Šestikoalice - zpět na článek

Počet komentářů: 255

  1. A nejinak tomu je s presidentskou volbou: volba mezi špatným a špatným. Jeden nestravitelný „dojič socialismu“, druhý rozvědčík co jen plní rozkazy. Není náhoda, že šlo vybírat jen mezi nimi.

    Povzdech s buřtožrouty je sice trefný, ale situaci neřeší. S voličem se neustále hraje hra, menšina si to uvědomuje a snaží se marně vystoupit z kruhu: „volit srdcem“, taktizovat (=čert sere na větší hromadu)nebo úplně bojkotovat(„kdyby mohly volby něco změnit, dávno by je zakázali“). Většina volí ze strachu před nebo pro někoho z naivity či omezenosti. Aby mohla ta chápající menšina něčeho dosáhnout, musí něco udělat s tou většinou. Co, když rozděl&panuj jede na plné obrátky především díky M5M?

    Další faktor je, že každý z nás vlastně žije v jiném světě: jeden s rodinou 3x ročně do Egypta all inclusive a pracujícího rukama potká na 10sekund na benzínce, další má 20 čistého/měsíc a odpoledne tráví v křesle u televizního programování, jiná má sotva čas se zajímat o to co se skutečně děje, protože celý den zařizuje logistiku dětem a domácnosti. Jak sjednotit národ, co už nemá pomalu společnou ani tu hranici? Ne nadarmo se ze všech propagandistických trub valí velebení evropanství. Zmatená masa se těžko zkoordinuje.

    Řešení není mnoho: být morálním majákem a slušně diskutovat se svým bližním, což je časově i psychicky náročné a výsledek je pochybný a upřímně, i neefektivní. Nebo sjednocovat negativní pobídkou: strach. Mít podporu vystrašeného davu je dost nestabilní situace. Další varianty vyžadují prostředky(peníze, vliv, hmotné statky, etc.).

  2. Babiš pocítil, co to je dostat se mezi dva mlýnské kameny.
    Jedním mlýnským kamenem jsou voliči a jejich zájmy ohledně stability a funkčního státu.
    Druhým kamenem jsou pak zájmy eurohujerů, západních korporací a lobistů (Pfizer,…) a amerických rozvědčíků, které jsou zcela proti zájmu obyvatel ČR, jsou s nimi v přímém rozporu.

    A bylo to vidět na jeho vládnutí. Na jednu stranu se snažil vyhovět voličům, aby vyhrál i další volby.
    Na druhou stranu na něho byly obrovské tlaky z Bruselu, z USA, od farmaceutických, zbrojařských a jiných lobistů.

    Dopadlo to logicky tak, že s ním vyjebali jak eurohujeři, tak rozvědka USA (kauza jeho syna) a farmaceutičtí šmejdi podporovaní EU i USA.
    A přišel i o své voliče, kteří přeběhli k projektu CIA s názvem „Spolu“ , budoucí Pětikolce.

  3. Spasitel lidstva je jenom jeden, před dvěma týdny jsme si připomínali jeho ukřižování a zmrtvýchvstání. Kdyby lidé v téhle krásné zemi v Něj věřili více, nehledali by falešné mesiáše v politice.

    Bez Božího požehnání, marné lidské počínání, to věděly už naše babičky. Jezuité už v sedmnáctém století učili modlit se, jako by se o vše postaral Bůh, a jednat, jako bys vše vyřídil sám. Omnia ad maiorem Dei gloriam!

    Čert vem Fialu i Babiše. Hlavně odklonit negry a muslimy. Vše ostatní se dá napravit.

  4. Ohledně zmínky o státním rozpočtu: Moc nerozumím tomu přístupu nesouhlasit s přerozdělováním tak, že budu ignorovat jeho existenci.
    Realita aktuálně je, že průměrný občan z toho co vyprodukuje, zhruba kolem poloviny (jsou tam dost velké individuální rozdíly) odvede státu.
    Můžu s tím tisíckrát nesouhlasit, ale ty peníze pořád existují a za co konkrétně je stát hodlá utratit je dost podstatná věc s konkrétním dopadem na životy většiny lidí.

    Jinak, to s tím povinným pícháním neschválené genové vakcíny, není to už trapný?
    Nejen, že to je lež, ale navíc to je někde na úrovni placatozemců.

    1. povinný bo dobrovolně povinný, je to vole fak rozdíl?

      1. Ano, povinný a dobrovolný je rozdíl.

        1. ty seš normálně nemocnej, chceš zavolat antona?

    2. Ošidnost toho průměru. Existuje poměrně hodně občanů, kteří odvádějí naprosté minimum a jsou živeni těmi druhými. Vzhledem k tomu, že mají stejný hlas ve volbách jako plátci, je jediným racionálním postupem snížit množství peněz, cezených přes stát.
      A je vcelku jedno, na co je stát využije; osobně silně preferuji granáty na rusáky před živením socek, ale bohužel nemáme daňové asignace, aby na zmíněné granáty nebyl nucen nespravedlivě přispívat třeba Sysop, který by jistě preferoval něco jiného.

      1. Jdi už někam. Co poskytuješ ty, že pořád meleš tak nebubřele? Pokud jsi doktor, jsi přisátý na cecek pojišťovny nebo nějaký a jistě víš, že 30% lidí zhebne následkem lékařské péče a dalším x % doktoři zkurví genofond, protože jejich geneticky vadné předky nenechali v klidu umřít, ale museli si dokázat, že udrží při životě i lidskou trosku.

        1. já su dochtor gdo je výc!!!

        2. Nesmysly komentovat nebudu.

      2. Nejen že odvádějí naprosté minimum a je jim umožněno optimalizovat zisk (to znamená ulít si nezdaněné peníze), ale ještě mají možnost získat dotaci na tepelné čerpadlo, zateplení, soláry, kotel, elektromobil… No není ten kapitalismus báječný, když nám stát pomáhá z daní vybraných od těch chudších?
        Všechny dotace jsou svinstvo jaké svět neviděl! To se rozfrcá a rozkrade zbytečně takových miliard.
        A pak samozřejmě nejsou peníze na důchody, zdravotnictví, školství, infrastrukturu a musí se zdražovat a osekávat sociální stát. No a ještě když navíc musíte financovat banderonacistickou Ukrajinu, protože jste si na ni vsadili a víte, že když prohrajete tak ponesete následky jako nacisti v Norimberku.

        1. Opět drobná korekce do reality; bez započtení dotací z EU (hlavně zemědělství a infrastruktura) vydává stát něco mezi 400-450G Kč na dotace. Z toho polovina jsou dotace do školství a pětina do dopravy. Dotace na OZE jsou něco přes 20G Kč (rok 2023).
          Sociální dávky včetně důchodů tvoří asi 800G Kč včetně nákladů na jejich rozdělování.

          Lze souhlasit s tím, že ani dávky ani dotace by neměly existovat a stát by neměl v ekonomice hrát roli aktéra (natož takhle silného), ale jen rozhodce.
          Ale je nesmysl kritizovat na prvním místě dotace do OZE.

          1. Tak jo, přestaňme si hrát na sociální stát a zrušme dávky, ale v tom případě zrušme taky placení daní. A hlavně přestaňme hospodařit na dluh. To se to pak vydávají peníze na nesmysly jako OZE, na kterých si mastí kapsy všelijací podnikavci včetně úředníků přidělujících dotace a politiků u koryt.
            Kde je to kapitalismu posvátné tržní hospodářství??

            1. Musíš na to koukat v kontextu. Jestliže odvedu na daních spoustu peněz, chci je skrze dotace zpátky.
              Jinak viz poslední dvě věty mého předchozího příspěvku. OZE jsou marginální a krom toho, dotace na ně čerpají spíš ti, kteří jsou čistými plátci. Narozdíl od dávek.

              1. A proč by si je měl zpátky dostávat skrze dotace?? Proč ne skrze zdravotnictví, školství, důchod, bezúročné půjčky, levné byty, levné potraviny, levnou elektřinu, levné PHM.
                Dotace jsou svinstvo jaké svět neviděl.

              2. Dissenter 16.4.2024 v 19:44
                Když se na to podívám v kontextu, tak příspěvek na OZE v roce 2024 v ceně elektřiny budou platit všichni (599 Kč za MWh včetně DPH), ale dotaci na její výrobu dostanou jen někteří výrobci.
                Kritizovat dotace na OZE má naopak podle mě velký smysl, protože v důsledku dotování OZE, v důsledku emisních povolenek a v důsledku způsobu prodeje elektřiny na burzách EU (nejprve se musí prodat OZE) je dokurvený trh s elektřinou v celé EU tak, že už se tomu ani nedá říkat trh.

                1. přesně tak, je to naprostá kurvárna, daně platí (ekonomicky aktivní, zbytek aspoň zpátky vrací, co od režimu dostal) všici, a nebejt tak zkurveně vysoký, tak STÁDEM domrdaný* ceny základních věcí jako bydlení, žrádlo, energie atd., tak taky nemusí MILIONY ty dáfky potřebovat, žánop, to je celkem jasná příčina-následek

                  *nebo tolerovaný keťasovsky vysoký – čím to, že řada jinejch ojvropskech, vč. západních, hentěch, svoboděnkovejch a kdemohkradickejch stádů, si umí na zkurvený korporáty došlápnout, aby lidi nezdíraly z kůže, jenom tady, gde 95 % velkejch kšeftů sou všecko ZAHRANIČNÍ korporáty, nezřídka částečně nebo plně vlastněný přímo cizíma stádama, se na to nesmí šáhnout?!?

                  což vo to, já su pro trh a všecko, samozřejmě, nicméně v tomdle ojvropským bolševickým přeregulovaným hnoju je dobrý byt trochu realista – nikdo (kdo má reálnou šanci s tim něco dělat) nemá zájem tady to zmrdstvo vořezat jak soudruh prasezident argentínec, to je utopie, a hrát si potom na to, že všichni to regulujou, aby se jim doma lidi nevzbouřili, jenom zprivatizovanej východ si „hraje na trh“, což je akorát trapná zástěrka pro to, aby západem vlastněný firmy to tady mohly dojit jak kdyby nemělo bejt zejtra – to nevidí jenom kretén nebo svině, co je v tom zainteresovaná, sorryjako

                  1. Volils tu roky ODS tak nefňukej.
                    ODS je strana hájící zájmy nadnárodních korporací a oligarchů, proti dolním 10 milionům čechů.
                    Že je volič ODS těžký sadomasochista, kterého ODS ihned po volbách kopne okovanou botou do držky, a on zase s kňučením přileze a v dalších volbách jí to znovu hodí, je známý fakt.

