Tak dneska se válka taky nekonala - zpět na článek

Počet komentářů: 919

  1. Už dlouho jsem nečetl takovou snůšku proruských keců na tak malém prostoru. Jeden by čekal, že příslušník národa, který prožil většinu 20. století v totalitě, byl schopen se poučit alespoň z moderních dějin, ale to by bylo čekání na Godota.
    – „Já tomu nerozumím. Asi to budu potřebovat vysvětlit.“ – s tím souhlasím, ovšem tím to taky mohlo skončit, podle zásady „pokud něčemu nerozumím, tak o tom nepíšu“.
    – „Za mně to bývalo tak, že se vojenskou agresí myslelo hromadění vojáků a zbraní na cizím území. Nyní se vojenskou agresí nazývá hromadění zbraní a vojska na vlastním území, což mi připadá poměrně inovativní.“ – hromadění vojáků na vlastním území nebylo a není pokládáno za agresi. Hromadění vojáků u hranic s cizím státem, se kterým nemám zrovna přátelské vztahy, bylo obvykle považováno za přípravu na válku. Pokud vím, tak pod záminkou „vojenských cvičení“ trvajících měsíce začala nejedna invaze, včetně operace Dunaj.
    – „Babičky cvičí s kalašnikovy, jako by jim Ivan stál za vraty.“ – těm ukrajinským babkám už Ivan stojí na hranicích a v případě Krymu a východní Ukrajiny jim stojí doslova před vraty.
    – „Zejména poté, co hrozivou odvetou a sankcemi začala vyhrožovat technologicky impotentní zaostalá EU, která se sama rozhodla sebezničujícím procesem prozelenit se do feudalismu.“ – zaprvé, pokud je někdo technologicky impotentní a zaostalý, tak je to Rusko, nikoli členské státy EU. Na tenhle poznatek mi stačí srovnat HDP a strukturu toho, co vyrábí a exportuje Rusko a co členské státy EU.
    – „EU už drahně let uvaluje na Rusko různé sankce a výsledkem je, že po čase vznikne další krize. Při ní se ukáže, že rusáci mají ještě lepší zbraně a ještě vyšší sebevědomí, na což se reaguje zase dalšími sankcemi, které fungují vlastně jako stimulant.“ – zaprvé, důsledkem sankcí je, že se Rusko orientuje samo na sebe, případně na Čínu a další země, které na něj sankce neuvalily. Což sice funguje jako ochrana před důsledky dalších sankcí, nicméně cenou je nižší ekonomický růst Ruska. Zadruhé, důsledkem sankcí je například nemožnost Rusů vyrábět ty svoje „superzbraně“, včetně SU-35, které se neobejdou bez některých komponentů z „prohnilého Západu“ (proto taky státy, které tyhle stíhačky chtěly koupit – například Indie – své objednávky ruší). Všechny ty superzbraně, kterými Rusko haraší na přehlídkách v květnu, jsou vyráběny ve srandovně malých sériích, protože na víc Rusko hospodářsky nemá.
    – „Zjevně se díky sankcím dostali do bodu, že už ty úžasné západní technologie nepotřebují, protože si vyvinuli vlastní.“ – LOL, ne.
    – „Také mi není jasné, co jsou to ty „samozvané republiky“. Já myslel, že právo na sebeurčení je v demokratickém světě zaručeno.“ – samozvané republiky, které vznikly poté, co na území vtrhli „zelení mužici v neoznačených uniformách“ a uspořádali pod hlavněmi samopalů referendum o odtržení od Ukrajiny, to je „právo na sebeurčení“ jak vyšitý.
    – „V těch „samozvaných“ republikách žije tři miliony lidí, třetina České republiky. Všechno jsou to separatisté a samozvanci ve vlastní zemi, nebo se jim prostě nechce žít na Ukrajině, v té úžasné prozápadní oáze svobody? Proč ještě neutekli?“ – sugestivní otázky člověka žijícího v zemi, kde v minulosti žily asi tři miliony sudetských Němců. Ti taky nechtěli žít v Československu a taky nikam masově neutíkali, stačilo jim počkat, až Hitler vyhrožováním válkou donutí západní spojence nechat Sudety sežrat Třetí říší, protože proč bojovat za nějaké podlidi v neznámé zemi, že.
    – „Ruská duma, jejich parlament, vyzval Putina k uznání „samozvaných“, správně sebeurčených republik (poměrem hlasů 351:16). Tato zpráva se objevila všude, ve všech médiích. Jakkoli to nevypadá, tento akt by nejspíš byl důležitý.“ – tento akt by byl důležitý asi tak, jako uznání řady podobně obskurních zemí, vytvořených jako přes kopírák: Podněstří ukradené Rusy Moldávii, Doněcká lidová republika a Luhanská lidová republika, ukradené Rusy Ukrajině, Jižní Osetie ukradená Rusy Gruzii, Jižní Abcházie, Republika Arach (tedy Náhorní Karabach). Všechno ruské protektoráty, které neuznává nikdo jiný.
    – „Pak se stalo, že Putin na tento návrh nepřistoupil, protože ho pokládá za rozporný s minskými dohodami. S těmi minskými dohodami, na které Ukrajina od počátku kaká a které byly uzavřeny za účelem udržení příměří.“ – minské dohody jsou porušovány oběma stranami konfliktu. Oběma. Kdyby byly dodržovány, tak bychom se dnes o Ukrajině vůbec nebavili.
    – „Ukrajinští vojáčkové, na kterých celkem bez problému identifikuji nejrůznější součásti západní výzbroje a výstroje, popisují rozsáhlé ozbrojené provokace „proruských“ „separatistů“.“ – v tom se nemýlí, k těm provokacím samozřejmě dochází a bude docházet, protože Rusko potřebuje casus beli.

    V článku samozřejmě chybí už jen pár detailů, třeba, že zlá Ukrajina nepřijala legislativu týkající se Krymu a lidových republik na nátlak hodného, všemi šikanovaného Ruska: https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/ukrajina-rusko-zakon-podminka-jednani_2201242250_voj nebo pohádka o tom, jak Západ připravil provokaci sestřelením letadla Malajských aerolinií naplněných mrtvolami ruským systémem protivzdušné obrany, ale i tak je to výživná nálož.

    1. Rád bych panu Bonsetti poděkoval za vyčerpávající přehled mainstreamové propagandy, sám bych lépe nesvedl.

      1. Tak tu propagandu zkus nějak vyvrátit. Vlkův blog – to je nějakej hloupej vtip ne?

        1. Nevím, proč bych měl cokoli vyvracet. Pan Mainstream Frederick Bonsetti napsal svoje názory a já jsem mu poděkoval.
          Tu poznámku o Vlkově blogu nechápu.

          1. To byla narážka na článek.

      2. PřEhLeD mAiNsTrEaMoVé PrOpAgAnDy – až na to, že jsou to fakta, soudruhu. Na rozdíl od proruskejch keců D-fense, kterej aspoň rovnou říká, že tomu nerozumí.

        1. „až na to, že jsou to fakta, soudruhu.“ – LOL, ne.

          1. Tak mi něco z toho vyvrať, kokůtku ;-)

            1. Vole, to byl citát těch „faktů“ z tvého textu…
              „– „Zjevně se díky sankcím dostali do bodu, že už ty úžasné západní technologie nepotřebují, protože si vyvinuli vlastní.“ – LOL, ne.“

              1. Že Rusové stále potřebují určité západní technologie a nedokázali je plně nahradit, takže na ně sankce mají vliv, tvrdí například plk. Ivan Pavlenko, svého času náčelník sekce ochrany proti REB při oddělení REB generálního štábu OS Ukrajiny.

                Popisuje, jak při začátku ruské intervence na Donbase ruské pozemní bojištní systémy REB totálně paralyzovaly ukrajinskou komunikaci – zarušily vysílačky Motorola, shodily zesilovače, zarušily protibateriové radary těsně před dělostřeleckými přepady, hackovaly soukromé mobily ukrajinských vojáků až 20km od fronty, sundávaly bezpilotní prostředky falšováním GPS vysílání. Rusko má nejlepší pozemní bojištní REB na světě, o tom není pochyb.

                Ale protože ty nejpokročilejší ruské bojištní REB údajně používaly určitou západní elektroniku v popředí se špičkovými širokospektrálními digitálními spektrálními analyzéry, sankce znemožnily dodávky náhradních dílů a bojeschopnost těchto prostředků se začala snižovat, díky čemuž poklesla i intenzita, pokrytí a úspěšnost ruského bojištního REB na Donbase.

                https://www.thedrive.com/the-war-zone/30741/ukrainian-officer-details-russian-electronic-warfare-tactics-including-radio-virus
                https://www.military.com/daily-news/2019/10/30/sanctions-are-impacting-russias-electronic-warfare-campaign-ukraine-official-claims.html

        2. Souhlasím s vámi, Fredericku. US liberálnědemokratická Army bude hrdinně bránit svobodu a demokracii do posledního Ukrajince!

    2. Realita je taková, že z původní státnosti jménem „Ukrajina“ zůstaly jen dva malé ostrůvky. Doněcká a luhanská lidová republika. Zbytek je banderovské okupované území ovládané USA od puče v roce 2014. To co se děje tam, je v rozporu jak s ukrajinskými zákony, tak s ukrajinskou ústavou.

      Čili jediná šance je v Minských dohodách, které mohou vrátit původní státní zřízení opět do celé Ukrajiny. Což je scénář preferovaný i Ruskem. Rus si už nebude komplikovat život jako při „osvobozování ČSSR“ v roce 1968. Vlézt vojensky na Ukrajinu znamená stát se tam nenáviděným okupantem.
      Čili rus na Ukrajinu nepoleze do doby, než tam budou nainstalované americké rakety. Pak už mu nic jiného nezbude.

