Nejsou schopni vymáhat výživné, tak vyrobili levárnu. Pak hromada blbců jezdí bez a VYSLOVUJÍ SE JIM TY DVACÁTÉ A PĚTADVACÁTÉ ZÁKAZY ŘÍZENÍ.
Pirath
Blbec je ten, kdo takový předpis vymyslel. Je jasné, že je většinově cílen na mentálně slabší občany, a v tom případě je neúčinný a dokonce škodí i těm, které má chránit. Pro hlupáka totiž není žádný trest odrazující, příp. hlupák je trvale v průšvihu, a jakmile hlupák přijde o ŘP a tím i o možnost vydělávat, pak už tuplem nezaplatí na alimentech ani korunu.
corona
Pirath:
Souhlas, vinu nesou navrhovatelé a schvalovatelé, ev. i každý kdo nevystoupil proti a měl kompetenece.
JaFo
To není blbec ale především hajzl, který si přeje druhým škodit. Možná i podplacený.
Blbý je pouze v tom, že nedomyslel, takové svinstvo může jednou dopadnout na něho samotného. Zejména až mu vyprší poslanecká imunita.
Měl byste jim poradit. Zjevně víte jak výživné vymáhat.
Se divím, že vás ještě nezaměstnali.
Pirath
Máte pravdu, a já bych ještě přitvrdil. Co třeba trest smrti? Po deseti takových trestech už dotyčný určitě začne solit prachy.
LD
A co ti co nikdy řidičák neměli a nechtějí mít? Zakážou jim kolo nebo chodit? Je vůbec současná podoba trestu v souladu s hentým právním státem?
Ada
Právní stát je přežitek. Kdo nemá řidičák, tomu zabaví lítačku nebo zakážou jezdit rychlíkem nebo ať zapomene na lístky na koncert.
LD
A možná je ještě označit nějakým viditelným symbolem s možností elelektroického odečtu, aby si lid na ně dal pozor a fízlům s byrokracií se dobře vykonávala stádní správa (prací bych tu jejich činnos nenazýval).
Jihočech Honza
Sociální kredit, jak prosté. Střádáš pozitivní a negativní bodíky a podle skóre ti budou některé věci povoleny a některé věci zakázány. Rudá Čína náš vzor.
JaFo
Ale to už mají v Číně. Tam bez potřebné výše sociálního kreditu nepojedete ani vlakem.
Hm…, zajímavá úvaha LD. Obzvláště v zemi kde je cca 6 milionů vozidel.
Kolik takových lidí asi existuje? Vyjma zbavených svéprávnosti.
martin_100
Jak souvisi pocet vozidel s poctem řidičáků? Doma mame 2 řidičáky a 5 aut. Kamarad ma heden řidičák a 5 autobusů a asi 15 aut. Heden známej ma taky,jeden řidičák a běžně má ve sbírkach mezi 80 a 100 autama.
Otázka zněla „Kolik je asi lidí bez řidičáku“.
Ne, kolik vlastníte vozidel Vy, vaše rodina, vaši přátelé.
Tady sou drbny. To je neuvěřitelný. :-D
–
V roce 2024 končila v ČR platnost řidičských průkazů více než 360 000 řidičům (nejvíce ve vyšších věkových kategoriích), přičemž v roce 2025 to je kolem 660 000 řidičů, ačkoliv fyzicky není nutné řidičák nosit, povinnost mít platný doklad trvá a je možné o něj žádat i elektronicky přes Portál dopravy.
–
Celkový počet řidičů je vysoký (přes 6,6 milionu v roce 2014).
corona
SAVP:
„… víte jak výživné vymáhat.“
– – –
Jo. Jako to bylo kdysi. Neplatíš? Báň.
jizlivec
Matně si vzpomínám na článek, popisující české věznice přeplněné neplatiči alimentům kteří jsou tam živeni na státní útraty a stejně nic neplatí…
Což byl možná jeden z důvodů té řidičákové úpravy…
Která samozřejmě funguje podle Černomyrdinovy věty…
Kamarád měl jednou vězně na stavbě. Dostávali nějaké tabulkové peníze řekněme tři koruny v době, kdy se platilo dělníkům padesát. K tomu tam s nimi někdo byl a někdo je tam dopravoval. ještě jim museli koupit žrádlo, aby tam z těch přídělů vůbec mohli odvést nějakou fyzickou práci. Jako výlet pro hodné vězně, aby neztratili návyky a byli na sluníčku to bylo super, výkon pro zaměstnavatele diskutabilní a z hlediska výdělku to ani pro ně nestálo za řeč. Kdyby zase někde makali, tak tím berou práci nízkopříjmovým skupinám. nejlepší je tam takové ani nezavírat.
corona
Ada:
Tak jasně, v současnosti už nefunguje nic. Ale kdysi to šlo – v AZNP, v Kovošrotu, u Pozemních staveb, u TSS kompletovali kolejová pole aj.
Pročpak to máme tak?
Ada
V době, kdy bylo všechno státní to jistě představitelné bylo. Viděl jsem jako kluk takovou stavbu. Vypadalo to jako Auschwitz, dva ploty, hlídací věž. Neumím si představit, kde a proč by dnes někdo dělal a platil takovou infrastrukturu na to, aby získal mizerné dělníky pro svou stavbu, když je vedle fronta normálních, kterým stačí píchačky. A pokud by udělali třeba na Mírově prádelnu, tak to asi nebude dobrá zpráva pro konkurenci, že jim stát zařídil konkurenci, se kterou nelze bojovat. Jsou prostě jiné společenské poměry.
vinicius
Povinnost vězňů pracovat je dána zákonem a nikam nezmizela. Jen se změnil hospodářský systém a nelze nikomu ukládat povinnost někoho zaměstnávat, obzvlášť soukromým podnikům. Prostě není dost vhodných míst pro vězně a asi nikdy nebude. Je to škoda, protože ve vězení práce na 8 hodin osvobozuje.
A ono pověstné přenášení kamení z místa na místo by bylo k ničemu.
corona
vinicius:
A tu změnu způsobil Flaška. Bych to srovnal, mít pravomoce. Správa bas by rozjela výstavbu nových objektů…
Důležité je umět si vždy najít viníka.
Hlavně né sebe. Proboha, jen nééé sebe!
Já nic, já (my) poctivě pracovali, doufali, volili a věřili…
V lepší zítřky. :-D
corona
SAVP:
Nesu vinu za to, že Flaška zkurvil hospodářství? Že povolil basmanům?
leon
To nebyl Flaška kdo zkurvil hospodářství. V ČR vládne vláda a parlament, prezident má jen okrasnou funkci.
Volili jste v devadesátkách Klause? Tak jste si zkurvili hospodářství.
corona
leon:
„To nebyl Flaška kdo zkurvil hospodářství.“
– – –
1.
Pustil basmany a tím zdražil Favorita. AZNP přišla o prac. sílu, tu musela nahradit placenými Poláky.
2.
Pozváním dalajlámy zničil nosnou zakázku lokomotivky ŠKODA, z toho se už nevyhrabala.
3.
Likvidace zbrojního průmyslu, zejména na Slovensku – opět za tím kouká zrzavý opičák.
4.
Likvidace nového letiště v Žatci (splnil politickou zakázku).
Budem pokračovat?
leon
Basmany pustil, to jo, ale neměl žádné pravomoce k tomu dalšímu.
To jsou následky řádění Klause a jeho ODS.
Takže corona vidí vinu u Havla, leon u Klause a jeho ODS?
Ale ani jeden se nezmínil o tom, že:
1) HAVLA ZVOLILI 29. prosince 1989 KOMUNISTI a
2) Klause, potažmo ODS a další tehdejší vládní politiky zvolili občané.
Kteří pár měsíců předtím unisono vykřikovali Havel na hrad a na Letné div, že se neucinkali. https://youtu.be/x0aUIjCdp74?t=8
Přitom se v Ústavě píše:
– „My, občané České republiky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku, v čase obnovy samostatného českého státu…“
– „Lid je zdrojem veškeré státní moci; vykonává ji prostřednictvím orgánů moci zákonodárné, výkonné a soudní.“ https://www.psp.cz/docs/laws/constitution.html
.
Přestaňme konečně hledat vinu u politiků a začněme u sebe.
Politik sám sebe nezvolí.
leon
SAVP
Samozřejmě že za to můžou voliči ODS. Vždyť jsem taky napsal: Volili jste v devadesátkách Klause? Tak jste si zkurvili hospodářství.
