To je prvý raz čo bezvýhradne súhlasím s Challengerom. Buď som už senilný alebo má ten chlap pravdu. Ale skôr to druhé, spomenul som si na výborného klaviristu (a humoristu popri zamestnaní) Petra Breinera, ktorý emigroval asi v 1995 do Kanady a písal do denníka SME celkom vtipné postrehy z novej vlasti pod názvom Javorové listy. Bolo to nepríliš lichotivé porovnávanie s neveľmi konkurenčným Slovenskom a jeho komunistickou zotrvačnosťou. Potom sa odmlčal a po pár rokoch som sa dozvedel, že emigroval do USA, pretože začal zisťovať, čo za zmrdi v Kanade vládnu. Aj keď neviem ako sa vyrovnal neskôr s Bidetom a spol.
semancko
Mari sa mi, ze Peter Breiner odisiel aj z USA a presnul sa do GB. A ano, pamatam si ako v tych casoch bola Kanada cosi magicke a etalon dokonalosti v porovnani s tym co bolo tu. Akurat ze to dokazali poriadne dokurvit a nech sa na mna nikto nehneva, mnohi ludia tu ani netusia ako dobre sa mame.
Jantar
Chodíte zbytečně daleko Challengere. Stačí se podívat za humna do Osmanského chalifátu, třeba do Wienabádu.
Kde (bývalá) bílá střední třída, co se fakticky přesunula mezi žebráky, dře s jazykem na vestě aby měla na nájem/hypotéku a už neví jestli si pořídit ještě třetí nebo i čtvrtou práci.
Zatímco arabáči a afričani dýlují drogy přímo pod ochranou policie (Vídeň) a po nocích przní nafetované studentky vydané jim napospas.
Jsem zvědav, kdy si tito uvědomí že za hranicemi česka můžou mít taky svoje eldorádo a pod ochranou místních židozednářů si budou moct dělat se zdejším bílým obyvatelstvem co se jim zachce.
Jantar
Nejvíc se ovšem divím, Challengere, čemu se pořád divíte.
O výměně obyvatelstva za arabáče a afričany se tu mluví už 2 dekády. A tohle co se děje je už jen aktivní fáze genocidy původních obyvatel.
Je to genocida pomocí židozednářů ve státní správě a na univerzitách.
Jednak upravili zákony a právní systém tak aby byl maximálně šikanózní vůči bílým heterosexuálním mužům, pak všude kde mohl dosadil neukojené femiprasnice či rovnou lesby, od OSPODu a sociálky až po soudy.
Pak židozednář upravil zákony tak aby pracovaly co nejintenzivněji na rozbíjení rodin.
Židozednář v ekonomice zařídil aby neško ekonomicky uživit rodinu poctivou prací (zároveň dal zelenou wahabistickým penězům a prachům z drogového byznysu, což štědře zásobuje arabské a černošské komunity kde je 5-8 dětí na jednu ženu).
Pak židozednář v médiích rozjel masivní podporu drog, promiskuity a jakéhokoliv patologického a sebedestruktivního chování u dětí a mládeže.
Aby tito zkončili jako fetky a nezaměstnaná spodina společnosti, zatímco dobře placené pozice budou obsazovat děti asiatů a dalších přistěhovalců.
Vážení heterosexuální bílí spoluobčané. Likvidace vašich dětí byla židozednáři naplánovaná už před 30 lety a od té doby se už jen pomalu rozjíždí. Dnes už celkem rychle.
To že jste měli a dodnes máte hlavu zaraženou ve vlastní zadeli a 20 let to nevidíte, ač je to celou dobu patrné v západních zemích, je jen vaše chyba.
Kdo to vidět chtěl, ten to viděl. Kdo si jen užíval hédonismu a konzumu jako prase u plného koryta a neviděl jak si poblíž řezník brousí kudlu na něj i na jeho děti, tomu holt není pomoci.
Není čas se divit. Je třeba s tím něco dělat.
Tedy, co navrhuješ? Jaké konkrétní kroky jakožto „a fucken white male“ činíš?
Viz taky můj věcný komentář Tenzorovi, na předchozí stránce (ta řemesla, uchovatele hodnoty, soběstačnost a tak).
ModrýKlokan
Fatso
S tím už nic dělat nejde. Dojde k resetu společnosti. Jaká bude nová společnost nikdo neví. Ta současná je odsouzená k nepopsatelnému pádu na držku.
Ovšem aby nedošlo k nedorozumění, já nijak nepanikařím. Nemá cenu nějak hysterčit. Osud nepřechčiješ. Taky mi není jasný, proč by měl někdo litovat likvidace společnosti debilů, jejíž je bohužel součástí. Co je shnilé, musí se odřezat.
servisdok
Ten reset si taky zařídíme sami.
Jen to celé potřebuje drobné pošťouchnutí, v podobě asi tak 700kt – 1Mt speciální EMP nálože, která vlastně ani pořádně nezableskne. Circa 40-45km a zhruba nad geografickým středem Evropy, což je -nepřekvapivě- nad územím čechistánu. I v tomto případě bude pod svícnem nějaké přítmí, takže škody mohou být podstatně nižší, než kdekoli jinde. V čechistánu je ještě dnes v provozu řada zařízení, která to s nějakou drobnou újmou přežijí, nezlikviduje je to tak komplexně, jako suprdupr modernizované a technicky vyspělé státy původního Západu.
Zbytek toho resetu zařídí lidi sami, pošťouchnutí hlavněmi zbraní, v nastalé situaci v podstatě volně přivezených v karburátorových žigulíkách z banderostánu.
Už se moc těším, bude prdel.
Jantar
To vás ani nemusí zajímat, co tu bude po resetu, pokud ho připustíme.
Protože to už tu nebudete vy, ani vaše děti.
Jejich likvidace je totiž součástí toho Velkého resetu a „konečného řešení bílé rasy“.
Bílá rasa se totiž dle globalistického plánu měla navzájem vymlátit už během WW1 , respektive WW2. Němci proti rusům a přitom smést i zbytek Evropy.
Zabránil tomu brest-litevský mír. A tak se válka musela opakovat ve verzi 2.0 a ještě brutálněji.
Poprvé nás zachránil Lenin, podruhé Stalin, jestli nás potřetí zachrání Putin, tím si fakt nejsem jistý.
servisdok
Ta poslední věta a ti židozednáři, to je myšleno úplně vážně?
Bobson
Ptát se zjevného magora, jestli to myslí vážně – to myslíte vážně? :-)
leon
MK
Řekl bych že to rozhodne válka USA proti Rusku prostřednictvím Ukrajiny. Mírotvůrci Trumpovi se nepovedlo napálit Putina a koupit si ho za korálky a zrcátka, takže SVO bude pokračovat dokud Putin nevyžene z Ruského území posledního banderovce.
A jestli ani pak fašistický KoZa nepřestane s agresí proti Rusku, tak se bude pokračovat v denacifikaci a demilitarizaci. A ať nikdo nepochybuje, že Rusko nepožene viníky před soud. Samozřejmě ti zločinci udělají vše proto, aby se zachránili, takže klidně se může stát, že se konflikt ještě více vyhrotí.
A jsou další ohniska, která můžou způsobit reset – Irán, čerstvě Indie s Pákistánem.
Sysop
Osobne si myslim, ze Donik se na tu valku vysere. Je to obchodnik. Zkusil par figlu, nevyslo to, taxe opre do zajimavejsich veci, jako je treba Cina.
Takze valka ano, ale EU/RF. Tim myslim destrukci ekonomickou, nasinec by na frontu ani nedosel.
princdrson
nevysere, do hry už je vsazeno příliš. Ale nechá UkroDiktátora dohrát smutnou roli až konce. Smutný klaun.
Dissenter
To záleží na reálné síle Ruska (opravdu těžko posoudit, za mě nemá sílu dobýt celou UA). Osobně si myslím, že k dohodě nakonec dojde, jednak bylo hodně vsazeno, jednak to ani v Rusku nejde úplně hladce, byť má proti nám tu výhodu, že sýčci a kritici drží hubu. :-)
Sysop
U toho dobyti zbytku UA ani tak nejde o silu, tu RF bezpochyby ma, ale jde o zpusob. Nemusime si nic nalhavat, pokud by v Kremlu nekomu ruplo v bedne, tak tu UA vycisti az po Lvov, s presahem do pulky Polska. Tuhle silu zcela urcite Rusove maji a zcela urcite ji nikdo nechce videt. Velmi pravdepodobne ji ani Putin nechce pouzit. Porad je pro nej lepsi to delat tak, jak doposud. Rusove i Ukrajinci maji jine nastaveni, nez my a uplne jine, nez zapad od nas. Takze ti mrtvi jsou doposud sice hodne neprijemna vec, ale dokazou se pres to prenest. Lidsky zivot tam ma uplne jinou hodnotu. Pro obe strany.
Rusak je schopnej tam takhle masirovat dalsich patnact let a my s tim proste nenadelame vubec nic. To je potreba si priznat a ne se oblbovat nejakymi svalnatymi kecy u monitoru. Proste s tim nic nenadelame.
K cemu dojde, tezko rict. Kazda strana chce extrem. Ja porad doufam, ze letos to skonci. Cim pozdeji, tim vetsi uzemi Rus dostane.
Dissenter
a my s tim proste nenadelame vubec nic
A právě z toho je třeba si vzít největší poučení. Zní to pateticky, ale aby se to už příště (nikdy) nestalo.
cool
S kývači čipů z praček a polních lopatek vzor 1WW „lektory můžeme být rádi že tu není ještě spáleniště po apokalypse ale fakt radši píp.
Sysop
Lidi jsou neponaucitelni a veci se vraceji, jen v jinem kabatu, takze dalsi generace zase udela stejne chyby.
Jantar
„Něco s tím dělat“ se dalo tak před 10 lety. S odřenýma ušima. Ale pořád to šlo bez větších bolestí a problémů.
Dnes už nám zbývají více či méně bolestivá a krvavá řešení.
A vzhledem k tomu že většina populace není ochotna vytáhnout hlavu z prdele, tak to nechají dojít až k těm hodně bolestivým a hodně krvavým řešením kdy jim už půjde o život. Ovšem vzhledem ke zbabělosti a předposranosti těch chodících pivních měchů co si u nás říkají „chlapi“ (přičemž jejich koule nosí manželka v kabelce), nevím, nevím.
Nepoučili se z krize 2008, zase se jim začalo dařit a tak spokojeně zarazili hlavu do prdele, přestali přemýšlet, zato ale konzumovat a řešit auta, baráky, dovolené u moře, …
A hodili to ve volbách zase ODS. „Když je vohnoutovi dobře, jde to hodit ODS.“
Tak jako zpovykaní ukropi Zelenskému. Ač byli varováni, že Porošenko byl jen začátek, ta loutka CIA co přijde po něm, rozjede opravdové jatka.
