Fakt by mě zajímalo, co se to tu děje. Tohle je tak úchylný, že se to snad musí dojebat jednou samo. Tyhle green homo corona multiculti píčoviny prostě nemůžou bejt dlouhodobě udržitelný. Jsme v cirkusu nebo v koncentráku? Nebo snad v koncentračním cirkusu? Co bude dál? Jak se má člověk na něco připravit, když ani netuší na co? Zatím žádná teorie o tom, co se to děje a co bude dál, nedává úplně stoprocentní smysl.
ten v tej pláštěnce mi připomněl dětská léta, kdy jsme bojovali se zlými kapitalisty a při braném cvičení běhali v plynových maskách, v pláštěnce s igelitovejma pytlikama na rukách a nohách.
Stačilo pouhých 50 let a už zase bojujeme tentokrát pro změnu s „čínským“ virem.
ygorek
Franta Jouda 8.12.2021 v 10:13
Zajímavé. To o těch pytlících a pláštěnkách jsem mnohokrát slyšel, dokonce to nějaký folkař zhudebnil (…držíme se/za pytlíky…), ale na nic podobného se nepamatuji. Je pravda, že školní docházku jsem započal až v šedesátých letech.
Na měření hlav a přezkušování gázmasek na prvním a druhém stupni ZDŠ si vzpomínám.
Nomad
Jestli to nebude tím, že provozovat to s papírovými sáčky by nejspíš nemělo ten kýžený efekt. Ovšem je možné, že mám o dostupnosti igelitových pytlíků s šedesátkách zkreslenou představu.
ygorek
Nomad 8.12.2021 v 11:02
Pravda, igelitové pytlíky a plastové obaly vůbec se tehdy běžně nepoužívaly, mléko a jogurty do škol byly ve skle.
Z šedesátých a sedmdesátých let si pamatuji lahve na nápoje z měkčeného PVC a specifickou chuť čaje po půldenní maceraci.
Hezké. Jsem rád, že se tohle v našem kraji neprovozovalo. Nošení „zraněného“, obvazování, překonání potoka po laně atd., to ano.
corona
ygorek:
Samozřejmě, že v 70. a 80. tohle bylo.
Pláštěnka, dva větší igelity na nohy a dva menší na ruce, přetažené gumičkama. Šlo o ochranu proti chemickému postřiku. Plynové masky se fasovaly ze školního skladu CO, měření pomocí kleští prováděli učitelé a psali ke jmenným seznamům. Masky jsem po vyfasování zkoušeli, měly filtr na hadici.
Pochod byl cca 2 – 4 km daleko a po zhruba hodinovém pobytu na místě zpět.
To vše 2x ročně – zpravidla v prosinci a v červnu.
Po vraždě Šmída to včetně branné výchovy havlisté zrušili (místo aby zrušili pouze ideologickou část + ON).
Chytrý tah to vůbec nebyl – v současné době je naopak potřeba přidat hodinu TV, zavést opět BV a naopak potlačit např. literaturu, dějepis, možná zeměpis a nejspíš bych našel i něco dalšího…
.
Nomad
Souhlasím s jedinou částí – branná výchova jako jediný předmět, kde se děti můžou naučit zacházet s mapou, pohybovat v terénu a poskytnout základní první pomoc by smysl měla.
corona
Nomad:
Smysl má i ten pochod a činnost s ochrannými prostředky nebo obrannými akcemi, ač ti to nedochází. Pochopitelně to dnes nemusí vypadat stejně, jak tehdy.
A TV je v současné době zapotřebí – vždy to musí být na úkor něčeho, tak proč nepotlačit nějaké méně důležité předměty…
Nomad
Pochodovat v maskách a pytlikach je v dnešní době blbost, protože v případě konfliktu nejsou k dispozici ani ty ochranné prostředky, ani ty kryty a dekontaminacni stanice, kam bys měl dopochodovat. Až se tohle změní, můžeš řešit pochody v maskách.
corona
Nomad:
Tobě asi uniklo, že v těch maskách a pytlíkách se nepochodovalo bůhvíkam. Jen se provedlo navlečení na sebe a zase se vše sundalo, maska se dávala na xicht jen ve třídě a pak se uklidily do skladu. Pochod několik km se provedl bez ochranných pomůcek a jeho smyslem bylo připravit skupiny na případné podobné přesuny do terénu.
V současný době bych řešil krom přesunů taky orientaci a pohyb v terénu, ono se dost z toho může hodit i při různých mimořádkách.
shane
Hlavně není k dispozici ten hrozící konflikt, u kterého by to mělo smysl. V dnešní době už máme jiné hrozby a masové nasazení bojových chemických prostředků mezi ně nepatří.
Branná výchova skončila, protože skončila studená válka. Na současné asymetrické konflikty a teroristické hrozby je v zásadě k ničemu, alespoň tedy v té podobě jaká bývala. Tehdy to nebylo v podstatě nic jiného, než předvojenská příprava budoucích branců.
Jenže dneska už ani ty armády neptřebujou hromady špatně vycvičenýho kanónenfutru. Potřebujou moderní techniku a lidi, co ji budou obsluhovat. A pár praporů pěšáků s vysoce kvalitním výcvikem a dobrým vybavením.
Sysop
Je to tak. Dneska neni potreba nikoho ucit, jaxe laduje predovkovy delo. A hightech beznej zelenej mozek stejne nestaci. Na docistovani je pechota zatim porad potreba, ovsem jak bylo videt treba v Afgu, ze kteryho jsme hrdinne utekli, tak kolikrat ani sebevetsi technicka prevaha po 20 letech nemusi nikam vest.
shane
Pěchota je důležitá pořád. Jenže ji stačí mnohem míň. Respektive, ono by se pořád našlo využití pro pár armádních skupin. Jenže kdo je má financovat? Bez moderní techniky je jejich bojová hodnota mizivá a moderní technika je drahá jako svině. Takže než mít divizi bigošů ZVS se samopalama na čtyřicet let starejch BVP tak je lepší zafinancovat špičkově vybavený profesionální výsadkový prapor.
Vem si porvní válku v Zálivu. Irácká armáda nebyla zas tak špatná. Takovej studenoválečnej průměr Varšavské smlouvy. Slušně vybavená, relativně moderní, početná, část profi, zbytek branci. Se zkušenostma z boje. Výsledek? Irácké letectvo si ani neškrtlo a pozemní boje trvaly dva dny.
Dachsmeister
@shane
no terén v Iráku byl příznivý
Nicméně jak se ukázalo o 12 let později, vyhrát bitvu není jako vyhrát válku anebo aspoň zvládnout okupaci a čestný odchod.
Drtivá většina mimo sallámovejch gard byla spíš na úrovni těch lepších bigošů, v pár případech taky zaúčinkovala propaganda (to jak se z těch konvojů rozutekli než vůbec vrtulníky přiletěly, ty AAčka by jim poněkud zatopily, to ne, že ne – kdyby v nich někdo zůstal). A ta převaha US of A byla fakt drtivá, navíc satelity – se v poušti schovají jenom dyž se dobře zakopou, trochu v noci a dyž je nějaká písečná bouřa, jinak všechno vidijou jak na dlani. Proti tomu nemůžeš bojovat o 30 let starší technikou.
Nomad
„Hlavně není k dispozici ten hrozící konflikt, u kterého by to mělo smysl. V dnešní době už máme jiné hrozby a masové nasazení bojových chemických prostředků mezi ně nepatří.“
To možná platilo v těch zlořečenejch devadesátkách, dneska bych si na to nevsadil ani korunu.
shane
To platí furt. I když, pravda, přituhuje. Jenže o horkou válku globálního rozsahu nestojí nikdo z těch co by na to měli a z těch co by potenciálně chtěli na to zase nikdo nemá. Škodí to byznysu a výsledek je nejistý. A proti teroristickému plynovému útoku v metru (zdravíme Japonce)nebo proti špinavé bombě jsou masky a atombordely uložené ve skladu CO na prd.
RomanL
Dneska na pořádnou buzeraci NAPROSTO VŠECH stačí horší chřipka, nemusí se ani strašit chemickými bojovými látkami. Proti tomu bylo to jednodenní branné cvičení skutečná procházka. :-P
deacon
A kdo je to jako ma naucit? Prace s mapou znamena neznamy teren, aby deti nemohly podvadet, takze vejlet. A k tomu prihodime to, ze to ucitele musi umet. Kdyz si vzpomenu na historky vojaku z Vyskova… :D
shane
a když to nebudeš procvičovat, tak to stejně za tejden zapomeneš. A kdo se dneska u nás ještě orientuje podle papírový mapy? Já to sice umím, ale stejně už na vejletech používám mapy.cz.
corona
shane:
Ono jde o to, umět používat hlavu a taky si uvědomit, že ta mapa není nějakej pomalovanej nesmysl, třeba reklamní leták, ale že ji někdo vytvořil z důvodu nutné potřeby.
Mimochodem, papírová mapa je nenahraditelná, ač se mnohým nezdá…
shane
jenže tohle není práce s mapou a nepotřebuješ na to brannou výchovu. Co je to mapa, jak se s ní pracuje a co znamenaj ty značky jsme se učili v zemáku. Někdy na prvním stupni.
Nomad
A vzali vás v tom zemáku ven, abyste si ověřili, jak ty věci namalované v mapě vlastně vypadají ve skutečnosti? Učit se číst v mapě před tabulí je dobré maximálně tak na čárku splněného bodu v osnovách.
Samozřejmě pro praktické využití je nutné tu papírovou mapu hlavně nejdřív mít. Jenže spousta lidí nepochopí, proč by měli utrácet peníze za papír, když přeci mapy.cz řeší vše, co je pro dobrodružný výlet do Prokopského údolí potřeba, a navíc je to „zadarmo“.
shane
Tady se totiž míchaj dvě věci. jedna věc je čtení mapy a ta druhá je orientace v terénu. Číst mapu se naučí každej za pár hodin. Orientace v terénu je větší problém. Už jenom určit vlastní polohu někde v lese. Krom toho k tý mapě potřebuješ buzolu nebo kompas, protože samotnbá mapa ti je v nepřehledném terénu vcelku naprd. A orientace v terénu už není zas tak jednoduchá věc, musí se procvičovat a rozhodně to nebylo něco, co by se učilo na základce o branné výchově, pokud pominu, že nám ukázali buzolu a řekli jak se určuje azimut. Ostatně, naše soušky učitelky věděly o branné výchově celkem prd a fyzikář coby jedinej chlap mimo školníka byl na vojně někdy za Čepičky.
A co se týče principů – jo, je fajn, že si je člověk pamatuje, Ale to ještě nezanmená, že mu to v praxi stačí. Já si třeba už od dětství pamatuju princip jak se určujou světové strany podle hodinek. nastavíš hodinky podle slunce a v půlce úhlu mezi velkou a malou ručičkou je jih. V principu pohoda. V teorii jsem zjistil, že si sice dvacet let pamatuju princip, ale že jsem mezitím zapomněl takovou drobnost, jak že se ty hodinky k tomu slunci nastavují. (Malou ručičkou ke slunci). A bylo vymalováno.
corona
shane:
„… v půlce úhlu mezi velkou a malou ručičkou je jih. …“
– – –
Ale to víš, že NE…
:O))
shane
ale? A copak tam je?
shane
blbnu. mezi velkou a dvanáctkou. Tak ani ten princip si už nepamatuju :) Ale aspoň si pamatuju, že je tam jih.
corona
shane:
„..mezi velkou a dvanáctkou…“
– – –
ANO.
Bohužel sis princip nepamatoval. Velká rafička nemůže hrát roli v žádném případě.
A proč se úhel musí půlit…?
shane
malou. doprdele. Ale tady jsem se přepsal. předtím jsem to měl správně. No co, aspoň jsem ti udělal radost.
corona
shane:
Jenže to je právě v tom, že neznáš PRINCIP.
Proč se ten úhel půlí…?
Eště je potřeba udělat voprávku na letní čas, jinak bude ten jih vo 30 stupňů vedle.
corona
shane:
Tys nepochopil ten princip určení směru, že…?
:OD
shane
a vůbec nejvíc ohledně map mi daly Základy geodézie a kartografie na VŠ. To bylo opravdu zajímavý a na základce jsme se skoro nic z toho neučili. A v braňáků už vůbec.
Brundibar
Jenže na mapy.cz není zdaleko všechno.
shane
neni. ale pro turistický potřeby to bohatě stačí.
deacon
Ty principy nezapomenes, ono to zase az tak tezky neni.
Potrebujes to k tomu, ze
1) Ztratis GPS signal(to neni az tak tezky, ten signal je kurevsky slabej)
2) Vypne se GPS signal (staci blba porucha)
3) Vybije se ti bazmek s GPS
Jako on taky nikdo nerika, ze to mas mit jako primarni navigacni prostredek, ale ze mas znat zaklady prace s mapou – napr. jak ji zorientovat v neznamen terenu a co znamena ten debilni sever :D Jenze tohle naucit znamena to umet a pochybuju, ze to ucitele budou umet, kdyz tohle nezvladaji nekteri vojensti instrukturi.
Sysop
Nejen mapa, fura lidi se neumi orientovat ani podle blbyho slunce a motaji se v lese jak vitr v bedne.
shane
Ono chození v hustším lese mimo cesty je překvapivě poměrně problém. Jak nemáš pevnej orientační bod, tak máš tendenci motat se v kruhu. Každej strom vypadá stejně a jak se jim furt vyhejbáš, tak neudržíš přímej směr. Máš pocit že jdeš rovně a přitom jdeš do oblouku.
deacon
Kdyz jsem se to naucil ja, nauci se to kazdej :D Rozdil je jenom v tom, ze mi to trva par minut, zatimco lidem s orientacnim smyslem to trva vteriny a kolikrat nemusi ani tu mapu vytaovat :D :D
semancko
Ja este stale planujem lietanie podla papierovej mapy a aj ju obcas mam na kolene. Je pravda ze podla GPS je to ovela jednoduchsie ale ked sa ma dispecer opyta ci som preletel Tatransku Lomnicu a na obrazovke ju samozrejme nemam tak je ta mapa na kolene kurva rychlo otocena spravnym smerom a porovnavam co tam vidim nech nie som za debila.
corona
semancko:
Ano, to je jeden z případů, kdy je nenahraditelná.
Bez posouvání, zoomování – mrknu a vidím, se všemi detaily.
