Daně z nemovitostí ? Vždyť to je to správné moderní, kapitalistické, emerické, sluníčkové ?
To mají taky v hen těch jůesej. Miliardáři tam přelévají prachy přes daňové ráje, takže neplatí ani korunu na daních.
Tak to musí zacálovat prostý americký vohnout s pětičlenou rodinou, lichvotékou na krku a ještě brutální daní z nemovitosti.
A odměnou za tyto brutální daně z nemovitosti je mu pak rozpadající se infrastruktura a nefunkční stát co ho šikanuje covid terorama. Ale jako útěchu pak může pozorovat miliardáře v jejich limuzínách a drahých jachtách, které nějaká daň z nemovitostí opravdu netrápí.
Nad tím by měl každý tržní svazák jásat nadšením!
Pathy
Presne tak, už aby ten hnusný prehnitý západ skrachoval, aby sme sa konečne mali dobre. [irony off pre kablbáka a ostatných troglodytov].
Jihočech Honza
Někdy je třeba zemřít, abychom žili.
kaBrnak
Nechtěl jsi spíš napsat něco jako „někdy je třeba aby hlupáci, blbci a kreténi zemřeli, abychom my ostatní mohli normálě žít“ ?
s ohledem na to, co nastartovaly země BRICS a teď, samozřejmě v rámci zachování národní ekonomiky i populace, na místo lezení do prdele nějakejm pizdám, dá poslední hřebík do raqe Japonsko, co vyprodá 3 biliony UŠAndovskejch a ojvropskejch dluhopisů, takže se všecky ty sračky nahrnou zpátky, investoři naopak odtáhnou do Japonska, pže tam budou dluhopisy výdělečný, a další – teď už desítky – emerickejch bank spadnou na držku, pže prakticky nic jinýho, než dluhopisy, nemají, ty teď budou ztrátový a vysoká inflace všecky donutí převést bambiliardy z emerickejch bank pryč – a ty nebudou mít na veyplaty, dokud ty prodělečný dluhopisy se ztrátou neprodají…
desítky let rozumní finančníci říkají, že to tištění bezcennejch papírků bude průser, teď to vypadá, že se jim tahání tygra za vocas konečně vymstí a tygr je kousne do prdele
deacon
Miliardari se dani z nemovitosti nevyhnou, protoze, prekvapive, ty platis za nemovitosts a nepomuze ti presun do danoveho raje, pokud mas barak v Ju Es Ej. Ty vole, aspon si to po sobe precti.
Mimochodem vysoka dan z nemovitosti je vetsinou spojena s kvalitnim skolstvim a duvodem, proc barevni maji mizerne akademicke vysledky, zrovna v US je to jedna z kritizovanych veci.
Panek
O Rly?
Zásadou je, podle Kiyosakiho, neplatit daně. Toho nedosáhneme daňovými podvody, ale tím, že se naučíme využívat dluhové financování, z něhož vyplývají nejrůznější daňové úlevy. „Rozhlédnete-li se kolem sebe, uvidíte spoustu slavných budov…..
deacon
Znova zopakuju, ze diskuse zacala nad dani z nemovitosti v US a ta fakt nefunguje tak, ze kdyz mam dluhy, tak dane neplatim. Protoze pak bych o ten barak prijit mohl. Jeden z duvodu, proc je problem vlastnit nemovitost v US v nekterych lokacich je prave masivni lokalni dan z nemovitosti, ktera se kazdych x let (nekde 10, nekde 20, zalezi na oblasti) aktualizuje. Jinak receno, jak roste cena nemovitosti, tak ti rostou automaticky dane. Proto by bylo zahodno zrovna v tomto smeru na US neupozornovat, mohlo by se stat, ze se lidem dost protoci panenky.
kaBrnak
Nějak se nám tu rojí vymaštění libertariáni na mentální úrovni mateřské školky.
-miliardáři mají většinu nemovitostí a latifundií právě v těch daňových rájích (včetně ukrajinského „praporu Monako“), a v tropických banánistánech kde jsou rovněž daňové úlevy pro miliardáře
-i v těch USA zaplatí na dani z nemovitosti jen nepatrný zlomek co by zaplatili na dani z příjmu v Evropě
-i ta nemovitost v USA jim většinou královsky vydělává
-naopak pro rodiny a zaměstnance je vlastnění nemovitosti, ještě k tomu na hypotéku, těžce ztrátový podmik, nic jim to nevydélává a ještě platí daně a úroky, navíc platí mastnou daň z příjmu, kterou miliardář neplatí
-to kvalitní školství v jůesej, kde jdeš po škole s dluhem ze studií opékat hranolky do mekáče a po nocích ještě hlídat garáže abys to splatil ?
deacon
Ano, kdyz nemas nemovitost v USA, tak neplatis dan z nemovitosti USA. Protoze, mozna te to prekvapi, dane v USA z nemovitosti platis tam, kde ta nemovitost je, ne kde realne bydlis. Protoze tam plati trosku jine vlastnosti plateb v ramci platebnich okrsku, podle kterych platis.
Naivne jsem predpokladal, ze kdyz vymasteny kokot, jako ty, mluvi o dani z nemovitosti v USA, predpoklada vlastnictvi nemovitosti, uhhh, v USA. Nikoliv v Monaku. Protoze proc bys platil dan z nemovitosti v Monaku do pokladny v USA.
jenže taky mají zatím asi třetinový nebo eště menší koncový daně, resp. většina zdanění všeho ostatního není vůbec, nebo je výrazně menší, i přes to, že samozřejmě socani a další komoušský kurvy, co dovádí obce, města i státy ke sračkám a bankrotům, potřebujou nahrabat prachy do těch svejch černejch děr a furt tlačí na zvyčování/zavádění novejch berní (naposled třeba ty pojebáfky s prodejama přes íšopy)
kaBrnak
Však se ještě dočkáš, až krachnou obecní rozpočty, že sračky potečou po ulici, jak ve středověku.
Případně přes tvůj pozemek, pokud budeš mít hodně velkou smůlu na polohu pozemku a přijde nějaký solidní přívalový deštíček.
Bo nebude na nákladné opravy kanalizace. Ostatní sítě jsou proti tomu pohoda.
V naší ulici je chronicky ucpáný kanál (blbě vyspádovaná silnice, 1 kanál na 200m kapacitně nestačí na ten úsek), pořád ho čistí. Stačí na chvíli výpadek údržby a máme tu solidní komáří bažinku co časem třeba i nateče do sklepa blízkého činžáku.
Už nějaký rok zpátky jsem psal jak obce vypínají pouliční osvětlení po odjezdu posledního autobusu. Což může být klidně po 21.
A to nebyly ceny elektřiny trojnásobné jako dnes.
ps: těch postapokalyptických radostí bude mnohem víc, loni jeden kretén pálil na zahrádce petflašky nebo PVC a dokázal zamořit v podstatě kilometrový úsek kolem řeky a celý dolní Komín od Svratecké až po Zoo
měl sem dojem, že se bavíme vo US of A, to je mi celkem u prdele, co jim tam gde poteče
samozřejmě ale to, že dyž padnou emerický banky, tak že tentokrát už dojčlandský banky (co taky mají jejich bezcenný dluhopisy) neudrží nad vodou ani všichni svatí a pak se to přeleje sem a zkrachuje to i tady, je celkem zřejmý; schválně kolik emericko-dojčlandskejch vlezoprdelců bude furt s pěnou u huby řvát, jak americká prdel je ta nejlepší v historii a nigdo nesmí ani přemejšlet vo ničem jiným, až ZASE (pokolikátý už?) amerikánci spustijou obrovskou světovou finanční krizi, to eště za soustavnýho valení všech těch skvělejch buzerantovin a dalších hovnot
(je to katastrofa, koukám na nějaký ty pozdější seriály z Arrowversu a už se na ty buzerantsko-negerský sračkoviny nedá ani dívat, budu rád, dyž to dojedu do konce, a to mám docela silnej žaludek – naštěstí se to dá aspoň přeskakovat dopředu; esli už ai sci-fi seriály podle klasické komiksové předlohy jsou plný tady těch zvratků, tak jak tvl vypadá jakákoli jiná dnešní emerická produkca??? asi přejdu na japonský anime a live-anime, tam tydle hovna fakt nebudou)
VaclavC
Já jsem si sám říkal, že teď by mohla být vhodná konstelace a hlad státu po penězích by mohl přebít všechny ty obecní zmrdy, co na radarových pastech a parkovacích zónách profitují. Ona situace, že z pokut má příjem ten, kdo o nich rozhoduje, by v normální zemi byla nepřijatelná. Takže je fajn, že to pan domácí takto pregnantně sformuloval.
Za mne by to bylo asi nejčistší kdy by se deklarovalo, že výnos z pokut je příjmem státního rozpočtu a bude použit na úhradu státního dluhu. Tam by byla nejmenší pravděpodobnost, že vzniknou nějaké neoficiální kanály, kterými to poteče zpátky.
deacon
Neprebere, protoze soucast vlady jsou mafiansti starostove. Na coz se – nevim proc – nejak v te uvaze zapomnelo. Kdyby meli 4 kresla jako Pirati, prosim, asi by o tom slo vest diskusi. Ale Starostove vyjebali s Piraty a kresel maji diky tomu vice.
MaX
Kéž by to bylo tak jednoduché, jak je to v článku uvedeno. Asi se hecnu a z pohledu radního, který má čerstvou zkušenost se zavedením úsekového měření napíšu spíše článek, než dlouhý komentář. Sice posbírám hromadu hejtů, ale věci nejsou v reálném světě tak jednobarevné jak uvádí pan domácí.
montagna
Napiste, myslim, ze pohled z druhe strany zajima hodne lidi.
Co se týče stádních financí, dám to se celý, zas tak dlouhý to není: Dvě perličky na rozehřátí:
Český ministr zahraničí Jan Lipavský by na rakouském ministerstvu zahraničí BMEIA vůbec nemohl pracovat, protože v Rakousku platí, že titul pouhého Bakaláře nestačí ani k připuštění k písemným zkouškám, které jsou jen první formalitou pro práci v BMEIA. Lipavský by si tak nejprve musel opatřit titul Magistra, a nebo za 15 000 EUR ročně úspěšně absolvovat dodatečný kurz na Vídeňské diplomatické Akademii, a potom by byl připuštěn k písemným zkouškám. Tím by jeho učednické martýrium na rakouského diplomatického úředníka teprve začalo.
Bývalý Babišův ministr očkování Adam Vojtěch, který byl pirátem Lipavským za 30 dní v roce 2022 vyškolen na diplomata a poslán do Finska jako velvyslanec, by si v Rakousku také ani neškrtnul. Nejprve by musel úspěšně složit nejvyšší rakouskou diplomatickou písemnou zkoušku A-Préalable, která se skládá ze dvou samostatných stupňů diplomatických znalostí, plynné angličtiny a francouzštiny a speciálního testu paměti. Po té teprve by mohl předstoupit před 1. a 2. výběrovou komisi složenou z vysokých státních úředníků a diplomatů, a teprve pak by mohl nastoupit do základního kurzu diplomatických pracovníků Rakouska v trvání jednoho roku. Po dobu tohoto školení by dostával pouze lehce nadprůměrný rakouský plat 3 289,40 EUR měsíčně. Na konci ročního kurzu, by další komise teprve rozhodla, jestli může nastoupit na nejnižší diplomatickou funkci, aby se dále potrénoval. Jak vidíte v Česku se politik stane diplomatem snadno a rychle. A Adam Vojtěch není první diplomatem, který byl bleskurychle proškolen a vyslán dělat republice diplomatickou ostudu!
