V Praze je možné vše, ale reálný politický pohled: 2,29 je ta akorát k tomu, aby ostatní strany zaslala-li kytku s poděkováním, že si po volbách mohou tyto hlasy rozebrat a vyzvat Motoristy sobě, aby určitě šli do voleb i příště. Motoristům 2,29 naznačilo, že (pouze) v Praze mohou mít koaliční potenciál, nic víc. Pozn. rozhodně držím palec každé normální partaji, ale politický svět řídí nerozumná masa…
Pirath
Marně hledám politickou stranu, která by měla v programu okamžité zrušení nesmyslných „silničních kontrol“, tedy plošné buzerace, kdy jsou zastavováni ti, kteří zjevně nic neprovedli. Je to ztráta času na obou stranách, s typickým výsledkem, že chytnou dva zoufalce se zbytkáčem a nějakého joudu, co má nesrovnalost v papírech. Mezitím se jinde děje skutečné zlo, u kterého policie není a nemůže být. Policie by neměla mít zákonem dovoleno zastavovat vozidla bez zdůvodnění, které musí obsahovat konkrétní podezření. Ani Šlachtomacinka tohle, pokud vím, nenabízí.
Panelákovej Pičus
Doporučuju Brno. Tady mají brutální podstavy a nezastavujou nikoho íkdyž jede třeba v noci bez světel. Údajně se rozhodli že si to v práci udělají takové hezké, když je jich tak málo.
IS250-3GR-FSE
Nemam uplne ten pocit,jak jste nato prisel?
montagna
Tohle je zrovna na americkem policejnim systemu spravne – nemas probable cause, nemas narok, ctvrtej dodatek. Z tohohle pohledu neni rozdil mezi obydlim a autem.
na jedné straně to je svinstvo, na druhé straně, po tolika případech zaklekávání, nekdo, kdo protočí miliardu a nemá ani záložní účet, ani odložený prachy s rychlou likviditou PŘESNĚ pro tydle případy tak, aby na ně režim hned nedošáhl (v zahraničí, zlato, klidně ty kryptoměny nebo i dyby zakopaný na zahradě) a spolíhá na to, že banka bude i 21., 22., … rok hodná, je kretén a dobře mu tak
LD
Jeden občas podlehnu bludům, že prachy, které reálně posílá na živobytí úředních vší, mají nějak zlepšit kvalitu života jeho a i méně šťastných spoluobčanů.
Naši psi to totiž milují.Heslo je „bouřka!“.
Lehnou a čuměj.Ani letos je o to neochudím.
Jak u vás?
sinuhet
co se tyka vetsiny zvirat, tak tim trpi. Moje kocky jak ktera, nekterym to bylo fuk, nektere trpely.
Ale kdyz se ptate, jak u nas, zda se mi jako nesmysl vyhazovat blejskatka do vzduchu za sileneho hluku jenom kvuli zmene cisla v kalendari, ale chapu, ze to jine bavi, a ten jeden den v roce se to snese. I kdyz veskrze trpim, kdyz jsem bydlel na koleji a chtel o pulnoci odjet autem, parkoviste bylo ucpane, protoze se vsichni potrebovali nutne podivat na vyhlidku; a ze chce dvacetiletej sinuhet protahnout sve ctyri valce, to jim bylo fuk. Tak jsem alespon sedel na strese, nez ohnostroj skoncil a lidi parkoviste postupne zase uvolnili, a ja mohl odjet.
Problem neni v ohnostrojich ale lidech. Tak u nas.
Forge
sinuhet:
Našemu kocourovi je už všechno jedno.Asi má stesk po klidným venkovu.Teď trávíme více času ve čtvrti, kde se dělají ohňostroje při příležitosti kulatin.To zas trpím já.
Kdysi jsem měl jezevčíka a to byla flegma.Asi do deseti let.Pak nějaký bezmozek hodil petardu blízko nás a od té doby už pes trávil silvestra tradičně v koupelně ve vaně.
Dík za odpověď a přeji hepy ňů jír.
Lojza
No, nas ridgeback je takovej flegmastik, ze to nejak prezije, ale rozhodne si to neuziva :-) Ovsem, zazil jsem „vlcaka“, co si vylozene uzival delobuchy, chytal je do tlamy a nechaval je tam bouchat, pripadne byl uplne stastnej, kdyz jsme hazeli delobuchy na nej/okolo nej.
Ale to byl jedinej pes, kteryho jsem v zivote zazil, co to mel rad, jinak spis fakt naopak :-(
jizlivec
Jenom jestli potom neměl dost široký úsměv…
ModrýKlokan
Forge
To je hezký. Asi bojoví frontoví psi. Já teda ohňostroje a petardy absolutně nesnáším. Jednak vod tý doby co to hodil vedle mě a mý 3 letý dcery pubertální retard z balkonu, což nebylo ani na Silvestra a druhak od zavedení Ignis Brunensis vedle mýho baráku. Jinak samozřejmě jsem proti jakýmukoliv zákazu. Blbá kultura je taky kultura. Do toho vláda nemá co kecat.
Sysop
Ignis byl vymyslen Ivanem a Ivem pred ctvrt stoletim, to te teda sere uz krute dlouho.
ModrýKlokan
@ Sysop
Přesně. I když nevim kdo je Ivan a Ivo. Asi nějací dva progresivní kokoti.
Letos ovšem výjimečně přehodnotím. Celostátní pietě moje dělbuchy jistě budou vhodným doplňkem.
Ja v tom nevidim problem. Vola se po tom uz mnoho let. Pokud to pacifistum prinese orgac… tak je mi to fuk.
Voves
Pokud pacifista testy zaplatí, proč ne.
Sysop
Pacifista bude tak dlouho rvat, az si vylobuje zakaz zbrani. Musis mu dat dudlik.
ModrýKlokan
@ Voves, Sysop
Pokud se už hlasuje, tak já hlasuji proti tomu, aby se platily ze státního rozpočtu další výmysly narušených českých politiků.
PreVít Ropušan Sličné Voko raus. EU raus. NATO raus. Sofort.
martin_100
Pes to rád nemá aleprostě s nim tu půlnoční demenci nejak protrpíme. Ale sousedky koně ty tim fakt trpí dost. A ejvíc mi sere co na ovej rok najdu v lese za vsí padlých ptáků. Kolikrát jsem našel i dravce a to sem byl pak hodně nasranej. Kolikto odnese srnčího radši ani nedomejšlet.
Prostě čim větší kretén tim víc pyrotechniky odpaluje. Bohužel poslední roky odpalujou opičí potrati celoročně při kdejaký grilovačce.
Sysop
Nojo, to zas nejakej bankovni ourada spatne otocil kalendar a myslel, ze ten Great Reset uz je tady a zacal likvidovat lidem ucty. Se stane, no…
Jihočech Honza
Checht, mne pobavilo, jak si soudruh stěžuje, že všechno dělal správně, peníze na „dárek pro Putina posílal“, žádné dezinformace nešířil… Verše do Obrany lidu psal, a teď najednou syfilis…
ModrýKlokan
Divizní časopis Pěst lidu
Rotný Maňas
Nashledanou věrný druhu
Tak tedy dnes naposled! Škoda! Tolik jsem si na Tebe zvykl!
I když jsem o Tobě zprvu ani nechtěl slyšet a skoro jsem se Tě děsil,
přece jen jsem si Tě za ty dva roky zamiloval, tak teple a blízce, jako
nejlepšího druha. Naučil jsem se Tě znát a rozumět Ti, poznal jsem
i Tvé vrtochy, často jsem Ti obětoval všechen svůj volný čas a mnoh-
dy i kus noci. A moc hezkých chvil jsme spolu prožili! Vzpomínáš
třeba na ten krásný, tichý, teplý večer při jednom cvičení, kdy jsem
ležel v křoví vedle Tebe a střežil bezpečnost naší milované vlasti?
Kolem nás skotačil bujný srnec se svou družkou a mně se tehdy tak
prudce zachtělo se s někým polaskat – a pohladil jsem Tebe, můj
věrný druhu, tanku T-34!“
Megaselia
Držanie mobilu :)))). Priateľu mňa v Martine skoro zrazila krava v SÚV, ktorá s mobilom v ruke skoro vybehla (na volant jej ostala ľavá) v pravouhlej zákrute na chodník. Šťastie, že mal vysoký obrubník, a ten tú sliepku odrazil tak, že ma minula. Chcel som si zapísať jej číslo, pretože som mal svedka, ale ten sa len zasmial a povedal, že by som márnil čas. „Nesmie sa za jazdy telefonovať, nič sa nehovorí o držaní alebo manipulovaní s mobilom počas jazdy“. Možno sa len chcela poškrabať za uchom, a nevšimla si, že v paprči má mobil. Policajti rezignovali na tento druh priestupku, pretože je v podstate netrestateľný. Takže milý priateľ automobilista, robíte si to sami. Nedojal si ma.
corona
Megaselia:
„..Držanie mobilu..“
– – –
Tahle volovina vůbec nemá co dělat v pravidlech silničního provozu. Je úplně fuk, co kdo drží, jestli se drbe za uchem nebo třeba spolujezdkyni kdesi.
Vzniklo z toho, že jakási pipina způsobila nehodu a tu skutečnost, že přitom žvanila do mobilu chtěl její advokát použít jako polehčující okolnost.
.
jizlivec
To je obecný problém, říká se mu nějak jako právní kazuistika nebo kazuistické právo (LWG poradí?)…
Ono totiž nestačí obecné pravidlo „věnovat se řízení“ – tedy implicitní zákaz jakékoliv činnosti, která odvádí pozornost…
Ono se musí zakázat každá jmenovitě – a až se objeví něco nového*, tak to taky…
Ostatně z mého pohledu by žvanění do mobilu mělo být přitěžující a advokáta nakopat do prdele zepředu…
* Ceteris autem censeo, že úúúplně nejnejhoršejší je matlání na dotykovém displeji…
corona
jizlivec:
„…nejnejhoršejší je matlání na dotykovém displeji…“
– – –
Zasraná TESLA 3 – sráč bez přístrojů, indikátor rychlosti kdesi mimo v podobě čísílek, všechny možné funkce přes dislpej.
Ergonomie dostala přes držku, schizofrenní vývoj…
.
DF
@corona: Jel jsi v ni, jo? Co konkrétně je potřeba na tech „neergonomickych“ displejich behem jizdy nastavovat?
Sysop
Kolega v praci ji ma, rikal, ze bez displeje nemuze menit interval stirani steracu.
DF
@Sysop: Ok. Hlasem to nejde?
Sysop
Nevim, vim jen, ze to zminoval jako problem. Ale on neni hloupej, je to nas analytik a ‚simulant‘ ruznych procesu, urcite si poradi, pokud to lze obejit.
Ono to s tim hlasem taky asi nebude uplne koser. Jinej kolega, co ma MB, se chtel pochlubit, jak je ta kara chytra a vyzval ji, at vyklada vtipy. No, z repraku se linuly neskutecne nudny sracky. Ja zase mam problem, ze obcas mi auto nerozumi. Zacykli se to v nejake natvrdle smycce nejake otazky, na kterou nechape moji odpoved, takze to pak utnu pres ovladac.
Nevim ale, jak dalece to ma Tesla, treba je dal.
fatdwi
Sysop: Tesla je tam, kde ostatní – ten tablet je otřesnej, ale pořád lepší, než se to pokoušet řešit hlasovými povely (taky ale nevím, na co vše by to mělo jít – neřešil jsem to, nicméně ani jeden z majitelů, jejichž auta jsem řídil, to nepoužívá a radši ve 130 brejlí kamsi dolů a hledá tlačitko).
LD
Není to mezera na trhu? Nebyla by poptávka po nějakém ergomodulu s tlačítky?
Sysop
Videl jsem nekde video, jak nejakej Cinan si pod LCD dodelal listu s tlachatkama.
Metete Utelete
„Můj Mercedesi, nikdy nevolej Radka Růžičku!“
:)
corona
DF:
K obrazovce:
„Restartování dotykové obrazovky
Pokud dotyková obrazovka nereaguje nebo se chová neobvykle, lze ji restartovat.
Upozornění
Dotykovou obrazovku restartujte, pouze pokud vozidlo stojí a je zařazena poloha parkování.“
– – –
I kdyby tam mělo být jen pitomé ovládání topení, je to špatně.
V normálním autě natáhnu ruku a vezmu za příslušný ovládací prvek – přitom nesleduju svoje prsty.
Nebudem se bavit o přístrojovce v normálním autě, že…?
.
jizlivec
Co přesně mají vyjádřit ty uvozovky?
Nevhodnost použitého pojmu nebo zpochybnit ergonomickou nevhodnost ovládacího prvku, vyžadujícího přesnou manipulaci pravou rukou za současné kontroly zrakem?
