Slon v místnosti – racionální důvody proti E-governmentu, Digitálu a Cashless, o kterých nikdo nemluví - zpět na článek

Počet komentářů: 574

  1. S článkem z naprosté většiny souhlas. Přidám ale jednu věc, která mě lehounce sejří už z principu.
    Když už ó velký stát ty slavné datovky povinně zavedl, proč za, jen trochu komfortní používání, kurva mám ještě platit? Jak všichni nadšení uživatelé tohohle mizerného mailu vědí, v základu to samo maže zprávy po devadesáti dnech. Pokud si je náhodou chcete zachovat déle, tak za dvacet kousků je to lidových 120,- ročně. Jasně dvě piva, ale kurva proč? Za ten půlrok co ten zázrak povinně mám je v tom jedna zpráva, která by stála za archivaci a počítám, že většina drobných živnostníků to má stejně.
    Proč mám kurva zase hlídat další blbost jestli je zaplacená a jestli se mi náhodou nesmaže něco, co bych někdy mohl potřebovat…
    Slova Viktora Černonomydina už asi budou navždy nesmrtelná: „Mysleli jsem to dobře, ale dopadlo to jako vždycky“.
    (A to jsem ještě pořád nehynoucí optimista, co si myslí, že kdokoliv cokoliv ve státní správě mohl myslet dobře…)

    1. Vitej ve fasismu. Konjunkce kapitalu a politicke moci. Ty prachy jsou tam proto, ze ruzne soukrome firmicky ukusuji z toho kolace. A jako ve spravnem fasismu – urednik je hycka. Proto napriklad za par let budes povinen mit u sebe matlafoun, nebo jinej kram, kde si provoz budes calovat ze svyho. Jako dneska s bankovnim uctem. Muzes jako zivnostnik podnikat bez b.u., ackoli ho vubec nepotrebujes? No nemuzes! A navic pracujes s hotovosti, takze jsi urcite podvodnik a zlodej!!

      Takze korunka ke korunce, budes tamhle platit za Cesky rozhlas, ktery neposlouchas, tamhle za Ceskou televizi, kterou nesledujes, tamhle par korun za pametova media, ackoli hudbu a filmy nekrades, neco za bankovni ucet, ktery nepotrebujes, neco za matlafoun a datovy balicek, ktery nechces…

      Konzumni spolecnost je zastarala platforma. Lidi platili za to, co spotrebovali. Nyni zijeme lepe a radostneji, budeme platit za to, co vubec nepotrebujeme.

      1. Sysop :
        “ Vitej ve fasismu. “
        – fašizmus možno , ale DEMOKRATICKÝ. Ovčania si ho demokraticky zvolili vo voľbách.
        Bude horšie. Ale určite to bude demokraticky schválené obšťanmi. Aj covidfašizmus bol ovčanmi schvalovaný. Aj povinná vakcinácia bola v Hitlerovom nemecku demokraticky schálená – ale iba na Židoch.

        1. Jo, skvělá metoda: já vám o tom co chci nalžu a vy se pak o věci demokraticky rozhodněte.

          1. Stare dobre metody voleb z portfolia kandidatu Narodni fronty se oprasily a dostaly novy lesk.

      2. Datovky dodává Software602 (HW někdo jiný a nad tím je myslím O2). Poskytovatelem Datového trezoru je však Česká pošta a není mi známo, že by procenta z předplatného šla firmám. Podle mě je to (zbytečný) penězovod zřízený pro Poštu.

        1. Ceska Posta je toho casu na JIP a kazda dalsi davka infuze holt dobra.

    2. Datovku používám od začátku, kdy vznikly a datový trezor jsem nikdy nepoužil. Potřebné datové zprávy ukládám zvlášť a nikdy nebyl problém s platností podpisu.
      Nejspíš bych datovku nepoužíval pro smlouvy mezi právnickými osobami. Od státu si přinejhorším nechám vystavit opis rozhodnutí.

  2. Pro ty, co si myslí, že nějaká exekuce je minoritní případ, a sem tam se nedá zaplatit (tuším 2 roky zpět vypadly před Vánoci terminály) doporučuji vzpomenout si na konec června 2015. V Řecku „z obavy před pádem bank“ zmrazili bezhotovostní platby všem. A kdo v tu chvíli neměl hotovost, byl v pytli, protože přesně v pozici Fattyho (nekoupím si ani rohlík) byli najednou všichni. Pak umožnili lidem vybrat tuším 50 nebo 60 EUR denně, což vypadá opticky pěkně, než si uvědomíte, že z toho musíte zaplatit úplně vše – protože najednou neměl nikdo jistotu, jestli ty peníze na účtu ještě někdy uvidí. A hlavně, že bankomat má omezenou sumu peněz, takže pokud jste k tomu bankomatu nešli před půlnocí, ráno už jste nevybrali. A že pár takových „nevybrání“ znamenalo řešit jestli koupíte raději benzín, jídlo nebo zaplatíte nájem. A co bylo ještě horší, pokud jste nedejbože měli například naplánovanou operaci, najednou po vás chtěla nemocnice 10k v hotovosti. Což znamenalo obvolat i kmotry bratranců, jestli by vám náhodou nepůjčili.

    Jasně, zahraniční turisté mohli dál vybírat bez omezení, a teoreticky i platit kartami. Prakticky ne, protože i ta restaurace potřebovala zaplatit číšníkům hotově. Nutno podotknout, že ta „víra v bezhotovostní platby“ v Řecku dostala hodně velkou trhlinu dokonce i u technokratů.

    1. to sem ani nezaznamenal, ale esli todle proběhlo v Řecku, tak co teprv Kypr, kde lidem taky napřed provedli todle, a pak jim bambiliardy prachů sprostě ukradli…

      1. Behemot:
        „to sem ani nezaznamenal, ale esli todle proběhlo ….“

        – Nič také neprebehlo. To iba proruské weby a putinovi hackeri chceli obsrať euroUhniju. Žiadny uvedomelý obšťan im neverí.

