Vyjednávat je zlo a válka je dobro - zpět na článek

Počet komentářů: 353

Přidat komentář
  1. Naše porážka je jen kolaterální škoda, která je politikům buřt a u zadele.

    Čeští a evropští politici jedou o své vlastní sesle a možnost tunelovat a odklánět peníze. Mít dobře placený flek pro sebe a pro příbuzné.

    Jestli něco politici podělají je zajímá pouze a jedině potud, pokud by to mělo vliv na jejich vlastní sesli, jejich napojení na penězovody. Pokud „jen“ zničí zemi, stát, občany, lidi, nebo je zaženou do ohromné bídy, či na ulicích nebude bezpečno – to politikům nevadí, protože to neohrožuje jejich sesle a napojení na penězovody.

    Nechápu, že to d-fensovi nedochází.

    1. No, ono to az tak uplne neni. Vstupuje totiz do toho jeste faktor volebniho obdobi. A to je ta svinska vec, ze jeden nikdy nevi, jaxe mu ty penezovody pak dokurvi. Plus, ta svinska opozice se v tom stoura a jak na potvoru pred volbama to necha vyplavat.

      Ne, ze by to bylo vsespasitelne reseni, ale kazdopadne na rozdil napriklad od monarchie, jsou v kdemohkradcii ty cykly podstatne kratsi.

      1. Na to už je dávno řešení v podobě podplacených médií.

        Povinné platby veřejnoprávním médiím, které hned vědí komu mají být vděčné.

        Dotace 6 miliónů Kč ze státního Lukačovičovi – Seznam a Novinky hned vědí, koho mají opěvovat a koho poplivávat.

      2. Třeba teď se zahraničí rozhodlo uspořádat puč ála rumunské volby. Jde to jen sametovou českou cestou.

        Je 2 měsíce po volbách, a prezident stále nejmenoval vládu.

        Namísto toho prezident zaplatil 6 miliónů Kč Seznamu a Novinkám za PR články. Seznam a Novinky teď tvrdě jedou kanonády článků proti ANO a SPD. Dehonestují Turka, Macinku, Babiše. Lžou jak Joseph Goebbels.

        Probíhá u nás volební puč a převrat, a je to úplně v klidu.

  2. Ukrajině by slušelo být vnitrozemským státem a ruské město Oděsa by se mělo vrátit, kam patří. A Dněpr by byl hezkou přirozenou hranicí.

    1. Akorát je otázkou, jak dlouho by Poláci trpěli takový stát na své hranici…

      1. Protektorát Volyň a Lvov.

        1. A o Podkarpatskou Rus se snad postarají Uhři.

          1. Vrchovina by slušela Rumunsku, stejně tam polovina z nich má druhý, rumunský pas, aby mohla volně do EU říše.

    2. @JH
      a v Moldavsku Dněstr, nebo to byl Váš poslední územní požadavek letos?

      1. Správně, Dněstr zpátky matičce a zbytek Moldavska ať si užije ráj v EU, ať už samostatně, nebo v rámci Rumunska.
        Příští rok bude 425. výročí smrti Michala Chrabrého, taky by se to hodilo, aspoň se to bude školákům líp pamatovat.

  3. Akorát teda, když kompromis a oboustranné ústupky, kde jsou (mají být) tedy ty ruské?

    1. dr z

      V tom ze vubec ukonci valku. Pardon, specialni operaci.

      1. @ Ling

        Válka musí bejt vám povídám. Ještě není rozsekaný spousta šikovných zemí. Lidí a zbraní jejak sraček a prachy se musej točit.

        1. To MK

          No, pokud chceme UA vymlatit do posledniho Ukrajince, samo je mozny pokracovat. Ja toho ovsem pritelem nejsem. Asi holt mam radsi lidi nez zlaty hajzly a zkorumpovany svine, co na tech zlatejch hajzlech sedej. Jen se bojim, ze takovej Zeli se nikomu zpovidat nebude a az prijde cas, zahuci na Floridu nebo jinam do tepla a bude vesele uzivat nakradenyho.

          1. Kdepak, tam by ho Američani měli jak na dlani, jen převázat mašličkou… Copak myslíte, že ten ksindl má kdekoli na západě šanci zůstat naživu? Kdepak, moc toho ví a mohl by nevhodně mluvit… Husajn, bin Ladin a další už na něj čekaj, kdy se k nim přidá…

            1. Už asi před rokem a půl jsem říkal, že Zelenský nechce konec války, protože ví, že pak dopadne jak Mussolini. Lidi mě za to neměli rádi…

              1. Tak to bylo jasný od schválení jazykovýho zákona, ne?

      2. @ Ling

        A navíc je válka adrenalin a zábava. Pro fakt mega spoustu bohatých, mocných a vlivných lidí.

        Z hafo peněz co mají, jim už dávno jeblo a trochu zblbli. Nic moc složitýho či kreativního už nejsou schopni domluvit, zorganizovat a realizovat. Tak jim už zbývá jen ta válka. Ta je jednoduchá. Nuda by je zabila, je potřeba mít trochu tolerance a soucitu.

        1. V Cesku se nastesti v armadnich zakazkach neuplaci, nekrade, nepodvadi, nepodrazi. Rikal Strnad.

          https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-vedli-nas-jak-na-porazku-podnikatel-tvrdi-ze-policie-pomohla-konkurenci-292376

          1. Zajímavý, že mamrdi permanentně likvidujou životy a kariéry tomu málu, co funguje fpohodě, zatímco zmrdům, keří kradou jak dyby nemělo byt zejtra, se nikdy nic nestane. Snad s čestnou výjimkou Dalíka bo jak se ten kripl menoval. Náhoda, co?

            1. To je příznak dokonale zabetonované mafiánské bandy. Přísnost musí být jen na ty, kdo nepatří k našemu kápovi.

              Kosa nostra se teď snaží zlikvidovat volby a Babošovu partu, protože ti tu nemají co dělat. Je to takový modifikovaný rumunský scénář pro naši republiku od Sorosovy partičky.

        2. Otázka je jsou oni bohatí, mocní, vlivní protože jsou asociálové bez morálních zábran, nebo jsou asociálové bez morálních zábran protože jsou bohatí, mocní, vlivní?

          1. Áno, aj…

      3. @SL
        Ukončí?
        Nestačilo by přerušit?

        1. To jako něco jako přerušení těhotenství?

          1. @PeS
            zde by bylo asi vhodnější přirovnání k přerušované souloži

            1. Blbé je, že po přerušení soulože nabývá povel „Soudruzi dosouložit!“ zcela opačného významu než v jejím průběhu.

              1. Tak to chce jiny povel, treba „do souloze v souloz!“

          2. Nebo jak říkali Rusáci při Sachalinský krizi v ’83 „přerušení letu“ KAL 007. To bylo taky moc hezký sousloví.

            1. To je stejné jako „přerušení těhotenství“ – také už nepokračuje…
              I když mám dojem, že se (také?) uvádělo „zastavení letu“…

              1. I tento překlad jsem slyšel. jeden obrat lepší než druhý.

    2. neco jim tam nechajou stát? :o)

      1. To by kazilo vyhled na zapad.

    3. Ruské ústupky jsou v tom, že umožní Ukrajině pokračovat mírovou cestou v existenci. Tedy že nebudou dál ničeni válkou.

      Tedy, že umožní Ukrajině existovat přes její válečné zločiny:

      1) Ukrajina, která cíleně vyvražďovala ruské, maďarské a jiné etnikum.
      – Vyvrcholením měl být únor 2022, kdy 170 000 nacistických vycvičených vojáků se soustředilo na východě Ukrajiny s cílem dokončit genocidu Donbasu.
      – Ukrajinská státní média i úřady vyzývaly k vraždění a genocidám nekyjevských ras – „Moskalů“.

      2) Ukrajina, která znovuprobudila nacismus a nacistickou ideologii.

      3) Ukrajina, která se cíleně stala proxy válčištěm Západu proti Ruské federace.
      – Tedy, že se Ukrajina stala beranidlem a útočištěm pro anglosaské (vel)mocenské zájmy proti Ruské federaci.

      Reálně si nedokáži představit, že by Ukrajina a Ukrajinci byli schopni míru a mírového soužití. Ten stát a národ je založen na čirém nacismu, psychopatii a genocidách. Jejich „hrdinové“ jsou psychopatičtí masoví vrazi a váleční zločinci.

      Dát Ukrajině šanci na mírový život dobrovolně asi nepůjde.

