Problémy se řeší buď zásadně, principiálně, nebo na lokální úrovni drobnou namáhavou prací pěšáků ve frontové linii zdoláváním každého nepřátelského hnízda odporu, za ztrát srovnatelných se ztrátami protivníka.
Mýtný systém provozovaný MP/MÚ je spolu s dalšími druhy výpalného důsledkem nepozornosti, nebo možná častěji vrozené tuposti každého z nás, kteří tady předmětný článek čteme nebo pracně sepisujeme.
Jestli se v roce 2016 budeme pokoušet systém obechcat, bude to nepoměrně pracnější a neúčinnější, než kdysi se pro tenhle systém nerozhodnout.
Prostě, vy blbové, kdybyste vy nebo vaši rodiče na začátku všeho nezvedli pro ten systém ruku, prostě by nebyl. Teď když systém vyrostl a má kořeny v právním (ne)řádu, je skoro nemožné legislativně existenci obecních policií a jejich proavomocí vykolejit.
Na lokální úrovni je teoreticky systém možno vyřazovat, buď podvázáním jeho příjmů, nebo specificky použitím technických prostředků, které jsou sice možné, ale nebudu je tady popisovat, navíc vyžadují určitou kooperaci místních. Systém se pak ovšem začne bránit jinak, při vyřazení stacionárních radarů posílí jiné chapadlo, třeba monitorovací městské systémy a výběry výpalného z nesprávného parkování nebo nových budoucích zločinů, které budou teprve definovány.
Trvale se na tomto webu zapomíná na aktivní účast „neutrálních jasánků“ v systému městských výpalných – kolaborující technické inteligence, která zlu poskytuje odbornou a materilní základnu.
Ještě jednou: aktivní účast technických kolaborantů, firem pracujících pro systém. Proč neuveřejňovat nějaký hanba list těchto firem???
Děvky, které šlapaly pro wehrmacht a pro gestapo, taky maquis stříhali dohola…
Rattlesnake
Vlastně, když si parta rezidentů odhlasuje, pořídí, platí a provozuje svůj sbor služebných opic, aby měřila a kasírovala, bylo by to nejčistší v intencích tohoto pravicového webu a takový OC a někteří další z kavárny by nad tím měli jásat. Za předpokladu, že stát v tomhle stojí mimo a že utřel.
Špatné to je až tehdy, kdyby většina těch rezidentů nechtěla, aby výpalné fungovalo jen pro starostu a další tři kmotry a rezidenti byli nuceni na jejich plovárnu přispívat nedobrovolně. Dokud mají rezidenti volbu v tom, že oni mají možnost výpalné neplatit a past je jen na přespolní, ti přespolní pořád mají možnost do dotyčné ulice/obce prostě nejezdit, nesouhlasící rezident má pořád možnost se přestěhovat do jiné obce/koupit si jinou obec. Je to tak pravicově správně?
marmess
To by ale ta silnice, vedení a městapo nesměly být financovány z daní z celé republiky. Pokud si na svém pozemku vybudují za své peníze silnici a budou na ni vybírat mýto (nebo jak tomu budou chtít říkat), tak jim v tom samozřejmě nikdo nebrání, problém nastává ve chvíli, kdy Vy sám si platíte cvičené opice, které Vás kasírují na argumentaci postavené na vodě (případně přímo v rozporu se zákonem). To bychom se mohli dostat k (utopické) úvaze, že obce zprivatizujeme a každá si bude za svůj rozpočet odpovídat sama. Když krachne, tak si jí koupí někdo jiný a ten pak bude moci kasírovat bývalé majitele, ale to by se jim určitě nelíbilo, že?
Rattlesnake
Argumentaci k poslání radaru bych v tenhle moment nechal stranou, jinak se z toho stane cvičení z demagogie.
Ve financích na stavby v obci je jako ve všem stylově nečistý konglomerát soukromého, obecního a sátního, případně s pomocí vyšších zájmů. Nějaká kozí stezka v Tmavé u Pahorku bude místní komunikace v obecním rozpočtu, některými obcemi vedou vyšší silnice ve správě kraje a do toho se serou dotační závazky vůči Svazu atd., případně je to komunikace potřebná pro IZS, pro strategický investiční průmysl (vozí si tam prdel náměstek montovny Hjundë) nebo pro průjezd kolony dragounů. Jinak byste nemohl vlastně ani to výpalné z obecního radaru nechat v obci a musel byste je posílat na ministerstvo, což by starosty mrzelo.
Nepočítaje ty kolaborační benefity, držák radaru dodaly ALTrubky Franty Vošousta, díru pro trubku vyhrabaly Zemní práce Lojzy Vošousta, radar samotný dodal a kalibruje mladej Ing. Vošoust z Buzer Electronics a městské opice jsou v nájmu v domě JUDr. Vošousta, kam se i sbíhají mikrovlny a koaxy monitorovacího systému od První Šmírovací, která patří sice sdružení Ohon+Pizda, ale mladej Pizda si vzal dceru starýho Vošousta. Jo a starej Vošoust, to je ten starosta.
Nějak se přece dohodnem, kurva chlapi, jsme tu Češi no né?
Tak. Kdyby držela hubu, mohlo vše dobře dopadnout, protože při kvalitě toho videozáznamu nebylo prokazatelné vůbec nic.
marmess
Jen by mě zajímalo, jak by to v tomto případě bylo s náhradou škody, předpokládám, že by se uhradila s povinného výpalného, ale majitelka by nepřišla o bonus, jelikož se neprokázalo, že by nehodu způsobila. Nebo se pletu?
JJ
To by byla zajímavá situace. Pokud by majitelka nahlásila auto jako kradené/bez souhlasu půjčené, měla by to platit ČKP a majitelka by o bonus nepřišla zcela jistě. Pokud by nic takového netvrdila a jen se s nimi jen nebavila či odmítala svoji vinu, šlo by to z pojistky toho auta. A bonus je IMHO navázaný na pojistnou smlouvu, ne na osobu konkrétního řidiče. Takže já osobně si myslím, že by o ten bonus přišla.
marmess
S tím bonusem máte asi pravdu, koukal jsem, že je vlastně svázán s obojím, jak s pojistnou smlouvou, tak s pojistníkem. Otázka je, zda by nedávalo větší smysl, aby bylo možno nemít pojištěné auto, ale osobu řidiče. Sice by tím mohli vznikat problémy s určením konkrétního řidiče, ale na to by se opět mohl udělat fond…
7535g
Pouze technická k těm rámečkům. Rámeček byl vytvořen k tomu aby zanechával SPZ na místě činu. Stačí šťouchnout do eco prázdné popelnice a cvak hliníková tabulka označí vás i místo střetu. Ta slečna si todleto neuvědomila. Myslím, že plno lidí tuto past nezná. Proto mám tabulku pevně přichycenou šroubem durch rámeček a nárazník ;-)
Sysop
Aha? Tak proto se ten policajt rozciloval a argumentoval „temi srouby jste znacku poskodil“, kdyz mi durazne tukal do moji RZ. Na to jsem mu rekl, ze bohuzel U.S. auta maji ty ctvercovejsi znacky, na coz jsem drzak nikde nevidel (ale ani nehledal, sroub je sroub). Duvody u mne jsou tri:
– jsem kokot a mohu znacku ztratit (uz se stalo)
– muze mi RZ nekdo snadno ukrast (-„-)
– nehodlam delat nejake firme zdarma rameckovou reklamu a cisty ramecek se mi nechce ani kupovat, ani montovat
7535g
Také jsem slyšel, že brblou i na inspektorátu. Naštěstí umím nasadit takový obličejový výraz nevnímajícího zamyšlení (žádná přetvářka, ale skutečný stav) Žádná aparátní opička si nedovolí mi hubovati a pokud začne tak v reakci která se nedostaví toho zanechá. Každopádně vaše tříbodová argumentace se také hodí.
revis
No,snad nechce nikdo říct, že starosta Rosic za cca posledních 15 let byl slušnej člověk ?
CzechDave
Jak to zpíval Kryl? Vrah o morálce káže? Strašně se mi líbí, jak tyhle hlavy pomazané lokálních obecních mafií kážou o tom, jak máme jezdit podle předpisů a sami porušují nejen dopravní předpisy o stošest. Ale hlavně že nezapomenou sami sebe dát na whitelist. Ale co taky čekat od obecních vychcaných buranů, že.
