Na Ukrajině zuří válka domácích spotřebičů, Němce chytá schíza a Velký Bratr přichází - zpět na článek

Počet komentářů: 251

Přidat komentář
  1. Tuhle slátaninu vygenerovala nějaká umělá inteligence, co se trénovala v místních diskuzích ?

    1. Ne, to vygenerovala inteligence neumělá.
      Takhle to dopadá, když někdo moc, mocinky moc chce, ale neumí to.

  2. Když se tu zmiňuje Orwell, tak on nenapsal jen 1984 a Farmu zvířat, ale úžasné autentické reportáže a romány ze života chudých lidí v Anglii, Francii a v Barmě.

    https://www.databazeknih.cz/prehled-knihy/na-dne-v-parizi-a-londyne-240012

    https://www.databazeknih.cz/prehled-knihy/cesta-k-wigan-pier-80472

    https://www.databazeknih.cz/dalsi-vydani/fararova-dcera-382160

    https://www.databazeknih.cz/serie/eseje-george-orwella-4690?lang=cz

    Není lepšího léku na anglofilii. Život tam opravdu nebylo panství Downton.
    A teď ještě ti zmrdi vyprovokovali válku, kterou jako obvykle odnáší nejvíce ti, kdo za to nejmíň můžou.

    1. Přesně tak. Stará dobrá Anglie je propagandistický výcuc ála pohádky Hanse Christiana Andersena.

      1. stará jistě, a dobrá musiš říct pro koho ne? :) žádnej režim není dobrej pro všecky

        1. Stačí se podívat na fotografie Británie za poslední století. Třeba i 20. století. To jsou samé chudinské čtvrti s pohledu naprosto prázdných lidí. Prostě holé přežití a cikánské podmínky k životu, ani to ne.

          Anglie možná dala bohatý život pár elitním rodům, ale zbytek lidí žil hůř než v Africe. To je hodně slabý výsledek na to, že kolonizovali a vysávali celý svět, a nad jejich říší slunce nezapadalo.

          Kolonizované státy, které zažili britskou nadvládu, udělali první poslední, aby získali nezávislost. Britové byli horší než Hitler. A je jedno, jestli mluvíme o USA, Indii, atd.

          Jestli něco Anglosasové opravdu umí, tak je to propaganda a rozšiřování lží a pohádek. Kdyby uměli Sověti lhát jako Anglosasové, tak jim dodnes patří celý svět.

          1. cihlovej barák je přece jenom vo cosik lepčí jak nejaká chatrč, si myslim

            1. Rozhodně. Ale tím to končí.

              Prostě máš lidi, kteří mají prázdnější a vymatlanější pohledy než mentální retardové v Africe či Asii. To byla převažující Anglie ještě na začátku 20. století. Jednak žili chudě jak v Somálsku, a v zásadě řešili jen hlad a přežití. Druhak příbuzenské křížení. Mluvím o 20. století, ta minulá to bylo ještě horší.

              Británie udělala všechno co mohla pro zničení genofondu. Jako ostrovní stát měli málo příležitostí pro obohacení genů, většinou max. do sousedního města. Aby tomu pomohli, tak se ještě drsně rozkastovali, aby bylo příbuzenské křížení co největší. Navíc na rozdíl od pevninské Evropy Británií neprocházelo stěhování národů, ani to občas nepoznásilňovali vojáci a vojenská tažení.

              Ve výsledku je Británie úžasná laboratoř pro zkoumání i těch nejvzácnější genetických nemocí. Velká většina z nich se objevuje jen tam. A mnoho z nich bylo také v Británii objeveno.

              1. Představuju si Alana, jak počátkem 20. století jezdí po Anglii, Africe a Asii a dívá se běžným lidem do očí, aby porovnal tu prázdnotu. Samozřejmě na většímu vzorku, jedna čtvrť není reprezentativní. Ale víte co? Já to Alanovi věřím ;)

                1. Podívejte se na fotky měst ze začátku 20. století. Z mnoha států a měst.

                  Nebo se podívejte na zahraniční filmy. Nejen z Anglie.

                  Jako dítě vyrůstající před 1989 jsem mohl sledovat třeba film „Knoflíková válka“, který byl natočen ve Francii. Vůbec jsem si tehdy neuvědomil, že to není Francie. Vypadalo to trochu ošuntěleji než zaostalá východní česká, spíše slovenská vesnice někde, kde lišky dávají dobrou noc. Jinak ti kluáci vypadali chuději než Češi, ale na Francouze bych si to netipl. (https://www.csfd.cz/film/38436-knoflikova-valka/prehled/)

                  Stejně tak si můžete prohlédnout běžné fotky začátku 20. století z mnoha měst. Nevypadají lépe než české fotky ze stejné doby. Nadřazenost Západu tehdy moc zřejmá nebyla.

                  Ovšem Britové jsou poněkud ošklivější, a hlavně mají takový ten výraz idiotů. Anglie nebyla žádná „stará dobrá“ – pro větišnu lidí rozhodně ne. Oni zacházeli se svými lidmi stejně jako s Afričany nebo Bangladéšany.

                  1. Na začátku století byly dál státy, které najely na průmyslovou revoluci. Češi pozadu nebyli, ještě v před 68. jsme byli jedni z těch lepších v Evropě. Západ nám začal ujíždět až poté. Takže tady souhlas s tvrzením „nadřazenost západu… nebyla“.
                    Nicméně reagoval jsem na porovnávání inteligence a úspěšnosti života z prázdnosti (a vymatlanosti) pohledů, navíc porovnáváno vůči mentálním retardům v Africe. Takže jsem si úplně představoval člověka, který objíždí různé kouty celého světa, měří prázdnotu pohledů a v Africe k tomu ještě navíc zkoumá zdravotní záznamy při hledání mentální retardace :D :D
                    Každopádně filmy a fotky se dělají tak, aby zapůsobily na toho, kdo se dívá, na jeho emoce. Běžnou náves tam člověk neuvidí, ale utrpení, to prodává lépe. A na začátku 20. století byly podmínky pro ty opravdu chudé blbé všude po světě. A nezapomínejme na běžné lidi, tedy ne chudinu, ale taky ne šlechtu. Takového obchodníka, lékaře apod. Rozhodně to nebylo tak, že by z 100k občanů bylo 10 lordů a 99,990 totálně chudých lidí a žebráků.

              2. Po tři století se anglická legislativa omezovala na princip, že osoba zbavená obživy vyhnáním ze země (vystěhováním) byla povinna odevzdat svou práci nejbližšímu zaměstnavateli za jakoukoli almužnu. Pokud se pokusili najít vhodnějšího zaměstnavatele, čelili obvinění z tuláctví s tresty v podobě různých druhů mučení, dlouhého bičování („dokud jejich tělo nebylo pokryté krví“), věznění v nápravném domě, kde čelili bičování a otrocké práci od úsvitu do soumraku, a těžkým pracím. A pokud někdo ukradl jídlo v hodnotě několika šilinků, byl popraven.[8] Například jen za vlády Jindřicha VIII. bylo popraveno 72 000 lidí – asi 7 % dospělé mužské populace.[9] Podle anglického zákona o osídlení z roku 1662, který platil až do začátku 19. století, mohl být kterýkoli člen obyčejného lidu zatčen, potrestán a vykázán z jakékoli farnosti kromě té, kde se narodil.[10]

    2. Njn. Levičák

    3. To: Jihočech Honza
      Souhlas. Většinu jsem četl. Pamatuju si třeba jak vypráví o tom, jak děti z měst (hlavně Londýna, který Němci dost bombardovali) posílali do rodin na venkov: mladý lord čekal, až mu lokaj přijde zavázat tkaničky u bot a hošík dělníka z doků se najednou sebral a udělal kupu v rohu místnosti – on byl prostě tak zvyklý z domova … ale nakonec to oba zvládli.

  3. Nemci uz maji plan. A to je to hlavni. Vypada to na plan konverze nemecke justice v Sariu:

    https://cz24.news/nemecko-afghanec-ktery-pobodal-nahodne-vybranou-zenu-dostal-nizsi-trest-protoze-ji-bodl-jen-6x/

    1. co na to ovce u vas ve fabrice

      1. To samy, co v Cesku na kriminalitu UKcek. Zanadavaji s tim, ze s tim stejne nadelaji hovno.

  4. Tak si říkám, že ty součástky do raket mohli rusové prostě nakoupit za pár babek na Alíku (Aliexpress). Proč se zdržovat s pračkama, myčkama a troubama… :-) Tam nejen, že bývá zamčený firmware a málo paměti, ale některé starší MCU jsou dokonce programovány maskou. To by musel Putin zaměstnávat fakt génie, pokud by to chtěli donutit řídit raketu. To už by bylo efektivnější, kdyby ti geniální borci vyvinuli čipy vlastní.

    Ale kampak s tímhle balastem na českého gaučového generála, soudruha Šafra a Apolenu Rychlíkovou!

    1. U nas v praci jsme resili jednu vec, kde prave Rusove pouzili ony slavne „cipy z pracek“. Nejde totiz o ridici procak, tech je vsude hafo a na rizeni rakety se ten z pracky fakt nehodi. Bud je pomalej (zpracovani videa a dat z 2D/3D senzoru) a nebo jinak nevhodnej (tepelnej rozsah, odolnost EMC, atd.). My jsme napriklad resili BLDC kontroler, ktery rusaci pouzivaji v qadrokopterach a ktery vyrabi jedinej vyrobce na svete a pouziva se jak na potvoru v nekterych prackach. Behem kovitu mel vyrobce cipu vypadek a tim padem projekty, ktere staly na tomto cipu, mely problem. Jeho nahrada znamena prekopat vic, jak pulku ridici desky. Pri cene qadrokoptery k vojenskemu vyuziti pak cena pracky nehrala roli. Tohle je ale uz tri roky stara pohadka. Pokud nekdo slohne pracku, pak je to radovej vojak z nejake jurty u Mongolska, kterej ji pak proste posle domu. S armadou to nema nic spolecneho.