      2. Covece, jak muzes do jedne myslenkove linie dat slova „stat“ a „kradez“?!? Chces dostat 5,5 roku natvrdo? Samozrejme, ze nikdo nic neukradl. Pouze byla cast nadbytecneho majetku lidi prostrednictvim statu prevedena potrebnym. Ty nechces pomoct potrebnym? Ty se muzes s klidnym svedomim divat na ty male deti s velkymi brisky?? No? Tak vidis!

      1. shifty :
        „Tohle je snad ještě v živé paměti, ne? “
        – NE ! Predsa v demokracii takéto čosi nie je možné. Predsa aj covidpasy boli vládou ČR odmietnuté – pretože by porušovali ľudské práva.

    2. Nebyl to Kypr?

      1. Bylo to Řecko (ale na Kypru bylo něco podobného také)

  3. brave new world je už na dosah https://giriton.com/cs/whistleblowing … práskání regulované zákonem

  4. Mrcasík je veľmi pracovitý človek. Rád sa hrabe v detailoch (aj v dôležitých) , ale ešte radšej sa vyhýba zhrnutiu svojich slov do – veľmi dôležitých – dôsledkov.
    Všetko v článku je súčasťou digitálneho väzenia, ktoré politici vo väčšine sveta pripravujú pre svojich poddaných, tzv. ovčanov. A bude to väzenie veľmi podobné , a možno hrošie, ako to betónové.
    Všetky tie závery vyplívajúce z Mrcasových detailov sú popísané na „pro-ruských“ weboch, a to hlavne amerických a kanadských.
    https://www.zerohedge.com/
    https://www.globalresearch.ca/
    https://collapse.news/
    https://naturalnews.com/
    ….. a mnohých iných. Doporučujem NEotvárať, pokiaľ nechcete stratiť lásku k USA.

    1. Nekde jsem natrefil na clanek, ze o tuto nadvladu bojuji Rockefellerove asi 200 let. Cili nic noveho. Nove jsou jen ty nastroje, ktere jim to nyni mohou snadno umoznit.

      1. Oy vey, antisemitismus

  5. Omlouvám se, za úplný off topic, ale času je málo a doporučení dělají hodně. Měl už tu někdo z přítomných možnost shlédnout film Oppenheimer? A pokud ano, podělte se. Na IMDB vypadá dobře, ale nechci ztatit 3 hodiny života a čenichat popcorn v kině při nějaké sladkobolné sebemrskající se pseudobiografii….

    1. Ocenila bych věcnej minimalismus, co se bude co nejvíc držet reálnejch informací kolem projektu Manhattan.

      1. Na to má dneska málokdo odvahu. Vzpomínám si na rozhovor se Svěrákem, když točili „Tmavomodrý svět“. Povídal, jak je děsně bavilo točit spitfiry a jak se museli krotit, aby to nebylo jen o těch letadýlkách. Tak jsem si říkal: „Ty kokot dreveny, co bych dal za film o „letadýlkách“, ale vy pořád lááááska (sex-něžnosti), jako byste toho neměli doma dost.

        1. „anglosionistický svět“ jsem raději ani neviděl. To nevadí, že nás anglosionisti prodali Hitlerovi, ale za odměnu jsme si pak mohli zalétat na jejich letadélkách a riskovat životy v boji proti tomu stejnému Hitlerovi a nacistickým katům, kterým nás Mnichovskou zradou zaprodali.

          Kdo po takovém podrazu dobrovolně přileze k anglosionistům, a ještě za ně je ochotný umírat, ten je zcela nesvéprávný vohnout.
          Na takovém příkladu je hezky vidět jak perfektně zafungovaly dekády prozápadní, profrancouzské a probritské propagandy.

          Ostatně židovská rodina svěráků točí samou anglosionistickou propagandu, a to odjakživa. V podstatě už za komárů. Nevynechají příležitot kopnout si do „slovanského dobytka“ a plivnout do ksichtu čechům co předpisově nepodlézají západnímu anglosaskému páníčkovi.
          Vlastně teď čechům do toho obličeje rovnou i močí. Jak jsme mohli vidět z jejich rozjásaných ksichtů vykukujících jako z „orloje nesvatých“ na pražském hradě, když konečně vykopali lidového pročeského proslovanského Zemana a s jásáním nahradili Pávkem, katem českého národa a 100% loutkou anglosasů.

          Každý se teď odkopal a je krásně vidět kdo je kdo.

            1. to jsou hrozny kecy. Za vsechno muze Brexit, i kdyz zaroven pise, ze to slo stejne vsechno do prd… uz pred Brexitem. Absolutne nechape, ze prave Brexit mel byt snahou to zastavit a ten vyvoj obratit. Proc to jde v UK kam jde je vec naprosto s Brexitem nesouvisejici, navic kluci z kapely absolutne neresi ekonomickou stranku veci.

              Napriklad Brexit mel pomoci ustrihnout imigraci, kterou ted EU predepisuje vsem povinne. Navic v budoucnu by museli platit britove do bruselu za imigranty, ktere neprijmou. Tak jak budeme platit my co nevidet. To, ze to tak uplne nevyslo ale neni vina Brexitu ale toho, ze vsichni politici na vsech stranach jsou posrani do toho riznout. Politicka korektnost a dalsi sracky jsou to, co tomu reseni brani. Kdyby politici nasli odvahu, pak by Brexit byl tim, co jim umozni se neohlizet na Brusel a udelat si to podle sveho.

              1. @ netlife

                Souhlas. Jen dodatek. U těch politiků není strach před jakýmkoliv řešením asi důležitej. Politici byli prostě vybráni do gangu a prošli přijímacím rituálem. Už nemůžou couvnout. Jako v gangu, mafii. Ti co je řídí na ně mají kompro, jsou zavázaní.

          1. Sverakovi hrablo po kotrmelci. Jako reziser a autor vynikajici, ale jako clovek odpad.

            Stran tech letcu v GB… hele, ja je chapu. Srali na politiku, ale chteli litat, chteli sestrelovat nacky, pritom chteli zit v relativnim klidu a pichat pekny holky. Ono moc lepsich mist k ziti, pokud jsi soucasne chtel kopat nacky do prdeli, nebylo.

