Test: jak se pozná cyklozmrd? - zpět na článek

Počet komentářů: 314

  1. Já na kole nejezdím, takže za nula :-)

  2. update k 6: „Pokud potřebujete odbočovat doleva, změnit jízdní pruh či zastavit u krajnice, signalizujete to?“

    a) jak se signalizuje zastavení u krajnice? To jsem v životě nikoho nijak neviděl dělat, teda kromě toho, že prostě zastaví a dá nohu na zem, což mi jako řidiči zatím vždy stačilo.

    b) na našich cestách pustit řídítka je často adrenalinový zážitek. Nejednou jsem viděl cyklistu (a jednou i vlastní ženu, která raději zemře, než aby porušila zákon; naštěstí měl řidič dobré reflexy), který perfektně signalizoval změnu směru jízdy, ale díky sračkám na silnici nezvládl řízení jednou rukou, a parádně se vyválel mezi auty. Kolik bodů je za suicidální signalizování změny směru jízdy? Je lepší byť pomalu se posouvající cyklista vlevo-vpravo, či náhle chaoticky široce kličkující, a pak hned pád, kde se trajektorie těl a předmětů špatně předvídá?

    c) já osobně bych signalizování rukou nikomu nedoporučoval, protože je to stupidita, která váš může poslat pod kola náklaďáku. Nevím kterej od reality odtrženej retard to vymyslel. Koneckonců ani volant s posilovačem vám není doporučováno držet jednou rukou, a to máte v sedě stabilitu výrazně vyšší. Nicméně kolik bodů dostanu za to, že nikdy nic neukazuju, ale pokud za mnou někdo jede, tak si přidělím nejnižší prioritu a pruh prostě nezměním a počkám, až nikdo nepojede?

    1. Kdyby se necpaly prachy do debilních samoúčelných cyklostezek (např. ta na Podolském nábřeží v Praze je ukázková), mohly by se opravit / rozšířit stávající silnice a bylo by po problému s rozsekanými krajnicemi (což je krutý fakt) a jízdou při pravém kraji. Řešení? Volby se blíží, nevolte zelená pirátská howada a třeba se to zlepší. Praha obecně je ukázkou toho, co novobolševici dokážou, když se dostanou ke kormidlu.

      1. Cw, jakým mozkovým myšlením se dojde k tomu, že asi nejvytíženější cyklostezka v republice je samoúčelná?

        1. Cwb, tak, že prakticky všichni cyklouši tam jezdí po posledním zbylém silničním jízdním pruhu. Jezdím tamtudy často autem a prakticky pokaždé se nějaká silniční veš motá v jízdním pruhu (a nejde bezpečně předjet).

          1. Celej ten kus tam dole kolem vody až na okraj města je kolikrát vo hubu, plantají se tam věčně jak magoři. Jednou sem byl svědkem jak to vzala skupina natvrdo pomalu bez rozhlídnutí napříč přes 4 pruhy, provoz-neprovoz.

            Co že ses pak už nestavil?

            1. Byla mi zima a byl jsem provlhlej. Lepší polovička taky. Takže mne to přestalo bavit a jeli jsme domů už v pátek večer. Sorry.

          2. Tak bavíme se o cyklostezce, nebo o cyklokoridoru na silnici?

            1. Bavíme se o cyklostezce, která vede souběžně s původně dvouproudovou ulicí Podolské nábřeží po její západní straně v délce skoro půldruha km. To muselo stát prachů … Jako příklad dám místo naproti plaveckému stadionu, jedeme na jih. Vpravo krásná, široká, dvouproudá cyklostezka. Z dvouproudé silnice udělali jednoproudou s parkovacím pruhem (fialovým, kasírovat se musí), takže zbyl jeden pruh, vlevo vyvýšený tramvajový pás. Cyklouše rozumně nepředjedeš. No a Ty zcela zjevně víš, o čem je řeč, Ty nejvytíženější stezko :-))))

              1. Kadel_II 1.9.2021 v 3:45

                To je ironie, ne? Ta cyklostezka vznikla pokreslením původního chodníku. Když jsem začal jezdit k čerpací stanici na Modřanské, tak tam věru žádná cyklostezka nebyla. Ulice byla tehdy čtyřpruhová, zúžení na dva pruhy mají na svědomí cyklisté, kteří na dvou zrušených jízdních pruzích parkují svá auta a ještě jim zbyl cyklopruh.
                Mezi zaparkovanými auty a původním levým jízdním pruhem mohou cyklisté jezdit s tím, že i jen průměrně schopný řidič je mine bez problémů – nepředjíždí, jedná se o souběžnou jízdu, řidič i cyklista jedou každý ve svém pruhu – včera v cca 18:50 jsem to zažil jako řidič.
                Bývalý chodník je skutečně nejvytíženější dopravní cestou pro pěší, běžce, bruslaře, sdílené cyklisty a (elektro)koloběžce v Praze. Závěje odložených sdílených kol na Dvorcích a Přístavišti to dokládají také. Projel jsem úsek od Mánesa po nádraží Braník na kole mnohokrát, i letos.
                Pokud někdo zjevně neví, o čem je řeč, jste to vy, i když nejvytíženější stezkou možná nejste, to neumím posoudit.

                1. Tahle „cyklostezka“ se pro jizdu na kole da vyuzivat jenom napriklad dopoledne protoze jinak tam nelze projet. Jel jsem tamtudy 1000x na ceste do kopcu kolem Sazavy/Vltavy.

                  Pruh pro cyklisty na silnici, obzvlast mezi krizovatkou na Jezerce a Dvorcema, ktery tam ty kreteni vytvorili ted, je naprosta zhuverilost a na kole bych tam nejel. Dve vetsi auta se tam totiz vedle sebe nevejdou a cyklista ktery pocita ze mu ten pruh pro cyklisty poskytne nejake bezpeci je v omylu. V pripade ze tam budou dva nakladaky nebo autobus je pravdepodobny ze cyklista dostane the short end of the ol‘ stick.

                  Moje zkusenost je takova ze auta a kola se tam vzydcky nejak srovnaly a ze zadny bike lane tam neni potreba.

                2. Ale jo, máš pravdu, auta si tam vodkládají tidleti ach tak züklisti, taky bruslaři a vostatní. Udělají si tam performance, nasednou prdel a zas vodjedou.

    2. Já to dělám tak, že na kole nejezdím tam, kde pro to nejsou podmínky. Čili kluzká silnice, bordel na krajnici, hustý provoz či cokoliv podobně omezujícího. Mám se rád, nechci zdržovat svou pomalou jízdou jiné a jednám podle toho. Čili v tom důsledku na kole prakticky nejezdím, buď pěšky, nebo autem / na skůtru, což jsou zatím bezkonkurenčně nejlepší a nejefektivnější motorové dopravní prostředky, které kdy lidstvo vymyslelo.
      Vážně nerozumím mozkovým pochodům lidí, co prostě musí a musí někam jet na kole a tam zavazet.

    3. Táta mně od dětství učil na kole signalizovat, protože pokud někdo bez jakékoli indikace svého záměru najednou vpálí protijedoucímu autu i autu, které se jej chystalo předjíždět, před čumáky doleva do odbočky, hrozí fatální kolize a dopravní nehoda která nejméně 2 lidem zničí život.

      Když jsem si loni znovu pořídil kolo, samozřejmě signalizuji rukou odbočování, tak jak mně táta učil. Protože nejsem hovado.

      NIKDY jsem se kvůli tomu nevyboural ani nespadl z kola. (Z kola jsem naposledy spadl ve svých asi 9 letech, kdy jsem zabrzdil na písku, uklouzl, nabil si a zapamatoval si, že na sypkém povrchu se nebrzdí prudce ani v náklonu).

      1. Jste z Prahy? Pojdte se mnou projet, vezmu vas na nekolik mist (po me ceste do/z prace je jich nekolik, nemusim slozite hledat), kde je skutecne lepsi nesignalizovat rukou, protoze dulezitejsi je starat se o stabilitu, brzdeni, koleje, prechody pro chodce … . Ale to stale neznamena, ze to „vpalim“ nekomu do cesty, zamer lze naznacit pohybem kola, otocenim hlavy … . A kdyz si to dame parkat v pocasi napr. jake bylo dnes a vcera (oba dny prselo, prijel jsem do prace promoceny skrz-naskrz), mohu vas ujistit, ze budete-li ukazovat pokazde rukou, to vase NIKDY se rychle zmeni. Zadne pravidlo neni svate.

        1. Děkujeme za přiznání, že nezvládáš jízdu na kole.
          Taky jsem jako dítě nezvládal nejsložitější křižovatku ve městě. Tak jsem před ní vytáhl kolo na chodník převedl kolo po přechodu a za křižovatkou zase nasedl. Zkus to.

      2. @Jan Mrcasik to je ale selection bias, ne? To že vy jste se nevyboural na kole může mít spoustu důvodů, vč. toho, že jste prostě nadprůměrný, ale nijak se to netýká obecného doporučení, které by mělo vzít v potaz i lidi ‚horší‘. Dále. Na tomto webu snadno naleznete jedince, kteří se chlubí těsnou jízdou kolem cyklistů. Pokud váš např. nevzal kamion těsně tak 50x, anebo jste nemusel kvůli autu jedoucímu ve vašem pruhu v protisměru(např. řezání zatáček) do škarpy, tipuji, že vaše výsledky v ne-pádech jsou dány spíše nedostatečným časem v sedle. A proto — upažení ve znamení změny směru jízdy, bez znalosti, v jaké vzdálenosti kolem vás někdo jede, vám z té ruky taky může udělat pěknej prejt. Stejně tak jste se nevypořádal s faktem, že volat se drží 2 rukama z důvodu bezpečnosti, ale na výrazně nestabilnějším stroji to nevadí. Divné.

        To co vás učil otec, při vší úctě k němu, je špatně. Je to výuka konformity se zákonem, nikoli bezpečnosti. To, že signalizujete, spoléhá! na to, že vaši signalizaci řidič za vámi vidí (a nečučí třeba do zpětného zrcátka či do mobilu?) a dokáže včas zareagovat. Vsadíte na to svůj život? Ukážete a jedete?? Nejste sebevrah? Já tedy ne a nikomu to nedoporučuji. Vsadíte svůj život na to, že vždy uřídíte kolo jednou rukou? V životě se dějí věci, které umí překvapit a stačí přehlédnout jediný kámen a můžete jít k zemi tím směrem, kterým ukazuje vaše paže. Já radím zařadit se na poslední místo těch, kteří mají přednost v jízdě -> Potřebuješ přejet mezi pruhy a je tam auto? Zastav a počkej až bude pryč. Moc aut? Nemáš tady co dělat, je to tady nebezpečné. Krom jiného toto doporučení ještě méně omezuje všechna auta.

        čiňte jak uznáte za vhodné; já znám minimálně 3 lidi, kterým se to vymstilo v situaci, kde bylo moje doporučení triviálně následovatelné. Namísto „na 20s zastav u krajnice a pokračuj za chvíli“, zvolili „mávej rukou dle zákona na silnici pofidérní kvality, zpras všem výlet, a měsíc se pak leč“. Jejich volba. Ale nabízí se otázka, zdali dobrovolné znesnadňování si řízení a zvyšování rizika pádu, není prostě hloupost. Zastavení na kraji silnice je řádově bezpečnější, ale každý si života váží jinak.

        1. Nejbezpecnejsi zpusob jak na silnici na kole zabocit doleva, obzvlast pokud se tam traffic pohybuje rychlejc, je zastavit napravo a pockat az nic nepojede. Ukazat rukou ze zatacim a vjet doprostred silnice je potencialni sebevrazda.

          1. Jsou místa, kde byste takto doleva zatočil až za několik hodin :)

            1. O tom pochybuju a jestli jo tak by se tam s kolem urcite nesral. Pripadne to jde urcite nejak vobjet.

        2. Hrozný sračky. Dyž někdo obsluhu toho prostředku nezvládá, nemá tam lézt. Vědomý lezení za volant za současné zdravotní indispozice je skoro trestňák, zatímco na kolo si může lézt každá lemra, i když nedokáže ani odbočit jak má, a všichni vostatní se tomu musijou jako přizpůsobovat nebo co?

          Dyž máš s trasou problém, jezdi jinama. Co to kurva je toto?!

          1. Co to mektas? Problem neni v jizde na kole, problem je v tom ze autozmrdi na signalizaci cyklistu serou.

            Jezdi vlakem kdyz te lidi nebo cyklisti na silnici serou.

        3. Svůj život při signalizaci nesázím, protože opravdu nejezdím na jízdním kole 70km/h rychlostí abych zemřel pokud z kola spadnu. A samozřejmě na signalizaci nespoléhám, takže mrknu zda mne auto nepředjíždí.

          Ale hlavně se většinou nepletu mezi auta – než abych jel po úzké frekventované výpadovce, to raději sesednu a vedu kolo kus cesty po chodníku.

          Stejně tak mi nehrozí, že bych spadl pod kamion, protože nejsem šílenec abych se pletl na jízdním kole mezi kamiony. Přišlo by vám inteligentní plést se na veslovací pramici mezi ropné supertankery „protože to byla kratší cesta“ a protože „vám se chtělo jet na pramici“?

          1. Mekoto, jekoto, a blekoto v jedne osobe, jsou mista kde neni chodnik a kde silnice je jediny mozny zpusob jak se nekam dostat pokud clovek nechce chodit srackama nebo po poli. Nekde proste neni zbyti a i kdyby se cyklista posral tak musi po nebezpecne silnici jet. Napada me treba silnice z Veze do Skaly u Humpolce. Tak nemektej hovadiny.

            Nejde o to jak rychle jede cyklista ale o to jak rychle jedou ostatni a to ze na signalizujiciho cyklistu autozmrdi serou.

            Supertankers = false analogy. Nula bodu.

          2. @Jan Mrcasik Opravdu nejezdíte na jízdním kole 70? Tak to je skvělé. Já teda jo, je to legrace. Ale jestli si myslíte, že nejde spadnout v rychlosti 10km/h a nemůžete se při tom s trochou smůly zabít, dokonce aniž by vás něco přejelo, mluví z vás velká nezkušenost.