Pirát Bartoš včera 2. dubna tvrdil, že nejde nijak zachránit 300 poboček České pošty před fialovou likvidací, protože piráto-vláda nemá 1 miliardu korun na jejich záchranu! Rozhodli jsme se tedy, že se podíváme, kde by mohl Bartoš potřebnou miliardu na záchranu 300 poboček pošty a tisíců pošťáků najít, a hned jsme zjistili, že jeho kumpán pirát Lipavský provozuje na evropské poměry podezřele přebujelé ministerstvo zahraničí, které zaměstnává skoro tolik úředníků a diplomatů, jako podobně velké a bohaté evropské země Rakousko a Portugalsko dohromady! Když jsme srovnali Lipavského ministerstvo s Dánskem nestíhali jsme se divit, že Dánové dokáží na poli diplomacie s polovičním rozpočtem jako Češi, víc než Češi. Protože si myslíme, že český pošťák je pro Čechy důležitější než přemnožení Lipavského darmožrouti, vše v dnešní analýze vysvětlíme podrobněji!
České ministerstvo zahraničí zaměstnává podle vlastních údajů 1891 osob a jejich průměrné mzdové náklady jsou 80 000 CZK měsíčně. Ministr Rakušan (STAN), pod kterého pošta patří, letos nutí 25 000 pošťáků, aby pracovali za průměrnou mzdu skoro! jen 30 000!
České ministerstvo zahraničí je ovšem podivná organizace. Stačí se podívat do následující tabulky a hned bude všem jasno!
Česko Diplomaté 1891 Rozpočet MZ 10 miliard CZK Obyvatel 10,5 milionu HDP na hlavu 26 821 USD
Dánsko Diplomaté 1350 Rozpočet MZ 4,7 miliard CZK Obyvatel 5,8 milionu HDP na hlavu 68 000 USD
Rakousko Diplomaté 1125 Rozpočet MZ 13 miliard CZK Obyvatel 8,9 milionu HDP na hlavu 53 637 USD
Portugalsko Diplomaté 1083 Rozpočet MZ 12 miliard CZK Obyvatel 10,1 milionu HDP na hlavu 24 657 USD
V tabulce jsou jako Diplomaté označeni Zaměstnanci, bez “domorodých” zaměstnanců ambasád a konzulátů. Portugalsko je navíc značně atypické, protože ve svých bývalých koloniích provozuje velké množství konzulátů a zaměstnává na nich tisíce místních úředníků, kteří vydávají obrovské množství přistěhovaleckých víz, proto má vyšší rozpočet na diplomacii, než Česko. Platy portugalských konzulárních úředníků jsou ale nízké protože, teď stávkují proti portugalské vládě za vyšší platy!
Česko by vzhledem ke své velikosti a výkonnosti své ekonomiky mělo mít diplomatů jako Rakousko a Rozpočet MZV jako Dánsko! Cokoli jiného je luxus. Okamžitě by se tak snížil počet státních úředníků o 800 kusů a ušetřilo by se 5 miliard! Tedy 300 poboček pošty by bylo zachráněno a ještě by se 4 miliardy CZK ročně ušetřily.
Pirát Bartoš včera argumentoval, že se Pošty musí rušit, protože probíhá digitalizace! Zajímavé je, že mu kumpán Lipavský neohlásil, že Dánsko už před 10 lety provedlo tzv. digitalizaci diplomacie, a ušetřilo tak miliardy na diplomatech, a zbytečné propustilo! Tuto Dánskou Digitalizaci Diplomacie si v Česku pochvaloval už v roce 2012 Ústav Mezinárodních vztahů Praha! Leč u toho evidentně zůstalo: Od Dánska by ČR mohla převzít koncept mini-ambasády, a to hlavně v rámci Evropy. Dánsko má tři ambasády v zemích EU, kde slouží pouze jeden diplomat. Norsko naopak nabízí zajímavý model pro vzdálenější území. Například v západní Africe má Norsko jedno velké velvyslanectví a v některých dalších státech regionu pouze jednoho diplomata sídlícího v budově velvyslanectví jiného severského státu. Švédsko používá naopak model s velvyslancem sídlícím ve vlastním hlavním městě Stockholmu. Jedná se o nejúspornější variantu zastoupení, která ovšem není srovnatelná v úrovni zastoupení s tradičním velvyslanectvím.
Nutnou podmínkou pro to, aby Dánsko dokázalo udržet nízký počet diplomatů na ambasádách, často jediného diplomata, je podle rozhovorů s dánskými diplomaty: schopnost a ochota udělat práci, kterou by pro ně v ostatních případech udělal někdo jiný. To ale v Česku určitě nehrozí. Fialoví úředníci a diplomaté se práce bojí jako čert kříže, ostatně proto u nás neplatí přísná výběrová pravidla na diplomata jako v Rakousku, protože takto by političtí důchodci nezískali tučné prebendy – posuďte sami diplomat Stropnický bere 480 tisíc měsíčně! A to je opět velmi zajímavé protože se předpokládá, že nyní švédský velvyslanec bere jen 200 000 CZK! Existuje dokonce veřejné přiznání švédských velvyslanců z doby před dvaceti lety, kdy se hádali o tom, že na různých ambasádách jsou různé platy. Tenkrát se zjistilo, že plat švédského velvyslance je mezi 80 až 120 tisíc a jeho zvýšení na letošních neoficiálních 200 tisíc je tak reálné.
Je to naprosto ve všech kapitolách to samý, celosvětově sice kolem 35. místa není tam špatný, nicméně vzhledem k tomu tzv. západu je fialistán ve všech ekonomickejch ukazatelích jednoznačně na chvostu (a horší se to), přitom ale zkurvenejch zdarmožroutů je VE VŠECH KAPITOLÁCH NAPROSTO NEJVÍC. Je to úplně jedno kde, s ohledem na výkonnost ekonomiky je tady vobludnej nadbytek všech těch zasranejch ouřadníků, oudců, oudních ašyšdendů, učitelů, buzerantů stádních ai soukromejch (ostatně, městapo nemá existovat vůbec), jak vidno, tak ai tzv. velvyslanců, což sou akorát politický trafiky jinak naprosto dutejch zmrdů, obvykle bez jakékoli kvalifikace. Je jenom příznačný, že jak je všech těch darmožroutů nejvíc, tak je tady jedna z největších byrokracií, a samozřejmě všecko trvá pomalu nejdýl z celé ojvropy, délka soudních jednání je snad pověstná už minimálně v rámci bližších hvězdnejch soustav, ale třeba s takovým stavebním řízením má jistě taky kde kdo svoje zkušenosti.
fatdwi
Behemot: nechce se mi ověřovat, zda jsou čísla pravdivá, ale s ohledem na to, že za zdroj už zase dáváte ty dva lháře, co vzali z reportáže ČT mapku s polsko-litevskou unií z roku 1619 a vyfabulovali na ní příběh o tom, že je to dnešní plán Poláků na zábor (nejen) Ukrajiny, nemám ani chuť se namáhat. Ale pro Vás je to ideální zdroj pravdy, pokračujte.
hellfire
fatdwi:
Asi zbytečná námaha. Mám dojem, že na základě nějakého vašeho nedávného sporu jste skončil v Behignoru.
fatdwi
hellfire: jo jo, ale to už je nějaký ten pátek. Rád bych ale upozornil ostatní, že tenhle zdroj fantastických informací á la kaBrnak není radno brát bez dalšího studia příliš vážně.
Panek
2022 Schválený rozpočet (celorok): 8 751 mil. Kč; skutečnost 8 873 mil. Kč
2022 Schválený rozpočet (celorok): 10 000 mil. Kč; skutečnost 53 mil. Kč
Panek: takže rozpočet sedí, fajn, můžete dohledat ten zbytek:-)
Jinak Fiala „něco dělá s dluhy“ a už je 160 miliard v mínusu a to máme první kvartál. Tohle se nepodařilo ani Babišovi v roce 2021. Ještě bych to chápal, kdyby byla deflace a klesal výběr DPH nebo byla hromada lidí na pracáku, ale oni mají naopak brutální výběry DPH díky inflaci, plnou zaměstnanost a stejně jim to nestačí. Prostě ZMĚNA k horšímu, přesně as advertised.
corona
fatdwi:
„…Jinak Fiala „něco dělá s dluhy“ a už je 160 miliard v mínusu a to máme první kvartál. Tohle se nepodařilo ani Babišovi v roce 2021…“
– – –
Ale…?
Babiš přece všechny okrádal a hodný demokratický pan Fiala s přáteli tomu učinil konec, nebo si špatně vzpomínám, mediální přesvědčenče…?
:OD
fatdwi
corona: ulhanej kriple, dej si prášek a začni si ty složky vést pořádně. Jsem jeden z těch, co před „změnou“ varovali dávno dopředu, pleteš si mě se svým fotrem.
corona
fatdwi:
Nezkoušej tohle, je to zbytečný. Tvých keců o „zlým estébákovi“ a nutnosti ho vypráskat tu bylo dost. Najednou by ses chtěl stavět do pozice toho, co správně předvídal a varoval…?
:OD
corona
fatdwi:
Hm, vidím, žes to dělal vychcaněji – svobodemo ano, ale opatrně, bez přímých vpichů do „… stbáka z PZO …“
.
fatdwi
corona: hlupče, vykopání estebaka je samozřejmě zcela pořádku a za tím si stojím. Nikdy jsem jej ale nechtěl nahradit petidemolici. Máš v tom prostě zmatek, tak tady svou tupost a neschopnost nevydavej za mou vychcanost. Chápu, že kadrovackej zmrd chybu nepřizná, ale minimálně bys mohl sklapnout.
corona
fatdwi:
„…vykopání estebaka je samozřejmě zcela pořádku a za tím si stojím. Nikdy jsem jej ale nechtěl nahradit petidemolici…“
– – –
Připusťme tu variantu. A kdo by pak měl být tou náhradou za oné situace?
Fronta byla postavena jasně – ANO vs. svobodémisté, ke kterým se stavěla celá současná 5K.
Jak by sis to tedy představoval, když zároveň píšeš „…Jsem jeden z těch, co před „změnou“ varovali dávno dopředu,…“
…?
Slecna Ling
Někdy náhrady nejsou, corono. A nedělejte hloupého, vy to dobře víte. Když člověk odmítne jedno zlo, ještě nemá povinnost vybrat si jiné a menší. Já už taky nevolím, není totiž co a koho. Hezky to bylo vidět u prezidentských voleb.
Slecna Ling
Ale abych vás přivedla na produktivnější myšlenky. Co si myslíte o značce Mora? Potřebuji sehnat náhradní díly ke kotli, kdyby něco. Kde byste vy začal, ať mě úplně finančně neodrbou?
servisdok
Letuška shání ND na Moru? Čekal bych u Vás nejhůř Vaillant či spíš Buderus, Protherm, nebo tak něco – ale Mora?
Zkoušela jste Nadetu, dilynakotle a podobné firmy? Máte přece stejný, nebo i lepší internet, než my tady dole.
V nejhorším krásné letušce jistě poradí šikovný soused, nebo i obsluha v ruzyňské výměníkové stanici či kotelně, ne?
Slecna Ling
Moru mám samozřejmě v Praze. Ale mýlíte se, není to tak snadný, už jsem obvolala 4 pražské servisy a děs běs. Rady a tipy co jsem zatím dostala byly ne příliš veselé,prý nikdo nic už nemá.
servisdok
Ale má.
Jen už jich není tolik v prodeji. Stáhli to pod sebe servisáci, kteří s díly současně prodávají i svou práci.
A ty firmy, které ještě nějaké zásoby klíčových dílů mají, si je pochopitelně nechávají patřičně zaplatit.
Paradoxně tedy může být výhodnější, povolat servisáka, zadat mu kompletní revizi kotle, plus výměnu nějaké maličkosti za pětikilo – a vzápětí jej požádat o dodání „kritických“ dílů, jako jsou zapalovací hořáčky, hlavní ventil, bezpečnostní a provozní termostat – co on sám uzná za vhodné.
Vyjde to v každém případě levněji, nežli od těch vydřiduchů, rozprodávajících poslední zásoby.
Podobné tendence, měli několik let zpátky i různí doprodejci součástek výroby Tesla, resp. kšeftaři s nimi. Původně to odkupovali z rušených skladů doslova na váhu, pak na to nasadili nesmyslné rakety, jako např. brněnský Buček a čekali na rychlé zbohatnutí :D
Jenže ani restaurátoři, ani servisáci ještě běžící techniky, prostě nebyli a nejsou ochotni akceptovat přestřelenou cenu např. vcelku průměrného kondenzátoru.