Něco takového by snad mělo být za jízdy před řidičem skryté a nepřístupné…
jizlivec
To byla reakce na DF 28.12.2023 v 12:45…
Sysop
Nektere veci na displeji nemuzu delat za jizdy, ovsem muze je delat moje zena, pokud sedi vedle. Takze jsem to vyresil tak, ze vedle sebe obvykle vozim svoji aktovku do prace, kterou sedadlo vyhodnocuje jako sedici osobu a muzu si za jizdy s displejem delat, co chci. Jen, holt, musim aktovce zapinat bezpecnostni pas.
To myslim vazne. Napriklad, kdyz jsem si tuhle behem jizdy scrolloval pres nejaky prndy o prave hrajici skladbe, tak mne to zjebalo, ze se mam venovat rizeni. Jenze na dalnici na Mnichov, hnijice v pomalu lezouci zacpe, jsem si klidne mohl lestit candata. Takze pokud podobna situace nastane a chci se hrabat v nejakem delsim textu, holt udelam si z tasky manzelku. Staci treba i scrollovat pocasi. Nemam chut o pocasi diskutovat s hlasovym asistentem, protoze si to pocasi chci prohlidnout na yr.no a ne na nemeckem wetter, coz BMW standardne nabizi. Apod.
a přes to všecko trváš na tom, že to je úplně skvělý? todle sou přesně věci který kdybych tam chcel, tak za podmínky, že buď to dají v autorizáku nejak do kupy, ať to funguje jak u bílejch, nebo ty dlouhý prachy balím a vracím, případně když to nechcu, tak ať to vyndají, jinak totéž
ať se kucí snaží :o)
Sysop
Sqely neni nikdy nic, ale ja jsem spokojenej. Napriklad to, jak ta kara sedi i na pochcanym lede, je az neuveritelny. Plus, kazda vec, ktera se da resit matlanim na displeji, jde resit pres tlacitka minimalne dvema jinymi zpusoby. Takze vubec nemusim na ten displej hrabat a resim veci bud z volantu, nebo megacudlem.
To omezeni prace behem jizdy s dlouhym textem melo i Mitsubishi a tam to ojebat neslo. Beru to spis jako zajimavost, nez neco, co by mne mega sralo. To by slo auto do poolu a koupil bych jiny.
esli tam eště sou tlachadla, tak to pak jo, usem se lek, že jenom šrmdlárna pro blbečky
Sysop
Nene, BMW vypustilo par balonku pred lety, jestli jako bez tlachatek by to uzivatele skousli a zrejme aplaus nebyl dostatecne silny. Naopak v reklamach zduraznuji, ze kazda vec jde delat nekolika zpusoby, od tlachatkove klasiky, po matlaci novotu. Za jizdy rozhodne tlachatka, clovek nemusi cucet, kam dava pracku. Kdyz stojim, tak zase volim matlani, byva to rychlejsi.
DF
@jizlivec: No ze ten displej je tam umisteny asi nejergonomicteji, jak jen to slo..
jizlivec
Tak to zase jo…
Buďa automobilovým konstruktérem, zkusil bych kombinaci HUD a joysticku…
DF: pořád něco. Topení, třeba. Teď v zimě docela častá věc, například vyhřívání sedaček, zrcátek, čelního skla atd. Je to katastrofa. Dtto rychloměr mimo zorné pole řidiče. Nesmyslné zobrazování obrazu z kamery při zapnutém blinkru, který je vyřešení tak neskutečně diletantsky, že to snad ani není možné (za tmy není vidět vůbec nic, protože kamera snímá blinkr, takže z obrazu je totál bordel, který ruší). Taky se tam nastavuje navigace k nabíječce, aby auto připravilo baterku. Nebo zdroj zvuku atd.
Není nic divného na tom, že pomalu 100 let jsou přístroje před řidičem. Jenom fakt, že to auto není pro řidiče, ale „zachránce planety“, tedy ne-úplně-normální uživatele vysvětluje, že se to i tak prodává.
Plus jako bonus u spolujezdce tlačí do kolene, což se samozřejmě netýká lidí s výškou okolo 160 cm, takže jezdí-li tam dítě nebo manželka menšího vzrůstu, může to být v pohodě. Tedy, především to může být u prdele řidiči, že. Ale když už se na to sedadlo spolujezdce jeden posadí, zjistí, jak debilní to je.
Sysop
Kolegove, co si to v zelene EUforii nakoupili, tak rikali, ze proste nevedeli, do ceho jdou a detaily si neproverili. Tupe doufali, ze logika bude podobna, jako na beznych nemeckych autech.
No… on ten soucasny propad prodeje elektroaut v Nemecku je vyslednici nekolika faktoru a jeden z nich je, ze soucasni majitele sdelili svoje dojmy puvodne potencialnim budoucim vlastnikum. Plus, par firem je ma v poolu, takze kdo chtel, uz zkusil.
Neni to uplny srot, ale za ty prachy to proste nenabizi to, co by jeden cekal a chtel. U Nemcu je nebezpeci v te stadovosti. Pokud par ovci zabeci, ze tim smerem to stoji za hovno, odboci nakonec cele stado.
Dachsmeister
@Sysop
můj spolužák z gymplu co teď pečuje o německá srdce v Lipsku to (Tesla 3) koupil ženě.
Už pár historek líčil, ale prý se jí to líbí.
Předtím měla MB Ekládu, on má CL.
VW a Schade i jiní prý byli drazí a zbytek za stejnou cenu malý a slabý.
Sysop
Tak to je ale silny kafe, ze z Eklady prelezla do Tesly a je spokojena. Skromna to zena.
Dachsmeister
@Sysop
Asi se taky ulakomili na dotace, děti vyrostly, tak už netahají v kombajnu půl baráku na dovolenou, pokud vůbec jedou všichni, navíc je to na poskakování po městě vhodnější než diesel a víte jak většinou vybírají baby, mně se to líbí, zbytek jí nezajímá…
HonzaV
– „Které auto zvítězilo v letošním ročníku ankety Nejoblíbenější vůz mezi ženami?“
– ?
– „To modré.“
DF
@Sysop: No ja jsem malinko OCD, takze pro me tyhle ty nedodelky uplne nejsou. Kdyby mi to prislo ve stavu, v jakym to kolikrat tady jsou u dylera ochotni Mlaskonanisti prevzit, asi by me mrdlo..
Tuhle jsem musel přetrpět prezentaci IT ze škodovky, který se chvástal, že jejich zákazníci kupují auto ryze online, přes virtuální realitu.
Marně jsem přemýšlel, jaký idiot si může koupit auto jen na základě virtuální prohlídky, aniž by si do něj doopravdy sedl a provedl zkušební jízdu…
ModrýKlokan
Babiš pro syna?
jizlivec
Já se hlásím…
Spáchal jsem to před šesti lety, vůz má teď na odometru 158 Mm a naprostá spokojenost…
Jan Mrcasik
Bez předchozí zkušenosti s jiným modelem téže značky, nebo s?
ygorek
Jan Mrcasik 29.12.2023 v 0:12
Automobil jsem online ještě nekupoval, ale šel jsem tuhle po parkovišti autosalonu a dospěl k názoru, že tamhleto auto musí být moje. Zaplatil jsem prodavači, vyřídil formality a odjel. Jízda je zatím dlouhá přes čtvrt milionu km. Ale není to škodovka.
Pro přemýšlivé: přes to parkoviště jsem šel náhodou vyšed ze zadních vrat autoservisu, kde jsem zanechal jiný vůz (jiné barvy, značky a kubatury) s žádostí o výměnu hlavy motoru.
Dachsmeister
@fadtwi
já to taky nechápu, ten HUD zase tolik nestojí.
A absence voliče PRND a páček blinkrů a stěračů je také poněkud nezvyklá(nutelná)
Ale lidi (věřící) to kupujou o 106, má to zátah vocpoda lepší než TDI legenda, sedačky z umělé koženky už jsou větrané a síť nabíječek na jih a západ od ČR funguje.
Inu jsou to z větší části jejich peníze…
Jan Mrcasik
On je totiž displej násobně levnější, než fyzické indikátory a ovládací prvky. A navíc stačí jen jeden jediný, a kolik drahých páček, tlačítek a ukazatelů nahradí…
karban
No, třeba servis KIA za garanční výměnu takového toho displeje, který začíná tam, co býval otáčkoměr s rychloměrem a končí v místech, kde bývalo rádio, účtuje importérovi cca 200.000,- Kč, přičemž vozidlo je malý crossover. A to hausnumero je hlavnė cena za díl, práce tam bude minimum – cvak cvak a diagnostika.
Dachsmeister
@karban
no ono ten dvojdisplej unifikovaný pro celou HyundaiKia stojí i v nákupu pro prvovýrobu kolem 2k € ;-)
A při marži obvyklé na ND je to pak raketa.
Kdysi stál v prvovýrobě přístrojový štít s budíky 100€ a rádio to samé, 2DIN s navigací 400€.
Inu pokrok se nedá zastavit…
udělat z pade čtyčnásobek jenom posunutím o kousek ojvropy je keťasení a je jenom dobře, že čínští rejžáci těm vostatním ukážou dvéře, takoví zmrdi ať zdechnou na rakovinu
karban
Jo kdyby čtyřnásobek. Na jeden takový displej jsem se informoval konkrétně. Takže jak píše Dachsmeister, ten „dvojdisplej“ pro KIA Sportage, díl č. 94013R2010 prodejní cena s DPH pro zákazníka je 410.000,- Kč
Tolik k tomu, jak je displej „násobně levnější“ než budíky a ovladače. Ale pozor, já s p. Mrcasíkem v zásadě souhlasím, že výrobně levnější to bude. Jenže pak nastupuje cenová politika automobilek, zvláště některých.
Kdyby se mi někdy přihodila ta nemilá věc, že bych se stal majitelem vozidla Hyundai nebo KIA, asi by mi nezbylo, než dát na modlení, že než skončí záruka, najde se Číňan, který ty displeje bude sekat co já vím za dvacítku (a i tak přestřeluji skutečnou hodnotu), kvality bych se neobával, u originálu stejně není valná – i u té Sportage se měnil v garanci.
Dachsmeister
@karban
Koukám, že se teď Romové (cikáni) mohou vrátit k obživě z devadesátek, když odborně demontují a prodají jeden displej měsíčně, mohou se po Paroubkovsku zeptat, kdo z Vás to má? :-D
Sysop
Na ty Cinany bych nespolehal. Stalo se nekdy v lete, ze za mnou prisel general, jestli bychom neumeli neco udelat s regulatorem teploty v kuchyni, ze picus malir trefil LCD staflema a za tri dny ma prijit kolaudacni komise. V Nemecku skladem regulator za par tisic ojro, ale musi byt provedena odporna motaz, aby zaruka a termin nekdy za mesic. Taxem na to mrknul, vycenichal vyrobce – Cinan, ten LCD stal asi osm dolaru, nebo kolik. Jenze, jako na potvoru nebyl skladem a Cinan mi na ferovku rekl, ze ten LCD je zakaznicka vyroba pro toho nemeckyho prodejce a neprodal by mi to, ani kdyby mu umirala matka, protoze z pokuty od Nemce by se pak posral.
tak naštěstí malír jako subdodavatel je za svoje píčusovství vodpovědnej a z pojistky (má-li rozum) bylo uhrazeno pár tisíc ojro za díl a montáž a pár (desítek) tisíc ojro za vodloženou kolaudacu vo měsíc+?
jenda
Kdysi jsem na Kia Sorento potřeboval vačku. U českého zastoupení byla za 15 tisíc Kč a dodací lhůta 2 měsíce. Porozhlédl jsem se jinde a za dva týdny mi přišla z Floridy, kde stála 200 USD. Ještě se omlouvali, že za tak dlouho, že prý hurikán to zpozdil.
ModrýKlokan
@ Jan Mrcasík, Karban
Tak teď pánové jste mi nasadili brouka do hlavy. Asi si koupím koloběžku.
A nebo počkám, až budou i virtuální brzdy. Ty hadičky, pakny a brzdová kapalina taky zbytečně prodražují servis.
Sysop
Pan Schwab rikal neco ve smyslu virtualnich aut pro stastne lidi.
tak ať mi ta kunda donde tim virtuálním robertkem přestěhovat kamion-worth krámů a bordelů do novýho skladu?
Hupert
To jako, že chceš místo virtuálního stěhování z jedný VR do jiný stěhovat nějaký skutečný krámy? Nejsi pozadu?
Hroch_bahenni
Jsem četl kdysi povídku o společnosti, kde pokrok došel tak daleko, že lidem bylo auto implantováno do hlavy. Vypravěč se chlubil, že každý den může autem běhat do školy.
Bylo tam toho víc, ale to už si nepamatuju, je to fakt dlouho.
ModrýKlokan
@ Hroch
Jako že sedíš na hajzlu s tou 3D helmou a myslíš si, že to hučí motor a šplouchá příboj?
corona
Jan Mrcasik
29.12.2023 v 0:14
On je totiž displej násobně levnější, než fyzické indikátory a ovládací prvky. A navíc stačí jen jeden jediný, a kolik drahých páček, tlačítek a ukazatelů nahradí…
– – –
Skutečně a ve všech případech…?