      Jinak zamceny FW je samozrejme Scheiß egal, stejne se ten cip flashne.

      1. Bastlířské e-shopy jsou toho (nebo podobných integráčů) plné: https://www.laskakit.cz/en/radic-pro-bezkartacove-bldc-motory-3-7v-14-8v-30a/

        Krást pračky fakt není a ani nebyl efektivní způsob, jak se k nim dostat.
        To spíš ten vesničan ze srubu na Sibiři naverbovaný do armády. Ale to si zase nedovedu představit, jak by ten chudák s sebou tu pračku tahal…

        1. No ono to s tema driverama neni uplne tak jednoduchy, pokud ho ridis pres SPI, mas uz hotovy FW pro close-loop vektorove rizeni, apod. To pak muzes treba na nejakou rozdelanou serii potrebovat treba par kusu konkretniho radice, nez se FW a HW predela.

          Nicmene, krast pracky nekde po UA a doufat, ze tam bude zrovna dotycny driver, je samozrejme ultrapicovina. Ono to funguje obracene – zjisti se, ze chybi cip a hleda se, kdo ho odebiral. Ukaze se, ze je v nejakem vyrobku a nasledne, ze jich je treba nekolik desitek nekde ve velkosklade. Tam pak ma mozna smysl to jit vybrat.

          Kazdopadne, tu story o cipech z pracek jsem tehda cetl, ale prvni, kdo to udelal, nebyli Rusove, ale byl to automotive, protoze potrebovali ty cipy do vetraku v autech a tam se jen tak neco prebastlit neda, protoze to jednak musi mit automotive teplotni rozsah (to ty modelarsky srandy casto nemaji) a veskera certifikace je na ten konkretni cip. Zatimco u nejake qadrokoptery by prebouchnuti jinym cipem mohlo byt i fuk, tak ale u auta to proste nejde, protoze papiry.

          Ty nakradeny hajzly, pracky a dalsi bordel se obvykle posila do zazemi jako vojenska posta po nakladacich od proviantu. Asi jsou na to Rusaci zarizeny. Ale to jen spekuluju.

          1. Představil jsem si rusáka, jak se trápí nad tím, že součástka nesplňuje teplotní specifikace, když ji chce dát do bojové rakety….
            Já myslím, že tu z Alíka klidně použije, protože: Jaká je životnost takové rakety?

            1. To Rusáka poměrně trápí, protože právě teplota je dost krize pro ty součástky. Při těch rychlostech, co mnohé ruské rakety mají, je kolem nich pěkně žhavé plazma. Západ na technickém řešení teplot často selhal.

              1. Tak nejak. Standardnich 85 °C je v te rakete ajncvaj.

              2. Já se v těch jejich raketách nevyznám, ale opravdu ho to trápí i u těch běžných, které fungují max. pár minut?
                Nějaké hypersonické střely jsem na mysli neměl.

                1. Mas tam teploty, vibrace, pretizeni. Bezny prumyslovy standard to proste nedava. Pak se ti vysere draha zbran quliva cipu za dva dolcky.

                2. Mezi lety např. 2015-2019 se takových švábů dalo nakoupit za babku tři prdele.
                  Rus se předzásobil, plus exkluzivní smlouva s číňanem na dodávky určitých typů.
                  Všecky ty Kalibery, Iskandery a Kinžaly byly vyvinuty už před nějakým časem, takže pokud se ukázal koncept jako životaschopný, Rus nezaváhal a nakoupil.
                  To je myslím celé to „kouzlo“.
                  Pohádky o pračkách jsou ze 100% výmysly technicky negramotných novinářů a různých Visingrů.

        2. dritchie 8.12.2025 v 7:41

          Otázkou je, zda má v mongolské jurtě či sibiřské chajdě přípojku nn a vodovod s potřebným tlakem.

          1. Vodovod není třeba, pračka se dá nalejvat přes šuplík klidně z kýble. Been there, done that.

            1. Behemot 8.12.2025 v 9:18

              Pamatuji si ze školy, že elektromagnetické ventily moderních praček při nízkém tlaku nepracují.
              Pak je možné nalévat vodu z konve, jistě.
              Ale to lze i do vířivé pračky Sibirka nebo Riga 8.

          2. tak příště ukradne vodovod, není malých výzev pro ruského člověka

      2. a že jako, jak mu naflashuješ jeho interní EEPROMku, dyž je teda tvl ZAMČENEJ? uniká mi neco?

        1. Unika. Pri flashnuti smazes krome obsahu i ten zamek. Takze mas cistej cip. Ten zamek ma ruzny urovne, od zakazu cteni nejruznejsich sektoru po zakaz dalsiho zapisu do nejruznejsich sektoru, ale vzdy jde smazat i s obsahem pazmeti. Jinak bys treba pri vadnym programovani ty cipy mohl rovnou vyhazet. To byla nectnost PROM, ktere diky tomu uplne vymizely, ackoli to byly nejrychlejsi pameti evr.

          1. Šak dneska se snad neco vopravuje? :) Mám měřák na impedancu akund za ne zrovna krátký love, co přestal bůtovat. Problém bude klasicky buď v napájení procesoru, nebo přímo v programu. Tak je krásný, že to jde přehrát, ale dyž tajwanskorejžáckej ksindl ani nehodlá vodpovídat, je mně to platný jak mrtvýmu zimník. Určitě vod zmrdů eště neco koupim bo jim dám doporučení, jistě…mezitím vedle velkej rejžák (UNI-T) má podobný metry (pravda, bez měření kapacity akund, ale to sem nikdy nepoužil) za pomalu polovinu ceny, frí šipink.

            Dybys měl v tajwansku nejakýho známýho, co by byl vochotnej je tam vytelefonovat a seřvat, jak se k zákazníkovi chovajou, bylo by to fajn. Zkoušel se vopakovaně formulár, nejakej interní kontakt (z historie, asi už nefunkční), nic. Zmrdi tam nemajou ani přímo adresu na e-majl, jenom telefény (ale rozsypočajovsky neumim a nevim, esli má smysl to zkoušet na druhou stranu planety paanglísky).

            1. Napiš Lipavskému, on to Tajwancům vyřídí.

              1. Milda Vystrcilu je prej specialista.

                1. Sysop 8.12.2025 v 10:08

                  Jojo, stačí ho odchytit, až pojede po Vánocích z chalupy domů.

                  1. Otocit na podpatku a poslat na Tchaiwan.

                    1. Sysop 9.12.2025 v 9_36

                      Vždyť jsem výslovně napsal „domů“.

            2. To je problem slozitejsich vyrobne-obchodnich vztahu. Solidni asijska firma kontakty samozrejme ma. Ale pak mas taky treba brandovany veci, ke kterym se vyrobce nehlasi, protoze je na objednavku nejakyho garaznika nasekal za minimalni ceny. To je holt nevyhoda nepruhlednych a neserioznich dodavatelu.

        2. Co jsem já zažil, tak zamčený procesor znamená, že se do jeho programu nedostaneš. Nelze program ladit, má zablokované ladící registry a většinou i JTAG a další.

          Některé procesory to dokonce měly tak, že program ve flash byl zašifrovaný. Po připojení k napájení se flash překopírovala do interní paměti a rozšifrovala.

          Cílem toho zamčení je zabránit tomu, aby nějaký syčák prostě nevytáhl program z toho controlleru ven.

          Ale přeflašovat na nový program to šlo vždycky.

          1. Není to pravidlo. Záleží na MCU a také na úrovni tzv. RDP – Readout protection. Jestli si dobře pamatuju, u některých lze například dosáhnout i toho, že jediná cesta jak ho pak přeflashovat, je mít v něm vlastní bootloader. Jinak ho můžete vyhodit…

            1. Díky za doplnění. Já znám jen pár typů, a nemám větší rozhled.

            2. Co mi proslo za ty roky rukama, tak vzdy to smazat slo, i kdyby nejakym carovanim s resetem. Motorola, Intel, NXP, ST, Microshit, TI,… nenapada mne jedinej, kde by EEPROM/EPROM po spatnym naprogramovani byla na vyhozeni. Jasne, clovek obvykle postrada nejaky programovaci rozhrani, pokud se startne nejaka uvodni rutina a ta ho odstrihne. Ale reset linka je po zapnuti aktivni vzdy, i kdyby pak ten pin sel na nejaky standardni port.

              No netrvrdim, ze znam vsechny cipy sveta, samozrejme. Taky muzou byt nejake zakaznicke verze. Ale toho potkavam minimum i v tom, co mi ruzne lidi prinesou na opravu.

    2. dritchie 8.12.2025 v 6:57

      Nejen raketu, před pár lety jsem četl, jak si švédští starostové stěžují na ruské turisty, kteří z radarů kradou čipy a kamery, které pak dodávají do rusských výroben dronů.

      1. A přitom by stačilo v Chánově vyvěsit plakát, že Rusko vykupuje za dobrý peníz čipy z praček a kamer.

        Do půl roku je cikáni vyberou v celé Evropě, a Rus nemusí ani vlézt na území Evropy.

