Vondráček: Nová dálnice na jihu Čech? Zneužitá ke špehování a kasírování řidičů! - zpět na článek

Počet komentářů: 283

  1. Přestě toto jsem opakovaně říkal, i na zastupitelstvu ve Svitavách! Zvláště stane-li se z toho položka rozpočtu obce!!!

  2. OMG, radary na D4 nedaly nainstalovat zadne radnice, alebrz to do PPP stavebniho projektu i pres odpor prosadil Dan Tok (ANO), smlouvu pak podepsal Karel Havlicek (ANO). Ano, radary na D4 nam zajistil jezek Sonic, jiz v brzku bude zpet.
    Dotycke radnice se o racketeering staraji proto, ze je to v jejich katastru.

    1. Jasný a ty sračky a vagón darmožroutů si tam nabrali půl roku dopředu protože proto, žejo.

      Ty debile, dyby to dělali za trest, pokud by VŮBEC souhlasili s tím, že to budou vyřizovat, pže formálně můžou měřit jenom vopicajti nebo městapo (a městapo vovládá to město), tak to přepošlou nejaké tetce, co jinak řeší neposbíraný hovna čoklařů, ať sem-tam nekoho vobešle. Tady tomu ovšem šli velice naproti, stoprocentně se konzultovali s nejakejma špinavejma zmrdama, co v tom jedou leta letoucí (židle, rosáci, řičáci, milefsko a řada dalších), nakoupili zkurvobedny a nabrali tam vagón zmrdů, že budou jenom mačkat tlačítka. A teď z toho majou hovno a můžou se posrat, a začínají se žrát mezi sebou :o)

      Apropo, už je vůbec vyřešená legalita toho měření? KDO to reálně provozuje, naplňuje to vůbec zákonný předpoklady? Vono jako dyž soukromej subjekt dodává DO PRONÁJMU bedny, který mají automaticky dělat ai prácu vouřadníka, tak trvám na tom, že to reálně provozuje třetí subjekt, i kdyby to bylo nakrásně nainstalovaný na PCčku pod stolem na městapičárně.

  3. Turek uz tam bol pojazdit?

    1. Tuhle imyč asi už nezrepetue. :-)

  4. Mě vždycky fascinuje, jak to dělají třeba v Thajsku: policajti tam NIKDY nestojí za bukem a neměří rychlost a NIKDY jen tak zbůhdarma nezastavují řidiče, aby je otestovali na alkohol nebo zbuzerantili za chybějící lékárničku. Tráva je naprosto legální. Dá se jezdit zkouřený a nacamrcaný jak carský důstojník, ale dokud člověk nemá nehodu, tak je to všem jedno. Jezdí se občas v protisměru, občas se projede červená, předjíždí se zleva, zprava, jak se to hodí, přednost v jízdě má ten s větším autem… a pokud už je třeba nutné dávat přednost na kruháči, tak je na ceduli napsaná slušná prosba se slovíčkem PROSÍM.
    Přesto jsem tam za ty roky viděl jen pár drobných nehod s položeným skůtrem a odřenými koleny, zhusta zápaďáci, co na tom neumí jezdit.
    Vysvětluju si to tak, že v tom chaosu si stejně nikdy víc jak 30-50 po městě jezdit nedovolí a každý je neustále ve střehu, páč nikdy nevíte, kdo vám tam vjede.
    Musím říct, že tento alternativní způsob je mi mnohem milejší než ten náš obtěžující buzerující stát.

    1. Osobně bych taky byl pro ležérnější kontrolu, ale vykompenzovanou tím, že pokud by se při nehodě zjistila přitěžující okolnost jako alkohol, drogy, překročení rychlosti, tak by trest byl zničující. Podle mě by to tak do 10ti let začalo fungovat mnohem líp než preventivní represe. Ale holt by to magistrátům nesypalo, to je ten problém.

      1. cocoqg:

        „.. pokud by se při nehodě zjistila přitěžující okolnost jako alkohol, drogy,..“

        – – –

        Tak báň. Ne podmínka, ale fakt basa. Totéž pokud bude jezdit, aniž by měl ŘP (viz různé x-té zákazy řízení).
        Jenže by musel někdo dát ty basy porádně dokupy, aby se tám makalo někde v užitečných provozech, jako to bylo, než HAVEL zdražil Favorita…

        1. Taky že píšu „zničující“, ne blbá pokuta a nějaký body, který si zase může koupit zpátky. Jak by pár let začali zavírat a nechat hradit plně škody, tak by to začalo fungovat líp než preventivní represe. Normální lidi by si sami řekli, že jim to za to riziko nestojí. A fetky a ožralové by postupně skončilï v base.

          1. cocoqg: tyhle vlhké sny ale významně odporují dnešní realitě. Úplně stejně argumentují fízlové dnes, že je potřeba represe a že ti špatní skončí v báni nebo v mastné tyči, vybodováni genialitou represivního systému. A je to tak? Leda prd.

            Fetkám a ožralům je totiž jedno, jestli (ne)skončí v base, což byste jako člověk, co (snad) někdy něco vypil mohl vědět (snížené kognitivní schopnosti se tomu říká). Hrát hru tak, že je nechám bourat a pak je budu cpát do báně je hloupost, ani v té báni je nemůžete mít pořád a životy to stejně nikomu nevrátí (jako msta asi dobrý, ale jinak nesmysl).

            Soustřeďte se spíš na fakta a na to, co skutečně k nehodám vede a co by se s tím dalo dělat. Tvrdší represe je to poslední, co k něčemu (po)vede, tuto linii jede tenhle zkurvenej fízlí stát už pomalu 20 let a je to lepší? Desetitisícové pokuty něco řeší, kromě okrádání občanů? A tedy ještě větší flastry nebo basa budou přínosem? Ale kulové. Můžete se mimochodem podívat, jak se podařilo drakonickými tresty vymýtit drogy třeba v Thajsku, které je tady taky někde vzpomínané.

            Pokud Vám jde skutečně o bezpečnost, tak na buzeraci a represi zapomeňte, to není řešení. To je akorát divadýlko pro primitivní část populace a jejich první signální, které současně vede k okrádání široké veřejnosti vč. těch primitivů, kteří tomu současně tleskají.

            1. Pro blbečky typu „corona“ ideální.

            2. A co teda navrhujes jako funkcni reseni?

              1. Sysop: psal to tady D-F několikrát. Nemalé procento nehod se děje na stále stejných místech, tedy nejúčinnější snížení nehodovosti je odstranit tato místa jejich úpravou – zmizelo by nehod skokově hodně.

                Zrušit úsekovky, všude, kde to nemá prokazatelný pozitivní vliv. Takových bude drtivá většina, lidi čumí na tachometry a ne kolem sebe. Chystám se k vyhodnocení pár úseků, kde přibyly radary v nedávné době, pak to sem hodím, pokud to bude reprezentativní. Výchozí myšlenka: nehod je víc než dřív. Uvidíme, zda se to potvrdí i fakticky.

