Jak jsem se stal podezřelým z podpory terorismu - zpět na článek

Počet komentářů: 372

Přidat komentář
  1. Jak že se jmenoval ten, co bojoval s větrnými mlýny… :-(

    1. No s tou hotovostí to tak není.
      Ochutnávka bezhotovostní dystopie je třeba Karta Pluxee. Za kredity si můžete koupit jen vybrané věci a služby. A kredity mohou mít i expiraci. A teď si tohle představce jako své jediné prostředky a nechte tu myšlenku uzrát.

      Taky neplatím všude hotově, ale to, že tu hotovost jako taková vůbec je je jediná záruka toho, že se nestaneme státními nevolníky.

  2. Co furt máte s tou identitou? V jedné bance jsem to ani v menu nenašel a v druhé je to neaktivní. Nikdy mi to nikdo ani slovem necpal. A když se při zakládání ptali jestli nechci apku, tak jsem jim ukázal své staré Blackberry a už se nikdy neptali.
    Datovku jsem si zřídil sám kvůli vedení správních řízení, protože je to o parník spolehlivější než pošta, která je taky za 10 dní doručená, akorát o tom člověk neví, protože to Máňa třeba hodí někam do hajzlu i s doručenkou.

  3. Jako skoro u všeho, počátek je u poslanců, tedy v legislativě. Různé AML zákony ukládají bankám povinnosti a banky je plní. Některé banky pochopitelně ještě otravují navíc s nepotřebnostmi. Nejlépe se chovají banky, kam je potřeba přinést aspoň mega a na to opravdu každý nemá. Být nemajetný je v současném systému drahé.

    Bezhotovostní platby, jakkoliv užitečné ,jsou, teď si půjčím místní oblíbený pojem, zazmrdované. A to úplně zbytečně.

    Hotovost taky není bez dodatečných nákladů, když se vozí pojištěné hotové peníze, tak si musíte najmout bezpečnostní agenturu, bezpečnostní od obratu „nechají se okrást bezpečně“.

    1. tak ja kvituji, kdyz zastreli nekoho od agentury a ne mne, taky dohadovat se pak s pojistovnou nemusim ja, ze

    2. na tom něco je. já mám takovou banku pro firmy+svoje účty a pak na běžné blbiny fio. to je sice spíše banka pro socky, ale je jednoduchá a funguje, když od ní nikdo nic nechce. takže zůstatek do kila, když naroste, sem tam něco vyberu, karta k účtu (kdyby náhodou, moc tam nemám), takže platím v automatech či eshopech i kartou. jinak cash is king. ale fakt průser jsou ty top3 banky, slyším z různých zdrojů. nejhezčí je, když nějaká pizda vysvětluje, že mají zákonnou povinnost-nemají, mají rámec a jak jej naplní je jich boj. bohužel ty dementi jsou horlivý jak svině a kurví tím život lidem+dříve či později svůj kšeft.

    3. Počátek je u lidu – voličů. Ti tvoří stát.

  4. Osobně jsem se tomu také vyhýbal, dodnes minimálně používám vychytávky bank ale třeba ta identita na prd úplně není. Převedl jsem auto při prodeji z obýváku na nového majitele který si jen došel pro OTP a zaplatil o 160,- Kč méně, vše bez front, podal bez potíží DP na FÚ, u VZP otevřel svoji dokumentaci atd, atd. Účet u RF bank bez buzerace, docela promakaný. Platím smíšeně, tak i tak. Mámě chodím jako zvl. příjemce pro důchod na Poštu a občas fronta, nic moc. Vyzkoušel jsem několik bank, největší lůzři byla KB a ČS ale jsou i banky přívětivější. Být u banky 20 let nepřináší žádné výhody, pokud je ok neměním, pokud prudí jdu jinam. Doba se mění a tak to prostě je. Dal jsem za dvojku, s obsahem celkem souhlas…

  5. Děkuju autorovi za exkurz do jiného světa, řekl bych i jiné dimenze.

    U …ční banky mám taky účet, i přes nesnesitelnost této banky jako takové (zejména IB) má některé výhody, a bankovní identitu nemám aktivovanou. Takže to jde.