No a další případ by byla střelba, např. když bude nedostupná GPS orientace…
Jan Mrcasik
corona: a ukážeš mi jediný západní vojenský pilotovaný letoun, který se naviguje ke „střelbě“ podle GPS a přitom nemá INS?
jizlivec
Mně po přečtení slova „střelba“ vytanula na mysli artilerie…
corona
jizlivec:
Správně…
corona
Jan Mrcasik
9.12.2021 v 19:58
corona: a ukážeš mi jediný západní vojenský pilotovaný letoun, který se naviguje ke “střelbě” podle GPS a přitom nemá INS?
– – –
Tak to se omlouvám, vypadlo mi „nepřímá“…
:OD
(… ty konstruktére…)
Jan Mrcasik
corona: no toto! Co se stalo s „motorkářem“?
(A jak jsi přišel na konstruktéra?)
corona
Jan Mrcasik:
Ty „konstruktér“ seš. V debatách určitě.
Něco posbíráš a z toho zkonstruuješ cosi – třeba vezmeš trocha hoaxů, nějakej dohad, tuhle legendu a hele – tajemnej eroplán nemožnejch parametrů, kterej muší existovat, bo támhle psal cosi kdosi…
A toho „motorkáře“ ti nic neodpáře, to je způsob uvažování stylem „…vono to většinou lze…“ a s tím spojená machráž ti taky nechybí, ty „kontrařízení“…
:OD
shane
Ono je to takový nostalgický vzpmínánáí na mládí. V reálu to byl prostě hezkej podzimní vejlet zpestřenej stometrovou chůzí v masce a pláštěnce. Jinak to bylo úplně k hovnu. Stejně jako vojna. Nic užitečnýho pro život jsem se tam nenaučil. Nemám na ni špatný vzpomínky, ale bylo to k hovnu.
Panek
Můj soused dostal dvojku z chování, když se zeptal, proč tu šaškárnu podstupujeme, když ve skladu CO jsou sice masky pro každého, ale jsou tam filtry sotva pro učitelský sbor.
corona
Panek:
Asi se nějakej ámosák cejtil dotazem dotčen a nevydržel.
Nicmíň by se filtry objevily, jakmile dojde např. k vyššímu stupni ohrožení. Tehdy bylo odkud je vzít, dnes již nikoliv.
ygorek
corona 8.12.2021 v 11:18
Ze sedmdesátých let si nic takového nepamatuji, z osmdesátých také ne. V té dekádě chodila do školy dcera a já absolvoval ZVS a čtyři vojenská cvičení (t.zv. stmelovací, po dvou letech).
corona
ygorek:
„…Ze sedmdesátých let si nic takového nepamatuji, z osmdesátých také ne….“
– – –
Provádělo se, u nás i v širokým okolí, takže ti to nějak uniklo. A jak říkám – masky jen ve třídě, pak zpátky do skladu (kdo by všechno čistil, kdyby to ty bandy tahaly v terénu…).
Pytlíky na sebe jen ve spojovací chodbě, tělocvičně nebo venku před školou na trávě, pak opět sundat. Přesuny už samozřejmě bez pytlíků.
Nácvik stoličky pro přenos raněného byl.
Jednou bylo mizerné počasí s hustým deštěm, zůstali jsem ve třídě a učitel (těžce aktivní kitař i RC modelář) nám povídal o západních zbraních a mě nechal barevnýma křídama kreslit znaky eroplánů NATO na tabuli…
jizlivec
Občanská nauka by byla i dnes navýsost žádoucí…
Akorát trochu praktičtější: aby se děckám naznačilo něco o existenci alespoň pracovního, rodinného a trestního práva…
deacon
Obcanska nauka byla vzdy podpora rezimu, takze deti se nauci to hlavni, ze maji prava, ale jenom vocamcad pocamcad a ze je vhodne, aby je stat na techto pravech omezoval, pripadne je ubiral tam, kde je to (pro stat) vhodne. Viz vyvoj v automobilove sekci prestupku a vyuzivani „klicek“ (nebo jak to mrdky novinarsky pisi)
Sysop
No nevim, my jsme na ON strileli z malorazky, coz byl tehdy velkej zazitek. Ucitel to bral dost sportovne, spis nas ucil zdravovedu a jak prezit v lese, coz se nam hodilo na vandry. Politikou nas nesral, na to jsme meli curaka reditele v dejepise.
deacon
A my se ucili o tom, jak mas poslouchat fizly a ze demokraticke zrizeni je to nejlepsi mozne zrizeni na svete a v podstate to bylo totalne k hovnu jako priprava na zivot. Pokud teda neslo o pripravu servilniho obcana.
Navic je nutne si precist i nac reaguji.
Sysop
Jizlivec to asi myslel dobre, jen se to nesetkava s realitou. Jakmile je nekde slovo ‚obcan‘, tak je jasne, kam to sklouzne. Na druhou stranu ale by bylo fajn, kdyby se namisto nekterych picovin treba ucila financni gramotnost, znalosti zakladnich pravidel a tak. Nezavisle na politice, protoze ta se muze behem zivota jedince i dvakrat otocit o 180 °.
deacon
Teoreticky to zni hezky, ale treba u nas na skole v 9. tride ZS (a to jsme se do 7. tridy ucili podle planu na odchod v 8, takze posledni 2 roky velky lazo plazo) cca tretina tridy neovladala procenta. Proste jim to nedochazelo, at zkousela matikarka cokoliv. Ted se muzeme bavit o tom, ze to byli tupci, nebo ze matikarka byla spatna, ale realita je takova, ze kdyz ti devatak nechape procenta po VELMI dlouhem vysvetlovani, nema sanci se naucit byt financne gramotny.
Zduraznim, ze se tu bavime o vecech jako 10 %, 25 % a 33 %, ne nejakych silenych vypoctech a la slozeny urok 1,358 % :D
shane
Ono je taky potřeba vzít v potaz, že pokud žáka věc nezajímá, tak se ji prostě nenaučí.
deacon
Ostatne realita je, ze vetsina tech spolecnosti – ne-li vsechny – tem klientum ukazuji, kolik zaplati celkem, kolik preplati, kolik je kazda splatka a vysvetluji to velmi pomalu a opatrne, aby ti lidi fakt vedeli, do ceho jdou. Jenze oni vidi novou velkou televizi(napr.).
Sysop
Puvodne to tak nebylo, co si pamatuju. Zadny vysvetlovani a ba naopak co nejvic mlzit. I takovy vyraz ‚urok‘, kde je casova konstanta primo integrovana, se nam hupky dupky preneska do mesicnich ‚uroku‘ a dokonce dennich ‚uroku‘ (napr. kontokorenty). Pak nekdo prosadil do zakona, ze se aspon musi uvadet RPSN. Uplnymu tupci to sice nepomuze, ale prumerne nevzdelanymu cloveku by to melo rozsvitit cerveny svetlo, pokud je neco hodne spatne.
Ja teda si pamatuju OV na gymplu, jestli byla i na ZS to fakt nevim. Na zakladce asi ani nema moc smysl do decek neco nalejvat stran nejaky financni gramotnosti, protoze ti, kteri sva studia timto ustavem konci, stejne nebudou schopni pochopit, o co go. Zato na te stredni uz si umim predstavit nejake veci treba o bydleni, domacim rozpoctu, jak se pocitaji energie, zdravoveda, jak se efektivne branit, proste takova smeska veci, ktere by mohly decka i bavit.
Nomad
Pokud jsi neměl nějakou extra školu, tak si spíš pleteš občanskou nauku s brannou výchovou. ON byla a asi i je pořád voser.
Ko-za
Já chodil na ýkladku v 80. letech a při branný výchově na ty pytlíky a pláštěnky teda došlo. Stejně jako na výklad jak postupovat při očistě od bojových chemických látek atd.
