Nevojenské důvody, proč NATO neporazí Ruskou federaci - zpět na článek

Počet komentářů: 1 072

  1. Výborně, Ivánku…

    Pouze jedno doplnění: pro Rusy je Ukrajina naprostá priorita, vitální zájem číslo jedna.
    Z mnoha důvodů – etnických, historických, geografických, emocionálních. Mohli ustoupit ze střední Evropy, tady ne.

    Pro Amíky je to jen místo na mapě, kde můžou vysírat geopolitického soupeře. Podle toho to dopadne, banderovcům gratulujeme a posíláme klíčenku.

    1. Nejenom pro Amíky…i pro zbytek Evropy na západ od Slovenska je to jen jeden z bývalých fragmentů CCCP ze kterého proudí zedníci, bouchači a kurvy.
      Ani jeden Němec na Ukrajinu nepůjde pod praporem NATO padnout, ostatně dobře ví, co praděda vyprávěl.

      1. Tím bych si nebyl tak jist. Za posledních deset let prokázali Němci tolik sebevražedné idiocie, že klidně do toho dněperského masomlejnku nastoupí, se zpěvem a máváním fangličkami.

        1. To si nemyslim. Naopak hodne jich podava za posledni roky v BW vypoved. Bundestag z toho ma zamotanou hlavu, ze objednava hypasupa tanky u Rheinmetallu, ale nebude do nich mit ani ty tehotny tankistky. A kdyby naaahodou prisel BT s napadem o nejake mobilizaci, tak ho tentokrat vypalej Nemci sami.

          1. Je třeba nabrat machometány, těm bojovnost nechybí…
            Ostatně už před lety jsem četl titulek z pražských médií v blízké budoucnosti: Generál Nguyen odrazil turecký útok u Rozvadova…

            1. Machometani zatim kragluji Germany, Rusa se asi bojej.

              1. Povšiml sis, Sysope, co se teď odehrálo v té Machačkale?

                A není to poprvé, před pár měsíci tam byl „drobný incident“, kdy islámská lůza obsadila letiště a hledala jakési údajné Židy, kteří údajně přiletěli z Tel Avivu, aby je mohla zlynčovat.

                Oba incidenty měly společný prvek – zásah ruských jednotek přišel až za řadu hodin. Jako by tam už neměli dostatek lidí lokálně a museli přisunout jednotky z jiné části RF, patrně na větší vzdálenost.

                Což mě moc nepřekvapuje, vzhledem k tomu, kolik lidí z OMONu, SOBRu a Rosgvardie zařvalo v počátečních fázích jisté speciální operace.

                1. Nene, tohle mi uniklo.

                2. Taky ta prodleva mohla byt zpusobena ztratou sympatii Netanjahua v Kremlu.

                  1. Jenomže oni to nebyli Izraelci, ale ruští občané evakuovaní z Izraele, když začala válka s Hamásem…

                3. „kolik lidí z OMONu, SOBRu a Rosgvardie zařvalo v počátečních fázích jisté speciální operace“

                  Svinská banderovská pakáž a zasraní Američani. Ti první už svou odměnu dostali a Amíky to čeká. Doufám, že to k té občanské válce doženou. Aby si na vlastní kůži užili co rozsévají po světě.

  2. Respekt.

  3. NATO do konfliktu přímo nevstoupilo. NATO tedy Rusko neporazi, protože s nim neválčí. I dodávky zbraní jsou pravidelné jako menses klimakterické ženy. Viz předlouhé trumpování v kongresu.

    Je dobře si připomenout:
    1) Ukrajina Ruzzostánu nepatří.
    2) Ruzzostán se snaží z Ukrajiny ukrást co nejvíce.
    3) Válku začaly ruské kurvy
    4) Rusko (nyní Ruzzko) si Ukrajinu mohlo hospodářsky naprosto podmanit za zlomek ceny zdrojů zmařených v ruzzké válce
    5) Ukrajinci budou nenávidět Ruzzohnídy do morku kostí nejméně dvě generace
    6) Ruzzko se dlouhodobě připravilo o příjmy. Plyn můžou prodávat max Číně a Čína Ruzzaky drží pekelně za gule. Za ropu dostávají také mnohem méně, než by mohli, kdyby s ní mohli obchodovat volně.
    7) Ruzzko, nyní oslabené se stane lacinou kořistí Číny.
    8) NATO se rozšířilo a přímou hranici s NATO má Ruzzko nyní nejdelší v historii. Druhé největší ruské město je prakticky na hranici s NATO.

    Ruzzko to s válkou těžce, pretežce posralo. Cena za kousky Ukrajiny f edici „Na cimpr campr“ je obrovská. Číňan ještě na Ruzzku pořádně nezačal hodovat, z toho směru přijde ruzzku ještě hodně mastný účet.

    1. A to je pro nás výhra, ty kokot dreveny?
      Průmyslová Čína vyfutrovaná surovinami Sibiře? Pak bys měl doufat v rychlé ruzzzké vítězství a geopolitickou suverenitu vůči Kitaji i celé té bandě jižních čmoudů a negrů.

      1. Čínská lidová republika bude po anexi ruzzka neporazitelná.

        Kokote, na rozdíl od vás ruzzoidů a lízačů čínských žluto-hnědých prdelí si fakt nemyslím, že by to bylo dobře.

        1. @ TenSSor

          Dobrý večer pane TenSSore. Vidím, že jste nám opět nezabral a máte silný výtok. Tak si vezmem heZZky pilulku navíc a přebalíme prdelku. A už SSpinkat, nebo zavolám paní doktor a ta se bude zase zlobit!

          1. Pouliční podvraťáci a odříkloakani mají internet. Bohužel.

            1. @ TenSSor

              Když budeš hhodnej, tak tě vrrchní seSStra pustí na net i jjindy, než jen v nnneděli.

        2. Tak proč jste to k tomu dovedli?

          Rusko živící a technicky podporující obrovskou armádu severní Koreje.
          Rusko vyzbrojující islamistický režim v Persii a jejich kamarádíčky z Jemenu.
          Rusko sdílející bojové zkušenosti s čínskou lidové-osvobozeneckou armádou.
          Rusko jako stálý členy RB OSN s právem veta škodící, kde bude moci.
          Stál ten prohnilý, zadlužený, demograficky kolabující ukronacistický režim za to?

          1. Vyjma té Persie a Jemenu se dělo vše i před ruzzkou válkou.

            OSN je organizace post mortem. Není mi jasné, co byste navrhoval, aby RB nebyla Ruzzakstánem blokována.

            Stál spojencům režim válečných štváčů v roce 1938 za to při podepisování jistě dohody ve Führerbau v jistém nejmenovanem bavorskem městě?

            1. Kimové a ajatolláhové Západ nenáviděli a škodili dávno před majdanem i před II/2022. Teď mají na své straně 140m velmoc s neomezenými zdroji a hlavně s technicky vzdělaným obyvatelstvem. Víš, že Ruzszszszsko vychovává každý rok stejně inženýrů, jako dementní otec ve Washingtonu? Při třetině obyvatel, jen nenechali vzdělávací systém zdegenerovat jako anglosasové. Jistě není každý z nich Tesla nebo Edison, ale určitě jsou pro válečné úsilí použitelnější než absolventi fakult zbytečných věd nebo fakult hledání smyslu.

              Mnichov se současnou geopolitickou situací nemá nic společného. To spíš roky 1912-14.

              1. Zdrojovat to o počtu studentů technických škol v Russákově a v USA nechci.

                Fakt je, že Rusové mají potenciál a téměř vsichni, které jsem potkal během pracovního života byli velmi dobří. Naštěstí jen málo z nich byli Ruzzáci.

                Záhadou je mi, že Ruzzko nedokázalo intelektuální potenciál svých občanů využít. Pozitivně využít. Pár oborů, ve kterých jsou špička… Donedávna jsem si myslel, že mají špičkové některé zbraně, ale to už si moc nemyslím.

                1. „nedokázalo intelektuální potenciál svých občanů využít“

                  Tak to je záhadou nám oběma, ale i Rusům samotným :-)

                2. „Záhadou je mi, že Ruzzko nedokázalo intelektuální potenciál svých občanů využít. Pozitivně využít.“

                  Přemýšlím, kde ČR dokáže využít potenciál svých občanů?

                  Čím dál více Čechů se uplatňuje v rostoucím průmyslu, vývoji high-tech, českém strojírenství, české elektronice, českém chemickém průmyslu, ve výrobě investičních celků, …

                  Napovíte mi?

              2. Kolik těch absolventů tam zůstane? To je ten problém.

                Při jisté konferenci pořádané matfyzem na dost obskurní téma se tam sjelo cca 200 matematiků a polovina z nich, bez nadsázky polovina, mluvila rusky.

                Jenže z RF samotné přijeli ČTYŘI. Ten zbytek z USA, Francie, Izraele, Brazílie, Mexika (Quintana Roo!), Itálie, Španělska, Británie, Thajska, pár dokonce z Brna.

                Podívám-li se na Silicon Valley, Rusů se tam jenom hemží.

                1. To je samozrejme. Uvidime, jak to bude dal. Jestli pak ti Rusaci nebudou litat z Ciny.

                  1. Ze strany Číny by bylo logické, aby se je snažila nalákat.

                    Jenže Čína má zároveň bohatou tradici nedůvěry k různým „cizákům a barbarům“, které střídavě se skřípáním zubů nějak toleruje, a střídavě vyhání a šikanuje. Za covidu zavedli taková pravidla, že to jednoznačně působilo jako snaha odradit cizince od cestování do Číny (anální testování na letišti).

                    Je otázka, čemu dají přednost. Cizinci jsou pro ně podvratný živel a táhnou si s sebou podezřelé myšlenky.

                    1. Nez si vypestuji dost domacich mozku, budou Rusaci dobri.

                    2. Čína má vypěstovaných mozků už teď tuny. Číňanů je 10x tolik než Rusů a posledních cca 20 let se vysokoškolský diplom považuje za standardní výbavu mladého člověka pro lepší život.

                    3. To se považuje v každém státě, který 1) něco vyrábí, 2) jejichž univerzity jsou kvalitní.

                      Kdysi to platilo i pro Čechy.

                      Ale ve státě, kde se vše rozkládá a ničí – a to je hlavní zdroj ekonomiky – např. v ČR – není univerzitní diplom ničím. Tunelování, ničení, woke aktivismus, progresivismus, radostní likvidace průmyslu ve jménu ekoterorismu či protiruské nenávisti – to vše jsou symptomy, že mladý člověk se znalostmi je nula v takovém státě.

      2. tydle vypalaný dementy vůbec neřeš, dyby ten kokot měl ponětí, co se děje třeba v Africe a kde všude co aktuálně po převratech proruský síly zabírají…RF bude společně s rejžema diktovat cenu drtivé většiny všech komodit vod rud přes čistý kovy, základní produkty těžkýho průmyslu, hnojiva, obilí atd. a všici ty západní zkurvenci za chvílu budou rádi, dyž se budou mít před nasranejma lidma kam schovat a pokud JENOM prohrajou volby a pudou svinským krokem vod válu

        (apropo, vono to tam zdaleka není tak horký a i kdejací ti zmrdi se točí podle větru jak korouhvičky, momentálně se všici snaží narvat do rejžáckejch prdelí jak jenom hluboko to pude, to jenom tady fyjalistánská banda zkurvenců pakuje místní producenty všeho i z toho mrzkýho zbytečku trhů, kde se po 30 letech eště udrželi, což okamžitě zápaďáci svejma miliardovejma dodávkama zabírají, počínaje žrádlem a konče vším vostatním)

        1. My máme hovnoty :-)

          1. a co za ně pořídíme, hovno? :o)

            1. Hovno, a jeste budeme brzy v prdeli. 2v1, no nekup to.

            2. Pořídíme za ně pocit nadřazenosti, že jsme morálnější než ti bez hovnot.

      3. Mezi touhle Tenzzorovou snuskou lzi a nesmyslu byl jede bod zajimavy: Ukrajinci budou nenavidet Rusy po generace. Nenavideli Cesi Americany za vybombardovani Plzne? Nekteri asi ano. Jinak pochybuju.

        1. už nekolik měsíců se i v baštách nacistické chochlovské svoloče jako Lvov aj. lidi staví brutálně na vodpor dalšímu nahánění vozbrojenejch sběračů chudáků co by šli za kyjevskou juntu chcípat na frontu, nebojsa, lidi moc dobře ví kdo je jaká kurva, jednotky z posledních kol mobilizace se už houvně vzdávají a doslova utíkají na ruskou stranu, pže azováci už jsou z větší části zlikvidovaní nebo jim nemajou čím střílet do zad

          nakonec, vyjma těch největších zmrdů, eště většina ráda přejde na stranu RF; pravděpodobně dojde, po urovnání rozdělení území, k masivnímu stěhování zbylé chochlovské svoloče na západ, kde ovšem zůstane vyjma památníků pro různý ty náckovský řezníky naprostý hovno, a ten zbytek zůstane na východě

          1. To psali na aeronetu? Nebo jiné gumomozkove stoce?

            1. Zda se ti to nepravdepodobne? A kdo si myslis, ze je dneska na Ukrajine na strane banderovcu? Obrovska ruska mensina urcite ne. Madari, Rumuni, Rusini, Polaci a ostatni, po kterych se banderovsky nackovsky rezim taky vozil cela desetileti taky ne. A tech par „cistokrevnych“ chochlu z Kyjeva a okoli to nevytrhne.