Cabbage
Pěkný článek. Detailní informace včetně statistik. Asi na něm opravdu něco bude, protože reakce na něj na sebe nenechala příliš čekat:
Text z blogu pana sgtarosty:
Jaroslav Světlík 14.1.2016 (16:12)
Pan Kovář mi poslal pro všechny čtenáře blogu odkaz na webové stránky, kde se pisatel podrobně věnuje rosickému radaru:
Stránky, na které je odkaz, patří mezi mé oblíbené a navštěvuji je celkem pravidelně. S obsahem některých článků zde uvedených souhlasím, horší je to ale s komentáři pod nimi, tam to bývá děs. No spíše česká klasika. Vždy jsem váhal, zda se do diskuzí nezapojit, nebo nenapsat nějaký článek. A vidíte, nic jsme nemusel dělat a jsem několikrát citován. Autorovi děkuji!
Současně autora článku obdivuji, že je tak obeznámen s problematikou radaru a chtěl bych se ho zeptat, kde bere tolik času na to, aby se této problematice věnoval. To mu opravdu závidím. Ale mohl ještě počkat. Mohl mít více materiálů k citacím. Tento týden jsem zrovna odevzdával k tisku do únorové Rosy článek, který se bude radarem v Rosicích a jeho funkcí zabývat. A pak ještě v březnové Rose. To je ale náhoda! Musím se podívat, zda již není z článku, který ještě ani nevyšel, na stránkách D-FENS dokonce citováno! Zatím jsem neměl čas se jím prolouskat, ale víkend je za dveřmi. Jak pan Kovář napsal, je to vhodné pro samostudium.
Takže autorovi článku na D-FENS díky. Ne až tak za obsah, se kterým bych mohl polemizovat, už jen to, že Rosice u Brna v této republice neexistují a autor to neví, je zarážející, ale hlavně za píli, kterou mu věnoval.
No samozřejmě, blbej jak troky. Není von nějakej kamarád s Hhadilem? Ten přitáhl tam voněkud z okolí. Ten je aspoň trochu chytrej, tak mu to šméčko zatím prochází, ale jak praví přísloví, na všechny se vaří voda! Ale k věci. Nějak nikde nevidím napsáno Rosice u Brna ve smyslu název města, použito to je snad jednou a to očividně ve smyslu upřesnění fyzické lokace. Kór když pak už je to všude použito jen jako Rosice. Ale i tak, existuje katastrální území Rosice u Brna, taky pošta Rosice u Brna a vlaková zastávka Rosice u Brna.
Já si tam snad příště udělám výlet až pojedu okolo a párkrát jim projedu kilo, ať se trochu zapotěj s obesíláním. Škoda, že bych pak neviděl ty jejich kyselý ksichty :D
Vzdy mě zarazí v té bolšánské rérorice ty fráze typu :“ kde na to dotyčný VZAL, kde na to bere čas, kdo za tím stojí, komu to pomůže “ a podobné kydy….ale je to přesně v intencích jejich myšlení, vždy očekávají, že je někdo řízen, placen, motivován…obyčejná vlastní invence je totiž něco, co nedokáží pochopit…
bože, jak já ty bolšány nesnáším….
Sysop
Na tom neni nic divneho. Kolik znate lemplu, kteri otevrene priznaji, ze jsou lempli?
Obcas mi ta bolsevicka logika pripomina logiku zenskou. „Jak je jen mozne, ze tamhleta…“, pricemz mluvci je samozrejme presvedcena, ze ona ma ten zivot nejtezsi, maka od nevidim do nevidim a vsechny druhe okolo to maji jednoduche.
CzechDave
Na tom není nic divného. Žádný ze starostů nikdy nepřizná, že staví rychlostní pasti, aby kasíroval rychlé prachy na bagatelních přestupcích, že na tom staví obecní rozpočet a nějaká tentononc, ta… jo, bezpečnost provozu, ta mu je totálně ukradená. A že se lidi téhle šikaně brání? No tak na to mají různé Dospivy, aby těm lidem sebrali ústavní práva a utáhli uzdy, svoloči zatracené, co se k takovým smrtelným průserům, jako překročení rychlosti o 5 km/h na pět kilometrů rovné čtyřproudovce, nepostaví jako chlapi.
Sysop
Nojo, kdyz on starosta bude asi od slova „starat se“ a lidi ho voli proto, aby pro obec neco udelal. Jak prachy sezene, je jeho valka, pokud to mistni nesere. Dotace dobry, ale nesmi se nic posrat, jinaxe to vraci, jsou tam flastry a vubec. Ze statu se neco malo vydojit da, ale chut je vyssi, nez obsah penezenky. Radary jsou jistota. No tak se starosta postara. Samozrejme, ze je vysmatej, pokud tim ma zajisteno dalsi volebni obdobi a ztoporeni ega je v peri. Jestlize to je statem pozehnany zpusob obecniho podnikani, taxtim tezko nekdo zvenci neco nadela. Ovcany dane obce to asi nesere.
Taky muzeme nadavat, ze v Nemecku platime dalnicni vypalne, zatimco Nemci ne. Muzeme nadavat, ze v Bolivii plati cizinec trikrat tolik za benzin, nez domorodec.
Holt, nemusime tam lezt.
shane
Tak skopčáci si ty dálnice postavili za svý daně a za jejich daně se udržujou, tak je celkem fér, že je maj zadarmiko. Cizinci na ně nepřispěli, tak je celkem fér, že za jejich použití platěj.
Podle mě se tady zapomíná na jeden podstatný aspekt a to je hluboce zažitý NIMBYsmus v myslích mnoha obyvatel. Opatření k tzv. zklidňování dopravy velmi často nejdou přes odpor místních, jsou naopak prováděna s jejich souhlasem a někdy si je místní dokonce přímo vyřvou. Podle hesla: chci autem jezdit všude, ale běda, aby mi ta zlá auta jezdila pod oknem. Další věc je, že je bohužel dost lidí, co prostě jezdí jako prasata i v zástavbě a člověk si spíš zapamatuje ty, než ty desítky či stovky dalších, kteří místem projedou normálně. Tahle problematika tudíž zdaleka není jednoduchá a zpoza volantu se také často může jevit jinak, než lidem, kteří v místě bydlí. Ti, kteří v místě bydlí jsou ale pro radnici, na rozdíl od projíždějících řidičů, voliči.
CzechDave
On ho ten humor jednou přejde. Dokonalá arogance moci :-D.
Sysop
Neprejde. Dokud bude mit takovy statni support, tak neprejde. Leda by mu nekdo nekde dal do tlamy. Ale to se nestane.
ygorek
Jenom drobnost: pan starosta čtenářům svého blogu sděluje, že odevzdal k tisku do únorové Rosy článek, kterým zatím neměl čas se prolouskat.
Alespoň je upřímný.
Jinak:
Rosice u Brna v této republice samozřejmě existují.
Radary jsou umístěny v obci Rosice [583782] a zároveň v katastrálním území
Rosice u Brna [741221].
V článku je pak tam, kde se hovoří o městě, použito Rosice, takže pan starosta by mohl polemizovat s článkem, který, jak vidno, ani nečtl.
To je ovšem jak snadné, tak hloupé.
Dost zvláštní reakce pana starosty. Článek nabitý fakty a on na to napíše jen, že Rosice se nejmenují Rosice u Brna (napsal jsem to proto, že jsou ještě jedny Rosice u Pardubic, kterým jsem nechtěl dělat ostudu) a že do do Rosy napsal článek, který ovšem nečetl.
Já spíš myslím, že články v Rose nyní projdou určitou revizí. Byl bych rád, kdyby mi je nějaký místní poslal, za účelem ovlivňování decision-makerů mám hned celou databázi obecního ranaření a Rosice jsou pro mě důležitá lokalita.
