Octavia 4 – pár postřehů po půl roce - zpět na článek

Počet komentářů: 273

  1. Možná vývojáři počítali s tím, že běžný hipster co tím bude jezdit má iPhone. Ten je menší.

    Tedy až na Pro Max, ale na ten bude nejspíš místo až v supu.

  2. Kamarád má fungl novou Octu RS a já ji budu mít za dva dny a vypráví mi o tom infotaimentu to samé. Někdy vůbec nefunguje, někdy chybně, někdy dobře. Připojit telefon přes Modrý zub se taky semtam nepovede. Tak se na to vůbec netěším. 🤦‍♂️

    1. Nechápu jednu věc – proč si někdo takové auto kupuje? Mě by to fakt neskutečně sralo. Nevím, co by na tom autě muselo být tak extra super skvělýho, když ho zabíjí takovéhle věci jako jsou napsané v článku. Snad existujou ještě normální auta – nebo ne? :(

      1. To mas jak se silikonovejma kozama. Puvodne si tim zensky mely resit asymetrie, nebo remodelace po materstvi, ruznych operacich a tak. Jaky hruzy s tim vznikaji denska… vime. Protoze se vsechno dela do extremu.

        Infotainment je docela fajn, kdyz doplnuje zakladni funkce auta. Nez neco stavovat stylem „seslapnout dvakrat brzdu, pak otocit zapalovanim pri stisklem plynu“, je jednodussi kliknout na matladesku.

        Jenze pak to vede k extremum, jako Tesla, nebo Medak, kdy nektere zakladni funkce ani jinak nevyvolas. A s tim at jdou do pici.

        Problem je, ze fura lidi tohle zjisti, az to koupi. Takze prirozena regulace trhem je timto potlacena.

        U mne v Mitsu to funguje dobre. Krome napriklad MS Teams, kdy se nepripojim automaticky ke konferenci a nikdo mi pres MS Teams nemuze zavolat. Pokud ale zavolam ja nekomu z matlafounu, konference se spusti a auto ji prevezme. Dost nahovno reseni.

        1. To mas jak se silikonovejma kozama.
          Mno, ale koupit si něco od Škody je po technické stránce něco jako si koupit implantáty od Francouzů, kteří to jeli z technického silikonu.

          1. Covece, kdyz jsem tuhle na porade prohlasil, ze Schadewerke ani omylem, nemalo kolegu mi reklo, ze s tim jezdej jejich manzelky… Nemci to berou jako levnejsi VW a dost si to pochvalujou.

            1. Nemci to berou jako levnejsi VW a dost si to pochvalujou.
              Omlouvám se, já jsem myslel vlastní technické provedení a parametry.

              Vy spíše myslíte asi používání, ne? Tam je to jako s ohněm. Dobrý sluha, špatný pán. Pokud si to koupíte jako nové se zárukou a problémy si tahle lowendová značka řeší sama v záruce, tak proc ne.

              Peklo začíná po záruce, kdy jejich problémy řešíte vy a za své peníze.

              Ideálně si to tedy Němec koupí jako nové a po záruce to střelí Čechů…..

              1. Jo, to je pravda. Jetinu Skodifky tady nikdo nema.

      2. Ano. Pri trose dobre vule se najde.

        Pred rokem jsem si koupil Octavia z roku 1998, 1.8Turbo. V dobe koupe najeto 65k (prvni majitel, overeno). V podstate nove auto za cca 65,000 Kc. Vsechno na tlacitka, bohuzel vcetne ovladani oken, radsi bych klicky. Jednoduchy pocitac.

        Digitalni sracky v aute jsou na hovno.

        1. Ne každý chce kupovat 20-letou ojetinu, takhle malý nájezd není zrovna obvyklý.. radši bys kličky? To jsi asi jediný člověk na planetě, co radši stahuje okýnka ručně než tlačítkem.

          1. Tak jestli jsem jediny clovek na planete je mi naprosto u prdele. Vetsina lidi jsou stadoviti idioti kteri konzumuji sracky ktere jim serviruje nejaka mrdka co je chce ojebat a sezerou vsecko in a hook, line, and sinker fashion.

            Ja jsem prozil mladi v podnebi kde je v zime treba minus 20 nebo minus 40, vsecko zmrzly. Videl jsem pomerne dost aut kterym se spalil motor na stahovani voken kdyz jim zamrzla. Takze, thank you, but no, thank you. I’m an old-school kinda guy, klicky is it.

            Kdo nechce vojetinu, at jezdi v predrazenym digitalnim hovnu.

            1. píšete poloanglicky jako dement (což mi nepřijde vůbec oldschool, naopak velmi trapně newschool a hip), nicméně, díky tomu že jsem nebyl přihlášenej jsem si mohl přečíst jednu z mála věcí se kterou souhlasím. Takže NE, nejste jedinej na planetě, já ty vykurvený elektronický vokna nenávidím. Zlatý kliky, který se maximálně ulomí a vymění.

              1. Jak děláte v autě v létě průvan? Stáhnutím jen okénka u řidiče se dostatečného proudění vzduchu nedocílí. Ne že bych chtěl nějak polemizovat s vašimi preferencemi, ale tohle mě u starších aut dost štvalo a okna a zráctka v elektrice beru jako velké pomocníky. Prostě mám rád průvan skrz interiér. A nebo bez střechy.

            2. Ne fakt nejsi jedinej člověk na planetě co by radši švihadla. Na golfu 4 už sem za 2 roky řešil 3x rozpadlou stahovačku. Na transporteru mi za 13 let rupla jen jednou stahovačka na kličku. Švihadlový holt vydržej elektrický ne. Takže jsem další člověk co by radši švihadla.

              1. To bude volbou auta. Ja som mal aut elektrickym stahovanim okien viacero, a ziaden problem som s tym este nezazil. Pravda, nikdy som nemal VW

                1. Tak zrovna v Mountaineerovi mi sice neodchazeji stahovani okynek, zato elektricky zamky dveri a serva od klapek klimatizace. Meneno uz nekolikrat.

                  1. Mercury bol v nasej rodine zastupeny Villagerom. To bol minivan Vyrabany sice Fordom v Oakville, ale na vsetkych dieloch bolo vyrazene Nissan. Zamky a otvarace okien sice chodili v pohode, ale Villager zdedil motor z Maximy a s nim aj poddimenzovane zberne potrubia vyfuku. Tie sa po case mierne skrutili a vytrhali sroby z hlav. Teda, stavalo sa to hlavne na zadnej hlave (motor bol priecne), nakolko tam bolo teplejsie.
                    Takze tu mame dokaz ze aj sikmaci vedia veci dokurvit. A to vazne veci, nie talafatky.

          2. Onehdá jsem čekal v autě se psem na ženu, a protože psina má vzadu „ustláno“, přesunul jsem se i já dozadu. Pak mě napadlo, že by v tom vedru nebylo od věci otevřít okno. Takže jsem měl dvě možnosti: buď se pokusit natáhnout dopředu až k volantu a pootočit klíčkem (a pokud možno nenastartovat), což při mé celkové zchromlosti není zcela triviální, nebo vystoupit z auta, nastoupit dopředu, otočit klíčkem a zase vystoupit a nastoupit dozadu. Zlatý kličky!!!
            Samozřejmě uznávám, že to není právě typická situace. Ale někdy si člověk říká, jestli tím „komfortem“ něco získal, nebo si jen zbytečně zkomplikoval život.

            1. To je pak taková ta zlatá střední cesta, vepředu elektrika, vzadu švihadla… na druhou stranu, full-elektro ti umožní zavřít zadní okna z místa řidiče a ještě je zamknout – aby ti na to furt nešahaly děti, co seděj vzadu :-)

              1. mjfox 29.6.2021 v 10.45

                Jojo, zamčení je skvělé. Ocenil jsem tuto vymoženost ve chvíli, kdy se otvíraní tlačítkem zalíbilo přepravovanému psíku.

                1. A tak jasně, jsou zase situace, kdy je lepší ta elektrika. Ono by bylo vůbec nejlepší, kdyby fungovala třeba na první polohu klíčku. Ale to se v druhohorách ještě nepěstovalo.

            2. @ Integrale
              co se švihadel týče, děti 2~6 let jsou taký dobrý důvod pro čudly.
              Já mám v jednom švihadla a v druhém čudly tak mohu srovnávat.
              A co se Vaší situace týče, mám dálkáč v kufru ;-)
              Vytáhnu deštník, stlačím startovací tlačítko a stahuju, popř. ještě deštníkem odjistím tlačítko blokace zadních oken. :-D

              1. No jo, jenže startovací tlačítko jsem měl jen v A8… a tu jsem prodal už před 20 lety…

            3. Eště můžeš taky mít normální auto, kde jdou vokýnka stahovat kdykoli, ev. je tam přepínač aby to šlo ai bez votočenýho klíča. To je, co?

        2. Jacq:
          Proč to sem píšeš? ŘP nemáš, žádné auto jsi nekupoval. Vymyslel sis cenu 65, najeto 65, aby byl zajímavej? Co máš z toho, že píšeš do debat nesmysly?

          1. A ešte k tomu octavia v Kanade… Je to LOLO.

            1. Soudruzko Pathy, jen idiot tveho typu by si koupil Skoda v Kanade. I kdyz si pamatuju ze jsem jako kluk na dalnici videl Skoda 120. Nezapomenutelny zazitek. Skoda je idealni auto v CR, kazdy ho zna, kazdy ho umi opravit.

              V Kanade je idealni auto Subaru nebo Toyota. Pripadne mozna VOLVO. I kdyz dnes je to asi jedno. Jsou to vsechno digitalni sracky.

        3. Tuhle přehnanou honbu za holobytama jsem niky nechápal.

          Většina technologií příjde nejdřív do vyšších tříd a časem zlevní, dostane se do nižších tříd a získá na spolehlivosti a pak už se toho není třeba bát.

          Zrovna švihadla. Se stahováním jsem nikdy neřešil problémy. Krom čudlíku, nějakýho dojezdovýho čidla a motoru tam není nic navíc oproti švihadlu. Stahování jsem řešil jsem jednou a to prasknul plastovej bazmek co drží ve dveřích sklo z tu dírku tam. To je i na švihadlech. Pak občas praskaj ty lanka. Opět je to i na švihadlech. Že by někomu odešel ten motor jsem neslyšel.

          Klimatizace – ano, může utíkat, může se vysrat kompresor. Ale za ten komfort to stojí. Mě se klíma nikdy neposrala a nikdy jsem jí ani neplnil ani na autech 200tkm+. Zato různý motory klapky vnitřní cirkulace, fukaru atd., který jsou i na autech bez klímy jsem řešil.

          Sklopný zrcátka jsem nikdy neřešil, že by se to podělalo. Zato na autech bez týhle fíčury jsem každou chvílí někde sbíral zrcátko na ulici, když jsem to zapomněl manuálně vohnout.

          Sesle v kůži vydrží mnohem víc. Sice je to někdy v létě nepříjemný, když jsou tmavý, ale kdykoliv to poleješ, zaděláš – utřeš. Starý auta v kůži maj mnohem zachovalejší interiér.

          Xenony – nikdy jsem neřešil problémy. Jen měnil výbojky. Daj se sehnat za pakatel a v noci k nezaplacení.

          Parkovací čidla, kamera atd. – jenou jsem rešil poškozenej kablík k čidlu – oprava pájkou a izolačkou. Opět komfort+bezpečnost u vyparkování u kamery k nezaplacení.

          Samostmívací zrcátko – taková blbost a jak potěší při nočních jízdách. Nemá se na tom co pokazit.

          A to nemluvím o tom, že auta v holobytu jsou v 99% případů nejslabší a nejnudnější motorizace. Jednak to kolikrát s lepším motorem nejde nakofigurovat v tak nízký výbavě a taky jen pár exotů co si jsou koupit nový auto si zaplatí top motorizaci v holobytu.