              1. hlavně si tak nejak zvykli ždímat ty vostatní a to i dyž ti chcípali na frontě, aby voni se mohli centru chochlistánu dál děvkařit a tančit si tam, a dyž teď dochází na ně, pže už opravdu není kde jinde brát a voni už nemajou na ty stále větší úplatky, tak je najednou zle a pod diktátorem se začíná kejvat židla :)

            2. cotoe, tam si chodíš pro notičky?

          2. Hezký příspěvek, tak nějak srdcařsky shodný s tím ,co zde bylo k vidění již krádce po začátku SVO, kterak se již ukrajinský lid těší, až bude osvobozen svými východními bratry, kteří vymetou tu odpornou banderovsko-nacistickou juntu, co se zákeřně dostala k moci Majdanem (pomajdanovské prezidetské a parlamentní volby, jsou jenom výmysl iluminátů).
            Sice se to tak nějak zatím nesplnilo, ale každý den k tomu dojde a kozáček se bude tančit všude.

            1. Nesplnilo? Pravda, oficiální data ze sčítání obyvatel Ukrajiny sice nemáme, ale podle kvalifikovaných oodhadů ze země uprchla zhruba polovina obyvatelstva, z nichž větší část uprchla právě do Ruska…

              1. Prej je to sul nul. Do RF a do EU pry prakticky stejne. Asi kazdej zdrhal, kde mel nejaky pribuzny, nebo znamy.

                1. Paraziti do EU, v Ruské federaci by si tak nežili.

        2. Prenatále, v čem jsem lhal? Američani bombardovali Plzeň jen tak? Chtěli nás obsadit, vymazat českou kulturu a připojit k USA, abychomz toho blabolu udelali analogii?

          Ale beztak jen postekáváš, jak pouliční podvraťák…

          1. Jasně že ti amícký kripli bombardovali Plzeň jen tak. I Prahu. Bylo po Jaltě. Věděli, že bude mimo jejich sféru vlivu. Zbavovali se tak konkurence. Jako debil ses narodil, nebo ti to někdo udělal během tvého mrzkého života?

            1. Kontrolní otázka: A proč rusáci vybombardovali boleslavskou Škodovku 3 dny před koncem války? Nebylo taky po Jaltě?? :-)

              1. Protoze Rusaci jsou prece svine proradne a nechceme s nima kamaradit. Zato Americane jsou nasi kamaradi, protoze nas bombardovali demokraticky. A to je prece neco uplne jineho.

            2. Mmch. při náletu těch „ami kriplů“ zhynulo v Pilsen cca „jen“ 70 lidí neb 2 dny předem letáky varovali, že tu poslední funkční německou zbrojovku budou bombardovat + BBC toto varování opakovaně vysílala.
              Do Boleslavi vlítli rusáci zcela bez varování naposledy 9.května a odsralo to 450 lidí.
              Včil mudruj … :-)

              1. Ale to byly sovětské bomby. Tolik obdivované místními podvraťáky. V Boleslavi i tak zemřeli nějací banderovci, náckové…

                Ruzzké bomby vraždí jen nácky (postulát, nepochybovat!!!) Někteří se stali nácky post mortem.

              2. Bodejt, 70 lidi, to je uplny hovno. Ze se tim vubec nekdo zabejva.

                1. ČSR měla za druhé světové války 350 000 obětí, včetně Holocaustu a bez Skopčáků padlých v řadách německých ozbrojených sil, které nikdo nepočítal.

                  Ano, v tomto kontextu bylo bohužel 70 obětí v Plzni úplné hovno, Sysope. Národ vystavený takovému krveprolití to vnímá jinak, než kdyby se něco takového stalo v úplném míru, kdy i trojnásobná vražda otřese populací.

                  1. V Lezacich bylo zabito lidi jeste mene a presto se o nich mluvi.

                  2. Když zabíjí USA, je 70 lidí úplné hovno. I kdyby zabili 100 tisíc, bylo by to hovno. Protože to je USA, a ti mohou.

                    1. Co to tak leta sleduju, tak v souvislosti s cizima mrtvolama jsem u Amiku (politici, vojaci) nikdy nezaznamenal ‚yes, we can‘. Oni proste cizi mrtvoly neresi. Muzes mluvit o deseti mrtvych, nebo deseti milionech, proste pokud nejde o mrtveho Amika, tak to neni tema k debate. Proste nezajem. Ja vim, ze vysledek je prakticky stejny, ale ten pristup je, kupodivu, trosku jiny.

                    2. USA se považují za nadlidi, a zbytek světa je pro ně naprosto nezajímavý a nestojí vůbec za zmínku ani za pozornost ani za pocit či emoci. Proto také je v USA tolik řešení rasismu, neb některé skupiny v USA to řeší dle „podle sebe soudím tebe“.

                      USA má vládnout světu, to je největší dobro pro svět. A zbytek světa je jen nezajímavý dobytek pro zájmy USA. Maximálně řeší, jak silově ten zbytek světa domluvit.

                      USA občané nerozumějí otázce „co když někdo nesouhlasí s tím, co dělá USA“. To je pro ně utopické stejně jako když se Humphreyho z Jiště pane ministře někdo zeptá „co kdyby se zrušil počet úředníků“.

                      Na rozhovory typu: „Já jsem ze střední Evropy.“ „A kde ta střední Evropa v USA leží?“ už jsem si zvykl. Dnes to řeším tak, že bydlím kousíček východně od Londýna, a je klid.

              3. Máš to blbě. Zaprvé – ruSSáci nebo ruZZáci (zeptej se Tenzora co je v módě). Zadruhé – sověti.

                1. Musis to rozdelit. Ti, co osvobozovali Cechy a Moravu, to byli Ukrajinci. Ti, co bombardovali Pardubice, to byli Rusaci. V 68 k nam taky prisli Rusaci, ale ted za Prahu v Donecku zase bojuji Ukrajinci.

            3. Tak já už fakt nevim. Pro bombardování Prahe se tu poslední dobou horuje čímdálvíc a když to někdo na konci WWII zkusil,tak je to špatně? Nebo to jen tehdy nebyli ti správní bombometčíci? Za ten pocit „na cajzly padaly bomby“ to i tak stálo, ne?

              1. Bombardování Prahy jsem tu zmiňoval jen já a nikdo jiný, ale nejen Prahy. Celý příběh zněl, že kdyby vybombardovali Prahu, Brno a Hradec Králové – dostala by Česká republika šanci se konečně zvednout ode dna.

                1. Ne, neboj, opravdu na to nejsi sám. Jen ne tomto webu vím o minimaálně dvou dalších pravidelných přispěvatel

                  1. Ne, neboj, opravdu na to nejsi sám. Jen ne tomto webu vím o minimaálně dvou dalších pravidelných přispěvatelích, kteří tvou touhu sdílí. K tomu mám jen jedno – dej pozor na to, co si opravdu přeješ.

                    1. Jestli si to pamatuješ tak blbě, jako u mě – tak je to tvá čirá fantazie, a raději to nešiř. Neb si mě představil coby Brňáka, kterým nejsem, který chce cosi s cajzly.

                      Já si nepřeji bombardování Prahy, Brna a Hradce Králové. Ale obyvatelé té trojice měst dělají vše pro to, aby se tak stalo.

                    2. Mě do toho nepleťte. Tady v Brně je nejvíc těch debilů naplavených odjinud. Stejně jako v Praze. Vyčuraný lopaty z lontu nám sem posílají svoje největší blbce, aby se jich zbavili.

            4. Oni nás zločinně bombardovali i před Jaltou, hlavně rafinérie, pod trapnou záminkou, že snad pohonné hmoty prý Wehrmachtu nějak slouží. A tu Plzen a tak, to si zase vymysleli, že se tam prý nevyrábějí hračky a zahradnické náčiní, ale prý nějaké zbraně zabíjející i jejich vojáky.
              A přitom stačilo počkat do 8.5., až Německo kapituluje, to přece bylo každému tehdy jasné, tak ani nemuseli válčit.

          2. Tak vymazání české kultury se jim docela podařilo.

        3. Plzenaci jsou vdecni spojeneckym hrdinum a kazdorocne s velkou pompou oslavuji toho jednoho padleho Americana, ktery za Plzen padl tak, ze padl ozraly ze sajtny nakladaku pri spanile jizde Plzni.

          1. Dnesk teda meleš opravdu mimořádná hovna. Btw. Nic vám nebrání si uspořádat oslavy osvobození Rudou armádou. Kluby co dělaj Rudou armádu u nás existují. I svobodovci. Akorát s tou jízdou sovětské techniky to bude horší. Pojízdný origo tanky T34 tu asi nikdo nemá a na silnici stejně nesměj, čapajev je tu snad jeden a zbytek jsou buď v rusku vyráběná americká licence (ZIS 5, GAZ AA), nebo rovnou americký dodávky.

            1. Proc? Ja nic oslavovat nepotrebuju. Uplne postaci slusna vzpominka na padle obou stran, tech 400 spojencu a 140000 vychodnaru. Nemusime zrovna delat velkolepe trachtace jak za prvniho maje.

              1. Tak vzpomínej a nezáviď, že jiný oslavujou. A nech si ty blbý kecy, že Američani měli jednoho mrtvýho, co spad ožralej z náklaďáku.
                Navíc tohle zkurvený flusání moc nekoresponduje s tou tvou proklamovanou touhou po „slušné vzpomínce na padlé obou stran“.
                Já rusáky nemám rád, ale nikdy jsem nehaněl ty padlý ivany. Za ten jejich zkurvenej režim a za to co sem po válce rusáci s pomocí místních kolaborantů zatáhli totiž nemohli.

                1. No, mne spis vzdy nadzvedne to „padli pri osvobozeni Plzne“. To uz je propaganda jak za bolsevika, jen z druhy strany. Jeste by to chtelo vytahnout toho cernocha, co ho sestrelili s Mustafou nad Lisni a rovnou muze probehnout i oslava osvobozeni Brna Americany.

                  Nemam proste rad extremy, no. Lhalo se tady ctyricet let a uz to mame zase z5, jen z druhe strany, kurva.

                  1. Plzeň osvobodili Rusové v amerických uniformách a Prahu Američané v sovětských uniformách.

                    1. …a Rusaci mohli osvobodit i Pariz a Amici Prahu.

                    2. Osvobodit Prahu amíci klidně mohli. Nebejt Eisenhowera. V době kdy byla narychlo zahájena Pražská operace stála US Army 70 kilometrů od Prahy.

                    3. Technicky vzato, Praha se osvobodila sama. 9.5. Sověti zastihli jen pár opozdilců a taky už bylo den po válce.
                      Jen pro zajímavost, Pražská operace se vedla ze severu vojsky od Berlína, protože v tý době byla Rudá Armáda ještě na Moravě.

                    4. No vsak jo, podobne, jako mohli Rusaci nakonec dat i tu Pariz, nebyt vylodeni Spojencu. Jedinej problem by asi meli, kam s tema nackama. Ti, bez vidiny americkych lagru by asi kopali do posledniho dechu.

                    5. Technicky vzato, Prahu do značné míry osvobodilo to, že Rudá armáda byla blízko. Což nacisté věděli. Nebýt toho, dopadlo by celé osvobozování Prahy zcela jinak.

                    6. Na tom něco je. V mém rodném maloměstě náckům stálo zato kvůli blbýmu vyvěšování vlajek (nestřílelo se, v městečku Němci neměli lidi) přijet z blízkého města, postřílet několik Čechů a tím se zdržet o den na útěku k Američanům.
                      Pár jich rudoarmejci díky tomu pochytali. Wehrmachťáky normálně odvedli do zajetí, esesáky zlikvidovali.

                  2. A co se ti na tom nezdá? Padli? Padli. Nějaký boje se v západních Čechách vedly. S Ostravskou operací se to srovnávat nedá, ale kvůli tomu ti mrtví nejsou o nic míň mrtví. Kdyby si rusové víc cenili životů svých vojáků, taky těch padlejch mohli mít míň.
                    Víš co dost vypovídá o přístupu k životům vojáků? Západní Spojenci měli na identifikačních známkách jména, němečtí čísla a sovětští žádný známky neměli.

                    1. Pravda je, ze padli za osvobozeni Ceskoslovenska, nebo Cech, jak je komu libo. Za Plzen ne. Tam uz prijeli jen na sudobrani. Srovnavat to s Rusakama nechci a ani to nema smysl. Byly to uplne rozdilny motivace, rozdilny podminky, vsechno uplne jinak.

                      Kdyby si Rusaci vic vazili zivotu svych vojaku, tak by s nejvetsi pravdepodobnosti nevyhrali. To oba vime. Posrali na pocatku valky co jen mohli, jak je jejkich dobrym zvykem a jedine tim mega masomlejnkem meli sanci s tim neco udelat. Plus samozrejme podpora zapadem, protoze kdyby ten podporoval jen Adu, tak by to taky nedali.

                      Nam muze bejt u prdele, jake pohnutky kdo mel a jaxi vazil nebo nevazil svych lidi. Nas vytahli ze sracek oba, jak zapad, tak vychod a tak bychom meli stejnym zpusobem na to vzpominat. Dneska se to ale preklopilo temer do srovnatelnyho, jen opacnyho extremu, nez za bolsana. Tehdy se spojenci vubec zminovat nesmeli a dneska kdyz jde delegace dat venec na hrob Rusaku, tak se nektera media muzou posrat a plivou na ty, co tam byli. Tak v cem jsme lepsi, nez tehdy?

