Spěme sladce. - zpět na článek

Počet komentářů: 625

Přidat komentář
  1. Při troše paranoii a základního konspiračního uvažování, lze vyjádřit myšlenku, že likvidace jaderek je jedním z kroků přípravy na válku s Ruskem. OZE nabízí distribuovanou prakticky nezničitelnou síť. Jak je zřejmé z Ukrajiny, nejhorší je velký centralizovaný zdroj (lze ho snadno vypnout). Válka je nevyhnutelná, Evropa potřebuje suroviny, které nemá, Rusko se nabízí. Je provedený jedoduchý (lehce idiotský) kalkul: 1/ konflikt je třeba udržet pouze v takové intenzitě, aby nedošlo k válec jaderné, 2/ EU má více lidí než Rusko, i ztráty 2:1, musí EU nakonec zvítězit. Drak se probudil, všichni zbrojaři v EU a USA investovali do rozšíření výroby, příliš mnoho nenažraných kapitalistů se těší na nadchízející zisky. Zbývá jen zpracovat obyvatelstvo. Není třeba spěchat. Ukrajina vydrží hořet za naší podpory ještě pár měsíců či let a proválečná propaganda se u nás již pěkně rozjela. Není cesty zpět…

    1. Rusove umi trefit i rozvodny a take to delaji. OZE pak nepomuze, mozna tak par barakum okolo.

      1. Vážně? A už teda trefili tu spojuje západ UA s EVROPOU anebo trefují jen ty menší, když je někdo hodně zlobivý?

        1. Válčení vůbec nerozumím, můj mozeček psychopatické myšlení elit není schopen modelovat. Co je cílem celé válčení? Jen totální Novinkový idiot si myslí, že je to ovládnutí nějakého nevýznamného území. Kdo jsou všichni hráči a kdo figurky? Jak to napsal mistr Sun’c? Protivník musí mít pocit, že může zvítězit, že? Když mu zlikviduji vše podstatné během 3 minut, vyhrál jsem a nebo vlastně vůbec? Proč je lepší ničit něco pomalu a postupně?

        2. @ Savo

          Pokud nezpochybňuješ dost elementární informace, který Sysop suše sdělil, tak tady nejsi na správné adrese. Stížnosti na vedení neúčinné války Ruskou federací, či odborné poradenství pro Ruskou armádu, musíš směřovat do Moskvy. Adresa je Kreml No:1, Geněral Gerasimov.

        3. SYSOP pouze sdělil, že něco umí, ne, že to dělají cíleně.
          Ergo trefit rozvodnu umím já i Vy. Třeba kamenem.
          Ale otázka zněla, zda už teda vojska RF nějakou klíčovou rozvodnu na UA cíleně trefili.
          Jinak je to žvanění a pak je otázkou, zda teda jenom žvaníme nebo se dobíráme nějakého výsledku.
          Žvaněním se nic nevyhrálo a nezměnilo. Nebo možná. Co já vím. Jsou tu jiní, kteří si hrají na chytré.
          Mrk, mrk.

          1. SAVO, kdybys nepsal sem hovadiny, měl bys čas přečíst si nějaká fakta a události ze světa. Méně piš, více čti.

            (https://www.michalapetr.com/map-2458-ukrajinska-elektricka-sit-klekla-pokrovsk-pry-padl-nejvetsi-raketovy-utok-za-dobu-valky-valka-pry-neskonci-ani-v-roce-2026-analyza/)

            1. Už? Konečně? Po 3 letech? :-D
              Na kolik těm vomalovánkám věříte?
              Zdroj typu telegram je jaká relevance?

              1. Koukám SAVPo na ten tvůj novej kabát. Ten sis půjčil od většího bráchy?

              2. @ Savo

                Ty nám rosteš Prdelko. Nádhernej nickname. Sledujeme živě přechod trola do terminálního stadia.

              3. Nejvíce věřím zprávám Volodymyra Zelenského a Kajy Kallasové. To je z hlediska důvěryhodnosti číslo jedna.

                Pak věřím Petru Fialovi, České televizi a rozhlasu, Deníku Nenávist, Respektu, Reflexu, Fóru24, Alarmu. To je vysoce seriózní sada zdrojů a médií.

                Jinak nevěřím nikomu. Všichni ostatní lžou a dezinformují.

                1. A.C.: +1

                  1. Škoda, že to neví Zamazal. Kdyby četl pouze důvěryhodné zdroje, přestal by psát ty nudné blbosti.

                2. Ten Zelensky uz by mel zacit psat pameti. Dokud ma ctenare. A taky aby to vubec stihl.

                  1. Zelenskyj je v ukrajinském parlamentu obklopen Brity. Ti by neradi viděli jakékoli paměti Zelenského. To by narušovalo jejich plány.

                    Zelenskyj je v zadeli od té doby, co se stal prezidentem. Teď už to ví. Na jeho místě bych to pořádně rozjel. Sex, vodka, aby si ještě užil. On je stejně určen k brzké likvidaci. Jeho likvidaci chce Západ, Ukrajinci, Rusové, a x dalších stran. On už dlouho žít nebude, a nemůže tomu nijak uniknout.

                    1. Diky koxu to s tim sexem nebude mit tak horky. Leda by ho rezal Viagrou.

                    2. Co blbneš? Je vidět, že tvoje babička fakt nebyla závislá na koxu:) Mrdání s koxem je úplně jiný vzrůšo než bez koxu. S koxem fakt viagru nepotřebuješ, když máš obstojný řezivo kolem sebe. To ení jako herák:)

                    3. Poslední kdo by chtěl likvidovat Zelenského a jeho paměti je podle mě rusák. Na místě rusáka bych Zelenského opatroval a dával bych si velký pozor, abych náhodou netrefil jeho kutloch:)

                    4. Rus teď rozhodně nechce zlikvidovat Zelenského. Nicméně je třeba říci, že Rus nechce ze Zelenkého dělat hrdinu. Na to je jednoduchý a osvědčený postup – Zelenský spáchá sebevraždu. Těžko pak uctívat někoho, kdo to nedotáhl až do konce, a zbaběle odešel sebevraždou.