          Prostě že by se srala komfortní výbava jsem moc nezažil. Doma mám 14 let starý auto s 200tkm prakticky v top výbavě a ještě k tomu Alfu co se furt serou a řešil jsem na ní jen klasiku co bych řešil i na holobytu (ložiska, ramena atd.)

          1. Technologie obecne atrophujou lidsky schopnosti. Napriklad jezdeni vytahem vs. chozeni po schodech. Ja nikdy nejezdim vytahem nebo na escalatoru. Vzdycky chodim po schodech. Okna si radsi budu stahovat klickama nez tlacitkem.

            To je moje zivotni filosofie.

            Lidi co se nechaji vmanipulovat do zavislosti na technologiich nejezne ztrati schopnosti a stanou se zavislymi na tech kdo jim ty technologie dodavaji ale take se muzou octnout v pici pokud bud nastane nejaka katastrofa nebo jim ty vyrobci technologii ty technologie odmitnou.

            Nemam rad luxus. Preferuju funkcni stridmost.

            1. OMG, auto startuješ klíčkem nebo klikou? Sytič máš manuální? Stěrače máš elektrické? Posilovač řízení? Brzd? V tý dvojí oktávce ’98 je celá hromada technologií, od fordu model-T nebo rovnou tříkolky na páru ušlo auto dlouhou cestu.

              1. To urcite jo. Je tam dokonce i pocitac bez kteryho bych se asi obesel. Nicmene v historickym kontextu mam pocit ze to co tam je, je asi tak maximum toho co je potreba. Vrchol pokroku. Dal netreba nic vyvijet.

                Osobne bych deklaroval rok 2000 za konec technologickeho pokroku, na dalsi vynalezy se vysral a sel delat neco jinyho. Treba chlastat a prohanet zensky. Lidstvu by to prospelo.

                Chapu nicmene ze jsou lidi – treba jako ty – ktery se nemuzou dockat jakou dalsi puicovnu najekaj designer nekde vymysli aby sis to mohl jit jkoupit (cti: travit svuj zivot otrocenim abys na tyhle nesmysly mel penize).

                1. Jsi troll. A pokrytec. Máš relativně moderní auto, ale budeš kafrat na lidi, co maj ještě modernější. Kdybys byl opravdu oldschool, jak o sobě tvrdíš, skončíš u škody 105, tam nejsložitější elektronika bylo autorádio.

                  A samozřejmě, bydlíš u nás doma, takže víš, co si kupuju, jaké mám auto atd. Tak určitě.

                  1. „Jsi troll“

                    A ty jsi zase curak. Je mi naprosto ukradeny co si kupujes. Jezdi si treba v nakladaku. Je mi to jedno.

                    Pouze vyjadruju svuj nazor. Jestli se ti to nelibi tak to necti.

                    1. Mně je zas ukradený, co si myslíš ty. Závěrem: trolly nekrmíme.

                    2. Soudruhu foxi, rikal jsem ti ze to nemas cist.

                      Pro tebe je „troll“ kazdy kdo ma jiny nazor nez ty. Proste se smir ze jsou lidi ktery uvazujou jinak. Ty si klidne mackej tlacitka, ja si radsi budu stahovat vokna klickama.

                      Nevim jak jsi starej, nicmene pokud by ses zamyslel nad tim jak tvoji zivotni spokojenost nebo stesti ovlivnilo to ze pred cca 25 lety mely auta klicky a ted maji tlacitka, zjistil bys ze nijak. Jses furt stejne stastnej/nestastnej nebo spokojenej/nasranej.

                      Je to stejny se vsim ostatnim. Myslis ze lidi byli min spokojeny pred 50 lety kdyz museli vytacet telefonni cisla s tim dial na telefonu, tim jak se s tim tocilo? Nebo jsou spokojenejsi dneska kdyz mrdaj se smartphonem? Myslim ze je to tak nejak nastejno.

                      Jediny efekt to ma ten ze driv si lidi cisla pamatovali zatimco dneska si pamatujou hovno. A smartphony jim navic do psyche hustej sracky z Fecesbook atd. Takze bych to spis videl ze pokrok = cesta do prdele.

                      Trolla si zaraz do prdele. Bud rad ze na ty tvoje myopicky blaboly reaguju.

                    3. Ty to taky nemusíš číst, nikdo tě k tomu nenutí. Nemusíš na to ani reagovat, když to tak špatně snášíš.

                      Troll je pro mě každý, kdo má z huby sračkomet a ještě napadá ostatní lidi kolem sebe. (Teď mi došlo, že i náš pan prezident tam zapadá…)

                    4. Tak reagoval jsi ty na mne. Vubec jsi nepochopil smysl toho co jsem napsal, tedy faktu ze technologie atrophuji lidske schopnosti (no mozna nechapes vyznam tech slov). Zacal ses do mne navazet ad hominem, i.e. troll a tak podobne. S tim jsem te poslal do prdele. Tak jdi do prdele a prestan skuhrat.

                      Nejakyho presidenta si zaraz do prdele. Co ma s autem pripadne s obecnou otazkou nesmyslnosti technologickyho pokroku delat president?

                      Zadny lidi nenapadam. Napadas ty me.

            2. Jacq:
              Ty především lžeš. Jsi z Moravy, v zahraničí jsi nikdy nebydlel, ŘP nemáš a nevlastnil jsi nikdy motorové vozidlo.

            3. Jacq:

              Automobil ma za sebou asi tak 120 let vyvoje, pokud nebudu do jeho evoluce pocitat i parostroje, konske povozy atd. co bylo predtim.

              Za tu dobu se toho dost zmenilo.

              Vy jste zamrzl v dobe pred dvaceti lety a jste skalopevne presvedcen, ze jen to je ten spravny okamzik. Vsichni co zamrzli dal, nebo nezamezli vubec jsou podle vas kokoti.

              Kde bere to ohromne sebevedomi? Uplne stejne by mohl mluvit nekdo kdo zamrzl na evolucni o kid drive o vas.

              Treba nekdo kdo tvrdi, ze cokoliv od roku 1990 dal je pro picuse.

              Proc zrovna 2000? Proc ne 2005, nebo 1980?

              Je to asi jako s vericima. Kazdy ma svou viru, ktera pripousti jen jeho boha. Sice existuje a existovalo stovky ci tisice nabozenstvi a drtiva vetsina z nich vylucuje existenci jinych bohu, ale kurva zrovna ja sem se trefil a verim v toho jedinyho co fakt existuje.

              Aby bylo jasno, ja si taky myslim, ze mainstream jde do pice. Dobra auta uz byla
              Ale vidim to jinak.

              Nahrazuje se lowcostem. Precizni a promyslena technicka reseni se nahrazuji siditky.

              Samosvor nahradime pribrzdovanim kola. Viceprvek vleckou, brzdy dame jednopistove atd.
              Tohle ojebavani konstrukce me stve a proto jdou auta do pice. Vy ale asi takove ojebavani konstrukce budete chvalit, protoze se tim auto zjednoduduje ne?

              Do toho vsechna ta ekokurvitka.
              Aspon tady se shodneme.

              Takze ano. Auta jdou do pice, ikdyz ne ve sem.

              A ne, neni to kvuli pribyvajici vybave, ale kvuli ojebavani techniky.

              1. Tak to je celkem jednoduche. Pokud je auto auto, tedy prostredek pro dopravu, coz predpokladam ze je ucel, tak v poradku. Pokud je auto prostredek pro neco jineho, tak je tam zasadni discrepance.

                Ta doba kdy auta prestala byt auty a stala se modnimi doplnky nebo accessories pro to aby clovek mohl mrdat s mobilem atakpodobne nastala nekdy kolem roku 2000, mozna par let pozdejc.

                Navic, v te dobe se zacala zasadne prosazovat idioticka opatreni ohledne emisi. Takze v souladu s mym mechanikem mam nazor ze idealni auta byla vyrabena v 1990s. V te dobe byly vyreseny problemy s reznutim, byly nejake ty jednoduche smysluplne electronicke systemy, win-win-win. To co bylo potom je k hovnu.

                Podobne s telefonama. Mobilni telefon byl dobrej pokud slouzil k telefonovani a texting. Smartphone je z podstaty veci zarizeni na hovno.

          2. x-f: cokoliv se může pokazit, se pokazí. Sklopný zrcátka se rozbíjejí, ono když to má po každým startu zavrčet, tak ta převodovka v tom jednou odejde. Bežná závada xenonu je že to nahodile zhasíná a výměna výbojky nepomůže; je tam ještě startér, neboli elektronika, blbě přístupná.

            Co v autě není, to se nemůže pokazit, na druhou stranu, švihadla bych teda nechtěl, to snad není 20, ale rovnou 30 let stará záležitost, pak to bylo už jen v těch nejlevnějších autech nebo jako výbava na přání.

            1. Bydlím u lipové aleje a když nastane ,,ten“ čas, tak pomale nejdou votevřít dveře, o otvírání okýnek nějakým připosraným motorkem rovnou zapomeňte. Jsou lidi a jsou lidi.. klimatizaci taky nemám ani v jednom autě (v jednom zbyl kompresor bez trubek a druhý ji nemělo ani v továrně). Je to zbytečnost. Něco jako klimatizace v baráku :-) neřikám, kdybych bydlel někde v Africe, asi je to nutnost ale tady..?

              1. Klimatizace je údajně dnes už nezbytně důležitá a kdo ji nemá, patří prej do 19. století.
                Kdysi jsem jí měl ve služebním trakaři, zapnul jsem ji jednou jen ze zvědavosti.
                Ve svým autě jsem jí nikdy neměl a nikdy mít nebudu.

                V prac. činnosti se zabývám mj. nastavováním hodnot určitých provozních parametrů, které se ve složitém stroji časem mění a měřící zařízení je třeba občas přenastavit.
                Starý způsob vyžadoval malý šroubovák a cca 5 – 8 minut i s kontrolou, znalost desítkové a hexa soustavy.
                Nové, moderní a perspektivní zařízení už chce notebook, cca 2 hodiny, hromadu hesel, nestandardní přípravky, kabel s aktivním zařízením za několik desítek tisíc, obsluhu školenou a evidovanou s certifikátem.

                Pokrok?
                Hovno…

                .

                1. No vidis ze se na necem shodnem.

              2. Klima a přední okna v elektrice jsou jediné dvě věci, které na autě chci. Nejsme sice v Africe, ale taky tu dokáže být vedro, zvlášť v autě, což je takový malý skleník. Kdysi to nebylo v autech vůbec, pak se to tam montovalo dodatečně a dneska to má většina aut v základu.

                Okýnka v elektrice jsou taková drobná vychytávka, jasně, kličkou to jde taky, ale na tu u spolujezdce nedosáhneš. Taky je efektní do toho čudlíku jen ťuknout a okýnko se zasune/vysune samo.

                Samozřejmě, tvůj názor ti neberu, jen to jaksi nechápu. Já bych třeba nepotřeboval tempomat nebo palubní PC a přitom jsou lidi, co by bez toho být nemohli, tak ty zas asi nechápou mě.

                1. Power windows jsou na hovno, jezdi to nahoru a dolu jak se tomu chce. Kdo nema dost sily na to aby zakroutil klickou nema v aute co delat. Ten ma lezet v rakvi nebo se na ni pripravovat.

                  1. Člověk, který nedokáže pochopit, že hlavní výhodou elektricky ovládaných okýnek je možnost ze sedadla řidiče ovládat všechna okénka ve vozidle má problém, protože má hlavu v nepřirozené pozici vůči análu.

