ale corona muzes cemu chces, treba i tomu ze Buh naprcal Marii a byl z toho Jesus Christ. Verej tomu ziliony imbecilu a kazdej tejden se pravidelne chodej reindoktrinovat do jejich favorite indoctrination facility a.k.a. church.

                  A ted napis neco vtipnyho o Banik Pyco …

                  1. Jacq:
                    The Powers That Be phenomenon. VIRY coventional Boha COVID. WTC7 discrepancies narrative Apollo Jesus indoctrination facility a.k.a. church Christ.
                    – – –
                    Pokud hodláš komunikovat, používej rodný jazyk, hlupáku z Moravy.

                3. Ty solidní zdroje jsou od Saturnu V stupidní křesťanské žvásty. Všichni si tam na Měsíci chroupali hostie hostie, ale na Bibli nechtěl přísahat nikdo.

              2. Video ako sa Armstrong katapultoval z vozidla na ktorom sa to tu na Zemi ucil ste este nevideli? A ze to potom trenovali na helikopterach?

                1. To bylo jen divadlo, skuteční lidé co přistáli poprvé na měsíci byli tito:

                  https://cs.wikipedia.org/wiki/Apollo_1

                  požár byl jen maskování jejich smrti na měsíci.

                  1. SkReT:
                    „…požár byl jen maskování jejich smrti…“
                    – – –
                    Důkazy…?

                    :O)))

                    1. Úplně stejné, jako máte vy – na hovno.

              3. Kde a kdy se naučili manuálně přistávat na Měsíci?
                Na trenažéru před letem.
                Pro zajímavosť, trenažér pro řidiče tanku T-72 existovál už začátkem 80. let, neco jako tady ten:
                http://jkzsim.cz/cz/ridicske-trenazery/tank-t72-vrt/
                akorát samo že bez počítačů, všecko analogový. Krajina byla vymodelovaná s polystyrénu, doplňky – domečky, stromečky, plotky, jako v modelové železnici. Tá krajina byla votočená hlavó důle, a pod ňó ježďál vozék, keré navrch na tu krajinu přitlačovál ramenem malé vozéček s maló černobíló kameró. Vobraz z té ČB kamerky se promítál v řidičové kabině na malým TV monitoru, podle teho jak jél řidič rychlo a zatáčél tak jél rychlo ten vozék pod krajinó, a náklon teho malýho vozéčku přitlačenýho na krajinu se přes hydrauliku promítál do náklonu řidičové kabiny, takže to s ňem pěkně hópalo.
                Vypadalo to neuvěřitelně dobře.
                proč pak po každé letěli nováčci?
                Tak se to dělalo. Rusí taky neposílali furt dokola Gagarina.

                1. Mezi trenažérem na T 72 a prvním tankem je kurva pěkně dlouhej vývoj, stejně jako mezi Fokkerem I a F-15. A ten se v případě lunárního modulu jaksi vůbec ale vůbec nekonal. Ať si to ta křesťanská sqadra strčí do prdele, odmítám to žrát.

                  1. merce: No právě. Díky temu kurva pěkně dlóhýmu vývoju už tady trenažéry byly. Nebylo potřeba je vynalýzat znova, stačilo je upravit na neco trochu jinýho, a lechčího.
                    Zrovna přistání na Měsíci zvládál upočítat aj papírové počítač :-) tak proč by to nezvládl nejaké analog.
                    https://cs.wikipedia.org/wiki/Pap%C3%ADrov%C3%BD_po%C4%8D%C3%ADta%C4%8D_CGS#/media/Soubor:Paper_computer_CGS.png

          2. Vedle takových týpků bývá nebezpečné bydlet. Nikdy nevíš, co mu kdo nakecá, nebo čemu uvěří – a pak ti rozstřelí garáž, protože mu někdo nakecal, že tam vyvíjíš zbraň hromadného ničení.
            Tyhle typy mají silný tendence, sdružovat se do jakože vědeckých skupin, jejichž hlavním úkolem je vyvrátit a převrátit všecko, co jim nepasuje.
            Tři zámky a závora na garáži, pak mohou být jen potvrzením, že mají pravdu a že tam něco schováváš.
            Znal jsem jednoho takového, ten měl zas problém s létáním. Dokud mu nezačalo jebat, tak dokonce vystudoval nějakou technickou školu. Tvrdil naposled, že na všech rogalech je úplně nahovno velký křídlo, že to kdysi kdosi blbě spočítal a od tý doby to všichni jenom opakujou. Že to má mnohokrát spočítaný, že stačí mnohem menší a tak. On to rogalo měl a chtěl to dokázat za letu, srolováním části, nebo co s tím chtěl přesně dělat.
            Našli ho myslím až za týden, byl ze dvou částí namotaný do větví velké rozložité borovice.
            Okolí se velmi ulevilo. V zaměstnání, tuším v bývalém Moravanu Otrokovice, kde dělal v konstrukci nějakých autodílů, se prý choval celkem normálně. Měl dokonce mít realizované a dobře zaplacené, nějaké fakt užitečné zlepšováky.
            A to tehdy nebyl internet, jen prý hodně četl. Vzdálení příbuzní odtamtud vyvezli skoro plný ten 11t kontejner knížek, časopisů a papírů. Utápěl v tom veškerý finance.