Z displeje musí jít signál někam dál, tam se vyhodnotí (pokud samotná zobrazovací jednotka už není počítač), někde musí být převodník a za ním buď relé, nebo polovodičový spínač…
.
Jan Mrcasik
Corona: míval jsem 3 zdroje v IT Škodovky a VW, jeden z nich mi to říkal. Bohužel 99% toho, co od nich vím, si musím nechat pro sebe, jsou to ale naprosto neuvěřitelné věci.
Ale k věci. Vtip je v tom, že mikrokontrolery s decentní pamětí jsou dnes tak levné, že za jedinou vyšší vstupní investici (pár lepších uC s integrovanými DAC, ADC ad. místo diskrétních relátek a převodníků) a ajťácky předražený prvotní vývoj dostanou univerzální bazmek, kde už nikdy nemusí pořádně sáhnout do HW, protože jakákoli změna se namísto toho udělá na pár řádcích SW a zvládne to i cvičená vopice.
Schválně si srovnej, jak složité je naimplementovat end-to-end levou páčku u volantu (cyklické blikání vlevo, vpravo, přepínání dálkových světel) diskrétními elektronickými součástkami – a kolik řádek kódu to je na jednom jediném mikrokontroleru, na jehož vstupní piny vedou dráty z té samé páčky a na jehož výstupních pinech by rovnou mohly být směrovky a relé na dálkáče (v praxi je tam samozřejmě sběrnice aby se ušetřilo na kabelových svazcích).
deacon
Tohle treba osobne nechapu, inovace za cenu neobsluznosti. Podobne nadaval na elektricky Porsche jistej Linus Sebastian, ze nektere volby v ovladani jsou proste pitome. Napriklad nemoznost nastaveni navigace ani spolujezdcem (displej je postavenej tak, ze ridic se musi naklanet, proto je to za jizdy zakazane, viz Sysopovic(?) aktovka). Podobne se pres displej nastavuji vyduchy klimatizace, ten samej infotainment display, taky je za jizdy nemozne obslouzit. Wat da fak?
Vedle toho ja mam auto z 2022, klimatizace ma cudliky, display za volantem se ovlada cudliky na volantu a na dotykovym displeji uprostred ovladam hudbu a navigaci. Tim to zhaslo. Hlasovy ovladani jsem nezkousel. Vsechno ma cudlik, packu atd. Jako jo, jeste si tam muzu vyjet aktualni statistiky jizdy a jiny picoviny, ale to mi ukazuje i displej za volantem, kterej vtipne zobrazuje i navigacni rady misto ukazatele aktualni spotreby paliva.
Pritom auto ma asistentu jak nasranych, nektere trochu natvrdle, ale zadny mi zbesile nekeca do rizeni. I ten asistent jizdnich pruhu do volantu nesmele strka a neni nutne se s nim prat, kdyz drzim volant pevne, tak proste auto zacne nadavat (pipat), ale nepokousi se me pretlacit. Asistent brzdeni je jenom o tom, ze na me auto zarve, ze mam brzdit, protoze prekazka. (coz se deje pravidelne, kdyz jedu rychleji v kolone do kopce a brzdim kopcem)
Jako nevim, esli Japonci tyhle trendy ignoruji, nebo jestli pochopili, ze nektere inovace jsou cesty do pekel. Je mi to sumak. (nicmene ani jim se nevyhnula inovace na trivalec, trivalcova atmosfera proste zni divne, ale co uz, no)
Koloběžka má dvě kola. Celkem to dělá šest válců, čemu na tom nechápeš?
semancko
Premyslam ci by sa takto nedali ojebabrat tie emisne chujoviny, akoze flotilove emisie, autom by sme deklarovali ako styri monobicykle, kazdy s trojvalcom.
semancko
Jezisi uz mi z toho prezierania drbe, monocykle…
servisdok
Tachometr, nebo otáčkoměr v podobě rychle se měnícího, číselného údaje na displeji, je snad ta největší píčovina, jakou kdo mohl vymyslet.
Kdysi kdosi, ještě za těch předchozích, ach tak zlých komunistů, vymyslel otáčkoměr do Š120 s tesláckým LCD modulem ADM2000, možná to někteří pamatují. Velké číslice, dalo se to i podsvítit a člověk by řekl, že u stodvácy ty otáčky nějak dramaticky nelítají nahoru-dolů.
Tolik práce s tím bylo, vymyslet, linearizovat a zkalibrovat převod f/U a nakonec se ukázalo, že je to jen píčovina na efekt, že to nejde rozumně sledovat a v tom voze to zůstalo jako frajeřinka, protože už byla díra v palubce.. Já pak vymyslel „analogový“ otáčkoměr s 36 LED do kruhu, které se vešly na okraj ciferníku tachometru. Tři sériově spojené A277D, opět převodník f/U a slušně svítící LED VQA z NDR, zelené, žluté i červené pole, jas LED reguloval fotoodpor u první A277D podle okolního světla. Postavil jsem jich tenkrát, v doslova subminiaturním provedení (vešlo to na oboustrannou destičku asi 4,5x4cm) asi tak třicet, možná čtyřicet.
A pak kdosi řekl: „Vole, normální šofér řadí podle budíku, nebo poslouchá motor??“ :D a bylo razdva po módě :D
corona
servisdok:
„Tachometr, nebo otáčkoměr v podobě rychle se měnícího, číselného údaje na displeji, je snad ta největší píčovina, jakou kdo mohl vymyslet.“
– – –
Je.
V různých BMW od 70.let byl buď sériově (u některých na přání) vedle rychloměru otáčkoměr s ekonoměrem ve spodní části.
Za jízdy koukám ven, ale periferně vidím bílé rafičky a vím, že svisle je 120 km/h, vedle 3000, dole je vychýlená před 1/3 vlevo a frčím za 9-10 l/100. Když si na to člověk zvykne, naučí se jet úplně podvědomně v optimálních režimech za každé situace.
Podsvícení je slabě načervenalé, lze jej ztlimit až do nuly otočením tahacího knoflíku spínače světel.
Ergonomie…
.
Sysop
Nojo, jenze to tehda jeste sel slyset motor :-(. Podobna kokotina byl ten ekonomer, nebo jaxe tomu nadavalo. Merilo to podtlak v sacim potrubi pod karbecem a dobrazovalo tri LEDnice jako semafor. Pokud clovek chtel jezdit zelene (jako ze fakt supa dupa eko voe), tak prakticky nikdy neslapl na plyn.
Vzdalene podobne fungoval ‚napovidac razeni‘ ve Fiatu. Porad ukazoval, ze se da radit qalt vyssi. Kolikrat uz jsem spis poskakoval, nez jel, klika se sotva tocila, ale byl to dehtak a taxi to nechal libit.
Jinak, ja treba s palubkou u BMW jsem spokojeny, otackomer ciselny udaj nema (ostatne pri kombinaci s elektrem to ani nema poradne smysl), namisto toho je ukazatel vykonu, ktery ukazuje kW jako cislo a pak na linearni stupnici ‚sloupec‘. Tacho je ciselne na hlavnim displeji, ciselne na HUD a pak jeste sloupcove jako normalni tacho. Pro zacinajiciho ridice to asi ma smysl, ja jezdim stejne spis podle pocitu. Cislo si hlidam jen, pokud mne to fakt trapi treba quli radaru. Muzu sice zapnout automaticke udrzovani rychlosti podle aktualne povolene rychlosti, jenze nemecti soudruzi v BMW nastavili mereni o cca 5 % vice, takze pak jedu pomaleji, nez bych mel a ridici za mnou podlehaji depresim s naslednou agresi a provadeji specialni predjizdeci operace. Takze radeji to nezapinam.
Dissenter
Úplně by stačilo obecné pravidlo, že každý je zodpovědný za škodu kterou způsobí.
Je vcelku jedno, jestli někdo havaruje pro nepozornost při používání mobilu, tabletu, hlazení spolujezdkyně nebo jen proto, že se zhluboka zamyslel.
Nikdo nebourá schválně a snažit se nutně z omylu vydestilovat přestupkovou nebo dokonce trestní podstatu v situaci, kdy máme pojištění, je špatný přístup.
DF
@Dissenter: A neni to prave o tom, aby se urcil pravy vinik, ktery to zacaluje, tvle?
Dissenter
Na to není potřeba vědět, jestli – viz výše – na obrubník vyjela bába proto, že štelovala mobil nebo se zamyslela. A už vůbec na to není třeba vědět, jestli pán, co se s nikým nestřetl, veze v autě pofidérní lejstro nebo v krvi 0,02% lihu.
Sysop
Nesouhlasim. Kdyz do mne rachne ridic, kterej ma napriklad necekany zachvat, budu se k nemu chovat urcite jinak, nez kdyz vypadne ven zlitej jak zok. V prvnim pripade se pokusim maximalne pomoci, ve druhem se na nej zvysoka vyseru s tim, ze nemohu videt krev a az najdu tydlifon, zavolam zachranku. Podobne to pak bude s vymahanim skody. V prvnim pripade prudit nebudu, ve druhem si necham zaplatit i osoupany podrazky a samozrejme po dobu opravy vozidla v zahranici budu trvat na nahradnim vozidle stejne kategorie.
Dissenter
S prvním zásadní nesouhlas; já pomůžu oběma, protože už jsem viděl i člověka sice podnapilého, ale za jeho chování mohla náhlá zdravotní příhoda bez souvislosti s alkoholem.
Vymáhání škody budu řešit ex post a je spíš na viníkovi, aby sám poskytl nějaké polehčující okolnosti, proč nevymáhat škodu v plném rozsahu. Úplně si nemyslím, že k tomu účelu potřebujeme rozsáhlý vyšetřující aparát, viz výše.
Sysop
Hm, no, ale ono ne vse jde pokryt pojistovnou. Napriklad – moje auto. Pokud mi pristi mesic nekdo rachne do auta tak, ze bude totalka, pak je problem, protoze ja nyni mam od statu cca 300 € mesicne danove ulevy. To ale pristi mesic uz nebude. Takze tento mesicni rozdil bude platit kdo? Pojistovna se na to imho vysere. Takze ja bych tohle samozrejme vymahal po vinikovi.
Pro mne jeho pojistovna neni mym partnerem, ja s ni v zadnem smluvnim vztahu nejsem. Ja bych vymahal skodu po vinikovi, on at si to resi se kterym sponzorem chce – svoji pojistovnou, maminkou, registrovanym partnerem, etc.
Sysop
…aby ta danova uleva byla jasna – platim o cca 300 € mesicne min, nez bych platit mel, protoze auto bylo registrovano pred 31. 12. 2023. Po tomto terminu danova uleva pada. Takze, pokud bych si toto auto treba nechal dalsich 6 let, pak to dela celkem 21600 €. Ale taky bych si ho mohl nechat treba dyl, ze.
Dissenter
Tohle je legitimní důvod.
Jenže spíš důvod pro to, aby neexistovaly nesmyslné daňové úlevy podmíněné jakýmkoli časovým testem. :-)
Sysop
Jenze ty ulevy existuji a blbej kdo dava… znas to. Specialne Nemci jsou machri v kombinovani slev, dotaci a vyhod. Kolikrat je podezrivam, ze maji zidovske koreny delsi, nez Zidi.
Hupert
Sysop:“Jenže ty ulevy existuji a blbej kdo dava…“
Jo, každej se da koupit. Někdo koblihou, jinej dotací. Hlavně pak nikomu netvrď, že jsi proti dotacím nebo snad nějaký pravičák, když uvažuješ jak socka a ten dotační systém živíš.
Sysop
Ja to vidim obracene. Platim dan z auta z porizovaci ceny noveho vozu. I kdybych koupil dvacet let starou jetinu, budu dan platit z ceny noveho vozu. Takze, pokud mi stat nabidl, ze muzu platit jen pulku, byl bych blbej, kdybych to neakceptoval. Stat mi nic nedava, jen mi min bere. Takze dotace v tom smyslu, jak ty ji asi chapes, to neni.
Dissenter
Tady se Sysopa musím zastat. Oba platíme takovou částku na daních, že o něco si ji snížit je morální i racionální.
Taky jsem proti daním a jsem pravičák, ale daně platit musím, jinak by mě zavřeli. Takže živím dotační systém a je rozumné si brát něco zpět.
Hupert
Ale hovno alibisti. Místo abyste volili skutečně pravicové strany s cílem redukovat daně, omezit rozdávání z cizího a aparáty, které se z toho rozkrádání živí, necháte okrást sebe i ostatní a pak se holedbáte tím, že jste si z ukradeného taky něco uloupli.
Dissenter
Koho volíš ty?
Hupert
Dissenter: Až někdy získáš moji dnes ztracenou důvěru, možná ti to prozradím, ale ne před bandou anonymů.
Dachsmeister
@Hupert
ale infiltrovaný Sysop dojí Severní chalifát, a tak zbude méně na čmoudy z programu Wirschaffendasodernichtarbeitmachtkeinfrei… ;-)
Hupert
Dachsmeister: To je polehčující okolnost, která ale na podstatě nic nemění.