                2. Klimačku lze vypnout vždycky, ale blbě se zapíná tam, kde nikdy nebyla.
                  Nějak už si neumím představit, že ještě nedávno jezdili soudruzi do Bulharska Škodou 105 L a přežili to.
                  Ale je vidět, že hodně lidem se po tom stýská…

                  1. Joo jako dite jsem absolvoval cestu do jugosky v ziguliku. Tenkrat to trvalo dva dny. Peticlena rodina. A to jsme vezli i stan, spacaky. A cestou zpatky jeste velkej pytel paprik z madarska na zadni sedacce :D

                    1. No keď to bolo vtedy maximálne hogo-fogo, aké sa dalo dosiahnuť, tak sa to bralo inak a človek bol zvyknutý niečo také vydržať (ešte mohol byť trebárs Balaton alebo Zemplínska Šírava, prípadne bicykel a nejaké blízke štrkovisko).
                      A zvyšok je už len spomienkový optimizmus…

              3. @ Integrale
                co se švihadel týče, děti 2~6 let jsou taký dobrý důvod pro čudly.
                Já mám v jednom švihadla a v druhém čudly tak mohu srovnávat.
                A co se Vaší situace týče, mám dálkáč v kufru ;-)
                Vytáhnu deštník, stlačím startovací tlačítko a stahuju, popř. ještě deštníkem odjistím tlačítko blokace zadních oken. :-D

                1. Sorry kdysi tu jela blokace duplicitních komentů.
                  A sorry bez klimy bych zrovna dnes jet nechtěl, ale každému podle jeho potřeb…

                2. Ty vole jak voni to lidi v minulosti delali ze jim deti nepadaly z voken vod auta kdyz nemeli „cudly“? Jsou tvoje deti tak debilni ze by si voteverely vokno a vyskocily ven?

                  Jses tak linej ze musis mit na vsechno dalkovy ovladani?

                  Zvednes se nekdy z prdele abys neco udelal rucne nebo jenom mackas knofliky?

                  1. Čudlík se naopak hodí, aby si děťátko upoutané v sedačce mohlo okno otevřít…
                    Nebo aby mu ho otevřel řidič…

                    1. Myslis jako kdyz moc rvou a zacnou te srat, tak jim votevres vokno aby mohly vyskocit …

                      To by asi bylo lepsi tam nainstalovat nejaky katapultovaci zarizeni a vystrelit je skrze strechu ven, n’est-ce pas …?

                    2. To taky, ale hlavně od řidiče dotahovat nedovřené okno kličkou je opruz.

                    3. Presne tak.

                      Nemam rad, kdyz me osadka votvira vokynka jak se jim zachce. Pekne vypnu ovladani a votevru/zavru od ridice, kdyz chci ja!

                      Nejradsi bych byl, kdyby to vypinalo ovladani i u spolujezdce.

                      Potim se furt jak prase a mam rad vyklimovany auto. Pak vezu nekoho s fobii z klimatizace jako tu maji nekteri kolegova a prvni co ty lidi udelaj pp nastupu je, ze stahnou vokna a v aute je jak v saune.

                    4. V mým autě to jde. Na panelu ovládání oken je na to tlačítko, pak jsou blokovaný ovladače všude (možná kromě řidiče, teď nevím).

                      Jo, lidi to dělaj běžně. Někoho svezeš pár km a on místo aby se napřed zeptal, tak začne mačkat čudlíky kolem sebe. Že je puštěná klima a teplota v autě se nastavuje jinak než otvíráním oken, jim nedocvakne. Nejspíš je to ta samá sorta lidí, co ve 30 stupních vedra přijdou z práce domů a zotvíraj okna, aby si vyvětrali – ale tím to jen zhorší.

                    5. Njn. Většinou to blokuje jen zadní.

                      Já okna otevírám jen před rozjezdem na prvních pár desítek vteřin, než zabere klíma, aby se vyvětrala ta největší darda a pak už ne. Leda že se někdo v autě poseru. To pak jo.

                      Taky jsou experti co místo toho, aby se zeptali jestli nemůžeš tu klímu ubrat, začnou zběsile zavírat a otáčet průduchy co na ně foukaj, nebo točit knoflíkama klimy. Že to máš nějak seštelovaný, aby se ti třeba nemlžilo jindy auto a aby to foukal rovnoměrně a že zavřením poloviny výdechů jaksi ovlivní flow z ostatních a stejně si to vyžádá korekci řidičem jim taky nedocvakne. Někteří experti jsou schopný prostě votočit všechny výdechy ve středu palubky na řidiče, protože „jim to vadí“, ale jestli to náhodou nevadí i tomu řidiči je už asi podružný.

                      Pak jsou lidi co ti krom dojebání airflow začnou klidně šmátrat na rádio a přepínat ti ho, že tohle poslouchat nebudou, nebo se do auta přišli nažrat. Pak taky experti co si začnou strkat hnáty různě po dveřích atd.

                      Ještě že vozím někoho málo kdy a děcka jsem vždycky cepoval, aby čuměli když otvíraj co tam je a netřískali dveřma do jinejch aut a překážek, aby nešlapali na prahy když nastupujou, nepatlali zaranejma botama po okolí atd. A jestli si chce mladej jezdit vokýnkem, tak mu rozhodně nebudu bránit koupit si vlastní auto, až mu bude 18 :D

                      Návštěva i ryba třetí den smrdí, ale v autě hned ten první :D

                    6. Jo, typicky je to ten pravej výdech, co mi fouká na okýnko, aby se nemlžilo… pak se rozjedu a ono se mlží, protože tam seděla ženská, co to musela zavřít nebo natočit jinam.

                      Taky mě sere, když mi lidi pohazujou po autě věci, typicky klíče do přihrádky ve dveřích, takže tam za jízdy chrastěj. Prostě si tam vybalej svoje krámy. Nebo hoděj nějakej bordel na podlahu a pak ho tam „zapomenou“.

                    7. Jooo… s tim vydechem to je typisch jako u nas doma. Plus, kdyz zenska jede coby spolujezdec, tak se musi ztlumit radio (posloucham rock). Kdyz ridi ona, tak to rve (posloucha stredni proud). Ne, ze by nemela rada rock, ale nema ho rada v aute.

                    8. Třeba igelitový obal od bagety z benzinky, který v sobě má ještě trochu majonézy. To pak najít po dvanácti dnech zakopnutý pod zadní sedačkou. Ještě k těm okýnkám na kličku. Kolegyně při vystupování o ní brnkla kabelou od notebooku a po hodinové jízdě v dešti jsem to zjistil až doma, že mám jaksi vpravo vzadu založeno na močál.

            2. Mjfox:

              Jak jsem psal vyse. Ja sice nikdy nemel nijak velke problemy, ze by se me srala komfortni vybava (kdyz pominu Golfa, jde to nikdy nefungovalo poradne od novoty, ale tam slo zjevne o SW), ale nepopiram, ze muze mit nekdo jinou zkusenost.

              A i kdyby, tak se o to nehodlam pripravit. Proc nemit v aute klimatizaci, kdyz se furt potim jak prase? Jen kvuli tomu, ze by mohla za par let prestat fungovat? Tuhle logiku ja nesdilim.

              Jina by byla, pokud by to stalo za hovno tak, ze by me to zivot komplikovalo. Ale neporidit si neco, co me prinasi uzitek jen proto, ze by me to nekdy v budoucnu uzitek mohlo prestat prinaset?

              Neprestanu prece pit pivo, protoze je tu teoreticka moznost, te me v budoucnu prestane chutnat.

              Neprestanu prece doma klatit starou, presto ze je tu dost realna pravdepodobnost, ze uz semnou po prechodu nebude chtit trtkat.

              1. Je to otazka zivotni filosofie. Ja jsem vyrostl na historkach svy babicky z toho jak bojovali s dedeckem v Odboji behem WWII, jak prezila koncentrak. Vzdycky jsem si predstavoval ze se dostanu do takovy situace a budu muset prezit a celej zivot se na to pripravuju. A taky jsem v takovejch situacich byl a prezil. Vzdycky volim cestu vetsi namahy a min luxusu.

                Chapu ze si lid chtej uzivat pohodli. Tak pokud jim to pohodli bude umozneno, super. I kdyz jejich schopnosti se atrophuji. Pokud, ne tak budou v prdeli. Pokud mne nebude dopran luxus, tak je mi to u prdele. Nepotrebuju ho, nemam ho. Je mi milejsi namaha.

                PS Pivo piju … :-D …

                1. Pan je mucednik. :D

                  1. Pan pocita s nejhorsi moznou moznosti a je na ni pripravenej. V zivote se mu to vyplatilo.

                    1. Mam podobne motto.

                      Lepsi pocitat s nejhorsi variantou a pak muzu byt iz jenom prijemne prekvapeny.

                      Neco jako „kurva to je parak, dneska v tom aute chcipnu! Ne nechcipnu, klima funguje“ ;)

                    2. Clovek musi nedo vydrzet a neposrat se z toho. Vcetne trochu horka.

                      Jednou jsem letel z Parize do Philadefia a pri transferu v New Yorku nebo mozna Washingtonu se v letadle posrala klimatizace a udelalo hrozn horko. Pulka letadla byli Francouzi druha Americani. Francouzi si z toho delali srandu, Americani se mohli posrat, skuceli jak napichly podsvincata.

                      Trapny. Clovek musi neco vydrzet. V aute si muze votevrit vokno. Ja mam vokno i ve strese. 1000x lepsi nez nejaka zasrana klimatizace. To tam ma taky ale este sem to nezapmnul

                    3. Ze zrovna frantici budou tak zoceleny bych necekal.

                      Nekomfort taky snesu. Treba kdyz jdu na airsoft a celej den beham v munduru, kdyz je venku 30+.

                      Ale proc se mucit v aute… To si radsi zajdu do sauny, dam si tri cykly sauna/ledovej bazenek ;)

                2. Až bude nějaký sraz, musíme pohovořit, jaký to bylo v tom koncentráku.
                  Poslední člověk, který tam byl a s nímž jsem hovořil, byl můj děda, a ten zemřel v sedmaosmdesátým.

                  1. Tak babicka vydrzela podstatne dyl …

              2. x-f: Klima je „must have“ a když se to náhodou rozbije, tak to jenom nechladí. Zatímco sklopné zrcátko když se rozbije, tak tě bude srát, že ho musíš přemlouvat, rovnat ručně atd., aby se po vypnutí zapalování zase automaticky sklopilo. Přitom to zas tolik navíc nepřináší. Teď zrovna na mazdaclubu někdo řešil, jak to automatické sklápění vypnout, protože v jednom zrcátku jsou asi rozlámaný kolečka. A opravovat takovou blbost se mu nechce.

                1. Pokud se zrcátka automaticky sklápí, tak to určitě jde i vypnout. Např. Toyota na to má polohu jednoho přepínače sklápět/nesklápět. Takže v nejhorším si člověk otevře manuál a najde si jak to vypnout.

                  1. V té mazdě to vypnout nešlo, protože na ovladači taková poloha „nesklápět“ není – možná to někdo zapnul přes diagnostiku, protože to auto z výroby nemělo. Už tam nepsali, jak a jestli vůbec to vyřešili.

                    1. Zrozna s mazdími skoapaci zrkadlami mam skusenosti dost. Nič tam nie je pokazene. Vela ludom to prestane fungovat po par umytiach na wapke kvoli vode, ale staci vylupnut zrkadlo a do mechanizmu nstriekat WD40 a potom to zase par rokov ide. Taka blbost a pritom spociatku autorizaky menili cele zrkadla na reklamaciu.

                2. Přináší nepřináší. Záleží kde parkuješ. Když třeba parkuje pravidelně v užší uličce s podélným stáním, tak to přináší. Já takhle roky každý den aspoň 1x přiklápěl zrcátko ručně, když jsem to neměl. Sem tam jsem na to zapomněl, takže jedou za čas bylo třeba posbírat zrcátko z ulice. Většinou ho stačilo zase složit, ale někdy bylo třeba něco vyměnit.

