Elitní jsou aktivní, „držhubní posluchači. :-) Sotva poloviny? čechů v gutlince i hermanů a herbertů „sudeské pečetě a sudetských listů a se stepními nájezdníky které neuživíte. Už si to v palicích asi srovnáte až v 15. minutovém městě šwába, tedy jestli s konečným řešením. A jak milujete s „věrozvěsty pletaři levé a pravé naopak a just, dříči.
Nečekám že dáte ironii a sarkasmus se vzděláním smrkáčů ukončeným inkluzkou v obecné. https://pravyprostor.net/?p=165154
Priznam se, ze sam nevim, jesli si nema Blazek sedat k Nejedlemu, nebo Nejedly k Blazkovi. Strasne tezko se mi hodnoti, kdo z nich je vetsi curak.
Panelákovej Pičus
Znám lidi co ho znají několik desetiletí a všichni do jednoho tvrdí že je alkoholik a současně moc hodnej člověk.
Sysop
Seznam je obchodni produkt. Je budovan a veden tak, aby vydelaval prachy. A to jakymkoli zpusobem, ktery se nejak napasuje do zakonneho ramce. Moralka vymahatelna neni, takze kde je problem? Par lidi vi, ze je to bulvarni sracka, ktera vydava nazory za fakta, ale tahle minorita Seznamu penize neprinasi. Penize prinasi vetsina, ktera ty sracky dychtive konzumuje, asi jako mravenci pozerovy jed od IG Farben AG Bayera.
Ja osobne jsem rodine smazal defaultni nastaveni homostranky ze Seznamu na Search od Brave. Kupodivu, nikdo nema abstinencni priznaky a dokonce se zda, ze dochazi k detoxikaci.
tcdd
search od Brave – tím opravdu myslíte vyhledávací engine Brave? nebo jde pouze o nějaké webové gui nahrazující seznam stránku s jiným vyhledávačem?
zaujalo mě to, protože vyhledávačů používám povícero – primárně duckduck, často google (naštěstí stále méně), ale například i yandex (překvapivě užitečný na obrazové výsledky). a vyhledávání od Brave bohužel jako použitelné neshledávám. i když jim fandím a jejich prohlížeč mám jako hlavní na všech systémech.
Sysop
Ja pouzivam Brave hlavne jako prohlizec. Na prvnim miste pak jako vyhledavac, pokud nestaci, nastupuje kachna a pokud ani ta nestaci, tak v zoufalstvi Google. Kdysi jsem pouzival Altavistu, Bigfoot a Yandex, pak mi to neco nenaslo, nasel to jiny vyhledavac, taxem presedlal, pak zase neco nenasel a tak jsem zase presedlal, atd. V podstate vsechno je dobry, kdyz to nemusi bejt Google. Google mne sere s tou svou nabubrelosti, taxe mu vyhejbam, co to jen jde.
tcdd
je pravda, že Brave jde celkem rychle kupředu a je to nějaký čas, co jsem vyhledávač intenzivněji testoval. zkusím mu dát více příležitostí.
kačenu se snažím jako primár, bohužel indexování je zatím fakt zlý, strášně moc věcí to nenachází a tam musí zas půgl…
Panelákovej Pičus
Netscape Navigator a AltaVista, to byly časy
JohnMorgen
Všude mám výchozí vyhledávač Startpage. Měl by pracovat jako anonymní nástavba Google. Ale není to 1:1. Na I.Questu nenašel to, co Google.
tcdd
no, startpage je google. pro někoho může být atraktivnější – neměl by vykazovat takový efekt pozitivní zpětné vazby (zjednodušeně, vaše google vyhledávání ovlivňuje vaše budoucí výsledky vyhledávání), ale jinak má všechny ostatní nevýhody google.
Panek
Mikuláš Minář teď provádí osobní koučink. Asi v tom, jak na sebe navlíct velký svetr a s rozepnutým poklopcem vypadat jak vágus (iDnes – https://1url.cz/cuoF1).
Jinak si rozbil toho svýho Miníka a asi ho čekají exekuce, pokud to za něj nezalepí zase nějaká německá neziskovka.
Sysop
Koucink je „trening“ nebo „valeni na gauci“? Vzdycky, kdyz to slovo slysim, vybavi se mi podobna asociace, jako u „kryglistika“. Jinak nechapu, proc nekdo nepouziva slovo „trening“, ktere sice take neni puvodne ceske, ale vystihuje stejnou vec. Hrozne blbe se mi vyslovuje „jdu na koucink, budu na zapas dobre nakoucovany“.
fatdwi
Sysop: a co jedeš na podřízené? Diktaturu? Mentoring? Jsem myslel, že by to měl umět aspoň trochu každej manažer a na C-level by to měla být převažující forma vedení lidí (předpokládám firmu, kde C-level má jako přímé podřízené primárně manažery, nikoliv partu dělníků u pásu).
No a pokud to děláš, tak zase rozdíl mezi „tréningem“ a „koučinkem“ vidíš, ne?
Sysop
Ja mam takovej vnitrni problem, ze nerad pouzivam anglicke vyrazy pro neco, pro co bohate staci mistni jazyk. Takze nevytvarim ani myslenkove nadrze, ani mozkove boure, uplne normalne lidi vytahnu na pohovor, eventualne planovani. Podstate neni nazev akce, ale obsah. Nemci mne na nektere porady prestali tahat, protoze jsem jim nekolikrat zcela otevrene rekl, ze muj cas je prilis drahy na to, abych chodil nekam, kde se hovno vyresi a jen mele. Tech par bodu, ktere v pripade reseni nejakeho problemu chci probrat, zvladnu s lidma behem par minut a je mi uplne fuk, jak se to aglicky nazyva.
shane
Zrovna brainstorming český ekvivalent nemá, takže pokud to nechceš furt opisovat celou větou, tak ti holt nic jinýho nezbývá.
Sysop
My jsme oddeleni vyvoje, v podstate tam nejake vyvolavani duchu s napady probiha v ramci kazde debaty, i kdyz jde treba o pohovor o reklamaci. Setrim cas a sfouknu vice veci zaraz. Jinak by ti hakosi byli schopni nejprve udelat debatu o reklamaci, prise se sejit a udelat brainstorming moznych reseni a v dalsi debate pak Meilensteinenplanung, atd. Takze jim jen reknu, ze je porada, vypichnu seznam bodu k reseni a Schluß. V jedne debate chci predstavit problem, probrat mozna reseni a hned stanovit terminy. Dokud to nebude, nikam se nejde.
Panelákovej Pičus
Brainstorming se česky řekne pičovina.
RomanL
S tím bych docela souhlasil…
Forge
PP:
Občas se u nás v hospě sejde kroužek mozků vyznavačů petržele a bouřlivě melou pičoviny.Takže souhlas.
kaBrnak
Americká kultura je kulturou smažičů hranolek ve fastfoodu.
A nejvíc se tamní (skrytá) vládnoucí třída bojí toho, že tam lidi opravdu začnou myslet.
Tudíž myšlení je povoleno jen na „brainstormingu“ kde je to řízeno. Pak už se myslet nesmí, jen dělat křečka v kole. Bo by lidi taky mohli vymyslet, že ty zmrdy a papaláše nahoře nepotřebují a že chtějí skutečnou demokracii.
A pak si přijde nějaký Sysop, a naprosto drze si přemýšlí a brainstorminguje kde chce a kdy chce, tak jak se to bylo běžné za komančů. Prostě byl problém, a ten se řešil za pochodu, improvizovaně a většinou se rychle vyřešil.
Když jsme viděl jak stavěli a projektovali velké stavby včetně jaderných elektráren v podstatě na koleně, s šuplerou a logaritmickým pravítkem, příčemž reaktorovou nádobu svářel nějaký čičmunda s technologiemi na svařování kolejí od šaliny, tak dodnes zírám.
A nedivím se, že Sysopa mají západoněmečtí soudruzi za velkého kouzelníka a mága (a to ještě neznají Servisdoka).
Ostatně to je takdy důvod, jak řekl JFK: „sověti vyhráli vemírné „pretěky“ ve školních lavicích“.
Protože v SSSR nutili lidi myslet (od normalizace to bylo ovšem už horší), zatímco v USA jim zakazovali myslet tak dlouho, až zaostali za východním blokem co do vzdělání a inteligence lidí. A nakonec američani museli krást mozky po celém světě aby rusáky dohnali.
Panelákovej Pičus
Dukovany sem rozjel jen díky tomu že jsem zakázal veškerý změny v projektu.
Sysop
Do skolnich lavic se budeme brzo muset vratit. Ted je u nas v baraku huceni v ule, protoze vstupuje v platnost dalsi omezeni latek v plastech a gumach a ukazalo se, ze se to tyka priblizne 98 % vyrobku, ktere jsou z gumy, nebo plastu. Pochopitelne je to produkt hlavy pomazane a slunce nejjasnejsiho, Evropske komise. V podstate je to zakaz ruznych latek pribuznych teflonu. Problem ale je, ze pro mnoho latek neni znama nahrada, ktera by mela alespon podobne vlastnosti pri stejnem tlaku a teplote.
Takze krome kurvici se elektroniky budeme mit i tekouci tesneni a praskajici hadice, pripadne se nahradi bezolovnatou nerezi. To sice mnohde nepujde, nebo to nikdo nezaplati, ale urcite to zachrani aspon jeden zivot nejakeho imigranta. Pochopitelne, ze takova picovina plati pouze v EU, takze Evropa zachrani evidentne jen Evropu.
Rikam si, jak velky to lobby, ktery uplaci EK musi bejt, kdyz i nemeckej prumysl je slabej na to, tohle preplatit (vubec se nebavim o nejake demokraticke ceste k sesazeni tech curaku). Tohle neni olovo, ktery v nekterych pripadech slo nahradit a nebo se to nechalo vyhnit (nektere vyrobky olovo stale obsahuji, v Bruseli lezi pripominky od prumyslniku a Brusel neni schopna se k tomu vyjadrit, takze vec je „u ledu“). Fura materialu proste nahradit nejde.
Tak co, USA dostanou vyjimku pro dodavky na trh EU? Variace na ruskej plyn?
sergej
To pájení na cín směrnicí eu, místo na slitinu je tak na ty dva roky než zoxiduje, možná s rezervou a hoplá nový ošizenější a dražší orchestrion. :-) Možná to dělají i u chytráků nosičům mozků v ruce, spíš jo.
kaBrnak
No ale to je smysl celé EU deindustrializace. Aby výrobci high-tech espressovačů s vesmírnými technologiemi a teflonem, přešli na tepání měděných džezev na kávu jako v Indii.
Tedy dočasně, dokud nezakážou i dobu bronzovou a nepovolí jen neolit. Takže na tvém místě kromě technologie tepání měděné džezvy na kovadlině bych pro jistotu studoval i opracování pazourku.
Aby jsi v naší budoucí společnosti zůstal opět hen tím technologem a QA. A to otesávání pazourku v jeskyni u čoudícího ohníčku přenechal svým podřízeným.
Třeba budeš mít i home office ve svojí jeskyni na české straně a přijedeš je tam na bezemisním ochočeném šavlozubém tygru zbuzerovat 2x za týden. Nejneúspěšnějším pracantem případně nakrmíš toho tygra aby jsi měl zadarmo „palivo“ zase na cestu zpět.
sergej
:-)))
Sysop
Zapomen, ze budes zneuzivat nejake zvire k jizde, navic tygr urcite prdi. Dtto s coudicim ohnickem. V lete se proste budes poradne opalovat, vsak ma byt hen to oteplovani a co naakumulujes pod kuzi, to v zime mas. Vsak prece zadny velky zimy nebudou. A pro konzumaci zeleniny a larev hmyzu zadna tepelna uprava neni zapotrebi.
Jan Mrcasik
Za tím olovem byla údajně Francie. Když se dnes podíváš, kdo smí vyrábět a má výjimky, tak to sedí.
Kunda, co nikdy v zivote nic nevyrobila. At jde agitovat do Ciny, tam je nejvetsi zdroj emisi a hned pote USA. A pokud bude mlit neco o rostouci populaci, muze frcet rovnou do Nigerie, tam se na ni urcite tesi.
reaktorový nádoby používaly i přetím top technologie a esli myslíš krámem na sváření kolejí ty nástavce s ochrannou atmosférou na ty obrovský triodyny o velkejc desítkách kVA…
sem se tudle dočetl, co je servisdok zač, dekádu dobře známá postavička po všech fórech, to vypadá, tak sem rád, že sem mu nakonec nic na vopravu nedal, už v životě bych to neviděl…
Sysop
Ja Servisdoka osobne neznam, ale umim si predstavit, ze proste nestiha. Na gymplu jsem mel spoluzaka, takovej tichej genius. Na uceni sral, vecne po vandrech, nebo nekde zlitej ci zhulenej, ve skole dvojky trojky, krizove situace resil tak, ze si proste lehl na zem a usnul. Jeho otec zdrhnul nekdy v 70kach do Kanady, takze kadrovej profil jasnej. Na VS ani nesel. Pritom to byl v Brne velmi znamej amater na dvoumetru, delal BBS, vymyslel spousty supr zapojeni pro automatizace, byl schopen z temer libovolnyho elektrokramu vyhodit par soucastek, aniz by to melo na funkci vliv. Pak jsem ho v devadesatkach potkal, delal sefa v jednom velkym vypocetnim centru, pod sebou samy inzenyry. Bedna borec, ale totalni bohem. Pokud’s mu dal neco opravit stran PC, a mel cas, tak spravil cokoli. Bavim se o oprave, i kdyby mel letovat cipy v HDD a menit plotny. Ale vetsinou se mu veci doma kupily, protoze neumel rict ‚NE‘ a pritom po nem porad nekdo neco chtel a nejlip zadarmo, protoze on si prachy neumel rict. Lidi jsou proste ruzny.
příde ti po těch letech žvanění tady jak nejakej bohém nebo jinak ujetej? a rozhodně si to uvědomoval, že to jednání kdy má stovky kusů a není schopnej ani na jasný žádosti to poslat zpátky i třeba nevopravený, už před skoro dekádou bylo tóčo na audiowebu, že všechny veřejný stížnosti na to, že je nekontaktní, začal řešit tak, že zneužil (následně hned odebraný) moderátorský práva a smazal jim to :D
Sysop
Ja jsem u toho nebyl, soudit ho nechci. Sam vi nejlip.
kaBrnak
Servisdok je primadona, která místo aby svoje nesmírně cenné historické znalosti předala dál, se tu bude raději hádat o blbostech a pak dělat uraženou zagorku.
Znám podobného chlápka, možná o trochu staršího, a ten píše a radí jak mourovatej, protože dle jeho slov si svoje znalosti nemíní odnést do hrobu. A je ochoten diskutovat i s naprostými amatéry a diletanty v oboru, trpělivě vysvětluje, rád poradí, stačí když se člověk jen slušně zeptá.