            1. Svěrák byl morální odpad vždy. Jen si toho lidi naivně nevšímali, včetně mě.
              On už v 80. letech dostal příležitost rozvracet režim a připravovat velkou estébáckou sametovou revoluci. Jako všichni havloidi.
              To ti uniklo, jak depresivní a protirežimní filmy se točily v 80. letech ??
              A hrály tam tehdejší filmové hvězdy.

              Ale maximálně vymývat lidem mozky, k tomu dostal Svěrák příležitost až po revoluci. Proto mu dělali takovou aureolu, i jeho synkovi.
              „Západu se muší podlézat a na východ plivat.“ To je celá umělecká filmová agenda posledních 30 let.

              Mám dojem že ti pořád komplexně nedochází, jak se vládne stádu. Že to není jen o cukru a biči, ale především o světonázorovém programování.

              Kde myslíš, že se dnes vzali všichni ti „covidisti“ a „slámisti u kravína“ ? To je produkt 30 let pilné práce mediálních mágů. Ne nějaká náhle propuknuvší davová psychóza.

              1. A nebo ještě trochu jinak.

                Jestli je kardiochirurg který ti právě zachraňuje život morální odpad či světec, není zrovna podstatné, pokud u toho nechlastá a nefetuje.

                Ale pokud jde o člověka, který vytváří kulturní prostředí v dané zemi a svojí tvorbou formuje světonázor milionů lidí, pak taky nezáleží jestli je morální odpad nebo člověk s pevnými hodnotami ?

                A co učitel, to je taky řemeslo jako každé jiné, nebo tu naopak setsakra záleží na tom jestli je morální odpad a formuje novou generaci k obrazu svému, tj množí společenský morální odpad exponenciálně ?

                Ostatně, jak dopadne společnost ve které ve školství pracuje dno společnosti, které se nedokáže kreativně uplatnit a uživit jinde, vidíme na vlastní oči. „Je blbá i na tu ekonomku tak aspoň ̶t̶u̶ ̶m̶a̶d̶u̶r̶i̶d̶u̶ ten pajdák“.

                Proč se asi snaží nacpat už dětem ve školce místo hodné feminní učitelky, nějakou zmalovanou drag queen které bimbá zpod sukně „chlupatý angrešt“ ?
                To není náhoda. To je mnohem horší agenda, než green deal či deindustrializace. To už je čirá dehumanizace a destrukce budoucnosti lidstva.

              2. Predevcirem jsem koukal na Kleinovinu Vazeni pratele ano a musel jsems e zvednout a jeste jednou podivat, kdy ze se to dostalo mezi lidi. Rijen 89.

                1. Sysop 22.7.2023 v 7:24

                  Předloha od Ladislava Pecháčka vyšla v roce 1988 (Kruh Hradec Králové).

                2. A to je Sysope, jen špička ledovce. Takovéhle filmy s „kritikou socializmu“ vycházely celá 80. léta, vlastně už v 70. letech. Třeba „Srdečný pozdrav ze Zeměkoule“ (1982 !!) s Lasicou a Satinským, což mi tehdy přišlo jako zábavná legrace, ale je to v podstatě sžíravá kritika a dehonestace tehdejšího zřízení, pod rouškou „ochrany přírody“.
                  Ten rozdíl v narativu oproti filmům 15 let starším, je naprosto drastický.

                  Zajímavé že je to i v podstatě v instruktážních a dokumentárních filmech. Prostě chybí budovatelské nadšení, zato je tam jakási deprese a havloidní „blbá nálada“. Přitom za té normalizace i v gulášovém socializmu jsme se měli dobře jako nikdy předtím. Líp než v 60. letech.
                  Ostatně, o čem byly celé ty slavné šedesátky ? O západním pozlátku.

                  A jako protipól k depresivním filmům kritizující socializmus, měl vohnout k dispozici „kapitalistický ráj“, tedy neckermannův katalog, quelle, a slintání do výlohy Tuzexů.

                  Je tohle náhoda ?
                  To asi těžko.

                3. Anebo Básníci, tam si z toho dělají prdel zcela otevřeně.

                  1. Njn. to byl rok 1984. Pak máš další filmy jako „Vrať se do hrobu“ (1989) pak třeba „Proč ?“ (1987), a to jsou jen ty nejznámější.
                    Tragikomické je, že ty kritizované jevy (korupce ve zdravotnictví, vandalizmus, drogy, vexláci-šmelináři) okamžitě po revoluci stouply ŘÁDOVĚ, některé o desetinásobky až i několik řádů.

                    A velmi zajímavé je, že tihle „umělci“ co se na masivní kritice socializmu podíleli, se ihned po revoluci stali (nebo zdál zůstali) uměleckými prominenty, a to do jednoho (Lasica, Satinský, John, Štajndler, Svěrákovi, Smyczek, Klein, Landa, MAtásek, Langmajer )

                    A co víc, do kritiky kapitalizmu se po revoluci nikdo z nich nehrnul. Jediné na co se tihle (převážně pejzatí) výlupci zmohli, byla filmová kritika „českého socialistického vohnouta“ že není dostatečně pružný, podnikavý a přizpůsobivý novému kapitalistickému řádu.
                    A toto jim vydrželo celých 30 let (Hřebejk, Vorel, Svěrák, …).

                    Jakže to komandíra Jakeš říkal o té „šikovné holce Haničce Zagorové“ ? Neměl ten zarytý bolševik nakonec pravdu i v tomhle ?
                    Že si tu „někdo skrytý“ vychovával za normalizace uměleckou „prominentní šlechtu“ která pomohla svrhnout socializmus a 30 let ideově udržovat kapitalizmus a vohnouty aby neremcali, když je vyhazují z práce a na ulici.

                    1. @ Kabrnak, Sysop, Honza 1+

                      Taková nenápadná debata o kultuře… a kápla na jednu z klíčovejch věcí zdánlivě skrytou v hlubinách zapomění. Dobře vy.