Jinak samozřejmě článek nebyl psán za účelem vyvolání sebereflexe Mgr. Světlíka, i když rozumím tomu, že článek je teď v Rosicích populární čtivo. Dokonce i na policii se prý o něm mluví :)
Nijak, proste do komentare nakopirujte adresu a system z ni udela klikatelny odkaz automaticky pri odeslani prispevku. (Teda aspon myslim. http://test.cz )
– „Stát nejen že nám nedává dostatek prostředků na provoz úřadu, ještě nám další agendy hází na krk a tak děláme nová a nová výběrová řízení na další a další úředníky. Divíte se pak, že město musí sahat pro mnohé občany, hlavně cizáky, k tak nepopulárním prostředkům, z radnice jako je třeba měření rychlosti radarem, abychom jednak zajistili větší bezpečnost ve městě, ale také, co si budeme nalhávat, naplnili městskou pokladnu?“
Podle mě to na typický voliče Bureše zabere, ty nebudou zajímat konsekvence takovýho jednání v rámci kraje nebo republiky, nebudou volat po zpřehlednění úseků, zvýšení maximální povolený rychlosti a zrušení radarů, páč je to přece pro cizáky :-) Že fízl nebo úředník ze zákona nesmí měřit dvojím metrem je sice pravda, ale trestní oznámení těžko někdo podá, takže když nechají místní dýchat…
Na protest proti takovému postupu navrhuji objíždět dotčené místo záhumenní cestou, místní jistě budou mít radost, že všichni dodržují padesátku, turista si z auta prohlédne Moravu a neriskuje pokutu :)
Sysop
Re:
ochy original
15.1.2016 v 21:00
Za chvili nebude objizdet kudy, bo tento business si poridi kazda vetsi prdel misto tech srandovnich meridel, ktere sice ukazuji jackpot, ale nebonzuji.
Nikdy nenastane situace, ze budou vsichni jezdit podle predpisu. Tenhle dul proste nema dno. Lidi je jako sracek vcetne firemnich dopravcu, takze i kdyby nakrasne tretina lidi na teto diskusi od zitrka si prodluzovala trasy objizdenim zmrdimest, tak to v tech mestech ani nepoznaji. Delat Dona Quijota… no nevim.
Ja osobne jsem za rychlost platil naposledy nekdy pred 15 lety a to v Rakousku par euro. Cim jsem starsi, tim jezdim pomaleji. Tak nejak mi prijde zbytecne dohanet vlastni neschopnost zvladat veci vcas tim, ze budu slapat na plyn. Chapu ale, ze tato chobotnice nebude mit jen osm chapadel, bude jich vice a vice, protoze je to zdroj legalnich penez. Za chvili budou obce vybirat za emise (coz uz delaji plaketami), pak prijde mereni pneu, pak lekarnicky a ve finale se dostaneme do stredoveku, pricemz misto prasnych bran budeme mit Flastrbrany, kde kazdemu napul rozeberou auto, aby neco nasli. V podstate takova celnice na vjezdu a vyjezdu, jako jsou treba v Bolivii, kde se kasiruje za vjezd do mesta a pak zase za vyjezd z mesta.
ochy original
Já žiju ve Švýcarsku. Tady je to taková dodatečná daň, několik málo procent z příjmu většinou, vybírá se taky v podstatě jen od cizích, místní moc dobře vědí, kde jsou radary. Ale je tu jeden zásadní rozdíl, tady je infrastruktura 1A. Když tu něco opravují, rychlost z 50 zásadně nesnižují. Když se někde zabíjí lidi, úsek zpřehlední a zabezpečí. A platí tu v podstatě všude pravidlo, že dálnice 120, dálnice ve městě s mnoha sjezdy a nájezdy 100 – 80, silnice 80, silnice s průmyslovými vjezdy 60, obec 50 a obytné zóny 30, aby lidi zbytečně nezkracovali cestu jiným pod okny. A těmi rychlostmi se kromě sněhových kalamit opravdu jezdí.
V ČR není problém omezení rychlosti. V ČR je problémem diletantismus ve značení, absolutní ignorace skutečných potřeb řidičů a nesmyslnost celé koncepce. Což se projevuje tím, že ač je tady aut na silnicích násobně víc než v ČR, odjede člověk stejně dlouhou trasu za polovinu času.
To je hezké, jak pan Světlík skoro popíše stránku a točí na formální (a irelevantní) hovadině, místo toho, aby řekl jakýkoliv i sebehloupější argument. Asi se vzhlédl v našem premiérovi :(
coyot
Pan starosta je evidentně blb, protože právě propásl jedinečnou příležitost mlčet. Když už sám sebe dostal do situace, že proti uvedeným faktům není schopen argumentovat, měl dělat mrtvého brouka, respektive že o článku neví.
Ale upozornit na něj veřejnost na vlastním blogu a zároveň ukázat, že není na svoji obhajobu schopen ani ceknout, to může udělat jen prosťáček nebo arogantní hovado, jež je neochvějně přesvědčeno o neotřesitelnosti své posice.
Ale to on jistě napíše nějakej odvetnej hate příspěvek, kde se bude točit na bezpečnosti, že to je podle zákona, tak je to správně a proto je to správně, taky hlavně bezpečnost, navíc město Rosice u Brna neexistuje (chacha to je autor úplně blbej ne? sice to nikde neřekl, ale je blbej, to je jasný!), maminky s dětmi, bezpečnost, budeme mít koupaliště a jiný zbytečnosti a tak. Už jsem říkal bezpečnost?
Sice bude vypadat jako ještě větší vůl, ale sám sobě bude připadat jako hrdina, kterej to všem nandal…a faktem je, že většina vohnoutů mu ty nesmysly žrát bude. Protože to, že před tím tam nehody skoro nebyly, přece neznamená, že bez radaru by netakla krev po ulicích později! Dneska je to samej tenhleten pyráť, žejo Máňo, to dřív nebejvalo…
pivko
Pěkný článek. Fakta, která vedou k nezpochybnitelným závěrům. Ještě by bylo dobré, kdyby si na základě toho rosičtí vykydali ten chlív, ale to už bych asi chtěl moc.
Nicméně co říkáte na pukání ledů v Praze? Magistrála zpět na 80 km/h, další lokality se prý chystají. Skoro to vypadá, jako by Vráťa and his boys nějak ztráceli vliv. Usnout na vavřínech by ale bylo chybou, zvláště, když se chystá koalice TOP09 a 3K a to bude z hlediska dopravy maso (za sekundování ODS, která tím potvrdí svou nevolitelnost na republikové úrovni).
Možná jde jen o to, že tak nějak cítí, že to jde do řiti a současně se někteří chystaj do vyšší ligy (kraje), tak si chtěj udělat před volbama PRko?
Nebo prostě dostali shora befelem, že maj některý silnice přemalovat na SpMV a tam už to neovlivní, že. Teď jen řeční o tom, jak to hrozně chtěli, byť pro to neudělali zhola nic, naopak, celou dobu jen dávali omezení.
Myslim, že je to klasická aplikace metody cukru a biče. Tady kousek povolíme a někde jinde zase pořádně utáhnem.
CNN
V téhle souvislosti mě zaujalo, že zatímco po R7 se dalo jet (legálně) od letiště 130km/h tak teď co jí za jeden den přestavěli (tak se staví dálnice!) na D7 tak je tam omezení na 110 km/h až k exitu na Kladno (možná i dál, ale tam jsem po „nové“ dálnici ještě nejel), dál by mě zajímalo zda může mít dálnice sjezdy a přípojky bez připojovacích pruhů (ke zmíněnému exitu jsou v obou směrech min. dva), protože jestli jo tak nechápu proč se opravdu nové dálnice staví tak rozmáchle, když by stačilo jen přidat pruh ke stávajícím silnicím (v obou směrech) a doprostřed dráty a měly bychom rozsáhlou dálniční síť v řádech let za zcela jiný prachy než teď. Popravdě mě by mi ani to omezení rychlosti na 110 v takovém případě nevadilo.
Dachsmeister
Mily CNN, takhle to stavi v Koreji. Jizni. Krome paternich dalnic naseho typu a mega vicepruhovych a skrz more maji mezi dedinami ctyrproudovky mestskeho typu bez mimourovnovych krizeni a se semafory. V hustem provozu ve spicce to ma jiste vyhody.
icu
@ Dachsmeister, 15.1.2016 v 20:41
Ne, že by se to tak v Koreji nestavělo, ale má to své důvody a příčiny:
1. po válce byla celá infrastruktura kompletně v řiti,
2. silnice plánovali Korejci – absolventi (převážně) amerických univerzit,
3. hustota osídlení je (přes značnou hornatost poloostrova) zhruba 4,5 vyšší než u nás, téměř 50% obyvatel bydlí v Soulu a okolí.
Jinak, dálnici mezi Soulem a Busanem stavěli 18 měsíců a mnoho úseků je dnes přestavěných. A ty staré kousky se používají jako lokální komunikace (např. zde: https://goo.gl/maps/t4qPTQM9NDS2)
krasava
Velmi fundovaný článek, děkuji.
Když jsme u těch obcí či městských částí, které instalují radarové kamery, tak již delší čas visí v Újezdě nad Lesy a nově nyní v Běchovicích. Nevím, zda už jsou zapojeny.