            1. Jan Tleskač?

              1. Jan Tleskač byl geniální, naprosto nadčasový výmysl pana Foglara, budiž mu země lehká.
                Teď si uvědomuju, že vůbec nevím, kde skončily všecky moje sešity Rychlých Šípů, co mi sháněla ségra.
                Úplně všecky, byl to štos. Měl jsem to rád. Ale pamatuju se, že z těch děcek, co se snažila RŠ či cokoli od Foglara napodobovat, jsme si spíš dělali srandu, než aby to někdo bral vážně.
                Opravdu jen dost těžko, by nám v šedesátkách, v dobách bytové bídy, někdo jen tak uvolnil místnost v baráku jako „klubovnu“. V tomhle to bylo „lehce“ přitažený za vlasy, ale pamatuju místní ekvivalenty jak Černých jezdců, tak Bratrstva. Jen ti Vontové tu nebyli, holt žádný plonkovní kostel :D

                1. Ale žluté špendlíky snad byly k dostání?

            2. servisdok:
              „…tendence, sdružovat se do jakože vědeckých skupin,…“
              – jo jo, kdysi např. strašili na stránkách upramene.cz u vyšinutýho „spisovatele“, co asi dosud vydává velice poťouchlej měsíčník s podtitulem „pro nevšední lidi“.
              Pošuky podobný tomu „letci“ znám taky. Některý vyžadujou stálé usměrňování a pak jsou v klidu.
              Tenhle je horší, znám ho už nějaký leta a to by bylo na román:
              https://www.youtube.com/watch?v=wtR9U2WD3yQ

  2. Mě celkem překvapil ten rusofilní kripl, co o rozvědce mluví jako o čučkařích – za celou nynější akci s Vrběticemi se postavil. Při jakékoliv jiné příležitosti se chová jako podrazák, vykládá si ústavu po svém, atd., ale tady ne. Takže bych si tipnul, že tahle story bude něčím podložená.

    1. Story o čučkařích je tímto potvrzená a vyfutrovaná definitivně – jenom idioti si nechají provést diverzní akci hluboko v týlu ve skladu zbraní a munice od nepřítele proti kterému je zamýšlena k použití.Přesto jim Pekarová,Pavel a slabší část populace děkuje a vyjadřuje podporu,viz Twitter.A ještě dva výbuchy,druhý po 6 týdnech,cháchá.Dobrá práce.

      1. A vyšetřit jim to trvalo 6 let. Fakt sukces.

      2. Jakože účelem BIS je ostraha areálů soukromých firem? Si to pleteš s ABL, troubo.

        1. Ale to fakt není o žádné ostraze soukromé firmy. Proč to teda ta BIS vlastně vůbec vyšetřuje, když se jedná „jenom o soukromou firmu“? Tu vaši taky vyšetřují? A proč jí to trvalo 7 let?

          1. Podle mne uz davno nic nevysetrovali. To se delo na zacatku. Podle mne ted dorazil nejakej teplej bonz od nasich bratri a u nas zacal hukot v ule.

          2. BIS ani nevyšetřuje výbuchy a požáry. To dělají policajti a hasiči. BIS je zpravodajská služba. Nedělá do ostrahy objektů ani do vyšetřování trestné činnosti. A ano, není nikterak nezvyklé že se důkazy objeví až po nějaké době. Klidně i po desítkách let. Čímž netvrdím, že je to tenhle konkrétní případ, ale obecně to nic divného není.

      3. Přesně tohle mě taky napadlo…

  3. Tomu elaboratu neco schazi. Skoro to vypada, ze problemy jsou vsude mozne – jen ne v Sozuju. Ale soudruhu, oni jsou i tam…

    1. Rusko ale není přece předmětem kritiky. Problémů tam mají mraky – korupce, chlast, legislativa, počasí… vyber si, co chceš, a napíšeš knihu, možná i edici. Ovšem to pořád neznamená, že tu někdo vrtí psem v příhodnou dobu. Já z toho mám pocit jak z toho skotského fotbalu. Jeden tam málem zabil druhého, ale všichni řeší nějaké šeptání.

      1. …nevrtí…

      2. A teď si představte, kdyby ten Kúdela nic nešeptal.
        Co by si ty kurvy skotské, finské, anglické počaly?
        A teď si představte, co kdyby ti dva sakrální turisti nejezdili v jarním nečase 2018 do Salisbury a na za vlahého podzimu 2014 neobdivovali dřevěnou zvonici ve Vrběticích…
        To by ani byt v Moskvě nedostali…

        1. Nic se nestalo jen tak, z ničeho. Vše má svou příčinu, následek, je součástí nějakého sledu událostí. Kúdela šeptal, protože byl nasranej, že fucking guy kopal do ležícího hráče. Proč se tihle dva joudové motají po Evropě (a zda vůbec byli ve Vrběticích), to by asi chtělo detailní rozbor fungování tajných služeb dneška. A proč to dělají tak neohrabaně, viditelně (třeba letecky, aby byli všude na kamerách, když můžou přijet autem z Polska). Podle mého názoru bylo Salisbury pastí a tady sledovali lidi od toho Bulhara. Ale moje názory nemají žádnou váhu.