to se eště divíš, že zrovna ygňorkovi se eště skoro nikdy nestalo nic z toho, vo čem diskutujou lidi jako o skoro běžné praxi, ať už kdykoli a kdekoli? von je prostě úplnej unikát :D
semancko
Potvrdzujem, naviac som vtedy exceloval v prvej pomoci, teraz uz si z toho hovno pamatam…
czechbluebear
> Fakt by mě zajímalo, co se to tu děje. Tohle je tak úchylný, že se to snad musí dojebat jednou samo.
> Tyhle green homo corona multiculti píčoviny prostě nemůžou bejt dlouhodobě udržitelný.
> Jsme v cirkusu nebo v koncentráku? Nebo snad v koncentračním cirkusu? Co bude dál?
> Jak se má člověk na něco připravit, když ani netuší na co? Zatím žádná teorie o tom, co se to děje a co bude dál, nedává úplně stoprocentní smysl.
Vysvětlím, i když se obávám, že to nebude pochopeno. (y̬̥̝͚̌̿ͭͦ̏ͅo͍̣͖̪̤͌̉͂̾̍ṷ̗̤̝̘ͪ̔ͯͬ̚ ̟͉̼͊̋̎̾͋ͅͅh̗̭̱̟̝͋ͪͬ̆̌ĕ͉̭͈̮ͯ͒̅͆ͅa̯̠̩̤̮͂̂ͥ̒ͦr̰̤͍̹̥̄ͤͥͮ͐ ̹̩͚̝̠͒̂́̄ͥo̙̹̥͈͍ͥ̔ͨͦ͐ǘ̬̼͓̞͍̿̾̉̅r̯̞̬̘̞͆̏̒͒͑ ̗̻͚̱͚̔͗̉̈́̈́w̗͈͇̻̬ͥ̉̿̏ͫỏ͎̖̦̮̠̐̈̆̂r͕̮̫̣͖̔̂̄̉̒d̻̻̦͕̩̑͌̀̓ͫs̹̹̘̮͊͋̔̏́ͅ ̯̗̳̞̝͂ͨ̈́̇̌b͔̦͔̭̥ͧ̇͌ͥ͂ȗ͍̪͖̪̝͒ͩͩ͌t̤̺̥̳͚̀͊̽ͦ̊ ͍̱̪̯ͫ̈͐͆͋ͅy̩͎̯̯̮̾͂̓ͫͨo̠͇̘̗̖͌ͬ̏̽͊u̹̬̯͇͕̐̆̐̍̚ ͓̝̞̰̣ͦ́̉̿ͧf̜̣̭̱͑̎̊̎̅ͅo̪͇̮͇̬͌̓͛̐ͣr͍̦̹̭̻ͫ͗̂ͥ̏g̭̼̞̗͍ͮͪ͐̃̚e̗̳̪̘̠͐̓ͤ́͛ṱ̪̫̙̓̓̾̿̍ͅ)
Green, homo, corona a multiculti jsou čtyři nezávislé věci, (w̞̖̩͎̲͗̓͂̆̃e͕̫͓͍̙ͩ̂̏ͣͨ ̝͎͕̥̄ͫͧ̈̑ͅb̞̰̦̤̮̑͋̾̒̅ū̪̱͔̰ͭ̑̊̋ͅí̺͖̠̟̲͂̀͑͌l͉̦̱͍̺̿͌͗͆͐d̲̙͇̼̰̓͌̊ͪ͑ ̪̞̙̦͈̈̋͛͋̔y̱̙̦̱̞ͣ̒͐ͬ̓o̮̼̟̪̟̎ͥͤͫ̅ȗ̱̝̪̖̟̿̿̔̽ ̥̟̟̣̻ͭ͋̐̌̅t͕̟̼̙͗̍͛͌͛ͅi͖̣̲͈̬ͭ͌̊̐͗l̥̻̜̩̠̏́̏̍̃l̪̭̮̗͓̈̏ͤͮ̽ ̼͖͖͚̦͂̈̂͐̀n͈͚̬̦̥̄̉ͩ͊̐ṍ̪͚̙̟͕̓̿̚t̟̠̩̖͎ͯ̅ͫͥ̅h̗̯͇̹̰ͨͩ̋̔͂i̩͖̬̟̳͊̔͐͌ͪn̪̗̭̗͖͋ͫ̌̊͆g͕̩̞̮̩̋͋͌̇̍ ̮͇̠͈̮̉̈́͊̐͑r̟͎̳̘̟̒͆̈̍̏e̠͕͙͔͔̎̐̊̇͌ṁ̲͖͖͎̦ͭ̋̒ͩa̼͓̤̬͍ͥ͐̏͒̌i̼̠̝͈ͩ̿̐͒̏ͅn̞̯͔̳̮ͥͫ̊ͥ͛s̩̭̙̻̣̄ͬ̄̽̚)
které tvůj mozek má chybně spojené do jednoho celku, (r̙̞̥̯̩ͨ̾́ͤ̍e̤̞̳̝̮ͣ̆ͭͪ̿ṕ̙̻̟̭̤ͮ́̓ͯẽ̥̹͎͙̺̈ͬ̋ͯa̩̺͈̻̙̍ͫ̒̾ͮt̘̘͔̹̟ͩͥͫ̎ͧ ͖̯̼̞̭ͨ̽͒ͤͥt̩͚̥̭̺̒̐̈̋ͥh̤̱̹̹̗̑ͨ́̀ͤe̠̣͎̻̲̽̂̔͋̉ ͔͓̯̳̯ͭ̏ͬ͆̔w̼̙͍͔̞͐̈̋̐͂o̩̦̦̥̻ͫ͊͊̇́r̯̝̯̼͆̆ͯ͗̌ͅd̥̯̞͙̤͒̽ͫ̆ͮ ̳̰̦̜͔ͩ̏̎͐͐r̝̘̜̠̝ͤ́ͥ͑͊e̼̤̤͙͒̍͐͒͂ͅp͓̪͚̮̪̆̐̽ͩ̎e̺̟̟̼̣͛ͩ͊̉̑a̘̯̖̠̮͋̂͌͌̊ṱ̠̙͎̞̄̃ͭ̈̽ ̗͍̰̟̬͑͋͛̔̐ṫ̝͔̘̣͚ͫ͊ͩ̆h̬̩͕̬͎̒̃̿͊̍ȇ̥͈͚̰͇̉ͯ̓ͦ ̥̯̞͈͚́̊͊̅ͨw͍͉̖͉̫ͫͩͫ̒̚o͚̪͚̲̰ͫ̽̃̐ͧr̰̩͈̘̤̒͊̃̋̽d̖̱̮̙̤ͧ̆̂̋́ ͓̲̰͖̖̂̑ͯ̃̄r̜̫̥͈̜ͥ̇ͭ̂ͥẻ̞̯̩̬̬ͯͫͧ̽p͕̙̩̠̘ͧ̈ͩͥ͐e͚̭͎̤̝ͤ̇ͣ̃̚a̭̣̱͙̗̅̃͛̐̀ṭ̯̟̲͍ͣ̍ͦ͒͂ ͕̜̘̻̗̂̾̒͆̚t͖͎̺͓̗̑́͑ͯ̓h̬͙̟̘̤͒̐̏̿̇ě̩̭̮̞̲͌̍̽̚ ̮͔̮͚̬̾͋̄̽͆ẅ̟̭̳͕̯́ͣ̓ͤ̈́o̳̲̣͔̮͊ͥ̽͂̇r̤̭̼̹͓ͬͩͦ͊̿d̪̮͙͑͒̈́̓̚ͅͅ)
protože ti připadají všechny ohrožující, a považuješ to za jednotnou frontu konspirátorů (e͕̪̦͖͂̿̋͑̄ͅg͉̙̰̬̮̾̏ͯ̏͒ġ̳͚̬̼͇͛ͦ̃̇ ̥̥̩̣̺́̃͆͊̏c̰̫̺̤ͨͫ̆̂͋ͅr͇̹͔͚̳̊͂ͭ͑ͪa̹̥̥̱͍̾̆̒̎̚c̥̥̰̙̱̈́̆͋ͯ̐k̩̝͚̤̝̂̑ͪ̓̏s͎̹͇̯̭̑́ͭ̔͐ ͍͎̭̟͈͊̀̏̀̾a̮͎̳̱͔̔̅͐͗̑n̤̰͎̙̤͌̔̿ͬ̅ḓ̪̩̮̾̋̇̓ͭͅ ̯̳͖͕̫̅͌̎͌͊t̥̼̖̩̭̒͆ͪ̓ͩh̟̞̱͍͙̏͐͌̈́̂r̺̬͉̗̻ͣ̋ͧ̉̐u̱̙̣̺̮͊ͪ̑̓ͭt̠̙̘̘̥ͯ̐ͭͫͯh͍͖͈̺͈̀́ͥͨ͑ ̬̭͚͇̬͆̑̓ͩͤw̳͖̪̣̥͒̃̽ͬ̌i͓̟̝͓̤ͪ̈ͤͭ͂l̻̜͉̹̻̈ͦ̒̂͌l̞̙͖̣̺̐̆͐̏͆ ̪͉̩̬͍͒ͮͦ̔̚ḕ̳̯̞̲͙̓̂̚m͇͉̱͓͂̇̎͐ͮͅe̫͍͙̻͈̎̓͆ͩͮr̻̠͙̝̺͆ͣ͊̆̃ĝ͎̘̲̬̫̔̍̃ͨe͖̟̹̝̟͂ͮ͋͂͒)
ale ve skutečnosti tam není žádná konspirace ani vedení, (p̺̙͉̝̯̏ͭͦͨͫu̼̞̻͇͍̇̌́̽̊ṡ̠͎̫͎̝ͣ̋̆ͧh̖̖̳͖̟̍̈́͋̇̍ ̜̮͍͖̫̋̆̀͂ͯy̭̭̺͈̤ͪ͒͆̈́̈o̝̼̦̼̝̓͂͒̆͒u̦͉͉̮̜̿́ͩͮͣṙ͓̖̳͖̜̔̐̉ͧ ͈͇͍͚͗̅͗ͦͬͅf̭͍̣̥͕̔͂̌̾̍i̼̞̹̘̣͊͋͑͑͐n̳̭͇̦̼͆͌̿̃̒ǵ̮͔̹͓̞̓̃͋ͤē̥̤͔̠͙̌ͨ̃͋r̘͉̼̠̲͑ͣͪ̒ͩs̹̮̼̥͎̈ͪͧ̍̄ ̙͙̩̫̻̓͐̌ͫͥt̰͈̠̤̬͌̇͋̄ͮḥ͖͙͕̼͗ͪͯ̓ͨr̯͍̻͙͚ͦͪ͒͑̽o̜̯̥̱ͭ̆̈́͛ͅu̩̘͚̫̞̇́́̈́͌g̱̫̘̮̜̽ͨ̎̑̈ȟ̰͓̹͖͚ͩ̉̆̏ ̝̲̘̫̠̆̌ͤ͑ͬt̖̪̭̮͚ͤ̌ͭ̿̆ẖ̺̭̈́̃̊̾̿ͅͅë͎͔͈̯̺́̈̐̋̔ ̩̲͔͎̟̎ͥͣ͌ͫs͎͇͔͕̮̀̽ͤͧͯù̞̠̭̯ͭ̂̇̚ͅr̝̙͎̫͓ͮ̓̎̓̋f̦͓̯̤̼̑̃̊̋ͯa̯̲̤̘͇̽̌͑̽̑č͇̣̪̯̺̈ͮ͛̔e̞̤͍̣̤͆͆̔ͨ̾ ̘͓̲̜ͫ̂ͦͤ̋ͅṫ̞͚͖͇̮̽̔ͬ͑ọ̬͕̼̪̀̒̎ͩͤ ̼̖̳̜̉ͪ̅̄̓ͅt̫͕̫̥̼̀̌ͤ̈ͣh͔̪̹̖͔̉ͯ̑̔ͦe̟̥͖̙̬͐ͦ̄ͪ̏ ̟̫̫͚͔̊ͭ͊͊͂w̳̞̝͍̫͑̊̋͗ͪe͇̫̬̭̯͋̒͐͂̓t̞̤̼̯̺̿̀̇͛̏)
jenom normální lidé s různými agendami a vlastními strachy, (b͚̱̭̘̫̋ͮ͋̉̚r̯̫͓͉͈̽ͦͥͮ̇e̯̙̬̤̘̒ͩ̓̆̑a̭̘͖̲͇ͩ͋ͥ̔̚k͍̝̠̮̺̊̿̅̆͌i͈̬͇̜̘̍ͥ̑͋̇n̳̫͍̜̝ͮ̿ͨ͑̔g̣͇͎̯̖ͪ̍̾̅͋ ̺̭̬̼̳̿͌̄ͤ̇t̹̼̼̬̰̂ͯ̓̂̽h̝̩̬̫̾ͧ̏̽̇ͅe̺͖̺͙̮͊ͨ̐͋ͫ ͇͉̘̯̩͑͋ͫͦ͌f̫̰͔͚̲́ͮ͗ͬ̚o̪͈̦̗̟ͩͦͫ͐͊ṷ̭̤͎͙ͮ̏̂͌̋r̺͎̬͙̗ͭͧ̿ͦ͋ț̟̲̹͉̂̀̏̈̚h͎̟̙͕̱ͫ͛̿͐̍ ̬̮͍̳͎̽͒̈̇̀w̘̝͎̤̭̉͌̎̋ͤḁ͚̼̻̦̑ͪ̊ͬ̈l͔̣̻͎̲̇͂̿̒̽l̫̠͓̯͕͒͛͆͊ͮ,̥͇͇͖̼̎̓͌͐ͫ ̠̖͈̦͐̋̈́ͥͥͅf͉̻̬̳̫͊ͪ̌ͫ̾ǐ̱̺͕͚̌̏̏̽ͅf̲̞̮͔͎̑͆̑ͨͣt̜̘̯̘͙ͩͯ̽̀͆h̗͖̝̝̙͗͗ͫͭͣ ̤̦̳̜͕ͥ͒̀ͯ̉ẁ̪͚̣̳ͫ̽ͮ̈ͅa͍̣̫̱ͪͬ̓ͫ̾ͅl̹̟͙͙̦̔ͭ̈ͫ̉l̗̬̣̓̌͐͗̏ͅͅ,̺̰͚̬̩̋̿̌̅̒ ̣̩̹̮̜ͦͭ͌̓ͦs̻͚͚̰ͩ͗ͨ͆̑ͅi̝͓̯̻̭͂̍ͭ͌̒x̫̗͓̗̺̂͒͆ͥ̚t̟͙̙̦̟̓͐ͤ̏ͪh̤̝̥̳̋ͫ̎͋ͨͅ ̞̻͈͚̞ͦ̒̍̔̋w̰͍̘͚͙͒̔ͯ͛̉a͎͚̗͎͓ͦ̋ͦ͆̉l͖͇͔̙̤̿̑ͮ̊̓l̰̙͉̳̠ͨ̀̾̽̚,̥̟͓̗͕ͮ͒̂ͦ̚ ͚̻̭͖̹͋̑̏̈́̎n̙͙͖̠̪̉ͩ̀̆͊o̩͈̺̣̦̒̆ͬͥ͂ ͇̙̤͎̼̄ͧ̃͊̎f̖̭̖̩̲ͬͧ́ͪͪl̲̮̝̘̲͂̎͒̓ͦo͖̘̝̥̮̅͒̋ͪͪo̙̼͇̪̟̊̍ͭͦ̒r̙̥̪͚̺͋̔͋͛̍ ̠͎̝͈͖̽͆ͫ͆͐ŷ͖͇͎͖̹ͣͫ̐͊o̜̻̻̥̻͐͒̓ͩ͑u̟̰̳̫̥ͫͬ̌ͭ̈ ̻̪͓̩̠̊͊̂̐̐f̭̣̟̼̲̏̑ͣ̚̚ã͈̜̭͉͉͑ͥ͆̇l̞̤͎̜͚͊͋̈́͗͒l̥͖̹̗̹̽͂͑̽̚)
ale protože ses rozhodl, že budeš to, co se ti nelíbí, považovat za jednu entitu, (b͚̥̦͔̱͊̔ͧ̒̎a̗̗̗̣̤ͤ̊͛ͧ̃ḅ̤̟̳̱͛ͨͨͤͫy̞̜̖͚̞͊ͭͭ͂̿ ̹̰̪̗̯̂ͤ͐̃͌b͍̠̯̬͙̔̓̂ͧ̚â͓̩͇̝͚̑̅ͤ̅b͕̫̳̪̰̀ͧ̔ͥͣỳ̰̠͇͍̩̐͆̓̉ ̖̫͓̫̥͗ͭ͒̏͌b̗͇̝̮̖̊̓ͭ̓̀a̞͉̤̯̩ͬ̿ͩ̊̊b̻͚̣̫̲͒̇̽̽ͮy̦̥͙̪̘̐ͮ̄̆̊ ̰̤͚̦̼̈͊ͥ̃̈́y̙̥̠͔͖̆͑͑͊ͬẻ͕̮̞̪̰͂̑ͭͮa̻̼̗̞̲̍ͩ͂̀̿h̭͉̩̪̝̓ͫͯ̏͊ ̻̲̞̭͍ͬͨ̀ͫ͊j̩̼̼̥ͮ̒̃̎ͦͅu̞̬̥̯̯̐́͂͋͊s̼͚̗͔̞ͩͩ̆̂́t̳͉̪̰͉̑ͫͭ̒ͨ ̝͇͍̜̙̃ͤ̌ͩͤp͎͙̼̹͙͑͋ͣͧ̽l͔̖̟̤͓̒̿̆ͥ̾a̖̞̙ͨ̊ͮ̒̌ͅͅs͙̖̪̹̹͌̃͌̌́ț̫̟̹̘̓̓ͮͬ̽i͔̭̮̮͕̓́̇̏͗c̙̳̠͇̘ͮͪ̽̏̿)
tak se snažíš nacházet nepravděpodobná vysvětlení ladící s tím předpokladem, (y̲̖̠͔̓ͥ̓́͒ͅo̟͈̣͙̔̎̌͒̚ͅŭ͕̗̬̪ͧ̊̎̄ͅ ͙̮͕͇̱ͫ̏̐̆́w̗̗̘̳̝̋ͭ́̈́ͪà̮͇̼̟̗̾͐͗̒n̠͙̭͎͔ͧͤ͋͂̔t̮̫̻̮͈ͯ̔̓̾́ ̟̻̹̻̙̏̀̄ͬ̚t͙͎̻̭̻̄̓͒͋̆o͎̻͎̖̬̿̈̑̃͆ ̤͚͙̼͓͑͗̃ͩ͗ḽ̪̠̯͙͆̀̎̌̏ĩ̲̘̭̠̗̾̉̎͆s̞̞̞̤̳̈͂̏ͭ͒ț̫̙͍͕̀̉̌͗ͥe̬͚̳̮̥̾̆̈́ͥ͗ṋ̩̺͚̺́̉̃̉͛ ͔̮̜̹͍ͩ͋̑̉ͧỳ̩̪̟͖̳̎͆ͯ̍o̰͚̼̗̱̔̊̍̈̾û̲̖͖͓̹ͥ̿̊ͮ ͇͍̞͎̲̽̆̄̒̏w̙̮̙̙͓ͬͮ̂̒̍a̞̖͖̠̺̔ͥͯ͑͗n̝͉͎͖͇̒̍͌͑̆t̠̩͇̠̼̔̂ͣ̇̈ ͍̻̥͚̮ͮ̄ͮ̽̇t͔̺̩̣̖ͩ̂̆̐ͦo̜̼̬͍͙̅͗ͤͩͪ ̻̤͈̦̙̎̎ͤ̒͂d͍̳̺͚̝̔ͤͦͧ̅r̝͈̤̞͎ͦ͐̇̇͊e̬̜̠̗̰͆̃́̒͌ẫ̜̜͍͙͈͗̒̃m͖̠̟̝̻ͩͯ̈́ͭ̄ ͎͈̘̮͕͆̌́͂ͨy͕̙̤̖͈ͮ̓̈́̒̅ō̯̙̲̜̰͛̊̐̔ù̮̰͉̲̣̉͊ͥ̚ ̫͕̗̝̩ͫͯ̊̑̃w̞̰̺͇̗ͥ̃̽͗̓a͖̼͈̦̘ͧ̊̌ͬ̋n͉̲̠̙͙ͣ͂̏ͩ͑t̟̩͎̤̲ͭͮ͆̌̔ ͍̪͖͍͕ͪ͛ͨ̆ͫt̪̭̘̹̥ͥͤ̂̅ͥo̙̞̳̣͚͛͌͐̏ͭ ̫̥̙̝͙́́ͧͩ̊s̲͔͈̳͍̉͌ͧ͑ͭm̦̥̤͈̠̈́́ͦͤ̏i̬͚̼̪̦ͭ̉ͪͯͤl̯̞̹̭̪ͮ̃̄͋͛e̱͕̝̳͚ͣ̏̑̓ͤ ͇̗̲̠̳̆́ͦͫ͂ỷ͕͎̹͚̠ͭ̏ͧ̇o͓͖͔̳͑̎ͫ͗͛ͅu͇̺̬̪̰ͩͤ̓ͪ̌ ̞͓̬͖̥͆̂ͣ̄͂w̦̦̖̥̣̑̇͐ͮ̐a̼͍͙̜̫̎ͤ̈́̌̚ń̫̫̖̲͔̈͒ͤ͒t̜͚̰̱͓ͥ̔̅̿ͨ ̯̠̘̳̯ͣͭ͊ͤͬt̲̞̠͕̜͛̃ͨͮͣo̥̠͚̙ͮ̓̓͑͌ͅ ̝̺͖͚̰͐ͧ́ͧ̚h̹̰̯͉̦͗͂ͥ͛̍u̺̦͎̫̩ͫ̀͊̑̅r̬̻̺̫͚̓̎̆̈́͂ṯ͓̫̳͕ͪͭ̂ͣ́)
a z toho pocházejí všechny ty divnosti a pocity, že svět se zbláznil. (y͇̙̻̲͇ͮ̐̎ͮ̿o̼͉̯͚̞ͮͭ̑̋͐u̗͙̭̞̭ͯ͛͒ͬ̉ ̬̳̮̮̇̓ͦ̃̚ͅa̞̜͇̣̥ͫ͊̿ͣ̉r͓̣̪̫̹ͤ̌̉ͭ̀ė͙̻̼͖̟̉̾ͨ͆ ̦͖̰͎͕̍̏̔̇̋ḧ͍͉͎̫̲́̋̿ͩͣo̖͔̱͔̲̾̃ͩ̑̇m͉̼̹̱̭͐ͫ̎̍̓ḛ͈̬̩̼͒̾̑ͭ̇ ̻̼̹̰̟̈́ͮ͑ͥͧẙ̭̩͍̲̫̊ͮ̌͆o̝͖̹̹̹ͬ̎̐̒ͩu͕̗̻̮̠͑́̓̏͐ ̹̲̹̱͙̾ͫͮ̾̍r̲̤̰̥̳̔ͧͤ̉ͥe̹̹͔̱̪ͤ͊̈́͊̎m̜̲̟̞ͦ̀̽́̈́ͅi̮̜̮͙̦͗̇̏̆̅n͖̗̘͉̼͑ͫͤͥ̾d̮̺͚̳͉̽̋ͯ̄̚ ̜̺̦͓̱͆͊̾̏͛u̘̤͕̱̝ͣ̃̔ͣ̽s̯̜͈̖͓̋ͯͫ̈͋ ̻̲̫͇̝̌ͮͨͯ̚h̹̝̹̰̲ͫ͐̄̑͛a̙̩̦͎̳ͥͭ͋̆̀p͍̯̗̪̥̓ͯ̌̍̌p͍̞̤̤ͧ̽͌̉̓ͅy͉̘̲̭̬ͣ̿̉̅̈́/͓͔̺͔͊̎̄͊̊ͅh̭͕̗͓̟͐̎ͧ͌̌u̺̖̦͇̩ͯ͊ͣ̔́r̻͖̮̥̭ͬͦ͂̌̑ẗ͍̣͕̲̭ͯ̒̚̚)
Nomad
Musím říct, že tenhle příspěvek má u mě plný počet bodů za originalitu. Jen doufám, že se tu tahle móda nebude šířit :-)
lola
@Nomad
To není móda, to je normální virulentní příspěvek :-)
Jan Mrcasik
Tak se podívej, jak končil starobylý Řím. V době největšího úpadku si smetánka vymýšlela stále větší nesmysly, bylo módou prznit mladé hochy atd. – a pak přišli barbaři, kteří obdivovali „Západ který už nebyl“ – tzn. jen pár desítek/stovek let starý Řím v době jeho rozmachu a života.