Tyto městské části jsou na jedné z mála pražských výpadovek (na Kolín), která je dosud jen dvoupruhová. Každodenní zácpy ve špičkách jsou vyhlášené. Případná nehoda způsobuje totální kolaps.
Ty samé Běchovice úspěšně brzdí schvalovací proces na velké křížení na štěrboholské spojce, které je nezbytné k propojení D11 a D1, současně k připojení budoucího obchvatu Běchovic, Újezda n.L.
zmizik
Ach jo. Celý ten „byznys“ sem vyřešil jednoduše… jezdím padesát celkem běžně, ze mne žádné prachy nikdo nedostane !
coolio
To pořeší jednoduše – zavedou se třicítky.
Stejně jako v Chuchli v Praze, výpadovka R4 – dali tam radar na místě kde je rovina, 80kmh. Lidi jezdili předtím 100, potom si zvykli na 80. Takže tam dali 50, a měří se zas, prý kvůli hluku (jsou tam asi 3 baráky).
Po nóvomu se budou vohnouti kasírovat taky značkou tzv. zimní výbava, která platí od 1. 1. celoročně (omezení je pouze dodatkovou taublkou). Stačí, že 50 % jich zaplatí pětikilo a je vyděláno…když budou prudit někdy v dubnu a říjnu s pár historkama vo tom, jak tam ráno určitě úplně strašně mrzlo, tak jim to většina dá i bez keců.
A vždycky se dá vymyslet nějaký to držení telefonu nebo nedání blinkru. Úplně mě zaráží ta naivita že voni přece nic špatnýho nedělaj, tak se jim nemůže nic stát. A nemluvě o tom, že na víceproudých, případně málo frekventvaných přehledných rovných úsecích jezdí i těch 50 jenom vůl.
ElGribo
@coolio: Na té padesátce ve směru z Prahy jezdí padesát jen opravdu málokdo, nejvíc, myslím si, lidé poměrů neznalí. Znalci vědí, že na té padesátce není radar a tak jedou spíš 60+. Až tam někoho napadne zabukařit, tak si vydělá…šmarjá, to je blbý, to by se mohlo líbit, tak nic :-)) Nejvíc mě ovšem dojímá, že v protisměru za betonovým zátarasem (zídkou) je normálně 80, asi je ten beton protihlukovej :-))) Jinak se tuším jedná o místo, kde se doporučuje troubit a kde před pár lety visel osbidí billboard, který se nad tou 50 taky podivoval a co se musel změnit (sundat?), protože na něm byl obrázek značky omezující rychlost na 50 a to by se prej někdo mohl leknout že je to fakt značka :-)))
Lojza
No, to je sice pravda, ale z nejakeho nepochopitelného duvodu (coz bylo recnicke, ja ten duavod asi chápu – většina lidi vůbec netusi, jak funguje to mereni téma kamerama a myslej si, ze je to meri v okamziku, kdy pod tou kamerou projizdej) spousta lidi zpomaluje na 50 pod tema poslednima kamerama a tak i když clovek jede v pohode celou dobu 80-100, tak stejne ho tam na konci nejakej hotentot blokuje a to idealne az dozadu na most.
Jinak pokud je prazdna silnice, ci je minimalni provoz, není problém tam jet klidne 150 a skutecne zadne mereni se nekona :-)
Ovšem kona se na druhé strane, hned na prijezdu, tam z te 50tky posilaj 60+ docela pravidelne.
ElGribo
Lojza: jestli mluvíme o směru z Práglu, tak tam je jedna kamera pod Barrandeho skálou (pod Barrandovskými terasami), ta bude asi měřit aktuální rychlost (80km/h), nemá imho dvojče pro měření úsekovky. Pak to spadne na padesát pod Mostem inteligence (ta železniční obludnost), co je benzínka a pak je za tím jedním barákem, co se tam vyskytl asi omylem oněch nesmyslných 50, o kterých mluvím a co lidi moc neberou, a kde jsem naštěstí měření nepotkal (donedávna tam silnice vedla zemí nikoho/rumištěm, teď se tam staví nějakej Hornbach či který Bauhaus). Někde u dostihového oválu se to zase zvedne na 80, aby to zase spadlo na 50 při průjezdu zástavbou před sjezdem na Rádlotín. Tam jsou kamery dvě (na začátku a na konci úseku) a podle mne je to teda úsekovka, takže chápu ty, kteří si tam nelajsnou se nechat změřit. Pak je vosum pětek až na hranici Prahy k tomu přechodu u pumpy nad Zbraslaví.
Vy tedy máte vyzkoušeno, že na výjezdu ty kamery nic nefotěj? Tímto se též omlouvám, jestli jsem vás tam někdy zdržel, na vině je má předposranost. Nemám totiž čas ani náladu zkoušet, který kamery mě vyfotěj a který ne, a pak to muset řešit :-)
Lojza
Mam vyzkouseno opakovane (v poctu 100+ pokusu), ze kdyz hned za barandovskym mostem rozjedu auto klidne na jakokoliv rychlost a projedu tak celou trasu, tak se nic nestane. Kdyz tam jedu ve 2 rano a nikde nic nejede mimo me, klidne jedu 150+ a nestane se nic. DOPOSUD…vi buh, co bude za mesic/rok, samozrejme.
Naopak mam 100% vyzkouseno, ze na druhe strane to tu padesatku meri a staci jet 65km/hod a spolehlive prijde domu vyzva k uhrade castky. (Zkousim si tam davit pozor, ale stejne se tak 1-2x rocne nejak neuhlidam, obvykle prijde 500-600kc)
Dale na te trase casto jezdi Passaty, me teda zatim zastavili jen jednou, ale v mnoha pripadech, kdyz tam jedu, vidim je stat s nejakym nebozakem a kasirovat.
ygorek
Odhaduji, že při průjezdu směrem do Prahy je ve vozovce smyčka. Z auta se to za provozu prohlíží špatně, možná má někdo přesnější inormace.
Před časem zde v jiné diskuzi někdo psal, že rychlost se tam měří bodově na vjezdu a pak ještě úsekově.
Lojza
Tak, presne. Je tam jak usekove mereni, tak smycka, ktera v podstate navazuje na to usekove a ma za cil nachytat ty, co by dodrzovali 50 jen k care pred kamerou a ihned na to slapl (muj dojem). Take kamera obsahuje wifi vysilac, pricemz jsem nekolikrat videl MP, jak stoji cca 200 metru dale po smeru jizdy, maji antenu namirenou na tu u kamery a inkasuji – imho ta smycka slouzi I k tomuto – vysila data primo po te wifi.
eviljack
Já tam teda občas vídám autohlídku PČR, která si někoho z davu vytáhne, tak aby ses jednou nedivil :)
Lojza
Vsak jsem to psal o nekolik radku vyse :-) Jezdivaj tam Passaty, jednou me zastavili (v teto souvislosti jsem hodne zvedavy, jak se podari ci nepodari te firme, co dela to reseni pokut, uspet ci neuspet pri reseni. Aktualne prohrali I nejake odvolani a podavali nejakou zalobu ci co, no jsem zvedav. Az to nejak dopadne, dam vedet, jak to dopadlo. Beru to jako takovy prubirsky kamen, protoze jestli tohle zvladnou, tak to klobouk dolu:-))
ygorek
Ve směru z Prahy tam jezdí padesát skoro všichni. Jezdím tudy dost často na to, abych to mohl tvrdit.
Je pravda, že občané Lahovic a Lahoviček si na hluk stěžovali a posléze na troubení také. Dalším argumentem bylo praskání stěn kvůli vibracím vyvolaným projíždějícími autmobily. Já bych jako hlavní příčinu odhadoval spíše kolísání vodní hladiny v kuchyních těch domů, ale nejsem dopravní expert.
Kéž by Vám to vydrželo, ale každodenní praxe hovoří ve Váš neprospěch. Vídám to velmi často. Neznám nic zábavnějšího, než když někdo čelí nějaké sankci, seznamuje mě s podklady k případu a říká u toho „já jsem slušnej člověk, proč se mi tohle stalo“. Právě proto se to stalo, že je slušný člověk. Vy jste naopak ideální oběť a sponzor toho systému, z nějakých virtuálních pirátů by si Mgr. Světlík na koupaliště nevydělal.
Problémy se řeší buď zásadně, principiálně, nebo na lokální úrovni drobnou namáhavou prací pěšáků ve frontové linii zdoláváním každého nepřátelského hnízda odporu, za ztrát srovnatelných se ztrátami protivníka.
