Od roku 1989 se tady ten Kocourkov vydal na cestu německé kolonie (takový light Protektorát Böhmen und Mahren II), takže volby dopadnou podle toho, jak protektor nařídí. Řešení: https://www.youtube.com/watch?v=hfi-5lLdJ5A
Alternativy:
– nějak to přežít a doklepat, kam to půjde (ono i v protektorátu 1939-1945 se dalo obstojně žít, když člověk nebyl žid, odbojář a pilně pracoval jako včelička pro Říši a držel hubu). Na nějaké romantické představy o odporu a nové revoluci klidně zapomeňte. A na politické řešení zapomeńte taky. Většina politiků včetně těch opozičních prošla Aspen institutem, je namočená do nějaké zlodějny a logicky nebude hryzat ruku, která je krmí. Navíc v té druhé je klacek. V barvě EU.
– modlit se, aby se budoucímu vládci Ruska zželelo českých slovanských bratří a přijel je osvobodit od německého útlaku. V tom případě si ale připravte dost hodinek pro osvoboditele
Sorry za boření iluzí, ale sami ste si to zavinili před 107 lety zradou císařepána.
Sysop
No, ona ta paralela dneska dopadne jinak.
Za protektoratu jsme ‚protected‘ byli do te miry, ze nas Ada nehnal na frontu. Na tu hnal, kupodivu, Sudetaky. Cesi pekne do fabrik a makat pro Wehrmacht und Reich. A co nestacilo v Cesku, tak do fabrik risskych.
Dneska je to jinak. Rise ma svych fabrik dost, ty ceske v drtive vetsine vubec nepotrebuje, ba dokonce jejich liqidace by byla v Risi privitana s uspokojenim. Naopak Cechy poslat nekam na vychod do zakopu, to by kazdy Hans, Andreas ci Helga uvitali.
Hacendado
No, on Hitler měl čechy za potencionálně nespolehlivé a zrádné živly. Dobře si pamatoval, jak za první války české pluky přecházely k rusům a pak coby legie blokovaly transféry německých a rakouských zajatců ze zajetí zpátky na západ v rámci Brestlitevského míru. Zkusil to se slováky a když pak viděl, jak části té Rychlé divize dokáží rychle přejít do ruského zajetí, tak je raději stáhl zpátky na Slovensko.
Ovšem dnešní situace je jiná a máte pravdu, že Hansové a Helgy raději pošlou do východního masomlýnku nás, než svoje vzorně zelené, uhlíkově neutrální synáčky.
servisdok
Tak to já beru ty hodinky. Klidně koupím i troje.
Prarodiče z obou stran dlouze vyprávěli, takže informace o roce 1945 z první ruky.
Já bych z toho žádný strach neměl.
Osvoboditelé přijeli a nechtěli žádné časy, alespoň ne tady na Moravě. Poklekli před mou starou prababičkou a pradědou, babičku a dědu pak poprosili o pár kilo cibule, nějaké brambory a pár konví čisté pitné vody. Maso měli svoje, vařili v dědově humně, kam zaparkovali jakousi obdobu polní kuchyně, bylo jich dohromady asi kolem 20 a k tomu osádka jednoho T34.
Dostali i vodu na umytí a oholení, nějaké mýdlo, byť ho byl tehdy docela nedostatek.
Po necelém půldni se spakovali, poděkovali a odfrčeli kamsi směrem na Hulín či Otrokovice.
Mnohem větší lidská svinstva, jsme si pak navařili úplně sami a o vlastní vůli. Osvoboditelé ani jejich zástupci či poradci do toho nijak aktivně nevstupovali, ani nezasahovali.
Jen někdy s úžasem přihlíželi, co dokáže národ, frustrovaný usilovnou prací pro blaho Třetí říše…
Sysop
Na Morave, rikas? Tak to byli Americane, jak rikala nase nejkrasnejsi politicka.
Jihočech Honza
Američané v sovětských uniformách.
Sysop
Lend and lease.
Goro
Já to měl od prarodičů taky, na severu Moravy. Rusové nakupovali na pušky, takže co nebylo schované, odjelo s osvoboditely. A jeden chtěl odmontovat baterii v koupelně – tekla z ní čistá voda, tak si to chtěl vzít sebou, že se voda na frontě hodí.
Hupert
Se nediv, baterie v koupelně – evidentně buržousti.
Bahnak
Taky se chováme k Rusům o poznání fanatičtěji, než Germán. Minule to bylo naopak.
Blbý je, že si Rusové aktivit našich posvěcenejch už začali všímat. Děláme pro to první poslední.
Pohodar
nečekám, že eu je nesmrtelná. celá tahle křeč pramení z toho, že se lidem přes všechno remcání daří fakt dobře. ale tohle přestává napříč evropou. tištění prachů je jen nafouknutí a odsun problému, ale to nevydrží furt. beru to jednodušše. eu není nic jiného než rvhp. kde je rvhp dneska bude eu zítra
Sysop
Za RVHP se rozkazovalo a budovalo. Ted se rozkazuje a nici.
ale podstata je stejná a podle mne to skončí také na smetišti dějin jako všechny tyhle umělé konstrukce. co se nevytvoří přirozenou cestou nějak zanikne.
btw však ty zmrdi u koryt říkají veřejně, že není udržitelný heslo (tuším prvně jsem to slyšel za schrödera) „wohlstand für alle“, teď se musí pro klima všichni uskromnit a schudnout…normálně takhle to tam veřejně pouští a lidi jim to žerou…teda zatím. protože se jich to ještě tak úplně nedotklo
jak říká jedna stará známá, co v 68 foukla do francie (byť je kritická k tomu co se tam děje), francouz má srdce vlevo, ale peněženku vpravo. to dopadne na němce taky
Sysop
Problem je, ze vetsina lidi jsou pitomci a drtiva vetsina z nich jeste navic lini. Takze slysi na levicacka cukratka a vytahnou levici k moci. Pak uz je to jen o tom, jak moc extremni ta levice je. A stale a porad se lidi musi presvedcovat o tom, ze levice je xindl, ktery nekomu dava za penize vsech. Vzletne myslenky o socialnich jistotach konci rozkradenim majetku a okradeni lidi tak, ze jistoty pak nema nikdo.
Jel jsem si ted do udoli nakoupit a v radiu jela agitka, ze dneska vecer se nema svitit, v ramci zachrany planety. Kdyby se tem debilum radeji rozsvitilo…
Pohodar
tyhle akce taky miluju. den bez aut, den bez svícení…
má to celé několik úrovní, nic pozitivního. ale to by spíše bylo na pokec u pivka. příklad:
útlum činnosti (deinsdustrializace apod) znamená např. že se toky nekonají a teda nedají danit (dph, příjmy apod) a přejde se ke kradení z majetku, tedy vyšší daň z nemovitosti, daň z majetku, daň z nárůstu majetku (ano, i to existuje, aneb někde už se daní i fiktivní zisky)
další věc je třeba nepodmíněný příjem. za mně levicová prasečina, ale jiného mne taky nenapadá. čím krmit davy lidí nahrazených AI a dalšími věcmi? byly už tu nápada např. nechat firmy za průmyslové roboty platit socku a zdrávku
leon
Co to zase meleš za blbiny?? Tobě ještě nedošlo, že média lhala a vyráběla propagandu proti levici (ČSSD) stejně jako dnes proti Rusku? Ty stále věříš těm lžím o tom jak nás levice zadlužuje?
Za každé vlády ODS se rozkradlo co se ještě rozkrást dalo (megazlodějna církevní restituce), narostlo zadlužení a pokles ekonomiky.
Po socialismu zbyl majetek za stamiliard. Po kapitalismu už nezbylo nic, jen dluhy.
Kdyby lidi neměli vymyté mozky propagandou a ideologii, tak by nevolili strany, které nehájí jejich zájmy ale zájmy podnikavců, podvodníků a zlodějů – ODS, TOP09, Piráti, Starostové
Pohodar
blbost, že po socializmu zbyl majetek za stamiliardy. 1)z velké části byl ukradený (nejen od němců, ale od všech, co tu něco měli-těch českých a jiných podnikatelů tu bylo dost) a 2)zapomínáte, že ty slavné miliardy byla fiktivní účetní hodnota. až na výjimky všechno vyždímané, zastaralé, neinvestované atd. 10-15 let od války byl západ a východ +- technologicky podobný, pak se to tvrdě rozevřelo
a restituce, ať se podívám jak chci, jsou nějakou formu vrácení původním majitelům. ať už církvi, šlechtě, komukoliv. to se mi líbit nemusí, hodit nemusí, ale to je tak vše. morálně je to tak správně. když vás teď vláda (jakákoliv) připraví o majetek (třeba kvůli fiktivnímu strašení rusáky a potřebě prachů) a za 50 let přijde, že to můžete dostat zpět, tak to není správné?
Takže jak to ve skutečnosti bylo. Faktem je, že při nástupu „totáče“ mělo Československo souhrnný majetek ve výši odpovídající asi 400 mld. Kč. Samozřejmě bez hodnoty pozemků, kulturního a historického dědictví (památek i jejich mobiliáře) a armádní výzbroje. Do konce roku 1989 tento majetek čili národní jmění vzrostl na zhruba 3 biliony Kč, tedy více než 7,5 krát (z toho v České republice 5,8 x, a na Slovensku 11,4 x), a to při pětinásobném zvýšení úrovně osobní spotřeby obyvatelstva. K tomu by bylo třeba ještě připočítat dalších asi za 200 mld. moderní armádní výzbroje (měli jsme třeba více než 400 bojových letadel). To vše je počítáno ve srovnatelných cenách (r. 1989) a po odpočtu opotřebení výrobních fondů. Tedy tyto hodnoty vyjadřují skutečný fyzický růst a stav celkového národního majetku. Reálně existující a využívané stavby, budovy, stroje a zařízení, žádné fiktivní burzovní bubliny. Z toho na veřejnoprávní (státní a komunální) vlastnictví v r. 1947 připadalo zhruba 55 až 58 %, v r. 1989 pak zhruba 65 až 70 %. Zbytek byl družstevním a hlavně osobním majetkem (většinou šlo o soukromé obytné domy).
Pohodar
myslet si můžete cokoliv, samozřejmě i po komančích tu zbyly miliardové majetky, to jsem se blbě vyjádřil, ale nebylo to tak horké. a ve srovnatelných cenách? tím začíná už samotný problém. to by muselo být diskontované vůči zlatu. a pořád říkám, že to jsou účetní ceny. tohle měli i východní němci. vůbec neberu nějaké fiktivní burzovní bubliny, jak píšete, stačí si uvědomit, jak vypadaly ty slavné nemovitosti a je jedno jestli v poldovce, vtž, zetoru nebo na bydlení. názor vám neberu, jen jej nesdílím
ModrýKlokan
@ Pohodar
A co jako? Co tím chce básník Pohodář říci? Prostě meleš hovna vo hovně.
A to nemluvím o tom, že jsou i jiné informační zdroje. Podle nich ČSR kvůli Hadrákovému puči 1989 přišla o majetek za 50 bilionů v dnešních cenách. V tom není započítána ztráta zisku z majetku za posledních 35 let. Což jsou další nižší jednotky bilionů-za každý rok.
Za sociku jsme všichni byli podílníky z tohoto majetku. Ten majetek byl náš společný zdroj. Dnes už podílníky nejsme. Dnes jsme zdroj my sami, pro domácí a hlavně cizí soukromý kapitál. Užij si to kreténe.
Pohodar
narozdíl od vás do některých věcí vidím a některá čísla jsem znal i z dřívějška. „náš společný zdroj“? to vám dříve patřila kolbenka nebo co? tam se btw chodilo za stejný ušmudlaný prachy jako dneska do montovny v průmyslový zóně. já narozdíl od vás odděluju ego a prachy, takže je mi fuk co čí je, když se díky tomu mám dobře. a mám se dobře, takže si to fakt užívám, to jste trefil. nikdo vám nebrání taky něco vlastního budovat a neřešit, jestli pošlete fakturu rusákovi, němci nebo číňanovi. ale klidně si brečte radši nad tím fiktivním majetkem, o který vás připravil ten hnusný cizák, klaus, babiš, fiala nebo kdo, každý kope za sebe…
servisdok
Aha, tak to už jsme doma. Tohle je naprosto vysvětlující
ModrýKlokan
@ Pohodar
Co to furt meleš za sračky? Jasně že mě patřila Kolbenka! Můj podíl byl cca jedna patnáctimiliontina. Z těch „Kolbenek“ se financovala bytová výstavba, zdravotnictví, armáda, školy, výzkumný ústavy, metro, jaderky, sport, levnej plyn, elektrika, voda…
Ty jelito, seš ještě blbější, než jsem si původně myslel.
Pohodar
tak to mi teda taky vlastně patřila jedna patnáctimiliontina. akorát proč se teda teď mám líp než tehdy, když už mi to nepatří? a mraky dalších lidí taky? a to jediný dluhy za mně seká stát. kdo žil z ruky do huby tehdy, ten pokračoval i po převratu, na tom se nic nezmění ani za 100 let
ModrýKlokan
@ Pohodar
Těžko vysvětlovat takovýmu tlučhubovi a troubovi. Že se máš líp je jen tvoje trapná iluze. Asi to hodnotíš podle toho, že máš lepší káru než soused a bydlíš v OV satelitu (panelák na ležato).
Někde ses prostě chytl a saješ systém. Jsi jen socka a parazit. Živí tě systém jako ostatní liberální parazity.
