Karte macht frei! - zpět na článek

Počet komentářů: 594

  1. Podle me to dopadne tak, ze tak dlouho budou vymyslet digitalni hotovost, az nas nakonec ovladne Islamsky Zlaty Standard spolu s jejich bezurocnymi pujckami muslimskemu obyvatelstvu.

  2. Když napíšeš A, musíš k tomu napsat i to B.
    Tudíž cos tím?
    Psát dopisy nemá smysl.
    A zabíjet taky nechci.
    Neexistuje nějaká forma lobotomie na dálku? Že bys na někoho namíříl nějaký neviditelný paprsek, ten by z něho udělal lobotomizovanou osobu. Když bys umřel, tak by ti svatej petr nemohl vyčítat příkázání nezabiješ. Ale zároveň bys takto mohl probrat stádo.
    Sám jsi psal o firmě, která je zazmrdovana do lvl4, kterou čeká restruktualizace.
    Ale co se zazmrdovanou republikou? Se podívej na rouming.cz kam chodíš, tam napíšeš něco o vaxinaci a jseš hnedka za zmda a v diskuzi se najde x lidí, kteří by tě nejraději smazali ze zemského povrchu kdyby mohli. gestapo hadra.
    Tihle mladí tě zlikvidují a né že budou dělat jen svou práci, oni to budou dělat s chutí, s láskou, zadarmo, pro vítězství levice, liberlaizmu a rozpadu společnosti a nahrazení chalifátem evropa.
    Už nejde sedět na prdeli a čekat až se něco stane. už je potřeba někoho kurva začit kopat do držky, ale kurva koho? Kde doprdel začít aby z toho nebyly oplejtačky?

    1. >zabíjet taky nechci

      A to je ten problém že. Neuděláš nic ale víš odpověď.

      Násilí je jediná věc co funguje. Tudle sme vodstrelili jelena co nam každoročně kurvil mlade stromky když si shazoval paroží. Od te doby stromky rostou pac je nějaký ctyrnohy KOKOT každou zimu nezlame.

      S lidma to je stejný.

      Proč mohli muslimové ve francii několik dní rabovat? Proč na ně nezaklekla francouzská policie.

      Proč naopak zasahovala proti žlutým vestám par let zpátky?

      Protože francouzští muslimové jednoduše páchají větší násilí než bílá střední třída.

      1. JÁ SE PTÁM TY DEBILE. Dokáže tvůj ptačí mozeček pochopit, že se ptám co s tím KURVA a DOPIČE udělat, aby se lidi kurva fix už probrali ? Aby fízlové začli obuškama ty kurvy mlátit a střílet jak v USA? Demonstrace, rabuješ, kulku do hlavy jak v případě útoku na washigton jak někdo zastřelil tu holku co si dovolila přelízt stůl. Dopiče, máme ve vládě fijalu a pořád všichni sedí na prdeli, co se kurva ještě musí v týhle posrané republice stát aby se kurva všichni doprdele zvedli a udělali tady pořádek?

    2. Tohle je příteli „bezstrukturní řízení společnosti“. Kdy jednoho dne obrazně řečeno, ležíš s krvavou hubou na chodníku, pliveš zuby a zuřivě kolem sebe kopeš, protože nevíš odkud ta „neviditelná pěst“ přiletěla. Nevíš kde je ten neviditelný nepřítel. Nevíš jak a proti komu vlastně bojovat.

      Pak uvidíš jen tu rozptýlenou armádu „lumíků“, kteří jak smyslů zbavení (viz. Last generation a jiní propichovači gum SUV) „řežou větev na které sedí“ tj ničí současnou společnost, infrastrukturu a nakonec zahubí sami sebe, přičem ssebou vezmou i ty ostatní normální.
      Lze si všimnout, že i ve vládě máme sebevražedné lumíky, kteří vedou stát do záhuby aniž by chápali že sami to nepřežijí.

      A pak se jen tak rozhlížíš kolem sebe a nechápeš, kde se najednou ta armáda šílenců, kteří kopou krumpáčem díry do dna lodi na které společně plujeme, vlastně vzali.
      Ale vidíš že jsou jich tisíce až statisíce a nepomohla by ti ani kulomet v rambo stylu, ty jejich „lidské vlny“ by tě nakonec převálcovaly i s tím kulometem.

  3. Článek je postaven na dezinterpretaci novinových článků, jejichž autoři nekritizuji možnost platby v hotovosti (jak tvrdí D-Fens), ale kritizují opětovnou nemožnost platby kartou (resp. bezhotovostně, ona to už dnes není jen karta), ke které došlo prakticky obratem poté, co vláda Pjotra Fialenka splnila jediný předvolební slib, na kterém jak na vařené nudli utáhla celou řadu podnikatelů a podnikavců, totiž zrušení EET.
    Na rozdíl od D-Fense nepovažuji možnost výběru – zda platit v hotovosti NEBO platební kartou – za problém. Problémem je až to, když mi někdo tuhle možnost výběru bere. A to zejména v případě, kdy posledních minimálně 5 let díky zavedení EET tato možnost byla (EET se zavedla v roce 2016 a rozšířila v roce 2017). Pro mne jako zákazníka to představovalo zvýšení komfortu, protože jsem nemusel na jakoukoliv dovolenou tahat ruličky bankovek a plenit své konto výběry hotovosti, kterou bych pak těžko vracel zpátky (některé banky, např. mBank, prakticky nemají „kamenné“ pobočky). Nemusel jsem řešit, jestli je někde na Labské boudě bankomat, protože jsem i za blbej párek v rohlíku mohl zaplatit kartou. Díky povinnosti mít EET podnikatelé umožňovali také bezhotovostní platbu, protože stejně museli data o všech platbách odesílat do systému a být tak připojení online. A ačkoliv při zavádění EET nastal strašlivý ryk, jak je to příšerně drahé, jak to technicky nejde zajistit, jak se všechno zavře a nikdo nebude podnikat, a ačkoliv se současně vykládaly pohádky o tom, že EET je zbytečná, protože podnikatelé jsou poctivci, tak následujících 7 let ukázalo, že žádná apokalypsa nenastala a že to zavést lze, a to s minimálními náklady, které navíc zlý stát kompenzoval.
    Nyní, po zrušení EET, která s sebou paradoxně přinesla rozšíření možnosti platit bezhotovostně, ti podnikatelští poctivci ze dne na den možnost plateb kartou opět co? Zrušili. Důvodem je co? Správně, krácení daní. O nic jiného nejde, rozhodně ne o bankovn poplatky v astronomické výši 1,53% z platby. Proto ty podnikatelské kurvy nemají problém v tom samém penzionu s jedním a tím samým majitelem přijmout platbu za ubytování kartou (protože správně předpokládají, že u sebe netaháte v hotovosti desetitisíce), ale platbu za parkování a jídlo jen hotově, pane šéf (protože správně předpokládají, že pár stovek nebo pár tisíc u sebe v hotovosti mít můžete).
    Se zaváděním „digitálního gulagu“ tohle nemá co dělat.
    P.S.: očekávaný výpadek příjmů státu po zrušení EET je zhruba 10 miliard Kč. To jen pro případ, že tu někdo začne mektat o tom, že EET státu nic nepřineslo.

    1. Bohužel přesně. Teď o víkendu hotel v Orlických horách – ubytování kartou. Parkování, jídlo, wellness a tenisové kurty vše jen hotově.

      1. Typicky český. Heslo „Když žereš, tak nemlaskej“ se u nás zatím nějak nevžilo.

        1. Paní vysvětlovala lidem, že těch 270 Kč za minigolf musí zaplatit v hotovosti, že prý náklady na poplatky. A vo 300m dál na bezince nápojový automat, u kterého člověk zaplatí kartou 30 Kč za kafe.

          1. který stojí asi 3 Kč, takže marže asi jak u šlapek, to se na nejakej poplateček už moc nehraje, stejně jak u ní, esli sděláš jednu gumu, nebo tři

            bav nás dál, šášulo :D

            1. Náklady na kafe (presso ze zrnkové kávy) 3 Kč? Asi začneme polemizovat, kdo je tu šášula.

              1. samozřejmě, sypou tam nejaký srágory z pytlů, voda, eletrika už sou tak maximálně v desetníkách, nějaká kačka v přepočtu výde na pronájem placu (pokud je to autsórcovaný)

                1. Hm, no, ono to funguje trosku jinak. Valna vetsina techhle takykafevaru funguje na principu, ze dodavatel te masiny si bere poplatek na produktu. Ergo, benzinka plati jen to, co „se vytoci“. Jenze ony ty masinky jsou docela drahy, napriklad ty Franke na Orlenu stoji okolo 14000 euro. Plus cistici tablety, servis a drobny spotrebak. Ve finale tahle slozka je vetsi, nez cena kavy samotne.

                  1. Nevím jak automaty na kafe, ale ty průmyslový mašiny do restaurací a kaváren jsou dělaný s źivotností na stovky tisíc kafí, jsou drahý jako prase a rozhodně se je vyplatí opravovat. Když jsem dělal kdysi v mekáčo, tak i s naší hovno návstěvností jsme vytočili denně asi 200 kafí. Velký mekáče v centru klidně k tisícovce. Mletý. Ne z kapslí. To ti žádnej domácí kafestroj nedokáže.