  5. Kdo ještě neviděl krátké video na YouTube – stačí zadat do vyhledávání YT „Zelensky gold magic“

    1. a vodkaz nedáváš proč přesně? :o)

      1. Neumím to, zatím mě nic nepřimělo se to naučit, vyhledávač funguje taky.

        1. si děláš prdel

          1. Nedělá si prdel. Já se ženským příbuzným marně už roky snažím vysvětlit, že ten text nahoře u webu je URL, a že ho mají posílat jako odkaz. Za 10 let se mi to nepodařilo ani po mnoha pokusech vysvětlit.

            1. To je dobrý. A jak teda posílají odkazy? Jako Hroch? (do googlu napiš…)

              1. Neposílají odkazy. Zkopírují obsah celé stránky do mailu. Ctrl-C, Ctrl-V umějí všichni.

                Upřímně to vítám. Protože internet je čím dál zahnojenější. Neustále odklikávat, že souhlasím s cookies, že nechci předávat pozici, že nechci články do mailu, že nechci zvýhodněnou nabídku plného přístupu na všechny články. A pak mezi reklamami hledat maličký kus obsahu…

                Internet používám čím dál méně.

                1. Za ty cookies děkujeme EU. Předtím sice weby cookies taky používaly, ale neotravovaly s tím uživatele. Dnes máme sice „právo“ se klikáním dostat na volby, kde ale obvykle „zakázat“ chybí, maximálně tam je „pouze nutné“, přičemž bez volby web často dál nepustí. Inu pokrok podle představ EU.

                  Pro zobrazování internetu je dneska nezbytností nějaký blokovač reklam. Používám Adblock Plus, Privacy Badger, uBlock Origin. Zpacifikují i youtube.

                  1. Za zkurvení internetu poděkujte Google.

                    Pro EU bohatě stačí někde v patičce napsat: Tento web používá cookies.

                    Google si dal ovšem podmínku, že web bude mít odklikávací lištu, že používá cookies. Jinak nebude moci zobrazovat a vydělávat na reklamě dodávané Google.

                    Neobviňujte EU, i když je to také svině, za to, za co mohou americké korporáty!

                    1. O té povinné svobodě volby od Googlu dost pochybuju, protože to není právně závazný v EU. Přitom to mají asi 5 let všechny weby, takže předpokládám, že tím plní nějaký předpis EU. Fakticky samozřejmě za internetový byznys s reklamami dneska může Google, protože tak nebo onak se na každým zobrazení reklamy nějak podílí.

                    2. Mít na webu lišty s cookies není právně závazné. Pouze vám Google nedovolí vydělávat na jeho reklamách. Ne, za ty lišty nemůže EU. To je Google.

                      Já na svém webu žádné lišty nemám. Tehdy jsem Google poslal do prdele, že mi to za těch pár šůšňů nestojí.

                    3. Ono je vůbec taková hnusná věc, že lidé si neuvědomují, co všechno musejí snášet kvůli nařízení korporátů. Ale je to nařízení tím pádem pravicové, vydané tržním subjektem, tak pro pravičáky cajk a svoboda.

                    4. Cajk to není, protože šikana od korporátů je obvykle daleko horší než šikana od státu. Korporát to vymyslí důkladně a neprůstřelně, aby dosáhnul cíle, zatímco stát ledabyle a o cíl mu zas tak nejde.

                    5. cocoqg, 9.12.2025 v 22:22:

                      Takže už víš, pro to Západ tehdy vyhrál nad Moskvou. Korporátní propaganda je o několik levelů výše než komunistická propaganda. Nic jiného nerozhodlo.

                      Lidl v našem městě prodával řecké jogurty. Na jogurtu byl obrázek řeckého chrámu, kterému Lidl nechal důkladně odstranit kříže.

                      Nebo korporáty neustále dělají reklamy na černochy. V ČR máme minimum černochů, ale v reklamách jsou extrémně často.

                      Hollywood sám od sebe už snad 50 let nebo více obsazuje černochy vždy do kladných rolí.

                      Google tě nutí klikat na lišty s povolením cookies.

                      Nic z toho není nařízeno státem.

                    6. A.C.: To jsem si podle recenzí chtěl koupit holící strojek Philips, ale pak jsem z obrázků v prospektech zjistil, že jsou určené jen pro afrolidi.

                    7. Jaká EU? Kdo ji tvoří?

              2. ted je v modě pustit videonahrávku na mobilu, kameru zaměřit rozklepanou hnátou na spodní část obrazovky a tak sdílet obsah obrazovky. Pokrok nezastavíš. a následuje dotaz, kdy už budou mít tu AI aplikaci.

        2. Pokud se to chceš naučit, můžeš si v prohlížeči zadat např. „jak zkopírovat odkaz“.

          1. Kéž bychom v Česku zkopírovali odkaz Jana Žižky!

            1. Jako aby všichni oslepli?

              1. Řekl bych, že Jan Žižka může nabídnout mnohem lepší věci než zranění oka.

          1. Asi závěrečná zkouška před odbornou komisí, ne?

  6. Milí dementní dezoláti, pusťte si záběry (třeba někde na youtube), jak nás rusáci osvobozovali v 68. Spousta střelby, mrtvých a zničeného majetku. A to jsme se nebránili. Úplně stejně, jenže v daleko větším a katastrofálnějším měřítku teď osvobozují Ukrajinu. A co myslíte, kdybychom se opět nebránili, bylo by to lepší, nebo horší, než v 68?

    1. define: spousta

      1. Spousta podle čtyřkové soustavy, co znám, je 16. Úplnej čajíček vole, tolik tady ročně zabijou místní vopycajti ty kokote prašivej…

        1. Klid. To jen zase nějaký progresivec a lepšočlověk žhaví emoce a hysterii. Snaží se z komára udělat velblouda.

          To když nám krvavá Madla sdělila, že půl milionu mrtvých dětí na základě vylhané anglosasaské operace v roce 2003 je úplně v pohodě – s tím tito lidé nemají problém.

          Je nezajímá nějaká střelba či pár mrtvých. Je zajímá jen to, co jde propagandisty vytěžit pro jejich choré myšlenky a ideologie. Lidi si berou jen jako záminku.

    2. Já doufám, že stejným metrem měříš i Němcům, kteří zabili v letech 1938-1945 celkem 400 000 Čechů, a mohou za 70 milionů mrtvých.

    3. Mila pumpicko, koho zajima cosi z pul stoleti stare historie? To k tomu rovnou prihod jeste ctvr stoleti tomu nazad a mrkni se do nejakeho toho Dachau, Sachsenhausenu, nebo Birkenau.

    4. Pusť si záběry z „osvobozování“ Čech a Moravy Američany. Při tom „osvobozování“ trvajícím dva měsíce zabili víc civilistů včetně dětí než bylo obětí dvacetileté „okupace“.
      A včil mudruj!
      A nebýt studené války, kterou se Západ „odvděčil“ Sovětům za to, že je porazil, nebyl by ani 68.
      Vše souvisí se vším, vše má svoji příčinu a důsledek.
      Stejně jak tenkrát Západ rozpoutal válku proti SSSR skrze Německo, která se zvrtla ve světovou, tak dnes vede zástupnou válku skrze Ukrajinu proti Rusku. Co se nepovedlo tenkrát se má povést teď.

    5. Myslíš ty Ukrajince ze Sovětského svazu, co nás tady v 68. osvobozovali, soudruhu? Tys tady přece tehdy vítal stejně jako dnes, pokud se nepletu? 8-O

    6. cyklita
      invázia do ČSSR si vyžiadal 160 obetí ….. 21.augusta 1968 som prechádzal práve cez Brno. Nakoľko bola zavretá HL.stanica museli sme prejsť z Žideníc do stanice Horní Heršpice peši cez mesto. Nevidel som haldy mrtvych pred tankami russákov a ani u nás v Nitre kde boli maďarské falangy :) ……. celá russácka armáda bola z Ukrajiny ako sme sa dozvedeli z komunikácie zo zaostalými mužíkmi s onucami……

      1. Muj tatik byl v srpnu 68 v Pze, mel tam praci. Rusky umel vyborne a sam rikal, ze s tema vojclama se rusky mluvilo tak nejak lamane. Kdyz jim pak vysvetlili, ze zadna kontrarevoluce neni, tak z vojaku lezlo, odkud ze jsou. Ukrajina.

        1. Ano. To potvrzuje i řada pamětníků ze západních čech včetně členů mojí rodiny.
          UK tady byla spousta a neměli s tím nejmenší problém.
          Za mého dětství se to nerozlišovalo a tyto východní hordy lidi označovali souhrnným názvem ‚rusáci‘. Kyjev byl stejně rusácký, jako třeba Moskva. Naprosto přiléhavě.
          Nechápu, proč se dnes mícháme do sporů postsovětských republik. Jeden za 18, druhý bez 2 za 20. Prostě rusáci…

        2. V Praze byla i hromada různých šikmoočků, který bych šacoval na nějaký mongoly, taky tu byli Tádžekové, Ubzbekové, Gruzínci… tohle bych fakt neřešil. Navíc ti šikmoočkové, kteří mířili dělem tchýni na Pankráci rovnou do kuchyně sotva tušili, kde asi tak jsou, ale proč tu jsou netušili ani omylem. Rusky mluvili hůř, než většina Čechoslováků a když stříleli, tak hlavně ze strachu. Vyděšený byli jak malý děti ze tmy.
          Přitom to hlavní, o co tu tehdy šlo, bylo rozmístění vojsk Rudý armády na našem území, protože jsme byli prostě jediná země sovětského impéria, kde jednotky neměli a přitom naše západní část je slovy Hitlera „vražená do nitra Německa jako klín“. Naopak za naší západní hranicí bylo amerických vojáků jak nasráno.
          Ale když máte hlavu dítěte dítě u okna , do něhož je narvanej kanón T-55, tak je pochopitelné, že moc v pohodě a s chladnou hlavou zrovna nepřemýšlíte.
          Ve východních Čechách nikdo nevěděl, že se něco děje, protože na tanky tu byli všichni zvyklí díky ČSLA a jedinou změnou pro ně bylo, že tytéž taky měly polský symboly a bílej pruh. Ale většina lidí tady si toho ani nevšimla a řešili svoje každodenní problémy, kterých měli habaděj.
          Ze 144 obětí v celé republice se uvádí u víc než stovky z nich coby oběti dopravních nehod s bojovovými vozidly.