To že Servisdok zatím ani nezačal sepisovat svoje elektrotechnické paměti, je v podstatě něco jako svatokrádež.
A to v elektrotechnice moc nerozumím, přesto dokážu pochopit jak nesmírně cenné informace toto jsou pro budoucí generace, pokud fakt nechceme skončit v tom EU neolitu s pazourky a oštěpy.
A tak je to bohužel v dalších oborech. Kdy někteří s věkem jaksi nemoudří, ale mění se na nerudné vrtošivé senilní dědky.
Což mi připomělo postavičku z animáku Asterix, konkrétně postavu prapradědečka toho druida, Metuzalixe. Kde v podstatě šlo o přežití kmene do budoucna a ten senilní Metuzalix se choval jako vrtošivý dětinský dědek, který jim nechtěl poskytnout potřebnou již zapomenutou „špičkovou druidskou technologii“ díky které by unikli záhubě římanů.
Je smutné, že historie se opakuje pořád dokola tisíce let.
Sysop
Je to jeho know-how a jeho cas, ktery by do sepisovani musel dat. Bylo by pekne, kdyby to udelal, ale nelze mu vycitat, pokud to neudela. Schopnej nema povinnost vzdelavat neschopnyho. Je to jen jeho dobra vule a ta je nevymahatelna. Navic, v Cesku je to osemetny. Napises, ze tahle vec se dela tak a tak a vyroji se fura pochybovacu, vsechnovedu a dalsich radobyexpertu, co te akorat naserou a znechuti. Ja osobne bych se na to vysral, musim rict.
Panek
Na druhou stranu i jemu byly znalosti předány. A argument „získal si je sám“ neberu. Někdo ho k tomu musel minimálně pustit.
A je to jako u starých kmenů. „Nežer ty bobule, jsou jedovaté.“ A kmen přežije. Ale když si tu informaci o tom, co se dá a nedá jíst, drží jako know-how jejich šaman, tak ten kmen po jeho smrti vymře. Protože při zbytečných pokusech s potravou budou oslabeni. No a sousední kmen, který věděl, že tohle nežrat, tohle si dát před bojem a tímhle léčit rány, je prostě vymlátí.
Sysop
Kdysi jsem se lehce zabyval lampovymi zesaky od Marshalla. Tam stacilo drat vest trosku jinudy a uz to melo jinej sum. Neskutecna citlivost na polohu soucastek. Proste to uvnitr bylo jak v prepazky v houslich. Neco posunes a uz to ma jinej zvuk. Dlouho jsem sbiral zkusenosti, ktere by mi nikdo nerekl.
Cili ano, cast veci lze ziskat z knih, ale vetsinu know-how proste ziskas jen tim, ze ti to projde rukama. Asi jako za WW2 ti monteri leteckych motoru v jeskyni u Adamova, kteri namisto momentaku vsechny srouby utahovali ruco a perfektne presne. To nevysvetlis, nenapises, to proste musis mit v ruce.
sergej
To musíš do akašické knihovny vesmíru jak to mnozí i dělají nevědomky a potom nemají mít učitele za pitomce. Perlička, spočítal jsem nějak rovnici na základce o „neznámých a protože jsem se neučil a taška letěla vždy doma do kouta tak jsem to pojal origoš a hučitel našel vzadu v učebnici že nemá řešení nicméně strávil potom dvouhodinovku bez přestávky k vzteku ostatních že vrzal čím dál zběsileji až s kvapíkem ortopédickými botami aby mi ve finále vynadal že nechci říct kde jsem udělal chybu než prásknul vydatně dveřmi. :-)
kaBrnak
No, Sergeji, jen jestli tu tvoji „akášickou knihovnu“ poněkud nepřeceňuješ.
Jak dlouho trvalo než jsme se vyhrabali ze společnosti které se propadla do neolitu až ke dnešní aspoň průměrně technologické společnosti ?
Přes 10 000 let ??
Tak kde máš ten svůj akašický zázrak ?
Podle těhle logiky bychom se měli navrátit zpět k technologiím atlantidy za pár set let, nanejvýš za tisíc roků.
A my se tam vyhrabali za nějakých 10-13 000 let !
Přitom opravdové technologie máme teprve posledních 150 let, a z otrokářství jsme se vymanili teprve před nějakými 700 lety. Některé země před 100 lety.
Pravdu máš Sysope v tom, že máme svobodnou vůli a svobodně se můžeme rozhodnout jak naložíme se svým časem.
Jenže se svobodou jde ruku v ruce zodpovědnost.
A taky neseme důsledky svých činů.
Lidé odchovaní 90. léty žijí v podivných bludných představách, že něco jako příčina-následek nefunguje a že za svoje činy si neneseme odpovědnost. Že všechno je dovoleno a když tě za to nezavřou, tak je to v cajku.
A jaký že teď sklízíme důsledek této neomezení svobody bez zodpovědnosti ?
Prožrali a rozfofrovali jsme nejen svoji vlastní budoucnost, ale i budoucnost svých dětí a vnuků v podstatě na staletí dopředu!
Za pouhých 20 let !
Řada lidí pro svoje děti pořídila nemovitosti, majetky, v naivní představě že je tim „zajistí“.
Jak chceš zajistit svoje potomky před kolapsem civilizace, který jsi svými činy sám pomáhal uskutečňovat ? Jakou cenu má majetek ve zdivočelé kolabující společnosti, kde neexistuje právo a spravedlnost, jen právo silnějšího klacku ?
V horším případě „banderovské právo“ ? Víš že na Ukrajině ti co jsou u moci masivně okrádají ukrajince o jejich majetky a nemovitosti ? Zfalšované konkurzy, spiknutí státních zástupců a policajtů s mafiány, kdy lidi přichází o rodinné farmy, rodinné firmy ? Proti tomu jsou 90. léta jen legrace.
A tito se teď masivně stěhují k nám a jak vidno u soudů i policie jsou prakticky beztrestní. Včetně vražd.
kaBrnak
Možná že Servisdok věnuje většinu svého volného času svým vnoučatům, což vypadá chválihodně.
Jenže, kdyby všichni tito staří „servisdokové“ sepsali svoje zkušenosti, pro budoucí generace, tak by jim prospěli 100x líp. Protože tyhle znalosti jsou přesně ten rozdíl mezi tím, jestli vnoučata jejich vnoučat budou žvýkat kůže v jeskyni, v nejlepším případě si svítit lojovými svíčkami v roubence, kde žije po hromadě 10 lidí ze 3 generací v jedné místnosti.
A nebo jestli úroveň znalostí a technologií zůstane aspoň na úrovni konce 19. století, nejlépe začátku 20. století. A třeba si budou moci rozsvítit aspoň tu žárovku ve chlévě, jak v té svěrákově písni.
A na tohle je potřeba docela pokročilá metalurgie, hutnictví, důlní technologie, aspoň primitivní strojírenství, základní chemie, atd…
Otázka je, jestli jsou schopní úrovně začátku 20. století se svými znalostmi děti co vycházejí ze základních a středních škol?
Obávám se že ani tohoto šmatlafounová tiktoková generace není schopná, bo masivní „digitální demence“.
Kolik hodin denně tráví tvoje děti u šmatlafounu a počítače ?
Uvědomuješ si vůbec, že i na to aby jsi si mohl rozsvítit pitomou petrolejku, potřebuješ technologicky náročnou ropnou rafinerii, plus hutnictví na ten plech ze kterého je petrolejka vylisovaná a sklářství na její cylindr ?
kaBrnak
Jakou ochrannou atmosférou? Sice to byl jakýsi svařovací poloautomat, kde se navařoval jakýsi kovový pás místo elektrody, ale „ochrannou atmosféru“ tomu dělal jakýsi prášek, takové mikro kulišky, které se tam sypaly násypkoi a za svarem to chlápek odsával vysavačem.
A takhle se svařovaly 2 prstence reaktorové nádoby. To v Lidlu dnes koupíš technologicky mnohem vyspělejší svářečku za 5k. Ale tehdy měli fištróna, tak jim to fungovalo.
Můžes si dohledat tohle video na youtube, o tom jak se sestavoval reaktor. Včetně toho z jaslovských bohunic, ale i VVER.
Podobně se dřív třeba svařoval masivní hliník autogenem a tavidlem. Dnes něco těžko představitelného.
semancko
Na zvarani pod tavidlom nie je nic zleho, umoznuje to velmi hlboky prievar, tlakove nadoby sa tak zvaraju aj dnes.
Panek
Já měl za to, že brainstorming je kreativní debata.
Forge
Panek:
To pořád platí.
SatanOkkY
Neviem ako český, ale nám to bolo na strednej škole preložené doslovne (búrka mozgov) s následným vysvetlením o čo pri takej seanse ide.
fatdwi
SatanOkkY: no jo, ale Vy jste Slovák a tam u vás se dějí hrozné věci, Matica slovenská už to jednou dotáhla na první stránky všemožných novin, když aprílový vtípek vzala vážně a napsala ostrou protestní nótu:-)
Takže tam, kde my máme anglicismy, tam Vy máte otřesné patvary, aby to jakože vypadalo „po slovensky“. Zrovna nedávno jsem četl nějaký článek na SK webu a úplně se mi křivila huba, bohužel, konkrétní termity si nevzpomenu, ale bylo to „něco“.
SatanOkkY
Vždycky sme chceli byť lepší ako Vy no tak sa snažíme.
Forge
SatanOkkY:
Slováky mám rád.Jsou lidoví.
Nikdy jsem s nima neměl problém.
Jelikož jsem Čech, tak jsem už kdysi pochopil, že ne cukr a bič.Naopak!
shane
Samozřejmě že naopak. Nejdřív zbičovat a pak rány potřít cukrovým roztokem, aby se nemnožily bakterie. Opačně to nemá ten efekt.
Forge
shane:
Víš o tom, že inženýr je taky nadávka?Lopato!
Co slon v porcelánu?
shane
Mám blejt krev, nebo co?
shane
Copak Matice Slovenská, ale takový Šroub Uherský :)
Sysop
Nemci maji pomerne dost pitomy, az detinsky humor. Vetsinou zviratka a tak. Kdyz jim prelozim ceskej vtip, tak dost casto se tvari, jako bych se svliknul do naha.
Nicmene, nektere jejich vtipy jsou zalozene na dvojsmyslech, napriklad ‚auslösen‘ znamena ‚vyresit‘, ale take ‚rozpustit‘. Takze hodit zamichanou Rubikovu kostku do Acetonu je ‚Rubik Würfel auslösen‘.
jizlivec
Vzpomněl jsem si na vtip, který je možný jen německy nebo slovensky…
Odehrává se dialog z obou stran dveří na WC…
„Ist dort jemand?“ „Wer würde hier essen?“
„Je tam niekto?“ „Kto by tu jedol?“
Sysop
Myslim, ze Slovaci uzakonili, ze filmy musi byt dabovane do slovenstiny a v puvodnim navrhu bylo, ze i obchody musi byt pojmenovane slovensky. Az se opozice dosmala ‚pohlavnym obchodom‘, tak se tento detail zrejme zrusil.
RomanL
Dětské filmy. Proto je třeba Spejbl s Hurvínkem na Slovensku označován jako filmy pro dospělé. ;-)
jizlivec
Jinak obecně na Slovensku lze předkládat (a nepřekládat) úřední dokumenty v češtině…
Pro tento účel existuje fikce „všeobecne zrozumiteľný jazyk“…
semancko
Na Slovensku sa bezne vysielaju filmy v cestine, mne sa skor vidi ze toto funguje alebo fungovalo chvilu u vas.
Panek
Maj to Slováci:
2) Inojazyčné audiovizuálne dielo určené maloletým do 12 rokov šírené vysielaním musí byť dabované do štátneho jazyka okrem vysielania audiovizuálnych diel určených maloletým do 12 rokov v jazykoch národnostných menšín v rámci inojazyčných televíznych programov alebo iných zložiek televíznej programovej služby podľa odseku 1 písm. a). https://www.zakonypreludi.sk/zz/1995-270/znenie-20220801#p5-2
shane
Jenom technická, storm či storming nemusí souviset s bouřkou. Další významy obykle souvisí s prudkou a energickou činností, jako třeba vojenskou ztečí nebo nebo když někdo někam vlítne jak velká voda. V podstatě to bude souviset s naším germanismem šturm nebo šturmovat. Storm jakožto bouřka bude nejspiš zkrácenina ze stormy weather nebo něčeho podobného.
Brainstorming by česky bylo spíš něco jako třesení mozků než mozková bouřka, která spíš evokuje bouŕlivý konflikt.
Sysop
Jasny, vsak i ta ‚myslenkova nadrz‘ je neco, jako ta D-Fensova ‚offroad harcovnice‘.
Forge
Sysop:
Mám to podobně plus se jako moru vyhýbám i některým českým slovům, která kdysi normální, dnes mi nejdou přes pysky.Např. sdílení nebo udržitelnost…
shane
U sdílení je problém, že to, co se dnes označuje jako sdilení není žádné sdílení, ale bohapustá půjčovna, byť online přes appku. Sdílení je, když si se sousedy dohromady koupíme motorovou pilu a tu využíváme. Pokud si tj motorovku za mírný poplatek zamluvím appkou a pak si ji vyzvednu v OBI, abych ji po uplynutí domluvené lhůty zase odevzdal, není to sdílení, ale půjčování.
Forge
shane:
Já ten význam chápu, ale mám s tím prostě problém.Neváhám to nazvat alergií.
shane
Jo, to chápu. Asi bych neměl takovej problém to použít v případě skutečného sdílení, ale nevybavuju si, že bych to někdy v posledních letech slyšel použít správně. Vždycky akorát v souvislosti s placeným půjčováním. A leckdy to ani nebyla nějaká ta moderní novátorská appko-onlinová cool forma. Onehdá jsem to slyšel v souvislosti s klasickým půjčováním svatebního ošacení v klasické „kamenné“ půjčovně svatebního ošacení.
tcdd
bohužel, často je to opravdu myšleno jako sdílení – v tom smyslu, že náklady jsou těm subjektům propláceny, alespoň částečně, z eráru. je to trochu pokřivené, ale to komunistické vynálezy většinou.
shane
Dotovaná půjčovna je furt půjčovna. Na sdílení by tam muselo bejt nějaký spoluvlastnictví.
tcdd
souhlas – to že za něco platím, formou daní, které erár poté přerozdělí podnikatelům, neznamená, že to spoluvlastním.
ale jistou formu spoluvlastnictví nabízel například re.volt – „investiční“ koloběžky. v zásadě to byla stejná šmelina jako ty ostatní dotované půjčovny, s extra formou financování. označil byste toto za sdílení?
fatdwi
shane: cílem je lidem vysvětlit, že „sdílení = nevlastnictví = cool“, ačkoliv v reálu samozřejmě „někdo“ vlastníkem bude. Tento aspekt ale není zrovna vhodné vyzdvihovat, protože by některé budoucí otroky mohlo napadnout, proč by neměli být otrokáři raději oni.