    Asi to nikoho nepřekvapí, ale moje problémy jsou zhusta opačné; žiju v digitálním světě a cením si toho, hodně mi to usnadňuje práci i relax, pomalé prosazování IPv6 (resp. existence IPv4 a NAT) mě rozčiluje, protože je to složité a vyžaduje rovnák na vohejbák, navíc zdání anonymity je u NATu jen zdání, pokud nemáte pod naprostou kontrolou NATovací router, využívat ho pro anonymizaci se velmi nevyplatí, jak už zjistilo mnoho desperátů. :-)
    Komunikovat s úřady (nakonec nejen s nimi, elektronická – ideálně offline – komunikace je úspornější než onsite) je mnohem příjemnější dálkově, osobní jednání s nepřipraveným úředníkem je obvykle marné a velmi nerad bych se vracel do doby, kdy se mu nedalo vyhnout.
    Podobně (resp. inverzně) jako autor se pozastavuju nad neakceptací elektronických (QR) plateb v malých izolovaných hospůdkách, pokud má hospůdka monopolní postavení, musí se holt přizpůsobit zákazník, v pořádku. Ve Švédsku je zase častější opačný problém, no cash podniky. To je život.

    Kontroly KYC/AML nutí bankám stát, banky to nedělají z plezíru, ale hrozí jim velké sankce. Banky samy o sobě neměly nic ani proti anonymním účtům. Stejně tak šmírování – problém je samotná státní moc, ne technologie, jakou je realizována.

    Jinak je to typický problém nákladů na extras; pokud bude klientů málo, poskytovatel se prostě nebude učit klínopis. Tomu se říká technický pokrok.

    1. Jsem v této oblasti neinformovaný… Neexistuje něco v oblasti platebních karet specialně pro drobné podnikatele, kde se neplatí za transakci, ale za celkový objem?

      Pokud někdo nebere karty a nemám hotovost tak jdu jinam, ale nikdy na to nenadávám.

      1. Jsou různé plány, ale malý terminál se nedostane na moc dobré podmínky. Pomíjím, že lidi při platbě kartou dávají mnohem větší dýško, klidně i předdefinovaných 10%, pokud máš chytře nastavenou appku nebo používáš Qerko.
        Každopádně možnost placení QR kódem to řeší a je legrační, že v civilizaci už to používají i podomní a pouliční prodejci. Taktéž platby na mobilní číslo.

        1. To chytře předdefinované dýško mě pěkně vytáčí, ale aspoň člověk neztratí ostražitost.

          A čas na hledání té neviditelné volby si udělám. Přitom žmoulám v dlani druhé ruky připravenou minci a přemýšlím zda tu dlaň nakonec otevřu. Čím déle to trvá, tím pravděpodobnější je, že dlaň nakonec neotevřu.

          Podobně jako policista počítající nadávky od přistiženého řidiče. S úsměvem a klidem počítá 50 kč/nadávka a pak vystaví účet.

          Na druhou stranu je to únavné u mnoha běžných věcí pořád všechno hlídat.

      2. Ani ne tak v oblasti karet, jako v oblasti el plateb obecne, jak uz tu padlo, QR kod. Doplnit do kasy program, kterej zakaznikovi spocita utratu a na uctenku vytiskne QR, kterej zakaznik lapne mobilem mi nepripada jako neco extra narocnyho. Kdyz se takhle daji platit fatury… Ale misto fuj karty to chce fujfuj mobil, takze to bude tezky… :)

        1. Chramostejl: jsem zvědav, kdy a čím na to banky zareagují. Kreativní platbu QR kódem totiž využívá docela dost firem právě jako náhradu terminálu. Bance se to prý nelíbí, ale neznám je natolik, abych víc rozebíral, co přesně banka říká.

          1. Spíš karetní společnosti. Pro banku to není moc lukrativní (ale ani ztrátové samozřejmě).

            1. Dissenter: to už je detail, ten, kdo by to implementoval vůči zákazníkům, je banka. Mě tohle vyhovuje, ale je to pomalé – nahradit karty ve velkém to nejspíš nedokáže, takže možná nakonec reagovat nebudou vůbec.

              1. Za mě bankám především vadí ten oser co je s hotovostí. Nedivím se.

                1. Dissenter: tomu rozumím, ale doufám, že ji nezruší, protože do digikoncentráku nechci. Přítomnost anonymních plateb není věcí bankovní, ale společenskou. Dokud hotovost budeme chtít, banky ji budou muset řešit. Pokud ji ale chtít přestaneme (což je teda eufemismus jak Brno, „my“), tak bude mít banka po problémech, zato nám začnou obrovské. Článek budiž varováním a to zatím hotovost máme.

                  1. Já to vidím opačně.

                    Dokud existuje hotovost (a třeba taky IPv4 a NAT, co tu někdo zmiňoval), neznalí lidé se opájejí pocitem, že se mohou „ukrýt“ (klasická security by obscurity) a vůbec je netankují pravomoci policie a dalších občany sledujících a buzerujících složek. Jenže je to jen neznalost, pokud se represivní orgány na někoho zaměří, je extrémně těžké „uniknout“ a představa o soukromí je mylná.

                    Cílem je, aby BFU tlačil na omezení pravomocí státu a represivních orgánů. Opakuju už to po sté, problémem není technologie, problémem je ta moc.