Restaurátoři (nezaměňovat s překupníky šrotu z Aukra), kteří se mezi sebou hodně znají, s tím vyjebali tak, že mění zásoby mezi sebou – někdo má dost toho, jiný onoho..
A servisáci, kteří nemusejí až tak hledět na přesnou historickou původnost materiálu, ale hlavně na funkčnost, ti koupili za přestřelenou cenu průměrného tesláckého kondenzátoru i čtyři kvalitní Nippon/Nichicon/Panasonic :D
On ten původní teslácký kondenzátor má z hlediska servisáka jedinou výhodu:
Pasuje bez úprav a přesně, na místo vadného.
Je to ale ošidné v tom, že netušíme, jak byl který materiál celá ta léta skladován a i přestože je nepoužitý, tak nikdo přesně neodhadne, jestli vydrží tak dlouho, jako ten předešlý, montovaný ve výrobě koncem 80.let.
hernajs a gde, mě furt každej žvaní a typicky chce hodnoty, který nemám, každej rok sypu do novejch zásob novejch modelů a řad 10-20k a furt chcou nějaký další co nemám, tvl, jebááát
vlastně jedinej kdo celkem nakupuje je ten funkční sběratel z Vysočiny, co se mu nákej servisvůl ani neuráčil dodnes napsat, co? :o)
corona
SL:
„… značce Mora? Potřebuji sehnat náhradní díly ke kotli,…“
– – –
Nemám praktickou zkušenost, používám zařízení firem Viadrus a Vaillant.
Mora jsem měl kdysi plynový sporák, fungující bezproblémově desítky let krom občasného čištění, které jsem prováděl sám a nikdy jsem nekupoval k němu žádné díly.
Slecna Ling
Podívejte já tomu nerozumím, ale je pravda, že když budu jednou kupovat nový kotel, tak tedy říkáte Vaillant? A jakou to má životnost a na co si dávat pozor?
corona
SL:
Měl jsem možnost u dodavatele si prohlédnout Viadrus i Vaillant, vidět demontáž různých dílů a nahlédnout dovnitř. Šlo o kotle pro domky či menší budovy, vše do výkonu cca 25 kW.
U obou těchto značek není třeba obav, pokud montáž provede odborník.
Slecna Ling
Děkuju.
servisdok
SL, podle Vaší legendy zde nežijete trvale. Proto si nemůžete pamatovat ani celkovou atmosféru, nebo si pamatovat své pocity z té pětidemoliční kampaně.
Sám estébák to už nejméně rok předtím, označil celkem trefně. Jediné, všudepřítomné a i v hospodách rezonující téma, bylo jen a pouze Antibabiš – a to i tady.
Formující se pětidemolice, se vzácně shodla na jednom, ovšem zásadním:
„Nemůžeme přece nechat toho zasraného estébáka, takhle okrádat nás všechny (politiky) a postupně nás odstavovat od zdrojů“.
Navenek to ovšem prezentovali „Ten zasraný estébák, okrádá Vás všechny, rozdává Vaše peníze a uplácí Vás jimi – a pouze MY a nikdo jiný, tomu učiníme přítrž! Volte nás a my už to zařídíme!“.
Z hlediska voličů, co většinově nemají příliš času a chuti na hlubší analýzy situace, to opravdu vypadalo přesně takto:
„Stačí, když nám pomůžete vykopat toho estébáka a pak už bude všecko dobré. Podívejte se na nás – my sami jsme se, za účelem jeho vykopání, dokonce i spojili! Dejte nám svůj hlas a my vám ukážeme, že to jde i bez estébákova populismu!“.
Ve skutečnosti šlo o něco zcela jiného, už jsem to naznačil.
Plus k tomu atmosféra perfektně a precizně zorganizovaných, vzorných a slušných čtvrt mega lidí na Letné, pořvávání různých nastrčených Minářů a Rollů, k tomu tradičně výkřiky Svěráků, Kartousů, Pogodových a dalších lepšolidí.
Kdyby konkrétně na té Letné, šmíra Pogodová namísto toho svého trapného výlevu, zařvala třeba: „Estébák je vrah!“, tak toho čtvrt mega lidí, by bylo ochotno tohle skandovat po ní.
Estébák nikdy neuměl, neumí a nebude umět smysluplně mluvit. Není to rétor a nikdy nebude, je to bolševický a devadesátkový byznysmen se vším tím vychováním řeznického psa, které k tomu mnohdy patřilo.
Dokonce si myslím, že spíše než chytrý, je hlavně vychcaný a bezohledný hajzl, co se chová podobně, jako USA – má jen své zájmy a pro ty udělá všechno.
Ale nemůžu mu upřít přesné pojmenování – že to byla celostátní, mediálně plošně „vyhajpovaná“ kampaň nikoli proti ANO, ale čistě proti němu. To trefil přesně, důvody té kampaně jsem popsal výše.
Pětidemolici NIKDY nešlo o lidi úplně stejně, jako o ně nikdy nešlo estébákovi.
Estébák si ale uvědomoval, že aby sám měl dost a „klid na práci“, tak holt musí nějakou, ne moc obranou kost, hodit i lidu – a taky to dělal.
Já chápu, že se fakt těžko přiznává k tomu, že jsme někomu naletěli.
Různým popíráním, zástupnými žvásty a odváděním pozornosti dosáhnete leda toho, že ze sebe zbytečně děláte pitomce.
Já sám jsem nemohl a dosud nemůžu estébákovi přijít na jméno. Má to mnohem víc a vážnějších důvodů, nežli snad EET, jiné jeho sviňárny, které estébák tomuto státu a jeho občanům prováděl, nebo totálně nezvládnutá ZČBCH.
Ale umím si s velmi malým odstupem času přiznat, že ve světle řádění té současné sebranky v čele s ODS a STANem, byly ty estébákovy sviňárny jen úsměvnými lapáliemi.
Zkuste to taky zpětně zhodnotit, nebuďte zabejčení jako fatdwi se shiftym, kteří si myslí, že kdyby s čímkoliv z výše uvedeného nedejbože souhlasili, tak by jim asi upadly palice, případně by tady, v téhle obecné žvanírně, ztratili svůj „kredit“.
Neztratili, hoši. Nejde ztratit něco, co nemáte.
Forge
servisdok:
Když jseš tady, zeptám se ohledně selejšnů.To „špinění“. Máš na to názor?
servisdok
Mám, pokud jde o kytarové modely. Ale varuju, bude to na vysoko :D
Forge
Tak to mě zajímá, dotaz byl na spolupráci lamp s reprákáma.Modely kytar s tím samo souvisí.Vím z vlastní zkušenosti.Tak dej předmluvu.
servisdok
Modely kytar s „lampami“ a reproduktory souvisí jen okrajově.
Každý elektronkový aparát „špiní“ jinak a každý kytarový reproduktor-speciál také. V podstatě neexistuje ideál nějakého neutrálního aparátu v tom smyslu, že by měl naprosto neutrální zvuk. Tomu ideálu se lze specifickou konstrukcí zesilovačů a reproduktorů jen více, či méně přiblížit.
Definice neutrálního aparátu je taková, aby daný stroj a s co nejmenší mírou tvarového zkreslení signálu, zpracoval jen přesně to, co dostane ze snímačů, resp. z krabiček. Někdy ještě zafiltrované kapacitou kabelů, případně kompandéry bezdrátových setů.
Proto si některé sériové kytary s některými sériovými aparáty prostě nesednou – a jiné sériové výrobky se zase, čistě shodou náhod chovají, jakoby k sobě byly stvořeny.
Kategorii Custom, tedy čistě mimosériové věci, asi nemá smysl rozvádět – málokterý kytarista amatér má na to, nechat si zgruntu postavit, nebo výrazně modifikovat nějaký sériový aparát přesně k dané kytaře.
Zmíněný Solton Chorus/Classic 50 s AA Craaftem Boon 12/80, jsou jedny z těch neutrálnějších aparátů, zcela jistě proto, že jsou polovodičové. Mezi neutrálnější, ale elektronkové aparáty, patří i některé slabší VOXy, speciálně model AC30/2 až AC30/6, protože díky pracovní třídě koncových elektronek (dvojčinné áčko) a vysoce kvalitním výstupním trafům Woden, mají při neutrálním nastavení korekcí a vypnutým efektům, poměrně malé vlastní zkreslení i přes absenci celkové zpětné vazby, přetažené až přes sekundár výstupního trafa. Reproduktory v těchto VOXech jsou staré, univerzální modely Celestion G12-30 (používané i v PA) a mají „tak akorát silné“ AlNiCo magnety, nejsou přesycené, mají kvalitní středění a nemají tedy záměrně zvýšené vlastní zkreslení. Jinak je podobně „neutrálních“ aparátů poměrně málo. Patřily mezi ně i výrobky západoněmeckého Dynacordu, nebo robustní aparáty Echolette GA200, vyráběné i pod názvy Winston GA200. Ty byly tak neutrální a robustní, že se jejich zesilovače a bedny, v různě násobených počtech, používaly i pro PA ozvučení sálů.
Velmi neutrální, ale to spíše z nutnosti univerzálního použití, byly téměř všechny elektronkové aparáty z východoněmeckého Klingenthalu, exportované pod označením Regent a zpočátku i pod zavedenou značkou Weltmeister, později (polovodičové typy) pod označením Vermona-Regent.
Pozdější, polovodičové modely komb Regent z 80.let, už měly model od modelu určitou „specializaci“ pro konkrétní skupinu nástrojů, ovšem realizovanou jen použitím jiných reproduktorů v soustavách. Jejich zesilovače, až na drobné odlišnosti, zůstávaly stejné a prakticky unifikované.
Pěkně je to vidět například na polovodičové řadě Regent-Vermona 300H/N/S/K až 1000H/N/B/S, kdy písmeno určuje jak vnitřní vybavení (hall), tak i typ reprosoustav, druh reproduktorů v nich, tedy i použití celé sestavy pro určitý účel.
Samotné koncové zesilovače řady Regent-Vermona 300-1000, se vyznačovaly velmi netradičním zapojením, známým a používaným původně u vysoce kvalitních, elektronkových zapojení a pod názvem PPP (push-pull-parallel).
Dalšími zajímavými vlastnostmi, byla vcelku mizivá poruchovost i při brutálním muzikantském zacházení a velmi korektní chování při přebuzení, které nemá žádný polovodičový koncový zesilovač rád.
Oproti tehdy na Východě běžně používaným, kompromisním kvazikomplementárním zapojením, zde byla i při koncových a budicích tranzistorech jedné vodivosti (NPN), naprostá „zrcadlová“ shoda obou dvojčinných polovin budicího i koncového stupně.
Absentovalo zde tedy charakteristické, často i cvičeným uchem postřehnutelné zkreslení při slabších harmonických signálech, nazývané obecně „kvazikomplementární zvuk“.
Dále zde byla, při případné poruše některé části zesilovače, samotným principem zapojení PPP, vyloučena možnost spálení cívek drahých a citlivých reproduktorů.
Zapojení také umožňuje velmi jednoduché nastavení i udržování klidových proudů obou polovin. Jejich symetrie je zaručena přímo zapojením, je plně autosymetrické.
Samotné zapojení koncového zesilovače bylo zajímavé také tím, že s vysokou rezervou splňovalo požadavky na koncové zesilovače pro HiFi nejvyšší, 1.třídy, které tehdy striktně a přísně určovala západoněmecká norma DIN45500.
Daní za ono netradiční, výhodné zapojení koncového zesilovače Regent-Vermona a jeho výborné vlastnosti, byl poměrně komplikovaný napájecí zdroj, s celkem šesti hladinami napětí, z nichž čtyři musely být „plovoucí“, tedy nezemněné. Zdroj byl ovšem ve výkonové části velmi předimenzovaný (např. jako hlavní usměrňovače 100W zesilovače, byly použity 4 kusy 25A alternátorových diod) a chytře jištěný, takže poruchovost zesilovače jako celku, se tím komplikovaným zdrojem nijak nezvýšila.
