We all die in the woke submarine - zpět na článek

Počet komentářů: 523

  1. Už nadpis se povedl (ač je to bohužel černý humor), jak za starých časů.
    Co mně osobně šokovalo nevíce, je ta cena zájezdu. Že jsou lidé morbidní a rádi navštěvují místa tragédií, je faktem, steně tak,že jsou si zato ochotni i připlatit.
    Ale čtvrt míče v americkech, proboha,za co? Za příšerné podmínky v nudném sestupu i výstupu a potom mizerný pohled na místo činu, který se dá zažít i pomocí fotek nebo dokufilmů, obojího už je dost?
    Tohle nebyla obyčená rozežranost, to už je statusová záležitost ve stylu „já na to mám, já si poskočím, já si vyskočím“. Měli na to, poskočili si, ale už nevyskočili. Líto je mi hlavně toho kluka, kterého fotr do výletu uvrtal zřejmě s tím, že to z něho udělá chlapa.

    1. Tak někomu nestáčí koupit si třeba Iphone. Status je status:
      https://vertu.com/products/signature-v-black-gold-diamond-iron-black-alligator

      1. Čím víc zlata a diamantů, tím víc adidas.

        1. Pravda, a Vertu bylo mimořádně oblíbeným doplňkem u bohaté ruské komunity.

          Do té míry, že značkový obchod Vertu, který býval v Pařížské, měl všechny materiály i v ruské podobě a po personálu se plynná ruština chtěla.

          (O kus dál je krám s křišťálem, kde zase prodávala paní s plynnou znalostí japonštiny, a brala za to už v nultých letech přes 120 měsíčně.)

          1. Celníci teď dva prodávaj v dražbě. Je to po nějaké velké akci, která proběhla snad před pěti lety.
            https://www.nabidkamajetku.cz/Home/Detail/104583

            1. Dle spisovky před 10 lety. Asi podvod na DPH 450 milionů.

          2. Kombinace černé, zlaté a diamantů by mi seděla spíš na šejky ze Zálivu, ale ruští zbohatlíci jsou taktéž vyhlášení vytříbeným vkusem.

            1. Rusove tomu jeste museji dat spesl punc, jako treba ruzovy plast, nebo podobnou uchylnost. Musis nejak dat najevo, ze sis na to vlastni pili nakradl a ne jen zdedil diru do pisku.

              1. Pokud si dobre pamatuju, tak rusaci by tam jeste chteli napis Adidas…

                1. Adidas? A nejsou na tuhle znacku vysazeni spis UKcka? Ty poznam podle teplaku…

      2. Ajfoun je hovno status. Má ho kdejaká socka

        1. Btw, tohle je ten důvod, proč luxusní značky bojují proti fejkům. Oni vědí, že by si Mařena nikdy echt Vuittonku nekoupila, nebo že by si Pepan naškudlil na nový Brajtle. Ale maj strach, že jejich potenciální zakazníci nebudou chtit solit prachy něco, co má kdejaká Mařena a u čeho si bude každej myslet, že to je fejk za čičapade od Čongů.
          Prostě, že přijdou o svůj nimbus statusového symbolu.

          1. Nenaškudlil

    2. Od určité úrovně bohatství výš už můžete sbírat jenom zážitky.

      1. Nebo, jako v tomhle pripade, zamritky. Jejich seznam ale bude dost kratkej…

        1. Zážitek nemusí být pozitivní, stačí kdyź je silný :)

    3. Šmarjá.
      1) 250k dolarů je pro ty lidi asi takovej výdaj, jako když si ty koupíš vstupenku do aquaparku v Čestlicích, nebo do ZOO.
      2) pokud máš Titanic jako hobby, zajímá tě a studuješ ho, tak poměrně logicky ho chceš vidět. Já mám jako koníčka historii a vojenskou historii a rád chodím do muzeí, na různá bojiště nebo očumuju různý barabizny, ačkoliv v těch muzeích je jen zřídka něco co bych neznal aspoň z fotek, na bojištích je většinou hovno k viděnì a hrady jsou tisíckrát přestavovaný a mobiliář je obvykle neautentická zpatlanina všeho možnýho. Z tohohle hlediska mi ponor k Titaniku přijde velice logický.

  2. Prostě lowcost zážitek, který je horší než aktuální virtuální model. Kdo kdy byl v nějaký hloubce tak ví, že vizuálně uvidí extrémní hovno a lepší se mrknout na nejnovější 3D model „streetview“. Ale s tím se nedá machrovat na večírku a vybásnit, jak sereš za hadrem do kýblu.

  3. Myslím že se Dfens ve článku dopustil několika chyb.
    Pokud vím, tak posádka neseděla na dně, protože tam musela být kosa jak sfiň a bylo by to velmi nepohodlné. Měli tam nějakou podlážku a tapecírung.
    Z údajně vysoce hořlavého plastu. Který by zřejmě neprošel ani v automotive. Natož ponorkomotive.
    Ani rus si neobkládá ponorky zevnitř sibiřskou jedlí, ikdyž by to bylo cool, eko a možná i feng-šuej friendly. Ač ve vtipech o rusech se obvykle něco podobného říká.

    Ovšem ta komprese ?
    To by musel být kompresní poměr 10:1 aby se tam něco vznítilo a to by posádka byla už na paštiku. Pokud by se vnitřní prostor smrskl jen o 30-50% tak i to by je okamžitě zabilo. Myslím že i při menším kompresním poměru by to dotyčným roztrhalo picní kapiláry.
    Což by byla ovšem extra zážitkové turistika, podobná té ukrajinské s TOS-1 solncepjok. Takže by si tam třeba užili pár desítek sekund nebo minuty pliváním krve a pomalým dušením.

    1. Vyšla dobrá knížka o sovětských atomových ponorkách, je temu dobrých třicet let:

      https://www.databazeknih.cz/knihy/podmorska-atomova-dramata-203512

      Autor tvrdí, že požár na atomové ponorce není nijak mimořádná událost, ale věc, se kterou se počítá a kterou musí matrosové zvládnout.
      Pěkná je taky historka, jak do důstojnické jídelny instalovali velké zrcadlo, a když se ponorka ponořila, měli spoustu štěstí.

    2. kaBrnak 29.6.2023 v 9:34
      „To by musel být kompresní poměr 10:1 aby se tam něco vznítilo a to by posádka byla už na paštiku.“

      Nevím, ve fyzice jsem dost slabý, ale nebyl tam kompresní poměr minimálně 150:1? Teda jestli jim to ruplo na půl cestě ke dnu…

    3. Dole by melo bejt neco kolem 380 atmosfer. Takze predstava, ze se to lehce zkrouti a chvilku vydrzi je z rise snu. Pokud tam probehl nejaky zazeh, tak to bylo prakticky instantne uhaseno vodou. To, co DF nastinil, nemohlo probehnout. Resp. teoreticky mohlo, pokud se to posralo v mensi hloubce, ale tipoval bych, ze i opakovany ponory (bez testu, protoze majitel byl pica) neznicily ten trup natolik, aby to ruplo pred 2 km.

      Dole je tlak jak krava a je to jeden z duvodu, proc je snadnejsi poslat cloveka na Mesic nez do Marianskeho prikopu. (napr.)

  4. Jestli to měli rychlý?
    Toť otázka. Ale myslím si, že ano. Když uvážím karbonovou konsktrukci, řekl bych že se prolomila dovnitř podobně jako skořápka vajíčka a pak jen krvavé bubliny okolo tělních dutin.
    Můj osobní tip je, že vteřinu to netrvalo.

    Zdalipak by to někdo uměl nasimulovat…

    1. youtu.be/8tW4zfTeJqM
      Titanový model ponorky v hloubce 1500m v čase 6:45.
      Uvidíme, jestli to týpek zkusí i s replikou Titanu a pořádnou vysokorychlostní kamerou.