Forge
fatdwi:
Obávám se, že se dožiju paragrafu „Rozkrádání majetku ve sdíleném společenství“.
Fuj!Ale možný je všechno, historie se opakuje a jde to rychle.Perioda se zkracuje.
fatdwi
Forge: protože lidi jsou pořád stejní hlupáci. Za další krůček k socíku považuju ultradebilní debaty o tom, kdo může za drahý jabka a dožadování se zásahu státu. Už tam cítím nadhodnotu, kterou bude potřeba spravedlivě rozdělit mezi dělný lid. Akorát to chce nějaký sexy název po vzoru „windfall tax“. Alternativně by se mohlo zajistit, že ceny budou „spravedlivé“, třeba skrze nějaká ta vládní nařízení. Bohužel si myslím, že hlupců, co by tomu zatleskali, by nebylo úplně málo.
Jinak jsem shaneovi zapomněl dopsat, že je to stejné „matení názvem“ jako třeba onen profláknutý „úsporný balíček“, který pouze lidi víc okrádá, ale stát v žádném případě nic nespoří. A prakticky jsem se nesetkal ani s jedním člověkem, který by to takto viděl – lidi naprosto běžně uvažují v intencích „zvýšení daní = úspora pro stát“. Že by třeba v rámci „úsporného balíčku“ měl stát seškrtat výdaje, to je pro mnoho lidí zcela nepřijatelné, protože „to nejde“. A tak je v pořádku, že stát, mající k dispozici rekordní příjmy, se kterými není schopen vyjít, „šetří“ tím, že okrade své občany ještě víc, než to dosud dělal.
Kdyby mi tohle někdo říkal před 20 lety, myslel bych si, že je úplný dement. A vida, stačí nějaká ta masáž v televizi a na internetu a lidi jsou znovu v módu osmdesátek a ani jim to moc nevadí (zatím, protože ještě pořád můžou k moři).
Forge
fatdwi:
Hm…Dej tomu čas a nebudeš se přehrabovat na skládce.
Mír, vole!
Panek
„Příživnictví v rozporu se sdílenou ekonomikou.“
Ale vlastnictví jednoho vozidla bude naštěstí jen přestupek. Přečin to bude od dvou a zločin od 4.
Forge
Panek:
Příživa mi vypadla.Na to se taky těším!
Ale teď vážně: pokud evropani zchudnou, věřím na pud sebezáchovy.
Hupert
A bezvěrci se pak nasytí dobře provařenou žabí polívkou.
Sysop
Jako, ze nekdo bude mit na to, zivit 4 e-auta, jo? Jedine mafian.
fatdwi
Sysop: tak to ani dnes slušnej a poctivej člověk nemá šanci na 4 auta vydělat.
Panelákovej Pičus
Mám jich deset…
fatdwi
Panelákovej Pičus: však to říkám. Pasák není „slušnej a poctivej člověk“. Určitě ne ve slovníku dělníka z kolbenky.
grg
Ak sa myslí „nové“, tak teoreticky to môže byť pravda (i keď IMHO nie každý úspešný podnikateľ je nepoctivý, to je taký socdemácky závistlivý kec), ale v pôvodnom zadaní toto obmedzenie nebolo. Ja som mal niekedy aj 5 áut (kým som si uvedomil, že na „veteranistiku“ nemám dosť času), a poctivý som niekedy až nadmerne.
jizlivec
Půjčování je z povahy věci bezplatné…
Placené „půjčování“ je totiž pronájem…
Takže „půjčovna“ (čehokoliv) je pojem nepřesný, byť obvyklý, srozumitelný a tudíž praktický…
shane
Nj, on je to vlastně pronájem. Ale čeština to má tak holt zavedený. Žádná pronajímárna neexistuje. A podnik řídí ředitel, ačkoliv logicky vyplývá, že ředitel ředí, zatímco řídí řiditel.
Sysop
Jeste za druhe valky byl pan ridici. Nevim, kde se vynoril ten, co dela s redidlama.
jizlivec
Je to prý staženina z původního staročeského (?) řěditel…
Slovenčina dodnes rozlišuje „riadiť“ a „riediť“…
Lojza
Ze jdu okolo :-) Sdileni nahodou muze byt docela fajn a prinosna vec, pokud se sdili v kruhu lidi, kteri jsou normalni, i dealne k tomu pratele…
Na chate to mam tak daleko, ze trebas se sousedem dobrovolne sdilime i zumpu a v pohode to funguje :-)
Forge
Lojza:
Ahoj Lojzo!
Přesvědčil jsi mě opět o tom, že nechápeš podstatu sdělení a jen papouškuješ.Nemáš evidentně vlastní názor.Tak Tě přesouvám do oddělení fádních a nudných pitomců.To není ignore.To má doživotně obsazené corona.
Zdravím Tě srdečně a ať Ti dupou králíci!
Panelákovej Pičus
Corona Corona, kde vlastně je? Na dovolené?
Forge
PP:
Spíš bude po bouřce bez proudu a hrabe se v pojistkách.Zkoumá dráty v křemenném loži.
Sysop
Jojo, svodice mely mejdan. Zena jela vcera na druhej barak a taky jsem delal pritele na tydlifonu.
shane
Čistě technicky u té žumpy nejde o sdílení, ale společné uživání, pokud ji teda nevlastníte napůl.
Jinak ano, sdílení nemusí být špatný model. Záleží na lidech. Nesmí to bejt vychcoši.
Lojza
No, to je takove komplikovane, ale da se rict, ji tak nejak vlastnime…jak to vychazi :-) A vyvazet ji nechava tak nejak ten, jak to zrovna vyjde, obcas si vezme od toho druheho nejake penize, obcas ne, tak nejak…dohodou :-)
Ale tak sdileni a spolecne uzivani mi prijde misty jako totez.
Ale asi uz chapu, ze se sdilenim mysli spise neco, co sdili vice lidi? Nevim, od nekterych lidi se to uz asi nedozvim, protoze jsem kamsi presunut…
fatdwi
Lojza: není to o počtu sdílejících, ale o vlastnickém právu:
– sdílení = společná věc, kterou všichni zúčastnění částečně vlastní (např. jste žumpu koupili na půl)
– společné užívání = společně užíváte něco, co patří jen jedné ze stran (např. žumpa je sousedova na jeho pozemku, ale máte tam svedený odpad)
Zmatek v pojmech dělají progresivní blbečci, co si myslí, že „sdílené auto“ není to, které si koupili s kamarády dohromady, ale to, které patří jednomu z nich a ostatní mu za používání platí. Říkat tomu půjčovna je fuj a dotace na to taky asi nebude, ale když se tomu řekne „sdílení“, je to hned moderně správně a blbeček nemá „auto z půjčovny“, ale „sdílené“. Much better!
shane
Tak.
Lojza
Aha, njn, je v tom nazvoslovi trosku zmatek. Ja kdysi zazil, ze jsmy byli parta kamaradu a jeden z nas byl vyznamne bohaty, a my ostatni jsme byli socky, a tak on obcas „dal do placu“ neco, co jsme pak pouzivali vsichni, i kdyz to vlastnil formalne on. Tak to bych taky nevedel, jak tomu teda rikat :-D
Jinak si nejsem zcela jisty, ze ten tvuj priklad zcela sedi, ale radsi se v tom nebudu stourat, ostatne uz takhle jsem oznacovan jako kde co, tak to nebudu resit…
Hupert
Lojza: Není to tak, že společně užíváte žumpu a díky tomu můžete sdílet hovno?
Sysop
Spolecne uzivani zumpy je hovno sdileni.
kaBrnak
Já to pochopil tak že mají jednu společnou televizi.
Hupert
Jo, televize je na vstupu, žumpa výstup.
Sysop
Pokud naladis Novu, mas 2v1.
starter25
Což úspěšně vylučuje masové použití, o kterém píše Forge.
To je tak když si woke novodobí komunisti chtějí ten svůj komunismus hezky onálepkovat tak začnou vykrádat slova, která se pak nedají normálně používat.
Panek
A stejně si nevrzneš!
Sysop
Nachhaltigkeit je novinka i v nemcine, roztrhl se pytel s vyklady, je jich jako vyznavacu Nostradama. U nas v baraku dokonce vzniklo pracovni misto presne pro tento ucel. Mladej typek ma na starosti udrzitelnost, nikdo nevi, co to znamena, ale pro urady vykazujeme aktivitu.
Sysop: kdybys mě vytáhl „na pohovor“, tak to poslední, co si představím, je „brainstorming“. U mě je rozdíl v tom, že těmi předsudky o „anglických výrazech“ netrpím, anžto jsem skoro všechno slyšel nejdřív v angličtině a jestli existuje nějaké „české slovo“ mi bylo fuk, neb jsem ho nepotřeboval. Jak napsal shane, on ten brainstorming žádný ekvivalent nemá, takže ani nemáš pravdu v tom, že pro to „bohatě stačí místní jazyk“ a naopak snahou tomu říkat nějak „česky“ v tom děláš zmatek. Vlastně nevím, proč si hraješ na Palackýho, doba klapkobřinkostrojů a nosočistoplen je snad fuč, ne?
Sysop
Ja se nesnazim veci pocestovat, nebo ponemcovat, spis se vyhybam tomu, pouzivat pro kazdou kokotinu specialni vyraz, protoze pokud neco anglictina vyborne umi, pak je to presne tohle. Kazdou drobnou odchylku cehokoli presne popsat vlastnim slovem. Necitim holt potrebu tohle nejak delat. Navic, ona existuje mezi beznym lidem urcita averze vuci lidem, kteri pouzivaji prehrsel anglickych vyrazu, protoze vetsina lidi proste nema vysoke vzdelani a berou to jako povysovani se.
Moje potomstvo se uci na same jednicky a tim padem jsou pro ostatni ‚sprti‘, ackoli doma se vubec neuci nejradeji by furt lezeli u mobilu, nebo PC. Nema smysl vetsinu presvecovat, protoze vetsina ‚by se na to mohla vysrat, sak trojka je prece dobra znamka a kdo se honi na vic, je sprt‘.
Podobne, kdyz budu zonglovat s temito vyrazy, jako kolegove s MBA, budu zarazen do kategorie ‚kokot, co si na neco hraje‘. S lidma se musi umet vyjit. Takze bud lidi svolam na Termin, nebo Besprechung a dal to neresim. Obsah obvykle byva soucasti terminu v Outlooku, takze kazdy vi, jestli to bude Schulung, Meilensteinerstellung, Brainstorming, nebo co vlastne.
Hele, oni nejsou blbi a videt Cecha, co si vozi prdel v BMW, vecne neni v praci a s vedenim si tyka, proste neni v hloubi duse nemeckeho pracovnika u soustruhu to, co by potreboval videt. Takze musim si s nima obcas dat to hnusny pivo, mluvit bavorsky, nadavat a stejny veci a nechovat se tak, aby to brali jako povysovani se.
fatdwi
Sysop: to bude holt tím, že pracuješ s germánama, zatímco já typicky dělám v angličtině. Takže to, co lidi kolem tebe berou jako povyšování se, lidi kolem mě nevnímají. Každej máme holt ten Řím jinej, tak i „dělat to jako Římani“ znamená pro každýho něco jinýho.
To ale nic nemění na tom, že „coaching“ není „trénink“. Mezi lidmi, kteří to znají, vypadá míchání těchto termínů úplně stejně blbě, jako když budeš mluvit jak tatar s technikem. Ten používání správné terminologie rozhodně nebude mít za povyšování se a naopak, motání pojmů s dojmy bude považovat za neznalost a respektu moc nepobereš.
Cizák ve vedení, co je jedna ruka s ředitelem, je podezřelej všude. A je celkem jedno, jestli je to „ostlich untermensch“ v Německu nebo „fašoun“ v Česku.
Sysop
Logicky budou anglicky mluvici chapat anglicke vyrazy lepe a samozrejme. Ja treba doted nechapu rozdil mezi hokejovym koucem a hokejovym trenerem, ale to je tim, ze jsem Cech.
Byl jsem ted ve Svajcu v FR kantonu, francouzsky umim tak akorat merci a je t’aime. Zaujalo mne ale, ze zatimco Nemci pro Windows casto pouzivaji Fenster (ne pro OS, ale pro jednotliva okna), tak Frantici proste foneticky ‚vindous‘. I kdyz treba anglicky neumeli.
misaka
Takže postaveni mimo hru ti asi taky udělá off-site v hlavě.
kaBrnak
Já bych tomu asi neodolal, se škodolibostí sledovat tu závist germánů.
Protože oni fakt jsou povýšení. Sice jsou hodně schopní a v podstatě můžou být hrdí na svoje schopnosti a svoji píli.
Ale prostě to povyšování se je v rozporu se slovanskou náturou. Rusák když něco umí, tak se necítí povýšený nad ostatní. A to často strčí do kapsy i toho němce. Ale nemá potřebu se cítit jako někdo nahoře.
Byť teda furt lepší nafučený germán, než rakušák. Ti jsou ještě o třídu namyšlenější a houby umí. Ono stačí sledovat ty nenávistné pohledy i v tom EC rychlíku z Rakouska, když musí tamní pinkl posluhovat čechovi. To si člověk vychutná tu odplatu za „žalář národů“ :-)))
Sysop
Ja to takto nevidim. Nafoukanyho kokota najdes vsude, napric svetem. V Brne jsem znal rusky mafose a ti byli blbi jak bedna kytu a pritom namysleni azaz. Naopak v Rusku jsem potkaval spis pohodovy a srdecny lidi. Podobne v Bavorsku potkavam spis pohodare, ale Nemci v Cesku se obcas projevuji nabubrele. S Rakusakama jsem nikdy problem nemel, ani v Brne, ani ve Vidni. Jednou mne akorat skoro hodinu dratovali rakousti fizli v Drasenhofenu, protoze jim prislo divny, ze mladej cucak jede do Ceska v novym Kadourovi. Ale to se da pochopit, navic chvili po kotrmelci.
Rozhodne zavist je svinstvo a spatne se proti ni bojuje. Takze laviruju mezi udrzenim ucty a nebuzenim zavisti. Lehky to neni.
kaBrnak
Já se snažím „národnostními předsudky“ netrpět, ale vždy se objeví někdo, kdo mě je potvrdí.
Třeba sleduju jeden rakouský youtube kanál v angličtině. Vede ho docela zajímavá žába, rok narození něco málo po 1990. Chytrá, schopná, precizní, dotahuje věci do konce, velmi zručná, vzdělaná.