                    Co mi na tom ale vadí je to, že tito chcípáci dělají z této země sadomaso salón, takže ODS tou okovanou botou kope do držky všech 8 milionů lidí co ji ani nevolili.

                    Teď po volbách zase spustili znovu. Nechají farmaceutickým korporacím neomezené kšefty, přičemž v lékárnách chybí zcela základní léky proti bolesti, proti angíně či antibiotika.
                    A pracují na zákonu, kdy si velkovlastníci lesů můžou pod záminkou „zakládání obor“ oplocovat rozsáhlé lesní pozemky aby jim tam vohnouti nelezli.

                    Že je to v rozporu s ochranou zvěře i s ochranou přírody, to nikomu nevadí.

                    1. kaBrnak 17.4.2024 v 11:26

                      Ne že bych s tím zákazem vstupu do obor souhlasil, ale zákaz vstupu do lesa je naopak v souladu s ochranou přírody i s ochranou zvěře (minimálně je zvěř méně rušena, to že ji pak majitel obory střílí je jiná, proto taky tu oboru má).
                      Největší kšeft farmaceutickým firmám zařídila vláda minulá. A předminulá vláda ukázala zavedením EET a kontrolního hlášení jak si došlápla na korporace a naopak jak podporuje ty drobné živnostníky.
                      S tím masochismem voličů ODS souhlasím.

                    2. Latimerie podivna
                      17.4.2024 v 11:55

                      Hovno. Kšeft víceméně zařídila uhnija, co za vostatní vobjednala tech hoven asi vosum šlehů na osobu, včetně novorozenců, burešovo bojz v tom hráli akorát kompars.

                      Tadle vláda místo podpory a dožadování se uhnijních investic na stavbu farmaceutickejch laboratoři a fabrik tady, dyž to přetím všecko vyprodali, VORODUJE KURVA V UHNIJI ZA TO, ABY TY PRACHY ŠLY NA UKRAVÍNU. Samozřejmě, jako obvykle dělají štětky zahraničnímu kapitálu, tomu, kterej si je platí celý roky, už vod výprodeja tehdejších stádních farmafirem v devadesátkách, kterej si rád nechá zadarmo postavit v chochlistánu fabriky, tam za mrzký drobáky nechat místní chudáky votročit a za stonásobky to sem tahat zpátky a inkasovat zisky.

                      Zatímco totiž dovoz léků (a vývoz peněz do zahraničí) roste po exponenciální křivce, letos už je to za několik DESÍTEK miliard, z toho velká část de ze zdravotního pojištění, důsledkem čehož tydle enormní prachy ve zdravotnictví chybí, tak jejich řešením je samozřejmě zrušit malý nemocnice – aby se dostupnost péče v regionech zhoršila eště víc a tím nadále klesalo průměrný dožití, hlavně mimo velký města. Tpč za tydle desítky miliard vyházenejch do kapes zahraničním zmrdům by se i v tomdle korupčním bordelstánu ty špitály vybavily po totálních rekonstrukcách nejmodernějším úplně vším a nejspíš by zbylo ai na pozlacený kliky!!!

                      Na chvílu sme se tady totiž západu přiblížili, teď už se roky jenom vzdalujem, za chvílu začne dožití oficiálně klesat a hlavně se úplně enormně vodvírat nůžky mezi regionama a práglem – tady samozřejmě všechny ty statisíce stádních vyžírků s vysokejma penzema budou mít péču prvotřídní, to si sami sobě neudělají, aby né. Na plebs z venkova srát, stejně to sou dežolátoři a nevolijou nás žejo.

                    3. latimerie: stejně se to nakonec všechno bude muset znárodnit. V tak malém a nahuštěném prostoru jako je střední evropa si nelze hrát na nějaký emerický „no trespassing“.
                      Krom toho i ti amíci ty jejich „soukromé pozemky“ získali vyvražděním původních obyvatel.
                      O to zuřivěji si je teď hájí.
                      No stejně jim nakonec budou vyvlastněny nadnárodními korporacemi tak jako na Ukrajině.

                      To je ten „pravicový trend“: nebudete nic vlastnit a budete šťastní.

                      ps: namletí 8mld lidí do granulí pro psy, což je vlhký sen všech Schwabů a Gatesů, je taky „v souladu s ochranou přírody“ protože není člověk, není problém. Tedy není kdo by do toho lesa chodil.

                      To samozřejmě pravicující retardi nechápou, že je to trend mezi elitou, aby co nejvíc lidí vychcípalo a celá země zbyla jim jako soukromá „panská obora“ kde si ponechají jen pár sluhů aby si sami nemuseli ani utírat prdel.

                  2. kaBrnak
                    17.4.2024 v 11:26

                    co zas lžeš čuráku, si nevzal ráno bobule, žejo

                    1. Jenom milý Behehe narážím na to, že tvoje názory jsou konzistentní asi jako kojenecký průjem.
                      Jako u každého voliče ODS. Který dokola hořekuje a fňuká nad důsledky toho co způsobil tím že přes 20 let volí ODS a její frakce jako TOP09.
                      To je prostě fakt.
                      Nezlob se na zrcadlo za to že máš křivou hubu. Jak praví české přísloví.

                      ODS a pravice = státní služby a infrastruktura, právo a soudy, policie -to vše výhradně pro bohaté, pro chudé pak jen daně, bída, a nedostupnost základních služeb jako je funkční zdravotnictví, nestranné soudy, policie.
                      To dnes chápe každý kdo nemá nasráno v kebuli.

                  3. S tím bordelem a sviňárnama nemá bolševik nic společného. To je práce korporátního fašismu.

  5. Ty řeči jako nejhorší vláda v historii- že to říká Babiš nebo Okamura, to chápu, těm prostě jde o hlasy.
    Ale reálně, může někdo dát nějaký příklad, v čem současná vláda je nějak zásadně horší než ty předchozí?

    Mně teda přijde lepší než předchozí Babišova vláda a zhruba podobně špatná jako ty předtím.
    S jednou výjimkou, v oblasti zajištění bezpečnosti země současná vláda funguje mimořádně dobře.

    1. souhlasím s Vám i a co se týče prezentovaných názorů „pana domácího“ – popravdě, nejsem si jist, jestli si připadá ostře vtipný nebo prostě zblbnul, nebo byl takový odjakživa a když byl „na naší straně barikády“, tak jsem to nevnímal. ostatně, přišel mi dost divnej odjakživa – minimálně tedy literárním a hudebním (a kulinářským – polosuché víno jako ideál, brrr!) vkusem, je to sice přístup snobský, ale statisticky rasisticky významně korelující.

      1. Ale jo, různé alternativní a konspirační teorie tu jely snad vždycky.
        Jen je prostě rozdíl mezi alternativním názorem vzniklým tak, že autor o tom něco ví a o tématu přemýšlel, a alternativním názorem vzniklým kopírováním zjevných nesmyslů.

        1. Naprosto souhlasim. A zkus se tim taky ridit. A nebo… mmnt… zeby to, co pises, vzniklo tvym premyslenim? Sakrys, to mne nenapadlo, ze to muze bejt az tak zly. Tak to sorry.

          1. to sou ti s titulama před, za, ai uprostřed, co je pak smázne anonymní rejžák na druhé straně hodně dlouhýho kabelu? ;-)

    2. už tady zas vysíráš ty prolhanej ksindle, stokrát ti byly předhozený všecky velký mezinárodní statistiky, jak to tady de do prdele, nejdražší skoro všecko, pokles reálnejch příjmů, atd., tak běž s těmadle propagandistickejma sračkama do hajzlu, žvaníš jak lžiala

      1. Tpc, ted jsem sel do Tesca koupit Listerin. U nas doma je ho proste velka spotreba. Normalne ho v Cesku nekupuju, beru ho cestou z prace v Germanii. Pred dvema roky stala 600ml flaska 3€. Loni v lete uz za 3€ byla flaska jen 500 ml, jako v Cesku. V Cesku jsem ho kupoval nekdy pred ctyrmi lety naposled, snad. V akci stal snad 90 Kc, normalne nejak 114, nebo kolik to bylo. Kurva ted jsem ho kupoval pred pul hodinou, 500 ml za 169 Kc. Tak at mi nekdo vypravi, ze Fijala to zmaknul a hen tu ynflaci mame pod deset procent jako. Lidi snad neumeji pocitat a nic jim nerika ‚kumulativni pruser‘. A muze mi nekdo tvrdit, ze za ty tri roky vylezly mzdy o polovinu. Jasne.

        1. ber v lílu tu jejich privátní vodu, je to tak prakticky to samý a za polovinu, tady platíš akorát za nejakej zkurvenej brand, míchá to nejspíš ta samá linka a židáci inkasujou tlustý hrachy jak skrblík

          1. Ja jsem se ten Mundwasser naucil pouzivat nekdy pred 1/4 stoletim, kdyz mi kamos narval jakejsi koncentrat od Amwaye, ze staci trikrat striknout do kelimku, naredit vodou a pak si s tim vypalit drzku. Silny to bylo jaxvina a bylo to supr. Lahvicka stala snad stovku, nebo kolik a vydrzela celej rok. Nevim, jestli to jeste existuje. Tech vod je vagon, ale nektery uplne k hovnu. I ty Listeriny jsou kolikrat jen vonavej cajicek, ale jedinej, co fakt udela brutalni cistku je ten zelenej. Ne modrej, ne tyrkysovej, proste zelenej. Zkousel jsem prilezitostne jiny vody a vesmes vyhozeny prachy. Tak mam obavu patrat dal a beru jistotu. Dneska jsem se ale na praci vysral a Listerin dosel, takze jsem ho vzal v Cesku. Never more.

            1. v lílu je nejsilnější světle modrej, zelené standardní mentolové, modré suprmentolové

            2. Listerín má výhodu, že je neškodný. Ať jsem hledal sebevíc, nenašel jsem ve složení žádnou škodlivou složku. Asi proto, že tam není uvedeno ani to složení.