A naše CIA loutky Pyjala&Ropušan měly tvořit zázemí banderovcům.
Fatso
Ad: „… nechají [to] dojít až k těm hodně bolestivým a hodně krvavým řešením kdy jim už půjde o život. Ovšem vzhledem ke zbabělosti a předposranosti těch chodících pivních měchů co si u nás říkají chlapi…“
Fun fact: co do koncentrace volného testosteronu v krvi jsou čechůni „best of“ ve světě. Ano, vážně: https://worldpopulationreview.com/country-rankings/testosterone-levels-by-country
Když jsem v minulosti dumal nad tím, jak je možné, že tu vládnou takový ultimátní sráči jako Pjotr Fialovič či Babiš, a jak je to možné, že si to neustálé sraní na hlavu lidi nechají líbit, nechápal jsem. Ty testosterony to dost možná vysvětlují…
Když si představíš ty nacionality, které v tom testosteronovém žebříčku výše vedou (Uzbekistán, Azerbajdžán, apod. – takoví ti pouštní cigáni typu Khabib Nurmagomedov), myslíš, že v takovém prostředí by sráč jako Fiala obstál? By se mu vysmáli, vůbec by ho nebrali vážně, do žádné vedoucí pozice. A kdyby, tak by ho po tom, co tu předvedl zlynčovali, ukamenovali (?)
—
Když se ale vrátím k původní diskuzi: abychom si rozuměli, „něco s tím dělat“, to jsem myslel na individuální úrovni („zachraň se kdo můžeš + pomož těm, kterým je pomoci“). Psal jsem (copy-paste příspěvku vedle):
Za sebe bych snad řekl, že:
– tečou-li peníze konkrétní řekou, zvednu se a postavím se do té řeky
– tj. snažit se o příjmovou antifragilitu (teď primárně pracuji IT; je snaha si osvojit řemeslo, jako záruku; výhledově do budoucna, třeba CNC mašinky by mohly být fajn)
– nesázet na riziko protistrany, monopolové (fiatové) peníze v akciích atd.
– sázet na uchovatele hodnoty bez rizika protistrany (nemovitosti, drahé kovy, zbraně)
– kde jsou „červené oceány“ (kupř. kde každý kupuje byty a garáže), hledat svoji strategii „modrých oceánů“: pole, ostatní plochy, a ty nemovitosti si raději postavit sám
– v nemocné parazitně-dotační ekonomice ždímat stát jako další schopný parazit (nestavět se do konkurenčně nevýhodné pozice), anebo se postavit na stranu zločinu (bílé koně, daně, cost-benefit ratio)
– klidně se, umírněně, radikalizovat. tj. obstarat si zbraně a osvojit si průpravu ve střelbě, sebeobraně. vědět, že stát je nepřítel. bavit se s podobně smýšlejícími, utvářet vazby na horší časy
Jako, mám jednoho bratrance. Je tlustý, a furt se povaluje. Skuhrá a maluje černé scénáře na zeď (kupř. byty budoucnosti s kupní cenou 700k/m2) – má v tom asi pravdu, ale sám nikdy nic neudělá, nulová vize, mrtvá váha. Tzn., ten půjde mezi prvními.
Dissenter
To nejsou černé scénáře. Bratránkovi řekni, at si cenu bytu dnes a v minulosti namodeluje jako cenu v gramech zlata a pak se hluboce zamyslí.
Sysop
Myslim, ze je to horsi. Co tak sleduju nemovitosti tady na Sumave (jak DE, tak CZ), tak ty ceny vyletely vic, nez zlato.
Do nasi prdele prisel mladej par z Prahy, koupili domek, kterej jeste v roce 2013 nikdo nechtel za 600 tKc. Mokry zdi, smisene zdivo, elektrika fprdeli, zumpa plna sracek, strecha shnila, pozemek okolo jen par metru, uprostred obce, k tomu zadnej les, louka, nic.
Koupili predloni, dali 4,5 mice. To zlato je od te doby ‚jen‘ na trojnasobku.
fatdwi
Sysop: asi genius loci. V Praze by za to nebyla ani garsonka, zase tohle taky není nic hotového a pár mega to ještě sežere, z toho, co píšeš. Nicméně obecně to neplatí, ne všude to šlo nahoru tak moc. Na straně druhé to šlo nahoru zrovna letos, o drobném ochlazení jsou ceny zase výš.
Každopádně jsem se díval na ceny tady v Brně a je to úplně mimo realitu. Při ceně 2+kk okolo 8M to reálně znamená, že už nedává smysl nemovitosti kupovat jako investici – když to pronajmeš, víc, než kolem 20k za to nedostaneš, z toho zbude tak 200k za rok. Tedy se to zaplatí za 40 let (!!). Pamatuju, kdy nemovitostní experti posuzovali ceny nemovitostí dle toho, jestli se to z nájmu splatí za 10 let:-)
Je to prostě jen ochrana před státem a jeho tiskem peněz, přičemž je to klasická spirála s pozitivní zpětnou vazbou – čím víc se tiskne, tím je to dražší a tím víc se musí tisknout. Přecejen bydlení je základní potřeba, takže normální člověk bude vždycky něco potřebovat a vždycky bude potřebovat tolik peněz, aby mu po zaplacení nájmu/hypo zbylo i na jídlo. Nikdo si nemůže říct „no tak jo, já teda šéfe nepotřebuju víc peněz, já nebudu bydlet a tím ušetřím“. Jo, v USA jsou různí magoři (viděl jsem nějakýho milionářskýho autistu, co ty svoje miliony syslil tak, že spal v RV na parkovišti před korporátem), ale to jsou výjimky. Běžnej zaměstnanec chce holt přidat.
Sysop
Jo, to by bylo na dlouho. Ja jsem delal v Pze nastavby na panelaky, kdyz 1 m2 za 18 tKc byla pomalu lichva (’95). To tehda byl hrubej prijem v Pze snad 30? Uz nevim, ale tam to vyskocilo snad nejrychlejc a presto jeste byty byly zadobre. Ja jsem jeden byt prodaval v Brne v N. Liskovci v roce 2012 (3+kk 80 m2) za 2400 tKc a byla to tehdy takova plus minus normal cena.
Zena delala roky v bance a ta mi, panecku, vypravela story, jaxe financovalo od retailu az po velke projekty (mmchdm, jedni z nejvetsich zazobancu, co kupovali mestske cinzaky okolo 80-100 mega byli rakosnici – okolo roku 2005, Brno)
fatdwi
Sysop: tak jen doufat, žes z těch 2.4M udělal aspoň 6, co bys za to dostal dnes:-)
To je asi největší otázka při prodeji nemovitosti i dnes – co s těmi penězi vlastně udělat, aby se prodej vyplatil?
Dissenter
Ta otázka je právě jedna z důležitějších příčin pro nárůst ceny nemovitostí.
Akcie a umění je fajn, ale musíš tomu jednak rozumět, jednak v dnešní době snadných bankrotů a neplacení dluhů jsou akcie ještě rizikovější než kdykoli dříve.
Zlato je špatně likvidní, hodně fluktuuje, navíc v něm nelze mít vše.
Sysop
Re: Dissenter 4.5.2025 v 14:38
Zlato jsem nakupoval nekdy pred 10 lety, posledni kousky pred lety sesti. Slo mi o rozdeleni portfolia a nemuzu si stezovat. Beru to jako dlouhodobe ulozene prachy, ktere pravde velmi podobne svoji hodnotu neztrati. Neni to na denni nakup chleba, ale porad je fluktuace ceny vyrazne nizsi, nez u futures, nebo akcii.
Futures, nebo akcie, pokud to delas jako denni obchody, nejsou nic, cemu bys musel nejak exremne rozumet. K zakulisnim informacim se stejne nedostanes a pokud nejaka informace nekde vyskoci, stejne uz je v cene davno obsazena. Je to jinej svet, nez treba nemovitosti a musis se naucit prohravat. Jinak co nejdal od toho. Urcity kompromis rizika jsou opce, ale na ty to zase chce cas a trpelivost. Ja osobne jsem se na tyto trhy vysral po demolici dvojcat, protoze to byl obrovsky zlom ve zpusobu obchodovani. Ve dvojcatech zarvala NYBT a NYSE je jina, ma vic hlidaciho sw a stare obchodni figle u ni, podle meho nazoru, nefunguji. Prestalo mne to tim padem bavit.
Dissenter
V podstatě souhlas, jen prostě akciový/futures/opční trh není pro mě. Jednak neumím prohrávat, jednak … prostě ostatní věci mi jdou líp. Takže jsem to částečně svěřil bance, a té to taky nejde. :-)
Ještě bych neopomenul investice do sebe (umět něco, co moc lidí neumí a dá se to dělat tam i onde) a do sítě dobrých vztahů kolem sebe.
Sysop
Re: fatdwi 4.5.2025 v 8:04
Konkretne za ty 2,4 mega jsem koupil chajdu za 1,2 mega (dneska bych za ni cca sedmicku dostal, ale fakt je, ze tak dalsi mega a pul jsem do toho jeste narval) a za dalsich 1,2 mega jsem kupoval pozemky, louky po 80 tKc/ha a lesy 30 tKc/ha. Dneska mi za louku nabizeji cca 300 tKc/ha a u lesa podle stari, samozrejme. Nicmene, to jsem mel kliku na dobre ulozeny prachy.
Jantar
Chápu o co vám jde. Potíž je v tom že současná agenda má za cíl vaše nepřežití. Takže ořezává vaše možnosti přežití všude možně. Ekonomicky, legislativně, sociálně.
Buď zdechnete protože nebudete mít na jídlo, nebo na topení, nebo vás umlátí zoufalí hladoví spoluobčané kvůli stokoruně. Případně vám seberou nemovitost protože nebudete mít na daně. Za pár let tak jako tak nic nepostavíte na sebelepším pozemku, bo legislativa EU. A jako bonus vaše děti nezdědí váš dům, protože nemá tepelné parametry polystyrenové krychle dle nařízení EU.
Chtěl jsem původně říct že jediná šance jak tomu čelit, je kolektivně jako národ. Bo s jednotlivcem si systém snadno poradí. Masy lidí se bojí i zmrdi jako Fiala či Ropušan. Ovšem ne masy vohnoutů a přizdisráčů.
To je v podstatě jediná skutečně funkční cesta, protože je nás pořád víc jak politických šmejdů nebo přistěhovalců (zatím!).
V londonistánu islamistické struktury štědře dotované arabskými narko kartely prorostlý už tak hluboko do systému, že tam už to nemá smysl bojovat, ti jsou ztracení.
Takže základem je nenechat to tu dojít až takhle daleko.
Jenže jak to tu vidím, tak český přizdisráč se do poslední chvíle bude starat spíš jak co komu závidět a jak ho o to připravit.
Lidi i tváří v tvář hrozbě nejsou schopní změnit stereotypy myšlení zažrané už od socializmu. Většina stále nepochopila že už tu není socík a oni se nemůžou chovat jako Homolkovi, tedy, pomlouvat, závidět a krást.