      Myslím že na Ukrajině vojensky proběhne nanejvýš něco v tom stylu jako proběhlo nedávno v Kazachstánu. Čili ruská armáda vaporizuje banderovce jejich bojůvky, vykope americké vojenské poradce a důstojníky CIA. A pak se stáhne a nechá ukrajince aby si to tam vyřešili sami (což dnes nemohou, když tam velí CIA a řádí tam polovojenské trestné bojůvky ve stylu SS).

      Jakmile padnou Minské dohody, tak padne jakákoliv šance na vyřešení ukrajinské krize a návrat do normálu. A z Ukrajiny se na desítky let stane banderovská líheň, která bude dělat problémy jak Rusku, tak všem okolním státům.
      Zde je taky vidět, kolik je v ruské dumě vlasttizrádců (naprostá většina), kteří se uznáním DLR a LLR snaží zlikvidovat tyto Minské dohody a možnost návratu k normálu. A Putin se tomu z tohoto důvodu právě brání.

      1. Běž trollit někoho jiného ignorante.

    3. Mimochodem, k tomu rozpoznávání součástek západní výstroje – ruské zvláštní síly nosí americké přilby Ops-Core, a dokud si nevyrobili kopii 1P87, nosili na zbraních americké zaměřovače Eotech.

    4. Rusku o zadnou invazi neslo, proc by se srali do Ukrajiny, co by z toho meli? Ukrajina by pro ne byla jenom pritezi. Realitou bylo, ze chteli donutit zapad, aby konecne Ukrajine na plnou hubu rekl, jak to teda s NATO a obecne podporou zapadu bude. Nacez NATO prohlasilo, ze bude chranit cleny a na Ukrajinu z vysoka sere, Ukrajina byla donucena priznat, ze do NATO v nejblizsi dobe nevstoupi(coz realne stejne nebylo mozne) a vysledkem je, ze Rusko si udelalo nacvik pripravy invaze a zapad se z toho posral.

    5. Ve větě: „Jeden by čekal, že příslušník národa, který prožil většinu 20. století v totalitě, byl schopen se poučit alespoň z moderních dějin…“ je definice celého problému vašich komentářů.
      Na základě prožitků příslušníka národa zatíženého určitou historickou zkušeností provádíte projekce 70 – 30 let starých událostí do současnosti. Místo reflexe geopolitického vývoje posledních 20 let sentimentálně bojujete se Sovětským svazem. 30 let po jeho zániku. Bravo, hrdino.

      1. dante003 14:33

        Asi tak.

      2. Protože se ta historie opakuje jak přes kopírák. Mění se kulisy, ale podstata zůstává stále stejná: stát ovládaný agresivním autokratem sousedí se zemí, ve které žije početná menšina, kterou následně autokrat začne indoktrinovat, vyzbrojovat a posilovat její separatismus až do ozbrojeného povstání proti vládě sousední země, do něhož se následně autokrat zapojí svou armádou, aby ochránil ubohé bezbranné civilisty před zlou vládou sousední země, a při té příležitosti anektuje pohraniční oblasti, ve kterých ta menšina žije. Následně vyhrožuje válkou, pokud ostatní státy, včetně těch, které mají garantovat bezpečnost sousední země, jednak neuznají anektované území za součást jeho státu, jednak mu neumožní obsadit další kus území sousední země. Takto postupoval Hitler vůči Československu při anexi Sudet a nyní tak postupuje Putin při anexi východní Ukrajiny. Cílem Hitlera nebylo nic menšího, než postupné rozbití celé sousední země a její začlenění do Říše, cílem Putina je rozložit a postupně sežrat celou Ukrajinu, která přece byla „odnepaměti“ součástí Ruska a vlastně to ani není žádná skutečná země.

        Co se týká „sentimentálního boje se SSSR“, je to Putin a značná část Rusů, která dodnes teskní po SSSR, jeho rozpad považuje za největší tragédii 20. století a dělá všechno pro to, aby obnovila sajuz v jeho původní předrozpadové rozloze. To zahrnuje nejen postupnou anexi Ukrajiny (a jiných bývalých svazových republik, které se staly samostatnými státy), ale taky požadavky na redukci NATO do hranic z roku 1996, což by jen tak mimochodem Polsko, ČR, SR a Maďarsko dostalo mimo obrannou alianci.

    6. Hele, v Jindrichove Hradci je docela jeste solidne velka posadka. Rakousko neni v NATO, takze utikej do Vidne, ze je hodlame napadnout. Mozna ti dam i termin, kdy budou zase jezdit po tankodromu a litat tam s vrtulnikama. To je jasnej dukaz ceske agrese.

    7. To je dlouhý,to se nečte.

    8. Že si vyvíjí technologie vlastní je fakt. Holt to nejakou dobu trvá, vyvinout náhradu za komplexní řídicí elektroniku, kterous přetím normálně nakupoval, ale děje se to. Taková moderní jaderná elektrárna na klíč je podle tebe prkotina nestojící za řeč, kterou zbouchá negr v buši pod palmou? Mě se zdá, že reálnou schopnost vystřelit v rozumným čase tak enormně komplexní zařízení s enormníma nárokama na kvalitu a životnost a to včetně údržby, dodávek paliva a odběru vyhořelýho paliva (a jeho následným přepracování v uzavřeným cyklu), a to na klíč, s kompletním vlastním financováním a postupným splácením, tady aktuálně neumí žádná jiná země, trochu se tomu blízí Francie a hodně rychle Čína. Ve Francii se Areva probankrotovala do toho, že to musel taky stád sanovat a přetransformovat do Framatomu. Dohání je Čína, někde na chvostu je Indie.

      Ostatní se prozmrdili (Westinghouse-bankrot, Toshibu to málem taky položilo) či prozelenozmrdili (Německo, UK, Korea, Japonsko) do stavu, kdy tu schopnost ztratili. Ostatně vývoj se v drtivé většině světa prakticky zastavil někdy v 80. letech a teď všichni najednou houfně hrnou velký plány, jak budou stavět – firmy, co eště nikdy nepostavily snad ani kadibudku – na zelené louce úplně nový pokročilý technologie. To sme tady už párkrát měli a dopadlo to většinou právě akorát těma velkolepejma prezentacema a eště velkolepějšíma krachama.

      Jediný Rusko ty věci opravdu reálně staví, takovým tím klasickým konzervativním, ale taky namáhavým způsobem, že na tom makají roky za sebou tisíce vědců v mnoha různejch výzkumácích a univerzitách, desetitisíce lidí ve fabrikách a další tisíce to pak staví. Systém postupnýho vylepšování jim KURVA FUNGUJE, na rozdíl od Arevy, kde ten průser galaktickejch rozměrů nazvanej EPR, což byl koncept od základu novej, nekončí a nekončí. Olkiluoto-3 má vole zpoždění už TŘINÁCT LET, chápeš, co to je za neuvěřitelný prachy, o který provozovatel, co si to chtěl na tržní bázi koupit, už přišel? Když se konečně loni v dubnu začalo zavážet palivo a spuštění melo být v srpnu, tak už asi popatnáctý začli předělávat turbínu, spustili reaktor na konci roku a výroba elektriky měla začít v lednu. Řídicí systém – ten ach tak pokročilej západní, jo – se jim zesral, únor fuč a teď se mluví vo tom, že to snad začne produkovat eletriku na konci března a připojí to k síti někdy. IMO budou rádi za konec roku.

      Obdobně můžem pokračovat ve zbrojních systémech. Jasně, taky prostě v průběhu výrobi frantíci začli zatínat dodávky, tak si holt musí sednout, za pár let vyvinout systémy vlastní, za dalších pár let dostat rychlost výroby na rozumný hodnoty a pak budou mít vlastní naprosto nezávislou výrobu nejmodernějších zbraňovejch komplexů…a v Evropě budem mít píču, ani ty zisky ze subdodávek ne. Makes a lot of sense, bro!

      1. a do píče, někde sem zapomně uzavřít bold tag :D

      2. Já jsem loni natrefil na staré socialistické filmové dokumenty o výstavbě jaderných elektráren a svařování reaktorů. A čuměl jsem jak puk, jak primitivními dřevními metodami se vyráběly vysoce technologické zařízení, které nám slouží dodne.
        Třeba v začátcích měli tak primitivní techniku, že i i MIG svářecí invertor z Lidlu by byl pro ně nedostižný sen.

        V 70. letech už pak byla jiná technika:
        https://www.youtube.com/watch?v=3Xz1ZBrRRos

        Velmi zajímavý je taky dokument o výstavbě Jaslovských Bohunic A1
        https://www.youtube.com/watch?v=smVCQkNTLx0

        1. Nevim, jaxe dela reaktor, ale nejakej patek jsem delal veci pro PBS/ABB/Alstom/SIEMENS a docela jsem cucel, jak se delaly kotle. Stari kotlari pred doochodem, hlusi jak poleno, jeste pamatovali, kdyz jako ucni sedeli v kotli a drzeli zevnitr hlavicnik, kdyz kolega do toho zvenci mydlil perlikem. A ti mi rikali, ze dneska (90. leta) je to uz jinej vesmir. Specialni elektrody, predehratej matrijal a ve finale se celej megakotel vrazi do pece velikosti baraku a tam se ohreje na… ted nevim… proste nejakou teplotu, kdy ten kotel sviti rude a svary ztrati pnuti, protoze se jednotlive krastaly kovu dostanou skoro na hranici tani a tim padem pekne porovnaji, jakoby svar ani nebyl. A kdyz to laik vidi na 300tunovym mazlikovi, tak je zira.