Ostatně už jsem to tu psal – J.D. Unwin detailně zmapoval úpadek 6 velkých civilizačních okruhů a 80 nezávislých domorodých kmenů a naprosto jasně zjistil, že pokud nebyla civilizace vysloveně vyhlazena vojenskou genocidou z vně, poslední fáze před samovolným zhroucením byla vždy determinována naprostým uvolněním sexuálních mravů a s tím spojenou naprostou neúctou k rodině jako instituci a hodnotě. A to prosím pěkně začínal svou analýzu s opačnou teorií, protože na počátku věřil ve Freuda!
Konkrétně zjistil, že úspěšné byly jen monogamní společnosti – polygamní buď zůstaly primitivní, nebo se rychle vzepjaly ale v horizontu desítek nebo nízkých stovek let došlo k prudkému úpadku.
A Arnold Toynbee zmapoval 21 civilizací a konstatoval, že 19 z nich nebylo zničenou útokem nepřítele, ale zhroutilo se díky totálnímu morálnímu úpadku a následné neschopnosti udržet existenci oproti agilnějším kulturám.
Ale pozor, raději se mnou kategoricky nesouhlas. Tenhle názor je tady haram hereze ;-)
MB.
Doporučuji knihu britského historika Davida Landese Bída a bohatství národů. Vyšlo i česky.
darkmonk
Jak to asi dopadne:
green – časem bude zrušeno, ale lidi si uvědomí, že to mělo smysl, až díky zničené přírodě nebudou mít co jíst a leckdy ani co pít a co dýchat (ale to už bude pozdě – naštěstí já už tady nebudu, takže je mi to fuk)
homo – homouši tvoří 4% populace a víc jich nebude, ani kdyby se někdo rozkrájel, hetero soulože a plození dětí tady bude pořád
corona – virus časem vymizí, zatím se k tomu bohužel nemá
multiculti – nejspíš skončí občanskou válkou mezi bílými a imigranty v Německu, Francii apod., případně nějakým tím holocaustem, pokud si zvolí toho „správného“ vůdce – v obou případech vyhrají bílí
Jan Mrcasik
darkmonk: prosím, pověz mi konkrétně víc o tvé tezi, že zelená=dekarbonizační politika „chrání přírodu“.
Konkrétně: jak chrání přírodu masová těžba kobaltu na povinné elektromobily?
Jak chrání přírodu biopaliva 1. generace?
Jak chrání přírodu masové vykácení lesů a pralesů na „biomasu“ do „zezelenalých“ tepelných elektráren?
Jak chrání přírodu téměř zákaz dobytka (protože metan!), po kterém se na pastviny nebude dostávat žádné přírodní hnojivo, maximálně umělá?
Jak chrání přírodu politika „bezzásahových zón“ s cílenou podporou kůrovce?
Jak chrání přírodu masová stavba co největších solárních a větrných parků (OZE)?
Jak chrání přírodu maximální podpora stavby co největšího množství vodních elektráren s přehradami a zatopením rozsáhlých území (OZE)?
LD
V současnosti se magoři a fanatici zmocnili „klíčů“ od „blázince“, nemá smysl hledat v čemkoliv logiku a diskutovat s nimi. Je třeba jim „klíče“ sebrat.
Sumo64
No přece prostě jednoduše protože proto. A jestli se budeš takhle konspirativně a dezinformačně vyptávat, půjdeš utužit svou mysl a morálku do dolu na emisní povolenky.
Mně se ta pohádka moc líbí, ale chybý mi v ní ještě zdůvodnění, proč je Helmut „Popelákem“. (Popelka se stala Popelkou díky tomu, že macecha nasypala hromadu popele a do ní hromadu máku a Popelka musela ten mák oddělit. Jak víme pomohli ji holubi). Takže bych se svolením pana autora doplnil pohádku asi takto:
Hellmutova macecha, homosexuál Gertruda, již nevěděl jak ztrestat Helmuta, za jeho
staromódní nepřizpůsobivé heterosexuální sklony, až dostal nápad. Naplnil dva kbelíky popelem smíchaným s mákem a vysypal vše na podlahu ve sklepě kde byl Helmut izolován od ostatních členů šťastné rodiny. Zároveň Helmut dostal příkaz, pod sankcemi – žádné jídlo, žádné pití – dokud ten mák neoddělí od popele. Helmut pochopil, že na tohle sám nemá šanci, tak tajnou chodbou utekl do lesa za svými přáteli migranty, poradit se jak z 100hoven. Pomoc přišla od inženýra z Nigérie, který sáhl do ruksaku, vyndal dva drony a speciálním mobilem Huawey tyto naprogramoval pro zadaný úkol. Tak se mohl Helmut spokojeně vrátit do sklepa. Drony úspěšně splnily svůj úkol, z hromady máku část odvezly africkému inženýru k výrobě opia pro sebe a ostatní migranty a maceše Gertrudovi nezbylo, než kapitulovat.
ygorek
Nobody 8.12.2021 v 12:34
Dobré upřesnění.
Bohužel obsahuje malou chybu v tom, že pokud lze opium z máku vyrobit, pak leda z polského a pouze v případě hodně staré odrůdy.
Potřebu takového máku k výrobě opia pro potřeby jednotlivce lze odhadnout na tuny.
Ale takovéhle detaily se v pohádkách bohudík neřeší.
Panek
Na jednu dávku pravidelného feťáka stačí 20 nezralých makovic. Opium ze semen se ale vyrobit nedá. Opium je „míza/mléko“, které vytéká z nařezaných zelených makovic.
A kecy o tom, že mák setý neobsahuje opium, se v Evropě hojně rozšiřují, aby tu feťáci neničili úrodu. Ale i mák setý produkuje opium a mnoho feťáků toho využívá.
ygorek
Panek 8.12.2021
Souhlasím.
Předpokládal jsem, že Nobody měl na mysli smíchání makových semínek s popelem – míchání nezralých makovic s popelem by bylo poněkud neužilé…
Mák setý obsahuje morfin v množství závislém na odrůdě.
Šlechtěním bezmorfinových odrůd se zabývali hlavně polští kolegové, časem se ukázalo, že bezmorfinové odrůdy špatně klíčí nebo vzcházejí a mají nižší výnos – velmi často je v zemědělství něco za něco.
Makové semeno obsahuje morfin v závislosti na odrůdě a na technologii sklizně a posklizňové úpravy.
Je-li žádoucí nemít v pečivu ani stopové množství morfinu, používají velkovýrobci mák praný.
Neužívám opium,ani jsem ho nikdy nevyráběl. Jeié dvě drogy jsou cigára a občas slivovice, pokud se to dá nazvat drogou. Tak se omlouvám za mou neznalost. Díky za poučení.
ygorek
Nobody 8.12.2021 v 14:46
Není zač – jak píši níže, z mé strany jde o obyčejnou nostalgii.
Je také zajímavé, že kuchyňské využití máku je typické pro střední a východní Evropu – pěstuje se zde asi tři tisíce let.
Ještě zajímavější je, že za posledních asi sto let se nedaří zvyšovat v praxi hektarový výnos, průměrně se dosahuje asi čtvrtiny výnosového potenciálu…
lola
Při čtení vašich makových komentů mi nejde si nevzpomenout na lehkou paniku v očích zahraničních hostů u nás doma, kterým jsem nabídla domácí makový štrůdl… Myslím, že nálepky poťouchlého „vařiče“ mě už nic nezbaví :-)
ygorek
lola 8.12.2021 v 13.34
Jojo, i na mák občas dojde.
Zde asi tak jednou za pět let.
První debata, pokud si tedy vzpomínám, proběhla v roce 2007, posílal jsem tehdy tuším IR osivo bílého máku, měl rád pařížské tyčinky.
Kdeže loňské sněhy jsou…
Mngwa
Pobavilo solidně po ránu :)
Mngwa
dodatek: diskuze taky dobrá
shifty
souhlas a souhlas :)
darkmonk
Skoro tak blbé jako někdejší pohádky od Náhlovského.
Sumo64
Závazně prohlašuji, že ačkoliv jsem nezpochybnitelná součást veřejnosti, norský paskvil mnou nezmítá, naopak, je mi u prdele.
Integrale
Ty kráááávo… já myslel, že mě klepne.
Naštěstí moje menstruující osoba prohlásila, že mě do špitálu nepoveze, neb je po 22. hodině a tudíž je nálet/plynový útok/zákaz vycházení (nehodící se škrtněte), a tak jsem to nechal rozečtené a dočetl až dnes v době, kdy nálet/plynový útok/zákaz vycházení (nehodící se škrtněte) neplatí.
Zajímavé, čekal bych, že zrovna 95% takovéhoto článku ti bude konvenovat.
corona
Jan Mrcasik 9.12.2021 v 23:17
Zajímavé, čekal bych, že zrovna 95% takovéhoto článku ti bude konvenovat.
– – –
Proč by…?
.
Jan Mrcasik
Corona: tak – radar v Brdech byla tvoje absolutní Nemesis, ze které i po tolika letech instantně jdeš do otáček a soptíš oheň a síru na každého, kdo ti tehdy šlápl na kuří oko tím, že se ti zdál být pro.
USA máš také v silné nelásce, takže v tom chybí už jen něco proti vydřidušskému kapitalismu ;-)
corona
Jan Mrcasik:
1.
Radar v Brdech bylo svinstvo, o kterém nemá povědomí příliš lidí včetně tebe.
2.
Kuří oko nemám.
3.
Kdo byl tehdá pro výstavbu, ten je úplně stejně moudrej jako ten, kdo chce dnes zavést masovou elektromobilitu alá TESLA-obluda včetně náklaďáků.
4.
USA je pro mě stát jako každej jinej a t.č. je mám rád zhruba stejně, jako v 70. a 80. letech Sovětský svaz.
5.
Kapitálismus nebo jiný -ismus je cosi, co může mít různé podoby. Ten kapitálismus u nás považuju za svinstvo proto, že umožnil vykousat malé akcionáře squeeze-outem, konkrétně u firem, kde jsem měl akcie.
Navíc znám dobře následky poloprivatizace, které nás všechny přicházejí zatraceně draho.
.
Storch
Mohl byste to s tím radarem rozvést? Vskutku o tom nemám povědomí. Zajímalo mě to tehdy technicky a nikdy jsem nepochopil, proč se kolem toho tak nadělalo. Pokud jsem to pochopil, byla to vlastně docela jednoúčelová věc.
corona
Storch:
Tak určitě se tolik nadělat nemuselo, vše již bylo rozhodnuto. Kdo platil vrty je tak tajná informace, že žádný odpovědný orgán nedokáže odpovědět (chudák…).
Bez ohledu na fyzické účinky zařízení mě vadilo, že tu někdo cizí tu zabere prostor, vytvoří zóny s omezeným pohybem osob a krom toho sem nacpe tisíce ozbrojenců s těžkou technikou. To vše samozřejmě bez možnosti vyjádření obyvatelstva.
shifty
Já už ani nevim, jestli se to tady nějak řešilo, ta jeho vina, nevina…
Uf, uf :)
Fakt by mě zajímalo, co se to tu děje. Tohle je tak úchylný, že se to snad musí dojebat jednou samo. Tyhle green homo corona multiculti píčoviny prostě nemůžou bejt dlouhodobě udržitelný. Jsme v cirkusu nebo v koncentráku? Nebo snad v koncentračním cirkusu? Co bude dál? Jak se má člověk na něco připravit, když ani netuší na co? Zatím žádná teorie o tom, co se to děje a co bude dál, nedává úplně stoprocentní smysl.
