Potom budou Ukrajinci prosit Rusko, aby je zabralo. Jinak budou umírat Ukrajinci na příšerně hnusnou bídu.
Ko-za
Je to řešení na vśechny jejich problémy. Hodit toho blba v zelenym s těma jeho náckama z okna a připojit se k ruský federaci. Tím vśechny jejich dluhy zmizí a zaplatí je kdo? My.
A půda kterou tam nakoupil Blackrock a kšefty Bidenovic zkorumpované famílie by šly do prdele.
corona
Ko-za:
„…zaplatí je kdo? My.“
– – –
S pětikoalicí u kormidla ČR nevymůže nic, ať už bude vývoj na východě jakýkoliv.
UA se nejspíš rozsype, vznikne nějaká „Svobodná republika Západní Ukrajina“ zhruba na ploše bander-oblastí a té nikdo nic nevyrazí.
.
LWG
Na druhou stranu „zaplatí – my“. Já ne. Zaprvé, nemám za UK pohledávky, nemám tam aktiva. Pokud to zaplatí erár ČR, tak to už fakticky nejsou moje prachy a že by je dobrovolně erár použil v mém zájmu, tomu také nevěřím (část pochopitelně ano, za sto let bude něco jako dálniční síť, atd.). Erár platí kraviny jako podporu těch zdrojů a dotace na tamto a ono, co by nebylo potřeba, kdyby to erár nechtěl.
shifty
To zaplatí primárně corona. To nevíš? Pak další kdo to hlavně „v slzách“ zaplatí je šumavan z Brna(patriot), pak kokot z Brna, pak zbytek místních tupců. My ostatní s pamětí co jí máme, budeme v pohodě.. nebudeme čekat a doufat na dobu, kdy se se staženou prdelí žmoulala čepice. Jsme halt nepřipravený… to tady kucí by mohli připravenost vyučovat s nastavenou prdelí…
LWG
Krom toho mám dojem, že pokud bych v daňové asignaci měl rozhodnout o tom, jestli erár zaplatí vlak munice na Ukrajinu nebo pár sto dvacet metrů vysokých větrníků, tak upřednostním rozrytou cizí krajinu před zohyzděnou místní.
shifty
+1
Sysop
Nemyslim si, ze by Rusaci stali o celou UA. Prumyslovou cast maji a zemedelstvi maji momentalne v RF ve velmi dobrem stavu. Podle mne se na to vyserou, ten ukrajinsky skanzen sanovat. Naopak, sanace pripadne EU, aby to Blackrock dostal zpatky pekne navoneny.
Hupert
Jak říká pan Kopečný zde https://www.ceskatelevize.cz/porady/10095426857-interview-ct24/223411058041214/, ČR nyní z války na Ukrajině profituje díky vojenské výrobě pro UA, kterou díky kontraktům, co se mu daří uzavírat, Ukrajině sponzorují jiné bohaté státy EU – i z 50%. Stát z toho přeci má daně a odvody za zaměstnance zbrojních firem. To snad abychom si přáli, ať ten vejvar nekončí, ale obnova UA podle něj už též probíhá. Fiala akbar!
Rusko (každé – carské, bolševické, oligarchické, putinovské…) zákonitě musí stát o Donbas a pás pobřeží „od Dněpru po Dněstr“ nebo radši až po Dunaj…
Zbytek klidně přenechá Polsku, Maďarsku, třeba i Rumunsku, jenom ne amerikancům…
výrazně míň, amerikánci sami dost chudnou (hlavně nižší vrstvy), hispáncům i negrům je nejaká ukravína u prdele a tomu zbytku způlky taky, navíc židáci chcou prachy na židákov
IMO vyžebrají tu a tam miliardičku, ale bude to zlomek toho co loni a letos
Alan.Cox
Norsko to pěkně prosím zatáhlo na nejbližší měsíce. A pak se uvidí.
Sysop
Z norskych penez se zatahnou uroky na megadluzich, co Zelenskyj od zari nasekal, aby UA nejak fungovala. Na zbrane a strelivo nezbyde. Tech $60 mld uz na UA melo tri metry bejt, takze cash flow je tak nejak v troskach. A pokud nebudou prachy na vyplaceni armady a armady uredniku, tak je po valce do minuty.
Tech zmen neni potreba delat az nejak moc, celkove bych to klidne nechal, vsak lidi jsou zvykli na preklepy a gramatiku soucasneho mainstreamu. Mozna si nikdo ani nejake nesrovnalosti nevsimne.
Jihočech Honza
Tak daleko ještě nejsme, teď je po bitvě u Kurska.
Ehm, Turci maju ten statut kandidatskej krajiny 24 rokov.
Sysop
Neber mi iluze, kua. Turka v EU nikdo nechce, jen bylo potreba ho nejak konejsit, aby ty migrose, co se u nej valej, neposlal do Recka. Celne s nim mame EURx, takze pro nas dobry a jinak na nej sere nemecka doga.
To s UA, to je jiny. Tam bude velke porcovani medveda, rozjedou se ‚investice‘, ktere se pak zahadne ztrati, rozjedou se ‚programy‘, ‚pobidky‘, zacne mela o zemedelske produkty, co nejsou EU-conform a celkove se roztoci ta kola imperialismu, ovsem za nase prachy. Plus sanace brutalniho dluhu UA, protoze ta valcicka neni zadara, to jen blbi Cesi tam poslali na pocatku fury munice a techniky zdarma. A Amici to platit nebudou, ti maji volby za dverma a jestli vyhraje Trump, tak na UA uz nepujde ani vorel a bude stavet plutek proti Mexikancum.
Jihočech Honza
Sysop: slibem nezarmoutíš.
Účast Maloruska v EU je kolosální píčovina, černá díra na peníze ze strany Brusele a ekonomická a demografická tragédie ze strany Maloruska. Maloruské zemědělství nepůjde dotovat na stejné úrovni, jako to francouzské, a Malorusové po otevření hranic utečou na Západ, kdo by tam taky chtěl zůstat. Průmysl jim Brusel zavře kvůli CO2 a energetické náročnosti.