Takže kolektivní řešení nám nějak hapruje. Byť je jediné opravdu funkční.
Jantar
Na individuální řešení pak musíte mít „čuch“ jako Sysop. Vědět kdy zavčas zmizet a kam se přestěhovat.
Základem je vydělávat tam kde draze platí a bydlet kde je levně.
Jak v tom vtipů s Aaronem: za 1 dolar koupím, za 5 dolarů prodám a ty 4% zisku mi bohatě stačí :-))
Ovšem tady je zase potíž že za 10 let to nemusí fungovat. Protože globalisté plánují dělit svět na několik izolovaných bloků. Už teď je dost obtížné dostat peníze z/do Ruska, protože ho globalisté odřízli od swiftu a snaží se ho ekonomicky navázat na Čínu a BRICS.
Různý úspěch může mít tatáž strategie v krátkodobém, střednědobém a dlouhodobém měřítku. IT je super v krátkodobém, možná střednědobém, ale v dlouhodobém měřítku IT sektor zmizí z Evropy do Indie, Číny atd. Stejně jako dojit dotace lze teď, ale za chvíli vás EU obere i o prachy na účtě na dluhy a válku na ukrajině.
Sázet na podsvětí a na mafiány je cesta do pekel. Že to fungovalo sysopům v devadesátkách, neznamená, že to bude fungovat i dnes s pakistánskými a ukrajinskými velkomafiemi.
Jako mafián-začátečník-amatér jste na nejnižším stupni potravního řetězce, a podle toho pravděpodobně dopadnete. Buď v kriminále nebo pod drnem.
Dissenter
Za všechno můžou muslimové a listonoši!
Jantar
„Listonoši“ je krycí název pro zednáře ?
Dissenter
Ne, je to reminiscence na někdejší politický vtip.
Latimerie podivna
Jantar 2.5.2025 v 18:43
„Buď zdechnete protože nebudete mít na jídlo, nebo na topení, nebo vás umlátí zoufalí hladoví spoluobčané kvůli stokoruně“
Nebuďte směšný. Odkud jste? To bydlíte v Chánově v 1. nebo ve 2. patře?. I tak Vaše starost nebude jídlo ani topení ale spíše chlast a drogy.
Hrozně rád bych věděl, kde Vás v ČR umlátí zoufalí hladoví spoluobčané kvůli stokoruně? Tady je přání otcem myšlenky, ale i tak se Vám to nepodaří, aby Vás v ČR umlátili kvůli tomu, že potřebují prachy na jídlo. Kvůli drogám, možná, kvůli chlastu, možná, kvůli automatům, možná, ale rozhodně ne kvůli jídlu. Vážně bych chtěl vědět, jestli v ČR existuje alespoň jedno takové místo, kde Vás v noci umlátí kvůli 100 koruně, aby si za to koupili jídlo. Pokud takové místo existuje, tak „dobroserové“ tam budou stát frontu, aby Vám to jídlo dali zadarmo.
princdrson
jenže ukradené peníze, rozuměj dotace, jsou stále jen ukradené peníze, nezasloužené peníze
Dissenter
Nikoliv, dotace jsou peníze ukradené státu, který je chvíli před tím ukradl občanovi. Pokud v inidividuálním případě dotace < daně, nejsou nezasloužené.
Sysop
Dotace statu nikdo nekrade, stat je rozhazuje sam.
ygorek
Sysop 2.5.2025 v 20:00
Přesně.
Je lhostejné, zda stát uloupené peníze rozhazuje doleva, doprava, dopředu či dozadu…
Dotace vznikly jako úplatek skupinám lidí definovaným podle aktuální potřeby politikovy.
Dissenter
Mno nevím, mně není lhostejné, jestli dokážu dostat zpět alespoň část odvedených nestvůrných daní.
Takže jak komu.
Jistě je ideální nemít stát vůbec, ale to je fantazie.
Forge
Dissenter:
Jedna věc je jistá:
Prachy jsou v prachu.
Nechápu, o čem fantazíruješ.
hellfire
Ad testosteron
Není úplně nezajímavé, že ve středovýchodní Evropě (Česko,polsko, Pobaltí,Belorusko,ale i UA) na tom ty státy jsou poměrně bídně, zatímco zapad a východ vycházejí lépe. Mezi západem a východem se evidentně nachází oblast „vykastrovaných“ států, které byly dlouhodobě ovládány někým jiným. A ano, rozhodně by to vysvětlovalo fakt, že tu v poslední době zcela beztrestně vládli eunuchoidní zmrdi.
cool
Jistě tam ne že měli ale časově plní skrze „ňoumaly retard inkluz, dotáááce. Takže s čaulidem to může nabrat spíš forsáž jak řekl že alzák je hrdina.
Nikoho z 6. demolice pokud nechcete přijít o kůži „kanibaly. :-)))
Pokusil jsem se k článku přistoupit sine ira et studio a odmyslet si ty vepře, na nichž autor perseveruje, a musím mu dát dosti za pravdu.
Počínání levicově liberálních vlád nejen v Kanadě je otřesné. Drobnost k té vyšší ceně nemovitostí – správné vysvětlení stran inflaci, ale je třeba zmínit, že peníze hromadně „tisknuté“ (především za covidu, kdy maskovaly ekonomický krach) byly většinově odsouhlaseny i tak zvaně konzervativními politiky. Neskončily jako nadměrný zisk, ale umožnily flákání průměrné populace a nynější kontrakce je, v Kanadě i zde, jen návratem k přirozeným poměrům. Kdo měl rozum, ostatně se protiinflačně zajistil už při jejich tisku. To nijak nesnižuje idiocii tehdejších vlád, ale jen na vysvětlenou.
Zaujala mě jiná věc; jak je možné, že ostatní strany mimo liberální levici mají pro většinového voliče tak idiotské PR, že ani proti tak slabému a zdiskreditovanému soupeři nemohou vyhrát.
Osobně spatřuju příčinu v nevalné intelektuální výbavě a vulgárním slovním projevu „dezolátů“; proti nim voliče utáhne na vařenou nudli kdokoliv.
Se svojím přehledem jistě víš… ale tak, dávám to do placu, pokud někdo neví.
Jde o to že mafioso prezident Richard Nixon r. 1971 DOČASNĚ vystoupil ze zlatého standardu („není nic věčnějšího, než dočasné státní opatření“). No, a podle toho videodokumentu, který se k věci staví neutrálně, k vystoupení ze zlatého standardu došlo z nutnosti, že od dob Breton-Wood konference (1944) už r. 1971 nebylo dost zlata na to, aby zlato pokrylo nadprodukci statků vyprodukovaných v poválečném světě.
Každopádně ale i ten dokument přiznává, že po odstoupení z krytí zlatem se utrhl pytel s po(b)litickým nekrytým tisknutím peněz.
Ad: „jak je možné, že ostatní strany […] mají tak idiotské PR, že […] nemohou vyhrát?“
Co mají dělat? Něco, něco, nastavování normativního narativu?
„Osobně spatřuju příčinu v nevalné intelektuální výbavě a vulgárním slovním projevu „dezolátů“; proti nim voliče utáhne na vařenou nudli kdokoliv.“
Kdo je typický vůdce dezolátů? Petr Hampl? Vidlák? Tomio? …
Kupř. u toho posledního jmenovaného se může koncentrovat negativistická kohorta low-IQ lidí, jejichž životním krédem je „my vám to vytmavíme“ (bez schopnosti vidět komplexní jevy). Ale, volební hlas jako hlas, někomu přijde vhod.
Ono by se dalo lamentovat třeba i nad stranou Svobodných. Tam bude průnik s většinovou populací ještě nižší.
Dissenter
mafioso prezident, poblitickým, … to je jen mírná ilustrace, zdesateronásob to a máš slovník průměrného dezoláta. Všechny ty posměšky, komolení jmen, opičky, deepfake nebo přehánění ad absurdum (židozednáři, plochzemci, atd.) můžou být zajímavý pro ty lidi, co sledují extremistická videa, ale pro běžné voliče se jedná o magory, šílence a blbce ještě dřív, než si přečtou body programu.
V tom bych hledal gró dezolátské neoblíbenosti. Lidé obecně hledají konsensus a v politice se nabízí dost málo. Proto podle mě SPOLU kampaň uchopilo docela dobře a ty inzeráty ANO, kde je nejhorší premiér, budou spíše kontraproduktivní.
Nesleduju scénu chaotů, ale vidím tam dvě tažné síly, Okamuru a Konečnou. U obou se koncetrují low IQ lidé, jen u Konečné je to ještě štrejchnuté socialismem. Co je škoda, že zapadnou i dobré myšlenky.
Motoristé jsou o dost „normálnější“.
Foundryman
No vidíte, a já zase znám docela dost velice inteligentních lidí, kteří jsou tentokrát, po beznaději Babiše a Fialy, rozhodnuti volit Okamuru, zvláště s přihlédnutím k jím nově vytvořené alianci.
Dissenter
O tom nepochybuju, málokdy byl větší důvod k volbě protestním hlasem než je dnes. Ale já mluvím o většinovém voličstvu, které to tak nežere jako my a prostě hledá slušně oblečenou vychovanou opici, za jejíž vlády se povede dobře.
ModrýKlokan
@ Dissenter
Hele já asi chápu, proč to píšeš a co si o tom „dezolátským“ slovníku myslíš.
Myslím si stejně jako ty, že perfektně intelektuálně, jazykově a rétoricky vybavenej politik, schopnej vynechat v rozhovorech zbytečný emoce (to znamená podle mě všechny), ty zkomolený osobní nálepky, vtipný vulgarismy a i sofistikovaný urážky pronesený ušlechtilým jazykem, nemůže udělat chybu a hlasy se mu jen pohrnou.
Ovšem pro spoustu lidí je důležitej i obsah. A ten tam nevidím na opozici nikde. Jak napsal tuším Petr Hampl (kterýho těžko někdo může nazvat dezolátem, i když za dezoláty možná mluví), česká opozice kopíruje zoufalým způsobem věcné i mediální techniky a témata establishmentu a dá se komplet označit za „psychoterapeuticko-náboženská hnutí“ aktuálně bez jakékoliv schopnosti prosadit své politické cíle.
Dále k tématu dezolátního slovníku. Namátkou z přehršle dostupných příkladů z řad liberálních VIP veřejných exponátů: starosta Řeporyjí Novotný, brněnský ODS čekista Šimíček, progresivní mladé pušky z pětikolky kdekoliv si otevřeš fejkbuk či Twiter. To jako má být co? Většina dezolátů se může proti jejich „vytříbenýmu“ slovníku zahrabat. Hele závěrem tohle téma je úplně marginální. Situační záležitost a osobní odpovědnost každýho k vlastním ambicím a cílům.
servis:
Byl jsi někdy na Jupiteru?