                Specifikem jsou fetky a chlastometři. Těch nehod se děje minimum a zde může nejvíc fungovat prevence. Represe je totiž pozdě. To neznamená, že po zavinění nehody s chlastem není trest na místě, ale znamená to, že to nic nevyřeší, protože to nic na faktu, že boural, nezmění. Dnes je těch nehod asi 2k z celkových 90-100k. Tedy relativně bagatelní počet. Právě proto by ale stál za hlubší analýzu těch, kterým se to děje a na základě toho teprve dělat kroky k předejití. Plošná buzerace v této věci neudělá vůbec nic a drakonické tresty taky ne.

                Celkově: pořádná analýza míst a důvodů. Teprve potom kroky. Postup „teď chceme nakrást co nejvíc peněz“ není a nemůže být jakkoliv pozitivní ve vztahu k bezpečnosti.

                Mimochodem, sranda je třeba i ten zde popsaný problém, kdy fízli a úředníci odmítli instalaci tuším zrcadla u nepřehledné křižovatky. Instalace radaru ale žádný problém nepředstavuje a rostou jak houby po dešti. TOHLE je ten pravý problém, mentalita novodobých feudálů, co si myslí, že jsou tady lidi pro ně a ne naopak.

                1. Neblázni, vem si ten masakr na silnicích všude tam, kde maj běžně povoleno 0,5 promile.. přísnost musí bejt! MY s nima zatočíme!

                  NJN. Jenže vono je to k hovnu přesně jak píšeš. Ale to vyřeší jedině…. víc přísnosti! Vyšší pokuty! Větší tresty!!

                  Omg..

                  1. a když jim tam přijedou Češi tak ten limit jistě ještě překračují, jak by to údajně děli doma, kdyby jim byrokratická verbež povolila uzdu.

                    1. Tak určitě.

                2. Vyspělé země s nulovou tolerancí alkoholu:

                  České republika, Slovensko, Maďarsko, Estonsko, Rumunsko, Rusko, Ukrajina.

                  1. shifty: hele to bude nějaká dezinformace, v Rusku je hej, protože tam není STK, tak tam určitě není ani nulová tolerance. A jestli jo, tak ji beztak nikdo nedodržuje a je to v pohodě. Prostě v tom našem fašismu žít nechceš, metou je Moskva. Až místní putinovci vydělají dost peněz, určitě se tam hned přestěhují, jinej důvod je tady nedrží. Je to teda divný, protože tam je super HDP a nízký ceny všeho (teda kromě jídla, spotřebních věcí a tak), takže by si jeden myslel, že na to mají už dnes, ale možná o tom jen neví. Snad na to brzy přijdou.

                    1. A na motorce nemusíš mít helmu, tu si bere jenom debil. Jooo, tam je prostě hej v tom ráji. Jen se divím, že tam místní kecálisti ještě nevodtáhli, tam by si určitě taky mohli takhle psát na webech, nadávat na vládu, systém, válku, chtít mír a ne speciální operaci a tak dál..

                      Ale já na to přišel, proč lezou sem. Holt jsou to český srdcaři! :-D

                    2. shifty: :-D to bude vono:-)

                      Helma na motorce je fašistická buzerace, kterou zavedla fašistická koza (mám tam dostatečněkrát slovo fašistická?). V Rusku vládne názorová pluralita a všichni volí Putina, protože je tak dobrej a dělá věci pro lidi, třeba jim dává práci na frontě. V některých volebních okrscích dostane i 101 % hlasů, což ukazuje důvěru lidu ve svého gosudara. Taky všichni spotřebitelé svou lásku k mocnému panovníku vyjádřili dobrovolnými a nezištnými příspěvky na válečná tažení a slávu u kremlína, odporně dezinterpretovanou fašistickou neomarxistickou prasnickou kozou jako „zvýšení daně z vodky“.

                    3. Nechybělo Ti tam chybělo slovo fašistická? Co báťuška dělá, dobře dělá.

                    4. Hele hosi, ja jsem jako pubos celkem casto jezdil na fichtlu qode, stacily plavky a bryle. Fichtl klice nemel a vic jsem nepotreboval. A nechapu, proc bych mel neco potrebovat? Max to jelo pade, to vyslapnu na kole taky. A na kole jezdim bez helmy taky. Tak kde je problem?

                      Jo… vono je to PRO MOJE DOBRO… jojo… ja jsem zapomnel.

                    5. Si najdu něco z historie…

                      Sysop5.5.2025 10:15

                      Hele, nekdy pred dvema roky mne z protismeru malem trefilo leve predni kolo urvane ze SUVu. Pomahal jsem tam pak nestastnemu majiteli. Urvalo se mu kolo i s nabojem, to jsem jeste nevidel. Kdyby mne to trefilo, tak zrejme je tady o jednoho otravu min. Podotykam, ze to mel shnily na sracky, protoze tepla vlhka garaz. Ale nevedel to. A me osobne se stalo, ze vyhnil dolni cep na prednim rameni na dodavce. Prava strana, nastesti, takze jsem relativne bezpecne pristal ve skarpe. Byla to moje vina, o tom cepu jsem nemel sajn, stalo se mi to ani ne mesic po koupi v bazaru.

                      I kdyby to zachránilo jeden jedinej život, že? :-) No a helma, ta život vyloženě bere. Já bych ty helmy zakázal. Nebo?

                      :-D

                    6. STK bych taky zakázal! To sem tam kurnik nedopsal :DDD

                    7. Sysop: já ti fandím, taky jsem jezdil na kole bez helmy, na začátku devadesátek to ale vypadalo na silnicích dost jinak. Dnes jezdím s helmou a přitom nejezdím po silnicích. Na motorce by mě to bez helmy ani nenapadlo.

                      Obhajovat mladickou blbost takhle hloupě, skoro bych řekl, že nejsi ve formě. Zvlášť v kombinaci s tím hysterčením kolem chlastu, kde ses do toho níž poněkud zamotal. Nějak mi přijde, že kdyby Rusák místo nulové tolerance neměl na chlast limit vůbec žádnej, budeš to obhajovat taky, jen proto, že zrovna tohle je u gosudara cajk. Ale protože to tam má gosudar za nulu jak my, ale helma na mašině není potřeba, tak obhajuješ mašinu bez helmy, příklad pro děti skvělej.

                    8. No, a nemel bych si podle tebe brat helmu i kdyz lezu na tresen? Ty moje stromy maji dobrejch 9 metru a co jsem cetl, tak pad z zebriku dominuje tabulce urazu, vcetne smrtelnych, kazdorocne. Zebychom tu helmu pri lezeni na zebrik uzakonili jako povinnou, ne?