Ale jestli se Malorusové chtějí stát dodavateli dělníků a svolných blonďatých prostitutek… Hlavně aby nebyli s Velkorusy, kteří se o nich liší pár písmenky v abecedě a postojem k Stěpanu Banderovi….
Panek
A díky tomu mají celní unii EU-Türkiye, uznávání shody výrobků, uznávání vzdělání a další. Mít tohle UA, tak je fakt za vodou a Polsko pod vodou.
quadra
Ale 50 miliard eur nedostali, politbyro neschvalilo.. mne by jenom zajimalo, kde udelali soudruzi z Bruselu chybu.
každopádně koukám, že ukroši konečně pochopili, že ty frantíkofský papírový AMX-10 a další srajdy, co dostali, mají víc stupňů na převodovce dozadu, takže zintenzivnili tempo postupu zpět; pokud to bude tímdle tempem pokračovat, tak týdenní územní zisky toho hnusáka půti poskočí z desítek na stovky km čtverečních
Alibistický futrál všech rusobijců už špekuluje, coby-kdyby. Vidím, že hovinkáři a seznamisti fakt vystrčili ten nasliněný prst :D
Banda prolhaných kurev, co už léta lže, jako červení psi a ani se nezačervenali, co nevidět obrátí a začnou vypisovat, že oni si to mysleli už dlouho.
Stejně tak to bude tady, s některými, obzvláště vypečenými „diskutéry“, co vědí a věděli všechno, vždycky a dokázali okecat cokoliv, i kdyby šlo jen o hovno pod lopuchem, jakým je dnes Fiala.
Už máte připravený stylizovaný výmluvy, že jste to vlastně mysleli úplně jinak, než to vyznělo?
Že vlastně proti Rusku a presidentu Putinovi nic nemáte a nikdy jste neměli?
Že ty vaše výsostně hysterické protiruské žvásty, byly jen špatně pochopeny?
Že si celou dobu vlastně myslíte, že to je konflikt, do kterého jsme se neměli ničím vkládat – a až s tím signálním hovnem padne i pětidemolice, tak zase budete říkat „dobře jim tak, hlavně té černochové“?
A až vám inflace ořeže prachy, nebo zruší vaše neziskovky, tak budete hýkat, že v té nadcházející krizi, nám budou hodně chybět ty stovky miliard, co ta pizda naprala do černé díry?
Ještě, že je tady corona a ještě jeden nenápadný, co vás kurvy, převlečený za demokraty, vedou v evidenci :D
Postřílet, pochcat a nechat pohozený ve škarpě.
Máte štěstí, že jsme Rusovi úplně u prdele, takže si pro vás nepřijedou. Pro takový ksindl, je kulky škoda.
Jmenovat nicky nebudu. Oni sami vědí, že jsou kurvy, proto se chovají jako kurvy a i píší, jako kurvy.
Časem dojde na všecky. I na nás, co jsme říkali, že jste kurvy – ale trochu jinak, než myslíte.
corona
servisdok:
„…Stejně tak to bude tady, s některými, obzvláště vypečenými „diskutéry“, co vědí a věděli všechno, vždycky a dokázali okecat cokoliv, i kdyby šlo jen o hovno pod lopuchem, jakým je dnes Fiala.
Už máte připravený stylizovaný výmluvy, že jste to vlastně mysleli úplně jinak, než to vyznělo?…“
– – –
Proč zde asi bylo tolik křiku, když jsem si udělal pár poznámek…?
:OD
Childeater
Vy pane majore, vy jste poklad pro tenhle web.
Vždycky se na vás dá ukázat a říct – podívejte se, jak nechutný chrochtavý svině zelený, tady kdysi točily klikou.
Hlavně seznamy…to bylo jejich.
Prosím, vydržte.
Prokazujete světu dobrodiní. I když vás s tím asi domácí už poslal do hajzlu.
corona
Childeater 17.12.2023 v 20:08
– – –
Dost dobře se leccos pamatuju, ale ty zápavy přezdívek (ne každý zde píše jen pod jednou) jsou moc, tak proč nemít pár poznámek bokem pro tuhle legraci.
Tebe si ale budu pamatovat dobře – kecals nesmysly o strážní službě, kterou jsi nezažil. Ještě pindej o gumách někomu, kdo odkroutil 730, ty tele humanitní…
.
Childeater
Tos jen nepochopil, sezname.
Já tě jen používám jak exponát, abych demonstroval jak vypadá zelená, nechutná, vojnou posedlá svině.
V tom spočívá tvoje cena.
Goro
Možná to chápu nesprávně, ale mám dojem, že se těšíš, až Ukrajina padne. Pokud ano, pak jen drobná otázka – až Ukrajina padne (ať už v současných hranicích, nebo ještě víc), myslíš si, že to bude Putinovi stačit a za 5-10 let si to nezopakuje znova?
corona
Goro:
„…mám dojem…“
– – –
A co ty? Volils pana generála…?
:OD
servisdok
Jo, jsem přesvědčen, že bude.
Důvody jsou uvedeny v mém předchozím postu.
Goro
servisdok:
Vzhledem k tomu, že z oficiálních kanálů zaznělo, že Rusko chce získat zpátky původní sféru vlivu (což jsme byli i my), je to spíš tvé zbožné přání. Když si vzal Krym, tak se taky říkalo „Jo, teď už si dá pokoj.“ Voliči pětikolky i Andreje jsou přesvědčení, že ten „jejich“ dá všechno do pořádku. Rusobijci věří, že dáme Putinovi strašně na budku a bude dobře, rusofilové věří, že Putin celý prohnilý západ zlikviduje a nastolí tady konečně pořádek – a bude dobře. Bohužel naivně… všichni :(
corona:
Ne.
corona
Goro:
„… z oficiálních kanálů zaznělo…“
– – –
Ano, jistě odebíráš ty správné kanály.
Měls pana generála podpořit; jeho zkušenosti se přece určitě budou hodit…
:OD
Goro
corona:
Já sice chápu, že černobílé vidění světa je strašně lákavě, protože je snadné, ale představ si, že není všechno „buď je s námi, nebo je proti nám“. A můžeš se snažit jak chceš, Pavlíka nezačnu ani milovat, ani nenávidět.