Mýtný systém provozovaný MP/MÚ je spolu s dalšími druhy výpalného důsledkem nepozornosti, nebo možná častěji vrozené tuposti každého z nás, kteří tady předmětný článek čteme nebo pracně sepisujeme.
Jestli se v roce 2016 budeme pokoušet systém obechcat, bude to nepoměrně pracnější a neúčinnější, než kdysi se pro tenhle systém nerozhodnout.
Prostě, vy blbové, kdybyste vy nebo vaši rodiče na začátku všeho nezvedli pro ten systém ruku, prostě by nebyl. Teď když systém vyrostl a má kořeny v právním (ne)řádu, je skoro nemožné legislativně existenci obecních policií a jejich proavomocí vykolejit.
Na lokální úrovni je teoreticky systém možno vyřazovat, buď podvázáním jeho příjmů, nebo specificky použitím technických prostředků, které jsou sice možné, ale nebudu je tady popisovat, navíc vyžadují určitou kooperaci místních. Systém se pak ovšem začne bránit jinak, při vyřazení stacionárních radarů posílí jiné chapadlo, třeba monitorovací městské systémy a výběry výpalného z nesprávného parkování nebo nových budoucích zločinů, které budou teprve definovány.
Trvale se na tomto webu zapomíná na aktivní účast „neutrálních jasánků“ v systému městských výpalných – kolaborující technické inteligence, která zlu poskytuje odbornou a materilní základnu.
Ještě jednou: aktivní účast technických kolaborantů, firem pracujících pro systém. Proč neuveřejňovat nějaký hanba list těchto firem???
Děvky, které šlapaly pro wehrmacht a pro gestapo, taky maquis stříhali dohola…
Vlastně, když si parta rezidentů odhlasuje, pořídí, platí a provozuje svůj sbor služebných opic, aby měřila a kasírovala, bylo by to nejčistší v intencích tohoto pravicového webu a takový OC a někteří další z kavárny by nad tím měli jásat. Za předpokladu, že stát v tomhle stojí mimo a že utřel.
Špatné to je až tehdy, kdyby většina těch rezidentů nechtěla, aby výpalné fungovalo jen pro starostu a další tři kmotry a rezidenti byli nuceni na jejich plovárnu přispívat nedobrovolně. Dokud mají rezidenti volbu v tom, že oni mají možnost výpalné neplatit a past je jen na přespolní, ti přespolní pořád mají možnost do dotyčné ulice/obce prostě nejezdit, nesouhlasící rezident má pořád možnost se přestěhovat do jiné obce/koupit si jinou obec. Je to tak pravicově správně?
To by ale ta silnice, vedení a městapo nesměly být financovány z daní z celé republiky. Pokud si na svém pozemku vybudují za své peníze silnici a budou na ni vybírat mýto (nebo jak tomu budou chtít říkat), tak jim v tom samozřejmě nikdo nebrání, problém nastává ve chvíli, kdy Vy sám si platíte cvičené opice, které Vás kasírují na argumentaci postavené na vodě (případně přímo v rozporu se zákonem). To bychom se mohli dostat k (utopické) úvaze, že obce zprivatizujeme a každá si bude za svůj rozpočet odpovídat sama. Když krachne, tak si jí koupí někdo jiný a ten pak bude moci kasírovat bývalé majitele, ale to by se jim určitě nelíbilo, že?
Argumentaci k poslání radaru bych v tenhle moment nechal stranou, jinak se z toho stane cvičení z demagogie.
Ve financích na stavby v obci je jako ve všem stylově nečistý konglomerát soukromého, obecního a sátního, případně s pomocí vyšších zájmů. Nějaká kozí stezka v Tmavé u Pahorku bude místní komunikace v obecním rozpočtu, některými obcemi vedou vyšší silnice ve správě kraje a do toho se serou dotační závazky vůči Svazu atd., případně je to komunikace potřebná pro IZS, pro strategický investiční průmysl (vozí si tam prdel náměstek montovny Hjundë) nebo pro průjezd kolony dragounů. Jinak byste nemohl vlastně ani to výpalné z obecního radaru nechat v obci a musel byste je posílat na ministerstvo, což by starosty mrzelo.
Nepočítaje ty kolaborační benefity, držák radaru dodaly ALTrubky Franty Vošousta, díru pro trubku vyhrabaly Zemní práce Lojzy Vošousta, radar samotný dodal a kalibruje mladej Ing. Vošoust z Buzer Electronics a městské opice jsou v nájmu v domě JUDr. Vošousta, kam se i sbíhají mikrovlny a koaxy monitorovacího systému od První Šmírovací, která patří sice sdružení Ohon+Pizda, ale mladej Pizda si vzal dceru starýho Vošousta. Jo a starej Vošoust, to je ten starosta.
Nějak se přece dohodnem, kurva chlapi, jsme tu Češi no né?
http://vary.idnes.cz/ridicka-nabourala-straznikum-dve-auta-a-ujela-fae-/vary-zpravy.aspx?c=A160114_105115_vary-zpravy_ba
Parádní trefa, jen té inteligence asi moc nepobrala…
Tak. Kdyby držela hubu, mohlo vše dobře dopadnout, protože při kvalitě toho videozáznamu nebylo prokazatelné vůbec nic.
Jen by mě zajímalo, jak by to v tomto případě bylo s náhradou škody, předpokládám, že by se uhradila s povinného výpalného, ale majitelka by nepřišla o bonus, jelikož se neprokázalo, že by nehodu způsobila. Nebo se pletu?
To by byla zajímavá situace. Pokud by majitelka nahlásila auto jako kradené/bez souhlasu půjčené, měla by to platit ČKP a majitelka by o bonus nepřišla zcela jistě. Pokud by nic takového netvrdila a jen se s nimi jen nebavila či odmítala svoji vinu, šlo by to z pojistky toho auta. A bonus je IMHO navázaný na pojistnou smlouvu, ne na osobu konkrétního řidiče. Takže já osobně si myslím, že by o ten bonus přišla.
S tím bonusem máte asi pravdu, koukal jsem, že je vlastně svázán s obojím, jak s pojistnou smlouvou, tak s pojistníkem. Otázka je, zda by nedávalo větší smysl, aby bylo možno nemít pojištěné auto, ale osobu řidiče. Sice by tím mohli vznikat problémy s určením konkrétního řidiče, ale na to by se opět mohl udělat fond…
Pouze technická k těm rámečkům. Rámeček byl vytvořen k tomu aby zanechával SPZ na místě činu. Stačí šťouchnout do eco prázdné popelnice a cvak hliníková tabulka označí vás i místo střetu. Ta slečna si todleto neuvědomila. Myslím, že plno lidí tuto past nezná. Proto mám tabulku pevně přichycenou šroubem durch rámeček a nárazník ;-)
Aha? Tak proto se ten policajt rozciloval a argumentoval „temi srouby jste znacku poskodil“, kdyz mi durazne tukal do moji RZ. Na to jsem mu rekl, ze bohuzel U.S. auta maji ty ctvercovejsi znacky, na coz jsem drzak nikde nevidel (ale ani nehledal, sroub je sroub). Duvody u mne jsou tri:
– jsem kokot a mohu znacku ztratit (uz se stalo)
– muze mi RZ nekdo snadno ukrast (-„-)
– nehodlam delat nejake firme zdarma rameckovou reklamu a cisty ramecek se mi nechce ani kupovat, ani montovat
Také jsem slyšel, že brblou i na inspektorátu. Naštěstí umím nasadit takový obličejový výraz nevnímajícího zamyšlení (žádná přetvářka, ale skutečný stav) Žádná aparátní opička si nedovolí mi hubovati a pokud začne tak v reakci která se nedostaví toho zanechá. Každopádně vaše tříbodová argumentace se také hodí.
No,snad nechce nikdo říct, že starosta Rosic za cca posledních 15 let byl slušnej člověk ?
Jak to zpíval Kryl? Vrah o morálce káže? Strašně se mi líbí, jak tyhle hlavy pomazané lokálních obecních mafií kážou o tom, jak máme jezdit podle předpisů a sami porušují nejen dopravní předpisy o stošest. Ale hlavně že nezapomenou sami sebe dát na whitelist. Ale co taky čekat od obecních vychcaných buranů, že.