A pak ti najednou začne plácat o tom, jak je Rakousko srdcem a středem evropy (alpská díra!).
A dorazí to tím, že začne dělat „zprávy ze střední evropy“ pro anglicky mluvící.
To jsou v jejím podání zprávy z Rakouska a Německa. O tom co se děje 100 kilometrů od jejího baráku za českou či maďarskou hranicí, nemá nejmenší ponětí. 50 milionové Polsko rovněž odignoruje.
A to fakt není žádná tiktoková blbka, ale VŠ vzdělaná nadprůměrně inteligentní ženská, co by se dala srovnat i s o 20 let starší generací co do znalostí, fištróna, pracovitosti a schopnosti dotáhnout nějaký projekt do konce.
Prostě mi tuhle zabedněnost hlava nebere. Když si může dnes přečíst zprávy z ČR, maďarska a polska i na internetu v angličtině i němčině, kdyby si dala tu práci.
Pak neměj předsudky vůči rakušákům.
Jihočech Honza
Co je to za hnusnou máničku?
Sysop
Ty neznas Haharinova bratra?!?
starter25
„Screw your freedom.“ – Arnold Schwarzenegger
Toto myslím dokonale vyjadřuje dnešní dobu. Morálka je jenom ta jedna, ta tvoje.
shane
Morálky byly odjakživa dvě. Ta osobní a ta společenská. Kupříkladu kradení je společensky považováno za nemorální, nicméně osobní morálka zlodějů jej za morální považuje. Dtto nevěra. Společnost ji obvykle odsuzuje, leč nevěrníkům to amorální nepřijde.
Forge
shane:
Právě, že osobních „morálek“ je tolik, kolik je lidí.V tom se lišíme od zvířat.
fatdwi
shane: tady nesouhlasím – aspoň co jsem zaznamenal, tak fakt, že je kradení-nevěra amorální byl dotyčnými docela dobře znám. Na řadu přišla různá forma racionalizace, právě proto, aby se nepříjemný pocit přebil. V jednom případě například „ten její je stejně hroznej hajzl a ona by stejně měla jinýho, tak proč ne mě“. Kdyby si dotyčný myslel, že je to OK, podobné píčoviny by neměl potřebu vůbec vymýšlet.
Dtto zloděj, i Lojza tu nedávno psal o cigánovi, co si měl potřebu své kradení obhajovat tím, že „je chyba těch lidí, že mu věřili“. A když se kradlo ve škole, tuším tak sedmička na základce, tak kluci dobře věděli, že je to špatné. Ale touha vyměnit cizí kolo za peníze a ty následně utratit byla větší. Racionalizace tehdá velmi podobná, kolo přece nebylo zamčené, tak si ho měl majitel líp hlídat a nic by neukradli.
Tj. obecně si myslím, že morální stránka věci je zlodějům i nevěrníkům jasná a proto mají tuny propracovaných racionalizací, které mají jejich aktivity učinit přijatelnými. Ti nejlepší pak dotáhnou zlodějinu na svátost (Jánošík).
shane
Je ovšem otázka, jestli se cítí špatně, protože vnitřně cití, že fiknout cizí paničku je apriori špatně, nebo jestli proto, že se bojí následků toho, že se to provalilo.
To samý u toho cikána. Ten cikán se nemusí cítit špatně, protože krade, ale vadí mu, že ho ostatní za to odsuzují, tudíž tím zdůvodňuje, že se gadžové mýlí a křivdí mu.
Je vysoce pravděpodobné, že mezi svými, tj osobami podobně smýšlejícími, žádnou potřebu vysvětlovat nepociťuje, neboť mu v tomto směru nic vyčítáno není.
Pokud by kradení považoval vnitřně za špatné, tak by nekradl, případně opravdu jen v těžké nouzi, veden pudem sebezáchovy. Podobně jako když někdo, veden pudem sebezáchovy, zbaští mrtvolu svého spolutrosečníka.
fatdwi
shane: filozofické rozpravy na téma morálky a viny jsem s nikým nevedl, ale protože dotyčný byl v dané situaci singl, tak si myslím (a nahrává tomu i ta formulace obhajoby), že o případné následky nešlo.
A pokud jde o kradení, tak nerozumím, proč by někdo měl potřebu si něco obhajovat, pokud by to považoval za správné. Hlavní obhajoba není pro druhé, ale pro sebe sama, aby člověk mohl dál žít v představě, že je slušný člověk, i když zrovna krade (protože přece nekrade, ale bere bohatým, aby mohl dávat chudým).
shane
Neobhajuje se, ale vysvětluje gadžům, že na něj nemaj bejt nasraný. Případně se snaží je obměkčit, aby dostal nižší trest.
To, že si někdo myslí, že je v právu ještě neznamená, že si není vědom toho, že někdo může mít názor opačný. Zvlášť, když je ten opačný názor zapsán v trestním zákoníku.
Jinak tohle je spíš téma k pivu, než ja net.
fatdwi
shane: možná špatnej příklad s cikánem, držme se těch spolužáků, co v sedmičce šlohli kolo. Že „kradou“ věděli velmi dobře i před tím, než se do toho vložila policie.
Si dejte pivo, mě se to teď ke zmrzlině nehodí:-)
shane
Btw, můžeme to klidně otočit. Si představte, že guljájetě v parke a u lavičky najdete kufřík, v něm bude deset mega cash a kontakt na majitele. Zachováte se podle nejlepšího svědomí a kufřík mu vrátite.
Večer se pochlubíte kámošům ve zmrzlinárně 😀 a oni do vás začnou vandrovat, že jste vůl a že jste si ty prachy měl nechat.
Vy budete samozřejmě svoje rozhodnutí hájit. A teď otázka za sto bludišťáků – hájíte se proto, že víte že mají pravdu a vy jste se zachoval špatně a akorát si racionalizujete svoje pochybení, nebo bránite pravdu proti nespravedlivému narčení?
fatdwi
shane: a co se tím snažíte říct? Jako, že bych měl potřebu obhajovat, že jsem nekradl…?
Jinak téma nálezu peněz a vyřešení dilematu jejich zabavením bylo hezky zpracováno ve filmu Shallow grave, pokud jste neviděl, doporučuji (ale s tím, že jsem to viděl tak před 20 lety, kdo ví, jestli by se mi to líbilo dnes).
shane
Jistě, budete se před kamarády obhajovat, že jste nekradl. Druhá možnost totiž je dát jim za pravdu, že jste hlupák, že jste nekradl.
Berte to prostě tak, že se lidi běžně hájí, když jim někdo říká, že udělali špatnou věc.
fatdwi
shane: máte nějaké divné kamarády i zvláštní přístup. Pokud by podobné narážky nebyly jen vtípky, ale bylo to myšleno zcela vážně, tak to poslední, co bych dělal, je obhajoba. Naopak bych začal dost přemýšlet nad tím, jestli jsou to ještě moji kamarádi.
shane
Šmarjá, to byla modelovka. No tak nic.
fatdwi
shane: a v rámci té modelovky bych se nějak zachoval, ne? Snad to není špatně jen proto, že jinak, než Vy ;-)
Sysop
Jako tresinka na hovne pak muze byt, ze prijde hodny policista rict, ze pan toho kufriku rikal, ze tech mega v tom mel jedenact…
…a pak si clovek fakt rekne, ze se na to mel vysrat a radeji to nevracet. Plus, tohle muze rict jen nekterym kamaradum, ale rozhodne ne manzelce.
fatdwi
Sysop: našel jsem kdysi před barákem peněženku, byla někde u popelnic nebo na popelnici (vynášel jsem smetí). Peníze v ní nebyly, ale byly tam doklady, tak jsem to víc prohrabal, našel telefon a dovolal se majiteli. Místo spokojeného týpka, že kvůli mě nemusel řešit výměnu občanky a další radosti dorazil pičusek, co měl kecy, jako kdybych mu to ukrad já a tvářil se, že jsem z toho určitě sbalil všechny prachy. Přitom mu to šlohli úplně jinde, než jsem to našel, už jen z toho by člověk s alespoň průměrným IQ mohl poznat, že jsem mu to nevzal já, o faktu, že přijel k nám domů nemluvě. Pro dobrotu na žebrotu, říkal jsem si tehdy, že jestli ještě někdy něco takového najdu, nechám to tam ležet, byť případný další okradený by pykal za kreténskost někoho jiného. Zatím k tomu ale nedošlo a je to dávno, takže kdo ví, co bych udělal dnes.
misaka
To Shane & Fatdwi:
Vy jste jistě oba dva četli Švejka a víte, jak se má nakládat s poctivými nálezci čehokoliv. A jak dopadnou ti, kteří důsledky svého konání neunesou. Či se o tom někde pochlubí. A jak se zachovají ztráceči.
Já vím, že zde je ta kniha zatracována, zejména od ocs. Jenže…
Kdyby tam bylo od 100.000,- výše a bez kamer, nikdo to nevrátí. Bušení v prsa tady lze předvádět, praxe by byla jiná.
To jenom že jdu okolo.
misaka: jakou potřebu jste saturoval tím, že jste nám řekl, jak byste se zachoval?
Sysop
Ja bych to asi priste vratil zase. Stalo se mi, ze jsem daval ve meste u hytlermarketu potomka ve vaju do auta a dal si prkenici na strechu. Nikdy tohle nedelam, tehdy jsem to udelal a prave proto, ze to nedelam, jsem ji tam i nechal. Doma jsem zjistil, ze je fpici, prehral jsem si to a zajel z5 ke kramu. Samozrejme, nikde nic. Rano jsem ji nasel hozenou pres branku na travniku, v ni vsechny doklady i hotovost (mix cesky+ojra, radove patnact tacu). Nemel jsem moznost ani podekovat.
Lukas B.
drobná poznámka: racionalizace vlastního chování není omezena na nějaké etnikum nebo sociální vrstvu, třeba ausgerechtet v téhle žvanírně je zhusta racionalizováno opovážlivé spoléhání na milost boží (tj. pohyb po silnici vyšší rychlostí) nebo zásadní chyby v životosprávě.
a souzení druhého podle sebe; různí lidé mají různou morálku a různou potřebu svá selhání maskovat a racionalizovat – jeden je schopen při drobném opomenutí skákat pro vlak, druhý ojebe a podvede koho může a lže i o tom kolik je hodin a klidně spí a pekla se nebojí.
Latimerie podivna
Souhlas. Řekl bych že racionalizace = co chce člověk udělat, to si (následně) rozumově zdůvodní, je naprosto běžná věc. A často to nemá ani negativní, ani pozitivní konotaci (tady mě žádné hezké české slovo nenapadlo)
sergej
To jsou s ctrl samé ptákoviny děti. :-) Nebo ne?
Pijack
28. 8. 2023 09:34
Odpovědět Pavel z Moravy
Nebuď takový pesimista 🙂 My dostaneme sice pořádně po držce, ale Evropa se dřív nebo později rozpadne a západ ovládnou muslimové. To je přece dobrý začátek, ne? 🙂
2
-2
Odpovědět
Pavel z Moravy
28. 8. 2023 10:37
Odpovědět Pijack
Nu, my jsme to doje.bali sami. A kdo to nechce pochopit zaplatí. To není na tebe ani na zdejší diskutéry, to je prostě skutečnost vidění této populace. Včera jsem se ptal svého 50 letého syna mých názorů, tak co, jak vidíš vaši generaci, je schopna se postavit za národní obrození a normalitu ve společnosti. Jeho odpověď byla jednoznačná. Ne, oni jsou úplně někde jinde. A to sedí ve firmě s několika kolegy inženýry přibližně stejného věku a jak sám říká, raději se již ani nebaví. Asi nemusím říkat proč. Tyto informace mám ze zdroje vlastního syna a já sám poslouchám a vnímám. A iluzi o tomto národě si tedy žádnou dělat nebudu. Lhát do kapsy si nebudu a jsem spíše realista, ale vychází z toho potom pesimismus. Bohužel kamaráde, nemáme na to, to napravit, není zde nikdo, kdo by upřímně chtěl tomuto národu pomoci. Všichni se soustředí pouze na své zájmy. Žižka zde není a kdyby náhodou byl, lid ho znectí. Ty to musíš v Brně vnímat velmi intenzívně, já se narodil ne tak daleko od Brna, my z těch malých měst, nyní žiji na severu přece jenom nejsme v zajetí těch manýrů jak panstva velkomožného pražského či brněnského.
3
0
Odpovědět
sergej
28. 8. 2023 13:05
Odpovědět Pavel z Moravy
Sorošbendu. A teď už aktivity v evropě prý s tiskárnou sázek na krize utlumí a napře je prý do činy. Tady to už naprogramovaní formanti destrukci dokončí zvlášť když jim nebude sypat do korýtka a když vyžranov vývratov žije z podstaty toho co vytvořili poválečné generace dětem a tržníci zdefraudovali v niveč a vše už vyhulili i s “pyjalalisty či pyráty” a jedou na dluh dluhového otroctví dětí které nejsou. Jednou a možná brzy dají cedulku – korporace česko v exekuci. A budou se vám smát že pohledávky v firmě připraví čechy o všechno a dva milióny? „swidomých tady se vám budou smát protože jich se exekuce vyhne trotlové.
Zajímalo by mne, proč si pan ministr Válek už konečně nenechá odstranit ten novotvar uprostřed čela?
Je to opravdu z hlediska medicíny neřešitelný problém, nebo jenom jeho strach ze zákroku?
Celý život pracuje jako lékař…kdyby byl na vozíku, je mi to jedno, měl třeba úraz nebo smůlu, těžkou chorobu…
Ministr zdravotnictví…
A ministr Blažek, ten taky.
Hroch
Já kdybych se dostal na post ministra zdravotnictví, tak si nechám tělo vytunit tak, že by mne vlastní matka nepoznala.
Sysop
Zaklad asi bude mit dost analnich otvoru pro uspesnou vyteznost funkce.
Přátelé, představujeme nový diskusní a linkovací portál https://cekni.to – naším cílem je vytvořit co nejrozmanitější zájmové komunity a umožnit v rámci nich i mezi nimi svobodnou diskusi bez algoritmů a bez cenzury, jako alternativu k Facebooku na Slovensku a v Čechách.
Navíc jsme bez reklamy, podporujeme anonymitu (registrace je možná bez emailu) a běžíme na open source.
Čekněte nás! 🙂
Sysop
Sup s tebou do ignore. Doporucuji vsem.
Hupert
Abych něco čeknul, musel bych nejdříve vědět, co to znamená.
Elitní jsou aktivní, „držhubní posluchači. :-) Sotva poloviny? čechů v gutlince i hermanů a herbertů „sudeské pečetě a sudetských listů a se stepními nájezdníky které neuživíte. Už si to v palicích asi srovnáte až v 15. minutovém městě šwába, tedy jestli s konečným řešením. A jak milujete s „věrozvěsty pletaři levé a pravé naopak a just, dříči.