                    2. Tak technicky vzato ani sověti nepadli Za osvobození Československa, ale padli Za vítězství nad Německem. Tak neslovíčkař.
                      Kladení pomníku padlým rudoarmějcům se dělá poměrně běžně a nikomu to nevadí. Co vadí, jsou případné proruské manifestace s tím spojené.

                    3. Jasne, ale kdyz se reklo, ze padli za Prahu, tak se pocitalo, kolik mrtvol v Pze posbirali. Brno dtto. V Plzni pri osvobozovani zadnej Amik nepadl. Tak proc kecat? Chapu samozrejme, ze se nebude slavit v Domazlicich jen proto, ze v tom okrese jich padlo nejvic. To by byla pitomost.

                    4. shane
                      24.6.2024 v 11:28

                      asi vidím jiný mrrrrrdia…ale spíš to bude tech vašich 15 metrů

                      to je ta svoboděnka, dyž vyjadřuješ nejakej názor a nekomu podporu, jo?

                    5. shane: Sověti padli mimo jiné i za osvobození Československa.

            2. většina T34 je tady nastrojená, tu líp, tu hůř, jako tigr :oD

              1. Nenastrojenejch je furt jako sraček. Akorát to nejsou origo válečný, ale poválečná československá licenční výroba. Vypadaj na pohled výrazně líp než ty sovětský a jsou o několik řádů líp dílensky zpracovaný. Btw, ty T34 co občas jezdí v Moskvě na přehlídce jsou taky naše výroba. rusáci je před pár lety koupili tuším v Kambodži.
                Origo sovětský T34 je k vidění u Tarantíka u Plzně.

    2. Napadnout Ukrajinu byla ta největší pitomost, jaká Putina mohla napadnout.

      Je to země s mnohem vyspělejším průmyslem, i vojenským a leteckým, mohli s nimi dělat skvělé kšefty, a vydělat prachy a konečně se dostat z těch svých věčných sraček a bídy.

      Nakonec asi slavně zvítězí, získají kontrolu nad vylidněnou, totálně spálenou zemí, kde je vše rozmláceno na sračku.
      A doma místo prosperity dluhy za válku, statisíce vdov, sirotků, invalidů a těch, co jim z války hráblo.
      Milióny lidí začnou chlastat o něco více.

      A to se všechno vyplatí.

      1. Cože?

      2. Taky nazor.

      3. To také tak vidím. NATO do přímého konfliktu s Ruzzoidem nepůjde. Ukrajina postupně vykrvaci tempem tu rychlejším, tu pomalejším, dle podpory Západu.

        Ruzzohnídy pak budou nejen tady štěstím poprdávat.

      4. sto měl pyjanistovi říct, že mohli dál pokračovat v obchodech s RF a konečně se dostat z těch sraček a bídy…i dyž s vohledem na to, jak jim to šlo předchozích 30 let, tak vo tom dost úspěšně pochybuju :D

        1. Že se jim ten majdan ale vyplatil. A hraní si na vojáky za cukráře taky.

          1. Akcie vsech peti nejvetsich svetovych zbrojovek vyrazne posilily. Tak snad taky nakoupili.

            1. Akcie firem vyrábějící rakve prosperují na Ukrajině jako nikdy předtím.

              A to nemluvím o firmách vyrábějících protézy.

              Nemluvě o firmách a nemocnicích provádějící transplantace orgánů.

      5. Hrochu, kdyby Rusáci mohli s Ukrajinou dělat bezva kšefty, asi těžko by tam obsazovali jadrné elektrárny, aby jejich zničením nemohli Ukrajinci způsobit fatální celoevropský havárie, ne?
        Všechny tyhle rusácký operace s tanky počmáraný na bílo měly svý příčiny a souvislosti. A v tomto případě to byla krom jinýho právě nemožnost dělat s Ukrajinou bezva kšefty, ale naopek nebezpečí, že proti Rusku Ukrajina použije vše, co získali v době společného spoluvlastnictví ve prospěch NATO.
        Dokud budeme Rusáky považovat za úplný idioty, do té doby nás budou muset mlátit přes ty naše nadutý držky, to je prostě jejich pohled na úplný idioty u nás.

      6. Hroch 24.6.2024 v 5:39

        „… Ukrajinu … Je to země s mnohem vyspělejším průmyslem, i vojenským a leteckým, …“

        – – –

        Jo, jo, hlavně Antonov, nyní „letecká společnost“, že…?

        :OD

    3. Další hňup důsledně vymlčuje příčiny a zdůrazňuje následky.

    4. 1. lež. Ukrajina je v souladu s mezinárodním právem součástí sovětské, po nástupnictví tedy ruské sféry zájmů. Závěry postupimské a krymské konference byly změněny toliko v otázce Německa (NDR), ostatní země stále zůstávají součástí sovětské/ruské správy, Tedy nejen Ukrajina (která se svého dílu nástupnictví po SSSR dobrovolně v roce 1991 vzdala v plném rozsahu).

      2. nevšiml jsem si, že by Risko na Ukrajině cokoli kradlo (a že by bylo co) krom západních zbraní, které ale na Ukrajinu NATOI posílá dobrovolně a vědomě se tam vměšuje do vnitřních záležitostí suverénního státu (tedy páchá podle mez. práva zločin).

      3 Válku ruské kurvy nezačaly, protože žádná válka z hlediska mezinárodního práva na Ukrajině není. Probíhá tam tzv. „speciální vojenská operace“, což je z pohledu mezinárodního práva invaze ruské armády na území svrchovaného státu. Jde o zločin, který Rusko již vyzkoušelo opakovaně (Maďarsko, Československo) – načmárají na tanky cosi bílého a tvrdí, že takový tank není zbraní, ale prostředkem zvláštního šíření práva. Není.
      Rusko, jako viník této situace a jednoznačný okupant má ale z hlediska mez. práva polehčující okolnosti, kdy subjekty, které byly Rezolucemi RB OSN opakovaně vyzvány k zajištění plnění svých závazků vyplývajících z úkonů mez. práva – smlouvy Minsk II (OBSE, Rusko, Ukrajina, Německo, Francie) na tyto své povinnosti hodily bobana a konaly v jejich rozporu posíláním zbraní, vojenských expertů a munice pro Ukrajinskou armádu. Z tohoto pohledu lze za viníky součané situace krom Ruska a Ukrajiny obvinit rozhodně i OBSE, Německo a Francii.

      4. – 5. o ničem

      6. Objemy prodejů surovin Ruskem rostou. Příjmy Ruska z prodeje nerostných surovin nerostou z důvodu výdajů na straně budování infrastruktury. Po jejím dokončení bude Rusko prodejem surovin získávat podstatně vyšší objemy peněz, než tomu bylo při jeho (částečné) závislosti na EU.

      7. vsadím miliardu eur, že v nejbližších 100 letech nestane. Není to totiž pro Čínu v ničem výhodné.

      8. ano, to jste pochopil správně, Rusko napadlo Ukrajinu mj., proto, že Rusové odmítají mít NATO, které deklaruje apriorní nenávist vůči Rusku jako základní pilíř své existence, až v ložnicích.

      1. 1) žádná ruská sféra vlivu kromě území ruské federace z hranic 1991 neexistuje. Je ta sféra vlivu právě s Vámi v místnosti nebo, kde ji vidíte mezinárodně kodifikovanou?
        2) Děti (jako nacisti ve ww2 v Polsku), pračky, území, zemědělské stroje, cokoli jde urvat. Klasická vyhlazovací a kořistnické válka, kterou se Moskalové naučili od svých bývalých pánů Mongolů a muslimů, varianta džihádu.
        3) Válku začaly ruské kurvy 20. února 2014 útokem na Krym. https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War

        1. Kdyby nebylo majdanu, nebylo by znovupřipojení Krymu. Pořád dokola. Příčina – následek.

          A velmoci mají sféry vlivu, ať je to kodifikované, nebo ne. Bylo tomu tak od vzniku států a ude tomu tak, dokud nebude jedna celoplanetární vláda jako ve Startreku.

          1. „Kdyby nebylo majdanu, nebylo by znovupřipojení Krymu. Pořád dokola. Příčina – následek.“
            – co je to za zvrácené uvažování?
            Kdyby nebylo sametové revoluce, nebylo by znovupřipojení Sudet k Německu. Rozumím tomu správně, že jakási revoluce dává sousednímu státu právo na ten porevoluční stát zaútočit a vést proti němu deset let válku, v posledních dvou letech prakticky totální?
            Není fašistické Moskálii náhodou úplný hovno do toho do politiky sousedního státu? Dobře si vás tu rusáci vychovali, teď už obhájíte vše. Ale jak to děláte, když se ze sebe nepozvracíte?

            1. DLR a LLR byly před vstupem vojsk Ruské federace samostatné státy po referendu o odtržení. Nyní jsou po žádosti o připojení, součástí Ruské federace. Pozemní vojenské operace se zatím vedou, pokud vím, mimo území Ukrajiny. Část území Ruské federace je tedy okupována VSU. Čemu na tom nerozumíš ty tupej magore?

              1. Nevim, na koho reagujes, mam ho v ignore, ale jak to tak ctu, tak si rikam, ze nekteri lidi zrejme nereaguji na tep doby. Stale tvrdi, ze Zelenskyj je prezident a stale tvrdi, ze DLR a LLR je Ukrajina.

                1. Na Ovčouna. Přemohly ho silné liberální emoce a psal něco o zvracení.

            2. Ideologicky vymytí fanatici považují fakta a logiku za zvrácené uvažování.
              A jestliže „fašistické Moskálii“ má být podle tebe úplný hovno co proti ní chystá v sousedící zemi největší světový agresor – USA, tak jak to, že ti není jedno, že se do politiky Ukrajiny montují USA s EU? Co je Amíkům do nějaké Ukrajiny?? A že realizují ve světě převraty, svrhávají „neposlušné“ vládce nebo dokonce nějaký „neposlušný“ stát napadnou ti očividně nevadí, že.
              S ohledem na teroristické útoky fašistického kolektivního Západu v Rusku proti civilistům, nepozvracíš se při pohledu do zrcadla?

      2. Současné mezinárodní právo vůbec „sféru vlivu“ jako právní pojem nezná, Integrale.

        Ne, že by na tom kdovíjak sešlo, velmoci se na mezinárodní právo ohlížejí jen omezeně.

        A ten váš výklad, že invaze není vlastně válka, je taky trochu pofiderní. Kde jste to mezinárodní právo studoval?

        1. Sfera vlivu neni otazka prava, ale moci.

        2. Žádný kodifikovaný jednoznačný systém pojmenovaný „mezinárodní právo“ neexistuje. V rámci manipulace a propagandy to používají hlavně hovnináři a presstituky pro oblbnutí lidí. Stejný rádoby chytráci jako ty. Na koho zkoušíš tyhle infantilní triky?

          1. Coz o to, on se udajnym mezinarodnim pravem ohani jeden soud v Haagu, ale blby je, ze ho malokdo uznava.

            1. Přesně.

              Jinak „mezinárodním právem“ by se asi daly nazvat rezoluce OSN a zakládací charta OSN. Ty ovšem například USA, Izrael, UK či státy EU systematicky porušují, kdykoliv se jim to hodí. Je to tedy „MP“ nebo není?

              Jediný co se dá nazvat MP je to co se všeobecně dodržuje. Tedy řada Úmluv o mezinárodním leteckým provozu a Úmluvy o mořském právu. I tam to ovšem občas hapruje. Nepřekvapivě z viny kolektivního západu.

            2. Už funguje jen mezinárodní bejkovec a devítiocasá kočka.

  4. jenom pár technickejch

    Když totiž posbíráme dohromady to, co zbylo po rozpadu SSSR, tedy současnou Ruskou federaci (dále RF), máme zde sice zemi s prakticky neomezenými přírodními zdroji, ale s hospodářským výkonem měřeným přes HDP pouze na úrovni 60% samotného Německa.
    tendle ukazatel je strašně na pyču, s ohledem na, že tam je úplně jiná cenová hladina, tak mnohem zajímavější je přepočet přes paritu kupní síly, tam sou prakticky na úrovni rajchu a je naprosto jasný, kdo koho přeskočí :) pak vychází úplně jinak i ty zbraně – různý ty hytlermoderní věci jako hypersonický střely sou sice ai na poměry RF drahý, ale dyž si vemeš, kolik jich vyrobí za cenu jedné zápaďácké antirakety, který má šanci to sestřelit jenom když jich pošlou roj a budou doufat, že jedna bude dost rychlá a stihne to, tak, no…vychází to pro zápaďáky kurva hodně blbě

    ale to nikomu nevadí, prachy se musijou točit, zbrojaři mají žranicu co tady nebyla už desítky let, a že to je celý k hovnu, komu to vadí? ovčan, co to celý platí, může držet tak hubu a krok, jinak pude do KRITu

    Osobně se domnívám, že jsme se v uplynulých 34 letech sice dopracovali ke zvýšení životní úrovně, ale zaplatili jsme za to postupnou a dobře maskovanou ztrátou samostatnosti, národní suverenity a výrobních prostředků. V českých rukou toho mnoho nezůstalo a nemyslím jen na firmy převzaté zahraničními vlastníky – už třeba ani většina schvalované legislativy nebo mezinárodní a sociální politiky není pod naší kontrolou.
    Kdyby jenom to, ale taky ten obrovskej dluh, kterej je tak ze 4/5 prožíranej na sračky a skutek utek. I ten tolik vobkecávanej vnitřní dluh je minimálně stejnej, pže základní infrastrukturní věci jsou nezřídka na konci životnosti (nebo dávno po ní), nová výstavba za ty prachy je takové kvality, že tak pětina se musí během pár let znova spravovat, hlavní je u všeho pořádně rozkrádat atd., není potřeba to furt psát dokola. Stačí se podívat na pár základních ukazatelů, třeba průměrný stáří vozovýho parku měskejch socek, železosocek (kde se to šmelí tak, že desítky let starý vagóny proženou renovací a prohlásí jako že za nový, aby se to pak za jízdy rozpadalo apod.) atd. A to stád zadlužuje v průměru už vo půl bilionu.