Asi ne, tak se nepřisírej to toho, co je ti vzdálený.
…
Accept je samo klasika.
To tě ale neomlouvá, plesnivko.
ModrýKlokan
@ servisdok
Bomba. Dirk a žhavá kobra Manuela. Skvělej nářez.
servisdok
Taky se mi to líbí a ten Babylon si koupím.
Foundryman
„No, a podle toho videodokumentu, který se k věci staví neutrálně, k vystoupení ze zlatého standardu došlo z nutnosti, že od dob Breton-Wood konference (1944) už r. 1971 nebylo dost zlata na to, aby zlato pokrylo nadprodukci statků vyprodukovaných v poválečném světě.“ – blbost, FED potřeboval inflační peníze, aby bylo možno financovat Johnsonovy (a Kennedyho) sociální programy a zalepit vietnamskou katastrofu. No a řešení se přímo nabízelo – vzhledem k postavení dolaru jako rezervní měny bylo možno inflaci pohodlně vyvézt. Pak se to svedlo na Araby. Jenže při zlatém standardu by ropná krize neměla šanci vzniknout.
Zirafa
Na jednom internetovém fóru letí fráze „let me tell you about your country“, což by se dalo volně přeložit asi jako „sice tam nežiji, ale stejně Vám do toho budu kecat!“. Je to trochu podobné jako korespondenční hlasování. Člověk pouze sleduje X okruh médií, která jsou vždy na zakázku někoho zkreslená a pak má potřebu projevovat svůj názor. Například podle Američanů je AfD v Německu nacistická strana.
I když s autorem lehce souhlasím, nevyjádřil se přesně: Kanaďané se stále mají jako prasata v žitě a proto stále nezměnili své volební preference. Ano, stejně jako pro-západní média přikrášlující realitu a mlčící o problémech zde existuje i opačný extrém: umlčovat úspěchy a neustále opakovat do-zblbnutí problémy. Já těmto druhům médií říkám doomnews.
Až Kanada skutečně půjde do míst, kam slunce nesvítí, otočí se i volební preference o 180 stupňů. Stalo se tak v USA, Německu, dokonce i ve Švédsku. A to je co říci, protože tyto země byly na vrcholu všech těch fem eco commie lib věcech za masivní podpory všech médií. A stejně to nepomohlo: prachy došli, z tlustých se pomalu stali tencí.
Jinak pardon, normálně 100% negativní komentáře nedávám, ale pan domácí mi nevydal článek (Můj výlet mezi socky) a tak jsem lehce zasmušilý. Tak hold pojedeme dalších 50 mono článků o fábiích a politice.
Slecna Ling
To Zirafa : tak ted jste se ukazkove chytil do vlastni pasti s Let me tell you about your / my country. Muzu vas ujistit ze afd ac v USA tisku casto popisovana jako far right nebo hard right ma zejmena mezi republikany znacne sympatie. Ono ji totiz propaguje mazlik Musk a ten se tu tesi nebyvaly prizni a respektu. Zejmena zde na jihu.
Sysop
Sveho casu uchcaval z nacku i JFK a to byli ultra levicaci. Ono to staveni nemeckych partaji na piedestaly ruzne po svete ma spoustu historickych konsekvenci. Nicmene je jasne, ze AfD nema s myslenkami narodniho sociku lautr nic spolecneho a presto je vladnoucimi stranami hazena do jednoho pytle s ideologickou opozici. To ja povazuju za echt svinstvo. A hlavne… nemecti volici to vidi podobne, minimalne prozatim jen jedna ctvrtina. Vubec bych se nedivil, kdyby tohle byla jedna z veci, ktera vlade nakonec zlomi vaz. Podobne, jako pindy komunistu o zahnivajicim zapade ukoncily socik u nas.
ladin
Mě v článku naprosto chybí, co se v Kanadě stalo za posledních pět měsíců. Na začátku roku odstoupil vrchní neomarxista a na pokračování něčeho podobného by si nikdo nevsadil ani korunu. Ale pak se musel stát zázrak, objevit se někdo, kdo to konzervativcům podělal. Má někdo tip, kdo to mohl být?
ModrýKlokan
@ ladin
Jsi spinkal jako Šípková Růženka bo co? Objevil se Velký Oranžový Otec z Bílé chatrče (Doník Zelinka) a nachcal do kanadskýho mraveniště. Není to nijak složitý. Přeformátoval paradigma, pokud to máš rád yntelektuanálně sofystykovaný.
Challenger
Doník jim sice do mraveniště nachcal, wo tom žádná, protože si o to neomarxistická verbež už dlouho koledovala. Jednak pouštěli do USA migranty, čímž porušovali mezivládní dohody (nutno dodat, že gerontí prase Biden je nikdy moc nevymáhal, protože migranti se mu hodili) a dohodu o volném obchodu a clech respektovali a vyžadovali pouze, když se jim to hodilo do krámu (například mléko a mléčné výrobky s clem 250-390% a mnohá další cla, kdy si soudruzi chránili svůj trh prostřednictvím socialistického „systému řízené nabídky“) Ale to nebyl ten bezprostřední důvod. Neomarxistická verbež přes spřátelená média, co jinak kauzy vymlčují, začala hystericky kvičet, jak jsou cla útokem na kanadskou demokracii a že jsou cla je předzvěstí anexe Kanady, a hlavně – bude recese a hodně zle, ale my velcí neomarxisté vás v tom nenecháme.
No a předlužení hypotékáři a veškerá ta chráněná verbež, co žije na úkor ostatních si nasrali strachy do gatí a zvolili unisono ty kurvy. Konzervativci udělali stejnou chybu jako strany Národní fronty při komunistickém puči 1948 – jeli dál svůj politický program a mysleli si, že platí základní demokratická paradigmata, což bohužel neplatí. Jak píšu v předposledním odstavci: je hezké být pravičák, ale ne každý si to může dovolit. Viz prezentovaný public poll.
Pan kolega bohužel nerozumí příliš psanému textu.
Dissenter
Vzít si úvěr (a hypotéka bývá úvěrem relativně snadno dostupným, se slušným úročením) ve chvíli, kdy se stát chystá zkazit měnu, je nejlogičtější možné řešení, které je alespoň částečnou prevencí proti tomu, aby si na úkor dotyčného žili příživníci.
Challenger
To jo, ale nesmí ta hypotéka jít na krev a musíte si být jistý, že budete moci splácet. Pak máte plnou pravdu, Pokud máte aktivuje, které 100% kryje vaši jistiny na hypotéce, například zlato, je to dobrý způsob, jak se nenechat vojebávat a ještě na tom něco vyděláte. Ale takových hypotékářů moc nebude.
Dissenter
Za covidu, kdy byla měna jasná a o tištění peněz mluvily obě hlavní politické strany, bylo logické jít i za krev. Jinak principem hypotéky je to, že ji kryje ta nemovitost, ne?
Sysop
Davno ne.
Dissenter
Really?
StaryVaran
Really. Dnešní hypotéka je sázka na budoucnost, zhusta je poskytována na dosud nerealizované projekty, například. V ameriském pojetí je hypotéka skutečně kryta nemovitostí/zjednodušeně řečeno/, v případě neplacení banka zhamtne zastavenou nemovitost a tím to pro zákazníka skončí i kdyby zbývalo doplatit 100 dollarů. V americjém pojetí není neběžné několik hypoték na jediný objekt a můžeš si vzít hypotéku i od nuly. V evropském pojetí, banka nuceně prodá nemovitost, pokud dojde k zisku banka přeplatek vrátí zákazníkovi, pokud zůstane nedoplatek, banka tento nedopatek dále vymáhá po zákazníkovi.
Dissenter
Ergo je hypotéka zajištěna nemovitostí a v situaci, kdy není půjčováno na 100% ceny + vývoj cen nemovitostí je zřejmý, je E pojetí většinou výhodnější než US.
Marty...
Ergo je hypotéka zajištěna nemovitostí a v situaci, kdy není půjčováno na 100% ceny + vývoj cen nemovitostí je zřejmý, je E pojetí většinou výhodnější než US.
Pane doktore, je nutné si uvědomit jednu věc. Od revoluce ceny nemovitostí v ČR doháněly západní státy. To nyní skončilo a je otázka, co bude dál. Ony jsou tu nějaké sny prodejců, ale jednou přijde srážka s realitou…
Dissenter
Kdybych dostal korunu pokaždé, co byly ceny nemovitostí nazývány bublinou, byl bych bohatý.
Srážka s realitou hrozí v případě znovuzavedení komoditního měnového standardu nebo odlivu populace z ČR, což je obojí hodně nepravděpodobné.
A neříkejte mi pane doktore, preferuju tykání a neformální přístup, nejsme v Rakousku. :-)
Marty...
Srážka s realitou hrozí v případě znovuzavedení komoditního měnového standardu nebo odlivu populace z ČR, což je obojí hodně nepravděpodobné.
Což není až tak nereálné, když mladí lidé už nejsou vázáni na nemovitost a mají volný pohyb po EU. Samozřejmě si dovezete náhradu z východu, ale když jsem před pár týdny v Praze, tak dost lidí na běžných pozicích moc česky nemluvilo. Zkušenost dva roky zpět z lokální české nemocnice byla také podobná.
A neříkejte mi pane doktore, preferuju tykání a neformální přístup, nejsme v Rakousku. :-)
No vidíte…já vážím toho, že máte něco v hlavě…
fatdwi
StaryVaran: jabka a hrušky. Hypotéka je sice taky úvěr, ale to neznamená, že úvěr na developerský projekt je hypotékou (není). Hypotéka je na nemovitost a pokud je čerpána na její stavbu, tak postupně, právě proto, aby vždy měla banka za ty prachy aspoň něco v ruce, co může případně zabavit.
Sysop: můžeš to nějak rozvést? Zatím jsem hypotéku, kterou by nekryla (rozestavěná) nemovitost, neviděl, ale třeba si jen nerozumíme v terminologii.
Challenger
A ještě si úroky na ty svoje investice odečtete z daní.
Hroch
O Kanadě se u nás nějak málo píše a mluví, nějaké znepokojující zprávy občas prosáknou.
Zajímalo by mne, jak se neomarxismus prosazuje na drsném kanadském Severu, kde se lumbermani a trapeři narodili ve srubech, které si sami postavili.
Článek v pohodě, doktore, jenom jako obvykle konstatuji, že méně by bylo více a doporučil bych méně tlačit na pilu a používat méně expresívní výrazivo.
pazout
Delate z toho vedu pane doktore. Proste jim to vyslo hajzlum. Je to jedna z mala veci ktere umi – nacasovat predcasne volby.
Kdyby pockali do podzimu tak se situace s USA nejspis uklidni a lidem dojde ze Carney je stejnej hajzl jako Trudeau, jenom neni takovej idiot.