Nečekám že dáte ironii a sarkasmus se vzděláním smrkáčů ukončeným inkluzkou v obecné.
https://pravyprostor.net/?p=165154
https://pravyprostor.net/wp-content/uploads/2023/08/370582994_10210051723245708_7486442796578324244_n.jpg
Priznam se, ze sam nevim, jesli si nema Blazek sedat k Nejedlemu, nebo Nejedly k Blazkovi. Strasne tezko se mi hodnoti, kdo z nich je vetsi curak.
Znám lidi co ho znají několik desetiletí a všichni do jednoho tvrdí že je alkoholik a současně moc hodnej člověk.
Seznam je obchodni produkt. Je budovan a veden tak, aby vydelaval prachy. A to jakymkoli zpusobem, ktery se nejak napasuje do zakonneho ramce. Moralka vymahatelna neni, takze kde je problem? Par lidi vi, ze je to bulvarni sracka, ktera vydava nazory za fakta, ale tahle minorita Seznamu penize neprinasi. Penize prinasi vetsina, ktera ty sracky dychtive konzumuje, asi jako mravenci pozerovy jed od
IG Farben AGBayera.Ja osobne jsem rodine smazal defaultni nastaveni homostranky ze Seznamu na Search od Brave. Kupodivu, nikdo nema abstinencni priznaky a dokonce se zda, ze dochazi k detoxikaci.
search od Brave – tím opravdu myslíte vyhledávací engine Brave? nebo jde pouze o nějaké webové gui nahrazující seznam stránku s jiným vyhledávačem?
zaujalo mě to, protože vyhledávačů používám povícero – primárně duckduck, často google (naštěstí stále méně), ale například i yandex (překvapivě užitečný na obrazové výsledky). a vyhledávání od Brave bohužel jako použitelné neshledávám. i když jim fandím a jejich prohlížeč mám jako hlavní na všech systémech.
Ja pouzivam Brave hlavne jako prohlizec. Na prvnim miste pak jako vyhledavac, pokud nestaci, nastupuje kachna a pokud ani ta nestaci, tak v zoufalstvi Google. Kdysi jsem pouzival Altavistu, Bigfoot a Yandex, pak mi to neco nenaslo, nasel to jiny vyhledavac, taxem presedlal, pak zase neco nenasel a tak jsem zase presedlal, atd. V podstate vsechno je dobry, kdyz to nemusi bejt Google. Google mne sere s tou svou nabubrelosti, taxe mu vyhejbam, co to jen jde.
je pravda, že Brave jde celkem rychle kupředu a je to nějaký čas, co jsem vyhledávač intenzivněji testoval. zkusím mu dát více příležitostí.
kačenu se snažím jako primár, bohužel indexování je zatím fakt zlý, strášně moc věcí to nenachází a tam musí zas půgl…
Netscape Navigator a AltaVista, to byly časy
Všude mám výchozí vyhledávač Startpage. Měl by pracovat jako anonymní nástavba Google. Ale není to 1:1. Na I.Questu nenašel to, co Google.
no, startpage je google. pro někoho může být atraktivnější – neměl by vykazovat takový efekt pozitivní zpětné vazby (zjednodušeně, vaše google vyhledávání ovlivňuje vaše budoucí výsledky vyhledávání), ale jinak má všechny ostatní nevýhody google.
Mikuláš Minář teď provádí osobní koučink. Asi v tom, jak na sebe navlíct velký svetr a s rozepnutým poklopcem vypadat jak vágus (iDnes – https://1url.cz/cuoF1).
Jinak si rozbil toho svýho Miníka a asi ho čekají exekuce, pokud to za něj nezalepí zase nějaká německá neziskovka.
Koucink je „trening“ nebo „valeni na gauci“? Vzdycky, kdyz to slovo slysim, vybavi se mi podobna asociace, jako u „kryglistika“. Jinak nechapu, proc nekdo nepouziva slovo „trening“, ktere sice take neni puvodne ceske, ale vystihuje stejnou vec. Hrozne blbe se mi vyslovuje „jdu na koucink, budu na zapas dobre nakoucovany“.
Sysop: a co jedeš na podřízené? Diktaturu? Mentoring? Jsem myslel, že by to měl umět aspoň trochu každej manažer a na C-level by to měla být převažující forma vedení lidí (předpokládám firmu, kde C-level má jako přímé podřízené primárně manažery, nikoliv partu dělníků u pásu).
No a pokud to děláš, tak zase rozdíl mezi „tréningem“ a „koučinkem“ vidíš, ne?
Ja mam takovej vnitrni problem, ze nerad pouzivam anglicke vyrazy pro neco, pro co bohate staci mistni jazyk. Takze nevytvarim ani myslenkove nadrze, ani mozkove boure, uplne normalne lidi vytahnu na pohovor, eventualne planovani. Podstate neni nazev akce, ale obsah. Nemci mne na nektere porady prestali tahat, protoze jsem jim nekolikrat zcela otevrene rekl, ze muj cas je prilis drahy na to, abych chodil nekam, kde se hovno vyresi a jen mele. Tech par bodu, ktere v pripade reseni nejakeho problemu chci probrat, zvladnu s lidma behem par minut a je mi uplne fuk, jak se to aglicky nazyva.
Zrovna brainstorming český ekvivalent nemá, takže pokud to nechceš furt opisovat celou větou, tak ti holt nic jinýho nezbývá.
My jsme oddeleni vyvoje, v podstate tam nejake vyvolavani duchu s napady probiha v ramci kazde debaty, i kdyz jde treba o pohovor o reklamaci. Setrim cas a sfouknu vice veci zaraz. Jinak by ti hakosi byli schopni nejprve udelat debatu o reklamaci, prise se sejit a udelat brainstorming moznych reseni a v dalsi debate pak Meilensteinenplanung, atd. Takze jim jen reknu, ze je porada, vypichnu seznam bodu k reseni a Schluß. V jedne debate chci predstavit problem, probrat mozna reseni a hned stanovit terminy. Dokud to nebude, nikam se nejde.
Brainstorming se česky řekne pičovina.
S tím bych docela souhlasil…
PP:
Občas se u nás v hospě sejde kroužek mozků vyznavačů petržele a bouřlivě melou pičoviny.Takže souhlas.
Americká kultura je kulturou smažičů hranolek ve fastfoodu.
A nejvíc se tamní (skrytá) vládnoucí třída bojí toho, že tam lidi opravdu začnou myslet.
Tudíž myšlení je povoleno jen na „brainstormingu“ kde je to řízeno. Pak už se myslet nesmí, jen dělat křečka v kole. Bo by lidi taky mohli vymyslet, že ty zmrdy a papaláše nahoře nepotřebují a že chtějí skutečnou demokracii.
A pak si přijde nějaký Sysop, a naprosto drze si přemýšlí a brainstorminguje kde chce a kdy chce, tak jak se to bylo běžné za komančů. Prostě byl problém, a ten se řešil za pochodu, improvizovaně a většinou se rychle vyřešil.
Když jsme viděl jak stavěli a projektovali velké stavby včetně jaderných elektráren v podstatě na koleně, s šuplerou a logaritmickým pravítkem, příčemž reaktorovou nádobu svářel nějaký čičmunda s technologiemi na svařování kolejí od šaliny, tak dodnes zírám.
A nedivím se, že Sysopa mají západoněmečtí soudruzi za velkého kouzelníka a mága (a to ještě neznají Servisdoka).
Ostatně to je takdy důvod, jak řekl JFK: „sověti vyhráli vemírné „pretěky“ ve školních lavicích“.
Protože v SSSR nutili lidi myslet (od normalizace to bylo ovšem už horší), zatímco v USA jim zakazovali myslet tak dlouho, až zaostali za východním blokem co do vzdělání a inteligence lidí. A nakonec američani museli krást mozky po celém světě aby rusáky dohnali.
Dukovany sem rozjel jen díky tomu že jsem zakázal veškerý změny v projektu.
Do skolnich lavic se budeme brzo muset vratit. Ted je u nas v baraku huceni v ule, protoze vstupuje v platnost dalsi omezeni latek v plastech a gumach a ukazalo se, ze se to tyka priblizne 98 % vyrobku, ktere jsou z gumy, nebo plastu. Pochopitelne je to produkt hlavy pomazane a slunce nejjasnejsiho, Evropske komise. V podstate je to zakaz ruznych latek pribuznych teflonu. Problem ale je, ze pro mnoho latek neni znama nahrada, ktera by mela alespon podobne vlastnosti pri stejnem tlaku a teplote.
Takze krome kurvici se elektroniky budeme mit i tekouci tesneni a praskajici hadice, pripadne se nahradi bezolovnatou nerezi. To sice mnohde nepujde, nebo to nikdo nezaplati, ale urcite to zachrani aspon jeden zivot nejakeho imigranta. Pochopitelne, ze takova picovina plati pouze v EU, takze Evropa zachrani evidentne jen Evropu.
Rikam si, jak velky to lobby, ktery uplaci EK musi bejt, kdyz i nemeckej prumysl je slabej na to, tohle preplatit (vubec se nebavim o nejake demokraticke ceste k sesazeni tech curaku). Tohle neni olovo, ktery v nekterych pripadech slo nahradit a nebo se to nechalo vyhnit (nektere vyrobky olovo stale obsahuji, v Bruseli lezi pripominky od prumyslniku a Brusel neni schopna se k tomu vyjadrit, takze vec je „u ledu“). Fura materialu proste nahradit nejde.
Tak co, USA dostanou vyjimku pro dodavky na trh EU? Variace na ruskej plyn?
To pájení na cín směrnicí eu, místo na slitinu je tak na ty dva roky než zoxiduje, možná s rezervou a hoplá nový ošizenější a dražší orchestrion. :-) Možná to dělají i u chytráků nosičům mozků v ruce, spíš jo.
No ale to je smysl celé EU deindustrializace. Aby výrobci high-tech espressovačů s vesmírnými technologiemi a teflonem, přešli na tepání měděných džezev na kávu jako v Indii.
Tedy dočasně, dokud nezakážou i dobu bronzovou a nepovolí jen neolit. Takže na tvém místě kromě technologie tepání měděné džezvy na kovadlině bych pro jistotu studoval i opracování pazourku.
Aby jsi v naší budoucí společnosti zůstal opět hen tím technologem a QA. A to otesávání pazourku v jeskyni u čoudícího ohníčku přenechal svým podřízeným.
Třeba budeš mít i home office ve svojí jeskyni na české straně a přijedeš je tam na bezemisním ochočeném šavlozubém tygru zbuzerovat 2x za týden. Nejneúspěšnějším pracantem případně nakrmíš toho tygra aby jsi měl zadarmo „palivo“ zase na cestu zpět.
:-)))
Zapomen, ze budes zneuzivat nejake zvire k jizde, navic tygr urcite prdi. Dtto s coudicim ohnickem. V lete se proste budes poradne opalovat, vsak ma byt hen to oteplovani a co naakumulujes pod kuzi, to v zime mas. Vsak prece zadny velky zimy nebudou. A pro konzumaci zeleniny a larev hmyzu zadna tepelna uprava neni zapotrebi.
Za tím olovem byla údajně Francie. Když se dnes podíváš, kdo smí vyrábět a má výjimky, tak to sedí.
Jo, Francie a Belgie.
Tady to máš, tihle dnes v EU vládnou:
https://www.ekonews.cz/nemame-na-vyber-blizime-se-hranicim-moznosti-zeme-rika-sefka-esg-v-obrim-spravci-investic-amundi/
Kunda, co nikdy v zivote nic nevyrobila. At jde agitovat do Ciny, tam je nejvetsi zdroj emisi a hned pote USA. A pokud bude mlit neco o rostouci populaci, muze frcet rovnou do Nigerie, tam se na ni urcite tesi.
reaktorový nádoby používaly i přetím top technologie a esli myslíš krámem na sváření kolejí ty nástavce s ochrannou atmosférou na ty obrovský triodyny o velkejc desítkách kVA…
sem se tudle dočetl, co je servisdok zač, dekádu dobře známá postavička po všech fórech, to vypadá, tak sem rád, že sem mu nakonec nic na vopravu nedal, už v životě bych to neviděl…
Ja Servisdoka osobne neznam, ale umim si predstavit, ze proste nestiha. Na gymplu jsem mel spoluzaka, takovej tichej genius. Na uceni sral, vecne po vandrech, nebo nekde zlitej ci zhulenej, ve skole dvojky trojky, krizove situace resil tak, ze si proste lehl na zem a usnul. Jeho otec zdrhnul nekdy v 70kach do Kanady, takze kadrovej profil jasnej. Na VS ani nesel. Pritom to byl v Brne velmi znamej amater na dvoumetru, delal BBS, vymyslel spousty supr zapojeni pro automatizace, byl schopen z temer libovolnyho elektrokramu vyhodit par soucastek, aniz by to melo na funkci vliv. Pak jsem ho v devadesatkach potkal, delal sefa v jednom velkym vypocetnim centru, pod sebou samy inzenyry. Bedna borec, ale totalni bohem. Pokud’s mu dal neco opravit stran PC, a mel cas, tak spravil cokoli. Bavim se o oprave, i kdyby mel letovat cipy v HDD a menit plotny. Ale vetsinou se mu veci doma kupily, protoze neumel rict ‚NE‘ a pritom po nem porad nekdo neco chtel a nejlip zadarmo, protoze on si prachy neumel rict. Lidi jsou proste ruzny.
Sysop
28.8.2023 v 17:20
příde ti po těch letech žvanění tady jak nejakej bohém nebo jinak ujetej? a rozhodně si to uvědomoval, že to jednání kdy má stovky kusů a není schopnej ani na jasný žádosti to poslat zpátky i třeba nevopravený, už před skoro dekádou bylo tóčo na audiowebu, že všechny veřejný stížnosti na to, že je nekontaktní, začal řešit tak, že zneužil (následně hned odebraný) moderátorský práva a smazal jim to :D
Ja jsem u toho nebyl, soudit ho nechci. Sam vi nejlip.
Servisdok je primadona, která místo aby svoje nesmírně cenné historické znalosti předala dál, se tu bude raději hádat o blbostech a pak dělat uraženou zagorku.
Znám podobného chlápka, možná o trochu staršího, a ten píše a radí jak mourovatej, protože dle jeho slov si svoje znalosti nemíní odnést do hrobu. A je ochoten diskutovat i s naprostými amatéry a diletanty v oboru, trpělivě vysvětluje, rád poradí, stačí když se člověk jen slušně zeptá.
To že Servisdok zatím ani nezačal sepisovat svoje elektrotechnické paměti, je v podstatě něco jako svatokrádež.