      Proto se také s Ukrajinou ani moc nejedná. Ukrajina bude buď donucena k tomu naučit se žít v míru s okolím (tedy to čeho nikdy v historii ještě nebyla schopna), nebo bude muset být zlikvidována a ukončena jako celek.

      1. Akorát že ten popis velmi dobře sedí i na Rusko. Proč si tedy máme myslet, že nastane klid?

        1. síla ? Ukrajina, je bez zahraniční pomoci, nicka.

          1. A z toho máme jako mít radost? Nezvládne-li roli zadržovače Ruska ona, tak další na řadě je Slovensko. Tak to jsem teda zvědav. No a pak je tady máme jako na koni… zase. Nebo i z toho má místní osazenstvo dobrý pocit?

            1. Já z toho mám radost. Protože z Ruska nebezpečí nejde, ale od kyjevských nacistů jde velké nebezpečí.

              Momentálně evropské státy potřebují nárazníkovou zónu spíše pro vykrývání nebezpečí z Bruselu, od Britů, Skandinávie, Němců a Francouzů – než cokoli jiného.

              Dejte si bacha, aby na vás Putin nevyskočil i z konzervy! Měl jsem pár kamarádů, kteří se zcvokli jako vy. Časem už nedokázali mluvit o ničem jiném než o Rusku. Už je snad nebavilo ani šukat, pokud by nemohli pronést do kundy rozpravu o nebezpečí Rusů. Nezapomeňte, Putin číhá všude! Může vás napadnout třeba z vodovodu, nebo na vás vykouknout z komína. Nebo vás přepadnou v koupelně, nebo vykouknout z kuchyně. Nikdy nevíte! Buďte bdělý, protože Putin je zákeřný! Jde vám po krku!

              1. Kdepak, sice nevím, jak to stíhá, ale denně se mu večer schovává pod postelí!

              2. Putin ? Měl jsem za to, že mu 007 zakroutil krkem:
                https://www.youtube.com/watch?v=DVvOsQpGd3k

                1. Putin umrel uz asi 5x na rakovinu. Podle nasichvasich medii. Zrejme to, co vidime, je uz patej dvojnik.

            2. za koho mluvíš, kolik vás na oddělení pracuje? Mne ohrožují mafiánské struktury EU, z Ruska žádné nebezpečí necítím.

              1. Jako, že Vás ohrožuje výdaje 5 % HDP na zbrojení? Nebo cíle Green New Dealu? Či snad Vás ohrožuje zvýšení spotřební daně na tabák a nepálené tabákové výrobky? Či snad výkazy ESG? Nebo si myslíte, že Vás ohrožuje chronické krize Eura? Nebo Vás ohrožuje, že země Eurozóny jsou nejpomaleji ristoucí ekonomikou světa?
                Ale jdětě!
                Co je to proti Putinovi! Ten převzal po jelcinovi rozvrácenou a vyrabovanou teroristickou zemi a udělal z ní čvrtou nejvýkonnější ekonomiku v přepočtu na paritu kupní síly (a předehnal Německo). Hajzl jeden!

            3. Mas nejake spolehlive zpravy, ze Rusko, ktere nekolik let postupuje par desitek kilometru na UA, hodla mrknutim oka prevalcovat Evropu?

              A nebo jen vestby, jako obvykle?

              1. @Sysop
                tak já myslím, že na Slovensku by se pár fanoušků starého klerofašismu našlo a internacionální pomoc by se Ficovi hodila, kdyby ho chtěli svrhnout.
                A pak tu máme naši slavnou armádu a místo článku 5 pátou kolonu, pokud neprchnete k chlebodárci, hezky si to užijete doma, stejně jste uvažoval o životě v Rusku, tak začnete ruským satelitem, než zvolíte Ural nebo Kavkaz, když už jste ten horal.
                Ten UAZ ještě máte?

                1. UAZ sel bohuzel do sveta, potreboval jsem prostor ve stodole a na UAZ nebyl cas. Ale az budu teda ten duchod travit na tom Kavkaze, taxe jiste nejaky mistni 4×4 najde, to se nebojim.

                  1. No to su zvědavé na cos ten prostor ve stodole potřeboval.

                    1. Výroba drog nebo nitrocelulózy je hodně náročná na prostor.

                    2. Barak ma mega sklepy.

                    3. Soupl jsem tam manzelcinyho Jeepa. Okolo stodoly se jeden cas nahromadilo moc aut a potreboval jsem to nejak resit. Na druhym baraku mam velkou dvojgaraz a jeste venku kryty stani, ale na Sumave garaz neni. Firemaka nechavam venku a dalsi auto taky, ale manzelka frflala, ze to ma vecne zajebany od listi a v zime samej snih.

              2. Říkala to Kaja Kallas Uršule ze Sraček, a to jsou nějaké studnice moudrosti!

                1. A tady páni analytici:
                  https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-mir-na-ukrajine-evrope-zacne-odtikavat-cas-292741
                  Bububu, už si jdou pro nás.
                  Nejlepší je ten konec, prý 150 miliard eur za den! Dementi liberální.

                  1. Dementi liberální se drží ještě při zdi, když začnou termonuklerání sluníčka sublimovat velká sídla, tak to budou stovky milard za několik sekund.

                  2. Prej bude zapotrebi hen ten preventivni uder NATO. Dneska se o tom bavili kolegove v praci a zjistili, ze rizeni odpalu raket NATO je kdesi v Nemecku, tak z toho byli takovi nervozni.

                    1. Raketa by měla být ideálně vypálena z bydliště Pávka nebo Lipánka na Moskvu.

                    2. Na to bych prispel.

            4. Zadržovat Rusko? A co takhle zkusit, já nevím, vycházet s Ruskem po dobrém?

              1. To neni v notach.

              2. Kdy to Andělka Merklovic vypustila z té své nevymáchané huby, že je přeci hrozně nespravedlivé, když má Rusko tolik nerostných surovin a Německo ne?

                1. Ehm, nebola to pred nou Korbelova, co tak vyplakavala? Ale mozem sa mylit.

                  1. Krvá Madla to byla, ale jistě si to myslí i devět z deseti židáků v City.

                  2. Poprve to rekla Zelezna Lejdy. To si pamatuju velmi dobre. Ostatni to uz jen obslehly.

              3. Proboha! Kdybychom vycházelo s Ruskem po dobrém, bylo by to špatné pro USA, Británii, Francii.

              4. Jihočech Honza 1.12.2025 v 5:54
                A co tohle poradit třeba Iráku, Afgánistánu, Panamě, Sýrii a nejnověji třeba Venezuele ohledně jejich vztahu k USA? Vždyť přece stačí, když budou s USA vycházet po dobrém. Takže není to vlastně jejich vina, že na ně USA zaútočili?

                1. LP: napjatě čekám, co JH odpoví:-) Určitě to není jen jejich vina, taky za to můžou válečné roztleskávačky, co se chtějí pustit do křížku s atomovou velmocí. Neměli vařit drogy a nic by se jim nestalo, takhle holt chudáci Amíci musí řešit věci silou. Je mi jich v podstatě líto, ale nemají na výběr.

                  1. To fatdwi

                    Tak my, bezny danovi poplatnici bychom na vyber meli radi :-). Docela nas uz ty Donaldovy fofr akce serou a uplne s nima nesouznime. Kazdej soudnej clovek vi, ze boj proti kartelum je broskvovina, kdo bude chtit fetovat, bude fetovat, cest je xy… Donald bud senilni, nebo mu jde o neco uplne onacejsiho.

                    1. SL: beru za jasné, že mu jde o ropu, ale to není cool důvod.

                      Mě jen baví omlouvat Amíky způsobem, jakým tady JH a další už dlouhé roky omlouvají Rusáky a čekám, že budou měřit všem stejným metrem, takže se dočkáme obdobné apologetiky.

                      LP navíc skvěle vystihl jeden z hlavních problémů, nicméně doufejme, že Venezuelani budou mít dost rozumu, aby to vzdali předem a ušetřili tak životy. Nakonec je fuk, kdo jim vládne, běžný člověk to neřeší.

                      A nyní trochu vážně – těžko bude Venezuelcům hůř pod Američanem než pod jejich vlastními lidmi, to je oproti okupaci Rusáky dost zásadní rozdíl.

                    2. Což platí v případě Pobaltí, ale nikoli v případě Maloruska.
                      V čem je jejich vlastní vláda lepší?