Sysop
Ja volim pravici 30 let. A je mi to plat prdny.
CJK
Takze jestli to dobre chapu, tak od pristiho roku nebudou v Nemecku firemni e_auta tak sexy a prodeje pujdou dolu?
už teď skončily jiný dotace a propadly se ai vo 70 %
pažout nebo jiná píča ve znaku teď prej nejakej model z bencinu udělala jenom elekro, u nás propad prodejů u skoro 97 % :o) proto už se ředitel bajeriše wágen rozhulákal, že na ty sračky mrdají, všecky ty kurvárny ukončí a budou vyrábět zpátky JENOM wágny se spalovákama…:o)
SkReT
Klasika, oni nemají mozek, mají jen guláš z hoven. prostě vem si máš prostě sračku a v té sračce plavou hovna, to je jejich mozek. A když něco napíšeš tak to je jak kdyby jsi jim posvítil do levého kouta mozku, a tam plave hovno, které na tebe bude volat: „fuj ruzzko! ať žije USA!“
Pak něco řekneš, že globální oteplování nedělá člověk, ale je to přirozený cyklus země a je to jako by jsi posvítil do pravého kouta mozku kde plave jiné hovno, které na tebe začne pořvávat: „Jez cvrčky ty demente ať zachráníš ledné medvědé!“
No a pak řekneš něco na téma, že máme jen dvě pohlaví a to jim zas posvítíš na jiné hovno, které na tebe bude řvát: „existuje 72 pohlaví ty ruzzky dezzoláte!“
A to máš vidět ten koncert těch hoven když posvítíš na všechny hovna zaráz, tak ti vznikne takovej guláš jako že: „v gaze všechny muslimy postřílet“ a zároveň „muslimové v evropě vítejte“ a zároveň: „je super že EU pomáhá muslimům!“ a zároveň: „ruzzko je hnusné včetně muslimů co tam žijou! a Kadyrov je největší muslimská špína!“
To je prostě chucpe^2 to prostě jen máš hubu do kořán a nechápeš vůbec nic.
DF
@SkReT: Dej tomu jeste par let. Asi jsi uz moc starej a brzo tady pontobe zbyde jen uhlikova stopa. btw, myslim si, ze az chcipne v Evrope posledni normalni clovek, tak ti debilove prozrou. Mozna jo, mozna ne..
cool
Yac prosté mylí watsone.
Zdělám vozvjenu a ventil uj te, šwabaři uberou fšem i kyslík.
cool24.12.2023 v 13:52
Při strč prst skrz krk se pomáhá znevýhodněným bojovníkům za rudý koberec tejčrovky jak řekla svým podnikatelům že v rusku mohou na svých ložiscích surovin a energií zaměstnat 10. milionů lidí což snad teď optimalizovali na 7. Není jich k 150M?, tak potom by se jak oni říkají přirozeně „optimalizovali. A tak dlouho že budou mít prdlajs taky? Nehledě že tady potencionálních kanonfutrů.
Uráááááá
No to jsem si mohl odpustit.
Co se ti nelíbí, vždyť to tak melou s odbornostmi příštipkářů businessmany se zastíráním ideologiemi poťouchlých poblitiků, srando. A na slovany mají záběr nejméně 7. milénií z jádra neměnně. Římskými psy + černá šlechta kdy šwábovci jsou buď odnož ztransformovanými transhumanisty či nové hvězdy jasné s výklady pro trubky třeba blackova slovníku co blacka neviděl a v tom podání definic jsou zákony luft. Ale jsi „velavravný a zcela jsi se odhalil v obřím pojetí velebnosti. :-) https://www.youtube.com/watch?v=J9q_oq6f19E
Segedýn. Já teda pochopím, že je někdo blbej, ale aby byl takhle blbej…
Sysop
Proc? Jen ho nech, at si veri, pise, motivuje…
Nebude to dlouho trvat a jednu stranu to bude bolet. Mam soukromy tip, ktera strana to bude, ale vestit nebo hecovat rozhodne odmitam.
Ted je to v te fazi, kdy jsi diteti rekl, ze kamna jsou horky a ono jde k tem kamnum dal. Kdyz ho ted zastavis, nebude vedet, ze kamna jsou fakt horky a udela si neco, az u toho nebudes.
Jihočech Honza
Však já ho nechci jakkoli „cancelovat“. S těma kamnama je to horší. Nejde o to, že by nám nevěřili, že kamna, oni popírají, že kamna vůbec slouží k topení.
Co je ještě horší, tak stejně uvažují Lipánci a jemu podobní. To i ten Jakeš si byl jasně vědom, že se jim to sype po rukama a že fakt nestačí semknout řady a vyvěsit víc rudých fanglí…
Celkem zajimave nazory. Je videt, ze stavi i na zkusenostech Slusovic. Ale jsem trosku skeptik, ze pri rozvratu spolecnosti by se nechytili vesla ti spravni sibri, co je v Aspenu na toto vsechno pripravuji. Ostatne i ten Lipanek tam je na seznamu.
sjel sem to asi do třetiny, z toho normálně měkne mozek už dyž to vidíš, fuj, honem pryč
prej vyspělost vedení ukravíny :DDDDD poté co všecky hračky rozbili a lidi jim pochcípali, takže už nebylo čím vést uber-vofenzívu, tak teda jako naznali že cíle nebyly realistický (zasazený do realistickýho rámce?) a ukončili to…tvl né :DDD
Jan Mrcasik
Jak to tedy dopadlo s tím Šlachtou? Chytil se toho někdo, nebo se to ignorovalo jako by byl nedotknutelný, nebo se toho sice někdo chytil, ale řeklo se že je to promlčené?
Gorgussien
Do vína (nejen z Moravy) se de-bile z budějic vůůbec neser. Ešlivá si o tom víně z Moravy chceš moudře pohovořit, tak se sbal a dojeď. Písni sem. Kuju.
Zgrcu, ty jsi kurva už úplně vylízanej nebo co? Změnil jsi nick, abys eliminoval ignory, ale já si tě tam nedám, potřebuju totiž vědět, kam sahá debilita a jak se projevuje.
Jen by mě ze studijních důvodů zajímalo, ty normálně chodíš mezi lidi a tak? Taky tak s něma komunikuješ a co ti na to říkaj?
cool
De_Bill sekerník hrúz zrůd tebe bych chtěl vidět ale ne po ůobědě bylo by ho škoda takový hovna co děláš prase nekomunikační, ty jsi kurva už úplně vylízanej nebo co? Změnil jsi nick, abys eliminoval ignory, ale já si tě tam nedám, potřebuju totiž vědět, kam sahá debilita a jak se projevuje.
Jen by mě ze studijních důvodů zajímalo, ty normálně chodíš mezi lidi a tak? Taky tak s něma komunikuješ a co ti na to říkaj?
Co mi říkají ty rycí zesraný hovnující debilní prase bez invence jen s agresí? To je jedno stejně půjdeš i si zdatně děláš a tedy jsi na dvě věci na hovno a nic, půjdeš do pekla idiote který děláš ikváči a neser nebo ti roztrhnu hubu od ucha až k uchu blicí krypláku fašistický. A neposer dse tajtrdlíku s agesí ale k tomu ti můžu pomoc mladý usoplený držkující slynto.
cool
A nekudrnkuj, tady to fízl sociopat dělá od pasťáku a jistě i předtím ty smralavý hovno.
A rozplakej se bonzem za velkým bratrem že zhladka nesypeš zlobu bravurní dobytku.
cool
Vypůjčeno
Mikelo 29.12.2023 11:33:34 Odpovědět
Ani průměrný blb se nepřizná k tomu, že je blb.
Jižíčet ano.
A co ty hvjezdo De_Bill e? Startuy magore. :-)
cool
:-) A měl bys byt vykopnutej vůbec od lidí krmiči sračkami, žertýři. Ti to nejde tak se vztekáš bezmozku, důležitej.
cool
Prašivino a lotře mexickej. Vlastně ani tam nemůže bejt a nikde ve vesmíru. Jsi jedinečný. :-))))))))
cool
Jo a se zbytečnými tancoši egosebeadorantů až sebeonikajícími dárečky slabikáře translátoru brutopýrníma bajonetizace tautologie výheků zdebilit bezmozků kryplace si užívám až až. Samozřejmě akorát potom neví co a ešlakotkan debílek dělá ctrl, nejsi reinkarnace co by on multinick by to mohl být i on debil, teda pardón tady De_Bill. Nebo se dejte do kupy a vytvořte batalión multinicka, trapáku potrhlej. Aktivní jsi na to dost moulo.
cool
A nebo máte někde fašistické hnízdo s CML jako hromádkovci? :-))))
cool
Hurá na paprice. ctrl
A taky že by k De_Bill ovi?
Juri 29.12.2023 09:50:33 Odpovědět
Ano, slovem rytíř, které jste přiřadil k takovému ostudnému příjmení jste urazil skutečné rytíře Krále železného a zlatého, kteří stále existují. Asi kromě rytířů z Blaníku, o kterých jsem slyšel, že už radši emigrovali
sergej 29.12.2023 10:05:01 Odpovědět
“Petr Fiala je zkrátka rytířem smutné postavy,” COŽE
Není to zvrácený smysl pro humor a hned zrovna u barmské ženy?
…Pasovat na rytíře, jak umně podsunuté. Proboha komu?
sergej 29.12.2023 10:14:20 Odpovědět
Spíš rvitíř, takový “servál ze všech. A úplně obráceně zadání v duchu civilizace, společnosti i industrializace. Prostě pohroma nebo čirý zázrak svého “druhu?
:yahoo: Výskyťák na konci časů? Ježkovi voči.
Jedinou omluvu bych možná jako světélko ve tmě viděl že mohl mít poradce tautologa ešlakotkana hejkala zdebilizace.
A teď už nakonec mentální invalido, když nemáš co říct kromě invektiv tak nevypiskuj vůbec hloupo. Se ještě natrápíš než umřeš zmetku.
Alyss
Jen tak pro zajímavost – co berete za matroš? To musí být úžasný, chci to zkusit taky (na sousedovi)…
ModrýKlokan
@ Alyss
Já preferuju ajahuascu. Pro normální fetku to ale není moc vhodný. Abys mu neublížila (tomu sousedovi).
Forge
Alyss:
Pro ty pomalejší opakuju, že sergejkůl je delfín, který vysílá frekvence po svém.Bohužel, naše lidské slyšitelné pásmo je velice omezené.
Přispívají sem i vačnatci, hlodavci apod.
Normál, v poho.
ale jenom si ty patoky nechte pro sebe, vona už to konkurenca ze zahraničí, kde na to opravdu mají podmínky neustále (a né, že si na to hrajou a hnus z toho neuzraje jednou za několik let) probere (pokud neprobrala doteď)
Gorgussien
Jo, já ti rozumim. To sa hned pozná znalec.
Sysop
Behemote, ja mam docela rad Andre, kdyz se rocnik vydari a nemuzu rict, ze tohle vino bych nekde z Chile, nebo Francie, ci Kalifornie pil lepsi.
Pokud nekdo chce jen ‚vino‘, pak ano, zejmena u cervenych vin si vybere neco z jihu. Ale treba takovej Rynak, jestli jen fakt od Ryna, nebo ze Sakvic, to ty nepoznas.
Jeden moravskej vincek u Mutenek jsem par let obdelaval i s jeho majitelkou a melo to neco do sebe.
no prosím, a z té říše je za dvojnásobek, nebo půlku? poposedni si, vo tom je řeč – pokud obdobný nebo i stejný odrůdy vypěstujou a dovezou i přes půl planety tak, že to je pitelný a stojí to přes to všecko míň, mají morafští kyseličáři po bobulkách i bez zdaňování
já pro jistotu zůstanu u chmela :o)
Black Wolf
Těmto zmrdům nejde o nic jiného, než o koryta. A Šlachta (slangově „zabijačka“) je ultra zmrd, kterému nevěřím ani pozdrav.
Dissenter
Přemýšlím, jestli bych našel politika, kterému nejde o koryto a kterému bych věřil víc než pozdrav. Asi ani mezi názorovými souputníky (snad Kalousek, kdysi Mach, Klaus, Macek).
V Praze je možné vše, ale reálný politický pohled: 2,29 je ta akorát k tomu, aby ostatní strany zaslala-li kytku s poděkováním, že si po volbách mohou tyto hlasy rozebrat a vyzvat Motoristy sobě, aby určitě šli do voleb i příště. Motoristům 2,29 naznačilo, že (pouze) v Praze mohou mít koaliční potenciál, nic víc. Pozn. rozhodně držím palec každé normální partaji, ale politický svět řídí nerozumná masa…
Marně hledám politickou stranu, která by měla v programu okamžité zrušení nesmyslných „silničních kontrol“, tedy plošné buzerace, kdy jsou zastavováni ti, kteří zjevně nic neprovedli. Je to ztráta času na obou stranách, s typickým výsledkem, že chytnou dva zoufalce se zbytkáčem a nějakého joudu, co má nesrovnalost v papírech. Mezitím se jinde děje skutečné zlo, u kterého policie není a nemůže být. Policie by neměla mít zákonem dovoleno zastavovat vozidla bez zdůvodnění, které musí obsahovat konkrétní podezření. Ani Šlachtomacinka tohle, pokud vím, nenabízí.