A to v elektrotechnice moc nerozumím, přesto dokážu pochopit jak nesmírně cenné informace toto jsou pro budoucí generace, pokud fakt nechceme skončit v tom EU neolitu s pazourky a oštěpy.
A tak je to bohužel v dalších oborech. Kdy někteří s věkem jaksi nemoudří, ale mění se na nerudné vrtošivé senilní dědky.
Což mi připomělo postavičku z animáku Asterix, konkrétně postavu prapradědečka toho druida, Metuzalixe. Kde v podstatě šlo o přežití kmene do budoucna a ten senilní Metuzalix se choval jako vrtošivý dětinský dědek, který jim nechtěl poskytnout potřebnou již zapomenutou „špičkovou druidskou technologii“ díky které by unikli záhubě římanů.
Je smutné, že historie se opakuje pořád dokola tisíce let.
Je to jeho know-how a jeho cas, ktery by do sepisovani musel dat. Bylo by pekne, kdyby to udelal, ale nelze mu vycitat, pokud to neudela. Schopnej nema povinnost vzdelavat neschopnyho. Je to jen jeho dobra vule a ta je nevymahatelna. Navic, v Cesku je to osemetny. Napises, ze tahle vec se dela tak a tak a vyroji se fura pochybovacu, vsechnovedu a dalsich radobyexpertu, co te akorat naserou a znechuti. Ja osobne bych se na to vysral, musim rict.
Na druhou stranu i jemu byly znalosti předány. A argument „získal si je sám“ neberu. Někdo ho k tomu musel minimálně pustit.
A je to jako u starých kmenů. „Nežer ty bobule, jsou jedovaté.“ A kmen přežije. Ale když si tu informaci o tom, co se dá a nedá jíst, drží jako know-how jejich šaman, tak ten kmen po jeho smrti vymře. Protože při zbytečných pokusech s potravou budou oslabeni. No a sousední kmen, který věděl, že tohle nežrat, tohle si dát před bojem a tímhle léčit rány, je prostě vymlátí.
Kdysi jsem se lehce zabyval lampovymi zesaky od Marshalla. Tam stacilo drat vest trosku jinudy a uz to melo jinej sum. Neskutecna citlivost na polohu soucastek. Proste to uvnitr bylo jak v prepazky v houslich. Neco posunes a uz to ma jinej zvuk. Dlouho jsem sbiral zkusenosti, ktere by mi nikdo nerekl.
Cili ano, cast veci lze ziskat z knih, ale vetsinu know-how proste ziskas jen tim, ze ti to projde rukama. Asi jako za WW2 ti monteri leteckych motoru v jeskyni u Adamova, kteri namisto momentaku vsechny srouby utahovali ruco a perfektne presne. To nevysvetlis, nenapises, to proste musis mit v ruce.
To musíš do akašické knihovny vesmíru jak to mnozí i dělají nevědomky a potom nemají mít učitele za pitomce. Perlička, spočítal jsem nějak rovnici na základce o „neznámých a protože jsem se neučil a taška letěla vždy doma do kouta tak jsem to pojal origoš a hučitel našel vzadu v učebnici že nemá řešení nicméně strávil potom dvouhodinovku bez přestávky k vzteku ostatních že vrzal čím dál zběsileji až s kvapíkem ortopédickými botami aby mi ve finále vynadal že nechci říct kde jsem udělal chybu než prásknul vydatně dveřmi. :-)
No, Sergeji, jen jestli tu tvoji „akášickou knihovnu“ poněkud nepřeceňuješ.
Jak dlouho trvalo než jsme se vyhrabali ze společnosti které se propadla do neolitu až ke dnešní aspoň průměrně technologické společnosti ?
Přes 10 000 let ??
Tak kde máš ten svůj akašický zázrak ?
Podle těhle logiky bychom se měli navrátit zpět k technologiím atlantidy za pár set let, nanejvýš za tisíc roků.
A my se tam vyhrabali za nějakých 10-13 000 let !
Přitom opravdové technologie máme teprve posledních 150 let, a z otrokářství jsme se vymanili teprve před nějakými 700 lety. Některé země před 100 lety.
Já bych nejásal že nedělají pokročilá „opatření, robotizace. Vím že čubík je telepatka. :-))
https://www.facebook.com/andrea.praxova/videos/1242869359754096/?locale=cs_CZ
A něco ze spamu co řekli pozéři.
Třeba v řase 47:50
https://www.facebook.com/people/Československo-TV/100094074429518/
*co by řekli
Pravdu máš Sysope v tom, že máme svobodnou vůli a svobodně se můžeme rozhodnout jak naložíme se svým časem.
Jenže se svobodou jde ruku v ruce zodpovědnost.
A taky neseme důsledky svých činů.
Lidé odchovaní 90. léty žijí v podivných bludných představách, že něco jako příčina-následek nefunguje a že za svoje činy si neneseme odpovědnost. Že všechno je dovoleno a když tě za to nezavřou, tak je to v cajku.
A jaký že teď sklízíme důsledek této neomezení svobody bez zodpovědnosti ?
Prožrali a rozfofrovali jsme nejen svoji vlastní budoucnost, ale i budoucnost svých dětí a vnuků v podstatě na staletí dopředu!
Za pouhých 20 let !
Řada lidí pro svoje děti pořídila nemovitosti, majetky, v naivní představě že je tim „zajistí“.
Jak chceš zajistit svoje potomky před kolapsem civilizace, který jsi svými činy sám pomáhal uskutečňovat ? Jakou cenu má majetek ve zdivočelé kolabující společnosti, kde neexistuje právo a spravedlnost, jen právo silnějšího klacku ?
V horším případě „banderovské právo“ ? Víš že na Ukrajině ti co jsou u moci masivně okrádají ukrajince o jejich majetky a nemovitosti ? Zfalšované konkurzy, spiknutí státních zástupců a policajtů s mafiány, kdy lidi přichází o rodinné farmy, rodinné firmy ? Proti tomu jsou 90. léta jen legrace.
A tito se teď masivně stěhují k nám a jak vidno u soudů i policie jsou prakticky beztrestní. Včetně vražd.
Možná že Servisdok věnuje většinu svého volného času svým vnoučatům, což vypadá chválihodně.
Jenže, kdyby všichni tito staří „servisdokové“ sepsali svoje zkušenosti, pro budoucí generace, tak by jim prospěli 100x líp. Protože tyhle znalosti jsou přesně ten rozdíl mezi tím, jestli vnoučata jejich vnoučat budou žvýkat kůže v jeskyni, v nejlepším případě si svítit lojovými svíčkami v roubence, kde žije po hromadě 10 lidí ze 3 generací v jedné místnosti.
A nebo jestli úroveň znalostí a technologií zůstane aspoň na úrovni konce 19. století, nejlépe začátku 20. století. A třeba si budou moci rozsvítit aspoň tu žárovku ve chlévě, jak v té svěrákově písni.
A na tohle je potřeba docela pokročilá metalurgie, hutnictví, důlní technologie, aspoň primitivní strojírenství, základní chemie, atd…
Otázka je, jestli jsou schopní úrovně začátku 20. století se svými znalostmi děti co vycházejí ze základních a středních škol?
Obávám se že ani tohoto šmatlafounová tiktoková generace není schopná, bo masivní „digitální demence“.
Kolik hodin denně tráví tvoje děti u šmatlafounu a počítače ?
Uvědomuješ si vůbec, že i na to aby jsi si mohl rozsvítit pitomou petrolejku, potřebuješ technologicky náročnou ropnou rafinerii, plus hutnictví na ten plech ze kterého je petrolejka vylisovaná a sklářství na její cylindr ?
Jakou ochrannou atmosférou? Sice to byl jakýsi svařovací poloautomat, kde se navařoval jakýsi kovový pás místo elektrody, ale „ochrannou atmosféru“ tomu dělal jakýsi prášek, takové mikro kulišky, které se tam sypaly násypkoi a za svarem to chlápek odsával vysavačem.
A takhle se svařovaly 2 prstence reaktorové nádoby. To v Lidlu dnes koupíš technologicky mnohem vyspělejší svářečku za 5k. Ale tehdy měli fištróna, tak jim to fungovalo.
Můžes si dohledat tohle video na youtube, o tom jak se sestavoval reaktor. Včetně toho z jaslovských bohunic, ale i VVER.
Podobně se dřív třeba svařoval masivní hliník autogenem a tavidlem. Dnes něco těžko představitelného.
Na zvarani pod tavidlom nie je nic zleho, umoznuje to velmi hlboky prievar, tlakove nadoby sa tak zvaraju aj dnes.
Já měl za to, že brainstorming je kreativní debata.
Panek:
To pořád platí.
Neviem ako český, ale nám to bolo na strednej škole preložené doslovne (búrka mozgov) s následným vysvetlením o čo pri takej seanse ide.
SatanOkkY: no jo, ale Vy jste Slovák a tam u vás se dějí hrozné věci, Matica slovenská už to jednou dotáhla na první stránky všemožných novin, když aprílový vtípek vzala vážně a napsala ostrou protestní nótu:-)
Takže tam, kde my máme anglicismy, tam Vy máte otřesné patvary, aby to jakože vypadalo „po slovensky“. Zrovna nedávno jsem četl nějaký článek na SK webu a úplně se mi křivila huba, bohužel, konkrétní termity si nevzpomenu, ale bylo to „něco“.
Vždycky sme chceli byť lepší ako Vy no tak sa snažíme.
SatanOkkY:
Slováky mám rád.Jsou lidoví.
Nikdy jsem s nima neměl problém.
Jelikož jsem Čech, tak jsem už kdysi pochopil, že ne cukr a bič.Naopak!
Samozřejmě že naopak. Nejdřív zbičovat a pak rány potřít cukrovým roztokem, aby se nemnožily bakterie. Opačně to nemá ten efekt.
shane:
Víš o tom, že inženýr je taky nadávka?Lopato!
Co slon v porcelánu?
Mám blejt krev, nebo co?
Copak Matice Slovenská, ale takový Šroub Uherský :)
Nemci maji pomerne dost pitomy, az detinsky humor. Vetsinou zviratka a tak. Kdyz jim prelozim ceskej vtip, tak dost casto se tvari, jako bych se svliknul do naha.
Nicmene, nektere jejich vtipy jsou zalozene na dvojsmyslech, napriklad ‚auslösen‘ znamena ‚vyresit‘, ale take ‚rozpustit‘. Takze hodit zamichanou Rubikovu kostku do Acetonu je ‚Rubik Würfel auslösen‘.
Vzpomněl jsem si na vtip, který je možný jen německy nebo slovensky…
Odehrává se dialog z obou stran dveří na WC…
„Ist dort jemand?“ „Wer würde hier essen?“
„Je tam niekto?“ „Kto by tu jedol?“
Myslim, ze Slovaci uzakonili, ze filmy musi byt dabovane do slovenstiny a v puvodnim navrhu bylo, ze i obchody musi byt pojmenovane slovensky. Az se opozice dosmala ‚pohlavnym obchodom‘, tak se tento detail zrejme zrusil.
Dětské filmy. Proto je třeba Spejbl s Hurvínkem na Slovensku označován jako filmy pro dospělé. ;-)
Jinak obecně na Slovensku lze předkládat (a nepřekládat) úřední dokumenty v češtině…
Pro tento účel existuje fikce „všeobecne zrozumiteľný jazyk“…
Na Slovensku sa bezne vysielaju filmy v cestine, mne sa skor vidi ze toto funguje alebo fungovalo chvilu u vas.
Maj to Slováci:
2) Inojazyčné audiovizuálne dielo určené maloletým do 12 rokov šírené vysielaním musí byť dabované do štátneho jazyka okrem vysielania audiovizuálnych diel určených maloletým do 12 rokov v jazykoch národnostných menšín v rámci inojazyčných televíznych programov alebo iných zložiek televíznej programovej služby podľa odseku 1 písm. a).
https://www.zakonypreludi.sk/zz/1995-270/znenie-20220801#p5-2
Jenom technická, storm či storming nemusí souviset s bouřkou. Další významy obykle souvisí s prudkou a energickou činností, jako třeba vojenskou ztečí nebo nebo když někdo někam vlítne jak velká voda. V podstatě to bude souviset s naším germanismem šturm nebo šturmovat. Storm jakožto bouřka bude nejspiš zkrácenina ze stormy weather nebo něčeho podobného.
Brainstorming by česky bylo spíš něco jako třesení mozků než mozková bouřka, která spíš evokuje bouŕlivý konflikt.
Jasny, vsak i ta ‚myslenkova nadrz‘ je neco, jako ta D-Fensova ‚offroad harcovnice‘.
Sysop:
Mám to podobně plus se jako moru vyhýbám i některým českým slovům, která kdysi normální, dnes mi nejdou přes pysky.Např. sdílení nebo udržitelnost…
U sdílení je problém, že to, co se dnes označuje jako sdilení není žádné sdílení, ale bohapustá půjčovna, byť online přes appku. Sdílení je, když si se sousedy dohromady koupíme motorovou pilu a tu využíváme. Pokud si tj motorovku za mírný poplatek zamluvím appkou a pak si ji vyzvednu v OBI, abych ji po uplynutí domluvené lhůty zase odevzdal, není to sdílení, ale půjčování.
shane:
Já ten význam chápu, ale mám s tím prostě problém.Neváhám to nazvat alergií.
Jo, to chápu. Asi bych neměl takovej problém to použít v případě skutečného sdílení, ale nevybavuju si, že bych to někdy v posledních letech slyšel použít správně. Vždycky akorát v souvislosti s placeným půjčováním. A leckdy to ani nebyla nějaká ta moderní novátorská appko-onlinová cool forma. Onehdá jsem to slyšel v souvislosti s klasickým půjčováním svatebního ošacení v klasické „kamenné“ půjčovně svatebního ošacení.
bohužel, často je to opravdu myšleno jako sdílení – v tom smyslu, že náklady jsou těm subjektům propláceny, alespoň částečně, z eráru. je to trochu pokřivené, ale to komunistické vynálezy většinou.
Dotovaná půjčovna je furt půjčovna. Na sdílení by tam muselo bejt nějaký spoluvlastnictví.
souhlas – to že za něco platím, formou daní, které erár poté přerozdělí podnikatelům, neznamená, že to spoluvlastním.
ale jistou formu spoluvlastnictví nabízel například re.volt – „investiční“ koloběžky. v zásadě to byla stejná šmelina jako ty ostatní dotované půjčovny, s extra formou financování. označil byste toto za sdílení?
shane: cílem je lidem vysvětlit, že „sdílení = nevlastnictví = cool“, ačkoliv v reálu samozřejmě „někdo“ vlastníkem bude. Tento aspekt ale není zrovna vhodné vyzdvihovat, protože by některé budoucí otroky mohlo napadnout, proč by neměli být otrokáři raději oni.
fatdwi:
Obávám se, že se dožiju paragrafu „Rozkrádání majetku ve sdíleném společenství“.