      1. Lauri a Anni patří mezi mé oblíbence.
        Docela bych si vsadil na to, že ta karbonová piksla taky jen buchla a bylo.

        1. Zahlidl jsem údaj 20ms – mozek to ani nestihne zpracovat, než je na kaši.

    2. Tady je imploze zeleznicniho vagonu, rozdil JEDNE ATMOSFERY. V hloubce 2km je rozdil 200 atmosfer, u Titanicu 380 atmosfer. Let that sink :)

      Videa tohohle existuji z duvodu, ze pri cisteni parou se to prej obcas muze osklive zvrtnout.

      https://www.youtube.com/watch?v=VS6IckF1CM0

    3. V podstate to, co napsal DF, je blbost. Ten rozdil tlaku je tak silenej, ze zadny zkrouceni a zazeh nebude. Proste to ta voda rozdrti na sracku. Ostatne v Norsku v 80. (neo v 90.?) letech se posral potapecsky zvon a pri rozdilu 9 atmosfer (resp 9:1) to ty potapece zabilo instantne. Jednoho to roztrhalo na sracky. 9:1 je v 90 metrech IIRC. (kazdych 10 metru jedna atmosfera)

      1. Pseudo-edit – tady slo o rozdil vzduchoveho tlaku, pretlakova komora vs normalni atmosfera. Toho roztrhaneho potapece lze najit na fotkach na netu, urcite nekdo doplni nazev nestesti, ja si hovno pamatuju, takze v tomhle nepomuzu.

        Pokud jim ta ponorka rachla treba na 2 km, tak to probehlo vicemene instantne a jakykoliv pokus o zazeh posadky byl instantne uhasen.

        Also DF taky nema presny udaj o tom, jak to uvnitr vypadalo. Byla tam podlaha z nejakeho … neceho, nevim ceho, videa k dohledani na youtube, je jich tam ted jak nasrano :D

        1. Byford Dolphin? Tuším, ze to roztrhalo toho, co byl nejblíž ke komoře, protože změna tlaku tam byla nejrychlejší.

          1. Jo, to je vono! Dekuji

  5. Ostrov doktora Morreaua v praxi, skrze WHO a Billa gatese:

    https://protiproud.info/politika/7278-vyroba-zombii-schwab-gates-a-who-to-mysli-smrtelne-vazne-vyzkouseli-si-to-s-vakcinami-za-covidu-ted-to-jiz-cpou-i-do-potravin-vyroba-deti-bez-matky-a-otce-ve-zkumavkach-britsky-parlament-dal-souhlas-fiala-se-jiste-rychle-prida.htm

    Je to poněkud OT, ale velmi důležité.
    Ačkoliv, spíš bych řekl že blábolení o utopených miliardářských dementech je ve skutečnosti masmediální OT kouřová clona. Která má za úkol odklonit pozornost vofcí od těch důležitých prasáren co se dějí za oponou. Kteréžto věci budou reálně rozhodovat o našem (ne)přežití.
    Třeba jestli fialenkova vláda podepíše nějako genocidně-jateční dohodu s WHO. O čemž se dozvíme jen z jednoho odstavce na poáté stránce novin. Zatímco miliardářské utopence máme na talíři od rána do večera už několik dní.

    Co myslíte že přijde zase za prasárny na podzim, poté co jsou lidi bez peněz, nemají ani na jídlo a chystá se nenápadně další kolo covid games a dalších prasáren od Billa Gatese a WHO ?

    1. :-) Někdy se taky dojmu že řeší jen „dvorní tragédie. Kývači prožívají svůj sen medii oliarchiády, no to mne podrž.
      Výňatek:
      Třeba jestli fialenkova vláda podepíše nějako genocidně-jateční dohodu s WHO.
      ..konečně dám co všichni ví ale možná čekají na signál kdo první, tak jo chunta s buldozeranty 108 pětidemolice a budu pokračovat s mým tradičním CTRL

      Helena
      27. 6. 2023 14:48
      Odpovědět Helena
      Dokonce, když to domýšlíte dál, tak země, které už amíkům nechtějí dát svoje nerostné bohatství, tak se jako “migrací” zbaví mladých mužů, kteří by mohli své země bránit. Tím USA a Británie zabijou víc much najednou. Džihádisti budou zabití v ukradinských zákopech a země plné nerostů zůstanou bez obránců. Stanou se tak snadnou kořistí USA a Británie.

      4
      -1
      Odpovědět
      sergej
      27. 6. 2023 16:20
      Odpovědět Helena
      Nezlobte se ale jsou to dětinské představy v podbilderberku bruselon výměny obyvatel evropy smetánkou pindostanu globálních lichvářů. Už mne neserte a vzdělejte se KURVA a nekejhejte jak husy. Je to na internetu týden aby jste nezůstali úplně blbí. Pořád to máte před očima a chodíte okolo a ani vám to v užvástaných palicích “slušnosti, jo? Kdeže?! V těch blbých kebulích nesepne a nesepne oběti. Pusťte si to 3x aby jste věděli o čem to je. himlhergot
      https://www.facebook.com/watch/?v=643006961047647

      4
      -1
      Odpovědět

      1. A jistě probíhající návazná dění. A zase použijí výňatek z kabrňáka se souvisejícími odkazy.
        : Co myslíte že přijde zase za prasárny na podzim, poté co jsou lidi bez peněz, nemají ani na jídlo a chystá se nenápadně další kolo covid games a dalších prasáren od Billa Gatese a WHO ?

        29. 6. 2023 12:05
        Tržní militaristé, fuj.
        https://www.facebook.com/vaclav.vanek.77/videos/879333770044984
        https://www.pokec24.cz/blog/sok-pres-slovensko-se-z-ukrajiny-pasuji-deti-na-odber-organu-v-zapadni-eu/#comments
        ———————–
        Ještě so odplivnu: pohrkaní vibrátoři nechte si své orgasmy do komůrky a choutky francimóři mne veřejně „dupat hormonálníci. A čuňata kopulující bossingostalkingovými kádrováními svého „plodismu brutopýrace. Zhovadilí :-)

    2. Vůbec nic, kabrňáku, tou dobou už totiž budou dávno mrtví. Rád bych ti připomněl, že jsi v lednu a únoru zhruba 10x prorokoval, že cituji „do 2-3 měsíců“ budeme všichni mobilizovaní a odvelení do mlýnku na maso v Bachmutu, a pochopitelně mrtví.

      To by vycházelo na duben, maximálně květen v Bachmutu.

      Teď je konec června.

      Takže jediný možný závěr je: všichni už jsme byli odvedeni, mobilizováni, odveleni do Bachmnutu, tam zabiti přesně jak jsi prorokoval, a teď se vykecáváme v očistci. To také dokonale vysvětluje řadu příspěvků…

      1. Ano, ruská propaganda, západní prpaganda tvrdí,že rusko je na kolenách, že prohrává, že má drtivé ztráty. A nadějný převrat! Hledej rozdíl, honzo.

        1. A taky se s oblibou říká, že Rusko tvrdilo, že operace potrvá 3 dny. Margarita Simonjanova asi není Rusko, že?

          1. Lže se na oběma stranami, ani to jinak nejde. Ovšem lgbtnsdp nlze okecat, ani pravoslavnýho ježíše.

          2. A Putin měl mít za poslední rok a půl tři rakoviny, dvě mrtvice a ještě plochý nohy. Jo a měl bejt už 3x po smrti.

            1. Koza

              Kdyby měl putin 3krát po smrti, tak by si ho západ musel vymyslet. Bez putina není do čeho tlouct. A tlouct se musí!