Je šaramantní (umí vystupovat), je to západní libtard, který má naučené „ty správné“ názory a papouškuje je. Je to typická guma a dokonce je snad i přesvědčený, že „my zvítězíme, protože jsme ti správní“. Člověk úplně neví, jestli jede podle cizích not, nebo je tak blbý a podkopává ČR z vlastní blbosti (zrušení veta a další libtardí nápady), ale řekl bych, že je tam kombinace obojího. Každopádně rozčilovat se kvůli něho nehodlám, za to mi nestojí.
A nechápu, proč do mě se snažíš jet a podsouváš mi nějaké svoje fantasmagorie. Potřebuješ to k životu, naplňuje tě to? Jestli ano, klidně pokračuj, nebudu ti stát ve štěstí, ale asi na to už reagovat nebudu ;)
jizlivec
Žádný profesionální voják nemůže ani na chvíli brát vážně „наше дело справедливо => мы победим“…
Podle mě poslední, kdo tomu opravdu věřil, byl Tenkswatawa – a jak dopadl…
Goro
Nepodceňoval bych lidskou blbost, pokud by se navíc spojila s absencí reálných bojových zkušeností. Ale přiznávám, že nemám přehled o zkušenostech západních generálů, možná fakt prošli nějakým skutečným konfliktem.
corona
Goro:
„…přiznávám, že nemám přehled o zkušenostech západních generálů…“
– – –
O zkušenostech těch východních máš…?
A co vlastní reálné bojové zkušenosti? Plnils někdy bojový úkol…?
.
Goro
corona:
Vzhledem k tomu, čím si východní velitelé prošli, tak bych řekl, že zkušenosti mají a pořádné. Dále bych řekl, že východní generálové mají zkušenosti z války a ti západní maximálně z menších (a asymetrických) konfliktů. Ale dotazník k vyplnění jsem ani jedněm nedával, ty ano?
Na vojně jsem plnil „jako“ bojový úkol. A co ty?
Teď mi tak připadá, že vyplňuju dotazník pro tebe :D
corona
Goro:
Hm, tedy víš, „čím si východní velitelé prošli,…“. Dobrá. Ani já jim nedávál dotazník.
Co se týká bojového úkolu, tedy ano, plnil jsem. Odhadem téměř dvousetkrát. Dokonce mi při tom nejedna kulka hvízdla kolem ucha.
Ty snad jen „jako“…?
.
shifty
tvl corono ty komiku… tobě jestli kolem ucha někdy hvízdla nějaká kulka, tak jedině když ti nadřízenej vyklepával pytel do ksichtu…
Hroch_bahenni
to Goro 15.12.2023 20:44
S těma zkušenostma je to zajímavý. Ze začátku měli výhodu Američani – sice válčej většinou proti domorodcům s kalachem, ale válčej od pádu SSSR prakticky furt. Měli možnost si vypěstovat velitele.
Rusové toho moc nenaválčili, taky bylo znát, že jim chybějí zkušenosti.
Teď se ovšem situace obrátila. Jak píšete, ze symetrické války chybí zkušenosti Američanům. Teoreticky by to mohli nahradit Ukrajinci, ale ti, co válčili dlouho, jsou asi většinou mrtví, nebo je nutně potřebuje ukrajinská armáda.
Goro
Hroch:
Souhlas, amíci si většinou „hráli“ na válku, Ukrajina je ale úplně jiný level. A zajímavé bylo, co se k nám dostalo za informace z plánování protiofenzívy. Pokud jsou ty články pravdivé, ukroši přecenili své možnosti ohledně šířky fronty a usáci zase přecenili svoje zažité postupy proti domorodcům. Nehledě na idealizování postupu „Tady máte nové zbraně, za měsíc budete v jejich ovládání mistři.“ A všichni podcenili schopnost ruska se poučit + zabejčit se.
Hroch_bahenni
to Goro
Co se týká článků, nevím… často je píší stejní novináři, kteří rok a půl opěvovali permanentní ukrajinská vítězství… zrno pravdy tam někde bude, jen ho najít )
S tou koncentrací sil je to otázka – dneska se nedají vojska soustředit, aniž by si toho protivník všimnul a podnikl protiakce, zvlášť když má převahu ve vzduchu.
Spíš bych věřil tomu, co píšete dál, že došlo ke klasice, přecenění sebe a podcenění východních podlidí. A další klasika – příprava na minulou válku. Mechanická aplikace zkušeností z konfliktů jiného typu.
Rusové prokázali schopnost rychle se učit, a taky asi jako první vyhodnotili minulý konflikt v Karabachu, který měli u nosu, roli dronů. To, že dnešní Rusko v podstatě žádnou ideologii nemá, se ukázalo výhodou.
Hroch_bahenni
K té koncentraci sil ještě – vyzkoušeli to Rusové při tažení na Kyjev. Nefungovalo to.
corona
Goro:
„.. je šarmantní..“ – mně je zcela odporný.
„.. západní libtard..“ – nebo taky přesvědčený soudruh, podle kam vítr…
„.. Člověk úplně neví..“ – ale já vím, byl vybrán jako primitivní kariérista, před řadou let.
„.. nějaké svoje fantasmagorie..“ – KDE, KTERÉ…??? To máš z těch „oficiálních zdrojů“…?
Sysop
Moment, mas nekde citat Zacharovove, Lavrova, nebo snad uz Konasenka, ze Rusko chce ziskat zpet puvodni sferu vlivu?
Nebo za oficialni kanaly povazujes vykriky Medvedeva a podobnych pitomcu, kteri si rochni v tom, jak jim zapadni media visi na rtech, jakmile zacnou hulakat neco o obnoveni ruskeho imperia?
Jedine, co jsem zaznamenal a co bych mohl povazovat za vahu je, kdyz Putin prohlasil, ze by se NATO melo stahnout do stavu pred rokem 90. Coz je podle mne hodne, hodne naivni prani a navic nic nerekl o tom, ze by nam chtel naordinovat svuj vliv.