Fuj!Ale možný je všechno, historie se opakuje a jde to rychle.Perioda se zkracuje.
Forge: protože lidi jsou pořád stejní hlupáci. Za další krůček k socíku považuju ultradebilní debaty o tom, kdo může za drahý jabka a dožadování se zásahu státu. Už tam cítím nadhodnotu, kterou bude potřeba spravedlivě rozdělit mezi dělný lid. Akorát to chce nějaký sexy název po vzoru „windfall tax“. Alternativně by se mohlo zajistit, že ceny budou „spravedlivé“, třeba skrze nějaká ta vládní nařízení. Bohužel si myslím, že hlupců, co by tomu zatleskali, by nebylo úplně málo.
Jinak jsem shaneovi zapomněl dopsat, že je to stejné „matení názvem“ jako třeba onen profláknutý „úsporný balíček“, který pouze lidi víc okrádá, ale stát v žádném případě nic nespoří. A prakticky jsem se nesetkal ani s jedním člověkem, který by to takto viděl – lidi naprosto běžně uvažují v intencích „zvýšení daní = úspora pro stát“. Že by třeba v rámci „úsporného balíčku“ měl stát seškrtat výdaje, to je pro mnoho lidí zcela nepřijatelné, protože „to nejde“. A tak je v pořádku, že stát, mající k dispozici rekordní příjmy, se kterými není schopen vyjít, „šetří“ tím, že okrade své občany ještě víc, než to dosud dělal.
Kdyby mi tohle někdo říkal před 20 lety, myslel bych si, že je úplný dement. A vida, stačí nějaká ta masáž v televizi a na internetu a lidi jsou znovu v módu osmdesátek a ani jim to moc nevadí (zatím, protože ještě pořád můžou k moři).
fatdwi:
Hm…Dej tomu čas a nebudeš se přehrabovat na skládce.
Mír, vole!
„Příživnictví v rozporu se sdílenou ekonomikou.“
Ale vlastnictví jednoho vozidla bude naštěstí jen přestupek. Přečin to bude od dvou a zločin od 4.
Panek:
Příživa mi vypadla.Na to se taky těším!
Ale teď vážně: pokud evropani zchudnou, věřím na pud sebezáchovy.
A bezvěrci se pak nasytí dobře provařenou žabí polívkou.
Jako, ze nekdo bude mit na to, zivit 4 e-auta, jo? Jedine mafian.
Sysop: tak to ani dnes slušnej a poctivej člověk nemá šanci na 4 auta vydělat.
Mám jich deset…
Panelákovej Pičus: však to říkám. Pasák není „slušnej a poctivej člověk“. Určitě ne ve slovníku dělníka z kolbenky.
Ak sa myslí „nové“, tak teoreticky to môže byť pravda (i keď IMHO nie každý úspešný podnikateľ je nepoctivý, to je taký socdemácky závistlivý kec), ale v pôvodnom zadaní toto obmedzenie nebolo. Ja som mal niekedy aj 5 áut (kým som si uvedomil, že na „veteranistiku“ nemám dosť času), a poctivý som niekedy až nadmerne.
Půjčování je z povahy věci bezplatné…
Placené „půjčování“ je totiž pronájem…
Takže „půjčovna“ (čehokoliv) je pojem nepřesný, byť obvyklý, srozumitelný a tudíž praktický…
Nj, on je to vlastně pronájem. Ale čeština to má tak holt zavedený. Žádná pronajímárna neexistuje. A podnik řídí ředitel, ačkoliv logicky vyplývá, že ředitel ředí, zatímco řídí řiditel.
Jeste za druhe valky byl pan ridici. Nevim, kde se vynoril ten, co dela s redidlama.
Je to prý staženina z původního staročeského (?) řěditel…
Slovenčina dodnes rozlišuje „riadiť“ a „riediť“…
Ze jdu okolo :-) Sdileni nahodou muze byt docela fajn a prinosna vec, pokud se sdili v kruhu lidi, kteri jsou normalni, i dealne k tomu pratele…
Na chate to mam tak daleko, ze trebas se sousedem dobrovolne sdilime i zumpu a v pohode to funguje :-)
Lojza:
Ahoj Lojzo!
Přesvědčil jsi mě opět o tom, že nechápeš podstatu sdělení a jen papouškuješ.Nemáš evidentně vlastní názor.Tak Tě přesouvám do oddělení fádních a nudných pitomců.To není ignore.To má doživotně obsazené corona.
Zdravím Tě srdečně a ať Ti dupou králíci!
Corona Corona, kde vlastně je? Na dovolené?
PP:
Spíš bude po bouřce bez proudu a hrabe se v pojistkách.Zkoumá dráty v křemenném loži.
Jojo, svodice mely mejdan. Zena jela vcera na druhej barak a taky jsem delal pritele na tydlifonu.
Čistě technicky u té žumpy nejde o sdílení, ale společné uživání, pokud ji teda nevlastníte napůl.
Jinak ano, sdílení nemusí být špatný model. Záleží na lidech. Nesmí to bejt vychcoši.
No, to je takove komplikovane, ale da se rict, ji tak nejak vlastnime…jak to vychazi :-) A vyvazet ji nechava tak nejak ten, jak to zrovna vyjde, obcas si vezme od toho druheho nejake penize, obcas ne, tak nejak…dohodou :-)
Ale tak sdileni a spolecne uzivani mi prijde misty jako totez.
Ale asi uz chapu, ze se sdilenim mysli spise neco, co sdili vice lidi? Nevim, od nekterych lidi se to uz asi nedozvim, protoze jsem kamsi presunut…
Lojza: není to o počtu sdílejících, ale o vlastnickém právu:
– sdílení = společná věc, kterou všichni zúčastnění částečně vlastní (např. jste žumpu koupili na půl)
– společné užívání = společně užíváte něco, co patří jen jedné ze stran (např. žumpa je sousedova na jeho pozemku, ale máte tam svedený odpad)
Zmatek v pojmech dělají progresivní blbečci, co si myslí, že „sdílené auto“ není to, které si koupili s kamarády dohromady, ale to, které patří jednomu z nich a ostatní mu za používání platí. Říkat tomu půjčovna je fuj a dotace na to taky asi nebude, ale když se tomu řekne „sdílení“, je to hned moderně správně a blbeček nemá „auto z půjčovny“, ale „sdílené“. Much better!
Tak.
Aha, njn, je v tom nazvoslovi trosku zmatek. Ja kdysi zazil, ze jsmy byli parta kamaradu a jeden z nas byl vyznamne bohaty, a my ostatni jsme byli socky, a tak on obcas „dal do placu“ neco, co jsme pak pouzivali vsichni, i kdyz to vlastnil formalne on. Tak to bych taky nevedel, jak tomu teda rikat :-D
Jinak si nejsem zcela jisty, ze ten tvuj priklad zcela sedi, ale radsi se v tom nebudu stourat, ostatne uz takhle jsem oznacovan jako kde co, tak to nebudu resit…
Lojza: Není to tak, že společně užíváte žumpu a díky tomu můžete sdílet hovno?
Spolecne uzivani zumpy je hovno sdileni.
Já to pochopil tak že mají jednu společnou televizi.
Jo, televize je na vstupu, žumpa výstup.
Pokud naladis Novu, mas 2v1.
Což úspěšně vylučuje masové použití, o kterém píše Forge.
To je tak když si woke novodobí komunisti chtějí ten svůj komunismus hezky onálepkovat tak začnou vykrádat slova, která se pak nedají normálně používat.
A stejně si nevrzneš!
Nachhaltigkeit je novinka i v nemcine, roztrhl se pytel s vyklady, je jich jako vyznavacu Nostradama. U nas v baraku dokonce vzniklo pracovni misto presne pro tento ucel. Mladej typek ma na starosti udrzitelnost, nikdo nevi, co to znamena, ale pro urady vykazujeme aktivitu.
Udržitelnost je o narvání do popelnic. :-)
https://www.youtube.com/watch?v=nK8P4G89TZA
Sysop: kdybys mě vytáhl „na pohovor“, tak to poslední, co si představím, je „brainstorming“. U mě je rozdíl v tom, že těmi předsudky o „anglických výrazech“ netrpím, anžto jsem skoro všechno slyšel nejdřív v angličtině a jestli existuje nějaké „české slovo“ mi bylo fuk, neb jsem ho nepotřeboval. Jak napsal shane, on ten brainstorming žádný ekvivalent nemá, takže ani nemáš pravdu v tom, že pro to „bohatě stačí místní jazyk“ a naopak snahou tomu říkat nějak „česky“ v tom děláš zmatek. Vlastně nevím, proč si hraješ na Palackýho, doba klapkobřinkostrojů a nosočistoplen je snad fuč, ne?
Ja se nesnazim veci pocestovat, nebo ponemcovat, spis se vyhybam tomu, pouzivat pro kazdou kokotinu specialni vyraz, protoze pokud neco anglictina vyborne umi, pak je to presne tohle. Kazdou drobnou odchylku cehokoli presne popsat vlastnim slovem. Necitim holt potrebu tohle nejak delat. Navic, ona existuje mezi beznym lidem urcita averze vuci lidem, kteri pouzivaji prehrsel anglickych vyrazu, protoze vetsina lidi proste nema vysoke vzdelani a berou to jako povysovani se.
Moje potomstvo se uci na same jednicky a tim padem jsou pro ostatni ‚sprti‘, ackoli doma se vubec neuci nejradeji by furt lezeli u mobilu, nebo PC. Nema smysl vetsinu presvecovat, protoze vetsina ‚by se na to mohla vysrat, sak trojka je prece dobra znamka a kdo se honi na vic, je sprt‘.
Podobne, kdyz budu zonglovat s temito vyrazy, jako kolegove s MBA, budu zarazen do kategorie ‚kokot, co si na neco hraje‘. S lidma se musi umet vyjit. Takze bud lidi svolam na Termin, nebo Besprechung a dal to neresim. Obsah obvykle byva soucasti terminu v Outlooku, takze kazdy vi, jestli to bude Schulung, Meilensteinerstellung, Brainstorming, nebo co vlastne.
Hele, oni nejsou blbi a videt Cecha, co si vozi prdel v BMW, vecne neni v praci a s vedenim si tyka, proste neni v hloubi duse nemeckeho pracovnika u soustruhu to, co by potreboval videt. Takze musim si s nima obcas dat to hnusny pivo, mluvit bavorsky, nadavat a stejny veci a nechovat se tak, aby to brali jako povysovani se.
Sysop: to bude holt tím, že pracuješ s germánama, zatímco já typicky dělám v angličtině. Takže to, co lidi kolem tebe berou jako povyšování se, lidi kolem mě nevnímají. Každej máme holt ten Řím jinej, tak i „dělat to jako Římani“ znamená pro každýho něco jinýho.
To ale nic nemění na tom, že „coaching“ není „trénink“. Mezi lidmi, kteří to znají, vypadá míchání těchto termínů úplně stejně blbě, jako když budeš mluvit jak tatar s technikem. Ten používání správné terminologie rozhodně nebude mít za povyšování se a naopak, motání pojmů s dojmy bude považovat za neznalost a respektu moc nepobereš.
Cizák ve vedení, co je jedna ruka s ředitelem, je podezřelej všude. A je celkem jedno, jestli je to „ostlich untermensch“ v Německu nebo „fašoun“ v Česku.
Logicky budou anglicky mluvici chapat anglicke vyrazy lepe a samozrejme. Ja treba doted nechapu rozdil mezi hokejovym koucem a hokejovym trenerem, ale to je tim, ze jsem Cech.
Byl jsem ted ve Svajcu v FR kantonu, francouzsky umim tak akorat merci a je t’aime. Zaujalo mne ale, ze zatimco Nemci pro Windows casto pouzivaji Fenster (ne pro OS, ale pro jednotliva okna), tak Frantici proste foneticky ‚vindous‘. I kdyz treba anglicky neumeli.
Takže postaveni mimo hru ti asi taky udělá off-site v hlavě.
Já bych tomu asi neodolal, se škodolibostí sledovat tu závist germánů.
Protože oni fakt jsou povýšení. Sice jsou hodně schopní a v podstatě můžou být hrdí na svoje schopnosti a svoji píli.
Ale prostě to povyšování se je v rozporu se slovanskou náturou. Rusák když něco umí, tak se necítí povýšený nad ostatní. A to často strčí do kapsy i toho němce. Ale nemá potřebu se cítit jako někdo nahoře.
Byť teda furt lepší nafučený germán, než rakušák. Ti jsou ještě o třídu namyšlenější a houby umí. Ono stačí sledovat ty nenávistné pohledy i v tom EC rychlíku z Rakouska, když musí tamní pinkl posluhovat čechovi. To si člověk vychutná tu odplatu za „žalář národů“ :-)))
Ja to takto nevidim. Nafoukanyho kokota najdes vsude, napric svetem. V Brne jsem znal rusky mafose a ti byli blbi jak bedna kytu a pritom namysleni azaz. Naopak v Rusku jsem potkaval spis pohodovy a srdecny lidi. Podobne v Bavorsku potkavam spis pohodare, ale Nemci v Cesku se obcas projevuji nabubrele. S Rakusakama jsem nikdy problem nemel, ani v Brne, ani ve Vidni. Jednou mne akorat skoro hodinu dratovali rakousti fizli v Drasenhofenu, protoze jim prislo divny, ze mladej cucak jede do Ceska v novym Kadourovi. Ale to se da pochopit, navic chvili po kotrmelci.
Rozhodne zavist je svinstvo a spatne se proti ni bojuje. Takze laviruju mezi udrzenim ucty a nebuzenim zavisti. Lehky to neni.
Já se snažím „národnostními předsudky“ netrpět, ale vždy se objeví někdo, kdo mě je potvrdí.
Třeba sleduju jeden rakouský youtube kanál v angličtině. Vede ho docela zajímavá žába, rok narození něco málo po 1990. Chytrá, schopná, precizní, dotahuje věci do konce, velmi zručná, vzdělaná.
A pak ti najednou začne plácat o tom, jak je Rakousko srdcem a středem evropy (alpská díra!).
A dorazí to tím, že začne dělat „zprávy ze střední evropy“ pro anglicky mluvící.
To jsou v jejím podání zprávy z Rakouska a Německa. O tom co se děje 100 kilometrů od jejího baráku za českou či maďarskou hranicí, nemá nejmenší ponětí. 50 milionové Polsko rovněž odignoruje.
A to fakt není žádná tiktoková blbka, ale VŠ vzdělaná nadprůměrně inteligentní ženská, co by se dala srovnat i s o 20 let starší generací co do znalostí, fištróna, pracovitosti a schopnosti dotáhnout nějaký projekt do konce.