To je prvý raz čo bezvýhradne súhlasím s Challengerom. Buď som už senilný alebo má ten chlap pravdu. Ale skôr to druhé, spomenul som si na výborného klaviristu (a humoristu popri zamestnaní) Petra Breinera, ktorý emigroval asi v 1995 do Kanady a písal do denníka SME celkom vtipné postrehy z novej vlasti pod názvom Javorové listy. Bolo to nepríliš lichotivé porovnávanie s neveľmi konkurenčným Slovenskom a jeho komunistickou zotrvačnosťou. Potom sa odmlčal a po pár rokoch som sa dozvedel, že emigroval do USA, pretože začal zisťovať, čo za zmrdi v Kanade vládnu. Aj keď neviem ako sa vyrovnal neskôr s Bidetom a spol.
Mari sa mi, ze Peter Breiner odisiel aj z USA a presnul sa do GB. A ano, pamatam si ako v tych casoch bola Kanada cosi magicke a etalon dokonalosti v porovnani s tym co bolo tu. Akurat ze to dokazali poriadne dokurvit a nech sa na mna nikto nehneva, mnohi ludia tu ani netusia ako dobre sa mame.
Chodíte zbytečně daleko Challengere. Stačí se podívat za humna do Osmanského chalifátu, třeba do Wienabádu.
Kde (bývalá) bílá střední třída, co se fakticky přesunula mezi žebráky, dře s jazykem na vestě aby měla na nájem/hypotéku a už neví jestli si pořídit ještě třetí nebo i čtvrtou práci.
Zatímco arabáči a afričani dýlují drogy přímo pod ochranou policie (Vídeň) a po nocích przní nafetované studentky vydané jim napospas.
Jsem zvědav, kdy si tito uvědomí že za hranicemi česka můžou mít taky svoje eldorádo a pod ochranou místních židozednářů si budou moct dělat se zdejším bílým obyvatelstvem co se jim zachce.
Nejvíc se ovšem divím, Challengere, čemu se pořád divíte.
O výměně obyvatelstva za arabáče a afričany se tu mluví už 2 dekády. A tohle co se děje je už jen aktivní fáze genocidy původních obyvatel.
Je to genocida pomocí židozednářů ve státní správě a na univerzitách.
Jednak upravili zákony a právní systém tak aby byl maximálně šikanózní vůči bílým heterosexuálním mužům, pak všude kde mohl dosadil neukojené femiprasnice či rovnou lesby, od OSPODu a sociálky až po soudy.
Pak židozednář upravil zákony tak aby pracovaly co nejintenzivněji na rozbíjení rodin.
Židozednář v ekonomice zařídil aby neško ekonomicky uživit rodinu poctivou prací (zároveň dal zelenou wahabistickým penězům a prachům z drogového byznysu, což štědře zásobuje arabské a černošské komunity kde je 5-8 dětí na jednu ženu).
Pak židozednář v médiích rozjel masivní podporu drog, promiskuity a jakéhokoliv patologického a sebedestruktivního chování u dětí a mládeže.
Aby tito zkončili jako fetky a nezaměstnaná spodina společnosti, zatímco dobře placené pozice budou obsazovat děti asiatů a dalších přistěhovalců.
Vážení heterosexuální bílí spoluobčané. Likvidace vašich dětí byla židozednáři naplánovaná už před 30 lety a od té doby se už jen pomalu rozjíždí. Dnes už celkem rychle.
To že jste měli a dodnes máte hlavu zaraženou ve vlastní zadeli a 20 let to nevidíte, ač je to celou dobu patrné v západních zemích, je jen vaše chyba.
Kdo to vidět chtěl, ten to viděl. Kdo si jen užíval hédonismu a konzumu jako prase u plného koryta a neviděl jak si poblíž řezník brousí kudlu na něj i na jeho děti, tomu holt není pomoci.
Papala la tra lala :-)
https://www.youtube.com/watch?v=633f3DVkDJM
Není čas se divit. Je třeba s tím něco dělat.
Tedy, co navrhuješ? Jaké konkrétní kroky jakožto „a fucken white male“ činíš?
Viz taky můj věcný komentář Tenzorovi, na předchozí stránce (ta řemesla, uchovatele hodnoty, soběstačnost a tak).
Fatso
S tím už nic dělat nejde. Dojde k resetu společnosti. Jaká bude nová společnost nikdo neví. Ta současná je odsouzená k nepopsatelnému pádu na držku.
Ovšem aby nedošlo k nedorozumění, já nijak nepanikařím. Nemá cenu nějak hysterčit. Osud nepřechčiješ. Taky mi není jasný, proč by měl někdo litovat likvidace společnosti debilů, jejíž je bohužel součástí. Co je shnilé, musí se odřezat.
Ten reset si taky zařídíme sami.
Jen to celé potřebuje drobné pošťouchnutí, v podobě asi tak 700kt – 1Mt speciální EMP nálože, která vlastně ani pořádně nezableskne. Circa 40-45km a zhruba nad geografickým středem Evropy, což je -nepřekvapivě- nad územím čechistánu. I v tomto případě bude pod svícnem nějaké přítmí, takže škody mohou být podstatně nižší, než kdekoli jinde. V čechistánu je ještě dnes v provozu řada zařízení, která to s nějakou drobnou újmou přežijí, nezlikviduje je to tak komplexně, jako suprdupr modernizované a technicky vyspělé státy původního Západu.
Zbytek toho resetu zařídí lidi sami, pošťouchnutí hlavněmi zbraní, v nastalé situaci v podstatě volně přivezených v karburátorových žigulíkách z banderostánu.
Už se moc těším, bude prdel.
To vás ani nemusí zajímat, co tu bude po resetu, pokud ho připustíme.
Protože to už tu nebudete vy, ani vaše děti.
Jejich likvidace je totiž součástí toho Velkého resetu a „konečného řešení bílé rasy“.
Bílá rasa se totiž dle globalistického plánu měla navzájem vymlátit už během WW1 , respektive WW2. Němci proti rusům a přitom smést i zbytek Evropy.
Zabránil tomu brest-litevský mír. A tak se válka musela opakovat ve verzi 2.0 a ještě brutálněji.
Poprvé nás zachránil Lenin, podruhé Stalin, jestli nás potřetí zachrání Putin, tím si fakt nejsem jistý.
Ta poslední věta a ti židozednáři, to je myšleno úplně vážně?
Ptát se zjevného magora, jestli to myslí vážně – to myslíte vážně? :-)
MK
Řekl bych že to rozhodne válka USA proti Rusku prostřednictvím Ukrajiny. Mírotvůrci Trumpovi se nepovedlo napálit Putina a koupit si ho za korálky a zrcátka, takže SVO bude pokračovat dokud Putin nevyžene z Ruského území posledního banderovce.
A jestli ani pak fašistický KoZa nepřestane s agresí proti Rusku, tak se bude pokračovat v denacifikaci a demilitarizaci. A ať nikdo nepochybuje, že Rusko nepožene viníky před soud. Samozřejmě ti zločinci udělají vše proto, aby se zachránili, takže klidně se může stát, že se konflikt ještě více vyhrotí.
A jsou další ohniska, která můžou způsobit reset – Irán, čerstvě Indie s Pákistánem.
Osobne si myslim, ze Donik se na tu valku vysere. Je to obchodnik. Zkusil par figlu, nevyslo to, taxe opre do zajimavejsich veci, jako je treba Cina.
Takze valka ano, ale EU/RF. Tim myslim destrukci ekonomickou, nasinec by na frontu ani nedosel.
nevysere, do hry už je vsazeno příliš. Ale nechá UkroDiktátora dohrát smutnou roli až konce. Smutný klaun.
To záleží na reálné síle Ruska (opravdu těžko posoudit, za mě nemá sílu dobýt celou UA). Osobně si myslím, že k dohodě nakonec dojde, jednak bylo hodně vsazeno, jednak to ani v Rusku nejde úplně hladce, byť má proti nám tu výhodu, že sýčci a kritici drží hubu. :-)
U toho dobyti zbytku UA ani tak nejde o silu, tu RF bezpochyby ma, ale jde o zpusob. Nemusime si nic nalhavat, pokud by v Kremlu nekomu ruplo v bedne, tak tu UA vycisti az po Lvov, s presahem do pulky Polska. Tuhle silu zcela urcite Rusove maji a zcela urcite ji nikdo nechce videt. Velmi pravdepodobne ji ani Putin nechce pouzit. Porad je pro nej lepsi to delat tak, jak doposud. Rusove i Ukrajinci maji jine nastaveni, nez my a uplne jine, nez zapad od nas. Takze ti mrtvi jsou doposud sice hodne neprijemna vec, ale dokazou se pres to prenest. Lidsky zivot tam ma uplne jinou hodnotu. Pro obe strany.
Rusak je schopnej tam takhle masirovat dalsich patnact let a my s tim proste nenadelame vubec nic. To je potreba si priznat a ne se oblbovat nejakymi svalnatymi kecy u monitoru. Proste s tim nic nenadelame.
K cemu dojde, tezko rict. Kazda strana chce extrem. Ja porad doufam, ze letos to skonci. Cim pozdeji, tim vetsi uzemi Rus dostane.
a my s tim proste nenadelame vubec nic
A právě z toho je třeba si vzít největší poučení. Zní to pateticky, ale aby se to už příště (nikdy) nestalo.
S kývači čipů z praček a polních lopatek vzor 1WW „lektory můžeme být rádi že tu není ještě spáleniště po apokalypse ale fakt radši píp.
Lidi jsou neponaucitelni a veci se vraceji, jen v jinem kabatu, takze dalsi generace zase udela stejne chyby.
„Něco s tím dělat“ se dalo tak před 10 lety. S odřenýma ušima. Ale pořád to šlo bez větších bolestí a problémů.
Dnes už nám zbývají více či méně bolestivá a krvavá řešení.
A vzhledem k tomu že většina populace není ochotna vytáhnout hlavu z prdele, tak to nechají dojít až k těm hodně bolestivým a hodně krvavým řešením kdy jim už půjde o život. Ovšem vzhledem ke zbabělosti a předposranosti těch chodících pivních měchů co si u nás říkají „chlapi“ (přičemž jejich koule nosí manželka v kabelce), nevím, nevím.
Nepoučili se z krize 2008, zase se jim začalo dařit a tak spokojeně zarazili hlavu do prdele, přestali přemýšlet, zato ale konzumovat a řešit auta, baráky, dovolené u moře, …
A hodili to ve volbách zase ODS. „Když je vohnoutovi dobře, jde to hodit ODS.“
Tak jako zpovykaní ukropi Zelenskému. Ač byli varováni, že Porošenko byl jen začátek, ta loutka CIA co přijde po něm, rozjede opravdové jatka.
A naše CIA loutky Pyjala&Ropušan měly tvořit zázemí banderovcům.