Doporučuju Brno. Tady mají brutální podstavy a nezastavujou nikoho íkdyž jede třeba v noci bez světel. Údajně se rozhodli že si to v práci udělají takové hezké, když je jich tak málo.
Nemam uplne ten pocit,jak jste nato prisel?
Tohle je zrovna na americkem policejnim systemu spravne – nemas probable cause, nemas narok, ctvrtej dodatek. Z tohohle pohledu neni rozdil mezi obydlim a autem.
Nějak těch nepřátel normálnho života přibývá:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-jako-bych-byl-rusky-agent-banka-majiteli-jazykovky-zrusila-ucet-240808
tady je podobný případ https://www.vidlakovykydy.cz/clanky/byrokraticka-dystopie
na jedné straně to je svinstvo, na druhé straně, po tolika případech zaklekávání, nekdo, kdo protočí miliardu a nemá ani záložní účet, ani odložený prachy s rychlou likviditou PŘESNĚ pro tydle případy tak, aby na ně režim hned nedošáhl (v zahraničí, zlato, klidně ty kryptoměny nebo i dyby zakopaný na zahradě) a spolíhá na to, že banka bude i 21., 22., … rok hodná, je kretén a dobře mu tak
Jeden občas podlehnu bludům, že prachy, které reálně posílá na živobytí úředních vší, mají nějak zlepšit kvalitu života jeho a i méně šťastných spoluobčanů.
Pánové, tohle jsem si musel přečíst:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/nazory-komentare-komentar-zastavte-ohnostroje-nepalte-rachejtle-alespon-letos-242684#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest242_shorts_varB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Naši psi to totiž milují.Heslo je „bouřka!“.
Lehnou a čuměj.Ani letos je o to neochudím.
Jak u vás?
co se tyka vetsiny zvirat, tak tim trpi. Moje kocky jak ktera, nekterym to bylo fuk, nektere trpely.
Ale kdyz se ptate, jak u nas, zda se mi jako nesmysl vyhazovat blejskatka do vzduchu za sileneho hluku jenom kvuli zmene cisla v kalendari, ale chapu, ze to jine bavi, a ten jeden den v roce se to snese. I kdyz veskrze trpim, kdyz jsem bydlel na koleji a chtel o pulnoci odjet autem, parkoviste bylo ucpane, protoze se vsichni potrebovali nutne podivat na vyhlidku; a ze chce dvacetiletej sinuhet protahnout sve ctyri valce, to jim bylo fuk. Tak jsem alespon sedel na strese, nez ohnostroj skoncil a lidi parkoviste postupne zase uvolnili, a ja mohl odjet.
Problem neni v ohnostrojich ale lidech. Tak u nas.
sinuhet:
Našemu kocourovi je už všechno jedno.Asi má stesk po klidným venkovu.Teď trávíme více času ve čtvrti, kde se dělají ohňostroje při příležitosti kulatin.To zas trpím já.
Kdysi jsem měl jezevčíka a to byla flegma.Asi do deseti let.Pak nějaký bezmozek hodil petardu blízko nás a od té doby už pes trávil silvestra tradičně v koupelně ve vaně.
Dík za odpověď a přeji hepy ňů jír.
No, nas ridgeback je takovej flegmastik, ze to nejak prezije, ale rozhodne si to neuziva :-) Ovsem, zazil jsem „vlcaka“, co si vylozene uzival delobuchy, chytal je do tlamy a nechaval je tam bouchat, pripadne byl uplne stastnej, kdyz jsme hazeli delobuchy na nej/okolo nej.
Ale to byl jedinej pes, kteryho jsem v zivote zazil, co to mel rad, jinak spis fakt naopak :-(
Jenom jestli potom neměl dost široký úsměv…
Forge
To je hezký. Asi bojoví frontoví psi. Já teda ohňostroje a petardy absolutně nesnáším. Jednak vod tý doby co to hodil vedle mě a mý 3 letý dcery pubertální retard z balkonu, což nebylo ani na Silvestra a druhak od zavedení Ignis Brunensis vedle mýho baráku. Jinak samozřejmě jsem proti jakýmukoliv zákazu. Blbá kultura je taky kultura. Do toho vláda nemá co kecat.
Ignis byl vymyslen Ivanem a Ivem pred ctvrt stoletim, to te teda sere uz krute dlouho.
@ Sysop
Přesně. I když nevim kdo je Ivan a Ivo. Asi nějací dva progresivní kokoti.
Letos ovšem výjimečně přehodnotím. Celostátní pietě moje dělbuchy jistě budou vhodným doplňkem.
Dnešek je vůbec na prd: https://www.novinky.cz/clanek/domaci-politici-otaceji-u-zbrani-zvazi-psychotesty-40455604
Ja v tom nevidim problem. Vola se po tom uz mnoho let. Pokud to pacifistum prinese orgac… tak je mi to fuk.
Pokud pacifista testy zaplatí, proč ne.
Pacifista bude tak dlouho rvat, az si vylobuje zakaz zbrani. Musis mu dat dudlik.
@ Voves, Sysop
Pokud se už hlasuje, tak já hlasuji proti tomu, aby se platily ze státního rozpočtu další výmysly narušených českých politiků.
PreVít Ropušan Sličné Voko raus. EU raus. NATO raus. Sofort.
Pes to rád nemá aleprostě s nim tu půlnoční demenci nejak protrpíme. Ale sousedky koně ty tim fakt trpí dost. A ejvíc mi sere co na ovej rok najdu v lese za vsí padlých ptáků. Kolikrát jsem našel i dravce a to sem byl pak hodně nasranej. Kolikto odnese srnčího radši ani nedomejšlet.
Prostě čim větší kretén tim víc pyrotechniky odpaluje. Bohužel poslední roky odpalujou opičí potrati celoročně při kdejaký grilovačce.
Nojo, to zas nejakej bankovni ourada spatne otocil kalendar a myslel, ze ten Great Reset uz je tady a zacal likvidovat lidem ucty. Se stane, no…
Checht, mne pobavilo, jak si soudruh stěžuje, že všechno dělal správně, peníze na „dárek pro Putina posílal“, žádné dezinformace nešířil… Verše do Obrany lidu psal, a teď najednou syfilis…
Divizní časopis Pěst lidu
Rotný Maňas
Nashledanou věrný druhu
Tak tedy dnes naposled! Škoda! Tolik jsem si na Tebe zvykl!
I když jsem o Tobě zprvu ani nechtěl slyšet a skoro jsem se Tě děsil,
přece jen jsem si Tě za ty dva roky zamiloval, tak teple a blízce, jako
nejlepšího druha. Naučil jsem se Tě znát a rozumět Ti, poznal jsem
i Tvé vrtochy, často jsem Ti obětoval všechen svůj volný čas a mnoh-
dy i kus noci. A moc hezkých chvil jsme spolu prožili! Vzpomínáš
třeba na ten krásný, tichý, teplý večer při jednom cvičení, kdy jsem
ležel v křoví vedle Tebe a střežil bezpečnost naší milované vlasti?
Kolem nás skotačil bujný srnec se svou družkou a mně se tehdy tak
prudce zachtělo se s někým polaskat – a pohladil jsem Tebe, můj
věrný druhu, tanku T-34!“
Držanie mobilu :)))). Priateľu mňa v Martine skoro zrazila krava v SÚV, ktorá s mobilom v ruke skoro vybehla (na volant jej ostala ľavá) v pravouhlej zákrute na chodník. Šťastie, že mal vysoký obrubník, a ten tú sliepku odrazil tak, že ma minula. Chcel som si zapísať jej číslo, pretože som mal svedka, ale ten sa len zasmial a povedal, že by som márnil čas. „Nesmie sa za jazdy telefonovať, nič sa nehovorí o držaní alebo manipulovaní s mobilom počas jazdy“. Možno sa len chcela poškrabať za uchom, a nevšimla si, že v paprči má mobil. Policajti rezignovali na tento druh priestupku, pretože je v podstate netrestateľný. Takže milý priateľ automobilista, robíte si to sami. Nedojal si ma.
Megaselia:
„..Držanie mobilu..“
– – –
Tahle volovina vůbec nemá co dělat v pravidlech silničního provozu. Je úplně fuk, co kdo drží, jestli se drbe za uchem nebo třeba spolujezdkyni kdesi.
Vzniklo z toho, že jakási pipina způsobila nehodu a tu skutečnost, že přitom žvanila do mobilu chtěl její advokát použít jako polehčující okolnost.
.
To je obecný problém, říká se mu nějak jako právní kazuistika nebo kazuistické právo (LWG poradí?)…
Ono totiž nestačí obecné pravidlo „věnovat se řízení“ – tedy implicitní zákaz jakékoliv činnosti, která odvádí pozornost…
Ono se musí zakázat každá jmenovitě – a až se objeví něco nového*, tak to taky…
Ostatně z mého pohledu by žvanění do mobilu mělo být přitěžující a advokáta nakopat do prdele zepředu…
* Ceteris autem censeo, že úúúplně nejnejhoršejší je matlání na dotykovém displeji…
jizlivec:
„…nejnejhoršejší je matlání na dotykovém displeji…“
– – –
Zasraná TESLA 3 – sráč bez přístrojů, indikátor rychlosti kdesi mimo v podobě čísílek, všechny možné funkce přes dislpej.
Ergonomie dostala přes držku, schizofrenní vývoj…
.
@corona: Jel jsi v ni, jo? Co konkrétně je potřeba na tech „neergonomickych“ displejich behem jizdy nastavovat?
Kolega v praci ji ma, rikal, ze bez displeje nemuze menit interval stirani steracu.
@Sysop: Ok. Hlasem to nejde?
Nevim, vim jen, ze to zminoval jako problem. Ale on neni hloupej, je to nas analytik a ‚simulant‘ ruznych procesu, urcite si poradi, pokud to lze obejit.
Ono to s tim hlasem taky asi nebude uplne koser. Jinej kolega, co ma MB, se chtel pochlubit, jak je ta kara chytra a vyzval ji, at vyklada vtipy. No, z repraku se linuly neskutecne nudny sracky. Ja zase mam problem, ze obcas mi auto nerozumi. Zacykli se to v nejake natvrdle smycce nejake otazky, na kterou nechape moji odpoved, takze to pak utnu pres ovladac.
Nevim ale, jak dalece to ma Tesla, treba je dal.
Sysop: Tesla je tam, kde ostatní – ten tablet je otřesnej, ale pořád lepší, než se to pokoušet řešit hlasovými povely (taky ale nevím, na co vše by to mělo jít – neřešil jsem to, nicméně ani jeden z majitelů, jejichž auta jsem řídil, to nepoužívá a radši ve 130 brejlí kamsi dolů a hledá tlačitko).
Není to mezera na trhu? Nebyla by poptávka po nějakém ergomodulu s tlačítky?
Videl jsem nekde video, jak nejakej Cinan si pod LCD dodelal listu s tlachatkama.
„Můj Mercedesi, nikdy nevolej Radka Růžičku!“
:)
DF:
K obrazovce:
„Restartování dotykové obrazovky
Pokud dotyková obrazovka nereaguje nebo se chová neobvykle, lze ji restartovat.
Upozornění
Dotykovou obrazovku restartujte, pouze pokud vozidlo stojí a je zařazena poloha parkování.“
– – –
I kdyby tam mělo být jen pitomé ovládání topení, je to špatně.
V normálním autě natáhnu ruku a vezmu za příslušný ovládací prvek – přitom nesleduju svoje prsty.
Nebudem se bavit o přístrojovce v normálním autě, že…?
.
Co přesně mají vyjádřit ty uvozovky?
Nevhodnost použitého pojmu nebo zpochybnit ergonomickou nevhodnost ovládacího prvku, vyžadujícího přesnou manipulaci pravou rukou za současné kontroly zrakem?
Něco takového by snad mělo být za jízdy před řidičem skryté a nepřístupné…
To byla reakce na DF 28.12.2023 v 12:45…
Nektere veci na displeji nemuzu delat za jizdy, ovsem muze je delat moje zena, pokud sedi vedle. Takze jsem to vyresil tak, ze vedle sebe obvykle vozim svoji aktovku do prace, kterou sedadlo vyhodnocuje jako sedici osobu a muzu si za jizdy s displejem delat, co chci. Jen, holt, musim aktovce zapinat bezpecnostni pas.
si děláš prdel né? :D
To myslim vazne. Napriklad, kdyz jsem si tuhle behem jizdy scrolloval pres nejaky prndy o prave hrajici skladbe, tak mne to zjebalo, ze se mam venovat rizeni. Jenze na dalnici na Mnichov, hnijice v pomalu lezouci zacpe, jsem si klidne mohl lestit candata. Takze pokud podobna situace nastane a chci se hrabat v nejakem delsim textu, holt udelam si z tasky manzelku. Staci treba i scrollovat pocasi. Nemam chut o pocasi diskutovat s hlasovym asistentem, protoze si to pocasi chci prohlidnout na yr.no a ne na nemeckem wetter, coz BMW standardne nabizi. Apod.