              1. Vlastně u některých je patrné, že obsahují alkohol. Používám ale raději čistý, bez barviček.

              2. První odkaz v googlu. To je materiál tady, twl.

                Aqua, Propylene glycol, Sorbitol, Sodium lauryl sulfate, Poloxamer 407, Sodium saccharin, Aroma, Eucalyptol, Benzoic acid, Sodium benzoate, Methyl salicylate, Thymol, Sodium fluoride, Menthol, Sucralose, Camellia sinensis leaf extract, Caffeine, Cl 47005, Cl 42053, Obsahuje fluorid sodný (220 ppm F).

                (poslední dvě jsou chinolinová žluť a modrozelené barvivo, mňam)

                1. No jo, na tý flašce v obchodě googl nefungoval.

                2. Dis:
                  Podle složení běžná limonáda. Navíc se to nemá polykat.

                3. Málem jsem ti napsal malý + do kádrového profilu, když umíš bejt i užitečnej…kdybys sis to nepokazil 2. větou.

                  1. OK, boomer. :-) Než napíšu větu ať jsem hledal sebevíc, mám nalezené složení na mobilu vestoje u regálu.

                    1. Co máš za přístroj? Na mém Ericksonu 1018A nic takového nepromítají.

                    2. Doufám, že budu-li věku starců, nebudu stále šmatlat prsty po displeji starého smartphonu obávaje se nové holografické jednotky v iPhonu 29 mini.

                    3. Co je na té jednotce holografického? Ono s ní nějak interferuje tvoje vlnění?

                    4. Dobrou noc. :)

                4. Perfektni. A ja porad, co ze to ty bakterie tak vyrajbluje.

            3. @Sysop: Teda nevim kdes byl, ale ja ho kupuju na netu – 1L(coolmint) do 150,- Ale za asi 130,- jsem ho bral posledně i v akci v regálu v Bille..

              1. Byl jsem v Tescu. Na dlouho naposled. Zejtra koupim u Germana. Sice, svinak, vosulil objem o 1/6, ale co nadelam.

                1. vobčas je to neuvěřitelný, v lílu 550ka grnka maksi za supr čupr cenu 199,- balení, neska sem se dival schválně znova, esli si fak nedělají prdel bo sem se nedival na jiný zboží – a ne

                  vzal sem si úplně to samý v peňáku za 89,-…

        2. jinak vidím prakticky na všem žrádle, občas nejakej jednotlivej kus sortimentu jde z nejakýho důvodu dolů i mimo akce (čuju dotace), jinak FURT POŘÁD všecko zdražuje, řada malejch věcí jako jogurty apod. mléčný výrobky je tak každý čtvrtletí vo kačku dražší, pravidelně, je naprosto jasný, že ta svině patologicky lže každý slovo

        3. Přesně! Kupoval jsem Listerin a 2x dvoulitrovku coly. Účtenka na 249 Kč.
          Nebo rychlá schůzka s kamarádkou v restauraci. Ona čaj a džus, já kafe a tonic. A platil jsem, jak za dvě porce hlavního jídla.

          Asi si seženu papírové kelímky, krabici džusu a rychlé konzultační schůzky budu pořádat v parku na lavičce.

          1. gdo si dobře vobšlápne jaký akce, tak si může hezky zakeťasit, živě si pamatuju v době, kdy kofola stávala na akci (myslim že zrovna v té době to snad bylo v lílu asi 1,5 km pěšky) 15 vočí, tak v kelímku – pozor, ani to ten kripl nečepoval z výčepu, ale nalejval z těch dvoulitrovek – půl litr asi 30 vočí, takže hezky z flašky 105 vočí

            neska už chcou asi tak půl sta za tu půllitrovku v kelímku, ehm

        4. :-)

          https://ustni-vody.heureka.cz/listerine-green-tea-500-ml/#prehled/

          Určitě nebudu tvrdit, že pokles ceny listerinu někde na 110 Kč znamená, že za poslední tři roky byla deflace. Hint: neférové zobecnění, spotřební koš, a tak dále.

          1. A ty vis, za kolik ho tyhle esopy prodavaly predtim? Ja neziju v iluzi, ze vsude stal kilo, jako ted. Nedivil bych se, kdyby tehdy sel nekde koupit treba za pade.

            Nebo je v mem spotrebnim kosi neco, co se zlevnilo tak, ze mi to kompenzuje zdrazeni Listerinu? Co to ma byt, ze jsem to prehledl? Lokomotiva?

            1. Nevím. Jen ukazuju, že rozptyl je velký, ty jsi měl smůlu na nejdražší prodejnu a započetl-li bych nejlevnější, nebylo by třeba kompenzovati lokomotivami.
              A za inflaci nemůže Fiala, byť ji (jako každý politik) sprostě využívá k dodatečnému zdanění.

              1. Za inflaci mohou posledni dve vlady. Neudelaly nic proti ni.

                Ze zrovna Tesco zdrazilo tento bazmeg vic, nez jini, je mozne, nicmene podobne se chova i k jinym vyrobkum. Takze globalne vzato, o to zdrazeni se lze oprit. Volbou ‚spotrebniho kose‘ s tim mohu trochu carovat, ale ne ten fakt vyvratit.

                Pokud s tim skutecne chce nekdo neco delat, tak si musi priznat, ze jsme fprdeli a prijit s resenim. Pretiranim na ruzovo se nepohneme z mista.

                1. Zahraju si na ďáblova advokáta; zdanění skrze mírnou inflaci je docela fajn způsob (lze-li vůbec hovořit o fajn zdanění), protože nejchudší z-ruky-do-huby žijící neztratí nic a chytří se dovedou protiinflačně zajistit. Takže inflace postihne hlavně pasivní lidi.

                  Osobně tomuhle nefandím, právě inflace vytváří v lidech dojem, že je normální chtít bez vlastního přičinění stále víc a víc a psychologické důsledky jsou imho horší než důsledky deflace. Počínání vlády se projeví na inflaci s dost velkým zpožděním, taky podceňuješ roli ČNB. Fiala má máslo na hlavě v nesnižování vládních výdajů, nízkém podílu investic a vysokém podílu prožírání (spotřeby), ale jestli vydrží do konce volebního období alespoň ve stejném duchu, bude se na něho paradoxně pohlížet jako na člověka, který inflaci snížil, protože ti před ním i ti po něm budou horší. Chabá omluva.

                  1. Předřečník chce patrně naznačit, že hokynáři (logicky – kdyby byl hokynář, udělá to samé) využili situaci a zvýšili ceny. Zpočátku covidu jsem v prdelákové lhotě viděl litr stolního oleje za 205,- českých. Byla to jistá holandská skupina (každý jihočech ví), když to viděl vedle působící místní prodejce, působící v té jihočeské vesnici přes padesát let, dal cenovku z 32,- na 195,-. Jenom blbec by to neudělal.
                    Požadovaný Listerin si za nesmyslnou cenu předřečník koupil, jinde by ho dostal za daleko menší cenu. Mimochodem, místní sprosťák ho navedl na Lidl, já bych šel dál a odkázal na DM, kde mají hubyvody dostatečně kvalitní za pár pětek – vyráběné v Lucembursku, žádný východní chcanky.
                    Jenže předřečník podpořil hokynářův apetýt prodávat „značku“ Listerin za zlodějské ceny. A prý vládo dělej.
                    Takovej komunistickej koncept nasrání, jak to, že ceny nejsou všude stejný.
                    Mimochodem předřečník jistě taky neměl stejný ceny jako každej.

                    1. To by tak hrálo, aby v kapitalismu chtěl někdo vydělávat. Vládo konej, to bylo přesný.

                      Je to až s podivem, jak někdo ve své hlouposti a zaslepenosti dokáže klesnout, jen aby se tady nadále zalíbil svému okruhu diskutujících.

                  2. Chceš tím naznačit, že když to Fiala s pětidemolicí dokáže rozesrat natolik, že následovníci to dají do kupy jen za cenu ještě většího obecného utrpení, dají mu pak trotlové ještě rádi znovu hlas?

                    1. Vzhledem k tomu, že i teď, v polovině volebního období, kdy má obvykle vládnoucí strana nadir popularity, má 5K v součtu průzkumech jen o něco méně hlasů než ANO, jeví se mi periodické střídání jako vcelku pravděpodobné.
                      Podle ňafání zde by člověk čekal, že parlament ovládne Bureš, Okamura a Macinkovi šoféři.

                    2. Podstatné asi je, kdo bude nejvíc vidět v TV – ČT a CNN.

                    3. Pardon…koho bude nejvíc vidět…

                    4. Těžko posoudit. Doma televizi vůbec nemáme, ač zobrazovadel několik a v mé bublině takových lidí, kteří si vystačí s Netflixem, HBO a stahováním pro vlastní potřebu přibývá. Natož v generaci o 20 let mladších.

                    5. Generace o 20 let mladších asi dostane pokyn, koho volit, v zaměstnání. Nebo někde jinde?

                    6. Volíš podle pokynů? :-)

                    7. Dosud jsem žádný neobdržel a jsem k pokynům od mala značně odporný, ale domnívám se, že autocenzurně nastavení jedinci s tím nemají problém, zvlášť pokud touží po uznání vytoužené bubliny.

                    8. Zase pokud sám nevím koho volit, vybrat si podle vzoru člověka, po jehož uznání toužím, je docela logický postup. Nakonec výběr deklarovaný a výběr učiněný nemusí být ve shodě.

                      (nebrat osobně, nejsem vnějškově orientovaný člověk)

                    9. Vnějškově orientovaným se staneš, když poznáš toho, kdo chápe a nalézá dobré východisko, pokud jím nebudeš sám.

                    10. Jinak, vybrat si podle vzoru člověka, po jehož uznání toužím, není věc logiky, ale emocí.

                2. Tesco má dneska drahý všecko, když nemáš tu jejich věrnostní kartičku. S tou naopak mívá tyhle věci hluboko pod cenou. Tesco je na pomalém odchodu z ČR, aspoň to bylo hodněkrát už avizováno, takže bez té jejich slevenky tam ani nemá cenu lézt.

                3. Listerin s klubovkou sem tam kupoval za 90 korun. Za 150 na to seru, kupuju obyč v DM německou a je cajk. Holt si člověk musí vybrat a určit, není to všude stejný.