                    2. Vcera mi zena rekla, at cestou z prace koupim karlikum ve Ferrumu ovesny vlocky. Taxem vyrazil do Klatov a pred Besinama mi to najednou hlasi, ze nehoda. Besiny se na Klatovy objizdej blbe, je to pres polnacky a dve auta se tam obcas nevyhnou, takze i kdyz se to stalo par minut prede mnou, vzal jsem to do Susice a nakoupil tam. Dneska slysim v radiu, ze ta nehoda byl starej Toman, co to tam vzal pres boudu a uz prdi do chladaku. To misto znam moc dobre, zadna zakernost tam neni, zrejme mrtvice. Pevne doufam, ze mu tam nejakej debil nevystreli pomnicek. O zatacku dal jeden je a na nem cela rodina vcetne deti, takze tam je to fakt smutny. Ale Tomana skoda neni. I tak si zivot uzil paradne.

                    3. To jméno je mi povědomé.Nějakej ministr?

                    4. Komunistickej ministr zemedelstvi, v Adamcove vlade. Synek pak velmi uspesny podnikavec v potravinarstvi…

                    5. Tak tam možná bude občas svítit lucerna.Takovejch pomníčků je.Mrtví-prdví

      2. Tak nevím jak moc informací chcete. Pokud minimu, stačí si přečíst až poslední odstavec co jsem napsal. Ale myslím, že na to klidně jít můžete. Moje u toho teda usnula, páč ji to téma nezajímá a je to dlouhé :D

        Jinak film se točí hlavně okolo Oppenheimera a jeho popotahování za styky s kumunistama. To je hlavní linie filmu kterou to rovnou začíná a k tomu co bylo před válkou a pak v Los Alamos děj odskakuje ve vzpomínkách. Úspěšný test Trinity je tak v půlce filmu a tím končí děj v Los Alamos. Druhá půlka filmu už je pak jen o tom popotahování a o jeho vnitřním boji s následky a poválečným vývojem.

        Pokud čekáte, že to bude technické a hlavně o tom vývoji, tak ne. Je to primárně o něm.
        Jinak rozhodně to není nějaký vlastenecký patos protkaný milostnou zápletkou ala. Pearl Harbor. K nějakému mávání vlaječkami tam dojde po úspěšném testu a nějaká drobná vztahová linka tam je, ale má tam význam, protože tam jde to ty styky s komunistama.

        1. to x-f

          Děkuji za recenzi. Právě Pearl Harbor pojetí jsem se ve skrytu duše bála. Mimochodem, jak film uchopil frajírka Feynmana? Dodnes nevím, co si o něm myslet. Byl sice mozek od pánaboha a byla s ním sranda, ale taky dovedl bejt pěknej hajzlík a škodič.

          1. Nenarážím na notoricky omílánou historku, jak se nějaká kočka nechala v baru hostit drinkama a sandwichema a Feynman se jí na tvrdku zeptal, jestli z toho taky něco bude. Já u toho neseděla, takže slečna mohla bejt vychytralá, stejně jako Feynman nadrženej hulvát, co si ale nechtěl nechat větrat kapsu. Spíš mi vadilo, jak lezl kolegům do stolů, aby demonstroval jak mají všecko mizerně zajištěné a jak machroval a sám sebe bral tuze vážně a s velikou láskou. Ješita ješitnej, no :-)

            1. To nebylo machrování, to byl zcela selský rozum a správná věc. Pokud bezpečáci všechny buzerují s formální bezpečností a cenzurou, ale fakticky mají prostříhanou díru v plotě a jaderná tajemství skladují v absolutně nezabezpečených šuplíkách – tak ať si buď koukají dát do pořádku to druhé, nebo ať si přestanou hrát na údajnou bezpečnost a buzerovat. To je Security Cargo Kult.

              V IT je to stejné. Ve jménu bezpečnosti teď mažeme chybové hlášky a logy, aby uživatel neměl sebemenší ponětí, co udělal špatně a jak to má napravit – protože „Pravidlo ITSEC: příliš detailní informace o chybě pomáhají útočníkům obejít zabezpečení!“

              Ale zároveň nikdo neřeší, že… Ehm, to nemohu ani naznačovat. Pointa je, že napravit skutečný problém a skutečně výrazně zlepšit bezpečnost by dalo moc práce a nebylo by to vůbec vidět navenek, takže v tom „není hodnota“ a dělat se to nebude, management zakázal. Ale šikanovat uživatele s mazáním užitečných hlášek – to vidět je, vykáže se to jako security cargo kult a nedá to skoro žádnou práci. Management approves.

              Být tu nějaký Feynman, tak už je z toho shitstorm a řešit se to prostě musí, protože on by to z pod toho koberece vytáhl tak hlasitě, že by to už nešlo zamést zpátky. Škoda, že tu takového Feynmana nemáme… Jenže Feynmani ve všech korporátcích už dávno dostali padáka za „není týmový hráč“, „špatné priority“, „neuctivá a necitlivá komunikace“, „obcházení správného řetězce vedení“ atd.

              1. To JM

                Ahoj Honzo, já jsem se asi špatně nebo nedostatečně vyjádřila. Mi nevadilo, že dával zpětnou vazbu, ale podle jeho biographies, on tak činil s gustem. A ztrapňoval i nováčky. Šlo to podle mě říct citlivěji a nehrát si na pánaboha. Ta ješitnost u něj bohužel byla, si ho přečti, nádivu. I když jak říkám, vtipnej zas byl, mozek taky, jen ty mezilidský interakce dropet haprovaly

                1. Tu „autobiografii“ ovšem nepsal, je to publicisticke zpracování jeho ústně vypravenych historek.

                2. Slečna Ling si přečetla nějaké zbeletrizované historky a hned zná Feynmana osobně, jeho povahu, a hodnotí ho. Nebylo by lepší si prostě přečíst jeho vědecké práce, rané i pozdější,a kouknout, co z toho je nebo není zajímavé bez ohledu na osobnost autora? Mám stejné vzdělání jako Feynman, stejný obor (nebo obory), stejný zájem, baví mne to celoživotně, podobné IQ. Nikdy by mne nenapadlo se zabývat osobními rysy těch, kterýchžto učebnice či vědecké práce čtu.