                      Kdyby Bandera spáchal sebevraždu vlastní rukou, a ne rukou nájemného ruského agenta – byl by jeho potenciál vzbudit znovu nacismus mizivý.

                    5. Zeli momentalne pracuje jak pro Rusko, tak pro KoZa. Ten prvni se diky nemu probudil, nakopnul prumysl, urychlil sjednoceni BRICS. Ten druhy diky nemu vydelava na zbrojeni, utahuje opasky svym lidem v ramci podpory blizniho a upevnuje demokracii cenzurou.

                      Jedinej, kdo na tom celem prodelava, jsou Ukrajinci, ale na ty sere pes.

    2. Bude mít EU víc lidí když se k Rusku přidají Čína a Severní Korea?
      Kolik lidí EU je ochotno jít do války proti Rusku bojovat za zájmy USA?

      1. Nedobře se ptáš bratře Veverko:)
        A určitě se přidají na tuhle stranu a nebo z nějakých nám neznámých důvodů usoudí, že si taky kus ukousnou?
        Stačí nastavit podmínky tak, že lidem v EU nic jiného nezbyde. Magoři tvrdí, že v EU reálně již nyní probíhá (skrytý) ekonomický kolaps. Když nemáte co žrát, ještě rád vezmete flintu a potáhnete na Rusa, stačí jen pár let systematické propagandy a pokračujícího ekonomického kolapsu, který systematicky podporujete green dealem:-) Klika je v tom, že normální člověk si ani není schopen představit psychopatii elit.

        1. @ Venca

          Přesně. Až na tu drobnou chybku, že to není klika, ale trudný osud :-).

        2. @ Venca P.
          Pokud by si začali ukusovat území, tak k válce dojde. „K čemu by byl svět bez Ruska?“ je skutečný postoj Rusů, už ho prokázali opakovaně. Číňané ale do války nemusí – ty suroviny mají za hubičku, když jsme jim je nacpali, plus 140M trh pro své zboží, kde nahradili nás. Současná situace je pro ně výhodná.
          Pokud by teoreticky Rusko padlo a Západ kontroloval jeho prostor (nejspíš prostřednictvím nějakých závislých států), Čína by se ocitla v zoufalé vojenské situaci v okamžiku, kdy konfrontace s USA je stále blíž. Už takhle mají US základny podél celého pobřeží, pak by je měli i po severní hranici a kousek od Pekingu (Primorje).
          Číňané se s Rusy navzájem příliš nemilují, ale partnerství jim bylo vnuceno, nelze jim jinak.

          1. Na druhou stranu aspon to otevrene rikaji, ze jde o vojenskou, hospodarskou a kulturni spolupraci. Nehraji si ani na EU, ani na bratrskou spolupraci USA-DE.

            Zapadu chybi i tento elementarni comming out – priznat si, ze jde predevsim o prachy.

            1. Takzvaný cuming in?

            2. Kdyby Rusko začalo tvrdě preferovat prachy, tak by to asi nebylo Rusko. A zřejmě by předhonili brzy Čínu.

              Řekl bych, že ty země mají své hodnoty – zejména vlastenectví.

              Pak by také řekl, že pochopili ekonomii správně – že to není jen maximalizace zisku, ale prostě nejlepší hospodaření země po všech stránkách.

              Západ si všechny pojmy a hodnoty pokřivil, včetně ekonomických.

              1. Pro Rusy je vlastenectvi vetsi motivace, nez prachy.

                1. Sysop: To je dost pravděpodobné a domnívám se, že důvod k tomu je, že si více než jiní spojují vlastenectví s přežitím, když k nim z různých stran a opakovaně doléhá: „Dobrý Rus, mrtvý Rus.“

                  1. Rusové mají smůlu, že Anglosasům zabírají zemi plnou surovin.

                    Anglosasové rádi znárodňují mnoha různými způsoby.

                    1. To taky, ale pak je tam ta rovina, že je Západ nepovažuje tak úplně za lidi. Ne furt a ne každej, ale čas od času to vybublá.

                    2. Tak je jasný, že rusák není člověk, je to možná lidoop. Je to jasný, stačí si přečísta mainkampf, sorry mainstream. Rusák je blbej a hnusnej, krade čipy z praček, nemá splacovací hajzl a má spoustu surovin, co si fakt nezaslouží a MUSÍ se s nima podělit z Tudorovic rodinou:)

                    3. To ano. Ale Západ nepovažuje za lidi ani Čechy nebo Slováky. Čas od času to vybublá. Což si Češi a Slováci stále ne a ne uvědomit.

                      Ani po všech těch Mnichovských zradách, po těch všech šikanách od EU. Ani po Konečných řešením české otázky. Atd.

                    4. To je vubec takova zajimava vec, jaxe nam to preleva. Pred sto lety liqidoval vlastni lidi Stalin, ted to dela FonLejno. Tehdy byl zapad mladou, ale celkem rozumnou demokracii. Ted se to same buduje v Rusku, vcetne pozitiv i negativ.

                    5. Pred sto lety liqidoval vlastni lidi Stalin

                      …on tomu ještě někdo věří…

                      A ty zločiny mladého západu byly taky rozumné, demokratické?