Ale nic si z toho nedělej, většina bohatých Čechu jsou socky. Kdyby nežili ze systému okrádajícího většinu, chcípli by hlady.
leon
Pohodar
Stát seká dluhy proto, jelikož ten „komfort“ – sociální stát – už není schopen provozovat ze zisků.
Zisky totiž končí na účtech cizáků.
Řekl bych, že většina lidí žije na dluh – každý kdo má hypotéku. Stačí krize a přijít o práci, a to tvoje „mám se líp než tehdy“ skončí než bys řekl švec.
Pohodar
tak upřesním: neprivatizoval jsem, ani nikdo z mojí rodiny, restituce 0, dotace 0. káru lepší než soused nemám, v satelitu nebydlím, pro stát nepracuju, zaměstnance už taky nemám a nechci, dluhy taky ne. mám se fajn, ale za bohatýho se rozhodně nepočítám (resp počítám tím, že jsem zdravý) a je mi zcela ukradený, kdo co má. navíc dělám většinu svojí práce pro firmy v zahraničí, takže těžko tady můžu někoho okrádat, když mi prachy přijdou z velký části zvenku. a znám dost takových, přijdou si klidně na pár míčů ročně a živí se rukama. většinou umí něco, co umí málo lidí. ani šikovný řemeslník dneska nemusí být milionář, ale má se kurva dobře, protože dneska už si nikdo ani sifon nevyčistí. krize už začíná, ale pořádně ještě nepřišla. a ano, semele to hodně lidí.
Sysop
Re: leon 22.3.2025 v 16:19
Stat sam ma zisky minimalni. Zije vetsinove z toho, o co obere nasilim danove poplatniky. Problem pak nastava zejmena, kdyz neni schopen z ukradenych dani financovat nejen socialni jistoty, ale uz ani svoji vlastni rezii.
Zisk by mel koncit predevsim na ucte toho, kdo se o ten zisk zaslouzil.
Hupert
Sysop:“Zisk by mel koncit predevsim na ucte toho, kdo se o ten zisk zaslouzil.“
Zní to tak hezky, jenže to nikdy nebyla a není funkce o jedné proměnné. Začněme třeba tím, nakolik je kdo uznalý a spravedlivý vůči ostatním, podílejícím se svou prací na společném zisku. Jakmile ucítíš větší sílu své pozice, pokusíš se ostatní obrat do té míry, do jaké budou ještě ochotni spolupracovat. Dělení je převážně silová záležitost. Spravedlivý a uznalý zvládneš být možná v rodině, ale jakmile se posuneš k vyšší společenské struktuře, jsi s jednoduchými pravidly v prdeli, zvlášť když kromě těch základních primitivních ekonomických kritérií začneš uvažovat v kategoriích tzv. civilizované společnosti.
Foundryman
Připodotkl bych, že otrokářství bylo zrušeno. Zkuste se na to dívat z toho hlediska, že jako majitel dejme tomu strojírny najímáte dělníky na provedení určitých prací úplně stejně, jako si najímáte holiče, aby vás ostříhal nebo instalatéra, aby vám spravil odpad. Ekonomicky v tom není rozdíl. Dělník si řekne cenu, za kterou je ochoten práci provést a je na vás, jestli ji akceptujete. Celý zákoník práce je jen balast, který zajišťuje obživu hromadě parazitů – namátkou odbory, inspektoráty práce, inspektoráty bezpečnosti práce atd. atd.
Když vám holič nevyhovuje, přestanete k němu chodit a nikdo vás nenutí využívat jeho služeb ještě další 3 měsíce. Proč by tomu mělo být v případě nákupu služeb ve výrobě jinak?
Foundryman
Jo, ještě bych dodal, že žádný „společný zisk“ neexistuje. Zrovna tak jako automechanik nezískává provedením opravy používat vaše auto, nevzniká ani dělníkovi právo na nějaký podíl na zisku – on odsouhlasil, za kolik je ochoten práci provést, dostal zaplaceno a tím to pro něj končí. Z hlediska majitele firmy se jedná o prostý nákup – prodej. Nakoupí materiály + práci, dá to dohromady a v ideálním případě prodá za víc, než byla nákupní cena. Toť vše.
Sysop
Presne tak. Typicky treba pracovni smlouva v Nemecku. Co si u prijimaciho pohovoru vyjednas, to mas. Ne, ze za dva metry prijdes s brekem, zes to podsvihnul a ted vidis, ze firma vyrabi drahe veci, tak chces taky pridat. Smolik.
Je to proste uplne normalni ferovy obchod. Ten delnik tu praci nemusi prijmout, nikdo ho nenuti. A majitel firmy nema zadnou povinnost se s nim o neco delit. Jedine, co je skutecne nespravedlive, je system vykoristovani statem. Stat s natazenou rukou prijde pro cast zisku, ale na ztratach se podilet nechce.
Marty...
Presne tak. Typicky treba pracovni smlouva v Nemecku. Co si u prijimaciho pohovoru vyjednas, to mas. Ne, ze za dva metry prijdes s brekem, zes to podsvihnul a ted vidis, ze firma vyrabi drahe veci, tak chces taky pridat. Smolik
Obvykle to řeší pracovní smlouva na dobu určitou, která situaci vyresetuje do té míry, kdy za kratší stranu provazu tahá firma.
Hupert
Jo, společný zisk byla blbá formulace, nicméně zaměstnanci se podílejí na tvorbě zisku, tedy pokud žijí ve světě malinko reálnějším, než je ten tvůj. Pak není důvod, aby případně obdrželi i podíl z něj, což se samozřejmě v řadě firem i běžně děje.
Jinak jasně, zákoník práce je balast…stejně jako jakýkoliv jiný, třeba trestní, vždyť lidi si spolu mohou všechno vyřídit na místě. To je papírových zbytečností a státních parazitů namísto jednoduché vendety, nabroušených nožů a nabitých bouchaček. Odbory si zaměstnanci zřídili primárně proto, aby se mohli flákat a okradli a zlikvidovali pana továrníka? Nebo měli i jinou motivaci? Jistě se můžeme bavit o tom, co všechno ve společnosti rozbujelo do takových obludností, že jí to vede k úpadku. Odbory ale nebudou tím hlavním tahounem, už proto, že majetek a ekonomická, potažno politická síla, se přesouvá ke stále menší skupině indiviuí.
Foundryman
Proč by, proboha, měli mít zaměstnanci podíl na zisku? Ekonomicky to nedává žádný smysl. Když si koupím pilu, kterou pořežu dřevo, taky nenesu prodejci pily část toho, co jsem ušetřil na plynu. Nebo když mi automechanik spraví náklaďák, taky mu nenosím část tržeb z autodopravy.
Hupert
Foundryman: Raději se to nesnaž pochopit, nechci tě mít na svědomí.
Hupert
Jo, ještě bych dodal, že zaměstnanci ten podíl ze zisku nechtějí pro Boha, ale pro sebe.
ModrýKlokan
@ Foundryman
Asi tady řádí něco fest nakažlivýho. Tobě už taky dobře hrabe. Víš hovno, ale nakecáš toho jak farář na mši.
Foundryman
Jistěže, jsem totiž profesí ekonom. Už pár desítek let.
ModrýKlokan
@ Foundryman 18:48
cit „Jistěže, jsem totiž profesí ekonom. Už pár desítek let.“
Hmm, to ledacos vysvětluje o stavu ekonomiky v našem státě.
Foundryman
Odbory jsou OK, pokud si je platí zaměstnanci dobrovolně a ze svého. Nejsou OK, pokud začnou kecat do toho, jak majitel nakládá se svým majetkem. Typicky Betriebsrat v německu.
Marty...
Odbory jsou OK, pokud si je platí zaměstnanci dobrovolně a ze svého. Nejsou OK, pokud začnou kecat do toho, jak majitel nakládá se svým majetkem.
Takže vlastně nemají dělat nic:-)))
V tomhle se mi líbí ikonická scéna, kdy Středula seděl v diskuzi s majiteli výrobních firem. Ti fňukali, že nemají vyučené pracovníky a jak by měli mladí lidé studovat na učňácích. Středula jim to odpověděl, tak kdo z vás pošle svoje děti na učňák? Ty jejich ksichty byly naprosto dokonalé.
Foundryman
Proč by neměly dělat nic? Jejich úkolem je vyjednat co nejpříznivější cenu za jejich členy poskytované služby. Takový všeobecně tolerovaný kartel. To bohatě stačí. Ale už by neměly kecat do obchodní politiky nebo do investičních rozhodnutí, případně do rozhodnutí o omezení nebo rozšíření výroby.
Marty...
Foundryman 23.3.2025 v 18:26
Proč by neměly dělat nic? Jejich úkolem je vyjednat co nejpříznivější cenu za jejich členy poskytované služby.
A to udělají jak, když za delší stranu provazu tahá management….?
Foundryman
I ten management přece potřebuje lidi do výroby. Je to normální obchod jako každý jiný. Management chce koupit, odbory chtějí prodat, tak si dohadují cenu. Vy jste nikdy nebyl u obchodního jednání?
Foundryman
Ad „Ti fňukali, že nemají vyučené pracovníky…“ – pokud je to tak, jedná se o krásnou ilustraci degenerace systému. Všichni už jsou tak zblblí, že vznášejí absurdní stížnosti na absurdních místech. Jinak k tomu asi není co dodat.
Hupert
Foundryman: Představ si, že odbory žijí z příspěvků členů, na rozdíl od partají, co dostanou bakšiš od státu. To by bylo, aby volič musel k volebnímu lístku přihodit rovnou kilo a dostala ho strana, kterou volil a ne že jim stát rozdá část lupu z daní. No a k tomu majetku podnikatele. Tím jsou zřejmě i prachy na mzdy a o ty se zpravidla odbory, a to nejen za své členy, ve firmách občas handrkují. Ber to jako normální kapitalistické vyjednávání o cenách, vzešlé např. ze změněné situace – ekonomické, existenční,….Banda má zpravidla silnější vyjednávací pozici než běžný jedinec. S odběratelem či dodavatelem podnikatel taky licituje podle své vyjednávací síly. Chceš čistý tržní systém? Tak ho zkus pochopit v plné šíři.
ModrýKlokan
@ Hupert 17:06
Nejseš na něho moc zlej? Vždyť se mu může zavařit šiška, zaváhá mu ruka a vopaří si kafem malýho foltýna v rozkroku.
Hupert
MK: Jak zlej? Vždyť mu rozšiřuji obzor zcela gratis a ani vděk neočekávám, neboť vím, že ješitní jedinci se při poučení často cítí poněkud zahanbeně a maskují tento stav agresí, nejprve přechodnou, ale při opakování chronickou. To mám z praxe. Řadu let rozšiřuji obzor mé drahé polovičce.
Foundryman
Jak píšu výše, proti cenovému vyjednávání (= handrkování ve firmách o mzdy) nelze nic namítat. Silné námitky lze ovšem mít proti vměšování odborů do obchodních, investičních nebo výrobních rozhodnutí – např. jestli dál vyrábět věci, o které na trhu není zájem. Příklad z nedávné doby – VW.
Odbory totiž z podstaty věci nemají informace, které ona rozhodnutí podmiňují. Takže se klidně může stát, že vybojují zachování např. 10 tisíc pracovních pozic, čímž pošlou firmu do krachu a bez práce najednou bude 50 tisíc lidí.
Hupert
Foundryman: Takto míněno budiž, rozhodovat má každý o tom, za co nese zodpovědnost.
A co že to chtějí odboráři VW vyrábět neperspektivního? Auta na ruskej plyn?
Hupert
Já jen, jestli ty výrobní perspektivy VW nehatí víc papaláši z Bruselu zasraným grýndýlem a válečnickými choutkami než odbory mzdovými požadavky.
Foundryman
Kdyby mzdovými požadavky, bylo by to OK, od toho tam jsou. Ale v momentě, kdy začnou přes politiky tlačit třeba na zachování výroby elektroaut, která lidi v předpokládaném množství prostě nekupují, dostáváme se mimo jakékoli meze ekonomického uvažování. Dtto když opět přes politiky tlačí na zachování výroby ve fabrikách, pro jejichž produkci není odbyt. To už silně připomíná náš bývalý reálný socialismus.
Konkrétně u VW třeba čísla nevypadají tak hrozně, ale obávám se, že je to spíš záležitost přikrášleného účetnictví. Třeba rozdíl stavu zboží na skladech začátkem a koncem roku se počítá do zisku.
Marty...
Foundryman 23.3.2025 v 18:35
Příklad z nedávné doby – VW.
Je potřeba říct ten příklad celý. Management plánoval zavřít nějaké továrny, rozdat si prémie, poplácat se po zádech a jet dál. Odbory se jenom zeptaly, jak se na tom celém průseru, který rostl minimálně 20 let, bude management podílet. Poslední zdražení produktů, kdy chtěli opticky ucpat díru v potápějící se lodi, se vrátilo jako bumerang…
Foundryman
No a co tím chcete říct? Jak se bude na průseru management podílet není otázka, kterou by měly klást odbory. To je otázka, kterou mají (a snad budou) klást akcionáři. Zrovna tak je na rozhodnutí akcionářů, jestli budou najatému managementu vyplaceny prémie nebo po něm bude vymáhána škoda. Ten princip je pořád stejný, lhostejno zda se jedná o VAG nebo Lug & Betrug GmbH.
h72
Přesně tak. Můj zaměstnavatel, šéf, uvažuje následovně: je mi vlastně fuk, jak moc efektivně jednotlivý člověk konkrétně pracuje, zda zrovna nyní máme nebo nemáme zakázky, zda vyděláváme hodně nebo málo, zda je v práci pruda či pohoda. To zajímá jen jednotlivce. On bere mzdy zaměstnanců jako jedinou velkou položku. A pracovní čas také. Do černé bedny zvané firma cpe, mimo materiálu a energií, položku lidi jako celek. Má vyhrazeno, dejme tomu, 800.000 měsíčně na výplaty, za to očekává vše, co se stane během cca 3200 pracovních hodin. Zakázky bere tak, aby mu to tuto položku pokrylo. Vše, co je nad, je pro něj (nebo někdy i pro firmu) dobré. Nic jiného neřeší.
shifty
Tzn. klasickej zmrdovskej korporát. Pro zmrdy ideální. Viz. zdejší legendární série o zmrdech, co vyšly i knižně.