Je fascinující, že na toho křiváka a podvodníka Klause si při té kritice nikdo nevzpomene ale na Havla jo, který z pozice prezidenta toho mohl ovlivnit nejméně.
Pamatuji si na jeho projev „tato země nevzkvétá“ když tady řádil Klaus – miláček médií a národa, jak to schytal od Klausova fanklubu, že si ho dovolil kritizovat. Oni dva se totiž moc nemuseli.
Panelákovej Pičus
Poslední roky ten buzerant Klaus šuká Macinku. (Říká mu Prcinka)
corona
leon:
Dalajlámu zval osobně Flaška.
Proti zbrojnímu průmyslu na Slovensku štval taky Flaška osobně a dělal tlaky, až fabrika v Martině padla. Sekundoval mu Gál.
Žatec byla politická objednávka a tu splnil – páka byl havlista L. Dobrovský, otec toho štvavého hajzlíka.
Buď tohle nepamatuješ, nebo jsi zapomněl…
leon
Flaška si mohl říkat co chtěl. V ČR vládne vláda a ne prezident. Vláda rozhoduje co bude a nebude.
No jen pokračujou corona.
Otevřou svoje archívy.
Byla by to škoda.
Tolik práce a vše v šuplíku. :-D
A k nim rovnou kopie exekutivních příkazů.
Ať se teda vidí, kdo je pod čím podepsanej.
corona
SAVP:
KDO pozval tu tibetskou figurku…? Flaška, podněcoval ho k tomu Radim Palouš.
Šup další. Za co vše ještě mohou?
Kdo zvolil Havla?
Kdo zvolil politiky?
A co v té době dělali občané?
Sbírali si informace do šuplíčku?
LD
Venca Lahev toho dokurvil dost, ale zas takový borec nebyl, aby to vše zvládl sám, podobných kriplu se tu dostalo na rozhodovací pozice spousta, ať už jim šlo o „podrbání“ od nového pánička ze západu nebo jen jejich osobní prospěch či nějaké ideály.
dr_z
2 – prosím upřesnit. O mašinkách vím dost, ale tohle čtu prvně.
3 – To je blbost, proces zahájen ještě snad za Štrougala. Prostě útlum zbrojení.
Nikdy jste nebyl volit?
Sledoval jste to vždy z povzdálí? Bez komentářů, připomínek?
A co v listopadu 1989? Ihned na začátku jste říkal lidem, že je to špatně?
Nebo klasicky po bitvě je každej generál? :-D
corona
SAVP:
1.
Volím. Obvykle platný hlas, nejmenší zlo pro sebe.
2.
Připomínek kam? Mívám je, občas i na velké organizace či ministerstva.
3.
17.11.1989 jsem byl v pražském kanclu do 13:00 a pak jsem jel domů. Byl pátek. Lidem jsem určitě neříkal, že je něco špatně. 27.11. dopoledne jsem byl na gen. stávce, na Václaváku zhruba u Štěpánské. Hledal jsem odpověď na otázku, proč celý ten represivní aparát je najednou zcela deaktivován a vůbec nic nedělá, krom několika zoufalců, trhajících na venkově plakáty. NIKDO mi tu odpověď nedal. Během ledna jsem zažil zničený vlak od basmanů, Havla chrochtajícího v rádiu, že nový znak bude „čtvhcený“ a vůbec se nelíbilo, že místo vypořádání se s různými starorežimními škodlivci se řeší nesmysly. Jaký dopad bude mít Havlovo medění s dalajlámou jsem nemohl tušit a bohužel jsem v první fázi ani dostatečně nevnímal nářky lidí z položené lokomotivky.
4.
Co jsem ale viděl hned, bylo právě to řešení šaškáren, jako byly uniformy hradní stráže, narovnání hvězdiček důstojníků, hádky o pomlčku a znaky. To mělo za cíl zakrýt svinstva, která jsem zatím jen matně tušil.
Tak co, ještě mi bude plácat něco o genreálech po bitvě…?
Dachsmeister
@vinicius
už se po věznicích nepohybuji (byl jsem na té straně co mohla po 30min odejít) ale zaznamenal jsem tam aktivity typu výroba no spíš kompletace jednoduchého nábytku, montáž drobných předmětů či polotovarů a pak taková ta práce vězni sobě typu prádelna, kuchyně, úklid.
Bylo to v 2. půlce devadesátek, kdy se rozpadla spolupráce s průmyslovými podniky.
Jak je to dnes netuším, ale čekal jsem horší čísla. https://www.vs.gov.cz/sekce/aktualni-pocty-zamestnanych-veznu
Jihočech Honza
V SSA je to prý dost podobné. Chlapi, kteří neplatí peníze, které nemají, tak je zavřou, protože v báni určitě zaplatí, to dá rozum.
Zase ty starý pořádky ala CORONA. :-D
Byl jste u voleb? Volil jste posledních 35 let tu správnou stranu?
Proč pořád slyším a čtu nářky od lidí, kteří měli 30 let na to něco změnit a neudělali nic.
Nebo se pletu?
–
Určitě by to šlo, ale problémů je vícero. https://youtu.be/X8bXnkJILxw?t=1378
–
A prý to zrušila minulá vláda. https://youtu.be/X8bXnkJILxw?t=1412
–
Tak to můžete prověřit.
corona
SAVP:
Jasně, že chodím k volbám. A v drtivé většině dávám platný hlas. A ne, opravdu nikdy ODS, její frakce, satelity a podpěry.
Co se týká toho, jak to bylo kdysi, pamatuju dobře objekt kovošrotu. Na dvoře mezi haldami byli basmani, jeden pálil hořákem a ostatní mu z hromady přitahovali kusy eroplánů. Měli lana s háky a velký černý rukavice. Něco řezali rozbruškou, třídili to do loden.
Dnes není vůle tyhle věci řešit – a opět se vracíme k tomu, kdo to utnul, že…
Když někdo něco dluží, bývá normální, že ho soud pošle do exekuce. Pokus si hrajeme na právní stát, tak mu přece nemůžeme škodit s nesouvisejícími věcmi jako v systémech sociálního kreditu. Sebrat někomu řidičák, zbroják nebo živnosták je úplně na hlavu.
LD
Jen živnostenský list? Co to rozšířit na různé atestace, autorizace, šel bych i po maturitním vysvědčení? Samoživitelům a děckám by to sice nepomohlo, ale těch registrů a lidí co na tom budou parazitovat, to jistě zvedne HDP.
Maturitní vysvědčení? Tak to už je totální úlet.
Co dál rodný list?
LD
Dál? Snad už jen vysvědčení ze ZŠ a průkaz mladého cyklisty :-), bo trh s otroky se už v Praze neobnoví, dnešní socioekonomický systém zajišťuje, že se lidské zdroje přesunují samy, tam kde jsou třeba. Drobné anomálie a třecí plochy https://www.youtube.com/shorts/fIHhDzs6rsQ se časem zpravidla překonají.
Co je to za hloupost?
Nějaký semafor v poli?
Měření neposlušných autíčkářů?
–
Vízo ze ZŠ nikoho nezajímá, nulová hodnota.
Hupert
Ada: Chce to lépe domýšlet, co s čím souvisí, neboť pokud dluhy na výživném klesly s možností zadržet řidičák o 3 mld., zřejmě zde příčinná může být. To, že si takto fungování právního státu nepředstavuješ, je možné, mně zase do právního státu nezapadají neplatiči výživného na děti, které si pořídili. Je sice pravdou, že opatření se může jevit jako diskriminační pro řidiče z povolání, ale je třeba mít stále na paměti, že důvodem je svobodné rozhodnutí neživit své děti a přenést toto břemeno na jiné. Nestojím o něj, mám svých starostí dost. Jistě je lepší sebrat někomu řidičák než utratit dítě.
Ada
Tady jde o to jestli máme právní stát nebo máme systém sociálního kreditu a pravidla Účel světí prostředky. To, že si někdo udělá dítě s nespolehlivým lemplem je věcí rodiny, nikoli státu. Sociální stát se může maximálně nějak zaručit, když někdo neplatí a prachy jsou potřeba hned a pak to vymáhat po tom chlapovi. Ale jinak na řešení majetkových sporů dvou lidí jsou tu soudy.
Neplacení toho, co platit mám je dle mého něco jako maření nějakého soudního rozhodnutí a tím mi hrozí vězení. Nevím jak pro koho, pro mě je to větší hrozba než ztráta řidičáku, protože ježdění bez řidičáku je opět postupná cesta k vězení.