      3. Já si auta půjčuju od různých firem vždy na rok nebo na půl roku. Nekupuju si je. Zatím teda nejlepší co jsem vyzkoušel ze Škodovácké produkce byl Superb. Ale kam se to hrabe na Jaguara nebo Mrecedes (např. GLB nebo GLC). Ale to už je cenově kapku jinde. RS pořizuju na léto na blbnutí, protože mi těsně unikl Leon Cupra.

    2. A on infotainment má pro někoho a zejména pro řidiče přidanou hodnotu i když funguje?

      1. Spadají aktuální dopravní informace do kategorie „infotainment“ nebo jsou vyjmuty?

        1. Myslíš to, co říkají na radiožurnálu nebo jako funkce navigace?
          Mě všechny infotainmanty přijdou jako anachronismus, od tragického dotyku, přes design, praktickou použitelnost a téměř nulovou přidanou hodnotu pro řízení. Přijde mi to jako kdyby ty 15 let staré navigace, které se lepily na sklo zabudovali do palubní desky a přidali k tomu rádio.

          1. Nemat v aute infotainment s navigaciou alebo aspon s interfacovanim na smatlafon je uplne v pohode ked fungujes na jednom mieste a len zriedkavo vypadnes z miesta bydliska. Ked ale prvidelne robis to ze dojdes do neznameho mesta a vypadnes z letiska do plnej premavky a potrebujes sa niekam bezpecne dostat, infotainment je nutnost. Navigovat z mapy ked je clovek sam za tmy ide ozaj na nervy este aj severoamerickych mestach ktore maju ulice poriadne oznacene. Na Slovensku ci v Cesku je to extremne nahovno.

            1. To je ale pořád řeč jen o té navigaci, kterou mám mimochodem lepší v mobilu, online i offline.
              Koupit si do auta navigaci za 30k s displayem z roku raz dva je jako koupit si notebook za 30k a hrát na něm miny.

              1. Ked ma clovek sancu si infotainment nekupit, to je este OK. Osobne som zazil auta co mali nevalne autoradio v zaklade a nedalo sa vymenit lebo sa cezen ovladali niektore funkcie auta. Paradoxne, infotainment u niektorych znaciek situaciu zlepsil, pretoze aj ten najzakladnejsi model tam ma aspon 8″ display a ked clovek chce extra funkcie, daju sa dodatocne dokupit vo forme softwaroveho upgrade.

              2. A ja mam najlepsiu navigaciu, lebo je v mobile a zaroven cez carplay sa premieta na display v aute. A zo spotify si pustim nejaky zaujimavy podcast, alebo audioknihu, aby som sa na par hodinovej ceste nenudil. Za mňa je pridana hodnota infotainmentu vysoká.

                1. Co máte za mobil?

                  Páč já android auto v M6 zkoušel. Většina apek mě hlásí nějakou chybu – jamko že momentálně nedostupná, nebo tak něco (VLC, spotify). A Waze asi po 15 minutach ztuhnul vobraz. Tak jsem to zas odpojil a už to nezkoušel.

                  Ale předpokládám, že to bude spíš v mobilu, pát auto jen vykresluje vobraz na lcd.

                  1. Apple CarPlay!

              3. Laptop v zásadě není na hraní, nikdy nebyl, není a dost pravděpodobně furt nebude.

                1. Náhodou, na hoteli na pracovnej ceste si zahrať Counter Strike 1.6, alebo Mafiu 1, alebo Commandos, alebo Mahjong Titans……. Všetky tieto hry mi idú na aktuálnom notebooku v najvyššom rozlíšení a na najvyšších detailoch – tak jaké pak copak, že „nebyli, nejsou, nebudou“.

                  1. Takový věci běží na karkulačce, je-li ovšem řeč o hraní, jsou myšleny ai poněkud modernější věci, než starý skoro dvě dekády.

                2. Souhlas se Satanem – hraní neznamená jen nejnovější FPS s nabušenou grafikou.

                  1. Hraní hlavně znamená jakýsi základní prvky výbavy Lze samozřejmě absolvovat utrpení na nějaké naklápěcí svítící desce s deskovou klábosnicou a případně sračkomyšou, občas i já klesnu tak nízko, tak jako je možný jezdit na büzyklu.

                    Nebo je možný jezdit pohodlně autem, a ai pohodlně si zahrát na adekvátně výkonným HW s dobrou klábosnicou a myšou a koukat na něco, čemu se dá říkat Monitor.

                    1. Behemot
                      3.7.2021 v 16:06
                      Teda Behemote, že zrovna Vy nebudete vědět, že i NTB má USB porty jsem netušil :). Já teda nedrtím aktuální novinky, ale FO4, Frostpunk, Medieval Dynasty, Dark Souls… – pohodlně na max nastavení (Razer Orbweaver, Mamba Hyperflux myš na Firefly podložce – to se zapojí do těch magických dírek, abych se nemusel hrbit nad trackpadem a klávesnicí). Pokud dostanu chuť na Elite Dangerous, zapojím Rhino 55 (ještě od Saiteku) a opět na max nastavení plynulých >60FPS. Na moje oblíbené indy games je to dost overkill, ale většina je stejně jen na jedno jádro (DF, Rimworld, KSP).

                      Tak jsem si zamachroval a teď realita. Nabušenej NTB vydrží nabušenej jen pár let, je drahej jako prase a upgrade je k smíchu oproti normálnímu PC. Bohužel do Číny se PC tahá blbě, celníci držkujou, že jsem to měl koupit tady a navíc musíš mít cerrtifikát CCC (nějaká čínská kokotina). To u postaveného PC jednoduše nedáš a hotové sestavy si nekupuju. Proti novýmu noťasu v batohu nic nemají, CCC nekontrolují. Tak asi tak. Ty periferie jsem měl už na předchozím herním PC, než mi odešel do křemíkového nebe a já si koupil noťas na hraní. Hele, i s noťasem se to v pohodě dneska dá, jen to nemá moc ekonomický smysl..

                    2. No tak jasně, můžeš si sebou vozit monitor, klábosnicu, myši…vlastně celý PCčko žejo.

                      V čajně si to můžeš nakoupit za pusu a poskládat, ai ty komponenty tam snad musí stát pakatel dyž to tam všechno bouchajou, ne?

                    3. Behemot
                      4.7.2021 v 5:45
                      Já tu v Šanghaji bydlím, takže periferie mám k noťasu doma. Ale samozřejmě pokud jedu pracovně mimo Šanghaj, tak si yoke, padály a dalších 5 saitek panelů s sebou netahám :D . Beru si jen cestovní Atheris krysu. Na hotelu se nějak uskrovním. Lepší, než tam večer koukat do zdi.

            2. Som v Hamburgu na letisku nafasoval FIesto 1,0 ekobust s infotainmentom na ktorom bola aj navigácia. Ale tá navigácia sa akosi nevedela rozbehnúť ani po 10-tich kilometroch jazdy, tak som sa otočil a po pamäti a pomocou značiek som sa vrátil na letisko. Podal som sťažnosť a nafasoval som druhú Fiestu s infotainmentom s navigáciou a k tomu ešte na vlastnú žiadosť dostal aj klasický navigačný prístroj (sa mi zdá, že dokonca „zadarmo“ ako ospravedlnenie).
              Takže hodnotiť prínos infotainmentu je veľmi individuálne.

              1. To mas za to ze si poziciavas Fiesty. Ja som nafasoval v Lexingtone Explorer a navigacia chodila ako vino.
                A to bolo aj jedine auto s navigaciou co som tohoto roku nafasoval. Vstky ostatne bud mali len Android Auto, alebo ani ten (ako Charger s ktorym jazim teraz).

      2. No to ze si dnes nastavis chovani auta na prehlednem lcd povazuju za plus. Chovani svetel, zamku, osvetleni, blinkru atd.
        Pruser je, kdyz to podmini zastavenim a zatazenim rucky, jako treba Kundaj.

        Navigaci vestavenou nepouzivam kvuli pomalosti ovladani. Stejne tak android auto.

        Fajn je radio, telefon a hudba pres bluetooth, ale ne s ovladanim na lcd.

        Vse ostatni je me k nicemu a neocenim to. Stejne jako ovladani klimy atd, ktery chci mit na cudlikach.

        V podstate jsem v tomto zamrznul tak pred deseti lety, jak by tady rekl jeden kolega.

        1. Na navigaci seru. Radsi zastavim a zeptam se kudy jet. Mnohem prijemnejsi. Clovek pozna lidi.

          1. Navigaci vetsinou nepouzivam, abych dojel z mesta A do mesta B. Vod toho je hlava a znacky. Spis kdyz hledam ve velkym meste konkretni ulici, barak a jeste je tam debilni system jednosmerek a je treba najet do bludiste spravnym smerem.

            Vyptavani se lidi je v takovem pripade na hovno. Vetsinou vedej kulovy, kdyz uz vedej, tak neridi a hovno poradi kudy se proplest bludistem

            A socializace taky nehrozi, protoze ten patnacti vterinovy kontakt s clovekem co ho uz nikdy v zivote znova neuvidite ma nulovou hodnotu.

            Jo a doprava. Po Praze se docela casto vyplati jezdi podle Waze atd i trasy co znate zpameti, protoze nikdy predem nevite, ktere z mozny tras jsou zrovna dneska zasrany. Usetri to spoustu casu. Vyrazim od baraku, pustim waze, nabidne to trasu do prace a hned vidim kde je cerveno a kudy dneska ne.

            1. Ja do prace nejezdim. Nikdy jsem nebyl zamestnanej. Seru na nejaky zamestnani. Praci kterou delam muzu delat kdy a kde chci. Kdyz je nekde traffic jam, tak si muzu sednout na travu a delat praci tam.

              Chapu ze nekdo kdo musi bejt nekde v 8:00 a.m. sharp aby ho boss nezprcal ma asi jiny priority. To neni muj pripad.

              Prahu znam celkem dobre, navigaci nepotrebuju. Kdyz jsem byl malej kluk, tak se tam mistopis udaval podle nejblizsi hospody.

              Mimochodem vcera jsem v Praze narazil na zajimavou vec. Pote co picusove nakreslili v podoli pruh pro cyklisty s tak tam ted tak napul smazali prostredni prerusovanou caru a neni jasny jestli maj auta jet dve vedle sebe nebo jestli je tam jenom jedna siroky pruh plus ten pro cyklisty. Predpokladam ze jestli tam nejakej kamikadze na kole pojede tak s nim bude amen. Bud se dostane do nejaky slamastyky s autama nebo ho nejakej nasranej ridic sejme schvalne. Donebevolajici picovina.

              1. Tak ja nepovazuji lidi co musi byt v praci v 8h, jinak je zprca sef za menecene, ale taky to tak nemam ;)

                Ale vozim cestou kluka do skoly. Prvni stupen. Z urcitych historickych duvodu nechodi do skoly blizko. A tam zrovna na tu osmicku byt musime.

                1. Je pravo kazdycho clovek si zit zivot jak chce.

                  Ja se snazim bejt co nejmin zavislej. Na jinejch lidech, na establishmentu, na externich okolnostech, na technologiich, cemkoli. Mam svoje duvody ktery jsem ramcove popsal. A taky mam zivotni zkusenosti kdy jsem se octnul sam bez niceho bez nikoho a kdy se mi to vyplatilo.

                  Do delaj jiny lidi je jejich vec.