Hroch_bahenni
to Sysop
IMHO by chtěli nárazníkové pásmo nebo, pokud to nepůjde, aspoň větší strategickou hloubku. Nárazníkové pásmo chce ten, kdo nechce válčit.
Na vyvolání jaderné války s USA se evidentně nechystají, dost si hlídají, aby nic nepřeletělo hranice UA.
Putin není idiot, aby nevěděl, že ze střední Evropy se NATO teď nestáhne. Ale pokud chce člověk vyjednávat, musí hodit do placu požadavek.
servisdok
Tohle je věc, na které stavějí libtardi.
Něco zasejou a čekají, jestli to vzejde, nebo ne. Přesně s tou údajnou „sférou vlivu“.
Kde najdu nějaké oficiální prohlášení ruské vlády – třeba o novém budování sfér vlivu, nebo o obnovení SSSR, jak libtardi rádi vykřikují?
Nic takového nikdo neřekl, nenapsal a já i z pozice laika vím, že si to ani nemyslí – protože to jednoduše už nejde.
Libtardi mají na tomhle strašení založenu existenci.
Goro
servisdok:
Podle oficiálního prohlášení ruské vlády válku rozpoutala Ukrajina a Rusku nejde o územní zisky. A teď, budeš tomu oficiálnímu prohlášení věřit? (Což nic nemění na mém postu, že jsem spletl 2 věci dohromady a to mé údajné prohlášení nezaznělo).
Goro
Sysop, corona:
Máte oba pravdu, dal jsem si dohromady 2 různé články (Lavrov o rozdělení světa na sféry vlivu někdy v dubnu, že je potřeba je předělat) a aktuální o tom, že to aktuálními územími pro Rusko nekončí, že bude pokračovat dále, dokud Kyjev nedostane rozum (volně řečeno). Takže nezaznělo „chceme původní sféru vlivu“, to jsem si z toho odvodil, moje chyba.
Aktuálně Putin prohlásil, že je blbost, aby napadl zemi Nato, dále že dokud Finsko nebylo Nato, nebyly tam žádné problémy, ale teď budou, pak že Rusko válku nerozpoutalo a že nepotřebuje cizí území. Jako nevím, úplně bych se na jejich oficiální kanály nespoléhal, Putin to totiž dělá šikovně, sem tam prohlásí i něco pravdivého, takže se nedá spoléhat na čistou negaci ;)
Každopádně pořád zastávám názor, že pokud Rusko na Ukrajině opravdu uspěje, bude za nějakou dobu pokračovat v rozšiřování svých zájmů. Zatím tomu odpovídá většina kroků, které Putin udělal. Myslím si, že se ještě nějakou dobu bude bát jít do státu Nato, ale kdyby to prosral už teď (zbožné přání), tak na nějaké další aktivity na delší dobu zapomene.
corona
Goro:
„…pokud Rusko na Ukrajině opravdu uspěje, bude za nějakou dobu pokračovat v rozšiřování svých zájmů…“
– – –
Jo jo, půjde dál – bude tzv. „krást mozky“ na západní Ukrajině, určitě bude stát i o humanitně vzdělané odborníky našich školiček jako MU, FSV, FHS, FF apod.
Nedocvakne ti, že jako národ jsme určeni jen k roli kanonenfutru a každým dnem tady toho víc patří západním firmám…
.
Hroch_bahenni
to Goro
No, naše členství v NATO Rusko skouslo celkem bez problémů, i když to teoreticky (slib Gorbačovovi) být nemělo.
Na druhou stranu o UA v NATO od samého začátku říkali, že tohle je červená čára.
Jejich stanovisko je dlouhodobě konzistentní… A nás… nás mají úplně u zadele, aspoň co jsem zaznamenal. Odepsali nás. Nejsme pro ně zajímaví, leda jako turistická destinace.
Jihočech Honza
Asi tak. Když nás ani Polsko ani Maďarsko nepřipojil ani Stalin, ani Brežněv, proč by to dělalo putinovské Rusko, mnohem slabší vojensky, politicky i demograficky.
Démonický „ruský vliv“ spočívá v tom, že budeme kupovat jejich ropu a plyn, budeme vyvážet pivo a škodovky, nebudeme dělat „gesta a signály“ na mezinárodní scéně a nebudou tu zbraně schopné Rusko ohrozit. Za mě cajk.
Dobře komentoval poslední článek aktivisty Pičínského Petr Hampl:
„Není to nadsázka. Ten člověk opravdu žije ve strachu, kdy u jeho dveří zazvoní ruští vojáci, vytáhnou ho z pod postele a odvezou na Sibiř. Takhle a velmi podobně uvažují tisíce a tisíce příslušníků nové aristokracie. Peczynski příslušníkem nové aristokracie není, ale žije s nimi v těsné symbióze.
V jejich vidění světa není možnost mírového soužití. Není tam možnost kompromisu. Nejsou tam diplomatická jednání. Umí se jen před někým plazit nebo být neskonale bezohledný. Být otrokem nebo být otrokářem. Nic mezi.
Jak podotkl profesor Krejčí v jenom našem společném semináři, ti lidé se dopouštějí logické chyby: Nahrazují analýzu analogií. Neptají se, jaké vzorce chování vyplývají z ruské nebo čínské tradice. Jejich myšlení je založeno na otázce: „Co bychom udělali my, kdybychom měli ruskou vojenskou moc nebo čínskou ekonomickou sílu?“ Pak není divu, že žijí ve strachu.
Goro
JH:
Nebyli jsme připojení ale byly tady ruské tanky a CCCP rozhodovalo o všem. Ale teď se už určitě zlepšili a budou na nás hodní :)
Sysop
Chces rict, ze si zase znovu zvolime komunisty a taktez budeme doufat, ze se v Rusku zase znovu dostanou nejakym pucem k moci? Jako fakt?
Goro
Sysop:
Komunisty už přece máme :D
A ono je to z toho pohledu trochu jedno, které tu budeme mít.