                    1. Jasne, tak to je. Nase firma dela do tech masin ruzny streva, s vedenim tech spolecnosti se velmi dobre znam. Franke, Thermoplan, Melitta, WMF,… dily, ktere pro ne delame, jsou u nas testovany minimalne na 80000 cyklu, vetsinou vsak az 200000 cyklu. Sranda je, ze treba komponenta pro WMF stoji sto euro, ale pokud se posere, tak vymena nekde v nejaky prdeli u zakaznika WMF stoji az 300000 euro (oprava vcetne usleho zisku). Naprostej brutus a vubec nikdo nediskutuje.

                      Velky tema poslednich dvou let je detekce opotrebovani, tedy aby dily samy davaly najevo, ze bude vhodne je menit, treba zmenou barvy plastu, atd.

                      Tocej se v tom velky prachy. Ty samotny zrnka jsou uplnej prd.

                    2. Mimochodem – obrovskej boom ted je Cina. Cina prestava chlastat caje a prechazi na zapadni model – kafe. Brutalni narust spotreby kavy a proti tomu Cola a Pepsi pred ctyriceti lety byly prd, ty se o Cinu rvaly deset let. Tedka jsou to brutalni zavody, nektery cinsky spolecnosti jsou schopny denne (!) otevrit 5 novych pobocek. I Starbucks, kterej je jeden z nejvetsich na svete, je az druhej v Cine.

                      Kazdej vi, ze Cinani ty masiny do peti let obslehnou. Takze zavod o kazdej den.

                  2. 14k éček je hovno, tou mašinou ročně propadne ŘÁDOVĚ víc, takže pokud se to zrovna nejak výrazně neposere a je to v aspoň trochu frekventovaným místě, zaplatí se to až za rok (ooo hroooza) a eště to všem královsky vydělá

                    samozřémě že to není zadarmo, ale veškerý náklady se rozpoušťijou v kvantitě, reálně to pak na jednotku vychází v kačkách, ale esli rejžujou už desetkrát tolik…no cokoli z těch beden dycky bylo, je a bude obskurně předražený (třeba ty půllitry cukrovejch sraček, co v Makru na kartonu stojí třetinu, a velká PETka v přepočtu na jednotku objemu potom asi šestinu), kreténi kdo se na tom nechají holit…pro provozovatele samozřejmě ohromnej kšeft, proto je to NA KAŽDÝM ROHU

              2. pokud budem počitat že na průměrný skutečný preso je tak 60 zrnek, zrnko váží asi 0,12 gramu a sypali by tam neco jó kvalitního za 200/kilo, tak to výde do kačky pade na kelimek [200÷(1000÷(60×0,12))=1,44 Kč]

                to samozřejmě za předpokladu, že používají těch 60 zrnek, a není to jak voda z nádobí, nebo – jak je nejoblíbenější – práškovej zbytek z odpařené vody z nádobí

                1. Je vidět, že nevíte. Stačí vědět, že kafe je 7g, není nutno počítat zrnka, ačkoliv Vám to vyšlo. Ale káva je to poslední.

                  1. tvl se ně zdáš fak

    2. EET pozastavil už Babiš v roce 2020, to jen tak na okraj.

      1. Ale v té době terminály ještě nevraceli. To až s definitivou, že je zrušeno, zrušili i terminály na karty.
        A to Bábovo pozastavení mylo takové nevyřčené: „Teď v covidu to máte těžký, tak si nakraďte.“

    3. Ne EET státu opravdu nic nepřineslo a nevydělalo si to ani ne vlastní provoz a nové úředníky. Bylo to dobré jenom k tomu, že to uspokojilo bolševické závistivé kurvy, kterým dal Bureš pocit, že na ty “kurvy podnikatelský” konečně někdo udeřil. A tak zatímco blbečci sbírali účtenky, vyplňovali jejich čísla na bonzweb a těšili se, co vyhrajou, tak jenom v mém okolí skončily kvůli tomu dvě trafiky, jedno smíšené zboží a jedna hospoda.
      A kde jsou ty školy, dětská hřiště a nemocnice, které vám slibovala ta televizí reklama? Nikde. Kdyby EET vyneslo nějaké seriózní peníze, ANO by ve volební kampani nemluvilo o ničem jiném. Ale přineslo to leda tak kšefty pro západní IT firmy a mobilní operátory.

      1. Že EET nic nepřineslo? Tak to si povíme v roce 2024. Už teď je výpadek z DPH proti roku 2022 16 mld. a další prachy už chybí i na soc. a zdrav., protože se vrátilo vyplácení personálu na ruku.

        1. To s tím nemá nic společného. A vůbec. Fňukat nad výbérem daní není na místě. Za rok 2022 měla vláda k dispozici největší výběr daní za hodně dlouhá léta a jak s tím naložila? Stejně zadlužila stát jako nikdo před nima. Za této situace, kdy vláda vyhazuje jako zběsilá považuju šedou ekonomiku za legitimní odboj a budu ji podporovat, kdykoli k tomu budu mít příležitost.

        2. A to je špatně? Lidem zůstalo o 16mld víc, stát má o 16mld míň.

          Pokud státní kurvy chtějí prachy tak ať si zruší třeba ministerstvo kultury, ať vyhazou polovinu fízlů, ať přestanou sponzorovat různé nezizkovky co sem akorát chtějí tahat negry a buzeranty do škol

          1. Lidem? Zůstalo to cca 3% obchodníkům, kteří byli drzí.
            Když pražskej taxikář vobere zahraničního turistu o 300€ za cestu z letiště Venouše, tak to je vlastně tak OK? Je to přeci jen bilančně vlastně „vývoz“.

            1. Naprosto, snad každý kdo někdy cestoval si je vědom toho že taxikáři sou zmrdi. A do taxiku nelezu ať už sem kdekoliv.

              A pokud by bylo v taxiku eet tak tě taxikář jako neobere jo? A to by ten systém fungoval jak prosimtě.

              1. Vůbec, ale naprosto vůbec jste nepochopil můj příspěvek. Zkusím jinak.
                Čísla EET ukazují, že daň krátilo cca 3,0-3,5% podnikatelů. Takže argumentovat tím, že nevybraná daň od těchto podnikatelů jsou peníze, které zůstaly lidem, je liché. Zůstaly těm 3 procentům.
                V dané věci jsem chtěl ad absurdum poukázat, že „bychom se vlastně měli radovat z toho, že pražský drožkař okrádá ZAHRANIČNÍ turisty“, protože služba pro ZAHRANIČNÍ turisty je bilančně export. Váš vztah (opatrnost) k taxikářům je v tématu diskuze irelevantní. Jde o to oslavování.

                1. Jo a mimochodem. Podnikatelé jásají, že byla zrušena EET, ale jaksi jim nedošlo, že vláda si tento výpadek způsobený těmi 3% vykutálených podnikatelů vezme jinak. Konkrétně od všech přes minimální odvody. Takže všech cca 750tis OSVČ teď zaplatí o 21000 ze svého ročně více, protože 3% z těch 750tis ušetřilo na daních.

                  1. řiká se tomu vole Lafferova křivka

                    režim může třeba kilo vás posranejch ouřadnickejch parazitů vyházet a může hned snížit berně vo 5 %, to budou ušetřený nebetyčný bambiliardy

                    1. Lafferova křivka? Tak mi ji nakresli, ať vidím, jak vypadá. Ve skutečnosti je Lafferova křivka něco jako Yetti. Kdekdo ho prej viděl, ale žádný verifikovatelný důkazy neexistujou. Předpokládá se, že někde – ale neví se kde – existuje bod, za kterým začne výnos z vybraných daní klesat navzdory jejich rostoucí výši (patrně někde mezi 70 až 100% výše daně). Předpokládá se, že takovej bod je jen jeden (aniž je vysvětlený proč), že ta křivka má tvar paraboly, ačkoliv může mít klidně tvar sinusoidy, nebo naprostýho klikyháku.
                      Celej tenhle konstrukt, že při zvyšování daňových sazeb skutečné příjmy rostou pomaleji než lineárně a od jistého bodu dokonce klesají, se nikde a nikdy nepotvrdil. Ani v USA za Reagana, kde se ukázalo, že se snižováním daní se lineárně snižuje i jejich výnos, ani nikde jinde.
                      Navíc podle Lafferovy křivky by při 100% zdanění měl být mizivý až nulový daňový výnos, ačkoliv je ve skutečnosti 100%, protože se v ten moment bavíme o konfiskaci veškerých zdaňovaných příjmů. Proto ta křivka ani tvar paraboly mít nemůže.

                    2. Frederick Bonsetti: můžete nějak smysluplně alespoň naznačit, jak ve chvíli, kdy bude 100% zdanění, bude současně 100% výběr? 100% čeho? Jako já rozumím, že určitě někde existuje někdo, kdo bude dál chodit do práce, ač z toho nebude mít ani korunu, ale nemyslel bych si, že na něj narazím tady na d-f.