    Když zavítáme do soukromýho, opět, dluhy biliony, řada tzv. rekonstrukcí je tak na voko, jinak je to pomalu v havarijním stavu (a eště tomu přispívá módní utíkání od plynu k elektrice atd.), pokud se už někdo zmůže na novou nemovitost, tak za cenu zadlužení na 2/3 dostane zpravidla sračku, kterou musí řešit už v záruce, natož po ní, nebo opět můžem kouknout na stále zvyšující se stáří vozovýho parku. Většina té životní úrovně je potěmkin na dluh a všichni tak nejak mlčky doufají, že se to jako nejak samo…hovno, až pudou tlustý do tenkejch, tak celej západní kapitál (mnohdy vlastněnej západním erárem!!!!!!!), co všecko skoupil, jim to ze dne na den zesplatní a následně zebere. Ach tak zlí diktátoři jak Orbán by pravděpodobně znárodnili ty banky atd., aby lidem zachránili střechu nad hlavou, tady ta místní svoloč eště pošle armádu, aby ty zmrdy vochránila proti lidem :)

    1. *zadlužení na 2/3 života

    2. Marně přemýšlím nad tím, proč to „stáří automobilů“ je tak podstatný ukazatel – používat na něco takového aritmetický průměr je přece evidentní pitomost.

      1. Prijde na to, co se tim ukazatelem sleduje. Kazdy bezny clovek chce co nejnovejsi auto, ktere by ale melo stejne, nebo lepsi vlastnosti, nez to stare. V tomhle duchu ma ten ukazatel smysl – tedy lide musi platit neco jineho, nez aby meli na auto.

        Pak ale take muzeme rict, ze stare auto ma mnohdy vlastnosti, ktere to nove proste nema. Od nesmirovani, pres nebuzerovani na emisich po cenu oprav. Tam ten ukazatel je o hovne.

        1. v tom druhým případě je ovšem tak 98 % ovčanů přesně to, ovce, a je jim to úplně u prdele, ten zbytek se ztratí v chybě

          vostatně jakpak silnej ve svejch zásadách seš v tomto ty sám? pan bezpáteřní, co? :o)

          1. Proc, ja mam rozdeleny, co je moje auto v mem vlastnictvi a co ne. Doma oprasuju stary spolehlivy kousky a ve firme, zcela logicky, mam novy auto. Byl bych debil, abych na danich platil novy, ale jezdil ve starym, ne?

            1. jakejch zas daních, a co to má společnýho s tim byt měkejš? prostě buď mám zásady, nebo mám hovno…

              1. Za firemni auto platim. Jde to do danovyho zakladu a pocita se z ceny novyho auta. I kdybych jezdil ve tricet let stary sunce, Finanzamt mi zapocita cenikovou cenu noveho auta. Plati, ze „stare poskytuje stejnou sluzbu jako nove“.

                Nevim, ze bych ja psal neco o zasadach v tomto smeru…?

                1. to je pěkná pyčovina s tou službou, už jenom kvůlivá „Pak ale take muzeme rict, ze stare auto ma mnohdy vlastnosti, ktere to nove proste nema. Od nesmirovani, pres nebuzerovani na emisich po cenu oprav.“

                  1. Nechapu. Ja jsem napriklad s Mountaineerem byl velmi spokojenej. Byl to low emission vehicle, 4×4, minimum elektroniky, bomba spolehlivy auto. Jeho ekvivalent momentalne na evropskem terhu neni.

                    1. votom celo dobu mluvím mlho :D

                2. To jste na tom tak, že Vás to 1 % z pořizovací ceny ročně sežere?
                  A navíc, v 90. letech byla cena nového srovnatelného auta nižší než dnes. Moc logiky v tomhle argumentu nevidím, ale proti gustu žádný dišputát. Je samozřejmě jen Vaše věc, v čem jezdíte, nerozumím jen tomu zdůvodnění.
                  Poté, co byla zrušena silniční daň jsem se třeba já ve firmě naopak mohl vrátit ke starým autům a mohl se konečně zbavit těch nových. Od té doby už nemusím polykat žádná antidepresiva.

                  1. Pokud si koupim stare auto, Finanzamt bude chtit doklad o soucasne porizovaci hodnote. To je u starych aut problem, dobovy doklad nikoho nezajima. Musel bych od dealera dolozit cenu, za kterou by ho aktualne prodal treba v aukci. Coz u dobreho kousku je raketa. FA se tim jisti, aby lidi nejezdili ve starych autech, kde jim kamos z bazaru napise nejakej doklad. Pokud u auta nelze timto zpusobem urcit soucasnou cenu, pak mi ho FA neuzna a nemuzu ho provozovat jako firemni benefit. Kdyz mi firma misto toho ty penize vyplati, pak ale jsem v tom za svy s PHM a servisem, coz u starsiho kousku muze byt echt drahy.

                    Takze, abych jezdil v aute, ktery firma koupi nekde za dvacet tisic ojro, ale ja jsem kazdej mesic na vyplate platil treba ctyri stovky, to mi prijde byt blbej business. Sice by se mi neco kopenzovalo pres PHM, ale porad je rozdil, kdyz za ty penize mam auto s moderni klimou, navigaci, v servisu vsechny ND do druheho dne (krome Frontscheibe), nez peknej kousek, kterej ale pri mym rocnim najezdu 40000 km uz bude mit svoje mouchy.

                    V Cesku to funguje jinak, tam jsem v pohode jezdil s autama, ktery jsem si privezl z USA, postavil na znacky a provozoval jako firemni. To ale v Nemecku nejde. Pak by to bylo jen jako firemni auto, ktere ale nemuzu pouzivat k soukromym ucelum, tedy ani k doprave do/z prace.

                    1. ježdění do hokny je typicky soukromá činnost no :D

                      jako nákupní doklad je nákupní doklad, co si jako vysírajou zmrdi?

                    2. Jojo, jizda z/do prace je soukroma vec. Proto, kdyz ma nekdo nehodu, neni to problem zamestnavatele. Stat to kompenzuje alespon pres Entfernungsgeld, coz zase v Cesku neni.

                      Nakupni doklad jde ojebat, v podstate u ustni dohody ani nemusi existovat. Takze je to osefovany takhle a Nemci drzej hubu a krok. Ve finale to podporuje prodej novejch drazsich aut a bezni Nemci si takhle pockaji na lehce jety auto od prvniho majitele za dobry chechtaky do OV. Naprosto beznej model.

    3. Rusko v přepočtu na paritu kupní síly není zhruba na úrovni Německa, ale je na tom lépe, resp. Německo kleslo pod Rusko již před tuším dvěma lety. Letos předběhlo i Japonsko, ale na tom má velký vliv válečná výroba, takže to je potřeba brát s vekou rezervou.

      A kdyby mi někdo v listopadu 1989 řekl, že Rusko v HDP přepočteným na paritu kupní síly předjede Německo, tak bych se na to šaškování ve stávkovým výboru asi vysral a přihlásil se na státnici z ruštiny.

      1. Podle MFF v qetnu 24 dosahlo Rusko ctvrte pricky na svete. Potvrdil i Bloomberg. Je hrozny, ze ti Rusaci maj dneska ty dezoinformatori vsude.

      2. Btw, neklesej na mysli, Bundestag chce take rozjet valecnou vyrobu ve velkym, treba doufa, ze Rusko dozene. Pokud mu teda Rusko proda dost oceli.

        1. Asi tak. Automotive v EU je totálně v prdeli, páč nemá suroviny a Němci se opájejí iluzema o válečnický výrobě. A kdo bude ty zbraně navrhovat a zajišťovat technologie? Ty armády kulturních antropologů nebo genderových odborníků a enviromentálními machry? A obsluhovat to budou těhotný vojačky?

          1. tak prej už plánujou co bude až padne VW na držku, tak by mohli akorát pro velkej úspěch v poslední válečnické ekonomice prostě voprášit funkční model…Porsche teda é VW budou s Henschelem teda é Bombardierem soutěžit v návrzích těžkejch zbraní, to bude žůžo, fabriky pojedou dál a možná eště zvládnou i zvětšit rozlohu, přectav si ty jistoty a sociální pozitíva :o)

            pravda, Bombardier má trochu výhodu ve jménu, to je takový prdelohrncový :o)

          2. A taky, v Nemecku vyvoj cehokoli tak brutalne trva, ze nez neco vyplodi, ma dneska Cinan totez o dve generace dal. A neni mozny to jejich zkostnately mysleni zmenit. Ergo, i kdyby Nemecko najelo valecnou vyrobu na 100 %, tak tou dobou uz bude po valce o Taiwan.

  5. Ukrajinci majú základnú nevýhodu:
    – spoliehajú sa na totálne impotentnú EÚ. Tá dokáže veľké h…, je schopná len prázdnych sľubov. Pripomína mi našich komančov s ich päťročnicami, dobiehaním a predbiehaním (od toho sa upustilo, aby nepriateľ nevidel, že máme holé zadky)
    – pochybujem, že Amíci majú záujem na porážke Rusov, to by tak idiotsky nedávkovali vojenskú pomoc. Všimli ste si, že to, čo je treba prichádza až vo chvíli, keď to UA schytáva tak, že hrozí prelomenie frontu? Kedy prichádzajú povolenia útočiť aj mimo povolených zón? Začalo byť zle, prišiel súhlas s použitím ATACMS do 100 km ruského územia a za prakticky deň boli zničené alebo rozprášené kolóny, smerujúce k ukrajinskej hranici (úderná sila takmer 90 000 mužikov)
    – momentálne Amíci nechávajú Rusov z bezpečnej vzdialenosti zhadzovať trojtonové bomby na Charkov, zastavilo by to použitie rakiet do 200 km, to UA má, ale USA im povolenie nedalo, pričom USA vojenské velenie je za to. Alebo môžete veriť, že tie bomby zasahujú paneláky v obytných zónach, lebo sú napchaté vojskom a vybavením. Bolo by fajn, keby to tak bolo, lebo by to znamenalo, že Ukrajinci si môžu dovoliť nevyužitých vojakov a zásoby
    – Rusko, ktoré by utrpelo poníženie by sa mohlo nekontrolovateľne rozpadnúť, a s tým už skúsenosti sú – odchod rôznych odborníkov na jadrové zbrane do Iránu, špecialisti na bojové biologické prostriedky boli verbovaní do Sýrie… Dempkratická banda , vládnúca v USA si hrá svoju hru, to je fakt, ale Rusko na tom až tak dobre nie je
    – Rusko zvýšilo HDP, ale len vďaka zbrojnej výrobe, zo KĽDR už doviezlo delostrelecké náboje biednej kvality, nebezpečné viac osádkam ako Ukrajincom. Podívajte sa na X, na zprávy od „TrinástehO“ (ruský dôstojník, vojenkor ako im hovoria, ktorý sa pozerá na vec dosť triezvo, hoci je zapálený proti Ukrajincom) – výbuchy munície v hlavniach, neštandardné prachové náplne, nekvalitné opracovanie, staré skladové zásoby

    1. Jj, souhlas. Snad jen, že bych rozpadu Ruska nebál. Rozpad SSSR svět také přežil.

      1. Výsledkem je největší válka od roku 1945. To je vám málo?

      2. Bohvie ako by to dopadlo druhýkrát. Ako sú rozložené sily jednotlivých skupín sa vie málo, ale dosť to tam vrie. Prekvapilo ma Putinovo degradovanie Patruševa do podradnej úlohy nejakého poradcu. Popritom Patrušev má silnú pozíciu a dobré styky s FSB. Aj Šojgu je v nemilosti, hoci generáli sú viac-menej na jeho strane. Putin robí čistky, aby sa neopakoval Prigožin, ale je to tam dosť spletité a tých potenciálnych warlordov je tam dosť a dosť. Vrie to v Dagestane, Čečenci už tiež majú dosť Kadyrova a jeho syna, drží sa len s Putinovou pomocou a faktom, že je moslim…

        1. Šojgu je taky kokot co to s tou korupcou už přehnal a eště se chvástal, jakou nedostal na frontu novou techniku, přitom lecos je vod pohledu naprostá sračka, takže pohár přetekl

      3. Pokud do toho svého světa nepočítáš napadení Jugoslávie, Afghánistánu, Libye, Sýrie, Iráku a několik dalších menších „mírových misí“

        1. Jake napadeni? To je jen prosazovani sveta podle pravidel.

    2. tvl duch chochlova č. 358, tentokrát sedí za velitelským panelem a třema raketama sundal 90000 jednotek :D čím víc je chochlistán v prdeli, tím větší fantasmagorie z vás budou padat? a to sem myslel, že už před rokem a půl stáli chochli před Vladivostokem, kde pár posledních zoufalejch vobránců házelo na chochly kamení…teď už by měli ukravínci chystat invazi na Alfu Centauri, ne?