  4. Cui bono je opravdu zasadni otazka. O ruskem ksindlu si nedelam zadne iluze, ale to nacasovani, pompa a kolotoc kolem mi prijdou usmevne. Proc to nekdo citil jako potrebu vytahnout zrovna ted? Westinghouse zije jen z podstaty, pokud bude tendr na Dukovany technicky jen trochu rozumny, tak nema sanci vyhrat. Jestli to je jen politicka hra podobnych proti Rusku v soucasnosti ve svete mirenych kauz bzw. utoku, tak me krome amiku nikdo nenapada. Ale kurva proc? A jestli to tak je, proc na to ti exoti ve vasi vlade reaguji timto zpusobem a hrajou tuhle hru?

    1. Reagují na to, protože jim to buď ladí se světonázorem, nebo jsou za to placeni. Přehlížet tolik zásadních nedostatků kauzy z jiných důvodů nelze (jo, ještě demence).

      1. Spíš proto, že nechtěli dopadnout jako Nečas. Chlápci v černých kvádrech dali na vybranou. Máš dvě možnosti. Buď si vezmeš tenhle papír, naučíš se to a večer to řekneš na tiskové konferenci nebo skončíš jako Nečas, případně kaddáfí.

        1. Nečas byl hňup.

    2. cui bono je zásadní otázka, která ale moc nevychází. Po 7 letech vytáhnou najednou bombu .. hmm, co se snaží zakrýt, nebo co za prasárnu se chystá?
      Ten areál nebyl nijak chráněn, a najednou mají kamerové záběry?
      tohle fest smrdí… a obávám se že to bude bolet, ale bohužel nás, ne rusy, ne američany, ale nás :(

      1. Žádné kamery tam nejsou.
        To by nemohlo pár desítek místních houbařů kličkovat mezi rozházenými tankovými hilznami a sbírat namísto hřibů nepoškozené, jen očouzené osmapadesátky i jiný šikovný věcičky. Sice za to ty dva nejhloupější sběrače zavřeli, ale dalších 30 zvládlo posbírat po okolních lesích tolik funkčních zbraní, že z toho žijou dodnes. Než se fízlové a naše chrabrá AČR vzpamatovala, byla toho půlka pryč a zbyly tam jen nepoužitelné ohrabky. Jo a taky podkaliberní protipancéřové střely, původně snad do osmaosmdesátek, nebo něčeho podobného. Pár bedýnek se ženijním plastikem se taky někdy může hodit. Protože jsou to extra bedýnky, tak k iniciaci mnohých z nich nedošlo. Mám v Haluzicích kamaráda z vojny.

    3. Nejlepší řešení je nechat to usnout, počkat, až se zápaďáci zalknou multikulturou, a pak postavit VVER 1200. V Dukovanech i v Temelíně. Paliva nakoupit na dvacet let dopředu, jen tak pro jistotu.

      1. Já jen , jakpak to vychází ekonomicky?
        V současných cenách nic moc.
        A co ta dostavba Paks, už mají stavební povolení?
        Smlouva byla podepsána před 7 lety, termín uvedení do provozu 2030, spíše 2032, cena 12.5 miliardy €.
        A to Maďaři 1/3 elektřiny dovážejí.
        My budeme l.p. 2037 úplně v piči, z vlastního uhlí do cizího plynu a modlit se, aby Temelín a Dukovany jely co nejdéle a aby bylo od koho kupovat až nebude foukat nebo bude tma a zima.

        1. Ve včerejších, dnešních ani zítřejších cenách to ekonomicky nevychází. Akorát v okamžiku, kdy je to hotové, je tu stabilní a bezpečný zdroj energie, provozně ziskový, generující zisk dalších padesát let.

            1. při troše snahy 80. Jenže to voni nikdy nepochopí, to jsou mrdky.

              1. Dokundamentace Rosatomu počítá se 60 s možností dalšího prodloužení.

                Navíc už v praxi používají systém žíhání reaktorové nádoby starších VVER-1000 k prodloužení životnosti o 15-30 let, pravděpodobně totéž časem bude i pro novější VVER-1200 a VVER-TOI.

                Mimochodem, to žíhání prvně začalo na VVER-440, je možný, že se eště Dukovany vožíhají a pojedou třeba dalších 10.

                1. Prilis sa sustredis na technicku stranku veci. Vsetko by slo len by sa vam do toho nesmeli srat Rakusaci a dalsi somari. A samozrejme, buduci dodavatel zemneho plynu pre CR, Nemecko. Na nejake potreby CR sa zmrdi mozu vykaslat, dolezite je co prikaze fuhrer a to splnite aj keby ste nechceli. To je na tom to zle.

        2. Během pár měsíců, prej. To víš, smlouvu podepsali po pěti letech dohadování, další tři roky trvalo uhniji, než to milostivě schválili. Tam se nespěchá :D

        3. Tak propočty v tuhém evropském socialismu s regulovanými cenami a ekologickým šílenstvím se nelze řídit s investicí s takto dlouhým horizontem. Na světě je velký nedostatek elektrické energie a to je prostě aktuálně fakt. EU se probudí až bude nedostatek elektřiny fatální a to je na stavbu jakéhokoliv zdroje pozdě, protože deset let stavba.

          1. Deset let stavba? Zlatý voči. Se podívej, jak dlouho staví Frantíci Olkiluoto. A o kolik se to prodražilo.

            1. Věřím tomu, že nejsme ani Francouzi ani Italové na Slovensku. To jsou ti zápaďáci, ke kterým tu všichni vzhlíží. Již nejsou schopni postavit jaderný zdroj.