Kdo by se na to zapojení chtěl podívat, hledejte např. zapojení Vermona-Regent 1000H, tam je to vidět asi nejlépe. Nejčastěji osazované, koncové 2N3773 jsou bytelné, maďarské licenční Tungsram, ale používaly se i československé KD503, občas sovětské KT902 a ve dvou párech dokonce i „domácí“, enderácké rychlé SU111. Východoněmecká RFT, v rámci jakési vnitřní specializace RVHP, nevyráběla nf výkonové tranzistory se ztrátou nad 50W.
„Barvení“ či „špinění“ kytarových modelů Celestion a způsob jeho tvorby, je vyloženě na samostatnou stať. Nevím, jestli se to sem hodí, potřebovalo by to i pár obrázků.
Forge
servisdok 9:40
Tak tenhle příspěvek jsem samo propásl.Toho Soltna jako zesilovač sem vůbec netahej.Mám jvm 410h a k tomu buduju ve zkušebně repro retro zázemí.Craafty nešpiní, ruce kytarové to našpiní dostatečně.K tomu mi do popomáhej Crybaby…Teď vážně: Tohle combo bylo první hlasitý, společně s těma Vermonama a Regentama.Přes krabičky právě Solton hrál nejlíp.Takže to zkrátím:Co nejvíc starých repráků craaft a zároveň v sjednocených(delicia dělala spoustu mutací) korpusech.
fatdwi
corona: neuhýbej, šmejde. Podstatou je, že jsi opět lhal. Liskni si a zalez.
corona
fatdwi:
Lhal? Heh, je jasně patrné, na které straně fronty jsi stál a stát budeš – u pražské kavárny, sluníčkářů a svobo-demo, ohánějících se Havlem…
:OD
Slecna Ling
Výtečné nepochopení. Zvažte omluvu a teď co ta Mora, ať jste aspoň nějak užitečný a za své znalosti vážený.Máte přece hergot na víc, než na tu vaší debilní šuplíkovou třídící činnost, nebo?
servisdok
Nebo co?
Slecna Ling
Že by toho měl nechat. A vy teď taky.
fatdwi
corona: jasně, já a Havel, já, kterej ještě nikdy nedokázal vyslovit ani „letiště václava havla“ a tvrdošíjně všude říká „Ruzyně“, ježíšmarjá ty jsi kokot, guláš v hlavě, s kým si mě proboha pleteš? (to byla řečnická, je mi to zcela jedno)
corona
fatdwi:
„… ani „letiště václava havla“ a tvrdošíjně všude říká „Ruzyně“…“
– – –
Dobrá.
Pamatovat se budu.
A dám si větší pozor…
!
Panek
Těžká chyba bylo zrušení superhrubé mzdy. Těch 90-100 mld. by teď chybělo kdekomu. Další problém pro Stanjurův rozpočet je, že počítal s příjmy z WFT (Wind fall tax). Jenže, jak všichni varovali, ty příjmy nebudou. Každý subjekt se přeci zařídí tak, aby daně platil co nejmenší.
Ale pokud mám být objektivní, tak v letošním roce tam já nevidím, co lepšího by tam jiná vláda udělala (takže i Babiš). Celé se to plíživě nafukuje a je nutno udělat razantní kroky, jinak bankrot. Prostě nasypat si popel na hlavu a začít něco dělat. Jenže to politici, kteří si potřebují zajistit živobytí na další volební období neudělají. Takže úřednická vláda, nebo ještě lépe protektor.
fatdwi
Panek: ale ten problém přece není jen o Q1, ale hlavně o tom, co soudruzi udělali loni. Tedy hlavně rozhazovaní peněz státním zaměstnancům. Celkově plánování rozpočtu je katastrofa.
Panek
Ale já to tam píšu. „Celé se to plíživě nafukuje…“ Za Babiše, za Fialy, furt.
I náš svatý politolog sliboval změnu a pak před komunálníma volbama nasypal státním zaměstnancům 10%. Prostě dokud byl v opozici, tak kritizoval Bábu za populismus a jen, co vylezl na piedestal, tak vyhlásí Chléb a Hry.
nejenom že jim sype, ale eště nabral dalších 10000 příživníků!
fatdwi
Panek: ale no tak, „plíživě“? Fakt? Vždyť sekera byla v roce 2019 asi 18 miliard za celý rok, pak začal covid klondajk a jelo to po stovkách miliard ročně. Nemyslím, že je to „nutné“ a „nešlo nic udělat jinak“, ani „plíživé“, teď nás vláda zadlužuje rekordním tempem. Po čtvrt roce jsou v mínusu skoro 10x víc než byl celý rok 2019 a prý dodrží plánovaných („jen“) 295 miliard. Nějak tomu nevěřím plus už to, že si dovolí navrhnout takový rozpočet je v podstatě skandální. Chtějí stále více lidi okrádat, ale nejsou schopní navrhnout rozpočet bez zadlužení, i když je rekordní?
Panek
Jenže covid je pryč. Vlády nemusí platit testy, příplatky za služba, kompenzační bonusy. Vemte si, že průměrný živnostník zaplatí na dani (jen na dani nikoli na daních) 12 000/rok. Ale v covidu dostal každý živnostník v průměru 96000 na kompenzacích.
fatdwi
Panek: marně přemýšlím, v čem se míjíme. Tvrdíte, že se to „plíživě nafukuje“, já tvrdím, že kdepak plíživě, ale pořádně. Vy tvrdíte, že by jiná vláda nic moc nedokázala udělat jinak, já tvrdím, že ano.
A pak napíšete de facto potvrzení toho, co píšu já (tedy – co „nešlo udělat jinak“, když už přece nejsou covid games?).
Panek
Plíživé navyšování = salámová metoda. Pokaždé každý rok o pár tisíc nových zaměstnanců a o pár procent platy na horu. To rozpočet zvládne. Jenže se to plíživě vyšplhalo do výšin, že vyřešit to znamená politickou sebevraždu. A plíživě to snižovat, aby strana, která se toho zhostí, přežila, nejde. Protože pomalé řešení nestihne přinést nápravu ještě před dosažením státního bankrotu.
Potřebujeme caesara/císaře/cara/protektora. Na dobu určitou. A s trestní odpovědností za neúspěch.
fatdwi
Panek: to ale přece není pravda – rozpočet byl dlouhá léta vcelku vyrovnaný. Státní dluh naposled „vyskočil“ v roce 2011, když se zvýšil z 1499 miliard na 1688 miliard, pak to bylo plus-mínus stejné, v roce 2019 byl dokonce o chlup nižší – 1640 miliard. Pak ale:
– 2020: 2050 (+25%)
– 2021: 2466 (+20%)
– 2022: 2895 (+17%)
– 2023 (plán): 3290 (+14%)
Tj. za pouhé 4 roky bude státní dluh dvojnásobný, nárůsty v procentech jdou sice dolů, ale absolutní výše jde nahoru tempem stovek miliard ročně. Já tam nic „plíživého“ nevidím. To se dělalo před rokem 2020, výše rozpočtu šla nahoru, prachy se i tak projebaly, ale vliv na celkovou výši dluhu nebyl nijak markantní. Tomu se dalo říct, že se „plíživě“ navyšovaly stavy a platy ve státní správě, on to rozpočet utáhl (za cenu, že se rozfofrovalo o nějakých pár set miliard víc – mezi 2017 a 2019 šel nahoru o 270 miliard).
To ale už čtvrtým rokem neplatí, prachy se rozhazují monstrózním tempem – vždyť rozpočet je skoro 2200 miliard (tedy o 700 (!!) miliard vyšší než v roce 2019) a přesto skončí schodkem 300 miliard. To je naprosto brutální, skokové a devastující.
ygorek
Panek 5.4.2023 v 14:20
Není to tak dávno, co jsem zde presentoval něco podobného…
Potřebujeme do toho zvěřince krizového manažera.
Tuto nutnost poznali a její řešení prověřili již staří Římané, když zavedli úřad diktátora. Je zde samozřejmě jeden sporný bod, diktátor nemohl být po skončení funkčního období volán k zodpovědnosti za činy z doby vykonávání úřadu (to je kupodivu zachováno v naší ústavě pro presidenta), což se šašci typu Vystrčilova pokoušeli ohnout přes velezradu.
Jack Torrance
Zrušení superhrubé mzdy byl jednoznačně krok správným směrem (zmenšil se kus, kterej mi ty svině každej měsíc berou ze mzdy). Ruku v ruce s ním, bohužel, nepřišlo adekvátní osekání výdajů v podobě snížení stavu darmožroutů, co z toho mně sebraného kusu dostávaj plat.
pokud si chcou hrát na danění, pak banky a podobný korporáty potřebujou daň z VOBRATU jak sůl
že si vobjednají blíže nespificikovatelný „služby“ od zahraniční matky o hodnotě 95 % zisku, každej rok, což hodí do nákladů a najednou žádnej zisk není, nevidí jenom debil :o)
Panek
Transfer Pricing (TP). Ale tak jednoduché to není. Pro zajímavost: tohle je i v té kauze „Reklama na Čapím hnízdě“
Na TP existují kontrolní nástroje a vlastně velké poradenské firmy se na tom docela napakují, protože pomáhají svým klientům dělat „nezávislé posudky“.
Já mám zajímavé řešení, jak ty kontrolní „radary podletět“.
zisk prakticky netvoří, navíc dvojí zdanění, ale jak řikám, to je pro socany
za mě uvolnit ten zasranej bordel, zrušit národní tiskárny, ať si každej zakládá banky jak chce a tiskne a razí co chce, pak nebude problém s nejakejma korporátama vovládajícíma dycky peněžní trhy v půlce kontinentu apod.
což je v tomdle hnoju samozřejmě dokonale neprůchozí, jak jinak :D
JaFo
Nikam to nedoputuje.
Ty mrdky chtějí snížit rychlost mimo obec na 60km/h a v obci na 30km/h a pak na 20km/h. Po dálnicích ne více než 100km/h a pokud někdo vyhlásí období uhlíkové krize tak i klidně 80km/h.
Takovouhle rychlost pravděpodobě překročí každý s výjimkou důchodců jedoucích svým trabantem na nákup do sousední vesnice a bude se to řešit zvětšením počtu radarů! A budou chtít vyšší zisky.
SatanOkkY
V socialistickom Rakúsku už „odborníci“ prišli z víziou 30/80/100 km/h. Trochu to preletelo médiami, ale potom to takmer vyšumelo – žiaľ nie celkom a je to celé v stave pohotovostnom (pripravené kedykoľvek udrieť).
Panek
80 v obci beru. Ta 30 na chodníku mi přijde moc.
SatanOkkY
Budem parafrázovať: „Dokiaľ sa smejeme ešte sa neumrelo“.
Mrk002
Jedna mírně OT…
Nejhorší na téhle vládě je, že dělá všechno pro příští vítězství toho STBáckého spolku přátel dluhu. Protože se tu jiná „strana“, která by znamenala alternativu do voleb neobjeví :-(
Takže kdo miluje Dluženu, zadrhávajícího superministra a Motýle může už teď slavit.
Osobně bych tam radši viděl někoho rozumnějšího ale kde hi vzít…
Ko-za
Dlužena? Ve srovnání s těma akutálníma to byla troškařka.
Mrk002
To si rozhodně nemyslím.
Jedno vím ale jistě, dobře už bylo:-(
Spazik
Mno minimálně obec má s každou nemovitostí podstatné náklady.
Zejména pak s novou výstavbou.
Obec musí zajistit pro (nové) obyvatele infrastrukturu (silnice, kanalizace, čistička odpadních vod…), školy.
To jsou všechno destimilionové položky, které jsou podstatným zásahem do obecních rozpočtů.
Jasně že se tam něco nakrade, ale stejně tu silnici, školu, hřistě a čističku prostě někdo postavit musí.
Obce třeba v prstenci okolo Prahy by mohli vyprávět…
hned bych věděl o skoro pěti giga:
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/dotace-solary-fotovoltaika-tepelna-cerpadla.A230329_091541_ekonomika_akp?zdroj=vybava_recombee
Třeba by se po zrušení dodací konečně začala FV prodávat za normální světové ceny.