                    1. Dissenter: nezlobte se, ale byly volby, není to tak dávno. Koho že jste to volil, stejně jako cca 85 % voličů?

                      Tedy za situace, kdy po omezení pravomocí státu není poptávka (spíše naopak), je řešení na uživatelské úrovni jediné možné.

                      A ne, nebavíme se tady o tom, co dělat, když jste pro PČR nebo rovnou OČTŘ zájmovou osobou. Bavíme se o tom, že v systému úplné kontroly dojde pochopitelně k jejímu systémovému zneužití a proto je důležité, aby to technicky bylo co nejtěžší udělat, resp. aby to bylo co nejméně průchozí. K tomu patří anonymní platby naprosto zásadním způsobem.

                      Mimochodem, pokud k zrušení hotovosti nebo nějaké hrůze typu CBDC dojde, pak se nemusíte obávat, že by za doby zachování systému ještě někdy došlo k „omezení pravomocí státu“.

                    2. V tom je ta základní neshoda. Mnohem nebezpečnější je situace, kdy si lidé myslí, že stát „neví“, ale on se ve skutečnosti smí a může dozvědět, kdykoli chce.
                      Ve chvíli, kdy bude každému jasná skutečná úroveň dohledu např. ze strany Útvaru zvláštních činností SKPV a to, že hotovost ani NAT před ním nechrání ani omylem, bude se mnohem víc zabývat státními pravomocemi a intenzitou státní moci.

                      Vůbec mi nevadí, že moje banka (teoreticky) může vědět, co nakupuju. Ale vadí mi, že stát mě může podle toho reprimovat.

                    3. Dissenter: můžete konkretizovat, kdy si člověk myslí, že stát neví a ten se přitom snadno dozví?

                      Základní neshodu máme v tom, že Vy si myslíte, že někdy bude poptávka po omezení moci státu. Pokud žijeme ve státě, kde Vás za nákupy může reprimovat, pak Vaše možnost obrany není v tom, že ten stát omezíte (ale klidně mi řekněte, kde to má ODS aspoň v programu, rád si to přečtu), ale v tom, že se to nedozví ani banka. To Vám zatím hotovost v pohodě umožňuje a není v silách PČR všechno řešit, přestože teoreticky to jde „snadno“. Ale jak se ptám výše, zajímá mě, o čem vlastně mluvíte, protože já teda u spousty situací nic takového nevidím.

                      (neřešíme doufám věci, které jsou omezené z jiného titulu, jako například nákup zbraní, kde je fuk, čím platím, když evidence je na straně prodejce, takže tam je zjištění útraty velmi snadné, ale asi nikdo soudný si nemyslí, že platbou cash se jeho u PČR registrovaný browning stává neviditelným)

                    4. @fatdwi
                      byl jsem onehdy s podřízenými (o 15-20 let mladší) na služebce ve výchdním Německu.
                      Ti u sebe nenosí ani €.
                      Trinkgeld nedávají.
                      Ani kartou.
                      Já ostatně taky ne, kartou účet, trinkgeld cash.
                      V Česku i Evropě.
                      V Koreji (Jižní) nedávám, prý to tam není zvykem.
                      Cash tam furt funguje.
                      Když brali v německé hospodě karty od 20€ výš, 4 piva jsem platil já.
                      V baru druhý den se ukázalo, že cash u sebe neměl ani můj stejně starý spolužák, který tam pracuje v nemocnici a bydlí tam ve vlastní vile u jezera.

                    5. fatdwi: My se pořád míjíme. Tím, že si lidi myslí, že se schovají za hotovost, nemají jako hlavní zájem odstranit státní dohled – je jim lhostejný. V malém to samozřejmě může být stále pravda, ale pokud se chce, něco se najde.

                      A ježto mě vadí především myšlenka samotného dohledu, nesedí mi tahle tichá koexistence s represivním státem.

                      Historek, jak pán vkládá „anonymně“ na cizí účet do bankomatu nebo posílá poštovní poukázkou, už bylo hafo. Ono se to moc nemedializuje. :)

                    6. Dissenter: míjíme a zřejmě míjet i nadále budeme. Drtivá většina lidí státní dohled vyžaduje, volí, podporuje.

                      Tedy ač jsem s Vámi zajedno ohledně toho, že mi takový dohled vadí, nevidím žádnou poptávku po jeho odstranění. Tedy nechci, aby zmizely možnosti, které umožní se dohledu aspoň v něčem vyhnout.