                  1. to h72

                    Slečna Ling si vědecké práce číst nebude, bylo by to házení perel sviním. Ač jsem z matematiky maturovala a 4 semestry jí měla na vejšce, trpěly jsme obě, já i ty překrásná věda. Ditto fyzika. Pokud mě něco nenamalujete a nevysvětlíte jak blbci, topím se. Ad ta Feynmanova biografie, tak ta vyšla ještě za jeho života, sladký Richard měl tedy dostatek prostoru ozvat se a nevypadat jako nacítěnej blb a machírek. Ale asi si tak nepřipadal. I když storíčko o tom, jak si všichni brali v Los Alamos ochranný brejle, jen Ríša, ne, pač je bourák, mluví sama za sebe. Linka já jsem nejlepší, já jsem king, se tím bio táhne jak med. Osobnostně mě tyhle veličiny vždycky zajímají, někdo je profesně eso, krásnej a ještě zajímavá osobnost, někdo je zas jen to profesní eso, tož tak :-).

                    1. netusim, proc u vedce neco takoveho vubec hodnotite, za vedce mluvi vysledky, at uz je jakejkoli. Trocku mi to prijde takovy americky breceni, jak muze neco rict necitlive, no boze, jeste se z toho nikdo nepo… Holt velci lide maji tyhle vlastnosti, nebyl prvni ani posledni. A ze se holcina nechala hostit a mela pocit, ze to vsichni delaji jenom kvuli jejim krasnejm ocim, tomu se ted v americe rika entitled, ne :-)

                    2. Ling: je zajímavé, že jsme oba četli tu samou knihu, ale výsledný dojem je zcela opačný…

                    3. Taky jsem to četl a kniha mi přišla super. Možná jen Slečna Ling v životě potkala někoho namachrovaného, koho ji ten Feynman připomněl.

                  2. vocogo s Feynmanem? sem doteď měl dojem, že to bejval docela dobrej řízek, taková veselá kopa…

              2. No vidíš jak kvalitně píšeš, když věci skutečně rozumíš a nemáš to jen našprtané z wikipedie a prorežimních plátků.
                Kdybys měl náhodou pauzu v korporátním budování digitálního koncentráku, tak by jsi mohl napsat zase něco z oboru.

                Třeba „Lesk a bída startupů“.

                To je taky zajímavé a vypovídající téma. Zatím všichni které jsem znal, co dělali ve startupu, nakonec krachli a skončili v nějakém megakorporátu. Z mladických představ a ambicí jim toho moc nezbylo.

                Aneb klasika: https://www.youtube.com/watch?v=jQFpU44nk_c

                1. Kouzlo leckterého Startupu spočívá ve správném načasování exitu firmy. Přece není smyslem života něco v potu tváře budovat, udřít se na tom, a pak to nechat rozprcat dědice.

            2. SL,
              Zdravím slečno, do stolu se Feynman vloupal údajně Edwardu Tellerovi poté,co se Teller kasal, že tam má všechny přísně tajné dokumenty nedobytně zamčené.

          2. Tahle postava tam má minimální prostor.

    2. Já na to jdu dneska večer.

      BTW to jste dost důvěřivá. Já už se na takové věci neptám. Už jsem tolikrát v životě dostal doporučení na film a vždycky to byla děsná ptákovina.
      Bohužel od dob co kina plní jen komiksy už tam prakticky není na co chodit.

      Nedávno mě po velmi dlouhé době v kině pobavil Asteroid City, což sice není zas taková bomba, ale přivedlo mě to na tvorbu Andrsena, která mě nějak úplně minula a tak sem se doma pak pobavil u Hotelu Budapešť.

      1. to x-f

        Já jsem nepolepšitelnej naiva a optimista, takže se stejně ptám. Navíc D-fense crew má různý mouchy, ale málokdo tu má IQ bavlněný ponožky ( i když čest výjimkám) :-) Byl byste, prosím, tedy tak hodný a posdílel zítra dojmy? Děkuji a vážím si toho. Já fakt nerada moderní kino, ale u nás žádný artový malinký, co to dává, není.

        1. Ale pak jsou filmy, které člověk musí vidět v kině, i když ví, že to nejspíš bude broskvovina. Třeba Hobit. Nebo Žižka.

          1. Až nebude z kina detašovaný buffet, Ling ráda přiskotačí. A ani nevím,proč to tak mám, vždy mi prostě vadil pach i chroupot popcornu, a věkem se to nezlepšuje. Fakt to ve mě vyvolává nauseu. Ale protože jsem v menšině a divná, pokorně odcházím, anebo vůbec nepřicházím :-). Mi ten smrad fakt nedělá dobře, ale fakt nevím proč. Hecnout se umím jen u fakt super duper filmů. Co mám co omezovat popcornáře, problém je u mně, tož tak.

            1. Pravdaže multikina generují zajímavé pachy a smrady a ta kukuřice tomu dominuje. Tomu neporučíš, to je ten nejstarší ještěří mozek úzce propojený s emocemi a pamětí. Tady pomůže leda tak respirátor, jako za covidu blahé paměti.

              1. Žvejkačka to mírně taky polidští. Nechce mi pak tolik…mno to je jedno :-) Ale proč se ti dobří lidé nenabaští doma :-) ? V Texasu pak byl úplnej zabiják, balíček popcorn a k tomu osmahlá slaninka s blue cheese a cibulkou :D

                1. mnam

                  1. To netlife : Vy si zahráváte:-). Doufejme, že se nikdy nepotkáme v kině, když budete mít popcorn. Ono moje zoufalé a bohužel nepředstírané lapání po kyslíku umí jednomu pokazit chuť :-)

                    1. https://dfens-cz.com/film-der-untergang/

                      Posledni odstavec vrele doporucuji. To byl pam domaci jeste ve forme :⁠-). Nic se nezmenilo koukam…