                      Dneska jsem v JC, uklizel jsem tady nejaky stary drevo, rezal jsem retezovou pilou. Na to by taky mel byt nejakej zakon, protoze souseduv bracha si malem urizl nohu (jako fakt), ve spitale lezel tri tydny.

                      A taky mam cirkularku bez ochrannych plechu, ctyricet let starou. To by se taky melo zakazat, ne?

                    9. Jako fakt jsi mne preqapil – obhajovast statni buzeraci tim, ze ma smysl, to bych od tebe necekal. Jestli si ja vezmu nebo nevezmu nejakej ochrannej prostredek, ma byt ciste moje vec a ne, ze mi to nejakej jouda bude nakazovat zakonem, aby mne mohl buzerovat a vybirat vypalny.

                      Ale jak vidim, tak u vyberu rychlosti ti buzerace vadi, ale u helem ne, protoze ty je prece pouzivas a tim padem to ma smysl. Zajimava selektivni logika.

                    10. Sysop: omyl, neobhajuji žádnou buzeraci, obhajuji nošení helmy na motorce. I kdyby to nebylo povinné, dává mi to smysl a rozčilovat se, že ti to někdo nutí mi přijde divné. Tedy jinak řečeno, v zákonech mi vadí především píčoviny. Nebo jsem taky obhajovač státní buzerace, když souhlasím, že krást nebo vraždit je špatný a říkám to jen proto, že to nedělám, ale jinak teda fuj fuj zákony, zrušit všechno?

                      Sorryjako, nejsem anarchistickej debílek.

                      Ad stromy: nemyslím, že pád ze žebříku končí smrtí kvůli rozbité hlavě, to máš podle mě větší šanci skončit na vozíku než v rakvi. Co u toho děláš je mi úplně jedno stejně jako to, jestli máš helmu na motorce, ve finále mrtvej budeš kdyžtak ty a ne já. Ale můj názor je takovej, že je rozumné helmu mít. Už jenom proto, že dětem se blbě vysvětluje, proč něco musí, když ty to nemusíš.

                    11. Re: fatdwi 18.5.2025 v 19:02
                      Tobe prijde divne, ze mi vadi, ze mi nejakej ourada neco narizuje, ackoli tim nikoho ciziho neohrozuju?

                      Cili ty to mas nastavene tak, ze pokud s nejakou buzeraci sam souhlasis, pak to neni buzerace. Zajimava uvaha, preqapils. Myslel jsem, ze jsi vic vpravo.

                      Stran deti v tom nemam zadnej problem. U nas doma plati, ze pokud jedou nekde po verejne komunikaci, at maji helmu. A vysvetlil jsem, ze je to proto, ze stat to tak chce. Nebudu jim tvrdit nejake bludy. Nastesti se nepohybuji po pumpickarskych trasach, takze pokud si nabiji hubu, mohou si za to samy. A vychovavat je pod sklenenym zvonem fakt nechci a nebudu. Radsi jsem je naucil, jak padat, protoze sousedky kluk, kdyz letel jednou pres riditka, taxe jich porad drzel, nacez si nabil hubu. Chybel reflex s rukama. Tohle jsme propilovali a potomstvo nema strach padat.

                      S tim rizikem, ze spadne na zem a zrovna tam bude mega sutr a zrovna trefi hlavu, umim zit uplne stejne, jako ze se mi treba pretrhne retez na te pile, kdyz zrovna neco rezu nad hlavou. Kdo chce, at si helmu bere, treba dve, je to jeho vec. Ale statu je do toho hovno.

                    12. Sysop: máš nějakej blbej týden, ne?

                      Mám to nastavené tak, že helmu mám i když nemusím. Pokud dětem vštěpuješ, že helma není pro jejich bezpečnost, ale kvůli zákonu, tak tos zase překvapil docela dost ty mě.

                    13. Sysop
                      16.5.2025 v 21:27

                      toviže by na pilu mělo byt lejstro, a na lezení na strom, a na všecko

                      před dvóma tédnama ses tady nafukoval, jakej musí byt na silnici vordnung, aby se tam lidi nerakvili (pže by u toho jinak eště zrakvili ai sysopojc smrady, a to teda né), no tak teď se sere negdo do toho, aby si na sebe sysop nehodil strom (pže by u toho určitě… …)

                      chutná vole meducínka, CHUTNÁ?!?

                    14. Boze, dalsi natvrdlej. Muzes mi prosim vysvetlit, jak ja ohrozim jineho ucastnika provozu tim, ze JA nemam helmu?

                      Tvl, dneska je fakt den. Asi nejaky sqrny na slunci, nebo co.

                    15. Sysop
                      16.5.2025 v 22:19

                      neco se určitě nande, třeba spadne vjetýfka bo do tebe nabóře ptak a zramuješ školku na vychazce…

                      mně řekni ty jak negdo muže cokoli vohrozit dyž pojede v liduprázdné dědině vo pár barákách a třech zatáčkách, gde chcípl pes, třeba sedumdesát…uplně stejně vole

                      každej si navymejšlí nejakou jinou kravinu, a pak sme přesně v tomdle marasmu, gde teď sme, chňápeš?

                    16. Ne. Protoze sedmdesat v dedine je porad vetsi pravdepodobnost, ze se neco stane, nez to, ze ja nemam helmu. Sorry, ale je to tak. I kdyz muzeme rict, ze ta sedmdesatka je zrovna pravde dost nepodobna, ze se vubec neco stane. Taky netvrdim, ze by se ve mestech melo jezdit ctyricet a podobne. Jedine, co tvrdim je, ze s rostouci rychlosti roste pravdepodobnost pruseru pro nekoho, kdo neni vinikem. Nic vic. Michat to dohromady s necim, co hypoteticky ohrozuje pouze vinika, je zavadejici picovina.

                    17. Sysop
                      16.5.2025 v 23:00

                      si myslíš TY…jinej si myslí jinou cypovinu…a výsledkem je PŘESNĚ tendle marasmus, pže vopitikoun de pokaždý na ruku nekomu jinýmu, takže rozděluje a pak panuje

                    18. Tady někteří nepochopili to, že tu nikdo státní buzerace neobhajuje. Jen se směju tomu, že někomu v dnešní době přijde normální jezdit na mašině bez helmy. Mě to třeba přijde hloupé, ale rozhodně bych to nikomu nenařizoval. A nikde nic takového nenařizuji ani neobhajuji.

                      Obzvlášť vtipné je to pak od lidí, co tu mnoho státních buzerací srdnatě obhajují a obhajovali, protože je trefilo upadlý kolo a tak dál.

                      (facepalm)

                    19. Klidně bych jezdil na Babetě bez helmy. A není to tak dávno co to bylo naprosto bezpečné. Vždyť jede pomaleji než kolo (nejde vyřadit).