Foundryman
Co je na tom zmrdovsky korporátního? Tohle je naprosto korektní kalkulace, kterou musí udělat každý – 800 tis. mě stojí lidi, 800 tis. materiál, 800 tis. energie a odpisy, tudíž musím prodat minimálně za 2.400 tis., abych nezkrachoval. A vůbec přitom nemusím řešit, jestli má Franta Vopršálek 40 tis. nebo 45 tis. a Máňa Vomáčková 25 tis. za úklid. Prostě mám k dispozici na nákup služeb 800 tis. a s tím musím vyjít.
h72
Však ho taky máme za zmrda, ale nikoliv kvůli základním kalkulacím (alébrž kvůliv jeho chování). Vadí nám (zaměstnancům), že nemá sebemenší vizi, snahu firmu rozvíjet, nemá žádný plán, nevěnuje se ani detailů ani velkým věcem, jen se to tluče z měsíce na měsíc. Asi to dělá dobře, roky chodí výplaty včas, ale nám to přijde jako ekonomický zázrak. My si myslíme, že krachujeme, vše se rozpadá, jede se z podstaty, ale zatím nekrachujeme. Ale – pak se o něco snaž. Za těchto podmínek nelze mít radost z práce a na něco se těšit.
shifty
Foundryman – aby ses neposral. Na tyhle kydy sem tak zvedavej. Dobry lidi dneska nestaci jen zaplatit a ani to zjevne nechapes. A zcela urcite zrovna ty mas rezii 800. mesicne… pobavils…
Foundryman
Patrně máte jistý problém s chápáním psaného textu. Já jsem psal jen o tom, že osobní náklady každý kalkuluje jako celek, aniž by rozpitvával jednotlivé položky. Čísla byla nahozena jako příklad pro pomalejší. Na vás to ovšem i tak bylo zjevně příliš složité.
fatdwi
h72: jenom technická – co jste za obor? 20 lidí za 800k je průměr 40k vč. odvodů na jednoho, tj. 30k hrubého na jednoho. V dnešní době docela málo (průměr 45k = 60k vč. odvodů, tj. 1.2M na 20 lidí). Jasně, že obecně 2/3 lidí na průměr nedosáhnou, takže to není nic divného, ale pokud by tam lidé s průměrem byli, tak je musí vykompenzovat jiní v podstatě za minimálku. A to už zas tak často nevidím.
Sysop
Kde mas v te bilanci hodnotu ukradnuteho majetku z padesatych let? Nechces mi doufam tvrdit, ze ty ukradene soukrome fabriky pocitas do narodniho jmeni, ze ne?
Pohodar
jasně, že je tam počítá, by ty čísla vypadaly zcela jinak. v opačném případě by to bylo ekonomické perpetuum mobile a žili bychom v socialistickém ráji
ModrýKlokan
@ Pohodar, Sysop
Bla bla bla. Tohle rozumování a dětinský starosti o kapitalistickou pravověrnost a další vypouštění nesmyslné mlhy, nás všechny brzo přejde. Včetně vás, co se tady kasáte, jak jste se vším vymrdali.
Koho to kurva zajímá jak jste neochvějně dokonalí, poctiví a ideově zakotvení. Nejste na světě sami. Já třeba na ty vaše ideologický žvásty zvysoka seru.
Když se rozkecáte, tak je krásně vidět ta provozní slepota borců, co jsou ve vatě a všechny ostatní mají nadřazeně v piči.
Něco ve stylu kterej si pamatuju ještě ze socialistických médií, když se vykecávali různý etablovaný politický a manažerský byrokratický hvězdy. Klapky na vočích z vobou stran.
Sysop
Copa to do tebe vjelo? Abstak?
Ja jsem minarchista a spis zastance osvicenskeho absolutismu, to bys uz za ta leta mohl vedet. A to, ze komari okradli moji rodinu a de facto moji babce a dedovi znicili zivoty, to tak proste je a zadnymi kolektivistickymi kecy se to neomluvi.
Pokud mas nejakej problem s prachama, tak ver, ze ja ti za nej nemuzu. Na statnim jsem nevisel, dani z pravnickych osob jsem odvedl dost. Jsem pravicak a to jsem byl jak za minule totality, tak za teto. Kazdej pekne sam za sebe.
Foundryman
Všechny ty kolektivistické ideologie, ať je to fašismus, národní socialismus, internacionální socialismus-marxismus nebo liberální demokracie, nakonec dojedou na to samé – někdo ten slibovaný ráj musí zaplatit.
Sysop
Narodni socik to resil vykradenim Evropy.
Liberalni demokracie to resi nasekanim dluhu a naslednym okradenim Evropanu.
ModrýKlokan
@ Foundryman 22:12
Začínám mít neblahý pocit, že tady někdo míchá lahodný eintopf a háže do kotlíku všechno co ho napadne.
Vod kdy je atributem fašismu „kolektivistická ideologie“? Kolektivně si možná upečou mocenský totalitní schéma aktéři moci, ale kolik jich je? Do pěti procent obyvatel? Fašismus je o spojení všech mocenských pilířů do jedné totalitní supermoci. Ideologie, politika, výkonná moc, justice, korporáty, finance… všechny nástroje moci v jednotném výkonném svazku. To je fašismus, opak ideální demokracie a opak kolektivismu.
Mám rozebrat další tvoje náhodně generované výkřiky? Rači ne, že.
ModrýKlokan
@ Foundryman
A ještě k té „liberální demokracii“. Ten pojem je vlastně nesmysl, oxymoron.
Buď něco je významně liberální, pak to nebude až tak moc demokratické. Nebo je něco významně demokratické, pak to nemůže být z podstaty moc přehnaně liberální.
leon
ModrýKlokan
Výstižná definice liberální demokracie: bezbřehá svoboda pro vyvolené v okrádání zbytku obyvatel zeměkoule a zajištění nezbytného klidu a absenci trestu ze strany koupených politiků.
ModrýKlokan
@ Sysop
Tahle debata se tematicky i schematicky paralelně míjí, a protíná v nekonečnu.
Osvícenský absolutismus a státně kapitalisický socialismus (který tady KSČ zavedla) mají společnýho víc než hodně. Takže jako tvůj argument to nechápu, co jako z toho má vyplývat k věci.
Termíny jako pravice a levice se snažím vůbec nepoužívat. To jsou buzzwordy k hovnu.
Jako „pravičákovi“ ti nevadí, že například za odpady zaplatí obyčejnej člověk stejnou částku, jako zazobaná konzumní mrdka, která naplní za rok desetkrát víc kontejnerů?
Státní dotace pro individualistické zazobance, kterýma si z vynucených daní všech normálních lidí hradí významnou část vlastních nákladů ? Na fotovoltaiku, elektroauta, tepelný čerpadla…?
Tyhle hovna ale vznikají zákonitě. Jakmile se k moci dostanou „pravičáci“ a „kapitalisti“, kteří si „individualisticky“ „každej za svoje“ koupí média, politiky, soudce, prokurvátory, policajty.
Výsledkem je komunismus pro pár desítek tisíc zbohatlíků a kapitalismus pro všechny ostatní. Díky a takovej model si „volnotržní demokradi“ můžou strčit do řiti.
Marty...
Tyhle hovna ale vznikají zákonitě. Jakmile se k moci dostanou „pravičáci“ a „kapitalisti“, kteří si „individualisticky“ „každej za svoje“ koupí média, politiky, soudce, prokurvátory, policajty.
Výsledkem je komunismus pro pár desítek tisíc zbohatlíků a kapitalismus pro všechny ostatní. Díky a takovej model si „volnotržní demokradi“ můžou strčit do řiti.
Pěkně popsaná situace v ČR……
Sysop
Ja taky netvrdim, ze ODS je pravice. To tvrdi ODS sama o sobe. Neco, jako kdyz levice tvrdi, ze naciste byli pravice.
Pravice se v Evrope ke kormidlu nedostava.
Pohodar
to je bohužel pravda, celá evropa je tradičně levicová, bez ohledu na názvy partají (ono celý ten systém stran už nemá vlastně opodstatnění). výsledek na sebe nechává občas čekat, takže směřujeme do cíle jako argentina
leon
To netvrdí levice, to tak prostě je.
Levice je to, co dělá levicovou politiku a pravice je to, co dělá pravicovou politiku. Tak jednoduché to je.
Už zbývá jen se dovzdělat čím se vyznačuje levicová a čím pravicová politika. A k tomu dojdeš tak, že si najdeš proč se politické strany nazývají pravicové a levicové, a ne třeba horní a dolní.
Chápu, je to pro tebe těžké vyrovnat se s tím, že za ten bordel v Evropě může pravice a její prosazovaný styl kapitalismu – fašismus ovládaný globalisty.
RomanL
Ty seš pěknej magor. Prej „majetek za stamiliard“. Tak určitě. :-P
cool
Ty křížové modulace spolčených střečkujících „zájmovců jsou až utopické ale jaksi funkční.
CTRL
Viz – https://pravyprostor.net/proc-neni-mozne-v-ceske-televizi-zrusit-zabavni-porady/#comments
Nazdar
21. 3. 2025 09:06
Ohodnotit příspěvek :
Nackove v Kyjeve vypovedeli Trumpovi poslusnost. Bombarduji infrastrukturu Ruska dal. Jsem zvedav, co ted prijde se stran Ruska a USA.
Zhyckany ratlik Zelenskij prestal panicka poslouchat.
4
0
Odpovědět
cool
21. 3. 2025 09:57
Odpovědět Nazdar
Alzák vždy poslouchal zakanálníky ale už dnes kondomium muslimů commonveltu ušákům nevoní s rozlučkou s dýpstreitem globalistů, jak prosté milý watsone.
Víc v tom nehledejte než 6. století neofeudálů “konvertitů, // se asi podiví. https://www.youtube.com/watch?v=SO5_QQVYlpA
1
0
Odpovědět
cool
21. 3. 2025 09:44
Ohodnotit příspěvek :
Kult smrti, no.. https://vk.com/wall662403728_4719
A že prý můžete hádat kdo jsou winsdorové podle místa pobytu za douverskými útesy dnes v muslimském kondominiu.
1
0
Odpovědět
cool
No a hele, však říkám že to má komické konotace kolem jak říkají kolem banneru co vám na václavském václaváku v srdci země na národním muzeu strčili pod nos a asi možná nelžou a ukr možná mají šálení očí když jim už ani zem nepatří a ani „banner. Cože? https://www.facebook.com/100087923704145/videos/525295227269267/
No a však se po majdanu vyjádřil jakýsi jejich jenerál že udělá dvoumilionovou armádu a potom se uvidí kde se jim vyplatí dělat demokradcii. Musí mít nutně uniformy? O bataliónu monaco ši vídeň jste snad i slyšeli a nově jsem někde zahlédl že banderovci nabídli bruseli že jim vytvoří efropskou armádu. V kanadě jich jsou prý 2. milióny a tak prý i tam mávají modrožlutě a po ulicích na ukr jim drábové rvou na frontu oběti. https://www.facebook.com/watch/?v=1535552150736554
No a „svjetový výběrčí dávek „bakule kde všude alzák jim dělá 3D podporu.
marcusant
Nějak mi bizarní teorie pana domácího neštymují. Pokud chcete zbrojit, potřebujete průmysl včetně stabilních zdrojů energie. Navíc tanky, kvéry etc jsou stále převážně z oceli. K její efektivní výrobě je nezbytně potřeba ten fuj fuj uhlík, který se z větší části oxiduje na fuj, fuj ,fuj CO2 bububu. Výbušniny zase vyžadují k výrobě kyselinu dusičnou a často i sírovou, které sežerou při svém vzniku taky dost energie. Samotná výroba výbušnin se nedá přerušit, když zrovna nefouká nebo nesvítí, jinak to vezme personál do nebe zkratkou. Toť k deindustrializaci. Zbrojní průmysl potřebuje kvalifikované dělníky, kteří se nejmenují Mohamed (zde prostor pro fantazie Mohamed v muničce). Kvéry potřebují obsluhu a její velení určitě nebude chtít, aby se obsluha jmenovala Mohamed (dtto Mohamed na frontě). Toť k depopulaci. Deindustrializace ani depopulace nemají žádnou skutečnou naléhavost, jsou to jurodivé chiméry. Militarizace má reálnou vysokou naléhavost zejména když nemáte žádnou skutečnou armádu jako právě Německo. Potřeba zbrojit je dnes velmi realistická a může narozdíl od voleb zabrzdit progresivní zelené šílenství.