            Zbytek argumentace s vámi je bolestivý, protože si odmítáte připustit realitu, a odmítáte vzít v potaz příklady, které jsem vám poslal, a cítíte nutkání je pořád nějak vylepšovat. Jestli vás nikdy nepředjížděl kamion, auto natěsno či velmi rychle, ani jste nemusel v záchraně života byť před jediným autem na opuštěné cestě sjet do škarpy, patrně jezdíte někde v nějakém sandboxu. Pokud se v případě nebezpečí vždy umíte dostat na vedle vedoucí chodník, vaše volba tras musí být taktéž silně specifická, a vaše doporučení se budou tedy jen obtížně aplikovat obecně. Máte extrémně úzkou zkušenost, kterou extrapolujete na celý svět, a navzodry jí, umíte dát dohromady hned celou sadu pravidel, jak se věci dělají správně. O silně idealizované představě svědčí například vámi požadované dávání znamení rukou při zastavování na krajnici. Solidní bizár.

            Tím to uzavřeme. Dal jsem vám radu, jednu jedinou a specifickou. Soudě dle vašeho textu z pozice nepochybně zkušenějšího, totiž abyste se pouštěl řídítek co možná nejméně, přičemž signalizace směru není pro puštění řídítek rozumným důvodem. Chcete si rozbít držku, stejně jako řada z těch, kterým jsem to radil a neposlechli? Rozbijte si ji. Chcete něco signalizovat autům a důvěřovat, že toto pro vaše bezpečí stačí? Signalizujte, bůh s Vámi, vaše volba.

            1. Inu, jsou dvě možnosti.

              Buď mne při jízdě na kole nikdy nepředjížděl kamion proto, že „žiji v sandboxu“.

              Nebo mne při jízdě na kole nikdy nepředjížděl kamion proto, že „se s kolem necpu na komunikace kam kolo nepatří“ – jmenovitě na ty, které musí využívat kamiony.

              1. Ale pravda je, že jsem již viděl i debatu, v níž cyklisté vehementně ospravedlňují, že „kolo patří na Strakonickou“ u Zbraslavi – tzn. na třípruhovou výpadovku s povolenou rychlostí 80km/h a odbočovacími pruhy do nichž se auta řadí ve vysoké rychlosti a v hustém provozu, kde pomalu jedoucí cyklista nejen brutálně překáží, ale hlavně vysloveně riskuje svůj život a cizí trestní stíhání.

                Když mne již zmiňovaný panotec učil jezdit na kole, vštěpoval mi, že na frekventované silnice nikdy s kolem nesmím, protože „tam by s kolem jel jen sebevrah“.

                Možná by nebylo od věci změřit, zda podobní „neohrožení“ cyklisté nejsou infikováni toxoplasmou gondii, pod jejímž působením by se vysloveně snažili o sebevraždu provozem a pak se to ex-post snažili racionalizovat tvrzením, že jízdní kolo patří úplně všude.

                1. No Mrdko, von kdyz clovek treba jede na kole z Prahy do Humpolce, tak nema na vybranou ale po silnicich kde auta jezdi vyssi rychlosti jet proste musi. Jinak by tam jel 18 hodin misto tech 4-5. Jel jsem tam mockrat a nepamatuju se ze by to byl nejaky zasadni problem.

                  Ty zjevne vis o cyklistice naprosty kulovy hovno a tahas si rozumy a conclusions z vlastni prdelni diry.

                2. Jan Mrcasik 31.8.2021 v 23:12

                  Okolí Zbraslavi znám, projel jsem ho na silničce, gravelu i horském kole. Na silničním kole je spojením Zbraslavi a Jíloviště pouze Strakonická. Proto tam na silničce nejezdím. Většina řidičů v úseku předpokládá, že je tam povoleno 130 km/h (vím to spolehlivě, jedu-li tudy automobilem 90 km/h, ostatní řidiče viditelně zdržuji).

                  1. Pokud nekdo jede jenom na Jiloviste, a potrebuje tam rychle tak Strakonicka je nejrychlejsi. Na Jiloviste jde ale dojet pres Vsenory kde je krasnej kopec a myslim ze i nova silnice. To ovsem znamena ze clovek musi bud po silnici z Radotina do Cernosic – a riskuje ze tam potka Mrcasika kterej se z toho posere a napise dalsi clanek o cyklozmrdech – nebo po stezce kolem Berounky.

                    Pokud nekdo jede dal nez na Jiloviste, coz je muj pripad – jezdil jsem do Dobrise – tak je mnohem lepsi jet do Revnic a pak do Mnisku a dal po tkzv. Nebeskych Schodech (stara silnice po ktery nikdo nejezdi).

                  2. Vskutku jediná?
                    https://mapy.cz/s/lagehasufu

                    Obávám se, že s touto logikou je „jediné spojení Komořan a Jesenice“ vydat se se silničním kolem na pražský okruh, kde je povolená 120.

                    A „jediné spojení Mirošovic a Vranova“ je vydat se silničním kolem po dálnici D1.

                    1. Nazdar predsedo!

                      Ty ses takovej mad professor concocting wild theories from his stinky basement dungeon lab. Kdybys vedel o cem krakas, tak bys vedel ze cesta kterou tady navhujes ma nasledujici uskali. Az k mostu pres Berounku se jakz takz da dojet, s tim ze az pojedes pres Mokropsy tak budes srat ostatni mrcasiky protoze tam se jede po ulicich/silnicich. Most pres Berounku je PESI. Tam se na kole nejede, musi se vest, nebo melo by se. Za mostem, vole, se jede pres pole, coz treba na silnice nemusi bejt uplne sjizdny. Pak predsedo, vole, prijedes ve Vsenorech do kopce kterej je prudkej jako svine (ty bys ho urcite nevyjel, podle tvejch blbejch kecu tipuju ze bys mel co delat i autem). Tam budes uz od paty kopce, teda v ulicich Vsenor ktery se kroutej a nejde tam predjet, srat mrcasiky ktery se uz nemuzou dockat aby zatali ostruhy do slabin sveho ctyrnoheho ore a ve svym trabantu si zahrali na to ze jedou the fucking Monte Carlo Rally a byli na Jilovisti o par sekund driv nez nekdo jinej. To samy v tom kopci. Tam se z toho mrcasiku poseres.

                      Naproti tomu, Strakonicka je siroka jako prase a kolo se tam v pohode vejde. Rozhodne tam cyklista bude auta srat mnohem min nez po ceste kterou navrhujes ktere a) neni na kole sjizdna, b) bude delsi, a c) jak receno frustrujici jak pro kola tak pro auta.

                      Takze laskave krakej jen o vecech o kterejch mas elementarni poneti co zvanis.

                      Merci d’avance, predsedo.

                    2. Mluvim o zeleznicnim mostu z Mokropes do Vsenor. Most v Cernosicich je mimochodem pesi taky.

                    3. Zergu, já vím že jsi mnou úplně posedlý a máš nutkavou potřebu reagovat na každý můj příspěvek záplavou urážek, ale vážně si můžeš ušetřit práci – nečtu to. A nikdo jiný také ne.

                      Svítí mi tu jen dvakrát pod sebou „Tohoto uživatele jste si přáli ignorovat.“

                      Ovšem pokud to potřebuješ pro svou psychohygienu, tak se klidně vypiš, no.

                    4. Cau Mrdko!

                      Ty naprosto nechapes ktera bije. Tvoje nebo moje osoba jsou naprosto nedulezity. Dulezity jsou myslenky ktery nejakej manik nekde napise a ktery floatujou ve verejnym prostoru a maji potencial ovlivnit jiny lid, servirovat jako zaklad pro debatu, atakdale.

                      Mne je Mrdko u prdele jestli si myslis ze jsem nejakej zerg, nebo vystehovalec (krasna bolsevicka terminologie), nebo nevyzrala juvenilni osoba. To je vsechno naprosto irelevantni.

                      Relevantni je to ze si osobujes pravo na zaklade subjektivnich arbitranich hovno-argumentu nazyvat lidi (cyklo)zmrdy a instigovat nenavist v Universu. Ja proste a jednoduse uvadim ty tvoje sracky na pravou miru (viz ty debilni hejky o cyklotrasach) respektive poskytuju alternativni pohled na vec.

                      Mela bys Mrdko bejt rada ze nekdo to tvoje mektani contestuje a snazit se argumentovat proc ty sracky ktery ty ejakulujes ze svyho pera (pun intended) jsou spravne a proc ty sracky ktery pise Jacq jsou bullshit. Takova debata zostruje argumentacni schopnosti Mrdko a ultimativne je pro kazdyho prospesna.

                      Na to ty ale zjevne nemas Mrdko koule, tobe jde jen o to abys ukazal ze mas intelektualni prevahu. Mas hovno, navzdory tomu ze ti tady tvi sycophanti zobou z ruky.

                      Tak jsme si pekne pokecali a ted seber vole kolo a zkus vyslapat ten kopec ze Vsenor na Jiloviste.

                    5. Perorálně? Hulíte to ze žárovky, šňupete, nebo si to rovnou pálíte buchnama?

                    6. Jan Mrcasik 1.9.2021 v 17:27

                      Máte pravdu. Zcela jsem zapomněl na fakt, že se ke každé trase dá najít mnohem delší a nepohodlnější varianta. Přitom mně to v diskusi až na nepodstatné detaily shodné s touto před více než tuctem let předvedl Root, který nabídl trasu přes Kazín.

                      Vaše nabídka cesty po dálnici je nesmyslná – dálnice začíná až za Jílovištěm, nejkratší spojnicí Zbraslavi a Jíloviště být nemůže.
                      https://www.rsd.cz/wps/wcm/connect/bfa3ab24-232d-403e-b6e4-31463682f5d4/2021_1_cr_500rsd.jpg?MOD=AJPERES

                    7. Realita ygnore je takove ze alternativa kterou propaguje Mrcasik kterej incessantne skuhra o „plynulosti“ dopravy bude mnohem min plynula nez kdyby kola jezdila na Jiloviste po Strakonicky. Pokud by na Strakonicky byl na silnici pruh pro kola, tak se da predpokladat ze by auta mela jet nejvys cca 60 km/h. Takze by se tam dalo 50 km/h. To by nemelo zadny vliv na plynulost per se – nakonec 50km/h je v Chuchli a nic tragickyho to nezpusobuje. Problem je spis 50 km/h u pumpy pod mostem inteligence.

                      Takze auta budou po Strakonicky na Jiloviste jezdit krasne plynule, malicko pomalejc. Mrcasik a.k.a. Mrdka tam ztrati nanejvejs par minut casu.

                      Zatimco kdyby kola jezdili trasou kterou tenhle cyklophobni pablb navruhuje, tak budou srat ridice na silnici do Lipencu, v Lipencich, v Cernosicich, a pak hlavne ve Vsenorech a cestou do kopce na Jiloviste. Vo plynulosti se vubec neda mluvit. Ve vsech techle mistech nepujde cyklisty predjet, narozdil od Strakonicky kde kola a auta pojedou soubezne, plynule. Navic, Mrdkova trasa bude extremne nevyhodna pro cyklisty protoze se budou muset srat malejma ulickama, prechazet pesi mosty, jezdit pres pole, a drapat se do prudkyho kopce z Vsenor.

                      Suma sumarum je to fucking lose-lose. Mrcasik a.k.a. Mrdka je mad professor, full of putrid shit. Je absurdni aby blbecek tak hrubyho zrna mektal neco o cyklozmrdech. Mrdka je cyklophobni regulatorni magor – permutace na EU urednika kterej od svyho pracovniho stolu chce ridit svet o kterym vi kulovy hovno.

                    8. S cedulí konec Zbraslavi na Strakonické začíná R4, která je po všech praktických dálkách totožná s dálnicí a také tam všichni metelí 120+ (a občas tam proto mají žně neoznačení silniční bandité dopravní policie).

              2. Jan Mrcasik 31.8.2021 v 23:08

                Není problém, když cyklistu kamion předjíždí. Problém je, když ho míjí v protisměru. Jsou to nepříjemné nárazy, zejména za deště.

            2. alfonz19 31.8.2021 v 16:30

              Signalizace změny směru je vysoce rozumným důvodem pro puštění řidítek. Řidič za vámi jedoucího vozidla pak minimálně nenabyde dojmu, že neřídíte střízlivý.
              Jak jsem zde již v průběhu diskusí o cyklistice uvedl, najezdil jsem na bicyklu přes čtvrt milionu km, z 99,9% po silnicích, jel jsem i po D1 (z Devíti křížů do Ostrovačic).
              Znamení o změně směru jízdy dávám zásadně. Konec konců, znamení o změně směru (svého druhu) se dávají i průběhu závodů na uzavřené komunikaci, tuším, že jsem známé gesto zahlédl i průběhu jedné z etap letošní Tour (sleduji jen náhodně, netuším, která etapa to byla).

              1. Rec neni o ukazovani o smeru jizde, coz je v poradku, ale o tom ze kdyz jedes na kole na silnici kde auta jezdi treba 70 km/h a rychlejc a ty odbocujes vlevo, a jedes treba 30 km/h a zpomalujes, tak je to nebezpecnej manevr protoze existuje dobra sance ze auto za tebou se na tebe jednoduse vysere. Je mnohem bezpecnejsi zastavit napravo, pockat az nikdo nepojede a zabocit doleva. Na ridice se bohuzel neda spolehat.

              2. @ygorek — přesně jak reagoval jacq výše; rozdíl rychlostí je příliš veliký. A nemusíme zacházet do absurdních konstrukcí pana mrcasíka, který pro každý argument musí použít výpadovku, aby mu to vycházelo. Běžný cyklista bude při změně směru (zatáčení/změna pruhu) člampat v průměru tak 15-20 (všechny drsoně, co odbočují v 25 a více km/h o 90° s 1 rukou na řídítkách zdravím). Uvažujme celkem opuštěnou ulici ve městě s minimálním provozem. Běžná kára pojede 50 či spíše lehce víc. Počítejme tedy pro jednoduchost rychlost přibližování auta 10m/s. Jak dlouho ukazujete, než zahájíte manévr? Dvě sekundy? Tři? Ok, to vám nevěřím. Typický čas je nula, kdy cyklista začne ztrátou stability puštěním řídítek okamžitě zatáčet. Velmi často je tento čas i záporný. Je to stejné jako blinkry v autě. Vídáte často někoho kdo 2s bliká a pak zatáčí? Nejspíš ve snu. Ale zpět. I kdybyste ukazoval ukázkově alespoň 2s, je to dost málo; auto má spoustu mrtvých úhlů, řidič může řešit situaci jinde kolem auta, on vás prostě nemusí vůbec vidět. Toto není otázka jízdního kola. Pokud nejedete stejně rychle jako ostatní či alespoň rychleji, vystavujete se problému; čím větší je rozdíl, tím větší. Pokud vidíte vždy všechno, pak samozřejmě chválím, ale je to dáno jen tím, že vnímáte svět kolem sebe tak slabě, že nevnímáte ani limity svých smyslů. V autě jde celkem o hovno, max. si koupíte nové. Pokud vás ale na kole drcne jedinej strejda trochu líp, je konec.