          3. Problem ovsem je, ze toho jednoho lhare nedobrovolne financujeme.

          4. Je fer ale dodat, ze ty tri dny mela trvat uplne jina operace, pouhe vykopani kijevske vlady (scifi, ale Rusaci to holt videli jinak). To, co se rozjelo pote, je prece jen jinej level. Ty dve akce maji pouze spolecneho Sojgu, Gerasimova a Putina.

        2. Rozdíl je v tom, merce, kdo to tvrdí konkrétně tady, opakovaně a hystericky. Ne v nějakých médiích někde jinde.

      2. Já bych zmínil spíš to, co jsem tehdy nezmínil. A to sice 11 AMERICKÝCH ZÁKLADEN V ČR. Protože takováhle drzost a debilita vlády, vyrazila dech i mě.
        Tohle jsem si nedokázal ani představit.
        Takže jestli tady chceš jásat nad tím, že se kaBrňák spletl s termínem mobilizace, a tato začne až tady budpu americké základny a vojska v desetitisícových počtech, včetně jaderných zbraní…

        Tak je to jako jásat nad tím, že nepřišla meteorology předpovězená lokální povodeň, ale zato se k městu nezadržitelně blíží neuhasitelný rozsáhlý požár co už teď zabírá stovky hektarů.

        1. Musiš počítat s tím, že i ruská pr se mýlí a blafuje.aeronet má základnu v usa.

        2. Na „11 amerických základen v ČR, včetně jaderných zbraní, s desetitisíci amerických vojáků“, by sis tedy své peníze vsadil? K jakému datu?

          Nebo zase jen meleš klávesnicí, ale dobře víš že je to blbost, jaké ani ty sám nevěříš natolik, aby sis vsadil?

        3. “ 11 AMERICKÝCH ZÁKLADEN V ČR“

          Tohle cislo je ale spatne. Zakladen bude 14, kazdej kraj bude mit vlastni zakladnicku a svoje vlastni krajsky velitelstvi. Umisteni nekterejch uz jsem tady prokec driv :D

          „Protože takováhle drzost a debilita vlády, vyrazila dech i mě.“

          Skoro bych rek, ze debil jsi akorat ty. Zkusil jsi si ten DCA alespon precist, kdyz uz ne pochopit?

          https://mocr.army.cz/assets/informacni-servis/zpravodajstvi/dca_-_navrh_schvaleny_vladou.pdf

          1. Pro pořádek – každý, kdo si tu „smlouvu“ DCA přečte, v ní najde řadu nehorázností a i výslovných nebezpečí. Ale jsou to úplně jiná, než o jakých blábolí Kabrňák. Kabrňák tradičně pomáhá vládě, když od reálného nebezpečí odvádí pozornost k absurdním hysterickým smyšlenkám.

          2. Nebude. Bude jedna, od Aše po Bílý Karpaty, bude sd jmenovat Camp Biden a Češi se vystěhujou na Ukrajinu, kterou bude potřeba dosídlit, jako po druhy světový Sudety.

            1. Jako, ze se nam nejprve vrati Zakarpati, pak se tam Cesi presunou a nasledne bude UA usilovat o navraceni Zakarpati? Ja bych to rozhodne nepodcenoval… ;-)

              1. Když už vracet zakarpatí/podkarpatí, tak Maďarům. Součást Uher byla ta díra výrazně dýl, než trvala ta trapná a prodělečná epizoda s ČSR. Baladu pro banditu 2 můžem natočit i bez toho. Beztak by to byla sračka, jako všechny porevoluční sequely socíkovejch trháků.

                1. To je pravda, ovsem neprobehlo by konecne reseni ceske otazky a Polaci by mohli rvat, ze chteji taky, pak Rumuni a ve finale by z UA zbylo 15minutove mesto. Paprice se v Za/podkarpati nedari, navic by se pak Madari mohli zase cukat, az by to vraceli a koukala by z toho jen dalsi neprijemnost v Bruseli. Uz ted staci, jaka jsou s nimi nedorozumeni diky te jejich pitome reci.

  6. Ta ponorka je vlastně docela zajímavá. Co to udělalo s lidmi.

    Někde umřelo pár lidí, co si zaplatili vejlet, kterej nebyl zase nijak extra drahej. A těch keců kolem toho jsou mraky. Proč?

    Že byla ponorka blbě postavená? No jeje, bylo jejich rozhodnutí do toho jít. Lézt na Mount Everest a další hory taky není úplně bezpečné, ani levné, ani to nijak lidstvu neprospěje, a stejně tam lidi choděj. Pak jsou lidi, co lezou bez jištění na převisech, dělají Red Bull akrobacie, nebo třeba, to se podržte, závodí v autech.
    Vysmívat se, že z té ponorky měli naprd výhled, nebo jak si tu v diskuzi někdo promítá chlapce, ze kterého se měl tímto stát muž, to už mi přijde úplně zcestné.
    Jako obvykle se pak našli lidi „Já to říkal.“. Ti se objeví vždycky, ať se stane úplně cokoli. Jen čekají, až jejich slova padnou na úrodnou půdu, a někdy to holt vyjde.
    Když se nad tím zamyslím, přijde mi výlet tou ponorkou pořád daleko zajímavější než dovolená na pláži v Chorvatsku. A čtvrt milionu dolarů není zase tolik peněz, dají se pořídit i mnohem dražší výlety. Třeba do vesmíru; tam kdyby někdo z turistů umřel, bylo by to úplně stejné.

    Pro mě je tedy zajímavé to, jak to najednou všechny zajímá, aniž by to mělo jakýkoli vliv na jejich život. Proč to lidi tak strašně moc zajímá? Taky je zajímavé jak se připomíná, kolik ten výlet stál; a vůbec, ten výhled stál za prd, a srali tam do kýble. Jako vážně?

    1. Tahle diskuse má nějaký vliv na váš život, že je pro vás zajímavá?
      Většinu lidí narozdíl od vás holt někdy zajímají i takové věci, které vliv na jejich život nemají.
      Z vašeho pohledu je to to divné, ale je to tak. Ale že si odporujete a sám činíte to, u čeho se podivujete po druhých anebo že jste musel přemýšlet ,abyste přišel na to, že potopit se do čtyřkilometrové hloubky je zajímavější než běžné ležení na pláži v Chorvatsku, tak potom už se ani nedivím,že čtvrt USD mega za tohle je pro vás v poho částka, gratuluji, asi jste pilně pracoval :-).

      1. Ano, baví mě to pozorovat, proto jsem taky položil ty otázky.

        Jasně, že lidi zajímá spousta věcí. Svět je pestrý, každý se zajímá o něco. Tohle ale zajímá všechny. Nepřijde vám to jako důvod zajímat se o to, proč vlastně?

        1. Přijde. Takže bych to viděl na shodu, že lidi se zajímají o různé věci :-). Cca před měsícem jsem třeba na TyTrubce shlédl detailní analýzu bitvy u Východních Šalomounů 1942, včetně rozhodování se v podmínkách fog of war. Jamamotovi ani Nimitzovi už s tím neporadím, na moje bytí to taky bezprostřední vliv mít nebude, ale právě to zapamatování si nutnosti nepodceňovat získávání co nevíce infa ke správnému rozhodování je dobrý sekundární efekt. A z této ponorkové causy zas dobré vždy si uvědomit poměr cena/výkon zážitku, byť v menších kategoriích než statisíce dolarů.