                    6. Sysop
                      U Stalina likvidace vlastních lidí nebyl účel, ale „lítání třísek“. Potřeboval potraviny, tak ždímal vesnici. Potřeboval železnice a doly, tak tam nahnal mukly… atd.
                      U Lejnový a spol. si myslím, že fakt nemaj rádi vlastní lidi, že je nepotřebujou kvůli něčemu, ale prostě chtěj uškodit. Aspoň u nás si příznivci Ojnyje dávaj pozor, aby neřekli o Češích dobrý slovo.

                    7. @Bahnak

                      Tak ja jeste porad verim, ze FonLejno ty prasarny nedela z nenavisti, ale pouze pro prachy. Koneckoncu, je to prece politicka.

                    8. Mnichovská zrada je mýtus. Mnichov byl nevyhnutelným důsledkem tehdejší evropské geopolitiky a tehdejší elity ČSR včetně Masaryka tomu šli hodně naproti. Masarykovské Československo nemělo dobré vztahy s žádným ze svých sousedů, docházelo k systematickému upírání práv německé menšiny. Za 20 let nebyla schopná vláda tento stav napravit. Pokud jde o moderní historii jsme periferií a nebo pošvihlíkovsku kolonií Evropy. Nevzali nás do party, aby na nás byli hodní, ale aby nás podojili a vymačkali z nás co se dá. Až z nás nic nepoteče, naženou nás na Rusa.

                    9. Venca: Chudáčci Němci! Všichni jim křivdili! Nechte už těch lží!

                      Západ byl stejný tehdy jako dnes. Hitler byl štědře zasypáván penězi židovských a západních bankéřů. Byl přímo podporován mnoho západními státy a nejen jimi. Byla to taková tehdejší proxy válka proti Rusku, ale také proti dalším státům na východní polovině Evropy.

                      Západ potřeboval Hitlerovi dát volnou cestu na Rusko. Tak mu daroval Československo, Polsko a Rakousko. Nic jiného v tom nebylo. Hloupí a nedovtipní, kdo v tom hledá nějakou „křivdu vůči německé menšině“.

                      Stalin následně nebyl úplně hlupák, a tak zhruba 50 % tohoto západního útoku eliminoval. Když britská diplomacie zařídila, že Hitler dostal Polsko do 14 dní, aniž by to Němce něco stále – pochopil Stalin, která bije. Celá polská admiralita už byla zdrhlá za kopečky, a Polsko už patřilo Hitlerovi. Stalin si rychle od východu došel do Polska a sesbíral zbraně v Polsku, aby nepadly do rukou Hitlera. To Západ tak nasralo, že dodnes to lživě nazývají „útokem SSSR na Polsko“.

                      Škoda, Venco, myslel jsem si, že umíte přemýšlet. Ale vy jste jen tupá ovce, která si někde něco přečte – a pak to papouškujete. To je to, co zvládne i magneťák.

                    10. Alan.Cox
                      Jak se říká člověku co v diskuzi uráží ostatní a není schopen porozumět psanému textu?
                      Není to pičus? :-)

                      Co jsem napsal: „Mnichov byl nevyhnutelným důsledkem tehdejší evropské geopolitiky“.
                      ČSR neměla dobré vztahy s jediným sousedem až na Rumunsko, se kterým byla hranice směšně krátká. No a faktem taky prostě je, že do roku 1938 nebyla tehdejší vládnoucí klika schopna ani s jednou zemí vztahy napravit. K útlaku menšin a nejen té německé, ale i dalších docházelo.

                    11. Takže Venco, jsi pičus, když tedy chceš.

                      Bez ohledu na geopolitiku je chování Britů, Francouzů, Neměců stejné ve všech dobách. Kohokoli kdyskoli zradí, když se to ukáže pro ně výhodné.

                      Je úplně jedno, s kým měla nebo neměla ČSR dobré vztahy. Nebo jak se chovala k menšině. Protože Západ zradí Čechy kdykoli, v minulosti, současnosti i budoucnosti. Západ je už takový.

                    12. Fantastické jak je schopen někdo sám sebe popřít v jedinné větě:)

                      „Bez ohledu na geopolitiku je chování Britů, Francouzů, Neměců stejné ve všech dobách. Kohokoli kdyskoli zradí, když se to ukáže pro ně výhodné.“

                      Kohokoliv zradit není bez ohledu, ale s ohledem na geopolitiku. Bylo to jasné a zřejmé už před 100 lety. Pokud s tím české elity nebyly schopné kalkulovat, tak byla asi chyba u nich. Kdyby měla ČSR dobré vztahy s Polskem a Maďarskem, nebyly by zřejmě snahy západu úspěšné. A propo tuším, že ještě v r. 1936 počítali nástupní plány armády s největším ohrožením ze strany Maďarska a Polska, nikoliv ze strany Říše.

                    13. 2 Venca P
                      Dobre vztahy s Madarskom mohla mat CSR iba vtedy, ak by sa vzdala Slovenska. Velke Uhorsko madari dodnes oplakavaju.

                    14. Ještě aby neoplakávali. Horní Uhry byly součástí Maďarska po tisíc let. Když někomu sebereš, co je takovou dobou jeho, je zřejmé, že bude nasraný:) Ale vykecat se dá ze všeho, když se chce. Zřejmě ovšem šlo na zlepšení vztahů zapracovat trochu více…

                    15. semancko 11.11.2025 v 23:23

                      No, ČR se Slovenska vzdala.

                    16. Beneš tak usilovně bojoval proti restauraci Rakouska-Uherska, že si při tom nějak nevšiml Hitlera. Byl to takový tehdejší Fiala – líbal řiť Západu a ošklíbal se nad sousedy.

                    17. Stalin si došel pouze pro to co patřilo SSSR a co Poláci okupovali – dnešní Ukrajina a Bělorusko.

            3. Sysop
              Jasně, oni nějakou federaci nepředstírají. BRICS je dost volný svazek, ostatně tam jsou Číňani s Indy.
              To bylo jen k tomu, že se nemusí milovat, stačí si být vědom nutnosti spolupracovat. BTW vidět prezidenty Číny a Indie v objetí (i s Vovkou) je sice asi trochu divadýlko, ale přece jen to je signál světu.
              Myslím, že pozdějc Indy poněkud nadzvedlo, jak se jim Doník pokoušel poroučet.