                Nemám strach jet na kole 80km/h, nebo 40-50 přes (menší) kořeny. Přesto nemám 2x extra důvěru, že nikdy-za-žádných-okolností nemohu ztratit kontrolu nad „strojem“ třeba v 10km/h, a nepoložím to pod kola auta/traktoru/cokoli či si třeba neprorvu řídítkama stehno(což je jedna z možností, jak se zabít v nízké rychlosti. A není to fikce, jednoho málem vykrvácivšího znám osobně. Prostě mega smůla). Z toho důvodu si nehodlám snižovat svoje šance, tím spíše abych něco ukazoval a doufal, že to zafunguje a někdo mě nedrcne. Já chci mít vyšší jistotu, že nespadnu a že mě nikdo netrefí. Já si zastavím, počkám až všichni odjedou do řiti, a pak budu pokračovat. Kterážto rada implicitně vylučuje kolo na výpadovkách či D1 a jiné nesmysly. Takovej jsem srábek. Borcům, co si sice při 35km/h vytváří v trenclích vlastní gelovou vložku, ale jsou si mega-jistí, že nikdy-nic-neposerou, a nikdy-neztratí-kontrolu a nikdy-nepadají, těm teda nesahám ani po kotníky. Minimálně v míře sebeklamu.

                Situace kdekoli jinde, třeba na silnici druhé či třetí kategorie, kde jezdí většina cyklistů(kteří nelžou o tom, kde jezdí), je ještě horší než popsané výše, protože stav komunikace je výrazně horší a rozdíl rychlostí násobný.

                1. Je to asi takhle:

                  Jedu na silnici kde auta jezdi kdekoli mezi 70-90 km/h nebo i rychlejc. Priblizuju se ke krizovatce kde chci odbocit doleva. Jedu dejme tomu 25-30 max. Divam se do protijedouciho traffic jestli tam je volno, zaroven zpomaluju a radim se vlevo, ukazuju rukou ze zabocuju, divam se za sebe jestli me nekdo nepredjizdi, sleduju dalsi veci, jako treba kvalitu vozovky. Pokud budou v protismeru auta, musim zastavit ve stredu vozovky, naprosto nechraneny nicim – jen virou ze si mne auto za mnou vsimne a ohleduplne zastavi.

                  To je takovy mnozstvi faktoru ze se na to jednoduse vyseru a zastavim na pravy krajnici, pockam az nic nepojede a zabocim.

                  Nerikam ze neni mozny zabocit doleva v nekterych situacich, ale pokud je na silnici provoz, tak to udela jen sebevrah. Nekolik near misses jsem v tyhle situaci mel a vim co rikam.

                  Pokud do me zezadu auto narazi, at uz kdyz budu zatacet nebo stat a cekat az bude v protismeru volno, tak budu bud zmrzacenej nebo mrtvej a ridic rekne ze jsem neukazal zmenu smeru. Nic se mu nestane a ja budu v hajzlu. Thank you, but no, thank you.

                  Zajimalo by me kolik toho tyhle rozumbradove na kole najezdili.

                2. Znova opakuju: pokud seš lemra a neumíš na tom jezdit, nelez na to!

                  Nebo si tam aspoň ty hňupe dej blinkry, rukou se ukazuje (nikoli mává jak kretén, takovýho sem nedávno zažil, vůbec nešlo pochopit co chce) právě v případě, kdy tam vole světelný znamení nemáš nebo je rozbitý, nikde není zakázaný ho tam dát, pokud tam fabricky není!

                  Teď máš ultimátní řešení, pokud to neuděláš, budeš dál jenom blekotat a jezdit jak dement, tak až tě někdo srazí, bude to správně jenom karma, tak si pak nechoď stěžovat.

                3. alfonz19 1.9.2021 v 9:46

                  Z vašeho obsáhlého textu si bohužel nedokáži vybrat nic, co by jen náznakem zpochybnilo mé dlouhodobé zkušenosti za řidítky a volantem.
                  Na bicyklu jsem havaroval několikrát, přeceněním vlastních schopností nebo kolizí v balíku, nikdy jsem neměl kolizi s motorovým dopravním prostředkem nebo chodcem.

                  Někoho, kdo 2s bliká a pak zatáčí, vídám často, ročně najedu jen soukromým automobilem klem 25 000 km.
                  Idioty, co zapínají ukazatel směru zároveň s otočením volantu vídám bohužel čím dál častěji stejně jako ty, kteří ukazatel směru nepoužívají vůbec.
                  Cyklista či motocyklista (na motocyklu jsem se to naučil již v autoškole) dává znamení o změně směru jízdy rukou před zahájením manévru.
                  Tolik na vysvětlenou.

                  1. Ygnore, mam obavu ze jako obvykle zacinas srat hovna.

                    Popis prosim jakym zpusobem vyresis manevr na silnici se stredne hustym provozem mimo mesto, tedy pohybujicim se az 100 km/h, kdyz budes zatacet doleva. Budes vole signalizovat (nebudu ted pocitat metry ale budou to vyssi desitky) odboceni a pak zastavis uprostred silnice a budes cekat az v protismeru nic nepojede?

                    To chci videt. Jestli jo, ses dobrej kamikadze

                  2. @ygorek pokud jste ani neměl kolizi, pak vám blahopřeji k idealistickému prostředí. Jen tak dál!

                    Dám vám tedy příklad z mého světa. Jedete na silničce z kopce 45+, v dáli před vámi důchodce na babetě metr od kraje, jeho pravá ruka je upažená. Úsudek: odbočuje vpravo. Otočím hlavou dozadu, jestli jej mohu objet široce vlevo. Nic nejede. Není tedy ani komu signalizovat, nepouštíme se, přejíždím 2.5-3m vlevo, abych důchodce objel ve velmi štedré vzdálenosti(důchodci mohou v nízkých rychlostech trochu kličkovat, to známe). Kdyby něco jelo a nebylo by místo, zastavil bych za ním, ale místo bylo, tak objíždím ve velmi velké vzdálenosti od něj. Důchodce si ale v poslední chvíli vzpomněl, že zapomněl koupit pívo či co, připažil a bez ohlednutí či čehokoli to rozjel vlevo. Na 3 metrech neubrzdíte ani hovno, spíš je v rozhodovacím šoku nestihnete ani zmáčknout. Možnost uhnout více vlevo či v pravo je problém, protože se špatně takto rychle určuje rychlost babety a nalezení únikové cesty; někdy to vyjde, zde jsem to nezvládl. Takže kolize, přeraženej ráfek a ohlá vidlice, salto vzduchem. Jinak vše dobré, mega klika v jinak smolném dni.

                    Proč to píšu? Neudělal jsem naprosto nic špatně (kromě zákonem vyžadovaném nesignalizování nikomu). Jel jsem defensivně (dědka jsem mohl objet natěsno 40cm), a přesto jsem skončil vyválenej, s kolem částečně na odpis, a musel jsem se bránit před agresivním dědkem. Můžete namítnout, že jsem jel rychle (ač na padesátce) atp., ale kdybych jel autem a bylo by tedy rychlostně vše „ok“, bylo by to stejné, jen bych šel dědkovi na pohřeb (naflusat na rakev). Tím chci říci, že můžete udělat vše dobře/dle zákona a stejně bude problém. Pokud to nevíte, možná vás to teprve čeká, avšak nepřeji to nikomu.

                    Chcete ukazovat rukou a vjíždět pod rychleji jedoucí auto doufaje, že on to vidí, není piča a zareaguje adekvátně? OK, za mě je to příliš štědrý předpoklad v relaci k relativní křehkosti vašeho těla. Chcete pouštět řídítka doufaje, že nepřehlížíte žádnou nerovnost, kterou jednou rukou neudržíte (pokud ano, čest muskulatuře a koordinaci vaší pravačky!)? Já si tak moc nevěřím. Tak či tak, závidím vám váš svět, kde se neočekávané a bizarní neděje.

                    1. alfonz19 1.9.2021 v 12:01

                      Domnívám se, že vzhledem k obsahu příspěvku je moje prostředí spíše ideální, než idealistické.
                      Ale chápu vás.
                      Podobný střet s dědou na Babetě jsem zažil, ale za volantem automobilu.
                      To je asi tak vše, co k vaše beletristickému příspěvku mohu dodat.

                    2. alfonz19 1.9.2021 v 12:01

                      Co se týče muskulatury a koordinace pravačky nebo levačky, nacvičovali jsme s kolegy jízdu do kopce tak, že jsme za představec vedle sebe táhli kolegu, který nešlapal. Variantou bylo tlačení za sedlo, to se používalo i v případě nutnosti dotáhnou ke skupině opozdilce, například po defektu, samozřejmě obvykle ne tlačením, ale postrčením…

                    3. na „silničce“ nebýval problém (například) přivézt několik kilometrů druhé kolo vedle sebe za představec na nádraží vlakem dorazivšímu naproti. na horáku to prakticky nejde – ani po hladkém asfaltu (netvrdím tedy, že by se to mistr artista z cirkusu nenaučil).

                    4. Ygnore, rikal jsem ti ze nemas srat hovna. Zkus nejak prekonat sve myopicke zabednene ja. Nikdo nepochybuje o your pedaling prowess, ale pochop ze vetsina lidi tak dukladnou prupravou jako ty neprosla. See if you can see the big picture for once …

                    5. @ygorek no vzhledem k tomu, že já vím, že reálnej svět je jinej, pak si myslím že „idealistické“ není úplně mimo. Myslím že vy ho jen špatně vidíte, myslím, že to máte nahovno jako všichni, ale to je jedno.

                      hele tahat za představec je fakt easy, taky mám za sebou pár stovek km s tažením kola. Jednou jsem se nechal táhnout autem na kopec a řídil v 50-60km/h jednou rukou a musel kompenzovat akceleraci auta. Extra šit, ale ukecali mě a já idiot to vzal. Podruhé bych to nedělal. A popostrčení za sedlo/záda je pro děti. Nic z toho ale JAKSI není totéž, když vletíš do díry, o které nevíš, v pneu 10atm, díra 5cm hluboká, a řídítka silničky moc široký nejsou. U horáka je to totéž, jen to chce trochu větší díru/rychlost. Můžeš mít koule jak chceš velký, možná i silácký kecy k tomu, ale deš k zemi.

                    6. alfonz19 1.9.2021 v 13:16

                      Vy víte, že reálnej svět je jinej a já ho jen špatně vidím.
                      S tím se polemizovat samozřejmě nedá.

                      hele, do díry hluboké 5 cm jsem vletěl několikrát a vzhledem k rychlosti (vletěl, tedy z kopce) to byly vždy obě gumy.
                      Ale vždy jsem to ustál. Velmi brzy jsem také pochytil zvyk vozit dvě rezervní galusky, nyní vozím dvě duše. Pokud by díra byla t.zv.ráfkovač, ustát by se nedala, ale do té vletí opravdu jen málokdo, mě to nepotkalo.
                      Daleko větší problém jsou kameny nebo boule v litém asfaltu, ty se zpravidla ve větší rychlosti ustát nedají a prakticky jsem to i vyzkoušel, boule a vlny nad kořeny jsou časté právě na zde zmiňované cyklostezce zhruba mezi Přístavištěm a Ledárnami.

                      Jistěže to není JAKSI totéž, ale zajímala vás muskulatura mé pravačky a v odpovědi jsem to dostatečně oddělil a zvýraznil v domnění, že to musí pochopit i antoušek (thx Š+G).

                    7. @ygorek No tak super. Sám máte zkušenost, že velké díry vám prostřelí obě dvě duše či pláště. A připomínám, že se stále bavíme o řízení jednou rukou. To ustojíte? Ustojíte na silničce neočekávanou, 3cm hlubokou díru ve 20km/h při řízení jednou rukou ve 100% případů? Pokud ano, smekám!

                      Nemáte sice zkušenost, že se díra dá přehlédnout, ale např. do sloupku řízení auta se vám vejde celý auto. Já si prostě myslím, že to jde. A po 200+km máte neunavené vnímání určitě A+! Podstatné ale je, že máte zkušenost s kameny a boulemi, které se dle vás ustát nedají. Nevím s kolika rukama na řídítkách toto soudíte, ale snad se shodneme, že s jednou je to tedy horší. Tímto bych se vrátil kousek zpět. Nepředpokládáte, že řízení jednou rukou může vést k větší šanci na problém, ačkoli sám znáte situace, které se ustát nedají. Nikdy jste neměl kolizi, jakkoli ji evidentně má mnoho lidí a řada z nich (např. viz. příklad) zcela nezaviněně. Pokud váše vnímání nepřipouští smůlu, omyl a náhodu, nehodláte zohlednit reálně se vyskutyjící případy, pak polemizujte klidně dle svých možností, ale skutečně nevidíte reálný svět. Ale o nic nepřicházíte, není ani trochu růžový.

                    8. alfonz19 1.9.2021 v 14:24

                      Proč zaměňujete vyhodnocení zkušeností s tím, že „vnímání nepřipouští smůlu, omyl, náhodu“, případně případy přihodivší se jiným lidem a známé jen z doslechu?

                      Omlouvám se přítomným debatérům, že jsem se nechal zatáhnout do této neplodné diskuse, jejíž obsah lze shrnout takto:
                      To jsou mé zkušenosti.
                      Vy jim nevěříte.
                      Mně je to jedno.