Daně z nemovitostí ? Vždyť to je to správné moderní, kapitalistické, emerické, sluníčkové ?
To mají taky v hen těch jůesej. Miliardáři tam přelévají prachy přes daňové ráje, takže neplatí ani korunu na daních.
Tak to musí zacálovat prostý americký vohnout s pětičlenou rodinou, lichvotékou na krku a ještě brutální daní z nemovitosti.
A odměnou za tyto brutální daně z nemovitosti je mu pak rozpadající se infrastruktura a nefunkční stát co ho šikanuje covid terorama. Ale jako útěchu pak může pozorovat miliardáře v jejich limuzínách a drahých jachtách, které nějaká daň z nemovitostí opravdu netrápí.
Nad tím by měl každý tržní svazák jásat nadšením!
Presne tak, už aby ten hnusný prehnitý západ skrachoval, aby sme sa konečne mali dobre. [irony off pre kablbáka a ostatných troglodytov].
Někdy je třeba zemřít, abychom žili.
Nechtěl jsi spíš napsat něco jako „někdy je třeba aby hlupáci, blbci a kreténi zemřeli, abychom my ostatní mohli normálě žít“ ?
Proč to překládáš do češtiny?
s ohledem na to, co nastartovaly země BRICS a teď, samozřejmě v rámci zachování národní ekonomiky i populace, na místo lezení do prdele nějakejm pizdám, dá poslední hřebík do raqe Japonsko, co vyprodá 3 biliony UŠAndovskejch a ojvropskejch dluhopisů, takže se všecky ty sračky nahrnou zpátky, investoři naopak odtáhnou do Japonska, pže tam budou dluhopisy výdělečný, a další – teď už desítky – emerickejch bank spadnou na držku, pže prakticky nic jinýho, než dluhopisy, nemají, ty teď budou ztrátový a vysoká inflace všecky donutí převést bambiliardy z emerickejch bank pryč – a ty nebudou mít na veyplaty, dokud ty prodělečný dluhopisy se ztrátou neprodají…
desítky let rozumní finančníci říkají, že to tištění bezcennejch papírků bude průser, teď to vypadá, že se jim tahání tygra za vocas konečně vymstí a tygr je kousne do prdele
Miliardari se dani z nemovitosti nevyhnou, protoze, prekvapive, ty platis za nemovitosts a nepomuze ti presun do danoveho raje, pokud mas barak v Ju Es Ej. Ty vole, aspon si to po sobe precti.
Mimochodem vysoka dan z nemovitosti je vetsinou spojena s kvalitnim skolstvim a duvodem, proc barevni maji mizerne akademicke vysledky, zrovna v US je to jedna z kritizovanych veci.
O Rly?
Zásadou je, podle Kiyosakiho, neplatit daně. Toho nedosáhneme daňovými podvody, ale tím, že se naučíme využívat dluhové financování, z něhož vyplývají nejrůznější daňové úlevy. „Rozhlédnete-li se kolem sebe, uvidíte spoustu slavných budov…..
Znova zopakuju, ze diskuse zacala nad dani z nemovitosti v US a ta fakt nefunguje tak, ze kdyz mam dluhy, tak dane neplatim. Protoze pak bych o ten barak prijit mohl. Jeden z duvodu, proc je problem vlastnit nemovitost v US v nekterych lokacich je prave masivni lokalni dan z nemovitosti, ktera se kazdych x let (nekde 10, nekde 20, zalezi na oblasti) aktualizuje. Jinak receno, jak roste cena nemovitosti, tak ti rostou automaticky dane. Proto by bylo zahodno zrovna v tomto smeru na US neupozornovat, mohlo by se stat, ze se lidem dost protoci panenky.
Nějak se nám tu rojí vymaštění libertariáni na mentální úrovni mateřské školky.
-miliardáři mají většinu nemovitostí a latifundií právě v těch daňových rájích (včetně ukrajinského „praporu Monako“), a v tropických banánistánech kde jsou rovněž daňové úlevy pro miliardáře
-i v těch USA zaplatí na dani z nemovitosti jen nepatrný zlomek co by zaplatili na dani z příjmu v Evropě
-i ta nemovitost v USA jim většinou královsky vydělává
-naopak pro rodiny a zaměstnance je vlastnění nemovitosti, ještě k tomu na hypotéku, těžce ztrátový podmik, nic jim to nevydélává a ještě platí daně a úroky, navíc platí mastnou daň z příjmu, kterou miliardář neplatí
-to kvalitní školství v jůesej, kde jdeš po škole s dluhem ze studií opékat hranolky do mekáče a po nocích ještě hlídat garáže abys to splatil ?
Ano, kdyz nemas nemovitost v USA, tak neplatis dan z nemovitosti USA. Protoze, mozna te to prekvapi, dane v USA z nemovitosti platis tam, kde ta nemovitost je, ne kde realne bydlis. Protoze tam plati trosku jine vlastnosti plateb v ramci platebnich okrsku, podle kterych platis.
Naivne jsem predpokladal, ze kdyz vymasteny kokot, jako ty, mluvi o dani z nemovitosti v USA, predpoklada vlastnictvi nemovitosti, uhhh, v USA. Nikoliv v Monaku. Protoze proc bys platil dan z nemovitosti v Monaku do pokladny v USA.
jenže taky mají zatím asi třetinový nebo eště menší koncový daně, resp. většina zdanění všeho ostatního není vůbec, nebo je výrazně menší, i přes to, že samozřejmě socani a další komoušský kurvy, co dovádí obce, města i státy ke sračkám a bankrotům, potřebujou nahrabat prachy do těch svejch černejch děr a furt tlačí na zvyčování/zavádění novejch berní (naposled třeba ty pojebáfky s prodejama přes íšopy)
Však se ještě dočkáš, až krachnou obecní rozpočty, že sračky potečou po ulici, jak ve středověku.
Případně přes tvůj pozemek, pokud budeš mít hodně velkou smůlu na polohu pozemku a přijde nějaký solidní přívalový deštíček.
Bo nebude na nákladné opravy kanalizace. Ostatní sítě jsou proti tomu pohoda.
V naší ulici je chronicky ucpáný kanál (blbě vyspádovaná silnice, 1 kanál na 200m kapacitně nestačí na ten úsek), pořád ho čistí. Stačí na chvíli výpadek údržby a máme tu solidní komáří bažinku co časem třeba i nateče do sklepa blízkého činžáku.
Už nějaký rok zpátky jsem psal jak obce vypínají pouliční osvětlení po odjezdu posledního autobusu. Což může být klidně po 21.
A to nebyly ceny elektřiny trojnásobné jako dnes.
ps: těch postapokalyptických radostí bude mnohem víc, loni jeden kretén pálil na zahrádce petflašky nebo PVC a dokázal zamořit v podstatě kilometrový úsek kolem řeky a celý dolní Komín od Svratecké až po Zoo
měl sem dojem, že se bavíme vo US of A, to je mi celkem u prdele, co jim tam gde poteče
samozřejmě ale to, že dyž padnou emerický banky, tak že tentokrát už dojčlandský banky (co taky mají jejich bezcenný dluhopisy) neudrží nad vodou ani všichni svatí a pak se to přeleje sem a zkrachuje to i tady, je celkem zřejmý; schválně kolik emericko-dojčlandskejch vlezoprdelců bude furt s pěnou u huby řvát, jak americká prdel je ta nejlepší v historii a nigdo nesmí ani přemejšlet vo ničem jiným, až ZASE (pokolikátý už?) amerikánci spustijou obrovskou světovou finanční krizi, to eště za soustavnýho valení všech těch skvělejch buzerantovin a dalších hovnot
(je to katastrofa, koukám na nějaký ty pozdější seriály z Arrowversu a už se na ty buzerantsko-negerský sračkoviny nedá ani dívat, budu rád, dyž to dojedu do konce, a to mám docela silnej žaludek – naštěstí se to dá aspoň přeskakovat dopředu; esli už ai sci-fi seriály podle klasické komiksové předlohy jsou plný tady těch zvratků, tak jak tvl vypadá jakákoli jiná dnešní emerická produkca??? asi přejdu na japonský anime a live-anime, tam tydle hovna fakt nebudou)
Já jsem si sám říkal, že teď by mohla být vhodná konstelace a hlad státu po penězích by mohl přebít všechny ty obecní zmrdy, co na radarových pastech a parkovacích zónách profitují. Ona situace, že z pokut má příjem ten, kdo o nich rozhoduje, by v normální zemi byla nepřijatelná. Takže je fajn, že to pan domácí takto pregnantně sformuloval.
Za mne by to bylo asi nejčistší kdy by se deklarovalo, že výnos z pokut je příjmem státního rozpočtu a bude použit na úhradu státního dluhu. Tam by byla nejmenší pravděpodobnost, že vzniknou nějaké neoficiální kanály, kterými to poteče zpátky.
Neprebere, protoze soucast vlady jsou mafiansti starostove. Na coz se – nevim proc – nejak v te uvaze zapomnelo. Kdyby meli 4 kresla jako Pirati, prosim, asi by o tom slo vest diskusi. Ale Starostove vyjebali s Piraty a kresel maji diky tomu vice.
Kéž by to bylo tak jednoduché, jak je to v článku uvedeno. Asi se hecnu a z pohledu radního, který má čerstvou zkušenost se zavedením úsekového měření napíšu spíše článek, než dlouhý komentář. Sice posbírám hromadu hejtů, ale věci nejsou v reálném světě tak jednobarevné jak uvádí pan domácí.
Napiste, myslim, ze pohled z druhe strany zajima hodne lidi.
Co se týče stádních financí, dám to se celý, zas tak dlouhý to není:
Dvě perličky na rozehřátí:
Český ministr zahraničí Jan Lipavský by na rakouském ministerstvu zahraničí BMEIA vůbec nemohl pracovat, protože v Rakousku platí, že titul pouhého Bakaláře nestačí ani k připuštění k písemným zkouškám, které jsou jen první formalitou pro práci v BMEIA. Lipavský by si tak nejprve musel opatřit titul Magistra, a nebo za 15 000 EUR ročně úspěšně absolvovat dodatečný kurz na Vídeňské diplomatické Akademii, a potom by byl připuštěn k písemným zkouškám. Tím by jeho učednické martýrium na rakouského diplomatického úředníka teprve začalo.
Bývalý Babišův ministr očkování Adam Vojtěch, který byl pirátem Lipavským za 30 dní v roce 2022 vyškolen na diplomata a poslán do Finska jako velvyslanec, by si v Rakousku také ani neškrtnul. Nejprve by musel úspěšně složit nejvyšší rakouskou diplomatickou písemnou zkoušku A-Préalable, která se skládá ze dvou samostatných stupňů diplomatických znalostí, plynné angličtiny a francouzštiny a speciálního testu paměti. Po té teprve by mohl předstoupit před 1. a 2. výběrovou komisi složenou z vysokých státních úředníků a diplomatů, a teprve pak by mohl nastoupit do základního kurzu diplomatických pracovníků Rakouska v trvání jednoho roku. Po dobu tohoto školení by dostával pouze lehce nadprůměrný rakouský plat 3 289,40 EUR měsíčně. Na konci ročního kurzu, by další komise teprve rozhodla, jestli může nastoupit na nejnižší diplomatickou funkci, aby se dále potrénoval. Jak vidíte v Česku se politik stane diplomatem snadno a rychle. A Adam Vojtěch není první diplomatem, který byl bleskurychle proškolen a vyslán dělat republice diplomatickou ostudu!
Pirát Bartoš včera 2. dubna tvrdil, že nejde nijak zachránit 300 poboček České pošty před fialovou likvidací, protože piráto-vláda nemá 1 miliardu korun na jejich záchranu! Rozhodli jsme se tedy, že se podíváme, kde by mohl Bartoš potřebnou miliardu na záchranu 300 poboček pošty a tisíců pošťáků najít, a hned jsme zjistili, že jeho kumpán pirát Lipavský provozuje na evropské poměry podezřele přebujelé ministerstvo zahraničí, které zaměstnává skoro tolik úředníků a diplomatů, jako podobně velké a bohaté evropské země Rakousko a Portugalsko dohromady! Když jsme srovnali Lipavského ministerstvo s Dánskem nestíhali jsme se divit, že Dánové dokáží na poli diplomacie s polovičním rozpočtem jako Češi, víc než Češi. Protože si myslíme, že český pošťák je pro Čechy důležitější než přemnožení Lipavského darmožrouti, vše v dnešní analýze vysvětlíme podrobněji!