Tak u nas zatim nejsme ani v cirkusu, ani v koncentraku. Ale staci se podivat k protinozcum, jak jsou daleko. Tam (https://www.google.com/maps/place/Compass+Group/@-12.4887836,131.0239703,248m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x2cc0a33f8d117fe1:0xa50265ffc5c1cdcb!8m2!3d-12.4882562!4d131.0237279) uz to jede na plné koule. (https://twitter.com/sweetdeesez/status/1466825736719720449) Jinak co se te „pohadky“ tyce, to je proste absolutni ulet poplatny aktualni situaci v Norsku.
Na to je fašismus par excellence. https://www.9news.com.au/national/bitcoin-australian-government-planning-digital-currency-launch-as-regulation-looms-for-cryptocurrency/5e6fbf01-9e28-4ea7-b4e9-aeac85f3e0da
ten v tej pláštěnce mi připomněl dětská léta, kdy jsme bojovali se zlými kapitalisty a při braném cvičení běhali v plynových maskách, v pláštěnce s igelitovejma pytlikama na rukách a nohách.
Stačilo pouhých 50 let a už zase bojujeme tentokrát pro změnu s „čínským“ virem.
Franta Jouda 8.12.2021 v 10:13
Zajímavé. To o těch pytlících a pláštěnkách jsem mnohokrát slyšel, dokonce to nějaký folkař zhudebnil (…držíme se/za pytlíky…), ale na nic podobného se nepamatuji. Je pravda, že školní docházku jsem započal až v šedesátých letech.
Na měření hlav a přezkušování gázmasek na prvním a druhém stupni ZDŠ si vzpomínám.
Jestli to nebude tím, že provozovat to s papírovými sáčky by nejspíš nemělo ten kýžený efekt. Ovšem je možné, že mám o dostupnosti igelitových pytlíků s šedesátkách zkreslenou představu.
Nomad 8.12.2021 v 11:02
Pravda, igelitové pytlíky a plastové obaly vůbec se tehdy běžně nepoužívaly, mléko a jogurty do škol byly ve skle.
Z šedesátých a sedmdesátých let si pamatuji lahve na nápoje z měkčeného PVC a specifickou chuť čaje po půldenní maceraci.
Já se na to pamatuji velice dobře.
https://www.frodogalery.cz/eiva/branne-cviceni-1979
Panek 8.12.2021 v 11:04
Hezké. Jsem rád, že se tohle v našem kraji neprovozovalo. Nošení „zraněného“, obvazování, překonání potoka po laně atd., to ano.
ygorek:
Samozřejmě, že v 70. a 80. tohle bylo.
Pláštěnka, dva větší igelity na nohy a dva menší na ruce, přetažené gumičkama. Šlo o ochranu proti chemickému postřiku. Plynové masky se fasovaly ze školního skladu CO, měření pomocí kleští prováděli učitelé a psali ke jmenným seznamům. Masky jsem po vyfasování zkoušeli, měly filtr na hadici.
Pochod byl cca 2 – 4 km daleko a po zhruba hodinovém pobytu na místě zpět.
To vše 2x ročně – zpravidla v prosinci a v červnu.
Po vraždě Šmída to včetně branné výchovy havlisté zrušili (místo aby zrušili pouze ideologickou část + ON).
Chytrý tah to vůbec nebyl – v současné době je naopak potřeba přidat hodinu TV, zavést opět BV a naopak potlačit např. literaturu, dějepis, možná zeměpis a nejspíš bych našel i něco dalšího…
.
Souhlasím s jedinou částí – branná výchova jako jediný předmět, kde se děti můžou naučit zacházet s mapou, pohybovat v terénu a poskytnout základní první pomoc by smysl měla.
Nomad:
Smysl má i ten pochod a činnost s ochrannými prostředky nebo obrannými akcemi, ač ti to nedochází. Pochopitelně to dnes nemusí vypadat stejně, jak tehdy.
A TV je v současné době zapotřebí – vždy to musí být na úkor něčeho, tak proč nepotlačit nějaké méně důležité předměty…
Pochodovat v maskách a pytlikach je v dnešní době blbost, protože v případě konfliktu nejsou k dispozici ani ty ochranné prostředky, ani ty kryty a dekontaminacni stanice, kam bys měl dopochodovat. Až se tohle změní, můžeš řešit pochody v maskách.
Nomad:
Tobě asi uniklo, že v těch maskách a pytlíkách se nepochodovalo bůhvíkam. Jen se provedlo navlečení na sebe a zase se vše sundalo, maska se dávala na xicht jen ve třídě a pak se uklidily do skladu. Pochod několik km se provedl bez ochranných pomůcek a jeho smyslem bylo připravit skupiny na případné podobné přesuny do terénu.
V současný době bych řešil krom přesunů taky orientaci a pohyb v terénu, ono se dost z toho může hodit i při různých mimořádkách.
Hlavně není k dispozici ten hrozící konflikt, u kterého by to mělo smysl. V dnešní době už máme jiné hrozby a masové nasazení bojových chemických prostředků mezi ně nepatří.
Branná výchova skončila, protože skončila studená válka. Na současné asymetrické konflikty a teroristické hrozby je v zásadě k ničemu, alespoň tedy v té podobě jaká bývala. Tehdy to nebylo v podstatě nic jiného, než předvojenská příprava budoucích branců.
Jenže dneska už ani ty armády neptřebujou hromady špatně vycvičenýho kanónenfutru. Potřebujou moderní techniku a lidi, co ji budou obsluhovat. A pár praporů pěšáků s vysoce kvalitním výcvikem a dobrým vybavením.
Je to tak. Dneska neni potreba nikoho ucit, jaxe laduje predovkovy delo. A hightech beznej zelenej mozek stejne nestaci. Na docistovani je pechota zatim porad potreba, ovsem jak bylo videt treba v Afgu, ze kteryho jsme hrdinne utekli, tak kolikrat ani sebevetsi technicka prevaha po 20 letech nemusi nikam vest.
Pěchota je důležitá pořád. Jenže ji stačí mnohem míň. Respektive, ono by se pořád našlo využití pro pár armádních skupin. Jenže kdo je má financovat? Bez moderní techniky je jejich bojová hodnota mizivá a moderní technika je drahá jako svině. Takže než mít divizi bigošů ZVS se samopalama na čtyřicet let starejch BVP tak je lepší zafinancovat špičkově vybavený profesionální výsadkový prapor.
Vem si porvní válku v Zálivu. Irácká armáda nebyla zas tak špatná. Takovej studenoválečnej průměr Varšavské smlouvy. Slušně vybavená, relativně moderní, početná, část profi, zbytek branci. Se zkušenostma z boje. Výsledek? Irácké letectvo si ani neškrtlo a pozemní boje trvaly dva dny.
@shane
no terén v Iráku byl příznivý
Nicméně jak se ukázalo o 12 let později, vyhrát bitvu není jako vyhrát válku anebo aspoň zvládnout okupaci a čestný odchod.
shane
8.12.2021 v 16:51
Drtivá většina mimo sallámovejch gard byla spíš na úrovni těch lepších bigošů, v pár případech taky zaúčinkovala propaganda (to jak se z těch konvojů rozutekli než vůbec vrtulníky přiletěly, ty AAčka by jim poněkud zatopily, to ne, že ne – kdyby v nich někdo zůstal). A ta převaha US of A byla fakt drtivá, navíc satelity – se v poušti schovají jenom dyž se dobře zakopou, trochu v noci a dyž je nějaká písečná bouřa, jinak všechno vidijou jak na dlani. Proti tomu nemůžeš bojovat o 30 let starší technikou.
„Hlavně není k dispozici ten hrozící konflikt, u kterého by to mělo smysl. V dnešní době už máme jiné hrozby a masové nasazení bojových chemických prostředků mezi ně nepatří.“
To možná platilo v těch zlořečenejch devadesátkách, dneska bych si na to nevsadil ani korunu.
To platí furt. I když, pravda, přituhuje. Jenže o horkou válku globálního rozsahu nestojí nikdo z těch co by na to měli a z těch co by potenciálně chtěli na to zase nikdo nemá. Škodí to byznysu a výsledek je nejistý. A proti teroristickému plynovému útoku v metru (zdravíme Japonce)nebo proti špinavé bombě jsou masky a atombordely uložené ve skladu CO na prd.
Dneska na pořádnou buzeraci NAPROSTO VŠECH stačí horší chřipka, nemusí se ani strašit chemickými bojovými látkami. Proti tomu bylo to jednodenní branné cvičení skutečná procházka. :-P
A kdo je to jako ma naucit? Prace s mapou znamena neznamy teren, aby deti nemohly podvadet, takze vejlet. A k tomu prihodime to, ze to ucitele musi umet. Kdyz si vzpomenu na historky vojaku z Vyskova… :D
a když to nebudeš procvičovat, tak to stejně za tejden zapomeneš. A kdo se dneska u nás ještě orientuje podle papírový mapy? Já to sice umím, ale stejně už na vejletech používám mapy.cz.
shane:
Ono jde o to, umět používat hlavu a taky si uvědomit, že ta mapa není nějakej pomalovanej nesmysl, třeba reklamní leták, ale že ji někdo vytvořil z důvodu nutné potřeby.
Mimochodem, papírová mapa je nenahraditelná, ač se mnohým nezdá…
jenže tohle není práce s mapou a nepotřebuješ na to brannou výchovu. Co je to mapa, jak se s ní pracuje a co znamenaj ty značky jsme se učili v zemáku. Někdy na prvním stupni.
A vzali vás v tom zemáku ven, abyste si ověřili, jak ty věci namalované v mapě vlastně vypadají ve skutečnosti? Učit se číst v mapě před tabulí je dobré maximálně tak na čárku splněného bodu v osnovách.
Samozřejmě pro praktické využití je nutné tu papírovou mapu hlavně nejdřív mít. Jenže spousta lidí nepochopí, proč by měli utrácet peníze za papír, když přeci mapy.cz řeší vše, co je pro dobrodružný výlet do Prokopského údolí potřeba, a navíc je to „zadarmo“.
Tady se totiž míchaj dvě věci. jedna věc je čtení mapy a ta druhá je orientace v terénu. Číst mapu se naučí každej za pár hodin. Orientace v terénu je větší problém. Už jenom určit vlastní polohu někde v lese. Krom toho k tý mapě potřebuješ buzolu nebo kompas, protože samotnbá mapa ti je v nepřehledném terénu vcelku naprd. A orientace v terénu už není zas tak jednoduchá věc, musí se procvičovat a rozhodně to nebylo něco, co by se učilo na základce o branné výchově, pokud pominu, že nám ukázali buzolu a řekli jak se určuje azimut. Ostatně, naše soušky učitelky věděly o branné výchově celkem prd a fyzikář coby jedinej chlap mimo školníka byl na vojně někdy za Čepičky.
A co se týče principů – jo, je fajn, že si je člověk pamatuje, Ale to ještě nezanmená, že mu to v praxi stačí. Já si třeba už od dětství pamatuju princip jak se určujou světové strany podle hodinek. nastavíš hodinky podle slunce a v půlce úhlu mezi velkou a malou ručičkou je jih. V principu pohoda. V teorii jsem zjistil, že si sice dvacet let pamatuju princip, ale že jsem mezitím zapomněl takovou drobnost, jak že se ty hodinky k tomu slunci nastavují. (Malou ručičkou ke slunci). A bylo vymalováno.
shane:
„… v půlce úhlu mezi velkou a malou ručičkou je jih. …“
– – –
Ale to víš, že NE…
:O))
ale? A copak tam je?
blbnu. mezi velkou a dvanáctkou. Tak ani ten princip si už nepamatuju :) Ale aspoň si pamatuju, že je tam jih.
shane:
„..mezi velkou a dvanáctkou…“
– – –
ANO.
Bohužel sis princip nepamatoval. Velká rafička nemůže hrát roli v žádném případě.
A proč se úhel musí půlit…?
malou. doprdele. Ale tady jsem se přepsal. předtím jsem to měl správně. No co, aspoň jsem ti udělal radost.
shane:
Jenže to je právě v tom, že neznáš PRINCIP.
Proč se ten úhel půlí…?
Eště je potřeba udělat voprávku na letní čas, jinak bude ten jih vo 30 stupňů vedle.
shane:
Tys nepochopil ten princip určení směru, že…?
:OD
a vůbec nejvíc ohledně map mi daly Základy geodézie a kartografie na VŠ. To bylo opravdu zajímavý a na základce jsme se skoro nic z toho neučili. A v braňáků už vůbec.
Jenže na mapy.cz není zdaleko všechno.
neni. ale pro turistický potřeby to bohatě stačí.
Ty principy nezapomenes, ono to zase az tak tezky neni.
Potrebujes to k tomu, ze
1) Ztratis GPS signal(to neni az tak tezky, ten signal je kurevsky slabej)
2) Vypne se GPS signal (staci blba porucha)
3) Vybije se ti bazmek s GPS
Jako on taky nikdo nerika, ze to mas mit jako primarni navigacni prostredek, ale ze mas znat zaklady prace s mapou – napr. jak ji zorientovat v neznamen terenu a co znamena ten debilni sever :D Jenze tohle naucit znamena to umet a pochybuju, ze to ucitele budou umet, kdyz tohle nezvladaji nekteri vojensti instrukturi.
Nejen mapa, fura lidi se neumi orientovat ani podle blbyho slunce a motaji se v lese jak vitr v bedne.
Ono chození v hustším lese mimo cesty je překvapivě poměrně problém. Jak nemáš pevnej orientační bod, tak máš tendenci motat se v kruhu. Každej strom vypadá stejně a jak se jim furt vyhejbáš, tak neudržíš přímej směr. Máš pocit že jdeš rovně a přitom jdeš do oblouku.
Kdyz jsem se to naucil ja, nauci se to kazdej :D Rozdil je jenom v tom, ze mi to trva par minut, zatimco lidem s orientacnim smyslem to trva vteriny a kolikrat nemusi ani tu mapu vytaovat :D :D
Ja este stale planujem lietanie podla papierovej mapy a aj ju obcas mam na kolene. Je pravda ze podla GPS je to ovela jednoduchsie ale ked sa ma dispecer opyta ci som preletel Tatransku Lomnicu a na obrazovke ju samozrejme nemam tak je ta mapa na kolene kurva rychlo otocena spravnym smerom a porovnavam co tam vidim nech nie som za debila.
semancko:
Ano, to je jeden z případů, kdy je nenahraditelná.