                    9. Povinnost informovat ostatní účastníky silničního provozu o změně směru jízdy upažením, měli předepsánu jak cyklisté, tak motocyklisté na strojích, nevybavených blinkry. Bez výjimky.
                      Jedenkrát jsem za to dostal pokutu 50,-Kčs na kole, na jedné menší křižovatce, kde na začátku a konci víkendu vždy měli službu esenbáci. Podruhé jsem za to dostal pokutu 100,-Kčs, letící na vytuněném Stadionu S11, ale tam to bylo i za to, že jsem neměl brýle a předjížděl jsem na té splašené trubce stařičkého Spartaka a viděli mě zezadu přijíždějící esenbáci.
                      Běžně za to dostávali pokuty i motocyklisté a esenbáky vůbec nezajímalo, že rychlopal se oproti šnekovému plynu vrací okamžitě. Máš si to kvaltem i ryhlostí jízdy šikovně narichtovat tak, abys pravou po puštění rychlopalu ukázat mohl, hotovo dvacet.
                      Myslím, že tahle povinnost – informovat okolí o svých úmyslech – by měla být v předpisech i nadále zachována a také po všech účastnících vymáhána. Jinak to bude při současné hustotě provozu už jenom horší.
                      Motat se s jakkoli vyšperkovaným silničákem, po hustě zaplněné silnici II. třídy, je dneska prostě riziko. Přidáme-li k té hustotě provozu a rychlostem ještě ignoraci úplně všeho, tak to nemůže skončit pro nikoho dobře.

                    10. servisdok 1.9.2021 v 13:26

                      Na ten vracajuci sa plyn maju v severnej Amerike jeden hack. Na znamenia o smere jazdy sa pouziva len lava ruka. Ruka hore znamena odbocenie vpravo. Ruka vodorovne znamena odbocenie vlavo. Videl som aj cyklistov co to robia, aj ked oni s plynom, pochopitelne, problem nemaju.

                    11. @Wildcat
                      To je normální. Z mých telecích let se to učilo i v autoškole. A platí to jezdce na koňském povozu, koni a pro dvoustopá vozidla, kterým nefungují směrovky.

                    12. @Panek jo, to stále platí; odbočení vpravo je ruka z okna zalomená v lokti vzhůru. Má to jen jeden drobnej problém. Blažena co nezná ani značky si bude myslet, že si na střeše káry čistíte přischlá holubí hovna.

                      Jako slabý účastník silničního provozu (motorka/kolo/chodec) se musíte vysrat na všechny zcela nesmyslná nařízení, pokud jsou v rozporu s vaším přežitím. Je to za poplatek, jistě, ale každý si musí vybrat, co je mu cennější. A např na starších motorkách, měl-li bych volit mezi poplatkem 500 každou druhou jízdu za ne-signalizování rukou a případným death-wobble kvůli nějaké díře, poplatek vychází ještě celkem levně.

                    13. „vysrat na všechny zcela nesmyslná nařízení, pokud jsou v rozporu s vaším přežitím“

                      Naprosto presne – HIGH FIVE! Ja teda tohle praktikuju i v aute. Naucil jsem se ridit v Torontu vicemene sam protoze jsem sice chodil do ridicsky skoly ale muj ucitel skoro nikdy neprijel, takze jsem jezdil tak jako ostatni zpusobem splynout s davem. Ja cesky pravidla v podstate neznam. Je jich tolik ze clovek by se posral kdyby si to mel vsecko pamatovat a aplikovat.

                      Plus, it feels good to break a rule now and then … ha ha …

                    14. Takže „za poplatek“ mohu opakovaně jezdit bez pásů? Je to v rozporu s mým přežitím. Znám několik případů, kdy nepřipoutání při havárii lidem prokazatelně zachránilo život.
                      Po srážce se stromem se auto okamžitě vzňalo a řidiči zachránilo život to, že nepřipoutaný vyletěl předním oknem. Dtto další varianty havárií, několikrát přes boudu, končící koly vzhůru a požárem.

                      Tak jak dlouho mi bude karta řidiče i fízlové tolerovat opakovaný nepřipoutání „za poplatek“?

                    15. Ladislav Štaidl, Ivan Hlinka, Tomáš Holý tito jsou zase příklad nepřipoutaných řidičů.

                    16. @servisdok samozřejmě můžete. Můžete jezdit i bez papírů. Celý je to jen o tom, kolik máte peněz, za co jste ochoten je utratit, a jaký máte známý. Zcela v duchu jistého citátu/vtípku: zde není zakázáno parkovat, zde se parkuje za poplatek 2000,-. A pokud třeba neumíte na motorce řídit jednou rukou, selhaly vám blinkry, pořád vás poplatek vyjde sakra levněji, než rozsekaný stroj, dodraný hadry a helma, a rozbitá držka.

                      Jak dlouho vám to bude X tolerovat závisí na vašem štěstí, a známostech. Jsou individua, kteří jezdí opakovaně nachcaní, bouraj jak to jde, a vliv na jejich život to má minimální ;)

                      Jinak váš příklad je poněkud umělý; kdesi existuje případ, kdy se muž probral z komatu, a zjistil že najednou umí mluvit německy! Úplně bych to nečetl, že optimální způsob výuky německého jazyka je skočit z balkonu v druhém patře hlavou napřed.

                    17. Bez papiru se dlouhodobe jezdi blbe. Soud vyda zakaz rizeni a priste uz frcis za katr za marenku.

                    18. Nepouziti pasu v mem pripade mi zachranilo zivot, kdy jsem pri nehode sedel vedle ridice.

                      Pouziti pasu v pripade meho kamarada z detstvi stalo zivot, kdy se v prevracenem aute utopil v potoce.

                      Takze je to jako s tim ockovanim – ‚pozitiva prevazuji, pokud nezazijete negativa‘

                    19. budete se muset rozhodnout; buď vám to reálně ohrožuje život, a pak tedy asi i případný katr stojí za to. Nebo ne, a pak to není validní příklad. Rozhodnutí je na vás. Pokud se cítíte reálně ohrožen na životě, a přesto tak činíte v obavě pokuty/katru, s vaší logikou je něco špatně.

                      Pokud si myslíte, že pozitiva nevázání se převažují, myslím že je s vámi něco velmi špatně. Nerozporuji nemožnost existence případů, kdy připoutaní na tom můžou být hůře, ale to bude na úrovni statistické chyby: 1. pokud máte airbag, pak po nehodě bez pásů, pokud přežijete, si budete kupovat úplně jinou káru. Sice stále dvoustopou, je jen s dvěma koly. 2. pokud vyletíte oknem hlavou napřed a jste ok, už musíte mít sakra kliku, že to nebyl game over. Hlava myslím nikdy nebyla zamýšlená k použití co by beranidlo. Rozhodně bych to nebral jako dobrej plán B. 3. a kdyby kamarád nebyl připoután, pak co? Zvládl by otevřít vzpříčené dveře/vyrazit sklo? Nemohl by mít po havárii vzpříčenou nohu např posunutou sedačkou? Pokud to s braním si poučení z extra okrajových případů myslíte vážně, a jste logicky konzistentní, doporučuji tedy provozovat auto bez dveří, oken a sedaček, protože tyto zcela jistě způsobily celosvětově stovky smrtí. Až to zdemontujete, přijďte zas. Řeknu vám o dalších věcech, které vás ohrožují na životě.

                    20. Cili takove koureni cigaret a konzumace alkoholu plus tucnych vyrobku by se taktez mela zakazat zakonem, protoze vyhody pak budou prevazovat nad nevyhodami? Prikladu najdeme jiste hodne.

                      A taky veskery adrenalinovy sporty – zakazat. A bungee jumping legalni pouze v pripade, ze se nahore pevne prikurtujeme k zabradli.

                    21. Upřímně, pro nepřipoutávání se a vnímaní tohoto jako pozitiva je zapotřebí hlavně solidní retardace. Ale souhlasím s vámi, opravdu nechápu, proč je to vynucováno zákonem. Seš tutan a chceš si nechat ustřelit hlavu airbagem? Směle do toho!

                    22. Ona nějaká farma zacílila na D-F?

                      Jste troll.

                    23. Ano, je to kazdeho vec. Ostatne tim ohrozuje v 99% pripadu jen sam sebe. To i ten fligr na glajde muze spadnout nekomu na hlavu se stejnou pravdepodobnosti.

                    24. Sysop: ber to tak, že stát vymáhá pásy, protože nechce, aby se mu zabíjeli daňoví poplatníci, případně aby meli lehčí zranění, protože je to větší zátěž na zdravotní systém. (Samozřejmě, policajt u cesty za to má čárku.)

                    25. Ale ono je mi tak nejak u prdele, co chce stat. Ono tech dobre minenych cinu muze bejt vagon, treba ten zakaz olova, urcite to aspon jednoho ptaka muze zachranit, atd.

                      A stran zdravotni zumpy, tak to je bez komentare. Za ty prachy, co jsem do ni za tech par desitek let napumpoval, bych mel soukromou ordinaci par excellence.

                    26. Hele, že někdo nepoužil blinkr a ke všemu ještě na jednostopém vozidle, to policajti jen zkouší, protože vědí, že v SŘ to neprojde. Tohle zkoušejí esenbáci většinou jen koncen měsíce/čtvrtletí, když se pokouší dohnat čárkový deficit. A většinou je to pořádková hlídka, nikoli dopravní esenbé. Protože dopraváci si v případě deficitu domluví službu s neoznačeným vozem, aby dohnali čárkové manko.

              3. těch záporů v druhé větě je nějak nepřehledně. jak je číst? matematicky?

                jinak je hranice spolehlivé schopnosti řídit bicykl jednou rukou zhruba čtyřicítka věku. ti, co zažili a hojně užívali přehazovačky umístěné na rámu a bez fixace polohy pro pastorek (protože nikdo normální nic jiného neměl), byli zvyklí řídit jednou rukou několik vteřin, než se podařilo nalézt správnou polohu páčky, kdy byl řetěz na kýženém pastorku (nebo tácu) a o nic necvrdlikal, samozřejmě s letmou kontrolou zařazeného pastorku pohledem okometricky pod kolem.

                1. Lukas B.

                  Přesně.
                  Vyměkl jsem a ErgoPower si pořídil až po odchodu do cyklistického důchodu s přechodem z Nuovo Record na Mirage.
                  S páčkami na rámu ale byla větší zábava – přijet ke kolegovi a shodit mu páčkou na rámu převod z 19 na 13 zubů bylo oblíbenou kratochvílí dorostenců…

                  1. mnohem větší „sranda“ byla a prý stále bývá v čele chumlu šáhnout vedlejšímu závodníkovi na přední brzdu a poslat ho nečekajícího a nezapřeného do řidítek do kotrmelců, a s ním i polovinu pelotonu. tedy, znám jen z doslechu, nikdy jsem na kole nezúčastnil žádného oficiálního závodu, jen srandazávodů kde nešlo o víc než srandu a vyvolání žízně.

                    1. nutno ovšem jedním dechem dodat, že silnička s „berany“ se jednou rukou řídí výrazně snadněji než horské kolo s kraťoučkým představcem a módní sedmdesáticentimetrovou vlaštovkou.

                2. Ha! Přehazovačku na rámu také pamatuji.

                  A Alfonsovi v odpověď – samozřejmě signalizuji již ca. 2-3 vteřiny předtím, než začnu zatáčet – věřte nevěřte.

                  Pravda, nejezdím na závodním speciálu tak nestabilním, že se okamžitě zhroutí pokud z něj sundáte i jeden prst.

                  Nicméně na závodním Favoritu na galuskách jsem jezdil – právě ten měl tu přehazovačku na rámu. A signalizoval jsem změnu směru jízdy – a nespadl.

                  1. @Jan Mrsasik No tak to děláte asi dobře. Já nikoho takového nikdy neviděl, opravdu ne.

                    V 99.99% se opravdu nic nestane, pokud nejsi bečka/atrofáč a sundáš jednu ruku, signalizuješ a ten za tebou není retard a nepřehlídne tě. Mě za to holt nestojí riskovat i přes mizivé procento to, že to zrovna nevyjde a spadnu. Někomu jo. Věk, váha, vítr, kvalita cesty toto procento jen zvyšují. A fanatičtí dodržovači, toto obvykle zohledňovat nebudou, a ze zvyku budou mávat rukou vždy. A tyto fanatiky jsem naopak mnohokrát viděl krásně se vyválet ve šterku a přežili jen díky pohotovosti druhých. Každý si z toho může vzít ponaučení jaké chce. „Ale já jsem perfektní, mě se nemůže nikdy nic stát“ je samozřejmě jedno z nich.

                    1. alfons: k tomu, aby „se nic nestalo“ existují dvě cesty.

                      Buď být dokonalý, všechno umět, a ničím se neomezovat protože „to dáš“.

                      Nebo jak pravil Juvenalis, „každý muž má znát své meze a dbát jich ve věcech malých i velkých“ – tzn. na kole zpomalit tak, abych to uřídil, nebo se dokonce vůbec nepouštět např. v dešti na víceproudovou výpadovku přes kterou jezdí tramvaje po kluzkých kolejích.

                      Všichni t.t. „cyklozmrdi“ se však zásadně řídí krédem, že oni se nikdy ničím omezovat nebudou a nacpou se všude, protože oni „mají PRÁVO JEZDIT NA KOLE“ kdekoli se jim zamane.

                    2. Mrdko, you dumbo. Problem o kterem ty tady hystericky hejkas prece neni problem cyklistu. To ze urcita cast lidi v nejake cohorte nejakym zpusobem zneuziva sveho postaveni nebo si osobuje prava na ktere nema narok nebo nejakym zpusobem obecne lidi sere je obecny problem ty tupy cyklophobni pablbe.

                      Obecne je entitlement per se obrovsky problem v occidentalni spolecnosti. Vetsina lidi si mysli ze ma na neco narok, pritom ten narok neni postaveny na racionalnich zakladech. Entitlement se tahne generacema, rekl bych ze tak od 1980s. Ted mluvim hlavne o zemich na zapad od CR, s CR nemam takovy zkusenosti, ale rekl bych ze tady je situace mnohem lepsi. Afektovany jsou hlavne nejmladsi generace. I kdyz starsi generace zase zijou v iluzi zpusobene boomem postkomunismu, tim ze se o to co maj nemuseli zas az tolik zaslouzit, a naivne si myslej ze ten zlepsjujici se trend bude pokracovat navzdy.