          1. V něčem vás to poučí. Nedávno jsem shlédl na Youtube Mentour Pilot hromadu různých leteckých incidentů, kde se třeba rozebíralo jak člověk v kritických okamžicích myslí, a proč tedy může udělat takhle hloupou chybu a podobně.
            U té ponorky vyšetřování teprve začalo, o příčinách se pouze spekuluje, takže zatím není úplně z čeho se poučit. Snad jen to, že potápět se do takové hloubky může být dost nebezpečné, což jsme snad věděli…

    2. sinuhet: s lidmi to neudělalo vůbec nic. Z pohledu účastníků je to stejné jako turistika do Černobylu nebo Osvětimi, akorát je to o něco dražší a nedá se dojet autem až před vchod.

      Z pohledu „komentátorů“ je to stejné jako jakékoliv jiné neštěstí – jedno, jestli vlak narve do mostu ve Studénce nebo se zrakví polský kamioňák na přejezdu, motorkář skončí vhodně před kamerou ve sloupu nebo vybuchne někde v tramtárii v přístavu sklad dusičnanu amonného. Vždycky je to stejné – hledají se „zajímavosti“ (byl bohatej, bílej, manažer, bankrotář…), vůči tomu se kde-kdo má potřebu vyvětit (typicky souhlasně, však hajzl bohatej/s mašinou/sporťákem/s drahou dovolenou ať chcípne) a spousta na tom jen honí lajky a „vysvětluje“, případně tvrdí, že „to bylo dávno jasný“, ač o daném fenoménu ještě včera nevěděli vůbec nic a o aktérech neví nic ani dnes.

      Morbidní zvědavost je každopádně lidská feature, not a bug. Takové popravy byly svého času taky skvělá zábava pro plebs. Tj. abych to shrnul, nechápu, z čeho jste překvapen a že vidíte, že to „s lidmi něco udělalo“. Já vidím pořád to stejné.

      1. Tak. Navíc vyletní ponorka neimploduje každej den a výletní ponorka k Titaniku, plná miliardářů už vůbec ne. To prostě pozornost zákonitě vyvolá. No a protože internet je plnej grafomanů a chytrolínů, tak každej musí přispět svou troškou do mlýnice. Ale klid, za tejden se na to zapomene.
        Na covid už se taky zapomnělo. A jakej to byl mediální hit.

        1. Z tohohle pohledu je to určitě zajímavé, to máte pravdu.

          Právě že covid tenhle můj zájem začal. Od té doby, nevím jak předtím, je permanentně nějaké téma, kterým se najednou zabývají úplně všichni. Teď je zrovna každý fanouškem do ponorek nebo výhledů na Titanik. Čekal bych, že tu roli bude hrát Prigožin, ale tam je to asi moc složité.
          Kéž bych dokázal říct, co bude lidi zajímat zítra. Tím by se dalo vydělat peněz :)

          1. Prigožin na západě už nikoho nezajímá, eto maskirovka. Převrat v rusku se nekoná. Černochová prý pravice s pirátem lipavským se můžou posrat.

          2. V tématu Pirožkin ss momentálně nic moc nového neděje, nebo děje, ale nic se o tom neví. Možná sebrali Surovikina. Nebo taky ne. Pokud jo, tak se nic moc neděje, čistky po takové události nepřekvapí asi nikoho.
            Ale Pirožkin není téma samo o sobě, je to jen jedna z mnoha událostí rusko ukrajinské války a ta pozornost a vášně vzbuzuje furt.
            Abych to parafrázoval, o Druhý světový se mele furt, o nájezdu u Dieppe nebo útoku na St. Nazaire už výrazně méně.

          3. Lidi bude zítra zajímat kunda. Stejně jako staletí předtím i potom.

            1. jako že, kunda proti vodě, utáhne ai tři ponorkolodě?

            2. Francie. Dneska je to Francie.

        2. Je ale zajímavý, jak tahle událost opět obnažila určitou věčnou lidskou nízkost. Máme se nejlíp v historii, ale stejně se najdou furt uřvaný nevděčný zakomplexovaný svině s refrénem Eat the rich…

            1. Klimajugend.

          1. To je spíš takovy zadostiučinění lidových vrstev à la Sice nejsem miliardář, ale zase neimploduju v ponorce. On to nemusí být nutně negativní fenomén, je to taková ta variace té staré psychologické finty, podle který velký majetek štěstí nepřinese.

          2. Máme se líp ale končí.

            1. merce
              29.6.2023 v 14:50

              vy gdo? :D

      2. Nejen zvedavost. Tady je prece to spravne zadostiucineni, ze na ty prachaty hajzly taky doslo.

    3. Já si z toho beru ponaučení nelézt do karbonových ponorek, protože ten materiál vykazuje určité vlastnosti, které jsou dost nežádoucí. To jsem nevěděl. Odteď už zas jen staré dobré ocelové:-)

      1. Já osobně bych do žádný ponorky kromě nějaký jako „muzeum“ nevlezl ani za zlaté prase. To opravdu není typ zážitků, co bych vyhledával.

        1. Sem byl v jedný v Historic Dockyards v Chathamu. HMS Ocelot. Diesl ze 60. let, takže celkem moderní a relativně prostorná. Ale furt klaustrofobní stisněná rakev. Fujtajksl. Ale jestli budete mít někdo cestu kolem, vřele doporučuji. Muzeum fakt zajímavý.

          1. No to je už docešla macek. Když to srovnáš s nějakým U-boatem, to byly rakvičky. Bratránek byl tady, to by mě taky zajímalo.. Ale potopit se v tom, to ani za nic.

            https://www.tripadvisor.com/Attraction_Review-g1177047-d1048456-Reviews-German_Submarine_U_995-Laboe_Schleswig_Holstein.html

            1. Nemluvě o U-bootech z I. světový, to teprve byly stroje.

              Dvojplošníky ze dřeva, plátna a drátů taky nic moc. A úplný vrchol, zeppelin, doutník naplněný vodíkem. Zejména ti dva kulometčíci na horním střelišti, to musel být pocit…

              1. úbóty z konce první a začátku druhé byly jako docela víceméně to samý, nejaká drastická inovaca fak neproběhla

            2. Také bych se nerad potopil* v ponorce…
              Ale ponořit se by nemuselo být tak hrozné…

              * Z toho pohledu je nepříliš vhodný pojem „potápěč“, když provozuje ponory…
              Navíc z jazykového hlediska dlouhé „á“ implikuje potápění nějakých objektů…
              Takže kdo potápí (správně by ovšem bylo „ponořuje“) sebe, je „potapěč“ s kratkym…
              „Potápěč“ s dlouhýýým je tudíž bojový plavec alias „žabí muž**“…

              ** Žabích žen bude asi ještě mnohem méně než stíhacích pilotek, o těhotných tankistkách ani nemluvě…

      2. https://www.sftourismtips.com/uss-pampanito.html
        A je to prdel. Když kolem projede nějaká větší loď, tak je to i s pohoupáním.

        1. Tak v USA mají v muzeu i vrak CSS Hunley, ponorky na kliku. První ponorka co dosáhla bojových úspěchů. Potopila unionistickou fregatu a dvakrát sama sebe. Asi by bylo pro Konfederaci efektivnější ji zabalit a poslat seveřanům. Nevyplaceně, na účet adresáta.

        2. K cemu je v tom plasti ta hromada lochen? Jako laik bych cekal, ze to bude delat turbulence a zvyssovat hluk.

      3. I obycejny laminatovy lode casem vykazuji erozi matrijalu, obcas se v plasti udela bublina, protoze se odtrhnou od sebe vrstvy. Karbon neni nic moc jinyho, jen jinej typ vlakna. V tom miste je pak samozrejme potencialni riziko.

        1. Proto by se to mělo rentgenovat. Což prý zkušený expert navrhoval. Načež ho majitel vyhodil a najmul někoho, kdo to nenavrhoval.
          On ten karbonový kompozit asi úplně blbej nápad nebyl, ale posrali údržbu a kontrolu. Což se musí dělat i u „plechovejch“ ponorek.