                    3. Vzhledem k mohutnému a stále sílícímu exodu z Pobaltí bych si nebyl kvalitou jejich vlád tak jist. Nakonec, naprosto blbá Kallasová tam tomu chvíli šéfovala. Já vím, taky jsme tady měli Grosse nebo Fialu, ale tam je to obecný jev.

                    4. A odchází Baltové, nebo z dob Sojuzu nasáčkovaná Rusové, které se nenápadně snaží vyštípat?

                    5. Předpokládám, že naším směrem Baltové.

                    6. Foundryman: a prchají kvůli vlastní vládě nebo třeba radši zdhrají dřív, než si na to udělá zálusk Rusák a dopadnou jak Ukrajinci? Ona taková válka má pro běžný lid dost nepříjemné důsledky, třeba nemovitosti nemají tu hodnotu co v míru a tak. Já na jejich místě bych taky úplně klidný nebyl a na žvásty těch, co říkají „co by tam Rusák“ dělal a co to říkali i do února 2022 bych zrovna nespoléhal.

                      Nečekám sice, že se Rusák pustí do NATO na plný pecky, ale nijak by mě nepřekvapilo, kdyby tam takto uvažovali. Poptám se v Estonsku, kde mám známé, jak je to s tím exodem, každopádně z tohoto důvodu například někteří prchají z Moldavska. Vrátit se do Sajuzu tam nikdo normální nechce a Ukrajina byla fajn jistota, že jim zemi ukrást jen tak nepůjde. Po jejím zabrání už to bude mnohem horší.

                    7. Oni zdrhají postupně a furt už asi 20 let. Jen co pominula počáteční euforie a můžou volně do EU. Takže teorie, že je to kvůli obavám z Rusů, mi přijde taková, no, nepříliš bystrá :-)

                    8. Foundryman: aha, to jste měl říct hned, že „zdrhání“ je to, co tady máme taky a třeba takové Polsko, to musí být strašlivé, neměl by je taky zabrat Rusák, když je jich hromada (resp. byla, přecejen se to tam trochu zpřísnilo a po Brexitu zhoršilo) v UK?

                      Takže jo, souhlasím, nejste moc bystrej mluvit o tom, jak tam „prchají už 20 let“, pod „prcháním“ si představím něco jiného než obyč ekonomickou migraci. Proto jsem taky psal, že se poptám, jestli je to dáno Rusákem, neb jsem to chápal jako věc posledních let, nikoliv dvaceti.

                    9. to fatdwi

                      Ja si zas myslim, ze odpoutava pozornost od domacich trablu,ale byla bych radsi kdyby nas furt nerozesiral se sousedama. Mexicani uz nas nemuzou ani videt, stejny Kanada, no a ted si naserem jeste Jizni Ameriku, pac proc ne.

                    10. To fatdwi

                      A ciste pragmaticky, ja jsem moc zvedava, kdybychom tu meli nejaky potize, kdo nam pomuze. Pac tezko vypominat, kterou zem jsme jeste nepodrazili nebo nenasrali. Tim netvrdim, ze vsechno zvladl sam Donald, ale tak nejak historicky tenhle trend jedem dekady. Je to smutny. I kdyz furt se utesuju tim, ze bejt tu Kamala, je nasobne hur.

                    11. Za občanské války vám pomohli Rusi :-)

                    12. To Foundry

                      Srandicky, na to te uzije :-) A ted nam pomuze teda , prosim, kdo eventualne? Tak Andora, co:-)? Tu jsme snad jeste nastvat nestihli, no i kdyz vseho do casu :-). Donald by mel zklidnit hormon. Ja vim, ze chce desne do citanek jako strasnej mirotvurce a strateg, ale fakt uz stve uplne kazdyho. Cimz samo netvrdim, ze treba jeho kralovsky vztreni zadku s eko kravinama, nebzl masterpiece, ale chcem uz trochu toho obycejnyho klidu. Chapes me.

                    13. Ale to nejsou srandičky, to je, pěkně prosím, historický fakt. Sever v podstatě neměl loďstvo a GB s Francií podporovaly Jih, krom toho Angličani furt doufali, že vezmou revanš za válku 1812-1815. Jedině Rusko v osobě Alexandra II. plnou vahou podpořilo Unii a na žádost Američanů poslali Baltskou flotu do New Yorku a Tichomořskou do San Francisca.
                      A k tomu ještě Alexandr II. ústy svého ministra zahraničí Gorčakova důtklivě upozornil Angličany, že kdyby se snad chtěli nějak výrazně angažovat v Americe, byl by to pro Rusko casus belli.

                    14. A jinak si myslím, že Doník s Vovkou se už dávno domluvili na vzájemném krytí zad.

                    15. Bezpochyby. Sachista a obchodnik se vzdycky domluvi. Zejmena pak, kdyz maji vola, kterej to zatahne.

                    16. jak jste přišel na to že je to šachista? skoro mi to připomnělo jeden debilní romantický film, kde předpokládali, že každej rus musí výborně hrát šachy. to je skoro jako že každej z domažlic umí hrát na dudy. (jaké má elo? umíte to dohledat?)

                    17. ergo soudím, že je to podobný šachista jako je hokejista. skoro tak dobrej jak hned vedle lukašenko. jak na korporátním tenisovém turnaji, kde překvapivě zvítězí pan generální, kterému před turnajem vysvětlí, kterou rukou se to drží.

                    18. To Foundryman

                      No vidis. To mluvis jak Hank. Ten mi taky tvrdi, ze uz jsou davno domluveny. Ja si zas myslim, ze Donik je ADHD bejby, takze co komu slibi nebo zdanlive odkejve, netreba brat prilis vazne a zejtra to se svym megalomanstvim uvidi zas jinak. Ten chlap ma prekvapka proste jak soucast DNA.

                    19. No tak jasně, realisté bez potřeby si něco nalhávat vývoj všech těch debat takto odhadují. Je to jak v tom starým vtípku: Stojí chlápek na rohu, pokuřuje a najednou k němu přijde druhej a povídá: „Dobré odpoledne, pane Vomáčka“. Chlápek se lekne, koukne a říká: „Copak my se známe?“ „No, neznáme, ale já jsem si Vás vypočítal“.

                    20. SL: takhle zvenku se nezdá, že je to diverze od domácích trablů, prostě je tam ropa a sere se tam Číňan, takže je potřeba to vyřešit, než to bude bolet. Tohle mě přijde docela logické. Není to cool, není to hezké, ale místní putinovci bych čekal, že budou mít pochopení, když jim nevadí horká válka na Ukrajině, tedy z mého pohledu se zdá, že Američani tam mají možnost vlítnou se zbraněmi a místní chciválci neceknou ani ň.

                      S Kamalou je velká otázka, co by se dělo, protože to by jela dál Ukrajina. Trump tam neměl žádné zásadní investice, na rozdíl od demokratů, takže se z toho chce vyvázat. Tím pádem je otázkou, jestli by byl prostor a finance na Venezuelu. Těžko říct.

                      Jinak ano, pokud jsi ještě nečetla Perkinse a Confession of an economic hitman (doporučoval jsem to tady mnohokrát), tak tam je to, co se dělo od cca šedesátek dál krásně poposané. Takže Američani nasrali prakticky celou jižní Ameriku, kus Afriky, Asie… No a teď mají problém, protože ti lidi jsou samozřejmě pořád stejně blbí a z trucu lezou do náruče Číňanům, což si ale myslím je ještě mnohem horší. USA ztrácí kolonie a musí s tím něco dělat, s ohledem na „skvělou“ historii je to samozřejmě čím dál, tím těžší a dražší.

                      Nicméně nemá smysl si cokoliv lakovat na růžovo, dnešní svět je stejný, jako ten dřív, jen se (většinou) válčí jinak než s tanky, cíl je ale stále stejný: aby ti kolem dělali na šéfa.

                    21. Jsem optimista, vždycky může být hůř, Babiš — Fiala, Saddám — Islámský stát.
                      Nejde, aby se Venezuela jen tak vzdala, akcionáři zbrojních firem by něměli co žrát. Takové zákonům trhu odporující chování bylo možné jen v RVHP v časech zvrácených socialistický experimentů, normální imperialisti si nic takového nemůžou dovolit.

                    22. @fatdwi

                      Jako fakt myslis, ze Donik udela Anschluß Venezuely?