        2. A tak možná je pro někoho dneska cool si nastavit, že mu blinkr bude blikat třikrát místo pětkrát. Když jsem si ale chtěl nastavit ovládání stahování oken nebo zámky dálkovým ovladačem tak to se musí napíchnout v servisu. Přitom u “hloupého” dvacet let starého Mondea to kdysi šlo nastavit analogově skrze cvičení s ovladačem a stahování okna řidiče.
          Takže dneska, takzvaný infotainment, který u každého auta prezentují jako centrální mozek lidstva, vlastně prezentuje kroky zpět, hipsta funkce a prachsprosté zdrcadlení na kapacitním displayi navíc za cenu high end smartphonu mě moc neohromí.
          Jako že to dělá, co popisuješ, to nijak nerozporuju, ale přijde mi to prostě trochu málo.

          1. „…stahování oken nebo zámky…se musí napíchnout v servisu…“
            – – –
            Bych „chtěl“. High vychytávka.

            Kdysi bylo auto na ježdění. Švihání zatáček, sklony hore dole, ten skvělej pocit „srůstání“ s vozidlem a jeho přednostmi i nedostatky. Jak rád jsem si občas sednul do jinýho a porovnal. Šotolina, litý asfalt, koberec, beton, utažená, rozvinutá, klopení…

            Tak pro někoho je větší hit, když se mu cosi rychlejc páruje a dá se patlat prstem po větší ploše.
            Jsem rád, že mám zažito něco jinýho…

            .

            1. …kdyby ty hypa supa auta byla jen o tech matladestickach…

              Vcera jsem pojal potrebu odvezt ze stavebnin neco, co bude mit brzo hodnotu zlata. Vzal jsem si v praci vozejk, dvounapravovej, predpokladam suchou hmotnost cca ctyri metraky. Ve stavebninach jsem ho nalozil, celkovou odhaduju pod tunu zcela urcite. A mazal domu.

              No,… mazal… to neni uplne presny vyraz. Vyrazil jsem do kopcu a protoze to vypadalo na bourku, taxem na to slapal. Jel jsem devadesat, kde to slo. A… v rakosi luplo, ve vrbe hrklo… a objevil se… problem. Auto mi z niceho nic snizilo rychlost na 60 a na displeji naskocil napis, ze je potreba snizit vykon. Tohle jsem naposledy zazil na dalnici, kdyz jsem chtel vedet, jak rychle to jede a tu 170 to dalo jen zhruba na trikilometrovem useku.

              Tak jsem si rikal, japa asi uuuzasny by to bylo, dat za to jedenapultunovej prives a vyrazit k mori.

              Prosazujeme hybridy a elektriky, ale nedej Boze za to povesit prives. To pak ten raj obrovskych dojezdu se smrskne ajncvaj.

              1. Se ti přehřál motor?

                1. To nepoznam, motory jsou na napravach. Klasickej motor ma teplomer (nebo aspon indikator teploty), v lepsim pripade se objevi para nad haupnou. U elektromotoru poznas hovno.

                  Proste, pokrok prej nezastavis, ale zda se, ze ho zastavi vetsi vykon po trosku delsi cas.

                  Takze je to bezec na kratky trate. Pri predjizdeni te narve do sedadla, ale jak chces neco delsiho, tak sorry jako.

                  1. Na té dálnici ti to ze 170 zpomalilo taky na 60?

                    1. Ono mi to zabimbalo, ja se lekl, dal nohu z „plynu“, rychlost postupne klesla na kilo a zase jsem jel dal, byt to auto bylo viditelne vykonove fprdeli. Vcera jsem byl v kopci a s nalozenym privesem, takze pokud to omezilo vykon, tak ta rychlost uz byla jen dusledek, tipuju.

                    2. Tak jako že s takovou krávou někdo poletí 170, s tím výrobce nemusí počítat, ale že to bude tahat vozejk nebo karavan, s tím by počítat měl.

                    3. Vsak prave. Tu rychlost jsem neresil, ta pixla na to neni delana. Ale kurva utahnout by to neco mohlo. Samozrejme mi to ted neda a sezenu 1,5 tuny neceho a zkusim. On totiz klasickej Outlander 1,5 tuny na kouli ma v pohode. Jenze, u toho baterkovyho se k tomu Mitsu nijak nevymackl, takze mi tam kouli dali a nazdar. Nevidel jsem v tom problem.

                    4. V techničáku máš hmotnost přívěsu (a to bržděného/nebržděného).

                    5. V papírech je 750/1500

                    6. No, jasne. Ale jak ta cisla z TP souvisi s tim, co auto zvladne vykonem? Do TP se zapisuje udaj o tom, co auto ubrzdi a ustabilizuje. Cili maximalni hmotnost auta musi byt cca o 30 % vetsi, nez maximalni hmotnost privesu a brzdy musi byt spravne dimenzovane. Ale o motoru tam neni ani tuk. Podle mne ty regule vznikly v dobe, kdy svet byl jeste normalni a na elektriku jezdily jen tramvaje a trolejbusy.

                    7. TP+návod k použití by ti měl říct, jaký přívěs a jakou rychlostí můžeš tahat. Ale jistě tam mají nějakou kličku, že „při zvýšené zátěži auto omezí výkon motoru, protože blablabla“.

                  2. „U elektromotoru poznas hovno“ – samotnej elektromotor tak maximalne spalis, a to jeste beznym provozem tezko, kdyz je dobre nadimenzovanej. Ta elektronika k tomu samozrejme je velmi dobre diagnostikovatelna, jen jde o to, ze ti to vyrobce nerekne, co s tim je.

                    Udelat v regulatoru a jednotkach diagnosticke obvody je jednoduchy. Jen oni nechteji. Proc taky – pro ne je lepsi aby ti napsali ze to nejede, a at to hodis do servisu.

                    1. Tak jasne, kdybych se v tom chtel rypat, hodil bych to u nas v praci na valce, dal cidla na motory, baterii a vedeni odbrzdil a videlo by se. Delame u nas streva do nabijecek pro elektroauta, mame tady i vercajk na ledacos, ale muzu se na to tak akorat mcaca.

                    2. A čemu? Před X lety jsi měl na palubce teploměr, auto se dalo přehřát, měl jsi to sledovat, pokud jsi tomu nerozumněl nebo byl debil, tak jsi motor zničil… dneska auto pozná samo, co je s motorem a samo si omezí výkon, na palubce už ani teploměr nemáš, možná kontrolku nebo nějakou sdruženou s více závadami. A u elektro pohonu je to ještě jednodušší, samo si to měří teplotu všude možně (= baterie, trakční měniče, motory…) a při přehřátí nahlásí fuck-off a sníží výkon, aby se to ochladilo. IMHO by to ale mělo řidiče informovat předem, aby mu to nezdechlo v nejblbější chvíli.

                2. Btw, on ten PHEV ma sice dvaapullitrovej motor. Jenze ten toci jen generatorem. Zadne mechanicke spojeni s napravama nema. Pokud dupnes na „plyn“, motory zacnou cucat z baterie a pokud auto usoudi, ze z nejakeho duvodu (nizky stav baterie, styl jizdy, jizdni rezim, certviproc) dojde k nazoru, ze chce generator, tak si nabrnke spalovak. Takze s „plynem“ na podlaze je prubeh ten, ze auto vystreli, mezitim nabrnkne spalovak a ten jde do maximalnich otacek (ukazatel vykonu generatoru jde nekam k 95 kW). Vzhledem k tomu, ze toto funguje jen par desitek sekund (nemeril jsem, ale odhaduju, je to urcite pod minutu), tak spalovak se prehrat nema sanci, spis dostavaji na prdel bud elektromotory, nebo vedeni k nim.

                  1. Takže ty máš vlastně auto s čínskou elektrocentrálou místo motoru :-)))

                    Nejsem sice „odporník“, ale selsky rozumově mi z toho vychází, že když narveš do každého kola elektromotor 30kW, tak to logicky nějak musí být ošulené. Buď je ten výkon pouze papírový a na tu chvilku na předjíždění, protože holt jsou ty dráty poddimenzované aby se tam vlezly.
                    A nebo je poddimenzované chlazení, bo objem versus plocha, jak je to nacpané v kole.

                    (je to fakt přímo v kole? Nejsou ty motory na poloosách? ikdyž z hledicka krouťáku by na těch poloosách byly asi poněkud nevýhodné, kromě toho je takový elektromotor značná neodpružená hmotnost)

                    1. Ta elektrocentrala je japonska :-). Jinak ano, presne tak to funguje. S tim vykonem je v tom mrdas. Vzrobce uvadi, ze spalovak ma 110 kW a ze elektromotory maji dohromady 160 kW. Nekdo to jaxi nesmyslne scita a tvrdi, ze v aute je celkem 320 PS, coz je zavadejici picovina, protoze spalovak vykon neprida, jen kompenzuje prikon z baterii. Motory jsou na napravach, proto jsou jen dva, i kdyz je to 4×4.

                    2. Zajímavé. Tak to potom ale nechápu že do těch elektromotorů nepřidali nějaké slušné kapalinové chlazení, když jsou jen 2 a na nápravách. Japonci byli vždy napřed, ale tohle řešení mi připadá tak nějak „čínské“ nedořešené, „dodělej doma“, zvlášť když vezmu v úvahu cenu auta.
                      Tesla jakési kapalinové chlazení má, je tam malá nádržka ve které cirkuluje nějaká chladící kapalina. Jen si nejsem jistý, jestli to není pouze chlazení baterek při nabíjení a vysokém odběru.

                    3. Nevim, co se prehriva. Mozna motor, mozna kabely k nemu. Ono i pri tech 300 V je to solidni proud, kterej proste topi i na kabelu jak noha. Tezkpo rict.

                      Rozhodne ale, je sakra rozdil jak se auto chova v zime a jak v lete. V lete se baterka necha vic natriskat, ale zase se auto driv „unavi“.

                    4. Třeba se to nepřehřálo, ale prostě došla šťáva = těch 110kW generátoru nestačilo živit 160kW motory ;-)

                    5. Baterie mela jeste dost energie, tak se za minutu nevyfici. Inu, tak nebo tak, asi volit zeleny nebudu…

                    6. Celkem logicky to nevychází, 110kW generátor neuživí trvale 160kW motory – samozřejmě ten výkon není potřeba trvale, ale i tak.

                      2,5l / 110kW? 20-leté atmosférické dvoulitry mají běžně 100-110kW.

                    7. To je jeden z principů hybridu. Použijete menší a slabší motor a výkonové špičky pokryjete z baterky. Ono jaksi za běžného provozu nelze jet na plný výkon nijak dlouho v kuse v čímkoliv silnějším než skútr 200-300 ccm, protože jednak ty motory na to nejsou stavěné a hlavně po chvíli by jste jel vysoko na povolenou nebo dosažitelnou rychlostí v reálném provozu. Ono ani v Německu nepojede cca 200 km/h v kuse nijak dlouhý úsek.

                      Ten výkon – odpověď je Atkinsonův cyklus: Vítané zpoždění

                      https://www.auto.cz/atkinsonuv-cyklus-vitane-zpozdeni-86271

                      Protože na ty výkonové špičky máte tu baterku, nemusíte hnát výkon spalovacího motoru tak vysoko a můžete se zaměřit na účinnost/spotřebu. A to má svoji cenu v litrovém výkonu motoru.

                    8. Nejsou v kolech, tady máš nějaký obrázek, jsou tam dva motory, každý pro jednu nápravu:

                      https://www.mitsubishi-motors.cz/modely/outlander-phev/technologie/

                  2. Takže ti dali takovou silniční kolomotívu. A to sis to vzal dobrovolně?

              2. „…na displeji naskocil napis, ze je potreba snizit vykon..“
                – – –
                …taky bych „chtěl“.
                Pokrok. Vono to komunikuje. Samo si to řekne, co to chce…

                .

                1. Hoho, ono si to nerekne, co to chce, ono si to udela co chce a tobe to jen oznami. V podstate mam bejt rad, ze mi to vubec neco aspon napise. Predpokladam, ze dalsi generace lidi hned zastavi, zacne zpytovat svedomi, jakej neekologickej precin prave spachali a daji si minimalne sto kliku.