                  1. Shifty, kup si místo Listerínu za 130Kč litr Francovky, namoč si v ní kartáček a když si s tím vyglančíš zuby, bude z tebe metrosexuál jak vyšitej. Má 60% etanolu a voní mentolem, to musí ve společnosti zabrat.

    3. Migrační pakt? Vysírání na Rusáky, když nemáme vůbec nic, zbraně, milice, rakety, kryty…?

      1. budem mít útočný stíhací rádoby bombardéry! za patnást let, možná…:D kolik že PVO tady je?

        1. PVO? Co to je? Russsssku odoláváme evropskými hovnotami a charakterem predsedy Fialy. Hlavně nepovolit a zachytit všechny dezinformátory.

          1. Hlavne, my nejsme blbi a podepsali jsme ochranu s Amikama, takze muzeme bejt uplne v klidu a jen nakupovat jejich techniku. Na zapad je spoleh, to nejsou zadni sraci z vychodnich stepi.

      2. Migrační pakt co?
        Pokud vím, vláda migrační pakt nepodpořila a čeští EP hlasovali většinou proti- paradoxně nejméně proti byla skupina EP zvolených za ANO.

        Vytáhnout na západ se rozhodli Rusáci a já jako bezpečnostní prioritu vidím je udržet od našich hranic co nejdál to půjde.
        V tomhle směru současná vláda udělala daleko víc, než se od ní dalo očekávat.

        1. Eh? Zebych se koukal do jine Brusele? Zeby 322 bylo min, nez 266? Nevim, jen se ptam: https://cz24.news/kladivo-na-cr-slovensko-madarsko-a-dalsi-migraci-odporujici-staty-v-eu-europarlament-odsouhlasil-migracni-pakt-a-povinne-prerozdelovani-uprchliku-zpusobem-kteremu-se-nakonec-nepujde-vyhnout/

          A ten zbytek toho tveho vyblitku je uplne ve stejnym duchu.

          1. Asi neumíš číst.

        2. Prevítek Ropušan je gdo? Současná nevláda a kuliočko to šecičko prima vyjednal?

      3. Videls film Frajer Luke? A vvvottom tto je, rozumis. Neni frajerina, kdyz na to mas…

    4. Kolik tříd pomocné školy jsi absolvoval, pardon, to je cizí slovo, tedy dochodil, že máš dojem, že rozumíš věcem, týkajícím se zajištění bezpečnosti země. Předpokládám, že máš na mysli ČR, ne UA. Můžeš být konkrétní?

    5. Víš že lhát se nemá? A Fiala se prezentuje jako slušňák, který nelže, nepodvádí, nekrade. Najdi si videa co říkal před tím, než začala řádit pětikatastrofa a porovnej se skutečností. A tobě se nedonesla informace o podivné kampeličce a milionech? A jestliže tato banda, co si říká vláda, škodí státu ze všech sil a dotuje Ukrajinu, tak tomu se říká vlastizrada.

    6. Joker 15.4.2024 v 21:55
      Tak já za zásadní třeba považuji tu snahu „vypnout“ některé weby z politických důvodů. Nevzpomínám si, že by to udělala nějaká vláda před ní.

      1. V klidu, EK pracuje na uzakoneni teto praktiky, takze priste uz nasi vlade nadavat nebudeme moct. A budeme slychat to same, co pred padesati lety, ‚my nic, to prislo shora…‘ Nastesti se nemuze stat, ze v pripade revolty by sem Brusel poslala tanky. Zadne totiz nema.

        1. A co ten velky europsky firewall na ochranu europskych hovnot? Podla cinskeho vzoru.

          Toto uz planovali v 2020

          https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD/2020/648784/IPOL_STU(2020)648784_EN.pdf

          The EU should include an action plan for a digital cloud – a European Internet – in the DSA [Digital Services Act]. This European Cloud would foster a European digital ecosystem based on data and innovation. It would drive competition and set standards. Foreign web services could become part of such a digital ecosystem but must adhere to the rules and standards of the EU – such as democratic values, data protection, data accessibility, transparency and user friendliness.

          Technologically, it would require a top-level infrastructure, high-speed 5G or a 6G data network and a firewall. Setting up such a network would promote many European companies and therefore boost business and drive innovation.

          Like the Chinese firewall, this European internet would block off services that condone or support unlawful conduct from third party countries.

          Cim to je, ze bruselski komunisti tak miluju akcne plany? Este si pamatam akcne plany v 80. rokoch..

        2. Sysop 16.4.2024 v 9:01
          To mě taky napadlo, že EU jde na tu cenzuru o dost chytřeji.
          Co se týká těch tanků, tak sice nejsou, ale můžou být. Někteří by je moc chtěli.
          https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-eu-musi-mit-vlastni-armadu-zni-z-italie-40456422
          https://www.lidovky.cz/domov/macron-francie-armada-eu-evropska-kolektivni-bezpecnost.A220427_094325_ln_domov_vag
          A když potom u některého z malých států dojde k ohrožení demokracie (přestane poslouchat) . . .

        3. Tohle je vtipné, protože v Evropě má akceschopnou armádu jen Británie, Turecko a Polsko. Z vojenského hlediska je EU pouze přivažek USA a změnit to v dohledné době nepůjde, protože součet tří částí voličů, kteří jsou proti zbrojení (1) protizápadní se bojí, že by je použili proti nim / Rusku / na pomoc Izraeli; 2) socky chtějí platit dáfky a ne zbraně; 3) snowflakes se bojí násilí), je nadkritický.

          1. Britanii skrtni, pokud ta akce, na kterou maji byt schopni, bude trvat dele, nez tyden. Ale proti Polsku a zejmena Sultanatu zadna.

            1. Podceňuješ imho i tu Británii. Každopádně EU má centrum vojenské síly zcela mimo centrum síly politické (Brusel? Berlín? Paříž?) a proto není velmocí a je přívažkem USA.

              1. Ja si vubec netroufam UK soudit, jen ctu nazory jejich vlastnich odborniku. Ti tomu, na rozdil ode mne, rozumi.

          2. co že to má britannistán akceschopný? ty potápějící se „nový“ letadlovky? bo ten 30% podstav, pže gdo může, honem zdrhá do civilu, a nikdo soudnej se nehlásí (to je zajímavý, že ve stejným rozkladu sou všecky naťácký armády, čím to? :D)?

    7. Kdyz ses u tech prikladu, muzes dat aspon jeden jedinej priklad, kdy soucasna vlada funguje v oblasti zajisteni bezpecnosti dobre? Klidne ti odpustim to ‚mimoradne‘, to bys nedal vubec.

      Fakt jsem skromnej jako Lenin, staci aspon jeden priklad. Ze nechavam dekovat.

    8. Současná vláda nejvíc zklamala moje očekávání.

      Vzhledem k tomu, že se tu nějakou dobu střídá a bude střídat deklaratorní pravice (5K a přívažky) a deklaratorní levice (ANO a přívažky), hledím na to tak, že Babišova vláda byla s výjimkou covidových piškuntálií lepší než jsem čekal. Odporně levicová, ale v zásadě tolerovatelná.

      Fialova vláda se chová dost podobně. Nesnižuje břemeno daňové zátěže, ubližuje firmám nadměrnou byrokracií stejně jako Bureš, žvaní o nutnosti podporovat nemakačenka a místo aby na začátku vlády přišla s promyšlenými radikálními škrty stylu Javiera Mileiho, šije horkou jehlou drobné změny.
      V zahraniční politice má za mě výbornou, ale v domácí politice je to bídná čtyřka.

      1. v zahraniční politice stylem poser co můžeš, rozkurvi vztahy ai s africkejma negerstánama a tím zabi zbytek firem co tady zbyl a rozmrdej import všeho, však von má plebs prachů dost že muže mít všecko nejdražší minimálně v místní hvězdné soustavě? že seš vymletej debil víme, ale až tak moc? no co čekat vod fyjalystánskýho šmejda

        1. „Za rok 2023 vykázala obchodní bilance přebytek 122,8 mld. Kč ve srovnání s deficitem 204,8 mld. Kč v předchozím roce. Od začátku roku 2023 vzrostl meziročně vývoz o 0,6 %, zatímco dovoz klesl o 6,6 %,“ říká Miluše Kavěnová, ředitelka odboru statistiky zahraničního obchodu ČSÚ.

          Celkové saldo zahraničního obchodu1) se zbožím2) v prosinci příznivě ovlivnil zejména meziročně menší schodek obchodu s ropou a zemním plynem o 7,0 mld. Kč (v důsledku poklesu cen na světových trzích). Přechodem z pasiva do aktiva se zlepšila bilance obchodu s elektrickými zařízeními o 4,4 mld. Kč a deficit obchodu s chemickými látkami a přípravky se meziročně zmenšil o 2,8 mld. Kč.

          Nepříznivý vliv na celkovou bilanci měl hlavně nižší přebytek obchodu s elektrickou energií o 9,2 mld. Kč (v důsledku poklesu cen). Dále se zvětšil deficit obchodu s počítači, elektronickými a optickými přístroji o 2,2 mld. Kč a kladné saldo obchodu s pryžovými a plastovými výrobky kleslo o 1,2 mld. Kč.

          Přebytek bilance zahraničního obchodu se státy EU se v prosinci meziročně snížil o 14,4 mld. Kč. Deficit obchodu se státy mimo EU se zmenšil o 20,0 mld. Kč.

          https://www.czso.cz/csu/czso/cri/zahranicni-obchod-se-zbozim-prosinec-2023

            1. Ať žijí ekonomické rosničky. :-)
              Každopádně v r. 2023 to šlo mnohem hůř než mohlo, ale nikoliv dle kataklyzmatických Behe představ. Tož tak na světě.

              1. Máme sa jak prasata v žitě, rus zhyne na úbytě, sláma uKravína, zasrané náledí.

          1. lidi nemají prachy, tak přestali nakupovat, resp. su zvědavé, kdy se vývoz prachů do rajchu, malýho rajchu a pšonkova zvedne z jednotek na desítky miliard, pže kdo může, jezdí pro plný auta PHM, cigaret, chlastu a jinýho žrádla za hranice…

        1. Ktovie, čo k tomu povie za dva mesiace. Ešte prednedávnom podľa neho v Kyjeve ani nebola žiadna vojna, a zrazu je veľký kamarát so Šmyhaľom, a ruská agresia je neakceptovateľná…

          1. Sezóna podkuřování voličům začne zase až za pár let.

            1. Kdyby zmenili predponu toho slovesa, mozna by jim vzostla ucast.

              1. Jsou věci, které si nechci ani představovat.

        2. šlo by to vodkázat negde, kde nejsou šmírácký svině, takže se to tam vykreslí?

          proč vlastně ty zmrdy furt podporuješ?