          Fakt nemám v nejmenším úmyslu ty komunistický rudý svině jakkoli omlouvat, ale vytvořili jsme si tu mýtus (podobně, jako v roce 38) o tom, jak nás zlí Rusáci válečně obsadili. Ale pokud se pořádně podíváte, tak těch „krvavých“ záběrů skutečné agrese je asi osm a všechny jsou z míst, kde byly proti armádám VS použity civilním obyvatelstvem prostředky pro jejich násilné zastavení (prostř. barikád v podobě autobusů, náklaďáků atd.). Stačilo jim nechat volný průjdezd a nestalo by se bývalo pravděpodobně nic. Že rezignace není nejlepší taktikou je na zcela jinou debatu (souhlasím, ale pak nesmím fňukat, když dostanu přes držku).

          Podle mě bylo 1000x horší to, co následovalo v celý republice, co vycházelo z „poučení z krizového vývoje ve strně a společnosti“ a trvalo dobrých 6-8 let, všechny ty kádrový čistky, upevňování socialismu, odstraňování lidí atd. A to už dělaly naše orgány, samozřejmě pod ideovým vedením „poradců“ z ještě rudějšího SSSR. Na druhou stranu jak v Polsku, v NDR, tak i v Maďarsku (který bylo sověty oproti nám fakt krutě zmasakrovaný, ale to proto, že tam lid skutečně proti rudému teroru povstal, na rozdíl od ČSSR) a nakonec i v samotném SSSR existovaly například živnosti, který jsme si my tady dobrovolně zlikvidovali ad absurdum.
          A i udávání a kariéristické pletichaření dělala většina Čechoslováků naprosto ochotně a dobrovolně. A těm, kteří neodvolali, udělali z života peklo zase jen a jen jejich nadřízení Čechoslováci, aby si někde šplhli.
          Takže s tím rokem 68 bych to zase tak nepřeháněl. Byl to hnus, byla to zrada, nůž do zad, ale nepřehánějme to. Význam to z hlediska politiky mělo pramalý. Za ty statisíce nebo možná miliony zkurvených životů si můžeme hlavně my sami.

          1. Souhlas.

          2. Hlavní důvod srpna 1968 byl fakt, že USA umístilo rakety mířící nejen na Československo přímo na jejich západních hranicích.

            Sověti ten fakt zaznamenali a uložili československé vládě nějaké úkoly, jak vylepšit obranu a narovnat paritu zbraní mezi Západem a Východem.

            Československá vláda se na to vybodla. Sověti to zjistili. A samozřejmě měli dojem, že Československo kolaboruje s USA. Že ohrožuje celý socialistický blok. Takže se na to v srpnu 1968 přijeli podívat a obsadit zejména vojenské a řídící uzly v Československo. S tím, že dále se rozhodne podle situace, co se tam najde.

            Kdyby tehdy Sověty napadlo, že československá vláda byla jen blbá jako Petr Fiala a neschopná jako Danuše Nerudová, asi by volili mnohem mírnější prostředky. Holt, Sověti podezírali ČSSR ze schopnosti a aktivity.

            1. Tak reálná je z toho ta část, že ČSSR neměla na svém území sovětská vojska a už od padesátých let je nechtěla. ČS vláda byla skutečně neskutečně úkolována pro posílení obrany a na počet obyvatel jsme měli jednu z největších armád na světě.

              Jinak si nedovedu představit, že by sem jezdili tankem, aby zjistili, co se tu děje – to věděli velmi dobře, měli to tu prolezlé i mírovými prostředky.

              1. V české společnosti se už půl století udržuje ze všech stran zkošatěný mýtus o pražském jaru – socialismus s lidskou tváří Alexandra Dubčeka – které udusily tanky okupační armády. Silný příběh. Mýtus o demokratizaci komunistické ideje padesát let podporovali sami čeští komunisté a z druhé strany ti, kteří se tehdy těšili na konec socialismu. Marně. Zbytek společnosti jím byl zasažen díky zvědavým otázkám prověrkových komisí KSČ, ptajících se na souhlas či nesouhlas s internacionální pomocí bratských stran, aniž kdo vědět to hlavní: PROČ.

                Pravda je, ale jiná než mýtus.

                Sověty ani Západ, s výjimkou britské MI6, nezajímal ani Dubček, ani sebe rozkládající glasnosť a demokratizace komunistické strany.

                Američany a Sověty nezajímalo nic jiného než strategická vojenská parita na západní hranici Varšavské smlouvy.

                Tuto paritu zásadním způsobem porušilo 79 kusů americké střely krátkého doletu, vytvořené pro evropské válčiště a rozmisťované v západním Německu. MGM-31 Pershing byla ta americká balistická raketa. Mohla být vybavena jadernou hlavicí W-50 typu Boosted Fission, která byla k dispozici ve třech variantách (60 kt, 200 kt, 460 kt – což odpovídá přibližně pěti, 15, 35 hirošimským bombám). Dolet střely byl variabilní (185 km – 740 km s bezpečnostní rezervou 111 km) s relativně vysokou přesností (CEP = 260 m). Taktický systém Pershing 1 byl v Německu operačně nasazen v roce 1965 jako tři palebné baterie 56. velitelství polního dělostřelectva. Jeho nebezpečí tkvělo v tom, že snižoval reakční dobu po zjištění použití strategických jaderných střel z 40–30 minut nutných k protiútoku pro dolet strategických raket na tři až pět minut. Což bylo méně, než bylo uvedení jakýchkoliv raket do bojové pohotovosti. Raketa letěla na tu dobu neuvěřitelnou rychlostí mach 8–2,7 km/s. Nejbližší odpaliště bylo 37 km od československých hranic.

                Prezident Novotný v říjnu 1965 ve Vojenské komisi obrany ÚV KSČ a posléze i Dubček odsouhlasili úkol Varšavské smlouvy vybudovat tři objekty „Javor“ na uskladnění jaderných hlavic operačně-taktického raketového komplexu Temp-S (9K76/9M76B, OTR-12) a zvláštní zodolněnou spojovací linku do těchto objektů. V březnu 1965 řekl hlavní velitel Spojených ozbrojených sil maršál A. A. Grečko československému ministru národní obrany generálu Bohumíru Lomskému, že je třeba uložit speciální bojové hlavice na území Československa, ale že je budou mít pod kontrolou sovětští specialisté. V listopadu téhož roku byli pozváni hlavní funkcionáři ČSLA (ministr národní obrany gen. B. Lomský, náčelník Generálního štábu ČSLA gen. O. Rytíř, náčelník Operační správy GŠ gen. V. Vitanovský, náčelník raketového vojska a dělostřelectva MNO gen. K. Blatenský a náčelník ubytovacího a výrobního úseku MNO plk. J. Roháč) ke konkrétnímu jednání s ministrem obrany SSSR. Dne 15. prosince 1965 podepsala československá a sovětská strana přísně tajnou „Dohodu o opatřeních ke zvýšení bojové pohotovosti raketových vojsk“.

                S výstavbou a existencí objektů byl seznámen pouze úzký okruh lidí: prezident republiky, první tajemník ÚV KSČ, předseda vlády ČSSR, ministr národní obrany, náčelník Generálního štábu ČSLA, náčelník Operační správy GŠ, náčelník operačního oddělení GŠ/OS, zástupce náčelníka operačního oddělení, náčelník skupiny operačního plánování GŠ/OS, starší důstojník – pracovník operačního sálu, náčelník raketového vojska a dělostřelectva a náčelník stavebního a výrobního úseku MNO Právo udělovat souhlas k seznámení osob se skutečným účelem zvláštních objektů JAVOR měl pouze prezident republiky.

                Sovětská rozvědka totiž měla informace o nasazení raket Pershing v SRN a potřebovala v určitém termínu realizovat paritní opatření.

                Výstavba tří podzemních objektů měla stát na tehdejší dobu neuvěřitelných 200 milionů korun. Obrovské množství nedostatkového cementu, oceli, obrovské množství nákladních aut na vytěženou zeminu a obrovské množství stavebních kapacit by bývalo chybělo centrálně plánovanému národnímu hospodářství.

                Novotný chtěl být ale populární, chtěl stavět sídliště pro lidi, a ne sklady pro sovětské jaderné hlavice…. Zatímco střely Temp-S dostaly s předstihem speciální jednotky ČSLA k uskladnění ovládání, hlavice a odpalovací klíče měla mít na starosti pouze jednotka sovětských specialistů pod přímým velením Kremlu.

                V případě válečného konfliktu se Západem by sovětská strana vydávala jadernou munici československým raketovým vojskům.

                Úkol postavit podzemní sila pro hlavice Češi nesplnili v termínu a Brežněvovi lhali.

                Aby bylo jasné, že případný útok pershingů na Československo bude cestou k válce se všemi státy Varšavské smlouvy, byly použity mnohonárodnostní síly jako živý štít.