Závěrem: To, že se vám nelíbí grýndýl a progesivismus, NEZNAMENÁ, že musíte fandit putinovi. Je to válečný zločinec a masový vrah.
hellfire
Průmysl je ke zbrojení potřeba, to bez debat. Pokud ovšem chceš realizovat i green deal dá se to udělat i tak, že se budou zbraně brát na dluh nebo výměnou za Bůh ví co.
Nelíbí se mi green deal ani progresivismus, a nelíbí se mi ani Putin se Zelenskym. Jsou to zločinci, stejně jako EU vedená Lejnem do žumpy. Co s tím?
Sysop
Amici meli kliku, ze nasli polomagora, co tam ted dela velkej Ordnung. Ono to s tim bordelem ani jinak nejde. Nejaka iluze o postupne prestavbe uz tady jednou byla. Soucasnost je to samy. Fura kriplu pricucnutym na cecku pod heslem zachrany vesmiru. S nima to po dobrym nepujde, tam jde o kurva velky prachy od politiku, prez ztratovkare az po ruzne firmicky.
Jantar
Kdepak. Žádný polomagor. Spíš konzervativní kapitalističtější verze Zemana.
Ikdyž to co tam peče s Muskem mi spíš připomíná korporátní národní socializmus.
Prostě je to schopný krizový manažer.
Vřele doporučuju Trumpovy rozhovory z 80. let, kterých je dnes plné YouTube. Tehdy v podstatě říkal totéž jako dnes. Měl to v hlavě dost srovnané.
Je to zároveň self made man podobný Babišovi, byť ten je o dost neschopnější.
Co my bychom dali za Trumpa a jeho manažerské schopnosti.
USA z toho zjevně vybřednou líp než EU, plná neschopných mopslíků z aspenova a dalších institutů.
V EU prostě chybí schopní krizoví manažeři.
Childeater
V EU není žádná krize, takže nepotřebuje krizové manažery.
Ti přichází až když hoří chalupa, ne když se zdá, že bude drahej kaviár.
ModrýKlokan
@ Jantar, Childeater
Nebyl bych tak pesimistickej chlapi. Krizových managerů máme dost i na vývoz. Až to pořádně vezmou do ruky, tak nějak liberálně progresivisticky, budeme mít takovejch krásnejch novejch krizí, až se nám budou dělat mžitky před vočičkama, že neuvidíme na displej s qéer kódem.
Na dluh můžete kupovat, jenom dokud vám půjčují, a dokud vám je někdo ochoten prodávat. Obě tato hrdla se rychle úží.
Pokud si nedokážu vybrat stranu konfliktu = menší zlo, prostě se k němu nevyjadřuji viz Lybie, Barma… Je určitě pravda, že Ukrajinci potlačovali vzpouru na svém území dosti nevybíravými prostředky. To bývá ve východních despociích (přibližně na východ od řeky Morava) běžnou praxí a okolní státy to nechává vesměs v klidu, pokud to nepřeroste v občanskou válku, často i potom. rusáci opakovaně útočí na cizí státy a přivlastňují si jejich území a buď přímo nebo proxy vyvražďují místní obyvatelstvo (např. Gruzie). To už je výrazně za čáru pro velkou část světa. Pokud by v tom nehrály roli další politicko ekonomické faktory, odsoudil by to daleko větší počet států. Dokáží si tam totiž snadno představit, že příště budou stát na rychlém konci klacku oni.
Sysop
To je tim, ze Rusaci jsou tak o padesat let pozadu proti vyspelemu zapadu. Zatimco zapad kolonizuje sofistikovane, Rusaci porad pouzivaji ty svoje pitome tanky. Ve finale je videt, ze zatimco USA vybudovaly pres 800 vojenskych zakladen na Zemi, tak Rusaci v zahranici akorat dva upoceny pristavy a jednu zakladnu v Syrii. Typicka ruska neschopnost.
Na druhou stranu ale, tyto realie nesmeji branit rozdmychavani strachu pred Ruskem, aby snad, proboha, nekoho nenapadlo chtit prestat zbrojit, kdyz se nam tak paradne podarilo vymest sklady a dohukat lidi ke zbrojeni. Ted je potreba do toho poradne slapnout, zaseknout poradnou sekeru a jit do toho! Lidi, dokud nemaj dluhy, se akorat vyskakujou. Pres dluhy je na ne paka!
ModrýKlokan
@ Marcusant
Aby Vás někdo bral vážně, doporučuju průhledně nelhat.
Ruskou federaci ohledně Gruzie relevantní organizace nemohly odsoudit, protože odsoudily Gruzii. Podle závěrů vyšetřování OSN i EU, byla Gruzie viníkem konfliktu Gruzie vs. Osetie/Abcházie.
Jednotky Ruské federace působily jako deeskalační síla. To jsou oficiální závěry významných mezinárodních organizací. Tím samozřejmě OSN a EU nepřestávají býti liberálními retardovanými kokoty jako dříve tak i dosud.
Na závěr tradičně Vám doporučuju chladit, chladit! Zátylek a přirození. Návštěva u kvalitního psychoterapeute rovněž nepomůže, ale snad neuškodí.
ModrýKlokan
@ Marcusant
Vcelku přijatelný text, až na ten závěr. Doporučuju chladný obklad na zátylek. A trochu ubrat na sledování liberálního zpravodajství, evidentně Vám to nedělá dobře. Zkuste si najít kvalitního psychoterapeuta, když bude dobrá konstelace hvězd, může se podařit Vám toho Putina vyhnat z hlavy. A bude zase dobře…
DavidV
Každý politik je vydierateľný. Môžu mu nájsť nejaké nezrovnalosti v účtovníctve, prípadne v počítači detské porno, alebo si môže vybrať medzi „striebrom a olovom“, to je ponuka, ktorá sa neodmieta.
cool
Ze zelených sójáčků gryndejlistů sorošbendů mimovládek samaritánů pro sebe z peněz daňových otroků udělají 👋👋👋 🇨🇿 💓💐✌️🇸🇰💓💐✌️ ☝️ 🤣🤣🤣 – https://www.youtube.com/watch?v=RGdT8zc-Ok0
Pohodar
ještě doplním k dokreslení situace v německu. ten podraz od merze je normálně veřejný. jeden ze zelených ercdebilů, sympaťák na ránu anton hofreiter (válečný štváč co by se sám zmrzačil sponkovačkou) v nějaké diskuzi veřejně přiznal, že mezi 4 očima jim lidi od cdu opakovaně slíbili v posledním měsíci před volbami zrušení dluhové brzdy, ale že to nemohou říci veřejně, bo by volby projeli. takhle se to tam hraje
Sysop
Nojo, tak polozit Nemecko jen znicenim atomu, zavedenim ESG a GD se nepodarilo dost rychle, tak je potreba ho jeste pekelne zadluzit, oni si Germani reknou ‚wir schaffen das‘. V nekterych smerech jsou Germani uplne vypatlani, ale v jinych paradne vychcani. Muzeme cekat, ze ty jejich dluhy pak prelejou k nam, bud v ramci nejakeho evropskeho prerozdelovani solidarity treba nucenym vstupem CR do eurozony, nebo nam vymysli nejakou specialni uhlikovou dan pro Untermenschen, nebo neco podobneho. Oni se o dluhove blaho radi podeli.
Foundryman
Ad Sysop – to byl právě dosavadní mechanismus, který jsem zmiňoval nahoře. Inflace se pěkně rovnoměrně prostřednictvím ECB rozprostřela po celé eurozóně, jinak by se z toho ve státech PIGS+F posrali. Jenže si zdaleka nejsem jistej, že je schopná eurozóna ustát i budoucí německý příspěvek.
Sysop
Meli by PIGS protestovat proti zadluzovani nemecke vlady :-)
Megaselia
Stačilo napísať, že nie je koho voliť. Na to som prišiel ešte pred poslednými slovenskými voľbami. Tam mi ostala jediná voľba – nechať andulke náhodne vytiahnuť nejaké číslo strany alebo ísť na pivo na Jedľoviny. Jednoznačná voľba tak boli tie Jedľoviny…
Sysop
Problem ale je, ze tim clovek voli tu nejvetsi svini.
Ja qolbam chodim, i kdyz to pak hodim nejake neparlamentni strane.
Pohodar
já to vidím na motoráčka. sice iq nic moc, ale alespoň se drží antizelených názorů a vznikají tím komické situace při konfrontaci s opačným táborem. čili možná k hovnu, ale bude prdel
Latimerie podivna
Nejsem si jistý, jestli zrovna toto volba neparlamentní strany řeší. Parlamentní strany obdrží křesla v parlamentu „přibližně“ v poměru k počtu hlasů, které získaly jen parlamentní strany. Počet hlasů neparlamentním stranám tudíž neovlivní to, kolik poslanců budou mít parlamentní strany. Jinak řečeno počet hlasů monarchistům neovlivní počet křesel, které získá Babiš nebo Spolu.
Tím nechci nabádat k volbě jen parlamentních stran, volba či nevolba samozřejmě závisí na vkusu každého soudruha. Jen chci poukázat na to, že hlas neparlamentní straně má pro ty „parlamentní“ strany stejný efekt jako nejít k volbám vůbec.
Ale třeba jsou ty největší svině v těch (některých) neparlamentních stranách, ale zatím nedostali příležitost to ukázat. Jsem dost skeptický k tomu, že bychom tu měli spoustu skvělých a neúplatných politiků a jen ti blbí voliči to nevidí a nevolí je. Taky je ten článek o tom, koho nevolit a není o tom, koho volit.
Pohodar
to máte recht, ale moje kritéria jsou 1)šance dostat se (vypadnou svobodní), 2)neprofláknuté (vypadne 5demolice+anofert) a 3)ničím jiným odporné (třeba poskok systému šlachta neb tradice zavazuje)
tím nezbyde nic moc jiného
Sysop
No posledne jsem to hodil Ukradburovi, ruka se mi trasla, koutky krivily, ale porad si myslim, ze jsem lepsi volbu nemel. Do europarlamentu jsem to hodil hranatymu. Toho nelituju.
Zatim to vypada, ze napodzim to bud hodim Vidlakovi, nebo Ukradburovi.
princdrson
kdo je Ukradbura?
Sysop
Polojaponec, kterej v minulem pusobisti vykradl partajni kasu.
Jihočech Honza
Jen čtvrtinovej, ze čtvrtiny je Korejec. Oni to rozlišujou.
shane
Jo. Bejt Japonec kříženej s Korejcem je u Japonců přece jen o trochu lepší než bejt Japonec kříženej se psem.
Dachsmeister
@shane
záleží na tom s jakým psem…
Tosa-inu v Japonsku veleben, v Koreji sněden.
princdrson
sem měl za to, že si vzal zpátky peníze, které do toho dal. Však kromě sračkometání z toho nebyly trestněprávní následky, nebo?
Megaselia
Sysop22.3.2025 v 9:49
Problem ale je, ze tim clovek voli tu nejvetsi svini.
Keď oni sú všetci najväčšie svine :))). Takže to vyjde narovnako. Na Slovensu naozaj neexistuje stran, pri ktorej by som mal dojem, že je to „menšie zlo“. Je to deprimujúce, ale súčasná politika už ani politika nie je, skôr inštitucionalizované zlodejstvo. Prevažná voličov sú totálni tupci, ľahko prijímajúci aj tie najväčšie hovadiny ako záväzné sľuby, úplatní hlupáci, čo si myslia, že keď im niekto milostivo nasype pár drobných do korýtka, že to nakoniec zaplatia tí bohatší, nie oni. Len im nedochádza, že tí oholení bohatší majú vždy dosť možností ako si peniaze skonfiškované štátom, od tých hlupákov vytiahnuť nazad. Jeden ekonóm zo Ekonomického ústavu SAV spočítal, že za tých 600 euro mimoriadneho dôchodku zaplatí príjemca nakoniec vyše 800. No neber to. Ale splnila vláda sľub alebo nie? Splnila, tak ich budeme voliť. A potom sa pohoršujeme, že nás Maďari volajú butatóti? Nie že by boli lepší, ale podľa výsledkov volieb asi na tom predsa len niečo bude. S tým volebným právom nie je niečo v poriadku. :)))
lolek
My jsme kolonií Německa. Německo je kolonií USA. Pokud ji ještě budou chtít. Jsme tedy kolonií kolonie.
Patřili jsme k bloku, který prohrál studenou válku. Studnou, ale prohrál. Vzdali jsme to. A vítězové, jak je to pravidlem, nás vyrabovali a osadili správci podle svého výběru. Takže ty kecy – co jsme si zvolili, to máme, můžeme si za to sami, jsou bludné. Žádná svobodná volba nikdy nebyla.
Odmítnutí zelených, LGBT a imigračních nesmyslů je jen půl cesty. Dokud nepřijmete fakt, že Putinovi jsme u prdele, pokud ho neserem, jste stále pomýlení. A matroš pro východní frontu.
Pohodar
co sleduju, tak část němců mezi 4 očima doufá, že putin se ujme německa místo amíků, takový skrytý deal mezi putinem a trumpem. za mně rozhodně lepší verze než být pod taktovkou levicové ameriky
Foundryman
Já právě už dost dlouho marně přemejšlím, v čem by byl ten ruskej vliv tak příšernej, že by trumfnul i současnou EU.
Jantar
Zakázáním LGBT pochodů a drag-queen (v minisukni bez spodního prádla) na dětských akcích ?