                      Vytahni si hlavu z prdele clovece a try to see the big picture. A prestan cyclophobicky kvakat o cyklozmrdech. Phenomenon o kterem hejkas nema s kolama co delat.

    4. díky sračkám na silnici nezvládl řízení jednou rukou
      cotoe

  3. Pane Mrcasiku, to muselo dat praci. Pritom takova naprosta blbost.

    1. Popravdě to zabralo asi 10 minut, když jsem původně chtěl PAKO-vi napsat, že on přeci není cyklozmrd.

      Ale protože cyklisté se tu často hádají „co komu jako vadí“, že oni nikomu nic nedělají a všichni jim chudinkám ubližují – udělal jsem z toho článek.

      1. Predsedo Kadrovaci Komise Mrcasiku, na kole jsem najezdil desetitisice km kazdy rok a nikdy jsem nic z tech sracek ohledne kterych si honis brko nezaznamenal. Ditto autem. Mozna parkrat.

        Naprosta vetsina cyklistu a ridicu jsou v klidu. Jsou to normalni lidi kteri si nejak vyjdou vstrict.

        Ty tvoje hejky nejsou o cyklozmrdech nebo autozmrdech. To je o latentni nenavisti v tve psyche. To je to co lidi sere. Je to o tom ze zmrd jsi ty a lidi na to proste reaguji protoze zmrdi je obecne serou.

        Live and let live, asshole!

      2. Mylite se. Hadaji se pouze mistni „cyklobijci“, mozna ani nehadaji, navzajem si udrzuji svoji nazorovou bublinu. Nam cyklistum (a zaroven ridicum), kterym jde o to se dostat bezpecne na kole do prace a domu, pripadaji tyhle mistni hadky a clanky (i Vase anketa) trapne.

        Mimochodem moje bilance poslednich 4 malych nehod na kole za cca poslednich 6 let: (1) kocka z krovi pod kola, pohmozneny kotnik, odreniny, zadni kolo osmicka, nikdo dalsi neohrozen/neomezen; (2) pad na ledu, zlomenina prstu, nikdo dalsi neohrozen/neomezen; (3) nedani prednosti v jizde osobnim vozem (jel jsem po hlavni, navic je to v tim miste cyklopruh, jsem svitive zluty/zeleny, skutecne netusim, kam ridicka koukala), pad, odreniny; (4) ridic v protismeru nezvladl zatacku a vjel do cesty autu, ktere me asi sekundu pred tim predjelo (= narvalo se prede me jeste pred zatackou), nasledovalo panicke brzdeni vsech zucastnenych, coz v mem pripade znamenalo salto pres riditka, potluceni, odreniny, rozstipana prilba. Pocet mnou zavinenych nehod za stejnou dobu: 0, pocet ohrozeni ostatnich ucastniku provozu mou osobou: 0, pocet omezeni ostatnich ucastniku provozu mou osobou: pravdepodobne hodne, napriklad neumim jet po rovine 40+ km/h, ale nepamatuji si nejake spory, krome zrejmych ridicu-hovad, kteri nemaji ohled (dokonce bych rekl, ze zamerne se chovaji nepratelsky), ale uz se nad tim nerozciluji, komu neni zhury dano, v apatyce nekoupi. Opakuji se, my, kteri na kole jezdime, nemame potreba vyvolavat spory a prekazet, protoze chceme dojet.

        Mimochodem: v aute mam rocne dlouhodobe najeto cca 15 000 km (mereno v hodinach stravim urcite vic casu na kole), ano, jsem radeji, kdyz na silnici nejsou, ale kolo je stale legalni a oblibeny dopravni prostredek a akceptuji to, nezaznamenavam ze strany cyklistu nejake zasadni excesy, ktere by vedly tomu, abych se pridal k mistnim blitkam.

        1. „moje bilance“

          Jedina (mikro)nehoda na kole kterou jsem kdy mel bylo ze mi kdysi davno nedalo prednost a ja mu naboural do dveri. Jinak jsem se nikdy nesetkal s zadnym autem kteremu by nejak extremne vadilo ze jedu na kole. Byly desetileti kdy jsem jezdil kolem 100 km denne.

          Co se tyce onanovani autozmrdu ohledne toho ze je kolo zpomaluje bych zminil pribeh z UK kde jsem se sel probehnout pobliz Bristol a musel jsem bezet po silnici. Na kraji nebylo vubec zadny misto, ani inch, a nemohl jsem nikam autum uhnout. Ridici za mnou uplne v klidu jeli dobrejch X minut protoze predjet nemohli a byli v naprostym klidu. Ani naznak nervozity.

          Autozmrd Mrcasik a jini autozmrdi masturbujici na tema cyklozmrdi by si z toho meli vzit priklad.

          1. Fakt nebolo kde uhnúť ani na tých pár sekúnd, kým ťa obehnú?! O červenej karkulke by to bolo zábavnejšie.

            1. Psycho, asis nikdy nebyl v Anglii. Nebylo. Tam proste kolem silnic NENI misto. Mimochodem takhle se chovaji ridici v UK i na dalnici. Pokud jedes ve fast lane, nebudou na tebe blikat nebo troubit jako to delaj autozmrdi typu mrcasika. Bejvalo to takovy i v Nemecku ale uz ne.

              Cervenou karkulku si zaraz do prdele.

              1. Ty si fakt taký kolosálny kretén, že to už hádam ani nie je možné opísať. Takže ešte raz – v anglicku je pri ceste po celej dĺžke betónová stena, auto idúce vedľa nej si odiera spätné zrkadlo o tú betónovú stenu, na druhej strane si odiera zrkadlo o zrkadlo auta v protismere, ktoré si tiež odiera vonkajšie zrkadlo o betónovú stenu na opačnej strane cesty. Takže osamelý bežec, keby chcel uhnúť autu, musel by na tú betónovú stenu vyliezť a to sa nedá, lebo tá stena má minimálne 3 metre.
                Proste za žiadnych okolností nie je možné sa na pár sekúnd postaviť vedľa cesty (do trávy, na kameň, do odvodňovacej priekopy, za zvodislo… proste nikde. Jacq povedal, že je to vylúčené a preto sa to nedá a basta.

                1. Tam zadna trava ty tupy provincni idiote neni. Je tam husty krovi a soukromy pozemek. Proste neni kam uhnout ty vymrdance. Vylez ze svy rusky zemljanky a zajed se tam podivat.

                  Pokud v opacnym smeru jedou auta tak vzhledem k tomu jaky jsou tam serpentines predjet nemuzou.

                  To je sileny. Ty vis uplny hovno ale budes se hadat. To je to samy jak s jinejma vecma. Mas zarazenou hlavu ve svy prdeli a jsi presvedcenej ze to cos vycet ze svejch hoven je univerzalni pravda.

                  1. Uhnúť bolo kde, ale to by si musel, ty vymrdaný bezohľadný úbožiak, na chvíľu zastaviť svoj najdôležitejší beh na svete a postaviť sa bokom, aby sa tí nešťastníci v autách nemuseli za tebou X minúť jebať. Myslím, že z tohto vlákna je úplne každému úplne jasné, čo si ty za sociopatického kreténa.

                    1. Ty jsi nebetycnej zmrd. Tady ty hovado prece nejde o to co delal nejakej curak Jacq. Tady jde o to jak se chovali ti ridici v autech. Jmenovite s naprostym klidem, eleganci a prehledem. Bez toho aby museli nekoho okamzite predjet a pak si vo tom celej den honit pero na internetu, you fuckin Psycho, jak si tam dovolil bezet kdyz jejich zasrana ja jela autem.

                      Mas svuj nanomozek naprosto zatemnenej nenavisti vuci kazdymu kdo neni takova pica jako ty.

                      Eat your heart out motherfucker.

        2. S tím zaviněním…

          Já jezdím bezpečně, takže pokud se přede mnou plete kolo a nemám dostatečný výhled, abych je s rezervou bezpečně přejel, prostě se za ním vleču na jedničku tím jeho krokem klidně tři minuty, než mi předjíždění neskrývá horizont ani nepřehledná zatáčka.

          Ale pokud někdo jede na jinak volné silnici jedničkou krokem už dohromady 10 minut, protože co chvilku narazí na pomalu jedoucího cyklistu, který nejde objet s rezervou a za kterým by se vlekl a vlekl a vlekl… Skutečně cyklista „není na vině“, když jej pak takový řidič předjede ne úplně bezpečně?

          Už jsem zažil situaci, kdy jsem musel střídat řidiče-cholerika, který po půlhodinové jízdě tohoto stylu (na silnici, kde projet stejný úsek bez cyklistů trvá běžně 5 minut) zadupnul auto na zastávce a vyběhl z auta se vzteklým řevem, že tyhle svinské cyklisty za kterými se musí vléct na jedničku už snášet nebude, že si to mám odřídit já, že tohle se prostě nedá.

          1. Aspon zklidnis hormon, muzes si uzivat pohledu na okolni prirodu.

            Proc kurva vy autozmrdi magori musite furt jezdit co nejrychlejc? Co ste to za sileny hovada? Zivot je vo tom lidi okolo sebe srat a vytvaret nenavist?

            Boggles the ol‘ mind …

            1. Co plynulost provozu a její narušení, to není nic? On je dost rozdíl, udržovat na silnici plus mínus konstantní rychlost dopravního toku a vzápětí ho prudce zpomalovat a narušovat prvkem, který má řádově nižší rychlost. Myslím, že nikomu nevadí cyklista per se, ale spíš fakt, že cyklista dokáže rozbít plynulý provoz a vůbec ho to netankuje. Kolo bylo před padesáti lety využíváno jako levný dopravní prostředek, což dnes v hustém provozu skoro na každé významnější silnici, kde ten provoz prostě a jednoduše brzdí, je problém.
              Vhodné by bylo tlačit na správce silnic, aby se při rekonstrukcích silnic dostatečně rozšiřovaly jejich krajnice, které by bylo možné využít jako cyklostezky pro daný směr. Pak bude vše jednodušší pro všechny.

              1. Splňuje to úplně všecky definice trolla, zde ve funkci rozmrdávače.

              2. To urcite. At se silnice stavej tak aby tam mohly jezdit kola a at se tam zaroven nikdo jinej nesere. To je problem cyklostezek, ty jsou pouzivany i chodcema, bruslarema, etc. Navic, aspon pokud vim, tak nejsou uplne konstruovany tak aby slouzily pro dopravu, spis pro zabavu.

                Co se tyce „plynulosti“, z ty bych se tak neposiral. Auto ma brzdy a plyn a to ze se nekde na par vterin nebo i minut zasekne nehraje roli. Je to psychologickej problem ve vymrdanych psyche autozmrdu, skutecny problem to neni. Napriklad ve zminovanym useku mezi Radotinem a Cernosicema jsou na kazdym konci zeleznicni prejezdy a jestli tam neco narusuje plynulost tak jsou to rozhodne mnohem vic vlaky nez cyklisti. Takze se mrcasikove budou taky jeste posirat z vlakozmrdu protoze kvuli nim musej – a ty vlaky je zpomalej na mnohem dyl nez cyklista.

                Jinak jako obecnou poznamku bych rekl ze je vtipny jak se vetsina lidi na tomhle foru povazuje za jakesi pravicove individualisty, ale muzou se posrat z toho kdy nekdo vybocuje z rady, i.e. narusuje „plynulost“ nebo porusuje nejaky zasrany predpisy. Autozmrdi si budou muset vybrat jestli chtej volnost nebo jestli chtej aby se vsecko delalo podle regulaci.

              3. Usem to tady nedávno psal, ti blbci sou rádi, že po 30 letech mají vykoupený pozemky pod současným tělesem. Už s příkopama je problém, a rozšíření je úplný sci-fi.

          2. Pres ctyrmi tydny jsem jel usek Mirotice-Milin (silnice Pisek-Pribram) asi 25 km v kolone za traktorem, misto obvyklych cca 20(?) minut nejmene dvojnasobek. Za tu dobu traktor dokazalo predjet asi 10 aut z kolony predemnou, neslo to, stale neco v protismeru (musim rici, ze jsem trochu cekal, ze traktor zastavi, pusti kolonu, pojede dal — ani nahodou, jel porad). To by ten vas kolega-ridic-cholerik asi dostal infarkt. To vam pripada normalni? Ne, v tom vasem pribehu neni kreten cyklista, ani neni na vine, ale pada to ciste na vaseho pitomeho kolegu.

            Snad jenom podotykam, ze dlouhe a otravne courani za motorovym vozidlem jsem zazil mnohokrat (i kdyz asi tato cerstva zkusenost byla extremni), ale na dlouhe a otravne courani za cyklistou (kdy by se kvuli cyklistum protahla doba jizdy o vic nez 10 procent) si nemohu vzpomenout. Asi mate zatracenou smulu. A nebo proste kecate.

            1. Pokud by takových traktorů jelo 10 za sebou;
              pokud by jely po silnici nikoli z nutnosti nejkratší možnou trasou, nýbrž z plezíru pro zábavu;
              a pokud by zásadně neuhnuly ani když to jde a nenechaly kolonu předjet se;

              pak by váš příměr k cyklistům seděl.

              1. Hlavně kdyby jich poměrově bylo mezi MV tolik, jako u NÚP, tak se ti lidi fakt už na těch silnicích vymlátili.

              2. „Pokud by takových traktorů jelo 10 za sebou“: to je fuk, tohle byl jeden traktor, ale protoze jeho predjeti je obtiznejsi (nez cyklista), vysledek byl stejny: vlekl jsem se za traktorem 25 km a nabral zpozdeni alespon 15 minut.