Pěkný článek. Detailní informace včetně statistik. Asi na něm opravdu něco bude, protože reakce na něj na sebe nenechala příliš čekat:
Text z blogu pana sgtarosty:
Jaroslav Světlík 14.1.2016 (16:12)
Pan Kovář mi poslal pro všechny čtenáře blogu odkaz na webové stránky, kde se pisatel podrobně věnuje rosickému radaru:
http://dfens-cz.com/jak-straznici-meri-rychlost-dil-i-rosice-u-brna/
Stránky, na které je odkaz, patří mezi mé oblíbené a navštěvuji je celkem pravidelně. S obsahem některých článků zde uvedených souhlasím, horší je to ale s komentáři pod nimi, tam to bývá děs. No spíše česká klasika. Vždy jsem váhal, zda se do diskuzí nezapojit, nebo nenapsat nějaký článek. A vidíte, nic jsme nemusel dělat a jsem několikrát citován. Autorovi děkuji!
Současně autora článku obdivuji, že je tak obeznámen s problematikou radaru a chtěl bych se ho zeptat, kde bere tolik času na to, aby se této problematice věnoval. To mu opravdu závidím. Ale mohl ještě počkat. Mohl mít více materiálů k citacím. Tento týden jsem zrovna odevzdával k tisku do únorové Rosy článek, který se bude radarem v Rosicích a jeho funkcí zabývat. A pak ještě v březnové Rose. To je ale náhoda! Musím se podívat, zda již není z článku, který ještě ani nevyšel, na stránkách D-FENS dokonce citováno! Zatím jsem neměl čas se jím prolouskat, ale víkend je za dveřmi. Jak pan Kovář napsal, je to vhodné pro samostudium.
Takže autorovi článku na D-FENS díky. Ne až tak za obsah, se kterým bych mohl polemizovat, už jen to, že Rosice u Brna v této republice neexistují a autor to neví, je zarážející, ale hlavně za píli, kterou mu věnoval.
No samozřejmě, blbej jak troky. Není von nějakej kamarád s Hhadilem? Ten přitáhl tam voněkud z okolí. Ten je aspoň trochu chytrej, tak mu to šméčko zatím prochází, ale jak praví přísloví, na všechny se vaří voda! Ale k věci. Nějak nikde nevidím napsáno Rosice u Brna ve smyslu název města, použito to je snad jednou a to očividně ve smyslu upřesnění fyzické lokace. Kór když pak už je to všude použito jen jako Rosice. Ale i tak, existuje katastrální území Rosice u Brna, taky pošta Rosice u Brna a vlaková zastávka Rosice u Brna.
Já si tam snad příště udělám výlet až pojedu okolo a párkrát jim projedu kilo, ať se trochu zapotěj s obesíláním. Škoda, že bych pak neviděl ty jejich kyselý ksichty :D
*Hradilem
Vzdy mě zarazí v té bolšánské rérorice ty fráze typu :“ kde na to dotyčný VZAL, kde na to bere čas, kdo za tím stojí, komu to pomůže “ a podobné kydy….ale je to přesně v intencích jejich myšlení, vždy očekávají, že je někdo řízen, placen, motivován…obyčejná vlastní invence je totiž něco, co nedokáží pochopit…
bože, jak já ty bolšány nesnáším….
Na tom neni nic divneho. Kolik znate lemplu, kteri otevrene priznaji, ze jsou lempli?
Obcas mi ta bolsevicka logika pripomina logiku zenskou. „Jak je jen mozne, ze tamhleta…“, pricemz mluvci je samozrejme presvedcena, ze ona ma ten zivot nejtezsi, maka od nevidim do nevidim a vsechny druhe okolo to maji jednoduche.
Na tom není nic divného. Žádný ze starostů nikdy nepřizná, že staví rychlostní pasti, aby kasíroval rychlé prachy na bagatelních přestupcích, že na tom staví obecní rozpočet a nějaká tentononc, ta… jo, bezpečnost provozu, ta mu je totálně ukradená. A že se lidi téhle šikaně brání? No tak na to mají různé Dospivy, aby těm lidem sebrali ústavní práva a utáhli uzdy, svoloči zatracené, co se k takovým smrtelným průserům, jako překročení rychlosti o 5 km/h na pět kilometrů rovné čtyřproudovce, nepostaví jako chlapi.
Nojo, kdyz on starosta bude asi od slova „starat se“ a lidi ho voli proto, aby pro obec neco udelal. Jak prachy sezene, je jeho valka, pokud to mistni nesere. Dotace dobry, ale nesmi se nic posrat, jinaxe to vraci, jsou tam flastry a vubec. Ze statu se neco malo vydojit da, ale chut je vyssi, nez obsah penezenky. Radary jsou jistota. No tak se starosta postara. Samozrejme, ze je vysmatej, pokud tim ma zajisteno dalsi volebni obdobi a ztoporeni ega je v peri. Jestlize to je statem pozehnany zpusob obecniho podnikani, taxtim tezko nekdo zvenci neco nadela. Ovcany dane obce to asi nesere.
Taky muzeme nadavat, ze v Nemecku platime dalnicni vypalne, zatimco Nemci ne. Muzeme nadavat, ze v Bolivii plati cizinec trikrat tolik za benzin, nez domorodec.
Holt, nemusime tam lezt.
Tak skopčáci si ty dálnice postavili za svý daně a za jejich daně se udržujou, tak je celkem fér, že je maj zadarmiko. Cizinci na ně nepřispěli, tak je celkem fér, že za jejich použití platěj.
Cizinci tak nenakupují PHM, ne? Ach tak.
Podle mě se tady zapomíná na jeden podstatný aspekt a to je hluboce zažitý NIMBYsmus v myslích mnoha obyvatel. Opatření k tzv. zklidňování dopravy velmi často nejdou přes odpor místních, jsou naopak prováděna s jejich souhlasem a někdy si je místní dokonce přímo vyřvou. Podle hesla: chci autem jezdit všude, ale běda, aby mi ta zlá auta jezdila pod oknem. Další věc je, že je bohužel dost lidí, co prostě jezdí jako prasata i v zástavbě a člověk si spíš zapamatuje ty, než ty desítky či stovky dalších, kteří místem projedou normálně. Tahle problematika tudíž zdaleka není jednoduchá a zpoza volantu se také často může jevit jinak, než lidem, kteří v místě bydlí. Ti, kteří v místě bydlí jsou ale pro radnici, na rozdíl od projíždějících řidičů, voliči.
On ho ten humor jednou přejde. Dokonalá arogance moci :-D.
Neprejde. Dokud bude mit takovy statni support, tak neprejde. Leda by mu nekdo nekde dal do tlamy. Ale to se nestane.
Jenom drobnost: pan starosta čtenářům svého blogu sděluje, že odevzdal k tisku do únorové Rosy článek, kterým zatím neměl čas se prolouskat.
Alespoň je upřímný.
Jinak:
Rosice u Brna v této republice samozřejmě existují.
Radary jsou umístěny v obci Rosice [583782] a zároveň v katastrálním území
Rosice u Brna [741221].
V článku je pak tam, kde se hovoří o městě, použito Rosice, takže pan starosta by mohl polemizovat s článkem, který, jak vidno, ani nečtl.
To je ovšem jak snadné, tak hloupé.
Dost zvláštní reakce pana starosty. Článek nabitý fakty a on na to napíše jen, že Rosice se nejmenují Rosice u Brna (napsal jsem to proto, že jsou ještě jedny Rosice u Pardubic, kterým jsem nechtěl dělat ostudu) a že do do Rosy napsal článek, který ovšem nečetl.
Já spíš myslím, že články v Rose nyní projdou určitou revizí. Byl bych rád, kdyby mi je nějaký místní poslal, za účelem ovlivňování decision-makerů mám hned celou databázi obecního ranaření a Rosice jsou pro mě důležitá lokalita.
Jinak samozřejmě článek nebyl psán za účelem vyvolání sebereflexe Mgr. Světlíka, i když rozumím tomu, že článek je teď v Rosicích populární čtivo. Dokonce i na policii se prý o něm mluví :)
[url]http://www1.rosice.cz/aktualni-cislo-archiv/ds-1146/p1=1127[/url]
Jak se, sakra, vkládá odkaz?