                    3. To je úplně jednoduchý: zavedu progresivní daň, jako to udělal ten socialista Roosevelt v USA, a jakmile příjmy z podnikání přesáhnou určitou hranici, pak bude daň klidně 100% (v USA měli „jen“ 98%). A v ten moment mám 100% výběru, protože zkonfiskuju všechno, co podnikatel získá nad ten limit. Podle teoretiků Lafferovy křivky bych neměl získat buď vůbec nic, nebo téměř nic.

                    4. Frederick Bonsetti: samozřejmě, že nezískáte (skoro) vůbec nic. Pokud „ten moment“ nastane tak, že nebude možné zisky snížit, pak v „ten moment“ skutečně něco získat můžete (na Lafferce to bude anomálie), ale jakmile to uděláte aspoň trochu právně rozumně (např. naše slavná windfall tax), neukradnete navíc (skoro) vůbec nic, protože takové příjmy nebudou existovat. Nebo si snad myslíte, že ve chvíli, kdy by stát řekl „cokoliv nad 500k ročně má daň 100%“, tak já budu vydělávat milion?

                      Zkuste psát jen střízlivej.

                2. To zní jako zavist?

                  Ten hlavní problém je jednoduše v tom že dane sou moc vysoké a eet v tom nehraje roli.

                  dokud daně budou takové jaké jsou tak se to vyplatí lidem ojebavat a proto to budou dělat.

                  Pokud by daně byli nízké tak 1) bude to platit pro všechny a ne jen pro 3%. 2) sice existují lidé co si budou vrtat kolenu za korunu nicméně takových lidí je málo.

                  Já jsem taky na ico i když bych byl kvůli klidu radši na dpp (programator) ale nechci platit daně. Jedu svarc každá faktura stejné firmě. Ojebavam to? Asi míň než ty 3%, ale proč bych měl státu odevzdávat nějakých 40% z toho co mi chce zamestnavatel platit? Aby si ti zmrdi mohli kupovat kurvy a davat si kokain do prdele?

                  Nevím proč bych měl komukoli sponzorovat takovéto aktivity které ani já sám nedělám.

                  1. Jaká závist? Inkaso daně je nižší o 3% a zbytek drobných podnikatelů se na to manko musí složit, to Vám přijde fér k těm, co si nenakradli?
                    To už je jak s tou ALDONOU.

                    1. A ti zlí hospodští si ty peníze zašijí do strožoku, nebo je roztočí dál v ekonomice?

                      Jaký je přesně kvalitativní rozdíl v tom, když něco vybere stát na daních a pak to přerozdělí příjemcům státních zakázek – a když šedá ekonomika berně nevyplatí a pak to přerozdělí komerční sféře, od které si koupí produkty či služby?

                      Viděl bych jen jeden rozdíl – ti druzí ty peníze nepřerozdělí jako granty vysloveně škodlivým nevládkám.

                      Samozřejmě chápu, že pokud jste Pánek placen státem, tedy plátci daní, potom vás takový konflikt zájmů zcela pochopitelně musí ovlivnit ;-)

                    2. Úplně jste vynechal ty chudáky, kteří to snížené inkaso zaplatí ze svého. Obhajujete ty cca 3%, kteří si za to žijí nad poměry a třeba to utratí za dovolené (tedy v jiných ekonomikách), ale úplně zapomínáte na to, že stát ty prachy chce, počítal s nimi a tak si je vezme od celé té skupiny solidárně.

                      Měli si nakrást, kdo si nenakrad, musí to brát jako, že nevyhrál.

                    3. Klidně i vládní speciál s doprovodem stíhaček, po „banneru, dle jejich slov na národním muzeu hlídaným těžkooděnci a vlajkami na hradech, zámcích což bylo vždy o dobitém území a nejednou to budou brutopýráci okecávat.

                    4. >Měli si nakrást, kdo si nenakrad, musí to brát jako, že nevyhrál.

                      >Krást.

                      To že někdo neplatí daně není krádež. Von to nejdřív musel někde vydělat aby to pak neodvedl na daních. To naopak stát nastaví ruku a řekne dej mi tvoje prachy.

                      Pokud budeš mít příjem 0, pak tvé odvody budou 0a tutiz tim že nezaplatis daně vyděláš přesně 0.

                      Mám pocit že seš státní zaměstnanec.

                    5. Není pravda. Pokud bude můj příjem 0, budu mít odvody cca 5tis. Stát černé pasažéry řeší tak, že si to vezme solidární podílem od všech. A pokud bude GAP narůstat, zaplatí to všichni. Třeba jako na Slovensku povinným paušálem za IČ.
                      Bojovat za nižší daně daňovými úniky je jako bojovat za nižší jízdné ježděním na černo.

                    6. WeaponizedAutism
                      24.7.2023 v 15:24

                      je to kretén někde z ouřadu, to už je jasný asi 3 roky, vobčas z něho vypadne nejaký kloudný zákulisní info, jinak ale úplný sračky

                      vůbec nemá ten kokot ani ponětí, jak funguje byznys tvl…naprostej základ VŠECH velkovochodních dodavatelů je prachy na dřevo nejpozdějš závozníkovi, zvlášť ve žrádle a chlastu musí vokázat jó hodně dobrej byz, aby nekdo dostal na splatnost, takže určitě bude nekdo taková kunda, že bude chodit s kufrem prachů tvl do banky, ROFLMAOOOOOOOOOOOO

                      vyplatí chlast, žrádlo a další dodávky, pak personál a bude rád, že mu nejakej keš zbude, sebe už bude muset vyplácet účtem tvl…to je tak dyž stádní nebo podobnej parazit chytračí vo tom jak má fungovat svobodnej trh :D

                    7. Trh si je stejně přebere. Lidi si už navykli a hospodští už je zpátky k hotovosti všechny nepřivedou. A pokud je hospodský podnikatel, tak si to spočítá. Pokud je to jen vyčůránek, který udělá všechno proto, aby stát nedostal nic, i kdyby on sám měl chcípnout hlady. Tak ten chcípne hlady.

                      Vklad hotovosti v měně CZK na základě dokladu (kód 90) do výše vkladu 50 000 Kč 50 Kč
                      Zpracování hotovosti obsažené v každém jednotlivém zajištěném obalu v měně CZK 50 Kč
                      Zpracování hotovosti v pobočce ČSOB připisované na běžný platební účet klienta 120 Kč
                      Zpracování hotovosti obsažené v každém jednotlivém zajištěném obalu nebo obalu nočního trezoru
                      předaného a zpracovaného v pobočce ČSOB
                      250 Kč

                      Skládat tržbu v hotovosti je dražší, než inkasovat tržby kartou.

                    8. A že jste si Pánek vybral ausgerechtnecht takový příklad banky, která se vám hodí proti cashi. Náhodička. Tak dáme protipříklad, ano?

                      IV. HOTOVOSTNÍ OPERACE
                      1. Vklad hotovosti v CZK na pokladně banky provedený oprávněnou osobou zdarma
                      2. Vklad hotovosti v CZK na pokladně banky provedený třetí osobou1) 90 Kč k tíži vkládající osoby
                      3. Výběr hotovosti v CZK na pokladně banky nad 1.000 Kč včetně / do 1.000 Kč zdarma / 30 Kč
                      Vklad hotovosti prostřednictvím účtu Fio banky, a.s. vedeného u jiné peněžní
                      instituce2) 5 Kč
                      6. Ohlášení výběru hotovosti
                      a) nepřesáhne-li celková ohlášená částka za jeden kalendářní měsíc 5násobek
                      průměrného měsíčního zůstatku účtu zdarma

                      3. Poplatky související s užíváním platební nebo kreditní karty
                      f) Vklad prostřednictvím bankomatu Fio banky zdarma

                    9. Počet mincí a bankovek předložených / požadovaných jednou osobou se sčítá během jednoho pracovního dne.
                      Při příjmu bankovek nebo mincí je banka oprávněna požadovat, aby přijímané bankovky a mince byly roztříděny podle
                      nominálních hodnot, a jestliže je to odůvodněno jejich počtem, aby byly zabaleny stanoveným způsobem. To neplatí, jestliže
                      banka přijímá plnění vlastní pohledávky.
                      Vklad nebo výměna netříděných bankovek a mincí dle bodu 8 nebo 9 plus 50 Kč / 2 € / 3 $ za každých započatých 15 min. práce

                      Takže, než zkusíte argumentovat vykopírováním zdánlivě krásný ceník FIO. Zkuste si jednou tržbu ve FIO složit. Praxi žádná teorie, či ceník nikdy nenahradí. Buď strávíte 1-2 hodiny přípravou, nebo zaplatíte 100-200 korun. Já svého času skládal tržbu 2-3x týdně. A spočítat, narovnat (obzvláště ohnuté rohy) a rozstřídit bankovky, je fakt voser. Pro skládání tržby nám ze všeho nejlíp vycházela stará dobrá KB, už jen pro to, že byla dostupná a poskytovala nám možnost využít parkovací místo, takže se nemuselo s tržbou hledat, kde nechat auto a pak s tou tržbou šlapat z parkoviště do banky.