          1. Jj, moderní reaktorový nádoby se buď obrábí vcelku (300tunovej mazlík), případně se svaří z několika kusů (automatický svářečky to dělají v ochranné atmosféře několik dní v kuse) a následně se ale stejně už žíhá (apod. operace) v kuse.

            Jeden z problémů, co Areva s EPRkama má, je právě to, že zkurvili kování částí reaktorovejch nádob a přišli na to až v momentě, kdy je měli usazený do baráku ;-) Tož tak s tím, dyž úplně novej projekt, u kterýho ani nepostavili menší prototyp, rovnou vrhneš na trh, a pak zjistíš, že to neumíš vyrobit :D

    9. Frederick Bonsetti – Diky!

  2. Vrtěti psem – film starý 25 let a stále platný. Bohužel. https://www.csfd.cz/film/5959-vrteti-psem/prehled/

    1. Říkáte, že USA dokázaly přesvědčit Rusko, aby vyslalo polovinu své armády k hranicím Ukrajiny a začalo vznášet politické požadavky na revizi veškerého vývoje po roce 1991 v Evropě – aby tím od něčeho odvedly pozornost?

      Panejo. O Trumpovi se říkalo, že je prý ruský agent. Ovšem netušil jsem, že Putin je Bidenův agent a skáče tak, jak se Bidenovu PR týmu hodí.

      Člověk se pořád učí…

      1. Koukal jsem do mapy, nektere ty ruske lokace byly i 160 km od hranice Ukrajiny. To je pro pechotu primo Blitzkrieg.

        Mam dojem, ze Rusove ta cviceni delaji co dva roky. Tak to Bidet jeste jednu valku stihne vyvestit.

        1. Ale jo, cvičení pravidelně dělají. Každoroč. Střídají Vostok, Centr, Kavkaz a Zapad.

          Akorát že nikdy nenahrnuli tolik vojska k ukrajinským hranicím, a už vůbec ne s veškerou válečnou logistikou a zázemím včetně zásob krve, polních nemocnic a tak. To je poprvé. Taky je třeba poprvé, že stavěli v zamořené zóně pontonový most přes řeku Pripjať pár kilometrů od UA hranic.

          A protože to skutečně všechno připravili tak, že mohou kdykoli z chodu přejít do opravdového útoku a narozdíl od normálních cvičení je na to vše připravené i se zázemím, je naprosto pochopitelné, že jsou ostatní nervozní.

          Jasně, může se to podat tak, že prostě tohle cvičení vzali důkladněji a procvičili i mediky, logistiku a tak. Ale tu možnost na lusknutí prstem přejít do jakéhokoli druhu a rozsahu invaze obrovskou přesilou sil tam prostě je. A ta samotná možnost vytváří to napětí. A když se k tomu přidají ruské proklamace jako „Россия будет вынуждена реагировать, в том числе путем реализации мер военно-технического характера“, opravdu ti nepřijde, že to zní jako hrozba?

          1. Kdo tu proklamaci napsal? To je spis dulezity.

            1. To by mělo být oficiální – viz níže, https://tass.ru/politika/13744013

              1. Neni zrejme, kdo to napsal. To je totiz klicove. Jestli je to nejakej nazor movinare, nebo treba vyjadreni Zacharovove. Nebo kdyby to primo prohlasil Lavrov.

                Nicmene, tak jak je to podane, by to uplne stejne prohlasil Cinan, nebo Amik. Je proste blby bejt malej vedle velkyho.

          2. JM: Jasně se kolem hranice nakýblovali, ale …

            150 000 bigošů je na celou Malou Rus furt málo. Někde se zmiňoval 68′ To se sem nakvartýrovalo 300 000 mužiků i tvejma polskejma kamarádama, a jsme o dost menší. Za chvíli bude rasputica. Já teda nevim jak Brandon, ale kremelskej trpajzlik myslim úplně blbej neni. Takhle se válka nezačíná, a pokud jo, je to geniální eskamotér, kterej může porušovat všechny pravidla.

            1. Na Ukrajine je pripravenych 160000 vojaku. To by Vladimir zahajil ofenzivu v podstavu? To by byl fakt genialni eskamoter.

              1. To je argument nahovno.

                Je potřeba posuzovat jaký síly stojí konkrétně proti sobě. Například armáda Sušice má 200 povolanců, z nichž je 50 na pozici frontě u Velhartic. Klatovy pořádají cvičení u Běšin se 60 lgbtq+ nebinárními odvedenci. Otázka: Jaký je poměr sil na linii dotyku? Otázka č. 2: Jaký bude odhadovaný poměr sil v den D+1 při započtení koeficientu ztrát?

                1. Nojo, jenze pokud Klatovaci maji support od Anglanu, Amiku, dokonce Nemci jim poslou helmy, tak prece jen Susicaci tusi, ze by to u Velhartic za tri dny asi nesfoukli.

                  1. Každopádně rusáků je tam dost na hlubokej průlom, ale hodně málo na stabilizaci území a dobývání měst jako je třímilionovoej Kyjev.

                    Pokud kemelskej trpajzlik něco plánoval, muselo to bejt něco menšího – třeba probojování pozemního koridoru na Krym. To by i dávalo smysl. A dávalo by patrně i smysl to americký vyhlášení datumu. Všechno by to do sebe docela zapadalo…

                    1. Osobne si myslim, ze neplanoval lautr nic a jen si surfnul na zapadnim medialnim silenstvi, aby pak mohl vyrvavat svoje pozadavky. Ja chapu, ze se porad toci na ‚slovu chlapa‘, viz https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/rusku-bylo-slibeno-nerozsirovani-nato-na-vychod-potvrzuje-nalezeny-dokument-40387679, ale na slovo se v zapadni demokracii nehraje. Dokonce se nehraje ani na podepsanou smlouvu, viz treba dohody z Minsku, na ktere Ukrajina srala od pocatku a pritom to bylo dite Francouzsko-Nemecke. Proste moderni rozvinuta demokracie sere uplne na vsechno a neni mozne se domoci niceho.

                      A ten naiva Vladimir proste zkusil hrat betla, aby dosahl nevzeti Ukrajiny do NATO? Ja nevim… Vladimir neni debil a kazdemu soudnemu cloveku je jasne, ze:

                      – urcite aspon jeden ze clenu NATO by s tim nesouhlasil, tim padem smolik a Ukrajina by se do NATO nedostala
                      – pro UK a USA nehraje zadnou roli, jestli Ukrajina je, ci neni v NATO.

                      Takze ja v tom taky nejak moc smysl neshledavam a asi par let potrva, nez to nejak pochopim. Nemyslim si, ze je Vladimir blbec. Proste dela neco, o cem prd vim.

                    2. No chudáček kremelskej trpajzlík, naivní, gébáckej Vladimirek Vladimirovič. Slzu sem musel zamáčknout.

                      Nedržej slovo ty zmrdi, nectěj dohody jo? Strašný. A přitom rusáci si na to tááák potrpí, taky jim asi radostně odevzdám atomovky výměnou za jejich čestný slovo.

                  2. Tak donedávna jenom projet přes Písek na Nalžovky bez moderních technologií bylo na rozvod. Hm, nevyšlo.

            2. AJR: na okupaci celé UA jistě, ovšem s tím také skoro nikdo nepočítá.

              A co doobsazení LLR+DLR a likvidace UA sil na čáře dotyku k „zajištění bezpečnosti před genocidou“?
              A co doobsazení pozemního koridoru z Luhansku na Krym?
              A co dekapitace UA vlády a příprava k instalaci spřízněné?

              Navíc jak jsi sám zmiňoval, Saddám měl také hafo bigošů a tanků a nebylo mu to nic platné. A současné OS RF jsou na tom kvalitativně nejméně tak dobře, jako OS USA proti OS Iráku v 1991. Termovize, zaměřovací kontejnery, přesně naváděné zbraně, SPDL, C4I, REB, IADS, bezpilotní prostředky i útočné…

              Navíc OS RF prošly reorganizací a základní bojovou jednotkou se stalo posílené praporové úkolové seskupení (po anglicku BTG), které má organicky to, co by jinak měla jen brigáda a každé BTG je plně soběstačnou a samostatnou manévrovou jednotkou.

              Oproti tomu OS UA mají tanků s termovizí co by na prstech spočítal, špička jejich letectva jsou Su-25 a Su-27 víceméně s původními schopnostmi a bez přesné munice, no ano, k tomu mají ty PTŘS od Západu. Jenže s těmi se otevřeně počítá jen na guerillu, ne že by se s nimi zastavoval útok. A dělostřelectvo jsou doslova muzeální kousky z uloženek a od obchodníků se starožitnostmi jako Excalibur.

              Četl jsem zajímavou úvahu, že Putin coby bývalý rozvědčík má prý největší potěšení z toho, když má na stole nepřeberné množství možností, z nichž všechny jsou reálně použitelné a nikdo neví, kterou si on vybere. Tak to by na tohle přesně sedělo. Nikdo neví zda Putin zaútočí při cvičení, po cvičení nebo vůbec. Nikdo neví kdyby zaútočil, tak jak, na co a s jakým cílem. Nikdo neví, kdyby teď nezaútočil tak zda si to pak nerozmyslí a kdy.

              Nikdo neví vůbec nic, Putinův prst se vznáší nad zapečetěnými obálkami s plány – a ostatním tečou nervy…

              1. Já si myslim že rusák chtěl za příznivejch okolností zajistit týl Sevastopolu. To za „příznivejch“ je tam klíčový.

                A dál si myslim, že teď místo toho hledá která svině žvanila a momentálně mění kódy a zachraňuje tvář s asiatskou lstivostí za blahosklonnýho dohledu US Army.