                    20. 123456 – klidně jezdi na litru bez helmy. Je to tvoje věc. Já jezdim na 125 s helmou, ale rozhodně to nikde nikomu nenařizuju. Na kolo si helmu taky neberu, ale kdybych jezdil traily tak bych si asi vzal.

                    21. shifty – ty mi to nenařizuješ, soudruzi ano. Navíc ten rozpor s bicylem.
                      Možná to tak laikovi nepřijde, ale Babeta je úplně jiná kategorie vozidel než litr i než 125. Je to moped, v podstatě kolo s motorem, kde nejde jet víc než asi 50 km/h (s kopce), protože nejde vyřadit. Do kopce to jede 20 km/h. Kola jsou rychlejší a bez helmy.

                    22. No, mělo by se to regulovat, nějaké testy, papíry, certifikace a kontroly vybavení, pokuty a minimálně jedno poschodí plné ouřadů na každém okrese. Když to jde s kotlem proč by to nešlo z cirkulárkou, žebřem nebo motorovkou. A ještě to propojit s dotačními rituály …, okořenit schvalováním kontrolního plánu apod. To by tak hrálo, aby se někdo jen tak svévolně rozhodl, že půjde řezat dřevo nebo trhat třešně. A rovnou to spojit s doplacením poplatku za DPH a daně z příjmů, o které touto aktivitou připravili stát. :-)

                    23. fatdwi 16.5.2025 v 16:29

                      Dlouho jsem tu nebyl, tak se nechytám. Kdo, nebo co, je ta fašistická koza?

                    24. fašistický kolektivní západ.

                3. Jako jo, radary a usekovky jsou samostatna kategorie, o ktere se urcite prit nebudeme. Ale stran treba toho fetu nebo chlastu si prevenci nejak neumim predstavit. Zakazeme velikonoce? Oslavy narozenin? Rozumis, lidi chlastaj kdy a kde je napadne. Jak chces udelat prevenci? Nemci maji povolene v podstate jedno svetle, jenze taky vedi, ze pokud to prepisknou a neco podelaji, tak je to bude stat kurva raketu a nejakej figl s advokatem jim moc nepomuze. Asi by jako prevence bylo dobry zacit primo u justice. Vymest s vajglama ty neodvolatelny prasata u soudu a udelat tam Ordnung. Pak by opravdu platilo ‚padni komu padni‘, atd.

                  Za komara stacilo byt velka sajba a mohls jezdit nalitej jak zok. Dneska kdyz mas spravny kontakty a dost prachu, tak taky. Nikam jsme se neposunuli.

                  Nicmene, im Großen und Ganzen si myslim, ze fura veci proste jinou prevenci resit nejde, nez nekoho nahodne nacapat. Ex post pak treba drakonicke tresty za chlast a fet – proc ne. Od sebrani zbrojaku, ridicaku, az po ockovaci prukaz na hodne dlouho.

                  Uz jsem to tady psal, v Risi udelas nejakou malou picovinu (nedodrzeni bezpecne vzdalenosti – snimek z kamery, nic vic) a chodis pesky treba tri mesice. Z takovychto drobnosti se pak sklada to, ze German nedela ramena a pokud chlasta, taxi bere tago. Kdykoli jsem na akci v Bavorech, kde se chlasta, tak Germani maji nejakej odvoz. Vubec je nenapadne ‚ja bydlim v Dorfu tady pres kopec, pojedu trachtorem‘. Ani hovno, protoze vi, ze kdyby ten trachtor poslal do skarpy, tak to bude velky a drahy. U nas na Sumave? Normalka potkat v lese nekoho totalne nalityho v aute, jak klickuje mezi stromama a vymolama, protoze jede z knajpy domu a v lese je to max obecne ohrozeni, tak co, ze.

                  1. Tohle je k zblití.

                  2. Sysop: no tak sis zafantazíroval a teď se podíváme na nějakou tu realitu. Podíváme se jen na nehody, kde došlo ke zranění. Podíl těch, kde byl alkohol, je v DE cca 6 % a v ČR cca 10 %. V DE mají limit 0.05, my máme nulovou toleranci.

                    Já bych řekl, že to u nás bude chtít pořádně zvýšit tresty, jen tak doženeme Němce, to je jasný! A těch zhruba 13k nehod, u kterých je v Německu ročně chlast a někdo se přitom zraní, to je „vůbec je nenapadne“. Cha cha, směje se ti realita. Dovolí si to sakra hodně lidí a nějakých 13k u toho nejen bourá (jistě ne každý, koho to „ani nenapadne“), ale někdo se u toho zraní (jistě ne u každého bourače).

                    Díky, žes potvrdil, že drakonické tresty neřeší vůbec nic.

                    1. Namichals to ale do jednoho gulase pri ruznych podminkach. Kdyz vynecham celkove jinou ridicskou kulturu v Nemecku a v Cesku, tak ty tvrdis, ze pokud bychom v Cesku zavedli stejnou toleranci alkoholu, jako je v Nemecku, tak to v Cesku nebude mit vliv na zvysenou nehodovost, ktera uz ted je vyssi nez v Nemecku?

                      Zajimava hypoteza, jen ji nejak nemuzu uverit.

                      Krome toho, moje osobni zkusenost neznamena, ze to nekde jinde nemuze byt jinak. Pokud je pravda co pises, ze Cesko ma temer dvakrat vyssi nehodovost s nalkoholem proti Nemecku, kde je nenulova tolerance, pak je ale u nas neco hodne spatne, nemyslis?

                    2. Sysop
                      16.5.2025 v 21:34

                      poloviční nehodovost? a mohla bych ju vidět?

                    3. Ja nevim, odkud to ma, pise podil alkoholu na nehodovosti 6% DE, 10% CZ.

                    4. Sysop: Jestli to spíš není tím, že dopravní buzerací v ČR se vytváří přestupky i tam, kde žádné v reálu nebyly (chybějící materiální znak). Když obce vybírají za 51 km/h na 50 km/h na široké přehledné silnici, protože z toho mají bezpracný vejvar, tak to fakt nesvědčí o tom, že lidi jezdí jako prasata. Jen se toho náležitě využije pro další utahování šroubů v rámci „boje proti silničním pirátům“ a falšování statistik.
                      V ČR je většina přestupků vyrobena účelově, aby pokutovací stroj mohl fungovat dál.

                    5. Prostě přísnost na lidi musí bejt. Sice je u nás nehod pod vlivem 2x tolik než tam, kde mají toleranci 0,5 promile, ale to je jasný prostě!!

                      OMG. Lepší reakce mě vážně nenapadá. Jako kdyby to ty fetky a recidivisty odrazovalo, ta nulová tolerance.

                      Naprostej souhlas z Czechdave, ale to milovníkům pevné ruky a biče nad sebou prostě vysvětlit nelze. Na sebe sdamozřejmě ne, ale na ostatní musí bejt přísnost nemilosrdná. To je naučí. My s nima zatočíme. Fakt k zblití.