                Dne 6. května 1968 proběhla v Moskvě vojenská rada, které se kromě špiček ministerstva obrany a armády účastnil i generální tajemník ÚV KSSS Leonid Brežněv. Ten ještě týž den referoval na jednání ÚV KSSS o tom, že se právě domluvilo vyslání delegace maršála Koněva do Československa. Bez podrobností. Koněv přiletěl o dva dny později a v Československu prověřoval pravdivost slov představitelů státu o stavu připravenosti na přijetí hlavic pro střely Temp-S, které sovětští důstojníci označili za nerealizovatelné.

                Až v roce 1969 dokončili a Sovětské armádě převedli Javor 50 asi 8 km jihovýchodně od Bíliny, Javor 51 asi 2,5 km severně od Borovna a Míšova ve VVP Jince, Javor 52 asi 4 km severně od Bělé p. B. ve VVP Ralsko. Dva objekty v dubnu 1969 a jeden v listopadu.

                Plné obsazení objektů provedli Sověti 16.–18. února 1970. Příliš pozdě.

                Po uvedení raket Pershing 1 v SRN do pohotovosti QRA (Quick Reaction Alert ) v FKG1 v Landsbergu a u 1. praporu 81. regimentu polního dělostřelectva USA v Neu-Ulmu nezbylo velení Varšavské smlouvy nic jiného než použít vlastní vojáky, když nebylo možné využít paritní opatření.

                Nikdy nedošlo k obvinění českých komunistů ze zrady ani k jejich potrestání, neboť GRU nechtěla odhalit informátora ani informace (navazující na plány britské rozvědky, jejíž rezident Sir Cecil Parrott předtím řídil jako velvyslanec v Praze „sametově převratovou“ agenturu Velké Británie).

                Legenda – bohužel – s romantizující iluzí o pražském jaru a jeho vlivu na evropskou politiku přetrvává dodnes. Akt instalace živých štítů v podobě pluků nic netušících Rusů, Ukrajinců, Poláků, Kazachů a Uzbeků není okupace.

                Okupace znamená vytvořit státní správu a řídit stát. Nést zodpovědnost Ovládat lidi. To se nikdy nestalo.

                Straničtí tajemníci nebyli Rusové, ale Češi a Slováci. Kádrováci byli Češi a Slováci. Policajti a estébáci byli Češi a Slováci.

                Generálové i podplukovníci byli Češi a Slováci.

                Ti nebožáci „internacionální pomoci“ dvacet let nevystrčili čumáky z kasáren. Jen jejich důstojníci občas chodili s paničkami na vycházky. A četli ty vzkazy: Zachvatčiki, iditě damoj. Dubček=Svoboda. Ivane, běž domů, Brežněv se zbláznil. Žili zde dvacet let, obklopeni nenávistí, která ale měla být směřována na ty české a hlavně slovenské komunisty, kteří svou hloupostí a zradou zavinili, že sem velící generálové Varšavské smlouvy museli poslat nevinné vojáky umřít v žáru atomové války. Ani jim neřekl nikdy nikdo pravdu ve strachu, že budou masově dezertovat.

                Nenávist lidu měla být právem směřována na Novotného, na Dubčeka, na generála Lomského. Ti lhali všem včetně svých soudruhů a ohrozili tím svou zemi. Místo toho žili dál na svobodě a nesli to strašlivé tajemství po celou dobu normalizace. Ani se nezačervenali. A nic netušící tetky za skříní schovávaly dvacet let Dubčekovou oficiální fotografii v laciném rámečku a Sašu litovaly.

                Byli i další čeští a slovenští komunisté, kteří byli zase původci konce snu o demokratickém socialismu a kteří spustili sebevražedný stroj, zvaný normalizace. Kolder, Biľak a další autoři falešného zvacího dopisu a nastoupivší garnitury. Okupaci jsme si vytvořili my sami. Byla to okupace dvaceti lety nízkosti a hlupství závistivých a hloupých kádrováků a stranických tajemníků, podřízených několika málo darebákům, kteří věděli. Byla to okupace skoro všeho tvůrčího a pokrok přinášejícího. Rakety Temp-S na západní hranici Československa byly dvacet let. Dvacet let zastrašovaly potenciální útočníky. To byla podoba míru za studené války.

                Až v prosinci 1987 po návštěvě Gorbačova v Praze a po uzavření dohody mezi USA a SSSR o likvidaci raket středního a krátkého doletu ve Washingtonu byla z území Československa stažena sovětská raketová brigáda vyzbrojená raketovým systémem Temp-S. Ani tehdy nikdo nic nikomu neřekl

                Krtek v Bundeswehru ještě pracoval. Perestrojka se nekonala. Až ve dnech 21–30. června 1990 odešly obslužné jednotky sovětské armády a až 30. října 1990 byly gen. M. Mojsejevem předány čsl. armádě objekty Javor. Ani tehdy nikdo nic neřekl. Objekty zůstaly dál přísně tajné. V listopadu 1989 lid tleskal tomu, když se Saša objevil na balkóně Melantrichu. Pak se Saša pokusil stát předsedou Federálního shromáždění.

                Poslední transport se sovětskými vojáky byl vypraven 19. června 1991 z Milovic. Celý proces byl formálně ukončen podpisem protokolu o ukončení odsunu sovětských vojsk z Československa 25. června 1991 v Praze.

                Žádný Kocáb, jak s oblibou vystupuje odtud Sovětskou armádu nevyhnal. Odešli sami na rozkaz svého vedení.

                1. To je ale kolosální kokotina. Já to zažil a tohle jsou fakt žgrindy placeného hňupa. Kdo tě platí si každej domyslí. Ale pracák to asi nebude.

                  1. PP.: V paneláku jsem kdysi za komančů bydlel jen krátce, ale pamatuju si z toho jen kravál ze stoupaček.

                  2. Mně se líbí, jak Pičus kromě emocionálních výlevů nic jiného nezvládne.

                  3. A jak to teda bylo doopravdy?

                    1. SAVP: Je na vás, jestli chcete propagandistickou verzi nebo pravdivou verzi srpna 1968.

                      Propagandistickou verzi na vás řvou každý rok měsíc v kuse v mainstreamových médií. Nebo ji na vás řvou aktivisté či Paměť národa.

                      ***

                      Je to stejné jako s Ukrajinou. Ukrajina je skvělá demokratická země, kde by nikdo ani mouše neublížil, a Rusové ji bezdůvodně napadli. To je propagandistická verze.

                      Pravdivá verze o Ukrajině je trochu jinak. Končí zlatým Minčicovým hajzlem.

                    2. To byl dotaz pro PP.

                      Ukrajina je príma země.
                      To ví přeci každý. :-D
                      https://youtu.be/tHhGEiwCHZE
                      https://youtu.be/0QGFZev_h7g?t=483
                      https://youtu.be/dotH9C4l3rE

                2. Z čeho je to okopírovaný?

                  1. Z facebooku od Štěpána Kotrby. Kromě toho ověřeno mnoha dalšími zdroji.

                    1. Co přítě přidat i odkaz? Díky.

                    2. Nic tam není. Přímý link?

                    3. Je. Přelistujte na srpen.

                3. Alan.Cox
                  Takový dlóhý a taková blbosť…

                4. Nenávist neměla vůbec být směrována na komunisty ale na Západ.
                  To, co se dělo po válce, byla reakce na kroky Západu vůči SSSR a ostatním zemím, které odmítli „pomoc“ Marshallův plán.
                  Ono vůbec je zajímavé, že už krátce po válce Západní propaganda vítězila a podařilo se ji šířit nenávist k SSSR
                  a Západ vykreslovat jako ty hodné, kterým leží na srdci blaho všech.

                  1. leon
                    No tak tem že SSSR býl zhrzené spojenec nacistickýho Německa to mňela tá západní propaganda dosť jednoduchý, né?

                5. Alan.Cox:
                  s tou faktickou, věcnou stránkou plný souhlas.
                  Že vojensko-politický cíl obsazení ČSSR vojsky VS byl primární, s tím naprosto souhlasím (ostatně, sám jsem to také výše psal).

                  Ta ideologická vsuvka nakonec je ale z mého pohledu naprosto mylná.
                  Zcela zásadně velkopansky přehlížíte ty nejdůležitější figurky – občany ČSSR. Ono tu totiž došlo ke zkřížení dvou důležitých faktorů, přičemž pro občany ČSSR byl mnohem a mnohem podstatnější ten faktor druhý: ekonomický.
                  Je potřeba si uvědomit, že v roce 1965 se jasně ukázalo, že marxismus-leninismus není žádnou pojistkou proti hospodářským krizím, ale právě naopak, krize způsobuje a je „pojistkou“ jenom proti fázi konjuktury, která za oněch 20 let komunistického experimentu nenastala ani přes usilovnou práci lidu nikdy. Naopak v roce 1965 byly všechny, slovy veškeré ekonomické zdroje První republiky totálně vyčerpány. Československo se začalo znatelně propadat ve srovnání se zeměmi sociálně-kapitalistickými, zejména v porovnání s Rakouskem, Německem, Francií a Itálií. Je dobré si uvědomit, že např. Německo bylo na konci války prakticky srovnáno se zemí a veškerý průmysl, zemědělství, všechny faktory národního důchodu museli Němci stavět úplně znovu. Rakousko dokonce nebylo ani státem, ale pouhou množinou okupačních zón, přičemž statut republiky získalo až v roce 1955, tedy pouhých 10 let před naším krizovým rokem 1965 (a to díky zárukám, které obdržel SSSR od států NATO ohledně Rakouské neutrality, omezení armády a neúčasti na žádných aktivitách NATO – ano, asociace s dnešní Ukrajinou není vůbec náhodná – SSSR z Rakouské okupační zóny navždy odtáhnul a Rakousko mohlo vyhlásit samostatnost). V té zemi byl po válce hlad a bída, které Čechoslováci už přes 50 let nepoznali! Jak je ti Rakousko…ousko…ouzko…ouzko…
                  A právě ona ekonomická stagnace, která se díky trochu povolující lidově-demokratického teroru začala dostávat do médií, začala u Čechoslováků dost podstatně měnit pohled na lidově-demokratické zřízení. Dnes si to asi málokdo uvědomuje, ale v 50. letech lidé makali nejen o sobotách, ale v rámci různých závazků i o nedělích, tedy 7 dní v týdnu, často 10–12 hodin intenzivní těžké fyzické práce. A to v ekonomice, která byla prakticky – krom asi čtyř zbrojovek – válkou nedotčená. A přesto po pouhých 20 letech diktatury proletariátu byl de facto konec, šlus, plaite! I tomu nejjednoduššímu pomocnému dělníkovi prostě bylo divné, jak to, že maká stejně, jako Němec, ale výsledky se nejenže nedostavují, ale dokonce za těmi ubohými Němci začínáme výrazně zaostávat! To je divný, ne?