          1. Neřeší šmírování+reklamy dostatečně Ghostery + Consent-O-Matic (a podobné) na PC, Legacy 1Blocker na iOS / AdGuard na Androidu + případně blokace těch nejzhůvěřilejších domén rovnou na routeru?

              1. imho řeší :-)

                1. si pišeš sám se sebou? nucená dovolená po nejaké duševní atace, tipuju, seš tady už pečenější jak koróna a další magoři, co si taky rády píšou sami se sebou :D

                  1. To byla rada tobě, jak zamezit šmírování.
                    Jinak děkuji za upozornění na ztrátu času. :-)

                    1. to bylo popíchnutí k tomu, že tady vopruzuješ ve dne v noci, ale vočividně akorát na ty tvoje mozkový výsery, pže dybys to četl pořádně všecko, tak viš vole vo co go

  6. Já mám trochu jinou zkušenost s lidmi. Většina si nepamatuje co dělala/říkala před rokem. Před 10 roky téměř nikdo. To je velmi příhodné, protože se není z čeho poučit, není možné porovnávat, a jejich názor není nikdy špatný: buď se ještě neprojevil anebo je zapomenut. Pokud jedinec je takto stále neomylný, pochopitelně mu roste sebevědomí, mozek si příliš neprocvičuje a jeho schopnosti velmi upadají. Pokud na něj přijdete např. s konstrukcí pokud-pak, většinou se mentálně zahltí někde kolem pomlčky, a vyhodnotí druhého za blba. Což je jediný logický závěr: je-li on sám pravidelně neomylný, a někdo jiný mu říká pro něj nesrozumitelnou větu, musí jít nutně o blbce.

    DF významně přeceňuje intelektuální možnosti a paměť voliče. „Volil jsem X a stalo Y které je naprd, tj. volba byla špatná“ není za mentálním horizontem, je to jinej kontinent či planeta. Klidně bude volit „stále stejnou ideu“ skrze strany se vzájemně si odporujícím programem a pořád bude ok.

    Z voleb se stal takový všesokolský slet: běžte, zacvičte si, dbejte na správné provedení cviku. Ale pokud strana zrovna žádá dělání kliků na zádech s nohama ve vzduchu, budete s ksichtem u země osamocen a za blbce.

  7. trefný komentář Petra Hampla:

    O úspěšném Fialovi

    Petr Fiala byl znovu zvolen předsedou ODS. Jasně, jednoznačně, suverénně. Je to dobré upozornění, že naše země je rozdělená a existují naprosto různé pohledy.

    Pro velkou část obyvatel ČR je politika vlády naprosto katastrofální. Přinesla hospodářský úpadek, rozvrat veřejných financí, vlnu krachů firem, pád minimálně milionu lidí pod hranici bídy, ale taky vlnu politických procesů, zhoršení bezpečnosti, otevření země záplavě muslimských kolonistů a přivedla nás na hranici války s jadernou mocností. Vláda šílenců nebo zločinců.

    Nicméně mocenské struktury jsou perfektním stavu. Zfanatizovaný okruh obdivovatelů je sice menšinový, ale stačí to. Dokážou vytvářet obraz skvělých výsledků a dokážou se o tom navzájem ujistit. Jsou dost silní, aby potlačili veškeré disentní hlasy. A dokážou se navzájem ujistit, že jakékoliv prostředky jsou přijatelné, vedou-li k udržení u moci.

    Z hlediska technologie moci je Petr Fiala superúspěšný politik. Jeho strana vyhrála troje volby a míří k celkem slušným výsledkům v eurovolbách.

    Připomínám železný zákon dějin: Schopnější vládnou méně schopným. I když elita podléhá iracionálnímu davovému šílenství, opozice je na tom ještě hůř. Možná má ANO stejně výkonný sekretariát nebo stejně kreativní propagační oddělení jako ODS. Ale není za tím žádná skupina ani žádná sociální vrstva, která by byla odhodlána změnit poměry a která by k tomu měla dostatečnou sílu a schopnosti.

    1. Opozice nemá na své straně hlavní média a nikdy nedostala v médií tolik volného prostoru k oblbování hlupáků jako ODS.
      A vo tom to je.

    2. Tihlencti „dezoláti“ typu Hampla jsou obětí uzavření ve své vlastní vzájemně se štengrující bublině. Agresivně naladění vůči všem ostatním, kteří nesdílí jejich vidění světa a proto nemají šanci získat více než marginální hlas; mimoto Okamura sbírá spolehlivě protestní hlasy, řekl bych, že je kanalizuje z pohledu dvou velkých bloků (ANO, 5K) dokonale.
      Opravdu v ČR není úpadek a rozvrat, chudoba milionů lidí. Politické procesy a muslimy nekomentuji, to už je jen vtip.

      Z hlediska velké většiny voličů business as usual.

      1. Hampla neni spatne si precist, ale nesmi se tomu podlehnout.

        1. Jasně že člověk získává nejvíc čtením protivných názorů, ale nesmí to být zase úplný mašíbl. A Hampl má hodně nakročeno.

      2. Muslimy nekomentuji…
        A zatím v Rakousku:
        https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-rakousko-vyrazne-omezuje-noseni-nozu-na-verejnosti-40468236
        To bude mít komisař Rex práce.

        1. Jojo, zony. To je to, kde si kriminalnici mohou delat, co chteji, protoze slusnej ovcan je nemuze pri svoji obrane nicim ohrozit. Weitermachen!

  8. Tak mi přišla SMS, že mám potvrdit účet pro výplatu přeplatku na dani.
    https://adisspr.mfcr-cz.eu Aktuálně už je to označeno za škodlivý web, ale já se tam ještě sihl podívat. Vypadalo to tam jako https://adisspr.mfcr.cz/, ale snažilo se to ze mě vylákat přihlašovací údaje k mé bance. Tak jsem si tam ještě stihl PINGnout (185.104.45.134)
    A kam ten falešný web Finanční správy ČR sloužící k vylákání bankovní identity vedl?
    https://whatismyipaddress.com/ip/185.104.45.134

    1. @Panek: No vidiš, na co všecko mají v Pyjevě čas..

      1. To byla urcite jen proxy a na konci sedel FU.

      2. no, taky sem si včerá řikal, vykradená díra s dluhem asi tak 7968435656959356793569567935 bambiliard těch jejich srandapapírků, už těm chudákům co je zverbovali na frontu po pohrůžkou zastřelení dávají akorát pár litrů vody a dva zásobníky – za chvílu to bude že jeden dostane kvér, druhej zásobník – a voni si pořádají velký žranice na zahájení stavby novýho reaktoru v Chmelnické…generální dodavatel – we-stink-haus :o)

    2. Zeby nejaka dalsi fialova kampelicka? Kdyz mam cas, tak jim obvykle tu platebni kartu, nebo cislo uctu dam. Uzivatel Suk a Hek, heslo ‚fuckyou‘ a tak. Ale jen, kdyz se fakt nudim a nemam nic blbejsiho na praci.

      1. To neni moc dobry napad. Nikdy nevis, co se spusti a natahne k tobe do pocitace/zarizeni, kdyz kliknes na jakykoli aktivni prvek na strance. Jednak je spousta zero-day zranitelnosti a jednak vetsina bezpecnostnich mechanismu pocita s tim, ze uzivatel neni blbec a pokud na neco klikne, tak skutecne chce to, co dostane.

        1. Jo, to mas pravdu. Vim to, ale stejne to delam.

          1. Jak chápeš Sysope význam slova dobro-druh?

            1. No to je ten druhej buzerant, co si vzal toho prvniho a tim pacha dobro, ne? :-)

    3. Panek: pokud byste provozoval phishingovy projekt, jak byste ziskal svuj webserver a kde byste ho registroval?

      Legalne byste si ho koupil, zaplatil kartou, a vybral si k tomu sveho oblibeneho lokalniho provozovatele webhostingu?

        1. Úkrok stranou dobrý, ale na mé otázce nic nemění. Takže?

          1. Tak odpovím na otázku. V zemi, jejíž jazyk ovládám (jsem-li Ukrajinec) a o které vím, že má jiné starosti, než nahánět zloděje, má policii a další instituce v rozvratu. A jako bonus tam mají nejzkorumpovanější systém, kde není problém vystavit nejen VŠ diplom, ale i nové doklady včetně pasu.
            Stačí taková odpověď?

            1. Takze netusite. Fajn, mohl jste napsat rovnou.

              Kazdy pocitacovy kriminalnik, ktery neni decko/amater, si server shani nikoli tak, ze si jej jako idiot koupi od legalniho serverhostingu, nybrz si na cernem trhu koupi pristup k hacknutemu webserveru ci botnetu. Jsou desetitisice webostingovych prostoru, ktere maji diru a jejich majitel to bud netusi, nebo to neresi. Existuji cele gangy kyberkriminalniku, ktere jsou jen poskytovatele „cerne“ infrastruktury, tzn. najdou zranitelnost, hacknou server, sleduji zda majitel zareaguje nebo ne, a pak to prodaji jinym kriminalnikum. Ta IP adresa je jeden ze trojky nejvetsich ukrajinskych webhostingu, neco jako nas Wedos nebo Forpsi, budou mit statisice webovych prezentaci a vyssi jednotky az nizsi desitky derave. A pokud treba majitele poslali na frontu, je to vubec nejlepsi, protoze pak se o ten webhosting nestara nikdo, dokud nevyprsi kredit.

              Pokud chcete nekoho takoveho vystopovat, nikdy se to nedela pres webhosting, nybrz pres domenu. Protoze jednak phishingove domeny nerosotou na stromech, a jednak utocnik potrebuje nastavit A zaznam DNS tak, aby ukazoval na spravny adresar ukradeneho webhostingu tak, aby pritom legitimni web porad fungoval a majitel nic nepoznal. Jenze proto si ty domeny kupuji u prekupniku bud ze tretiho sveta, nebo skryteho GoDaddy s predpokladem, ze nez by se policejni siml dobral americke spoluprace a FBI donutila GoDaddy odhalit majitele, uz bude davno po phishingu. A tam se samozrejme plati prozmenu kreditkou ukradenou na cernem trhu.