                    7. Jasně demente, nejaká cigoška chodí nasměňovat a uložit do banky půl miliardy, ale vorgáni bláblá :) vole vorgáni si nenajdou ani svoje půlky, natož pachatela, co jim ho akorát nedovedeš až ke dveřím, jinak k němu mají úplně VŠECHNO. Takže vyhlásijou pátrání, sice se denně potlouká po nejprofízlovanější Pze, ale už rok nemůžou vypátrat. Checht.

                    8. „Cílem je, aby BFU tlačil na omezení pravomocí státu a represivních orgánů. Opakuju už to po sté, problémem není technologie, problémem je ta moc.“
                      .
                      BFU = míněno běžný občan?
                      .
                      30% nechodí k volbám = buď je jim to jedno, nebo nemají koho volit. Spíše to první. Stran a hnutí jsou desítky. Takže je koho volit.
                      30% volí spíše levicově – sociálně.
                      30% volí spíše pravicově i přesto, že se pravice vytratila viz. 4 roky vlády SPOLU a vyšší zdanění.
                      10% jsou propadlé hlasy. Píši o volbách do PSP ČR. U ostatních voleb je to ještě méně.
                      .
                      Viděl jste chování „BFU“ za covidu? Co jste vypozoroval? Nějaký vzdor?
                      Více se vzdělávali? Kladli odpor? Nebo sklapli podpatky, nasadili náhubky a čekali až to přejde?
                      .
                      Co změna ve společnosti od února 2022? Nic?
                      .
                      To tady všichni po večerech študují technikálie k travexu a Svět Motorů? 😀
                      A ve volných chvílích čtou co? Návody a manuály a aby nebyli mimo, tak i knihy od Heinz Alfred Kissinger a Zbigniew Kazimierz Brzeziński?
                      .
                      Co třeba behaviorální vědy? Nic? Sprostý slovo? Co metapolitika?

                  2. „Článek budiž varováním a to zatím hotovost máme.“
                    .
                    Jakým varováním? Autor popsal realitu a to ještě několik let opožděně. Kde to žijete?
                    .
                    Nejdřív byla BI ve stylu – jé, podívejte, co jsme pro vás vymysleli, je to príma – a zvědaví „nadšenci“ (early adopters) to ihned vyzkoušeli.
                    Přitom je to akciovka. https://cs.wikipedia.org/wiki/Bankovn%C3%AD_identita
                    Dnes už je to natvrdo a jediné co lze, tak zablokovat – nepoužívat.
                    .
                    Podobně je to s datovou schránkou. V zákoně je od roku 2008. https://www.mesec.cz/zakony/zakon-o-datovych-schrankach/f3883084/
                    A že ji zavedli po 10 letech je spíše česká klasika viz. Piráti a stavebko nebo IZIP.
                    https://cs.wikipedia.org/wiki/IZIP
                    .
                    Naposledy zaváleli s edoklady u voleb.
                    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/volby-do-poslanecke-snemovny-aplikace-edoklady-ma-problemy-vezmete-si-k-volbam-obcansky-prukaz-rika-urad-287794
                    To že BI funguje je zásluha bank. Kdyby to dělal stát tak možná 2030.
                    15 let zpátky neviděl úředník nic, kromě interní databáze.
                    Dnes vám na úřadech někteří říkají, že dát soukromé telefonní číslo a e-mail je príma, že se ušetří čas.
                    .
                    To co se děje nyní je spíše „tiché“ propojování jednotlivých systémů (stát, zdravotnictví, sociálka, pracák, finančák, dopravka, banka, prodejní žetězce – všechny aspekty života), aby úřednictvo (státní aparát i korporáty) mohlo v budoucnu na jeden klik vidět s kým mají tu čest a podle toho se pak chovali.
                    .
                    Proč asi pouštějí balónky ala vyšší zdanění slazených nápojů atd.
                    Že by jim šlo o blaho obyvatelstva? No tak to by museli prvně hrábnout do výroby průmyslových potravin plných aditiv a do zemědělství, kde se většinově „hnojí“ postřiky a hluboká orba je úkaz. O školství (vzdělávání) a Big Pharma nemluvě.
                    .
                    Hotovost není klíčová, pokud je 90% finančního provozu vedeno elektronicky a poplatky za fyzický transfer jsou záměrně vysoké.
                    Měnový přehled: https://www.cnb.cz/cs/statistika/menova_bankovni_stat/narodni_stat_data/mp.htm
                    Stav fyzického oběživa k srpnu 2025: https://www.cnb.cz/cs/bankovky-a-mince/obeh/vyvoj-vyse-obeziva-v-cr/
                    Čili nějakých 730 mld v „keši“. https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=Hodnota+fyzick%C3%A9ho+ob%C4%9B%C5%BEiva+2024
                    .
                    Proto je potřeba výběr nad 100 000 Kč hlásit dopředu.
                    Nemají je na pokladně, ani na poště. Možná na centrále. A kdo ví jestli.
                    Kdyby zítra přišli věřitelé hromadně vybrat úspory, tak šlus, finíto, ende.
                    Bohatě by stačilo v jeden den atakovat bankomaty. To by bylo veselo. 😀
                    .
                    Mladí fakt nehodlají ztrácet čas postáváním ve frontách na poště či úřadech i kdyby to bylo 1x za 10 let při výměně občanky.
                    Nově je od letošního července možnost zaslání řidičáku balíkovnou.
                    https://portaldopravy.cz/
                    https://www.balikovna.cz/cs/blog/-/blogs/balikovna-doruci-ridicsky-prukaz-az-k-vam-uz-zadne-fronty-na-uradech
                    To snad místní autofanbojs vědí. Nebo ne? 🤔