                      Venezuelci, alespon co jsem kdy videl a poznal, praci nevymysleli. Na druhou stranu s nima Amici, zejmena BP, vyjebavali par excellence. Je sice hezke, ze beznym lidem stat zalepil hubu PHM za vyrobni cenu (litr benzinu hluboce pod korunu za litr), ale vsechno se to lifrovalo ven a zisky sly komplet korporatum. A ty uplacely vladu.

                      Samozrejme, ze by bylo lepsi, kdyby vetsi cast vejvaru zustala Venezuele. Otazkou ovsem je, jestli by to Venezuelci nerozkradli, nebo jestli by to nerozkradli Cinani uplne stejne, jako Amici. Takze jedna vec je teorie a hypoteticky bohata zeme a druha vec je realita.

                    23. …Amici a dale pak zejmena BP… sorry, ztraceno v prekladu :-)

                    24. Sysop: to vůbec, ale když už jsem výš v odpovědi SL zmínil Perkinse, tak tam je vidět, jak to funguje. Jasně, že obyč člověk se bude mít nic moc, ale podle mě pořád líp, než obyč člověk v zemi, kde vládne Rusák. Nakonec je to vidět v Evropě, kde to měli pod palcem Američani, tam to šlo nahoru, kde Rusáci, tam to šlo do prdele. To je holt zásadní rozdíl v přístupu obou zemí, kdy Američani sice vyváží demokracii, ale hlavně řeší business. Rusák řeší hlavně politiku, podobně jako dnes Čína. Možná tam zas poletím, tak jsem zvědav, co a jak, protože se množí opatrné informace, že kam CCP šlápne, tak sto let tráva neroste, takovej asijskej Kreml (z poslední doby je dobrým příkladem třeba Macao, pokud se dá reportům o stavu po navrácení Číně věřit).

                    25. Minulé výnosy nejsou zárukou výnosů budoucích. Ano, po II. světové válce zažila západní Evropa svou zlatou éru. Ale co dnes? Pro Irák byla americká okupace vyloženě katastrofou, Afghánistán byla trnitá cesta od Talibanu k talibanu, Sýrie a Libye nebyly přímo okupovány, ale stěží by na tom byly bez amerických zásahů hůř… Jakou prosperitu vybudovali např na Balkáně, když padla železná opona?

                    26. JH: Irák to měl vzdát, je to přece jejich chyba, dtto Afghánistán. Co měl budovat Američan na Balkáně?

                    27. Prosperitu jako v západní Evropě. Když jsou ty státy v EU a NATO.

                    28. JH: ??? Jakože když je stát v NATO, tak by měli v dané zemi Američani budovat „prosperitu“?

                    29. Kde USA, tam dobře, kde Rusák, tam špatně, to tu píšete pořád.

                    30. JH: jste dnes nějakej přepracovanej nebo jste se málo modlil.

                    31. A ne snad? Sféra vlivu USA prosperita, sféra vlivu Ruska průšvih.

                    32. JH: a podle Vás je teda v Bulharsku hůř než za Rusáka, chápu to správně? Nebo tam není „dostatečně skvěle“ nebo v čem je tentokrát ta povinná vina USA?

                    33. Za Rusáka počet obyvatel stoupal, za Amíka dramaticky klesá.

                    34. JH: a Američan tam nějak vládne nebo jak? Současně mě baví, jak je ostnatý drát a nemožnost vycestovat považována za super věc, protože stoupal počet obyvatel (facepalm)

                    35. Jsou v americké sféře vlivu, takže dělají, co USA chce.
                      A pokles počtu obyvatel o 2,5 milionu, tedy o více než 1/4, jako považujete za úspěch? Demograf, který by si nebyl vědom okolností, by uvažoval o ničivé válce nebo vlně epidemií.

                    36. JH: nemá každý takové štěstí jako my, že to tady Američan vede bez úbytků. Měl byste tedy slavit.

                    37. To fatdwi

                      Dik za knizni tip, pisu si. Snad to Santa unese a nezbori nam komin, uz mam zazadano asi o dvanact dalsich knizek :-).

                2. LP: dobrá poznámka. Však taky od začátku hájím ruskou intervenci v kontextu amerických velmocenských zásahů, které měly mnohem méně závažný důvod a už při prostém pohledu na globus mnohem menší legitimitu.

                  K těm čtyřem příkladům, nevím jestli narážíš na minulost, nebo spíše na současnost.
                  Co se Panamy týče: nepaktovat se s konkurenční velmocí, ať to byl SSSR, anebo dnes Čína. Pokud není hegemon oslaben například vnitřními rozbroji.

                  Sýrie: tam jediné co dávalo na tom zásahu smysl, byl zájem Izraele jakožto nejbližšího spojence SSA. Sýrie byla jediný nepřátelský soused. Takže vést politiku jako Jordánsko.
                  Golany odepsat, třebas za finanční náhradu nebo za úmluvu o dodávkách vody.

                  Afghánistán: nebýt se hnízdem mezinárodního terorismu. Nevyvážet islámskou revoluci, snažit se o přátelské vztahy se sousedy.

                  Irák: nemít velké zásoby ropy :-)
                  ale vážně: myslím si, že za tím byl opět izraelský zájem. Saddám např. vyplácel odměny rodinám sebevražedných atentátníků a již jsem se setkal s názorem, že jeho svržení zlepšilo bezpečnostní situaci v Izraeli víc než slavná zeď. K tomu připočti, že po 11.9. byli Američani natěšení někam vlítnout a izolovaný, neoblíbený a nepříliš přátelský režim se vyloženě nabízel.
                  V roce 2003 mohl Sddám zkusit jedinou věc – v zájmu svého lidu rezignovat a odejít do exilu.

                  Venezuela: nevím, co je k tomu vede. Nejspíš kombinace faktorů. Zčásti snaha zastrašit narcos (podobně jako vpádem do Iráku zapůsobit na jiné nepřátelské režimy, což u Libye zafungovalo), částečně odvést pozornost od domácích problémů i od ukrajinského debaklu, otevřít nové možnosti těžby surovin a kompenzovat ztráty, které americké společnosti utrpěly bolívarskou revolucí. Částečným důvodem může být snaha předvést svaly vůči Číně, a opět se vybral neoblíbený a nepříliš přátelský režim.
                  Ale to jen hádám, tamní situaci neznám a tak se moc neodvážím radit.

                  1. Zlatej kox z Afgu. Amici se na zemedelstvi vysrali a v tu ranu meli Spokojeny staty zamrdany cinskou chemii.

                3. Muzou si za to sami, nemeli mit ropu. Dobre jim tak. Deficit demokracie nespadne jen tak z nebe.

                4. Co si představuješ pod pojmem nevycházet po dobrém, když teda podle tebe si agresi USA vykoledovali?

            5. a ještě? už vydali Poláci a Ukrajinci Německé justici sabotéry podílející se na zničení potrubí NordStream a způsobili tím obrovské škody? Vydali?

            6. Ja mam dobry pocit, ze mi vsechny zadrzovace funguji.

        2. 1) Jak ten popis sedí na Rusko?

          2) Myslete si co chcete, na vašem názoru nezáleží. Nikdo ze světových lídrů se nebude ptát na vaše pocity a váš názor. Přestože si snažíte dodat velikosti tím, že se oslovujete „my“.

          Klid samozřejmě nebude. Protože natahat si do Evropy milióny migrantů a muslimů a Ukrajinců. Nechat několik dekád ukrajinské kluky a holky adorovat a pěstovat nacismus, mafie a genocidy. Podpořit Izrael v bombardování šesti států jen letos (Izrael stihl v jediném dny naráz bombardovat pět států!). Totálně si rozesrat zahraniční vztahy infantilními českými a evropskými lídry, co mají „hodnoty“. A mnoho dalších bodů.

          Upřímně, Rusko je v zásadě jediný stát, od kterého může Evropa čekat klid a mír. Je dokonce tak moudré, že přehlíží to, že Západ mohutně podporuje jeho nepřítele, a že ho urážíme všemi možnými způsoby. Ze všech ostatních stran můžete čekat cokoli – ze severu, jihu, západu i východu.

        3. dr_z

          Ten kdo ti to řekl ti lže.

        4. dr_z: podle Vás tefdy platí, že:
          1) Rusko cíleně vyvražďovalo ukrajinské, maďarské a jiné etnikum? Ruská státní média i úřady vyzývaly k vraždění a genocidám kyjevských ras?
          2) Rusko znovuprobudilo nacismus a nacistickou ideologii?
          3) Rusko se cíleně stalo proxy válčištěm Západu proti Ukrajině? Tedy, že se Rusko stalo beranidlem a útočištěm pro anglosaské (vel)mocenské zájmy proti Ukrajině?