              1. Další pěkný příklad je hamburská opera a nové berlínské letiště.

                1. To je tak, když se přezmrdování firem dostane i do firem kritické infrastruktury, kde se absence odbornosti, tupost a lenost nevyřeší další powerpoint prezentací.

                2. Ale ta Labská filharmonie je krásná, a ty výhledy, jen původní rozpočet 77M € byl pravda trošku (10x) překročen.
                  Letiště BER je jen 5x dražší než byl plán, z 2 miliard € na 10.
                  To Stuttgart 21 (nádraží) je úplná pohoda, tam zatím jen z 4.5 miliardy jen 6.5, ale já jim věřím, 8 ještě vytočí.
                  Deutschland über alles! ;-)

                  1. Stempel über Alles!

            2. Areva ať si chcípne, VVER-1200 mají obvyklou dobu výstavby kolem 8 let a VVER-TOI má velkolepej plán, po prvotním prototypu v Kursku, zkrátit výstavbu samotnou na 40 měsíců.

              1. Areva ať si chcípne, VVER-1200 mají obvyklou dobu výstavby kolem 8 let
                Ve srovnatelných podmínkách je doba výstavby VVER, AP i EPR podobná viz Čína.

                Držte se testování PC zdrojů. To vám jde.

                Jaderné energetice nerozumíte, tak se do toho neserte víc než turistickou exkurzí na rektor v Dukovanech, Temelíně či Řeži, na ČVUT.

                1. Já chápu, že ty lezeš do prdele západním soudruhům, ale nemusel bys bejt tak vokatej, vypadáš pak jak blbeček.

                  Taishan nabral zpoždění dost přes dva roky, s celkovou dobou výstavby kolem 9 let. Výstavba Tianwan 3 a 4 s VVER-1000 započala o zhruba dva roky pozdějš a k síti je připojili o rok dřív, než cokoli v Taishanu. Co tam máš dál?

                  Xudabao se má začít stavět letos, s VVER-1200, tak to budem moct sledovat v přímým přenosu.

                2. Trojtečkový Marty nám to, jako zkušený jaderný inženýr, jistě dopodrobna vysvětlí.

                  1. Trojtečkový Marty nám to, jako zkušený jaderný inženýr, jistě dopodrobna vysvětlí.
                    Jistě, protože Behemonot kromě luxování wiki a nadávek nic dalšího nemá.

                    1. Behemot…omlouvám se…

                3. V Raume (najblizsie mesto pri Olkiluoto) su bezne na predaj tricka s krasnym napisom „I want to believe..“ a pod nim je rok (aktualna verzia tricka ma 2021), nikto v Areve ani v TVO (finsky operator slavneho EPR) neveri, ze to bude tento rok hotove.. aj ked 26. marca tohto roku im povolili zavazanie paliva do reaktoru (120 ton).

                  A trosku korporatnej sracky na pobavenie..

                  This is not only a great success for all of us but also for all of you. It represents the achievement of a colossal and joint work of all the teams on site and in back-office, especially during the last weeks. This authorization is a major event for the whole Nuclear Industry. We are and you can all be proud of it. We are starting the first EPR in Europe!

                  We are starting up OL3, which means it is both the end and the beginning of a new chapter. The coming milestones are in front of us, it is up to us to transform this success into an operating Power Plant!

                  Agitka ako za komunistov.. no, byt hrdy na spackany eurohujersky predrazeny projekt (ktory skoro polozil Arevu, nebyt miliardovych dotacii od francuzskeho statu)..

                  1. Agitka ako za komunistov.. no, byt hrdy na spackany eurohujersky predrazeny projekt (ktory skoro polozil Arevu, nebyt miliardovych dotacii od francuzskeho statu)..
                    Žabožrout platí za svůj styl práce, ale osobní zkušenost je, že radši žabožrouta než Rusa, který pro dosažení cíle ignoruje cokoliv ostatního včetně elementární bezpečnosti.

                    1. Nevěřím, že s tím Arabem, co maká v té Arevě, je ta bezpečnost vyšší než od toho ožralého Rusáka. Spíš naopak. :-P

                    2. Nevěřím, že s tím Arabem, co maká v té Arevě, je ta bezpečnost vyšší než od toho ožralého Rusáka. Spíš naopak. :-P
                      No jak myslíte, už jste si ČR zvolila Zemana, Babiše, pak by si Češi mohli vybrat ožralého Rusa, následně třeba by mohl volby vyhrát Okamura a pak by mohl přijít CZexit:-)

                    3. ožralého Rusáka. Spíš naopak. :-P
                      Jenom dodám, že v mých zkušenostech byl Rus vždy střízlivý a o to nebezpečnější:-)

        4. Tak snad pevne doufame, ze nasi bratri ve zbroji utnou ten bolsevickej Severni vystrik a budeme kupovat americkej kapalnej plyn, ne? Radeji nemit co zrat s americkym plynem, nez se ohrat ruskym! Tady je potreba na ne utocit – stopnout plyn, stopnout ropu, nechat je vyhladovet bolseviky! A neporizovat si na strechy zadne FVE, protoze o ekologicnosti jejich likvidace lze zcela vazne pochybovat. A zavrit uhli. Tak. A bude lip.