                    1. tvl snad první trochu rozumnej příspěvek, no to čumim, tak vono to umí jenom neblekotat hovnaniny? :o)

  6. Účet jsem neměl léta, až při změně zaměstnání jsem byl donucen k založení, neb s. financial manažer mi sdělil, že ho mají všichni a kvůli jednomu, co chce peníze hotově, ti nebudou měnit. Tak jsem mu řekl ať mi sdělí, který zákon toto nařizuje a bylo. Nicméně za tu drzost mi každý měsíc naštvaná pokladní sděluje kdy už si ho konečně zalozim. Zatím odolávam.

    1. Všechna čest, že si nenašli nějaký zástupný důvod vás na místo nepřijmout.

  7. Když jsem si přečetl tu diskusi – tady je nějakej domov důchodců nebo co? Šacoval jsem vás na odvážnější early adoptery nových technologií, než tohle. :-)

    1. Já se živím jako programátor, je mi 44 let, a přesto s sebou nikde netahám žádná Android či iOS. Hm, počkat, „přesto“? Ne, PRÁVĚ PROTO! Mám chuť dát facku každému, kdo přede mnou vysloví ten hnus „APLIKACE“.

      1. Pirath: tak bacha, abyste nedal facku zákazníkovi, až po Vás bude chtít naprogramovat takovou tu věc, no, jak se tomu říká, APLIKACE?

        Připomínáte řezníka, co má chuť dát facku každému, kdo před ním vysloví ten hnus „MASO“:-)

        1. Vypadá to že máte dneska hodně špatnej den.

          1. AJR: vidíte, jak to zdání mrška klame, mám skvělej den. Nesmíte soudit podle sebe ;-)

        2. Tomu postupu, kdy typicky nějaké prase za pár hodin nacvaká zabugovanou APLIKACI s datovým objemem přes 200 MB, obsahující jen nějaký ubohý formulář a pár šmírovacích fíčur, já neříkám programování.

          1. Pirath: Zase bych to úplně nezatracoval. Jak někdo začne mluvit o APLIKACI, hned víte s kym máte tu čest a co má přibližně na mysli.

            1. ŠMRDLOPLYKACE? jo to pišeš dobře…

          2. Pirath: to jste měl říct hned, že nic jiného neumíte. Jsou i jiné aplikace (není třeba u nich tak řvát) a dělají se jinak. Třeba se k tomu časem taky dostanete.

          3. Jako jestli jseš programátor, tak víš, proč to je. Protože se pro běžné použití nevyplatí optimalizovat vlastní kód, ale zbastlit x knihoven dohromady. Paměť a výpočetní čas je levný.

            1. nemusíš až tak moc každej den vyřvávat, jakej seš kretén…

    2. Dissenter:

      To máte stejný jako s doktorama. Znam jim spoustu a spousta z tý spousty si nece nechat udělat ani náběry, neřkuli od nějaký neznámý sestry.

      1. Ne že bych chtěl rozvíjet nové téma, ale paušální „náběry na vše“ a logický záchyt klinicky nevýznamných odchylek od normy (z podstaty laboratorních mezí plyne, že každá dvacátá hodnota bude u naprosto zdravého a průměrného člověka mimo normu) a stres vyplývající z jejich řešení, je velmi, velmi špatná cesta.
        Screening asymptomatických onemocnění má význam jen někde (z voleje ledvinné funkce, cukr a LDL cholesterol).

        1. No, pěkně jste z toho utek ale já vás nenechám. Doktoři mají ke zdrženlivosti svá důvody – vidí co je zatim. Zrovna tak to mají ve svým oboru ajťáci a proto jsou vesměs konzervy a digitální vagabundi. na tom neni nic divnýho, za optimismem je často pouhá neznalost rizik.

          1. Moc nevím z čeho. Doktoři jsou v akceptaci moderní léčby o dost progresivnější (v dobrém smyslu slova) než obecná populace, spíš jsou skeptičtí k lékům, které se používají z tradice a bez důkazů ve smyslu EBM.