Má ještě dnes nějaký smysl fízlům říct, že ŘP u sebe nemám? Resp. už ho s sebou nevozím od doby, kdy to není povinné, takže namísto ŘP můžou na místě zadržet tak akorát močení nebo dech. Ale asi dnes stačí, že opicajt něco namatlá do telefonu a mám zaracha.
Sysop
Tak, ze fizlove na miste zadrzi moceni, vidim jako vhodne a pokud zadrzi i dech, tak primo jako vynikajici.
Forge
Pirath:
Podle mě je to jak s kartou p. ručení.Nemusíš jí u sebe mít a věděj.U řidičáku tě obeslaj abys ho odevzdal, ale bloklej budeš od tý chvíle, kdy ti to na místě oznámí.
Ale nevím to jistě.Bývalo to tak, že když jsi řidičák neměl u sebe, tak do rozhodnutí jsi mohl normálně fungovat.
Tady se to určitě dozvíš: https://www.30kmh.cz/
LD
Takže všechny rituály s přesunem fyzické kartičky jsou jen šikana řidičů a plýtvání penězi daňových poplatníků na úřední vši.
Ada
Rituály už padly s tím, jak se velký bratr rozšířil. Pokud s sebou nevozítě rušičku signálu, pak každá hlídka vidí jaká oprávnění máte, včetně zbrojáku.
LD
Mám na mysli to fyzické odevzdání a pak vyzvednutí, ale asi i v digitálním koncentráku je nejspíš třeba osazenstvo ubíjet zbytečnými činnostmi.
Ada
To je dobré leda při cestě z našeho lágru do sousedního, tam se ještě ukazují táborové kartičky, ale počítám že se to taky nějak propojí a vznikne nějaký sjednocený evropský velký bratr.
Sysop
Ad odkaz na minuly clanek, kde dva fizlove v Trebici neprehlednym zpusobem manipulovali s testery – pokud ridic jede na odber biologickeho matrijalu, je lekar vazan mlcenlivosti dle zak. c. 20/1966 Sb. a smi vysledek testu policistum sdelit pouze se souhlasem pacienta (par. 55 odst. 2 pism d). Vyjimkou pak je, pokud si vysledek pro vysetrovani trestneho cinu dle zak. c. 141/1961 Sb. vyzada soudce. V pripade prokazani prestupku proti zak. c. 361/2003 Sb. ovsem toto uplatnit nelze.
Ergo, lekar smi matrijal odebrat, ale jeho analyzu by musela provest PCR. Heh.
Bedrich77
Je to holt složité, lid si žádá větší přísnost na lumpy a pak se nestačí divit, když je do této kategorie náhle zařazen.
To jsou ty paradoxy.
Ada
Dřív lidi volali po zžízení parlamentu, aby mohli kontrolovat, co za prasárny dělá král a dneska bychom potřebovali nějaký sbor, který by kontroloval ten první sbor.
Možná by stačil volební cenzus, volit bude jen plátce daní.
Jihočech Honza
No representation without taxation!
Latimerie podivna
Proč si myslíte, že ti co platí daně volí „správně“ a ti co daně neplatí volí „špatně“? Nebo jinak, koho myslíte že v posledních volbách volili ti, co platí daně?
Vemte si bohatší města a chudší venkov. Ve městech bude nejspíš více plátců daní než na venkově. Města spíše volí liberály a venkov je spíše „konzervativní“ (netvrdím, že je to skutečně tak, berte to jen jako příklad). Kdo by vyhrál, kdyby to bylo tak, že by volili by jen ti co platí daně? Nebylo by třeba ještě horší než teď?
LD
Dobře volit nemusí, lidi dělají spoustu špatných rozhodnutí,nicméně místní bezdomovec Vám taky neorganizuje rodinné nákupy, takže asi tak.
Pochopitelně by tohle mělo být v mezích ústavy a možná i komory parlamentu pro všechny, která by mohla stopnout zákony vedoucí ke zotročení, kam by to jinak možná vedlo …
Foundryman
Řekl bych, že pokud by se volby omezily jen na plátce přímých daní (DPH platí každý), vypadli by všichni státní zaměstnanci a ten obrázek by i ve městech vypadal jinak.
Latimerie podivna
A kdo by teda podle Vás vyhrál, kdyby volili jen plátci přímých daní?
LD
Státní zaměstnanec vpodstatě neplatí ani to DPH, prakticky možná více přispíva kouřící alkohoholik bez domova pokud nesomruje od těch co pobírájí plat.
Stádní ksindl akorát vrací část toho, co ze 100 % dostává vod tech, co vopravdu platijou daně. Tak mu zbude trochu míň, ale furt je to komplet vod stáda.
Řekl bych, že by značně ubyly hlasy bývalé pětikoalici, ztratilo by patrně i ANO. Posílili by Motoristé a strany kandidující v rámci SPD. Ale těžko říct, kandidující strany by musely dost razantně změnit jak programy, tak posléze i praktickou politiku.
Ale možná bych to celé i zjednodušil – volit by nemohli zaměstnanci spadající pod služební zákon, příslušníci silových složek a zaměstnanci „neziskových“ organizací, které jsou z více než 50% financovány buď státem, nebo ze zahraničí.
Každý by si mohl vybrat – buď klídek na státní útraty, nebo volební právo.
Bahnak
Předpokládám, že by nesměli volit ani podnikatelé, kteří cokoli prodali státu/kraji/obci?
Protože dejme tomu já prodávám kraji svoji pracovní sílu. Nevidím rozdíl mezi tímto a tím, že kraji někdo prodá třeba benzín do služebního auta, už proto, že podnikatelé přece svoji práci prodávají taky.
A další otázka – když mám malou část příjmů jako OSVČ, mám, nebo nemám ve vašem světě volební právo?
fatdwi
Bahnak: vidím velký rozdíl mezi „prodám úřadu benzín“ a „jsem zaměstnancem úřadu“.
Rozumím, že je poněkud sporné, jak hodnotit ajťáka třeba v Eltodu nebo ICZ, kde jejich práce je de facto full time pro úřady. Ale pokud má někdo přímo zaměstnaneckou smlouvu se státem, pak bych mu volební právo jednoduše nedal. Jedno, jestli je to na kraji, obci nebo ministerstvu. Tím bych začal, řešit případné střety zájmů popsané výše jsou až druhořadý problém. Dokázal bych si poradit a zcela jistě bych někoho (dalšího) nasral.
Výše IQ ani EQ nezaručuje žádný přínos pro ostatní ani pro jeho majitele.
Dachsmeister
@LD
to už jsme tu řešili a skupina plátců daní je docela malá.
Tedy pokud souhlasíte s názorem, že policista, voják nebo učitel na státní škole daně neplatí, jen vrací část toho co z daní dostal za svou činnost, kterou lze občas nazvat i prací.
jizlivec
Nevidím rozdílu mezi učitelem na státní nebo nestátní škole…
Stejně tak mezi státním a nestátním lékařem, strojvůdcem, účetním nebo popelářem…
Ostatně u mnoha pracovních pozic bych neuměl rozlišit zaměstnance státu a nestátu…
LD
Jisté rozdíly tam asi budou, např. jako mezi dozorcem v Osvětimi a v běžném kriminálu nebo děcáku apod.
Dachsmeister
@LD
dozorce v Osvětimi je de facto výdělečná činnost, to máte zlaté zuby, vlasy, tuk, různé předměty…
Dachsmeister
@jizlivec
mezi zubařem na pojištovnu a za hotové jdou rozdíly do desetitisíců.
Ten první by nevolil, ten druhý ano.
Velkou otázkou je, zda by volil pro zrušení zdravotní daně (pseudopojištění) a platby hotově u všech zubařů, anebo by volil pro zachování stávajícího systému.
Panelákovej Pičus
Zubařům vyhovuje současný stav. Zaplatíte jim v hotovosti a oni to ještě jednou dostanou od pojišťovny. Zubaři obecně netuší co s tolika penězi dělat.
Fááákt? A už jste si zašel na pojišťovnu pro výpis?