Možná, je chytřejší, než se zdá. Že si uvědomil, že všichni ministři půjdou jednoho pošmourného dne pod gilotinu. A ministr zdravotnictví jako první. A tak bude mít výhodu: bude si lehat na čisté prkno. Ti po něm – no škoda slov …
Jen tak mimoděk rubeš bend (ukr jako přebiér, barmská žena, cože a klaun institut skořápkář, utahovač opasků na blahobyt s lyžařským kloubem tenisové rakety fanynek ví z haliče, no néééé lokálníci jo) je takový lokální soroš bend vámi placený ( proč???) a opravdu se vyplatí vládě záhub a „exponovaných. :-)))
https://cz24.news/navrat-covidoveho-krale-exministr-vojtech-se-vraci-do-politiky-opet-chce-zdravotnictvi/
https://www.youtube.com/watch?v=UWUppUMhtIg
Od roku 1989 se tady ten Kocourkov vydal na cestu německé kolonie (takový light Protektorát Böhmen und Mahren II), takže volby dopadnou podle toho, jak protektor nařídí. Řešení: https://www.youtube.com/watch?v=hfi-5lLdJ5A
Alternativy:
– nějak to přežít a doklepat, kam to půjde (ono i v protektorátu 1939-1945 se dalo obstojně žít, když člověk nebyl žid, odbojář a pilně pracoval jako včelička pro Říši a držel hubu). Na nějaké romantické představy o odporu a nové revoluci klidně zapomeňte. A na politické řešení zapomeńte taky. Většina politiků včetně těch opozičních prošla Aspen institutem, je namočená do nějaké zlodějny a logicky nebude hryzat ruku, která je krmí. Navíc v té druhé je klacek. V barvě EU.
– modlit se, aby se budoucímu vládci Ruska zželelo českých slovanských bratří a přijel je osvobodit od německého útlaku. V tom případě si ale připravte dost hodinek pro osvoboditele
Sorry za boření iluzí, ale sami ste si to zavinili před 107 lety zradou císařepána.
No, ona ta paralela dneska dopadne jinak.
Za protektoratu jsme ‚protected‘ byli do te miry, ze nas Ada nehnal na frontu. Na tu hnal, kupodivu, Sudetaky. Cesi pekne do fabrik a makat pro Wehrmacht und Reich. A co nestacilo v Cesku, tak do fabrik risskych.
Dneska je to jinak. Rise ma svych fabrik dost, ty ceske v drtive vetsine vubec nepotrebuje, ba dokonce jejich liqidace by byla v Risi privitana s uspokojenim. Naopak Cechy poslat nekam na vychod do zakopu, to by kazdy Hans, Andreas ci Helga uvitali.
No, on Hitler měl čechy za potencionálně nespolehlivé a zrádné živly. Dobře si pamatoval, jak za první války české pluky přecházely k rusům a pak coby legie blokovaly transféry německých a rakouských zajatců ze zajetí zpátky na západ v rámci Brestlitevského míru. Zkusil to se slováky a když pak viděl, jak části té Rychlé divize dokáží rychle přejít do ruského zajetí, tak je raději stáhl zpátky na Slovensko.
Ovšem dnešní situace je jiná a máte pravdu, že Hansové a Helgy raději pošlou do východního masomlýnku nás, než svoje vzorně zelené, uhlíkově neutrální synáčky.
Tak to já beru ty hodinky. Klidně koupím i troje.
Prarodiče z obou stran dlouze vyprávěli, takže informace o roce 1945 z první ruky.
Já bych z toho žádný strach neměl.
Osvoboditelé přijeli a nechtěli žádné časy, alespoň ne tady na Moravě. Poklekli před mou starou prababičkou a pradědou, babičku a dědu pak poprosili o pár kilo cibule, nějaké brambory a pár konví čisté pitné vody. Maso měli svoje, vařili v dědově humně, kam zaparkovali jakousi obdobu polní kuchyně, bylo jich dohromady asi kolem 20 a k tomu osádka jednoho T34.
Dostali i vodu na umytí a oholení, nějaké mýdlo, byť ho byl tehdy docela nedostatek.
Po necelém půldni se spakovali, poděkovali a odfrčeli kamsi směrem na Hulín či Otrokovice.
Mnohem větší lidská svinstva, jsme si pak navařili úplně sami a o vlastní vůli. Osvoboditelé ani jejich zástupci či poradci do toho nijak aktivně nevstupovali, ani nezasahovali.
Jen někdy s úžasem přihlíželi, co dokáže národ, frustrovaný usilovnou prací pro blaho Třetí říše…
Na Morave, rikas? Tak to byli Americane, jak rikala nase nejkrasnejsi politicka.
Američané v sovětských uniformách.
Lend and lease.
Já to měl od prarodičů taky, na severu Moravy. Rusové nakupovali na pušky, takže co nebylo schované, odjelo s osvoboditely. A jeden chtěl odmontovat baterii v koupelně – tekla z ní čistá voda, tak si to chtěl vzít sebou, že se voda na frontě hodí.
Se nediv, baterie v koupelně – evidentně buržousti.
Taky se chováme k Rusům o poznání fanatičtěji, než Germán. Minule to bylo naopak.
Blbý je, že si Rusové aktivit našich posvěcenejch už začali všímat. Děláme pro to první poslední.
nečekám, že eu je nesmrtelná. celá tahle křeč pramení z toho, že se lidem přes všechno remcání daří fakt dobře. ale tohle přestává napříč evropou. tištění prachů je jen nafouknutí a odsun problému, ale to nevydrží furt. beru to jednodušše. eu není nic jiného než rvhp. kde je rvhp dneska bude eu zítra
Za RVHP se rozkazovalo a budovalo. Ted se rozkazuje a nici.
A platí „pavládní neziskovky soroš band.
https://www.youtube.com/watch?v=UWUppUMhtIg
ale podstata je stejná a podle mne to skončí také na smetišti dějin jako všechny tyhle umělé konstrukce. co se nevytvoří přirozenou cestou nějak zanikne.
btw však ty zmrdi u koryt říkají veřejně, že není udržitelný heslo (tuším prvně jsem to slyšel za schrödera) „wohlstand für alle“, teď se musí pro klima všichni uskromnit a schudnout…normálně takhle to tam veřejně pouští a lidi jim to žerou…teda zatím. protože se jich to ještě tak úplně nedotklo
jak říká jedna stará známá, co v 68 foukla do francie (byť je kritická k tomu co se tam děje), francouz má srdce vlevo, ale peněženku vpravo. to dopadne na němce taky
Problem je, ze vetsina lidi jsou pitomci a drtiva vetsina z nich jeste navic lini. Takze slysi na levicacka cukratka a vytahnou levici k moci. Pak uz je to jen o tom, jak moc extremni ta levice je. A stale a porad se lidi musi presvedcovat o tom, ze levice je xindl, ktery nekomu dava za penize vsech. Vzletne myslenky o socialnich jistotach konci rozkradenim majetku a okradeni lidi tak, ze jistoty pak nema nikdo.
Jel jsem si ted do udoli nakoupit a v radiu jela agitka, ze dneska vecer se nema svitit, v ramci zachrany planety. Kdyby se tem debilum radeji rozsvitilo…
tyhle akce taky miluju. den bez aut, den bez svícení…
má to celé několik úrovní, nic pozitivního. ale to by spíše bylo na pokec u pivka. příklad:
útlum činnosti (deinsdustrializace apod) znamená např. že se toky nekonají a teda nedají danit (dph, příjmy apod) a přejde se ke kradení z majetku, tedy vyšší daň z nemovitosti, daň z majetku, daň z nárůstu majetku (ano, i to existuje, aneb někde už se daní i fiktivní zisky)
další věc je třeba nepodmíněný příjem. za mně levicová prasečina, ale jiného mne taky nenapadá. čím krmit davy lidí nahrazených AI a dalšími věcmi? byly už tu nápada např. nechat firmy za průmyslové roboty platit socku a zdrávku
Co to zase meleš za blbiny?? Tobě ještě nedošlo, že média lhala a vyráběla propagandu proti levici (ČSSD) stejně jako dnes proti Rusku? Ty stále věříš těm lžím o tom jak nás levice zadlužuje?
Za každé vlády ODS se rozkradlo co se ještě rozkrást dalo (megazlodějna církevní restituce), narostlo zadlužení a pokles ekonomiky.
Po socialismu zbyl majetek za stamiliard. Po kapitalismu už nezbylo nic, jen dluhy.
Kdyby lidi neměli vymyté mozky propagandou a ideologii, tak by nevolili strany, které nehájí jejich zájmy ale zájmy podnikavců, podvodníků a zlodějů – ODS, TOP09, Piráti, Starostové
blbost, že po socializmu zbyl majetek za stamiliardy. 1)z velké části byl ukradený (nejen od němců, ale od všech, co tu něco měli-těch českých a jiných podnikatelů tu bylo dost) a 2)zapomínáte, že ty slavné miliardy byla fiktivní účetní hodnota. až na výjimky všechno vyždímané, zastaralé, neinvestované atd. 10-15 let od války byl západ a východ +- technologicky podobný, pak se to tvrdě rozevřelo
a restituce, ať se podívám jak chci, jsou nějakou formu vrácení původním majitelům. ať už církvi, šlechtě, komukoliv. to se mi líbit nemusí, hodit nemusí, ale to je tak vše. morálně je to tak správně. když vás teď vláda (jakákoliv) připraví o majetek (třeba kvůli fiktivnímu strašení rusáky a potřebě prachů) a za 50 let přijde, že to můžete dostat zpět, tak to není správné?
To je hezké, že si to myslíš, ale myslíš si to blbě.
Článek pana Nevařila o hospodaření komunistů: https://legacy.blisty.cz/art/48053.html
Takže jak to ve skutečnosti bylo. Faktem je, že při nástupu „totáče“ mělo Československo souhrnný majetek ve výši odpovídající asi 400 mld. Kč. Samozřejmě bez hodnoty pozemků, kulturního a historického dědictví (památek i jejich mobiliáře) a armádní výzbroje. Do konce roku 1989 tento majetek čili národní jmění vzrostl na zhruba 3 biliony Kč, tedy více než 7,5 krát (z toho v České republice 5,8 x, a na Slovensku 11,4 x), a to při pětinásobném zvýšení úrovně osobní spotřeby obyvatelstva. K tomu by bylo třeba ještě připočítat dalších asi za 200 mld. moderní armádní výzbroje (měli jsme třeba více než 400 bojových letadel). To vše je počítáno ve srovnatelných cenách (r. 1989) a po odpočtu opotřebení výrobních fondů. Tedy tyto hodnoty vyjadřují skutečný fyzický růst a stav celkového národního majetku. Reálně existující a využívané stavby, budovy, stroje a zařízení, žádné fiktivní burzovní bubliny. Z toho na veřejnoprávní (státní a komunální) vlastnictví v r. 1947 připadalo zhruba 55 až 58 %, v r. 1989 pak zhruba 65 až 70 %. Zbytek byl družstevním a hlavně osobním majetkem (většinou šlo o soukromé obytné domy).
myslet si můžete cokoliv, samozřejmě i po komančích tu zbyly miliardové majetky, to jsem se blbě vyjádřil, ale nebylo to tak horké. a ve srovnatelných cenách? tím začíná už samotný problém. to by muselo být diskontované vůči zlatu. a pořád říkám, že to jsou účetní ceny. tohle měli i východní němci. vůbec neberu nějaké fiktivní burzovní bubliny, jak píšete, stačí si uvědomit, jak vypadaly ty slavné nemovitosti a je jedno jestli v poldovce, vtž, zetoru nebo na bydlení. názor vám neberu, jen jej nesdílím
@ Pohodar
A co jako? Co tím chce básník Pohodář říci? Prostě meleš hovna vo hovně.
A to nemluvím o tom, že jsou i jiné informační zdroje. Podle nich ČSR kvůli Hadrákovému puči 1989 přišla o majetek za 50 bilionů v dnešních cenách. V tom není započítána ztráta zisku z majetku za posledních 35 let. Což jsou další nižší jednotky bilionů-za každý rok.
Za sociku jsme všichni byli podílníky z tohoto majetku. Ten majetek byl náš společný zdroj. Dnes už podílníky nejsme. Dnes jsme zdroj my sami, pro domácí a hlavně cizí soukromý kapitál. Užij si to kreténe.
narozdíl od vás do některých věcí vidím a některá čísla jsem znal i z dřívějška. „náš společný zdroj“? to vám dříve patřila kolbenka nebo co? tam se btw chodilo za stejný ušmudlaný prachy jako dneska do montovny v průmyslový zóně. já narozdíl od vás odděluju ego a prachy, takže je mi fuk co čí je, když se díky tomu mám dobře. a mám se dobře, takže si to fakt užívám, to jste trefil. nikdo vám nebrání taky něco vlastního budovat a neřešit, jestli pošlete fakturu rusákovi, němci nebo číňanovi. ale klidně si brečte radši nad tím fiktivním majetkem, o který vás připravil ten hnusný cizák, klaus, babiš, fiala nebo kdo, každý kope za sebe…
Aha, tak to už jsme doma. Tohle je naprosto vysvětlující
@ Pohodar
Co to furt meleš za sračky? Jasně že mě patřila Kolbenka! Můj podíl byl cca jedna patnáctimiliontina. Z těch „Kolbenek“ se financovala bytová výstavba, zdravotnictví, armáda, školy, výzkumný ústavy, metro, jaderky, sport, levnej plyn, elektrika, voda…
Ty jelito, seš ještě blbější, než jsem si původně myslel.
tak to mi teda taky vlastně patřila jedna patnáctimiliontina. akorát proč se teda teď mám líp než tehdy, když už mi to nepatří? a mraky dalších lidí taky? a to jediný dluhy za mně seká stát. kdo žil z ruky do huby tehdy, ten pokračoval i po převratu, na tom se nic nezmění ani za 100 let
@ Pohodar
Těžko vysvětlovat takovýmu tlučhubovi a troubovi. Že se máš líp je jen tvoje trapná iluze. Asi to hodnotíš podle toho, že máš lepší káru než soused a bydlíš v OV satelitu (panelák na ležato).