                    10. Pánek, vy opravdu chcete tvrdit, že hospoda ukládá na konci dne do banky mince?

                    11. Jan Mrcasik 25.7.2023 v 1:58

                      Nezáleží ono to na bance?
                      Například „Rajfka“ (jak si sama říká) účtuje za hotovostní výběr na pokladně banky 120 Kč, což je jen čtyřnásobek vámi udávané částky.

                    12. Ti podnikavci, kteří krátí daně, se chovají jako regulérní paraziti, protože nechávají ostatní, kteří ty daně nekrátí, aby platili i za jimi využívané veřejné statky. Je mi u prdele, jak a za co tyhle nakradený prachy nakonec utratí, protože já z toho mám akorát horší kvalitu těch veřejnejch statků, nebo vyšší daně, když se ukáže, že si paraziti nakradli v součtu deset nebo dvacet miliard za rok.
                      O kolik se letos snížila valorizace důchodů, tedy o kolik se snížila životní úroveň důchodců? O dvacet miliard? To jen, aby bylo jasný, k čemu tohle krácení daní „podnikatelskou menšinou“ vede.
                      A to nejlepší na konec: až tihle podnikavci, co krátili daně, půjdou do důchodu a zjistí, že ten jim nestačí, spustí ryk, že s tak nízkým důchodem nevyžijí, a obratem požádají o další sociální dávky – které jim zaplatí opět ti, kteří ty daně nekrátili. To už se ostatně děje.
                      Sorry, že nad tímhle okrádáním podnikavými parazity nehýkám nadšením.

                    13. Frederick Bonsetti: Vy jste koukám pěkně vožralej už takhle brzy k večeru, nevím, jestli mám gratulovat nebo litovat. No, zkuste jednu „drobnost“, jo?
                      – Podívejte se na státní rozpočet za posledních 10 let
                      – Podívejte se na státní výdaje za posledních 10 let

                      A pak se podívejte na manko, se kterým tahle vláda operuje. A pak si liskněte, když tady mektáte o tom, že kvůli zrušenému EET a pár nevybraným miliardám máte „horší kvalitu veřejných statků“. Tu máte kvůli úplně jiným věcem. Tak svou nenávist vůči podnikatelům nezkoušejte schovávat za jakožespravedlivé rozhořčení z „horší kvality veřejných statků“ (facepalm)

                    14. Takže pro neandertálce tvýho kalibru ještě jednou: podnikatelé se dělí na ty, kteří dál přijímají platby bezhotovostně i v hotovosti, a na podnikavé kurvy, které přijímají platby pouze v hotovosti, ačkoli do zrušení EET bez problému přijímaly platby i bezhotovostně. Nečekejte ode mne žádný sympatie vůči těm kurvám, který ojebávají stát, kterej si pak chybějící příjmy posbírá od všech ostatních.
                      Nejen proto, že takový kurvy kurví podnikatelský prostředí a jsou na ně navázaný takový jevy, jako je zaměstnávání lidí načerno, čímž se celej problém s krácením daní kumuluje, a při první nemožnosti tenhle roztomilej systém provozovat ti „zaměstnanci“ končí na pracáku a dávkách, což se naplno projevilo za covidismu.
                      Taky proto, že nevím, proč bych měl tyhle kurvy dotovat ze svejch daní. To není o „nenávisti vůči podnikatelům“. To je o nenávisti vůči kurvám, který parazitujou na normálních, daně platících spoluobčanech a firmách.
                      Hospodaření vlád nijak neobhajuje ty kurvy krátící daně. Výdaje státu nijak neobhajují ty kurvy krátící daně. Deficity státního rozpočtu nijak neobhajují ty kurvy krátící daně.
                      Takže si to tu v klidesu přeslabilkuj a pak pal zpátky do jeskyně, ze kterýs vylez.

                    15. Možná se můžeme bavit o nějakém státu nočním hlídači, který si poctivě a oprávněně vezme nějakých 10-15% HDP na armádu a policii, ale to není naše situace. Za dnešních okolností zaplatit daně znamená nejen přijít o peníze, ale taky živit armádu darmošlapů, která nejen nic užitečného neprodukuje, ale přímo pracuje na konci civilizace.

                    16. Kilmore
                      Vy jste tu navrhl, aby armáda a policie měla 930 mld. Kč (15% z HDP). Přitom všechny silové, represivní a návazné složky v ČR mají výdaje 240 mld. Kč. A tím je myšleno Vnitro, Obrana, Finance, Spravedlnost.
                      240 mld. Kč – silové složky státu
                      247 mld. Kč – školství
                      296 mld. Kč – správa dluhu a pokladní správa

                      fatdwi má pravdu v tom, že zrušením EET se nezhorší veřejné statky. Protože to je kapka v moři. Ale na druhou stranu, kdyby ten stát nehledal, jak ten výpadek získat přes solidární zatížení peněženek všech OSVČ plošně, ale raději by škrtnul nějaký výdaj, bylo by to zajímavé.
                      Výpadek díky zrušení EET je ve výši rozpočtu Ministerstva kultury. Tak bych to vzal jedním vrzem a pak bych popíjel kávičku, sledoval Holubovou a Dejdara. Jak oba v tričku s nápisem „Plaťte KARTOU! Podpoříte českou kulturu!“ stojí v okně Pražského hradu a mávají lidem.

                    17. re: Frederick Bonsetti

                      Já třeba přijímám nemálo plateb na účet, ale karty neberu (tedy já kartami také kromě výjimek neplatím a teď jsem asi rok ani žádnou aktivní neměl, když jedna vypršela a novou jsme někam založit před aktivací, pokud jsem chtěl vybrat z účtu, tak jsem to řešil přes jiný účet v rodině). Když kdysi přišli s EET i na svobodná povolání, tak jsem se rozhodnul požádat o ten papírový formulář (není důvod se nechat online monitorovat), naštěstí to potom padlo.

                      Jinak – když tedy budou platit všichni daně jako mourovatí, bude podle Vás lépe? Proč si to myslíte? Jsou daně nastavené podle potřeb, nebo podle toho, co se dá z poplatníků vysát? Nakládá se s většími částkami lépe? Až budou všichni platit daně, padne třeba příspěvek na bydlení (časově neomezená dotace, zvyšující cenu bydlení)?

                      Obávám se, že věc vidíte příliš jednostranně. Když jim přidou dvojnásobé daně, tak přebytek rozpočtu nebude. Eventuelně krátkodobě, než si zvyknou a systém půjde zase do mínusu.

                    18. Frederick Bonsetti: jste se slušně ztřískal, doporučuji mrknout na film Smutné úsměvy mužů, ať máte aspoň zhruba představu, co Vás čeká.

                      A teď, s ohledem na úroveň Vašich argumentů tak, abyste to pobral (tónem, vybranou slovní zásobou, tykáním i příměrem):
                      Podívej se, Fredíku, tvůj fotr sice vydělává dvakrát tolik, než dřív, ale nejezdíš na lepší dovolenou, nemáte lepší barák ani auto a nemáš vyšší kapesné nikoliv proto, že mu zloděj štípl tisícovku. Ale proto, že to všechno prochlastá a utratí s kurvama. Nakonec i tu tisícovku mu ukradli, když ležel pochcanej před hospodou.

                      Tedy, můžeš na toho zloděje bejt nasranej a vinit jej z toho, že se máte blbě, a docela i chápu, proč (zavírání očí před tím, jakej je fotr debil je snazší než si to přiznat), ale když se o tom budeš bavit mimo rodinu, budeš se svým názorem za směšnýho blbečka. Jako třeba tady ;-)

                    19. Frede…
                      Ohledně krácení daní.Tady na povenku je spousta živnostníků, kteří by v případě striktního dodržování zákona dávno skončili.Máme je rádi, práci odvedou precizně.Pokud skončí, a zbydou jen velké firmy, tak se za prvé nedoplatíš a za druhé nedovoláš v případě reklamací.
                      To, že obyčejný řemeslník ojebává je v první řadě neschopnost a nezájem vlády.A to nejen té nynější.

                    20. Ale hovno. Nedovolám se v případě reklamace, kde si mistr vezme tři litry bez papírů, takže nemám jedinej důkaz, že tam byl a tu práci odvedl.

                    21. Tak znám člověka, který se dovolal reklamace právě pod pohrůžkou, že buď reklamace nebo finančák. Ale jinak buď je mistr solidní a přijde bez ohledu na papír, nebo ne. Honit mistra po soudech, když nejde o půl baráku, je nesmysl.

                    22. LWG: už podle toho, co jako první Fredericka napadne je zřejmé, co je za člověka a proč tak potřebuje stát. Zaprvé asi v první řadě hajzlík, co svoje lapsy řeší až když musí, zadruhé se nejspíš s jinými neumí domluvit a tak potřebuje na všechno papír, kterým se bude ohánět u nějaké autority. Možná to jen souvisí s tím, že je po chlastu agresivní a bez něj ňouma.