Ad: „… nechají [to] dojít až k těm hodně bolestivým a hodně krvavým řešením kdy jim už půjde o život. Ovšem vzhledem ke zbabělosti a předposranosti těch chodících pivních měchů co si u nás říkají chlapi…“
Fun fact: co do koncentrace volného testosteronu v krvi jsou čechůni „best of“ ve světě. Ano, vážně: https://worldpopulationreview.com/country-rankings/testosterone-levels-by-country
Když jsem v minulosti dumal nad tím, jak je možné, že tu vládnou takový ultimátní sráči jako Pjotr Fialovič či Babiš, a jak je to možné, že si to neustálé sraní na hlavu lidi nechají líbit, nechápal jsem. Ty testosterony to dost možná vysvětlují…
Když si představíš ty nacionality, které v tom testosteronovém žebříčku výše vedou (Uzbekistán, Azerbajdžán, apod. – takoví ti pouštní cigáni typu Khabib Nurmagomedov), myslíš, že v takovém prostředí by sráč jako Fiala obstál? By se mu vysmáli, vůbec by ho nebrali vážně, do žádné vedoucí pozice. A kdyby, tak by ho po tom, co tu předvedl zlynčovali, ukamenovali (?)
—
Když se ale vrátím k původní diskuzi: abychom si rozuměli, „něco s tím dělat“, to jsem myslel na individuální úrovni („zachraň se kdo můžeš + pomož těm, kterým je pomoci“). Psal jsem (copy-paste příspěvku vedle):
Za sebe bych snad řekl, že:
– tečou-li peníze konkrétní řekou, zvednu se a postavím se do té řeky
– tj. snažit se o příjmovou antifragilitu (teď primárně pracuji IT; je snaha si osvojit řemeslo, jako záruku; výhledově do budoucna, třeba CNC mašinky by mohly být fajn)
– nesázet na riziko protistrany, monopolové (fiatové) peníze v akciích atd.
– sázet na uchovatele hodnoty bez rizika protistrany (nemovitosti, drahé kovy, zbraně)
– kde jsou „červené oceány“ (kupř. kde každý kupuje byty a garáže), hledat svoji strategii „modrých oceánů“: pole, ostatní plochy, a ty nemovitosti si raději postavit sám
– v nemocné parazitně-dotační ekonomice ždímat stát jako další schopný parazit (nestavět se do konkurenčně nevýhodné pozice), anebo se postavit na stranu zločinu (bílé koně, daně, cost-benefit ratio)
– klidně se, umírněně, radikalizovat. tj. obstarat si zbraně a osvojit si průpravu ve střelbě, sebeobraně. vědět, že stát je nepřítel. bavit se s podobně smýšlejícími, utvářet vazby na horší časy
Jako, mám jednoho bratrance. Je tlustý, a furt se povaluje. Skuhrá a maluje černé scénáře na zeď (kupř. byty budoucnosti s kupní cenou 700k/m2) – má v tom asi pravdu, ale sám nikdy nic neudělá, nulová vize, mrtvá váha. Tzn., ten půjde mezi prvními.
To nejsou černé scénáře. Bratránkovi řekni, at si cenu bytu dnes a v minulosti namodeluje jako cenu v gramech zlata a pak se hluboce zamyslí.
Myslim, ze je to horsi. Co tak sleduju nemovitosti tady na Sumave (jak DE, tak CZ), tak ty ceny vyletely vic, nez zlato.
Do nasi prdele prisel mladej par z Prahy, koupili domek, kterej jeste v roce 2013 nikdo nechtel za 600 tKc. Mokry zdi, smisene zdivo, elektrika fprdeli, zumpa plna sracek, strecha shnila, pozemek okolo jen par metru, uprostred obce, k tomu zadnej les, louka, nic.
Koupili predloni, dali 4,5 mice. To zlato je od te doby ‚jen‘ na trojnasobku.
Sysop: asi genius loci. V Praze by za to nebyla ani garsonka, zase tohle taky není nic hotového a pár mega to ještě sežere, z toho, co píšeš. Nicméně obecně to neplatí, ne všude to šlo nahoru tak moc. Na straně druhé to šlo nahoru zrovna letos, o drobném ochlazení jsou ceny zase výš.
Každopádně jsem se díval na ceny tady v Brně a je to úplně mimo realitu. Při ceně 2+kk okolo 8M to reálně znamená, že už nedává smysl nemovitosti kupovat jako investici – když to pronajmeš, víc, než kolem 20k za to nedostaneš, z toho zbude tak 200k za rok. Tedy se to zaplatí za 40 let (!!). Pamatuju, kdy nemovitostní experti posuzovali ceny nemovitostí dle toho, jestli se to z nájmu splatí za 10 let:-)
Je to prostě jen ochrana před státem a jeho tiskem peněz, přičemž je to klasická spirála s pozitivní zpětnou vazbou – čím víc se tiskne, tím je to dražší a tím víc se musí tisknout. Přecejen bydlení je základní potřeba, takže normální člověk bude vždycky něco potřebovat a vždycky bude potřebovat tolik peněz, aby mu po zaplacení nájmu/hypo zbylo i na jídlo. Nikdo si nemůže říct „no tak jo, já teda šéfe nepotřebuju víc peněz, já nebudu bydlet a tím ušetřím“. Jo, v USA jsou různí magoři (viděl jsem nějakýho milionářskýho autistu, co ty svoje miliony syslil tak, že spal v RV na parkovišti před korporátem), ale to jsou výjimky. Běžnej zaměstnanec chce holt přidat.
Jo, to by bylo na dlouho. Ja jsem delal v Pze nastavby na panelaky, kdyz 1 m2 za 18 tKc byla pomalu lichva (’95). To tehda byl hrubej prijem v Pze snad 30? Uz nevim, ale tam to vyskocilo snad nejrychlejc a presto jeste byty byly zadobre. Ja jsem jeden byt prodaval v Brne v N. Liskovci v roce 2012 (3+kk 80 m2) za 2400 tKc a byla to tehdy takova plus minus normal cena.
Zena delala roky v bance a ta mi, panecku, vypravela story, jaxe financovalo od retailu az po velke projekty (mmchdm, jedni z nejvetsich zazobancu, co kupovali mestske cinzaky okolo 80-100 mega byli rakosnici – okolo roku 2005, Brno)
Sysop: tak jen doufat, žes z těch 2.4M udělal aspoň 6, co bys za to dostal dnes:-)
To je asi největší otázka při prodeji nemovitosti i dnes – co s těmi penězi vlastně udělat, aby se prodej vyplatil?
Ta otázka je právě jedna z důležitějších příčin pro nárůst ceny nemovitostí.
Akcie a umění je fajn, ale musíš tomu jednak rozumět, jednak v dnešní době snadných bankrotů a neplacení dluhů jsou akcie ještě rizikovější než kdykoli dříve.
Zlato je špatně likvidní, hodně fluktuuje, navíc v něm nelze mít vše.
Re: Dissenter 4.5.2025 v 14:38
Zlato jsem nakupoval nekdy pred 10 lety, posledni kousky pred lety sesti. Slo mi o rozdeleni portfolia a nemuzu si stezovat. Beru to jako dlouhodobe ulozene prachy, ktere pravde velmi podobne svoji hodnotu neztrati. Neni to na denni nakup chleba, ale porad je fluktuace ceny vyrazne nizsi, nez u futures, nebo akcii.
Futures, nebo akcie, pokud to delas jako denni obchody, nejsou nic, cemu bys musel nejak exremne rozumet. K zakulisnim informacim se stejne nedostanes a pokud nejaka informace nekde vyskoci, stejne uz je v cene davno obsazena. Je to jinej svet, nez treba nemovitosti a musis se naucit prohravat. Jinak co nejdal od toho. Urcity kompromis rizika jsou opce, ale na ty to zase chce cas a trpelivost. Ja osobne jsem se na tyto trhy vysral po demolici dvojcat, protoze to byl obrovsky zlom ve zpusobu obchodovani. Ve dvojcatech zarvala NYBT a NYSE je jina, ma vic hlidaciho sw a stare obchodni figle u ni, podle meho nazoru, nefunguji. Prestalo mne to tim padem bavit.
V podstatě souhlas, jen prostě akciový/futures/opční trh není pro mě. Jednak neumím prohrávat, jednak … prostě ostatní věci mi jdou líp. Takže jsem to částečně svěřil bance, a té to taky nejde. :-)
Ještě bych neopomenul investice do sebe (umět něco, co moc lidí neumí a dá se to dělat tam i onde) a do sítě dobrých vztahů kolem sebe.
Re: fatdwi 4.5.2025 v 8:04
Konkretne za ty 2,4 mega jsem koupil chajdu za 1,2 mega (dneska bych za ni cca sedmicku dostal, ale fakt je, ze tak dalsi mega a pul jsem do toho jeste narval) a za dalsich 1,2 mega jsem kupoval pozemky, louky po 80 tKc/ha a lesy 30 tKc/ha. Dneska mi za louku nabizeji cca 300 tKc/ha a u lesa podle stari, samozrejme. Nicmene, to jsem mel kliku na dobre ulozeny prachy.
Chápu o co vám jde. Potíž je v tom že současná agenda má za cíl vaše nepřežití. Takže ořezává vaše možnosti přežití všude možně. Ekonomicky, legislativně, sociálně.
Buď zdechnete protože nebudete mít na jídlo, nebo na topení, nebo vás umlátí zoufalí hladoví spoluobčané kvůli stokoruně. Případně vám seberou nemovitost protože nebudete mít na daně. Za pár let tak jako tak nic nepostavíte na sebelepším pozemku, bo legislativa EU. A jako bonus vaše děti nezdědí váš dům, protože nemá tepelné parametry polystyrenové krychle dle nařízení EU.
Chtěl jsem původně říct že jediná šance jak tomu čelit, je kolektivně jako národ. Bo s jednotlivcem si systém snadno poradí. Masy lidí se bojí i zmrdi jako Fiala či Ropušan. Ovšem ne masy vohnoutů a přizdisráčů.
To je v podstatě jediná skutečně funkční cesta, protože je nás pořád víc jak politických šmejdů nebo přistěhovalců (zatím!).
V londonistánu islamistické struktury štědře dotované arabskými narko kartely prorostlý už tak hluboko do systému, že tam už to nemá smysl bojovat, ti jsou ztracení.
Takže základem je nenechat to tu dojít až takhle daleko.
Jenže jak to tu vidím, tak český přizdisráč se do poslední chvíle bude starat spíš jak co komu závidět a jak ho o to připravit.
Lidi i tváří v tvář hrozbě nejsou schopní změnit stereotypy myšlení zažrané už od socializmu. Většina stále nepochopila že už tu není socík a oni se nemůžou chovat jako Homolkovi, tedy, pomlouvat, závidět a krást.
Takže kolektivní řešení nám nějak hapruje. Byť je jediné opravdu funkční.
Na individuální řešení pak musíte mít „čuch“ jako Sysop. Vědět kdy zavčas zmizet a kam se přestěhovat.