                „pokud by zásadně neuhnuly ani když to jde a nenechaly kolonu předjet se“ — ano, to bych chapal jako problem. Upozornuji (z vlastni zkusenosti), ze pri jizde na kole je kolona za prdeli velmi neprijemna a pochybuji, ze ji po chvili cyklista nenecha predjet. Ale mozna se mylim. Upozornuji dale, ze ten traktor, ktery zminuji, to neudelal (a skutecne me to prekvapilo, to musel byt korunovany vul, protoze jinak je to celkem bezne)

                „pokud by jely po silnici nikoli z nutnosti nejkratší možnou trasou, nýbrž z plezíru pro zábavu“ — nevim samozrejme na jake trase mel vas kolega-cholerik problem, ale jezdeni pro zabavu je naprosto bezne, normalni, proto se prodavaji silnicni kola, je to legalni, nekde jsou na silnicich vedeny znacene cyklotrasy. Souhlasim, jezdit pro zabavu na kole napriklad po zminene silnici Pribram-Pisek by bylo pro ridice velmi otravne, ale zaroven pro cyklistu velmi nebezpecne, proto se nepamatuji, ze bych tam nekdy nekoho videl (jezdim tam kazdy vikend 2x). Ale jestlize jede nekdo na kole z Horni do Dolni Lhoty po silnici pro zabavu … nevidim na tom nic spatneho. Nevidim nic spatneho ani kdyz jede treba z Vrchabi do Spindlu, jina silnice tam neni, i cyklista si chce uzit Krkonose. Mimochodem: rekl bych ze naprosta vetsina motorkaru jezdi take pro zabavu a mohou otravovat (hlukem) lidi okolo, vlastne vim o dvou ridickach, kterym motorkari vadi a boji se. Mimochodem: tady se dokonce jizdy auty pro zabavu poradaji (ale nevim, zdali ta kolona pusobi nejake potize, rekl bych ze mirne ano). Mimochodem: jizda za veteranem jedoucim pro zabavu take neni zadny med (nebo kolonou veteranu, take casty pripad). Mimochodem: muj 78lety tchan jezdi pro zabavu — vezme svuj Citroen C3 Picasso s silenou automatickou robotickou prevodovkou, nalozi tchyni, a jezdi po Sumave na mista, kde byl za mlada, rekl bych, ze pres 70 km/h nejede nikdy, ja se s nim jezdit bojim.

                Primer sedi perfektne. Jestli dotycnemu vytekly nervy kvuli cyklistum do te miry, ze se musel nechat vystridat, zkusil bych psychiatra.

                1. Postupuji, že je v pořádku, když cyklisté jezdí pro zábavu na:
                  – silnicích III. třídy
                  – cyklostezkách
                  – polních stezkách apod.

                  Naopak není v pořádku, pokud cyklisté:
                  – blokují provoz na páteřních silnicích II. třídy
                  – motají se na silnicích I. třídy

                  Stejně tak není problém, pokud někdo se svým vozidel jezdí z plezíru nebo dokonce sportuje.
                  Problém je, pokud tuto činnost provádí takovým způsobem, že buď signifikantně ohrožuje (někteří motorkáři např.), nebo naopak zpomaluje množství ostatních účastníků silničního provozu.

                  Chce-li kdo sportovat 300km/h, potom prostě namísto na okresku patří na závodní okruh… A stejně tak pokud chce někdo sportovat šnečími 5-40km/h, nepatří na páteřní komunikaci s povolenou 90kou.

                  1. *postuluji. Nechápu proč najednou dělám tolik překlepů.

                  2. Regulatore, nech to na lidech co delaj a proc to delaj. To je sileny cist tyhle bolsevicky sekernicky kvaky jako co a kde muzou lidi delat a ne.

                    Na ty silnici z Radotina do Cernosic cyklista zpomali auto tak maximalne o 30 vterin zatimco railway crossings na OBOU stranach zpomali auta treba i o desitky minut vzhledem k tomu jaky jsou tam fronty. CO kdyby ses nad tim zamyslel ty myopickej magore.

                    1. Když se to nechá na lidech a účastníci zyklobuznám jasně naznačujou, aby z těch komunikací vypadli, že to pro ně zrovna vhodný není, tak buzny začnou brečet jak napíchlá svině, dolezou za stádem a dožadujou se aby stád se svejma pendrekářema pojebal všechny ostatní.

                      Tak by sis to měl se zyklounama vyjasnit, co teda vlastně. Esli to chceš řešit přes stád, niet problema, proinvestujou se další miliony na značení ZÁKAZ VJEZDU PRO ZYKLOUNY na desítky tisíc km komunikací a pendrekáři začnou jebat zyklouny, co tam i přes to budou vjíždět. Jinde dojde kvůli pitomcům k osazení omezení rychlosti. Výsledkem bude průser pro všechny, pže řada pitomců v roce 2021 nechápe, že holt není na místě exhibovat všude, že to vyžaduje mít teda nejakej motor, jinak špatný.

                    2. Jedinej kdo kvici ses ty a mrcasik a par vostatnich kokotu.

                      Na silnici je vetsina lidi v naprosty pohode.

                      Prestan se posirat, uzivej si zivota, a starej se vo podstatny veci.

                    3. Podstatný věci jako soukromá akce jedné takové kurvy, co se snaží pokoutnýma praktikama prosadit pičovinu podtrženou likvidačníma sankcema do zákona, což sme tady měli v létě, se mě teda dotýkají celkem dost. Mám empirický zkušenosti s tím, jaký sou opicajtský svině a že by zcela jistě začli lidi po pár měsících existenčně likvidovat odebíráním papírů.

                      Takže todle zkoušej někde jinde, skutečný akce zyklobuzen celkem jasně ukazují, jak se věci mají.

                    4. Blabolis 5/9.

                      Pletes dohromady zkurveny zakony, policii, jistou cast kazde skupiny ktery jsou zmrdi (v tomhle pripade cyklisti), situaci na silnici, a dalsi a dalsi. Vsecko to smichas in your confused head dohromady a inevitaly ti z toho vyleze sracka along the lines of „zyklozmrdi jsou zyklozmrdi“.

                      Ve skutecnosti je tvuj problem to ze mas vysranou hlavu.

                      Cancel the social contract with the government. Nebudes potrebovat zadny „papiry“.

                  3. Ještě autobahn za ranního kuropění se pro sportování v rychlostech okolo 300km/h dá použít.
                    Na silnicích 1. třídy do 200km/h ;-)

                  4. Jan Mrcasik:
                    > Naopak není v pořádku, pokud cyklisté:
                    > – blokují provoz na páteřních silnicích II. třídy
                    > – motají se na silnicích I. třídy

                    Když se kouknu na turistickou mapu (mapy.cz), cyklotrasy jsou značené i na úsecích II. třídy a to docela často a mnohakilometrové úseky; na silnici I. třídy sice taky ale velice vyjímečně a obvykle jde o nějaké křížení, kdy prostě ta II. nebo III. navazuje až po pár (set) metrech.

                    Jinými slovy, jak se mají cyklisti vyhnout I. a II., když je tam zavede značení?

                    1. Popravdě cyklostezek na silnici II. třídy, která by nebyla realizována buď vyznačeným odděleným cyklopruhem (kde je legální cyklisty předjíždět kdykoli, kdekoli a jakkoli) nebo spíše nevedla jako paralelní cyklochodníček, je IMHO minimum – právě proto že je to nebezpečné a omezující.

                      Z hlavy vím o jediném takovém úseku – mezi Hlásnou Třebání a Srbskem na zmiňované cyklostezce #3. Dost se mi eklovalo tam jet.

                    2. takových úseků je zatraceně hodně. zkuste mapy.cz. poměrně kdekoli.
                      nepopírám, že jezdit po něčem podobném na kole je čistý masochismus.

                    3. Jinými slovy, jak se mají cyklisti vyhnout I. a II., když je tam zavede značení?

                      Měl bych takový, hm, pracovní návrh: co kdyby se vydefekovali na značení, a sami si v mapě našli rozumnou cestu?

                    4. Většinou se jde stáhnout na trojky celkem bez problémů (jsou úseky, kdy to takřka nejde, ale není jich mnoho).

                      Jinak bych se striktně nedržel I., II., III., pamatuji si v nedělním neprázdninové pekelně horkém letní odpoledni víceméně prázdnou císařskou I. Jihlava – Želetava, nebo úsek Třebíč/Červená Hospoda – Telč – Strmilov, který je sice I., ale dlouho jsem to netušil – i jako stopař jsem to pokládal mimo turisticku sezónu za pustinu. Pravda, obojí je tak 15 let zpět.

                      Naopak vím o některých úsecích III., kde je provoz celkem hustý.

                    5. Ono je to těžké. Na polňačkách a jiných lesních cestách cyklisté vůbec nevadí, avšak „cyklozmrdi“ jsou stejné, ne-li horší zlo jako na silnici, protože (a) skolí rodinku na výletě, nezvoníce, (b) zničí zhovadilým brzděním* všechna klesání ještě mnohem hůř než koně a motocyklety dohromady.

                      A včíl mudruj…
                      ___
                      * A mne docela štve, že když tamtéž jedu autem, které nezničí zhola nic, protože vzhledem k velikosti pneumatik je tlak na terén menší než u vyžraného turisty (navíc to na rozdíl od kola či motocyklety neposkakuje), nemluvě ani o tom, že jeho motor je slyšet na padesátinu vzdálenosti než řev cyklounů, jsem považován za vraha a ničitele přírody :(

                    6. ocs: OK, najdou si vlastní podle svého uvážení rozumnou cestu, jenže ono to zrovna bude někde na II., někde na I. –> GOTO 1.

                  5. Tak to jsem skutecne cyklisticke prase. Vezmu-li napriklad tento vyrez mapy

                    https://en.mapy.cz/s/novavafulu

                    potom v teto casti jezdim prakticky po vsech silnicich II.tridy (snad krome Susice-Horazdovice, ale naopak to vynahrazuji I.tridou v useku Zelezna Ruda-Gerlova Hut). Kupudivu to nepusobi zadne potize. Skutecne nevim, jak se mam dostat ze Susice jinak, nez po silnici II.tridy, dokonce po paterni, protoze napriklad podel Otavy na Modravu jina silnice nevede.

                    Myslim, ze realita je takova, ze z casu straveneho ridicem na silnici pripadne na zdrzovani cyklisty naprosto nicotny zlomek (zlomky promile). Navic v zime potkate cyklistu skutecne vyjimecne, takze behem zimy je to cista nula.
                    Pritom vas cyklista neohrozuje, jestli ohrozeni citite, je to napriklad tim, ze se citite nekomfortne, kdyz se ho snazite predjet na neprehlednem useku misto toho, abyste chvili pockal. Rekneme, ze mate najeto rocne 15000 km prumerem 75 km/h (ono to v prumeru o moc vic nebude), takze za volantem stravite rocne 200 hodin. Neverim, ze na zdrzeni za cyklisty padne vic nez 5 minut za rok. Ja jezdim autem kazdy vikend 180 km na Sumavu (a totez zpatky), velkou cast prave po ruznych silnicich II. tridy, navic se Sumava stala cyklistickym rajem a o cyklisty neni nouze, ale presto problem nemam. Ano, tuhle nedeli jich bylo nejak vic, ale ze by me zdrzovali rici nemohu. Stejne jsem prostal pul hodiny v obvykle nedelni kolone pred Milinem.

                    Tak kolik minut vas stoji cykliste rocne?

                    Skutecne kdyz dojedete treba delsi trasu na chalupu, dovolenou, zastavite, vystoupite, protahnete se, a reknete si „cesta pekna, ale nejvic me srali cyskliste“? Ja tedy ne, sral me provoz aut, prujezd padesatkou tisicem vesnic, baba, ktera to valila 50 km/h Skodou Fabia HTP a nedala se v zatackach predjet, rozbite silnice, cena nafty … . Na cyklisty si ani nevzpomenu.

                    Delejte si, co chcete, klidne si tady mezi svymi uzivejte nadavani na cyklozmrdy. Dle meho je to naprosta ztrata vaseho casu, ja si jdu uzit svych 20 km jizdy na kole domu, pocasi je ted v podvecer pekne. Sportu zdar!

                    1. Všiml jste si v mém postulátu slov „blokují provoz na páteřních silnicích II. třídy“ ?

                      Bavíme se zde o Ikách a IIkách, které svádí veškerou tranzitní dopravu s širokého okolí do práce/domů a alternativa rozumně neexistuje.

                      Např. I/2, která vypadá jako silnice II. třídy a cyklisté se na ní vyskytují, ale svádí kompletní dopravu z KH, Kostelce a Říčan do Prahy (a lidé na ní jezdí jako blázni).

                      II/242, která svádí kompletní dopravu z Roztok do Prahy.

                      II/102, která svádí všechno z pravého břehu Vltavy do Prahy, a její horní souběžnici II/603.

                      A již zmíněnou II/116, ke které v úseku Dobřichovice-Lahovice jednoduše neexistuje žádná varianta a podél které vede ta z 95% prázdná a volná cyklostezka.

                      Nebo i II/608 a II/610, která svádí veškerou příměstskou dopravu z Kralup a Veltrus, resp. MB, Brandýse a Benátek, která nemá dálniční známku – tam předjímám argument radikálních cyklistů, že když se řidiči nechtějí vléct krokem za cyklisty, mají si pořídit dálniční známku, takže ji dávám jen pro dokreslení.

                      Prostě všechno, co na mapě sčítání intenzity dopravy svítí fialově:
                      http://scitani2016.rsd.cz/pages/map/default.aspx
                      To jsou všechno IIky a Iky, kde by na kole mohl ve špičce omezovat, zpomalovat, šikanovat a riskovat jen naprostý idiot, potažmo nárokový t.t. „cyklozmrd“.

                      Oproti tomu ve vámi argumentované oblasti jsou fialové jen I/4 a I/22.

                    2. V tvem ejakulatu Mrdko postulujes ze cyklisti zpomaluji auta a meli by tedy jezdit jinudy aby autozrmdi nebyli omezovani. Ja jsem ti na jednom z prikladu demonstroval ze zatimco autozmrdi by byli omezeni mozna o nekolik minut, tak kdyby to vole cyklisti museli objizded byli by zpomaleni o desitky minut, mozna vic.

                      To je Mrdko zjevna nerovnovaha kterou si snad i cyklophob jako ty si uvedomi.

                      Na zaklade ceho si Mrdko osobujes pravo omezovat respektive privilegovat jednu skupinu osob nad druhou?