Bez posouvání, zoomování – mrknu a vidím, se všemi detaily.
No a další případ by byla střelba, např. když bude nedostupná GPS orientace…
corona: a ukážeš mi jediný západní vojenský pilotovaný letoun, který se naviguje ke „střelbě“ podle GPS a přitom nemá INS?
Mně po přečtení slova „střelba“ vytanula na mysli artilerie…
jizlivec:
Správně…
Jan Mrcasik
9.12.2021 v 19:58
corona: a ukážeš mi jediný západní vojenský pilotovaný letoun, který se naviguje ke “střelbě” podle GPS a přitom nemá INS?
– – –
Tak to se omlouvám, vypadlo mi „nepřímá“…
:OD
(… ty konstruktére…)
corona: no toto! Co se stalo s „motorkářem“?
(A jak jsi přišel na konstruktéra?)
Jan Mrcasik:
Ty „konstruktér“ seš. V debatách určitě.
Něco posbíráš a z toho zkonstruuješ cosi – třeba vezmeš trocha hoaxů, nějakej dohad, tuhle legendu a hele – tajemnej eroplán nemožnejch parametrů, kterej muší existovat, bo támhle psal cosi kdosi…
A toho „motorkáře“ ti nic neodpáře, to je způsob uvažování stylem „…vono to většinou lze…“ a s tím spojená machráž ti taky nechybí, ty „kontrařízení“…
:OD
Ono je to takový nostalgický vzpmínánáí na mládí. V reálu to byl prostě hezkej podzimní vejlet zpestřenej stometrovou chůzí v masce a pláštěnce. Jinak to bylo úplně k hovnu. Stejně jako vojna. Nic užitečnýho pro život jsem se tam nenaučil. Nemám na ni špatný vzpomínky, ale bylo to k hovnu.
Můj soused dostal dvojku z chování, když se zeptal, proč tu šaškárnu podstupujeme, když ve skladu CO jsou sice masky pro každého, ale jsou tam filtry sotva pro učitelský sbor.
Panek:
Asi se nějakej ámosák cejtil dotazem dotčen a nevydržel.
Nicmíň by se filtry objevily, jakmile dojde např. k vyššímu stupni ohrožení. Tehdy bylo odkud je vzít, dnes již nikoliv.
corona 8.12.2021 v 11:18
Ze sedmdesátých let si nic takového nepamatuji, z osmdesátých také ne. V té dekádě chodila do školy dcera a já absolvoval ZVS a čtyři vojenská cvičení (t.zv. stmelovací, po dvou letech).
ygorek:
„…Ze sedmdesátých let si nic takového nepamatuji, z osmdesátých také ne….“
– – –
Provádělo se, u nás i v širokým okolí, takže ti to nějak uniklo. A jak říkám – masky jen ve třídě, pak zpátky do skladu (kdo by všechno čistil, kdyby to ty bandy tahaly v terénu…).
Pytlíky na sebe jen ve spojovací chodbě, tělocvičně nebo venku před školou na trávě, pak opět sundat. Přesuny už samozřejmě bez pytlíků.
Nácvik stoličky pro přenos raněného byl.
Jednou bylo mizerné počasí s hustým deštěm, zůstali jsem ve třídě a učitel (těžce aktivní kitař i RC modelář) nám povídal o západních zbraních a mě nechal barevnýma křídama kreslit znaky eroplánů NATO na tabuli…
Občanská nauka by byla i dnes navýsost žádoucí…
Akorát trochu praktičtější: aby se děckám naznačilo něco o existenci alespoň pracovního, rodinného a trestního práva…
Obcanska nauka byla vzdy podpora rezimu, takze deti se nauci to hlavni, ze maji prava, ale jenom vocamcad pocamcad a ze je vhodne, aby je stat na techto pravech omezoval, pripadne je ubiral tam, kde je to (pro stat) vhodne. Viz vyvoj v automobilove sekci prestupku a vyuzivani „klicek“ (nebo jak to mrdky novinarsky pisi)
No nevim, my jsme na ON strileli z malorazky, coz byl tehdy velkej zazitek. Ucitel to bral dost sportovne, spis nas ucil zdravovedu a jak prezit v lese, coz se nam hodilo na vandry. Politikou nas nesral, na to jsme meli curaka reditele v dejepise.
A my se ucili o tom, jak mas poslouchat fizly a ze demokraticke zrizeni je to nejlepsi mozne zrizeni na svete a v podstate to bylo totalne k hovnu jako priprava na zivot. Pokud teda neslo o pripravu servilniho obcana.
Navic je nutne si precist i nac reaguji.
Jizlivec to asi myslel dobre, jen se to nesetkava s realitou. Jakmile je nekde slovo ‚obcan‘, tak je jasne, kam to sklouzne. Na druhou stranu ale by bylo fajn, kdyby se namisto nekterych picovin treba ucila financni gramotnost, znalosti zakladnich pravidel a tak. Nezavisle na politice, protoze ta se muze behem zivota jedince i dvakrat otocit o 180 °.
Teoreticky to zni hezky, ale treba u nas na skole v 9. tride ZS (a to jsme se do 7. tridy ucili podle planu na odchod v 8, takze posledni 2 roky velky lazo plazo) cca tretina tridy neovladala procenta. Proste jim to nedochazelo, at zkousela matikarka cokoliv. Ted se muzeme bavit o tom, ze to byli tupci, nebo ze matikarka byla spatna, ale realita je takova, ze kdyz ti devatak nechape procenta po VELMI dlouhem vysvetlovani, nema sanci se naucit byt financne gramotny.
Zduraznim, ze se tu bavime o vecech jako 10 %, 25 % a 33 %, ne nejakych silenych vypoctech a la slozeny urok 1,358 % :D
Ono je taky potřeba vzít v potaz, že pokud žáka věc nezajímá, tak se ji prostě nenaučí.
Ostatne realita je, ze vetsina tech spolecnosti – ne-li vsechny – tem klientum ukazuji, kolik zaplati celkem, kolik preplati, kolik je kazda splatka a vysvetluji to velmi pomalu a opatrne, aby ti lidi fakt vedeli, do ceho jdou. Jenze oni vidi novou velkou televizi(napr.).
Puvodne to tak nebylo, co si pamatuju. Zadny vysvetlovani a ba naopak co nejvic mlzit. I takovy vyraz ‚urok‘, kde je casova konstanta primo integrovana, se nam hupky dupky preneska do mesicnich ‚uroku‘ a dokonce dennich ‚uroku‘ (napr. kontokorenty). Pak nekdo prosadil do zakona, ze se aspon musi uvadet RPSN. Uplnymu tupci to sice nepomuze, ale prumerne nevzdelanymu cloveku by to melo rozsvitit cerveny svetlo, pokud je neco hodne spatne.
Ja teda si pamatuju OV na gymplu, jestli byla i na ZS to fakt nevim. Na zakladce asi ani nema moc smysl do decek neco nalejvat stran nejaky financni gramotnosti, protoze ti, kteri sva studia timto ustavem konci, stejne nebudou schopni pochopit, o co go. Zato na te stredni uz si umim predstavit nejake veci treba o bydleni, domacim rozpoctu, jak se pocitaji energie, zdravoveda, jak se efektivne branit, proste takova smeska veci, ktere by mohly decka i bavit.
Pokud jsi neměl nějakou extra školu, tak si spíš pleteš občanskou nauku s brannou výchovou. ON byla a asi i je pořád voser.
Já chodil na ýkladku v 80. letech a při branný výchově na ty pytlíky a pláštěnky teda došlo. Stejně jako na výklad jak postupovat při očistě od bojových chemických látek atd.