        3. Pár let systematické propagandy začalo už dávno, proto taky ta chorobná nenávist proti Rusku.
          Stejně jako se kdysi podařilo davy zfanatizovat proti židům, tak se v současnosti podařilo zfanatizovat davy proti Rusku.
          Účel světí prostředky, že.

          1. Židů se to také bude brzy týkat. Udělat ze Židů nedotknutelné, nekritizovatelné, jedině dobré. A ještě jim zavést na to trestný čin antisemitismu. To je poměrně jistá poukázka na pozdější šílenou nenávist vůči protekčním chráněncům.

            V USA jsem pochopil, že USA pracují na principu nenávisti. Je třeba vytvořit nepřátele a sadu nepřátel, a pak to začít těžit.

            V USA jsem pochopil, že nepřítelem je kdokoli kdo by se mohl prosadit vůči USA. Momentálně Rusko, Čína, Evropa. Nepřítelem jsou ovšem také běloši, heterosexuálové, apod.

            1. Jim Morrison měl názor, že násilí je americká tradice, občané jsou na něm závislí a zbožňují je.

              1. USA bez nepřítele nedokáží vůbec existovat. Zhroutila by se jim celá společnost a stát.

                Nedokázal jsem přesně vycítit jak americká společnost funguje v tomto duchu. Měl jsem pořád silný dojem jakoby někdo to USA řídil, a většina občanů s tím neměla nic společného. Někdo musí vyhlašovat, kdo je teď nepřítel. Kromě obecných amerických nepřátel typu komunisté, Rusové se to tak nějak trochu měnilo. Momentálně je nepřítel Čína, Evropa, běloši, heterosexuálové, muži. Ono se to také dost mění podle státu a společenské vrstvy.

                Zatímco v Rusku je nepřítel daný vlastenectvím, v USA se mi zdálo, že nepřítel je daný hodnotou zisk v dolarech pokud bude použit jako nepřítel.

                1. Tak on starý Řím taky nemohl existovat bez nepřátel.
                  To heslo „Chceš-li mír, připravuj válku“ je obrovské pokrytectví, protože Řím nikdy mír nechtěl. Neustále vedl války za účelem rozšiřování území, tedy až na posledních cca 200 let, kdy říše už šlapala vodu a začala se na okrajích drobit (např. pronikání Germánů dovnitř Limes Romanum nebo do Británie).
                  USA jsou obdobným hegemonem, jako Řím.

                  1. Řím mír chtěl. I když zemřít v boji bylo hrdinství, nepochybně by zvládl změnu konceptu a určitě by přijal nové země do impéria bez boje. Pax Romana byla snad do značné míry podobná strategie jako současný volný trh. Sama o sobě je strategie volného trhu válcovací pro periferii. Vede ke koncentraci bohatství v centru moci. To je jejím smyslem. Je ovšem otázkou zda je lepší bojovat s ohromným impériem a nebo raději přijmout roli kolonie a nebo periferie. Kolaps Říma byl nevyhnutelný, jako kolaps každé jiné říše. Rozpad přichází nevyhnutelně z jeho centra nikoliv od Vandalů.

                    1. Kolaps velkych risi probihal, mimo jine, i proto, ze komunikace nebyla moc rychla, rozhodnuti trvaly dlouho, atd. Minimalne tato vec dnes pomoci AI, Internetu a dalsich komunikacnich technologii odpada. Takze nam zustava ekonomicka stranka veci a narodnostni tlaky. EU chce ekonomiku komplet ovladnout tak, aby mela Brusel vlastni danove prijmy (coz doposud nemela) a tim padem byla mimo ekonomicke peklo zdroju a stran narodnosti je snaha to promichat a narodnostni znaky odstranit.

                    2. Vůdcové starých imperií s relativně pomalým šířením zpráv počítali. Občas jsou pomalu šířící zprávy výhodou. Když se zprávy šíří příliš rychle, může to vést k tomu, že systém při pokusech o řízení rozkmitáš:) EU je defacto projektem globálního kapitálu. Je zde jen nějaká ideologická rouška pro lůzu, ale realita je sežrat co se dá. Vývoj je nevyhnutelný, je nezávislý na volených loutkách. Tlaky v pozadí jsou jasné a vždy tady byly a budou. EU nutně aspiruje k diktatuře. Kapitalismus se vyčerpal, přichází neofeudalismus.

                    3. Řím padl především kvůli neúnosnému růstu byrokracie a přerozdělování, což nevyhnutelně implikovalo daňovou zátěž, která vedla k ožebračení produktivních vrstev. Vláda se to pokoušela řešit inflačními penězi, což situaci jen zhoršilo, takže lidi nakonec barbary vítali jako osvoboditele od ekonomického útlaku.
                      Pokud by měli činovníci EU alespoň elementární vzdělání, mohlo by to být varování.