Nebo jen tak tlacháte?
jizlivec
Souhlasím, že zubařům současný stav vyhovuje…
Nicméně pokud za keramickou korunku pacient zaplatí na dřevo pěticifernou sumu a pojišťovna přihodí nižší stovky, nenazval bych to „ještě jednou“…
jizlivec
Jinak ovšem souhlasím, že skupina reálných plátců je ještě menší…
U většiny obyvatelstva jde o přelévání finančních prostředků…
Nicméně to je snad definiční funkce oběživa…
Panelákovej Pičus
Spousta občanů daně z příjmu neplatí alébrž je jim daň vracena. Totéž se dá říct o těch co se vyznají v DPH…
Foundryman
Stačilo by posuzovat výši daně před slevami.
Panelákovej Pičus
Nebo zrušit slevy?
Dissenter
V tom zdravotnictví (a částečně školství) by bylo vhodné udělat výjimku. Mimo stomatologii prakticky neexistuje nestátní zdravotnictví vyjma některých jednoduchých a spíše poradenských činností. Podobně ve značné části vzdělávacích oborů platí, že kvalita je ve státním školství a soukromé je spíše levnou (z pohledu času, nikoli peněz) výrobnou diplomů.
Neznamená to, že by v těchto odvětvích snad byla role státu nezastupitelná, ale jsme zkrátka v situaci, kdy si stát přisvojil jak velké nemocnice a univerzity, tak celé zdravotní pojištění a peníze na školství. Změna je ještě hodně daleko.
Někdo se tuhle divil, že místní diskuse stojí za…
No, ale čemu se divit, když jsou zde clickbait názvy článků?
„Past na naše řidičáky“
„Smrtící rámy na policejních vozidlech mají první oběť“
„Zrušíme zdravotní pojišťovny“
Naše, my, my, my…
Latimerie podivna
Sem netušil, že stručné a popisné názvy článků zajistí kvalitní diskuzi pod články. Takže vlastně za debilní příspěvky v diskuzích můžou titulkáři.
2) Zákon definuje ŘP následovně: Řidičský průkaz je veřejná listina, která osvědčuje řidičské oprávnění držitele a jeho rozsah a kterou držitel prokazuje své jméno, příjmení a podobu, jakož i další údaje v ní zapsané podle tohoto zákona.
Důležitá slova: Osvědčuje a držitel.
Slova naše, vaše, moje… odkazuje na vlastnění (majitel).
Držitel je něco jiného. https://www.osmium-identification-code.com/cz/mid,39160,Dr%C5%BEitel_nebo_vlastn%C3%ADk/
3) Vezměte do ruky OP a podívejte se co se píše nad podpisem. https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2021-269#cast4
§ 54
(1) Evidence občanských průkazů je informačním systémem veřejné správy, který obsahuje údaje o držitelích občanských průkazů, údaje o občanských průkazech a údaje související s právy, povinnostmi a působností na úseku občanských průkazů.
§ 55
(4) Číslo žádosti o vydání občanského průkazu se považuje za spisovou značku.
Čili laicky. Jste (jsme) držiteli ŘP, OP, ZP, rodného listu, maturitního vysvědčení, oddacího listu etc a ještě si o ně žádáme.
Nikoliv majiteli / vlastníky.
Jak jsem psal, jsem laik. Můžete se zajít přeptat na odbor, který ŘP vydává. Třeba z toho bude zajímavý článek.
Nebo se přeptat právníka a rovnou se optat, proč se starý OP, ŘP, CP…, vrací orgánu, který jej vydal.
Slovíčka naše, vaše, moje, tvoje odkazují na vlastnění, vlastnictví.
V tom případě bychom si však mohli vzít pastelky a ŘP si klidně namalovat a orazítkovat razítkem z brambory.
Ovšem tato varianta jaksi neplatí. Veřejnou listinu vydává orgán veřejné moci, tečka.
Je to podobné jako s penězi či vlajkou. Fyzicky si sice vlajku koupíte za vlastní (no vlastní – je to něco co vydává ČNB – takže to patří ČNB), ale tím to taky končí, protože to není váš majetek po kterém byste si mohl čmárat jako se pokoušel URZA, ale státní symbol.
Druhá věc je jak mohlo projít tohle: https://www.merco.cz/navleky-na-zrcatka-cz-vlajka-ceska-republika-baleni-1-par/
Závěrem si dovolím doporučit povídání Marka Pavky na téma Ústava České republiky https://youtu.be/2DoYGdmj53E
Víte, ti co vymýšleli právní přechod z feudalismu na stát (republiku) nebyli žádní nýmandi. Ani ti, kteří tvořili Ústavu ČR.
Promysleli to do důsledku. Stát je sice tvořen lidem, ale ten lid se dělí do určitých skupin, které se tak či onak drží vzájemně v „klinči“ a dokud se nespojí v jeden celek, tak tomu tak bude i nadále. Až budete jednat s nějakým ouřadou, tak se ho zeptejte, zda je oním ouřadou i po pracovní době, nebo když čůrá, kaká, spinká či jí.
„Vedení okresu East Lindsey, který má vybírání pokut v gesci, si však vůbec nepřipouští, že by tady mohlo být něco špatně. Martin Foster z okresní rady tak v prohlášení uvedl, že není možné zabývat se okolnostmi jednotlivých případů, a zároveň se dušoval, že strážníci se v terénu zabývají pouze osobami prokazatelně přistiženými při páchání trestných činů či přestupků. Což ovšem zahrnuje i plivání coby formu odhazování odpadků.“
Latimerie podivna
Začínám mít podezření, že si EU polepšila, když GB z EU vystoupila. Ten směr, jakým se GB ubírá, je sice stejný jako směr EU, ale postupuje mnohem rychleji.
tomik.tk
to je aktualni stav. ale v GB staci jedny volby a vsechno muze byt uplne jinak. to v EU nehrozi ani nahodou :-(.
tk.
Ada
Tak jednoduchý to taky neni. Ti co sedí na ministerstvech nebývají těmi, kteří skutečně vládnou. Volby se stále dají koupit, výrazný opoziční politik je taky jen smrtelník, media pomlčí nebo zase jinde přifouknou a máte na světě novou kolaici k nerozeznání od staré.
„Skočím si teď do Dallasu a po návratu se hned vrhnu na ten audit Fedu a mrknu i na práci tajných služeb“ J.F.Kennedy
To je náhodou dobře k tématu. Zkrátka vývoj, pokrok. Je třeba se neustále učit a držet prst na tepu doby. Kdo chvíli močil, již močí opodál.
A vy ostatní si přivalte kamennou desku a dlátkem a majzlíkem se račte věnovat klínopisu.
Dopředu hezké Vánoce a šťastný nový rok, když už sem teď moc nechodím; právě pro tu račí (zpátečnickou) a mrmlající obecnou mentalitu. (a taky proto, že jsem zase cele ponořen do salmiaku a dehtu do nějakého nového projektu a mrzí mě čas)
V Dánsku bych se té hotovosti nedivil, ale jinak jsou to nesouvisející věci. Textové zprávy se prostě přesunuly jinam a posílají se jen fyzické věci. Tak je racionální to zrušit, když to nedokážou provozovat ziskově.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/moznost-odebrat-ridicak-snizila-dluh-na-vyzivnem-o-tri-miliardy-128148
Nejsou schopni vymáhat výživné, tak vyrobili levárnu. Pak hromada blbců jezdí bez a VYSLOVUJÍ SE JIM TY DVACÁTÉ A PĚTADVACÁTÉ ZÁKAZY ŘÍZENÍ.
Blbec je ten, kdo takový předpis vymyslel. Je jasné, že je většinově cílen na mentálně slabší občany, a v tom případě je neúčinný a dokonce škodí i těm, které má chránit. Pro hlupáka totiž není žádný trest odrazující, příp. hlupák je trvale v průšvihu, a jakmile hlupák přijde o ŘP a tím i o možnost vydělávat, pak už tuplem nezaplatí na alimentech ani korunu.
Pirath:
Souhlas, vinu nesou navrhovatelé a schvalovatelé, ev. i každý kdo nevystoupil proti a měl kompetenece.
To není blbec ale především hajzl, který si přeje druhým škodit. Možná i podplacený.
Blbý je pouze v tom, že nedomyslel, takové svinstvo může jednou dopadnout na něho samotného. Zejména až mu vyprší poslanecká imunita.
Měl byste jim poradit. Zjevně víte jak výživné vymáhat.
Se divím, že vás ještě nezaměstnali.
Máte pravdu, a já bych ještě přitvrdil. Co třeba trest smrti? Po deseti takových trestech už dotyčný určitě začne solit prachy.