to se eště divíš, že zrovna ygňorkovi se eště skoro nikdy nestalo nic z toho, vo čem diskutujou lidi jako o skoro běžné praxi, ať už kdykoli a kdekoli? von je prostě úplnej unikát :D
Potvrdzujem, naviac som vtedy exceloval v prvej pomoci, teraz uz si z toho hovno pamatam…
> Fakt by mě zajímalo, co se to tu děje. Tohle je tak úchylný, že se to snad musí dojebat jednou samo.
> Tyhle green homo corona multiculti píčoviny prostě nemůžou bejt dlouhodobě udržitelný.
> Jsme v cirkusu nebo v koncentráku? Nebo snad v koncentračním cirkusu? Co bude dál?
> Jak se má člověk na něco připravit, když ani netuší na co? Zatím žádná teorie o tom, co se to děje a co bude dál, nedává úplně stoprocentní smysl.
Vysvětlím, i když se obávám, že to nebude pochopeno. (y̬̥̝͚̌̿ͭͦ̏ͅo͍̣͖̪̤͌̉͂̾̍ṷ̗̤̝̘ͪ̔ͯͬ̚ ̟͉̼͊̋̎̾͋ͅͅh̗̭̱̟̝͋ͪͬ̆̌ĕ͉̭͈̮ͯ͒̅͆ͅa̯̠̩̤̮͂̂ͥ̒ͦr̰̤͍̹̥̄ͤͥͮ͐ ̹̩͚̝̠͒̂́̄ͥo̙̹̥͈͍ͥ̔ͨͦ͐ǘ̬̼͓̞͍̿̾̉̅r̯̞̬̘̞͆̏̒͒͑ ̗̻͚̱͚̔͗̉̈́̈́w̗͈͇̻̬ͥ̉̿̏ͫỏ͎̖̦̮̠̐̈̆̂r͕̮̫̣͖̔̂̄̉̒d̻̻̦͕̩̑͌̀̓ͫs̹̹̘̮͊͋̔̏́ͅ ̯̗̳̞̝͂ͨ̈́̇̌b͔̦͔̭̥ͧ̇͌ͥ͂ȗ͍̪͖̪̝͒ͩͩ͌t̤̺̥̳͚̀͊̽ͦ̊ ͍̱̪̯ͫ̈͐͆͋ͅy̩͎̯̯̮̾͂̓ͫͨo̠͇̘̗̖͌ͬ̏̽͊u̹̬̯͇͕̐̆̐̍̚ ͓̝̞̰̣ͦ́̉̿ͧf̜̣̭̱͑̎̊̎̅ͅo̪͇̮͇̬͌̓͛̐ͣr͍̦̹̭̻ͫ͗̂ͥ̏g̭̼̞̗͍ͮͪ͐̃̚e̗̳̪̘̠͐̓ͤ́͛ṱ̪̫̙̓̓̾̿̍ͅ)
Green, homo, corona a multiculti jsou čtyři nezávislé věci, (w̞̖̩͎̲͗̓͂̆̃e͕̫͓͍̙ͩ̂̏ͣͨ ̝͎͕̥̄ͫͧ̈̑ͅb̞̰̦̤̮̑͋̾̒̅ū̪̱͔̰ͭ̑̊̋ͅí̺͖̠̟̲͂̀͑͌l͉̦̱͍̺̿͌͗͆͐d̲̙͇̼̰̓͌̊ͪ͑ ̪̞̙̦͈̈̋͛͋̔y̱̙̦̱̞ͣ̒͐ͬ̓o̮̼̟̪̟̎ͥͤͫ̅ȗ̱̝̪̖̟̿̿̔̽ ̥̟̟̣̻ͭ͋̐̌̅t͕̟̼̙͗̍͛͌͛ͅi͖̣̲͈̬ͭ͌̊̐͗l̥̻̜̩̠̏́̏̍̃l̪̭̮̗͓̈̏ͤͮ̽ ̼͖͖͚̦͂̈̂͐̀n͈͚̬̦̥̄̉ͩ͊̐ṍ̪͚̙̟͕̓̿̚t̟̠̩̖͎ͯ̅ͫͥ̅h̗̯͇̹̰ͨͩ̋̔͂i̩͖̬̟̳͊̔͐͌ͪn̪̗̭̗͖͋ͫ̌̊͆g͕̩̞̮̩̋͋͌̇̍ ̮͇̠͈̮̉̈́͊̐͑r̟͎̳̘̟̒͆̈̍̏e̠͕͙͔͔̎̐̊̇͌ṁ̲͖͖͎̦ͭ̋̒ͩa̼͓̤̬͍ͥ͐̏͒̌i̼̠̝͈ͩ̿̐͒̏ͅn̞̯͔̳̮ͥͫ̊ͥ͛s̩̭̙̻̣̄ͬ̄̽̚)
které tvůj mozek má chybně spojené do jednoho celku, (r̙̞̥̯̩ͨ̾́ͤ̍e̤̞̳̝̮ͣ̆ͭͪ̿ṕ̙̻̟̭̤ͮ́̓ͯẽ̥̹͎͙̺̈ͬ̋ͯa̩̺͈̻̙̍ͫ̒̾ͮt̘̘͔̹̟ͩͥͫ̎ͧ ͖̯̼̞̭ͨ̽͒ͤͥt̩͚̥̭̺̒̐̈̋ͥh̤̱̹̹̗̑ͨ́̀ͤe̠̣͎̻̲̽̂̔͋̉ ͔͓̯̳̯ͭ̏ͬ͆̔w̼̙͍͔̞͐̈̋̐͂o̩̦̦̥̻ͫ͊͊̇́r̯̝̯̼͆̆ͯ͗̌ͅd̥̯̞͙̤͒̽ͫ̆ͮ ̳̰̦̜͔ͩ̏̎͐͐r̝̘̜̠̝ͤ́ͥ͑͊e̼̤̤͙͒̍͐͒͂ͅp͓̪͚̮̪̆̐̽ͩ̎e̺̟̟̼̣͛ͩ͊̉̑a̘̯̖̠̮͋̂͌͌̊ṱ̠̙͎̞̄̃ͭ̈̽ ̗͍̰̟̬͑͋͛̔̐ṫ̝͔̘̣͚ͫ͊ͩ̆h̬̩͕̬͎̒̃̿͊̍ȇ̥͈͚̰͇̉ͯ̓ͦ ̥̯̞͈͚́̊͊̅ͨw͍͉̖͉̫ͫͩͫ̒̚o͚̪͚̲̰ͫ̽̃̐ͧr̰̩͈̘̤̒͊̃̋̽d̖̱̮̙̤ͧ̆̂̋́ ͓̲̰͖̖̂̑ͯ̃̄r̜̫̥͈̜ͥ̇ͭ̂ͥẻ̞̯̩̬̬ͯͫͧ̽p͕̙̩̠̘ͧ̈ͩͥ͐e͚̭͎̤̝ͤ̇ͣ̃̚a̭̣̱͙̗̅̃͛̐̀ṭ̯̟̲͍ͣ̍ͦ͒͂ ͕̜̘̻̗̂̾̒͆̚t͖͎̺͓̗̑́͑ͯ̓h̬͙̟̘̤͒̐̏̿̇ě̩̭̮̞̲͌̍̽̚ ̮͔̮͚̬̾͋̄̽͆ẅ̟̭̳͕̯́ͣ̓ͤ̈́o̳̲̣͔̮͊ͥ̽͂̇r̤̭̼̹͓ͬͩͦ͊̿d̪̮͙͑͒̈́̓̚ͅͅ)
protože ti připadají všechny ohrožující, a považuješ to za jednotnou frontu konspirátorů (e͕̪̦͖͂̿̋͑̄ͅg͉̙̰̬̮̾̏ͯ̏͒ġ̳͚̬̼͇͛ͦ̃̇ ̥̥̩̣̺́̃͆͊̏c̰̫̺̤ͨͫ̆̂͋ͅr͇̹͔͚̳̊͂ͭ͑ͪa̹̥̥̱͍̾̆̒̎̚c̥̥̰̙̱̈́̆͋ͯ̐k̩̝͚̤̝̂̑ͪ̓̏s͎̹͇̯̭̑́ͭ̔͐ ͍͎̭̟͈͊̀̏̀̾a̮͎̳̱͔̔̅͐͗̑n̤̰͎̙̤͌̔̿ͬ̅ḓ̪̩̮̾̋̇̓ͭͅ ̯̳͖͕̫̅͌̎͌͊t̥̼̖̩̭̒͆ͪ̓ͩh̟̞̱͍͙̏͐͌̈́̂r̺̬͉̗̻ͣ̋ͧ̉̐u̱̙̣̺̮͊ͪ̑̓ͭt̠̙̘̘̥ͯ̐ͭͫͯh͍͖͈̺͈̀́ͥͨ͑ ̬̭͚͇̬͆̑̓ͩͤw̳͖̪̣̥͒̃̽ͬ̌i͓̟̝͓̤ͪ̈ͤͭ͂l̻̜͉̹̻̈ͦ̒̂͌l̞̙͖̣̺̐̆͐̏͆ ̪͉̩̬͍͒ͮͦ̔̚ḕ̳̯̞̲͙̓̂̚m͇͉̱͓͂̇̎͐ͮͅe̫͍͙̻͈̎̓͆ͩͮr̻̠͙̝̺͆ͣ͊̆̃ĝ͎̘̲̬̫̔̍̃ͨe͖̟̹̝̟͂ͮ͋͂͒)
ale ve skutečnosti tam není žádná konspirace ani vedení, (p̺̙͉̝̯̏ͭͦͨͫu̼̞̻͇͍̇̌́̽̊ṡ̠͎̫͎̝ͣ̋̆ͧh̖̖̳͖̟̍̈́͋̇̍ ̜̮͍͖̫̋̆̀͂ͯy̭̭̺͈̤ͪ͒͆̈́̈o̝̼̦̼̝̓͂͒̆͒u̦͉͉̮̜̿́ͩͮͣṙ͓̖̳͖̜̔̐̉ͧ ͈͇͍͚͗̅͗ͦͬͅf̭͍̣̥͕̔͂̌̾̍i̼̞̹̘̣͊͋͑͑͐n̳̭͇̦̼͆͌̿̃̒ǵ̮͔̹͓̞̓̃͋ͤē̥̤͔̠͙̌ͨ̃͋r̘͉̼̠̲͑ͣͪ̒ͩs̹̮̼̥͎̈ͪͧ̍̄ ̙͙̩̫̻̓͐̌ͫͥt̰͈̠̤̬͌̇͋̄ͮḥ͖͙͕̼͗ͪͯ̓ͨr̯͍̻͙͚ͦͪ͒͑̽o̜̯̥̱ͭ̆̈́͛ͅu̩̘͚̫̞̇́́̈́͌g̱̫̘̮̜̽ͨ̎̑̈ȟ̰͓̹͖͚ͩ̉̆̏ ̝̲̘̫̠̆̌ͤ͑ͬt̖̪̭̮͚ͤ̌ͭ̿̆ẖ̺̭̈́̃̊̾̿ͅͅë͎͔͈̯̺́̈̐̋̔ ̩̲͔͎̟̎ͥͣ͌ͫs͎͇͔͕̮̀̽ͤͧͯù̞̠̭̯ͭ̂̇̚ͅr̝̙͎̫͓ͮ̓̎̓̋f̦͓̯̤̼̑̃̊̋ͯa̯̲̤̘͇̽̌͑̽̑č͇̣̪̯̺̈ͮ͛̔e̞̤͍̣̤͆͆̔ͨ̾ ̘͓̲̜ͫ̂ͦͤ̋ͅṫ̞͚͖͇̮̽̔ͬ͑ọ̬͕̼̪̀̒̎ͩͤ ̼̖̳̜̉ͪ̅̄̓ͅt̫͕̫̥̼̀̌ͤ̈ͣh͔̪̹̖͔̉ͯ̑̔ͦe̟̥͖̙̬͐ͦ̄ͪ̏ ̟̫̫͚͔̊ͭ͊͊͂w̳̞̝͍̫͑̊̋͗ͪe͇̫̬̭̯͋̒͐͂̓t̞̤̼̯̺̿̀̇͛̏)
jenom normální lidé s různými agendami a vlastními strachy, (b͚̱̭̘̫̋ͮ͋̉̚r̯̫͓͉͈̽ͦͥͮ̇e̯̙̬̤̘̒ͩ̓̆̑a̭̘͖̲͇ͩ͋ͥ̔̚k͍̝̠̮̺̊̿̅̆͌i͈̬͇̜̘̍ͥ̑͋̇n̳̫͍̜̝ͮ̿ͨ͑̔g̣͇͎̯̖ͪ̍̾̅͋ ̺̭̬̼̳̿͌̄ͤ̇t̹̼̼̬̰̂ͯ̓̂̽h̝̩̬̫̾ͧ̏̽̇ͅe̺͖̺͙̮͊ͨ̐͋ͫ ͇͉̘̯̩͑͋ͫͦ͌f̫̰͔͚̲́ͮ͗ͬ̚o̪͈̦̗̟ͩͦͫ͐͊ṷ̭̤͎͙ͮ̏̂͌̋r̺͎̬͙̗ͭͧ̿ͦ͋ț̟̲̹͉̂̀̏̈̚h͎̟̙͕̱ͫ͛̿͐̍ ̬̮͍̳͎̽͒̈̇̀w̘̝͎̤̭̉͌̎̋ͤḁ͚̼̻̦̑ͪ̊ͬ̈l͔̣̻͎̲̇͂̿̒̽l̫̠͓̯͕͒͛͆͊ͮ,̥͇͇͖̼̎̓͌͐ͫ ̠̖͈̦͐̋̈́ͥͥͅf͉̻̬̳̫͊ͪ̌ͫ̾ǐ̱̺͕͚̌̏̏̽ͅf̲̞̮͔͎̑͆̑ͨͣt̜̘̯̘͙ͩͯ̽̀͆h̗͖̝̝̙͗͗ͫͭͣ ̤̦̳̜͕ͥ͒̀ͯ̉ẁ̪͚̣̳ͫ̽ͮ̈ͅa͍̣̫̱ͪͬ̓ͫ̾ͅl̹̟͙͙̦̔ͭ̈ͫ̉l̗̬̣̓̌͐͗̏ͅͅ,̺̰͚̬̩̋̿̌̅̒ ̣̩̹̮̜ͦͭ͌̓ͦs̻͚͚̰ͩ͗ͨ͆̑ͅi̝͓̯̻̭͂̍ͭ͌̒x̫̗͓̗̺̂͒͆ͥ̚t̟͙̙̦̟̓͐ͤ̏ͪh̤̝̥̳̋ͫ̎͋ͨͅ ̞̻͈͚̞ͦ̒̍̔̋w̰͍̘͚͙͒̔ͯ͛̉a͎͚̗͎͓ͦ̋ͦ͆̉l͖͇͔̙̤̿̑ͮ̊̓l̰̙͉̳̠ͨ̀̾̽̚,̥̟͓̗͕ͮ͒̂ͦ̚ ͚̻̭͖̹͋̑̏̈́̎n̙͙͖̠̪̉ͩ̀̆͊o̩͈̺̣̦̒̆ͬͥ͂ ͇̙̤͎̼̄ͧ̃͊̎f̖̭̖̩̲ͬͧ́ͪͪl̲̮̝̘̲͂̎͒̓ͦo͖̘̝̥̮̅͒̋ͪͪo̙̼͇̪̟̊̍ͭͦ̒r̙̥̪͚̺͋̔͋͛̍ ̠͎̝͈͖̽͆ͫ͆͐ŷ͖͇͎͖̹ͣͫ̐͊o̜̻̻̥̻͐͒̓ͩ͑u̟̰̳̫̥ͫͬ̌ͭ̈ ̻̪͓̩̠̊͊̂̐̐f̭̣̟̼̲̏̑ͣ̚̚ã͈̜̭͉͉͑ͥ͆̇l̞̤͎̜͚͊͋̈́͗͒l̥͖̹̗̹̽͂͑̽̚)
ale protože ses rozhodl, že budeš to, co se ti nelíbí, považovat za jednu entitu, (b͚̥̦͔̱͊̔ͧ̒̎a̗̗̗̣̤ͤ̊͛ͧ̃ḅ̤̟̳̱͛ͨͨͤͫy̞̜̖͚̞͊ͭͭ͂̿ ̹̰̪̗̯̂ͤ͐̃͌b͍̠̯̬͙̔̓̂ͧ̚â͓̩͇̝͚̑̅ͤ̅b͕̫̳̪̰̀ͧ̔ͥͣỳ̰̠͇͍̩̐͆̓̉ ̖̫͓̫̥͗ͭ͒̏͌b̗͇̝̮̖̊̓ͭ̓̀a̞͉̤̯̩ͬ̿ͩ̊̊b̻͚̣̫̲͒̇̽̽ͮy̦̥͙̪̘̐ͮ̄̆̊ ̰̤͚̦̼̈͊ͥ̃̈́y̙̥̠͔͖̆͑͑͊ͬẻ͕̮̞̪̰͂̑ͭͮa̻̼̗̞̲̍ͩ͂̀̿h̭͉̩̪̝̓ͫͯ̏͊ ̻̲̞̭͍ͬͨ̀ͫ͊j̩̼̼̥ͮ̒̃̎ͦͅu̞̬̥̯̯̐́͂͋͊s̼͚̗͔̞ͩͩ̆̂́t̳͉̪̰͉̑ͫͭ̒ͨ ̝͇͍̜̙̃ͤ̌ͩͤp͎͙̼̹͙͑͋ͣͧ̽l͔̖̟̤͓̒̿̆ͥ̾a̖̞̙ͨ̊ͮ̒̌ͅͅs͙̖̪̹̹͌̃͌̌́ț̫̟̹̘̓̓ͮͬ̽i͔̭̮̮͕̓́̇̏͗c̙̳̠͇̘ͮͪ̽̏̿)
tak se snažíš nacházet nepravděpodobná vysvětlení ladící s tím předpokladem, (y̲̖̠͔̓ͥ̓́͒ͅo̟͈̣͙̔̎̌͒̚ͅŭ͕̗̬̪ͧ̊̎̄ͅ ͙̮͕͇̱ͫ̏̐̆́w̗̗̘̳̝̋ͭ́̈́ͪà̮͇̼̟̗̾͐͗̒n̠͙̭͎͔ͧͤ͋͂̔t̮̫̻̮͈ͯ̔̓̾́ ̟̻̹̻̙̏̀̄ͬ̚t͙͎̻̭̻̄̓͒͋̆o͎̻͎̖̬̿̈̑̃͆ ̤͚͙̼͓͑͗̃ͩ͗ḽ̪̠̯͙͆̀̎̌̏ĩ̲̘̭̠̗̾̉̎͆s̞̞̞̤̳̈͂̏ͭ͒ț̫̙͍͕̀̉̌͗ͥe̬͚̳̮̥̾̆̈́ͥ͗ṋ̩̺͚̺́̉̃̉͛ ͔̮̜̹͍ͩ͋̑̉ͧỳ̩̪̟͖̳̎͆ͯ̍o̰͚̼̗̱̔̊̍̈̾û̲̖͖͓̹ͥ̿̊ͮ ͇͍̞͎̲̽̆̄̒̏w̙̮̙̙͓ͬͮ̂̒̍a̞̖͖̠̺̔ͥͯ͑͗n̝͉͎͖͇̒̍͌͑̆t̠̩͇̠̼̔̂ͣ̇̈ ͍̻̥͚̮ͮ̄ͮ̽̇t͔̺̩̣̖ͩ̂̆̐ͦo̜̼̬͍͙̅͗ͤͩͪ ̻̤͈̦̙̎̎ͤ̒͂d͍̳̺͚̝̔ͤͦͧ̅r̝͈̤̞͎ͦ͐̇̇͊e̬̜̠̗̰͆̃́̒͌ẫ̜̜͍͙͈͗̒̃m͖̠̟̝̻ͩͯ̈́ͭ̄ ͎͈̘̮͕͆̌́͂ͨy͕̙̤̖͈ͮ̓̈́̒̅ō̯̙̲̜̰͛̊̐̔ù̮̰͉̲̣̉͊ͥ̚ ̫͕̗̝̩ͫͯ̊̑̃w̞̰̺͇̗ͥ̃̽͗̓a͖̼͈̦̘ͧ̊̌ͬ̋n͉̲̠̙͙ͣ͂̏ͩ͑t̟̩͎̤̲ͭͮ͆̌̔ ͍̪͖͍͕ͪ͛ͨ̆ͫt̪̭̘̹̥ͥͤ̂̅ͥo̙̞̳̣͚͛͌͐̏ͭ ̫̥̙̝͙́́ͧͩ̊s̲͔͈̳͍̉͌ͧ͑ͭm̦̥̤͈̠̈́́ͦͤ̏i̬͚̼̪̦ͭ̉ͪͯͤl̯̞̹̭̪ͮ̃̄͋͛e̱͕̝̳͚ͣ̏̑̓ͤ ͇̗̲̠̳̆́ͦͫ͂ỷ͕͎̹͚̠ͭ̏ͧ̇o͓͖͔̳͑̎ͫ͗͛ͅu͇̺̬̪̰ͩͤ̓ͪ̌ ̞͓̬͖̥͆̂ͣ̄͂w̦̦̖̥̣̑̇͐ͮ̐a̼͍͙̜̫̎ͤ̈́̌̚ń̫̫̖̲͔̈͒ͤ͒t̜͚̰̱͓ͥ̔̅̿ͨ ̯̠̘̳̯ͣͭ͊ͤͬt̲̞̠͕̜͛̃ͨͮͣo̥̠͚̙ͮ̓̓͑͌ͅ ̝̺͖͚̰͐ͧ́ͧ̚h̹̰̯͉̦͗͂ͥ͛̍u̺̦͎̫̩ͫ̀͊̑̅r̬̻̺̫͚̓̎̆̈́͂ṯ͓̫̳͕ͪͭ̂ͣ́)
a z toho pocházejí všechny ty divnosti a pocity, že svět se zbláznil. (y͇̙̻̲͇ͮ̐̎ͮ̿o̼͉̯͚̞ͮͭ̑̋͐u̗͙̭̞̭ͯ͛͒ͬ̉ ̬̳̮̮̇̓ͦ̃̚ͅa̞̜͇̣̥ͫ͊̿ͣ̉r͓̣̪̫̹ͤ̌̉ͭ̀ė͙̻̼͖̟̉̾ͨ͆ ̦͖̰͎͕̍̏̔̇̋ḧ͍͉͎̫̲́̋̿ͩͣo̖͔̱͔̲̾̃ͩ̑̇m͉̼̹̱̭͐ͫ̎̍̓ḛ͈̬̩̼͒̾̑ͭ̇ ̻̼̹̰̟̈́ͮ͑ͥͧẙ̭̩͍̲̫̊ͮ̌͆o̝͖̹̹̹ͬ̎̐̒ͩu͕̗̻̮̠͑́̓̏͐ ̹̲̹̱͙̾ͫͮ̾̍r̲̤̰̥̳̔ͧͤ̉ͥe̹̹͔̱̪ͤ͊̈́͊̎m̜̲̟̞ͦ̀̽́̈́ͅi̮̜̮͙̦͗̇̏̆̅n͖̗̘͉̼͑ͫͤͥ̾d̮̺͚̳͉̽̋ͯ̄̚ ̜̺̦͓̱͆͊̾̏͛u̘̤͕̱̝ͣ̃̔ͣ̽s̯̜͈̖͓̋ͯͫ̈͋ ̻̲̫͇̝̌ͮͨͯ̚h̹̝̹̰̲ͫ͐̄̑͛a̙̩̦͎̳ͥͭ͋̆̀p͍̯̗̪̥̓ͯ̌̍̌p͍̞̤̤ͧ̽͌̉̓ͅy͉̘̲̭̬ͣ̿̉̅̈́/͓͔̺͔͊̎̄͊̊ͅh̭͕̗͓̟͐̎ͧ͌̌u̺̖̦͇̩ͯ͊ͣ̔́r̻͖̮̥̭ͬͦ͂̌̑ẗ͍̣͕̲̭ͯ̒̚̚)
Musím říct, že tenhle příspěvek má u mě plný počet bodů za originalitu. Jen doufám, že se tu tahle móda nebude šířit :-)
@Nomad
To není móda, to je normální virulentní příspěvek :-)
Tak se podívej, jak končil starobylý Řím. V době největšího úpadku si smetánka vymýšlela stále větší nesmysly, bylo módou prznit mladé hochy atd. – a pak přišli barbaři, kteří obdivovali „Západ který už nebyl“ – tzn. jen pár desítek/stovek let starý Řím v době jeho rozmachu a života.