      1. Pozri sa na Telegram, behemotskej. O rozprášení absolútne nechránených kolón na ruskom území píšu ruskí blogeri, ktorí nechápu, ako môže niekto nariaďovať také veľké presuny v dosahu ATACMS bez aspoň základných obranných opatrení. To povolenie použiť strely s veľkým doletom do 100 km od hraníc Amíci a ani Ukrajinci zrejme nedali dopredu vedieť. Chápem, že ťa takýto podraz rozladil, ale je to fakt, potvrdený z viacerých zdrojov. Ukroši o tom referovali na svojom kanáli Twitteru, či Veľkého X, len predvčerom, zrejme si to tiež overovali. Ten ruský zbor mal zrejme za úlohu v Sumskej oblasti roztiahnuť front, teraz Rusi stratia dosť času, kým ten bordel dajú do poriadku a sformujú zbytky do použiteľnej sily.
        No a ty si poťahuj šaška pri predstave, ako sa ľudia na obidvoch stranách zbytočne masakrujú (ako ich masakrujú hlavne na tej jednej, nacistickej, pravda? Jedni sa k Reichu hlásia, druhí síce nie nahlas, ale konajú akoby sa k naci hlásili).

        1. Banderovců není žádná škoda a čím jich víc bude mrtvých, tím bude svět lepším.

          1. Pre väčšinu Ukrajincov v západnej časti je Bandera niečo ako u vás Masaryk, u nás Štefánik. Lepšieho totiž nemali, čo je síce zúfalé, ale fakt. V 1974 som strávil mesiac výmennej praxe v Kyjeve a Odese a dosť som sa toho dozvedel od tamojších VŠ študentov a pedagógov (po fázi opatrného oťukávania, nebolo im jasné, ako sme sa mohli len tak vybrať do zahraničia bez spolupráce s tajnou políciou). Napríklad, že banderovské bandy boli definitívne rozprášené až po roku 1965, že každý kto stál proti Stalinovi bol ich priateľ (ten hladomor v nich stále žije), tak nepozerali na svätosť Banderu, ktorý síce bol pronemecký, ale tá sadistickejšia časť OUN podliehala supernáckovi Meľnykovi, a určité rozhrešenie mu dalo väznenie v nemeckom lágri. Tie masakry Poliakov a Židov síce neochotne pripúšťali, ale obhajovali to pripomínaním neľudských metód Poliakov pri potláčaní kozáckych nepokojov a lokálnych povstaní. To údajne ostalo v spoločenskej pamäti. Pečo to vzťahovali aj na Židov som sa nedozvedel. Osobne by som tiež bol spokojnejší, keby Zelenskij vydal dekrét o odstránení pamätníkov a názvov ulíc podľa Banderu, keď mu už Najvyšší súd odobral najvyššie štátne vyznamenanie in memoriam…
            Podľa tohto by sa dalo odsúdiť veľa národov ako náckov, vhodných na vystrieľanie – Srbi, Chorváti, moslimovia divízie Handžar z Bosny, Holanďania za ich SS-divíziu, Litovci, Estónci, Fíni, Angličania (ich nacista Mosley), Španieli…Slováci!!! (POHG, skupina Edelweis), tak asi by sa Európa vyprázdnila pre Arabov a černochov. Hajzli sa nájdu všade, a ak nájdu vhodné podmienky, tak sa vraciame do stredoveku.

            1. Nešťastná, prokletá země.
              Pak ať fadtwi vypráví něco o píčovinách a facepalmech.

            2. akorát že pyčo teď zvelebujou ai ty vostatní řezníky, Šuchevič, Melnykov atd., to nejsou žádní vosvoboditeli, ale zkurvená pakáž co dostala moc a volnou ruku, tak vraždila na co přišla

              1. Sem skoro myslel, ze pises o Netanjahuovi, ten ma take podobne metody, mozna bude jednou v Jeruzaleme prohlasen za svateho.

                1. to záleží podle toho, jak to dopadne :)

                  1. Kolega odlital dneska na dovcu nekam k Hurgade, prej hodne levnej hotel. Taxem zvedavej, jestli to nebude jak posledne, kdy se se svou milou valeli v Jordansku u Chciplyho more a na jednu stranu litaly rakety a na druhou letadla. Ale prej levny.

                    1. tam to asi moc horký nebude (no, tradičních 35-40), na Egypt už si netroufá ani jedna strana, ale vokolo Džibutska prej bude veselo, tentokrát by to russssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssákům mohlo konečně vyjít, že by dostali takle strategickej přístav, což se UŠAndům věru nelíbí

    3. …samo to nejako odišlo, tak ešte raz:
      – s výrobou v Rusku sú problémy, korupcia a rozkrádanie nie je totiž výlučná vlastnosť ukrajinských politikov a podnikateľov. Už asi polroka prebiehajú v Rusku čistky medzi konštruktérmi a stratégmi protiraketovej obrany a konštruktérmi vyspelých bojových prostriedkov pre neúspechy na fronte. Tie postupy v ráde pár kilometrov pri obrovských stratách (ruské jednotky pri Vovčansku boli tak zdecimované, že sú sťahované na „preskupenie“ a tlak v tej oblasti je dočasne (?) nulový – údaj z ruských telegramových vojenkorov)
      – technicky je stav Ruska tristný, nie je schopný vyrábať autá , teraz sa rozhodli zahájiť výskum a výrobu 20-nm čipov (uvidíme, Tchajwan už produkuje 2 nm, pre rakety síce stačia aj tie staršie typy, ale aj to hovorí o krajine analógu a nie digitálu
      – každá vec má dve stránky, autor sa venoval len jednej a k tomu ako hovoril Vodňanský, je zaujatý a tým je jeho „badatelský kryt prolomen“. Používa rétoriku, akú som videl (kým som ešte na tie kecy mal žalúdok) v zprávach RIA Novosti alebo Aeronete. Skutočné ciele a odôvodnenia ruského útoku napísal šéfredaktor RIA na druhý deň po invázii, keď to ešte vyzeralo, že si Putin príde do troch dní pozrieť Kyjev ako niekedy Hitler Paríž. Článok bol síce rýchlo stiahnutý, ale dal by sa ešte nájsť na stránkach pakistanského webu Frontier Post v anglickom preklade. Dosť prekvapivé tvrdenia Putinovho dvorného žurnalistu oproti neskoršie uvádzaným dôvodom.

      Na napísanie aspoň trochu objektívneho pohľadu sa treba oprostiť od predpojatosti, sledovať tvrdenia obidvoch strán a nerobiť z jedného diabla, proti ktorému musel v rozpore s medzinárodným právom zasiahnuť Iľja Muromec a sopl. Ukrajinci majú Ďaleko k dokonalosti, nakoniec, dlho žili spolu s Rusmi, ale faktom j, že Rusko nenapadli. Ak sa mi nepáči akcia Amíkov v Srbsku a Kosove (a to sa mi vôbec nepáči), nebude sa mi to páčiť ani u Rusov. Na to, čo sa deje v ruskej hlave nestačíme všetci tu na D-Fense, „ruská duša“ to je skôr diagnóza, s jedným mladým Rusom, čo tu žije, som sa rozprával a nestačil sa čudovať, aké blbosti je ten chlapec schopný stráviť. Nieže by sme nemali aj takých vlastných volov, Bláha napríklad
      – a hlavne, Rusi nechávajú za seba bojovať s obľubou iných – Čečenci, Inguši, Tuvanci…, aj v druhej svetovej v Sojuze bolo najviac mŕtvych Poliakov, Bielorusov, Ukrajincov, Židov… až potom nasledoval Ivanuška. Jeden z ich najlepších vojakov, generál Lebeď, ktorý so cťou vyviedol sovietske vojská z Afganistanu, sarkasticky poznamenal, že vojna by sa dala skončiť zo dňa na deň, stačilo by mobilizovať synčekov verchušky. Bol to až príliš schopný gubernátor niekde na Sibíri, tak aby neohrozil Putinovo postavenie, zahynul pri havárii vrtuľníka (asi nechcel ísť k oknu). V tom je problém – kým v Rusku väčšina mimo centier vidí možnosť privyrobiť si na vojne, Putin nebude mať dôvod, ani silných protivníkov, aby sa s tým niečo urobilo. Prerod musí nastať v Moskve, alebo že by Trump???

      1. No, to rad ctu, jak je Rusko fprdeli. A tak na kdy, tak zhruba, vidis to vitezstvi Ukrajiny? Ja totiz tyhle resi o Rusku ctu uz od unora 22 a tehda jsem jim i veril. Ted uz jsem z toho ponekud unaveny, musim rict. Kdyz si prectu nejakej clanek od Rheinmetallu, tak tam pisou presne tohle, „jeste nam dejte par miliard Ojro a s tim Rusakem uz bude amen“.

        1. Sakra! To už i ty vakcíny vyšly levněji.

          1. Rikal mi ted kolega u obeda, ze na misto kanclere ted kandiduje kdosi z dozorci rady Rheinmetallu, kdo predtim sedel i v BlackRocku, takze mozna Nemecko ceka hodne cinkajici budoucnost.

            1. Sysop: Konečně tam někdo udělá ordnung.

              1. Alan

                Ale vopravdu vostrej, jako řemen. My se prohnem v zádech taky fest.

        2. Nebudeš mi veriť, ale nikdy a nikde, ani po počiatočných úspechoch UA po ruskom vpáde, som netvrdil, že Rusi prehrajú. Tá zem je nepomerne silnejšia, s obrovskými zásobami všetkého možného a s dostatkom odborníkov, špecializujúcich sa na zbrane, s dokonale prepracovaným spôsobom brainwashingu vlastného (aj cudzieho) obyvateľstva, ktoré vážne verí, že hlavný dôvod vojny je boj proti nacizmu – tak ako si to presvedčenie odniesli z druhej svetovej, neveľmi vysokého životného štandardu mimo veľkých centier (na Telegrame bol zaujímavý príspevok občianky z okolia Samary, ktorá sa sťažovala, že stále nemá peniaze za padlého muža, ktorého podporila v rozhodnutí ísť bojovať za Rusko, aby zarobil na opravu strechy – a zďaleka nie je sama). Byť Rusom je diagnóza, ktorú Západ nechápe a v tom je problém. Rusi nešetrili životy vojakov svojich armád vtedy, nešetria ich ani teraz, ten ruský Telegram by som fakt doporučil sledovať pravidelne, sem-tam sa objavia dosť závažné informácie. Väčšinou ich po upozornení autori stiahnu, ale aj tak… Rusi neprestanú, kým bude machorka, vodka a kus suchára, budú bojovať. Myslieť si, že UA opäť obsadí stratené územia si myslí len Uši z Lajna a spol. Napriek tomu Rusi to začali, ale nemali by to skončiť bez nepríjemných konzekvencií aj na ich strane. Rozpútanie vojny je zločin proti mieru, reálna právnická klauzula. Škoda, že dnes je len zriedka počuť názor človeka, aspoň tak chytrého ako bol K. H. Borovský. Jeho listy z Ruska sú stále aktuálne.
          Často sa operuje s tým – USA robia to isté, ba ešte horšie. Ja súhlasím aj s týmto názorom, ale…
          – Ak Ukrajinci terorizovali svojich s ruskou národnosťou, tí začali s ruskou pomocou prepadávať zbrojné sklady a policajné stanice (Krym a v súčasnosti odtrhnuté republiky), na to reagovala vláda a začala prakticky občianska vojna. Rusi zasiahli. Fuj!
          – Kosovskí Albánci, nespokojní s Miloševičovým režimom začali prepadávať policajné stanice a sklady zbraní. Juhoslovanská vláda zakročila a strhla sa občianska vojna. Zasiahli USA a spol. Fuj!

          Keď už, tak každému rovnako. Inak, zaujímalo by ma, ako by to vyzeralo, keby USA boli v izolacionistickej pozícii a kašlali na všetko. Pri geostrategickom počínaní Ruska a Číny (totálne zblbnutú EÚ nemožno brať vážne) by asi ťažko došlo k tomu, že by lev a baránok ležali vedľa seba. Nemyslím, že by sme na tom my aj svet boli oveľa lepšie. Ešte že som dosť starý na to, aby ma to už príliš netrápilo. Len chudáci moji prasynovci…

          1. Uz se tady mnohokrat pretrasalo ono americko-ruske „slepice nebo vejce“, tak se mi to nechce zase startovat znovu. Dle meho nazoru svinstva delaji obe velmoci, porovnavat to pak uz je hodne subjektivne neobjektivni. Kdyby mi dite zabil Rus, budu nenavidet Rusy. Kdyby Amik, budu nenavidet Amiky. Nejak srovnavat jejich svinstva je problem, protoze by se muselo stanovit meritko a hodnoty.

            Pro mne je podstatne, ze jsme soucasti jednoho z tech svinstev, takze je fer kritizovat oboji a ne na jedno ukazovat a u druheho mlcet.

            Doufam jen, ze treba Mexiko nenapadne vstoupit s Cinou a Ruskem do nejake vojenske aliance. To by se pak hodne lidem mohl zborit domecek z karet. Pritom uplne jen staci si priznat, ze jsou v tom proste zajmy a hotovo. Smula pro nas jen je, ze nejsme soucasti zadnych tech zajmu. Delame jen devku jednou te a podruhe one strane.