                    4. Řím a přerozdělování? Ano máš pravdu, ale to prerozdělování nebylo od bohatých směrem k chudším, ale naopak. Elity byly stále nenažranější a nechtěly se podělit s lůzou. Nebyl to zlý stát, kdo ožebračil produktivní vrstvu, ale bohatá vládnoucí vrstva, která použila stát jako prostředek k přesunu bohatství směrem k sobě. To samé probíhá i dnes. Každý příčetný člověk dnes ví, že současný systém (mýtus neustálého růstu) je neudržitelný. Podstatné je tu kárku tlačit co to půjde, než nám sletí ze srázu. Trend je nastaven, je neodvratný. Kolaps je zakódován v současném západním systému konzumem hnaného kapitalismu. Lavinu rukama nezastavíš. V době kolapsu Říma také řada moudrých mužů psala o jeho úpadku, ale zastavit to nešlo… Tedy není to o vzdělání, moudrosti či hlouposti podružných elit někde v Bruselu, je to o emergentní nevyhnutelnosti kolapsu systému. Ten už probíhá, jaký bude a co přijde po něm těžko říct…

                    5. Přerozdělování bylo všeobecné, tenkrát to byly bezplatné příděly obilí. V podstatě analogie dnešních sociálních dávek. Plus neustále rostoucí náklady na armádu (nebo spíš na uplácení armády).

                    6. to Foundryman
                      No jasně, ale sociální dávky / obilí (a pivo?) byly nezbytné až právě kvůli tomu, že byly elity nenažrané. Kdyby nepustili ani to nejnutněší, zřejmě by kolaps nastal ještě dříve.
                      Každý kdo žil v centru Říma a něco znamenal, musel mít nějakou tu broušenou mramorovou vanu, že? A to znamenalo nějaký luxus…

      2. Lidi… Cinani a lidi…

        Cinani budou mit behem par mesicu vagon nejruznejsich hejblatek, ktery litaji, plavou, behaji jako pes a umi nosit granaty, strilet a tak. Lidi budou jen docistovat. A i tech maj Cinani habakuk.

        1. Vy toho naděláte. Prostě se zavede strategie, že každý Čech musí zlikvidovat 2000 Číňanů – a máme vítězství v kapse.

        2. Sysop 9.11.2025 v 14:43
          Otázka je, kdepak ty hejlbátka Čína nasadí? Neprve možná Taiwan a pak co? Nemyslím si, že by Čína chtěla bojovat v Evropě nebo v Americe (spíše v Jižní) a ani v Africe, na to mě připadá moc uzavřená, takže jako logický cíl pro hejblátka mě napadá Sibiř. Takže je možné, že v budoucnu rozpad Ruska nezpůsobí USA, ale spíše Čína. Pokud by se Rusko „rozpadlo“ na více států, tak by tím Čína získala nejvíc, protože se jí otevře cesta k získání území na Sibiři, zejména pokud by „zařídla“, že ty nástupnické státy na Sibiři v jejím sousedství nebudou mít jaderné zbraně.

          1. Tak ona to muze klidne i pouzit jako zbozi a podporit ‚spravnou‘ stranu.

            1. Čína, USA, EU a nebo Rusko… Má ve světě globální ekonomiky nějaký smysl uvažovat ve jménu národních států? A propo národní stát je koncept konce 19. století. Před tím nic takového neexistovalo. Národ je manipulace a ideologie. Rozděluje svět na my a oni v zájmu lokálních elit, které jsou často zcela jiného původu než národ samotný. Národ je skupina lidí sdílející společnou a mylnou představu o svém původu a nepřátelích.
              Položme si otázku, kdo jsou dnes ty elity, které hrají světovou hru prostřednictím států. Nesledujeme ani tak vzestup Číny, jako elit ukrytých v ní a za ní, které se snaží získat moc oproti dosavadním mocenským západním hegemonům. Je to hra komplexnější než 3D šachy. V lepším případě budeme jen diváky…

              1. To je nějaká snaha typu:

                – Neexistuje žádný muž či žena, každý je pohlaví jakým se cítí?

                – Neexistuje žádný národní stát, to je přežitek?

                Halda vykořeněných atomizovaných jedinců s depresemi a úchylkami, kteří nikam nepatří a nic nevlastní = nejlepší a nejsilnější obrana proti nepříteli.

                1. Ne, žena a nebo muž má jasné biologické definice. Definuj národ a narazíš na problém. Stejný jazyk, místo života, stejná kultura? Chytřejší lidi než já a nebo ty již národ definovali: „Národ je skupina lidí sdílející společnou mylnou iluzi o společném původu a nepřátelích“. Koncept národa je relativně nový. Středověká Evropa vypadala úplně jinak než si většina lidí představuje. Jak se mluvilo ve středověké Praze? Kolik jazyků uměl běžný úředník a nebo vojenský důstojník v Rakousku – Uhersku? Jak to bylo s tím praotcem Čechem? Kdo byli národní elity ve středověké Evropě? Jakou řečí a jaké národnosti byly elity na Slovensku po celý středověk? Takže pozor na ten národ a nebo spíš pozor na ty otázky.

                  1. Označovat nenávistné idioty za „chytřejší lidi, kteří něco definovali“ – to je typická taktika neomarxistů nebo progresivních lepšolidí.

                    Tito nenávistní idioti vždycky – pod debilitou svých vlastních definic – pochopí, že Rusko je, jako každý národ, na hliněných nohou kvůli té iluzi. A pokaždé jim Rusko coby národ nakope prdel.

                    Mimochodem, věděl jsi, že auto je skupina součástek sdílející společnou mylnou iluzi, že pracují spolu?

                    1. Definuj národ a pak můžeme pokračovat v diskuzi na toto téma.

                    2. Vence P. 10.11.2025 v 9:58

                      Dobré, ale Urzovo definuj „pokud“ je nepřekonatelné.

                    3. Národ je pojem ze starověku. To jen pro připomínku jednoho lháře, který se tu pokoušel manipulačně podsunout, že národ je termín z roku 1848. Dokonce i etymologicky je to slovo jednoduché. Slyšíš jasně slovo „rod“. Národ znamená „narozeni spolu“.

                      Tedy jinak řečeno národ je skupina lidí, kteří se spolu cítí „jako by byli spolu spojeni / narozeni“.

                      Pak přicházejí filozofové – nemyslitelé, kteří ke každému pocitu dodají „mylný pocit“. To třeba má jeden filozof mylný pocit, že má mozek nebo myšlení.