                  1. To je jak ve starý škodovce, když ti začla vařit, zastavil jsi u cesty a počkal, než to vychladne. (No a když si toho řidič nevšimnul včas, tak mu praskla hlava. Motoru.)

                    1. Ja jsem stodvacu uvaril nekolikrat, byla to znama nemoc dlouhyho vedeni k chladici a tak koukani do zpetnaku byl zazity grif pro odhaleni dymu z motoru. Stacil vylet na Slovensko a v prvnich kopcich Fatry uz jsem behal s kandakem po potuckach.

                    2. Dneska lidi pravidelně uvaří akorát tak brzdy. Bo už tak zdegenerovali a zpohodlněli, že jim nedochází nutnost brzdění motorem, když se šinou v alpských či norských serpentinách kilák převýšení dolů.

                      Byť jsem před týdnem viděl uvařený autobus MHD v Brně. Byl to nějaký ten moderní, možná dokonce ten s CNG. Myslel jsem že od dob Karos už to mají vychytané. Asi někde udělali soudruzi z NDR chybu.

                    3. o už tak zdegenerovali a zpohodlněli, že jim nedochází nutnost brzdění motorem, když se šinou v alpských či norských serpentinách kilák převýšení dolů.
                      Je pravda, že máte v ČR hodně nekvalitní výuku v autoškolách plus vozový park v nich, ale takhle to Češi chtějí.

                      Navíc, když si koupíte nejkupovanější značku v ČR, tak často dostanete velice poddimenzované brzdy, ale opět je to svobodná volba kupujících.

                      Tedy ano, v ČR to máte blbé, ale je to vaše svobodná volba, sorry.

                    4. Aspon ze maju nejaku vyuku v autoskolach. Na lavej strane atlantiku nemame ani to.

            2. Tak snad je ti jasné, že do servisu jsem s tím nejel. Řekl mi to pan google a tím můj zájem o cokoliv dalšího skončil. Když si pořídím auto, zjistím si, co všechno umí, nastavím a pak už jen jezdím. Před koupí totiž řeším úplně něco jiného než co umí zabudovaný šmatlafoun. Proto jsem se ptal, co v tom kdo vidí za takové benefity. Prostě mě na tom pohoršuje fakt, že to neumí to, co dvacet let staré auto a navíc k tomu nebyl potřeba ani zabudovaný šmatlafoun. Což je za mě jedno z největších negativ. Zrovna v neděli, na cestě do Budapešti, jsem jel s tchánem, ten si nový moderní výdobytek automobilové techniky pořídil před dvěma měsíci a snažil se za jízdy pošmatlat navigaci a moc mu to nešlo a ještě u toho šněroval dálnici. Tak si popičoval a musel jsem matlat já.

              1. @starter25
                Co cesta?
                My z dálného východu (Těšínsko) 430km 4.5h tam, 4h z5.
                Blavu a maďarskou dálnici jsme vynechali.
                Město nádherné, stadion jakbysmet, organizace dopravy a davu 1*.
                Moc pěkný nedělní výlet s kolegy z práce.
                Navigaci matlal kopilot.

                1. Velmi podobně.
                  Cesta bez problémů, taky jsme vyráželi z východu, něco přes tři hodiny a 250km, tam po okreskách, zpět přes Blavu, žádné kolony a něco málo po půlnoci v posteli. Trochu jsem litoval ty Áčkové poznávací značky, které nás míjely na cestě zpět a drtili to, co to dá.
                  Budapešť, pěkné centrum, pohodový pozdní oběd na nábřeží a pak na stadion. Covid jsme ověřili už při příjezdu do centra, takže jsem nestál jedinou frontu, kromě fronty na pivo.
                  Atmosféra i organizace skvělá a ještě lepší předvedený výkon. Událost, kde zážitek a poměr cena/výkon rozhodně stáli za to.

                  1. to vám drobet závidím :)

                    1. @shifty jo máš co, jel jsem tam za atmosférou 67.000 stadionu neb Orbán se ŕídí římským heslem chléb a hry :-)
                      Bonusem byla výhra
                      @ starter25 my podobně 8:30 start, 13:00 Lidl kousek od stadionu, náramek, metro, parlament, Dunaj, Budvar 0.4l za 990 forintů 300m od parlamentu, oběd 3 až 5 tisíc forintů, F1 na plátně, metrem z5 v 17:00 stadion, vše jako na drátkách, žádné fronty u vstupu ani na Heineken 0.5l za 1590 HUF, nealko 0.5l za 790 HUF, děkovačka, plechovky na zpáteční cestu a s ohulenými Queen We are the champions v 20:45 z5 tří až čtyproudovým bulvárem kolem stadionu bez jediné zácpy.
                      Z obav před nedělními zácpami na dálnici pak via Ostřihom a Nitra úplně v poho.
                      Dálnice od Nitry a Trnavy prázdné, ACAB nikde.
                      V pelechu chvilku po 1 ráno.
                      Můj pan otec je vůl, že nejel, i když jsem ho lákal, už se mu nechtělo, ač se mu v Portu 2004 moc líbilo, jak řval Heinz, zwei, drei a auf wiedersehen…

            3. corona 30.6.2021 v 5:39

              Sorry, ale toto mozno platilo v casoch ked mal clovek jedno – dve auta za zivot. Ale dnes? Zober si situaciu niekoho kto zije tak ako ja (je nas dost). Teraz mam prave auto cislo 9 tohoto roku. Takze ake zozivanie? Prevezmem ho, nastavim si sedacku, volant a zrkadla, zistim ze ako sa zapinaju svetla, stierace a vzduchotechnika, sparujem telefon a idem. Takze hej, jednoduche a rychle parovanie telefonu je dolezite. No a ked pracu na danom mieste skoncim, auto odovzadam a zbohom. Je zabudnute a na dalsom pracovisku bude ine.

              1. Wildcat:
                Já jsem ale takhle „ohmatal“ těch vozidel hafo. Od Spartaku po Roomster, od Pionýra po Virago. Některý náklaďáky taky.
                Nedávno mi známej půjčil na projetí Peugeot 3008. Poznal, že se netvářím nadšeně.
                Proč by? Připomínalo mi to ten pouťovej elektrickej vozík se sběračem pro dvě osoby…

              2. Wildcat:
                Jo, a proč že se ten telefon páruje…?

                1. a: Je pohodlnejsie telefonovat handsfree keby ma niekto zhanal. Napokon, som na sluzobke, som dostupny
                  b: Je pohodlnejsie mat navigaciu na velkom displayi ako cumiet na telefon

    3. A to fakt nejde reklamovat, pripadne jako pokud jde o neopravitelnou vadu, tak pozadovat slevu z kupni ceny?

      Proste nefunguje to, tak proc na to jen nadavat na internetu?

  3. levého krajního výdechu šel vzduch na řidiče a ne na okno dveří, tak to nejde, protože naklopením mřížky doprava se to zavře
    Mno…základní poučka speciálně u automatické klimatizace je to nenechat foukat na sebe. Jinak si člověk koleduje o nachlazení či něco jiného.

    1. A co jineho prosim?
      Tragedie tohodle webu je, ze sem zacala lezt hromada pitomcu, co musi byt za kazdou cenu nejchytrejsi.. i kdyz nemaji co rict..

      1. Tragedie tohodle webu je, ze sem zacala lezt hromada pitomcu, co musi byt za kazdou cenu nejchytrejsi.. i kdyz nemaji co rict..
        Ano, máte pravdu. Váš nick je zde poměrně nový….:-)

      2. Lh:
        Hele, a nebyls to ty, kdo mi tu nedávno tvrdil nějaký bludy…?

        :OD

        1. Marty…:
          Zrovna tebe jsem taky viděl, jak jsi tu blel nesmysly.
          Tak rovnou jeden příklad:

          https://plomer-engineering.cz/

          – a video:
          https://www.youtube.com/watch?v=K09A7R8zqnk

          1. Marty…:
            Zrovna tebe jsem taky viděl, jak jsi tu blel nesmysly.
            Tak rovnou jeden příklad:

            https://plomer-engineering.cz/

            – a video:
            https://www.youtube.com/watch?v=K09A7R8zqnk

            V zásadě nerozumím na co narážíte. Pokud se Vám něco nelíbí, tak bych Vám doporučil řídit se pravidlem číslo 6 toho webu – Pokud se Vám to nelíbí, nečtěte to.

            1. Marty…:
              Jo, příklad podvodníka, jednoho z takových těch „vynálezců“, co dělaj „pokrok“.
              Měls kdysi nějaký poznámky…

              1. Nahodou… umi hezky obrazky v CADu. Ted jeste na to nasit startup a dobre to prodat :-)

                Ukazal bych mu, jak u nas v praci mame problem se ztratama na setrvacnicich uz treba jen diky vireni vzduchu okolo. Ale chapu, spravnej vyvojar se takovejma malichernostma, jako jsou ztraty, nemuze nechat odradit a to zejmena v pripade, ze jde o ukladani energie.

              2. Jo, příklad podvodníka, jednoho z takových těch „vynálezců“, co dělaj „pokrok“.
                Obchodníky s deštěm najde v každé oblasti lidské činnosti. Je už na kvalitě vaše vzdělání, jestli je dokážete odfiltrovat.

                Měls kdysi nějaký poznámky…
                Poznámky na co?

                1. Marty…:
                  „Poznámky na co?“
                  – – –
                  Tématem byl nějaký „pokrok“, nejspíš elektromobil.
                  Mimochodem, zrovna jedna zázračná TESLA blafla za jízdy:

                  https://www.novinky.cz/auto/clanek/nejrychlejsi-tesla-shorela-tri-dny-po-dodani-pravnik-ridice-chce-drasticke-opatreni-40365262

                  Už zvítězil rozum a tyhle klumpy lítaly pod buchar…

                  :OD

                  1. Tématem byl nějaký „pokrok“, nejspíš elektromobil.
                    Jo, jo. Tak samozřejmě v zemi levné práce, kde na elektromobil nestačí kupní síla, tak bude dost lidí proti. To je logické.

                    Mimochodem, zrovna jedna zázračná TESLA blafla za jízdy:
                    Hele, ono si nevyberete.

                    Na benzín to hoří taky.
                    https://www.youtube.com/watch?v=N44icPfGi1M

                    CNG zase bouchá.
                    https://www.novinky.cz/krimi/clanek/kamera-zachytila-vybuch-nadrze-na-plyn-pri-tankovani-na-svitavsku-40013663

                    Použil bych ikonická slova, že je to „past vedle pasti“:-) – https://www.youtube.com/watch?v=4fzR4n6o_UE

                    1. Marty…:
                      Jde o to, že TESLA je nesmysl. Nebezpečný, předražený, nekvalitní, hloupě vymyšlený. Např. kliky dveří se nedají ani srovnávat např. se zapuštěnými klikami Š-100, je nutno na ně jaksi tlačit, aby se kliky vůbec vyklopila.
                      Pseudopokrok, tlačený politikou a marketingem.

                    2. corona
                      3.7.2021 v 15:13
                      Tady v Šanghai spousta lidí neví co s penězi. Když to přišlo do módy jako iPhone, každej frikulín si to tu koupil (stádové myšlení + naprostý technický antitalent = ráj obchodníků s Teslama). Jenže za 2 roky zjistili, že to stojí za vyliž a zase strčili krám do garáže (a vytáhli sedmičkový báwa, Porshe a podobný hračky). V létě a v zimě tu o Teslu nezakopnete (zima v Shanghai je max okolo nuly, ale Číňan je zimomřivý :) ). O proti 2015-2016 tu teď jezdí Tesel míň jak desetina. Číňan je docela dobrý ukazatel, která věc za něco stojí a která ne. I když vyplázne dlouhé peníze za něco, co není praktické, tak to prostě nepoužívá. Oni nemají takový ten komplex že pokud udělají špatnou koupi, tak se musí za každou cenu přesvědčovat, že udělali dobře.