            1. Jjjjo… :)

            2. Dle mého názoru SSSR ani Rusko se svinstvy nikdy nezačínaly. Myslím svinstva typu Vietnam, Indočína, Irák, Afghánistán.

              1. Rusaci na to sli jinak, zrejme byli uspesnejsi ve vymenach vlad. Vem si nas, volby v 46 jasna vyhra komaru a pak uz to pekne po bolsevicku frcelo bez vystrelu. To takovi Madari, hlavy jedny skopove, ty se poddat nechtely. Jako dneska v EU.

                1. Maďaři za II. světové kolaborovali s Hitlerem, tudíž je SSSR neosvobodil ale porazil. To vysvětluje proč SSSR považovali za nepřítele.
                  A teď je to obráceně, Rusko je pro nás nepřítel a pro Maďary přítel. To jsou paradoxy, co.

                  1. Madari jsou brutalni nacionalisti, kdezto my jsme brutalni kolaboranti. Tam moc spolecnych stycnych ploch neni.

                    1. Ani ne tak kolaboranti jako slouhové a přizdisráči bez cti a morálky.

                    2. Beru to tak, ze kolaborujeme s kazdym nepritelem, ktery to popta. Promptne. To v Madarovi chytne gulyas a uz je ohen na strese.

                    3. Kromě tebe, sysopa, servisdoka, choroby (pardon, corony), behemota, kaBrnaka, coxe, leona s pár dalšími. Ostatní jsou slouhove, prizdisraci. Je tak?

                    4. misaka: Salva Ukrajině!

                    5. Označit svůj národ za kolaboracni je kolaboracni.
                      I takovou zkratku bych použil, býti demagog.
                      Vede nás hromada blbcu, pravda, ale hůl nelamu a o svém národu takto nesmyslim.

                    6. @ Sysop, Leon

                      Někde jsem četl (možná u Petra Hampla, už nevím), že český národ, díky historickému vývoji, je celou dobu existence přirozeně politicky a ideologicky vždy rozdělený skoro přesně na dvě poloviny.

                      Podle autora nejde o chybu, ale o funkční systémovou vlastnost. Považuje to rozdělení za „ontogenetický“ nástroj, pro přežití národa, za všech podmínek.

                      Takže polovina Čechů jsou například patrioti a polovina „jewropani“. Ať bude vládnout kdokoliv, jedna z těch polovin v rámci své vlády nebo kolaborace s cizí mocí vždy udrží národ. A ta druhá polovina má pořád taky šanci přežít, i když voškubaná, protože jsou to furt částečně „naši“.

                      Dokonalý to není, ale logiku to má. Život člověka je jak řekl Švejk, úplný hovno. Historie národa se odehrává v generacích, a ne v horizontu stavby baráku a koupi auta jednoho člobrdy.

                    7. Ono je to taky tím, že hranice mezi východem a západem prochází naším územím. Ten vtip, že na východ od řeky Moravy je Orient, není tak úplně vtip.

                    8. Maďari sú skôr ukážkoví šovinisti. To a ich veľkomaďarská povýšeneckosť sa podpísali aj na konečnom vyznení Trianonskej zmluvy. Doteraz sa z toho nepoučili. Po Trianone v strese napadli všetkých okolo (okrem Rakúska, prirodzene) – napadli Srbsko – dostali na frak, napadli Rumunsko – Rumuni obsadili na dva týždne Budapešť kým Maďari nedostali rozum, napadli ČSR – dostali od legionárov… Nepoučili sa a doteraz nepochopili, že sa Uhorsko rozpadlo práve pre ich správanie k ostatným. Inak, do 19. storočia bol celkom pokoj (Dedičstvo Sv. Pištu), potom sa vynoril gróf Áponyi a začal s tým, čo teraz praktizujú Rusi, a predtým (ale v slabšej miere, na viac nemali) UA pod vedením Pravého sektora. Vždy je z toho prúser. Spomeňte si na nedodržiavanie dohôd 1. republiky so sudetskými Nemcami, a čo z toho nakoniec bolo. Človek sa zvyčajne identifikuje a vymedzuje oproti iným hlavne príslušnosťou k národu a svojej rodine. Zasiahnuť necitlivo čo len do jednej z týchto sfér si koleduje o malér.

                    9. Megaseria

                      Idzi s tím do piči. Nic jsi nepochopil. Pořád vysíráš a destruuješ nějakýma marginálníma kravinama. Koho zajímají tvý kydy o Trianoně.

                      Beztak jsi patřil k těm, co odkejvali zničení ČSSR, mocný a úspěšný stát. Kvůli nějakým malichernostem. Tak nevotravuj Maďary s Trianonem. Drž hubu, uč se, studuj a snaž se neškodit.

                    10. Milý Klokan s modrými vajcami. Ako obyčajne, zase nič. Ozvi sa až sa ti preberie ten jeden, už skoro vystretý, mozgový závit, čo používaš aby si trafil na záchod a nenachcal si si do topánok. A hlavne ak bude fungovať aspoň trochu, aby si pochopil písaný text. Dovtedy ti v záujme tvojho biedneho duševného zdravia môžem doporučiť len jedno – prečítaj si jednotlivé body šéfa tohto webu v záhlaví hlavnej stránky, je tam jeden špeciálne pre teba: „Jestli se vám to nelíbí, nečtěte to!“
                      A hlavne, nepokúšaj sa o nejakú variantu slovenčiny, používaš ju horšie ako Husák češtinu a vyzeráš ešte hlúpejšie. Pekný deň, vole! :)))
                      Inak, referendum o rozdelení ČSR som ignoroval, pretože serióznu analýzu dopadu rozdelenia som nikdy nevidel, ale ako sa tak dívam na tvoje príspevky, dnes by som s ním súhlasil. Máme dosť vlastných hlupákov.

                    11. @Megaselia 26.6.2024
                      Cože jste to ignoroval? Referendum o rozdělení ČSR? Ignorování neuskutečněného děje je tak trochu paradox, ne?

                    12. Panek26.6.2024 v 9:55
                      @Megaselia 26.6.2024

                      …by som ignoroval… chybička se vloudila :/

                    13. @ Megaseria

                      Jak můžeš vědět kolik máte hlupáků? Počítal jsi je? Jsi jejich šéf a máš na ně složky?

                      Otázky, samé otázky.

                    14. Mám Ťa v zložke, netráp sa a prestaň naťahovať vlákno. Mňa nenasereš :)))

                    15. Megaseria

                      Netvař se tak blazeovaně a průhledně nelži. Už jsi nasraný. Zkus dupat nožičkama, třeba se ti uleví.

                    16. Ešte nespinkáš, babuľko? :)))

                    17. Megaseria

                      Až po večerníčku. Vylulanej.

            3. vono úplně stačí jak se ruský námořní a raketový síly roztahujou na Kubě a vašinktoni z toho mají bobky :o)

              1. Oni mají větší bobky z ruského a čínského roztahování se v jižní Americe. Voni si klidně ignorují Monroeovu doktrínu!

          2. Když se podávám na mapu, kde je Kosovo a kde USA, kde je Malorusko a kde Velkorusko, tak mám podstatně větší pochopení pro ty druhé.

            1. Mas spatnou mapu. Musis si vzit globus a na nem vyznacit „zajmy“. A tam je to mnohem jednodussi, dokonce ani nemusis nikde stanovovat zadnou hranici.

              1. Všechny hezký ženský patří do mého zájmového okruhu.

      2. Vojska CA vyvedl z Afghánistáni generál Gromov, Lebeď v té době v Afghánistánu vůbec nebyl.

        1. Sorrrrry, máš pravdu, sekol som sa.

    4. Že EU nezajistí porážku Ruska věděli Ukrajinci hned od začátku ruské invaze, a proto se s Ruskem chtěli dohodnout. Jan Mrcasík na to konto napsal krásný román na téma neúspěchu Ruska při zajišťování logistiky, ale skutečnou příčinou opuštění Kyjeva ruskou armádou byla Cařihradská dohoda.
      Tím, kdo do ní hodil vidle nebyla EU, ale Boris Johnson. Ten nese odpovědnost za každého jednoho mrtvého v této válce po neratifikaci Cařihradské dohody.

      1. Jenze ten ma v hlave to, co na ni a chodi ted kanalama, aby nepotkal nejakeho ukrajinskeho turistu.

    5. Hlavním partnerem Ukrajinců v Evropě není samotná EU, ale jednotlivé členské státy. Je celkem zjevné, že EU má problém se shodnout, a kdyby na ni Kyjev spoléhal, nemá v ruce zhola nic.

      Konkrétní státy typu Polska nebo ČR jsou podstatně aktivnější a o něco spolehlivější partneři. V Polsku si neumím představit vládu, která by se chtěla dohodnout s Moskalem. U nás je to teoreticky možné, ale spíš to vidím po volbách na kombinaci ANO + ODS, oni se modří rádi obětují, aby takzvaně zachránili demokracii.

      Američani mají podle mého názoru zájem na maximálním opotřebení Rusů. Rusové tomu dost vycházejí vstříc tím, že neustále provádějí nějaké útoky. Kdyby seděli v zákopech a důsledně bránili, byly by jejich ztráty o dost menší.

      Kluzné bomby svrhávané z ruských letadel jsou opravdu velký problém a stály život spoustu Ukrajinců. Některé pozice se staly neudržitelnými a UA z nich musela ustoupit. That said, je vidět, že UA se poslední dobou silně soustředila na ničení prostředků ruské PVO a elektronického boje. Podle mě se snaží „vytvarovat bojiště“ pro budoucí nasazení F-16. Ty nejsou ani tak zajímavé samy o sobě, jako tím, jaké rakety můžou nést.

      Severokorejská munice je úplně pekelná a ruští vojenkoři pro ni nemají dobrého slova.

      1. @Marian Kechlibar
        Jenom rozvinu myšlenku: …Rusové budou „neustále provádět nejaké útoky“. Prostě se v souladu se svou doktrínou snaží vytlačit ukrajinskou armádu ze všech území, které po referendech připojili k RF. Lhostejno přitom, zda je připojili poprávu nebo protiprávně a co si o tom myslíme my nebo třeba OSN. Velmoci se ohlíží na mezinárodní právo, jen když se jim to zrovna hodí. Zůstane to sporné jako onehdy s Kosovem, kde ostatně nebyla ani ta referenda. Oni z těch nově připojených území prostě neodejdou. Stejně tak jako USA v Kosovu neopustí Camp Bondsteel, což je myslím druhá největší základna po Ramsteinu. Turci jsou na Kypru co jsem na světě a neděje se nic. Budeme našim aliančním partnerům nadávat do okupantů? Nebo budeme psát TureSSko, jak by dnes bylo v módě dle vzoru RuSSko?
        S ostatními vašimi myšlenkami souhlasím.

        1. Quod licet Iovi, non licet bovi

        2. Ruská doktrína je ve skutečnosti jiná – zlikvidovat nezávislý ukrajinský stát na území celé Ukrajiny. Některé části přímo anektovat (viz Krym, Doněck, Luhask…) a na zbytku poražené země zřídit loutkový režim ala Bělorusko a LUkašenko.

          1. Takze jak vidno, Rusko je dneska moderni zeme zapadniho strihu.

          2. Nezávislý Ukrajinský stát to byl do té doby, než do něj USA „investovaly“ miliardy dolarů, svrhly demokraticky zvoleného prezidenta a místo něho dosadili poslušnou loutku.
            Očividně ti ještě nedošlo, že se jedná o zástupnou válku fašistického KoZa proti Rusku a ne válku Ruska proti Ukrajině.

          3. Nezávislost kteréhokoli státu musí být patřičně vyfutrována ekonomicky. Což rozhodně není případ Ukrajiny. V roce 1991 na tom byli mnohem líp než Rusko – měli průmysl, suroviny, lidi a nulový dluh, zahraniční dluhy převzalo Rusko. Po 30 letech, ještě před začátkem váky, jim 20% lidí zdrhlo, státní finance byly už tehdy na pokraji defaultu a HDP per capita třetinový oproti Rusku. Takže už z principu o nějaké nezávislosti nemůže být řeč.

            1. A dneska už vůbec ne. Kdyby nebylo Malorusko futrováno zbraněmi a penězi z říše zla, do měsíce zkolabuje. Prázdná skořápka, udržovaná jako nástroj proti Rusku, protože jsou pořád ochotni bojovat a umírat. Zabíjet, to chochli umí, bohužel to je tak všechno.

        3. Což o to, já chápu to politické zdůvodnění. Ale načasování je mimo. Dokud se nad Potomacem hádali, jestli na ten Východ něco pošlou nebo ne, tak byl čas útočit. Momentálně ale leze ruská technika do husté dělostřelby, o ATACMS nemluvě, protože munice dorazila na bojiště.

          Lidí mají asi dost (i když ta rekrutace Afričanů naznačuje, že ne úplně libovolně mnoho), ale ta technika je přece jen o něco hůře nahraditelná.

          1. Vážně už to stihli dodat, nebo jen Ukáčka přestala šetřit každý náboj?

    6. Ukrajinci mají jedinou nevýhodu: Ukrajina už neexistuje.

      Čím dříve to Ukrajinci pochopí (většina už chápe), tím lépe pro ně. Ukrajina – to co z ní zbylo – je držena jen a pouze proto, aby Ukrajinci mohli příštích 100 let platit nekonečné dluhy západním bankám. Ukrajina už nepatří Ukrajincům, ale je zastavena jako majetek bankám.