Sysop
29.12.2023 v 1:41
a přes to všecko trváš na tom, že to je úplně skvělý? todle sou přesně věci který kdybych tam chcel, tak za podmínky, že buď to dají v autorizáku nejak do kupy, ať to funguje jak u bílejch, nebo ty dlouhý prachy balím a vracím, případně když to nechcu, tak ať to vyndají, jinak totéž
ať se kucí snaží :o)
Sqely neni nikdy nic, ale ja jsem spokojenej. Napriklad to, jak ta kara sedi i na pochcanym lede, je az neuveritelny. Plus, kazda vec, ktera se da resit matlanim na displeji, jde resit pres tlacitka minimalne dvema jinymi zpusoby. Takze vubec nemusim na ten displej hrabat a resim veci bud z volantu, nebo megacudlem.
To omezeni prace behem jizdy s dlouhym textem melo i Mitsubishi a tam to ojebat neslo. Beru to spis jako zajimavost, nez neco, co by mne mega sralo. To by slo auto do poolu a koupil bych jiny.
Sysop
29.12.2023 v 1:59
esli tam eště sou tlachadla, tak to pak jo, usem se lek, že jenom šrmdlárna pro blbečky
Nene, BMW vypustilo par balonku pred lety, jestli jako bez tlachatek by to uzivatele skousli a zrejme aplaus nebyl dostatecne silny. Naopak v reklamach zduraznuji, ze kazda vec jde delat nekolika zpusoby, od tlachatkove klasiky, po matlaci novotu. Za jizdy rozhodne tlachatka, clovek nemusi cucet, kam dava pracku. Kdyz stojim, tak zase volim matlani, byva to rychlejsi.
@jizlivec: No ze ten displej je tam umisteny asi nejergonomicteji, jak jen to slo..
Tak to zase jo…
Buďa automobilovým konstruktérem, zkusil bych kombinaci HUD a joysticku…
Dal bych tam katapult až by jim došlo že nemusí být sluhy křápu. :-)))
https://www.facebook.com/photo/?fbid=576466350942157&set=a.576466320942160
DF: pořád něco. Topení, třeba. Teď v zimě docela častá věc, například vyhřívání sedaček, zrcátek, čelního skla atd. Je to katastrofa. Dtto rychloměr mimo zorné pole řidiče. Nesmyslné zobrazování obrazu z kamery při zapnutém blinkru, který je vyřešení tak neskutečně diletantsky, že to snad ani není možné (za tmy není vidět vůbec nic, protože kamera snímá blinkr, takže z obrazu je totál bordel, který ruší). Taky se tam nastavuje navigace k nabíječce, aby auto připravilo baterku. Nebo zdroj zvuku atd.
Není nic divného na tom, že pomalu 100 let jsou přístroje před řidičem. Jenom fakt, že to auto není pro řidiče, ale „zachránce planety“, tedy ne-úplně-normální uživatele vysvětluje, že se to i tak prodává.
Plus jako bonus u spolujezdce tlačí do kolene, což se samozřejmě netýká lidí s výškou okolo 160 cm, takže jezdí-li tam dítě nebo manželka menšího vzrůstu, může to být v pohodě. Tedy, především to může být u prdele řidiči, že. Ale když už se na to sedadlo spolujezdce jeden posadí, zjistí, jak debilní to je.
Kolegove, co si to v zelene EUforii nakoupili, tak rikali, ze proste nevedeli, do ceho jdou a detaily si neproverili. Tupe doufali, ze logika bude podobna, jako na beznych nemeckych autech.
No… on ten soucasny propad prodeje elektroaut v Nemecku je vyslednici nekolika faktoru a jeden z nich je, ze soucasni majitele sdelili svoje dojmy puvodne potencialnim budoucim vlastnikum. Plus, par firem je ma v poolu, takze kdo chtel, uz zkusil.
Neni to uplny srot, ale za ty prachy to proste nenabizi to, co by jeden cekal a chtel. U Nemcu je nebezpeci v te stadovosti. Pokud par ovci zabeci, ze tim smerem to stoji za hovno, odboci nakonec cele stado.
@Sysop
můj spolužák z gymplu co teď pečuje o německá srdce v Lipsku to (Tesla 3) koupil ženě.
Už pár historek líčil, ale prý se jí to líbí.
Předtím měla MB Ekládu, on má CL.
VW a Schade i jiní prý byli drazí a zbytek za stejnou cenu malý a slabý.
Tak to je ale silny kafe, ze z Eklady prelezla do Tesly a je spokojena. Skromna to zena.
@Sysop
Asi se taky ulakomili na dotace, děti vyrostly, tak už netahají v kombajnu půl baráku na dovolenou, pokud vůbec jedou všichni, navíc je to na poskakování po městě vhodnější než diesel a víte jak většinou vybírají baby, mně se to líbí, zbytek jí nezajímá…
– „Které auto zvítězilo v letošním ročníku ankety Nejoblíbenější vůz mezi ženami?“
– ?
– „To modré.“
@Sysop: No ja jsem malinko OCD, takze pro me tyhle ty nedodelky uplne nejsou. Kdyby mi to prislo ve stavu, v jakym to kolikrat tady jsou u dylera ochotni Mlaskonanisti prevzit, asi by me mrdlo..
Ano
https://www.youtube.com/watch?v=fkm5D9iFgXk
Tuhle jsem musel přetrpět prezentaci IT ze škodovky, který se chvástal, že jejich zákazníci kupují auto ryze online, přes virtuální realitu.
Marně jsem přemýšlel, jaký idiot si může koupit auto jen na základě virtuální prohlídky, aniž by si do něj doopravdy sedl a provedl zkušební jízdu…
Babiš pro syna?
Já se hlásím…
Spáchal jsem to před šesti lety, vůz má teď na odometru 158 Mm a naprostá spokojenost…
Bez předchozí zkušenosti s jiným modelem téže značky, nebo s?
Jan Mrcasik 29.12.2023 v 0:12
Automobil jsem online ještě nekupoval, ale šel jsem tuhle po parkovišti autosalonu a dospěl k názoru, že tamhleto auto musí být moje. Zaplatil jsem prodavači, vyřídil formality a odjel. Jízda je zatím dlouhá přes čtvrt milionu km. Ale není to škodovka.
Pro přemýšlivé: přes to parkoviště jsem šel náhodou vyšed ze zadních vrat autoservisu, kde jsem zanechal jiný vůz (jiné barvy, značky a kubatury) s žádostí o výměnu hlavy motoru.
@fadtwi
já to taky nechápu, ten HUD zase tolik nestojí.
A absence voliče PRND a páček blinkrů a stěračů je také poněkud nezvyklá(nutelná)
Ale lidi (věřící) to kupujou o 106, má to zátah vocpoda lepší než TDI legenda, sedačky z umělé koženky už jsou větrané a síť nabíječek na jih a západ od ČR funguje.
Inu jsou to z větší části jejich peníze…
On je totiž displej násobně levnější, než fyzické indikátory a ovládací prvky. A navíc stačí jen jeden jediný, a kolik drahých páček, tlačítek a ukazatelů nahradí…
No, třeba servis KIA za garanční výměnu takového toho displeje, který začíná tam, co býval otáčkoměr s rychloměrem a končí v místech, kde bývalo rádio, účtuje importérovi cca 200.000,- Kč, přičemž vozidlo je malý crossover. A to hausnumero je hlavnė cena za díl, práce tam bude minimum – cvak cvak a diagnostika.
@karban
no ono ten dvojdisplej unifikovaný pro celou HyundaiKia stojí i v nákupu pro prvovýrobu kolem 2k € ;-)
A při marži obvyklé na ND je to pak raketa.
Kdysi stál v prvovýrobě přístrojový štít s budíky 100€ a rádio to samé, 2DIN s navigací 400€.
Inu pokrok se nedá zastavit…
udělat z pade čtyčnásobek jenom posunutím o kousek ojvropy je keťasení a je jenom dobře, že čínští rejžáci těm vostatním ukážou dvéře, takoví zmrdi ať zdechnou na rakovinu
Jo kdyby čtyřnásobek. Na jeden takový displej jsem se informoval konkrétně. Takže jak píše Dachsmeister, ten „dvojdisplej“ pro KIA Sportage, díl č. 94013R2010 prodejní cena s DPH pro zákazníka je 410.000,- Kč
Tolik k tomu, jak je displej „násobně levnější“ než budíky a ovladače. Ale pozor, já s p. Mrcasíkem v zásadě souhlasím, že výrobně levnější to bude. Jenže pak nastupuje cenová politika automobilek, zvláště některých.
Kdyby se mi někdy přihodila ta nemilá věc, že bych se stal majitelem vozidla Hyundai nebo KIA, asi by mi nezbylo, než dát na modlení, že než skončí záruka, najde se Číňan, který ty displeje bude sekat co já vím za dvacítku (a i tak přestřeluji skutečnou hodnotu), kvality bych se neobával, u originálu stejně není valná – i u té Sportage se měnil v garanci.
@karban
Koukám, že se teď Romové (cikáni) mohou vrátit k obživě z devadesátek, když odborně demontují a prodají jeden displej měsíčně, mohou se po Paroubkovsku zeptat, kdo z Vás to má? :-D
Na ty Cinany bych nespolehal. Stalo se nekdy v lete, ze za mnou prisel general, jestli bychom neumeli neco udelat s regulatorem teploty v kuchyni, ze picus malir trefil LCD staflema a za tri dny ma prijit kolaudacni komise. V Nemecku skladem regulator za par tisic ojro, ale musi byt provedena odporna motaz, aby zaruka a termin nekdy za mesic. Taxem na to mrknul, vycenichal vyrobce – Cinan, ten LCD stal asi osm dolaru, nebo kolik. Jenze, jako na potvoru nebyl skladem a Cinan mi na ferovku rekl, ze ten LCD je zakaznicka vyroba pro toho nemeckyho prodejce a neprodal by mi to, ani kdyby mu umirala matka, protoze z pokuty od Nemce by se pak posral.
A nejaka garazovka takovej LCD proste nespichne.
Sysop
29.12.2023 v 20:53
tak naštěstí malír jako subdodavatel je za svoje píčusovství vodpovědnej a z pojistky (má-li rozum) bylo uhrazeno pár tisíc ojro za díl a montáž a pár (desítek) tisíc ojro za vodloženou kolaudacu vo měsíc+?
Kdysi jsem na Kia Sorento potřeboval vačku. U českého zastoupení byla za 15 tisíc Kč a dodací lhůta 2 měsíce. Porozhlédl jsem se jinde a za dva týdny mi přišla z Floridy, kde stála 200 USD. Ještě se omlouvali, že za tak dlouho, že prý hurikán to zpozdil.
@ Jan Mrcasík, Karban
Tak teď pánové jste mi nasadili brouka do hlavy. Asi si koupím koloběžku.
A nebo počkám, až budou i virtuální brzdy. Ty hadičky, pakny a brzdová kapalina taky zbytečně prodražují servis.
Pan Schwab rikal neco ve smyslu virtualnich aut pro stastne lidi.
tak ať mi ta kunda donde tim virtuálním robertkem přestěhovat kamion-worth krámů a bordelů do novýho skladu?
To jako, že chceš místo virtuálního stěhování z jedný VR do jiný stěhovat nějaký skutečný krámy? Nejsi pozadu?
Jsem četl kdysi povídku o společnosti, kde pokrok došel tak daleko, že lidem bylo auto implantováno do hlavy. Vypravěč se chlubil, že každý den může autem běhat do školy.
Bylo tam toho víc, ale to už si nepamatuju, je to fakt dlouho.
@ Hroch
Jako že sedíš na hajzlu s tou 3D helmou a myslíš si, že to hučí motor a šplouchá příboj?
Jan Mrcasik
29.12.2023 v 0:14
On je totiž displej násobně levnější, než fyzické indikátory a ovládací prvky. A navíc stačí jen jeden jediný, a kolik drahých páček, tlačítek a ukazatelů nahradí…
– – –
Skutečně a ve všech případech…?
Z displeje musí jít signál někam dál, tam se vyhodnotí (pokud samotná zobrazovací jednotka už není počítač), někde musí být převodník a za ním buď relé, nebo polovodičový spínač…
.
Corona: míval jsem 3 zdroje v IT Škodovky a VW, jeden z nich mi to říkal. Bohužel 99% toho, co od nich vím, si musím nechat pro sebe, jsou to ale naprosto neuvěřitelné věci.