Ostatně už jsem to tu psal – J.D. Unwin detailně zmapoval úpadek 6 velkých civilizačních okruhů a 80 nezávislých domorodých kmenů a naprosto jasně zjistil, že pokud nebyla civilizace vysloveně vyhlazena vojenskou genocidou z vně, poslední fáze před samovolným zhroucením byla vždy determinována naprostým uvolněním sexuálních mravů a s tím spojenou naprostou neúctou k rodině jako instituci a hodnotě. A to prosím pěkně začínal svou analýzu s opačnou teorií, protože na počátku věřil ve Freuda!
Konkrétně zjistil, že úspěšné byly jen monogamní společnosti – polygamní buď zůstaly primitivní, nebo se rychle vzepjaly ale v horizontu desítek nebo nízkých stovek let došlo k prudkému úpadku.
A Arnold Toynbee zmapoval 21 civilizací a konstatoval, že 19 z nich nebylo zničenou útokem nepřítele, ale zhroutilo se díky totálnímu morálnímu úpadku a následné neschopnosti udržet existenci oproti agilnějším kulturám.
Viz zajímavá průřezová prezentace
https://facebookreporter.files.wordpress.com/2018/12/familybreakdownandcivilizationdecline-170102212706.pdf
Ale pozor, raději se mnou kategoricky nesouhlas. Tenhle názor je tady haram hereze ;-)
Doporučuji knihu britského historika Davida Landese Bída a bohatství národů. Vyšlo i česky.
Jak to asi dopadne:
green – časem bude zrušeno, ale lidi si uvědomí, že to mělo smysl, až díky zničené přírodě nebudou mít co jíst a leckdy ani co pít a co dýchat (ale to už bude pozdě – naštěstí já už tady nebudu, takže je mi to fuk)
homo – homouši tvoří 4% populace a víc jich nebude, ani kdyby se někdo rozkrájel, hetero soulože a plození dětí tady bude pořád
corona – virus časem vymizí, zatím se k tomu bohužel nemá
multiculti – nejspíš skončí občanskou válkou mezi bílými a imigranty v Německu, Francii apod., případně nějakým tím holocaustem, pokud si zvolí toho „správného“ vůdce – v obou případech vyhrají bílí
darkmonk: prosím, pověz mi konkrétně víc o tvé tezi, že zelená=dekarbonizační politika „chrání přírodu“.
Konkrétně: jak chrání přírodu masová těžba kobaltu na povinné elektromobily?
Jak chrání přírodu biopaliva 1. generace?
Jak chrání přírodu masové vykácení lesů a pralesů na „biomasu“ do „zezelenalých“ tepelných elektráren?
Jak chrání přírodu téměř zákaz dobytka (protože metan!), po kterém se na pastviny nebude dostávat žádné přírodní hnojivo, maximálně umělá?
Jak chrání přírodu politika „bezzásahových zón“ s cílenou podporou kůrovce?
Jak chrání přírodu masová stavba co největších solárních a větrných parků (OZE)?
Jak chrání přírodu maximální podpora stavby co největšího množství vodních elektráren s přehradami a zatopením rozsáhlých území (OZE)?
V současnosti se magoři a fanatici zmocnili „klíčů“ od „blázince“, nemá smysl hledat v čemkoliv logiku a diskutovat s nimi. Je třeba jim „klíče“ sebrat.
No přece prostě jednoduše protože proto. A jestli se budeš takhle konspirativně a dezinformačně vyptávat, půjdeš utužit svou mysl a morálku do dolu na emisní povolenky.
Mně se ta pohádka moc líbí, ale chybý mi v ní ještě zdůvodnění, proč je Helmut „Popelákem“. (Popelka se stala Popelkou díky tomu, že macecha nasypala hromadu popele a do ní hromadu máku a Popelka musela ten mák oddělit. Jak víme pomohli ji holubi). Takže bych se svolením pana autora doplnil pohádku asi takto:
Hellmutova macecha, homosexuál Gertruda, již nevěděl jak ztrestat Helmuta, za jeho
staromódní nepřizpůsobivé heterosexuální sklony, až dostal nápad. Naplnil dva kbelíky popelem smíchaným s mákem a vysypal vše na podlahu ve sklepě kde byl Helmut izolován od ostatních členů šťastné rodiny. Zároveň Helmut dostal příkaz, pod sankcemi – žádné jídlo, žádné pití – dokud ten mák neoddělí od popele. Helmut pochopil, že na tohle sám nemá šanci, tak tajnou chodbou utekl do lesa za svými přáteli migranty, poradit se jak z 100hoven. Pomoc přišla od inženýra z Nigérie, který sáhl do ruksaku, vyndal dva drony a speciálním mobilem Huawey tyto naprogramoval pro zadaný úkol. Tak se mohl Helmut spokojeně vrátit do sklepa. Drony úspěšně splnily svůj úkol, z hromady máku část odvezly africkému inženýru k výrobě opia pro sebe a ostatní migranty a maceše Gertrudovi nezbylo, než kapitulovat.
Nobody 8.12.2021 v 12:34
Dobré upřesnění.
Bohužel obsahuje malou chybu v tom, že pokud lze opium z máku vyrobit, pak leda z polského a pouze v případě hodně staré odrůdy.
Potřebu takového máku k výrobě opia pro potřeby jednotlivce lze odhadnout na tuny.
Ale takovéhle detaily se v pohádkách bohudík neřeší.
Na jednu dávku pravidelného feťáka stačí 20 nezralých makovic. Opium ze semen se ale vyrobit nedá. Opium je „míza/mléko“, které vytéká z nařezaných zelených makovic.
A kecy o tom, že mák setý neobsahuje opium, se v Evropě hojně rozšiřují, aby tu feťáci neničili úrodu. Ale i mák setý produkuje opium a mnoho feťáků toho využívá.
Panek 8.12.2021
Souhlasím.
Předpokládal jsem, že Nobody měl na mysli smíchání makových semínek s popelem – míchání nezralých makovic s popelem by bylo poněkud neužilé…
Mák setý obsahuje morfin v množství závislém na odrůdě.
Šlechtěním bezmorfinových odrůd se zabývali hlavně polští kolegové, časem se ukázalo, že bezmorfinové odrůdy špatně klíčí nebo vzcházejí a mají nižší výnos – velmi často je v zemědělství něco za něco.
Makové semeno obsahuje morfin v závislosti na odrůdě a na technologii sklizně a posklizňové úpravy.
Je-li žádoucí nemít v pečivu ani stopové množství morfinu, používají velkovýrobci mák praný.
Neužívám opium,ani jsem ho nikdy nevyráběl. Jeié dvě drogy jsou cigára a občas slivovice, pokud se to dá nazvat drogou. Tak se omlouvám za mou neznalost. Díky za poučení.
Nobody 8.12.2021 v 14:46
Není zač – jak píši níže, z mé strany jde o obyčejnou nostalgii.
Je také zajímavé, že kuchyňské využití máku je typické pro střední a východní Evropu – pěstuje se zde asi tři tisíce let.
Ještě zajímavější je, že za posledních asi sto let se nedaří zvyšovat v praxi hektarový výnos, průměrně se dosahuje asi čtvrtiny výnosového potenciálu…
Při čtení vašich makových komentů mi nejde si nevzpomenout na lehkou paniku v očích zahraničních hostů u nás doma, kterým jsem nabídla domácí makový štrůdl… Myslím, že nálepky poťouchlého „vařiče“ mě už nic nezbaví :-)
lola 8.12.2021 v 13.34
Jojo, i na mák občas dojde.
Zde asi tak jednou za pět let.
První debata, pokud si tedy vzpomínám, proběhla v roce 2007, posílal jsem tehdy tuším IR osivo bílého máku, měl rád pařížské tyčinky.
Kdeže loňské sněhy jsou…
Pobavilo solidně po ránu :)
dodatek: diskuze taky dobrá
souhlas a souhlas :)
Skoro tak blbé jako někdejší pohádky od Náhlovského.
Závazně prohlašuji, že ačkoliv jsem nezpochybnitelná součást veřejnosti, norský paskvil mnou nezmítá, naopak, je mi u prdele.
Ty kráááávo… já myslel, že mě klepne.
Naštěstí moje menstruující osoba prohlásila, že mě do špitálu nepoveze, neb je po 22. hodině a tudíž je nálet/plynový útok/zákaz vycházení (nehodící se škrtněte), a tak jsem to nechal rozečtené a dočetl až dnes v době, kdy nálet/plynový útok/zákaz vycházení (nehodící se škrtněte) neplatí.
… tak mu to přišili:
https://olomoucky.denik.cz/zlociny-a-soudy/dvojnasobna-vrazda-prerov-narozny-soud-091221.html
.
A hele, Trotlas.
No jo, už jsem skoro zapomněl, co měl za nick:
https://dfens-cz.com/americka-zahranicni-politika/
.
Zajímavé, čekal bych, že zrovna 95% takovéhoto článku ti bude konvenovat.
Jan Mrcasik 9.12.2021 v 23:17
Zajímavé, čekal bych, že zrovna 95% takovéhoto článku ti bude konvenovat.
– – –
Proč by…?
.
Corona: tak – radar v Brdech byla tvoje absolutní Nemesis, ze které i po tolika letech instantně jdeš do otáček a soptíš oheň a síru na každého, kdo ti tehdy šlápl na kuří oko tím, že se ti zdál být pro.
USA máš také v silné nelásce, takže v tom chybí už jen něco proti vydřidušskému kapitalismu ;-)
Jan Mrcasik:
1.
Radar v Brdech bylo svinstvo, o kterém nemá povědomí příliš lidí včetně tebe.
2.
Kuří oko nemám.
3.
Kdo byl tehdá pro výstavbu, ten je úplně stejně moudrej jako ten, kdo chce dnes zavést masovou elektromobilitu alá TESLA-obluda včetně náklaďáků.
4.
USA je pro mě stát jako každej jinej a t.č. je mám rád zhruba stejně, jako v 70. a 80. letech Sovětský svaz.
5.
Kapitálismus nebo jiný -ismus je cosi, co může mít různé podoby. Ten kapitálismus u nás považuju za svinstvo proto, že umožnil vykousat malé akcionáře squeeze-outem, konkrétně u firem, kde jsem měl akcie.
Navíc znám dobře následky poloprivatizace, které nás všechny přicházejí zatraceně draho.
.
Mohl byste to s tím radarem rozvést? Vskutku o tom nemám povědomí. Zajímalo mě to tehdy technicky a nikdy jsem nepochopil, proč se kolem toho tak nadělalo. Pokud jsem to pochopil, byla to vlastně docela jednoúčelová věc.
Storch:
Tak určitě se tolik nadělat nemuselo, vše již bylo rozhodnuto. Kdo platil vrty je tak tajná informace, že žádný odpovědný orgán nedokáže odpovědět (chudák…).
Bez ohledu na fyzické účinky zařízení mě vadilo, že tu někdo cizí tu zabere prostor, vytvoří zóny s omezeným pohybem osob a krom toho sem nacpe tisíce ozbrojenců s těžkou technikou. To vše samozřejmě bez možnosti vyjádření obyvatelstva.
Já už ani nevim, jestli se to tady nějak řešilo, ta jeho vina, nevina…
trolldas?
Tazko sa mi to citalo, mal som od smiechu slzy v ociach, tak som nevidel dobre na display :)