          Asi jste chtěl napsat něco jiného, že?
          Asi jako když dědeček místo „podala bys mi sůl, drahá“ řekne omylem „ty krávo hnusná, zkazilas mi celý život“, není-liž pravda?

    4. Ten kdo vyhrál, ústupky dělat nemusí.

  4. Ukrajina je (nepřekvapivě) v takových sračkách, že se v podstatě vyjednává o podmínkách kapitulace. Kompromis se tomu říká kvůli PR.

    1. To sa už píše tri roky a nie a nie sa niečo zmeniť…

      1. Teď se změnilo. Trump chce mír a kdo by chtěl raději bojovat, půjde za Jermakem a Mindičem. V lepším případě. Mír mohl být už v roce 2022, ale tenkrát nebyl zájem ty zlaté hajzlíky vytahovat.
        Dokonce si myslím, že pokud by chtěl někdo v EU Trumpovy snahy sabotovat, taky půjde za Jermakem a Mindičem. Ty přesuny peněz přes Estonsko nebo přes fialovou kampeličku určitě nebyly žádné výjimky a kolik toho vyplave, záleží jen na libovůli Trumpa a jím řízených NABU a SAP.

      2. Ukrajina je na kapačkách. Kdyby tam neproudila „pomoc“ ročně ke stovce miliard dolarů ze zahraničí, tak už dávno Ukrajina neexistuje. Ten stát není schopen udržet ani vlastní existenci.

        Populace Ukrajiny je vymlácená. Produktivní generace tlí na hřbitovech nebo jsou doživotní invalidé těžkého stupně.

        Ukrajina je zadlužená na 500 let dopředu. Ten stát bude chudý jako kostelní myš, většina jeho produktivity půjde na splácení dluhu. Každý kdo tam zůstane, bude dřen z kůže, aby se zaplatily dluhy po židonacistovi Zelenském a židonacistovi Kolomojském na základě války vyvolané židovkou Nulandovou.

        Každý, kdo bude moci, něco bude umět – uteče z toho strašitelného neperspektivního státu.

        Ukrajinské nerosty a suroviny předal Zelenskij USA. Ukrajinci budou mít kulové s přehazovačkou.

        Ukrajinskou černozem už dávno vlastní zahraniční majitelé jako je BlackRock.

        Jak moc musí být člověk ideologický politruk, aby si myslel, že Ukrajina má nějakou budoucnost?

        1. Je to mnohem horší: V roce 1991 měla Ukrajina asi tu nejlepší výchozí pozici ze všech zemí SNS. Nerostné suroviny, průmysl (a hlavně na něm závislý průmysl ruský – tedy jistotu nevysychajících zakázek), relativně vzdělané obyvatelstvo, obilnici Evropy a mnoho dalších předpokladů.
          A nyní srovnejme s Ukrajinou roku 2021. Postačí jediné slovo: tragédie.
          Je až neuvěřitelné, jak dokázali Ukrajinci zplundrovat a vydrancovat vlastní zemi za pouhých 30 let!
          Ačkoli jsem z duše nenáviděl SSSR, tak chápu, že většina Ukrajinců musí dobu reálného socialismu vnímat jako zlatý věk Ukrajiny.

          1. A bez zahranicnych dlhov, tie prevzali Rusi ako nastupnici Sojuzu.

        2. Ještě jim bude dobře coby federativní republice či co to tam teď mají místo gubernií.
          https://t.me/marsalMalinovskij/14439
          Pražská umělecká fronta se tam bude ještě jezdit učit morální flexibilitě.

  5. Možná jim Rusko slíbí, že bude případně bránit zbytkovou Ukrajinu proti Polsku. Poláky ty „wschodnie kresy“ ne a nenechají v klidu.

    1. @Foundryman
      a co teprve Těšínsko!?
      Ostrawica granica!
      A Litva!
      Ta by se hodila, jinak bude Suwalki koridor těžké ubránit…

      1. Obnovu Rzeczipospolité bych plně podpořil, jen nevím, jak se na to koukají Litevci. Mezi válkami nijak zvlášť dobré vztahy neměli.

        1. Kdysi dávno byli Polsko-litevská unie.

      2. Na Ostrawicu myslím pokaždé, když čtu pozitivně laděné zprávy o tom, jak severní soused zbrojí.

        1. Pokud máte Polsko, máte jistotu války. Polsko jako válečný štváč je absolutní jistota.

  6. Další dějství pro plebs?

    1. Bohužel musím souhlasit. Mírové rozhovory ála Trump jsou jen vějičkou.

      Reálně jde ale o uniklé dokumenty. USA pracovalo na bodech mírového jednání, a někdo to vynesl Evropanům. Ti kolem toho udělali hysterii. Sranda je, že Rusko oficiálně žádné návrhy nemělo, a dostalo je až na oficiálně žádost od USA poté, co se to týden „mírové návrhy“ omílaly v evropských médiích až šlehaly plameny.

      Zřejmě unikl do médií nějaký mezivýstup v interním zpracování uvnitř USA.

      1. Myslis, ze jen tak unikl? Ja si naopak myslim, ze Amici si uplne rochni v evropske tuposti a bezmoci.

        1. to ví celý svět, jen tady nás furt krmí, jak evropa je důležitá, ty teplý hodnoty, zelený žaly a takový sračky. evropa už nezajímá vůbec nikoho

          1. Ale jo, zajima. Abdula, Ahmeda, Saliho,… tech je.

            1. Azda sa raz dozijeme (aj ked tomu velmi neverim), ze sa Europa vrati k modelu spred 60 rokov – si imigrant? najprv do lagru, kde musis sekat dobrotu, potom dostanes 20 DM/EUR vreckove a najdi si pracu.. ked nie, tak ta vyhostime. Ziadne burgergeld a podobne sracky.

              Emigrantom z CSSR po 1968 nikto nic nedal, rovnako ani Turkom, co makali na nemecky wirtschaftswunder.

  7. V předchozí diskuzi pod článkem pana Zamazala se nějakému blbovi (tuším, že to byl Nitus) podařilo na tento válečný konflikt naroubovat mexické drogové kartely.

    Žádám tedy proputinovskou úderku zde, aby tímto osvežila své argumenty obhajující ruského agresora. Kecy o nacistech apod. už začínají být vyčpělé.

    1. Všechno tu bylo semleto mnohokrát. Kdo ví něco o historii východní Evropy a o geopolitice, tak rozumí. A že kartely vysílaly své lidi na UA, aby se naučili s drony, a že se spousta zbraní zašmelila všude možně, to se objevilo i v manistreamu.

      1. Já jsem nikdy neřekl, že Ukrajina je svatá. Varování na začátku roku 2022 o tom, že se chystá invaze, jsem bral jako provokaci CIA. Dokonce jsem se kvůli tomu pohádal i s kolegy v práci.

        Můj argument – co by tam rusáci dělali? Vždyť je to korupcí prolezlá a rozkradená země. Nicméně když si tam dělají „dronová safari“, srovnávají se zemí deseti- a statisicová města a střílí rakety na náhodné cíle bez jakéhokoli vojenského důvodu, tak co si mám podle tebe myslet ?

        Všichni tu řvete, že se pomocí Ukrajině prodlužuje válka. Že Rusku pomáhají největší ksindly na planetě (Čína, KLDR, Írán) to nikomu nevadí.

        1. Taky jsem si myslel, že Putin jen hrozí, a těch volání „Vlk!“ bylo několik, takže sem tomu nevěřil. Nu což.

          O „dronových safari“ mluví UA propaganda, ta ruská zase ukazuje nepřátelské drony zabíjející civilisty či vzdávající se vojáky. Je třeba brát to s rezervou, jako belgická nemluvňata napichovaná na německé bajonety v létě 1914.
          Bráněná města se jinak dobýt nedají, Caen v roce 1944 a Fallúdža 2016 dopadly stejně. Rakety jsou moc drahá věc na to, aby se jimi střílelo jen tak na náhodné cíle, takže buď zpravodajská, navigační či technická chyba, anebo raketu odklonila PVO a dopadla kam neměla.

          Jo, přál bych Rusku lepší spojence, ale v nouzi poznáš přítele a v téhle situaci si nemohou moc vybírat.