          1. Plyn kupujeme na burze. Jak přesně by nám ho Rusáci měli zavřít? Měl vy sis updatovat noty, zavřením plynu už kremlini dávno nehrozí. Teď jsou v kurzu neurčité pohrůžky silou a hrozby embargem a následným krachem české ekonomiky.

      2. 1200 se v Dukovanech neuchladí, tam, jeslti se dobře pamatuji, může být max 800..

        1. AHa, viz níže, takže by šla i 1200, tak mám blbou paměť…

        2. No tak budou z Mohelna termály. To je toho. Aspoň za lázeňstvím nebudu muset až do Budapešti.
          Třeba tam půjdou chovat i neonky nebo podobná tropická havěť :-)))

          Ostatně, uvažovalo se už dávno že by tam mohly být rozsáhlé vytápěné skleníky. Jen díky kapitalistickému bordelu a zlodějině to tam dávno není. Nebo domácí chov tropických ryb v bazénech pro naše stravování.
          Stejně jsou ty sardinky a šproty z moře plné jedů a mikroplastů.

          Další kapitalisto-estébáckými zlodějskými kurvami zašlapaný projekt bylo vytápění Brna z Dukovan.
          Místo těch ekopíčovin jako soláry, biomasa apod. to mohlo být v pohodě ufinancované.
          Ale na „zelené energii“ se mohlo napakovat víc politiků a jiných kapitalisticko-bolševických kurev.

          1. Blbečkovi je zbytečný něco psát, nicméně pro těch pár normálních lidí, co se vo to zajímá, voda by tam samozřejmě byla, kapacita Dalešic je velká, nicméně díky průtočné turbíně v Mohelně je teď stálá hladina vody v Jihlavě po celej rok, což kvituje ekosystém kolem toho. Nějak teda není zájem, aby tam velkou část roku tekl jenom potok, proto je omezený množství vody, co odtamtud odebrat.

            Dálkový vytápění má problém s ohledem na nízkej tepelnej potenciál z kondenzátoru. Pára je tam v podchlazeným stavu a ani to skupenský teplo pak nedá moc, je to prostě už moc studený, aby se s tím dalo rozumně něco dělat a nedejbože to snad tahat do Brna. Skleníkům by asi 30-40 °C stačilo, ale s ohledem na to, jak vypadá pobřeží Španělska a Portugalska, kdysi bohatě dotovaný, mám tušení, že by se to nevyplatilo ani kdyby to provozoval přímo ČEZ a tak si dodával energii „zadarmo“.

            1. Behemot 19.4.2021 v 11:16

              Dálkové vytápění je osvědčená praxe. Nevypadá to, že by Elektrárna Opatovice chtěla Hradec Králové, Pardubice nebo Chrudim odpojit. Současným trendem je přechod z parovodů na horkovody.
              Pro dopravu tepla z Dukovan do Brna byl vypracován projekt současně s projektem JE Skryje, jak se zpočátku nazývala. Tehdy nebyly finance, dnes „nejsou“ pozemky. Do Brna to bylo výhodné proto, že by bylo možno využít místní rozvodnou síť tehdy zásobovanou uhlí spalující teplárnou.

              1. Ale třeba parovod z Chvaletic do Kolína byl téměř dokončen a nakonec z toho nebylo nic. Je to dodnes vidět podél železniční trati.

                https://www.energyweb.cz/web/index.php?display_page=1&subitem=1&zprava_id=1226&display_day=2003-3-13&display_archive=1&display_my=2003-3

                1. Brundibar 20.1.2012 v 8:04

                  Na konci odkazovaného článku je napsáno, že projekt byl zastaven kvůli sníženým požadavkům na odběr páry.
                  Jak uvádí Elektrárna Kolín: V roce 1993 došlo k zastavení výstavby parovodu z Chvaletic, který se ukázal jako naddimenzovaný a ekonomicky nenávratný.
                  Souvisí to hádám s restrukturalizací průmyslu po roce 1990. Centrální vytápění v Kolíně je dnes „poháněno“ plynem a je skoro celé horkovodní.

              2. Já vím, že ty seš prostě ygňorek, ale občas mi připadáš jak mentálně retardovanej. Nízkoteplotní turbíny v JE jsou přece úplně to samý, jak vysokoteplotní turbíny v uhelnejch elektrárnách, to dá rozum.

  5. Zásadní podmínka tendru na dostavbu Dukovan je požadavek na max. 1200MW blok.Ten má ale jenom Rosatom a Westinghouse.Tendr vyloučením Rosatomu fakticky končí,je rozhodnuto.Leda z toho zase nějak vycouvat,jako posledně.

    1. Zásadní podmínka tendru na dostavbu Dukovan je požadavek na max. 1200MW blok.
      Je dobré se podívat, jak tato podmínka vznikla…

      1. Předpokládám jde o omezenou kapacitu chlazení z Mohelna.

        1. čez oficiální:Výkonové omezení lokality Dukovany vychází z výsledků analýzy technických a přírodních limitů, kde pro umístění reaktorů s výkonem do 1200 MWe je nutné realizovat menší rozsah akcí s výrazně menšími riziky než při umísťování bloků středního (1450 MWe) a velkého (1750 MWe) výkonu. Při předpokládaném souběžném provozu nového jaderného zdroje v lokalitě Dukovany se současně provozovanými bloky Jaderné elektrárny Dukovany lze provozovat pouze blok s výkonem do 1200 MWe tak, aby nebyl přesažen celkový čistý elektrický výkon v lokalitě Dukovany 3250 MWe. V případě středního (1450 MWe) nebo velkého (1750 MWe) bloku by musel být předčasně odstaven minimálně jeden blok stávající elektrárny. Pro technologii středního výkonu s dvěma parogenerátory (1450 MWe) je nereálné zajistit dopravitelnost těžkých a rozměrných komponent v podmínkách dopravní infrastruktury ČR. Souběžný provoz dvou bloků středního (1450 MWe) nebo velkého (1750 MWe) výkonu je z důvodů limitů lokality vyloučen.