Sysop
Jako, ze cesti Zeleni pozadaji ty ruske Zelene o intervenci? Inu, vyloucit nelze nic, ale pokud vidim, jak Kreml se Zelenymi v Rusku naklada, tak tomu zatim moc sanci nedavam.
Goro
Hele, to by byl neočekávaný vývoj, jako mít Rusko elektrické tanky, tak už jim tam možná stojí fronty :D
Před Tuzexama šmejdili a naše vlastní lidi pronásledovali naši, čeští estébáci, nebo to byli agenti KGB?
Kolik takových vlivných Sovětů, každý jeden z nás potkal?
corona
Goro:
„…ale byly tady ruské tanky a CCCP rozhodovalo ..“
– – –
Zažils, nebo jen slyšel…?
?
Goro
corona:
Ty jsi srandovní :D :D
Ano, slyšel a četl. Nebyl jsem fyzicky u žádného jednání vlády, nebyl jsem u žádného ministra. A neviděl jsem na vlastní oči žádné ruské tanky přejíždět hranice – diskvalifikuje mě to z diskuze? ;)
corona
Goro:
To tě sice nediskvalifikuje z diskuse, ale dává jaksi jinou váhu.
Podle „… jsem plnil „jako“ bojový úkol…“ usuzuju, že nejsi z těch, kdo starý režim skutečně zažili.
.
Hroch_bahenni
to JH
„ti lidé se dopouštějí logické chyby: Nahrazují analýzu analogií.“
Doplnil bych „a ideologií“. Plus vidí svět takový, jaký byl v roce dejme tomu 1980. Řiše Zla a Říše Dobra, osudový zápas… a nevidí, že i ten RR to použil jako metaforu a klidně si podal ruku s Gorbym.
To se pak na diskuzi píší výkřiky typu „Bolševici nesmí projít!“ a považuje se to za argument… od senilů bych to chápal, ale tohle píšou lidi okolo 40 i mladší.
Absolutně tomu chybí „přírodovědný přístup“ – pozorování skutečnosti bez ideologických brýlí a ochota korigovat hypotézu, když data hypotéze neodpovídají. Radši se data prohlásí za podvržená…
Sysop
Presne tak. Pro Rusaka jsme momentalne absolutne nezajimava destinace. Nemame do nabidnout, ani nesmime nic koupit. Dokud nam to Nemecko nedovoli. A Nemecko to nedovoli, dokud tam bude Scholz. Takze je jasne, kdo v Evrope rozhoduje. Rus se s pridrztaskou bavit nebude.
Goro
Sysop:
No naší výhodou je, že aby se Rusko dostalo k našim hranicím, museli by toho ještě dost překonat. A kdyby se tak stalo, Německo za nás bojovat nebude a hodí nás přes palubu. A je pravda, že rus nezapomíná?
Sysop
Rusak na nas zcela urcite nezapomene a Rusak zcela urcite k nam nepotahne. Ma nas fpici. Az tam nejakej nas stadni zastupce jednou prileti zadat o normalizaci vztahu, necha ho Rusak tak mesic v tom letadle na Seremetevu hnit.
Bezva článek. Rád čtu tvoje příspěvky. Vědomí,že nás co to vidíme stejně/podobně …že nás co zůstáváme normální a chceme aby taky svět kolem nás byl normální…je hodně,je příjemný.
quadra
Celkom zaujimavy sposob rokovania miestneho zastupitelstva u chochlov :-))))) to sa bude pacit v EU.
3 granáty v uzavřené místnosti a jenom jeden mrtvý? To byla UA kvalita s recepturou od von Stauffenberga?
quadra
Stauffenberg mal celkom dobru britsku recepturu, len neratal s (este vtedy) poctivou nemeckou kvalitou duboveho stola.
Dachsmeister
@quadra
taky lehký dřevěný barák s okny je pro úkol usmrtit explozí uvnitř místnosti co nejvíce účastníků porady méně vhodný než zděný dům nebo betonový bunkr.
Myslím, že pan hrábě měl použít taktiku sebevražedného útočníka. ;-)
servisdok
Je to cypovina a propagandistická sračka, určená hňupům, soplům a ženským.
Po explozi prvního, skutečného granátu v místnosti, by ani omylem nezvládl, hodit dva další.
kaBrnak
viděl jsi to video, nebo jen plácáš z hladu, Servisdoku ?
Mě to rozhodně nepřipadá jako nějaké zásahové rozbušky či cvičné granáty.
Dnes se používají menší granáty a se spoustou drobných 3mm střepin, spíš s ranivým účinkem.
Byť k tomuto by se vyjádřil sofistikovaněji spíš Sysop.
servisdok
Plácám z hladu, to je jasný.
Ta sračka je přednostně určená pro blby, jako jsi ty.
shane
Je rozdíl mezi útočným a obranným granátem. Obranný fragmentuje na střepiny a je smrtící na desítky metrů. Např. F1. Útočný má lehký plášť, z plechu či plastu, nefragmentuje a ničí tlakovou vlnou. Účinný je na pár metrů. Například RG4. Fakt to nechceš při útoku schytat střepinama vlastního granátu.
V současnosti se už pár desítek let vyrábí i univerzální granáty, kde se na plastové tělo navléká fragmentující „návlek“ obsahující zalisované projektily.
Hroch_bahenni
shane
To sice jo, ale ta místnost byla dost malá.
shane
Do tohohle sporu se míchat nehodlám. Názor na tento incident nemám, neb mě to nezajímá.
Dachsmeister
@shane
tak jako pan hrábě ve Vlčím doupěti, pokud chtěl zlepšit účinek, měl ty granáty poslat koulet po stolech a ne házet do kouta a na zem.
Nepůsobil nějak nervózně. ;-)
kaBrnak
Ten granát vypadá jako tříštivý RDG-5.
Divné je to že to ti lidi přežili. Přitom tlaková vlna tam nějaká byla, když to vyrazilo okna.
Oni ti rusáci měli hodně variant těchto oválných granátů, včetně termobarických, fosforových a jakýchsi kombinovaných, protiteroristických pro speciální zásahové jednotky.