Někde ses prostě chytl a saješ systém. Jsi jen socka a parazit. Živí tě systém jako ostatní liberální parazity.
Ale nic si z toho nedělej, většina bohatých Čechu jsou socky. Kdyby nežili ze systému okrádajícího většinu, chcípli by hlady.
Pohodar
Stát seká dluhy proto, jelikož ten „komfort“ – sociální stát – už není schopen provozovat ze zisků.
Zisky totiž končí na účtech cizáků.
Řekl bych, že většina lidí žije na dluh – každý kdo má hypotéku. Stačí krize a přijít o práci, a to tvoje „mám se líp než tehdy“ skončí než bys řekl švec.
tak upřesním: neprivatizoval jsem, ani nikdo z mojí rodiny, restituce 0, dotace 0. káru lepší než soused nemám, v satelitu nebydlím, pro stát nepracuju, zaměstnance už taky nemám a nechci, dluhy taky ne. mám se fajn, ale za bohatýho se rozhodně nepočítám (resp počítám tím, že jsem zdravý) a je mi zcela ukradený, kdo co má. navíc dělám většinu svojí práce pro firmy v zahraničí, takže těžko tady můžu někoho okrádat, když mi prachy přijdou z velký části zvenku. a znám dost takových, přijdou si klidně na pár míčů ročně a živí se rukama. většinou umí něco, co umí málo lidí. ani šikovný řemeslník dneska nemusí být milionář, ale má se kurva dobře, protože dneska už si nikdo ani sifon nevyčistí. krize už začíná, ale pořádně ještě nepřišla. a ano, semele to hodně lidí.
Re: leon 22.3.2025 v 16:19
Stat sam ma zisky minimalni. Zije vetsinove z toho, o co obere nasilim danove poplatniky. Problem pak nastava zejmena, kdyz neni schopen z ukradenych dani financovat nejen socialni jistoty, ale uz ani svoji vlastni rezii.
Zisk by mel koncit predevsim na ucte toho, kdo se o ten zisk zaslouzil.
Sysop:“Zisk by mel koncit predevsim na ucte toho, kdo se o ten zisk zaslouzil.“
Zní to tak hezky, jenže to nikdy nebyla a není funkce o jedné proměnné. Začněme třeba tím, nakolik je kdo uznalý a spravedlivý vůči ostatním, podílejícím se svou prací na společném zisku. Jakmile ucítíš větší sílu své pozice, pokusíš se ostatní obrat do té míry, do jaké budou ještě ochotni spolupracovat. Dělení je převážně silová záležitost. Spravedlivý a uznalý zvládneš být možná v rodině, ale jakmile se posuneš k vyšší společenské struktuře, jsi s jednoduchými pravidly v prdeli, zvlášť když kromě těch základních primitivních ekonomických kritérií začneš uvažovat v kategoriích tzv. civilizované společnosti.
Připodotkl bych, že otrokářství bylo zrušeno. Zkuste se na to dívat z toho hlediska, že jako majitel dejme tomu strojírny najímáte dělníky na provedení určitých prací úplně stejně, jako si najímáte holiče, aby vás ostříhal nebo instalatéra, aby vám spravil odpad. Ekonomicky v tom není rozdíl. Dělník si řekne cenu, za kterou je ochoten práci provést a je na vás, jestli ji akceptujete. Celý zákoník práce je jen balast, který zajišťuje obživu hromadě parazitů – namátkou odbory, inspektoráty práce, inspektoráty bezpečnosti práce atd. atd.
Když vám holič nevyhovuje, přestanete k němu chodit a nikdo vás nenutí využívat jeho služeb ještě další 3 měsíce. Proč by tomu mělo být v případě nákupu služeb ve výrobě jinak?
Jo, ještě bych dodal, že žádný „společný zisk“ neexistuje. Zrovna tak jako automechanik nezískává provedením opravy používat vaše auto, nevzniká ani dělníkovi právo na nějaký podíl na zisku – on odsouhlasil, za kolik je ochoten práci provést, dostal zaplaceno a tím to pro něj končí. Z hlediska majitele firmy se jedná o prostý nákup – prodej. Nakoupí materiály + práci, dá to dohromady a v ideálním případě prodá za víc, než byla nákupní cena. Toť vše.
Presne tak. Typicky treba pracovni smlouva v Nemecku. Co si u prijimaciho pohovoru vyjednas, to mas. Ne, ze za dva metry prijdes s brekem, zes to podsvihnul a ted vidis, ze firma vyrabi drahe veci, tak chces taky pridat. Smolik.
Je to proste uplne normalni ferovy obchod. Ten delnik tu praci nemusi prijmout, nikdo ho nenuti. A majitel firmy nema zadnou povinnost se s nim o neco delit. Jedine, co je skutecne nespravedlive, je system vykoristovani statem. Stat s natazenou rukou prijde pro cast zisku, ale na ztratach se podilet nechce.
Presne tak. Typicky treba pracovni smlouva v Nemecku. Co si u prijimaciho pohovoru vyjednas, to mas. Ne, ze za dva metry prijdes s brekem, zes to podsvihnul a ted vidis, ze firma vyrabi drahe veci, tak chces taky pridat. Smolik
Obvykle to řeší pracovní smlouva na dobu určitou, která situaci vyresetuje do té míry, kdy za kratší stranu provazu tahá firma.
Jo, společný zisk byla blbá formulace, nicméně zaměstnanci se podílejí na tvorbě zisku, tedy pokud žijí ve světě malinko reálnějším, než je ten tvůj. Pak není důvod, aby případně obdrželi i podíl z něj, což se samozřejmě v řadě firem i běžně děje.
Jinak jasně, zákoník práce je balast…stejně jako jakýkoliv jiný, třeba trestní, vždyť lidi si spolu mohou všechno vyřídit na místě. To je papírových zbytečností a státních parazitů namísto jednoduché vendety, nabroušených nožů a nabitých bouchaček. Odbory si zaměstnanci zřídili primárně proto, aby se mohli flákat a okradli a zlikvidovali pana továrníka? Nebo měli i jinou motivaci? Jistě se můžeme bavit o tom, co všechno ve společnosti rozbujelo do takových obludností, že jí to vede k úpadku. Odbory ale nebudou tím hlavním tahounem, už proto, že majetek a ekonomická, potažno politická síla, se přesouvá ke stále menší skupině indiviuí.
Proč by, proboha, měli mít zaměstnanci podíl na zisku? Ekonomicky to nedává žádný smysl. Když si koupím pilu, kterou pořežu dřevo, taky nenesu prodejci pily část toho, co jsem ušetřil na plynu. Nebo když mi automechanik spraví náklaďák, taky mu nenosím část tržeb z autodopravy.
Foundryman: Raději se to nesnaž pochopit, nechci tě mít na svědomí.
Jo, ještě bych dodal, že zaměstnanci ten podíl ze zisku nechtějí pro Boha, ale pro sebe.
@ Foundryman
Asi tady řádí něco fest nakažlivýho. Tobě už taky dobře hrabe. Víš hovno, ale nakecáš toho jak farář na mši.
Jistěže, jsem totiž profesí ekonom. Už pár desítek let.
@ Foundryman 18:48
cit „Jistěže, jsem totiž profesí ekonom. Už pár desítek let.“
Hmm, to ledacos vysvětluje o stavu ekonomiky v našem státě.
Odbory jsou OK, pokud si je platí zaměstnanci dobrovolně a ze svého. Nejsou OK, pokud začnou kecat do toho, jak majitel nakládá se svým majetkem. Typicky Betriebsrat v německu.
Odbory jsou OK, pokud si je platí zaměstnanci dobrovolně a ze svého. Nejsou OK, pokud začnou kecat do toho, jak majitel nakládá se svým majetkem.
Takže vlastně nemají dělat nic:-)))
V tomhle se mi líbí ikonická scéna, kdy Středula seděl v diskuzi s majiteli výrobních firem. Ti fňukali, že nemají vyučené pracovníky a jak by měli mladí lidé studovat na učňácích. Středula jim to odpověděl, tak kdo z vás pošle svoje děti na učňák? Ty jejich ksichty byly naprosto dokonalé.
Proč by neměly dělat nic? Jejich úkolem je vyjednat co nejpříznivější cenu za jejich členy poskytované služby. Takový všeobecně tolerovaný kartel. To bohatě stačí. Ale už by neměly kecat do obchodní politiky nebo do investičních rozhodnutí, případně do rozhodnutí o omezení nebo rozšíření výroby.
Foundryman 23.3.2025 v 18:26
Proč by neměly dělat nic? Jejich úkolem je vyjednat co nejpříznivější cenu za jejich členy poskytované služby.
A to udělají jak, když za delší stranu provazu tahá management….?
I ten management přece potřebuje lidi do výroby. Je to normální obchod jako každý jiný. Management chce koupit, odbory chtějí prodat, tak si dohadují cenu. Vy jste nikdy nebyl u obchodního jednání?
Ad „Ti fňukali, že nemají vyučené pracovníky…“ – pokud je to tak, jedná se o krásnou ilustraci degenerace systému. Všichni už jsou tak zblblí, že vznášejí absurdní stížnosti na absurdních místech. Jinak k tomu asi není co dodat.
Foundryman: Představ si, že odbory žijí z příspěvků členů, na rozdíl od partají, co dostanou bakšiš od státu. To by bylo, aby volič musel k volebnímu lístku přihodit rovnou kilo a dostala ho strana, kterou volil a ne že jim stát rozdá část lupu z daní. No a k tomu majetku podnikatele. Tím jsou zřejmě i prachy na mzdy a o ty se zpravidla odbory, a to nejen za své členy, ve firmách občas handrkují. Ber to jako normální kapitalistické vyjednávání o cenách, vzešlé např. ze změněné situace – ekonomické, existenční,….Banda má zpravidla silnější vyjednávací pozici než běžný jedinec. S odběratelem či dodavatelem podnikatel taky licituje podle své vyjednávací síly. Chceš čistý tržní systém? Tak ho zkus pochopit v plné šíři.
@ Hupert 17:06
Nejseš na něho moc zlej? Vždyť se mu může zavařit šiška, zaváhá mu ruka a vopaří si kafem malýho foltýna v rozkroku.
MK: Jak zlej? Vždyť mu rozšiřuji obzor zcela gratis a ani vděk neočekávám, neboť vím, že ješitní jedinci se při poučení často cítí poněkud zahanbeně a maskují tento stav agresí, nejprve přechodnou, ale při opakování chronickou. To mám z praxe. Řadu let rozšiřuji obzor mé drahé polovičce.
Jak píšu výše, proti cenovému vyjednávání (= handrkování ve firmách o mzdy) nelze nic namítat. Silné námitky lze ovšem mít proti vměšování odborů do obchodních, investičních nebo výrobních rozhodnutí – např. jestli dál vyrábět věci, o které na trhu není zájem. Příklad z nedávné doby – VW.
Odbory totiž z podstaty věci nemají informace, které ona rozhodnutí podmiňují. Takže se klidně může stát, že vybojují zachování např. 10 tisíc pracovních pozic, čímž pošlou firmu do krachu a bez práce najednou bude 50 tisíc lidí.
Foundryman: Takto míněno budiž, rozhodovat má každý o tom, za co nese zodpovědnost.
A co že to chtějí odboráři VW vyrábět neperspektivního? Auta na ruskej plyn?
Já jen, jestli ty výrobní perspektivy VW nehatí víc papaláši z Bruselu zasraným grýndýlem a válečnickými choutkami než odbory mzdovými požadavky.
Kdyby mzdovými požadavky, bylo by to OK, od toho tam jsou. Ale v momentě, kdy začnou přes politiky tlačit třeba na zachování výroby elektroaut, která lidi v předpokládaném množství prostě nekupují, dostáváme se mimo jakékoli meze ekonomického uvažování. Dtto když opět přes politiky tlačí na zachování výroby ve fabrikách, pro jejichž produkci není odbyt. To už silně připomíná náš bývalý reálný socialismus.
Konkrétně u VW třeba čísla nevypadají tak hrozně, ale obávám se, že je to spíš záležitost přikrášleného účetnictví. Třeba rozdíl stavu zboží na skladech začátkem a koncem roku se počítá do zisku.
Foundryman 23.3.2025 v 18:35
Příklad z nedávné doby – VW.
Je potřeba říct ten příklad celý. Management plánoval zavřít nějaké továrny, rozdat si prémie, poplácat se po zádech a jet dál. Odbory se jenom zeptaly, jak se na tom celém průseru, který rostl minimálně 20 let, bude management podílet. Poslední zdražení produktů, kdy chtěli opticky ucpat díru v potápějící se lodi, se vrátilo jako bumerang…
No a co tím chcete říct? Jak se bude na průseru management podílet není otázka, kterou by měly klást odbory. To je otázka, kterou mají (a snad budou) klást akcionáři. Zrovna tak je na rozhodnutí akcionářů, jestli budou najatému managementu vyplaceny prémie nebo po něm bude vymáhána škoda. Ten princip je pořád stejný, lhostejno zda se jedná o VAG nebo Lug & Betrug GmbH.