Základem je vydělávat tam kde draze platí a bydlet kde je levně.
Jak v tom vtipů s Aaronem: za 1 dolar koupím, za 5 dolarů prodám a ty 4% zisku mi bohatě stačí :-))
Ovšem tady je zase potíž že za 10 let to nemusí fungovat. Protože globalisté plánují dělit svět na několik izolovaných bloků. Už teď je dost obtížné dostat peníze z/do Ruska, protože ho globalisté odřízli od swiftu a snaží se ho ekonomicky navázat na Čínu a BRICS.
Různý úspěch může mít tatáž strategie v krátkodobém, střednědobém a dlouhodobém měřítku. IT je super v krátkodobém, možná střednědobém, ale v dlouhodobém měřítku IT sektor zmizí z Evropy do Indie, Číny atd. Stejně jako dojit dotace lze teď, ale za chvíli vás EU obere i o prachy na účtě na dluhy a válku na ukrajině.
Sázet na podsvětí a na mafiány je cesta do pekel. Že to fungovalo sysopům v devadesátkách, neznamená, že to bude fungovat i dnes s pakistánskými a ukrajinskými velkomafiemi.
Jako mafián-začátečník-amatér jste na nejnižším stupni potravního řetězce, a podle toho pravděpodobně dopadnete. Buď v kriminále nebo pod drnem.
Za všechno můžou muslimové a listonoši!
„Listonoši“ je krycí název pro zednáře ?
Ne, je to reminiscence na někdejší politický vtip.
Jantar 2.5.2025 v 18:43
„Buď zdechnete protože nebudete mít na jídlo, nebo na topení, nebo vás umlátí zoufalí hladoví spoluobčané kvůli stokoruně“
Nebuďte směšný. Odkud jste? To bydlíte v Chánově v 1. nebo ve 2. patře?. I tak Vaše starost nebude jídlo ani topení ale spíše chlast a drogy.
Hrozně rád bych věděl, kde Vás v ČR umlátí zoufalí hladoví spoluobčané kvůli stokoruně? Tady je přání otcem myšlenky, ale i tak se Vám to nepodaří, aby Vás v ČR umlátili kvůli tomu, že potřebují prachy na jídlo. Kvůli drogám, možná, kvůli chlastu, možná, kvůli automatům, možná, ale rozhodně ne kvůli jídlu. Vážně bych chtěl vědět, jestli v ČR existuje alespoň jedno takové místo, kde Vás v noci umlátí kvůli 100 koruně, aby si za to koupili jídlo. Pokud takové místo existuje, tak „dobroserové“ tam budou stát frontu, aby Vám to jídlo dali zadarmo.
jenže ukradené peníze, rozuměj dotace, jsou stále jen ukradené peníze, nezasloužené peníze
Nikoliv, dotace jsou peníze ukradené státu, který je chvíli před tím ukradl občanovi. Pokud v inidividuálním případě dotace < daně, nejsou nezasloužené.
Dotace statu nikdo nekrade, stat je rozhazuje sam.
Sysop 2.5.2025 v 20:00
Přesně.
Je lhostejné, zda stát uloupené peníze rozhazuje doleva, doprava, dopředu či dozadu…
Dotace vznikly jako úplatek skupinám lidí definovaným podle aktuální potřeby politikovy.
Mno nevím, mně není lhostejné, jestli dokážu dostat zpět alespoň část odvedených nestvůrných daní.
Takže jak komu.
Jistě je ideální nemít stát vůbec, ale to je fantazie.
Dissenter:
Jedna věc je jistá:
Prachy jsou v prachu.
Nechápu, o čem fantazíruješ.
Ad testosteron
Není úplně nezajímavé, že ve středovýchodní Evropě (Česko,polsko, Pobaltí,Belorusko,ale i UA) na tom ty státy jsou poměrně bídně, zatímco zapad a východ vycházejí lépe. Mezi západem a východem se evidentně nachází oblast „vykastrovaných“ států, které byly dlouhodobě ovládány někým jiným. A ano, rozhodně by to vysvětlovalo fakt, že tu v poslední době zcela beztrestně vládli eunuchoidní zmrdi.
Jistě tam ne že měli ale časově plní skrze „ňoumaly retard inkluz, dotáááce. Takže s čaulidem to může nabrat spíš forsáž jak řekl že alzák je hrdina.
Nikoho z 6. demolice pokud nechcete přijít o kůži „kanibaly. :-)))
https://www.facebook.com/100087923704145/videos/1881678715925065/
Pokusil jsem se k článku přistoupit sine ira et studio a odmyslet si ty vepře, na nichž autor perseveruje, a musím mu dát dosti za pravdu.
Počínání levicově liberálních vlád nejen v Kanadě je otřesné. Drobnost k té vyšší ceně nemovitostí – správné vysvětlení stran inflaci, ale je třeba zmínit, že peníze hromadně „tisknuté“ (především za covidu, kdy maskovaly ekonomický krach) byly většinově odsouhlaseny i tak zvaně konzervativními politiky. Neskončily jako nadměrný zisk, ale umožnily flákání průměrné populace a nynější kontrakce je, v Kanadě i zde, jen návratem k přirozeným poměrům. Kdo měl rozum, ostatně se protiinflačně zajistil už při jejich tisku. To nijak nesnižuje idiocii tehdejších vlád, ale jen na vysvětlenou.
Zaujala mě jiná věc; jak je možné, že ostatní strany mimo liberální levici mají pro většinového voliče tak idiotské PR, že ani proti tak slabému a zdiskreditovanému soupeři nemohou vyhrát.
Osobně spatřuju příčinu v nevalné intelektuální výbavě a vulgárním slovním projevu „dezolátů“; proti nim voliče utáhne na vařenou nudli kdokoliv.
Ale jestli je to dobře, nevím.
Tu máš pěkné video: „What happened in 1971?“
https://www.youtube.com/watch?v=HchNA3a9L5E
Se svojím přehledem jistě víš… ale tak, dávám to do placu, pokud někdo neví.
Jde o to že mafioso prezident Richard Nixon r. 1971 DOČASNĚ vystoupil ze zlatého standardu („není nic věčnějšího, než dočasné státní opatření“). No, a podle toho videodokumentu, který se k věci staví neutrálně, k vystoupení ze zlatého standardu došlo z nutnosti, že od dob Breton-Wood konference (1944) už r. 1971 nebylo dost zlata na to, aby zlato pokrylo nadprodukci statků vyprodukovaných v poválečném světě.
Každopádně ale i ten dokument přiznává, že po odstoupení z krytí zlatem se utrhl pytel s po(b)litickým nekrytým tisknutím peněz.
Ad: „jak je možné, že ostatní strany […] mají tak idiotské PR, že […] nemohou vyhrát?“
Co mají dělat? Něco, něco, nastavování normativního narativu?
„Osobně spatřuju příčinu v nevalné intelektuální výbavě a vulgárním slovním projevu „dezolátů“; proti nim voliče utáhne na vařenou nudli kdokoliv.“
Kdo je typický vůdce dezolátů? Petr Hampl? Vidlák? Tomio? …
Kupř. u toho posledního jmenovaného se může koncentrovat negativistická kohorta low-IQ lidí, jejichž životním krédem je „my vám to vytmavíme“ (bez schopnosti vidět komplexní jevy). Ale, volební hlas jako hlas, někomu přijde vhod.
Ono by se dalo lamentovat třeba i nad stranou Svobodných. Tam bude průnik s většinovou populací ještě nižší.
mafioso prezident, poblitickým, … to je jen mírná ilustrace, zdesateronásob to a máš slovník průměrného dezoláta. Všechny ty posměšky, komolení jmen, opičky, deepfake nebo přehánění ad absurdum (židozednáři, plochzemci, atd.) můžou být zajímavý pro ty lidi, co sledují extremistická videa, ale pro běžné voliče se jedná o magory, šílence a blbce ještě dřív, než si přečtou body programu.
V tom bych hledal gró dezolátské neoblíbenosti. Lidé obecně hledají konsensus a v politice se nabízí dost málo. Proto podle mě SPOLU kampaň uchopilo docela dobře a ty inzeráty ANO, kde je nejhorší premiér, budou spíše kontraproduktivní.
Nesleduju scénu chaotů, ale vidím tam dvě tažné síly, Okamuru a Konečnou. U obou se koncetrují low IQ lidé, jen u Konečné je to ještě štrejchnuté socialismem. Co je škoda, že zapadnou i dobré myšlenky.
Motoristé jsou o dost „normálnější“.
No vidíte, a já zase znám docela dost velice inteligentních lidí, kteří jsou tentokrát, po beznaději Babiše a Fialy, rozhodnuti volit Okamuru, zvláště s přihlédnutím k jím nově vytvořené alianci.
O tom nepochybuju, málokdy byl větší důvod k volbě protestním hlasem než je dnes. Ale já mluvím o většinovém voličstvu, které to tak nežere jako my a prostě hledá slušně oblečenou vychovanou opici, za jejíž vlády se povede dobře.
@ Dissenter
Hele já asi chápu, proč to píšeš a co si o tom „dezolátským“ slovníku myslíš.
Myslím si stejně jako ty, že perfektně intelektuálně, jazykově a rétoricky vybavenej politik, schopnej vynechat v rozhovorech zbytečný emoce (to znamená podle mě všechny), ty zkomolený osobní nálepky, vtipný vulgarismy a i sofistikovaný urážky pronesený ušlechtilým jazykem, nemůže udělat chybu a hlasy se mu jen pohrnou.
Ovšem pro spoustu lidí je důležitej i obsah. A ten tam nevidím na opozici nikde. Jak napsal tuším Petr Hampl (kterýho těžko někdo může nazvat dezolátem, i když za dezoláty možná mluví), česká opozice kopíruje zoufalým způsobem věcné i mediální techniky a témata establishmentu a dá se komplet označit za „psychoterapeuticko-náboženská hnutí“ aktuálně bez jakékoliv schopnosti prosadit své politické cíle.
Doporučuju na to téma podle mě geniální stručný text Petra Robejška https://www.blogosvet.cz/article/chybna-strategie-nasi-mimoparlamentni-opozice-Bgw0t.
Dále k tématu dezolátního slovníku. Namátkou z přehršle dostupných příkladů z řad liberálních VIP veřejných exponátů: starosta Řeporyjí Novotný, brněnský ODS čekista Šimíček, progresivní mladé pušky z pětikolky kdekoliv si otevřeš fejkbuk či Twiter. To jako má být co? Většina dezolátů se může proti jejich „vytříbenýmu“ slovníku zahrabat. Hele závěrem tohle téma je úplně marginální. Situační záležitost a osobní odpovědnost každýho k vlastním ambicím a cílům.