A toho se tam teď válí mraky.
shane:
Je to tak. Útočné granát se háže za útoku v běhu před sebe, proto je ho potřeba hodit aspoň téch 30 metrů, rači ale 50. Ty starý útočný granáty co pamatuju z vojny mňely ale vrhovó pojistku, nejaké pásek keré se vodmotál po vodhození ve vzduchu za letu, a až potom býl ten granát vodjištěné a vybuchovál na dopad. Toto muselo bét neco moderního, protože v nejaké cimře by se mu tá vrhová pojistka asi nevodmotala.
Smrtící účinek útočnýho granátu je mysim do 10 metrů, ale doví esi, protože u druhýho praporu býl gumák co mu to pré bóchlo u nohy a aní nevohluchl.
Vobranné granát to je neco jinýho, smrtící účinek do 100 m, háže se zásadně z krytu a je časované. Po vyrvání dopravní pojistky je naboku taková páka, tu dyš pustíš tak ti to „střelí“ v ruce, a máš 4 vteřiny na vodhoz, než prohoří chemické zpožďovač, pak to bóchne.
servisdok
Pásek na útočném RG4 se odmotal tím, že se jeho začátek, opatřený kroužkem, po vytažení dopravní pojistky (závlačka) navlékl na prostředníček. Pásek byl asi 50cm dlouhý, takže už za letu byl RG4 plně odjištěný.
F1, pokud se pamatuju, se odjistil vytažením závlačky z „páky“ a po odhozu, teda uvolnění té páky, bylo do exploze 6 sekund. F1 dopadový spouštěč, jako má RG4, neměl.
ygorek
servisdok 17.12.2023 v 20:51
No, tak to tedy ne. Útočný granát se po vytažení dopravní pojistky odhodil, páska se omotala za letu a vrhová pojistka vypadla.
Kroužkem byla opatřena dopravní pojistka. Páska kroužek neměla. https://www.valka.cz/CZK-RG-4-t27277
V análech se dochovaly pokusy spočívající v odmotání pásky vrhové pojistky, navléknutí kroužku dopravní pojistky na prostředníček a odhození granátu. Pokud si pamatuji, všechny skočily fatálně.
Honza2130
Nechci být hnidopich, ale je myšlena přepravní pojistka, že ano :) Dopravní…to je takové….divné :)
Sysop
V popisu dole je to vysvetleno: „Jestliže je nutné v boji hodit granát na kratší vzdálenost než 15m nebo jestliže je nutné vpustit granát do sklepa apod., je třeba odvinout část pásku nebo celý pásek vrhové pojistky. Zástrčka vrhové pojistky však v každém případě musí zůstat v granátu, při odvíjení i po odvinutí je nutno ji pevně přidržovat zasunutou v granátu palcem ruky.
Odvinutý pásek vrhové pojistky je nutno v tomto případě ponechat složený nebo zmačkaný v dlani házející ruky a hodit jej (nebo vypustit z dlaně) společně s granátem. V každém případě se nesmí pásek vrhové pojistky nebo kování vrhové pojistky při házení zasouvat mezi prsty nebo nějakým jiným způsobem zadržovat, ani nesmí uváznout za okolní předměty nebo výstroj. Zadrží-li se totiž pásek vrhové pojistky jakýmkoli způsobem při hození, granát ve většině případů vybuchne ve vzdálenosti rovnající se délce napnutého odvinutého pásku (tj. 80 cm) od ruky házejícího, protože se vzpříčí částečně povytažená zástrčka vrhové pojistky v granátu a dojde k zbrzdění granátu. Nastane buď předčasný výbuch (většinou), nebo umrtvení granátu.
Úplným nebo částečným odvinutím pásku vrhové pojistky se podstatně snižuje bezpečnost při hození ručního granátu. Zástrčka vrhové pojistky totiž ve většině případů vypadne z granátu ihned po vypuštění granátu z ruky a granát je proto již v bezprostřední blízkosti házejícího plně odjištěn. Z těchto důvodů je nutno při manipulaci s takto upraveným granátem zvlášť opatrně zacházet.“
Honza2130
3-4 sec……šest, no, já myslím, že nechceš aby ti to hodili zpátky :)
Šnorer v Emerice:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-zelenskyj-v-usa-odvraci-putinuv-sen-kyjev-nevi-jak-bude-platit-valku-241511
Na příští rok možná peňouze vydyndá, ale co za rok? A další a další a další?
Potom budou Ukrajinci prosit Rusko, aby je zabralo. Jinak budou umírat Ukrajinci na příšerně hnusnou bídu.
Je to řešení na vśechny jejich problémy. Hodit toho blba v zelenym s těma jeho náckama z okna a připojit se k ruský federaci. Tím vśechny jejich dluhy zmizí a zaplatí je kdo? My.
A půda kterou tam nakoupil Blackrock a kšefty Bidenovic zkorumpované famílie by šly do prdele.
Ko-za:
„…zaplatí je kdo? My.“
– – –
S pětikoalicí u kormidla ČR nevymůže nic, ať už bude vývoj na východě jakýkoliv.
UA se nejspíš rozsype, vznikne nějaká „Svobodná republika Západní Ukrajina“ zhruba na ploše bander-oblastí a té nikdo nic nevyrazí.
.
Na druhou stranu „zaplatí – my“. Já ne. Zaprvé, nemám za UK pohledávky, nemám tam aktiva. Pokud to zaplatí erár ČR, tak to už fakticky nejsou moje prachy a že by je dobrovolně erár použil v mém zájmu, tomu také nevěřím (část pochopitelně ano, za sto let bude něco jako dálniční síť, atd.). Erár platí kraviny jako podporu těch zdrojů a dotace na tamto a ono, co by nebylo potřeba, kdyby to erár nechtěl.
To zaplatí primárně corona. To nevíš? Pak další kdo to hlavně „v slzách“ zaplatí je šumavan z Brna(patriot), pak kokot z Brna, pak zbytek místních tupců. My ostatní s pamětí co jí máme, budeme v pohodě.. nebudeme čekat a doufat na dobu, kdy se se staženou prdelí žmoulala čepice. Jsme halt nepřipravený… to tady kucí by mohli připravenost vyučovat s nastavenou prdelí…
Krom toho mám dojem, že pokud bych v daňové asignaci měl rozhodnout o tom, jestli erár zaplatí vlak munice na Ukrajinu nebo pár sto dvacet metrů vysokých větrníků, tak upřednostním rozrytou cizí krajinu před zohyzděnou místní.