                1. Tezko rict. Mrcasik ma v tomto pravdu, Vladimir si rochni v tom, ze je nevyspytatelnej. Na druhou stranu – pruhlednej a predvidatelnej by byl pro Rusaky k hovnu.

                  Doufam, ze toto obdobi prezijeme ve zdravi a tak za deset let se aspon trosku dozvime, jak to tedka bylo.

                  1. Blafuje. Dyť je to estébák, jenom se tváří že sežral šalamounovo hovno, neni to složitý. Vnitráci jsou jak přes kopírák. Jenom by ho neměli zahánět do kouta, snad to vědí.

                    Jednou jsem takhle taky zahnal do kouta krysu a hele – vyskočila svině, a zarafla se mi rovnou do stehna.

                    1. Na druhou stranu, ty jeho pindy o tom, kdo smi byt a kdo ne ze stavajicich clenu v NATO, to tomu jako fakt veri, ze neceho dosahne? Ten jeho betl na Ukrajine prece musel vedet, ze projede.

                    2. To je arabskej súk. Nakonec to zbochoduje za pět velbloudů a tři ženský a bude spokojenej.

                    3. Přesně, vznese nesmyslný požadavky aby je pak stáhnul a na oko udělal jakože ústupek ústupek.

                    4. Mně překvapuje, že ještě nikdo nepřišel s elegantním řešením krize – referendem.

                      Kdyby se vyhlásilo, že podmínkou pro vstup UA do NATO je referendum kde se plácnu 70% UA vyjádří pro, tak je to win-win-win:
                      – NATO bude mít vždycky alibi, že UA nemůže přijmout nikoli kvůli Rusku, nýbrž kvůli demokracii – nedosáhli na 70%, smůla.
                      – Rusko tím získá požadovanou garanci na papíře, že pokud dokáže přesvědčit 30% UA aby hlasovali proti, UA nikdy nebude v NATO.
                      – UA bude mít páku na Rusko, aby Moskva Kyjev uplácela a hýčkala a nikoli šikanovala.

                      Všichni happy a nikdo neztratí tvář.

                    5. Nojo, to se řekne. Ale kde vezmeš jistotu že to dopadne správně? Taková věc se imho musí sakra posichrovat.

                      Ale asi jo, 70% vypadá OK. Kdo to napíše a hlavně vysvětlí ten rébus Brandonovi? Na mně určitě řada teď zrovna neni a krom toho jsem pedagog na hovno.

                    6. Nedávno byl někde průzkum že podpora pro NATO je teď v UA přes 60%. Předtím než v roce začalo Rusko pičovat nebyla ta podpora myslím víc jak 30%.

                    7. To je tezky. Pruzkumy sfixlovany, volby podmazany a sfixlovany taky, v tom ukrajinskym bordelu chtit udelat neco ordentlich a jeste tak, aby obe strany ten vysledek uznaly… to nevidim dobre.

  3. Tak vám nevím. Přelouskal jsem ruskou odpověď NATO na https://tass.ru/politika/13744013 a pořád na mě svítí jeden požadavek, který není v té houštině slov na první pohled vidět:

    Buď námi vytyčené pásmo NATO opustí samo, nebo ho vyčistíme my.

    Rád bych se mýlil, ale asi nás nečeká růžová budoucnost a to v žádném směru.

    1. No jestli to že ČR opustí NATO zachrání světový mír, tak za mě můžeme vypadnout ještě dnes. Ale popravdě ne proto, že si to přeje nějaký Vovka, ale protože vlízt tam byla pořádná kokotina a na rozdíl od členství v EU na tom marně dodnes hledám cokoliv pozitivního.

      1. Já to vidím celkem obráceně. Samotné členství v NATO nás nijak nezavazuje lézt se zbraní do různých banánistánů. Jediné, co po nás chtějí, aby jsme dávali dost peněz do vlastní armády (na což trvale serem) a aby ta armáda byla technikou kompatibilní s aliancí. Mít funkční vlastní armádu je podle mě dobré i bez NATO. Oproti tomu EU od vstupu ovlivňuje můj každodenní život a postupně ukrajuje jednu svobodu za druhou.

        1. NATO a záapadoevropské země po nás chtějí „jen“ abychom se stali bojištěm WW3, kde oni vybojují na našem území válku se zlým rusem aby si mohli přivlastnit zejména energetické zdroje Ruska na kterých je Evropa zoufale závislá.
          Čili našim oficiálním byť nevyřčeným úkolem v rámci NATO je hrát roli „trávy na bojišti“.
          (v reálu toto můžeme vidět na současné ukrajině)
          A ti političtí šmejdi co teď jezdí provokovat na Ukrajinu naivně doufají, že je pak z ČR jejich americký páníček evakuuje a chcípat bude jen obyčejný plebs.
          Jenže nechápou že i oni jsou pro něj jen toaletním papírem, který se po použití spláchne do záchodu spolu s ostatními exkrementy.

          1. A kde to chtějí, Kabrňáku? Ukaž mi to.

            Ty tu házíš strašně silná tvrzení a názory, ale naprosto vycucaná z prstu bez jakéhokoli podkladu. A vždycky, když tě vyzvu ať své názory doložíš, tak je ticho po pěšině – protože nemáš jak a čím, je to naprostá fabulace vycucaná z prstu. Nebo z webiků, které dělají totéž – cucají si názory z prstu bez jakýchkoli důkazů nebo primárních zdrojů.

            1. Nikdo z beznych lidi nevi, co Americane chteji. Stejne tak nikdo bezny nevi, co chteji Rusove. Kdyz ale muzeme spekulovat, ze Putin chce obnovit uzemi SSSR, proc bychom nemohli spekulovat, ze USA usiluji o konflikt na Ukrajine, nejlepe celoevropskeho formatu?

              Vsechno jsou to jen spekulace a pro obe se najde dost podpurnych signalu.

            2. Když něco plave jako kachna, lítá jako kachna a kváká jako kachna a z dálky to vypadá jako kachna, tak lze přinejmenším usoudit, že to asi nebude štika, ani nutrie.
              Ale na Mrcasíkovo logiku to nestačí, ten bude hned vyskakovat „a kde máš důkazy, držel jsi ji v ruce? jako jediný důkaz že je to kachna uznám až ji uvidím rozloženou na orgány na pitevním stole“.

              To je jako kdyby ruští vojáci koukali na oblohu a říkali si: něco sem letí, je to raketa, nebo jen nějaký odlesk? Třeba si jen někdo hraje s domácí pyrotechnikou… že je to americká jaderná raketa uvěřím až přiletí blíž, do té doby se tu budu válet na louce a koukat na mraky.

              Svoje zdroje informací jsem tu dával mnohokrát, v principu by se dalo říct že to je jen jeden zdroj. Že jsi nebyl schopný tyto moje informační zdroje pořádně prostudovat a pochopit, za to já opravdu nemůžu. To že se koukneš na stránku, přečteš jeden článek a pak si řekneš že je to jen nějaká kaBrňákova hovadina, to není přístup se kterým by jsi se k něčemu rozumnému dobral.

              Nadto pořád stále nejsi schopný rozlišit kvalitní zdroje informací od těch nekvalitních, a pak ty tvoje články vypadají jako když pejsek s kočičkou vařili dort.
              Z exkrementu prostě bič neupleteš, a když upleteš tak nezapráskáš, maximálně jen tak sám sebe. Nad tímhle příslovím bych ti doporučil denně meditovat, pokud chceš aby ty tvoje pracně sesumírované články nad kterými jsi strávil spoustu času měly aspoň hlavu, patu.

              1. Tohle prislovi jsem resil s Nemcema a oni rikaji ‚chtit z hovna udelat bonbon‘.

        2. Je to těžké. Že nás členství k máločemu zavazuje je sice pravda, nicméně přesto z neznámých důvodů cítily v podstatě všechny naše vlády neodolatelnou potřebu naše vojáky do těch banánistánů posílat a taky to tak dělaly. Zdá se že v rámci NATO existují i dohody nepsané. A za miliardy vyhozené z okna v cizích válkách já osobně absolutně žádnou protihodnotu nedostávám. Nebo jsem si ji tedy zatím nevšiml. S hodnocením EU souhlasím, ale být součástí jednotného trhu přináší řadu výhod společnosti i mně osobně. Ikdyž připouštím že těch špatných věcí pomalu ale jistě přibývá a je asi jen otázku času, kdy definitvně převáží.

          1. To proto, že údajně „za pana ministra Bartáka bylo oficiální linií heslo: Zabezpečme zahraniční operace, to je výkladní skříň.“

            A protože údajně platí úlitba, že dokud členské státy vypomáhají větším spojencům v nějakých misích, nikdo neřeší, že hrubě zanedbávají své oficiální sliby NATO.

            NATO po nás totiž nechce žádnou účast v misích, ale požaduje abychom měli těžkou mechanizovanou brigádu na obranu vlastního území a dávali 2% ročně na obranu. A my to slíbili.

            A vlády si prostě udělaly ekonomickou kalkulaci, že vyrobit lehkou výsadkovou brigádu a poslat ji občas do nějakého Pískostánu je mnohonásobně levnější, než kupovat a udržovat desítky tanků a mít rozumný rozpočet na obranu.

            Akorát že armáda, která k něčemu je, má mít právě ty tanky na obranu vlastního území…

            1. No tak zatím se nakupujou mechanizovaný brigády tím stylem, že se za to jednou za desetiletí vyhodí pár (desítek) miliard a byť to jako-že splňuje všechny ty voná standardy a kompatibility, reálně je to tak akorát průser a je nutný vyhodit zase další prachy.

              Nebo sem snad to s těma pandurama, co nemají asi ani půlku životnosti BVPček, pochopil nejak blbě?