                    2. v kine uz jsem dlouho nebyl a nemyslim, ze by mi diskomfort v kine (z lidi, hluku, smradu, klimatizace, zachodu, ceny lisku a tragickeho parkovani) mohl nejak nahradit komfort domaci velkoplosne TV. Nicmene pokud bych se do kina jednou zase odhodlal, tak urcite ne pro kulturni zazitek ze sledovani filmu ale prave pro ten socialni kontakt – zranici dohromady s chlastanim, pohyblive obrazky na pozadi, koukani po devcatech a dalsi podobne zalezitosti. Takze slaninka s blue cheesem se mi zda velmi lakava :-)

                    3. Od pořízení TH50PZ80EA (plazma Panasonic Viera) už do kina nechodím. Spotřeba okolo 500W mi nevadí, neposlouchám u toho zvuk Ulice a nežehlím u toho.
                      I zvuk mám doma o dost lepší, než je to místní „Dolby DTS“, provedené neskutečně zkurveným způsobem a obsluhované jakýmisi dementními údržbáři kina. Ti kokoti ani neumějí přepnout procesor, takže při některých filmech tři až čtyři kanály ze sedmi nejdou. Čtyři 18″ woofery třesou barákem, až se práší z kazetového stropu a ten jakože „efektový“ boční zbytek, ten huláká zboku a zezadu tak, že lze stěží vnímat dialogy, reprodukované předními kanály. Nehledě na okolní zvukový „doprovod“, bych se mohl na takové kino za tři kila pěkně vysrat. Všiml jsem si taky, že lidi asi tak od 45 nahoru, obvykle v kině nic nežerou a nepijou, nebo kdyžtak mají v hrsti jen malou petku – to chroupání, srkání a neustálé posmrkování dělají skoro výhradně jen jejich „svobodné“ děti.
                      Už nefrčí ani vtipné hlášky do naprostého ticha vážných a srdcervoucích scén, jako jsme to dělali my a kdy zpravidla kino lehlo smíchy i přesto, že na plátně tekly slzy, krev, nebo umíral hrdina.
                      Přiznávám, že poslední dobou je fakt těžké, sehnat DVD těch správných vydavatelů, která nemají totálně zmršený mix zvuku do daného formátu, pro což není žádné rozumné opodstatnění, místa je na disku dost.
                      Z netu stahuju jen výjimečně a to, když mě velmi zajímá téma, jinak má totiž skoro všechno z netu stažené, dojebaný zvuk. Zpravidla brutálně přetaženou ztrátovou kompresí, redukcí obsahu efektových kanálů a samozřejmě nízkým datovým tokem. Většině lidí tohle zřejmě nevadí (ale máme to v hádéčku, dědo a propojené HDMI káblama za litr metr!), jako jim nevadí třeba mono u mnohých FM vysílačů, nebo jim nevadí zmršené kvazistereo 128kbps empétrosek se zvuky a hluky. Pohodlí především, na nějakou elementární kvalitu sere pes a tak je to dnes obecně, u všeho.
                      Mně to vadí velmi, protože pak jde veškerá snaha lidí od filmového zvuku totálně do prdele a na mé straně třetina dobrého zážitku taky.

                    4. nákej hodně předpotopní model, to musí už vypadat hrozně, pozdější šly s příkonem kolem 300 W, to už se trochu dá

                    5. Je to kupovaný 2011, před koncem výroby (2008-2012). Vypadá to úplně normálně, akorát to celé váží o 25kg víc, než ty současné atrapy televizorů, kvůli festovnímu rámu.
                      Záleží, čemu říkáš předpotopní. Stále ještě dost lidí, doma kouká na korejské a čínské CRT, výjimka nejsou ani Oravy řady 4, které mají ještě originál neregenerované Toshiby. Když k tomu přes SCART připojíš henten Skynet či Skylink, tak to taky cosi ukazuje a jim to v malé 2+1 nevadí.
                      Tak si myslím, že to je k zamyšlení, co je předpotopní. Jestli takový televizor, kde je černá opravdu černá, nebo obrazem škubající čínská qledka, zběsile napodobující činnost skutečného televizoru :D

                    6. servisdok
                      23.7.2023 v 8:40

                      výroba skončila 2014, pokud to byl v 2011 nejakej doprodej předchozí řady, tak se eště nedivim, že to žere jak kretén, čili jak sem řikal, asi předpotopní verza

                      poslední řady VT a ST žraly kolem 200 W průměr a těch zhruba 300 W maximum

                    7. Ale mně ta spotřeba nevadí, jak jsem už napsal.

                      Daleko víc mi vadí, že skoro není k zobrazení kvalitní zdroj. A když už je obraz jakžtakž nepokurvený, tak je pokurvený aspoň zvuk.

                    8. servisdok
                      29.7.2023 v 15:11

                      z vysílání samozřejmě, co čekáš tvl, pásmo je úzký a chce tam každej

                      zkus nejaký lepčí H264/5 komprese s větším tokem s lepčím přidruženým zvukem

                      i dyž, stojijou ty zabudovaný šumítka v tom vůbec za to? to sténě chce venkovní repráky, ne?

                    9. Nebude ta plazma už vysvícená?

                    10. Není a dlouho nebude. Tyhle Viery jsou ještě o stupeň výš nad Sony a mají výborně vyřešené chlazení, takže nee.

                    11. servisdok: Jj, a navíc je to výborný přímotop.. I ta spotřeba elektriky tomu odpovídá. :D

                    12. tak ja kupuju obcas filmy na iTunes Store, zvuk i obraz mi pijde ok. Prehravam pres AppleTV. Nez jsem s tim zacal, tak jsem premyslel nad dilema, co kdyz zkrachuje Apple nebo prestane fungovat internet a jestli by nebylo lepsi treba to DVD. Nicmene pokud zkrachuje Apple nebo internet, je velmi pravdepodobne, ze budu mit uplne jine a zavaznejsi starosti nez jak prehrat nejaky film. A takhle ho ma k dispozici kdykoli cela rodina na kteremkoli zarizeni a nemusi resit CD/DVD prehravac (ktery uz asi 15 let nemam). Klicove je, nekupovat ho za plnou cenu hned po vyjiti, v okamziku, kdy mne stoji tolik, co listek pro jednoho do kina a doma se na nej podivame nejmene jednou v nejmene 5 lidech, tak mi to zily netrha. Setrim za prehravac/mechaniku, za DVD samotne (vetsinou drazsi nez film ve sleve/akci) a nemusim skladovat stohy DVD. Navic se obcas stane, ze Apple upgraduje FHD film na 4K bezplatne.