+1
Nemyslim si, ze by Rusaci stali o celou UA. Prumyslovou cast maji a zemedelstvi maji momentalne v RF ve velmi dobrem stavu. Podle mne se na to vyserou, ten ukrajinsky skanzen sanovat. Naopak, sanace pripadne EU, aby to Blackrock dostal zpatky pekne navoneny.
Jak říká pan Kopečný zde https://www.ceskatelevize.cz/porady/10095426857-interview-ct24/223411058041214/, ČR nyní z války na Ukrajině profituje díky vojenské výrobě pro UA, kterou díky kontraktům, co se mu daří uzavírat, Ukrajině sponzorují jiné bohaté státy EU – i z 50%. Stát z toho přeci má daně a odvody za zaměstnance zbrojních firem. To snad abychom si přáli, ať ten vejvar nekončí, ale obnova UA podle něj už též probíhá. Fiala akbar!
To je dobrej fór :-D
https://www.youtube.com/watch?v=eNSkhTmLO7s&ab_channel=SonyMusicIndiaVEVO
Ntpc, tomu rikam piercing. Ta se s tim nemazala.
Rusko (každé – carské, bolševické, oligarchické, putinovské…) zákonitě musí stát o Donbas a pás pobřeží „od Dněpru po Dněstr“ nebo radši až po Dunaj…
Zbytek klidně přenechá Polsku, Maďarsku, třeba i Rumunsku, jenom ne amerikancům…
Klid, hladomor se svede na Stalina.
výrazně míň, amerikánci sami dost chudnou (hlavně nižší vrstvy), hispáncům i negrům je nejaká ukravína u prdele a tomu zbytku způlky taky, navíc židáci chcou prachy na židákov
IMO vyžebrají tu a tam miliardičku, ale bude to zlomek toho co loni a letos
Norsko to pěkně prosím zatáhlo na nejbližší měsíce. A pak se uvidí.
Z norskych penez se zatahnou uroky na megadluzich, co Zelenskyj od zari nasekal, aby UA nejak fungovala. Na zbrane a strelivo nezbyde. Tech $60 mld uz na UA melo tri metry bejt, takze cash flow je tak nejak v troskach. A pokud nebudou prachy na vyplaceni armady a armady uredniku, tak je po valce do minuty.
To i Angličani…
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/velka-britanie-chudoba-nerovnost-viktorianske-obdobi.A231213_124125_eko-zahranicni_rie#cxrecs_s
Gott strafe England. A pak chtějí po lidech, aby se uskrovnili a posílali peníze na válku.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d6/Panzerbarapril27page1_zps852023f0.PNG
Celkom aktualne, len treba zmenit zopar slov.
Massengrab für Russische Panzer
Kiew kämpft für das (vierte) Reich und Europa!
Ansprache von Staatspresident Selenskyj
nihil sub sole novum..
Tech zmen neni potreba delat az nejak moc, celkove bych to klidne nechal, vsak lidi jsou zvykli na preklepy a gramatiku soucasneho mainstreamu. Mozna si nikdo ani nejake nesrovnalosti nevsimne.
Tak daleko ještě nejsme, teď je po bitvě u Kurska.
A Řehka už vyhlašuje Totalkriege…
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/spotlight-rozhovor-karel-rehka-zpravy/r~d450a2d2998611eeba5b0cc47ab5f122/
„Nevidíme žádné indikátory, že by se Rusko teď chystalo na nějaký střet s námi. To ale neznamená, že se to nemůže stát“
To je jako
„Nevidíme žádné indikátory, že bych chtel nekoho znasilnit. To ale neznamená, že se to nemůže stát“
Proste, ja bych ho preventivne zavrel.
Huh! Čumím na fotbal a v poločase reklama na greendeal.
Dokud je vic fotbalu, tak porad dobry. Pockej, az se reklamni cas na GD jako jedinej nebude pocitat do emisi CO2…
https://www.youtube.com/watch?v=VoL9aNN0zYw
Save money for this shit…
Jo! Jo!! Jo!!!
A…jeto…tady!
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-summit-eu-rozhodl-o-zahajeni-pristupovych-rozhovoru-s-ukrajinou-a-moldavskem-40454331
Ja chci take UA do EU! Zitra!!
…aspon se to tady cely posere o to driv…
Ehm, Turci maju ten statut kandidatskej krajiny 24 rokov.
Neber mi iluze, kua. Turka v EU nikdo nechce, jen bylo potreba ho nejak konejsit, aby ty migrose, co se u nej valej, neposlal do Recka. Celne s nim mame EURx, takze pro nas dobry a jinak na nej sere nemecka doga.
To s UA, to je jiny. Tam bude velke porcovani medveda, rozjedou se ‚investice‘, ktere se pak zahadne ztrati, rozjedou se ‚programy‘, ‚pobidky‘, zacne mela o zemedelske produkty, co nejsou EU-conform a celkove se roztoci ta kola imperialismu, ovsem za nase prachy. Plus sanace brutalniho dluhu UA, protoze ta valcicka neni zadara, to jen blbi Cesi tam poslali na pocatku fury munice a techniky zdarma. A Amici to platit nebudou, ti maji volby za dverma a jestli vyhraje Trump, tak na UA uz nepujde ani vorel a bude stavet plutek proti Mexikancum.
Sysop: slibem nezarmoutíš.
Účast Maloruska v EU je kolosální píčovina, černá díra na peníze ze strany Brusele a ekonomická a demografická tragédie ze strany Maloruska. Maloruské zemědělství nepůjde dotovat na stejné úrovni, jako to francouzské, a Malorusové po otevření hranic utečou na Západ, kdo by tam taky chtěl zůstat. Průmysl jim Brusel zavře kvůli CO2 a energetické náročnosti.