                    23. Frederick Bonsetti: Tak takovej mistr si už halt u mě ani neškrtne a jeho věhlas budu šířit dál a dál tak, aby si, v ideálním případě, už neškrtl ani nikde jinde. Tři litry vem v tomto případě čert.

                    24. Jack Torrance
                      Což je dneska celkem jedno, protože je jedinej mistr široko daleko a udělat si drobný opravy sám každej neumí, když máme ten pokrok.
                      A ne, nedostatek řemeslníků fakt není způsobenej daňovým systémem, i když je blbej, ani produktem pana Stanjury, i když je blbej.

                    25. Forge, to je argument jako, když někdo naříká že díky zdražování mu nestačí mzda. A někdo mu řekne, ať si najde lepší práci.
                      U OSVČ je to to samé. Bez krácení daní nepřežiješ? Najdi si jiný způsob obživy, zdraž své služby nebo zredukuj výdaje. Vždyť to oboje je stejné fňukání jako u cigánů, že kradou, protože stát jim dává malé sociální dávky.

                    26. akorát že bránit se stádním loupežím je naprosto správný, nutný a žádoucí

                      s těma cigánama a parazitováním na dávkách, erh…ty seš prostě etatistický levičácký prase, co se zkouší maskovat že jako von neee, von je velkej pravyčák

                      no, typickej ouřadník

                    27. Ono je možné v tomto státě neplatit vůbec žádné daně? Jak?

                      (Tip: DPH, spotřební daň, zdravotní pojištění, sociální pojištění…)

                    28. Nejsem si jist, zda to lze dotáhnout na čistou nulu, ale hodně, hodně se k ní přiblížit možné je. Zhruba asi touto cestou. (Ne, nedoporučuji ji; ale zároveň ji ani nedehonestuji. Možná dokonce těm, kdo se jí na rozdíl např. ode mne dokáží vydat, trošku závidím.)

                    29. J. Mrcasík: Možné to je, ale jen nepřímo. Pobereš za rok tolik dotací či podpory, aby to vykompenzovalo daňovou zátěž.

                    30. Čistokrevný pravičák ovšem nic takového neudělá a dotace nikdy nepřijme, neboť si je vědom toho, že by tak jen roztáčel kola levičáckého dotačního systému. Ví, že snížení daní je třeba prosadit politicky, volbou těch správných stran.

                    31. Tak v tom případě znám několik lidí, kteří jsou v tomto směru ne na nule, ale ve viditelné plusové bilanci!
                      Jo, tak trochu je to dobrodružství a určitě to chce pevné nervy (a čas a nějaké specialisty k tomu), ale funguje jim to hodně přes deset let. Zhruba od momentu, kdy se roztrhl ten pytel s dotacemi na všemožné nesmysly. Zajímavý na tom je, že nikdo z mně známých lidí, nemusel žádný takový nesmysl stavět, či dělat nějakou nesmyslnou činnost. Mám na mysli stavbu prudce předražených rozhleden v údolí, údajné revitalizace kdejaké díry po letecké bombě, co se náhodou zaplnila vodou apod. Nic takového, vždy užitečné věci, které si dotyční, striktně podle zákona, přizpůsobili ku svému osobnímu prospěchu.

                    32. Pevně věřím, že tvoji známí, vědomi si toho, nakolik jim k zbohatnutí pomohli občané prostřednictvím velkorysého nastavení pravidel pro čerpání ze státních penězovodů, nejpozději na sklonku svého života po vzoru jiných velkých českých mecenášů http://www.praguecityline.cz/osobnosti-prahy/josef-hlavka-architekt-a-mecenas-ktery-rozdal-vse-co-mel přispějí podobně k rozkvětu rodné země.

      2. Čísla. Jen prosinec 2016 proti prosinci 2015 měl inkaso DPH větší o 3,7 mld. Kč z NACE 55 a 56. A to je sakra hodně.

        1. Koblížek chutnal?

          1. Byl by na skladě třeba nějaký argument místo škatulkování? Třeba byste mi vysvětlil, proč obchodníci řeší náklady na transakce kartou až po zrušení EET? Proč jim ty náklady celých ŠEST let nevadily?

            1. nevadily? achich ouvej, jak na to přišel? :D

              1. Šest let karty brali, proč teď ne?

                1. Zvlášť když jim nevadí zaplatit krvavý náklady z 10k+ za pobyt, ale pár kil za kurty by je zruinovalo.
                  Btw, je celkem hodnověrně doloženo, že při platbě kartou lidi utráci.v průměru víc, než při platbě v hotovosti.

                  1. Je to tak. Platební karty (debetní) zvedly tržby maloobchodů v průměru o 7%, což je připisováno odtržení člověka od peněz (syndrom velké bankovky). S příchodem kreditních karet se tržby zvedly znovu. Což je způsobeno tím, že lidi začali utrácet na dluh.

                    „Tatí, my chceme na minigolf a zmrzlinový pohár!“ Tatínek koukne do peněženky a řekne: „Vyberte si. Buď minigolf, nebo pohár.“
                    A nebo vytáhne kartu a zaplatí oboje. S kartou totiž lidi méně kontrolují svůj rozpočet, ať už rodinný, nebo jen stanovený na tu dovolenou.

                    1. Přesně. Navíc mají k okamžité dispozici mnohem vyšší častku, takže se nemusí tolik krotit a mohou snáz nakupovat impulsivně.

                2. protože vole museli mít nákou stádní kurvárnu za těžký hrachy a k tomu jim už dodavatel kurvárny přihodil že to žere karty navíc jako bonus?

                  kurvárna je zrušená, celý si to dodavatel může strčit třeba do prdele, no a s tím teda není ani nic, co by žralo karty…to je vole makačka na bednu…

                  všechny ty zasraný škatule co gde gdo tehdá po burešovi navalil na trh stály celkem velký hrachy, a ne jenom jednorázově, ale furt (a většina pro malý obchodníky byla vysloveně za měsíční paušál)

        2. to byly ty konjukturový roky, kdy by se veškerý inkasa zvedaly i tak? ty seš šašek, na koho to kurva zkóšíš?

          a teď tady budeš kokote plácat játra v momentě, kdy pjetydemolyca sune ekonomiku do prdele a tržby většiny oborů klesají? checht…

          1. Hovno velebnosti. Konjunkturou argumentují lidi, co jim teče do bot.
            Ono totiž u DPH se sleduje VAT GAP. A to je rozdíl inkasa vs. výkon ekonomiky. Takže šumafuk, zda byla konjunktura, nebo recese. Prostě, čím větší VAT GAP, tím větší jsou nezákonné úniky. Zákonné daňové úniky se do GAP nepočítají.

            1. pyčo klesají tržby v celým malovopchotě, tak logicky klesá DPHčko vole, nigdo to nebude velkosrdečně platit ze vzduchu jenom tak, aby nakrmil hodnýho pana stáda, vodvede to z USKUTEČNĚNÉ tržby

              niet tržba, niet výpalný

              1. Proč má ekonomickej imbecil tvýho kalibru neustále potřebu komentovat něco, čemu absolutně nerozumí, a to i poté, kdy mu bylo opakovaně vysvětleno, že je debil?

                1. vem si bobulku a běž spát kreténe, když se bavijou dospělí, co mají ponětí, co to drobný podnikání vůbec je…

                2. V tomhle má Behemot naprostou pravdu, nechápu potom, proč se vztekáš.
                  Vidíme to všichni okolo sebe, že dneska každý člověk v obchodě obrátí stokorunu dvakrát, než ji utratí. Myslím tím pojmem „každý člověk“ lidi, kteří si ty peníze musí vydělat reálnou prací, která je potom za nimi viditelná. Nemyslím tím brutálně přemnožené šupáky ze státní správy, nebo hipstry, co dostávají plat za tvorbu nesmyslů. Který potom po internetu utrácejí za další nesmysly.

      3. Když si odmyslím fráze o závisti a ten rádoby boj proti státu na tomhle webu, protože všichni tady platí daně a budu to brát čistě technicky tak EET je účinný nástroj proti neplacení daní. To je fakt. Že jsou zkurveně vysoké daně a drahý stát, to není chyba EET.
        Ostatně, tu pořád vykřikují všichni o digitálním koncentráku a když se zavede tak přijdeš ty a někteří další a tvrdíte, že ten digitální koncentrák nefunguje.

        1. EET je efektivní nástroj ke sběru dat. To je všechno.

          1. Však ano, o to v této úloze jde.

    4. Nesouhlasim. Ty clanky vylozene tlaci na pilu, ze je potreba brat karty a kdo chce jen hotovost, tak je podezrelej. Po zkusenostech s nasi verchuskou si umim predastavit system Tiche posty, kdy po vynuceni plateb kartami se dal povede linie „…a kdo plati hotovosti, je podezrelej“ s pomerne jasnym cilem.

      Napriklad v prodejnach zbrani a streliva se celkem bezne setkavam s tim, ze karty berou jen na nekomisni zbozi a zcela otevrene rikaji, ze jsou za hotovost radsi. Tam je z cernych xeftu obvinovat fakt nelze.