České ministerstvo zahraničí zaměstnává podle vlastních údajů 1891 osob a jejich průměrné mzdové náklady jsou 80 000 CZK měsíčně. Ministr Rakušan (STAN), pod kterého pošta patří, letos nutí 25 000 pošťáků, aby pracovali za průměrnou mzdu skoro! jen 30 000!
České ministerstvo zahraničí je ovšem podivná organizace. Stačí se podívat do následující tabulky a hned bude všem jasno!
Česko Diplomaté 1891 Rozpočet MZ 10 miliard CZK Obyvatel 10,5 milionu HDP na hlavu 26 821 USD
Dánsko Diplomaté 1350 Rozpočet MZ 4,7 miliard CZK Obyvatel 5,8 milionu HDP na hlavu 68 000 USD
Rakousko Diplomaté 1125 Rozpočet MZ 13 miliard CZK Obyvatel 8,9 milionu HDP na hlavu 53 637 USD
Portugalsko Diplomaté 1083 Rozpočet MZ 12 miliard CZK Obyvatel 10,1 milionu HDP na hlavu 24 657 USD
V tabulce jsou jako Diplomaté označeni Zaměstnanci, bez “domorodých” zaměstnanců ambasád a konzulátů. Portugalsko je navíc značně atypické, protože ve svých bývalých koloniích provozuje velké množství konzulátů a zaměstnává na nich tisíce místních úředníků, kteří vydávají obrovské množství přistěhovaleckých víz, proto má vyšší rozpočet na diplomacii, než Česko. Platy portugalských konzulárních úředníků jsou ale nízké protože, teď stávkují proti portugalské vládě za vyšší platy!
Česko by vzhledem ke své velikosti a výkonnosti své ekonomiky mělo mít diplomatů jako Rakousko a Rozpočet MZV jako Dánsko! Cokoli jiného je luxus. Okamžitě by se tak snížil počet státních úředníků o 800 kusů a ušetřilo by se 5 miliard! Tedy 300 poboček pošty by bylo zachráněno a ještě by se 4 miliardy CZK ročně ušetřily.
Pirát Bartoš včera argumentoval, že se Pošty musí rušit, protože probíhá digitalizace! Zajímavé je, že mu kumpán Lipavský neohlásil, že Dánsko už před 10 lety provedlo tzv. digitalizaci diplomacie, a ušetřilo tak miliardy na diplomatech, a zbytečné propustilo! Tuto Dánskou Digitalizaci Diplomacie si v Česku pochvaloval už v roce 2012 Ústav Mezinárodních vztahů Praha! Leč u toho evidentně zůstalo: Od Dánska by ČR mohla převzít koncept mini-ambasády, a to hlavně v rámci Evropy. Dánsko má tři ambasády v zemích EU, kde slouží pouze jeden diplomat. Norsko naopak nabízí zajímavý model pro vzdálenější území. Například v západní Africe má Norsko jedno velké velvyslanectví a v některých dalších státech regionu pouze jednoho diplomata sídlícího v budově velvyslanectví jiného severského státu. Švédsko používá naopak model s velvyslancem sídlícím ve vlastním hlavním městě Stockholmu. Jedná se o nejúspornější variantu zastoupení, která ovšem není srovnatelná v úrovni zastoupení s tradičním velvyslanectvím.
Nutnou podmínkou pro to, aby Dánsko dokázalo udržet nízký počet diplomatů na ambasádách, často jediného diplomata, je podle rozhovorů s dánskými diplomaty: schopnost a ochota udělat práci, kterou by pro ně v ostatních případech udělal někdo jiný. To ale v Česku určitě nehrozí. Fialoví úředníci a diplomaté se práce bojí jako čert kříže, ostatně proto u nás neplatí přísná výběrová pravidla na diplomata jako v Rakousku, protože takto by političtí důchodci nezískali tučné prebendy – posuďte sami diplomat Stropnický bere 480 tisíc měsíčně! A to je opět velmi zajímavé protože se předpokládá, že nyní švédský velvyslanec bere jen 200 000 CZK! Existuje dokonce veřejné přiznání švédských velvyslanců z doby před dvaceti lety, kdy se hádali o tom, že na různých ambasádách jsou různé platy. Tenkrát se zjistilo, že plat švédského velvyslance je mezi 80 až 120 tisíc a jeho zvýšení na letošních neoficiálních 200 tisíc je tak reálné.
Jak vidíte, stačí udělat pořádek u Piráta Lipavského na ZAMINI, a hned bude na pošťáky, pošty, a ještě zbydou 4 miliardy! Piráti jsou ovšem známí tím, že po volebním výprasku shání hlavně koryta pro své neúspěšné kumpány a kamarády, takže raději likvidují důchodce a pošťáky!
https://www.michalapetr.com/map-1643-ceska-vlada-nema-na-postaky-ale-diplomatu-ma-jako-rakousko-a-portugalsko-dohromady-80-000-czk-je-prumerny-plat-u-pirata-lipavskeho-propustit-nadbytecne-diplomaty-ponechat-postaky/
Je to naprosto ve všech kapitolách to samý, celosvětově sice kolem 35. místa není tam špatný, nicméně vzhledem k tomu tzv. západu je fialistán ve všech ekonomickejch ukazatelích jednoznačně na chvostu (a horší se to), přitom ale zkurvenejch zdarmožroutů je VE VŠECH KAPITOLÁCH NAPROSTO NEJVÍC. Je to úplně jedno kde, s ohledem na výkonnost ekonomiky je tady vobludnej nadbytek všech těch zasranejch ouřadníků, oudců, oudních ašyšdendů, učitelů, buzerantů stádních ai soukromejch (ostatně, městapo nemá existovat vůbec), jak vidno, tak ai tzv. velvyslanců, což sou akorát politický trafiky jinak naprosto dutejch zmrdů, obvykle bez jakékoli kvalifikace. Je jenom příznačný, že jak je všech těch darmožroutů nejvíc, tak je tady jedna z největších byrokracií, a samozřejmě všecko trvá pomalu nejdýl z celé ojvropy, délka soudních jednání je snad pověstná už minimálně v rámci bližších hvězdnejch soustav, ale třeba s takovým stavebním řízením má jistě taky kde kdo svoje zkušenosti.
Behemot: nechce se mi ověřovat, zda jsou čísla pravdivá, ale s ohledem na to, že za zdroj už zase dáváte ty dva lháře, co vzali z reportáže ČT mapku s polsko-litevskou unií z roku 1619 a vyfabulovali na ní příběh o tom, že je to dnešní plán Poláků na zábor (nejen) Ukrajiny, nemám ani chuť se namáhat. Ale pro Vás je to ideální zdroj pravdy, pokračujte.
fatdwi:
Asi zbytečná námaha. Mám dojem, že na základě nějakého vašeho nedávného sporu jste skončil v Behignoru.
hellfire: jo jo, ale to už je nějaký ten pátek. Rád bych ale upozornil ostatní, že tenhle zdroj fantastických informací á la kaBrnak není radno brát bez dalšího studia příliš vážně.
2022 Schválený rozpočet (celorok): 8 751 mil. Kč; skutečnost 8 873 mil. Kč
2022 Schválený rozpočet (celorok): 10 000 mil. Kč; skutečnost 53 mil. Kč
https://monitor.statnipokladna.cz/kapitola/306/prehled?rad=m&obdobi=2301
Překlep. Na 2023 je schváleno 10 miliard.
Panek: takže rozpočet sedí, fajn, můžete dohledat ten zbytek:-)
Jinak Fiala „něco dělá s dluhy“ a už je 160 miliard v mínusu a to máme první kvartál. Tohle se nepodařilo ani Babišovi v roce 2021. Ještě bych to chápal, kdyby byla deflace a klesal výběr DPH nebo byla hromada lidí na pracáku, ale oni mají naopak brutální výběry DPH díky inflaci, plnou zaměstnanost a stejně jim to nestačí. Prostě ZMĚNA k horšímu, přesně as advertised.
fatdwi:
„…Jinak Fiala „něco dělá s dluhy“ a už je 160 miliard v mínusu a to máme první kvartál. Tohle se nepodařilo ani Babišovi v roce 2021…“
– – –
Ale…?
Babiš přece všechny okrádal a hodný demokratický pan Fiala s přáteli tomu učinil konec, nebo si špatně vzpomínám, mediální přesvědčenče…?
:OD
corona: ulhanej kriple, dej si prášek a začni si ty složky vést pořádně. Jsem jeden z těch, co před „změnou“ varovali dávno dopředu, pleteš si mě se svým fotrem.
fatdwi:
Nezkoušej tohle, je to zbytečný. Tvých keců o „zlým estébákovi“ a nutnosti ho vypráskat tu bylo dost. Najednou by ses chtěl stavět do pozice toho, co správně předvídal a varoval…?
:OD
fatdwi:
Hm, vidím, žes to dělal vychcaněji – svobodemo ano, ale opatrně, bez přímých vpichů do „… stbáka z PZO …“
.
corona: hlupče, vykopání estebaka je samozřejmě zcela pořádku a za tím si stojím. Nikdy jsem jej ale nechtěl nahradit petidemolici. Máš v tom prostě zmatek, tak tady svou tupost a neschopnost nevydavej za mou vychcanost. Chápu, že kadrovackej zmrd chybu nepřizná, ale minimálně bys mohl sklapnout.
fatdwi:
„…vykopání estebaka je samozřejmě zcela pořádku a za tím si stojím. Nikdy jsem jej ale nechtěl nahradit petidemolici…“
– – –
Připusťme tu variantu. A kdo by pak měl být tou náhradou za oné situace?
Fronta byla postavena jasně – ANO vs. svobodémisté, ke kterým se stavěla celá současná 5K.
Jak by sis to tedy představoval, když zároveň píšeš „…Jsem jeden z těch, co před „změnou“ varovali dávno dopředu,…“
…?
Někdy náhrady nejsou, corono. A nedělejte hloupého, vy to dobře víte. Když člověk odmítne jedno zlo, ještě nemá povinnost vybrat si jiné a menší. Já už taky nevolím, není totiž co a koho. Hezky to bylo vidět u prezidentských voleb.
Ale abych vás přivedla na produktivnější myšlenky. Co si myslíte o značce Mora? Potřebuji sehnat náhradní díly ke kotli, kdyby něco. Kde byste vy začal, ať mě úplně finančně neodrbou?
Letuška shání ND na Moru? Čekal bych u Vás nejhůř Vaillant či spíš Buderus, Protherm, nebo tak něco – ale Mora?
Zkoušela jste Nadetu, dilynakotle a podobné firmy? Máte přece stejný, nebo i lepší internet, než my tady dole.
V nejhorším krásné letušce jistě poradí šikovný soused, nebo i obsluha v ruzyňské výměníkové stanici či kotelně, ne?
Moru mám samozřejmě v Praze. Ale mýlíte se, není to tak snadný, už jsem obvolala 4 pražské servisy a děs běs. Rady a tipy co jsem zatím dostala byly ne příliš veselé,prý nikdo nic už nemá.
Ale má.
Jen už jich není tolik v prodeji. Stáhli to pod sebe servisáci, kteří s díly současně prodávají i svou práci.
A ty firmy, které ještě nějaké zásoby klíčových dílů mají, si je pochopitelně nechávají patřičně zaplatit.
Paradoxně tedy může být výhodnější, povolat servisáka, zadat mu kompletní revizi kotle, plus výměnu nějaké maličkosti za pětikilo – a vzápětí jej požádat o dodání „kritických“ dílů, jako jsou zapalovací hořáčky, hlavní ventil, bezpečnostní a provozní termostat – co on sám uzná za vhodné.