              Suma sumarum, nikdo nevi, odkud ti utocnici jsou – mozna jsou z Ukrajiny, mozna ne. Ale rozhodne se to neda odhalit tak, jak jste polozil rovnitko vy. Docela jste me zklamal.

              1. procent derave

  9. Miláčkové, nepatří to sem, ale napíšu to sem.
    Než jsem začal znovu přispívat do diskuzí na DF, nechápal jsem naše mlaďochy s jejich „OK, boomer“ („Fajn, cucáku“ se mi zdálo jako adekvátní odpověď).

    Teď je chápu.
    Směsice negativismu až zapšklosti, duševní lenosti, zamrznutí v čase relativního mládí a lpění na tehdy fungujících věcech a technologiích. Neschopnost/neochota vyjít (alespoň mentálně) vstříc. Reaktivní (nikoli proaktivní) přístup k dění. Jistá duševní pomalost. Nároková mentalita. (úmyslně nebudu jmenovat, ale najdete se)

    Možná takhle vypadá degenerace stáří. Radši beru mladickou potřeštěnost.

    1. No navíc ta komedie s listerinem, kde tu místní brněnskej asi „milionář“ z šumavy neni schopnej nakoupit listerin za normální prachy (jako kdyby musel řešit 60 kč, to dneska neni ani jedno točený pivo) a požaduje po státu, aby konal, nebo se o to nějak zajímal. Omg. To je fakt už vrchol demence.

      1. Zrovna Sysopa v lecčems chápu a je jeden ze tří (?), které jsem neměl na mysli.

        1. tvl šiťťák zas jede? šest pětek není neska ani točený pívo, šak to nejsou žádný prachy, a vooobec, šmejdi sockovští, dyž nemajou na chleba, majou žrát brióóóšky!!!

          1. 60 kč dneska fakt nejsou žádný prachy behehe.

        2. Já ne. Chápal bych někoho, kdo má hluboko do kapsy a Listerin k něčemu životně nutně potřebuje.
          V DM prodávaj za 30 kč naprosto v pohodě ústní vody, kupuju to tak půl napůl a neřeším.

        3. Esli jsem čtvrtej, tak jsi mě nasral.

    2. Na druhou stranu, ty pokrokové technologie nám byl čert dlužen. Mikro-senzory, mikro-kamery, všudypřítomné sítě umožňující totální dohled, autonomní zabijáčtí roboti a drony, profilování DNA a predikce budoucího chování už na úroveň pre-crime jako z Minority Report… Všechno, co byla před 30 lety ještě naprostá dystopie a sci-fi film, máme díky IT firmám a „vědcům“ dnes jako nastupující realitu. To bych si s radostí odpustil, i pokud to ze mě dělá mentálního boomera.

      1. Ty autonomní drony jsou obzvlášť děsivé.
        Před tím se nikam neschováš. Zvlášť když budou spolupracovat v roji, na čemž se pilně pracuje.
        Vlhký sen Hitlera, Polpota a jim podobných.
        V takovém systému doslova neproklouzne ani myš.

        Ty videa z honů na uprchlíky před mobilizací na ukrajinských hranicích jsou obzvlášť děsivé.
        A to je pořád jen špička ledovce a v podstatě drony z aliexpresu, byť s trošku lepší ternální kamerou.
        Ne profi vojenské drony za miliony dolarů.

        Já třeba jsem žhavý kandidát na zařazení do nějaké tajné pre-crime databáze, bo vykazuju všechny znaky nestandardního chování, myšlení, a možná dokonce i nekoherentní pohyby.
        Prostě se všemi způsoby odlišuju od tupého a čím dál víc zrobotizovaného stáda vohnoutů.
        A to je v době „dohledového kapitalizmu“ docela nebezpečné.

        1. kaBrnaku, je mi tě líto, protože jsi nesmírně plodnej originál, určitě minimálně zde, ale s ohledem na vyspělost technologie dronového válčení jsi už nejspíš mrtvej muž. Máš ještě nějaké přání?

          1. Prani mu bude prideleno in memoriam z nejakeho EU-radu. Mozna na pomnicek dostane i vlajecku s hvezdickama a napisem „jeho neutralizace byla financovana ze zdroju EU“. Aby se v hrobe jen tak nevalel a mohl se i obracet :-)

          2. Moc se tu nevytahuj, taky máš docela závadové a nekoherentní myšlení.
            Takže ty přijdeš na řadu v druhém kole, poté co v prvním začistí ty nejhorší dezoláty co mají vlastní názor a nezávislé myšlení.

            1. Až skončí 1. kolo, přiznám se, že jsem byl donucen myslet závisle tebou. Ty už to nevyvrátíš a pro mne, coby oběť šikany, vznikne minimálně polehčující okolnost.

        2. Drony mi taky dělají starosti. Zatím jsem proti nim vyvinul jen skafandr z pěnového polystyrénu potažený aluminiovou fólií. Má tvar komolého kužele. To je optimum, protože rovná odrazová plocha by mohla způsobit útok dronu na soka v zrcadle. Na vrchu skafandru je klobouk z krepového papíru aktuálně ve tvaru rozkvetlé pampelišky, jednak pro nenápadnost a pak maskuje periskop. Ten ale nejspíš nahradím kamerou, abych vyloučil identifikaci podle zorniček skrz optiku. Pro změnu charakteru chůze mám boty se za chodu nastavitelnou výškou podpatků. Ruce mám vevnitř. Ovládám jimi jen kleště na odpadky, co procházejí skrz kokpit. Jestli to bude fungovat proti dronům a policejnímu špehování, ukáže až ostrý provoz.

          1. Proti dronum se musis naucit hazet chumel spagatu. Pripadne sestrojit stary dobry trebuchet. Na nej nepotrebujes ZP.

      2. Naopak. Security through obscurity není dobrá volba. Možnost využívat šifrovanou komunikaci/úložiště a steganografii má proti době, kdy jsi musel dokument mít na papíře/mikrofilmu pod kobercem a ke skryté komunikaci využívat poštovního holuba, caesarovu šifru a mrtvé schránky, celou řadu výhod. Síly meče a štítu se vyrovnávají (a hlavně se vyrovnává disproporce mezi dříve všemocným státem a bezmocnými občany).
        Krom toho, občanská práva nejsou odvozena od míry dohledu, ale od míry vládnutí. A ta s technologií nesouvisí. Do jisté míry jsem přesvědčen, že vědomí dohledu bude plnit ve společnosti obdobnou funkci, jako kdysi náboženství.
        Profilováním DNA nezjistíš budoucí chování, viz rozdíly u jednovaječných dvojčat.

        Technologie je nůž. Sama o sobě není ani dobrá, ani zlá. Mentálního boomera z tebe udělá jen neochota novinky pochipit, přijmout a využít.

        1. tvl ty seš chytré jak rádio a gde žieš? naký šifrováný – zakázat!!! gdo nedělá nic špatnýho, nemá co skrejvat

          precedense sou tady už dávno, v gdejakéch kolébkách henté svobódy a och, uch, kdemohkradcie, nevydáš na hraniční kontroule hesla do svejch osobních zařízení (diske, bůčke, telefoune), tak zabavení bez náhrady a pálka jako prase? tam přece všeci chcete, to je ten váš amerikánsko-balšouhnijní svaz, váš vzor!

        2. Teď ještě nakreslit ty červený čáry mezi životní zkušeností a všeobecnou indoktrinací, využitím a zneužitím……….
          Zatím lze nahlížet, že je to jako se žrádlem: Když v bufáči jeden sežere guláš a druhej vedle slintá, průměrně nikdo nemá hlad.
          Když zmrdi, kteří uvedením voliče záměrně v omyl a se zlým úmyslem uchvátit moc primárně ke svému profitu dosáhnou svýho a ZNEUŽIJÍ svůj exkluzívní přístup k drahým novinkám, placený penězmi vyždímanými z poplatníků, k ovládání voličů a udržení u moci, budou to dycinky prezentovat jako VYUŽITÍ. K vylepšení fungování státu, potažmo veřejný správy, k vymahatelnosti (jejich) práva, ke kterýmu dostali důvěru, ba dokonce mandát, i když dělají gauneřiny, o kterých ve volebním programu ani čárka.
          Boomeři s tím zpravidla mají osobní zážitky a mnozí si to pamatují, proto bazírují na takových procesech, nad kterými mají alespoň částečnou kontrolu a vědí, jak případně odporovat. Což technologie vzniknuvší v dobách, kdy končila jejich aktivní část života nikdy nemohou být, protože zpravidla už neměli šanci své všeobecné školní znalosti dostatečně rozšířit o bouřlivou a velmi specializovanou problematiku mnoha oborů, které dříve patřily čistě do komerce a do řízení společnosti nijak nezasahovaly. To ale neznamená, že by obecně filozofie jejich životní zkušenosti nenesla zásadní informace. Třeba tu o snadném rozpadu osobnosti jedince a jeho patologické závislosti na konzumaci virtuálního „duchovna“, barevných snů, pokud se nechá ideologicky a propagandisticky odtrhnout od reality. S tím jsou zkušenosti počínaje šamanstvím, přes náboženství až k ideologiím. Také jsou zkušenosti se sektářstvím, ovladatelností členů a jejich patologickou závislostí na účasti v sektách, což je princip, na kterém byl vystavěn model „sociálních síťí“.
          Zatímco nezralí ztřeštěnci jsou Buffalo Bill, v prdeli byl, hovno zažil. Neřeší žádné zásadní existeční problémy, bo mamahotel vole, navíc nenesou anebo ještě nevnímají svoji zodpovědnost za kvalitu života někoho druhého, rodinu. Jsou nekriticky vnímaví k ideologiím, vzhlíží k momentálně úspěšným a nejsou schopni vidět, jak byl úspěch dosažen. Bez jakýchkoliv zábran půjdou ve stopách těch, kteří se k úspěchu nikoliv vypracovali, ale prodrali po zádech druhých. A k tomu majnstrým a inklůza ve školách dávno zadupala do dlažby jakýkoliv „vyšší princip mravní“.
          Závisláci už nemají šanci odhalit jak ohrožují sami sebe naprostým potopením do digitální virtuality, sedící mezi spoustou dalších lidí se svým displejem, aniž by je a realitu vnímali. Jdoucí po chodníku se špunty v uších, divoce vykřikující, gestikulující, po šmatlafounu šmrdlající, do štanglí i druhých vrážející, před jedoucí Tatru vstupující, cokoliv co velmistr sekty přikáže neodkladně vykonávající, anebo reprodukující.
          Popsal jsem extrémy, běžná realita zaplať pánbůh ještě taková není, ale v některých směrech a ročnících má nakročeno.
          Tragedie echt „boomerů“ je v tom, že nestravitelně kritizují a mentorují, což samo o sobě předání nějaké hlubší myšlenky vylučuje.
          Životem nepolíbení prosťáčci bydlící a sociálně zajištění rodiči často jsou schopni vnímat jen ty, kdo jsou olepení brandem jejich sekty, rozumí hatmatilce jejich sekty a ovládají šmrdlání po displejích a plavbu virtualitou, kterou konzumují a znají i její poslední mokvání. Nezřídka se vůči rodičům natruc vymezují, vzniká mezigenerační bariéra, boomer frikulínovi nic nepředá a ten je nucen opakovat historii.
          Dobře jim tak, ale ta nová historie už bude jaderná se všemi důsledky.
          Trošku mrzí představa, že celoživotní pracovní úsilí a strasti odcházející generace s myšlenkou užitku pro generace následníků bude ztraceným časem, který bylo lépe proflákat, nebo třeba prošukat.