      Jina vec je, ze treba ocekavani, ze kurva bude nosit terminal, se asi nenaplni.

      Podle mne je kazdeho vec, jakou formou uhradu prijima. Pokud se to nekomu nelibi, muze sluzbu cerpat jinde. Pokud vim, tohle byl prece argument proti koureni v hospodach. Ze komu se to nelibi, at jde jinam.

      1. To je klasický využití příležitosti. Lidi tahle vlna rušení plateb kartou sere, to je fakt. Že důvodem je většinou to, aby obchodníci nemuseli platit daně je taky fakt. (Ona ani manipulace s hotovostí není zadarmo, pokud ji teda nechceš jenom cpát do štrozoku).Že to lidem dojde je nabíledni. No a když je tu to téma, tak si na tom kdekdo přihřejvá polívčičku. Noviny prodaj víc reklamy, Mrcas s Dfensem si napíšou další články, Babiš si postěžuje na zrušení EET….

        1. Z každé platby kartou jde zhruba 5% na poplatky vise/mastercardu, provozovateli terminálu/platební brány.

          To že někdo nechce používat kartu jednoduše znamená že má nízké marže a utekla by mu klientela kdyby podražil.

          1. 5 procent nejde ani náhodou.

            1. Debetní karty visa a mastercard okolo 2-3 procent. Kreditky mají poplatky o něco málo vyšší .

              Terminál od global payments, kb web pay okolo 1%, záleží dle objemů.

              Webové gatewaye (firmy jako gopay, comgate, …) V podstatě taky okolo 1% navíc poplatky pár korun za každou transakci.

            2. Já věřím že těmhle obchodníkům by pomohlo aby klienti pri platbě kartou na sebe přebírali poplatky techtle karetních asociací.

              To bohužel udělat nemohou páč to je nezákonné. Stát se opět střelil do nohy a diví se že kulhá

              1. Nezákonné?
                https://www.lupa.cz/aktuality/alza-zacala-prevadet-poplatky-za-platbu-kartou-na-zakazniky-tedy-alespon-na-ty-firemni/

                Tedy i kdyby to nezákonné bylo tak cenotvorba je čistě na prodejci a ti to i dnes na zákazníky přenášejí. Biti jsou ti, kteří mají malý obrat. Ti zase platbu kartou ani neumožňují.

                1. Už ve Dvou divoších od Setona byla zmínka o slevě při platbě v hotovosti, Ian dostal slevu 10 procent na knihu o ptácìch. Okolo roku 1900.
                  Akorát ss to holt nesmí podat jako příplatek za kartu, ale jako sleva za cash.

                2. Ono to je nařízení z eu, které bylo u nás implementovano. Mimochodem jednak si tohle nepřeje eu, zakazují to platební brány ve sve eule (alza má však platební bránu vlastní), a nelíbí se to ani karetním asociacím.

                  >Card surcharges are not allowed
                  You’re not allowed to charge your customers extra for using a credit or debit card. This applies to all card purchases (in shops and online) made throughout the EU.

                  https://europa.eu/youreurope/business/finance-funding/making-receiving-payments/electronic-cash-payments/indexamp_en.htm

                  Pokud jde alespoň o placení na internetu tak eu si vymyslela psd2 platby. Ono to vypadá dobře a rychle. Peníze přijdou o chodnikovi na účet během několika minut na rozdíl od klasického převodu nicméně třetí strana která zpracovala transakci tím získá přístup

                  1. Tím získá přístup k vašemu zůstatku na účtu, vaší transakční historii, vašeho typu účtu u banky

                  2. To je sice moc hezký, ale obchodník to prostě zahrne do ceny zboží mezi všechny svoje zákazníky, jako jakoukoliv jinou režii. Tedy poplatek se nepřipočte jako poplatek při platbě kartou, ale máš ho v ceně zboží.

                    1. no nebo taky si to vodečte ze zisku, nelze zdražovat donekonečna, pže pak mu tam přestanou lézt lidi

                      kolik štvrtletí po sobě už klesá malovobchodní vobrat?

                    2. Ano takto to dělají všichni. Nevím proč to Alze prošlo nebo proč to nikdo nechce řešit. Pokud by to udělala hospoda tak hádám z toho bude mít polizanici až ji tam nějaký dobrak s čipem na curaku posle čoiku.

          2. 5% je to jen u karet vydaných mimo EU. U „evropských“ karet je to regulováno Nařízením rady (ES) a celkové přenesené náklady na obchodníka by neměli překročit 1,8% z transakce.

    5. no jasné ty kundo, těch pár tisích zrušenejch živností, hospod a jinejch krámů hlavně po vesnicích se samozřejmě nestalo…si vy svině prolhaný zkurvený myslíte, že lidi si nic nepamatujou, jo?

      ne, vopravdu to nic nepřineslo, ty stovky nabranejch budižkničemů, výdaje na zkurvený zlodějský zakázky na systémy, softwéry a jiný dávky pro všecky ty co to zrušili a šli na pracák a do jinejch doochodů stály vohromný prachy navrch

      si eště pamatuju ty zkurvený reklamy (z daňovejch prachů) na hřiště a kdesicosi, jedinej kdo dal prachy na hřiště byl lídl a pak možná náký ČEZy

      1. Tak bez rukavic, ty kašpare: EET zlepšilo výběr DPH. Pokud malá část hospod raději zavřela, bylo jedině dobře, protože zavřeli ti, kteří ty daně krátili nejvíc. Pročistilo se podnikatelský prostředí, což bylo jedině dobře.
        Co se týká těch tvejch mýtickejch stovek nabranejch budižkničemů, zakázky na systémy – buď mluv konkrétně nad konkrétními čísly a daty, nebo sklapni podpadky a hubu.

        1. zlepšilo to kundu ty prolhaná svině, ekonomika rostla, čistě náhodou ve všech voblastech rostl výběr daní srovnatelně vo růst ekonomiky, to je velký překvápko vole

          (v některejch oblastech teda míň, protože to bureš s venezuelou zaklekáváním likvidovali ve velkým)

        2. A i kdyby eet zlepšilo výběr dph tak k čemu to vlastně je?

          Že mocipáni budou tedy více investovat do rozvoje tohodle zkurvystanu a nebo že budou moci více rozkrást?

    6. Mohl bych poprosit o objasnění, jaká je spojitost mezi EET a registrační pokladnou? Účtenky snad dávají stále, ne? Průser s EET byly naprosto likvidační pokuty při selhání, ne s registrací jako takovou.
      U nás v hospodě neberou karty, ale pokladnu mají, účtenky dávají. S EET i bez. Já ji tedy vždy odmítnu se slovy “Ne, děkuji, já jsem slušný člověk. “

      1. vedle toho rákosníci žádný účtenky nevydávali, nevydávají a vydávat ani nebudou, ouřadnickej ksindl samozřejmě dycky jebe akorát slušný bílý, nejlíp eště starší, co se nechají snadno voholit, po cizáckým šmejdu téměř nikdy nejdou

        1. Místní rákosnice, který jezdí skupovat akční zboží Mercedesem Vito, pokladnu mají, čtečku mají, markují, ale účtenky nevydávají ani na požádání. Mají ten program zřejmě jen pro vlastní „kontrolu“, jinak si to neumím vysvětlit.
          Jich se EET vůbec nijak nedotýkalo, z doslechu vím, že z toho měli srandu a mnuli si ruce, jak mají Češi popiči.

          1. samo, to je vono

  4. čeká se už jenom na důvod v podobě korupčního skandálu, kdy v igelitce byly ty hnusné prehistorické papírky, čemuž by digitál samozřejmě zabránil.

    1. Pochopitelne. Zrusenim hotovosti se jednou pro vzdy ztrati hodnota veci, ktere lze k uplaceni pouzit.

  5. Hezké to články, ale neubráníme se tomu bohužel. Dnešní generace je kulturně, hodnotově a inteligečně jiná, že to na ně není přenositelné. My se toho snad nedožijeme a jim to nedojde. Přijmou to dobrovolně.

    1. Je to ale uzasnej pokrok. I presto, ze maji dost informaci, nic proti tomu neudelaji. To drive nebyvalo. Jedine pozitivum, ktere na tom vidim, je konec propagandy. Nebude lidem nutne lhat, protoze prijmou pravdu bez problemu a odporu.

    2. Taky si říkám, že už se takového svinstva snad nedožiju. Ale co naše děti?
      Ne všechny byly vychovány k příchylnosti k socialismu a zákonitě jim to bude vadit. Budou menšinou, žijící v totalitním blázinci.
      Snad to zvládnou a začnou se nějak bránit.