                      Problém pro pitomé filozofy je ten, že ty pocity mají extrémní sílu. Jak se teď Západ opakovaně přesvědčuje v Rusku.

                      Doporučuji vám mylnost těch pocitů vyzkoušet na vlastní kůži. Vyberte si nějakého pořádného chlapa, který má „mylný pocit“, že mu jeho Evička patří i po sexuální stránce. A zkuste se k Evičce chovat, jako kdyby tomu tak nebylo. Dostanete od toho chlapa dokonalé poučení, které nikdy nezapomenete, jak je to s těmi „mylnými pocity sounáležitosti“. Lepší lekci dostat nemůžete.

                      Nebo pro vás, Venco

                    4. to Alan.Cox
                      Proč je třeba bavit se o definicích? No právě proto, že význam slov se mění. „Národ“ má od 19. století zásadně jiný význam, než měl ve středověku…

                      Moderní termín národa posloužil jako prostředek manipulace s lůzou. Jen tento termín umožnil rozbít feudální Rakousko – Uhersko a sjednotit Německo. Jen tento termín umožnil geopolitický vývoj Evropy 20. století. Dříve se nebojovalo zadarmo za národ v dnešním významu, dříve se bojovalo za krále a za žold! Proč čeští stavové projeli bitvu na Bílé hoře? No protože (kromě jiného) nezaplatili vojákům žold. Díky inovativnímu konceptu národa a národních států, můžeš povinně a opravdu masově nahnat lidi do armády a to celé prakticky zadarmo. Je to přece jejich občanská povinnost. Možná si lidé dříve více uvědomovali, že ve válce nebojují za sebe, ale za zájmy elit. To se s iluzí národních států a nacionalismu vytratilo. My a oni. My potřebujeme životní prostor (chceme šířit demokracii, bránit naše hodnoty, atd.)a jdem tedy pro tuto ideu do války. Od doby úpadku kmenových společenství lůze uniká, že my a oni není dělení skutečné dle konceptu nacionalismu, ale dle konceptu vertikality moci. My lůza a oni naši vůdcové. To jsou ti hlavní nepřátelé.

                      Tak si říkám, jak s definicí národa a vývojem jeho vnímání v průběhu staletí souvisí nějaká Evička po sexuální stránce? Něco mi uniká?

                      PS: Jednu Evičku jsem znal a po sexuální stránce byla dobrá i ta trojka s ní a s jejím manželem:-)

                  2. No ja teda nevim, ale ja jsem Moravak, vzdycky budu a Moravaka v debate poznam. Mame nejake spolecne znaky, ktere z nas Moravaky delaji. Nepotrebuju fizolofa, aby mi to definoval.

                    1. Sysop: Naopak! Filozof je potřeba ze strany Vency aby ti vysvětlil, že nejsi Moravák a nikdy jsi nebyl Moravák!

                      Ideologové převlečení za filozofy nebo vědce jsou vždy potřeba, aby lidem přemazali mozky!

                    2. Kdo se necha, jeho problem. Ja jsem v tomto spatne medium, nenecham si vtlouct ideologie, se kterymi nesouhlasim, nedodrzuju pravidla, ktera se mi prici a nefunguje na me reklama.

                    3. Velmi dobré médium pro progresivní filozofy a vědce jsou děti a mládež. Tam je to mířeno.

                      U dospělých to zase velmi dobře funguje na ženy. Tam je to také mířeno.

                      Proto také Rusové vlasti říkají otčina. Vědí velice dobře, kdo ji brání a kdo ji určuje.

                    4. Tak ale to platilo vzdycky, ze rodice nesmeji srat na sve deti a nechat je vychovavat ulici/televizi/internetem/vladou.

                      Btw, Nemci vlast nazyvaji otcina taktez. Heimat je sice vseobecne spravne (a je pry vice citove zabarvene), ale vlastenecti Nemci spis rikaji Vaterland.

                    5. Sysop 10.11.2025 v 8:32
                      „Nemci vlast nazyvaji otcina taktez. Heimat je sice vseobecne spravne (a je pry vice citove zabarvene), ale vlastenecti Nemci spis rikaji Vaterland.“

                      Takže „Vaterland“ je „otčina“ a „Heimat“ je nejspíš „domovina“…
                      Ale jestlipak mají ti Dojčové (Germáni, Teutoni, Alemáni atd.) opravdu nějaký ekvivalentní* pojem pro „vlast“…

                      * Já mám totiž hodně rád kalky, ale nejsem mocen němčiny natolik, abych si je troufl tvořit v protisměru…

                    6. A kdo jsou Rusové? Kde se vzali? Nepřišli oni náhodou v tom 9. století ze Skandinávie a nešlo náhodou o východní vikingy? Byly to dobyvatelé, co kolonizovali ohromnou zemi, ovládli obyvatelstvo, rozdrtili Chazarskou říši a teprve v pol. 11. století si poslovanštili jména. Je to jeden národ? Jeden chytrý Rus, co žil za Uralem a točil i dokumenty o Rusku po listopadu s ČT mi u piva povídal, že jsou vlastně bílí indiáni. Aby to celé fungovalo a národy se nemydlili mezi sebou, musíš je něčím spojit. Ideou národa, vlasti, náboženství….

                    7. Vencovi bych doporučoval, aby se nepokoušel o dějepis. Už jsi jednou tvrdil pitomost o národech až po roce 1848. Chceš si utrhnout druhou ostudu s pitomostí ohledně Vikingů?