          1. by musel být předčasně odstaven minimálně jeden blok stávající elektrárny
            Toto již neplatí…

        2. Předpokládám jde o omezenou kapacitu chlazení z Mohelna.
          Je dobré si přečíst dané výzkumné zprávy, které s tímto operují. Pak je také si dobré uvědomit, jak v ČR tyto zprávy vznikají…

          1. Neměl byste konkrétnější údaje? Že bude tato odborná zpráva politicky cinknutá a neobjektivní, je nabíledni.
            Ale já jako neodborník nejsem schopný sehnat konkrétní fakta že tomu tak je.

          2. Taky by mě to zajímalo.
            Nebyl by odkaz na ty výzkumné zprávy? Když si je může běžně přečíst Marty…, tak určitě mohou i ostatní z veřejnosti.

            1. Ono je to taky o tom, že si blbouni masivně pořizují tepelné čerpadla a klimatizace. A to v situaci kdy se zavírají evropské JE. Což v letních měsících když frčí klimatizace naplno a je sucho a nedostatek vody v řece, může způsobit problémy s chlazením JE.

              Prostě je v tomhle státě strašný bordel a já nechci vědět jak to tu dopadne.
              Všechno na palici a vzhůru nohama, a tupé stádo se s nadšeným hýkáním bezmyšlenkovitě žene z jednoho kouta ohrady do druhého, podle toho jak zrovna štěká mediální ovčácký pes.

              1. kaBrnak 19.4.2021 v 12:15

                1) Problém, který popisujete, je pozorován v t.zv.vyspělých zemích obecně. Není to typický problém pro tenhle stát.
                2) Problém s chlazením JE nastane, když se porouchá přehradní hráz. Tento problém podrobně rozebraly a medializovaly různé Duhové Děti Arniky, když poukazovaly na to, že MVE byly při povodni sice kompletně mimo provoz, JETE sice stále dodávala proud, ale je nebezpečná, protože kdyby se protrhla přehradní hráz, nebylo by ji čím chladit.

                1. Na trvalej provoz nejspíš asi ne (ne hned, než by se protáhly trubky hloubějš), na dochlazování s prstem v prdeli.

            2. Nebyl by odkaz na ty výzkumné zprávy?
              Zkuste třeba odkaz níže. Až to budete číst, tak přemýšlejte nad tímto. Vzhledem k tlaku zdejšího průmyslu na ruské řešení je velmi podezřelé stanovení chladícího limitu na 1200 MW (tedy on není tak stanoven, ale je tak prezentován). Naopak se to velmi hodí pro vyřazení jistých uchazečů.

              Jinak řečeno, pokud by se narazilo opravdu na limit 1200 MW, tak by daný tvůrce hodnocení měl navrhnout a zhodnotit opatření pro větší bloky. Stručně lze řící, že každý technický problém má řešení…….ale…..musíte ho chtít najít…..Chápeme?:-)

              https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP469

        3. Behemot :
          “ Předpokládám jde o omezenou kapacitu chlazení z Mohelna.“

          – keby tie bloky chladili prietokom z rieky, tak by v tej rieke plávali varené ryby.

          1. Co to zas žvaníš?

    2. Hualong One su je neni do 1200 MWe?

      1. Číňani už jsou vyloučeni cca měsíc,z bezp.důvodů

    3. Případně pokud je zadávací požadavek vysloveně III+, tak eště by to mohli zkusit s ATMEA1, i dyž šance moc velký nejsou.

  6. Tato vláda se snad musela dočista zbláznit. Teď čtu, že avizovaná cesta do Moskvy byla zastírací manévr.
    Tak jestli to budou podobný zastírací manévry, jaký předvádí estébák už osmým rokem, tak to moc nedopadne. Všecky manévry se doteď odehrávaly na domácím hnojíčku, ale tady se obávám toho, jestli si vláda s čučkařema neukousli víc, než jim vejde do huby.

  7. omg, samozrejme, babis odvola 18 rusov, urobi sa vyhlasenie o zapojeni ruskych agentov do sabotaze, a vy predpokladate ze babis & co. nemaju dostatocne dokazy aby si toto dovolili? lol

    1. Na invaziu do Iraku boli svojho casu dokazy prezentovane na tlacovke. A predsa to nebola tak uplne pravda. Vzhladom na to, kolko Rusov vlastni v CR majetok a pobyva tam, je pre mna nepochopitelne naco tam posielali nejakych rovno z Kremla, stacilo pouzit tych co tam uz mate.
      Na dokazy sa nikto nehra. Gliwice, Tonkinsky zaliv, Irak su ukazkou ako sa veci robia ked sa chce. Rovnako ako autor si nerobim iluzie o Rusku, ale ani o dalsich clenoch partie mocnosti. My sme tu iba v ulohe stekajucich ratlikov bez akehokolvek vplyvu.