                  Pražské jaro není žádný mýtus, protože z hlediska Čechoslováků šlo o v letech 1965–1968 o reformu marxismu-leninismu směrem k tržním principům, svobodnější společnosti a omezení rudého teroru. Drtivou většinu občanů ČSSR nějaké rakety za západní hranicí nezajímaly, protože nikdo z nich je k ničemu nepotřeboval. Naopak, reforma lidově-demokratické diktatury proletariátu měla – a s největší pravděpodobností by i byla – cestou ke snižování i vojenského napětí na naší zápaní hranici. Ty Pershingy tam byly proto, aby se marxismus-leninismus krvavou revolucí nešířil přes naší západní hranici, jak učí marxismus-leninismus ve svém imperiálním principu (proletáři VŠECH zemí, spojte se a nastolte krvavou komunistickou revoluci, která nastolí diktaturu proletariátu po celém světě – princip Komunistického manifestu).

                  Takže nenávist vůči marxismu-leninismu, který decimoval tuto zemi a zpronevěřil hromadu poctivé práce místních lidí, byla oprávněně směřována tam, odkud tento rudý teror přišel: lidé nenáviděli komunisty a hlavně Rusáky (tím byl míněn obecně SSSR, termín sověti zněl neadekvátně mírumilovně, byť byl věcně správný; termín Rusáci lépe vyjadřoval pocity obyvatel ČSSR, kteří měli – na rozdíl od občanů SSSR – svoji zkušenost s růstem i krizí První republiky a mohli porovnávat ztráty versus (nulové) „přínosy“, které nám s komunistickou myšlenkou násilně importovali naši sovětští, neznalí a zaostalí, osvoboditelé a (později ne)přátelé).

                  Takže se tu v létě 1968 smíchaly dva faktory, tedy vlastně tři, protože v zemích na západ od nás skutečně probíhaly ve stejné době násilné nepokoje, kdy se zejména Francouzská a Italská levice snažila tu krvavou komunistickou revoluci vyvolat a tyto země po létě 68 uhnuly kurevsky doleva. Úplné tragédii zabránila právě americká přítomnost v zemích západní Evropy, jinak by tam možná dopadli velmi podobně, jako my (i když i v tom je podobnost s dneškem: ve skutečnosti se u tajných voleb ukázalo, že ta mlčící většina žádnou diktaturu proletariátu nechce, to se jen projevovali ti nevzdělaní řvouni, jako dnes).

          3. Nacistický Maďarský lid povstal proti rudému teroru…. to nevymyslíš 🤣
            Že tys měl zkurvený život, za to komunisti nemůžou. Podle tebe jsme měli patřit ke zločinnému Západu už od 68. a ne až od 12.3.1999?

            1. Laskou k zidom tiez urcite neoplyval.. Horthy bol prvy, co dal expedovat zidov z okupovanych oblasti Magyarorszaghu na Endlosung v lete 1941 (Kamenec Podolski na Ukrajine).

        3. Sysop: to bude nějakej hoax. Putinovská úderka tady od začátku neválky tvrdí, že nic jako Ukrajinci a ukrajiniština neexistuje a i kdyby náhodou ano, nikdo tím nemluví. Těžko podle toho tedy šlo Ukrajince poznat v hloubi jejich nejšťastnější periody. Tenkrát se kvůli banderovcům fakt nikdo přetvařovat, jakože mluví ukrajinsky, nemusel a na zahraničním výletě tuplem ne. Asi si je tatík spletl s Maďarama, ti věřím, že měli ruštinu nic moc.

          1. S Madarama slouzil, to by poznal a pry mu sami rikali, ze jsou z Ukrajiny. Zrejme to byla harmatilka surzik.

            Ja osobne se do spekulaci, jestli Ukrajina existovala, nebo ne, nepoustim, protoze mi to prijde byt kravinou. Hana taky neni zadna republika a pritom Hanak je Hanak a je z Hane. Tak proc by Ukrajinec nemohl bzt Ukrajinec. Jo, ze pak banderovci si na to navesi cingrlatka pohadek, kde pomalu Adam s Evou byli Ukrajinci, to uz je jina.

            1. Haná je v podstatě jiný název pro široké okolí Olomouce. Obchodní stezky a úrodná půda.

              Je to taková úlitba tomu, že Němci se snažili potlačit Moravu co se dalo, ačkoli zde bylo víceméně velmi staré osídlení a kulturní vlivy jdoucí z jihu a východu. Ale germánští pazgřivci si chtěli držet vlivy i zde.

              Haná je centrální část území.

              Ukrajina je naproti tomu okrajový pás – nárazníkové pásmo. Tam se měnilo území, obsazení, národy i vlivy jako ponožky. Proto se to také nazývalo Okrajina nebo Malorusko. Ovšem bylo to podstatně menší, asi tak osminové území proti dnešní Ukrajině.

              Ostatně právě proto je Ukrajina v prdeli. Protože je to nárazníkové pásmo mezi Ruskem a územím kolonizovaným USA = evropskými státy. Proto také schytala velmocenské vojenské choutky USA.

          2. Ukrajinec v rámci SSSR byl ten, kdo se narodil/žil v Ukrajinské sovětské socialistické republice. (https://cs.wikipedia.org/wiki/Ukrajinsk%C3%A1_sov%C4%9Btsk%C3%A1_socialistick%C3%A1_republika)

            Pravdou je, že tato republika měla násilně připojenu Zakarpatskou Rus šlouhnutou Československu, a Krym co jí nepatřil.

            ***

            Jinak já jsem placený Putinem. Každé ráno zazpívám ruskou hymnu, někdy dokonce dvakrát až třikrát. Doma mám sbírku balalajek, rudé koberce po stěnách. Sochy Stalina, Lenina v životní velikosti, výrobu sochy Putina už jsem zadal. Miluji ruskou kulturu, ruské dějiny, ruskou kuchyni. Jsem na to hrdý, píši to tu už pokolikáté!

            Jediné, co mě mrzí, a čím mě Sysop nasral, že má i ruský samovar, který mi doma chybí. Ale za Kalinku určitě nezazpívá a kozáčka netancuje.

            1. Kozacka jsem v mladi daval, dneska uz by to nedopadlo dobre hned po prvnich taktech.

              Stran ruskych pisni, vcetne castusek, jsem na tom vyrazne lepe. Ostatne nase rozvetvena rodina, kdyz se sejde, to se zpiva kdeco, vcetne Kalinka, Siroka strana moja radnaja, Katusa a dalsi. Pochopitelne ruske vtipy v originale okolo pulnoci take probihaji.

              Ale se mnou je to jeste horsi. Obcas,… natajno… pod duchnou s celovkou… si prohlizim Mendelejevovu tabulku prvkuuuu! Pssssst!

              1. Takže nejen samovar! Mám co dohánět!

                Jdu si pustit aspoň Čajkovského, ať trochu vyrovnám skóre!

                1. Cajkovskij samozrejme vyzaduje se spravne naladit, pripravit dobry caj a pirozky a rezervovat si par hodin casu.

                  Pro mensi kousky jen tak behem prestavky staci i male castusky: https://www.youtube.com/watch?v=YbBU06irWT8

                  1. Čajkovský je podvodník jako každej Rusák. Napsal koncert b-moll pro klavíc a orchestr a muzikanti spustěj v g-dur :-)
                    Rusákovi prostě nelze věřit cokoli!

            2. Alane, a to si představte, že v listopadu 1989 měli v Moskvě samovar z pravého stříbra, za nějž žádali jen směšných 15 USD (i když je třeba vzít v úvahu, že tehdejší kupní síla jednoho USD se s dnešním dá porovnávat v řádech a nikoli násobcích).
              Přestože tam jinak nebylo, co koupit, nevzal jsem ho. Nějak mě ta věc nebere a tehdy jsem na spekulace s růstem ceny stříbra byl příliš mladý a socialisticky vypatlaný.
              Nakonec jsme díky soudružkám z moskevského Komsomolu vyvexlovali hromady suvenýrů a zejména alkoholu (platidlem bylo dámské spodní prádlo, americké žvýkačky atd.).