Přesně tak. Můj zaměstnavatel, šéf, uvažuje následovně: je mi vlastně fuk, jak moc efektivně jednotlivý člověk konkrétně pracuje, zda zrovna nyní máme nebo nemáme zakázky, zda vyděláváme hodně nebo málo, zda je v práci pruda či pohoda. To zajímá jen jednotlivce. On bere mzdy zaměstnanců jako jedinou velkou položku. A pracovní čas také. Do černé bedny zvané firma cpe, mimo materiálu a energií, položku lidi jako celek. Má vyhrazeno, dejme tomu, 800.000 měsíčně na výplaty, za to očekává vše, co se stane během cca 3200 pracovních hodin. Zakázky bere tak, aby mu to tuto položku pokrylo. Vše, co je nad, je pro něj (nebo někdy i pro firmu) dobré. Nic jiného neřeší.
Tzn. klasickej zmrdovskej korporát. Pro zmrdy ideální. Viz. zdejší legendární série o zmrdech, co vyšly i knižně.
Co je na tom zmrdovsky korporátního? Tohle je naprosto korektní kalkulace, kterou musí udělat každý – 800 tis. mě stojí lidi, 800 tis. materiál, 800 tis. energie a odpisy, tudíž musím prodat minimálně za 2.400 tis., abych nezkrachoval. A vůbec přitom nemusím řešit, jestli má Franta Vopršálek 40 tis. nebo 45 tis. a Máňa Vomáčková 25 tis. za úklid. Prostě mám k dispozici na nákup služeb 800 tis. a s tím musím vyjít.
Však ho taky máme za zmrda, ale nikoliv kvůli základním kalkulacím (alébrž kvůliv jeho chování). Vadí nám (zaměstnancům), že nemá sebemenší vizi, snahu firmu rozvíjet, nemá žádný plán, nevěnuje se ani detailů ani velkým věcem, jen se to tluče z měsíce na měsíc. Asi to dělá dobře, roky chodí výplaty včas, ale nám to přijde jako ekonomický zázrak. My si myslíme, že krachujeme, vše se rozpadá, jede se z podstaty, ale zatím nekrachujeme. Ale – pak se o něco snaž. Za těchto podmínek nelze mít radost z práce a na něco se těšit.
Foundryman – aby ses neposral. Na tyhle kydy sem tak zvedavej. Dobry lidi dneska nestaci jen zaplatit a ani to zjevne nechapes. A zcela urcite zrovna ty mas rezii 800. mesicne… pobavils…
Patrně máte jistý problém s chápáním psaného textu. Já jsem psal jen o tom, že osobní náklady každý kalkuluje jako celek, aniž by rozpitvával jednotlivé položky. Čísla byla nahozena jako příklad pro pomalejší. Na vás to ovšem i tak bylo zjevně příliš složité.
h72: jenom technická – co jste za obor? 20 lidí za 800k je průměr 40k vč. odvodů na jednoho, tj. 30k hrubého na jednoho. V dnešní době docela málo (průměr 45k = 60k vč. odvodů, tj. 1.2M na 20 lidí). Jasně, že obecně 2/3 lidí na průměr nedosáhnou, takže to není nic divného, ale pokud by tam lidé s průměrem byli, tak je musí vykompenzovat jiní v podstatě za minimálku. A to už zas tak často nevidím.
Kde mas v te bilanci hodnotu ukradnuteho majetku z padesatych let? Nechces mi doufam tvrdit, ze ty ukradene soukrome fabriky pocitas do narodniho jmeni, ze ne?
jasně, že je tam počítá, by ty čísla vypadaly zcela jinak. v opačném případě by to bylo ekonomické perpetuum mobile a žili bychom v socialistickém ráji
@ Pohodar, Sysop
Bla bla bla. Tohle rozumování a dětinský starosti o kapitalistickou pravověrnost a další vypouštění nesmyslné mlhy, nás všechny brzo přejde. Včetně vás, co se tady kasáte, jak jste se vším vymrdali.
Koho to kurva zajímá jak jste neochvějně dokonalí, poctiví a ideově zakotvení. Nejste na světě sami. Já třeba na ty vaše ideologický žvásty zvysoka seru.
Když se rozkecáte, tak je krásně vidět ta provozní slepota borců, co jsou ve vatě a všechny ostatní mají nadřazeně v piči.
Něco ve stylu kterej si pamatuju ještě ze socialistických médií, když se vykecávali různý etablovaný politický a manažerský byrokratický hvězdy. Klapky na vočích z vobou stran.
Copa to do tebe vjelo? Abstak?
Ja jsem minarchista a spis zastance osvicenskeho absolutismu, to bys uz za ta leta mohl vedet. A to, ze komari okradli moji rodinu a de facto moji babce a dedovi znicili zivoty, to tak proste je a zadnymi kolektivistickymi kecy se to neomluvi.
Pokud mas nejakej problem s prachama, tak ver, ze ja ti za nej nemuzu. Na statnim jsem nevisel, dani z pravnickych osob jsem odvedl dost. Jsem pravicak a to jsem byl jak za minule totality, tak za teto. Kazdej pekne sam za sebe.
Všechny ty kolektivistické ideologie, ať je to fašismus, národní socialismus, internacionální socialismus-marxismus nebo liberální demokracie, nakonec dojedou na to samé – někdo ten slibovaný ráj musí zaplatit.
Narodni socik to resil vykradenim Evropy.
Liberalni demokracie to resi nasekanim dluhu a naslednym okradenim Evropanu.
@ Foundryman 22:12
Začínám mít neblahý pocit, že tady někdo míchá lahodný eintopf a háže do kotlíku všechno co ho napadne.
Vod kdy je atributem fašismu „kolektivistická ideologie“? Kolektivně si možná upečou mocenský totalitní schéma aktéři moci, ale kolik jich je? Do pěti procent obyvatel? Fašismus je o spojení všech mocenských pilířů do jedné totalitní supermoci. Ideologie, politika, výkonná moc, justice, korporáty, finance… všechny nástroje moci v jednotném výkonném svazku. To je fašismus, opak ideální demokracie a opak kolektivismu.
Mám rozebrat další tvoje náhodně generované výkřiky? Rači ne, že.
@ Foundryman
A ještě k té „liberální demokracii“. Ten pojem je vlastně nesmysl, oxymoron.
Buď něco je významně liberální, pak to nebude až tak moc demokratické. Nebo je něco významně demokratické, pak to nemůže být z podstaty moc přehnaně liberální.
ModrýKlokan
Výstižná definice liberální demokracie: bezbřehá svoboda pro vyvolené v okrádání zbytku obyvatel zeměkoule a zajištění nezbytného klidu a absenci trestu ze strany koupených politiků.
@ Sysop
Tahle debata se tematicky i schematicky paralelně míjí, a protíná v nekonečnu.
Osvícenský absolutismus a státně kapitalisický socialismus (který tady KSČ zavedla) mají společnýho víc než hodně. Takže jako tvůj argument to nechápu, co jako z toho má vyplývat k věci.
Termíny jako pravice a levice se snažím vůbec nepoužívat. To jsou buzzwordy k hovnu.
Jako „pravičákovi“ ti nevadí, že například za odpady zaplatí obyčejnej člověk stejnou částku, jako zazobaná konzumní mrdka, která naplní za rok desetkrát víc kontejnerů?
Státní dotace pro individualistické zazobance, kterýma si z vynucených daní všech normálních lidí hradí významnou část vlastních nákladů ? Na fotovoltaiku, elektroauta, tepelný čerpadla…?
Tyhle hovna ale vznikají zákonitě. Jakmile se k moci dostanou „pravičáci“ a „kapitalisti“, kteří si „individualisticky“ „každej za svoje“ koupí média, politiky, soudce, prokurvátory, policajty.
Výsledkem je komunismus pro pár desítek tisíc zbohatlíků a kapitalismus pro všechny ostatní. Díky a takovej model si „volnotržní demokradi“ můžou strčit do řiti.
Tyhle hovna ale vznikají zákonitě. Jakmile se k moci dostanou „pravičáci“ a „kapitalisti“, kteří si „individualisticky“ „každej za svoje“ koupí média, politiky, soudce, prokurvátory, policajty.
Výsledkem je komunismus pro pár desítek tisíc zbohatlíků a kapitalismus pro všechny ostatní. Díky a takovej model si „volnotržní demokradi“ můžou strčit do řiti.
Pěkně popsaná situace v ČR……
Ja taky netvrdim, ze ODS je pravice. To tvrdi ODS sama o sobe. Neco, jako kdyz levice tvrdi, ze naciste byli pravice.
Pravice se v Evrope ke kormidlu nedostava.
to je bohužel pravda, celá evropa je tradičně levicová, bez ohledu na názvy partají (ono celý ten systém stran už nemá vlastně opodstatnění). výsledek na sebe nechává občas čekat, takže směřujeme do cíle jako argentina
To netvrdí levice, to tak prostě je.
Levice je to, co dělá levicovou politiku a pravice je to, co dělá pravicovou politiku. Tak jednoduché to je.
Už zbývá jen se dovzdělat čím se vyznačuje levicová a čím pravicová politika. A k tomu dojdeš tak, že si najdeš proč se politické strany nazývají pravicové a levicové, a ne třeba horní a dolní.
Chápu, je to pro tebe těžké vyrovnat se s tím, že za ten bordel v Evropě může pravice a její prosazovaný styl kapitalismu – fašismus ovládaný globalisty.
Ty seš pěknej magor. Prej „majetek za stamiliard“. Tak určitě. :-P
Ty křížové modulace spolčených střečkujících „zájmovců jsou až utopické ale jaksi funkční.
CTRL
Viz – https://pravyprostor.net/proc-neni-mozne-v-ceske-televizi-zrusit-zabavni-porady/#comments
Nazdar
21. 3. 2025 09:06
Ohodnotit příspěvek :
Nackove v Kyjeve vypovedeli Trumpovi poslusnost. Bombarduji infrastrukturu Ruska dal. Jsem zvedav, co ted prijde se stran Ruska a USA.
Zhyckany ratlik Zelenskij prestal panicka poslouchat.
4
0
Odpovědět
cool
21. 3. 2025 09:57
Odpovědět Nazdar
Alzák vždy poslouchal zakanálníky ale už dnes kondomium muslimů commonveltu ušákům nevoní s rozlučkou s dýpstreitem globalistů, jak prosté milý watsone.
Víc v tom nehledejte než 6. století neofeudálů “konvertitů, // se asi podiví.
https://www.youtube.com/watch?v=SO5_QQVYlpA
1
0
Odpovědět
cool
21. 3. 2025 09:44
Ohodnotit příspěvek :
Kult smrti, no..
https://vk.com/wall662403728_4719
A že prý můžete hádat kdo jsou winsdorové podle místa pobytu za douverskými útesy dnes v muslimském kondominiu.
1
0
Odpovědět
No a hele, však říkám že to má komické konotace kolem jak říkají kolem banneru co vám na václavském václaváku v srdci země na národním muzeu strčili pod nos a asi možná nelžou a ukr možná mají šálení očí když jim už ani zem nepatří a ani „banner. Cože?
https://www.facebook.com/100087923704145/videos/525295227269267/
No a však se po majdanu vyjádřil jakýsi jejich jenerál že udělá dvoumilionovou armádu a potom se uvidí kde se jim vyplatí dělat demokradcii. Musí mít nutně uniformy? O bataliónu monaco ši vídeň jste snad i slyšeli a nově jsem někde zahlédl že banderovci nabídli bruseli že jim vytvoří efropskou armádu. V kanadě jich jsou prý 2. milióny a tak prý i tam mávají modrožlutě a po ulicích na ukr jim drábové rvou na frontu oběti.
https://www.facebook.com/watch/?v=1535552150736554
No a „svjetový výběrčí dávek „bakule kde všude alzák jim dělá 3D podporu.
Nějak mi bizarní teorie pana domácího neštymují. Pokud chcete zbrojit, potřebujete průmysl včetně stabilních zdrojů energie. Navíc tanky, kvéry etc jsou stále převážně z oceli. K její efektivní výrobě je nezbytně potřeba ten fuj fuj uhlík, který se z větší části oxiduje na fuj, fuj ,fuj CO2 bububu. Výbušniny zase vyžadují k výrobě kyselinu dusičnou a často i sírovou, které sežerou při svém vzniku taky dost energie. Samotná výroba výbušnin se nedá přerušit, když zrovna nefouká nebo nesvítí, jinak to vezme personál do nebe zkratkou. Toť k deindustrializaci. Zbrojní průmysl potřebuje kvalifikované dělníky, kteří se nejmenují Mohamed (zde prostor pro fantazie Mohamed v muničce). Kvéry potřebují obsluhu a její velení určitě nebude chtít, aby se obsluha jmenovala Mohamed (dtto Mohamed na frontě). Toť k depopulaci. Deindustrializace ani depopulace nemají žádnou skutečnou naléhavost, jsou to jurodivé chiméry. Militarizace má reálnou vysokou naléhavost zejména když nemáte žádnou skutečnou armádu jako právě Německo. Potřeba zbrojit je dnes velmi realistická a může narozdíl od voleb zabrzdit progresivní zelené šílenství.
Závěrem: To, že se vám nelíbí grýndýl a progesivismus, NEZNAMENÁ, že musíte fandit putinovi. Je to válečný zločinec a masový vrah.