A co ti co nikdy řidičák neměli a nechtějí mít? Zakážou jim kolo nebo chodit? Je vůbec současná podoba trestu v souladu s hentým právním státem?
Právní stát je přežitek. Kdo nemá řidičák, tomu zabaví lítačku nebo zakážou jezdit rychlíkem nebo ať zapomene na lístky na koncert.
A možná je ještě označit nějakým viditelným symbolem s možností elelektroického odečtu, aby si lid na ně dal pozor a fízlům s byrokracií se dobře vykonávala stádní správa (prací bych tu jejich činnos nenazýval).
Sociální kredit, jak prosté. Střádáš pozitivní a negativní bodíky a podle skóre ti budou některé věci povoleny a některé věci zakázány. Rudá Čína náš vzor.
Ale to už mají v Číně. Tam bez potřebné výše sociálního kreditu nepojedete ani vlakem.
Hm…, zajímavá úvaha LD. Obzvláště v zemi kde je cca 6 milionů vozidel.
Kolik takových lidí asi existuje? Vyjma zbavených svéprávnosti.
Jak souvisi pocet vozidel s poctem řidičáků? Doma mame 2 řidičáky a 5 aut. Kamarad ma heden řidičák a 5 autobusů a asi 15 aut. Heden známej ma taky,jeden řidičák a běžně má ve sbírkach mezi 80 a 100 autama.
Otázka zněla „Kolik je asi lidí bez řidičáku“.
Ne, kolik vlastníte vozidel Vy, vaše rodina, vaši přátelé.
Tady sou drbny. To je neuvěřitelný. :-D
–
V roce 2024 končila v ČR platnost řidičských průkazů více než 360 000 řidičům (nejvíce ve vyšších věkových kategoriích), přičemž v roce 2025 to je kolem 660 000 řidičů, ačkoliv fyzicky není nutné řidičák nosit, povinnost mít platný doklad trvá a je možné o něj žádat i elektronicky přes Portál dopravy.
–
Celkový počet řidičů je vysoký (přes 6,6 milionu v roce 2014).
SAVP:
„… víte jak výživné vymáhat.“
– – –
Jo. Jako to bylo kdysi. Neplatíš? Báň.
Matně si vzpomínám na článek, popisující české věznice přeplněné neplatiči alimentům kteří jsou tam živeni na státní útraty a stejně nic neplatí…
Což byl možná jeden z důvodů té řidičákové úpravy…
Která samozřejmě funguje podle Černomyrdinovy věty…
jizlivec:
V base kdysi museli makat. Kdo že to změnil…?
https://ibb.co/bMFF5Vyg
Kamarád měl jednou vězně na stavbě. Dostávali nějaké tabulkové peníze řekněme tři koruny v době, kdy se platilo dělníkům padesát. K tomu tam s nimi někdo byl a někdo je tam dopravoval. ještě jim museli koupit žrádlo, aby tam z těch přídělů vůbec mohli odvést nějakou fyzickou práci. Jako výlet pro hodné vězně, aby neztratili návyky a byli na sluníčku to bylo super, výkon pro zaměstnavatele diskutabilní a z hlediska výdělku to ani pro ně nestálo za řeč. Kdyby zase někde makali, tak tím berou práci nízkopříjmovým skupinám. nejlepší je tam takové ani nezavírat.
Ada:
Tak jasně, v současnosti už nefunguje nic. Ale kdysi to šlo – v AZNP, v Kovošrotu, u Pozemních staveb, u TSS kompletovali kolejová pole aj.
Pročpak to máme tak?
V době, kdy bylo všechno státní to jistě představitelné bylo. Viděl jsem jako kluk takovou stavbu. Vypadalo to jako Auschwitz, dva ploty, hlídací věž. Neumím si představit, kde a proč by dnes někdo dělal a platil takovou infrastrukturu na to, aby získal mizerné dělníky pro svou stavbu, když je vedle fronta normálních, kterým stačí píchačky. A pokud by udělali třeba na Mírově prádelnu, tak to asi nebude dobrá zpráva pro konkurenci, že jim stát zařídil konkurenci, se kterou nelze bojovat. Jsou prostě jiné společenské poměry.
Povinnost vězňů pracovat je dána zákonem a nikam nezmizela. Jen se změnil hospodářský systém a nelze nikomu ukládat povinnost někoho zaměstnávat, obzvlášť soukromým podnikům. Prostě není dost vhodných míst pro vězně a asi nikdy nebude. Je to škoda, protože ve vězení práce na 8 hodin osvobozuje.
A ono pověstné přenášení kamení z místa na místo by bylo k ničemu.
vinicius:
A tu změnu způsobil Flaška. Bych to srovnal, mít pravomoce. Správa bas by rozjela výstavbu nových objektů…
Důležité je umět si vždy najít viníka.
Hlavně né sebe. Proboha, jen nééé sebe!
Já nic, já (my) poctivě pracovali, doufali, volili a věřili…
V lepší zítřky. :-D
SAVP:
Nesu vinu za to, že Flaška zkurvil hospodářství? Že povolil basmanům?
To nebyl Flaška kdo zkurvil hospodářství. V ČR vládne vláda a parlament, prezident má jen okrasnou funkci.
Volili jste v devadesátkách Klause? Tak jste si zkurvili hospodářství.
leon:
„To nebyl Flaška kdo zkurvil hospodářství.“
– – –
1.
Pustil basmany a tím zdražil Favorita. AZNP přišla o prac. sílu, tu musela nahradit placenými Poláky.
2.
Pozváním dalajlámy zničil nosnou zakázku lokomotivky ŠKODA, z toho se už nevyhrabala.
3.
Likvidace zbrojního průmyslu, zejména na Slovensku – opět za tím kouká zrzavý opičák.
4.
Likvidace nového letiště v Žatci (splnil politickou zakázku).
Budem pokračovat?
Basmany pustil, to jo, ale neměl žádné pravomoce k tomu dalšímu.
To jsou následky řádění Klause a jeho ODS.
Takže corona vidí vinu u Havla, leon u Klause a jeho ODS?
Ale ani jeden se nezmínil o tom, že:
1) HAVLA ZVOLILI 29. prosince 1989 KOMUNISTI a
2) Klause, potažmo ODS a další tehdejší vládní politiky zvolili občané.
Kteří pár měsíců předtím unisono vykřikovali Havel na hrad a na Letné div, že se neucinkali.
https://youtu.be/x0aUIjCdp74?t=8
Přitom se v Ústavě píše:
– „My, občané České republiky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku, v čase obnovy samostatného českého státu…“
– „Lid je zdrojem veškeré státní moci; vykonává ji prostřednictvím orgánů moci zákonodárné, výkonné a soudní.“
https://www.psp.cz/docs/laws/constitution.html
.
Přestaňme konečně hledat vinu u politiků a začněme u sebe.
Politik sám sebe nezvolí.
SAVP
Samozřejmě že za to můžou voliči ODS. Vždyť jsem taky napsal: Volili jste v devadesátkách Klause? Tak jste si zkurvili hospodářství.
Je fascinující, že na toho křiváka a podvodníka Klause si při té kritice nikdo nevzpomene ale na Havla jo, který z pozice prezidenta toho mohl ovlivnit nejméně.
Pamatuji si na jeho projev „tato země nevzkvétá“ když tady řádil Klaus – miláček médií a národa, jak to schytal od Klausova fanklubu, že si ho dovolil kritizovat. Oni dva se totiž moc nemuseli.
Poslední roky ten buzerant Klaus šuká Macinku. (Říká mu Prcinka)
leon:
Dalajlámu zval osobně Flaška.
Proti zbrojnímu průmyslu na Slovensku štval taky Flaška osobně a dělal tlaky, až fabrika v Martině padla. Sekundoval mu Gál.
Žatec byla politická objednávka a tu splnil – páka byl havlista L. Dobrovský, otec toho štvavého hajzlíka.
Buď tohle nepamatuješ, nebo jsi zapomněl…
Flaška si mohl říkat co chtěl. V ČR vládne vláda a ne prezident. Vláda rozhoduje co bude a nebude.
No jen pokračujou corona.
Otevřou svoje archívy.
Byla by to škoda.
Tolik práce a vše v šuplíku. :-D
A k nim rovnou kopie exekutivních příkazů.
Ať se teda vidí, kdo je pod čím podepsanej.
SAVP:
KDO pozval tu tibetskou figurku…? Flaška, podněcoval ho k tomu Radim Palouš.