Vyjde to v každém případě levněji, nežli od těch vydřiduchů, rozprodávajících poslední zásoby.
Podobné tendence, měli několik let zpátky i různí doprodejci součástek výroby Tesla, resp. kšeftaři s nimi. Původně to odkupovali z rušených skladů doslova na váhu, pak na to nasadili nesmyslné rakety, jako např. brněnský Buček a čekali na rychlé zbohatnutí :D
Jenže ani restaurátoři, ani servisáci ještě běžící techniky, prostě nebyli a nejsou ochotni akceptovat přestřelenou cenu např. vcelku průměrného kondenzátoru.
Restaurátoři (nezaměňovat s překupníky šrotu z Aukra), kteří se mezi sebou hodně znají, s tím vyjebali tak, že mění zásoby mezi sebou – někdo má dost toho, jiný onoho..
A servisáci, kteří nemusejí až tak hledět na přesnou historickou původnost materiálu, ale hlavně na funkčnost, ti koupili za přestřelenou cenu průměrného tesláckého kondenzátoru i čtyři kvalitní Nippon/Nichicon/Panasonic :D
On ten původní teslácký kondenzátor má z hlediska servisáka jedinou výhodu:
Pasuje bez úprav a přesně, na místo vadného.
Je to ale ošidné v tom, že netušíme, jak byl který materiál celá ta léta skladován a i přestože je nepoužitý, tak nikdo přesně neodhadne, jestli vydrží tak dlouho, jako ten předešlý, montovaný ve výrobě koncem 80.let.
servisdok 21:27
Děkan!
servisdok
5.4.2023 v 21:27
hernajs a gde, mě furt každej žvaní a typicky chce hodnoty, který nemám, každej rok sypu do novejch zásob novejch modelů a řad 10-20k a furt chcou nějaký další co nemám, tvl, jebááát
servisdok
5.4.2023 v 21:27
vlastně jedinej kdo celkem nakupuje je ten funkční sběratel z Vysočiny, co se mu nákej servisvůl ani neuráčil dodnes napsat, co? :o)
SL:
„… značce Mora? Potřebuji sehnat náhradní díly ke kotli,…“
– – –
Nemám praktickou zkušenost, používám zařízení firem Viadrus a Vaillant.
Mora jsem měl kdysi plynový sporák, fungující bezproblémově desítky let krom občasného čištění, které jsem prováděl sám a nikdy jsem nekupoval k němu žádné díly.
Podívejte já tomu nerozumím, ale je pravda, že když budu jednou kupovat nový kotel, tak tedy říkáte Vaillant? A jakou to má životnost a na co si dávat pozor?
SL:
Měl jsem možnost u dodavatele si prohlédnout Viadrus i Vaillant, vidět demontáž různých dílů a nahlédnout dovnitř. Šlo o kotle pro domky či menší budovy, vše do výkonu cca 25 kW.
U obou těchto značek není třeba obav, pokud montáž provede odborník.
Děkuju.
SL, podle Vaší legendy zde nežijete trvale. Proto si nemůžete pamatovat ani celkovou atmosféru, nebo si pamatovat své pocity z té pětidemoliční kampaně.
Sám estébák to už nejméně rok předtím, označil celkem trefně. Jediné, všudepřítomné a i v hospodách rezonující téma, bylo jen a pouze Antibabiš – a to i tady.
Formující se pětidemolice, se vzácně shodla na jednom, ovšem zásadním:
„Nemůžeme přece nechat toho zasraného estébáka, takhle okrádat nás všechny (politiky) a postupně nás odstavovat od zdrojů“.
Navenek to ovšem prezentovali „Ten zasraný estébák, okrádá Vás všechny, rozdává Vaše peníze a uplácí Vás jimi – a pouze MY a nikdo jiný, tomu učiníme přítrž! Volte nás a my už to zařídíme!“.
Z hlediska voličů, co většinově nemají příliš času a chuti na hlubší analýzy situace, to opravdu vypadalo přesně takto:
„Stačí, když nám pomůžete vykopat toho estébáka a pak už bude všecko dobré. Podívejte se na nás – my sami jsme se, za účelem jeho vykopání, dokonce i spojili! Dejte nám svůj hlas a my vám ukážeme, že to jde i bez estébákova populismu!“.
Ve skutečnosti šlo o něco zcela jiného, už jsem to naznačil.
Plus k tomu atmosféra perfektně a precizně zorganizovaných, vzorných a slušných čtvrt mega lidí na Letné, pořvávání různých nastrčených Minářů a Rollů, k tomu tradičně výkřiky Svěráků, Kartousů, Pogodových a dalších lepšolidí.
Kdyby konkrétně na té Letné, šmíra Pogodová namísto toho svého trapného výlevu, zařvala třeba: „Estébák je vrah!“, tak toho čtvrt mega lidí, by bylo ochotno tohle skandovat po ní.
Estébák nikdy neuměl, neumí a nebude umět smysluplně mluvit. Není to rétor a nikdy nebude, je to bolševický a devadesátkový byznysmen se vším tím vychováním řeznického psa, které k tomu mnohdy patřilo.
Dokonce si myslím, že spíše než chytrý, je hlavně vychcaný a bezohledný hajzl, co se chová podobně, jako USA – má jen své zájmy a pro ty udělá všechno.
Ale nemůžu mu upřít přesné pojmenování – že to byla celostátní, mediálně plošně „vyhajpovaná“ kampaň nikoli proti ANO, ale čistě proti němu. To trefil přesně, důvody té kampaně jsem popsal výše.
Pětidemolici NIKDY nešlo o lidi úplně stejně, jako o ně nikdy nešlo estébákovi.
Estébák si ale uvědomoval, že aby sám měl dost a „klid na práci“, tak holt musí nějakou, ne moc obranou kost, hodit i lidu – a taky to dělal.
Já chápu, že se fakt těžko přiznává k tomu, že jsme někomu naletěli.
Různým popíráním, zástupnými žvásty a odváděním pozornosti dosáhnete leda toho, že ze sebe zbytečně děláte pitomce.
Já sám jsem nemohl a dosud nemůžu estébákovi přijít na jméno. Má to mnohem víc a vážnějších důvodů, nežli snad EET, jiné jeho sviňárny, které estébák tomuto státu a jeho občanům prováděl, nebo totálně nezvládnutá ZČBCH.
Ale umím si s velmi malým odstupem času přiznat, že ve světle řádění té současné sebranky v čele s ODS a STANem, byly ty estébákovy sviňárny jen úsměvnými lapáliemi.
Zkuste to taky zpětně zhodnotit, nebuďte zabejčení jako fatdwi se shiftym, kteří si myslí, že kdyby s čímkoliv z výše uvedeného nedejbože souhlasili, tak by jim asi upadly palice, případně by tady, v téhle obecné žvanírně, ztratili svůj „kredit“.
Neztratili, hoši. Nejde ztratit něco, co nemáte.
servisdok:
Když jseš tady, zeptám se ohledně selejšnů.To „špinění“. Máš na to názor?
Mám, pokud jde o kytarové modely. Ale varuju, bude to na vysoko :D
Tak to mě zajímá, dotaz byl na spolupráci lamp s reprákáma.Modely kytar s tím samo souvisí.Vím z vlastní zkušenosti.Tak dej předmluvu.
Modely kytar s „lampami“ a reproduktory souvisí jen okrajově.
Každý elektronkový aparát „špiní“ jinak a každý kytarový reproduktor-speciál také. V podstatě neexistuje ideál nějakého neutrálního aparátu v tom smyslu, že by měl naprosto neutrální zvuk. Tomu ideálu se lze specifickou konstrukcí zesilovačů a reproduktorů jen více, či méně přiblížit.
Definice neutrálního aparátu je taková, aby daný stroj a s co nejmenší mírou tvarového zkreslení signálu, zpracoval jen přesně to, co dostane ze snímačů, resp. z krabiček. Někdy ještě zafiltrované kapacitou kabelů, případně kompandéry bezdrátových setů.
Proto si některé sériové kytary s některými sériovými aparáty prostě nesednou – a jiné sériové výrobky se zase, čistě shodou náhod chovají, jakoby k sobě byly stvořeny.
Kategorii Custom, tedy čistě mimosériové věci, asi nemá smysl rozvádět – málokterý kytarista amatér má na to, nechat si zgruntu postavit, nebo výrazně modifikovat nějaký sériový aparát přesně k dané kytaře.
Zmíněný Solton Chorus/Classic 50 s AA Craaftem Boon 12/80, jsou jedny z těch neutrálnějších aparátů, zcela jistě proto, že jsou polovodičové. Mezi neutrálnější, ale elektronkové aparáty, patří i některé slabší VOXy, speciálně model AC30/2 až AC30/6, protože díky pracovní třídě koncových elektronek (dvojčinné áčko) a vysoce kvalitním výstupním trafům Woden, mají při neutrálním nastavení korekcí a vypnutým efektům, poměrně malé vlastní zkreslení i přes absenci celkové zpětné vazby, přetažené až přes sekundár výstupního trafa. Reproduktory v těchto VOXech jsou staré, univerzální modely Celestion G12-30 (používané i v PA) a mají „tak akorát silné“ AlNiCo magnety, nejsou přesycené, mají kvalitní středění a nemají tedy záměrně zvýšené vlastní zkreslení. Jinak je podobně „neutrálních“ aparátů poměrně málo. Patřily mezi ně i výrobky západoněmeckého Dynacordu, nebo robustní aparáty Echolette GA200, vyráběné i pod názvy Winston GA200. Ty byly tak neutrální a robustní, že se jejich zesilovače a bedny, v různě násobených počtech, používaly i pro PA ozvučení sálů.
Velmi neutrální, ale to spíše z nutnosti univerzálního použití, byly téměř všechny elektronkové aparáty z východoněmeckého Klingenthalu, exportované pod označením Regent a zpočátku i pod zavedenou značkou Weltmeister, později (polovodičové typy) pod označením Vermona-Regent.
Pozdější, polovodičové modely komb Regent z 80.let, už měly model od modelu určitou „specializaci“ pro konkrétní skupinu nástrojů, ovšem realizovanou jen použitím jiných reproduktorů v soustavách. Jejich zesilovače, až na drobné odlišnosti, zůstávaly stejné a prakticky unifikované.
Pěkně je to vidět například na polovodičové řadě Regent-Vermona 300H/N/S/K až 1000H/N/B/S, kdy písmeno určuje jak vnitřní vybavení (hall), tak i typ reprosoustav, druh reproduktorů v nich, tedy i použití celé sestavy pro určitý účel.
Samotné koncové zesilovače řady Regent-Vermona 300-1000, se vyznačovaly velmi netradičním zapojením, známým a používaným původně u vysoce kvalitních, elektronkových zapojení a pod názvem PPP (push-pull-parallel).
Dalšími zajímavými vlastnostmi, byla vcelku mizivá poruchovost i při brutálním muzikantském zacházení a velmi korektní chování při přebuzení, které nemá žádný polovodičový koncový zesilovač rád.
Oproti tehdy na Východě běžně používaným, kompromisním kvazikomplementárním zapojením, zde byla i při koncových a budicích tranzistorech jedné vodivosti (NPN), naprostá „zrcadlová“ shoda obou dvojčinných polovin budicího i koncového stupně.
Absentovalo zde tedy charakteristické, často i cvičeným uchem postřehnutelné zkreslení při slabších harmonických signálech, nazývané obecně „kvazikomplementární zvuk“.
Dále zde byla, při případné poruše některé části zesilovače, samotným principem zapojení PPP, vyloučena možnost spálení cívek drahých a citlivých reproduktorů.
Zapojení také umožňuje velmi jednoduché nastavení i udržování klidových proudů obou polovin. Jejich symetrie je zaručena přímo zapojením, je plně autosymetrické.
Samotné zapojení koncového zesilovače bylo zajímavé také tím, že s vysokou rezervou splňovalo požadavky na koncové zesilovače pro HiFi nejvyšší, 1.třídy, které tehdy striktně a přísně určovala západoněmecká norma DIN45500.