      1. Milý semancko, příliš podléháš bolševické propagandě. Tonkinský záliv proběhl až po několika letech neustálých teroristických útoků Vietkongu proti Jihu, ostatně z toho důvodu tam pozvali Američany, prostě už nezvládali příliv atentátníků mezi miliony uprchlíků ze severního komunistického ráje.
        A ani stokrát opakovaná lež o chybějících chemických látkách v Iráku se nestane pravdou. On ten Saddám ty tisíce Kurdů otrávil asi čím? A po obsazení se samozřejmě chemické látky našly, jen ne tolik, kolik bylo ve zprávě CIA a hlavní průser byl ten, že to nebyla místní výroba, ale německá.

        1. Tak to bych tedy poprosil o nějaký seriózní zdroj. Konkrétně, co se těch německých jedů a jejich množství týče.

        2. Zkus si dohledat oficiální americké přiznání, celá zpráva byla kompletně vymyšlena speciálním oddělením CIA, nic neexistovalo, ani žlutý Uran z Afriky. Všechny fotky objektů, továren atd byl Fejk. Jediné co našli, byly zbytky tak starých chemicých zbraní, že se v nich nikdo nechtěl vrtat, tak to Iráčanů vyhodili do pouště. Ale nenašli se naprosto nic, čím bylo argumentováno, naprosto nic.
          A Kurdy Sadám plynovka v 80. letech, nikdo neříká, že nikdy neměl ZHN, ale prokazatelně je neměl v roce 2002. To nejsoubinformace z Ruska ale oficiální z USA a z VB.

    2. wondog :
      “ samozrejme, babis odvola 18 rusov, urobi sa vyhlasenie o zapojeni ruskych agentov do sabotaze, a vy predpokladate ze babis & co. nemaju dostatocne dokazy aby si toto dovolili?“

      – Babišovi dodá tajná služba také dôkazy, aké chce, stačí nadiktovať. A ak nestihne tajná služba, tak zaskočí za nich Moravec z TV a dodá dôkazy v nedeľnej diskusii.

      Doteraz dala ČTV dostatok dôkazov o všetkých zločinoch Ruska a Putina, včetne dôkazov o napadnutí Nemecka Ruskom v minulom storočí.

  8. Vlastně jsou ti rusáci chudáci.
    Za 150 milionů obyvatel jsou schopni vybrat pouze 2 manekýny hrající si na diverzanty. Všude se u těch diverzí nechají nafilmovat a na akce jezdí pod svými občanskými jmény zřejmě proto, aby byli co nejslavnější.
    Když mají někoho otrávit tím nejjedovatějším jedem ze všech jedů na zeměkouli odnesou to jen 2 křečkové a to ještě musí chcípnout žízní.
    Ve Vrběticích vyhodí do vzduchu vykradenej muničák s municí určenou k likvidaci a jen díky této diverzi dostanou syrští demokratičtí soudruzi na prdel od zlého diktátora Assada. Všem je přece jasné, že kromě Vrbětic nikdo na zeměkouli, včetně Amerických soudruhů, není schopen do té vzdálené Sýrie munici dodat.

    1. > Za 150 milionů obyvatel jsou schopni vybrat pouze 2 manekýny hrající si na diverzanty.

      Mno, tak oni přiletěli, splnili svůj úkol a odletěli aniž by je někdo chytil.
      Navíc předpokládat, že Rusko udělalo v EU 2-3 takovéhle operace za posledních 6 let by bylo silně naivní,
      takže ani to, že dvě z nich pak (možná) nešly úplně podle plánu, mi nepřijde divné.

      > Všude se u těch diverzí nechají nafilmovat a na akce jezdí pod svými občanskými jmény zřejmě proto, aby byli co nejslavnější.

      Tak zkuste přiletět do nějaké země EU, pohybovat se tam a nenechat se natočit kamerou.

      > Ve Vrběticích vyhodí do vzduchu vykradenej muničák s municí určenou k likvidaci

      Podle oficiální verze muničák vyletět do vzduchu neměl; Nejspíš to, vzhledem k chaosu a laxní ostraze, bylo jen dobré místo pro instalaci výbušniny. Akorát jedna bomba vybuchla předčasně a kvůli tomu pak neodcestovala ani ta druhá a vybuchla taky v tom muničáku.

      1. Joker
        a tomu co jste napsal vážně věříte?

        1. Tak když shrnu co jsem napsal:
          1. Ty dva u nás, ani v Británii, nikdo nechytil.
          2. Ruští agenti nepochybně na území EU za 6+ let provedli daleko víc akcí než 2-3, takže by nebylo nijak překvapující, že 2-3 nevyšly podle plánu.
          3. Je prakticky nemožné přiletět do země EU (+ Británie, tam dvojnásob), pohybovat se tam a vyhnout se kamerám.
          4. Podle oficiální verze k výbuchu nemělo dojít ve Vrběticích. (Konkrétně oficiální verze je, že munice v době výbuchu měla být v Bulharsku, ale jedna bomba vybuchla dřív a následně neodcestovala ani ta druhá.)

          Co z toho přesně rozporujete?