          1. Setrilek sulin. Defektoskopie u takoveho kramu mela byt samozrejmost a rozhodne by nestala raketu. Ten RTG je v podstate vetsi zubarskej digitalni RTG. Ale kdo chce kam… tak je tam.

    4. Meritum článku je IMHO v tom, že kdosi měl spoustu uvědomělých keců a ostentativně ignoroval názor odborníků, načež to dopadlo takhle. Jasně, můžu mít silné řeči, ale když je pak průser, musím počítat s tím, že mi ty silné řeči někdo omele o hubu.
      Zda tam byl někdo, kdo si to koupil za čtvrt mega nebo za 10 litrů, je zajímavé hlavně v tom, že člověk by čekal, že za ty prachy bude bezpečnost vyšší a systém propracovanější.
      Diskuze ohledně karbonu je taky zajímavá, protože ukazuje, že není pokaždé nejlepší použít to, co je zrovna v módě a nejnovější – kov je možná out, protože „je to starý“, ale některé mechanické vlastnosti může mít i lepší. Technika má být jistým zdravým způsobem konzervativní, zejména pokud na tom visí lidské životy. Má se konstruovat podle rozumu, ne podle módy a image.
      Podobné případy ukazují na to, jak by to být nemělo. Jasně, není to první případ.
      Co se týká zmíněného horolezectví, někdy horolezce zabije vyložená smůla, ale taky je řada případů, kdy umře, protože to dělá přesně tak, jak se to dělat nemá.

      1. No, tak tady ten borec věděl, že když to neklapne, zcela jistě mu už vůbec nikdo nikdy nic vo hubu neomele.

        1. Hajzlik jeden vychcanej. Meli by ho posbirat, aby mu pozustali zakazniku mohli nachcat na hrob.

        2. V tomhle kontextu je asi dobře, že se například do jaderných technologií neserou diletanti s inovativními přístupy.
          Tenhle debil prostě tak dlouho pohrdal všemi konvenčními přístupy, až se ucho utrhlo.
          V tomto případě to stálo život JEN pět lidí. Je fakt zatraceně dobře, že se do jakýchkoli výkonových jaderných technologií, nemohou pouštět smradi a diletanti, jakkoli bohatí. I ten pitomec Musk, si při té své, řekněme „emoční nestabilitě“ nejspíše uvědomuje, že by jej to nestálo jen pár ztracených životů lidí na startovací rampě, plus pár stovek miliónů dolarů, ale že by to mohlo stát životy, při hodně nepříznivé konstelaci okolností, řekněme pěti miliónů zcela nezúčastněných lidí. Doufám, že to takto dlouho zůstane.

      2. „za ty prachy bude bezpečnost vyšší a systém propracovanější.“
        Než co? S čím to srovnáváte? S tou dovolenou v Chorvatsku?

        To, že je karbon křehký, a praská, to se tak nějak ví; proto třeba nechci jezdit na karbonovém bicyklu, mám strach, že bych si zarazil zlomenou tyč do zadnice. A kolik lidí na tom jezdí.
        „Má se konstruovat podle rozumu, ne podle módy a image.“ O to přesně podle mě šlo. Vydělat peníze. Postavit to tak, aby to vydělalo peníze. Turistická výprava ale není nic jiného než „móda a image“, nebo proč myslíte, že tam ti lidi jeli, chtěli udělat nějaký historický objev? Asi těžko.

        „Podobné případy ukazují na to, jak by to být nemělo.“ Jo, to je jediné, k čemu celé to halo může být. Poučení.
        „ěkdy horolezce zabije vyložená smůla“ – tady to byla taky docela smůla, pár ponorů ta ponorka už dala. Ale jednu věc mají ti horolezci v drtivé většině případů (vyjma profesionálů, co třeba lezou v zimě na vysílače, protože se tam nedá jinak dostat) společnou: Vlezli tam pro zábavu. A ta zábava spočívala v tom, že dělají něco nebezpečného, na hraně možností. Jako ta ponorka.

        1. sinuhet
          Bohužel jste nekomentoval první odstavec mého příspěvku, který je v něm nejdůležitější.
          Neporovnávám s dovolenou v Chorvatsku, ale s jinými ponorkami, které takhle nedopadly.
          Tak každý to o karbonu asi neví, když ho tam dali. IMHO to má vědět konstruktér. Pokud by to věděli a stejně ho tam dali, je to ještě horší. Jinak nevím, zda skutečně byla příčinou závada v kompozitu, to se už asi nedozví nikdo, materiál na analýzu jaksi nebude.
          Turistiku ani podnikání cest pro zábavu jsem nekritizoval, to si mne s někým pletete.
          Zdravě konzervativní má být konstruktér. Netřeba, aby tetka, co letí opalovat špeky na Kanáry, rozuměla letadlům, ale konstruktér by měl.
          Zda byla nehoda Titanu prostě smůla nebo konstrukční vada jako důsledek namachrovanosti a podcenění rizik, je právě předmětem diskuze.

          1. Poslední věta má všeobecnou platnost a bude platit vždy, pokud bude nějaká lidská činnost spojena s nějakým rizikem, které ale bylo už předem popsáno a zdokumentováno na jiných případech.

            Jsou lidi, kteří viděli přední půlku Titanicu už asi tak třicetkrát a vždy to bylo poměrně bezpečně, takže to riziko potápění se do čtyř kiláků, je popsáno opravdu dobře. A všichni ti lidé, co ty zatracené zbytky Titanicu a ten bordel okolo viděli mnohokrát, jej vždy viděli z aparátů, které nejspíš byly navržené s ohledem na všechna popsaná rizika.

            Poučení z tohoto příkladně varujícího případu je takové, že se nemá lézt do čehokoli, jehož navrhovatel/konstruktér/provozovatel si ověřitelně a verbálně vyloženě libuje v obcházení všech myslitelných rizik, předpisů a bezpečnostních řešení, které mají ta rizika aspoň z větší části eliminovat.
            Nikdy se asi nepodaří eliminovat rizika všechna, zvláště ta, která vycházejí z prostého lidského faktoru, nebo přímo lajdáctví a nasalámismu.
            Těžko eliminovat, z pohodlnosti či lajdáctví zfixlovanou, rentgenovou zkoušku homogenity materiálu, ze kterého se pak následně vyrobí třeba nějaký ventil na 500 atmosfér – a který se následně, v místě té neodhalené nehomogenity, roztrhne a způsobí explozi celé nosné rakety například.
            Potíže s tímhle faktorem, měli v minulosti hlavně Rusáci, ale i Amíci – prostě „jenom“ někdo něco ojebal, nezkontroloval správné osazení atd. Nehavarovalo to kvůli zcela vadnému, či poddimenzovanému návrhu, ale fyzickému provedení.

            Tohle bylo od prvopočátku vědomé balancování na hraně, přičemž pan ředitel si ono balancování, případně pohrdání „tradičními postupy“ i mediálně hodně vychutnával. Možná je dobře, že okoštoval vlastní medicíny – třeba si další dají pozor.
            Zvláštní je to ale právě v době, kdy jsou ta rizika dost dlouho známá, podrobně popsaná – ale my se na ně, z nějakého záhadného důvodu, vysereme a uděláme si to po svém.

            1. Jasně, selhání lidského faktoru může přijít vždycky. Ale vyrazit odborníka, co varuje před vadou, aniž by se to prověřilo (předpokládám, že při prověření by na to přišli) a ještě to zabalit do ideologických kydů, to je to, co nechápu a neberu.
              Já nevím, jestli byla prvotní ideologie nebo prvotní byly prachy a ideologie byla jen reklamní nátěr – asi to druhý, ale jistý to není.
              Ještě bych zmínil tu namachrovanost. Ono sebevědomí je fajn, ale jen do jisté míry. Od určité úrovně začíná zatemňovat rozum, protože se přece nemůže nic stát a všemu rozumíme a ostatní jsou blbci.