          2. Ono to je a neni pravda. To, ze se placame nekde v Mali, sice BFU prinese hmotne hovno, ale treba se tim pricmrndneme k necemu, kde uz o neco pujde a pokud nebudeme kokoti, tak i nejake kosti na nas zbudou.

            To mas, jako treba luftaci na Sumave. Ja z toho taky mam hovno. Jen nasrano na cestach, po kterych chodim, ucpanou silnici na Rudu, vykoupenej COOP v Rude, atd… ale treba se muze stat, ze diky luftakum si benzinka nekde u trasy poridi lepsi kavovar, protoze ten se zaplati jen obratem a ja si tam tim padem dam lepsi kafe, nez jen plechovku z chladaku.

            Jsou ruzne pozitivni efekty, ktere nejsou na prvni pohled videt. Pochopitelne zustava globalni otazka, jestli jeden kavovar vyvazi zdevastovane cesty, atd. To uz je pak jina. Ergo, jestli nas pobyt v Afganistanu, ve svetle tam zemrelych ceskych vojaku, se vyplatil, napriklad.

            1. A nebo v té benzince na pánském hajzlu kvůli lufťákům vymění smradlavé laciné odorizačně-dezinfekční kolečka do pisoárů z Lidlu za ty, co jsou o pětikačku dražší a voní jako růže. A to už se vyplatí !

              Takhle jsme celou první republiku přicmrdávali západu až jsme si vykoledovali od nich mnichovskou zradu. A kdyby zatrolení rusáci toho rakouského malíře nevyhnali tak brzo, tak by nám tu jako colateral benefit stihl vybudovat kvalitní dálnice.

              1. To je tezky, my jsme velmoc nikdy nebyli, nejsme a ani nebudeme. Ja osobne si myslim, ze za zalare narodu nam bylo hovno zle. Za Ady… tezko rict. V podstate jeho metody byly poplatny dobe, ale myslenky stejny, jako dneska z Brusele. A ano, Brusel nam cpe dotace a Ada nam zavadel nemeckej socialni system. Zid vyletel kominem, ale sikovnej inza nekde ve fabrice na letecky motory mel premie. Co clovek, to pribeh.

                1. „Žalář národů“ byl mimořádně rozumný způsob organizace střední Evropy. Jenže bohužel ty národy nahnal na jatka a blahoslavený Karel I. přišel už příliš pozdě.

                  1. Tak rozumný, že česká kultura i jazyk v něm málem zanikly, jak jsme převzali móresy lokajů rakouských germánů. A ZVS tehdy byla 7 let, prokládaná semtam válkou. V čemž vynikala zejména Mařka Terezka, která neuměla diplomacii a vždy to prosrala až k válce. Takže ten kdo nedělal lokaje a panského kočího, pro změnu šel do války a vrátil se z ní jako zmrzačený invalida. Kterých se tou dobou po českých zemích belhalo něurekom.

                    Všemu pak vládli šelechtičtí degeneráti, později pak velkostatkáři, továrníci a jiní šmelináři. Byla to krutá a nelítostná doba a rakušáci nás udržovali pořád na úrovni pologramotných lokajů zcela úmyslně. A dusili náš národ všemi prostředky. Jediné pozitivum bylo v tom že nás nechtěli vyhladit, jako ti co nastoupili po roce 1937 a 1989.

                    1. 7 let bylo někdy za Marie Terezie a tehdy fakt nechodil každej. Před první valkou se chodilo normálně na dva roky, kablbáku.

            2. Třeba. Napsal jsem že „JÁ“ nedostávám, ale bral bych i prosté „MY“. Všimni si že nejen mě, ale ani tebe nenapadl žádný konkrétní případ. Cokoliv. Asi máš ale pravdu a existují lidé, kterým se naše vazalství rentuje. Nicméně to že firma nějakého kmotříka se sídlem na Kypru dostane předraženou zakázku někde v Iráku, není pro mě odpovídající protihodnota za vyhozené peníze za mise. Vlastně to pro nás není žádná „hodnota“.

    2. Já myslím že stačí uzavřít kohouty s plynem a ropou, a evropské státy se tu požerou navzájem. Asi jako když se smečka hladových psů rve do krve o poslední ohlodanou kost.
      A obávám se že vovce se nevzpamatují dokud nepocítí na vlastní kůži nějaký ten black-out, plyn-out, ropa-out.
      Na jak dlouho že to má Čepro strategické zásoby PHM ? Na 3 měsíce ?

      Pozitivní zprávou je, že tu po „solárních baronech“ a „rouškových baronech“ vznikne pár nových „benzínových baronů“ co pohádkově zbohatnou na rozkrádání a šmelení se zásobami paliv z Čepra v době krize.

      1. Podle mne, toto sice nastane, ale bez aktivni ucasti Ruska. Rus chce prodavat, kdyz uz ty trubky tady ma. Jasne, ze diverzifikuje a Cinan je a bude zajimavej, ale zatim Evropa dulezita je. Prachy se daji scitat.

        Nicmene, my si ty energie rozesereme sami. Staci se podivat na jejich aktualni prodejni MOC. Ty Rusak nedela. Ty si kurvime sami. Cela ta sarada s Rusakem je jen kourova clona pro bordel, kterej si tu tvorime sami a sami se z nej pak posereme. Vsechny ty EUsmernice, Gryndyly a dalsi picoviny.

        1. Hlavní problém je to, že pár zemí na západ vod hranic se z nějakýho pošahanýho důvodu rozhodlo uzavřít a zničit perfektně fungující bezproblémový elektrárny různýho typu. Mnohdy bez náhrady, šak východní untermensch produkujou eletriky dost přece.

          1. To není problém. Problém je, že jsme se neodřízli od té jejich zelené energetické soustavy, ať si tam třeba svítí svíčkama. A místo toho jako správní lokajové dodáváme na evropský trh elektřinu za 1 kč/kWh a zpátky to od nich kupujeme za 3 kč/kWh.

  4. DF, dovolil bych si poznamenat, že ten hodný strýček Putin chce Ukrajinu, Gruzii pod svoji správu podobně jako Bělorusko, a po nás chce defakto neutralitu, aby nás mohl v rámci RVHP kolonizovat příště.

    Pokuď někoho zaráží informační válka v rámci řešení takového konfliktu, z jedné i druhé strany, asi by neměl psát o tom eseje. Když to Bidenova administrativa uřídí, a senilní Joe to zjevně jenom komunikuje, tak Ukrajina zůstane nezávislá, zůstane status quo, budou sankce a plyn se doveze odjinud.

    Čekal jsem spíš postřeh jak diplomaticky to vyřešili skopčáci, tj. ukrajince hodili v plné čáře přes palubu (pouze slovní podpora). Pamatoval bych si to, protože s Ukrajinci máme v tomto mnoho společného a vyserou se na nás při první dobré velmi podobně.

    1. Ohledně Skopčáků je naprosto nezajímavá Ukrajina, zato ukrutně zajímavá Litva. Čína má totiž zákon, že zahraniční obchod je nedílným nástrojem moci a cílů KS Číny (v rozporu s pravidly WTO, které se Čína zavázala respektovat).

      Litva byla na vkus Pekingu moc vstřícná k Taiwanu, tak ji Číňani potrestali embargem na čínské zboží. Jenže Litva se držela a nenechala se vydírat takovým praseckým nátlakem. Takže Čína se obrátila na Berlín – a Skopčáci řekli, že pokud Litva neustoupí Pekingu, německé firmy za trest zruší všechny kontrakty s litevskými firmami!

      Tomu říkám hození přes palubu a kolaborantství.

      1. Moment, není to spíš tak, že Čína začala bojkotovat zboží z Litvy, přičemž to se v Litvě vyrábí v Němci (spolu)vlastněných fabrikách, což tím pádem poškozuje německé majitele a ti obratem tlačí na Litvu, ať přijme politiku jediné Číny a neprovokuje podporou Taiwanu? Navíc čínští komouši bojkotují i veškerý export obsahující třeba jen součástky z Litvy:
        https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/litva-cina-nemecko-komora-tchaj-wan-obchod.A211226_105403_zahranicni_jhr
        https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/cina-litva-eu-wto-diskriminacni-obchodni-praktiky-export-bojkot.A220127_100416_eko-zahranicni_maz
        Navíc celý spor se dál prohlubuje: https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3441178-cina-kvuli-sporu-o-tchaj-wan-zastavila-dovoz-hoveziho-mleka-a-piva-z-litvy
        A samozřejmě můžeme být klidně další v pořadí: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-cina-ekonomicky-drti-malou-litvu-cesko-muze-byt-dalsi-na-rade-187401

        1. Primárně jde o subdodavatelské řetězce – že i kdyby Litva ustála bojkot svého zboží, Čína by pak vyhrožovala bojkotem i zboží z Německa s litevskými subdodávkami.

          A jistěže můžeme být další na řadě.

          Chcete mít obchodní vztahy se státem, který si vynucuje bezpodmínečnou a totální politickou, mediální a ideologickou poslušnost a nekritizovatelnost pod vydíráním pohrůžkou, že pokud se kdykoli přestaneme plazit po zemi, zruší všechny platné obchodní smlouvy a zničí nás?

          Čikomové jsou zmrdi a tahají tu za kratší konec provazu – potřebují německé zboží stejně, jako Němci to čínské. Kdyby Němci nebyli bezpáteřní slizcí hadi a vychcánci, nebo kdyby se EU skutečně chovala jako to co si do ní projektují eurofilové – „velmoc co narovná sílu mezi Čínou a USA a evropskými státy“, tak by Číně opáčila, že pokud chce porušovat uzavřené smlouvy (které žádnou doložku o bezpodmínečné poslušnosti politického vedení země KS Číny), a pokud chce bojkotovat zboží z „politicky se provinivších“ členských států – tak jak chcete.