Co se zač…? „Y“…?
Šup další. Za co vše ještě mohou?
Kdo zvolil Havla?
Kdo zvolil politiky?
A co v té době dělali občané?
Sbírali si informace do šuplíčku?
Venca Lahev toho dokurvil dost, ale zas takový borec nebyl, aby to vše zvládl sám, podobných kriplu se tu dostalo na rozhodovací pozice spousta, ať už jim šlo o „podrbání“ od nového pánička ze západu nebo jen jejich osobní prospěch či nějaké ideály.
2 – prosím upřesnit. O mašinkách vím dost, ale tohle čtu prvně.
3 – To je blbost, proces zahájen ještě snad za Štrougala. Prostě útlum zbrojení.
Nikdy jste nebyl volit?
Sledoval jste to vždy z povzdálí? Bez komentářů, připomínek?
A co v listopadu 1989? Ihned na začátku jste říkal lidem, že je to špatně?
Nebo klasicky po bitvě je každej generál? :-D
SAVP:
1.
Volím. Obvykle platný hlas, nejmenší zlo pro sebe.
2.
Připomínek kam? Mívám je, občas i na velké organizace či ministerstva.
3.
17.11.1989 jsem byl v pražském kanclu do 13:00 a pak jsem jel domů. Byl pátek. Lidem jsem určitě neříkal, že je něco špatně. 27.11. dopoledne jsem byl na gen. stávce, na Václaváku zhruba u Štěpánské. Hledal jsem odpověď na otázku, proč celý ten represivní aparát je najednou zcela deaktivován a vůbec nic nedělá, krom několika zoufalců, trhajících na venkově plakáty. NIKDO mi tu odpověď nedal. Během ledna jsem zažil zničený vlak od basmanů, Havla chrochtajícího v rádiu, že nový znak bude „čtvhcený“ a vůbec se nelíbilo, že místo vypořádání se s různými starorežimními škodlivci se řeší nesmysly. Jaký dopad bude mít Havlovo medění s dalajlámou jsem nemohl tušit a bohužel jsem v první fázi ani dostatečně nevnímal nářky lidí z položené lokomotivky.
4.
Co jsem ale viděl hned, bylo právě to řešení šaškáren, jako byly uniformy hradní stráže, narovnání hvězdiček důstojníků, hádky o pomlčku a znaky. To mělo za cíl zakrýt svinstva, která jsem zatím jen matně tušil.
Tak co, ještě mi bude plácat něco o genreálech po bitvě…?
@vinicius
už se po věznicích nepohybuji (byl jsem na té straně co mohla po 30min odejít) ale zaznamenal jsem tam aktivity typu výroba no spíš kompletace jednoduchého nábytku, montáž drobných předmětů či polotovarů a pak taková ta práce vězni sobě typu prádelna, kuchyně, úklid.
Bylo to v 2. půlce devadesátek, kdy se rozpadla spolupráce s průmyslovými podniky.
Jak je to dnes netuším, ale čekal jsem horší čísla.
https://www.vs.gov.cz/sekce/aktualni-pocty-zamestnanych-veznu
V SSA je to prý dost podobné. Chlapi, kteří neplatí peníze, které nemají, tak je zavřou, protože v báni určitě zaplatí, to dá rozum.
Zase ty starý pořádky ala CORONA. :-D
Byl jste u voleb? Volil jste posledních 35 let tu správnou stranu?
Proč pořád slyším a čtu nářky od lidí, kteří měli 30 let na to něco změnit a neudělali nic.
Nebo se pletu?
–
Určitě by to šlo, ale problémů je vícero.
https://youtu.be/X8bXnkJILxw?t=1378
–
A prý to zrušila minulá vláda.
https://youtu.be/X8bXnkJILxw?t=1412
–
Tak to můžete prověřit.
SAVP:
Jasně, že chodím k volbám. A v drtivé většině dávám platný hlas. A ne, opravdu nikdy ODS, její frakce, satelity a podpěry.
Co se týká toho, jak to bylo kdysi, pamatuju dobře objekt kovošrotu. Na dvoře mezi haldami byli basmani, jeden pálil hořákem a ostatní mu z hromady přitahovali kusy eroplánů. Měli lana s háky a velký černý rukavice. Něco řezali rozbruškou, třídili to do loden.
Dnes není vůle tyhle věci řešit – a opět se vracíme k tomu, kdo to utnul, že…
Spíše řešte kdo neudělal nic proti. ;-)
Když někdo něco dluží, bývá normální, že ho soud pošle do exekuce. Pokus si hrajeme na právní stát, tak mu přece nemůžeme škodit s nesouvisejícími věcmi jako v systémech sociálního kreditu. Sebrat někomu řidičák, zbroják nebo živnosták je úplně na hlavu.
Jen živnostenský list? Co to rozšířit na různé atestace, autorizace, šel bych i po maturitním vysvědčení? Samoživitelům a děckám by to sice nepomohlo, ale těch registrů a lidí co na tom budou parazitovat, to jistě zvedne HDP.
Maturitní vysvědčení? Tak to už je totální úlet.
Co dál rodný list?
Dál? Snad už jen vysvědčení ze ZŠ a průkaz mladého cyklisty :-), bo trh s otroky se už v Praze neobnoví, dnešní socioekonomický systém zajišťuje, že se lidské zdroje přesunují samy, tam kde jsou třeba. Drobné anomálie a třecí plochy https://www.youtube.com/shorts/fIHhDzs6rsQ se časem zpravidla překonají.
Co je to za hloupost?
Nějaký semafor v poli?
Měření neposlušných autíčkářů?
–
Vízo ze ZŠ nikoho nezajímá, nulová hodnota.
Ada: Chce to lépe domýšlet, co s čím souvisí, neboť pokud dluhy na výživném klesly s možností zadržet řidičák o 3 mld., zřejmě zde příčinná může být. To, že si takto fungování právního státu nepředstavuješ, je možné, mně zase do právního státu nezapadají neplatiči výživného na děti, které si pořídili. Je sice pravdou, že opatření se může jevit jako diskriminační pro řidiče z povolání, ale je třeba mít stále na paměti, že důvodem je svobodné rozhodnutí neživit své děti a přenést toto břemeno na jiné. Nestojím o něj, mám svých starostí dost. Jistě je lepší sebrat někomu řidičák než utratit dítě.
Tady jde o to jestli máme právní stát nebo máme systém sociálního kreditu a pravidla Účel světí prostředky. To, že si někdo udělá dítě s nespolehlivým lemplem je věcí rodiny, nikoli státu. Sociální stát se může maximálně nějak zaručit, když někdo neplatí a prachy jsou potřeba hned a pak to vymáhat po tom chlapovi. Ale jinak na řešení majetkových sporů dvou lidí jsou tu soudy.
Neplacení toho, co platit mám je dle mého něco jako maření nějakého soudního rozhodnutí a tím mi hrozí vězení. Nevím jak pro koho, pro mě je to větší hrozba než ztráta řidičáku, protože ježdění bez řidičáku je opět postupná cesta k vězení.
Třináct miliard korun jako celkový dluh na výživném není oficiální číslo, které by kdokoli publikoval. Údaj prezentoval v médiích spolek Asociace neúplných rodin v roce 2016: https://www.novinky.cz/clanek/domaci-neplatici-dluzi-13-miliard-na-alimentech-urady-nevedi-jak-na-to-40013867
O spolku ANR jsou první tři části seriálu Blažkovi kostlivci.
Tehdy si ministryně Marksová za státní dotační peníze nechala spolkem vyrobit mediální kampaň zaměřenou proti neplatičům výživného, s cílem prosadit zákon o náhradním výživném. Od té doby kachna žije svým vlastním mediálním životem – vždycky se najde nějaký blb, který ji znovu objeví a oživí:
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/na-vyzivnem-uz-cesi-dluzi-13-miliard-stat-na-ne-posle-vymaha/r~f3611ee851b011f0b553ac1f6b220ee8/
Má ještě dnes nějaký smysl fízlům říct, že ŘP u sebe nemám? Resp. už ho s sebou nevozím od doby, kdy to není povinné, takže namísto ŘP můžou na místě zadržet tak akorát močení nebo dech. Ale asi dnes stačí, že opicajt něco namatlá do telefonu a mám zaracha.
Tak, ze fizlove na miste zadrzi moceni, vidim jako vhodne a pokud zadrzi i dech, tak primo jako vynikajici.