Někdou zkoušel tagový závorky , ale nevim…http://www1.rosice.cz/aktualni-cislo-archiv/ds-1146/p1=1127
Oh, zajímavé. Co todle %3Ca%3E link %3C/a%3E
Nijak, proste do komentare nakopirujte adresu a system z ni udela klikatelny odkaz automaticky pri odeslani prispevku. (Teda aspon myslim. http://test.cz )
Tak znovu a lépe
http://www1.rosice.cz/aktualni-cislo-archiv/ds-1146/p1=1127
Tady už to pan starosta říká v podstatě natvrdo
– „Stát nejen že nám nedává dostatek prostředků na provoz úřadu, ještě nám další agendy hází na krk a tak děláme nová a nová výběrová řízení na další a další úředníky. Divíte se pak, že město musí sahat pro mnohé občany, hlavně cizáky, k tak nepopulárním prostředkům, z radnice jako je třeba měření rychlosti radarem, abychom jednak zajistili větší bezpečnost ve městě, ale také, co si budeme nalhávat, naplnili městskou pokladnu?“
Podle mě to na typický voliče Bureše zabere, ty nebudou zajímat konsekvence takovýho jednání v rámci kraje nebo republiky, nebudou volat po zpřehlednění úseků, zvýšení maximální povolený rychlosti a zrušení radarů, páč je to přece pro cizáky :-) Že fízl nebo úředník ze zákona nesmí měřit dvojím metrem je sice pravda, ale trestní oznámení těžko někdo podá, takže když nechají místní dýchat…
Na protest proti takovému postupu navrhuji objíždět dotčené místo záhumenní cestou, místní jistě budou mít radost, že všichni dodržují padesátku, turista si z auta prohlédne Moravu a neriskuje pokutu :)
Re:
ochy original
15.1.2016 v 21:00
Za chvili nebude objizdet kudy, bo tento business si poridi kazda vetsi prdel misto tech srandovnich meridel, ktere sice ukazuji jackpot, ale nebonzuji.
Nikdy nenastane situace, ze budou vsichni jezdit podle predpisu. Tenhle dul proste nema dno. Lidi je jako sracek vcetne firemnich dopravcu, takze i kdyby nakrasne tretina lidi na teto diskusi od zitrka si prodluzovala trasy objizdenim zmrdimest, tak to v tech mestech ani nepoznaji. Delat Dona Quijota… no nevim.
Ja osobne jsem za rychlost platil naposledy nekdy pred 15 lety a to v Rakousku par euro. Cim jsem starsi, tim jezdim pomaleji. Tak nejak mi prijde zbytecne dohanet vlastni neschopnost zvladat veci vcas tim, ze budu slapat na plyn. Chapu ale, ze tato chobotnice nebude mit jen osm chapadel, bude jich vice a vice, protoze je to zdroj legalnich penez. Za chvili budou obce vybirat za emise (coz uz delaji plaketami), pak prijde mereni pneu, pak lekarnicky a ve finale se dostaneme do stredoveku, pricemz misto prasnych bran budeme mit Flastrbrany, kde kazdemu napul rozeberou auto, aby neco nasli. V podstate takova celnice na vjezdu a vyjezdu, jako jsou treba v Bolivii, kde se kasiruje za vjezd do mesta a pak zase za vyjezd z mesta.
Já žiju ve Švýcarsku. Tady je to taková dodatečná daň, několik málo procent z příjmu většinou, vybírá se taky v podstatě jen od cizích, místní moc dobře vědí, kde jsou radary. Ale je tu jeden zásadní rozdíl, tady je infrastruktura 1A. Když tu něco opravují, rychlost z 50 zásadně nesnižují. Když se někde zabíjí lidi, úsek zpřehlední a zabezpečí. A platí tu v podstatě všude pravidlo, že dálnice 120, dálnice ve městě s mnoha sjezdy a nájezdy 100 – 80, silnice 80, silnice s průmyslovými vjezdy 60, obec 50 a obytné zóny 30, aby lidi zbytečně nezkracovali cestu jiným pod okny. A těmi rychlostmi se kromě sněhových kalamit opravdu jezdí.
V ČR není problém omezení rychlosti. V ČR je problémem diletantismus ve značení, absolutní ignorace skutečných potřeb řidičů a nesmyslnost celé koncepce. Což se projevuje tím, že ač je tady aut na silnicích násobně víc než v ČR, odjede člověk stejně dlouhou trasu za polovinu času.
Nebude tam příští DM? :D
To je hezké, jak pan Světlík skoro popíše stránku a točí na formální (a irelevantní) hovadině, místo toho, aby řekl jakýkoliv i sebehloupější argument. Asi se vzhlédl v našem premiérovi :(
Pan starosta je evidentně blb, protože právě propásl jedinečnou příležitost mlčet. Když už sám sebe dostal do situace, že proti uvedeným faktům není schopen argumentovat, měl dělat mrtvého brouka, respektive že o článku neví.
Ale upozornit na něj veřejnost na vlastním blogu a zároveň ukázat, že není na svoji obhajobu schopen ani ceknout, to může udělat jen prosťáček nebo arogantní hovado, jež je neochvějně přesvědčeno o neotřesitelnosti své posice.
Ale to on jistě napíše nějakej odvetnej hate příspěvek, kde se bude točit na bezpečnosti, že to je podle zákona, tak je to správně a proto je to správně, taky hlavně bezpečnost, navíc město Rosice u Brna neexistuje (chacha to je autor úplně blbej ne? sice to nikde neřekl, ale je blbej, to je jasný!), maminky s dětmi, bezpečnost, budeme mít koupaliště a jiný zbytečnosti a tak. Už jsem říkal bezpečnost?
Sice bude vypadat jako ještě větší vůl, ale sám sobě bude připadat jako hrdina, kterej to všem nandal…a faktem je, že většina vohnoutů mu ty nesmysly žrát bude. Protože to, že před tím tam nehody skoro nebyly, přece neznamená, že bez radaru by netakla krev po ulicích později! Dneska je to samej tenhleten pyráť, žejo Máňo, to dřív nebejvalo…
Pěkný článek. Fakta, která vedou k nezpochybnitelným závěrům. Ještě by bylo dobré, kdyby si na základě toho rosičtí vykydali ten chlív, ale to už bych asi chtěl moc.
Nicméně co říkáte na pukání ledů v Praze? Magistrála zpět na 80 km/h, další lokality se prý chystají. Skoro to vypadá, jako by Vráťa and his boys nějak ztráceli vliv. Usnout na vavřínech by ale bylo chybou, zvláště, když se chystá koalice TOP09 a 3K a to bude z hlediska dopravy maso (za sekundování ODS, která tím potvrdí svou nevolitelnost na republikové úrovni).
Možná jde jen o to, že tak nějak cítí, že to jde do řiti a současně se někteří chystaj do vyšší ligy (kraje), tak si chtěj udělat před volbama PRko?
Nebo prostě dostali shora befelem, že maj některý silnice přemalovat na SpMV a tam už to neovlivní, že. Teď jen řeční o tom, jak to hrozně chtěli, byť pro to neudělali zhola nic, naopak, celou dobu jen dávali omezení.
Myslim, že je to klasická aplikace metody cukru a biče. Tady kousek povolíme a někde jinde zase pořádně utáhnem.
V téhle souvislosti mě zaujalo, že zatímco po R7 se dalo jet (legálně) od letiště 130km/h tak teď co jí za jeden den přestavěli (tak se staví dálnice!) na D7 tak je tam omezení na 110 km/h až k exitu na Kladno (možná i dál, ale tam jsem po „nové“ dálnici ještě nejel), dál by mě zajímalo zda může mít dálnice sjezdy a přípojky bez připojovacích pruhů (ke zmíněnému exitu jsou v obou směrech min. dva), protože jestli jo tak nechápu proč se opravdu nové dálnice staví tak rozmáchle, když by stačilo jen přidat pruh ke stávajícím silnicím (v obou směrech) a doprostřed dráty a měly bychom rozsáhlou dálniční síť v řádech let za zcela jiný prachy než teď. Popravdě mě by mi ani to omezení rychlosti na 110 v takovém případě nevadilo.
Mily CNN, takhle to stavi v Koreji. Jizni. Krome paternich dalnic naseho typu a mega vicepruhovych a skrz more maji mezi dedinami ctyrproudovky mestskeho typu bez mimourovnovych krizeni a se semafory. V hustem provozu ve spicce to ma jiste vyhody.
@ Dachsmeister, 15.1.2016 v 20:41
Ne, že by se to tak v Koreji nestavělo, ale má to své důvody a příčiny:
1. po válce byla celá infrastruktura kompletně v řiti,
2. silnice plánovali Korejci – absolventi (převážně) amerických univerzit,
3. hustota osídlení je (přes značnou hornatost poloostrova) zhruba 4,5 vyšší než u nás, téměř 50% obyvatel bydlí v Soulu a okolí.