                    6. Jeste jednou si ta tvoje cisla ctu a asi fakt uz jsi unavenej. Sam napises, ze Nemci maji temer polovicni nehodovost s alkoholem, ackoli maji nenulovou toleranci a jejich drakonicke tresty oznacis za neucinne.

                      To jako ten rozdil nevidis, nebo co?

                      Nebo ti ucinne prijde jen to, kde bude nula? To jako fakt?

                    7. Sysop: Hoši to potřebujou podat víc po lopatě. Takže pánové, v ČR jsou započítány oproti Německu do nehod pod vlivem i ty pod 0,05, což tvoří zmíněný rozdíl. Němci by ale taky mohli v rozporu s vědeckými poznatky tvrdit, že množství do 0,05 má negativní vliv na řízení, zrušit toleranční limit a hned by byli z pokut ve vatě jako naši fízlové

                    8. 0.05 je samozrejme uplnej nesmysl. To nic nenameri. Asi myslis 0.5 promile.

                      https://alkozona.cz/img/cms/alcohol-map-europe-cz.jpg

                    9. shifty: Zůstal jsem u jednotek, které nastolil fatdwi, tedy u %. Jo, 0,05% je 0,5 promile.

                    10. a jo, vidíš. Já tam od začátku sázel promile. Mea culpa.

                    11. Hupert – si vem, že v Anglii jezdí „vlevo“ a s 0,8 promile. Předpokládám, že tam je ročně miliony mrtvol s alkoholem…nebo taková Francie, k obědu (na který je pauza 1,5 hodiny) běžně ve dvou sedmička vína…prostě doom, konec, game over.

                      Pochopte už konečně, že represe a tvrdá ruka nijak nezatočí s kriminalitou a kriminálníkama. Je to naivní a hloupá představa, chápu, že to imponuje blbcům typu corona, ale každej kdo mezi ušima nemá vzduchoprázdno to přece musí jasně vidět. Zcela jasně. Naopak, čím větší odpovědnost má jednotlivec a čím míň se do všeho sere stát, kterej obvykle akorát tak zkurví na co hrábne, tím líp.

                      Ostatně tam, kde se za krádeže sekaj ruce, se nekrade?

                    12. Ale krade – než jsou ty ruce useknutý. Pak už není čím.

                    13. shifty: Vědomí individuální odpovědnosti lze očekávat jen u části členů společnosti, potažmo řidičů či účastníků silničního provozu. Nevím ale, nakolik může člověka nezodpovědného, který nad sebou navíc díky chlastu ztratil kontrolu, od nebezpečného jednání odradit riziko spojené s pravděpodobností nehody a následků oproti ceně za preventivní represi. A případní poškození nebo mrtví, pakliže těch 0,5 promile, která mají ve většině Evropy, nedopadá hůř než cca nulová tolerance jinde, bylo by jistě možné se na 0,5 promile sjednotit.

                    14. Hupert:
                      Tak ta tvoje rada nefachá.
                      A vůbec dneska máš poradnu pro dementy.

                    15. Forge: Tak to je sociálním kreditem. Budu se tě muset začít stranit. Jinak ano, jak stárnu, začínám dementům lépe rozumět.

                    16. 0,5 Promile jsou 2 pivka nebo 2 deci vína. Pokud někdo pije, tak mu tohle opravdu nic neudělá. Hlavní důvod nulový tolerance (někdo tu správně psal 0,24, ale jedině přes tester, na krvi to tak není) je samozřejmě kasírovat za zbytkáče a nebo jedno pivo k obědu. Ale stejně čtu dnes a denně třeba na krimi Plzeň jak jezdí lid s 2 – 4 promilema, neustále feťáci se zákazama… na ty tohle vážně žádnej vliv nemá a sebepřísnější tresty na ně vliv mít nebudou. Smrťáky fakt neovlivňuje jedno nebo dvě pivka.

                    17. Kdybych si chtěl hrát na „chytrého“, tak bych napsal, že žádnej zákaz nebo trest nezruší kriminalitu. Sebepřísnější.

                      Krást se nesmí, zabíjet taky ne a děje se to pořád.

                    18. shifty:
                      Možná se přibližuješ pochopení anebo je to náhoda, že ti uniká to hlavní:
                      Krást se nemá!

                    19. shifty: Zákaz a trest samozřejmě kriminalitu nevynuluje, jen od ní některé odradí. Je-li to statisticky významné, je nejisté. Na silnici potkáš magorů, co tě svým jednáním ohrozí i za střízliva prostě jen proto, že jsou to kreténi. To se zákazem vyřešit nedá. Co zbývá? Hledat rozumný kompromis, už třeba jen proto, aby některým opožděným došlo, že nějakým svým jednáním mohou ohrožovat jiné, přemíra represe je ale zbytečnou buzerací namísto řešení. Proto píšu výš, že když mají jinde bez zhoršení situace povoleno 0,05% kořalky, může to být i zde.

                    20. Hupert:
                      U nás je povolené 0,24promile.To je úředně nula.
                      Ale já mám jinej problém:
                      Neumím si vyvolat zdejší komentáře staršího data.V záložkách už se to nenabízí.Nemáš na to fígl?

                    21. Forge: Musíš si starý článek otevřít a pak se na komentáře k němu můžeš podívat.

                    22. Hupert: no, hochu, není to úplně tak, protože když už se bourá, pak samozřejmě alkohol je alkohol, tedy v DE se to bere jako u nás. Že není za půl promile flastr neznamená, že bouračka s půl promile je „bez alkoholu“ (to by jaksi nedávalo smysl).

                      Jistě, že by Germáni byli ve vatě, kdyby měli nulovou toleranci. Sice dle Sysopa si „to nikdo nedovolí“, ale proč by si to neměl někdo dovolit, když je to povolené? Máte v tom, hoši, prostě hokej (a ne ten, co se zrovna hraje).

                    23. fatdwi: Myslím hochu, že se asi pleteš ty. Havárie má vždy příčinu skutečnou, např. nedání přednosti, nepřiměřenou rychlost, nepozornost, špatný odhad, atd. Alkohol je ovšem příčina na příčinu skutečnou naroubovaná, řekl bych naměřenými promile alkoholu v krvi a z toho i dalších skutečností vyvozeným úředním rozhodnutím, což může, ale nemusí být zcela korektní. Má-li ale některá země nastavenou toleranci 0,5 promile a tedy se tam předpokládá, že pod daným limitem lze standardně řídit, jak potom lze zdůvodnit, že tato úroveň alkoholu v krvi je příčinou nehody?

                    24. No jo, teď jsem si všiml, žes na začátku nepsal o příčině, ale o tom, že byl přítomen alkohol. Fakt jsou česká i německá statistika takto pojaté?