MK:
Nastal čas do tebe napustit štávu:
Na tytrubko s omezením a vlezlotitama, ale jde pouze o seznámení.
https://www.youtube.com/watch?v=rqO89zUdQGs&list=PLjIuADMrDKIaOx1xu4_2AKqBsIel-ep5T&index=2
soráč:
https://www.youtube.com/watch?v=z15lJR79pTg&list=PLjIuADMrDKIaOx1xu4_2AKqBsIel-ep5T
Lepší šťáva
https://www.youtube.com/watch?v=meb1xvWHBEo
servis:
Byl jsi někdy na Jupiteru?
Asi ne, tak se nepřisírej to toho, co je ti vzdálený.
…
Accept je samo klasika.
To tě ale neomlouvá, plesnivko.
@ servisdok
Bomba. Dirk a žhavá kobra Manuela. Skvělej nářez.
Taky se mi to líbí a ten Babylon si koupím.
„No, a podle toho videodokumentu, který se k věci staví neutrálně, k vystoupení ze zlatého standardu došlo z nutnosti, že od dob Breton-Wood konference (1944) už r. 1971 nebylo dost zlata na to, aby zlato pokrylo nadprodukci statků vyprodukovaných v poválečném světě.“ – blbost, FED potřeboval inflační peníze, aby bylo možno financovat Johnsonovy (a Kennedyho) sociální programy a zalepit vietnamskou katastrofu. No a řešení se přímo nabízelo – vzhledem k postavení dolaru jako rezervní měny bylo možno inflaci pohodlně vyvézt. Pak se to svedlo na Araby. Jenže při zlatém standardu by ropná krize neměla šanci vzniknout.
Na jednom internetovém fóru letí fráze „let me tell you about your country“, což by se dalo volně přeložit asi jako „sice tam nežiji, ale stejně Vám do toho budu kecat!“. Je to trochu podobné jako korespondenční hlasování. Člověk pouze sleduje X okruh médií, která jsou vždy na zakázku někoho zkreslená a pak má potřebu projevovat svůj názor. Například podle Američanů je AfD v Německu nacistická strana.
I když s autorem lehce souhlasím, nevyjádřil se přesně: Kanaďané se stále mají jako prasata v žitě a proto stále nezměnili své volební preference. Ano, stejně jako pro-západní média přikrášlující realitu a mlčící o problémech zde existuje i opačný extrém: umlčovat úspěchy a neustále opakovat do-zblbnutí problémy. Já těmto druhům médií říkám doomnews.
Až Kanada skutečně půjde do míst, kam slunce nesvítí, otočí se i volební preference o 180 stupňů. Stalo se tak v USA, Německu, dokonce i ve Švédsku. A to je co říci, protože tyto země byly na vrcholu všech těch fem eco commie lib věcech za masivní podpory všech médií. A stejně to nepomohlo: prachy došli, z tlustých se pomalu stali tencí.
Jinak pardon, normálně 100% negativní komentáře nedávám, ale pan domácí mi nevydal článek (Můj výlet mezi socky) a tak jsem lehce zasmušilý. Tak hold pojedeme dalších 50 mono článků o fábiích a politice.
To Zirafa : tak ted jste se ukazkove chytil do vlastni pasti s Let me tell you about your / my country. Muzu vas ujistit ze afd ac v USA tisku casto popisovana jako far right nebo hard right ma zejmena mezi republikany znacne sympatie. Ono ji totiz propaguje mazlik Musk a ten se tu tesi nebyvaly prizni a respektu. Zejmena zde na jihu.
Sveho casu uchcaval z nacku i JFK a to byli ultra levicaci. Ono to staveni nemeckych partaji na piedestaly ruzne po svete ma spoustu historickych konsekvenci. Nicmene je jasne, ze AfD nema s myslenkami narodniho sociku lautr nic spolecneho a presto je vladnoucimi stranami hazena do jednoho pytle s ideologickou opozici. To ja povazuju za echt svinstvo. A hlavne… nemecti volici to vidi podobne, minimalne prozatim jen jedna ctvrtina. Vubec bych se nedivil, kdyby tohle byla jedna z veci, ktera vlade nakonec zlomi vaz. Podobne, jako pindy komunistu o zahnivajicim zapade ukoncily socik u nas.
Mě v článku naprosto chybí, co se v Kanadě stalo za posledních pět měsíců. Na začátku roku odstoupil vrchní neomarxista a na pokračování něčeho podobného by si nikdo nevsadil ani korunu. Ale pak se musel stát zázrak, objevit se někdo, kdo to konzervativcům podělal. Má někdo tip, kdo to mohl být?
@ ladin
Jsi spinkal jako Šípková Růženka bo co? Objevil se Velký Oranžový Otec z Bílé chatrče (Doník Zelinka) a nachcal do kanadskýho mraveniště. Není to nijak složitý. Přeformátoval paradigma, pokud to máš rád yntelektuanálně sofystykovaný.
Doník jim sice do mraveniště nachcal, wo tom žádná, protože si o to neomarxistická verbež už dlouho koledovala. Jednak pouštěli do USA migranty, čímž porušovali mezivládní dohody (nutno dodat, že gerontí prase Biden je nikdy moc nevymáhal, protože migranti se mu hodili) a dohodu o volném obchodu a clech respektovali a vyžadovali pouze, když se jim to hodilo do krámu (například mléko a mléčné výrobky s clem 250-390% a mnohá další cla, kdy si soudruzi chránili svůj trh prostřednictvím socialistického „systému řízené nabídky“) Ale to nebyl ten bezprostřední důvod. Neomarxistická verbež přes spřátelená média, co jinak kauzy vymlčují, začala hystericky kvičet, jak jsou cla útokem na kanadskou demokracii a že jsou cla je předzvěstí anexe Kanady, a hlavně – bude recese a hodně zle, ale my velcí neomarxisté vás v tom nenecháme.
No a předlužení hypotékáři a veškerá ta chráněná verbež, co žije na úkor ostatních si nasrali strachy do gatí a zvolili unisono ty kurvy. Konzervativci udělali stejnou chybu jako strany Národní fronty při komunistickém puči 1948 – jeli dál svůj politický program a mysleli si, že platí základní demokratická paradigmata, což bohužel neplatí. Jak píšu v předposledním odstavci: je hezké být pravičák, ale ne každý si to může dovolit. Viz prezentovaný public poll.
Pan kolega bohužel nerozumí příliš psanému textu.
Vzít si úvěr (a hypotéka bývá úvěrem relativně snadno dostupným, se slušným úročením) ve chvíli, kdy se stát chystá zkazit měnu, je nejlogičtější možné řešení, které je alespoň částečnou prevencí proti tomu, aby si na úkor dotyčného žili příživníci.
To jo, ale nesmí ta hypotéka jít na krev a musíte si být jistý, že budete moci splácet. Pak máte plnou pravdu, Pokud máte aktivuje, které 100% kryje vaši jistiny na hypotéce, například zlato, je to dobrý způsob, jak se nenechat vojebávat a ještě na tom něco vyděláte. Ale takových hypotékářů moc nebude.
Za covidu, kdy byla měna jasná a o tištění peněz mluvily obě hlavní politické strany, bylo logické jít i za krev. Jinak principem hypotéky je to, že ji kryje ta nemovitost, ne?
Davno ne.
Really?
Really. Dnešní hypotéka je sázka na budoucnost, zhusta je poskytována na dosud nerealizované projekty, například. V ameriském pojetí je hypotéka skutečně kryta nemovitostí/zjednodušeně řečeno/, v případě neplacení banka zhamtne zastavenou nemovitost a tím to pro zákazníka skončí i kdyby zbývalo doplatit 100 dollarů. V americjém pojetí není neběžné několik hypoték na jediný objekt a můžeš si vzít hypotéku i od nuly. V evropském pojetí, banka nuceně prodá nemovitost, pokud dojde k zisku banka přeplatek vrátí zákazníkovi, pokud zůstane nedoplatek, banka tento nedopatek dále vymáhá po zákazníkovi.
Ergo je hypotéka zajištěna nemovitostí a v situaci, kdy není půjčováno na 100% ceny + vývoj cen nemovitostí je zřejmý, je E pojetí většinou výhodnější než US.
Ergo je hypotéka zajištěna nemovitostí a v situaci, kdy není půjčováno na 100% ceny + vývoj cen nemovitostí je zřejmý, je E pojetí většinou výhodnější než US.
Pane doktore, je nutné si uvědomit jednu věc. Od revoluce ceny nemovitostí v ČR doháněly západní státy. To nyní skončilo a je otázka, co bude dál. Ony jsou tu nějaké sny prodejců, ale jednou přijde srážka s realitou…
Kdybych dostal korunu pokaždé, co byly ceny nemovitostí nazývány bublinou, byl bych bohatý.
Srážka s realitou hrozí v případě znovuzavedení komoditního měnového standardu nebo odlivu populace z ČR, což je obojí hodně nepravděpodobné.
A neříkejte mi pane doktore, preferuju tykání a neformální přístup, nejsme v Rakousku. :-)
Srážka s realitou hrozí v případě znovuzavedení komoditního měnového standardu nebo odlivu populace z ČR, což je obojí hodně nepravděpodobné.
Což není až tak nereálné, když mladí lidé už nejsou vázáni na nemovitost a mají volný pohyb po EU. Samozřejmě si dovezete náhradu z východu, ale když jsem před pár týdny v Praze, tak dost lidí na běžných pozicích moc česky nemluvilo. Zkušenost dva roky zpět z lokální české nemocnice byla také podobná.
A neříkejte mi pane doktore, preferuju tykání a neformální přístup, nejsme v Rakousku. :-)
No vidíte…já vážím toho, že máte něco v hlavě…
StaryVaran: jabka a hrušky. Hypotéka je sice taky úvěr, ale to neznamená, že úvěr na developerský projekt je hypotékou (není). Hypotéka je na nemovitost a pokud je čerpána na její stavbu, tak postupně, právě proto, aby vždy měla banka za ty prachy aspoň něco v ruce, co může případně zabavit.
Sysop: můžeš to nějak rozvést? Zatím jsem hypotéku, kterou by nekryla (rozestavěná) nemovitost, neviděl, ale třeba si jen nerozumíme v terminologii.
A ještě si úroky na ty svoje investice odečtete z daní.
O Kanadě se u nás nějak málo píše a mluví, nějaké znepokojující zprávy občas prosáknou.
Zajímalo by mne, jak se neomarxismus prosazuje na drsném kanadském Severu, kde se lumbermani a trapeři narodili ve srubech, které si sami postavili.
Článek v pohodě, doktore, jenom jako obvykle konstatuji, že méně by bylo více a doporučil bych méně tlačit na pilu a používat méně expresívní výrazivo.
Delate z toho vedu pane doktore. Proste jim to vyslo hajzlum. Je to jedna z mala veci ktere umi – nacasovat predcasne volby.
Kdyby pockali do podzimu tak se situace s USA nejspis uklidni a lidem dojde ze Carney je stejnej hajzl jako Trudeau, jenom neni takovej idiot.