Pirath:
Podle mě je to jak s kartou p. ručení.Nemusíš jí u sebe mít a věděj.U řidičáku tě obeslaj abys ho odevzdal, ale bloklej budeš od tý chvíle, kdy ti to na místě oznámí.
Ale nevím to jistě.Bývalo to tak, že když jsi řidičák neměl u sebe, tak do rozhodnutí jsi mohl normálně fungovat.
Tady se to určitě dozvíš:
https://www.30kmh.cz/
Takže všechny rituály s přesunem fyzické kartičky jsou jen šikana řidičů a plýtvání penězi daňových poplatníků na úřední vši.
Rituály už padly s tím, jak se velký bratr rozšířil. Pokud s sebou nevozítě rušičku signálu, pak každá hlídka vidí jaká oprávnění máte, včetně zbrojáku.
Mám na mysli to fyzické odevzdání a pak vyzvednutí, ale asi i v digitálním koncentráku je nejspíš třeba osazenstvo ubíjet zbytečnými činnostmi.
To je dobré leda při cestě z našeho lágru do sousedního, tam se ještě ukazují táborové kartičky, ale počítám že se to taky nějak propojí a vznikne nějaký sjednocený evropský velký bratr.
Ad odkaz na minuly clanek, kde dva fizlove v Trebici neprehlednym zpusobem manipulovali s testery – pokud ridic jede na odber biologickeho matrijalu, je lekar vazan mlcenlivosti dle zak. c. 20/1966 Sb. a smi vysledek testu policistum sdelit pouze se souhlasem pacienta (par. 55 odst. 2 pism d). Vyjimkou pak je, pokud si vysledek pro vysetrovani trestneho cinu dle zak. c. 141/1961 Sb. vyzada soudce. V pripade prokazani prestupku proti zak. c. 361/2003 Sb. ovsem toto uplatnit nelze.
Ergo, lekar smi matrijal odebrat, ale jeho analyzu by musela provest PCR. Heh.
Je to holt složité, lid si žádá větší přísnost na lumpy a pak se nestačí divit, když je do této kategorie náhle zařazen.
To jsou ty paradoxy.
Dřív lidi volali po zžízení parlamentu, aby mohli kontrolovat, co za prasárny dělá král a dneska bychom potřebovali nějaký sbor, který by kontroloval ten první sbor.
a nestačil by na to panovník? :o)
Možná by stačil volební cenzus, volit bude jen plátce daní.
No representation without taxation!
Proč si myslíte, že ti co platí daně volí „správně“ a ti co daně neplatí volí „špatně“? Nebo jinak, koho myslíte že v posledních volbách volili ti, co platí daně?
Vemte si bohatší města a chudší venkov. Ve městech bude nejspíš více plátců daní než na venkově. Města spíše volí liberály a venkov je spíše „konzervativní“ (netvrdím, že je to skutečně tak, berte to jen jako příklad). Kdo by vyhrál, kdyby to bylo tak, že by volili by jen ti co platí daně? Nebylo by třeba ještě horší než teď?
Dobře volit nemusí, lidi dělají spoustu špatných rozhodnutí,nicméně místní bezdomovec Vám taky neorganizuje rodinné nákupy, takže asi tak.
Pochopitelně by tohle mělo být v mezích ústavy a možná i komory parlamentu pro všechny, která by mohla stopnout zákony vedoucí ke zotročení, kam by to jinak možná vedlo …
Řekl bych, že pokud by se volby omezily jen na plátce přímých daní (DPH platí každý), vypadli by všichni státní zaměstnanci a ten obrázek by i ve městech vypadal jinak.
A kdo by teda podle Vás vyhrál, kdyby volili jen plátci přímých daní?
Státní zaměstnanec vpodstatě neplatí ani to DPH, prakticky možná více přispíva kouřící alkohoholik bez domova pokud nesomruje od těch co pobírájí plat.
Jasně. V obchodě platí bez DPH, co?
A teď tu pohádku, kterak všichni OSVČ platí daně jak zákon káže. :-D
Stádní ksindl akorát vrací část toho, co ze 100 % dostává vod tech, co vopravdu platijou daně. Tak mu zbude trochu míň, ale furt je to komplet vod stáda.
Jasně. BEHEMOT a jeho vidění světa. :-D
Řekl bych, že by značně ubyly hlasy bývalé pětikoalici, ztratilo by patrně i ANO. Posílili by Motoristé a strany kandidující v rámci SPD. Ale těžko říct, kandidující strany by musely dost razantně změnit jak programy, tak posléze i praktickou politiku.
Ale možná bych to celé i zjednodušil – volit by nemohli zaměstnanci spadající pod služební zákon, příslušníci silových složek a zaměstnanci „neziskových“ organizací, které jsou z více než 50% financovány buď státem, nebo ze zahraničí.
Každý by si mohl vybrat – buď klídek na státní útraty, nebo volební právo.
Předpokládám, že by nesměli volit ani podnikatelé, kteří cokoli prodali státu/kraji/obci?
Protože dejme tomu já prodávám kraji svoji pracovní sílu. Nevidím rozdíl mezi tímto a tím, že kraji někdo prodá třeba benzín do služebního auta, už proto, že podnikatelé přece svoji práci prodávají taky.
A další otázka – když mám malou část příjmů jako OSVČ, mám, nebo nemám ve vašem světě volební právo?
Bahnak: vidím velký rozdíl mezi „prodám úřadu benzín“ a „jsem zaměstnancem úřadu“.
Rozumím, že je poněkud sporné, jak hodnotit ajťáka třeba v Eltodu nebo ICZ, kde jejich práce je de facto full time pro úřady. Ale pokud má někdo přímo zaměstnaneckou smlouvu se státem, pak bych mu volební právo jednoduše nedal. Jedno, jestli je to na kraji, obci nebo ministerstvu. Tím bych začal, řešit případné střety zájmů popsané výše jsou až druhořadý problém. Dokázal bych si poradit a zcela jistě bych někoho (dalšího) nasral.
IQ a EQ testy ne?
Výše IQ ani EQ nezaručuje žádný přínos pro ostatní ani pro jeho majitele.
@LD
to už jsme tu řešili a skupina plátců daní je docela malá.
Tedy pokud souhlasíte s názorem, že policista, voják nebo učitel na státní škole daně neplatí, jen vrací část toho co z daní dostal za svou činnost, kterou lze občas nazvat i prací.
Nevidím rozdílu mezi učitelem na státní nebo nestátní škole…
Stejně tak mezi státním a nestátním lékařem, strojvůdcem, účetním nebo popelářem…
Ostatně u mnoha pracovních pozic bych neuměl rozlišit zaměstnance státu a nestátu…
Jisté rozdíly tam asi budou, např. jako mezi dozorcem v Osvětimi a v běžném kriminálu nebo děcáku apod.
@LD
dozorce v Osvětimi je de facto výdělečná činnost, to máte zlaté zuby, vlasy, tuk, různé předměty…
@jizlivec
mezi zubařem na pojištovnu a za hotové jdou rozdíly do desetitisíců.
Ten první by nevolil, ten druhý ano.
Velkou otázkou je, zda by volil pro zrušení zdravotní daně (pseudopojištění) a platby hotově u všech zubařů, anebo by volil pro zachování stávajícího systému.
Zubařům vyhovuje současný stav. Zaplatíte jim v hotovosti a oni to ještě jednou dostanou od pojišťovny. Zubaři obecně netuší co s tolika penězi dělat.
tak nejak
Fááákt? A už jste si zašel na pojišťovnu pro výpis?
Nebo jen tak tlacháte?
Souhlasím, že zubařům současný stav vyhovuje…
Nicméně pokud za keramickou korunku pacient zaplatí na dřevo pěticifernou sumu a pojišťovna přihodí nižší stovky, nenazval bych to „ještě jednou“…
Jinak ovšem souhlasím, že skupina reálných plátců je ještě menší…
U většiny obyvatelstva jde o přelévání finančních prostředků…
Nicméně to je snad definiční funkce oběživa…
Spousta občanů daně z příjmu neplatí alébrž je jim daň vracena. Totéž se dá říct o těch co se vyznají v DPH…
Stačilo by posuzovat výši daně před slevami.
Nebo zrušit slevy?
V tom zdravotnictví (a částečně školství) by bylo vhodné udělat výjimku. Mimo stomatologii prakticky neexistuje nestátní zdravotnictví vyjma některých jednoduchých a spíše poradenských činností. Podobně ve značné části vzdělávacích oborů platí, že kvalita je ve státním školství a soukromé je spíše levnou (z pohledu času, nikoli peněz) výrobnou diplomů.