          1. Joker :
            „2. Ruští agenti nepochybně na území EU za 6+ let provedli daleko víc akcí než 2-3, takže by nebylo nijak překvapující, že 2-3 nevyšly podle plánu.“

            – podľa tých foto na letisku v Británii – na ktorých odfotili ruského agenta na jednom mieste , a na tom istom mieste druhého agenta v rovnakej sekunde (!!!) – je dokázané, že ruskí agenti dokážu cestovať v čase. Dúfam, že nespochybňuješ fotky dodané bratskou britskou tajnou službou.
            Takže tí agenti môžu v rovnakom momente previesť niekoľko útokov. A keď sa útok nevydarí – vrátia sa v čase , a prevedú opravu !!!

            „4. Podle oficiální verze k výbuchu nemělo dojít ve Vrběticích. (Konkrétně oficiální verze je, že munice v době výbuchu měla být v Bulharsku, “

            – fiííha, takže tí ruskí agenti tam nedali iba tu svoju bombu, oni tam nasťahovali aj všetku tú muníciu……

            1. Nebylo to na jednom místě. Bylo to na exitu v Heathrow a na konci chodby jsou tuším troje „turnikety“ vedle sebe, každej s krátkou chodbičkou. Pochopitelně identickou, je to hliník a nějakej umakart. A každej z těch dvou vocasů šel jinou chodbičkou.
              Podobná vyfikundace je i v Ruzyni. Je to proto aby cestující rychlejc vysmahli.

      2. Se na to aspoň trochu voblíknu, ne? Do Anglie si zaletím jako hipster s plnovousem, do ČR si přidám léta, šediny… hlavně nelítám, ale pohybuju se tak, abych nešel přes nejsledovanější infrastrukturu (třeba přijedu trajektem z Norska)… pokud teda chci páchat. Protože je mi jasný, že se to bude vyšetřovat a jednou provařenej xicht = konec kariéry. Pokud ale nejsem ten, co páchá, ale mám jen sbírat informace, tedy koukat, poslouchat, sledovat, tak se můžu pohybovat jako Pat a Mat… je to k zamyšlení.

        1. Jestli není spíš podezřelý člověk, který cestuje nestandardní trasou a dopravními prostředky. Navíc mi pozemní cesta přijde celkově rizikovější.
          Krom toho letadla jsou dneska (nebo teda alespoň 2014-2018) něco jako lepší autobus, navíc nevím jak daleko je v Ruzyni systém pro rozpoznávání obličejů, ale v roce 2014 tam určitě nebyl.
          Provařenej ksicht měli až po Salisbury, což bylo o 4 roky později.

          Mně osobně se to, že agent prostě normálně přiletí letadlem, zdá pravděpodobnější, než něco ve stylu špionážního filmu.
          Problém to asi začne být až do budoucna, s biometrickými pasy a systémem rozpoznávání obličejů (kdy stejný člověk s pasem na jiné jméno bude automaticky podezřelý).

        2. Hanes :
          „Se na to aspoň trochu voblíknu, ne? “

          – kde by nabrali rusáci prachy na viacero oblekov ??!! Putin je rád, keď ich nemusí posieľať v trenírkach.

          Však aj toho novitchoku im dal iba tak máličko, že to všetky obete prežili.

      3. Tak jinak.
        Než týhle kravině, to už bych spíš uvěřil zprávě, že soudružku Němcovou znásilnili ufouni. Ale holt každý máme asi trochu jiné vnímání světa.

      4. Jak to, že je nikdo nechytil, máme přece jasné důkazy, ne? .-D

  9. Nemyslím si, že by někdo z Babiš crew ráno vstal, bouchl do stolu a rozhodl se, že to těm Rusákům dneska nandá. Nejspíš proběhly nějaký konzultace s ostatníma tajnejma v NATO. A nebouchli do toho stolu, dokud neměli souhlas všech. Přecejenom to chce krytý záda.
    Jenom mi není jasný, jestli v tom ty agenti jeli, proč je hned někam neuklidili a nechali je tu sedm let vesele courat BISce pod nosem.

    1. JirkaCV 19.4.2021 v 7:29

      Dnes ráno jsme slyšel v hlášení veřejnoprávního rozhlasu, že tuzemská policie hledá dva agenty GRU, kteří se prokazují falešnými pasy.
      Dobrý, ne?

      1. Zvonek by byl, kdyby ted na zaklade ruznych tipu vsimavych ovcanu pochytali fury ruznych typku a ty dukladne vyslechli.

        1. Stačí změnit pár slov a bude zase aktuální: https://vlast.cz/soubory/nahrane/aget.jpg

    2. JirkaCV :
      “ Nemyslím si, že by někdo z Babiš crew ráno vstal, bouchl do stolu a rozhodl se, že to těm Rusákům dneska nandá. Nejspíš proběhly nějaký konzultace s ostatníma tajnejma v NATO. A nebouchli do toho stolu, dokud neměli souhlas všech.“

      – ale noóó …. Do rusáka si môžeš (musíš !!!) bouchnou kedykoľvek, radšej častejšie.
      ==========================

      “ Jenom mi není jasný, jestli v tom ty agenti jeli, proč je hned někam neuklidili a nechali je tu sedm let vesele courat BISce pod nosem.“
      – to je predsa jasné : Tí rusáci sú magori, a tak sa chovajú. Však ani novitchoku nedokázali nasypať do pohára dostatok.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2025