            1. To jo. Rychlost, lehkost a bez jakéhokoli svědomí – s jakou čeští lékaři akceptovali netestované a nevyzkoušené RNA vakcíny proti covidu na lidech. A nechali na obyvatelstvu skrze ně dělat pokusy pro farmafirmy jako na laboratorních krysách – je obdivuhodná. Řekl bych typická pro psychopatické osobnosti.

              1. Proočkovanost lékařů proti covidu je vyšší než proočkovanost obecné populace. :-))

                1. Což dokazuje škodlivost early adopting u lékařů. A jejich náchylnost na to namísto vědě a faktům věřit reklamním letákům.

    3. Za mlada jsem si pořídil ZX spectrum, měl jsem první internetovou banku, v kapse jsem nosil Palm, později Blackberry. No a pak se ty technologie vydaly směrem, kterým je následovat nechci a jediná novota, která mi přišla užitečná je platební prsten, což je vpodstatě jen karta smotaná do kroužku, kterou mám na sobě, když jdu s dětma od bazénu pro zmrzlinu. A hlavně od covidu jsem se zase vrátil k většímu používání hotovosti nebo chození ven bez jakékoli elektroniky.

      1. V čem je směr Psion –> Blackberry –> Android –> iOS kterým jsem prošel asi ve stejné době já, špatný? Z mého pohledu iPhone plní veškeré funkce předešlých (snad jen želím psioní klávesnice) a přidává notně navíc – např. focení a mapy.

        1. Jako lékař schvalujete upatlanej displej matlafounu od záchodu a majonézy? A co na to říkají kolegové na očním?

          1. Jako lékař :-) nevidím rozdíl v upatlání mezi přenosnými zařízeními. A jestli se upatlal trackball od Blackberry nebo displej od iPhonu? Iphone se líp meje.
            S očním to nechápu, problém zírání na světlo vyzařující displej telefonu nebo monitor (místo na světlo odrážející list knihy / epaperu) je taky nemlich stejný.

          2. Spíš na psychiatrickým, ne? z tech jeho stupňujících bludů, co tu píše, dedukuju, že už je na podobné dráze, jak Drábová. Desítky let čupr votpornica atd., ani nedejchám, ale že na ňu ta senilita jednoho dne přišla (nebo měla nějakej terminál a spustila se vědomě) a v ten moment začal nedůstojnej shitstorm, přičemž ovšem stále u toho zastávala důležitej (apolitickej!) úřední post, aniž by ju nekdo odstavil, je (další) naprosto otřesnej případ stádní dysfunkčnosti.

            Tak i tomudle už začíná hrabat stále víc a nechápu, jak ho eště můžou pouštět k pacošům. To zas bude mrzutejch pohledů a vůbec povzdechů wie konnte es passieren až nekoho nejak zkurví nebo rovnou zrakví tvl.

            1. Paní Drábové IMHO nezačalo drbat. Myslím, že jí bylo naznačeno, že její post jen pro velmi uvědomělé soudruhy a soudružky, a že se musí víc snažit o angažovanost.

              Tohle znám už z dob komoušů. Najednou nám tělocvikář začal vyprávět, že jeho vzorem byl Vladimír Iljič Lenin. Prý si jako kluk založil notýsek, a zapisoval si do něho všechny hrdinské činy Lenina. Moc ho obdivoval. Reálně měl prostě poslední varování z malé angažovanosti. Tak před svědky pustil jeho nadšení do správné uvědomělosti.

              Dana Drábová je IMHO ten samý případ.

              1. A.C:

                „.. jí bylo naznačeno..“

                – – –

                Přesně tak. Chodí se klepat na rameno. A za ní někdo přišel.
                Zažil jsem totéž u různých podniků – dobrý odborník, ing s praxí. Klepal mu na rameno šéf ZV partaje se slovy „pamatuj na syna“. On podlehl a podepsal vstup…

              2. staré bábě před smrtí to po tech desítkách let mohlo být šajzegál ty vole

                1. Fakt? Podle mých zápisků událostí se hlavní soudruzi vybírali v roce 2016. A tehdy se všem připomínala angažovanost a nutnost uvědomělosti.

                  V té době se hodně formoval i STAN, který se stal hlavní mekkou těch, kdo potřebovali angažovanost demonstrovat.

                  Drábové bylo tehdy asi 55, to je hodně daleko od smrti. S tím, že bez její pozice může jít maximálně dělat na pásu v továrně za směšný plat.

                  – Tehdy začala první velká akce proti Zemanovi: Nedal strýčkovi Bradymu od prosudeťáckého nácka Daniela Hermana medaili, sviňák jeden.