Ale k věci. Vtip je v tom, že mikrokontrolery s decentní pamětí jsou dnes tak levné, že za jedinou vyšší vstupní investici (pár lepších uC s integrovanými DAC, ADC ad. místo diskrétních relátek a převodníků) a ajťácky předražený prvotní vývoj dostanou univerzální bazmek, kde už nikdy nemusí pořádně sáhnout do HW, protože jakákoli změna se namísto toho udělá na pár řádcích SW a zvládne to i cvičená vopice.
Schválně si srovnej, jak složité je naimplementovat end-to-end levou páčku u volantu (cyklické blikání vlevo, vpravo, přepínání dálkových světel) diskrétními elektronickými součástkami – a kolik řádek kódu to je na jednom jediném mikrokontroleru, na jehož vstupní piny vedou dráty z té samé páčky a na jehož výstupních pinech by rovnou mohly být směrovky a relé na dálkáče (v praxi je tam samozřejmě sběrnice aby se ušetřilo na kabelových svazcích).
Tohle treba osobne nechapu, inovace za cenu neobsluznosti. Podobne nadaval na elektricky Porsche jistej Linus Sebastian, ze nektere volby v ovladani jsou proste pitome. Napriklad nemoznost nastaveni navigace ani spolujezdcem (displej je postavenej tak, ze ridic se musi naklanet, proto je to za jizdy zakazane, viz Sysopovic(?) aktovka). Podobne se pres displej nastavuji vyduchy klimatizace, ten samej infotainment display, taky je za jizdy nemozne obslouzit. Wat da fak?
Vedle toho ja mam auto z 2022, klimatizace ma cudliky, display za volantem se ovlada cudliky na volantu a na dotykovym displeji uprostred ovladam hudbu a navigaci. Tim to zhaslo. Hlasovy ovladani jsem nezkousel. Vsechno ma cudlik, packu atd. Jako jo, jeste si tam muzu vyjet aktualni statistiky jizdy a jiny picoviny, ale to mi ukazuje i displej za volantem, kterej vtipne zobrazuje i navigacni rady misto ukazatele aktualni spotreby paliva.
Pritom auto ma asistentu jak nasranych, nektere trochu natvrdle, ale zadny mi zbesile nekeca do rizeni. I ten asistent jizdnich pruhu do volantu nesmele strka a neni nutne se s nim prat, kdyz drzim volant pevne, tak proste auto zacne nadavat (pipat), ale nepokousi se me pretlacit. Asistent brzdeni je jenom o tom, ze na me auto zarve, ze mam brzdit, protoze prekazka. (coz se deje pravidelne, kdyz jedu rychleji v kolone do kopce a brzdim kopcem)
Jako nevim, esli Japonci tyhle trendy ignoruji, nebo jestli pochopili, ze nektere inovace jsou cesty do pekel. Je mi to sumak. (nicmene ani jim se nevyhnula inovace na trivalec, trivalcova atmosfera proste zni divne, ale co uz, no)
to jako že na každý kolo jeden tříválec?
@ Behe :-D)))))
Koloběžka má dvě kola. Celkem to dělá šest válců, čemu na tom nechápeš?
Premyslam ci by sa takto nedali ojebabrat tie emisne chujoviny, akoze flotilove emisie, autom by sme deklarovali ako styri monobicykle, kazdy s trojvalcom.
Jezisi uz mi z toho prezierania drbe, monocykle…
Tachometr, nebo otáčkoměr v podobě rychle se měnícího, číselného údaje na displeji, je snad ta největší píčovina, jakou kdo mohl vymyslet.
Kdysi kdosi, ještě za těch předchozích, ach tak zlých komunistů, vymyslel otáčkoměr do Š120 s tesláckým LCD modulem ADM2000, možná to někteří pamatují. Velké číslice, dalo se to i podsvítit a člověk by řekl, že u stodvácy ty otáčky nějak dramaticky nelítají nahoru-dolů.
Tolik práce s tím bylo, vymyslet, linearizovat a zkalibrovat převod f/U a nakonec se ukázalo, že je to jen píčovina na efekt, že to nejde rozumně sledovat a v tom voze to zůstalo jako frajeřinka, protože už byla díra v palubce.. Já pak vymyslel „analogový“ otáčkoměr s 36 LED do kruhu, které se vešly na okraj ciferníku tachometru. Tři sériově spojené A277D, opět převodník f/U a slušně svítící LED VQA z NDR, zelené, žluté i červené pole, jas LED reguloval fotoodpor u první A277D podle okolního světla. Postavil jsem jich tenkrát, v doslova subminiaturním provedení (vešlo to na oboustrannou destičku asi 4,5x4cm) asi tak třicet, možná čtyřicet.
A pak kdosi řekl: „Vole, normální šofér řadí podle budíku, nebo poslouchá motor??“ :D a bylo razdva po módě :D
servisdok:
„Tachometr, nebo otáčkoměr v podobě rychle se měnícího, číselného údaje na displeji, je snad ta největší píčovina, jakou kdo mohl vymyslet.“
– – –
Je.
V různých BMW od 70.let byl buď sériově (u některých na přání) vedle rychloměru otáčkoměr s ekonoměrem ve spodní části.
Za jízdy koukám ven, ale periferně vidím bílé rafičky a vím, že svisle je 120 km/h, vedle 3000, dole je vychýlená před 1/3 vlevo a frčím za 9-10 l/100. Když si na to člověk zvykne, naučí se jet úplně podvědomně v optimálních režimech za každé situace.
Podsvícení je slabě načervenalé, lze jej ztlimit až do nuly otočením tahacího knoflíku spínače světel.
Ergonomie…
.
Nojo, jenze to tehda jeste sel slyset motor :-(. Podobna kokotina byl ten ekonomer, nebo jaxe tomu nadavalo. Merilo to podtlak v sacim potrubi pod karbecem a dobrazovalo tri LEDnice jako semafor. Pokud clovek chtel jezdit zelene (jako ze fakt supa dupa eko voe), tak prakticky nikdy neslapl na plyn.
Vzdalene podobne fungoval ‚napovidac razeni‘ ve Fiatu. Porad ukazoval, ze se da radit qalt vyssi. Kolikrat uz jsem spis poskakoval, nez jel, klika se sotva tocila, ale byl to dehtak a taxi to nechal libit.
Jinak, ja treba s palubkou u BMW jsem spokojeny, otackomer ciselny udaj nema (ostatne pri kombinaci s elektrem to ani nema poradne smysl), namisto toho je ukazatel vykonu, ktery ukazuje kW jako cislo a pak na linearni stupnici ‚sloupec‘. Tacho je ciselne na hlavnim displeji, ciselne na HUD a pak jeste sloupcove jako normalni tacho. Pro zacinajiciho ridice to asi ma smysl, ja jezdim stejne spis podle pocitu. Cislo si hlidam jen, pokud mne to fakt trapi treba quli radaru. Muzu sice zapnout automaticke udrzovani rychlosti podle aktualne povolene rychlosti, jenze nemecti soudruzi v BMW nastavili mereni o cca 5 % vice, takze pak jedu pomaleji, nez bych mel a ridici za mnou podlehaji depresim s naslednou agresi a provadeji specialni predjizdeci operace. Takze radeji to nezapinam.
Úplně by stačilo obecné pravidlo, že každý je zodpovědný za škodu kterou způsobí.
Je vcelku jedno, jestli někdo havaruje pro nepozornost při používání mobilu, tabletu, hlazení spolujezdkyně nebo jen proto, že se zhluboka zamyslel.
Nikdo nebourá schválně a snažit se nutně z omylu vydestilovat přestupkovou nebo dokonce trestní podstatu v situaci, kdy máme pojištění, je špatný přístup.
@Dissenter: A neni to prave o tom, aby se urcil pravy vinik, ktery to zacaluje, tvle?
Na to není potřeba vědět, jestli – viz výše – na obrubník vyjela bába proto, že štelovala mobil nebo se zamyslela. A už vůbec na to není třeba vědět, jestli pán, co se s nikým nestřetl, veze v autě pofidérní lejstro nebo v krvi 0,02% lihu.
Nesouhlasim. Kdyz do mne rachne ridic, kterej ma napriklad necekany zachvat, budu se k nemu chovat urcite jinak, nez kdyz vypadne ven zlitej jak zok. V prvnim pripade se pokusim maximalne pomoci, ve druhem se na nej zvysoka vyseru s tim, ze nemohu videt krev a az najdu tydlifon, zavolam zachranku. Podobne to pak bude s vymahanim skody. V prvnim pripade prudit nebudu, ve druhem si necham zaplatit i osoupany podrazky a samozrejme po dobu opravy vozidla v zahranici budu trvat na nahradnim vozidle stejne kategorie.
S prvním zásadní nesouhlas; já pomůžu oběma, protože už jsem viděl i člověka sice podnapilého, ale za jeho chování mohla náhlá zdravotní příhoda bez souvislosti s alkoholem.
Vymáhání škody budu řešit ex post a je spíš na viníkovi, aby sám poskytl nějaké polehčující okolnosti, proč nevymáhat škodu v plném rozsahu. Úplně si nemyslím, že k tomu účelu potřebujeme rozsáhlý vyšetřující aparát, viz výše.
Hm, no, ale ono ne vse jde pokryt pojistovnou. Napriklad – moje auto. Pokud mi pristi mesic nekdo rachne do auta tak, ze bude totalka, pak je problem, protoze ja nyni mam od statu cca 300 € mesicne danove ulevy. To ale pristi mesic uz nebude. Takze tento mesicni rozdil bude platit kdo? Pojistovna se na to imho vysere. Takze ja bych tohle samozrejme vymahal po vinikovi.
Pro mne jeho pojistovna neni mym partnerem, ja s ni v zadnem smluvnim vztahu nejsem. Ja bych vymahal skodu po vinikovi, on at si to resi se kterym sponzorem chce – svoji pojistovnou, maminkou, registrovanym partnerem, etc.
…aby ta danova uleva byla jasna – platim o cca 300 € mesicne min, nez bych platit mel, protoze auto bylo registrovano pred 31. 12. 2023. Po tomto terminu danova uleva pada. Takze, pokud bych si toto auto treba nechal dalsich 6 let, pak to dela celkem 21600 €. Ale taky bych si ho mohl nechat treba dyl, ze.
Tohle je legitimní důvod.
Jenže spíš důvod pro to, aby neexistovaly nesmyslné daňové úlevy podmíněné jakýmkoli časovým testem. :-)
Jenze ty ulevy existuji a blbej kdo dava… znas to. Specialne Nemci jsou machri v kombinovani slev, dotaci a vyhod. Kolikrat je podezrivam, ze maji zidovske koreny delsi, nez Zidi.
Sysop:“Jenže ty ulevy existuji a blbej kdo dava…“
Jo, každej se da koupit. Někdo koblihou, jinej dotací. Hlavně pak nikomu netvrď, že jsi proti dotacím nebo snad nějaký pravičák, když uvažuješ jak socka a ten dotační systém živíš.
Ja to vidim obracene. Platim dan z auta z porizovaci ceny noveho vozu. I kdybych koupil dvacet let starou jetinu, budu dan platit z ceny noveho vozu. Takze, pokud mi stat nabidl, ze muzu platit jen pulku, byl bych blbej, kdybych to neakceptoval. Stat mi nic nedava, jen mi min bere. Takze dotace v tom smyslu, jak ty ji asi chapes, to neni.
Tady se Sysopa musím zastat. Oba platíme takovou částku na daních, že o něco si ji snížit je morální i racionální.
Taky jsem proti daním a jsem pravičák, ale daně platit musím, jinak by mě zavřeli. Takže živím dotační systém a je rozumné si brát něco zpět.
Ale hovno alibisti. Místo abyste volili skutečně pravicové strany s cílem redukovat daně, omezit rozdávání z cizího a aparáty, které se z toho rozkrádání živí, necháte okrást sebe i ostatní a pak se holedbáte tím, že jste si z ukradeného taky něco uloupli.
Koho volíš ty?
Dissenter: Až někdy získáš moji dnes ztracenou důvěru, možná ti to prozradím, ale ne před bandou anonymů.
@Hupert
ale infiltrovaný Sysop dojí Severní chalifát, a tak zbude méně na čmoudy z programu Wirschaffendasodernichtarbeitmachtkeinfrei… ;-)
Dachsmeister: To je polehčující okolnost, která ale na podstatě nic nemění.
Ja volim pravici 30 let. A je mi to plat prdny.
Takze jestli to dobre chapu, tak od pristiho roku nebudou v Nemecku firemni e_auta tak sexy a prodeje pujdou dolu?