    5. Me to napriklad zajima z profesniho hlediska. Pracuju v kontrole kvality. Delal jsem s treba s nejakyma jehlama do trysek. Nahodne vybery a destruktivni zkousky. Nuda, ale kdyz se neco posralo, byli jsme jisteni. Tady na ty ponorce je videt novej pristup. Onehda jsem v hospode vyslechl nejake vyvojare appek do matlafounu. Ze prej naco QA a nejaky slozity testovani. Appka je potreba vydat a na chyby pak upozorni zakosi. Akorat u ty ponorky uz jaksik nema kdo udelat bugreport.

      1. „Appka je potreba vydat a na chyby pak upozorni zakosi.“

        …proto nemám Android.

        1. Childeater: tohle je dnes všude. Microsoft to má jako oficiální politiku – enterprise zákazníkům říká něco jako „nový systém je spolehlivý, protože byl odzkoušen na milionech domácích zákazníků“. Ale naskočí na to úplně všichni IT, kteří mají možnost „over-the-air“ updatů koncového zařízení/instance včetně automobilek. Tzn. každý, jehož software je připojené na internet a zákazník si nemusí aktualizace stahovat sám.

          Odlišné je to u enterprise aplikací s opt-in aktualizacemi, které si zákazník musí sám vybrat a nainstalovat (typicky z důvodů interoperability). Protože tam je nutné zákazníkovi tu aktualizaci PR „prodat“. A aktualizace s popiskem „napravujeme 185. objevenou chybu tento týden“ by mohla vyvolat nežádoucí otázky, zda to tedy vůbec bylo testované, nebo byla zákazníkům poslána de facto pre-alfa verze. A pokud pre-alfa verze, tak zda by náhodou vývojáři neměli platit zákazníkům za testování v production-representative prostředí, namísto zákazníci vývojářům.

        2. Jak tohle konkrétně souvisí s Androidem? 8-o

          1. Podle me nijak zvlast. McIntosh ma sice +- jeden OS a vicemene stejny HW vsude, ale ze by ty appky nejak vyhravaly… Podle me je to vsude podobny. Android, MS, McIntosh, vsechno jedna pakaz.

    6. mně to je celý u prdele, ať se třeba potápijou v batyskafu a lítajou do stratosféry balónem, zajímá mně jak demontovat tendle zkurvenej režim co většině lidí akorát kurví život, to se počítá?

      1. Asi ani ne, obávám se.

        1. to pak ale soudím, že ať si nestěžuje :D

      2. Tak co tu děláš?

        1. hraju si na horníka :D

    7. Jojo. Potopila se lod s migranty u Recka – who the fuck cares? Stovky lidi mrtvych.

      OMG, ztratil se kontakt s ponorkou s par milionarema. HLEDEJTE JAK VZTEKLI!#$!$!!!

      Docela zajimavy socialni experiment.

    8. Je prece politicky lepsi, zabyvat se zmizelymi miliardari, nez resit nase zmizele miliardy v jakesi valce nekde na vychode.

  7. Zaplatili si za zážitok, bol to najväčší zážitok v ich živote, len si ho nestihli ani uvedomiť.

    1. Tenhle zážitek čeká každýho z nás. Ale něco mi říká, že jejich konec byl vlastně pohodovej. Neměli čas se ani vyděsit. Ne každej má tuhle kliku.

      1. Von ten vbuch je hodně rychlej no.

        1. Bych řek, že to bylo rychlejší než odezva nervové sítě, takže ani nic necejtili. Asi bych to bral. Tak ve stopadesáti letech.

          1. Já nejsem žádnej pámbíčkář ani pověrčivec, ale tak nějak se mi z fyziologického a biologického hlediska nezdá, že jakákoli rychlá smrt od dekapitace, přes střelení do hlavy až po vbuch je do určité chvíle vteřin či desítek vteřin úplně nevnímatelná a nevnímaná.

            1. Po dekapitaci* mozek ještě nějakou dobu (netuším kolik vteřin, ale asi nanejvýš tak 10-15) funguje, průstřel hlavy se dá dokonce přežít s větším či menším postižením…
              Ale tomu vbuchu bych věřil, stejně jako třeba rozdrcení betonovým panelem…
              Tam se opravdu nebavíme o vteřinách, i takový okámerk je moc dlouhý (nízké stovky milisekund)…

              * Z hlediska vědomí jde ovšem o „detruncinaci“ – tedy oddělení trupu…

              1. Možná funguje, ale asi nevnímá. Ty mrkající uťaté hlavy z gilotin…nevím, no.

                1. Těžko říct…
                  Při explosivní dekompresi ve velké výšce se uvádí doba užitečného vědomí 10-12 vteřin…
                  Tam ale pořád běží krevní oběh a nějaký zbytkový kyslík přinese…
                  Při dekapitaci ihned* ustane průtok krve mozkem…

                  * Vzhledem k výše uvedenému se cíleně vyhýbám pojmu „okamžitě“…

                  1. v Pamětech kata Mydláře píše Svátek o experimentu s nasazenou uťatou hlavou zpět na krk. Zajímalo by mě, jestli by člověk dokázal popsat své pocity, pokud by se s ním provedl dosti neetický experiment, jaký kdysi provedli v SSSR s tím čoklem.

                    1. Nj, i když pominu, že je to román, tak jde o situaci, kdy je mozek neporušen a teoreticky může nějakou dobu fungovat na zbytek kyslíku. V případě imploze v ponorce ale žádný mozek není, jen kaše.

                2. Mno, kdysi jsem četl, že v dobách, kdy se gilotinovalo jak na běžícím páse, proběhl následující experiment: hypnotizér se bezdrátově připojil na odsouzence a vnímal všechno, co zažíval ten nešťastník, 1:1. Načež došlo k useknutí hlavy. Hypnotizér prej to málem nedal, hrozná rána, pálení na krku a desítky vteřin dosti nepříjemný pocity, pak naštěstí byl link přerušen. Takže asi nic moc, radši zástavu srdce ve spánku.

                  1. To se jako připojil bezdrátově přes Blue Tooth, WiFinu nebo kurva jak?

                    1. Za dob gilotiny a nějaký WiFi? Tenkrát používali hypnotizéra IrDA.

          2. Ty jo to já takový ambice nemám… dokud bude člověk schopnej pohybu, chození nemluvě a bude to myslet, proč ne. Ale po 75 už přestává bejt o co stát.
            Babi letos je 91 a posledních cca 8 let už stojí za hovno. Ale teď už je zase v tej fázi, že už fakt neví a vlastně je to takový dítě. Už odeznělo i to ego.. je to smutné, ale zajímavé zároveň. Ale já bych se bez možnosti pohybu či myšlení trápit nechtěl.

            1. Tak pokoj a klid babičce, ikdyž je to už zlý.

            2. Finkelstein celý život poctivě chodí do synagogy, dodržuje příkazy a zákazy, světí svátky, ale po 99. roce věku jako když utne. Po půl roce se za ním vydá rabín a říká: „Většinu lidí v mládí Tóra nezajímá, ale v stáru se vrací k víře předků, vás už jsem dlouho v templu neviděl, co se děje?“

              „Rabbi, když na mne JHVH očividně zapomněl, radši se mu nebudu připomínat“

              1. Jihočech

                Ano, v bibli a podobných čmárů je hodně mouder, vytahují se ty, keré nejsou perverzní

                1. Ale tohle není Bible, to je životní zkušenost a vtip aškenázského židovstva.

                  1. Jasně, židovstva,někdo přestoupí na dementní víru a je z toho aškenci, nedej bože národ.
                    Židovstvo je čistý blud. Jedná se o sociální skupinu. Půl žid, čtvrt žid, žid po matce, aškenázy …samé hovadiny

                    1. Akorát je to jediný národ, který přežil ze starověku. Kde jsou kdysi mocní Chetité, Asyřané, Médové, Skythové, Tyrhéni…

                      A dědění židovství po matce dává docela dobrý smysl. Pater semper incertus…

                    2. Jihočech

                      Jasně,aškenaci a národ, izrael a národ, počti si něco v haploskupinách,budeš se divit.