                    3. Co vídám kolem Prahy ty stovky silničních cyklistů, tak vyjmenovaným dvojkám se vyhýbají. Jen tedy ta 242 z Roztok nebo 102 do Štěchovic nemají pro cyklisty alternativy. Občas bych si taky rád zajel na Slapy, ale po 102 je to o hubu. A když letos mohlo SŽDC při rekonstrukci mostu ve Vraném upravit chodník tak, aby bylo legální a bezpečné most překonat pěšky / kolmo a tím využít potenciál cyklostezky na pravém břehu, tak prd a máme na x desítek let zabetonováno. Po 102 je navíc značená dálková trasa.
                      Naopak, co třeba taková silnice Břve – Hájek. To je trasa směr Unhošť, kde hned vedle souběžně vede D6 a II/6. Přesto mě na tom krátkém úseku skoro pokaždé nějaké auto oprasí tak, že mi zrcátkem ometá smítka z lokte. Je to samozřejmě jen osobní pozorování, ale za týden ježdění v Rakousku nebo Španělsku zažijete tak jednu ošemetnou situaci. A v Čechách je to tak jednou až třikrát za vyjížďku.

                    4. Pockej si az budou zas povodne. Pak postavej protipovodnovou stenu na Zbraslavi pred lomem a po cely ceste nebude ani zivacka … :-D …

                      Zeleznicni most ve Vranym je na hovno, neni tam misto uhnout. Jednou me tam malem chytil vlak, nic prijemnyho. Ale na pravym brehu je crossing a ten cinka kdyz jede vlak. Je to slyset na druhy strane a kdyz nic necinka, tak je cas most prejet. Jednou dobou tam byly vytrhany prkna, ted nevim.

                      Na Slapy se dojet da, neni to zas tak hrozny, i kdyz ne kdyz tam jezdi jeden mrcasik za druhym. Jde tam taky dojet z druhy strany. Tam skoro nikdo nejezdi, takze Jilovy, Kamenny Privoz a pak se tam promotat. Spousta kopcu pro ty kteri maj koule nejakej ten kopec vyslapnout.

                    5. Oni jsou cykliste a jsou pumpickari. Zdrzovat bude netoleratniho cloveka na silnici uplne kazdy, bez ohledu na to, na/v cem jede on a na/v cem jede zdroj jeho zasti.

                      Minulou sobotu se jel Kral Sumavy. To je vagon cyklistu a pumpickaru rozesranych po mistnich komunikacich. A to pak vidis, jak jede treba vlacek cyklistu, ktere, pokud te zdrzuji, pohodlne predjedes a nebo klubko curaku pumpickaru, kteri behem okupace mistniho COOPu zamrdaji jeste pulku silnice tak, aby se nedali ani objet.

                      Na Modravu ze Susice jezdeji hlavne luftaci, ostatne Takova Borova Lada nebo Qilda uz jsou prazske exklavy. Jestli si tam navzajem zavazeji, u mne dobry.

                    6. nojo, organizované megaakce natáhnou spoustu národa, a nějaké procento blbů mezi nimi bude vždycky. a i kdyby nakrásně žádný blb nedorazil, tak příliš mnoho lidí nějaké problémy nadělá svou přílišnou koncentrací. ono je venkoncem jedno, jestli pokojné obyvatelstvo nasírá a prudí dočasně cyklozávod, automobilový závod, fotbalový zápas nebo hudební festival, o celosezonním pruzení a lyžařském středisku nebo autokempu nemluvě.

                    7. Plus to, že úplně každý uživatel sociální sítě, který se o organizované megaakci, nebo inzerované atrakci dozví, má potřebu se dopravit na dané místo autama. Klidně i dvěma v jedné rodině. Údajně „abysme se na sebe nemuseli vázat“, až jedna skupina pojede o hodinu dřív na blízkou chalupu, nebo další atrakci.
                      Znám pár lidí, kteří tohle dělají celé jaro a léto dokonce systematicky – celé velké rodiny objíždějí tyhle pečlivě vyhledané, všelijak zážitkové „atrakce“ a to po celý víkend.
                      Potom není divu, že se nějaké bývalé okresní městečko v sobotu dopoledne ucpe tak, že není možno se dostat ani tam, ani ven.
                      Až když se do takové mlýnice nechtě dostanete, tak potom hodně přehodnotíte to procento blbů v populaci.

                    8. Celkově to silně připomíná nějaký „hon na zážitky“, nebo jak to popsat. Ti lidi jsou v takovém zvláštním ajfru, nekoukají vlevo vpravo – ale to se musí vidět či zažít.

                    9. Tak ted jeste zkus formulovat co presne te na tom sere. A co ti jako je do toho co koho bavi, co dela, jak to dela, a vubec.

                      Z toho co tady kejhas vyplyva ze clovek by maximalne mel chodit do prace, tam makat, pak jet AUTEM domu, a doma sedet na prdeli a psat debilni prispevky vo cyklozmrdech nebo lidech kteri se odvazi mit jinej nazor nez tvoje sekernicky bolsevicky ja nebo delat neco co je bavi a co tebe nebavi protoze na kole bys asi ani neudrzel balanc natoz abys nekam dojel.

  4. Na silnicích stále potkávám víc autozmrdů než cyklozmrdů.

    1. cyklisto sesedni z kola :D ;D

      1. Bacha, aby ti ten cyklista při sesedání neulomil zrcátko.

        1. Tak by měl dávat bacha, aby mu někdo neulomil pazouru…

  5. Chybi mi tam jeste: „Pokud souběžně vede cyklostezka a silnice, jedete po cyklostezce nebo po silnici? Pokud po chodníku, +4 body. “ To je totiz to nejcastejsi, co vidim. Na cyklostezce neprojede nic jak je rok dlouhy a pokud uz se nejaka pumpicka objevi, tak chodnik.

    1. Onehda jsem mluvil s chlapikem, který se rozciloval, že cyklisti jezdí po silnici a ne po cyklostezce. Nevěděl, že ta cyklostezka je ve skutečnosti chodník. Lokalita: Praha-Katerinky – Praha-Ujezd.

        1. True, ale tamější chodník má pískový, ne mlatový povrch (takže kolo by se bořilo) a nájezdy leda přes vysoké obrubníky, což zmíněný brmla od volantu samozřejmě neví a nevidí.

      1. Kromě toho je to často smíšená stezka pro pěší a zyklisty, kde se motají maminy s kočárkem a dětma na odrážedle. Často se psy na vodítku.
        Takže silničkář co to mastí 40+ kmh tam jet nemůže, bo by někoho zrakvil.
        De iure povinnost použít cyklostezku platí pro čisté cyklostezky. Ne pro smíšené, kterých je drtivá většina.

  6. Víte o tom, že jedna z možností, jak zabránit další koróna krizi je přikázat všem tlustým prasátkům, aby každý den 30 minut sportovali, což v jejich podání může znamenat, že si ve Vršovicích vyberou krásné růžové kolo a vyjedou na něm na Pankrác?

  7. Snažim se s jednostopýma křápama nezdržovat. Nahodim motor, na jednom kole spalovací, na druhém kilowatt elektrický, a jedu tak, jako by jel moped, u kraje a rovně.

    1. U tank ONO jednoho relativnecasto potkavam na vyjezdu z nasi vetsi vesnice.. nahoda? ;)

      1. Vzdy me to vykouzli usmev a celkem obdiv, svisti pekne..

  8. Podle mého názozoru, mnoho problémů vyplývá z toho, že se dnes, v převážné většině kolo přestalo používat k tomu, k čemu bylo vynalezeno. Za mého mládí, tak před 50 roky jsem měl taky kolo. Obyčejné standardní kolo, mám dojem Esku, no ono v té době jiná kola zde snad ani nebyla. Žádná přehazovačka, žádný zadní brzdy, klasická přední brzda, kterou nikdo nepoužíval aby si nenamlátil, brzdilo se jen pedálama zadním kolem, žádné osvětlení, žádné odrazky a další píčoviny a nepamatuji nějaké hory mrtvol. Kolo jsem měl na to, abych se dopravil tam, kde to bylo autem blízko, ale pěšky daleko. Kdo si chtěl zasportovat a obětoval více jak pár peněz, přihlásil se do nějakého Svazarmu, nebo tak a mohl se vyblbnout. Lidi používali kola aby se dostali do práce, z práce, někdy i děcka do školy. A neexistovala žádná nenávist mezi řidiči aut a cyklisty. Přitom tam také docházelo ke krizovým situacím. Dosti často se mi stávalo, že jsem brzy ráno dojel nějakou kolonu 20 a více chlapů co jeli na ranní šichtu do práce v celý šířce vozovky a jako obyvkle žádný osvětlení, u pár odrazky a to bylo vše. No a co, nic se nedělo, já spomalil, dal tam za jedna, pár krát prosvítil dálkovejma, chlapi mi udělali místo a nikdo neměl žádný kecy.

    1. „…dal tam za jedna, pár krát prosvítil dálkovejma, chlapi mi udělali místo a nikdo neměl žádný kecy…“
      – – –
      Nezapomeň, že tehdá nikdo neměl žádná „práva“…

      :OD

    2. intenzita dopravy je dneska někde jinde…tak o dva řády

    3. Jo, akorát tehdy se takhle dalo jet po silnici 1. třídy. Někdy kolem roku 1990 na silnici 2. třídy. Dnes si to můžeš dovolit tak na 3. třídě, a i tam občas potkáš kamion, protože kvůli koloně na dálnici a waze si to zkrátí. Že ten waze počítá tak nějak s osobákem a ne kamionem kluci občas neregistrují, takže pak dojde k překvapení někde v prdeli, kde borec neprojede, a 10 kiláků musí couvat.

      1. Vera tahali hasici mix kdesi na Ostravsku, ridic si to pres navigaci optimalizoval po cyklostezce a pri vyhybani kurune stromu zapadl az po napravy do sracek.

    4. Nobody 31.8.2021 v 21:47

      Před padesáti lety byl rok 1971. Běžně dostupná byla jízdní kola Favorit s tříkolečkem a jedním převodníkem.
      Co se týče sportovních kol, byl to model F12 se čtyř nebo pětikolečkem a dvoupřevodníkem nebo závodní model F1 vybavený pevnou patkou pro přehazovačku, sedlem PWB, brzdami s centrálním tahem Centric, náboji s vysokou přírubou a rychloupínáky.
      Závodní model byl vybaven náboji, duralovými klikami, duralovými převodníky, přesmykačem, přehazovačkou a řazením Campagnolo Record, brzdami s centrálním tahem Mavic.
      Model F12 stál 1200,- Kčs, Model F1 1500,- Kčs, závodní F1 4500,- Kč, závodní F1 postavená na míru v Rokycanech cca 9000,- Kčs.
      Čím vyšší model, tím hůře byl dostupný. Obvykle se kupovala F1 „tuzemská“ a dovozové komponenty se dokupovaly na šedém či černém trhu.

      Kdo si chtěl zasportovat, hlásil se do cyklistického oddílu nějakého sportovního klubu.
      Bylo to důležité i proto, že k legálnímu provozu bicyklu bez světel, zvonku a blatníků bylo nutno mít papír, jmenoval se Licence závodního jezdce.

      1. nojo, v osmdesátkách to bylo úplně v prdeli. bez podivných pořadníků a úplatků (tedy pro náctileté dítě, které nebylo členem cyklistického oddílu a narodilo se v projektantské rodině bez konexí na šedou ekonomiku) zbyla akorát liberta za patnáct stovek, universální velikost, úzké berany, dlouhý představec, jeden tác a tříkolečko, těžký ocelový svařovaný rám a naprosto sračkové osazení. ceníková cena základního favouše byla něco okolo čtyř tisíc (půldruhého až dva průměrné platy) a byl to (v praze a okolí) pro normální smrtelníky naprosto nedostupný artikl.
        nakonec to dopadlo tak, že jsem vzal rám po tátovi z přelomu padesátek a šedesátek (prasklý „závodní“ rám z vysokopevnostních trubech zablitých mosazí do uzlů získaný tenkrát zadarmo, ale protože byl děd kovář a zkoušený podkovář, tak se v rozkulačené kovárně podařilo rám nějak sesmrkat dohromady), na který se přestěhovaly všeliké díly ze smetišť, garáží a bleších trhů, takže vzniklo kolo převyšující libertu po všech stránkách. přehazovačka 1*4 byla řešena navinutým „hodinářským“ perem, a napětí lanka překvapivě tahalo směrem k nejmenšímu pastorku.

        1. Chceš-li poznat, co je dřina, kup si kolo Ukrajina!

          Bylo to zlé, ale zase to nebylo tak zlé. Samozřejmě ani omylem nebylo možné „jít a koupit si slušné kolo“, ale nějaký jakžtakž použitelný Favorit se obvykle tak do půl roku roku dal sehnat za peníze dostupné pro nějakých 95 % rodin, pokud o něj člověk skutečně stál. (Já o něj nestál, ale mnoho mých spoluskautůturistů z oddílu ano, odtud beru tu zkušenost.) Následné DoDo samozřejmě platilo, leč to tehdy platilo u všeho včetně automobilů, takže to nebylo nikterak překvapivé.

          1. No tyvole. Jel jsem na tom jenom jedenkrát, tehdy když to asi ve větším množství přivezli – podle mého názoru poprvé někdy v půli sedmdesátek.
            Na tom kole bylo špatně snad úplně všecko. To nebylo robustní, předimenzované kolo na padesát let a do nějakých specifických podmínek – to byla zatracená sprostá fušeřina, na cokoliv jste se na tom bicyklu podívali.
            Navíc k té fušeřině opracování a zpracování, kvůli kterým to kolo šlo ve všech ložiscích i řízení až neskutečně těžko, byla téměř dvojnásobná! váha oproti dědečkovu, prvorepublikovému černému pánskému bicyklu Slavia, velmi podobné konstrukce.
            Někdo říkal, že oni prostě neuměli -pro tento segment výrobku-, zajistit potřebné tenkostěnné pevnostní trubky. ČSR je zřejmě uměla udělat, spolehlivě už za 1. republiky. Ona ta Slavia je z přelomu 20/30.let minulého století – a jezdí dodnes, byť jenom svátečně. Zmlsání více převody, je bohužel nevratné.