Ano.
už teď skončily jiný dotace a propadly se ai vo 70 %
pažout nebo jiná píča ve znaku teď prej nejakej model z bencinu udělala jenom elekro, u nás propad prodejů u skoro 97 % :o) proto už se ředitel bajeriše wágen rozhulákal, že na ty sračky mrdají, všecky ty kurvárny ukončí a budou vyrábět zpátky JENOM wágny se spalovákama…:o)
Klasika, oni nemají mozek, mají jen guláš z hoven. prostě vem si máš prostě sračku a v té sračce plavou hovna, to je jejich mozek. A když něco napíšeš tak to je jak kdyby jsi jim posvítil do levého kouta mozku, a tam plave hovno, které na tebe bude volat: „fuj ruzzko! ať žije USA!“
Pak něco řekneš, že globální oteplování nedělá člověk, ale je to přirozený cyklus země a je to jako by jsi posvítil do pravého kouta mozku kde plave jiné hovno, které na tebe začne pořvávat: „Jez cvrčky ty demente ať zachráníš ledné medvědé!“
No a pak řekneš něco na téma, že máme jen dvě pohlaví a to jim zas posvítíš na jiné hovno, které na tebe bude řvát: „existuje 72 pohlaví ty ruzzky dezzoláte!“
A to máš vidět ten koncert těch hoven když posvítíš na všechny hovna zaráz, tak ti vznikne takovej guláš jako že: „v gaze všechny muslimy postřílet“ a zároveň „muslimové v evropě vítejte“ a zároveň: „je super že EU pomáhá muslimům!“ a zároveň: „ruzzko je hnusné včetně muslimů co tam žijou! a Kadyrov je největší muslimská špína!“
To je prostě chucpe^2 to prostě jen máš hubu do kořán a nechápeš vůbec nic.
@SkReT: Dej tomu jeste par let. Asi jsi uz moc starej a brzo tady pontobe zbyde jen uhlikova stopa. btw, myslim si, ze az chcipne v Evrope posledni normalni clovek, tak ti debilove prozrou. Mozna jo, mozna ne..
Yac prosté mylí watsone.
Zdělám vozvjenu a ventil uj te, šwabaři uberou fšem i kyslík.
cool24.12.2023 v 13:52
Při strč prst skrz krk se pomáhá znevýhodněným bojovníkům za rudý koberec tejčrovky jak řekla svým podnikatelům že v rusku mohou na svých ložiscích surovin a energií zaměstnat 10. milionů lidí což snad teď optimalizovali na 7. Není jich k 150M?, tak potom by se jak oni říkají přirozeně „optimalizovali. A tak dlouho že budou mít prdlajs taky? Nehledě že tady potencionálních kanonfutrů.
Uráááááá
No to jsem si mohl odpustit.
Odpovědět
cool24.12.2023 v 15:11
Pro každého měl svůj podíl …
https://www.youtube.com/watch?v=CJ81xkUnfUY
idiote
Co se ti nelíbí, vždyť to tak melou s odbornostmi příštipkářů businessmany se zastíráním ideologiemi poťouchlých poblitiků, srando. A na slovany mají záběr nejméně 7. milénií z jádra neměnně. Římskými psy + černá šlechta kdy šwábovci jsou buď odnož ztransformovanými transhumanisty či nové hvězdy jasné s výklady pro trubky třeba blackova slovníku co blacka neviděl a v tom podání definic jsou zákony luft. Ale jsi „velavravný a zcela jsi se odhalil v obřím pojetí velebnosti. :-)
https://www.youtube.com/watch?v=J9q_oq6f19E
prvoku 😡🤣
https://www.youtube.com/watch?v=KIVPH6-ahR8
chápeš že ti není rozmět demente ?
„oni nemají mozek, mají jen guláš z hoven“
https://medium.seznam.cz/clanek/martin-prochazka-nesmime-se-bat-porazit-rusko-37385
Segedýn. Já teda pochopím, že je někdo blbej, ale aby byl takhle blbej…
Proc? Jen ho nech, at si veri, pise, motivuje…
Nebude to dlouho trvat a jednu stranu to bude bolet. Mam soukromy tip, ktera strana to bude, ale vestit nebo hecovat rozhodne odmitam.
Ted je to v te fazi, kdy jsi diteti rekl, ze kamna jsou horky a ono jde k tem kamnum dal. Kdyz ho ted zastavis, nebude vedet, ze kamna jsou fakt horky a udela si neco, az u toho nebudes.
Však já ho nechci jakkoli „cancelovat“. S těma kamnama je to horší. Nejde o to, že by nám nevěřili, že kamna, oni popírají, že kamna vůbec slouží k topení.
Co je ještě horší, tak stejně uvažují Lipánci a jemu podobní. To i ten Jakeš si byl jasně vědom, že se jim to sype po rukama a že fakt nestačí semknout řady a vyvěsit víc rudých fanglí…
Pred chvili jsem si sjel tohle: https://www.nepodvoleni.cz/wp-content/uploads/1702/51/Blahynka-Zmena_systemu-2_vyzva.mp4
Celkem zajimave nazory. Je videt, ze stavi i na zkusenostech Slusovic. Ale jsem trosku skeptik, ze pri rozvratu spolecnosti by se nechytili vesla ti spravni sibri, co je v Aspenu na toto vsechno pripravuji. Ostatne i ten Lipanek tam je na seznamu.
na seznamu byla ai půlka socanů a stejně to sou takoví čuráci, že si nechali Parobáčem ukrást ai název strany X-D
sjel sem to asi do třetiny, z toho normálně měkne mozek už dyž to vidíš, fuj, honem pryč
prej vyspělost vedení ukravíny :DDDDD poté co všecky hračky rozbili a lidi jim pochcípali, takže už nebylo čím vést uber-vofenzívu, tak teda jako naznali že cíle nebyly realistický (zasazený do realistickýho rámce?) a ukončili to…tvl né :DDD
Jak to tedy dopadlo s tím Šlachtou? Chytil se toho někdo, nebo se to ignorovalo jako by byl nedotknutelný, nebo se toho sice někdo chytil, ale řeklo se že je to promlčené?
Do vína (nejen z Moravy) se de-bile z budějic vůůbec neser. Ešlivá si o tom víně z Moravy chceš moudře pohovořit, tak se sbal a dojeď. Písni sem. Kuju.
další morafské kyseličář?
Na dvě doby třemi sbody. Pro memoráky – taky si pamatuji hovadiny ale taky používám hlavu a vyškolastikovaný obsah protroublými blboni totál a nejde s rozumem dávat fšecko jak šuškavé víno bambíno.
https://www.youtube.com/watch?v=wg9A0X4JIP8
A kdo si počká tak se dočká, možná. Bez záruky.
https://odysee.com/@PosloveBudoucnosti-ZlatyVek:c/14Hoax:f
Zgrcu, ty jsi kurva už úplně vylízanej nebo co? Změnil jsi nick, abys eliminoval ignory, ale já si tě tam nedám, potřebuju totiž vědět, kam sahá debilita a jak se projevuje.
Jen by mě ze studijních důvodů zajímalo, ty normálně chodíš mezi lidi a tak? Taky tak s něma komunikuješ a co ti na to říkaj?
De_Bill sekerník hrúz zrůd tebe bych chtěl vidět ale ne po ůobědě bylo by ho škoda takový hovna co děláš prase nekomunikační, ty jsi kurva už úplně vylízanej nebo co? Změnil jsi nick, abys eliminoval ignory, ale já si tě tam nedám, potřebuju totiž vědět, kam sahá debilita a jak se projevuje.
Jen by mě ze studijních důvodů zajímalo, ty normálně chodíš mezi lidi a tak? Taky tak s něma komunikuješ a co ti na to říkaj?
Co mi říkají ty rycí zesraný hovnující debilní prase bez invence jen s agresí? To je jedno stejně půjdeš i si zdatně děláš a tedy jsi na dvě věci na hovno a nic, půjdeš do pekla idiote který děláš ikváči a neser nebo ti roztrhnu hubu od ucha až k uchu blicí krypláku fašistický. A neposer dse tajtrdlíku s agesí ale k tomu ti můžu pomoc mladý usoplený držkující slynto.
A nekudrnkuj, tady to fízl sociopat dělá od pasťáku a jistě i předtím ty smralavý hovno.
A rozplakej se bonzem za velkým bratrem že zhladka nesypeš zlobu bravurní dobytku.
Vypůjčeno
Mikelo 29.12.2023 11:33:34 Odpovědět
Ani průměrný blb se nepřizná k tomu, že je blb.
Jižíčet ano.
A co ty hvjezdo De_Bill e? Startuy magore. :-)
:-) A měl bys byt vykopnutej vůbec od lidí krmiči sračkami, žertýři. Ti to nejde tak se vztekáš bezmozku, důležitej.
Prašivino a lotře mexickej. Vlastně ani tam nemůže bejt a nikde ve vesmíru. Jsi jedinečný. :-))))))))
Jo a se zbytečnými tancoši egosebeadorantů až sebeonikajícími dárečky slabikáře translátoru brutopýrníma bajonetizace tautologie výheků zdebilit bezmozků kryplace si užívám až až. Samozřejmě akorát potom neví co a ešlakotkan debílek dělá ctrl, nejsi reinkarnace co by on multinick by to mohl být i on debil, teda pardón tady De_Bill. Nebo se dejte do kupy a vytvořte batalión multinicka, trapáku potrhlej. Aktivní jsi na to dost moulo.
A nebo máte někde fašistické hnízdo s CML jako hromádkovci? :-))))
Hurá na paprice. ctrl
A taky že by k De_Bill ovi?
Juri 29.12.2023 09:50:33 Odpovědět
Ano, slovem rytíř, které jste přiřadil k takovému ostudnému příjmení jste urazil skutečné rytíře Krále železného a zlatého, kteří stále existují. Asi kromě rytířů z Blaníku, o kterých jsem slyšel, že už radši emigrovali
sergej 29.12.2023 10:05:01 Odpovědět
“Petr Fiala je zkrátka rytířem smutné postavy,” COŽE
Není to zvrácený smysl pro humor a hned zrovna u barmské ženy?
…Pasovat na rytíře, jak umně podsunuté. Proboha komu?
sergej 29.12.2023 10:14:20 Odpovědět
Spíš rvitíř, takový “servál ze všech. A úplně obráceně zadání v duchu civilizace, společnosti i industrializace. Prostě pohroma nebo čirý zázrak svého “druhu?
:yahoo: Výskyťák na konci časů? Ježkovi voči.
Jedinou omluvu bych možná jako světélko ve tmě viděl že mohl mít poradce tautologa ešlakotkana hejkala zdebilizace.
https://www.youtube.com/watch?v=JkOyuiU9258
A teď už nakonec mentální invalido, když nemáš co říct kromě invektiv tak nevypiskuj vůbec hloupo. Se ještě natrápíš než umřeš zmetku.
Jen tak pro zajímavost – co berete za matroš? To musí být úžasný, chci to zkusit taky (na sousedovi)…
@ Alyss
Já preferuju ajahuascu. Pro normální fetku to ale není moc vhodný. Abys mu neublížila (tomu sousedovi).
Alyss:
Pro ty pomalejší opakuju, že sergejkůl je delfín, který vysílá frekvence po svém.Bohužel, naše lidské slyšitelné pásmo je velice omezené.
Přispívají sem i vačnatci, hlodavci apod.
Normál, v poho.
:-))) Ale no tak, jsem dojat.
https://www.youtube.com/watch?v=HuNvr9GLn-M
Forge
A ty seš zařazenej do jakýho živočišnýho kmene?
Ten je v „poho s odstupem od přání a představ. Vytelpaných a kdoví jak, kazišuků. :-)
Já ho znám muzikanta, beztak je dneska už nakulenej…
Ty se s ním domluv a dojeďte spolem, vy znalci.
ale jenom si ty patoky nechte pro sebe, vona už to konkurenca ze zahraničí, kde na to opravdu mají podmínky neustále (a né, že si na to hrajou a hnus z toho neuzraje jednou za několik let) probere (pokud neprobrala doteď)
Jo, já ti rozumim. To sa hned pozná znalec.
Behemote, ja mam docela rad Andre, kdyz se rocnik vydari a nemuzu rict, ze tohle vino bych nekde z Chile, nebo Francie, ci Kalifornie pil lepsi.
Pokud nekdo chce jen ‚vino‘, pak ano, zejmena u cervenych vin si vybere neco z jihu. Ale treba takovej Rynak, jestli jen fakt od Ryna, nebo ze Sakvic, to ty nepoznas.
Jeden moravskej vincek u Mutenek jsem par let obdelaval i s jeho majitelkou a melo to neco do sebe.
no prosím, a z té říše je za dvojnásobek, nebo půlku? poposedni si, vo tom je řeč – pokud obdobný nebo i stejný odrůdy vypěstujou a dovezou i přes půl planety tak, že to je pitelný a stojí to přes to všecko míň, mají morafští kyseličáři po bobulkách i bez zdaňování
já pro jistotu zůstanu u chmela :o)
Těmto zmrdům nejde o nic jiného, než o koryta. A Šlachta (slangově „zabijačka“) je ultra zmrd, kterému nevěřím ani pozdrav.
Přemýšlím, jestli bych našel politika, kterému nejde o koryto a kterému bych věřil víc než pozdrav. Asi ani mezi názorovými souputníky (snad Kalousek, kdysi Mach, Klaus, Macek).
Kradlousek? ale NOTAK :D