                      Jinak v kine si pamatuju, ze jsme byvali ticho, aby si okoli sledujici platno nevsimlo, co delaji nase devcata. Takze uz i tenkrat byl dulezity ten socialni aspekt.

                    13. To netlife:

                      Vy si nedáte pokoj :-) Mno nic, ona to karma určitě nějak zařídí a u toho Vašeho vytuněnýho popcornu se jednou potkáme. Pak mi povyprávíte, jak jste si užil :-)

                    14. tak holt ja jeste pamatuju Kinokavarnu v Brne, s poziranim zmrzlinovych poharu, kde se rozsvicenim lampicky privolala servirka a nosila i behem filmu. Uz si nevzpominam, proc vlastne v polovine filmu delali prestavku.

              2. Již staří budhisté v klášterech při jídle poslouchali modlitby. Protože znali fungování mozku a věděli že při jídle je člověk jak otevřená nálevka a nasává vše co slyší a vidí.

                Dnes tuto psychologickou behaviorální praktiku používají v kinech a televizích, aby lidem do hlavy nacpali bez jakéhokoliv filtru libovolnou propagandu, od proválečné propagandy, kapitalistické honby za penězi až po multikulti a LGBT.
                Proto všichni dnes žerou jak v kinech tak u televize. A proto je to všude tak propagováno a podporováno.
                Pamatuju časy kdy se u televize nažralo ani nechlastalo. Ale prostě se koukalo a až se dokoukalo tak se vyplo.
                Dnes je to kontinuální proud behaviorálně-programovacích modulů a vohnout to ještě podpoří jídlem a pitím.

                Pivo a chlast je nejlepší, to odbourá úplně i poslední vyšší mozkové funkce a rafinovaní mediální behaviorální psychologové do této „lidské nádoby“ nalijou libovolné sračky dle požadavku těch co je platí.

                Pak se divíme, že se národ jako celek chová jako stádo dobytka, které mediální mogulové ve spolupráci s politiky zaženou kamkoli, klidně i na jatka a to za nadšeného jásotu dotyčných.

                1. Chlastat je umění a pravda nezvládl to až „ready asi nikdo ale chlast je jaksi „iritant nálad a někdo dovede být potom i vtipný a někteří i sakra chytří. Je to zesilovač rozpoložení a nerudná hovada jsou poté nesnesitelná a se špatnou náladou se napojit o totální sebedemolici. Vše potřebuje grif a to uvolnění tenze napětí může nastávat s relaxací a „restaurací ale ne pro nevyladěné. Doporučit to nelze ale přijít o to je blbost, roboti. :-)

                  1. A ve víně je pravda a v koňáku umocněná. :-)))) herberti

                2. kaBrnak 20.7.2023 v 17:14

                  Staří budhisté se nemodlili, dokud nezazněl signál čuk-pi a mohli začít jíst?
                  Neplatila budhistická zásada děleta jen jednu šinnost, ale s plným soustředěním?

            2. Někdy před 15 lety jsem byl v multikině a strašně mě sralo asi 15 minut reklam před filmem, od té doby jsem tam nebyl, páč jednak jsem málem ohluchnul a druhak nepochopil proč bych měl za svoje peníze čumět na reklamy. Je to pořád stejné?

              1. To JASAN : Je, ale aspoň to skýtá tu výhodu, že když se na deset, patnáct minut seknete v zácpě, o nic jste při doražení do kina nepřišel :-)

              2. nésó to ukázky filmů co se chystají?

    3. Jedna čistě technická poznámka, pokud to jen trochu jde, doporučuju zajít do Imaxu v Praze na Floře. Stejně jako Dunkirk i Opennheimera promítají ze 70mm filmu.
      Po světě je jen třicet sálů, kde je to možné. 25 v USA, 3 v Anglii a jeden v Austrálii. Ten poslední, jediný v Evropě je v Praze.
      A opravdu to není nějaké staromilství, kvalita je pořád ještě o pořádný kus jinde, než cokoliv digitálního…

      1. A mimochodem, Nolan je opravdu magor. Černobílé záběry nevznikly dodatečnou úpravou, ale jsou točené opravdu na černobílý film, který speciálně pro tenhle účel vyrobil Kodak. Sedmdesátimilimetrový Imax film, nepřekvapivě, doteď v černobílé variantě neexistoval…

  6. Kdo je zodpovědný za současný, již prakticky vybudovaný světový digitální koncentrák ?

    Před pár lety popotahovala holokaustová mafie po soudech jakéhosi 90+ kuchaře z osvětimi.
    Podle téhle logiky i uklízečka co mopem šůruje rozsypaný koks v centrále Apple, je vinna korporátním fašizmem.
    Už proto, že šůrováním v blízké nemocnici by si vydělala třeba jen polovinu, tak šla makat pro zkoksované korporátfašisty.

    Ikdyž, tohle se řešilo i ve filmu Vyšší princip, kde otec popraveného, truhlář, dodával nacistům ty rakve do které ho pak zatloukli.

    A nebo zde na Dfensu v článku „Dům kde každý jen dělal svoji práci“.

    I ajťák může makat v nějaké neziskovce odhalující svinstva korporátu, či v nějaké softwarové nadaci. Ovšem ne za tenhle královský plat jako ve fašoskorporátu.

    V podstatě každdý kdo pracoval v IT, se podílel na současné podobě celosvětového digitálního koncentráku, pokud nepracoval v nějaké organizaci, která na toto upozorňovala či proti tomu nějak bojovala.

    Protože digitální koncentrák měli globalisti v plánu již od dodávky elektromechanických počítačů IBM pro potřeby nacistické vyhlazovací mašinerie. Už tehdy se to velmi osvědčilo, a tak bylo v tajnosti rozhodnuto, že se masivně bude rozvíjet toto odvětví.
    Ostatně je to taky jediné odvětví, kde se dají pořádně vydělat prachy. A to přesně z tohoto důvodu, že bylo potřeba urychleně máknout na celosvětovém „dohledovém kapitalizmu“.