          Totální bojkot obchodu s Čínou a návrh na vyloučení Číny ze Světové Obchodní Organizace za svévolné a doočíbijící porušování pravidel trhu.

          A viděl byste, jak rychle by ty komunistické vyděračské svině vzaly zpátečku.

          Jenže hodit Litvu přes palubu a plazit se po břiše před Čínou je pro Němce mnohem příjemnější. Ostatně na summitu EU-Čína naaranžovali vlajky Eu tak, aby doplňovaly čínské komunistické hvězdy. A pak že EU není SSSR 2.0…

          Proto jakkoli si jej velmi vážím za jeho boj proti klimaalarmismu a erozi republiky a právního státu, VKst. projevil neuvěřitelnou ignoranci a naivitu, když veřejně volá po prohlubování obchodních vztahů se státem, pro který slovo „trh“ či „smlouva“ neznamenají nic než bezcenný cár papíru a pro kterého pojem „obchodní vztahy“ znamená „držet pod krkem a prznit“.

          1. Tak otázka nestojí tak, že „můžeme být další na řadě“, ale že na řadě již jsme. Odvolání čínského velvyslance bez náhrady je takovým dost jasným signálem, co nás v blízké budoucnosti čeká.
            Dle mého názoru znají Číňani Ústavu ČR, zejména její článek 63, a dokud bude Miloš Zeman vykonávat mandát, tak nebudou výrazně škodit. Po jeho ukončení očekávám další zhoršení vztahů s Čínou.

          2. Moje pozámka o tom, že můžeme být díky virtue signallingu našich současných politiků další na řadě, byla čistě faktická. Samozřejmě je lepší rozvíjet hospodářské vztahy s Taiwanem než Čínou, už proto, že Číňani tu zatím žádný ekonomický zázrak nepředvedli, slibované investice se nekonaly, a to ani přes vlezdoprdelismus prezidenta Zemana. Navíc Čína ustála i to, jak po světě rozvlekla covid z Wuchanských laboratoří a lhala o jeho vlastnostech, nestalo se jí nic, ani společnosti postižené zavřenými továrnami a na měsíce přerušenými dodávkami nestáhly svou výrobu z Číny dodnes.
            EU i USA momentálně svou „ekologickou“ politikou dělají všechno pro to, aby závislost na Číně posílily, pokud beru v potaz suroviny nutné na výrobu elektromobilů, které má Čína pod kontrolou jak na svém území, tak nepřímo v řadě afrických států. Komouše nikdo nevyhostí, dál mohou provádět průmyslovou a vojenskou špionáž pod záminkou studia na západních univerzitách. Lidi dokonce dobrovolně používají čínské šmírovací aplikace typu TikTok a čínské společnosti tu mohou rozvíjet 5G sítě…nejhorší je, že spolu s čínskou chřipkou se tu zavádí i čínská kontrola společnosti.
            Těch naaranžovaných fanglí jsem si nevšiml, ale nepřekvapuje mne to, eurokomunisti a čínští komouši si budou vždy rozumět.

            1. Ty vlajky tady. K zblití:
              https://sinopsis.cz/wp-content/uploads/2020/09/eu-500×263.jpg
              Ale jak říkáte. Unijní komunisti a čínští komunisti si budou rozumět.

            2. Frederick Bonsetti 18.2.2022 v 13:49

              …čínské společnosti tu mohou rozvíjet 5G sítě…

              https://www.skutecnost.cz/rubriky/technika/5-g-site-v-cr-vysilace-a-pokryti-internetem_870.html

              V České republice začal síť 5G jako první zprovozňovat operátor O2.
              Pásmo 700 MHz si rozdělili zavedení velcí hráči: T-Mobile, O2 a Vodafone.
              V pásmu 3500 MHz uspěli ještě dva další operátoři – Nordic Telecom a CentroNet.

              1. Jasně, že to vydražily jiné společnosti než Huawei, což nutně neznamená, že tyto nebudou využívat čínský hardware.

                1. Frederick Bonsetti 19.2.2022 v 4:05

                  Cituji:
                  …čínské společnosti tu mohou rozvíjet 5G sítě…

                  Jasně, že to vydražily jiné společnosti než Huawei, což nutně neznamená, že tyto nebudou využívat čínský hardware.

                  V jedné z minulých diskusí zde kdosi použil: „…jako by mu někdo odřízl temeno a mozek zamíchal vařečkou.“
                  Ve vašem případě byla ta vařečka malá, možná je zde ještě šance na záchranu. Držím vám palce.

      2. ad Litva – souhlas, právě proto ona moje poznámka o skopčácích, ačkoliv v zásadě proti nim nic nemám.

      3. Někdo se to nedávno ptal, že co je to vlastně ta dezinformace. A přesně tohle je ukázkový příklad takové dezinformace.
        Ne, opravdu se nestalo to, že by se Čína obrátila na Německo, a to Litvě následně vzkázalo, že pokud se nepodřídí, tak německé firmy zruší veškeré kontrakty s litevskými firmami.
        Stalo se to, že jakýsa organizace věnující se Německo-litevskému obchodu, která nezastupuje prakticky nikoho, vydala zprávu, že obchodní překážky mezi Litvou a Čínou postihují taky německé firmy a ty tak mohou přehodnotit svoji přítomnost v Litvě. Ta zpráva má asi takovou hodnotu, jako kdyby jí u nás napsala Česko-čínska obchodní komora, či jak se to jmenuje a kterou má pod palcem Tvrdík. Prostě zcela nulovou. Německá vláda se naopak za Litvu postavila.

        1. Nedá mi to podotknouti, že německá vláda se hodlá postaviti nejen za Litvu, ale i před Litvu a také napravo a nalevo od Litvy :-).

        2. Zajímavé tvrzení. Já jsem to četl o dost jinak.

          Obchod Litvy s Čínou není velký, vývoz do Číny tvoří jen 2,5 procenta jejího exportu. Jenže Litva je, podobně jako většina evropských zemí, třeba my, zapojena do celoevropských výrobních řetězců. A to zejména, podobně jako většina východoevropských zemí, třeba my, do řetězců německých. A Čína začala tlačit na německé firmy vyvážející do Číny, aby nepoužívaly dodávky z Litvy. Šlo třeba o továrnu koncernu Continental, který u nás vlastní velkou pneumatikárnu. Protože Čína nerozlišuje mezi obchodem a politikou, používá obojí k posílení Číny.
          https://www.reuters.com/world/china/exclusive-china-asks-germanys-continental-cut-out-lithuania-sources-2021-12-17/

          A jak se zachovalo Německo? Kdyby se aspoň dalo říct, že ve srovnání s orgány EU nijak. Ale Německo-baltská obchodní komora se obrátila na litevskou vládu s varováním, že pokud vláda nenajde „konstruktivní řešení“ čínsko-litevských vztahů, zavřou němečtí investoři své továrny.

          AHK zastupuje 430 německých firem:
          https://www.linkedin.com/company/german-baltic-chamber-of-industry-and-commerce/
          Rozhodně nevypadá tak bezvýznamně, jak naznačujete vy, a taktéž „forced to close production facilities in Lithuania unless…“ má hodně daleko do „mohou přehodnotit přítomnost.“
          https://www.lrt.lt/en/news-in-english/19/1570020/lithuania-counts-on-foreign-partners-as-german-investors-sound-alarm-over-china-s-pressure

          1. A jak si, Kefalín, vysvětluje takové slovo zastupuje? Opravdu má ta organizace právo hovořit jménem všech těch firem? Samozřejmě že ne. Ona prezentuje svůj vlastní názor. K tomu se vyjádřil Continental. Nic víc. Ne, opravdu nikdy nikdo (ani ta organizace) nevyslovil, že nemwckez firmy zruší všechny kontrakty s Litvou.

            1. Kdyby ta asociace jménem svých členů mluvila něco, s čím ti členové nesouhlasí, členové by vystoupili a asociace by měla utrum. Popř. by naštvanými členy bylo změněno její vedení.

              Takže ne, tenhle alibismus neplatí.

        3. A jinak přesně tohle je ukázkový příklad zneužívání slova „dezinformace“.

          Máte lehce jiné informace či interpretace faktů, některé (Continental) neznáte vůbec – ale namísto argumentace se pokusíte podpásově shodit a uzavřít celou věc tím, že vy máte pravdu protože to říkáte a každý je povinen vám věřit, neboť cokoli jiného než nekritická víra ve vaše postuláty je „dezinformace“.

          1. Debata o interpretaci se dá vést. Ale tvrzení, které cituji, doslova CTRL+C a CTRL+V, je naprostá dezinformace:
            „Takže Čína se obrátila na Berlín – a Skopčáci řekli, že pokud Litva neustoupí Pekingu, německé firmy za trest zruší všechny kontrakty s litevskými firmami!“

            Tohle prostě není pravda ani kdyby se autor toho posral.

            1. „We cannot continue investment projects (product expansion), as we no longer receive necessary components from China. We are no longer able to import parts needed for production from China. We cannot export finished products (with Lithuania as a country of origin) to China. We might be forced to close productions facilities in Lithuania due to Beijing’s restrictions unless a constructive solution to restore Lithuanian-Chinese economic relations is found“

              Není „za trest zruší kontrakty s německými firmami“?

              AHK nejsou Skopčáci?

    2. Víra je neskutečně silná. Sám píšeš o tom jak západ (ne není to jen Německo) hodil Ukrajinu přes palubu. Takže si to zjevně uvědomuješ. Příčinu ale vidíš v tom, že Putin chce Ukrajinu. Je to zvláštní, nelogické.
      – Když Putin nechce Ukrajinu tak ji přes palubu Německo nehodí, USA mluví o členství v NATO.
      – Když Putin chce Ukrajinu tak ji přes palubu Německo hodí, USA o členství v NATO již nehovoří, zcela vyloučí oficiální vojenskou pomoc Ukrajině a jedná s Putinem o Ukrajině.