                    3. PolarBear:
                      Proto říkám – TESLA vyšumí. Ono to ty poblázněnce nakonec přejde i tady…

                    4. PolarBear
                      3.7.2021 v 15:33

                      Nevim vodkud bereš tendleten vodezdikezdizmus, pokud koupím nějakej šunt, tak se nepotřebuju přesvědčovat, že to šunt není, ale furt to můžu používat aspoň nějak, případně to vylepšit na jenom poloviční šunt a pak používat. Řiká se tomu pragmaticky snaha snížit tu ztrátu.

                      Samozřejmě pokud někdo něco dělá profesyjonálně, je lepší pro něj blbou investici odepsat a rychle vydělat někde jinde. Pro ty co mají nějakou další motivaci to ovšem takle černobílý není.

                    5. Behemot
                      3.7.2021 v 15:56
                      Ta poznámka byla o členech různých kultů. Jako například Apple, herní konzole, Tesla.. O někom, kdo si koupí NTB, pak zjistí, že tenhle model má zrovna např. debilní chlazení a pořeší si to doma, o těch to nebylo. Spíš o někom, kdo naskočí na módní vlnu a pak zjistí, že vyhodil prachy za něco, co není moc praktické. Číňan by to ale doma neřešil. Ten, co má peněz víc jak Babiš si půjde koupit jinej a dá na web špatný hodnocení (případně to půjde omlátit o hlavu obchodníkovi a dostane něco jiného). Ten co si to koupí za 5 výplat nic řešit nebude, prostě to přetrpí a pak si od daného výrobce už nic nekoupí.

                    6. PolarBear
                      3.7.2021 v 16:18

                      Lidem co to mají jak negři zlatý řetezy je to asi jedno. Ale takovejch je jaksi v populaci zlomek.

                      U těch sekaček je to navíc vo tom, že sou, pokud se nepletu, hodně protlačovaný Stranou.

                    7. Šanghaj má jednu z největších koncentrací bohatých lidí na světě. Tolik luxusních/sportovních aut jako v jedný ulici tady nenajdete v celé Praze. Proto co se týká Tesly je to dobrý ukazatel. V ČR jsem viděl do 2015 cca 5, v Číně to bylo tak každý desátý auto. Poslední 2 roky už jsou zase docela vzácné, vídám zhruba jednu za týden (jaro a podzim). Pointa byla v tom, že pokud by to za něco stálo, tak jich tolik nezmizí. Tady jsou elektriky taky protlačovaný. Pokud si chci koupit normální auto, tak vypláznu cca 350tis Kč za Šanghajskou SPZ. Pokud si koupím hybrid nebo čistej vysavač, tak je SPZ zadarmo. Proto tu každý druhý auto je hybrid a čistý elektriky jezdí jen po areálu (kam prakticky patří) v podobě malých dvoumístných vozítek volně k zapůjčení.
                      Ale ekologie v Číně je samozřejmě nula. Tesla alespoň nějaký ten rok vydrží (o Priusu ani nemluvě). Ty jejich hybridy a elektriky jsou po dvou letech dobrý vraky. Strach v tom jezdit. Takže jezdíme ekologicky a každý dva roky obměňujeme vozový park.

                    8. de o to, že TESLA je nesmysl. Nebezpečný, předražený, nekvalitní, hloupě vymyšlený
                      Berte to tak, když ropná lobby na začátku minulého století vytlačila koňskou lobby, tak se taky vztekala.

                      A teď prostě vytlačí elektrická lobby tu ropnou, která se taky vzteká. Normální životní koloběh.

                      Na druhou stranu se nejméně 10 let budou spalovací vozidla vyrábět a při současném trendu tahání ojetých krámů do ČR z Německa ve staří 5 až 10 let je do 2035 až 2040 klid.

                      Nu a kde se vidíte v roce 2035? Klidně můžeme my všichni tady v diskuzi být pod drnem…

        2. Muj nick je tu od druheho roku zalozeni tohoto webu brouku..
          Corona.. naposled sme mluvili o vyndavani mlhovek.. je logicke ze ste se ozvaal.. jste to same..

          1. Lh:
            Aha, takže seš ten nechápavej blb, kterej nepobral, že jedna chybějící mlhovka je na první pohled vidět a kdejakej fízl má hned důvod trakový vozidlo zastavit…

            :OD

            1. Jj, to sem ja.. ;)
              Vsak si v klidu vyndavej co chces, pokud mas tak strasnej strach ze te zastavi fizl.. ;))

              1. Lh:
                Jasně, strach.
                Tobě nedocvakne, že není dobrý chodit problému naproti – nejspíš je to tím, že jsi celkem málo zažil, hlubší úvaha a předvídavost je ti cizí.

  4. -štelování teploty a ventilátoru na šmatlací destičce nevadí a za vysílačku/mobil v ruce pokuta (pokud nejste fízl) … zvrácený to svět
    -ergohrůza Sync2 v mondeu kolabovala jen když mrzlo, s radostí jsem s vrátil k Rapidu, kde jsou kolem displeje tlačítka a kolečka a jde tam normálně vybrat co si člověk pustí z mp3, mimochodem háčky v kufru jsou super o tom žádná :-)
    – velice dobrá věc je magnetický úchyt na mobil … zpravidla řeší velkou část problémů s infotaimentem

    1. SYNC 2 a ergohruza? Vždyť tenhle systém je geniálně řešen, protože 90% funkcí najdeš i v podobě fyzických tlačítek na palubce, vše je tedy zdvojeno, od rádia přes ventilaci až po vyhřívání sedaček, takže ho skoro nemusíš využívat, co by za to řidiči nových Golfů a Octavií dali :D.

      Ano, je graficky zastaralý a pomalý (taky už se pár let do aut nedává), ale nikdy mi nezamrznul mimo jeho plánovaného restartu na který upozornil, Ať už bylo -20 či + 40. Naopak je tam vše jednoduché a přehledné, 4 podmenu v každém rohu obrazovky, kde najdeš přehledně vše, co potřebuješ… což se nedá říct o multifunkčních volantech této značky aut.

      Stejně dobrá zkušenost i se SYNC 3.

      Naopak hezčí a na první pohled rychlejší infotainment u O3FL mne dostkrát vypekl i při navigaci a zamrznul.

      1. Ja mam s Outlanderem naskakano zatim jen neco pres pade, ale nikdy se mi jeste nestalo, ze by se neco restartovalo, nebo vytuhlo. To se tem kurvam sikmookejm podarilo dobre.

      2. A taky má octa tu genitální fíčuru, že nejde za jízdy spárovat s autem dosud nespárovaný mobil, protože by tě šmatlání po obrazovce asi rozptylovalo od jízdy, ale navigace je komplet dotyková a za jízdy (nutně) funkční?

        1. Sparovat mobil s autem … co to je za picharnu? Cha cha …

          Ty ses jeste vic v prdeli nez se na prvni pohled zdalo. Napadlo te nekdy ze bys nekam jel, z mista A na misto B, bez toho abys pri tom mrdal s nejakejma hejblatama ktery jsou ti naservirovany aby te zvotrocily? Chapes ze hlavni ucel mobilu je z tebe udela digitalni subjekt pro tvoji exploitaci, ne?

          1. Ono hlavně u nás dost pomáhá jet i známou trasu s pomocí Waze, pravděpodobnost, že za zatáčkou budou měřit Floydi se pak značně snižuje.

    2. Ano, dávat k mobilu permanentní magnet je super vychytávka. A čím je ten magnet silnější, tím líp!

      1. já teda mám mobil na magnetické podložce celou dobu jeho životnosti (MI6, asi tak 4 leta). Nevidím nějakou změnu. Nebo já bych z toho měl něco mít, nějaké potíže?

      2. Taky to pouzivam roky. Jediny problem byl, ze me to pak castecne zmagnetizovalo ten plisek co mam pod pouzdrem, aby to tam drzelo.

        Jeden mobil co jsem mel pak diky tomu usoudil, ze je telefon v nejakym tom obalu co je i pres lcd a v kterym bylo male okenko. Zrejme to detekovali hall sensorem. A prepnul se do nejakyho modu, kdy ukazoval jen zakladni informace v miste toho okenka a vypnul dotyk.

        Nez ja na to prisel…

  5. Zlatej Japonec

    1. Presne. Napr. mazda 6 model 2019. Dotykové tam nie je nič a pritom displayov, head-upov, carplayov to má dosť. A ako bonus atmosferický, relatívne veľký motor a výborný hydromeničový automat. Z môjho subjektívneho a totálne zaujatého pohľadu je toto vrchol evolúcie automobilizmu (v rámci rodinných áut, neporovnávam s lambom) a čokoľvek zmenia, už to bude iba k horšiemu.

      1. No vidíte, a mě by kombinace astmatického a ještě k tomu velkého (a předpokládám, že alespoň i těžkého?) motoru a hydrodynamického měniče 100% přivedla do Bohnic do ujetí 5 000 km.
        Holt podle vkusu každého soudruha.

        1. To zalezi ze aky ten motor je. Ja tu sice nikdy nezabudnem pripomenut ze neznasam automaty, ale tu kombinaciu atmosferickeho sestvalca s 8HP co s tym jazdim teraz znasam celkom dobre. Dokaze to zacvicit aj s 1.8t autom.
          A dva tyzdne dozadu to bol 5.3V8 a 10AT.
          Na druhej strane, syn je teraz na slovensku a pozicovna s nim vyjebala. Namiesto objednaneho Superba mu nachystali Octaviu. S trojvalcom. Ten neprestal nadavat odkedy tam dosiel…

        2. Mam prave M6 2.5 MY2019 v tom automatu o kterem kolega pise a v kombiku to ma psanych 1615kg v tp (ikdyz google tvrdi 1530 – mozna rozdil sedan/SW?).

          Me to tezke neprijde, ale presedlal jsem z A159Q4 a ta mela tusim 1850, tak asi proto.

          Subjektivne me to prijde jak u pul tuny lehci auto, nez ta Alfa a to predevsim na predku.
          Hlavne na snehu to bylo znat. Pripadal jsem si jak v predeslem Golfu 1.4.

          1. Integrale je kajnšmetke, ako hovorime u nas. Mne sa na 2.5i s 194 HP este nikdy nestalo, ze by som mal malo vykonu pri predbiehani. Niekedy sa viac bojim aby som to ubrzdil pri zaraďovaní sa naspäť.

      2. Mam doma presne co pisete. Neni to spatne. Ale wow efekt se uplne nekonal, protoze jsem do toho sel size z tezke, ale Q4 alfy.

        Nekdy se chystam napsat sem clanek. Jeste tomu dam.

        Z jizdnich vlastnosti snad jen ze zadni naprava na pricne nerovnosti neni takovy zazrak.

        Motor ma takovou jakoby osekanou dynamiku. Bud euronormy, nebo to jejich skyactive… Kdyby to tocilo aspon o 500 otacek vic…

        Infotaiment me opravdu vyhovuje. LCD je sice smatlaci, ale jen na stojaka a jeho poloha k tomu ani nelaka.
        Da se to skvele ovladat tim multijoystikem na stredovem panelu u ruky.

        Pritom klima atd zustala na cudlicich. Super.

        Infotaiment je ale uz skoro 10 let stary, protoze ho ani pres dva facelifty tusim nemenili. Buh vi s cim prijdou v pristi generaci. Ackoliv se proslicha, ze pristi M6 by mela byt zadokolka a ze dostane i V6, tak treba fakt maji rozum.
        Jo a je pomalej. Prepnete se do jineho menu a vona tam ta grafika nekdy nekecam naskakuje po castech jak je to line.

        Design je mistama takovy… No jal z asie :) Treba volant je imho hnusnej.