                    3. Nebudu, já jsem v Izraeli byl. Každý hostitelský národ si své židy změnil k obrazu svému, takže dnes jsou celé rasové spektrum lidstva od pihatých modrookých ryšavců až po Falaše.

                    4. to Jihočech Honza29.6.2023 v 20:55

                      dnes vidíme přerod národa v přímé přenosu… např. francouzského národa či švédů…. modroocí blonďáci jsou čím dál tmavší, francouzská fotbalová reprezentace je přímo ukázková. tak nějak je to i s židama, tak nějak to bylo s původními římany a dnešními italy.

                    5. JH
                      přemýšlím, jestli lze současné Židy stále považovat za národ.

                    6. To závisí na definici národa :-)
                      Taktéž na tom, koho všeho započítat, jestli jen Izraelce, nebo i diasporu, a koho z diaspory, ortodoxní, liberální, nenáboženské?
                      Jeden liberální rabín se zamýšlel nad rovnicí judaismus-Bůh= ?

                    7. Právě u diaspory jsem se zadrhl.
                      Pro účely judaismu je jistě klíčové uvažovat národ.

                      Fakticky to je opravdu hodně různorodé. Skorem bych řekl, že je „Žid“ je podobně široký pojem jako „Kelt“

                    8. Checht, o tomhle jsem se jednou bavil s kolegou, jehož bratr provozuje restauraci a on mu občas vypomáhá. Přijela nějaká dámička z Prahe a začala ho poučovat, že by měli mít na jídeláku keltská jídla, protože jsme tady všichni Kelti. Tak volá na bráchu do kuchyně: „Solomon, pocem, prej jsme ňáký
                      Kelti!“

                      A další anekdota. Arabští teroristé unesou letadlo, zajistí posádku a jeden terorista říká“ Kdo je tady Žid, ať se postaví“. Vstane rabín s jarmulkou a starozákonním vousem a říká: „Kdo je tady Žid? To je chlapče, velice dobrá otázka…“

                    9. Vzhledem k tomu, že 9 z 10 diskutujících na tomto serveru vyznává princip jazykového iridentismu, je odpověď jednoznačná – kdo mluví jidiš, to je příslušník židovského národa, a kdo mluví hebrejsky, to je příslušník izraelského národa!

                      Nebo tak něco. Případně se vhodně interpretuje historie, aby to vyšlo jak má.

                    10. jediný? Co třeba takovej číňan?

                  2. Až to tady židovský slouha přivede do řiti,tak se většina ráda obrátí k ježíšovi, a zas budeme v prdeli

            3. shifty: Jak jsi dospěl k poznání, že se člověk bez myšlení trápí? Větší blud jsem ještě neslyšel.

      2. Jako eutanazie trosku drazsi, ale zato spolehlivy a extremne rychly. Jen nevim, jestli jim o to slo, ackoli pro to udelali prakticky vsechno.

        1. Moc spolehlivý to nebylo, a ta ponorka za sebou měla už nějaký ty desítky ponorů. Taková euthanázie by mě teda nasrala.

          1. Musis to brat jako eutanazii s adrenalinovym bonusem. Krivarna od provozovatele, aby z tebe vytahal vic prachu.

          2. A nebyly ty desítky ponorů tou příčinou, proč se to posralo? Že pan ředitel, libující si v obcházení všeho, co se obejít dalo, prostě sral na nějaké -řekněme třeba kontroly- struktury toho materiálu, se vztahem k nějaké únavě vlivem obrovských tlaků?
            Zvlášť v tomto případě, kdy ten krám byl vyroben z materiálů, jaké se na ponorky do velkých hloubek běžně nepoužívají?
            Pikantní na celém tom srabu je, že kdyby ten pitomec držel hubu na uzdě, tak z toho dneska byla jenom „běžná nehoda“, bez celého toho kontextu s bezpečností, předpisy, varováním zkušenými odborníky a těmi „inovativními přístupy“.
            Právě díky těmto sebevědomým kecům, si spousta lidí položí rovnítko mezi inovativní a ojebané.

            1. To rovnítko mezi inovativním a ojebaný je celkem výstižné. Bohužel se stejná filosofie aplikuje na celé národy. Dovezeme jim hromady negrů, kdo je proti, je odejit jako u té ponorky, a teď jde jen o to, kde jsme. jestli před ponorem, nebo až po.

            2. Reditel na nic nesral, protoze tyle ponorky jsou mimo regulace a tim padem standardy jsou pouze doporuceni a zalezi na kazdem soudruhovi XD

    2. Zapomněli si uvědomit že spíš je očuchaný blízký vesmír i s vo gou a ty stávající technologie neumožňují lidem cikcakovat si po něm jak pasáčkům hus po kopcích za vsí. A odbornící tvrdí že mořská hlubiny vlastní planety mají zadokumentované zblízka a zevrubně s detaily ještě méně s omezující technikou, chtěli se podívat na vrak ve čtyřkilometrové hloubce exluzivně blízka? Tak jim tamní prostředí předvedlo co dovede s odpuštěním a nebo i ne pozérů s aušusem technologie.

  8. Jen pro informaci k tomu „ovladači bez zálohy“: https://www.youtube.com/watch?v=ClkytJa0ghc&t=55s konkrétně čas 0:58, věta „we keep a couple of spares on board“.
    A pak se divíte, proč vás mají za dezinformační web, tohle je přímo klasická ukázka:
    – jasně, ta ponorka byla – dle informací týchž médií, které přeci tak neseriózně rozdmýchávali covid games nebo tak propagandisticky adorují Fialu – poněkud woke,
    – ano, wokeují se nám všechny obory, v IT to začalo, snažit se v IT přijít s něčím jako výkresem návrhu řešení (v nějaké formální notaci a řešit jeho úplnost, realizovatelnost, logičnost a integritu vazeb…) je dnes skoro svatokrádež přesně kvůli takovýmhle frikulínům jak se prezentoval S. Rush,
    ALE
    – to vše výše uvedené je jen pocitový názor, navíc smíchaný s nepravdivými či primárnímu zdroji neodpovídajícími (viz video) informacemi (ovladač bez zálohy nebo redundance – ano, redundance tam nebyla, ale taky píšete „nebo“ a zálohy byly tedy přinejmenším dvě, pokud vezmu jeho větu hodně volně, tak jen jedna .. tedy za předpokladu, že do toho videa nekecal). A to je dezinformace jak z příručky. Ne že by to ve světle problémů s integritou trupu a přešlapy v materiálovém inženýrství bylo nějak významné, ale ta informace se svojí vahou tak nijak moc nelišila od „názoru odborníka“ např. na mrazáky v ulicích (i když ten Flégr si aspoň neříká D-FENS ale dává všanc svoje reálné jméno a pověst), ale pokud něco prezentuji jako seriózní glosu, měl bych alespoň zvládnout práci se zdroji (když už používáte přídavná jména a příslovečná určení víc, než redaktoři ČT a iDNESu dohromady). Tak to bych jen doporučil pro příště…

    1. Nechci být sprostý. Tak jen stručně.
      Bez zálohy znamená, že neměli záložní systém, když selže ovládání, nikoli ovladač.
      we keep a couple of spares on board znamená, že např. pilot má v cokpitu 6 kniplů, ale protože je bez zálohy ovládání (např. tříokruhový hydraulický systém), jsou mu k hovnu, když mu vyteče hydraulika, rupnou tažná lanka, nebo selže fly by wire.