Jinak, dálnici mezi Soulem a Busanem stavěli 18 měsíců a mnoho úseků je dnes přestavěných. A ty staré kousky se používají jako lokální komunikace (např. zde: https://goo.gl/maps/t4qPTQM9NDS2)
Velmi fundovaný článek, děkuji.
Když jsme u těch obcí či městských částí, které instalují radarové kamery, tak již delší čas visí v Újezdě nad Lesy a nově nyní v Běchovicích. Nevím, zda už jsou zapojeny.
Tyto městské části jsou na jedné z mála pražských výpadovek (na Kolín), která je dosud jen dvoupruhová. Každodenní zácpy ve špičkách jsou vyhlášené. Případná nehoda způsobuje totální kolaps.
Ty samé Běchovice úspěšně brzdí schvalovací proces na velké křížení na štěrboholské spojce, které je nezbytné k propojení D11 a D1, současně k připojení budoucího obchvatu Běchovic, Újezda n.L.
Ach jo. Celý ten „byznys“ sem vyřešil jednoduše… jezdím padesát celkem běžně, ze mne žádné prachy nikdo nedostane !
To pořeší jednoduše – zavedou se třicítky.
Stejně jako v Chuchli v Praze, výpadovka R4 – dali tam radar na místě kde je rovina, 80kmh. Lidi jezdili předtím 100, potom si zvykli na 80. Takže tam dali 50, a měří se zas, prý kvůli hluku (jsou tam asi 3 baráky).
Po nóvomu se budou vohnouti kasírovat taky značkou tzv. zimní výbava, která platí od 1. 1. celoročně (omezení je pouze dodatkovou taublkou). Stačí, že 50 % jich zaplatí pětikilo a je vyděláno…když budou prudit někdy v dubnu a říjnu s pár historkama vo tom, jak tam ráno určitě úplně strašně mrzlo, tak jim to většina dá i bez keců.
A vždycky se dá vymyslet nějaký to držení telefonu nebo nedání blinkru. Úplně mě zaráží ta naivita že voni přece nic špatnýho nedělaj, tak se jim nemůže nic stát. A nemluvě o tom, že na víceproudých, případně málo frekventvaných přehledných rovných úsecích jezdí i těch 50 jenom vůl.
@coolio: Na té padesátce ve směru z Prahy jezdí padesát jen opravdu málokdo, nejvíc, myslím si, lidé poměrů neznalí. Znalci vědí, že na té padesátce není radar a tak jedou spíš 60+. Až tam někoho napadne zabukařit, tak si vydělá…šmarjá, to je blbý, to by se mohlo líbit, tak nic :-)) Nejvíc mě ovšem dojímá, že v protisměru za betonovým zátarasem (zídkou) je normálně 80, asi je ten beton protihlukovej :-))) Jinak se tuším jedná o místo, kde se doporučuje troubit a kde před pár lety visel osbidí billboard, který se nad tou 50 taky podivoval a co se musel změnit (sundat?), protože na něm byl obrázek značky omezující rychlost na 50 a to by se prej někdo mohl leknout že je to fakt značka :-)))
No, to je sice pravda, ale z nejakeho nepochopitelného duvodu (coz bylo recnicke, ja ten duavod asi chápu – většina lidi vůbec netusi, jak funguje to mereni téma kamerama a myslej si, ze je to meri v okamziku, kdy pod tou kamerou projizdej) spousta lidi zpomaluje na 50 pod tema poslednima kamerama a tak i když clovek jede v pohode celou dobu 80-100, tak stejne ho tam na konci nejakej hotentot blokuje a to idealne az dozadu na most.
Jinak pokud je prazdna silnice, ci je minimalni provoz, není problém tam jet klidne 150 a skutecne zadne mereni se nekona :-)
Ovšem kona se na druhé strane, hned na prijezdu, tam z te 50tky posilaj 60+ docela pravidelne.
Lojza: jestli mluvíme o směru z Práglu, tak tam je jedna kamera pod Barrandeho skálou (pod Barrandovskými terasami), ta bude asi měřit aktuální rychlost (80km/h), nemá imho dvojče pro měření úsekovky. Pak to spadne na padesát pod Mostem inteligence (ta železniční obludnost), co je benzínka a pak je za tím jedním barákem, co se tam vyskytl asi omylem oněch nesmyslných 50, o kterých mluvím a co lidi moc neberou, a kde jsem naštěstí měření nepotkal (donedávna tam silnice vedla zemí nikoho/rumištěm, teď se tam staví nějakej Hornbach či který Bauhaus). Někde u dostihového oválu se to zase zvedne na 80, aby to zase spadlo na 50 při průjezdu zástavbou před sjezdem na Rádlotín. Tam jsou kamery dvě (na začátku a na konci úseku) a podle mne je to teda úsekovka, takže chápu ty, kteří si tam nelajsnou se nechat změřit. Pak je vosum pětek až na hranici Prahy k tomu přechodu u pumpy nad Zbraslaví.
Vy tedy máte vyzkoušeno, že na výjezdu ty kamery nic nefotěj? Tímto se též omlouvám, jestli jsem vás tam někdy zdržel, na vině je má předposranost. Nemám totiž čas ani náladu zkoušet, který kamery mě vyfotěj a který ne, a pak to muset řešit :-)
Mam vyzkouseno opakovane (v poctu 100+ pokusu), ze kdyz hned za barandovskym mostem rozjedu auto klidne na jakokoliv rychlost a projedu tak celou trasu, tak se nic nestane. Kdyz tam jedu ve 2 rano a nikde nic nejede mimo me, klidne jedu 150+ a nestane se nic. DOPOSUD…vi buh, co bude za mesic/rok, samozrejme.
Naopak mam 100% vyzkouseno, ze na druhe strane to tu padesatku meri a staci jet 65km/hod a spolehlive prijde domu vyzva k uhrade castky. (Zkousim si tam davit pozor, ale stejne se tak 1-2x rocne nejak neuhlidam, obvykle prijde 500-600kc)
Dale na te trase casto jezdi Passaty, me teda zatim zastavili jen jednou, ale v mnoha pripadech, kdyz tam jedu, vidim je stat s nejakym nebozakem a kasirovat.
Odhaduji, že při průjezdu směrem do Prahy je ve vozovce smyčka. Z auta se to za provozu prohlíží špatně, možná má někdo přesnější inormace.
Před časem zde v jiné diskuzi někdo psal, že rychlost se tam měří bodově na vjezdu a pak ještě úsekově.
Tak, presne. Je tam jak usekove mereni, tak smycka, ktera v podstate navazuje na to usekove a ma za cil nachytat ty, co by dodrzovali 50 jen k care pred kamerou a ihned na to slapl (muj dojem). Take kamera obsahuje wifi vysilac, pricemz jsem nekolikrat videl MP, jak stoji cca 200 metru dale po smeru jizdy, maji antenu namirenou na tu u kamery a inkasuji – imho ta smycka slouzi I k tomuto – vysila data primo po te wifi.
Já tam teda občas vídám autohlídku PČR, která si někoho z davu vytáhne, tak aby ses jednou nedivil :)
Vsak jsem to psal o nekolik radku vyse :-) Jezdivaj tam Passaty, jednou me zastavili (v teto souvislosti jsem hodne zvedavy, jak se podari ci nepodari te firme, co dela to reseni pokut, uspet ci neuspet pri reseni. Aktualne prohrali I nejake odvolani a podavali nejakou zalobu ci co, no jsem zvedav. Az to nejak dopadne, dam vedet, jak to dopadlo. Beru to jako takovy prubirsky kamen, protoze jestli tohle zvladnou, tak to klobouk dolu:-))
Ve směru z Prahy tam jezdí padesát skoro všichni. Jezdím tudy dost často na to, abych to mohl tvrdit.
Je pravda, že občané Lahovic a Lahoviček si na hluk stěžovali a posléze na troubení také. Dalším argumentem bylo praskání stěn kvůli vibracím vyvolaným projíždějícími autmobily. Já bych jako hlavní příčinu odhadoval spíše kolísání vodní hladiny v kuchyních těch domů, ale nejsem dopravní expert.
Kéž by Vám to vydrželo, ale každodenní praxe hovoří ve Váš neprospěch. Vídám to velmi často. Neznám nic zábavnějšího, než když někdo čelí nějaké sankci, seznamuje mě s podklady k případu a říká u toho „já jsem slušnej člověk, proč se mi tohle stalo“. Právě proto se to stalo, že je slušný člověk. Vy jste naopak ideální oběť a sponzor toho systému, z nějakých virtuálních pirátů by si Mgr. Světlík na koupaliště nevydělal.
Vynikající práce.