        A zacina se ve 30tkm ozyvat obcas nekde interier. Z ventilacni mrizky nejbliz ridici nekdy vychazi zvuk slaby zvuk jak z vycvachtanych ventilatoru v PC a nekdy neco slabe pocvakava v mechanismu vyskoveho nastaveni pasu, ktery ma clovek primo u ucha.

  6. Mne ta nova era tabletu v aute nejde k srsti. Jsem stara pasta, muj smax to zatim nema, ten Converse uplne stači,tlačitka mam ktere funguji. Nevim z čeho budu vybirat nove auto za par let.Je to katastrofa a ty ceny hezky jdou nahoru.Snad ten Civic od Hondy bude v nabidce a podrzi nejaky ten 1.5 motor..jo kde jsou časy vtec atmosfer. A v Karoqu ta 1.5 to je motor jako mad. gulaš bez papriky, on sice nejak jede ale potešeni zadne,reakce plynu pomala,vrči to jako vysavač,to je moje jedina zkušenost.

    1. A jak si myslis, ze by ti Velkej Bracha mohl treba omezit tvoje jezdeni v aute, kdyz bys nemel zadnou cernou GPS krabicku, nemel zadnej infotainment a nejlepe si jeste drze dovolil mit plyn pres lanko? Tak to ne, soudruzi, takto teda jako fakt ne.

    2. Já tu fascinaci astmatikama fakt nechápu. Hondu jsem zařadil mezi auta až v okamžiku, kdy udělalaa první pořádný Type-R po NSX, a to s dvoulitrovým turbomotorem. Do tý doby mi při slově Honda naskákaly pupínky.

      Může mi někdo normálně vysvětlit, jaká je výhoda v tom, že motor nemá výkon, zato má vysokou měrnou spotřebu paliva, nízkou účinnost, velký ztráty a vysokou hlučnost?

      1. Asi spolehlivost, když tam není turbo, tak se nemůže rozbít.

      2. Co ja bych ve svem PHEV dal za poradne hlucnej 8valec, nejlepe s karbecem nad haupnou. Vcera jsem v Klatovech malem povozil chodce, kterej mi vlezl primo pred cumak. Vsak auto prece slysi, neni blbej, ze.

        1. Musíš troubit :-) Lidi lezou i před tramvaje, někdy i před zvonící.

          1. V Cesku chybi italska tradice. Tady zatroubis a otoci se cela ulice.

        2. Elektromotry ty chodce protridi :D

      3. Tak ten motor ma hlavne vyssi spolehlivost protoze je jednodussi. Idealni je jednoduchy V6. Budes se divit ale pro nektere lidi je to klicovy faktor.

        1. Každou chvilku škemrám od své milované půjčení její papírově horší americké atmo V6 za moje oturbené R6 – a nechce! Už jí to po pár svezení došlo. Chjo.

      4. Na dýchavičnost máme převodovku, nebo dnes pomoc elektromotoru.

        Turbomotor má buď malou spotřebu nebo vysoký výkon, ale ne obojí v jednom čase.

        Když pomineme spolehlivost, kde turbo nevyhraje, tak u zábavnějších aut bude mít atmosféra větší fun factor, protože u ní výkon „lineárně“ stoupá s otáčkami a ne jako turba že např. 5000-7000 ot/min je výkon stejný, takže nedává smysl to točit.

      5. A co třeba taková životnost?
        Atmosféra 3,5 litru v šestiválci najezdí naprosto bez problémů 600k km, většinou i více. Za tu dobu budete mít v autě min 2. možná už 3. oturbený tříhrnek 1,2 l …

        Když si to spočítáte pak vyšší spotřeba zdaleka nedosáhne nákladů na servis/výměnu těch uňafaných „motůrků do sekaček“ :-)

        1. Nehlede na to ze treba v CR nebo mozna i v Evrope to neni takovy problem, densita civilizace je velka. Nicmene jsou mista na svete kde spolehlivost je primarni faktor. Protoze kdyby se cloveku nejaky ten turbo moturek vysral na ceste, tak nez nekdo pojede vokolo aby ho zachranil muze trvat docela dlouho a dost pochybuju ze by pesky v mraze minus 20 do nejblizsiho mesta pesky dosel.

        2. To je reakce na Integraleho? Ktery vystupuje proti nizkoobjemovym oturbenym motorum?

          1. My bad, spatne jsem si ho precetl, tak nic. Ignorovat :D

          2. Mea culpa, chybně jsem Integraleho text pochopil ..

    3. Narves vic funkci na min tlacitek. (resp. na 0 tlacitek :D ) Nekde jdou do konce tak daleko, ze i vydechy ventilace nastavujes pres tu dotykovou obrazovku.

      Vic funkci, nemusis resit nejake rozumne ulozeni cudliku na omezenem miste, vypada to strasne moderne, navic GUI se da snadno zmenit. Snaz se to prodava.

      Zase abych nebyl negativista, pokud by k tomu dali moznost si to GUI upravit podle sveho, tak by to bylo naprosto epicky skvele. Predstav si, ze pres cudliky na volantu prepnes na klimatizaci a na velkym tabletu uprostred se ti zobrazi obri tahlo pro teplotu a pripadne obri cudliky pro dalsi funkce a NIC JINEHO.

      Jenze misto toho vyrobci resi dotykove ovladani navigace, na ktere ridic horkotezko dosahne, ktere se z bezbepcnostnich duvodu neda ovladat za jizdy. Protoze chytre reseni samozrejme nevi, kdo jej ovlada a od ridice by to bylo nebezpecne. Tohle me v recenzi na nejaky elektricky bazmek strasne pobavilo :D

  7. Mno O4 mi oproti O3 taky nesedi a kupovat ted auto, sel bych jinam.

    ALe nema to pitome ovladani byt resene hlasem?
    Je ted ve Fordim Sync3 ovladam Android auto Waze jenom hlasove, funguje to perfektne.

    Chapu, ze podivat se do manualu je ta nejvetsi potupa, lec dal bych tomu 15 minut.

  8. zduř
    ono se vyrábějí mobily, co nic neumí, tedá jako volat umí, možná i sms, proč se už nevyrábějí auta co nic neumí, tedá krom toho, že jezdí, je mi záhadou

    1. Jeden z důvodů bude ten, že mobily ještě státy neregulujou.
      V autech máš dneska tolik povinných fičur (a ještě jich přibude), že vyrobit auto, které nic neumí, a prodat ho jako auto, je dneska zakázané.

      1. Dumbphony se sice vyráběj, ale je jich málo. Lidi většinou maj radši dotykáč.

        U aut je sice X povinných věcí, ale tablet na palubce mezi ně nepatří. Nějaké sandero je sice jednodušší auto, ale ani to není žebrák s kličkama (ještě tak vzadu) a bez klimy. Prostě když konkurence už má klimu, okýnka v elektrice, a tohle a tamto, tak nikdo nechce zůstat pozadu – protože většina lidí nechce jezdit v zastaralém autě.

        1. Jo, je to vlastne jak tady podemnou psal Ropak, taky jsou to jakoby „maloseriovky“. Neco o tom vim, protoze sam smartphone nepouzivam a ani nechci pouzivat, a kvalitni dumbphone abys pohledal. I ta 8110 4G je s kazdou aktualizaci horsi a horsi.

          Mas pravdu, ten smatlablet nepatri mezi povinny veci, to je spis katovani kostu a hra na frikulinstvi. Nicmene te povinne elektroniky je uz pomalu tolik, ze je logicky pro vyrobce jednodussi a vyhodnejsi opravdu kolem vseridiciho tabletu postavit 4 kola a volant. Situaci chapu, ale i tak je mi z toho smutno.

          1. Se podívej, které je nejúspěšnější elektrické auto: Tesla = tablet na kolečkách. Že nesedí spáry na karoserii nebo nedoléhá nějaké těsnění, to jejich zákazníky nezajímá, hlavně že to má ten obří tablet, odkud se ovládá všechno a dají se na tom hrát videohry… Opět, ostatní automobilky nechtějí zůstat pozadu. Elektronika, infotainment, sensory, pokročilé funkce a „autopilot“.

            Dlouho jsem taky používal dumphone, ale byl problém sehnat něco použitelného, potřeboval jsem dual sim a tak jsem měl horší výběr. Nakonec jsem přešel na smartphone hlavně kvůli messengerům (chceš být ve spojení s lidma, co to taky používají) a online navigaci (= waze, i když někdy nefunguje optimálně, s houstnoucí dopravou se prostě hodí vědět, kde je to právě ucpané, to s offline garminem nešlo). A pak používáš další funkce jako počasí (ukáže ti to kdy během dne bude pršet a docela se to trefuje, případně si zobrazíš meteoradar a vidíš, jakej hegeš se asi blíží), máš v mobilu mejl a pár dalších drobností. Taky to docela pěkně fotí (samsung) a fotky můžeš hned sdílet.

            Samozřejmě, smartphone znamená taky zabíjení času a bezúčelné čučení do displeje, je to droga jako každá jiná. Je na každým, nakolik se tím nechá ovládat.

    2. Jungvoj 29/6 16:07
      Takový auta se pochopitelně i dneska vyrábí. Jsou to malosériovky a do nějakýho počtu vyrobených kusů ročně nemusí tu spoustu moderních píčovin mít. Nicméně cena je dost vysoká, pravěpodobně kvůli rozpuštění nákladů na vývoj a výrobu do malýho počtu aut, a – užitná hodnota, pokud nebydlíte poblíž okruhu, poměrně nízká. Namátkou Caterham, Atom, Ultima, Westfield, Radical, určitě i jiný.

      Intergrale 29/6 11:10
      Někdo si možná kupuje atmo motory kvůli lineárnímu zátahu a předvídatelnýmu dávkování výkonu. Nemyslím tím nic od VW, samozřejmě. Zrovna starý hondy jsou naladěný skvěle a jdou za plynem nádherně. Pochopitelně čím novější emisní norma, tím turbo vychází líp.
      No, a jelikož je to tu skoro samej závodník, tak dodám, že i v těch nejamatérštějších podnicích se jezdí podle objemovejch tříd, přičemž přepočetní koeficient u přeplňování je většinou 1,7.
      Takže základní otázka chudýho petrolheada zní: Pojedu s točivou atmosférou někde poblíž špičky svý kategorie, nebo s turbem na chvostě nejvyšší třídy mezi ojetinama z mistráku?

      1. Jungvojovi s jeho Cimbu Filetou by stačilo Sandero nebo Lada aNiva kdyby na ně měl…

  9. Takže držať v ruke mobil je zakázané, to je logické, ale výrobcovia nás nútia hrať sa s tabletom alebo vždy zastaviť keď chcem nastaviť klimatizáciu.

    1. O tom to je. Kdyz je ten mobil v drzaku, muzes si s nim hrat dle libosti. Jo, ze na tlacitkovym jsi mohl psat SMS po pameti, zatimco matlafoun v drzaku potrebuje i oci, to je fuk…

      1. To tam můžeš nadiktovat, má to převod hlasu na text ;)

        1. „..převod hlasu na tex..“
          – – –
          Pak do toho někdo cizí žblebtne a máš tam pačmeláky.

        2. Už jste někdy diktoval SMS na D1? Výsledek je něco jako scénář k dabingu porna.

        3. Hm, no, ja musim psat SMS ve vice jazycich, pricemz defaultni je Nemcina. Ten hlasovej prepis neni az tak idealni, jak by si jeden myslel plus, kdyz pisu treba, ze se ma objednat PIC32CM1216MC00032-I/RTB, no, tak to mi nerozumi ani sekretarka, natoz pak matlafoun. Podobne ovladani hlasem v aute. Jako jo, celkem se to chyta, ale celou vecnost mu trva, nez prezvyka, co jsem rekl.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2025