                    8. Jo jsi Moravák? Fajn a od kdy? Kde se Moraváci vzali? Kde a kdy vznikl Moravský jazyk? Prosimtebe jaké má společné rysy brňák za 1. republiky mluvící hantecem a Moravák z Těšínska mluvícé ponašimu? Mávali Moraváci a nebo Češi národním praporem za Karla IV a nebo nějaká národnost nehrála roli a všichni ve městě mluvili německy, zvláště v tom Brně nebo Znojmě? No a dneska jaký má společný národnostní znak holka z Hané co má kozy jako vozy s nějakou holkou s jedničkama z Valašska? A jsou Valaši Moraváci? I když přišli před třema staletíma z Rumunska? Jo a co moderní Ostraváci? Nepřitáhli tam náhodou chudáci bez pole z Čech, SLezka, Slovenska, Polska, aby kopali díry do země? Co velmi oblíbené znásilňování třeba za 30. leté války? Kolik je tady vlastně těch potomků švéďáků a jiných národností? jak to bylo s tím praotcem Čechem? Vážně můžeme věřit pohádce, že sem přitáhnul někdo s celým národem a jen tak zabral „neosídlenou“ zemi, která „mlékem a strdím oplývá“? A bratři Moraváci přišli hned za ním? Na wiki se i píše, že mezi Moravany patřili i brněnští Němci a nebo i pár vesnic Chorvatů z jižní Moravy:) Tak mi prosím vysvětli, co je to ten národ?

                    9. Venca 10.11.2025 v 10:11

                      Obyvatel Těšínska by prohlásil leda psiakrewna Morava. Slyšel jsem to na vlastní uši ještě v devadesátých letech.

              2. Venca P. 9.11.2025 v 17:21

                Cituji:„A propo národní stát je koncept konce 19. století. Před tím nic takového neexistovalo.“ Spletl jste se jen o pár desítek století, ale jinak dobrý, jen tak dál.

                1. Doporučuji si doplnit vzdělání. V Evropě je klíčový revoluční rok 1848. Středověk si opravdu na národ nehrál. Feudálům bylo jedno jestli má poddané němce či čechy. Nacionalismus byl klíčový pro rozpad Rakousko – Uherska a byl naopak klíčový pro sjednocení Německa. Cui bono? Do té doby se národ moc neřešil. Jak se mluvilo v zemích Koruny české? Ha? Vlastenectví a nebo nacionalismus je relativně moderní vírou. Věříme, že jsme češi, protože praotec Čech byl čech. No jo, ale on přece přišel na ten kopec Říp řka: „Tato země mlékem a strdím oplývá“ tzn., přišel do prosperující kulturní krajiny, kterou obsadil. Takže pánové, s velkou pravděpodobností češi byli jen ti hrdlořezové, co přitáhli odněkud ze stepí, vaši předci, které ovládli byli jen nějací keltští a nebo germánští chudáci, vaše prabáby oprcali ti přivandrovalí hrdlořezové v rámci práva první noci a díky tomu máte i ty české geny v krvi..

                  1. Napsat takovou kokotinu, že středověk si na národy nehrál, to se nedá ani komentovat.

                    Proto třeba Univerzita Karlova už od svého založení rozdělovala studenty do národů. Což bylo později třeba klíčové i pro husitské, spíše předhusitské období.

                    Židé coby národ se nějak definovali již velmi dávno.

                    1. V době založení Karlovy univerzity byly opravdu studenti rozděleni do národů, jenže… Český národ zahrnoval obyvatele Čech a Moravy bez ohledu na to, zda hovoří česky a nebo německy:) Takže co je to ten národ? Co byl ten národ za Karla IV a co je dnes? Polský národ zahrnoval Poláky i Rusy. Saský zahrnoval i Švédy a Dány. Takže je nebo není jazyk pro národ podstatný? Zkusil jsi nějakému Bavorákovi vysvětlit, že je příslušníkem stejného národa jako Sas? :)

                    2. Národ byl plus mínus to samé od středověku co je dnes. Napsal jsem ti tu už 2 x co je národ. Včetně pokusu pro tebe, který by ti měl ujasnit mylné pocity.

                      Prostě jsi se rozhodl ohlupovat sám sebe. Nasadit tunelové vidění a popírání reality.

                      Já nemůžu Bavorákovi nic vysvětlovat, protože ta nevzdělaná mrcha neumí česky!

                  2. S tim ja nemam absolutne problem, ostatne ja mam nemeckou krev hned z vice stran. A?

                    Nepotrebuju historicke dukazy 2000 let stare k tomu, abych vedel, kdo jsem a kam patrim. Kdyby dostatecne velka skupina lidi treba v Jihlave vyhlasila Jihlavsky narod, tak by byla dostatecne pocetna a skutecne mela nejake spolecne kulturni a jazykove znaky, nebyl by duvod ji to zpochybnovat.

                    Ja osobne taky rikam, ze jestli se Ukrajinci citi byt Ukrajinci, tak jsou pro mne Ukrajinci a fakt nezkoumam, jestli nemluvi rusky, nevypadaji jak Turci a neveri v Islam. To necht si resi mezi sebou.

                    1. Pokud si to Ukrajinci budou řešit jen mezi sebou, nemám problém.

                      Bohužel Ukrajinci to většinou řeší způsoby, že nic jiného než nadřazená kyjevská rasa nemá existovat. Kdykoli dostanou příležitost nějaký národ či etnikum vyvraždit či genocidovat – nikdy příležitost nenechají ležet ladem.

                      Ještě si vzpomínám na ukrjainskou mafii, kterou z posledních sil zlikvidovali poliši 90. let – zřejmě ještě zvyklí na dobu před 1989, kdy se snažili aby služby fungovaly.

                      Dnes už je tu budeme mít zase.

                    2. To ovsem neni vysada Ukru. Taky jsem v Cesku meli/mame mafie z jinych a to nejen postsovetskych republik. Ostatne, az nam do ceske kotlinky jednou s cinskym kapitalem prijde i cinska mafie, budeme na tu ukrajinskou jeste nostalgicky vzpominat.