  6. Především zde opomíjíte mnohem horší základní problém, a je to ten, který je hlavním viníkem toho, z čeho pak dovozujete konspirace, záměry, Seznam, Bilderberg group a jiné podobné věci (které ovšem nemají šanci na existenci opět právě kvůli tomuto problému): ‚zkřehčování‘ pilířů společnosti. Nebo-li: snižování robustnosti (aka ‚blbuvzdornosti‘) řešení, na kterých stojíme a fungujeme. Důvodem je zvyšování komplexnosti společenské existence jako celku:
    – počínaje hustotou obyvatelstva (což se projevuje např. extrémně vysokými nároky na logistiku – viz Peking, kde každý večer čekají kilometrové fronty náklaďáků na dálnici před městem, aby to město stihli přes noc odzásobovat, ale třebas i ‚Covid games‘, což byl jen důsledek fanatismu, nevzdělanosti a lenosti „řídících“ „odpovědných“ státních úrovní (které si tu odpovědnost na sebe ve snaze být důležití nabrali dávno před tím, v době, kdy to nebylo třeba a tak se nepoznalo, že to neumějí) v kombinaci s naopak velkou pilností a všehoschopností médií, pilností a všehoschopností některých stran na tom vydělat etc.)
    – přes základní marketingový zákon „neprodávej produkt, prodávej řešení (problému který jsi sám vytvořil)“ (pod to mimochodem spadá i novější marketingové „prodávej příběh“ … tohle strašlivě zvyšuje komplexnost našeho žití až nad nežádoucí úroveň)
    – spolu se zneužíváním rostoucí specializace společnosti (díky čemuž je člověk neustále závislý, často i pro rozumné hodnocení nějakých argumentů, na specialistech, čehož pak vesele zneužívají ti, kteří pochopili, že čím hlasitěji o osobě budou ječet, že se na něco specializují, tak tím více jim bude popřáno sluchu … když to vše bylo primitivnější, tak každý sedlák rozuměl „by design“, díky své každodenní praxi, i mnohým problémům politickým lépe, než jaderný fyzik dnes)
    – s tím ruku v ruce jdoucí neustálá snaha odepnutí ekonomiky od půdy (tím se nemyslí zemědělství, ale snahy o zrušení vazby mezi základním (a jediným) výrobním prostředkem – půdou – a celou ekonomikou nad tím, počínaje zrušením zlatého standartu atp.)
    – AŽ PO
    – odstraňováním staletími prověřených alternativ konče – právě tím, že místo papírového pořadače máme ten digitální (oni doktoři moc dobře vědí, proč si vše, co napíšou do počítače, ještě tisknou nám na papír a sobě do kartotéky, právníci totéž se smlouvami, rozsudky … taky už ne všude, ale pořád ještě někde), místo peněz elektronický platební prostředek…
    – a s tím „podvědomý“ boj proti té komplexnosti („silent quitting“ spočívající v „pracuji jen do výše svého platu“ či „dělám jen to, za co mě platí, ostatní mě nezajímá“…)

    Hledat v tomhle chaosu někoho/něco, kdo by to bylo schopen dělat „záměrně“ (místo jen prosazování svých osobních ziskových zájmů ať už v politice (moc) nebo businessu (moc&peníze)) je pitomost. Díky té komplexnosti a bottleneckům a chybovosti to je naprosto nemožné – on je problém v tom vůbec jen normálně žít / to normálně provozovat.
    A tak, aby v tom byl jeden schopen žít, musí být vychcanej a hackovat ten systém jak to jen jde – například tím, že (s kamarády) ukecám(e) někoho, aby nám zavedl EET, na kterém si pak namastím kapsy, aby uzákonil jen naše elektronické platební prostředky, abychom si spravili propadající … ehm, vlastně jen nerostoucí … tedy ehm … jen nedostatečně rostoucí … příjmy. Nebo že místního politika ukecáme, že město potřebuje zrovna naše ********* (doplňte si zbytečné řešení čehokoliv dle osobních preferencí).
    TOHLE je ten důvod. Přesně v duchu „o svém si rozhoduji jen já sám, ale získám to přes oblbnutí co největšího počtu lidí svým marketingem, obchodním či politickým (s pomocí pár maňásků zvaných politici)“, a k tomu je ta komplexnost živnou půdou a ještě se zhorší. No a pak už je jen krůček od „získám“ k „odstranění konkurence“ stejným způsobem. No a konkurencí jsou právě ty letité prověřené postupy, robustní pilíře naší společnosti, které by exponovaly nedotaženost/nedomrlost/chyby mého produktu (a je jedno jestli je to vakcína, EET či jiná IT sr***a (mimochodem v IT dělám, tak o tom leccos vím), nebo zelená vlna atd.).

    Takže i když zde v článku popisované exploity jsou (budou) pro mocechtivé jen bezva „perkem“ toho celého navíc, ve skutečnosti vůbec nejsou jejich příčinou či řízeným vznikem – tak inteligentní nikdo není a politik zvláště(*). Blbost, je to jen naše příliš sobecké odtržení od reality zneužívající výsledky „III. průmyslové revoluce“ a snahy sahat do cizích kapes s co nejmenší námahou (pro nás) a nejmenší přidanou hodnotou (pro majitele kapes). A k tomu to potřebujeme co nejvíc zašmodrchat, neb v kalných vodách se loví nejlépe. No a doba, která se sama dost už dost šmodrchá, je k tomu cílenému šmodrchání vysoce příznivá.
    Ale to, že si při dalším covidu nenakoupíme mimo správné hodiny, nebo nám nepojede auto, to nebude nikým vymyšleno a řízeno. To bude jen proto, že jeden Pepa musí prodat luskouna za každou cenu aby se uživil, jinej Pepa musí lidem vysvětlovat proč mají neustále lítat přes půl světa (aby se on uživil), další Pepa je geek a protože mnohem lépe rozumí tomu, kdy má být zamčená budova pracoviště, síť, WiFi či moje auto, když přece nepotřebuji pracovat, a protože to může realizovat tak to realizuje… A protože jsou to všechno Pepové, tak ta řešení budou nedovařená a nedomyšlená a budou i zabíjet…

    *) Mimochodem mě baví, jak zrovna D-FENS a jemu podobní nevidí pro stromy les – na jednu stranu chápou, že dávat víc moci lidem, kteří ji chtějí, a tudíž to apriori zavání nekalostí (politici, státní organizace, policie…), je špatně, mimo jiné i proto, že jsou na ni příliš blbí (ostatně, kdyby blbí nebyli, tak by ji nechtěli), ale na druhou stranu jsou schopni v takovémto článku s ledovým klidem týmž pitomcům přisuzovat genialitu hodnou padoucha z bondovky. Blbost. Ta genialita je v tom podhoubí POD těmi mocnými a to podhoubí – ale jednotlivých jedinců, ne jako nějaká organizovaná síla – si ty mocné a jejich moc jen vesele zneužívá jako každý jiný nástroj, který má k dispozici. Se podívejte jen do managementu každé větší firmy.

    1. Realita je, jak už to tak bývá, někde blízko středu.
      Je v tom samozřejmě spousta chaosu, „bordelu“, neschopnosti, hamižnosti a osobních zájmů. Klasická prohnilost a degenerace…
      100% (ani 70%…) řízené to tedy určitě není.

      Na druhé straně je myslím nepochybné, že to ovlivňují i magoři a psychopati, kteří se dostali k penězům a jejich choré mozky chtějí spasit svět. Spřáhnout se s univerzitními ultralevičaky jim nedělá nejmenší problém. Jsou to v tomto jejich přirození spojenci.

      Různé konspirační teorie jsou samozřejmě směšné,ale vůbec se nebudu divit, pokud bych se někdy dozvěděl, že třeba takový Bill Gates v něčem jede. Aniž bych jeho vliv přeceňoval…

      1. taky nutno si uvědomit, že to, že pár firem (vlastněnejch hlavně pár rodinama) vlastní většinu dalších firem na planetě, není žádná fikce, to je skutečnost, stačí kouknout do rejstříků

          1. Proc hned antisemitismus? Ty rodiny nejsou jen zidovske.

            Proste jen jejich prapredci byli vcas u prilezitosti k byznysu a chopili se ji. Pak jak jim rostl zisk a moc se pridaly spinave praktiky a dnes jejich potomci opet delaji to co je pro ne konkretne nejlepsi.
            Navic, jelikoz jsou uz nekolikatym potomstvem a ziji mimo beznou realitu, tak se k tomu u nich pridal jeste pocit, ze jsou vlastne bozi, a ten plebs dole je vlastne jen obtezuje.
            Novodoba slechta.

    2. Přesně. Do kamene tesat. Ideologové byli vždy, ale dokud se na jejich stranu nepřidal business, neměli páky.

      Kdyby Phillips nechtěl zaříznout konkurenci úspornými zářivkami, nevznikly by EU energo štítky bez ohledu na řev aktivistů.
      Kdyby Volkswagen nechtěl zaříznout konkurenci sázkou na elektromobily, nevznikly by zákazy spalovacích motorů.
      Kdyby se VISA a Mastercard nechtěli přisát jako paraziti s poplatečkem za každou transakci na světě, nevedli by válku proti hotovosti.
      Kdyby Siemens nenarazil na meze růstu svých PLC, nevznikl by „Průmysl 4.0“ (z toho vysloveně bije do očí, jak prodejci propagují „řešení“ problému, který firmy takto z většiny nevidí.)