          2. Ohledně tohoto šíleného werglu si pamatuju vyprávění dlouholeté vedoucí místní prodejny DP Kovo-sklo-kola-šicí stroje. Asi po roce potloukání po prodejnách, ty bicykly potupně z krámů stahovali a přidělovali je „na požadavek“ podnikům. Prý i přes jejich údajnou láci, je z našich občanů nikdo nechtěl koupit. Dokonce se v lidové tvořivosti tehdy vyskytovala i varianta, že ty werky mohly být součástí trestu za osmašedesátý rok. Abychom prý byli řádně utahaní a tímpádem „neměli roupy“..
            Ze svého okolí nevím vůbec o nikom, u koho by se dochoval byť jenom rám, natož tak celý bicykl. Možná budou pár kusů vlastnit nějací sběratelé, jako kuriozitu-raritu.
            Raritu podobnou sovětskému, elektronkovému radiopřijímači do odlehlých oblastí bez elektrifikace – s petrolejovým „pohonem“. Byl realizován prostřednictvím sady diferenciálních termočlánků, nasazených na cylindrech dvou petrolejových lamp. Žhavení přímo, anodové napětí přes vibrační měnič. Jmenovalo se to rádio tuším Rodina 52.

            1. Na Ukrajine k nam do vesnice prijela prvni vlna osvoboditelu nekdy v dubnu ’45. Sebrali dedovi slivovici, jeho cesky kolo a nechali tam Ukrajinu. Musim uznat, ze dojet na tom az k Brnu odkudsi z Ruska, vypovida o kvalite uralske oceli :-).

              Na tom kole jsem jezdil jako kluk. Nemelo stangli, takze jsem se nebal s nim jezdit po polnacvkach, ze si nabiju tlamu, pokud vcas neseskocim jako z Magorita. A klukum na Magoritech jsem v terenu daval tezce na prdel. Tehdy u nas ve vesnici i silnice byly v podstate teren, protoze z Magoritu na kostkach byl kostitras, kdezto Ukrajina jasala, ze nejede po hline.

              Dneska bych na tom kramu samozrejme jezdit nechtel, jako kluk, kdyz jsem na tom prijel 15 kilaku na fotbal, odehral ho a jeste jel i domu, tak moje lejtka chodily obdivovat holky z vesnice :-)

      2. Ygorek: nikdy jsem nepochopil tu averzi „závodních“ jezdců proti zvonků. Rozhodně neplatí, že by nešel namontovat na berany, a vyřešil by okamžitě 70% jejich deklarovaných „potíží“ na cyklostezkách.

        To opravdu shazují každý gram hmotnosti kola tak fanaticky, že těch doslova pár deka cyklozvonku by je „zpomalovalo“?

        1. Mrdko, i „zavodni“ cyklista ma pravo na zivot a na jezdeni na kole. Zavodnim cyklistou ted myslim cloveka pouzivajicim kolo jako sportovni nacini. BTW, jizda na silnicnim kole je extremne prospesna aktivita protoze clovek dela tezky aerobni exercise bez toho aby ho supportovaly nohy, takze si nenici skeleton jako treba pri behu. Podobne je to u plavani. Jizda na kole je extremne prospesna pro psychiku protoze se jedna o repetivni pohyb, je to skoro jako meditace.

          At je to jak chce, zvonek je na cyklostezce vicemene na hovno protoze zenska s kocarkem ktera se potaci na bruslich nema kam uhnout. Ditto nejaky tobe podobny prdelaty cyklista. Nebo hovado se psem – pes se ti na zvonek vysere. V jinych pripadech je zvonek vicemene na hovno – nikdo ho neuslysi.

          Zvonek je anachronisticka vec z doby kdy lidi jezdili a chodili po stejnych cestach.

        2. Jan Mrcasik 2.9.2021 v 14:14

          Na skládacím kole vybaveném dětskou sedačkou a nosičem jsem zvonek měl. Na žádném z ostatních kol neměl a nemám, protože by byl zbytečný – nikdy jsem ho nepotřeboval tak, jako ho nepotřebuji například v zimě na běžkách. V automobilu mám houkačku namontovanou výrobcem, ale nepamatuji se, že bych ji kdy použil. O gramy asi nejde.

          1. na horském kole používaném do terénu taky zvonek nebejvá, protože by to na šutrech imrvére cinkalo jako bezdomovec se sběrem. správnej biker cvaká páčkama (na asfaltových cyklostezkách), nebo (na pěšinách) zpomalí, nahlas a zřetelně pozdraví a následně poděkuje.

            samozřejmě očekávat, že si to povalím po stezce pro pěší a cyklisty plné kočárků, tříkolek, odrážedel, bruslařů a čoklařů čtyřicítkou (no dobrá, na horském třicítkou) a cinknu zvonkem a oni se rozhrnou jako když se střelí do brabců a já bez zpomalení povalím dál je poněkud lichá. tak to nefunguje. po přecpané komunikaci se holt jede s proudem. stejně pomalu, jako autem přes náměstí, kde se zrovna koná lidová veselice, posvícení a pouť.

            1. no a zrovna na běžkách by se zvonek hodil (na rozšlapávače v šestistupech). akorát není kam dát a čím obsluhovat, tak dle nálady jodluji nebo štěkám.

          2. Mno, já zvonek mám, a slouží k tomu, abych:
            – jemným cinknutím upozornil chodce, pejskaře apod., že projíždím okolo, aby se nelekli
            – požádal o uvolnění pruhu k předjetí, pokud přede mnou jede pomalejší cyklista ve dvojstupu, inlinisti na cyklostezce apod.

            Funguje překvapivě dobře. Právě a v prvé řadě na těch údajně „přeplněných cyklostezkách“ kde cyklisté „nemohou jet protože jim pořád někdo překáží“.

            Mimochodem mám horské kolo a nikdy mi nedrncal ani přes kořeny – není zvonek jako zvonek. Jakkoli zde uznám, že skezdy nejezdím ozlomvaz, ale spíše jako na cenduru krokem.

            1. Otazka je proc by ti mel nejakej inlinista uvolnovat cestu. Na rozdil vod tebe kterej muze jet po silnici a toho inlinistu s tim tvym zvonkem nesrat, tak ten inlinista nema kam jit vole. Na silnici nemuze, tam uz by ses z toho tuplem posral, jiny misto neni. A vetsina inlinistu asi jede trochu pomalejc nez kola takze kdyby meli furt poustet nejaky curaky co na ne zvonej nikdy by se nedostali do tempa. Vubec bych se nedivil kdyby te s tim tvym zvonenim lidi posilali do picy. Ja bych te teda do picy poslal a rozhodne bych ti neuhybal.

              Pockej az the cost bude clear a predjed. Stejne jako v aute. Na kole je pro tebe zrychleni a zpomaleni snazsi nez pro inlinistu.

  9. Zrovna nedávno jsem vezl manželku do Brna, jezdíme po relativně úzké cestě, kde je jedna zatáčka za druhou, takže je problém kohokoliv předjet. A dojeli jsme dva cyklisty, borce tak kolem 30 let, jedoucí vedle sebe. Ťuknul jsem do klaksonu. Ten vlevo se ohlédnul a zůstal uprostřed vozovky. Zatroubil jsem podruhé, už více. Ignorace. Předjížděl jsem je, musel jsem zajet až do protisměrné krajnice, přičemž jsem předjíždění doprovázel stisknutým klaksonem. Ten zmrd se ani nepohnul, díval se po mně jak po debilovi a stále si jel uprostřed cesty…

    Přitom sám jsem vášnivý cyklista, ale chovám se tak, že mi tady ten „test“ vyšel na nula bodů, snažím se chovat co nejohleduplněji a nejpředvídatelněji. Ale stejně mě mnozí jiní cyklisté dokážou vytočit doběla…

    1. otula 1.9.2021 v 11:07

      Souhlasím.
      Neohrožených idiotů na kolech bohužel přibývá.

    2. Je mozny ze ho nasralo to zatroubeni. Nekteri cyklisti jsou na to haklivy. I mne sere kdyz na mne ridic preventivne troubi jako ze jede.

      Je taky treba podotknout ze cyklista si musi vynutit aby ho ridic respektoval. Nemel by uhejbat nekam do skarpy. Mel by se chovat jako auto. Samozrejme ze by se nemel poustet do souboje s autama nebo nakladakama, ale musi jet sebevedome a do ty miry do ktery to jde treba autu i zablokovat cestu kdyz citi ze predjeti by ho mohlo ohrozit. Taky je vhodny ridicum ukazat ze muzou jet, treba v serpentinach pokud to cyklista vidi, nebo naopak jim naznacit ze v protismeru jede auto kdyz uz to nejakej mrcasik nemuze vydrzet a potrebuje ulevit tryznive predstave ze prijede do bodu B o 15 microsekund pozdejc a predjizdi.

      1. Na ten klakson jsem ťuknul až ve chvíli, kdy jsem musel zpomalit na jejich tempo a stále se nic nedělo. Myslel jsem, že mě neslyšeli přijet…

        1. Tak to asi byli nejaky dementi. Mezi cyklistama je jich urcite podobny procento jako mezi jinejma lidma.

          Casto jsem driv jezdil z Prahy na jich do kopcu kolem Vltavy a Sazavy (mam kopce rad vyrostl jsem na nich) a kolem Vltavy smerem na Zbraslav zevlovalo spousta radobycyklistu se super kolama a vybavenim. Vetsinou dojeli v kopci z Vranyho do Zvole do prvni zatacky a pak jeli zpatky na Zbraslav ke stanku v doufani ze si jich tam nekdo vsimne.

          Treba to byli nejaky takovy podobny.

          1. To je mnohokrát prokázanej omyl, i když chápu, že dyžs sem dolítnul jak mastnej papír do průjezdu, možná tě všechny předchozí články a diskuse minuly.

            Nasednutím na büzykl se spoustě lidé v makovici něco přepne do nějakýho módu dement. Nasazením büzyoblečků aj. přepínání pokračuje.

            1. Curaku a pici je v kazdy skupine urcity mnozstvi, coz neznamena ze takovi jsou vsichni (https://owl.excelsior.edu/argument-and-critical-thinking/logical-fallacies/logical-fallacies-hasty-generalization/).

              Tuhle jsem vyjizdel na hlavni z vedlejsi na extremne neprehledny krizovatce kde mam dum, svitilo slunce. Par dni pred tim do me malem narazila motorka protoze ta pica jela moc rychle a kdyz jsem vyjizdel bula jeste za zatackou. Takze koukam, nic nevidim, a jedu. Slysim rev, tak zastavim – tentokrat je to cyklista jede z kopce rychle jak curak. Nastesti se mu podarilo proklouznout, nic se nestalo. Nasral me tak jsem ho dojel a zastavil abych ho zprcal ze jel moc rychle, ze si nema co stezovat. Chlap se ale omlouval, ze chape ze jsem ho nemohl videt, ze tam svitilo slunce, etc. Byl uplne v pohode a potrasli jsme si rukou a rozesli jsme se jako kamaradi.

              Nevim proc bych mel na svy pouti svetem videt lidi jako nepratele, zmrdy, etc. a nasirat je. Vsechno se da vyresit, vyrikat. Psat clanky o cyklozmrdech a honit si na tohle tema cely dny pero je jak z jinyho sveta.

              Get a life for fucks sakes!

              1. Třetina obyvatel této země je slabá duchem. Každý sedmý občan je debilní nebo dementní nebo alkoholik. Zhruba polovina obyvatel této země má podprůměrný intelekt.

                1. „podprůměrný intelekt.“

                  Seru na podprumerny intelekt. Intelekt je nicnerikajici velicina. „Inteligentni“ clovek muze bejt naprosta kurva. Monhem relevantnejsi kvalita je „tolerance“.

                  To ze lidi jsou takovi nebo makovi je fakt a nic se s tim neda delat. Ale jiny lidi nebudou a ty co jsou se nepredelaj. Clovek se s tim musi naucit zit.

                2. Tak v tomhle se vzácně shodneme.

          2. Jo, naštěstí takových není většina. Někteří jsou úplně v pohodě a člověk za volantem je bere bez problémů, někteří jsou horší, ale možná proto, že třeba vůbec nechápou, jaké je to za volantem, no a někteří jsou magoři… Ale to je stejné i u řidičů aut…

    3. Ja jsem klidas, ale pokud mne nekdo nenasere. Toho typka bych po predjeti vybrzdil. Totalne. V pripade kola by mi nenasli ani prelestenej naraznik.

      1. „Toho typka bych po predjeti vybrzdil.“

        Tak vidis jakejs mega-kreten. Two wrongs don’t make a right, you dimwit.

        https://www.thefreedictionary.com/Tolerance

        1. to je častý omyl a nedorozumění. tolerance a respekt neznamená, že si musím nechat líbit sraní na hlavu, znamená to, že nebudu nikomu na hlavu srát.

          1. Tak clovek se musi zamyslet nad tim co je pro nej vyhodnejsi.

            Tolerovat respektive akceptovat ze nekdo mu udela nejakou (mini)svinarnu nebo se z toho posrat a udelat z toho aferu. A pak vo tom treba jeste cely dny blemcat na internetu, mit toho plnou hlavu.

            Mne tak nejak vychazi ze je lepsi se na to vysrat a mit cistou hlavu. A to jsem hot-tempered idiot.

            Nasrat se a neco s tim delat ma cenu u podstatnejch veci. Treba covidisticky totality. Ale na to lidi nemaj koule. Nosej hezky poslusne nahubky a mektaj vo cyklozmrdech.

      2. Pokud není pumpičkářů deset a víc tak jsou posraní. Naposledy tři cyklozmrdi vytáhli fakáče a něco pořvávali. Jsem to neslyšel tak jsem v klidu zastavil u krajnice, vystoupil a zeptal se, co mi povídali a jediné, co jsem slyšel byly kajícné omluvy.

        1. Tak asi kdyz videli co jsi za ubozaka tak se nad tebou slitovali a jeli dal. What condition do you suffer from – apart from dementia – that makes people take pity on ya?

        2. To je také řešení, ale pochybuji, že se takoví zmrdíci budou příště chovat lépe…

      3. Oni si jeli pohodovým „tempíčkem“, aby spolu mohli kafrat jak dvě slepice, takže by to asi ubrzdili. :-)

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2025