          3. Asi málokdo tvrdí, že Ukrajinština neexistuje. Ale je nás hodně, kteří tvrdíme, a to často i na základě osobních zkušeností, že ukrajinsky hovoří menší část ukrajinského obyvatelstva, než hovoří rusky. Protože rusky, vyjma poslední generace, možná i dvou (ale spíš jen té jedné) hovoří prostě každý Ukrajinec. A pro drtivou většinu Ukrajinců se jedná o jazyk mateřský a obcovací.

            Za doby existence SSSR byla totiž primárním, úředním jazykem, výhradně ruština. To se týkalo úplně všech národů a národností, které byly v SSSR (často proti své vůli) účastny. Někteří sice hovořili takovým dialektem Ruštiny, že jim nebylo rozumět, ale byla to v principu vždy Ruština. Ve školách se děti učily povinně výhradně Ruštinu, v některých svazových republikách byly krajové jazyky vyučovány jako nepovinné, ale často ani vyučovány nebyly, protože prostě nebyl zájem (ono to nikomu nic nepřineslo). Zájem např. o angličtinu byl mnohonásobně vyšší…
            Po rozpadu SSSR tato situace ještě nějakou dobu přežívala a i generace narozené v tomto tisíciletí se rodily do rodin mluvících výhradně rusky, takže Ruština je jejich mateřštinou. Teprve později začali mluvit ukrajinsky, v podstatě až na truc, a to bylo někdy od let 2010–2015.
            Stačí jednoduchý experiment: zkuste hovořit s Ukrajinci, kteří jsou zde. Všichni umí rusky, ale jen někteří hovoří i ukrajinsky. A rodiče, kteří sem přijeli za nimi, ukrajinsky neumí vůbec.

            Na druhou stranu podle jazyka posuzovat národnostní příslušnost není nejšťastnější, protože i Čeští obroditelé hovořili většinově (někteří dokonce výhradně) Německy.
            Otázka do ukrajinské provokace Ruska nebyla, zda existuje ukrajinský jazyk, ale zda existuje autonomní ukrajinský národ. A po ruské vojenské agresi je asi nad slunce jasné, že ano. Ruská vojenská agrese se zdá být pro Ukrajince něco jako jejich národní obrození.

            1. Inu, ten ukrajinský národ platí snad na západ od Dněpru a na sever cca od linie Kropivnickij – Umaň – Kamenec. Na jih a na východ jsou to Rusi, žijící na Ukrajině a tak se i cítí. Čili Ukrajinci podle státní příslušnosti.

              1. V tom je samozřejmě přesně ten problém: hranice Ukrajiny a Ruska byla stanovena coby hranice správní, nikoli mezinárodní. Což zhruba do roku 2014 bylo asi nepodstatné, ale Majdan to hodil někam úplně jinam.

                1. To ale nikoho nezajimalo ani u Krymu, ktery byl pouze pod spravou UA. Proste kde jsou zajmy, musi jit papiry stranou.

        4. samozřejmě, když vyzpovídáš tehdejší odvodové ročníky na Ukrajině, tak výhrou pro ně bylo sloužit v CZ a neskrývají to. Tedy pokud se dožili a neuchlastali to.

    7. Nemilý pablbe s fialovo vymytým cranem, v roce 1968 tu nebyli žádní rusáci, ale vojska pěti armád, BL, PLR, MLR, SSSR, pátá NDR zůstala na hranicích, protože její uniformy až příliš připomínaly wehrmacht. Sověti akorát o dvacet let pozdrželi bordel a rozkradení ČSSR, které začal lump a opilec Venca zmrd lahvoň. Co tak asi chtěli židáčtí šmejdi jako Šik, Goldstücker a další?

      1. No ty seš taky dobrej hňup. Kde se tu furt bere takový množství oslů. Nebo je ten osel jeden pod různýma nickama a píše si sám se sebou. Takevej hnůj si přehazuj doma kreténe!

        1. On má pravdu, hňupe a osle.

          Srpen 1968 přijely tanky armád Varšavské smlouvy.

          A navíc má pravdu v tom, že po více než 30leté demonstraci nového režimu došlo k tomu, že se pozdrželo vykradení a vysátí ČSSR o 20 let.

          1. Alan.Cox: takže Vy tvrdíte, že se v dnešní ČR žije hůř než v ČSSR v červenci 1968?
            A zkusil jste se na to zeptat nějakého pamětníka? Asi ne, jinak byste dlel v Bohnicích na uzavřeném oddělení.

  7. Která žvýkačka s komiksem z Tuzexu byla nejlepší? Hodnotím jak chuť tak kvalitu komiksu.

    1. Nejlepsi zvejdy byly z Juginy. Ty komixy bejvaly obcas i se sprostarnama.

      1. … ale ty žvýkačky se tam stejně nedělaly. Jenom tam šly koupit. Nebo jo?

        1. Nedelaly, aspon co vim. Ale Jugosi si vybirali, co jim maji vyrobci dodat.

          Dneska, kdyz chci zvejdu s cukrem namisto zasranyho aspartamu, tak v tom nasem vrcholne rozvinutem zapade mam problem sehnat. Jo, tak mozna Pedro.

          1. Tito dal jasně najevo Stalinovi, kdo bude v Jugoslávii určovat pravidla.

            Nicméně já bych žvýkačku s cukrem nechtěl. Tedy pokud nemám na totálně nové zuby, protože brzy o ně přijdu.

            1. Celej zivot zvejkam jen ty s cukrem a mam zuby jak kanadska pila. Ja zase nechci spartam, nechci zahadny moribundus.

              1. Jenže to není normální cukr, ale xylitol. Dají se tím otrávit třeba psi nebo kočky.

                Já si aspartamem sladím třeba kávu. Ta proteinová mírně hořká chuť mi v kávě sedí lépe než cukr.

                Osobně nevidím důvod, proč by měl být aspartam špatný. Je to jen peptid z látek, které denně přijímáme ve velkých množství v mase, chlebě a ve všem. Aspartam je jen spojení kyseliny asparagové a fenylalaninu, tedy dvou látek, které jsou bohatě v mase, mouse, všude.

                1. Pitomost.

                  1. Co je pitomost. Chováš se jako Pávek vůči Turkovi. Jestli nemáš věcný argument, tak ani nepiš.

                    1. Pitomost. Viz níže. :-P

              2. Mám to stejně. ;-)

              3. Kdybys měl žvejky s normálním cukrem, tak máš po zubech do měsíce či dvou. Nic víc pro totální zničení všech zubů už udělaš nemůžeš, možná kromě pořádné rány cihlou přes obě sanice.

                Takže ve žvejkačkách nikdy normální cukr nebyl. Nikdy. Vždy tam byl xylitol nebo jiná náhradní potvora.

                1. Nesmysl. Kolik tam toho cukru asi tak je… :-P

                  1. Pedro: Složení

                    žvýkačková báze
                    glukózový sirup
                    aroma
                    cukr

                    Éčka
                    E422 – Glycerol
                    E120 – Kyselina karmínová

                    Alergeny
                    nejsou uvedeny

                    1. Dnes rano som pocul v radiu informaciu o relativnom nebezpeci pri zvykani sa uvolnuju mikroplasty. tak okrem cukru a sladidiel si supnes aj trochu plastov

                    2. No hej. Nejaxe tim kyborgem stat musim. Cip mi nastreli Gates, tak jeste poresit tu impregnaci tela.

                    3. Já ty mikroplasty zase normálně vyseru.

                    4. …pri trose sikovnosti by se dala udelat i brblina.

                  2. Buď musí být ve žvýkačce tak málo cukru, že do pár minut je pryč. Nebo tam musí být náhradní sladidlo.

                    V jakémkoli jiném případě je třeba se při častém použití žvýkaček včas objednat k zubaři, že budete brzy potřebovat klapáky, ať vás objedná.

                    Ale každý soudruh je svého štěstí strůjcem.

                    1. Samozřejmě, že cukr je do pár minut ze žvýkačky pryč. Vy jste snad někdy v životě měl nějakou žvýkačku, ze které by nebyl?
                      Já vás spíš podezřívám z toho, že jste o žvýkačkách jenom něco slyšel, místo abyste je žvýkal, protože vám je rodiče v dětství zakazovali, a do hlavy vám při tom o nich narvali i tyhle blbosti o jakémsi xylitolu.
                      Prostě – zdravá strava. ;-)

                    2. Já hlavně nevidím důvod žvýkat žvýkačku bez chuti že ano. Proto se také chutné žvýkačky vyrábějí s xylitolem nebo jiným sladidlem.

                      Jinak zbytek, co píši, je jen biochemická věda. Budu rád, když mi to seriózně vyvrátíte – ale jinak než vašimi pocity, emocemi, dojmy a fantaziemi.

                      Psát, že je něco blbost, aniž byste měl znalosti a argumenty, to zvládne i želva s polovinou mozku.

                    3. Jaká věda? Že je v normálních zvýkačkách normální cukr, jsem vám už snad dokázal, a že vy místo nich preferujete umělé hmoty s umělými sladidly je pouze váš problém, tak co tady melete o argumentech?

                    4. RomanL: Dokázal jste hovno. Nic o tom nevíte.

                    5. Stejne jako RomanL, jeste jednou slozeni. Nevim, co se mu snazite zpochybnit.

                      Pedro is a bubble gum with fruit flavor produced during socialism in what was then Czechoslovakia by the Velim company with the figure of a boy in a sombrero on the cover. It was also known for its price, which was exactly 1 CZK. Chewing gum was most popular in the 1970s and 1980s.
                      Allegedly, the Pedro chewing gum recipe was created according to American or Canadian chewing gum and was said to be so successful that, for example, Canadian hockey players took a chewing gum in large quantities.
                      Ingredients: glucose syrup, sugar, chewing gum base, glucose syrup, aroma, moisturizing substance (glycerol), colorant (carmine)

                    6. Když neřekneš o čem, je složité s tebou diskutovat… ;-)

                    7. To je blbost, alespon takhle globalne ano. Nekdo, kdo je citlivej na cukr a ma zuby nahovno, tak ano, nadela si diry do zubu.