          „Zlatou mládeží“ už nebudu ztrácet čas.

          1. Má smysl se na téhle planetě o něco snažit, když třeba dře celý život aby se jeho děti měly lépe, a následující generace místo toho vše co v potu tváře a krve vydřel, prostě prošustrují a rozkradou ?

            Předválečná generace to tu vybudovala, poválečné se jen vezly jako paraziti a vše zničily a prošustrovaly.

            Otázka pak je, která generace na tom je asi tak nejhůř ?
            Mým horkým favoritem je generace co nastupovala produktivní pracovní život mezi rokem 2 000, kdy tu bylo vše rozkradeno a ekonomika v červených číslech a mezi rokem 2008 kdy došlo k celosvětové ekonomické krizi.

            Blahobyt rozkrádacích a tunelářských devadesátek již nezažili, a nějakou pozici si vybudovat v tom marasmu nestihli, bo přišla po pár letech krize 2008.
            Tato genererace už nedosáhne na doochod a přitom jí zbývá ještě cca 40 let života.

            Takže na tom není jako doochodci kteří mají babišův doochod a i tak to mají „za pár“. Paradoxně nejvíc na poměry nadávají čerství rozmazlení socialističtí doochodci, co mají buď zrekonstruovaný barák, byt v soukromém vlastnictví, k tomu nějako zahradu či chatu a krásný 20 000+ kč doochod, který jim brzy budou závidět i ti pracující.

            A ti mladí frikulíni se utápí v digitálním světě, protože možná tuší, že ten reálný svět je zhruba jako když Neo sežral tu červenou piluli.

            1. Na poměry nadávají všichni kromě „uvědomělých“ „zodpovědných“ „inteligentních“ voličů ODS, STAN, TOP09, KDU-ČSL a Pirátů.

              Voličem pětikoalice může být každý, kdo se ztotožňuje s demokratickými hodnotami západní civilizace. To je výhoda šíře jejího politického záběru. – myslí si jakýsi pisálek Richard Pokorný. Jak je zřejmé má podivné představy o tom, co je demokratické a co má hodnotu.

              Pětikoalice: To nejlepší, co nás mohlo potkat – myslí si jakýsi pisálek podepsaný jako Jaro Creative. Proč se asi stydí podepsat pravým jménem?

              Vyrostla nám nová generace uvědomělých svazáků odkojených Západní (především USA) propagandou. Podle toho vypadá její myšlení a názory.

              1. Nejhorší je, že jsou pevně přesvědčeni, že je vše v pořádku, vše funguje a náš největší problém je Rusko, že vláda nemá nic lepšího na práci, než shánět granáty, odřezávat se od russské ropy a plynu a vysírat v OSN i jinde.

        3. Dissenter 16.4.2024 v 23:49
          Mě nepřijde, že by se disproporce mezi státem a občanem vyrovnávala, ale spíše naopak, přijde mě, že se zvětšuje ve prospěch státu. Hodně to souvisí s náklady na dohled, které jsou čím dál tím nižší. Stát je schopen monitorovat Vaše platby, pohyb, názory atd. a až tak moc ho to nestojí. Dříve to šlo taky, ale třeba aby stát monitoroval Váš pohyb, tak Vás musel zpravidla fyzicky někdo sledovat, což bylo dost drahé. Nyní mu stačí zpravidla sledovat Váš mobil a protože sledování mobilu je levné, může ho sledovat „preventivně“ a ta data uchovávat, přece kdo nic špatného nedělá, nemá se čeho bát. Nemusíte samozřejmě nosit sebou mobil, co lze můžete platit cash a tak podobně. To ale nemění nic na tom, že míra dohledu se zvyšuje a současně se rozšiřuje „preventivní“ dohled, kdy jsou uchovávány informace o Vašich aktivitách, i když momentálně „nejste v hledáčku“.
          Např. v posledních letech se při daňových kontrolách rozmohl následující nešvar. Přijde k Vám správce daně na kontrolu a řekne, že chce vidět knihu jízd. Tu si vezme a požádá Polici ČR, aby mu sdělila, kde a kdy v kontrolovaném období bylo Vaše auto vyfotografováno. Police mu to samozřejmě sdělí a to si pak porovná s Vaší knihou jízd. Bez levného dohledu (fotíme a uchováváme fotky všech projíždějících aut, i když je momentálně k ničemu nepotřebujeme) by to nešlo. A těch „sledovaných“ aktivit neustále přibývá.

          1. Přesně tak. Zásadní průser je centralisace všemožných dat a možnost jejich strojové analýzy. Je k tomu pár výtečných článků na Krabici; poslední myslím asi tento: https://krabice.wordpress.com/2017/12/20/budoucnost-ai-strojovym-ucenim-ke-kafkovske-totalite/

        4. Možnost využívat šifrovanou komunikaci/úložiště a steganografii má … celou řadu výhod…

          https://xkcd.com/538/

        5. K čemu mi je autonomní zabijácký robot/dron? To je technologie, která je zcela a stoprocentně jen špatná – k ničemu dobrému, autonomní robotičtí zabijáci jsou totální zlo z hlediska etiky, kybernetiky (pá pá, Asimove), false positives, kontrolovatelnosti a vykazatelnosti atd atd. Všichni to svinstvo vyvíjí jen proto, že ta technologie tu je a kdyby to nevyvinuli oni, vyvinuli by to jejich nepřátelé. Všichni literáti proti tomu 100 let varovali, psali dystopické romány a filmy, ale je to marný, je to marný.

          Silné šifrování (neprolomitelné v rozumném čase tehdejším HW) bylo už v 90. letech, stenografie také (informace schovaná v šumu v JPEGu). Internet také… A dovolím si kacířskou myšlenku – k šíření opravdových informací bohatě stačila rychlost IDSN, ne-li 48k modem (tam byl problém jen v tom, jak strašné peníze si Telecom účtoval za minutu připojení).

          A myšlenka s transparentností už tu byla před 100 lety, a bylo to naprosté zlo – mimochodem stejně, jako u těch puritánů na které se odkazujete. Protože trestáno je nikoli opravdu zlé chování, nýbrž chování, které společnost/komunita/lídři (od kazatelů po aktivisty) považuje, často iracionálně, za závadové. Třeba nosit bílé oblečení. Říká se tomu co se pamatuji panopticismus:
          https://en.wikipedia.org/wiki/Panopticon
          A je to také zlo.

          1. Proč by měl být autonomní zabijácký robot/dron absolutní zlo? Pokud byste měl být nasazen do nějaké bojové akce a někdo Vám dal na výběr zda půjdete do akce Vy nebo dron/robot, tak dost pochybuju, že by jste řekl, že robot/dron je absolutní zlo a že místo něj půjdete do akce Vy osobně. Ten dron/robot nebude dělat nic co nedělají i „lidští“ vojáci (zabíjení civilistů, střelba do vlastních atd.).

          2. Zlo z hlediska kybernetiky zcela jistě není autonomní zabijácký robot…
            Z hlediska kybernetiky je podle mě zlo něco, co nedokáže splnit zadání…
            Je-li zadáním páchat zlo a robot to zvládá, je z hlediska kybernetiky dobrý…

            1. Taky to tak vidim. Misto brokovnice, kterou mam za dverma by tam stal plechovej Johny. Proc ne. Muj pes by byl az druhej na rade.

            2. Ale hovno, to, že něco plní nějaké požadavky, neznamená, že se jedná o dobro. V tebou uvedeném příkladu je robot leda funkční, ale dobrý těžko. Chápu ale, že existují jedinci s jiným vnímáním pojmu dobrý.

              1. robot je robot, dokud nemá vlastní inteligenci, tak je to jenom stroj, co plní zadání a jak bylo řečeno, dobrej je takovej, co plní zadání dobře

                moralizovat můžeš toho, co do něj to zadání dal, to bys mohl vole moralizovat kulomet, že je zlej…nesmysl

                1. Myslím, že jsi nepochopil, o čem je řeč.

                2. A vůbec, ty vole, vod tý doby, co se používají nástroje na zabíjení na dálku a zabíjející se přitom zabíjenému ani nepodívá do vočí, jsou všechny tyhle nástroje zlo.

                  1. se budeš muset vrátit tak pár tisíc let zpátky, co byl vynalezen kámen, prak, oštěp…

                    1. Jsem čestnej člověk a furt v tom žiju.

                    2. tvl možná až před lovce mamutů, co to vůbec tehdá bylo? nekde po opicích?

                    3. Nebral bych to tak staticky. Pokud bychom se měli utkat, byť důvod nevidím, ale budeš se jevit znatelně mocnější, podívám se ti do očí hned, jak tě sejmu zezadu.