                  – Tentýž rok 2016 Daniel Herman pronášel v den výročí Terezína na sudetoněmeckém srazu v Norimberku o vině Čechů vůči Němcům ve 40. letech 20. století.

                  – Mladičká a uvědomělá svazačka Havlůjová rozprášila klub válečných veteránů, protože už tehdy věděla, že se bude adorovat nacismus.

                  – Tomáš Pecina spolu s Krystlíkem podali trestní oznámení na řečníka na Terezínské tryzně, protože byl příliš kritický vůči esesákům a nacistům.

                  – Tentýž rok 2016 na stratkomu začala kariéra pornoherce Jakuba Jandy a jeho Evropských hodnot. Začalo se mluvit o nutnosti boje proti Rusku, a založil se první seznam proruských osob, článků a skupin. Vítáme Kremlin watch.

                  – Právnička Klára Samková poprvé v životě zažila zákaz vystupování a zrušení pronajatých prostor.

                  – Daniel Herman za podpory USA ambasády zve dalajlámu, abychom rozhádali vztahy ČR s Čínou. Němci potřebovali vyklidit českou konkurenci z Číny.

                  – Česká vláda podepsala zákon umožňující německé policie operovat na českém území, zatýkat Čechy a vyšetřovat Čechy bez vědomí českých úřadů.

                  – a tak dále, a tak dále, a tak dále.

                  Už v roce 2016 soudruzi začali požadovat uvědomělost! A čile připravovali dnešek!

                  1. ale pyču, reálně to všecko začlo s ropušanem a dalšíma ksindlama 2021, přičemž bába mohla klidně eště chvílu pokračovat kdekoli jinde na oruadě, bo v proomyslu, dokud eště měla rozum pohromadě

                    1. To jsi minimálně pětiletku zaspal.

        2. Pro mě je předěl někde tam, kde končí moje zažízení a začínají různé cloudy. Android a iOS považuju za zařízení na sběr dat o uživateli.

          I z těch dvou bezpečnější iOS měl nápady jak bude prohledávat fotky i v rámci zařízení a někam to hlásit.

          Doma mám třeba navigaci od Garminu. Teoreticky to samé zvládne i jakýkoli současný mobil, s tím rozdílem že to, kde jsem vím s tím garminem jen já sám. S telefonem to vím já, výrobce, apka, fízli a kdovíkdo další. To je pro mě ta hranice.

          1. Chápu, ale nesdílím.

            V teorii pro mě není problém to, že někdo bude vědět, kde jsem. Primární problém je v tom, že za přítomnost někde mohu být omezován či řešen, resp. že stát má tuto pravomoc omezovat, řešit, atd.
            V běžném životě je to pochopitelně bezvýznamné.

            1. Režim DYCKY VŠECHNO nakonec zneužije. Takže jediná obrana je nepřipustit, aby vůbec data mohl sbírat. Ale my víme, že seš akorát libtard.

              1. :-) udělám výjimku a odpovím

                Režim jsou politici, které si volí průměr populace (něco jako ty). Ve chvíli, kdy drobné šmelení a podobné nectnosti prochází, bude průměr populace ochoten volit hlavně ty politiky, kteří skřípnou ty bohatce nahoře. Až vám to procházet přestane :-), budeš se i ty víc zabývat tím, nakolik má nad tebou ten politik (nebo jím legislativou úkolovaný úředník) nad tebou MOC.

                1. Jasně, zas ty libtardský zkurvenosti že jako SOU TAM ŠPATNÍ LIDI, AŽ TAM BUDOU TI SPRÁVNÍ…

                  No seš prostě debil. V tédle zemi je Mirků Dušínů pár, rozhodně né desítky tisíc, aby mohli dělat všecky ouřadníky, kontrolory, vopycajty, hasiče a kdo ví, koho eště, kde všude majou nejakou pravomoc nad ovčanem. Chápeš? Ne, že? Úplně duto, že to vůbec zkoušim…

                  1. Zase jsi to nepochopil. Každý úředník, kontrolor, atd. je nebo bude špatný. Proto nemá mít stát právo na preventivní kontroly. Nemá mít právo na získávání informací, které mu nepřísluší. A pokud už je získá, mají být nepoužitelné (doktrína plodů z otráveného stromu).

                    Pouze tohle je způsobilé zajistit jakous takous svobodu. Schovávání se s hotovostí a skrývání sítě za NATem :-) je marné a pokud by opravdu o něco šlo, nefunkční.

                    1. šak voruadník přeca získává informace kerý mu příslušijou, to je daný jeho agendou

                    2. Házím flintu do obilí, líp a stručnějš už to napsat neumím.

                    3. kdy naposled režim neměl oruadníky? 5000 před letopočtem?