    Což nakousl i Orwell. Ty plány se protě začaly realizovat okamžitě po válce. A Jobs s Wozniakem byli jen malou součástí tohoto ďábelského plánu. Wozniak do toho zřejmě nebyl ani zasvěcený, když tvrdil Jobsovi, že cpát počítač – záležitost hrstky nerdů a matfyzáků – do každé domácnosti každému vohnoutovi, je kolosální pitomost a obchodní nemsyl. Ale Jobs věděl svoje.

      1. 4. je úroveň „užitečný idiot“. Ale je pravda, že do té čtyřky člověk spadne docela snadno.

        Ač je už mnoho let jasné, že to směřuje k digitálnímu koncentráku. Přinejmenším 20 let. Píšou se o tom knížky (již stařičký Asimov), točí se filmy, dělají počítačové hry (deus ex r.2000). V podstatě už 50 let.
        Ale stádo naivních IT oslů celé ty dekády pracovalo na svém zotročení a zničení.
        Na koho jiného to dotyčný může svést, než na sebe ?

        Dekády se ví jaké kurvárny dělají softwaroví giganti. Já byl z Windows znechucený už před 20 lety, a už tehdy jsem přešel na Linux.
        Jak dlouho ti „nezávislí, svobodní GNU-GPL linuxáci“ nevidí to co mají před očima už nejmíň dekádu ?
        Že se díky korporátům i z Linuxu stává něco nepěkného, co má už hodně daleko k starému dobrému průhlednému linuxu s jádrem 2.4 .

        A na závěr: kolik % ajťáků vyvíjí hen ten svobodný software v nezávislých neziskových společnostech ?
        Nejmíň 90% jich je zaměstnaných v těch dobře platících korporacích.

        Kdysi skvělá IT fóra byla zaplavena „korporátním IT zooplanktonem“ levičáckými rozmazlenými arogantními fracky.
        Diskuzi či poradnu na vyšší úrovni než „mateřská školka v imigrantské čtvrti“ tam z posledních sil udržuje hrstka ajťáků ze staré školy.
        Vždy mi tam nakonec kvalifikovaně a bez emocí či urážek poradí těch 5 lidí, které jsem tam vídal už před 15 lety.

        1. Takže co radíš – ajťáci mají makat zdarma, nebo v neziskovkách?

          Kolik myslíš, že je placených míst vývojáře v takových „nadacích“?

          1. A víš že jsem takového potkal, před 15 lety ?
            Nadšený a zkušený linuxák, který čičmundil v nějaké české ne-IT firmě za zlomek toho co by dostal v korporátu.
            Hodně se věnoval právě „nadačnímu“ programování, srazům linuxových nadšenců atd…
            Vysvětlil mi, že pro něj je Linux a svobodný software natolik „posvátnou“ záležitostí, že se v žádném případě nepůjde prostituovat do korporátu. Právě úbytek takových nadšenců a zasahování velkých korporací zabily svobodný software.

            Dtto. můj známý v té době, pokoušel se s podobnými nadšenci o nějaký startup, než by šel do fašoidní korpárny.
            A to se zajímal hodně i o teorii programování, lingvistiku apod.
            Dnes každý frikulín poté co se naučí základy Javy, hned žgryndá po korporátu s šesticiferným platem a to nejlépe ihned po promoci, či ještě za studií.

            Morální prostituce a kurvení se dnes totiž stalo společenskou normou. A kvůli tomu se řítíme taky do pěkných sraček.

    1. Boze muj, zjisti si nejdriv neco o vzniku Apple, kaBrnaku. Tohle matlani 5 pres 9 znacne snizuje kredibilitu toho co rikas. Jobs s Wozem naopak meli velky problem se svymi napady prorazit v korporatu a HP ktery zamestnavalo Woze dokonce odmitlo jeho Apple 1 jako nesmysl. Jobs mel problem sehnat poradne investory az do apple 2 a Marculy a jobse z Applu v 80s vyrazili protoze nechtel z Applu korporatni fasismus. Jobs byl levicak, frutarian a nesnasel IBM. Jeho fotka jak pred centralou IBM kde jim ukazuje fakac je mezi fanousky znama.

      1. Steve „Zorg“ Jobs byl korporátní fašista jako řemen. Možná že ne za mlada, ale posledních 20 let určitě.

        Je náhoda, že se z různých „IT vizionářů“ stali nakonec vizionáři digitálního koncentráku ?

        Je náhoda, že byla zaříznuta perspektivní pokroková platforma Atari (doslova ji zlikvidovali) a přednost dostala platforma IBM – PC ? Toho stejného IBM, které dodávalo výpočetní techniku nacistům ?

        Tam kde vohnout vidí náhodu, znalý vidí soucislosti, příčiny a následky, co jsou třeba 50 let nazpět. A pak taky něčí „neviditelnou ruku“ (rozhodně ne trhu).

        Předpokládám, že taky věříš těm nesmyslům o tom, jaký je Musk vizionář a génius, když jsi skočil na Legendu o ̶A̶r̶t̶u̶š̶o̶v̶i̶ Jobsovi.

  7. Článek dobrý. Jen mne malinko zaskočila naivita autora v sekci kdy zmínil média. Prý hlídaci psi demokracie? Média jsou dnes spis tažní koně totality. Každou prasárnu podporují. Ať už dovoz ilegalu, cenzuru nebo boj za chudobu a nerust.

  8. Poláci staví super obří středoevropské letiště:

    https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/jet-lag-megaletiste-v-sousedstvi-ceske-republiky-bude-stat-za-pet-let-1398974

    Zatímco u nás ODSSáci všechno jen kurví, rozkrádají a ničí. Ani za 100 let tu po nich tráva neporoste.

    2 evropské země už opatrně odstupují od Green dealu a chtějí stavět nové jaderné elektrárny, protože ví že je to solidní energetické zabezpečení

    Jen u nás se Green deal a deindustrializace teprve rozjíždí. Opět díky voličům aspenistické ODSS.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2025