Průmysl je ke zbrojení potřeba, to bez debat. Pokud ovšem chceš realizovat i green deal dá se to udělat i tak, že se budou zbraně brát na dluh nebo výměnou za Bůh ví co.
Nelíbí se mi green deal ani progresivismus, a nelíbí se mi ani Putin se Zelenskym. Jsou to zločinci, stejně jako EU vedená Lejnem do žumpy. Co s tím?
Amici meli kliku, ze nasli polomagora, co tam ted dela velkej Ordnung. Ono to s tim bordelem ani jinak nejde. Nejaka iluze o postupne prestavbe uz tady jednou byla. Soucasnost je to samy. Fura kriplu pricucnutym na cecku pod heslem zachrany vesmiru. S nima to po dobrym nepujde, tam jde o kurva velky prachy od politiku, prez ztratovkare az po ruzne firmicky.
Kdepak. Žádný polomagor. Spíš konzervativní kapitalističtější verze Zemana.
Ikdyž to co tam peče s Muskem mi spíš připomíná korporátní národní socializmus.
Prostě je to schopný krizový manažer.
Vřele doporučuju Trumpovy rozhovory z 80. let, kterých je dnes plné YouTube. Tehdy v podstatě říkal totéž jako dnes. Měl to v hlavě dost srovnané.
Je to zároveň self made man podobný Babišovi, byť ten je o dost neschopnější.
Co my bychom dali za Trumpa a jeho manažerské schopnosti.
USA z toho zjevně vybřednou líp než EU, plná neschopných mopslíků z aspenova a dalších institutů.
V EU prostě chybí schopní krizoví manažeři.
V EU není žádná krize, takže nepotřebuje krizové manažery.
Ti přichází až když hoří chalupa, ne když se zdá, že bude drahej kaviár.
@ Jantar, Childeater
Nebyl bych tak pesimistickej chlapi. Krizových managerů máme dost i na vývoz. Až to pořádně vezmou do ruky, tak nějak liberálně progresivisticky, budeme mít takovejch krásnejch novejch krizí, až se nám budou dělat mžitky před vočičkama, že neuvidíme na displej s qéer kódem.
https://www.youtube.com/watch?v=ae8qGjDlqP8
Na dluh můžete kupovat, jenom dokud vám půjčují, a dokud vám je někdo ochoten prodávat. Obě tato hrdla se rychle úží.
Pokud si nedokážu vybrat stranu konfliktu = menší zlo, prostě se k němu nevyjadřuji viz Lybie, Barma… Je určitě pravda, že Ukrajinci potlačovali vzpouru na svém území dosti nevybíravými prostředky. To bývá ve východních despociích (přibližně na východ od řeky Morava) běžnou praxí a okolní státy to nechává vesměs v klidu, pokud to nepřeroste v občanskou válku, často i potom. rusáci opakovaně útočí na cizí státy a přivlastňují si jejich území a buď přímo nebo proxy vyvražďují místní obyvatelstvo (např. Gruzie). To už je výrazně za čáru pro velkou část světa. Pokud by v tom nehrály roli další politicko ekonomické faktory, odsoudil by to daleko větší počet států. Dokáží si tam totiž snadno představit, že příště budou stát na rychlém konci klacku oni.
To je tim, ze Rusaci jsou tak o padesat let pozadu proti vyspelemu zapadu. Zatimco zapad kolonizuje sofistikovane, Rusaci porad pouzivaji ty svoje pitome tanky. Ve finale je videt, ze zatimco USA vybudovaly pres 800 vojenskych zakladen na Zemi, tak Rusaci v zahranici akorat dva upoceny pristavy a jednu zakladnu v Syrii. Typicka ruska neschopnost.
Na druhou stranu ale, tyto realie nesmeji branit rozdmychavani strachu pred Ruskem, aby snad, proboha, nekoho nenapadlo chtit prestat zbrojit, kdyz se nam tak paradne podarilo vymest sklady a dohukat lidi ke zbrojeni. Ted je potreba do toho poradne slapnout, zaseknout poradnou sekeru a jit do toho! Lidi, dokud nemaj dluhy, se akorat vyskakujou. Pres dluhy je na ne paka!
@ Marcusant
Aby Vás někdo bral vážně, doporučuju průhledně nelhat.
Ruskou federaci ohledně Gruzie relevantní organizace nemohly odsoudit, protože odsoudily Gruzii. Podle závěrů vyšetřování OSN i EU, byla Gruzie viníkem konfliktu Gruzie vs. Osetie/Abcházie.
Jednotky Ruské federace působily jako deeskalační síla. To jsou oficiální závěry významných mezinárodních organizací. Tím samozřejmě OSN a EU nepřestávají býti liberálními retardovanými kokoty jako dříve tak i dosud.
Na závěr tradičně Vám doporučuju chladit, chladit! Zátylek a přirození. Návštěva u kvalitního psychoterapeute rovněž nepomůže, ale snad neuškodí.
@ Marcusant
Vcelku přijatelný text, až na ten závěr. Doporučuju chladný obklad na zátylek. A trochu ubrat na sledování liberálního zpravodajství, evidentně Vám to nedělá dobře. Zkuste si najít kvalitního psychoterapeuta, když bude dobrá konstelace hvězd, může se podařit Vám toho Putina vyhnat z hlavy. A bude zase dobře…
Každý politik je vydierateľný. Môžu mu nájsť nejaké nezrovnalosti v účtovníctve, prípadne v počítači detské porno, alebo si môže vybrať medzi „striebrom a olovom“, to je ponuka, ktorá sa neodmieta.
Ze zelených sójáčků gryndejlistů sorošbendů mimovládek samaritánů pro sebe z peněz daňových otroků udělají 👋👋👋 🇨🇿 💓💐✌️🇸🇰💓💐✌️ ☝️ 🤣🤣🤣 –
https://www.youtube.com/watch?v=RGdT8zc-Ok0
ještě doplním k dokreslení situace v německu. ten podraz od merze je normálně veřejný. jeden ze zelených ercdebilů, sympaťák na ránu anton hofreiter (válečný štváč co by se sám zmrzačil sponkovačkou) v nějaké diskuzi veřejně přiznal, že mezi 4 očima jim lidi od cdu opakovaně slíbili v posledním měsíci před volbami zrušení dluhové brzdy, ale že to nemohou říci veřejně, bo by volby projeli. takhle se to tam hraje
Nojo, tak polozit Nemecko jen znicenim atomu, zavedenim ESG a GD se nepodarilo dost rychle, tak je potreba ho jeste pekelne zadluzit, oni si Germani reknou ‚wir schaffen das‘. V nekterych smerech jsou Germani uplne vypatlani, ale v jinych paradne vychcani. Muzeme cekat, ze ty jejich dluhy pak prelejou k nam, bud v ramci nejakeho evropskeho prerozdelovani solidarity treba nucenym vstupem CR do eurozony, nebo nam vymysli nejakou specialni uhlikovou dan pro Untermenschen, nebo neco podobneho. Oni se o dluhove blaho radi podeli.
Ad Sysop – to byl právě dosavadní mechanismus, který jsem zmiňoval nahoře. Inflace se pěkně rovnoměrně prostřednictvím ECB rozprostřela po celé eurozóně, jinak by se z toho ve státech PIGS+F posrali. Jenže si zdaleka nejsem jistej, že je schopná eurozóna ustát i budoucí německý příspěvek.
Meli by PIGS protestovat proti zadluzovani nemecke vlady :-)
Stačilo napísať, že nie je koho voliť. Na to som prišiel ešte pred poslednými slovenskými voľbami. Tam mi ostala jediná voľba – nechať andulke náhodne vytiahnuť nejaké číslo strany alebo ísť na pivo na Jedľoviny. Jednoznačná voľba tak boli tie Jedľoviny…
Problem ale je, ze tim clovek voli tu nejvetsi svini.
Ja qolbam chodim, i kdyz to pak hodim nejake neparlamentni strane.
já to vidím na motoráčka. sice iq nic moc, ale alespoň se drží antizelených názorů a vznikají tím komické situace při konfrontaci s opačným táborem. čili možná k hovnu, ale bude prdel
Nejsem si jistý, jestli zrovna toto volba neparlamentní strany řeší. Parlamentní strany obdrží křesla v parlamentu „přibližně“ v poměru k počtu hlasů, které získaly jen parlamentní strany. Počet hlasů neparlamentním stranám tudíž neovlivní to, kolik poslanců budou mít parlamentní strany. Jinak řečeno počet hlasů monarchistům neovlivní počet křesel, které získá Babiš nebo Spolu.
Tím nechci nabádat k volbě jen parlamentních stran, volba či nevolba samozřejmě závisí na vkusu každého soudruha. Jen chci poukázat na to, že hlas neparlamentní straně má pro ty „parlamentní“ strany stejný efekt jako nejít k volbám vůbec.
Ale třeba jsou ty největší svině v těch (některých) neparlamentních stranách, ale zatím nedostali příležitost to ukázat. Jsem dost skeptický k tomu, že bychom tu měli spoustu skvělých a neúplatných politiků a jen ti blbí voliči to nevidí a nevolí je. Taky je ten článek o tom, koho nevolit a není o tom, koho volit.
to máte recht, ale moje kritéria jsou 1)šance dostat se (vypadnou svobodní), 2)neprofláknuté (vypadne 5demolice+anofert) a 3)ničím jiným odporné (třeba poskok systému šlachta neb tradice zavazuje)
tím nezbyde nic moc jiného
No posledne jsem to hodil Ukradburovi, ruka se mi trasla, koutky krivily, ale porad si myslim, ze jsem lepsi volbu nemel. Do europarlamentu jsem to hodil hranatymu. Toho nelituju.
Zatim to vypada, ze napodzim to bud hodim Vidlakovi, nebo Ukradburovi.
kdo je Ukradbura?
Polojaponec, kterej v minulem pusobisti vykradl partajni kasu.
Jen čtvrtinovej, ze čtvrtiny je Korejec. Oni to rozlišujou.
Jo. Bejt Japonec kříženej s Korejcem je u Japonců přece jen o trochu lepší než bejt Japonec kříženej se psem.
@shane
záleží na tom s jakým psem…
Tosa-inu v Japonsku veleben, v Koreji sněden.
sem měl za to, že si vzal zpátky peníze, které do toho dal. Však kromě sračkometání z toho nebyly trestněprávní následky, nebo?
Sysop22.3.2025 v 9:49
Problem ale je, ze tim clovek voli tu nejvetsi svini.
Keď oni sú všetci najväčšie svine :))). Takže to vyjde narovnako. Na Slovensu naozaj neexistuje stran, pri ktorej by som mal dojem, že je to „menšie zlo“. Je to deprimujúce, ale súčasná politika už ani politika nie je, skôr inštitucionalizované zlodejstvo. Prevažná voličov sú totálni tupci, ľahko prijímajúci aj tie najväčšie hovadiny ako záväzné sľuby, úplatní hlupáci, čo si myslia, že keď im niekto milostivo nasype pár drobných do korýtka, že to nakoniec zaplatia tí bohatší, nie oni. Len im nedochádza, že tí oholení bohatší majú vždy dosť možností ako si peniaze skonfiškované štátom, od tých hlupákov vytiahnuť nazad. Jeden ekonóm zo Ekonomického ústavu SAV spočítal, že za tých 600 euro mimoriadneho dôchodku zaplatí príjemca nakoniec vyše 800. No neber to. Ale splnila vláda sľub alebo nie? Splnila, tak ich budeme voliť. A potom sa pohoršujeme, že nás Maďari volajú butatóti? Nie že by boli lepší, ale podľa výsledkov volieb asi na tom predsa len niečo bude. S tým volebným právom nie je niečo v poriadku. :)))
My jsme kolonií Německa. Německo je kolonií USA. Pokud ji ještě budou chtít. Jsme tedy kolonií kolonie.
Patřili jsme k bloku, který prohrál studenou válku. Studnou, ale prohrál. Vzdali jsme to. A vítězové, jak je to pravidlem, nás vyrabovali a osadili správci podle svého výběru. Takže ty kecy – co jsme si zvolili, to máme, můžeme si za to sami, jsou bludné. Žádná svobodná volba nikdy nebyla.
Odmítnutí zelených, LGBT a imigračních nesmyslů je jen půl cesty. Dokud nepřijmete fakt, že Putinovi jsme u prdele, pokud ho neserem, jste stále pomýlení. A matroš pro východní frontu.
co sleduju, tak část němců mezi 4 očima doufá, že putin se ujme německa místo amíků, takový skrytý deal mezi putinem a trumpem. za mně rozhodně lepší verze než být pod taktovkou levicové ameriky
Já právě už dost dlouho marně přemejšlím, v čem by byl ten ruskej vliv tak příšernej, že by trumfnul i současnou EU.
Zakázáním LGBT pochodů a drag-queen (v minisukni bez spodního prádla) na dětských akcích ?
Tak teď si to dám, slyšel jsem tak 10. minut ale v mainstreamu nebude, jo. Tam jsou jen soustruháti na 3 000% druhými ZDROJE JSOU všichni to říkají od vztyčení vysíráků.
https://www.youtube.com/watch?v=KIVPH6-ahR8
https://www.svobodny-vysilac.cz/2025-03-20-marek-adam-na-vlnach-nadeje-15-dil-vitezslav-pilmaier/
Možná, je chytřejší, než se zdá. Že si uvědomil, že všichni ministři půjdou jednoho pošmourného dne pod gilotinu. A ministr zdravotnictví jako první. A tak bude mít výhodu: bude si lehat na čisté prkno. Ti po něm – no škoda slov …