                    4. Dissenter: Problém je, že musíte pracovat s reálnými lidmi, nikoli s vaší fantazií.

                      Formulace jako „má mít právo/nemá mít právo“ naráží na ochotu a vymahatelnost této věci.

                      Mně připadáte, jako kdybyste na Zemi vůbec nikdy nežil, nepotkal žádného člověka, a psal někde ze souhvězdí Oriona.

            2. Nelze zneužít jen to co neexistuje.

            3. To byl jen příklad té užitečné technologie, kterou mám rád ve srovnání s její moderní formou. To samé elektromobily. Nic proti druhu pohonu, ale realizace je taková, že je to online, že se brzdy i řízení dělají po drátě atd.
              S pravomocemi státu asi nic neudělám, ale co mu poskytnu už ovlivnit celkem dokážu.

      2. vopravdu je to jenom karta do proužku? určitě? fak?

        1. Co jinýho to má být? Je to bez baterie a dá se na to nahrát přes nfc karta. Kdybych si to vystřihnul z Mastercard a slepil tak je to to samý, akorát to bude škrábat.

          1. No smysl by to dávalo, ale já nedávno čet jak se v tom někomu začala škvařit baterka a musel jsem se tedy – sorry – docela smát: nafouklej prsten, nateklá ruka, nejde to dolů a chlapík úplně v panice že mu uhoří prsteníček.

            Možná je víc systémů, ale díky, nechci ani jeden z nich.

            1. Ale v tom žádná baterka není. Shořela někdy někomu baterka v bezkontaktní platební kartě? Asi těžko, když tam není. Je tam jen drát jako antena a proud do ní se naindukuje tím platebním teminálem nebo zadním krytem mobilu.

    4. „Když jsem si přečetl tu diskusi – tady je nějakej domov důchodců nebo co?“
      .
      Ale fuj. Správně je mladší senioři – 60 – 80. Pak jsou starší senioři 80 – 100 a pak jsou století.
      .
      Ale asi ano. Průměrná věkovka bude okolo těch 60. 😂
      Kluci co spolu mluví od založení blogu.

  8. Autorovi článku zcela rozumím. Také vedu podobný boj. Neustále musím odmítat všechny ty sračky jako jsou věrnostní karty, APLIKACE, půjčky, mnohdy i několik telefonátů denně s „výhodnými“ nabídkami atd. A ještě mě většina lidí má za exota, protože to všechno je přece skvělé. Považuji za sprostotu, že mě vůbec někdo obtěžuje tímhle sajrajtem přes telefon, natož abych touto cestou o sobě něco někomu sděloval. Banka mě neustále obtěžuje vyskakovacími reklamami na půjčky v jejich bankovnictví, pořád mi nutí APLIKACI, pořád mi od ní chodí reklamní SMS s nějakými blitky. To samé dodavatel plynu atd. Ta tíha všech těch parazitů a budižkničemu už je neúnosná. Do toho teď slovensko-marocký STBák zavede EET 2.0, které není nic jiného než dalším stupněm boje proti hotovosti. Vše je marné, prostě se to stane, protože většina lidí jsou jen tupé stádo, které sežere všechno, co se mu předhodí. Proto je demokracie tak „skvělá“.

    1. Kontakty pro reklamní účely lze aktivně zakázat. Banky to respektují, jen je třeba v každé zvlášť.

    2. „mnohdy i několik telefonátů denně s „výhodnými“ nabídkami atd“
      Teď nemám čas zavolejte mi příští týden v úterý v 18:00 a v 18:00 offline. 😂
      Ale jak tu psal nademnou. Vše lze natvrdo zakázat s dovětkem odcházím ke konkurenci.
      A nalinkovat co je nejlevnější.

  9. Toť domov tvůj,
    tvá vlast a tvoje štěstí,
    o čem si snil,
    už zítra nastane,
    ty hrdý buď,
    a číslo na zápěstí,
    budiž tvůj znak a tvoje pýcha občane!

    1. Yes. Ale problém je v tom samotném číslu.

      Jednoduše – k nářkům na povinnost mít občanský průkaz (a trvalé bydliště, resp. doručovací adresu), se přidám a byl bych pro zrušení. Ale nebudu naříkat na to, že mohu mít digitální ekvivalent (datovku), to jen s nesnázemi fyzického nařízení ulevuje.

      1. sračkovka ve stádním podání je v prvé řadě strašná hrůza, jak obvykle (a přes to, že to nemá to, co webmaily za 20 Kč nabízely před 15 lety), nicméně souhlas s tím MOHU; no a jak si přesně vybraly ty statisíce osob, co jim to režim zřídil befelem a vůbec se neptal?

Napsat komentář

D-FENS © 2025