        2. To my – Západ – jsme tím ksindlem.
          Kolik ještě musí KoZa napáchat agrese, kolik milionů lidí zabít aby to zabedněncům došlo?

          https://1url.cz/aJ5Vg

        3. Doktor_podrazka:
          a kdo Vám říkal, že „dělají „dronová safari“, srovnávají se zemí deseti- a statisicová města a střílí rakety na náhodné cíle bez jakéhokoli vojenského důvodu“? Kyiv Independent? Nebo nějaký hodnotný soudruh, jako Foltýn, Pavel, Lipavský či Fiala? Nebo jiný bolševik, třeba Zamazal?

          Sledoval jste alespoň jednu minutu válku, kterou vedlo NATO v Jugoslávii? Měl jste pocit, že to, co předvádějí Rusáci na Ukrajině bylo totéž? Viděl jste nějaké kobercové bombardování ukrajinských měst, továren, komunikací či elektráren? Ne? A proč? Myslíte si, že ruská armáda by to nezvládla stejně, jako americká? A přesto začala spíš jakou si podivnou formu „guerillových“ samostatných akcí „s vyloučením veřejnosti“, infrastruktury a s minimalizací škod. Proč? Kolik mrtvých civilistů bylo za jediný den v Jugošce? A kolik na Ukrajině? A proč ihned začali Rusáci na dobitém území stavět infrastrukturu, školy, školky, občanskou vybavenost? Amíci v Jugošce taky takhle stavěli pro lidi, dbali na výplaty důchodcům a aby tekla teplá voda?

          A podpora Zamazala je snad už diagnóza. To Vám nevadí, že ten člověk během jedinýho roku úplně otočil? Zatímco loni touhle dobou bylo jakékoli jednání o míru nepřijatelné, protože musel tou svojí nevymáchanou hubou Rusáky umlátit, letos pro změnu obviňuje Rusa, že nechce mírové ústupky. Čistý orwellovský doublethink. Taky už jste, koukám, podlehl. Válka je mír, svoboda je otroctví a nevědomost je síla!

        4. A čemu se tzv. „pomoci Ukrajině“ vlastně pomáhá? Ukrajině určitě ne.

          Vidím, že neudržíte svou hysterii na uzdě z faktu, že Rusko má na své straně pomocníky. A skutečné pomocníky. To by se Ukrajině stát nemohlo, ta má na své straně jen největší svině a zákeřáky této planety – jako jsou Britové, Američané, Fialu, Rakušana, německé nácky…

    2. Úderka neúderka, je veřejným tajemstvím že bojovníci mexických kartelů prošli výcvikem na Ukrajině, a to hlavně v dronovém boji, takže kartely teď mají FPV dronové jednotky v ukrajinském stylu, a mimo to i spoustu zbraní (pancéřovky AT4 přímo vystopované z UA). Stejně jako ukrajinské dodávky vyzbrojily Bok Haram v Nigérii, a úderné jednotky Hamásu 7. října, které byly vybavené americkou výzbrojí a ve videích děkují Ukrajině za dodání. Není nic proruského otevřeně si přiznat, že Ukrajinci velkou část výbroje a výstroje rozprodali do celého světa, a dokonce i Rusům, kteří mají obrovskou putovní sbírku nepoškozeného ukrajinského materiálu. Hromadu střel NLAW a Javelin, různé MRAPy, dokonce i dělo Caesar. Tohle jednání škodí Ukrajině celou válku, a to zásadně, křečovité vyhýbání se jakékoliv kritice UA ničemu nepomůže, naopak je to přivedlo tam kde jsou.

      1. A to este dristali nejaki eurosudruhovia (aj geroj Zaluzny), ze vraj ma zapad dat Ukrajine jadrove zbrane.. tie by okamzite rozkradli a rozpredali, to ziadna jadrova velmoc (na cele s USA) nedovoli! A ani nedovolil v minulosti po rozpade Sojuzu.

      2. Doufam, ze Strnad neudela ostudu ceskym vyrobkum a dohledne na to, aby mely spravne navody. A ne jak v Syrii, kde Rusaci otevreli sklad ISIL a tam RPGcka s ceskym navodem, kurva.

        1. Za ty prachy to Strnad dost fláká…

    3. Ono těch kartelů, vyzbrojených zbraněmi, které se „nějak“ ocitly na opačném konci světa, než kam původně směřovaly, je samozřejmě víc, o těch Mexičanech je to jen všeobecně známo. Pak jsou to bojůvky v Africe, a něco málo se najde v Jižní Americe. Nebo je opravdu někdo, například nějaký Doktor podrážka, tak strašlivě tupý, že si myslí, že Mindič 100 milionů dolarů rozkradl na humanitární pomoci? (Pomineme možnost, že někdo bude takový fanatik aby tvrdil, že Mindič ukrajinské válečné asety nerozkrádal, to je myslím zbytečná diskuse, protože ho sejmuli sami Ukrajinci.) Humanitární pomoc je vítaný bonus, ale jak už je pravidlem, ty skutečný prachy jsou ve zbraních. Podstatou jeho aktivit byly takové věci, jako nedávno zde skloňovaná výroba letounových střel, které stojí jako Tomahawk a fungují jako Striž, to je logické, čím větší zbraň, tým větší vejvar, a navíc se vyplatí být spíš výrobce než překupník, ale když už jsou ty malé ruční zbraně a ženijní materiál po ruce, tak proč toho nevyužít.

      1. Na Ukrajine sa vzdy rozkradalo, vojna len ulahcila kradnutie vo velkom.. v USA tiez nie su slepi, toto pisali uz pred dvoma rokmi

        https://brecheen.house.gov/news/documentsingle.aspx?DocumentID=234

        Stale nechapem, co je taky cirkus z nejakych 100 milionov, tolko sa tam strati/presmeruje do tych spravnych ruk kazdu chvilu.. co ale nepochopim, eurosudruhovia a sudruzky maju hole rite, napriek tomu vykrikuju, ze treba liat dalsie peniaze do tej ciernej diery.

        1. Protoze se cast penez zase do Evropy vrati. Sice na soukroma konta, ale v detailech se hrabat nebudeme.

      2. Mindiče sejmuli nikoli Ukrajinci, ale Amíci. Proč asi?

        1. Dobře, tak ho sejmuli Amíci ukrajinskýma rukama, to je za daných okolností slovíčkaření. Někde se ty peníze na zlatej hajzl vzít musely, a všichni tušíme, že z víkendových brigád v domově důchodců to nebylo. Jinými slovy, že Mindič kradl je jisté, taky je celkem zřejmé kde a kolik přibližně (pro účely naší úvahy stačí, že hodně). Pointa je, že nikdo nemůže říci „ty zkazky o korupci na Ukrajině jsou dezinformace a russká propaganda“, protože zjevně nejsou a potvrdili to sami Ukrajinci svými činy. Na čí rozkaz, to je nepodstatné, pokud se tedy nenajde někdo, kdo bude tvrdit, že nic z toho se nikdy nestalo, zlatej záchod je deepfake a na Mindiče to kompletně navlíkli (vsadím se, že pár takových existuje, ale zatím kupodivu ne tady).

          1. Chápu, ale nemyslím si, že by nebylo důležité na čí rozkaz. Protože případné orgány US to musely vědět od samého začátku. Ostatně proto je taky chtěl Zelenáč zlikvidovat, když začínali zatínat drápky na jeho stromě. A z toho, že to museli vědět (jinak by to těžko proflákli nyní) také vyplývá, že to minimálně tolerovali (pokud nezačneme s nějakou spikleneckou teorií, že tu ukrobandu do toho Demokraté rovnou sami namočili).

            1. Zelenskyj nejdříve rozprášil kontrolní úřad podobně jako u nás ODS po sametové revoluci rozprášila zkušený úřad pro odhalování organizovaného zločinu a jeho bardy poslala do důchodu či do soukromé sféry. Krást a tunelovat je třeba bez těchto institucí.

              Ale později dala Zelenskému USA a Evropa nůž na krk, a donutila ho ten úřad obnovit a respektovat. Pak vznikla ta aféra s Mindičem.

              Je jasné, o co jde. Mindič a Jermak má oslabit pozici Zelenského a učinit ho závislým na zahraničních poradcích.

              1. Mohu se zeptat, jak „ODS po sametové revoluci rozprášila zkušený úřad pro odhalování organizovaného zločinu“, když před rokem 1989 u nás žádný takový útvar policie neexistoval? (Protože oficiálně u nás neexistoval organizovaný zločin, podobně, jako u nás velmi dlouho „neexistovaly“ například drogy nebo organizovaná prostituce, to vše bylo projevem prohnilosti dekadentního západu.) Ty jseš zase na tripu, že jo.