                      Obecne jsou Asiati vykonni, pokud jde o jednoducha konecna reseni. Tim, ze jednotlivec nema zadnou hodnotu, lze ho snadno a rychle bez vycitek zliqidovat. Jinak v nicem jinem ta jejich mafie lepsi, nez treba chorvatska, nebo italska, neni.

                  3. Venca P. 9.11.2025 v 21:50

                    Děkuji za doporučení.
                    Mám rád doporučovatele doplnění vzdělání.
                    Projevuje se to tak, že se chráním je v doplňování vzdělání vyrušovat.

              3. @ Venca

                Buď jsi to přehnal s houbičkama, nebo tě probudili z hibernace po dlouhé cestě z Marsu. Třetí možnost není.

                1. Letos jsem na houbičky ještě nenarazil, kde prosím rostou?. Mars bych bral s tou možností návratu, ale taky jsem tam ještě nebyl. Proroci se vždy lůze jevili jako magoři:-)

                  1. @ Venca

                    Lůza zdraví Caesara, Ave!

              4. Venca P.:“Před tím nic takového neexistovalo.“
                Ale existovalo. Žalář národů.

                1. Jo fakt? A možná je to ta naše malá česká propaganda… Jak to bylo ve skutečnosti s těmi právy „národů“ v Rakousko-Uhersku? Pokud někdo podal nějakou věc na úřad, úředník měl povinnost mu odpovědět v jazyce podání. Důstojníci a poddůstojníci v armádě museli prakticky ovládat všechny jazyky království. „Žalář národů“ je konceptem, který vzniká až s vlnou nacionalismu 19. století. Podívejme se na to jinak. V čím zájmu bylo rozbití nadnárodních feudálních struktur 19. století? Čím byly nahrazeny? Zvláště zajímavé je to právě v případu Rakousko – Uherska. Neexistoval vlastně jednotný svobodný trh v tomto soustání? Jak to bylo s tou demokracií a „žalářem ná rodů“ po vzniku svobodného a demokratického masarykovského Československa. Jak na tom byly nově vzniklé menšiny na našem území po tomto historickém zlomu? Lze se dočíst, že jednoznačně hůře, než češi za Rakousko – Uherska. Byli jsme nebohá oběť a nebo padouši?

        3. Pax Romana a nebo Pax Americana úpně nechápeme. Obávám se, že impérium za cenu „malého“ násilí zmenšuje celkovou sumu násilí díky výpalnému, které je centru moci zasíláno. V centru se koncentruje kromě moci a bohatství také technologické know-how. Temný středověk, i když nebyl ve skutečnosti tak temný ani po jednom tisíciletí nebyl schopen dosáhnout technologické úrovně Římské říše. Dnes jsme v jiné situaci, po Pax Americana zřejmě přijde Pax BRICS či China, které technologickou úroveň podrží a nebo zvýší. Nepřátelé jsou nezbytní pro jakýkoliv Pax…

          1. Venca P.: Lze na to nahlížet i v jiném kontextu https://svobodnatelevize.info/videos/rdh-072-mgr-jan-kozak-vliv-nabozenstvi-na-politiku.html. Je to dlouhé, ale je v tom pár dobrých postřehů.

          2. Co člověk všechno nevymyslí, aby mohl popřít pojen národ!

            Když fakta nepodporují ideologii, tím hůře pro fakta!

            1. Přestaň blábolit a napiš definici pojmu „národ“.

              1. Národ je pojem ze starověku. To jen pro připomínku jednoho lháře, který se tu pokoušel manipulačně podsunout, že národ je termín z roku 1848. Dokonce i etymologicky je to slovo jednoduché. Slyšíš jasně slovo „rod“. Národ znamená „narozeni spolu“.

                Tedy jinak řečeno národ je skupina lidí, kteří se spolu cítí „jako by byli spolu spojeni / narozeni“.

                Pak přicházejí filozofové – nemyslitelé, kteří ke každému pocitu dodají „mylný pocit“. To třeba má jeden filozof mylný pocit, že má mozek nebo myšlení.

                Problém pro pitomé filozofy je ten, že ty pocity mají extrémní sílu. Jak se teď Západ opakovaně přesvědčuje v Rusku.

                Doporučuji vám mylnost těch pocitů vyzkoušet na vlastní kůži. Vyberte si nějakého pořádného chlapa, který má „mylný pocit“, že mu jeho Evička patří i po sexuální stránce. A zkuste se k Evičce chovat, jako kdyby tomu tak nebylo. Dostanete od toho chlapa dokonalé poučení, které nikdy nezapomenete, jak je to s těmi „mylnými pocity sounáležitosti“. Lepší lekci dostat nemůžete.

                1. to Alan.Cox
                  motto: Když jsem blbej, tak se zeptám.

                  Boha jeho! Použij knihovnu, google, nebo umělou inteligenci, a nech si vysvětlit, že termínem národ bylo označováno ve starověku něco jiného než ve středověku a nebo od 19.století!

                  Ve středověko národ (natio) bylo společenství elity (šlechty, učenců) sdílející stejný původ, zvyklosti a především stejné právo. Lůza nikoho nezajímala. Univerzitní národy byly děleny čistě geograficky. S příchodem nacionalismu se národ stal základním politickým subjektem – společenství všech lidí na určitém území, kteří sdílejí společnou historii, kulturu, jazyk a vůli žít spolu v suverénním státě.

                  např.: https://cs.wikipedia.org/wiki/Univerzitn%C3%AD_n%C3%A1rody

                  Jazyk se vyvíjí!

  2. Jak o nás Smart TV sbírají informace
    https://youtu.be/88AgeBlWOF4

Napsat komentář

D-FENS © 2025