      Kromě absence logiky, musím říct, že nikde v těch výrocích nevidím, že by Ukrajina byla alespoň na sekundu nezávislá.

      Každopádně, doufám, že nás kolonizuje Rusko dříve než ahmedi z Francie a Německa nebo šikmoočka, jejichž rasismus a nadřazenost by jim mohl závidět i sám guru 18, včetně řezničin, které na svém asijském plácku praktikovali.

      1. V Rusku je víc muslimů než ve zbytku Evropy dohromady (bez Turecka). V Ruské armádě je třetina mužstva muslimská, Rusko je člen sdružení islámských států, v Čečensku je tvrdá šaríja, a co je nejhorší, ruští muslimové mají zhruba dvojnásobnou porodnost než etničtí Rusové, kteří ji mimochodem mají nižší než my a kvůli alkoholismu mají o dost nižší délku dožití než ruští muslimové. A vzhledem k diktátorskému stylu vlády je mnohem snazší ovládnout Rusko, než Francii nebo Německo, které mají lepší systém vah a pojistek.

        1. Ale no tak shane, tohle se tady hodně lidem nehodí do krámu. A to fakt nemyslím zrovna startera … :D

        2. Ovšem na druhou stranu tam silové složky (FSB a tak) jsou kategoricky protimuslimské a zocelené desítkami let bojů proti islámské militanci na Kavkaze a ve svazových republikách. A na nějakou demokracii, kde by si muslimové mohli vyhrát silou svých děloh, také moc ne.

          Takže demograficky jsou na tom sice hůře, ale reziliencí represivního aparátu lépe.

          Vážně si vůbec netroufám odhadovat, kde je riziko převzetí státu či silových složek muslimy vyšší – zda ve Francii a Německu, nebo v Rusku. Nedá se to srovnávat 1:1.

          1. A pak je tu také nezodpověditelná otázka, kolik těch muslimů mají v „Rusku proper“. Tzn. kdyby se kvůli demografické damage control odřízli od těch muslimských -stánů, kolik % muslimské populace by jim zůstalo pak. Nikdo neví, kolik muslimských pracovníků je v Moskvě načerno…

            1. Tak ona i oficiální statistika je dost děsivá. Nelegálů tam pár milionů bude, ale ti v té statistice nejsou.

          2. Jako vážně věříš tomu, že v Německu nebo Francii může těžká menšina silově převzít vládu? Jakože parta muslů obsadí Bundestag, vyhlásí chalífát a zbylých 80 milionů obyvatel, včetně armády a policie jen pokrčí rameny a nasadí ručník na hlavu?

            1. Aby si moh v demokratické zemi převzít moc, potřebuješ podporu výrazné části populace. Ne nutně většinu, ale minimálně třetinu a mít podchycené silové složky. Pak už se nějaký ten parlamentní puč, Vítězný únor nebo Pochod na Řím sfouknout dá.
              V čemž mají muslové pech. Jednak jich je malé procento a jednak nejsou a nikdy nebudou jednotní. I radikální muslim bude stokrát radši žít v sekulární zemi, než v islámské diktatuře řízené jinou sektou než ta jeho.

            2. Měl jsem za to, že se v tomto vlákně bavíme o tak vzdálené budoucnosti, kdy se demograficky muslimové stanou majoritní populací ve Francii, Německu a Rusku.

              Můj příspěvek byl na to konto, že v Rusku jim ta demokratická většina nemusí být k ničemu.

              1. Demografický významnou populací se stanou tak za stovky let. To už je moc coby kdyby.

                1. Tvých 30% budou mít v Evropě i v Rusku za 25let…

                  1. Je na tohle nějaký zdroj? Chtěl jsem shanovi oponovat, ale při pokusu najít demografické křivky muslimské a nemuslimské populace v Evropě jsem shořel jak papír.

                    1. Mám to z nějakého článku o migraci ve Švédsku, už je to delší doba, zkusím to dohledat.

                    2. Tak jedině že by do Německa přišlo 40+ milionů migrantů. Oni mají sice v Německu usazení muslimové o něco vyšší porodnost než Němci, ale zas ne o tolik a hlavně maj nízkou startovací pozici. Tak si tak zkus spočítat, za jak dlouho by jim při současné porodnosti trvalo zvýšit jejich počet na třetinu populace. A to ještě pominu takové věci, že muslimové jsou asi tak jednotní jako křesťané okolo třicetileté války.

                    3. Ona ta jejich vira v Nemecku dost uvada.

                    4. Článek jsem už nenašel, ale nejspíš zdroj, z kterého čerpal.
                      https://www.pewforum.org/2017/11/29/europes-growing-muslim-population/

                      Číslo se bohužel týkalo jenom Švédska, při zvýšené migraci. Na druhou stranu, stovky let to nebude. Predikce také uvažuje současnou reprodukci na úrovni 2, což se může taky změnit, protože v Africe muslimové mají přes 5.
                      Na kvalitu života, ale mají vliv už daleko menší podíly jak je vidět už dnes.

                    5. Nemá smysl řešit podíl muslimů v celé populaci. Dohledejte si podíly v mladé populaci do dvaceti let.

            3. Dějiny patří aktivním, agresivním menšinám. Ta muslimská postupně přebírá kontrolu nad Německem i Francií – vytvoření no-go zón, tedy de facto malých Bejrútů, Ramalláhů, Herátů a Kábulů, kde neplatí francouzské či německé právo, je tam dnes realitou a nepozoruju, že by s tím establishment těch zemí něco dělal, dokonce jim dodnes zkouší lézt do prdelí, místo aby jim nakopal ty jejich, třeba v Kolíně nad Rýnem jim nemuslimové povolili halekání z mešit: https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahranici/nemecko-volani-muezzina-povoleno.A220105_172949_p_zahranici_wag
              Pointou je, že muslimové nemusí ovládnout hned celou Francii nebo Německo, ale stačí jim obsadit pár větších měst a začít terorizovat okolí. V Sýrii a Iráku to začínalo stejně, jen místo podpory třeba Íránu budou mít podporu Turecka. Bundeswehr je dnes v zoufalém stavu a nevím, jak by dokázal efektivně čelit městské gerile.

              1. Městské guerille se čelí až při čištění. Do té doby je role armády zastavit šíření infekce, a na to BW určitě stačí. Resp. stačil by, kdyby chtěl a dostal patřičné rozkazy.

                Na to je totiž potřeba jen četa maníků s kulomety a nějakou protipancéřovou schopností – to druhé proto, že islamisti si okamžitě začnou navařovat pancéřové pláty na pickupy a jiné mobilní bomby. Kvůli tomu prohrál Irák – obráncům Mosulu došla RPGčka a nedokázal zničit pancéřové bomby-kamiony isisáků.

        3. Já když pustím google tak mi ukazuje počet muslimů 2017, Rusko cca 14,2 mil, Evropa cca 25,8mil., ale to je asi jedno. Každopádně místa v Rusku s převahou muslimů se zdaleka nepotýkají s takovými problémy jako stejná místa v západní Evropě, kde vznikly nogo zóny.
          Systém vah a pojistek, co na to říct…ten pomalu opouští chat. Stačí se podívat jak si s vahami a pojistkami vytřela vláda etnicky čistých, bílých, ateistických a vzdělaných Čechoslováků u nás v ČR i vlastně v Evropě.

          1. Místo v Rusku s převahou muslimů se jmenuje například Čečna.

            Než žít v Čečně, to raději už 16. okrsek Paříže…

            1. Já bych v Čečně nežil ani bez muslimů. Je to na jednu stranu nešťastný příklad, protože není typický. Čečna totiž ani není centrem ortodoxních muslimů v Rusku a drtivá většina muslimů v Rusku nemá potřebu bojovat proti vládě.
              Na druhou stranu, bych právě řekl, že takový Čečna mindset light mají muslimové v západních nogo zonách.

              1. Ano, Čečna byla nejviditelněji wahhabizována a je to jedna velká nogo zóna, kde si beztrestně střílejí dokonce i na FSB. Ale ani různé Dagestány apod. nejsou místo, kde by se nemuslimovi dobře žilo a kde by se mohl spolehnout na to, že platí výhradně ruské světské zákony a nikoli místní muslimské násilné zvyky, IMHO.

                1. I když ono v takových zapadákovech asi vždycky platí, že kromě oficiálních zákonů platí nepsané místní – protože hlavní město je daleko. Islám nebo místní tradice.

                  Akorát na nějakém francouzském nebo italském venkově člověk tak maximálně dostane pěstí, kdežto na divočejším východě se jde až na nože.