      1. Hluboce lituji, ale Vaše vysvětlení, které sice může být relevantní a logicky správné k technologii ponorky samé (to ale není nikde řečeno, neboť k zálohám řídícího systému samotného jsem neviděl ani vyjádření na webu, ani v mých odkazech, ani v diskutovaném článku), není bohužel relevantní k větě „Propracovaný řídící systém spočíval v joysticku pro herní konzoli bez zálohy nebo redundance.“ Ze slovosledu jednoznačně vyplývá, že část věty „bez zálohy nebo redundance“ se zjevně vztahuje k předmětu věty „joysticku pro herní konzoli“, protože pokud by se „bez zálohy nebo redundance“ vztahovalo k systému samotnému, musely by tyto atributy být buďto uvedeny ihned za slovy „řídící systém“ nebo by řídící systém byl před nimi opět uveden nějakou formou reference (např.: „..pro herní konzoli, navíc sám bez zálohy nebo redundance.“), případně by rozvitý podnět „řídící systém spočívající v …“ byl uveden trochu jinak, ideálně interpunkčně.
        Doporučím tedy přesněji analyzovat původní text a zlepšit práci s ním, aby nedocházelo k dalším dezinformacím (jak jsem již uvedl výše, ani článek sám, ani jím odkazované či mi dostupné zdroje neuvádí nic o problematice zálohování systému jako celku či zálohování jeho kritických komponent/celků).
        A opět i Váš příspěvek je tak diskuzně pochybený a svým způsobem sofistikou: poslední řádek „we keep … wire“ je skutečně pravdivý, k informaci S. Rushe korektně doplňující, že i kdyby tam ovladači dláždil, tak je mu to houby platné, avšak není relevantní k (v tomto vlákně diskutovanému rozporu v) informaci a formulaci v článku uvedené, neboť ta hovoří o něčem zcela jiném, co navíc popírá informace z uvedeného zdroje.

        1. Přestaň tady elfovat. Je to stejně na píču.

        2. Ale hovno! Když už tu kýblujete Vaše úvahy o dezinformaci na základě větných rozborů, račte prosím zjistiti si rozdíl mezi: „bez zálohy nebo redundance“ a „bez zálohy, nebo redundance“.

    2. To už by jste větší úspěch s označováním za dezinformátora sklidil s tím, že by jste poukázal na to, že to nebyl joystick, jak tvrdí D-FENS, ale gamepad.

      1. I tak. :-)
        Teď dáme kulturu, zaťatí všelijak jo?
        https://www.youtube.com/watch?v=j0VRP31-0oE

    3. Technická: „DEZinformace“ vyžaduje úmysl klamat ostatní.
      Pokud se jedná o nevědomky šířenou mylnou informaci, je to „MISinformace“.

      1. Ale pan zdechovský říká, že dezinformace je opakem informace. Zavádíte tu nové termíny.

        1. Jazykem minulého režimu štvavé vysílačky a zakázaná literatura.

        2. Pan Zdechovský má pětku z češtiny, pětku z latiny a zase si sedne do lavice :o)

          1. Pan Zdechovský je zvláštní směsice rozumu a aktivismu. On si dost dobře uvědomuje, co se děje, jen nechce riskovat a ztratit co má.

        3. Informace je z definice sdělení, které snižuje míru neurčitosti u příjemce…
          Již pan profesor Wiener, vynálezce kybernetiky, říkal, že sdělovací prostředky přinášejí množství zpráv, ale vůbec žádné informace…
          Na druhou stranu i nesprávné či přímo nepravdivé sdělení, může příjemce ujistit…
          A kdo je si svým názorem 100% jistý, s tím žádné informace ani dezinformace nehnou…

          1. To je podstata definice informace – jeji hodnota je neprimo umerna pravdepodobnosti jevu, ktery ta informace popisuje.

        4. Marně přemýšlím, co hmotného/nehmotného je pod tím pojmem opak informace. To je asi, jako bych říkal byla mi poskytnuta data a byl mi poskytnuta opak dat.

          1. prostě záporná informace, co je na tom nejasnýho? +informaca, -informaca :D

          2. Z hlediska definice by to bylo sdělení, které u příjemce zvýší míru neurčitosti…
            Máte snad takových matoucích zpráv málo?

    4. Ještě k tomu „woke“ – nepoužívejte laskavě slova, kterým nerozumíte, jako nadávku. Woke rozhodně nevzniklo v IT a nemá vůbec nic společného s nekompetencí, neplánováním a extrémně vysoké časové preferenci. Woke vzniklo na humanitních fakultách a jak patrno z překladu, jednalo se o studenty kteří se „vzbudili“ a prozřeli „systémový útlak všeprostupující bílou západní civilizaci“ – jmenovitě to vzniklo z teorie Intersekcionality, což je 2D matrice kdo je nejutlačovanější.

      Nejlépe na českém internetu to popsal/přeložil Kechlibar:
      https://kechlibar.net/2023/03/26/woke-podle-freddieho-de-boera-aneb-definice-se-kterou-se-da-pracovat/

      1. Woke je dědictvím staré špatné gnóze, se kterou se Církev potýká posledních 1700 let. I když se ji povede potřít, jako v jižní Francii v 13. století, pokaždé znovu a znovu vystrčí svou ohavnou hlavu, naposledy v podobě hegeliánské filosofie.

        1. Máš-li tou ohavnou hlavou na mysli přímo Hegela, jedná se o trefný příměr.
          Nevypadal jako dobračisko. Anebo ho malovali surrealisté.

    5. DFensova identita není žádným tajemstvím. Ta přezdívka je z filmu Volný pád, protože tak byl blog zaměřen. Zadejte si do Google „Kdo je Dfens“, a odpověď vám dá hned první odkaz.
      Nebo zajeďte na nějakou akci, kde ho potkáte osobně.

  9. Vypadá to, že milionáře nemá nikdo rád. Na jednu stranu se multi-kulti komouši radují, že se utopilo pár imperialistických zrůd, na druhou stranu tady čtu, že to byli ukázkoví multi-kulti fanatici, kteří si mysleli, že padesátiletý bílý muž, je něco jako morová rána. Ale třeba se jim před smrtí rozsvítilo a pochopili, jaké nehorázné blbosti to vykládali.

    1. Proti miliardářům, jakožto společenské vrstvě nic nemám, ale proč bych je měl mít, u všech Marxů, rád?

      1. Smysl sdělení chápu tak, že kdekdo je má vyloženě nerad…

        1. Ano, pochopil správně. Ty dva předtím mám v ignore, takže nevím co tam psali. Nicméně z kontextu to vypadá, že to nepochopili. Je takové heslo, chytrý pochopí a blcům to nevysvětlíš.

      2. zaplatili největší daně?

        1. Urcite? Ja mam porad pocit, ze skupina beznych pracujicich je vyzdimana o pomerove vetsi dane, nez skupina miliardaru.

        2. Jo. Ti nejbohatsi jsou znami tim, ze dlouhodobe neplati zadne, nebo jen minimalni dane.

          https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/dane-bezos-musk-bufett-zuckerberg-finance-usa.A210608_145753_eko-zahranicni_mato

    2. On spíše každý ví lépe, než oni, jak by ti milionáři měli naložit s jejich penězi. A pokud s nimi naloží jinak, je máslo na hlavě…

      1. Chtěl jsem říct požár na střeše, duh.

        1. To zmatení jazyka máš z Babylónu nebo tě infikoval Jacq?

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2025