      Ideologové tím samozřejmě zkusí realizovat své vyšinuté dystopické vize, a politici to podpoří jednak kvůli vejvaru, jednak protože ty firmy co to prosazují jsou „pilíře ekonomiky“ a jejich sponzoři, a jednak protože to média prodají jako něco cool, co by se mělo líbit mladým voličům.

      Za vším je nutné hledat šmejda, který uviděl příležitost se napakovat přes nějakou šikanu a regulaci ostatních. Správný termín objevila americká demokratická strana, když jej lživě podhazovala Trumpovi – „koluze„. Tedy formálně zcela nekoordinovaná součinnost dvou stran, které z rozdílných sobeckých zájmů bok po boku sledují společný cíl.

  7. Ta zmínka o jednom předešlém závitu utahovaného šroubu – zákazu kouření v hospodách – mi připomněla jeden z důvodů, proč se ono utahování daří – kvůli osobní pohodlnosti nejednoho teoretického bojovníka za svobodu.
    V ohnivých diskusích praviddelně se strhávavšich okolo nejprve neúspěšných a posléze i bohužel toho úspěšného pokusu zakázat kouření in mnohokrát zaznělo – jsem tvrdý individualista, zastánce svobody a co nejmenšího zasahování státu, ale tady s touhle restrikcí souhlasím, protože mi to osobně jako nekuřákovi vyhovuje. I jindy demonstrativní individualista najednou souhlasí, že hostinský si nesmí určovat pravidla legální činnosti ve svém vlatním kvelbu, kam nikdo není nucen povinně chodit.
    To samé s kartami, se vsadím, že i nejeden skalní libertarián-teoretik bude požadovat terminály všude , protože jemu se chce platit kartou. Chce a chce a chce, takže čert vem svobodu obchodníka určit si způsob legální platby. Největší nebezpečí možná není v jurodivých progresivistech vědoucích, co je pro ostatní nejlepší, ale v obyčejné lidské pohodlnosti a snahy pomocí státu vnutit svoje preference ostatním. Až se pak začne stávat i tam, kde jim to nevyhovuje, už bude pozdě i pro ně.

    1. chtít neco, a požadovat na nekom neco, sou u mne teda dvě různý věci

      1. Jako třeba ten zákaz kouření v hospodách? Chtít zákaz a požadovat zákaz taky byly dvě různý věci, až se jednoho krásnýho dne staly skutkem.

    2. Jakou pak kartou ? Už dnes lidi platí hodinkami, bo jsou líní tahat kartu zpeněženky.
      A za chvíli čipeček pod kůži. T už ani hodinky nebudou třeba.
      Klasické overtonovo okno.

    3. Kouření – viděl jsem starý film, kde se pracovníci sešli u šéfa v kanclu, posadili se ke stolu a několik z nich si zapálilo.
      Svoboda kuřáka – může kouřit na poradě.
      Svoboda zaměstnavatele – svobodně si zvolí zda umožní kouřit na pracovišti, nebo to zakáže.
      Svoboda nekuřáka – může pasivně kouřit, nebo si najít jinou práci.

      Matika říká, že je to 2:1 z pohledu skupin, přesto normy prosadily tu menšinovou skupinu. A proč? Protože je to potřeba, jde o ochranu „slabší stranu“. Divné, ale je to tak.

      1. Pointa mého příspěvku byla jinde, ale každopádně díky za připomenutí kalibrů typu „je to potřeba“ a „chráníme slabší stranu“. Ještě je budeme slýchat velice často, až se budou prosazovat všechny ty dobré progresívní věci. Ve jménu civilizace a humanity ovšemže.

        1. Jenže úloha norem je právě ta „potřeba chránit slabší stranu“. Věcí do diskuze by mělo být, kam až ty normy pustíme.

          1. Nakonec všude, přece. Všude se najde nějaká slabší strana.

            1. …i kdyby to melo zachranit jen jediny…

    4. >protože mi to osobně jako nekuřákovi vyhovuje

      Já sem teda jako nekuřák nikdy neměl problém najít nekuřáckou hospodu. Dokonce znám člověka co si vybudoval dobry podnik na tom že provozoval jedinou nekuřáckou hospodu v okolí.

      1. A jsme zase u pohodlí. Jistěže se daly takové hospody najít, ale proč se namáhat s hledáním, když stát zajistí, že nekuřácké budou všechny.

  8. Já nechápu jednu věc. Když vidí smysl své existence ve snižování své stopy na zemi, proč ji nesníží rovnou a bezodkladně na nulu? Je to jasné, čisté, absolutní a nesporné. A nám ostatním se bude hned lépe dýchat.

    1. Protoze soudruzi Schwabova strihu nevidi problem v existenci svoji, alebrz nasi. To plati tak nejak vseobecne, ze ti, co maji plnou hubu verejneho blaha, chteji pro sebe neco uplne jineho.

      1. Trefa a s jeho cancem nic nebudete mít a budete šťastní. Tedy jako hodil kolikrát mimo že půl milardy stačí a ostatní jsou zbyteční jedlíci.
        Někde jsem zaslechl že česko se zavázalo s dalšími pouhých 700. miliónů lidí že zruší chovy dobytka a a drůbež a vajíčka a kdesi cosi. Jako v holandsku oproti bouřím lidí a farmářů. Holt agenda 2030 digitálního lágru a na odkazu vám to tedy jasně sdělil hladomor ovšem s nadějí že již ne, ale…
        https://www.facebook.com/TVSALINGRAD/videos/calin-georgescu-bývalý-výkonný-prezident-osn-a-bývalý-předseda-římského-klubu-pr/643006961047647?locale=cs_CZ

        1. V čase 1:22

  9. Státní dluh České republiky v posledních dnech překročil tři biliony korun !!!
    V České televizi k tomu sdělili, cituji: „Dluh přesahující tři biliony také znamená, že na každého českého občana hypoteticky připadá dluh přes 280 tisíc korun.“

    Tak moji milí, žádné „hypoteticky“ a už vůbec ne „na každého českého občana“. Věděli jste, že v České republice vydělávají tři lidé z deseti na existenci a životy zbylých sedmi lidí?
    Jinými slovy tu máme 3,5 zaměstnance v soukromém sektoru na 1,5 zaměstnance placeného z veřejných peněz.

    Ten státní dluh leží výhradně na bedrech cca 3,5 milionu občanů naší republiky, z jejichž daní v soukromém sektoru se to všechno hraje.

    Ve skutečnosti tak nedluží „kazdý občan“, protože na úroky ze státního dluhu a na jeho splacení posílají peníze z daní jen někteří – a to menšina. Reálně tak každý ekonomicky aktivní občan v soukromém sektoru dluží skrze státní dluh České republiky cca 857.000,- Kč. Ti ostatní na to ze svého nedávají a nedají ani korunu.

    https://pravyprostor.net/?p=163563

    1. A sme v tom teda aspon prvni, nebo zase nic?

    2. Zkusim to rict sousedovi, az se vrati ze spitalu. On nevidel na hromade nikdy vic, jak pade, takze mu to asi stejne zily trhat nebude.

      1. Který soused, ten Josef Vyskočil ? Šťastní jsou ti chudí duchem.
        Ale mě osobně připadá dluh bezmála mega na jednoho pracujícího člověka fakt hodně. S našimi průměrnými platy.

        A ANO, bude líp:
        https://www.hlavnespravy.sk/europsky-priemysel-degraduje-a-situacia-sa-postupne-stava-kritickou-co-sa-deje-a-co-nam-hrozi/3208426

        Co se týče tvojí otázky, tak zřejmě znáš ten slovenský vtip, bača vysvětluje proč od něj odešla žena: říkalami, ty jsi Jožo takový kokot, jsi kokot když ráno vstaneš, jsi kokot v poledne i odpoledne, a večer jsi taky kokot. A kdyby byly mystrovství světa kokotů, tak by jsi skončil druhý.
        Ale proč druhý, proč ne první ?
        Protože ty jsi takový kokot, že by jsi ani nevyhrál.

        1. Hele, ja to chapu, ale prakticky mega na hlavu je takova raketa, ze to uz ani nema smysl nejak rozebirat. To mas, jako kdyz sam stehujes tezkou skrin se schodu. Nejprve chytnes nerva, jakmile to lehce ztraci balanc. Pak napnes vsechny sily to na tom hornim schode nejak srovnat. Ale jakmile to chytne svunk a skrin se rozfrci po schodech, jen mavnes rukou, otocis se a jdes do prdele. Ani nema smysl se divat, kam a jak to dopadne.

          1. Hmmm…. takže si už mám jít do lesa kopat tu zemljanku a do podzimu si tam nasušit nějaké kořínky, kobylky a žaludy ?
            Nemůžu si pomoct, ale když se dívam na to, kam se řítí ekonomika a vůbec celá socioekonomická sféra, tak si vždycky vzpomenu na toho poustevníka z pohádky „Hrátky s čertem“, že on to měl vlastně docely vychytaný, s těma sušenýma kobylkama a vůbec. Jeho by se ten Great reset ani nijak výrazně nedotknul.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2025