                    25. Hupert: ano, statistiky jsou všechny pojaté tak, že bouračka má nějaku příčinu a alkohol tou příčinou není (podle mě logicky). Takže se eviduje vždy příčina a pak k tomu info, zda u toho měl viník v krvi alkohol nebo ne. Příčina nehody „alkohol“ jednoduše neexistuje. Ale dá se dohledat, jaké procento nehod s určitou příčinou bylo pod vlivem. Aktivisti rádi sledují, kolik nehod se zraněním/smrtí bylo pod vlivem. Bohužel, statistika jim v tomto nahrává, protože alkohol má disproporční zastoupení v následcích (s chlastem jsou horší).

                    26. fatdwi: A já si doteď myslel, že nejhorší následky má mikrospánek a ne kořalka.

                    27. Re: Hupert 18.5.2025 v 21:36
                      Ale fatdwi netvrdi, ze chlast ma nejhorsi nasledky. Ba naopak, pokud se bavime o radove 10% pricine nehod, tak je to naprosto minoritni.

                    28. to fatdwi

                      Muze to bejt socialni bublinou a z toho danym zkreslenim. Kdyz Sysop rekne, ze si to nikdo nedovoli, tak patrne bude mluvit o lidech se kterejma pracuje a ktery zna a to asi nebudou uplne vylizany mozkomorove.
                      Ja kdyz reknu, ze mam pocit, ze Americani hodne ctou, no tak ti moji taky urcite…Muzikanti a clenove ctenarskyho krouzku to tak mivaj. Mimo ten muj okruh ale teda fakt nevim a mozna je lepsi nezjistovat. Obas mi stacej ty srackoidni jakoze dobre mineny uvahy na skolach o tom, co by mely bejt banned books, a ze nad Bibli stejne neni, tak co jeste chces cist :-).

                    29. Ano, myšlenky buď v Bibli jsou a pak je zbytečné číst něco jiného, nebo v Bibli nejsou a pak jsou škodlivé a není třeba se jimi zabývat :-)

                    30. To Foundryman

                      Na to by se dalo skadlive odvetit, ze samotna Bible prochazale mnoha revizemi v prubehu staleti. Takze jak potom pohlizet na pasaze, ktere byly osekany? Jednou to bylo dobry, pak zas ne…Jak to kruci jenom uchopit :-)

                    31. Při čtení bible se musí bibli věřit a ne nad tím přemýšlet. A nedej bože hledat v ní snad nějaké rozpory.

                    32. Bible není historický dokument, není to dokument o vzniku vesmíru a světa. Přemýšlet by se nad ní mělo, ale ne z těchto hledisek. Je to soubor podobenství a pravidel, určený pro víru, nikoliv pro poznání.

                    33. naslouchej všem, ale nikomu nevěř

                    34. re: princdrson

                      To je ale recet na dosti osamělý a neurotický život. Nechci řešit otázky spirituality (i když tam se to až tak liší), ale předpokládám, že manžel/ka a pár dalších blízkých osob, těm by se věřit mělo. Jistě, občas to vede ke zklamání, ale to je cena za jinou kvalitu těch vztahů.

                    35. a kdo řek, že už původní Beta verze nebyla jen ideologický blábol ?

                    36. to princdrson

                      Koncily. Pasaze z Bible , co byly povazovany za nepresne, nebo hereticke nebo se zmnenil nahled na interpretaci se proste vyhodily. Z hlavy me napadaj treba Apokryfy, kanonizovanej taky nebyl Jidas a mnoho dalsich. Kdyby vas to nejak vic zajimalo, prectete si jak probihal prvni a druhej Nikajskej koncil a treba spor o Arianstvi. Tam nekde lezi zacatky toho kockovani, co jak vysvetlovat a co kam patri.

                    37. i první křesťanské spisy už jsou jen „v lepším případě“ vzpomínky na někoho, častěji už jen církevní manipulace. I můj kocour je častěji s Bohem, stačí ho jen pozorovat, než-li velcí znalci „písem“.

                    38. Moment. Jak muze bejt kocka s Bohem, kdyz je obecne znamy, ze kazda kocka je vse zastresujici Buh :-). Nejaka dvojjedinost? Tohle chce teologicky dotahnout, at je jasno:-).

                    39. tak dotahujte, dejte kouř a teologicky zamudrujte

                    40. SL: kdo jiný by měl určit, co tam patří, a co ne, než ekumenický koncil? Církev se sešla, podisputovala a rozhodla.
                      Když se Říše definitivně rozpadla, zůstalo to na pontifikovi.
                      „Roma locuta, causa finita“

                    41. Slecna Ling: to dávý smysl, protože má v DE a ČR diametrálně odlišné socbubliny. V DE jsou to spolupracovníci, tedy lidi s IQ pozitivní, zatímco z toho, co píše o svých sousedech, se v ČR jedná o lidi spíše IQ negativní. Pak z toho chybně zobecňuje závěry pro celé DE a celou ČR, přestože třeba moje česká socbublina je hodně podobná té jeho německé, takže to vidím úplně jinak. A naopak, v DE je taky hromada primitivů, akorát s nimi Sysop žádný čas netráví, takže si pak myslí, že Germán je jinej obecně.

                    42. Re: fatdwi 18.5.2025 v 19:13
                      Coz o to, ona ta socbrblina CZ i DE mozna bude v leccems podobna, ale ja jsem spis resil obecny pristup k provozu, kterej proste na nemecke silnici vypada jinak, nez na ceske. Proste poznas, jestli jedes jeste v Cesku, nebo uz v Nemecku. Typicky cesky fenomen jsou vychovavaci, tech je tady vyrazne vice, nez v Nemecku. Co bych naopak videl dost podobne, to jsou mlhovkari. Plus minus stejne. Kdyz srovnam zpusob jezdeni v Mnichove a v Pze, tak v tom Mnichove je jeste porad o neco vetsi ohleduplnost. V Pze mne taky obcas nekdo pusti do pruhu, zato ale vic mi jich tam vlitne na hulvata, nez v Mnichove.

                      Atd.

                      Cili, bez toho, abych vedel, kdo v tech autech jede a fakt neresim, jestli je to stara sunka nebo Tesla nebo certvi co, tak moje soukroma statistika mi takto vychazi.

                      V praci se samozrejme setkavam i s nejnizsi ‚kastou‘, pokud jdu treba do montaze a neco tam potrebuju. Levnej humor, jednoduchy uvazovani a tak. V Cesku zase obracene obcas zajdu/zajedu za kamosema, kteri jsou skutecne vsehochut, ale povetsinou VS, letiti podnikatele a tak, uplne tupi, jako muj nesvepravnej soused fakt nejsou.

                      Ze jsou moje zavery naprosto subjektivni, to rozhodne nerozporuju.