            2. Takhle hloupé přirovnání bych zrovna od vás nečekal.

            3. On ten 16. okrsek neni az takova hruza, pokud se za tech par let neco zasadne nezmenilo. Aspon tehda, kdyz si clovek odmyslel nejblizsi okoli hlavnich cest v Bulonskym lesiku, mi to prislo jako vlastne celkem slusna ctvrt s dostatkem zelenych ploch.
              Ostatne, za nejvetsi peklo Grande Paris (tj. nikoliv Parize samotne, ale vcetne predmesti) mam sever, plus minus La Courneuve… Tam to byl dost jinej svet. Sel jsem tam tehda na na vylet do velkyho parku Georges-Valbon, park samotnej byl vlastne celkem hezkej, cistej, udrzovanej. Ale dostat se tam od tramky bylo ciste zlo. A vlastne to byla celkem divna cast celkove, na ulicich bylo temer liduprazdno (zato tramky plne), presto clovek musel furt klickovat, jak bylo na zemi nadelano. A rekl bych, ze spis od lidi, nez od psu. :/

    3. Putin chce neutralni Ukrajinu mimo NATO a EU. Do NATO a EU realne v nejblizsich cca 20 letech Ukrajina nema sanci vstoupit. Nicmene celou dobu se zapad tvaril, ze Ukrajina to ma do EU a NATO kousek a staci jenom trochu toho stesticka. No a ted Putin zamaval zpoza hranic armadou a NATO reklo, ze na Ukrajinu sere, Nemci jim posrali par prileb a vicemene cim vic na zapad od Ukrajiny, tim vic se od ni distancovali. Trosku mi to pripomina situaci okolo 38., kdy Hitler dosahl toho, ze se CSR mezinarodne reklo, ze my na vas z vysoka serem, esli chcete valku, dobra, ale valcete si sami. Jedinej rozdil dneska je, ze obcas nekdo na Ukrajinu posle nejaky material.

      1. Putin samozřejmě nechce neutrální Ukrajinu. Putin chce Ukrajinu pod vlivem Ruska, stejně jako má Bělorusko. Pro Rusko není nikdo neutrální. Buď je s nima, nebo proti nim.

        1. Pochopitelne, to chce prece kazda velmoc. Aby za jeho plotem necucel nepritel. Nebo myslis, ze treba USA by rady ruske zakladny v Mexiku? Jeden cas byla takova neprijemna strkanice stran Turecka a Kuby…

          1. Ne, soudruhu, některé velmoci se prostě smíří s tím, že jejich sousedi jsou neutrální a stačí jim to. Rusku, nástupnickému útvaru po SSSR, neutralita nestačila nikdy.

            1. Finsko?

              1. Finlandizace zrovna moc o neutralitě nebyla.

            2. Frederick Bonsetti 19.2.2022 v 4:14

              Gratuluji!
              Sice jste vlastně až druhý, ale Jacq použil obrat „tovarish“.
              Máte nějaký věrohodný doklad o tom, že by byl Sysop členem nebo sympatizantem ČSSD?
              Zajímalo by mě to, protožče zatím něčemu takovému nevěřím ani za mák.

    4. Mas nejakej zdroj na to tvrzeni, ze ujo Putin chce Ukrajinu pod svoji spravu? To je dost zajimava info, ze Vlada je tak blbej, ze chce ten sezranej kram kocirovat.

    5. Klidne se vsadim, ze Nemci nas a Ukry berou uplne jinak. Staci, kdyz se podivam do svoji smlouvy na firemni auto. Hranice zapadu jsou Beskydy.

  5. Bezhotovostní totalita v praxi:

    https://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/toto-je-nova-totalitni-kanada-protestujici-popisuje-ze-uz-nemuze-platit-kartou/

    To se jednoho dne budou frikulíni platící NFC a ajfounama budou divit. Místo účtu „sociální kredit“ a koupíš si jen to co ti vláda a tvoje sociální skóre dovolí.

    1. To nevadí. Hlavně, že je bezhotovostní placení pohodlnější.

    2. Dobrej signal pro volice.

  6. To jsem nevěděl, že Bělorusko patří k Rusku. A taky jsem nevěděl, že lze legálně odstřihnout jinou zemi od přístupu k moři. No asi žiju v nějakým alternativním Vesmíru….:DDD

  7. Pan domácí tady vlastně vyřešil i letitý spor, zda se v roce 1938 mělo bojovat nebo ne. Sudeťáci chtěli připojit k rajchu, takže jim samozřejmě mělo být vyhověno. Nebo snad tehdy nebylo právo na sebeurčení zaručeno?

    1. Samozřejmě že jim mělo být vyhověno.V některých obcích totiž mluvil česky jen četník a pošťák…

      1. Teda otázka je v jakém rozsahu.

    2. Jiste, ze ano. Pokud by to tim skoncilo a pokud by neprobihalo brutalni vystehovavani Cechu. K cemu potrebujeme za kazdou cenu uzemi, kde puda patri Nemcum? Kdepak se asi stala ta chyba, ze od doby Premysla Otakara tady chteli s Cechama bejt a najednou ne? Uz se to tady parkrat ventilovalo a ja osobne si myslim, ze pricinou byl zpusob vzniku CSR. Spojili jsme se se Slovakama, coz se nam nakonec vzdy akorat vymstilo a s Nemcema jsme si Ordnung neudelali. Holt, chyba.

      1. Vy se znovu doučte dějiny první poloviny 20. století. Anexe Sudet byla záminkou pro rozbití celého Československa, proto by ani dobrovolné odstoupení pohraničí (a tím mimochodem ztráty efektivní obranyschopnosti zbytku území) k ničemu nebylo – nezabránilo by ani sežrání zbytku Československa Hitlerem, ani druhé světové válce, kterou mimochodem Hitler a Stalin zahájili jako spojenci a jako spojenci postupovali až do poloviny roku 1941.
        Co se týká „brutálního vystěhování Čechů“, k tomu nedocházelo při samotné anexi Sudet v roce 1938, ale až po obsazení zbytku Československa v roce 1939. Vzhledem k tomu, že moji předkové pochází mimo jiné z Klímkovic, vím dobře, jak odsun Čechů probíhal (rozhodně nešlo o divoký odsun, k jakému došlo například v roce 1945 v Brně).
        Co se týká teze o „půdě, co patřila Němcům“ – v Sudetech nežili pouze Němci a historicky šlo o stabilní součást zemí koruny české. Problém soužití s Němci první republika zdědila, vypjatý nacionalismus na obou stranách zabránil nalezení formy pozitivního soužití včas a od roku 1933 už to šlo zu grund.

        1. Frederick Bonsetti 19.2.2022 v 4:24

          Tak to měli v Klimkovicích veliké štěstí. Nic víc.
          Tuším, že něco z „rodinné anamnézy“ jsem zde již použil, nechci se k tomu vracet, zkusím něco obecnějšího:
          http://litvinovsko.sator.eu/kategorie/krusnohori/vyhnani-cechu-ze-sudet-v-roce-1938-osobni-vzpominky

          Jinak: Po Mnichovské konferenci dne 2. 10. 1938 překročila polská vojska řeku Olši a zabrala celý politický okres Fryštát (142 059 obyvatel), celý soudní okres Jablunkov (31 358 obyvatel), část soudních okresů Český Těšín (52 798 obyvatel) a Frýdek (4 265 obyvatel). Celý zábor tzv. Zaolzie Polskem měl k 15. 11. 1938 rozlohu 830 km² a žilo v něm 220 563 osob (124 879 národnosti československé, 76 267 polské, 17 198 německé). Celé území bylo připojeno ke katovickému vojvodství. Po záboru byly ihned zavřeny české školy, zakázány české bohoslužby a likvidovány české spolky, české obyvatelstvo bylo vyzváno, aby se do 1. 11. 1938 vystěhovala z tohoto území. Masové vystěhování probíhalo od října 1938 do ledna 1939 a počet nuceně vystěhovalých se pohyboval mezi 20 – 50 000 obyvateli s příklonem k horní hranici. Formy vyhnání byly různé, od prostého vyhrožování, propouštění z práce, přes různé formy násilí na majetku a osobách, zatýkání a úředního vypovídání s lhůtou 6, 24 a 48 hodin. Do svízelné situace se dostali také Němci, Poláci se svým nacionalismem byli daleko nebezpečnější než Češi. Německá statistika uvádí, že tzv. Těšínský koridor (Teschener Korridor) obývalo v roce 1938 200 000 osob (20 000 Němců, 52 200 Slezanů, 67 000 Čechů a 56 000 Poláků [Chocholatý-Gröger].

          Formulace Vy se znovu doučte dějiny první poloviny 20. století je zajímavá.
          On se Sysop již někdy onen předmět doučoval? Věřím, že nikoliv, zatímco vám by pomohlo doučit se češtinu. A možná, že i znovu doučit.

  8. Jen tak pro zajímavost, za poslední dva týdny se intenzita informační války zmnohonásobila – konkrétně ve smyslu „diskutérů“ (buď pro-ruských nebo pro-NATO) zaplavujících diskuze i odborných webů (např. Armádní Noviny), což vede k nepříjemné vyhrocenosti… skoro všeho. Hádat se s botem na webu moc smyslu nemá…

    1. Nemyslím si, že by šlo o boty. Jde prostě o záležitost, kde má téměř každý nějaký automaticky vyrobený názor se silným emočním a morálním znaménkem na základě toho, koho víc nesnáší (Rusko, USA, Ukrajinu, atd.) A protože není potřeba žádné znalosti, vědomosti ani data, nýbrž stačí plácat předsudky – vyjadřuje se i ten, kdo by normálně mlčel.

      Viz typická otázka „při stavbě JE se k reaktorům vyjadřují 3 technici, ale k barvě fasády úplně každý“.

      1. No já nevím… vím stoprocentně že nějaká ta automatizace v informační válce existuje. Do jaké míry, toť otázka (naopak bych tipoval, že „trolí farma u Petrohradu“ bude hoax), nicméně:

        https://healthfeedback.org/wp-content/uploads/2021/07/examples_1.jpg

        1. Tak beru zpět. Vynořilo se tu najednou tolik úplně nových nicků z obou stran s tak radikálními názory, že to asi vážně normální nebude.

  9. Očekávám, že dřív nebo později se podobně trhne Mariupol a spojení přes Donbas na Krym bude kompletní. Ukrajina bude okleštěná podobně jako Moldávie nebo Gruzie. Já bych se do toho ale nesral, jestli Luhansk, Doněck, Abcházie nebo Podněstří někomu trhá žíly, ať se přihlásí. Myslím, že je to každému jedno.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2025