      Čím dál větší ukrajinská území přicházejí na to, že nejlepší je se připojit k Ruské federaci. Tím se jich dluhy Kyjeva přestanou týkat. Také se jich mnohem méně týkají ukrajinští nacisté, hákové kříže, nacistické orlice, a kyjevské genocidy.

      Aby nakonec největší části Ukrajiny nezískalo Rusko tím, že Ukrajinci budou utíkat z amerického zadlužení.

  6. Pekny clanek, dobre se mi to cetlo protoze to vidim velmi podobne. Zejmena s tou aroganci, jiz leta sleduji vrcholne generaly NATO z USA a Britanie a to je takova arogantni skvadra ze z toho jde strach: „My sme nejlepsi, my mame nejlepsi zbrane, jsme neporazitelni!“

    Sun Tzu by zaplakal…

    Pokud to ovsem nelze chapat jako priznani vlastni slabosti…

    Jednou byl jeden projekt, montujeme technicky narocnejsi zarizeni, a jedini kdo vedeli co s tim byly nase dva teamy. Zapadni manazeri podobneho razeni ale meli na projekt malo casu a hodne penez, tak najali dalsich asi 10, mozna 12 teamu, kazdy team 3-4 lidi s velkym autem, ovsem problem byl, ze nikdo z nich o tom nic nevedel.

    A tak si tam odvadite svoji praci a nosite dokumentaci do kanclu, a pri tom se dozvidate jakej je to totalni pruser, ale to nevadi, protoze penez je dost…

    Velmi mi to pripomina situaci na Ukrajine. Arogantni management co ma penez na projekt vic nez dost si mysli ze poda do anonce inzerat „nabirame“ a do mesice ma skvele vyzbrojenou armadu – jen zadnej z tech vojaku to nikdy nedelal, nevi jak se na lopate sedi, a cele to pak stoji na tom zlomku kompetentnich co aspon tusi co se ma delat.

    Avsak pres to vsechno tato valka ma podle me jeste dalsi rozmer – a tim je korupce vrcholnych zapadnich politiku. V Bibli je proroctvi o zenske co jede na zvireti a ta zenska nasere cely svet, a tak se kralove celeho sveta rozhodnou tu zenskou shodit a rozdupat. Pred 2000 lety kdy to napsali by mozna kazdej pochopil, ze zenska jedouci na zvireti je fenicka princezna Europa. Fenicani, to byli takovi obchodnici co ovladali svetova more. Takova „Severo Atlanticka Aliance“ Staroveku. Morsti lide, atd…

    Catherine Austin Fitts rika ze tohle je primarne valka proti Evrope a prave Evropa na tom bude bita nejvice, protoze ultimatne prijde o vsechny zdroje ze zahranici – a pak nam nezbyde nez oprasovat solary a nabijet elektrokola…

    Ja si myslim ze muze bejt…

    Arogantni a namysleni lide se snadno ovladaji protoze jsou zaslepeni. Co kdyby Biden byl skutecne pedofil – vydiranej Arabama a Cinou (soude podle otevrenych hranic)? Co kdyby vsichni Europolitici byli vydirani nejakejma zahranicnima mocnostma? Treba Cinou? A v jeji prospech zavadeli green deal – i kdyz vi – ze Cina je velmoc na solary a baterky?

    Co kdyz Evropska auta, pred 30 lety absolutni svetova spicka, jsou zamerne sabotovana Euro normami takze uz je dneska nikdo ani nechce a Japonci uz z EU stahuji nejzajimavejsi motorizace protoze v Evrope – z moci uredni – je zamerne sabotovana konkurenceschopnost automobiloveho prumyslu – protoze to je akce nepritele, ktery ma velky pocitac, a v tom velkem pocitaci ma tabulku, a v te tabulce ma vsechny: Od Reporyjce po Von Der Lejno…

    A aby to jako jo stalo za to – tak nas vsichni tihle zkorumpovani a vydirani politici, na rozkaz jejich „vydiratelu“, zenou do ostre valky s atomovym Ruskem – protoze kdyby to bylo naopak – kdybysme s Ruskem byli kamaradi – pak by Evropsky prumysl pohaneny levnym ruskym plynem ovladl cely svet!

    Ale to se „celemu svetu“ nehodi do kramu. Napriklad Cine ne. Cine naopak vyhovuje presmerovani Sibirskych zdroju na vychod.

    A tak si tady tak zijeme. Vsichni kdo volaji po totalni valce s Ruskem jsou dle meho jen uzitecni idioti. I kdybychom chteli jit do totalni valky s Ruskem, tak Sun Tzu rikal ze o tom nemame mluvit tak otevrene: „Kdyz jsi silny delej ze jsi slaby…“ – nebo tak nejak.

    Co tedy znamena armada internetovych trollu ktery delaji na Rusko ramena jak jsou silni a ze Rusko zadupem do zeme?

    Pata kolona pracujici ve prospech cizich zajmu, majici za ukol spalit vsechny mosty mezi EU a Ruskem?

    1. Ze sekulárního hlediska je to naprostá katastrofa.
      Z duchovního hlediska je to šance polepšit se. Jak básnil Magor: Jdi, jdi, ke zpovědi.

      1. Dneska moderniho cloveka k vire v cokoli jen tak nepresvedcis. Rakusaci jsou z toho na kasi, Nemci se skrabou za uchem. Slimaci v tomhle vsechny prevalcuji a my s tim nic neudelame.

        1. Jaktože ne? Věřit v to, že Petr Fiala je dobrý premiér chce opravdu víru jako skála. A jak velké množství se jich najde!

          1. Fiala vysila signal, ale SOS, co tak sleduju. Posledni nadeje vklada do korespondencni volby. Bude muset cizincum naslibovat, ze jestli se oni prohlasi za Cechy a hodi mu to, tak jim poskytne lecbu v Cesku zdarma. To by mohlo zabrat a v tu ranu by se u voleb objevily mozna az dva miliony Wunderzetteln.

            1. A pokud to nepomůže, bude muset dát volnou ruku Vítu Rakušanovi a začít střílet v ulicích.

              Pětikoalica zatím veškeré zahraniční problémy i bezpečnostní hrozby ze zahraničí důsledně řeší trestáním a dušením Čechů coby vnitřního nepřítele.

              1. S vnitrnim nepritelem se zatoci. Lidem se seberou zbrane, napari se jim dane za CO2, zdrazi otop a zradlo, takze budou mit jiny starosti, nez cumet u Internetu a mlet o politice. V hospodach uz se to vyresilo zdrazenim piva, ted jeste ty poplatky za CT a CRo nekolikrat zvednout, takze chcimiri a prorusti dezolati jeste radi zahodi vsechny ty pocitace, tablety, matlafouny…

            2. Sysop
              26.6.2024 v 10:06

              Taky si ty 2M voličů může prostě vytvořit v evidenčním systému. Vyšlo by to levnějc. Vítkovo ministerstvo bdící nad zákonností voleb by těžko protestovalo.

              1. Jenze vsude mas nejakeho proruskeho chcimirskeho dezolata, kterej by to nekde proflakl na nejakym dezinfowebu, vlada by pak musela NIC.CZ dat dalsi nezavazne doporuceni ke zruseni domeny, toho by si zase vsiml nejaky dalsi prorusky chcimirsky dezolat a takhle by nase vlada nedelala nic. Tedy, chci rict, nedelala by nic jineho, nez jen honila nejaky dezolaty.

                Takhle, pres korespondencni volbu se to vsechno udela uplne legalne a prorusti chcimirsti dezolati si muzou polibit prdel. A nez se ukaze, tak jako v ostatnich mnoha zemich, kde korespondencni volby z duvodu nekonecnych podvodu zrusili, jaka je to ultrapicovina, tak si soudruzi dostatecne nahrabou a treba se i mezitim podari volby uplne zrusit.

                1. Nejdříve se nafixlují výsledky voleb pomocí korespondenčních hlasů. A pak se chcimírům bude předhazovat, když budou brblat, že nejsou sto respektovat výsledky demokratických voleb.

                  Budou tvrdá data, jak Češi chtějí válku, vyšší daně, platit u doktora a ve škole, poslat 10 miliard Kč ročně na Ukrajinu, zavřít na doživotí každého s protivládním názorem, uzákonit pedofilii jako normální.

                  1. …si rikam, jestli by nakonec nebyla lepsi ta Saria.

                    1. Šaríja by minimálně zpacifikovala Černochovou, Lejenovou, Pekarovou, a všechny ty neziskovkové feministky a vítačky. Všechny tyto političky by dostaly přiděleného manžela, burku a zákaz samostatného vycházení bez mužského doprovodu – a jejich jediným úkolem by bylo rodit děti. Jisté problémy by to vyřešilo.

                      Jestli by nebylo lepší prostě přestat blbnout, a začít dělat věci normálně.

                      Například v Řecku už sice neoficiálně, ale přesto kosí a likvidují příchozí migranty. Pohraniční stráž jezdí kolem pobřeží až několik km od něho v neosvětleném člunu s infra kamerami. Příchozím propíchnou člun, a pokud je blízko, ještě jim ho několik km od pobřeží zavezou. Občas některé migranty i postřílejí. Reálně se tak na pobřeží dostane jen zlomek migrantů co předtím. Nezikovky kušní a stěžují si, ale oficiálně se nic neděje.

    2. Európa podlieha prírodným zákonom – organizmus sa zrodí, rastie, silnie, získava skúsenosti, uplatňuje sa v spoločnosti, mohutnie a bohatne, postupne biologický čas začne nahlodávať zdravie, organizmus chradne, zúfalo sa s tým pokúša niečo urobiť, ale už nič poriadne nefunguje, dryáky sú nanič, zaklínanie tiež, tak pomaly odíde… Ak je spoločnosť úspešná tak, že si môže dovoliť vyhodiť značnú časť svojich prebytkov na nezmyselné ciele, začína jej pád. Západná civilizácia už prekročila predpokladaný vek 200 rokov, financuje blbosti. Čínska, mezopotámska a egyptská civilizácia trvá (trvali) tisícročia, pretože nikdy nedosiahli takého blahobytu, aby si vychovali hnilobu vo svojej populácii. My sa otrávime vlastnými splodinami, Lejno, Nelejno. Európsky priemysel by s takouto záťažou, ani s ruskými surovinami, neprežil, v tom máme rozdielne názory. Kým stále je dosť peňazí na podplácanie voličov, blbcov v čele vlád sa nezbavíme. Masaker začne, keď ekonomika totálne padne.

      1. Podivej se na Cinu, jeji organismus se vyvyji nahoru a dolu, ale dlouhodoby trend je pozitivni. Pry taky prijde jejich propad, ale tipuju tak za tisic let.

        1. Iný životný štýl, iná civilizácia, iná filozofia, iný zmysel života, iný pohľad na cenu života jednotlivca… Sú celkom iní, ale ak budú pokračovať v budovaní blahobytu na západný spôsob, skončia tak isto. Kým je prevaha vidiečanov, tak sa to drží, keď sa začne demografia meniť na „náš“ spôsob, tak sa koniec začne blížiť. Ale stále majú pred sebou dosť času, to je fakt. Jedna z najlepších Wellsových fantázií (kniha o ovládnutí sveta žltou rasou Válka ve vzduchu) sa stane reálnou. Len to nebudú Japonci, ktorí vymierajú, ale ich sused. …svět před válkou, ve kterém pokrok techniky předběhl morálku lidí a tím je přivedl k záhubě… (z jednej recenzie)

          1. Ale no jasne, ze Cina jednou dopadne jako zapad, pokud se mezitim nepouci a zatacku nejak nevybere. Pro nas ovsem blby je, ze tak velkej moloch ma obrovskou setrvacnost, takze az tohle nastane, uz tady nebudou ani pravnuci nasich pravnuku. Je to, jaxtim ocekavanim ruskeho padu na hubu v breznu 22. A to vestily i docela velke kapacity. Podobne zase ruzni rozumbradove vesti pad USA uz tak poslednich padesat let. Proste, tohle nejsou bananovy republiky, tam vsechno dlouho trva.

            Kolega byl ted za rodinou v Kazachstanu a tak vypravel, ze tam je to porad stejny, porad stejne sedy baraky, porad stejne uvazovani, porad stejne hodnoty. V Cesku jsme se za tricet let stihli dostat na vysluni i se propadat do prdele, v Kazachstanu vsechno porad pri starym.

            1. Čína už takto lavíruje tisíce let.

              Sysope, děláš chybu, že neustále argumentuješ tím, že všichni jsou stejní. Pak to po tobě přebírají druzí, ačkoli je to hovadina na kvadrát. Každý národ je jiný, každé místo na zemi je jiné.

              Čína klasicky střídá období růstu a období zmrazení / stagance. To druhé období je asi tak jako včeli nebo mravenci. Prostě jen tak se nic neděje, případně i se někomu podřídí. Klidně i na pár století. A pak najednou vyrazí.

              ***

              Západ dělá tu chybu, a západní lidé dělají tu strašnou chybu, že všechno sází na jednu kartu. I vědění vždy berou jen z jednoho zdroje. To zbytek světa nedělá. V Číně je naráz věda, akupunktura a tradiční medicína, různá dlaší učení, do toho jejich pověry – a nemají s tím problém. Používají všechno naráz, z každého si berou to silné.