Daní za ono netradiční, výhodné zapojení koncového zesilovače Regent-Vermona a jeho výborné vlastnosti, byl poměrně komplikovaný napájecí zdroj, s celkem šesti hladinami napětí, z nichž čtyři musely být „plovoucí“, tedy nezemněné. Zdroj byl ovšem ve výkonové části velmi předimenzovaný (např. jako hlavní usměrňovače 100W zesilovače, byly použity 4 kusy 25A alternátorových diod) a chytře jištěný, takže poruchovost zesilovače jako celku, se tím komplikovaným zdrojem nijak nezvýšila.
Kdo by se na to zapojení chtěl podívat, hledejte např. zapojení Vermona-Regent 1000H, tam je to vidět asi nejlépe. Nejčastěji osazované, koncové 2N3773 jsou bytelné, maďarské licenční Tungsram, ale používaly se i československé KD503, občas sovětské KT902 a ve dvou párech dokonce i „domácí“, enderácké rychlé SU111. Východoněmecká RFT, v rámci jakési vnitřní specializace RVHP, nevyráběla nf výkonové tranzistory se ztrátou nad 50W.
„Barvení“ či „špinění“ kytarových modelů Celestion a způsob jeho tvorby, je vyloženě na samostatnou stať. Nevím, jestli se to sem hodí, potřebovalo by to i pár obrázků.
servisdok 9:40
Tak tenhle příspěvek jsem samo propásl.Toho Soltna jako zesilovač sem vůbec netahej.Mám jvm 410h a k tomu buduju ve zkušebně repro retro zázemí.Craafty nešpiní, ruce kytarové to našpiní dostatečně.K tomu mi do popomáhej Crybaby…Teď vážně: Tohle combo bylo první hlasitý, společně s těma Vermonama a Regentama.Přes krabičky právě Solton hrál nejlíp.Takže to zkrátím:Co nejvíc starých repráků craaft a zároveň v sjednocených(delicia dělala spoustu mutací) korpusech.
corona: neuhýbej, šmejde. Podstatou je, že jsi opět lhal. Liskni si a zalez.
fatdwi:
Lhal? Heh, je jasně patrné, na které straně fronty jsi stál a stát budeš – u pražské kavárny, sluníčkářů a svobo-demo, ohánějících se Havlem…
:OD
Výtečné nepochopení. Zvažte omluvu a teď co ta Mora, ať jste aspoň nějak užitečný a za své znalosti vážený.Máte přece hergot na víc, než na tu vaší debilní šuplíkovou třídící činnost, nebo?
Nebo co?
Že by toho měl nechat. A vy teď taky.
corona: jasně, já a Havel, já, kterej ještě nikdy nedokázal vyslovit ani „letiště václava havla“ a tvrdošíjně všude říká „Ruzyně“, ježíšmarjá ty jsi kokot, guláš v hlavě, s kým si mě proboha pleteš? (to byla řečnická, je mi to zcela jedno)
fatdwi:
„… ani „letiště václava havla“ a tvrdošíjně všude říká „Ruzyně“…“
– – –
Dobrá.
Pamatovat se budu.
A dám si větší pozor…
!
Těžká chyba bylo zrušení superhrubé mzdy. Těch 90-100 mld. by teď chybělo kdekomu. Další problém pro Stanjurův rozpočet je, že počítal s příjmy z WFT (Wind fall tax). Jenže, jak všichni varovali, ty příjmy nebudou. Každý subjekt se přeci zařídí tak, aby daně platil co nejmenší.
Ale pokud mám být objektivní, tak v letošním roce tam já nevidím, co lepšího by tam jiná vláda udělala (takže i Babiš). Celé se to plíživě nafukuje a je nutno udělat razantní kroky, jinak bankrot. Prostě nasypat si popel na hlavu a začít něco dělat. Jenže to politici, kteří si potřebují zajistit živobytí na další volební období neudělají. Takže úřednická vláda, nebo ještě lépe protektor.
Panek: ale ten problém přece není jen o Q1, ale hlavně o tom, co soudruzi udělali loni. Tedy hlavně rozhazovaní peněz státním zaměstnancům. Celkově plánování rozpočtu je katastrofa.
Ale já to tam píšu. „Celé se to plíživě nafukuje…“ Za Babiše, za Fialy, furt.
I náš svatý politolog sliboval změnu a pak před komunálníma volbama nasypal státním zaměstnancům 10%. Prostě dokud byl v opozici, tak kritizoval Bábu za populismus a jen, co vylezl na piedestal, tak vyhlásí Chléb a Hry.
nejenom že jim sype, ale eště nabral dalších 10000 příživníků!
Panek: ale no tak, „plíživě“? Fakt? Vždyť sekera byla v roce 2019 asi 18 miliard za celý rok, pak začal covid klondajk a jelo to po stovkách miliard ročně. Nemyslím, že je to „nutné“ a „nešlo nic udělat jinak“, ani „plíživé“, teď nás vláda zadlužuje rekordním tempem. Po čtvrt roce jsou v mínusu skoro 10x víc než byl celý rok 2019 a prý dodrží plánovaných („jen“) 295 miliard. Nějak tomu nevěřím plus už to, že si dovolí navrhnout takový rozpočet je v podstatě skandální. Chtějí stále více lidi okrádat, ale nejsou schopní navrhnout rozpočet bez zadlužení, i když je rekordní?
Jenže covid je pryč. Vlády nemusí platit testy, příplatky za služba, kompenzační bonusy. Vemte si, že průměrný živnostník zaplatí na dani (jen na dani nikoli na daních) 12 000/rok. Ale v covidu dostal každý živnostník v průměru 96000 na kompenzacích.
Panek: marně přemýšlím, v čem se míjíme. Tvrdíte, že se to „plíživě nafukuje“, já tvrdím, že kdepak plíživě, ale pořádně. Vy tvrdíte, že by jiná vláda nic moc nedokázala udělat jinak, já tvrdím, že ano.
A pak napíšete de facto potvrzení toho, co píšu já (tedy – co „nešlo udělat jinak“, když už přece nejsou covid games?).
Plíživé navyšování = salámová metoda. Pokaždé každý rok o pár tisíc nových zaměstnanců a o pár procent platy na horu. To rozpočet zvládne. Jenže se to plíživě vyšplhalo do výšin, že vyřešit to znamená politickou sebevraždu. A plíživě to snižovat, aby strana, která se toho zhostí, přežila, nejde. Protože pomalé řešení nestihne přinést nápravu ještě před dosažením státního bankrotu.
Potřebujeme caesara/císaře/cara/protektora. Na dobu určitou. A s trestní odpovědností za neúspěch.
Panek: to ale přece není pravda – rozpočet byl dlouhá léta vcelku vyrovnaný. Státní dluh naposled „vyskočil“ v roce 2011, když se zvýšil z 1499 miliard na 1688 miliard, pak to bylo plus-mínus stejné, v roce 2019 byl dokonce o chlup nižší – 1640 miliard. Pak ale:
– 2020: 2050 (+25%)
– 2021: 2466 (+20%)
– 2022: 2895 (+17%)
– 2023 (plán): 3290 (+14%)
Tj. za pouhé 4 roky bude státní dluh dvojnásobný, nárůsty v procentech jdou sice dolů, ale absolutní výše jde nahoru tempem stovek miliard ročně. Já tam nic „plíživého“ nevidím. To se dělalo před rokem 2020, výše rozpočtu šla nahoru, prachy se i tak projebaly, ale vliv na celkovou výši dluhu nebyl nijak markantní. Tomu se dalo říct, že se „plíživě“ navyšovaly stavy a platy ve státní správě, on to rozpočet utáhl (za cenu, že se rozfofrovalo o nějakých pár set miliard víc – mezi 2017 a 2019 šel nahoru o 270 miliard).
To ale už čtvrtým rokem neplatí, prachy se rozhazují monstrózním tempem – vždyť rozpočet je skoro 2200 miliard (tedy o 700 (!!) miliard vyšší než v roce 2019) a přesto skončí schodkem 300 miliard. To je naprosto brutální, skokové a devastující.
Panek 5.4.2023 v 14:20
Není to tak dávno, co jsem zde presentoval něco podobného…
Potřebujeme do toho zvěřince krizového manažera.
Tuto nutnost poznali a její řešení prověřili již staří Římané, když zavedli úřad diktátora. Je zde samozřejmě jeden sporný bod, diktátor nemohl být po skončení funkčního období volán k zodpovědnosti za činy z doby vykonávání úřadu (to je kupodivu zachováno v naší ústavě pro presidenta), což se šašci typu Vystrčilova pokoušeli ohnout přes velezradu.
Zrušení superhrubé mzdy byl jednoznačně krok správným směrem (zmenšil se kus, kterej mi ty svině každej měsíc berou ze mzdy). Ruku v ruce s ním, bohužel, nepřišlo adekvátní osekání výdajů v podobě snížení stavu darmožroutů, co z toho mně sebraného kusu dostávaj plat.
pokud si chcou hrát na danění, pak banky a podobný korporáty potřebujou daň z VOBRATU jak sůl
že si vobjednají blíže nespificikovatelný „služby“ od zahraniční matky o hodnotě 95 % zisku, každej rok, což hodí do nákladů a najednou žádnej zisk není, nevidí jenom debil :o)
Transfer Pricing (TP). Ale tak jednoduché to není. Pro zajímavost: tohle je i v té kauze „Reklama na Čapím hnízdě“
Na TP existují kontrolní nástroje a vlastně velké poradenské firmy se na tom docela napakují, protože pomáhají svým klientům dělat „nezávislé posudky“.
Já mám zajímavé řešení, jak ty kontrolní „radary podletět“.
zisk prakticky netvoří, navíc dvojí zdanění, ale jak řikám, to je pro socany
za mě uvolnit ten zasranej bordel, zrušit národní tiskárny, ať si každej zakládá banky jak chce a tiskne a razí co chce, pak nebude problém s nejakejma korporátama vovládajícíma dycky peněžní trhy v půlce kontinentu apod.
což je v tomdle hnoju samozřejmě dokonale neprůchozí, jak jinak :D
Nikam to nedoputuje.
Ty mrdky chtějí snížit rychlost mimo obec na 60km/h a v obci na 30km/h a pak na 20km/h. Po dálnicích ne více než 100km/h a pokud někdo vyhlásí období uhlíkové krize tak i klidně 80km/h.
Takovouhle rychlost pravděpodobě překročí každý s výjimkou důchodců jedoucích svým trabantem na nákup do sousední vesnice a bude se to řešit zvětšením počtu radarů! A budou chtít vyšší zisky.
V socialistickom Rakúsku už „odborníci“ prišli z víziou 30/80/100 km/h. Trochu to preletelo médiami, ale potom to takmer vyšumelo – žiaľ nie celkom a je to celé v stave pohotovostnom (pripravené kedykoľvek udrieť).
80 v obci beru. Ta 30 na chodníku mi přijde moc.
Budem parafrázovať: „Dokiaľ sa smejeme ešte sa neumrelo“.
Jedna mírně OT…
Nejhorší na téhle vládě je, že dělá všechno pro příští vítězství toho STBáckého spolku přátel dluhu. Protože se tu jiná „strana“, která by znamenala alternativu do voleb neobjeví :-(
Takže kdo miluje Dluženu, zadrhávajícího superministra a Motýle může už teď slavit.
Osobně bych tam radši viděl někoho rozumnějšího ale kde hi vzít…
Dlužena? Ve srovnání s těma akutálníma to byla troškařka.
To si rozhodně nemyslím.
Jedno vím ale jistě, dobře už bylo:-(
Mno minimálně obec má s každou nemovitostí podstatné náklady.
Zejména pak s novou výstavbou.
Obec musí zajistit pro (nové) obyvatele infrastrukturu (silnice, kanalizace, čistička odpadních vod…), školy.
To jsou všechno destimilionové položky, které jsou podstatným zásahem do obecních rozpočtů.
Jasně že se tam něco nakrade, ale stejně tu silnici, školu, hřistě a čističku prostě někdo postavit musí.
Obce třeba v prstenci okolo Prahy by mohli vyprávět…