                    4. Hupert
                      18.4.2024 v 23:49

                      dik za potvrzení, že watch your 6 furt platí :)

                    5. Ještě kdybych rozuměl tomu, co tím myslíš.

                    6. Už jsem si ten idiom našel.

              2. Hupert 18.4.2024 v 23:19
                „Ale hovno, to, že něco plní nějaké požadavky, neznamená, že se jedná o dobro.“

                Bylo ale řečeno „z hlediska kybernetiky“…
                Kybernetika je věda o řízení procesů a zpracování informací, pojmy jako „dobro“ a „zlo“ z hlediska kybernetiky nemají valný smysl…

                1. jizlivec: Proto bych pojmy zlo ani dobro v tebou uvedeném kontextu nepoužil. Tvá věta “ Z hlediska kybernetiky je podle mě zlo něco, co nedokáže splnit zadání…“ se mi zpříčila už v uchu. Použití přídavného jména bych ještě toleroval.

                  1. Naprosto souhlasím…
                    Ta moje neobratná formulace vznikla jako reakce na Mrcasíka…
                    Já ho čtu rád, ale „totální zlo z hlediska kybernetiky“ mi přišlo cufíl…

                2. Jizlivec: jasně, to byl odkaz na Asimovy zákony a to, že se Asimov někdy nazývá jako jeden z „otců“ kybernetiky…

                  1. Já jsem prostě reagoval svým obvyklým mild-autistickým způsobem…

      3. Jan Mrcasik:

        „… ty pokrokové technologie nám byl čert dlužen…všudypřítomné sítě umožňující totální dohled,…“

        – – –

        To bylo křiku, když jsem si dovolil zde kritizovat nástup GPS lokátorů ve služebních vozidlech krátce po vstupu do EU, že…?

        :OD

        1. A proc to tahas na me? Nikdy jsem nebyl fanouskem zadnych sledovacich technologii, maximalne bych rekl, ze majitel firmy=auta ma pravo si do sveho auta nainstalovat libovolny legalni kram, ktery tam chce mit. Pokud si tam chce nainstalovat prostorovy odposlech, je to take jeho pravo – ale nikdo pro nej za takovych podminek pracovat nemusi, a nikdo normalni by take takovy sluzebak dobrovolne neakceptoval.

          1. Jan Mrcasik:

            „…majitel firmy=auta ma pravo si do sveho auta nainstalovat libovolny legalni kram, ktery tam chce mit. Pokud si tam chce nainstalovat prostorovy odposlech, je to take jeho pravo – ale nikdo pro nej za takovych podminek pracovat nemusi, a nikdo normalni by take takovy sluzebak dobrovolne neakceptoval.“

            – – –
            Ano, přesně ono – tohle jsi obhajoval i tehdy…!

            Já to považoval za svinstvo a dobře jsem věděl proč. Teď můžeš prskat, že ti někde bude kdejakej zasranej fízl projíždět každej pohyb.

            :OD

          2. Jan Mrcasik: obhajoba svinstva, které je legální vede ve finále k tomu, že i ti normální budou muset mít auta s kde čím, protože jiná prostě nebudou. Tvrdit, že „nikdo normální“ přece nemusí dělat práci, kde má přidělené služební auto nebo ho nemusí chtít snad nechcete, nebo ano?

            Resp. nedává mi smysl nadávat těm, kdo takovou práci dělají, že „nejsou normální, když na to přistoupili“ – úplně vidím běžného člověka, jak leze do firmy a jako podmínku má auto bez GPS, jinak nenastoupí. Kolik takových by se muselo najít, aby firmy skutečně začaly od těchto praktik ustupovat? A to celé přitom začalo tím, že „je to legální, takže vo co go“.

            Jakmile bude legální tam mít odposlech (doporučuji film Old Dads s Burrem), bude to to stejné. Totalita se nejlépe zavádí legálně, to už věděl Hitler. A lidé, kteří říkají, že „cokoliv legálního no problemo“ totalitu podporují, i když si to zjevně neuvědomují.

          3. Ja to taky povazuju za svinstvo. Jenze narozdil od vas jsem ochotny se povznest nad sve emoce, povznest se nad svuj pohled, a domyslet co je alternativa, co jeji abstrakce kterou pak bude stat rozvijet, a jak to dopadne.

            „Kdyz se mi nelibi, jak je vybaveno auto ktere mi nepatri, rozhodnu co v nem nesmi byt“ samozrejme muze dopadnout jedine takak, ze nejaka uredni „eticka“ komise bude rozhodovat o tom, co nesmi, ale take musi byt v autech sluzebnich, na operak, na leasing i v rodine kde je ridic odlisny od vlastnika.

            A samozrejme, z etickych duvodu oslazenych silnymi emocemi stejne jako jsou ty vase, to skonci naopak tak, ze uzakoni naopak povinnou GPS (proti nehodam z prekroceni rychlosti!), odposlech (proti nehodam z rozptyleni ridice!) a kamerou (pro dokumentaci nehod!) a asistenty (pro zabraneni nehod!) ve jmenu etiky a bezpecnosti.

            U Corony me to samozrejme neprekvapuje, ale fatdwi si prave stelil vlastnak a poprel vsechno, cim tu argumentoval nekolik let (a ztratil pravo kritizovat analogicky Lojzu). Gratulky.

            1. Aneb zjednodusene: chcete kratkozrace zavest princip, ze o aute pana X bude „z etickych duvodu“ rozhodovat pan Y. Protoze si malujete, ze vy budete ten pan Y, ktery bude rozhodovat o cizich autech eticky a spravnacky.

              Akorat ze to je pohadkove videni na urovni 6leteho decka, protoze vy (ani ja) o nicem podobnem nikdy rozhodovat nebudete/me – rozhodovat bude pani Q s patricnym politicky-aktivisticko-medialne-urednim zazemim a vy se budete jen zatracene divit a plakat, k cemu jste ji umetli cesticku.

              Chcete z kratkosti otevrit Pandorinu skrinku a vubed nad tim nepremyslite kvuli jajinkovstvi.

            2. JM: +1

            3. Jan Mrcasik: jste opilej už před svačinou?:-)

              Takže to, co Vy podporujete, jste vydedukoval, že to podporuji já. Jako, je to jistě inovativní způsob myšlení i diskuse, ale úplně se to nepotkává s realitou. Doporučuji vychladnout a přečíst si nejen to, co jsem napsal já, ale hlavně to, co jste napsal Vy a pak to zkusit znovu.

              1. fatdwi: jste schizofrenní? Já jsem opakovaně napsal, že to považuji za svinstvo a jsem proti tomu – a vy tvrdíte, že to prý „podporuji“. Jediný rozdíl tedy zbývá v tom, že já uznávám právo majitele auta rozhodovat o svém autě. Ergo logicky zbývá jediná varianta – že vy toto právo neuznáváte a požadujete, abyste vy nebo někdo jiný mohl rozhodovat o cizích autech, vždyť se tím přece zabraňuje totalitě, žejo.

                Jako kouření v hospodách, jako cenzura internetu, jako covidismus…

                1. Jan Mrcasik:

                  „..já uznávám právo majitele auta rozhodovat o svém autě…“

                  – – –

                  Majitel byla leasingovka. Podmajitel správce vozového parku. Provozovatel sfúzovaný státní podnik se soukromým podílem, kterrý šel z ruky do ruky (až skončil opět u státu).
                  Tak co, ty děcko…?

                  :OD

                2. Jan Mrcasik: jasně, jste proti tomu tím, že to podporujete, ale schizofrenní jsem já:-) Co to s Váma je?

                  Abyste neřekl, že jsem zlej, tak to trochu rozepíšu: majitel má jistě právo rozhodovat o svém autě, v tom skutečně nejsme ve sporu a nechápu, kde jste přišel na takovou píčovinu, že bych já tvrdil opak, asi tu „logiku“, co používáte, máte ženskou či co.

                  Co tvrdím ale je, že pokud „IF legal THEN OK“, pak logicky podporujete nástup totality všemi dostupnými prostředky, protože legální je čím dál tím víc svinstev, která toto umožňují. Tedy svým binárním přístupem (který má kdejaký ajťák, z toho si nic nedělejte, nejste sám) děláte systému užitečného idiota.

                  Můj problém není s tím, jestli si každý může se svým autem dělat co chce, ale to, co tím „něčím“ je. Tvrdit, že je v pořádku žlutá hvězda na klopě, protože to říká zákon, takže jakýpak copak, to je mi tak nějak proti srsti a dost mě překvapilo, že tuhle argumentaci používáte zrovna Vy.

                  1. Douška o legalitě bylo pouze posichrování, aby mě někdo nemohl tahat za slovíčko a tvrdit např. „aha, takže ty říkáš že majitel auta si do něj může nainstalovat GILOTINU!!“

                    Srov. „majitel do sveho auta nainstalovat libovolny kram“ vs „majitel do sveho auta nainstalovat libovolny legalni kram“

                    Inteligentní člověk může být proti spoustě věcí, aniž by se je snažil zakazovat zákonem. Já jsem třeba proti opilství, takzvané AI nebo proti komunismu, ale rozhodně nesouhlasím s jejich zákazy. To je právě ta abstrakce.

            4. Jan Mrcasik:

              „..U Corony me to samozrejme neprekvapuje, ..“

              – – –

              Ale já zase nejsem překvapen, žes tu psal o právu majitele nacpat GPS a právu zaměstnance kvůli tomu odejít z firmy. Vím jak uvažuješ, vím co máš za sebou a co naopak nemáš. Mezi libtardy patříš, Havla omlouváš, velmi často střílíš od boku aniž bys věc znal. S tím softwarem v mém autě jsi byl mimo a myslel sis, že jsi dost kvalifikován díky svému současnému zaměstnavateli. To vše však není nic proti tvému podílu viny na těch sračkách, do kterých se ČR potopila a stále hlouběji noří…

              .

          4. Mrcasíku, je zde jen zásadní otázka, zda dotyčný nainstaluje prostorový odposlech zároveň s cedulí „Zde je instalován prostorový odposlech.“? Jinak zřejmě v tomto prostoru dojde k právní kolizi.

            1. Hupert: tak samozřejmě že v tomto případě by měl mít podle platné legislativy cedulku s upozorněním a označením správce získaných záznamů. Jednalo se však pouze o modelový příklad lehce ad absurdum (jakkoli v době, kdy je ve většině aut mobil s Androidem = plošný odposlech, eCall nebo rovnou oboje, je to bohužel již zcela neabsurdní)

    3. Neříkej mi dědku, já ti taky neříkám cucáku…

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2025