              V Česku a Evropě je vše vsazeno na vědu, takže když bohatý Žid zasponzoruje a do vědy protlačí marxismus (Frankfurt nad Mohanem), nebo genderové úchylnosti, nebo pověry o CO2 coby klimetické změně – je věda monopolně zavirována a je to šlus. Stačí jeden blbý grant a hrajete si se Západem jako s hračkou s tím, že „je to vědecky dokázáno“. Doba koronavirové pandemie to ukázala dost jasně, jak křehké je spolehnutí se na monopol vědy. Všechny ty euroblbosti jsou vědecky „podložené“.

              1. Ja prece nerikam, ze vsichni jsou stejni. Srovnatelne je jen to, ze vsichni se chteji mit dobre s minimem namahy. Jinak vzajemny pohled na souziti, budoucnost, atd., jsou naprosto rozdilne. Srovnatelne vlastnosti lze najit tak maximalne v ramci jednoho naroda a to jen mozna.

                Cinani maji ale ty hodnoty v zakladu stejne. Ano, spolecnost se vyviji, tezko mohla byt v Cine treba televize nejakou hodnotou pred padesati lety, ale jinak je jejich system tezce konzervativni. Prave proto preckali tisicileti a preckaji i dalsi.

                Ja jsem rozdily mezi Asiaty a Evropany zacal vnimat, kdyz jsem delal Karate a vytahl paty ven. Uz jen ten duraz na kata v Asii a kumite v USA, to byl proste rozdil.

                1. Sysop: Teď se Čína rozvinula, protože zač. 20. století si vyzabíjeli své starší – mládí vpřed. Tím se zlikvidoval přehnaný konzervatismus, a akcelerovala.

      2. „Európa podlieha prírodným zákonom“

        Rusko ne?

        Jinak evropská civilizace je podstatně starší než 200 let. Vynásobte to cca 15, pak se dostanete k reálné délce trvání evropské civilizace, už i Etruskové se dají považovat za její předvoj. Italská Neapol se jmenuje „Nové Město“ (Nea Polis, původně řecky), protože je pouhých 2700 let stará…

        Ano, v Babylóně a v Egyptě nás předběhli. Ne zase ale nějak zásadně, tak o 1000 let.

        A úplně stejně jako v Evropě, i v té Číně, Mezopotámii nebo Egyptě procházeli vlnami úpadku a následného růstu. Kdybyste nějakému faraónovi řekli, že dnešní Egypt je totálně bezvýznamný stát, který se ani neumí uživit sám, hořce by zaplakal. Čína je dneska silná, ale před sto lety si z ní světové mocnosti dělaly kopačák. Íránu, jedné z nejstarších civilizací světa, vládnou jacísi podělaní plesniví ajatolláhové a trpí největším brain drainem na světě.

        Na blbé nápady nemáme žádný monopol. To je obecná vlastnost lidstva. Ale už mnoho set let se nestalo, že by v Evropě vysloveně zkolabovala civilizace. Když už, tak se podělal jeden region.

        1. Mnoho set let ale v sirokem dalekem okoli nebyla civilizace na vyssi urovni, nez v Evrope. Tohle konci. USA vyzerou lepsi mozky a prumysl, Asie jde nahoru dnes uz vlastnim pricinenim. Co Evropa nakladla, se ted vylihlo.

          1. „Mnoho set let ale v sirokem dalekem okoli nebyla civilizace na vyssi urovni, nez v Evrope.“

            Nooo … to byl relativně krátký okamžik v dějinách.

            V podstatě už od doby bronzové jsme si konkurovali s Mezopotámií, Egyptem a Peršany. Ještě cca za Justiniána byli Peršani minimálně stejně silní jako Východořímská říše.

            Kalifát byl v prvních stoletích své existence taky poměrně rozvinutý, protože zdědil know-how starších civilizací. Ještě v době křížových výprav kopírovali Frankové od Levantinců věci jako ložní prádlo, protože to bylo fajn a neznali je.

            Pokud bereš „široko-daleko“ jako řekněme Afriku a západní Asii po indické hranice, tak bych argumentoval, že civilizační převaha Evropy zatím trvá. Ono to je vidět jak z hospodářské úrovně, tak i z těch migračních toků. Lidi jsou nejupřímnější, když hlasují nohama, a žádný rodák z Bernu nebo Birminghamu nesní o útěku do Teheránu nebo Rabatu.

            (To, že je to pro nás nebezpečné, je jiné, i když související téma.)

            Pokud bereš „široko-daleko“ jako celý starý svět, tak nad Čínou jsme měli převahu celkem krátce, tak 200 let. Ani s tou Indií to nebylo jednoznačné, britské války s Marathy byly technologicky dost na hraně a Britové se tam naučili, co je to raketa a že je to dost nepříjemná zbraň.

            1. MK: nechceš rozvést ty indické rakety? Nebo je to téma na zapomenutý příběh?

              Maráthové nebyli opravdu žádná ořezávátka. Třeba příběh čhatrapátí Šívadžího jako by psal hollywoodský scénárista. A můj oblíbený péšwa Baji Rao Ballal:
              https://www.youtube.com/watch?v=l_MyUGq7pgs&ab_channel=ErosNowMusic

              Har har Mahadév!

              1. předpokládám, že zkopírovali vod rejžáků kus na západ, co je používali už v období našeho středověku – rakety typicky z bambusovejch kmenů, anebo eště přetím, z hmoždířů hromadně střelným prachem odpalovaný salvy šípů

                1. kurva, kus na východ samozřejmě :D

                2. V podstatě. Jistě, že to nebyly kapalinové rakety :)

                  Leč ona to byla mocná zbraň i tak, a Maráthové byli celkem vynalézaví v jejím nasazení.

              2. Ano, počítám s tím do ZP8 nebo 9 :)

                Indie je zajímavá tím, že jde o jednu z mála zemí na planetě, kde obecná civilizační úroveň roste spíš směrem k rovníku než k pólům. Možná je to následek islámských invazí.

        2. Marian Kechlibar 24.6.2024 v 22:18

          Myslím, že jste předřečníka nepochopil.
          Ve smyslu aktuálního diskusního vlákna je Evropa, nebo chcete-li, Západ, civilizace založená průmyslovou revolucí a ta rozhodně neproběhla před dvěma tisíci sedmi sty lety. Bez průmyslové výroby a kapitalistického výrobního systému bychom nežili v panujícím blahobytu a neměli tudíž prostředky na sebevraždu z nadbytku.
          Megaselia má pravdu. Skupiny jedinců tvořících lidstvo skutečně podléhají přírodním zákonům, jak odhalí každý, kdo alespoń „přičichl“ k ekologii.

          1. Jsem poslední, kdo by podceňoval vliv průmyslové revoluce na blahobyt lidí, ale „civilizace“ je daleko širší pojem, to je kontinuum, které zahrnuje kulturu, jazyky, písmo, právo atd. Právě v tomto smyslu existuje např. čínská civilizace, nejen evropská.

            „Skupiny jedinců tvořících lidstvo skutečně podléhají přírodním zákonům, jak odhalí každý, kdo alespoń „přičichl“ k ekologii.“

            Ekologie coby věda se lidskými společnostmi zas tak moc nezabývá. Ta analogie se sice nabízí, ale není vysloveně těsná. V její starší podobě se vyžíval třeba Hitler, leč když pak došlo na lámání chleba, Německo se svým kultem árijské čistoty a zdraví se vůči „zdegenerovaným“ demokraciím a „židobolševikům z východu“ neudrželo.

            A na to, jak moc se dnes opět Rusové vyžívají v tom, malovat nás jako ubohé degeneráty, které Svatá Rus porazí jen svojí mravní silou, tak jim to na té frontě taky moc nejde.

            Nedávno jsem na Armádních novinách četl úryvky z deníku nějakého ruského oficíra z doby obležení Sevastopolu (1855). Západ je prohnilý, v úpadku, ruská síla mu zlomí vaz … o pár měsíců později to končilo slovy „palba se stala nesnesitelnou, neudržíme pevnost“.

            1. Bavíme sa o priemyselnej civilizácii, ktorá sformovala dnešnú Európu. Hovorím o vrcholnej fáze, kedy sme sa dostali na tak vysokú úroveň, že pád z nej bude pre Európu väčšou katastrofou ako bol pád Ríše rímskej. Hovorím o zásadnom období západoeurópskej civilizácie zhruba od anglickej priemyselnej a americkej revolúcie. Stredovek a starovek sa sa sústreďoval viac na kultúrnu oblasť a technológie neboli v popredí (úmyselne vynechávam vojny). Zásadná zmena v kultúre, zmeny v spoločnosti, životnej a hlavne v technologickej úrovni, prišla na rozhraní 18. a 19 storočia. Revolúcia je tak výrazný zlom pre život spoločnosti, že sa môže pokojne považovať za hraničný bod pri klasifikácii dejín. Toto obdobie som mal na mysli a nick „ygorek“ to aj správne pochopil. Inak je to dosť vachrlatá diskusia a záleží len na tom kto a ktorej charakteristickej črte európskych dejín pridáva zásadnú dôležitosť.

        3. vliv Egypta ale roste, sami si to pokurvili zbytečnejma válkama s Izeaelem a pokaváď se jim podaří úspěšně torpédovat jejich snahu vykopat druhej průplav, tak se zmátoří natolik, že pokud to pak židáci postaví, nebudou je snížený příjmy ze Suezu ohrožovat existenčně (do té doby totiž můžou eště rozšířit a prohloubit Suez, pže samozřejmě čím větší lodě proplujou, tím víc trhnou, míň se vyplatí obeplouvat Afriku)

          1. Egypt je další taková říše – podobně jako Čína – která trvá tisíce let.

            1. Ovsem mezitim taky doslo ke kompletni vymene obyvatelstva, nutno dodat. Puvodni Egyptane vymreli/byli vymlaceni.

              1. Ach kdeže. Arabských válečníků, kteří ovládli Egypt, bylo relativně málo, i když zavedli novou kulturu. Současné obyvatelstvo Egypta se od toho antického liší geneticky jen asi o 10 procent.

                Dnešní Egypťané JSOU Egypťané, jenom holt (až na malou menšinu koptů) islamizovaní skrznaskrz.

    1. to první už tai bylo, ne?

  7. Zajímalo by mne, čím autorovi tak velice imponuje Lavrov.

    Asi tím, že poslal dceru žít do Londýna.

    Docela legrační, jak z Ruska utekl kdo mohl, a zvláště příslušníci elity, oligarchové a vůbec všichni, kdo by neradi vypadli z okna.

    Nejenom SVO je ostuda Ruska na příštích tisíc let.

    1. Lavrov? To je PAN diplomat. A ze poslal dceru do Londyna? No a? Co je na Londyne spatneho? Nebo Tobe snad vadi ruska ropa? Ruska hnojiva? Rusky hlinik?

      1. Lavrov se prý o invazi do UA dozvěděl až ze sdělovacích prostředků a v Kremlu teď nemá žádný faktický vliv. Všechny důležité pozice drží staří Putinovo kámoši z Pitěru, mezi které kariérní diplomat Lavrov nepatří.

        1. Ano, invazi do Kijeva upekla svata trojice. Vynechali uplne vsechny, vcetne Lavrova. Neni nutne, aby mel vliv v Kremlu, dulezite je, ze umi jednat na mezinarodni scene. Lavrov je diplomat, ne predseda vlady. Nevidim problem. Snad jen to, ze je starej, ale jeho potencialni nastupci jsou moc divoci.

        2. Kechlibarová Marion

          Já jsem se dozvěděl, že jsi prý užvaněná filcka z Neviditelnýho psa. Taky tomu věřím. Vidíš co všechno máme společnýho? Víru. Drž se víry, ta tě spasí.

    2. Jasně. Ruzzákostán je nejlepší země na světě, tvrdí Ruzzáci. Vsude na světě. Typicky i v nějaké cizí řeči se silným ruzzkým přízvukem zpravidla mávajíce pasem svých nových zemí.

      Lavrova lze obdivovat asi jako Goebellse. Popelnici, která slouží zrudnému režimu. Goebbelsovi jsem věřil přesvědčení. Lavrovovi určitě ne! Lavrov je jen malá oportunistická filcka.

      1. Možná před lety něco v mezinárodní politice znamenal.

        Dnes by udělal nejlépe, kdyby se v klidu někde na dače oběsil.

        1. Bohuzel pro nas, nepracuje pro nas. My bychom misto starani se o jeho veseni, meli spise hledat podobne schopneho politika v nasich radach. Zatim to vypada, ze mame uplny hovno, tak aspon fluseme k nepriteli. Smutne.

          1. Zatím máme jen schopné kecaly, kteří metají proti Rusku nenávist.

            Já bych jen připomněl, jak to Západ s Ruskem prohrál.

            Říkám tomu Kechlibarův efekt: To neustále hledáte na protivníkovi jen zápory, a to špatné. Podceňujete protivníka. A když to děláte dostatečně dlouho, tak vám protivník nakope prdel, a vy jen koukáte jako sůva na drát jak se to stalo.

            1. Vy jste si fakt vytvořil nějakého virtuálního slaměného panáka, napsal na něj Kechlibar, a mlátíte do něj ze všech sil.

              Já si nemyslím, že Rusové mají jen zápory. Nepochybně mají i silné stránky. Mám je vyjmenovat?

      2. TenSSor

        Proti Lavrovovi nejsi ani filcka. Jen molekula z hovna.

    3. Lavrov je diplomat s talentem a zkušenostmi od boha.

      Ani bilión Lipánků společně by mu nesahalo ani po kontníky.

  8. Vynikajici clanek.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2025