                      Ja osobne se zubama zadnej problem nemam. Mam pryc jednu osmicku, protoze ta se mi zlomila a taxem ji radeji nechal vyndat a mam jednu plombu, protoze jsem pred triceti lety delal frajera, ze rozlousknu orech mandle zubama ala Marfusa.

                      Jinak mam vsechny zuby svoje. Zvykacky zvykam dost, pouze ty s cukrem. Stran meho cisteni zubu – cela moje rodina mi rika, ze jsem neuveritelny prase. Oni porad resi nite, mezizubni kartacky a 2x denne pastou a kartackem. Oni k zubari chodi s kazama, ja jen na odstraneni kamene. Ja si cistim paratkem, pokud zeru neco, co vylozene leze mezi zuby, nebo za dasne – mak, slupky z kukurice, maso, apod. Kartackem cistim zuby obvykle jednou tejdne. Co ale delam 2x denne uz od konce 80. let je, pouzivat Mundwasser. Ale pokud mozno tu nejstipavejsi. Driv to byl Amway, to bylo silny jako prase a paxem presel na Listerin, ten tmave zelenej. Rano vstanu, vyplachnu drzku jeste nez si umeju oci. Poradne nechat aspon pul minuty, nejprve zuby, pak jeste prokloktam krk. Vecer pred spanim to samy a mam i flasku v praci, pokud jdu po jidle na nejaky jednani. A to je cely.

                    8. Já jsem ústní vodu dříve prakticky nepoužíval a čistil zuby jen pastou, zubním i mezizubním kartáčkem, možná ne zcela dokonale, ale s pravidelnou kontrolou a odstraňováním kamene. Cca před 3 lety to přesto začalo vypadat na paradentózu, což jsem chtěl řešit na parodontologii, ale po úvodním vyšetření se ukázalo, že doktorka je totální kráva se kterou se nedá rozumně dohodnout na urychlení procesu léčby – 4 měsíční intervaly mezi jednotlivými zákroky mi fakt přišly příliš – řekl jsem si, že si poradím sám. Změnil jsem způsob čištění tak, že místo pasty, kterou teď používám jen párkrát do týdne, pokud cítím nějaký povlak na sklovině, namáčím kartáčky, běžný i mezizubní, do ústní vody. Po vyčištění vždy důkladně vypláchnu vodou, přeci jen ani k delšímu působení Listerinu či jiné ústní vody nemám důvěru, leda tak k alkoholu v ní. Ani mikrobiotu v ústech není třeba zcela vyhubit. Výsledek po pár měsících byl, že zuby drží opět pevně v dásních a je konec občasného krvácení při čištění a vůbec. I po sedmdesátce, když chroupu např. topinku, mám je radši nasucho, tedy nemám problém.

                    9. Jo, tak to dela moje zena. Ma docela odhaleny krcky, takze v Listerinu macha kartacky. Od te doby, co to dela, ji dasne nekrvaci.

                    10. To Sysop

                      S tema ustnima vodama vopatrne…Zejmena s tema s alkoholem. Moje zubarka me strasila, ze dlouhodoby pouzivani prej celkem fest zvysuje riziko rakoviny ust a mekkejch tkani. Double smulu pak maji kuraci a lidi, co si k tomu radi vypijou. Prej i vino je problem.

                    11. @SL

                      To je mozny, o tom vim prd. Na druhou stranu kamos dochtor mi vzdycky tvrdil, ze rakoviny v ustech a na rtech se nejlip odhali a taky nejlip leci. Rikal to v souvislosti s kourenim doutniku.

                      Ja zatim uzivam vyhod – nemam zubni kaz. Jestli pak prijde rak dasne, no tak uvidime.

                    12. Tomu nevěřte. Alkoholici nemají rakovinu o nic víc, než abstinenti. ;-)

            2. Blbý je, když vypadne přední zub.

            3. Alan.Cox:
              Tito si mohl Stalinovi vyprávět co chtěl, ale podstatný bylo, že Jugoška, resp. její Slovinská a Srbské část byly klíčovým zájmem NATO (Itálie, Řecko). Proto tam Sověti nemohli rozmístit svý jednotky a jejich vliv tam byl hodně omezený.
              V 68 NATO jasně deklarovalo, že kdyby Sověti napochodovali do Jugošky, tak jdou otevřene proti VS, ale ČSSR že je plně v kuratele SSSR a stáhli svoje vojska min. 50 km od naší západní hranice, aby nedošlo k incidentu, kdyby nějaký tank VS omylem přejel naši západní hranici…

              1. Zase je pravda, ze TIto nebol predposrany pred Stalinom ako ini sudruhovia.. nie nadarmo ho volal fasisticky krvavy pes, samozrejme tam boli v pozadi dohody spojencov v druhej svetovej o sferach vplyvu.

                1. Tito se ze Stalina posral stejně jako kdokoli alespoň trochu normální. Posral se i dneska adorovanej Churchill, Roosvelt, všichni jejich nohsledi, zešílel z něj Gottwald a hromada dalších. Proto jsme skončili v sovětské zóně.
                  Stalin byl psychopat, který co si vzal do palice, toho za jakoukoli cenu dosáhl a množství mrtvých ho nezajímalo. Naopak, bral mrtvoly jako jistý druh koření, které jeho „dílo“ ještě o pár chlupů vylepší.

                  Na druhou stranu, kdyby nebyl psychopat velkoryse pomíjející počty mrtvých, zbylo by Vás tu jen pár a hovořili byste svojí německou mateřštinou. Většina nás ostatních by se ani nenarodila, protože by nebylo komu.

    2. Já si pamatuju sušenky Princes. Byly vynikající. Vozili nám je čs. lodě na Kubu. Po „revoluci“ jsem je hledal, ale nic.

      1. yoker 8.12.2025 v 8:57

        V jedné daleké, předaleké galaxii je vyrábí Sedita dodnes. V ČR maloobchodní síti nejsou, alespoň ne běžně, Sedita ostatně nepatří pod Mondelíz. Ale různí ti košíci je rozvážejí.

        1. Díky. Zkusím to.

          1. yoker 8.12.2025 v 9:40

            Včera jsem to ověřil, Albert, Lidl, TESCO, Penny, Bila, COOP atd. je nevedou, Flop je má.

            1. aneb zmrdi sobě

        2. Si pamatuju, jak jsme se smáli, když v té předaleké galaxii museli mít všechno taky. Museli vyrábět vlastní piškoty, tatranky atd. Teď kupříkladu jediný dětský piškoty, který se dají žrát, pečou tam. Přitom to fakt není složitá technologie… jenže Mondelez zkurví, na co sáhne. V předaleké galaxii to pečou postaru.

          1. Bahnak: nebuďte zlej, Mondelez „optimalizuje pro místní chutě“. Lidi to kupují, takže alles gute.

            Současně Sedita už je prodaná Irům (Valeo Group), takže lze očekávat, že postupně optimalizace dopadne i na piškoty. Užijte si je, dokud to jde. Ještě dva roky zpět byla soukromá, nejdřív to prodal jeden spolumajitel a pak ten druhej, co už to měl celý, neodolal vábení a vyměnil blaho obyvatel za mrzký peníz chemického koncernu.

          2. blbý je, že čobolácká sraldita sou vypatlaní rýmičkoví teroristi, za což se ani, pokud vím, dodnes nevomluvili, takže takovejm špinavcům patří nasrat do huby, a né dávat prachy

            1. vočem je řeč?

  8. Z tisku: Poprvé mimo území Izraele byl uveden do provozu systém protivzdušné obrany Arrow s dlouhým dosahem, a to v Německu. Německo oficiálně aktivovalo svůj systém protivzdušné obrany Arrow 3 s dlouhým dosahem jako klíčové opatření na ochranu před potenciální ruskou agresí.

    czdefence.cz

    Jako že muslimáci začnou v Německu, nebo mimo něj, taky odpalovat rakety? No, to je docela pravděpodobné, to je fakt. Ale ti muslimáci přece nejsou ruští, no ne? ;-)

    1. Izrael je hlavně ulhanější než Fiala a Ukrajinci dohromady. 99 % obrany Izraele je lhavost a propaganda.

      Všude jsme slyšeli, jak protivzdušná obrana Izraele a jeho „iron dome“ je naprosto dokonalá a neprůstřelná. Až pak poslal Írán pár raketek, když úplně v pohodě prošly iron domem, a nadělaly obrovskou paseku ve městě.

      Takže když pohádka o dokonalosti iron domu padla, je nabíledni, že musí Izrael vymyslet další fámu. O další, ještě dokonalejší a naprosto geniální lepší protivzdušné obraně, která tentokrát už je dokonalá. Nic jiného bych za tím nehledal.

      Izrael je ještě větší uvaděč pohádek, a vždycky byl, než i ten nejlhavější stát na světě. A kdo řekl naplno, že Izrael je lhář, ten čelil obvinění z antisemitismu.

      1. Nic není stoprocentní.

        1. Izrael je 100% lhář. To je podstata jeho povahy a existence.

          1. Izrael 100%, USA 99,9 %, CZ 98%, SK 1%, RU 0 nelze.

  9. Jasně. A taky zabili Ježíška a holku modrovokou. :-D

Napsat komentář

D-FENS © 2025