                      Ted jsem resil, ze zena chtela nejakou malou ocasku na prorezavani vetvi, kdyz je na netere ze zahrad sama. Neco jsem nasel a byla k tomu amaterska recenze na YT. Pustim, manzelka kouka, recenzent Nemec. Zena hned z fleku povida ‚hod to na posledni tretinu, ty pocatecni slinty sledovat nechci‘, protoze Nemce taky dobre zna. Obsirne a detailni povidani je proste seriozni uvod, ze. A nijaxe nespletla, az posledni tretina skutecne byla o necem. Dal jsem recenzi ceskou, Cech behem chvilky ukazal podstatne veci a sel zkouset. Pak tam byl nejakej Spanel, to samy. Proste German vsechno potrebuje do detailu, s predehrou, zabaleny velkou pentli, aby to bylo hoch. Maji proste jine mysleni.

                      Z jineho soudku. V patek jsem byl na druhem baraku, valela se mi tam detska skluzavka, velka, hodil jsem to na WA naseho oddeleni, jestli ji nekdo zadara nechce pro deti, kdyz tam mam firemni vozik a rovnou bych to stahnul do prace. Po nejake dobe se ozval kolega, ze si ji vezme. Na to se strhla smrst typicky nemeckeho humoru, naprosto infantilniho, jestli jako si ji da do kancelare. Ta skluzavka ma skoro tri metry delku.

                      Dalsi hodinu se dokazalo asi osm lidi bavit takovou hovadinou. Cech, at uz super IQ, nebo total pitomec, by to povazoval za totalne dementni zabavu. Ne, oni se bavili jak maly deti.

                    43. humor, který otroka neohrožuje, hned ucítili příležitost se zasmát

            3. Mně nejde o nahrazení euro preventivní represe jinou represí, ale o přesunutí odpovědnosti na občana. Bohužel jdeme právě opačným směrem, kdy z nás EU dělá nesvéprávný děcka. Připouštím, že spolehlivý recept nemám a hlavně nemám žádný recept, jak ze silnic dostat brzdiče (soukromý limit 40/70 místo 50/90), kteří jsou mnohem nebezpečnější než „piráti silnic“, kteří jedou v opuštěný průmyslový čtvrti 70 místo 50. A tito nebezpeční brzdiči všemi předpisy prolézají naprosto nepovšimnutí, zatímco mě při řízení zaměstnávají 80% času, a to i když rychlostní limity víceméně dodržuju.

              1. cocoqg: přesunutí odpovědnosti na občana je fajn myšlenka, ale z toho nekoukají žádné prachy. Problém s brzdiči vyřeší generální zákaz předjíždění na komunikacích s méně než dvěma pruhy v jednom směru, kdyby to mělo zachránit jeden lidský život… Neschopné si systém vždycky pěstuje, protože to jsou ti, kteří jej vždy spolehlivě volí a udržují tak systém v chodu. Taky jim stačí ukázat nepřítele a hned mají jasno a bez vyzvání se budou dožadovat co nejhorších trestů pro ty druhé. Corona, například.

                1. Ano, přes idioty tohoto typu se represe tlačí nejsnáze.

              2. Taky si myslim, ze kazdy ucastnik silnicniho provozu by mel mit povinnost se pohybovat maximalni dovolenou rychlosti. Samozrejme s vyjimkou, takovy clovek tahnouci karku sirsi, nez 60 cm, by mohl pelasit jen 85 km/h.

                1. On je účastník silničního provozu i takový chodec a cyklista. Ti by měli valit kolik? Samozřejmě chodec s kárkou může pomaleji, ale jak rychle musí jít, když si teprve pro tu kárku jde?

                  1. Titulek v novinách – kachna překročila rychlost, radar zaznamenal. Špekulovali jsme v práci, zda šla pěšky ….. nebo jako co? :-)

                    1. Mozna sla… na pristani.

                    2. Btw, ta svycarska kachna je zrejme chyba v matrixu. Stejny den, stejna rychlost,… nekdo by to mel opravit.

                    3. Byla to jedna kachna se kterou dva různí reportéři spěchali do redakcí, aby byla druhý den v novinách.

                  2. Cocoqg na to jiste vypracuje nejakou tabulku, jakou rychlosti se ma kdo pohybovat, aby ho nezdrzoval.

        2. Jak to myslíš? Zavřít někoho natvrdo za to, že si dal jedno pivo, ačkoliv pokud by ho policajti nezastavili, nikdo by na to nepřišel, protože by nedošlo k žádnému reálnému problému? Tím neříkám, že bych chtěl obhajovat ožraly, ale řešit tenhle problém binárně (detekováno jakékoliv množství alkoholu => basa, nedetekováno => OK), je nebetyčná blbost.

          1. Basa je za pivo blbost, ale treba verejne prospesne prace v dane obci, kde ho lapli, to by mohlo byt docela vesele.

            1. A o děti samoživitele se po tu dobu bude starat kdo?

              1. To je fakt, kdo ma deti, bude beztrestnej. Ktera to jen mensina bude ve vyhode…?

                Mesidz: Mas deti, ser na pravidla.

      2. Je zajímavé, že ta teorie jak „brutální tresty to vyřeší“ byla zkoušená Xkrát v různých formách, a ukazovala se jako nefunkční, přesto jsou lidi co za to budou donekonečna zkoušet bojovat. Ožralec nesedá do auta s tím, že nabourá, bude chycený, a půjde do vězení. Sedá tam s tím, že prostě dojede kam chce (stejně jako včera, předevčírem atd.)

        Když ho strčíš do báně poté co někoho zabije, tak je sice v báni, ale ten druhej debil co s ním chlastal včera v hospodě sedne do auta úplně stejně další den znova. On ten odstrašující efekt jaksi nepřijde, protože ti co se nechají chytit jsou vždycky debilové pro toho co to jde zkusit taky. Protože on není piča, jeho nechytí…

        1. To je fakt, k cemu nejake tresty, lidi se stejnak nezmeni.

        2. Karkulka:

          „…ten druhej debil … sedne do auta úplně stejně další den znova“

          – – –

          A kvůli tomu je třeba ty zmetky šetřit a moc je netrestat…?

          1. Ne, jen že ta představa že povolíš „cokoli“, a následně tvrdě trestáš až se něco stane úplně nekoreluje s realitou, kdy víme, že třeba na veřejných trestech pro zloděje se kradlo nejvíc. Takže nějaké sekání rukou (což považuji za opravdu tvrdý trest) jaksi neznamená, že to ty ostatní odradí. Těm je to u zadku.