Neznamená to, že by v těchto odvětvích snad byla role státu nezastupitelná, ale jsme zkrátka v situaci, kdy si stát přisvojil jak velké nemocnice a univerzity, tak celé zdravotní pojištění a peníze na školství. Změna je ještě hodně daleko.
Mno, zajdou se podívat na gyndu k soukromníkovi.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/zdravotnictvi-poplatky-lekar-vysetreni-pojistovny-petr-kolek.A241030_183907_domaci_laci
Někdo se tuhle divil, že místní diskuse stojí za…
No, ale čemu se divit, když jsou zde clickbait názvy článků?
„Past na naše řidičáky“
„Smrtící rámy na policejních vozidlech mají první oběť“
„Zrušíme zdravotní pojišťovny“
Naše, my, my, my…
Sem netušil, že stručné a popisné názvy článků zajistí kvalitní diskuzi pod články. Takže vlastně za debilní příspěvky v diskuzích můžou titulkáři.
Sem netušil, že jsme na Seznamu.
Dejte si toho hňupa SAVP do ignoru a uvidíte jak diskuze prokoukne.
Kdybych to udělal s vámi a dalšími, tak ještě více. :-D
SAVP: Ale co s tím? Přestaneš do ní přispívat?
To ukáže až čas…
No a čí jsou ty řidičáky? Jejich?
Jsem laik, mohu se tedy mýlit, ale:
1) Řidičský průkaz (ŘP) je veřejná listina.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#cast1-hlava3-dil2
Definice veřejné listiny: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2012-89#f4580750
Základní seznam dalších: https://e-justice.europa.eu/topics/taking-legal-action/european-judicial-atlas-civil-matters/public-documents/cz_cs
2) Zákon definuje ŘP následovně: Řidičský průkaz je veřejná listina, která osvědčuje řidičské oprávnění držitele a jeho rozsah a kterou držitel prokazuje své jméno, příjmení a podobu, jakož i další údaje v ní zapsané podle tohoto zákona.
Důležitá slova: Osvědčuje a držitel.
Slova naše, vaše, moje… odkazuje na vlastnění (majitel).
Držitel je něco jiného.
https://www.osmium-identification-code.com/cz/mid,39160,Dr%C5%BEitel_nebo_vlastn%C3%ADk/
3) Vezměte do ruky OP a podívejte se co se píše nad podpisem.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2021-269#cast4
§ 54
(1) Evidence občanských průkazů je informačním systémem veřejné správy, který obsahuje údaje o držitelích občanských průkazů, údaje o občanských průkazech a údaje související s právy, povinnostmi a působností na úseku občanských průkazů.
§ 55
(4) Číslo žádosti o vydání občanského průkazu se považuje za spisovou značku.
Čili laicky. Jste (jsme) držiteli ŘP, OP, ZP, rodného listu, maturitního vysvědčení, oddacího listu etc a ještě si o ně žádáme.
Nikoliv majiteli / vlastníky.
Jak jsem psal, jsem laik. Můžete se zajít přeptat na odbor, který ŘP vydává. Třeba z toho bude zajímavý článek.
Nebo se přeptat právníka a rovnou se optat, proč se starý OP, ŘP, CP…, vrací orgánu, který jej vydal.
Slovíčka naše, vaše, moje, tvoje odkazují na vlastnění, vlastnictví.
V tom případě bychom si však mohli vzít pastelky a ŘP si klidně namalovat a orazítkovat razítkem z brambory.
Ovšem tato varianta jaksi neplatí. Veřejnou listinu vydává orgán veřejné moci, tečka.
Starý OP z dob ČSSR.
https://www.esbirky.cz/predmet/288579
Také je tam uvedeno držitel, nikoliv majitel.
A taktéž jeho povinnosti.
Je to podobné jako s penězi či vlajkou. Fyzicky si sice vlajku koupíte za vlastní (no vlastní – je to něco co vydává ČNB – takže to patří ČNB), ale tím to taky končí, protože to není váš majetek po kterém byste si mohl čmárat jako se pokoušel URZA, ale státní symbol.
Druhá věc je jak mohlo projít tohle: https://www.merco.cz/navleky-na-zrcatka-cz-vlajka-ceska-republika-baleni-1-par/
Závěrem si dovolím doporučit povídání Marka Pavky na téma Ústava České republiky https://youtu.be/2DoYGdmj53E
Víte, ti co vymýšleli právní přechod z feudalismu na stát (republiku) nebyli žádní nýmandi. Ani ti, kteří tvořili Ústavu ČR.
Promysleli to do důsledku. Stát je sice tvořen lidem, ale ten lid se dělí do určitých skupin, které se tak či onak drží vzájemně v „klinči“ a dokud se nespojí v jeden celek, tak tomu tak bude i nadále. Až budete jednat s nějakým ouřadou, tak se ho zeptejte, zda je oním ouřadou i po pracovní době, nebo když čůrá, kaká, spinká či jí.
I Dotazník pro Vladimíra Proroka – Nový stát je zajímavý: https://youtu.be/niI4u3M5uvU?t=382
Dotaz do pléna: Jestlipak víte, proč je na OP, ŘP… prvně příjmení, pak teprve jméno a obojí kapitálkami?
hezký příklad policejní zvůle:
https://www.novinky.cz/clanek/koktejl-seniorovi-v-anglii-vletl-do-ust-list-vyplivl-ho-a-dostal-pokutu-40554196
„Vedení okresu East Lindsey, který má vybírání pokut v gesci, si však vůbec nepřipouští, že by tady mohlo být něco špatně. Martin Foster z okresní rady tak v prohlášení uvedl, že není možné zabývat se okolnostmi jednotlivých případů, a zároveň se dušoval, že strážníci se v terénu zabývají pouze osobami prokazatelně přistiženými při páchání trestných činů či přestupků. Což ovšem zahrnuje i plivání coby formu odhazování odpadků.“
Začínám mít podezření, že si EU polepšila, když GB z EU vystoupila. Ten směr, jakým se GB ubírá, je sice stejný jako směr EU, ale postupuje mnohem rychleji.
to je aktualni stav. ale v GB staci jedny volby a vsechno muze byt uplne jinak. to v EU nehrozi ani nahodou :-(.
tk.
Tak jednoduchý to taky neni. Ti co sedí na ministerstvech nebývají těmi, kteří skutečně vládnou. Volby se stále dají koupit, výrazný opoziční politik je taky jen smrtelník, media pomlčí nebo zase jinde přifouknou a máte na světě novou kolaici k nerozeznání od staré.
„Skočím si teď do Dallasu a po návratu se hned vrhnu na ten audit Fedu a mrknu i na práci tajných služeb“ J.F.Kennedy
Dodávám ilustrační obrázek k pohledu do mísy:
Podívejte se do záchodové mísy, možná tam najdete plavat Ústavu, se kterou si poslanci i úřady vytírají prdel.
https://images.uncyclomedia.co/necyklopedie/cs/4/43/Ustava-cr.jpg
OT:
Tak v Dánsku končí pošta a převezmou to soukromníci.
https://www.echo24.cz/a/HAwUR/zpravy-svet-danska-posta-po-400-letech-prestane-dorucovat-dopisy-zameri-se-na-baliky
Uvidíme, za jak dlouho bude následovat hotovost.
To je náhodou dobře k tématu. Zkrátka vývoj, pokrok. Je třeba se neustále učit a držet prst na tepu doby. Kdo chvíli močil, již močí opodál.
A vy ostatní si přivalte kamennou desku a dlátkem a majzlíkem se račte věnovat klínopisu.
Dopředu hezké Vánoce a šťastný nový rok, když už sem teď moc nechodím; právě pro tu račí (zpátečnickou) a mrmlající obecnou mentalitu. (a taky proto, že jsem zase cele ponořen
do salmiaku a dehtudo nějakého nového projektu a mrzí mě čas):-)
Co bude výsledkem Dissenter bádání?
V Dánsku bych se té hotovosti nedivil, ale jinak jsou to nesouvisející věci. Textové zprávy se prostě přesunuly jinam a posílají se jen fyzické věci. Tak je racionální to zrušit, když to nedokážou provozovat ziskově.
Elektromobilita vyřešena.
https://www.youtube.com/shorts/NaTZM9iYN1Y