                1. Drogy byly běžně k dostání v drogerii – tvrdé jako Čikuli a toluen i měkké jako Okena či ještě měkčí bylinné víno Encián.

                  1. Za komunistů se tvrdě čichalo.

                    A pak se za komunistů tvrdě vyráběl pervitin podle návodu ze Třetí říše.

                    Každou chvíli policisté řešili výrobu pervitinu z efedrinu, a byly to časté aféry. Tu šel sedět lékárník, že poskytoval výrobcům drog extrémní množství nějakých kapek s efedrinem. Nebo lékař, že psal recepty na léky pro drogové výrobce, rozepsané na velké množství lidí.

                    Ty aféry s dodávkami efedrinu pro drogové výrobce byly často i v komunistické televizi. Komunisté to nijak netajili. Slyšel jsem to tolikrát, že šel sedět tu lékárník tu doktor, co se do toho namočil. Nevím jak někdo může psát, že komunisté drogové aféry tajili. Rozhodně ne.

                    Později dokonce komunisté silně omezili léky s efedrinem. Tím způsobili feťákům poměrně hodně krizi.

                    Být ovšem feťákem za komunistů nebylo snadné. Lidi si vcelku všímali druhých. Drogy a feťáci byli věci, po kterých se opravdu šlo.

                    Někteří feťáci si vymýšleli dokonce nemoci, na které se dávaly návykové léky. Někdy jim to i chvíli procházelo, ale většinou se na to přišlo.

                    1. Lékař šel sedět za to, že „psal recepty na léky pro drogové výrobce, rozepsané na velké množství lidí“? A proč to dělal, když přípravky s efedrinem byly tehdy volně prodejné? Právě to byla pointa, že před změnami legislativy se to dalo vařit „jako krupicová kaše“, měl-li bych citovat knihu Memento, a i po změnách legislativy z roku 1986 se to dál dalo vařit z volně prodejných preparátů, jen ta vařba už nebyla legální a vyšla dráž, protože množství efedrinu ve volně dostupných lécích bylo omezené.

                      Dogtore psychológu vole, co vyšetřil mylyjón paciendů a tím pádem se v tom vyzná, přečti si kurva aspoň to Memento, a pak tady zkoušej házet machry. Já chápu, že jsi vypatlanej a všichni to o tobě vědí, takže už je ti vlastně jedno, jaké další tvé projevy vypatlanosti tu ještě zazáří, ale tohle už je fakt nedůstojný i na tvoje poměry.

                    2. V tom roce 1986 nějaký soudce koumák dospěl k závěru, že i ten nejprimitivnější postup (rozdrcení volně prodejných tablet, jejich rozpuštění, louhování a koncenrace) je „výroba omamné látky“…
                      Díky tomu se pak tato „výroba! dala stíhat…
                      Zajímavé je, že později se tento myšlenkový postup nepoužil na „výrobu“ motorové nafty z lehkého topného oleje…
                      Tam to bylo pro „výrobce“ o to jednodušší, že stačilo přepsat položku v dokumentu…

                    3. Nitus: Odpověď máte v mém přípěvku. Třetí odstavec od konce. Stačí umět číst.

                      Já nemohu za vaši negramotnost, Nitusi.

                    4. Ale za to, že žvaníš kraviny, za které by se stydělo školní dítě, za to můžeš, na tom se doufám shodneme.

                    5. Shodneme se na tom, že Nitus je debil s nedostatkem inteligence, který svou neschopnost věcně argument schovává za osobní útoky na druhé.

                      Alan.Cox ani nikdo jiný nemůže za to, že Nitus je handicapovaný kádrovák, co si tím léčí své mindráky a komplexy méněcennosti.

                    6. Tak ty jseš dobře v prdeli. Vydřenit nějakého kreténa natolik, aby o sobě začal mluvit ve třetí osobě, to se mi myslím ještě nepovedlo. Ne že by mě zase tak moc překvapovalo, že tato pochybná výsada připadla tobě. Docela čekám, čím nás pobavíš příště, stylovej by byl například plurál majestaticus :-)

                    7. Nitusi, přestaň se ztrapňovat. Jsi to ty, kdo tu kádruje víc než fanatický bolševik s rudou knížkou.

                      Zahnojuješ tu debaty tvým hnojem, ve kterém nejsi schopen žádné věcné argumentace. Ještě si k tomu hraješ na moralistu, ačkoli jsi generátorem smrdutých žumpových dehonestací.

                      Jestli čekáš, že se druzí budou obhajovat vůči tvé špíně, kterou tu trousíš – tak se mýlíš. Jediné co tím říkáš je, co za špínu jsi ty.

                    8. A nebyla by nejlepší obhajoba proti mojí špíně a kádrování to, že bys dokázal, jak strašně jsem mimo a napsal název toho zrušeného policejního útvaru, který „nebudeš psát, dokud nepřestanu kádrovat“? Byla, ale jenom kdyby existoval, že :-)

                  2. Nikotin, alkohol, káva nic?

                2. Já jsem v té době žil. Organizovaný zločin byl, přiznával se, a dávaly se za něho vysoké tresty. Drogy a prostituce samozřejmě také byly, a také se přiznávaly. Nechtěl bys, Nitusi, konečně psát něco, o čem máš nějaké vědomosti – a ne jen generovat náhodné automatické texty?

                  Útvary pro boj s organizovaným zločinem se neustále přeskupovaly. Například od 1995-2016 u nás existovala po sametové ÚOOZ, do kterého se nahnali zkušení lidé s předchozích organizací řešící totéž, a po roce 2016 se to zase zrušilo a přeorganizovalo. Bohužel tento posametový útvar vygeneroval spíše zahraniční agenty, barevné vládní převraty a lidi co měli skončit před popravčí četou. Kubice nebo Šlachta se do převratů, byť sametově česky provedených, zapsali poměrně silným písmem.

                  1. Víš, jak se jmenovaly ty předrevoluční organizovaný zločin stíhající policejní útvary, co ODS „rozpustila“? Nevíš, protože žádný nebyly. A jestli byly, tak je prosím jmenuj. Ovšem dovoluji si ti připomenout, že listopad 1989 nebyl v březnu 2016, takže to tvoje „Například od 1995-2016 u nás existovala po sametové ÚOOZ…“ jaksi nedává smysl. Dokázat, že ODS nějakou složku Policie rozpustila tím, že popíšeš, jak ji založila, to fakt dovedeš jenom ty.
                    Ale hlavně, že o tom víš první poslední, protože jsi v té době žil. Zníš trochu jako kdybys už v té době střílel piko, ale na to pochybuju, že bys měl věk. Měl jsi už „v té době“ vyšetřenou tu „spoustu“ pacientů, anebo na tebe tenhle kariérní krok ještě čekal, protože jsi tahal kačera?

                    1. To Nitus

                      A kruci, tak to jsem zvedava, jak z tohohle renomovanej psycholog a uznavanej matematik vybrusli, no ty mu davas, ty sadoure :-) Napada me pouze dabelsky rafinovanej ukrok stranou typu : Schvalne ti to nereknu, jeste bys to zneuzil nebo nekde vybreptal :-))) Jo, to by asi slo.

                    2. Na tohle on má univerzální recept, přesněji dva, které aplikuje v závislosti na tom, jak moc teče do bot. Když je to úplně v hajzlu, tak řekne něco ve stylu „dialog s tebou je pod úroveň hvězdy jako jsem já, ty hovne“. Když je to úplně v hajzlu, a navíc trapný, tak zvolí taktický ústup spočívající v tom, že již dále nereaguje. Což, předpokládám, bude tento případ, pokud tedy nevyužije tenhle náš dialog k závěrečnému úderu typu „vy dvě děcka si tady hrajte, já se jdu věnovat věcem, které mají opravdovou úroveň (například blejt hovna o tom, že jsem psycholog, do nějaké další diskuse)“.

                    3. To Nitus

                      No vsak je to matematik a jeste celosvetove uznavanej. Dyt byl i u nas v Ameru . Ten se nebude bavit s zadnym povlem, typu nas dvou. Btw. Jinak prosim te, jeho casovy osy nestiham, pac nejsem tak genialni jak on…Kdy byl lapiduch v blazinci, kdy uznavanej psycholog a kdy matematik v USA? Nejakej napad?