            Reálně to naráží na neschopnost lidského mozku vyhodnocovat rizika – viz např. https://www.idnes.cz/technet/technika/jak-bezpecne-je-letani-letecke-nehody-statistiky.A150324_175335_tec_technika_pka

            Prostě povolíš chlast za volantem, protože ok, a svoboda. A když někdo někoho srazí, dostane brutální trest. Fajn. Jenže ten ožralec nikdy nebude řešit, že by někoho srazil – však to má v ruce, bourají jen idioti atd. To je přesně jak zloději: pracují s tím, že chyceni nebudou. A až vylezou z basy, jdou zase krást, protože „jako měli smůlu, ale teď už se to nestane“. Jsou lidi, co měli smůlu osmkrát, a stejně půjdou krást. Však je nemá jak kdo chytit…

            1. Karkulka:

              Seš „Y“…?

    2. Tak to je pekna pitchovina,ze v thajsku nezastavuju vodicov. Velakrat som isiel cez ich nahodny checkpoint obojstranny,kontrola dokladov a dokonca som mal aj dychovu skusku. Nastastie som vtedy nepil ani jeden chang. Keby som nafukal ,tak mas ako farang zarobene na slusny problem! Je pravda ze na domacich su policajti v oblasti dopravy benevoltnejsi ale buzerovat vedia aj ich.
      Co sa tyka statistik rocne thajsko velmi vysoke statistiky nehodovosti a umrti na cestach. To ze ty si na 10 dnovej dovolenke nehodu nevidel,neznamena ze v thajsku sa nebura.
      trava bola 2022 legalizovana ale 2024 prislo k vyznamnemu sprisneniu ohladom konzumacie a drzania…

    3. Vždy jde o to, kdo nechá či nenechá lidi MYSLET! Totalita je postavá jasně- lidi NESMÍ samostatně myslet… U nás nikdy|!!!! od roku 1945 totalita nebyla vymýcena… A možná od vzniku Republiky československé…Byl to jen přelud. Kdo ze sviní ala Foltýn by si kdy představil, že lidé používají zdravý selský rozum že? Jo a co na to vy svině?

  5. Pane Vondráčku, když vás tu vidím, jak to je se spoluprací SPD, Svobodní, Trilolora a PRO?

    Před jistou dobou jste se spojili s Trikolorou, abyste se za to následně svým voličům omlouvali…

    https://svobodni.cz/stanoviska-strany/omluva-za-spolupraci-s-trikolorou/

    Teď jste se s Trikolorou dali dohromady znovu, navíc taky s SPD a PRO (= Okamura a Rajchl).

    1. Vida, dneska další koincidence, Zamazal na dnešním neviditelným čoklu svým dramatickým stylem propírá (čti pomlouvá) celou opozici, a přesně to samé vytýká Svobodným, jak se ve zlým rozešli s tou prsatou zrzkou a nyní se zase udobřili. Dráma jak v jihoamerické telenovele. Zamazal to původně psal pro Konzervativní noviny, asi to dopředu napsal Vidlákovi.

      Hele, to by mohl být kompromis. Občas se vám taky stane, že změníte názor nebo slevíte na nárocích. OK, konec srandy, vybrali si tu nejlepší množinu, a kroužkovat není zakázáno.

      1. Jestlipak se Svobodní budou za rok zase omlouvat? 🤔

        1. kdyz vidim zmenu retoriky p. Vondracka a pi Sichtarove od tohoto spojeni, obavam se ze zadne omlouvani nebude, mozna tak slouceni.

          1. dup: Obávám se, že k čemukoliv lepšímu, než co je u moci teď, bude třeba prodrat se lesem kompromisů, ale i podrazů aktuálně vládnoucích stran. Je těžké dnes odhadnout, zda představitelům straniček, co se připojily k SPD, nejde víc o koryta, ale věřím, že nejen o ně, když některé z těchto stran se i přes dobu neúspěchů ve volbách drží svých vizí a dál se snaží oslovit voliče svojí představou méně pokroucené a sešněrované společnosti. Každý posun tímto směrem stojí za to podpořit, protože jinak budeme hnít dál ve lži, pokrytectví, nevolnosti a z toho plynoucího úpadku tvořivosti
            a prosperity podobně jako za bolševika. Baťa kdysi řekl něco ve smyslu, že bídu materiální předchází vždy bída mravní. Pak tu někde Sysop prohlásí, ať je Turek klidné pedofil, jen když prosadí něco pozitivního. Tak to ale prr, protože se stane vydíratelným, ovladatelným a už se nevzepře žádnému svinstvu. Dost na tom, že síly, které stojí nad politikou i větších států než je ČR, si poradí i s těmi hůř vydíratelnými, proti vůli lidí, které nezvládli zmanipulovat mediálně. Prezidentské volby v Rumunsku, soud s Le Pen, tlak na AFD, Orbána a u nás sice nelikvidační, ale letitý mediální vůči „extrémistické“ SPD, to dokumentují jasně. S válkou na Ukrajině to vypadá všelijak a možná i přes snahy válečných štváčů Ko-za dojde na mír a oni přijdou o jeden z nástrojů k zásahům nebo i zmrazení voleb. Chystají si už ovšem náhradní řešení. Nejdříve cvičení https://www.novinky.cz/clanek/domaci-cesti-zachranari-nacvicovali-prevoz-pacientu-s-podezrenim-na-vysoce-nakazlivou-nemoc-poprve-v-tak-velkem-meritku-40517697, pak zkouška https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-podezrely-s-ebolou-na-bulovce-je-american-ktery-byl-v-kongu-276940#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=abtest281_pocasi_animovane_ikony_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz a uvidíme, kdy najedou ostrou verzi, při které to do volební místnosti nepůjde ani s náhubkem. Třeba pak bude k rozhodnutí o setrvání pětikolky stačit půl melounu korespondenčních hlasů.

  6. Ty vole Libore, tos nemohl říct někomu „psavému“ aby ti to napsal pořádně (aby věty měli smysluplný slovosled, celé to mělo nějakou formu, začátek, konec, možná i vtip)? Třeba by to pak alespoň připomínalo článek.

    1. Dedek: Když už buzeruješ Vondráčka, tak dej pozor na gramatiku („věty měly“ nikoliv „věty měli“.Jinak to vypadá divně :).

      1. komik

      2. Přesně! Češtinu umí čím dál tím méně MBA!

      3. Sem kdysi videl takovej kreslenej vtip: stul v restauraci, obed, rodinka okolo, kluk trosku bryndnul polivku na ubrus, naproti se zvedl tatik a povida ‚doprdele se divej, co delas!?!‘ a sam ma v polivce kravatu.

    2. naprosto zbytecne, to uz udelal p. domaci na zacatku unora…
      https://dfens-cz.com/silnicni-vs-politicti-pirati-10-mereni-rychlosti-na-d4/

  7. Na to, co v Písku páchá ta chátra, co momentálně vládne na radnici, je snad i škoda slov.

    1. to je rovnou na štverky co

      1. Asi nerozumím řeči tvého kmene :-). Ale jde o to, že radní v Písku si protlačují, co chtějí, bez ohledu na smysluplnost, rentabilitu, nebo i takový drobný detail, jako je názor občanů.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2025