Prostě mi tuhle zabedněnost hlava nebere. Když si může dnes přečíst zprávy z ČR, maďarska a polska i na internetu v angličtině i němčině, kdyby si dala tu práci.
Pak neměj předsudky vůči rakušákům.
Co je to za hnusnou máničku?
Ty neznas Haharinova bratra?!?
„Screw your freedom.“ – Arnold Schwarzenegger
Toto myslím dokonale vyjadřuje dnešní dobu. Morálka je jenom ta jedna, ta tvoje.
Morálky byly odjakživa dvě. Ta osobní a ta společenská. Kupříkladu kradení je společensky považováno za nemorální, nicméně osobní morálka zlodějů jej za morální považuje. Dtto nevěra. Společnost ji obvykle odsuzuje, leč nevěrníkům to amorální nepřijde.
shane:
Právě, že osobních „morálek“ je tolik, kolik je lidí.V tom se lišíme od zvířat.
shane: tady nesouhlasím – aspoň co jsem zaznamenal, tak fakt, že je kradení-nevěra amorální byl dotyčnými docela dobře znám. Na řadu přišla různá forma racionalizace, právě proto, aby se nepříjemný pocit přebil. V jednom případě například „ten její je stejně hroznej hajzl a ona by stejně měla jinýho, tak proč ne mě“. Kdyby si dotyčný myslel, že je to OK, podobné píčoviny by neměl potřebu vůbec vymýšlet.
Dtto zloděj, i Lojza tu nedávno psal o cigánovi, co si měl potřebu své kradení obhajovat tím, že „je chyba těch lidí, že mu věřili“. A když se kradlo ve škole, tuším tak sedmička na základce, tak kluci dobře věděli, že je to špatné. Ale touha vyměnit cizí kolo za peníze a ty následně utratit byla větší. Racionalizace tehdá velmi podobná, kolo přece nebylo zamčené, tak si ho měl majitel líp hlídat a nic by neukradli.
Tj. obecně si myslím, že morální stránka věci je zlodějům i nevěrníkům jasná a proto mají tuny propracovaných racionalizací, které mají jejich aktivity učinit přijatelnými. Ti nejlepší pak dotáhnou zlodějinu na svátost (Jánošík).
Je ovšem otázka, jestli se cítí špatně, protože vnitřně cití, že fiknout cizí paničku je apriori špatně, nebo jestli proto, že se bojí následků toho, že se to provalilo.
To samý u toho cikána. Ten cikán se nemusí cítit špatně, protože krade, ale vadí mu, že ho ostatní za to odsuzují, tudíž tím zdůvodňuje, že se gadžové mýlí a křivdí mu.
Je vysoce pravděpodobné, že mezi svými, tj osobami podobně smýšlejícími, žádnou potřebu vysvětlovat nepociťuje, neboť mu v tomto směru nic vyčítáno není.
Pokud by kradení považoval vnitřně za špatné, tak by nekradl, případně opravdu jen v těžké nouzi, veden pudem sebezáchovy. Podobně jako když někdo, veden pudem sebezáchovy, zbaští mrtvolu svého spolutrosečníka.
shane: filozofické rozpravy na téma morálky a viny jsem s nikým nevedl, ale protože dotyčný byl v dané situaci singl, tak si myslím (a nahrává tomu i ta formulace obhajoby), že o případné následky nešlo.
A pokud jde o kradení, tak nerozumím, proč by někdo měl potřebu si něco obhajovat, pokud by to považoval za správné. Hlavní obhajoba není pro druhé, ale pro sebe sama, aby člověk mohl dál žít v představě, že je slušný člověk, i když zrovna krade (protože přece nekrade, ale bere bohatým, aby mohl dávat chudým).
Neobhajuje se, ale vysvětluje gadžům, že na něj nemaj bejt nasraný. Případně se snaží je obměkčit, aby dostal nižší trest.
To, že si někdo myslí, že je v právu ještě neznamená, že si není vědom toho, že někdo může mít názor opačný. Zvlášť, když je ten opačný názor zapsán v trestním zákoníku.
Jinak tohle je spíš téma k pivu, než ja net.
shane: možná špatnej příklad s cikánem, držme se těch spolužáků, co v sedmičce šlohli kolo. Že „kradou“ věděli velmi dobře i před tím, než se do toho vložila policie.
Si dejte pivo, mě se to teď ke zmrzlině nehodí:-)
Btw, můžeme to klidně otočit. Si představte, že guljájetě v parke a u lavičky najdete kufřík, v něm bude deset mega cash a kontakt na majitele. Zachováte se podle nejlepšího svědomí a kufřík mu vrátite.
Večer se pochlubíte kámošům ve zmrzlinárně 😀 a oni do vás začnou vandrovat, že jste vůl a že jste si ty prachy měl nechat.
Vy budete samozřejmě svoje rozhodnutí hájit. A teď otázka za sto bludišťáků – hájíte se proto, že víte že mají pravdu a vy jste se zachoval špatně a akorát si racionalizujete svoje pochybení, nebo bránite pravdu proti nespravedlivému narčení?
shane: a co se tím snažíte říct? Jako, že bych měl potřebu obhajovat, že jsem nekradl…?
Jinak téma nálezu peněz a vyřešení dilematu jejich zabavením bylo hezky zpracováno ve filmu Shallow grave, pokud jste neviděl, doporučuji (ale s tím, že jsem to viděl tak před 20 lety, kdo ví, jestli by se mi to líbilo dnes).
Jistě, budete se před kamarády obhajovat, že jste nekradl. Druhá možnost totiž je dát jim za pravdu, že jste hlupák, že jste nekradl.
Berte to prostě tak, že se lidi běžně hájí, když jim někdo říká, že udělali špatnou věc.
shane: máte nějaké divné kamarády i zvláštní přístup. Pokud by podobné narážky nebyly jen vtípky, ale bylo to myšleno zcela vážně, tak to poslední, co bych dělal, je obhajoba. Naopak bych začal dost přemýšlet nad tím, jestli jsou to ještě moji kamarádi.
Šmarjá, to byla modelovka. No tak nic.
shane: a v rámci té modelovky bych se nějak zachoval, ne? Snad to není špatně jen proto, že jinak, než Vy ;-)
Jako tresinka na hovne pak muze byt, ze prijde hodny policista rict, ze pan toho kufriku rikal, ze tech mega v tom mel jedenact…
…a pak si clovek fakt rekne, ze se na to mel vysrat a radeji to nevracet. Plus, tohle muze rict jen nekterym kamaradum, ale rozhodne ne manzelce.
Sysop: našel jsem kdysi před barákem peněženku, byla někde u popelnic nebo na popelnici (vynášel jsem smetí). Peníze v ní nebyly, ale byly tam doklady, tak jsem to víc prohrabal, našel telefon a dovolal se majiteli. Místo spokojeného týpka, že kvůli mě nemusel řešit výměnu občanky a další radosti dorazil pičusek, co měl kecy, jako kdybych mu to ukrad já a tvářil se, že jsem z toho určitě sbalil všechny prachy. Přitom mu to šlohli úplně jinde, než jsem to našel, už jen z toho by člověk s alespoň průměrným IQ mohl poznat, že jsem mu to nevzal já, o faktu, že přijel k nám domů nemluvě. Pro dobrotu na žebrotu, říkal jsem si tehdy, že jestli ještě někdy něco takového najdu, nechám to tam ležet, byť případný další okradený by pykal za kreténskost někoho jiného. Zatím k tomu ale nedošlo a je to dávno, takže kdo ví, co bych udělal dnes.
To Shane & Fatdwi:
Vy jste jistě oba dva četli Švejka a víte, jak se má nakládat s poctivými nálezci čehokoliv. A jak dopadnou ti, kteří důsledky svého konání neunesou. Či se o tom někde pochlubí. A jak se zachovají ztráceči.
Já vím, že zde je ta kniha zatracována, zejména od ocs. Jenže…
Kdyby tam bylo od 100.000,- výše a bez kamer, nikdo to nevrátí. Bušení v prsa tady lze předvádět, praxe by byla jiná.
To jenom že jdu okolo.
To si tak myslíš, že Tě nikdo nevidí . . .
https://www.irozhlas.cz/regiony/pri-nalezeni-penezenky-kterou-nevratil-ho-natocila-policejni-kamera-hrozi-mu-az-rok-vezeni_201305061726_kbrezovska
misaka: jakou potřebu jste saturoval tím, že jste nám řekl, jak byste se zachoval?
Ja bych to asi priste vratil zase. Stalo se mi, ze jsem daval ve meste u hytlermarketu potomka ve vaju do auta a dal si prkenici na strechu. Nikdy tohle nedelam, tehdy jsem to udelal a prave proto, ze to nedelam, jsem ji tam i nechal. Doma jsem zjistil, ze je fpici, prehral jsem si to a zajel z5 ke kramu. Samozrejme, nikde nic. Rano jsem ji nasel hozenou pres branku na travniku, v ni vsechny doklady i hotovost (mix cesky+ojra, radove patnact tacu). Nemel jsem moznost ani podekovat.
drobná poznámka: racionalizace vlastního chování není omezena na nějaké etnikum nebo sociální vrstvu, třeba ausgerechtet v téhle žvanírně je zhusta racionalizováno opovážlivé spoléhání na milost boží (tj. pohyb po silnici vyšší rychlostí) nebo zásadní chyby v životosprávě.
a souzení druhého podle sebe; různí lidé mají různou morálku a různou potřebu svá selhání maskovat a racionalizovat – jeden je schopen při drobném opomenutí skákat pro vlak, druhý ojebe a podvede koho může a lže i o tom kolik je hodin a klidně spí a pekla se nebojí.
Souhlas. Řekl bych že racionalizace = co chce člověk udělat, to si (následně) rozumově zdůvodní, je naprosto běžná věc. A často to nemá ani negativní, ani pozitivní konotaci (tady mě žádné hezké české slovo nenapadlo)
To jsou s ctrl samé ptákoviny děti. :-) Nebo ne?
Pijack
28. 8. 2023 09:34
Odpovědět Pavel z Moravy
Nebuď takový pesimista 🙂 My dostaneme sice pořádně po držce, ale Evropa se dřív nebo později rozpadne a západ ovládnou muslimové. To je přece dobrý začátek, ne? 🙂
2
-2
Odpovědět
Pavel z Moravy
28. 8. 2023 10:37
Odpovědět Pijack
Nu, my jsme to doje.bali sami. A kdo to nechce pochopit zaplatí. To není na tebe ani na zdejší diskutéry, to je prostě skutečnost vidění této populace. Včera jsem se ptal svého 50 letého syna mých názorů, tak co, jak vidíš vaši generaci, je schopna se postavit za národní obrození a normalitu ve společnosti. Jeho odpověď byla jednoznačná. Ne, oni jsou úplně někde jinde. A to sedí ve firmě s několika kolegy inženýry přibližně stejného věku a jak sám říká, raději se již ani nebaví. Asi nemusím říkat proč. Tyto informace mám ze zdroje vlastního syna a já sám poslouchám a vnímám. A iluzi o tomto národě si tedy žádnou dělat nebudu. Lhát do kapsy si nebudu a jsem spíše realista, ale vychází z toho potom pesimismus. Bohužel kamaráde, nemáme na to, to napravit, není zde nikdo, kdo by upřímně chtěl tomuto národu pomoci. Všichni se soustředí pouze na své zájmy. Žižka zde není a kdyby náhodou byl, lid ho znectí. Ty to musíš v Brně vnímat velmi intenzívně, já se narodil ne tak daleko od Brna, my z těch malých měst, nyní žiji na severu přece jenom nejsme v zajetí těch manýrů jak panstva velkomožného pražského či brněnského.
3
0
Odpovědět
sergej
28. 8. 2023 13:05
Odpovědět Pavel z Moravy
Sorošbendu. A teď už aktivity v evropě prý s tiskárnou sázek na krize utlumí a napře je prý do činy. Tady to už naprogramovaní formanti destrukci dokončí zvlášť když jim nebude sypat do korýtka a když vyžranov vývratov žije z podstaty toho co vytvořili poválečné generace dětem a tržníci zdefraudovali v niveč a vše už vyhulili i s “pyjalalisty či pyráty” a jedou na dluh dluhového otroctví dětí které nejsou. Jednou a možná brzy dají cedulku – korporace česko v exekuci. A budou se vám smát že pohledávky v firmě připraví čechy o všechno a dva milióny? „swidomých tady se vám budou smát protože jich se exekuce vyhne trotlové.
3
0
Odpovědět
sergej
28. 8. 2023 13:17
Odpovědět sergej
https://www.youtube.com/watch?v=Z-Y_0FQYtXc
1
0
Odpovědět
Z
https://www.pokec24.cz/nezarazene-de/zadatele-o-trvaly-pobyt-si-maji-zkousku-z-cestiny-platit-projedna-to-vlada/#comments
Tady je se Stiborkem rozhovor. Asi to Seznam upravil tak, jak se mu to hodilo, ale přece jenom to vypadá dost divně.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-nejdriv-zapiral-pak-obratil-prectete-si-jak-sef-ikemu-mlzil-o-svem-byznysu-235457
Když už si Válek (nebo kdokoliv jiný) dosazuje někam svého člověka, tak by měl ten člověk alespoň navenek vypadat trošku důvěryhodně.
A že vyhrál výběrové řízení? Na objektivitu výběrových řízení snad ani nikdo nevěří.
Zajímalo by mne, proč si pan ministr Válek už konečně nenechá odstranit ten novotvar uprostřed čela?
Je to opravdu z hlediska medicíny neřešitelný problém, nebo jenom jeho strach ze zákroku?
Celý život pracuje jako lékař…kdyby byl na vozíku, je mi to jedno, měl třeba úraz nebo smůlu, těžkou chorobu…
Ministr zdravotnictví…
A ministr Blažek, ten taky.
Já kdybych se dostal na post ministra zdravotnictví, tak si nechám tělo vytunit tak, že by mne vlastní matka nepoznala.
Zaklad asi bude mit dost analnich otvoru pro uspesnou vyteznost funkce.
Čekni nás! 🙂
Přátelé, představujeme nový diskusní a linkovací portál https://cekni.to – naším cílem je vytvořit co nejrozmanitější zájmové komunity a umožnit v rámci nich i mezi nimi svobodnou diskusi bez algoritmů a bez cenzury, jako alternativu k Facebooku na Slovensku a v Čechách.
Navíc jsme bez reklamy, podporujeme anonymitu (registrace je možná bez emailu) a běžíme na open source.
Čekněte nás! 🙂
Sup s tebou do ignore. Doporucuji vsem.
Abych něco čeknul, musel bych nejdříve vědět, co to znamená.