                    4. SL: Podle všeho to šlo v sekvenci:
                      1) Geynyjálňý programátor a madematyg, USA
                      2) Byjológ a byjochemig, místo neuvedeno
                      3) (Nyní již) bývalý psychopat, pardon, psycholog, spousta vyšetřených pacientů, tisíce děkovných dopisů a dárkových košů
                      4) Momentálně něco, co už raději přímo neuvádí, aby mu ty jeho znalosti zase někdo neomlátil o hlavu na základě příslušného článku na Wikipedii, takže jenom víme, že je to něco specializovaného a vysoce odborného.

                    5. Nitusi, dovol mi prohlásit, že jakmile začneš kádrovat, tak na tebe seru.

                      Já vím, že jsi zbabělý křivák, co když mu teče do bot – tak začíná dehonestovat jak Deník Nenávist s Otokarem Foltýnem dohromady.

                      Mám zájem jen o věcnou debatu a věcné argumenty. Na tvé hysterické emoce a snahu kádrovat ti seru. To si klidně dělej, ale ode mě nedostaneš odpověď, šmejde!

                    6. Alan: „Nitusi, dovol mi prohlásit, že jakmile začneš kádrovat, tak na tebe seru. … To si klidně dělej, ale ode mě nedostaneš odpověď, šmejde!“
                      Ha! Já to říkal! Neříkal jsem to? Říkal! Kdo to říkal? Já jsem to říkal! :-) Jak se jmenoval ten neexistující policejní útvar se už nikdy nedozvíme, v tomto případě proto, že kádruju. Ale ne, že by na tom záleželo, on by se nějaký důvod našel tak či tak :-)

                    7. Shodneme se na tom, že Nitus je debil s nedostatkem inteligence, který svou neschopnost věcně argumentovat schovává za osobní útoky na druhé.

                      Alan.Cox ani nikdo jiný nemůže za to, že Nitus je handicapovaný kádrovák, co si tím léčí své mindráky a komplexy méněcennosti.

                    8. Rád vidím, že jsem tě tak vyřídil, že své tradiční nářky o tom, jak tě všichni kádrujou (možná by tě kádrovali o něco méně, kdyby ses o něco méně choval jako debil…?), už ani nepíšeš, ale jen copypastuješ stylem CTRL+C/CTRL+V, a to bez ohledu na to, že v daném vlákně to nedává smysl.

                    9. Nitusi, přestaň se ztrapňovat. Jsi to ty, kdo tu kádruje víc než fanatický bolševik s rudou knížkou.

                      Zahnojuješ tu debaty tvým hnojem, ve kterém nejsi schopen žádné věcné argumentace. Ještě si k tomu hraješ na moralistu, ačkoli jsi generátorem smrdutých žumpových dehonestací.

                      Jestli čekáš, že se druzí budou obhajovat vůči tvé špíně, kterou tu trousíš – tak se mýlíš. Jediné co tím říkáš je, co za špínu jsi ty.

                    10. Nitus je kacato enorme.

                    11. Ne, před rokem 1989 neměl SNB žádný útvar, který by cíleně bojoval s drogami, nebo organizovaným zločinem.

                      Nic to ale nemění na faktu, že Nitus je vymaštěný soplivý kokot, který ani netuší, že pár kilometrů od centra Prahy běžela do roku 1985 celá fabrika na efedrin, takže nebylo třeba jej pracně získávat ze Solutanu a jiných léků, jako se to dělalo o několik let později.

                      Nitus, víš hovno, pamatuješ hovno, nejseš schopen si ani zapamatovat samotný slovo _hovno_ a děláš tu ramena na jiný lidi, který tvoje idiotský a ještě i kyselý komenty nezajímají.

                    12. Ty vole, dědouška to už zase chytlo. Musím říci, že slyšet něco jako „máš naprostou pravdu, ovšem nic to nemění na tom, že o tom víš hovno“, to se povede málokde mimo diskusi, které je účasten fosilní servis (nebo servisní fosil…?). BTW, o efedrince v Roztokách samozřejmě vím. Taky vím, jak ten matroš vynášeli (vymáchali v technologické nádrži šaty, nechali je uschnout, a pak v nich vyšli ven). A taky vím, že to sice byla jediná efrdrinka v celém východním bloku a její produkce tomu odpovídala, ale saturovat potřeby všech čekských vařičů zdaleka nezvládala, takže Solutan to jistil odjakživa. Co tam máš dál, dědku?

                    13. A jak, že se ta fabrika na efedrin jmenovala?
                      Vy jste byl u SNB, že znáte strukturu útvarů?

            2. Však už nějakej Trumpův poradce poznamenal, že Zelenský by ukradl i rozpálený kamna.

              1. Foundryman: Je zvláštní, že pravdomluvnost se objevuje zpravidla až po 4 letech. Do té doby se jakákoli korupce na Ukrajině prohlašuje za proruskou lež.

                1. To je jak s kovidem, a obecně se vším ostatním…

                  1. Dezinformace je casovana pravda.

    4. Jen dotaz, Doktor_podrazka si mám vyložit jako podrážka anebo podrazák?

  8. mám trochu obavy, že v rámci té agónie chystají ty kurvy něco velkého pod falešnou vlajkou, aby se ukázalo, jak my chudáci pod tím zlým rusákem trpíme, my jsme strašně hodný a rusáci udělají cokoliv, protože už strašně prohrávají. nějaká loď nebo tak něco, to je slabý. to může být odpálení jaderky, útok na území nato atd. z vygumované populace na západě nikdo nebude řešit, co by z toho rusák měl, všichni se vrhnou na to, že to byl rusák. poslední pokus by o únos migu s kinžalem nebo co to bylo, chtěli koupit ruskýho pilota pod taktovkou anglánů. spoléhám na ruský tajný, že to snad odchytnou.

    1. Těch ukrajinských false flag operací už bylo několik (Buča, „ruská“ raketa v Polsku, naposledy „výbuch“ na polské trati) a světové obecenstvo to Ukrajině žere čím dál méně.
      Pokud korupční skandál na UA povede k pádu EU elit, budu jen rád a k tomu pádu jim ještě dopomohu, seč mi budou mé legální síly stačit.

      1. nebo tak ruský drony v polských kurnících…

        máte recht. doufám, že se celá ta lež zhroutí vč uhnije. rusko tu válku nepotřebuje, ale západ. zdůvodní se vše možné, od zadlužení před diktaturu. když to nevyšlo za covidu, třeba teď…já doufám, že naopak

        1. Gliwice 2.0?

          1. Putin by mohl zaútočit na demonstraci Miliónů Minářů. Pak by ČT a Seznam začali štvát spolu s Člověkem v tísni, že tento bezprecedentní útok Ruska na naši demokracii si nesmíme dát líbit – a začít agitovat do boje.

            1. A nebo vystrelit jeden mirovy tomahawk na Mosqu. Se vsadim, ze Rusove budou reagovat agresivne, jako vzdycky.

              1. Pražáci jsou na to blbí dost, aby vystřelili něco na Moskvu, kdyby měli co. Pávek by to odsouhlasil a Kolář by to podepsal.

                1. Jeste by se pred odpalem u toho tocili s fixou jak na orloji, aby se kazdej nechal vyfotit, jak na to pise nejakej pozdrav.

              2. Rus by nejspíš vystřelil Burevestnik s namalovaným otazníkem.

                Ten Burevestnik by se držel v luftě týden či měsíc, dokud by na ten namalovaný otazník někdo smysluplně nezareagoval.
                Pokud ne, tak by na určených souřadnicích asi explodoval. Pravděpodobně s tak silným EMP, až by to lidem, jako byl třeba Powell, vyškubalo zbylý amalgámový plomby a současně uvařilo půl elektroniky Západu.
                I s náma.

                1. Pozvali bychom tu Ukrajinku, co kompotem sestřeluje ruské drony a rakety. Ta by to zneškodnila.

  9. Vždycky mě zarazí, jak tady může být text jako tenhle, a hned vedle ty Vymazalovy fanatický agitky, plný takových percepčních perel, jako že „namísto přijmutí odpovědnosti za obranu vidíme snahu nastupující vlády soustředit se na více pohodlné priority“ (přičemž „více pohodlnou prioritou“ patrně má být, abychom nemuseli přejít na válečnou ekonomiku v situaci, kdy nejsme ve válce). Tenhle blog je víceméně one man show, pokud se budeme bavit o článcích, které má smysl číst, a ne o vedlejších produktech ekonomické aktivity různých Vymazalů.

Napsat komentář

D-FENS © 2025