Ale jestli se Malorusové chtějí stát dodavateli dělníků a svolných blonďatých prostitutek… Hlavně aby nebyli s Velkorusy, kteří se o nich liší pár písmenky v abecedě a postojem k Stěpanu Banderovi….
A díky tomu mají celní unii EU-Türkiye, uznávání shody výrobků, uznávání vzdělání a další. Mít tohle UA, tak je fakt za vodou a Polsko pod vodou.
Ale 50 miliard eur nedostali, politbyro neschvalilo.. mne by jenom zajimalo, kde udelali soudruzi z Bruselu chybu.
Je Putin hrdina, nebo darebák? Nejdřív vyléčil svět z kovidu, a teď ještě bojuje s patriarchátem:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-valka-zasadne-zmenila-ukrajinky-uz-nebudou-zticha-a-varit-241030
https://echo24.cz/a/HXpmn/zpravy-svet-navalnyj-zmizel-v-ruskem-vezenskem-systemu
zmizel a je zmizelej…
Co by to bylo za opozičního politika, kdyby mu nic nehrozilo…
padouch bo hrdina, všecko jedna rodina!
každopádně koukám, že ukroši konečně pochopili, že ty frantíkofský papírový AMX-10 a další srajdy, co dostali, mají víc stupňů na převodovce dozadu, takže zintenzivnili tempo postupu zpět; pokud to bude tímdle tempem pokračovat, tak týdenní územní zisky toho hnusáka půti poskočí z desítek na stovky km čtverečních
https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-analyza-co-by-pro-zapad-znamenala-porazka-ukrajiny-40454378
Alibistický futrál všech rusobijců už špekuluje, coby-kdyby. Vidím, že hovinkáři a seznamisti fakt vystrčili ten nasliněný prst :D
Banda prolhaných kurev, co už léta lže, jako červení psi a ani se nezačervenali, co nevidět obrátí a začnou vypisovat, že oni si to mysleli už dlouho.
Stejně tak to bude tady, s některými, obzvláště vypečenými „diskutéry“, co vědí a věděli všechno, vždycky a dokázali okecat cokoliv, i kdyby šlo jen o hovno pod lopuchem, jakým je dnes Fiala.
Už máte připravený stylizovaný výmluvy, že jste to vlastně mysleli úplně jinak, než to vyznělo?
Že vlastně proti Rusku a presidentu Putinovi nic nemáte a nikdy jste neměli?
Že ty vaše výsostně hysterické protiruské žvásty, byly jen špatně pochopeny?
Že si celou dobu vlastně myslíte, že to je konflikt, do kterého jsme se neměli ničím vkládat – a až s tím signálním hovnem padne i pětidemolice, tak zase budete říkat „dobře jim tak, hlavně té černochové“?
A až vám inflace ořeže prachy, nebo zruší vaše neziskovky, tak budete hýkat, že v té nadcházející krizi, nám budou hodně chybět ty stovky miliard, co ta pizda naprala do černé díry?
Ještě, že je tady corona a ještě jeden nenápadný, co vás kurvy, převlečený za demokraty, vedou v evidenci :D
Postřílet, pochcat a nechat pohozený ve škarpě.
Máte štěstí, že jsme Rusovi úplně u prdele, takže si pro vás nepřijedou. Pro takový ksindl, je kulky škoda.
Jmenovat nicky nebudu. Oni sami vědí, že jsou kurvy, proto se chovají jako kurvy a i píší, jako kurvy.
Časem dojde na všecky. I na nás, co jsme říkali, že jste kurvy – ale trochu jinak, než myslíte.
servisdok:
„…Stejně tak to bude tady, s některými, obzvláště vypečenými „diskutéry“, co vědí a věděli všechno, vždycky a dokázali okecat cokoliv, i kdyby šlo jen o hovno pod lopuchem, jakým je dnes Fiala.
Už máte připravený stylizovaný výmluvy, že jste to vlastně mysleli úplně jinak, než to vyznělo?…“
– – –
Proč zde asi bylo tolik křiku, když jsem si udělal pár poznámek…?
:OD
Vy pane majore, vy jste poklad pro tenhle web.
Vždycky se na vás dá ukázat a říct – podívejte se, jak nechutný chrochtavý svině zelený, tady kdysi točily klikou.
Hlavně seznamy…to bylo jejich.
Prosím, vydržte.
Prokazujete světu dobrodiní. I když vás s tím asi domácí už poslal do hajzlu.
Childeater 17.12.2023 v 20:08
– – –
Dost dobře se leccos pamatuju, ale ty zápavy přezdívek (ne každý zde píše jen pod jednou) jsou moc, tak proč nemít pár poznámek bokem pro tuhle legraci.
Tebe si ale budu pamatovat dobře – kecals nesmysly o strážní službě, kterou jsi nezažil. Ještě pindej o gumách někomu, kdo odkroutil 730, ty tele humanitní…
.
Tos jen nepochopil, sezname.
Já tě jen používám jak exponát, abych demonstroval jak vypadá zelená, nechutná, vojnou posedlá svině.
V tom spočívá tvoje cena.
Možná to chápu nesprávně, ale mám dojem, že se těšíš, až Ukrajina padne. Pokud ano, pak jen drobná otázka – až Ukrajina padne (ať už v současných hranicích, nebo ještě víc), myslíš si, že to bude Putinovi stačit a za 5-10 let si to nezopakuje znova?
Goro:
„…mám dojem…“
– – –
A co ty? Volils pana generála…?
:OD
Jo, jsem přesvědčen, že bude.
Důvody jsou uvedeny v mém předchozím postu.
servisdok:
Vzhledem k tomu, že z oficiálních kanálů zaznělo, že Rusko chce získat zpátky původní sféru vlivu (což jsme byli i my), je to spíš tvé zbožné přání. Když si vzal Krym, tak se taky říkalo „Jo, teď už si dá pokoj.“ Voliči pětikolky i Andreje jsou přesvědčení, že ten „jejich“ dá všechno do pořádku. Rusobijci věří, že dáme Putinovi strašně na budku a bude dobře, rusofilové věří, že Putin celý prohnilý západ zlikviduje a nastolí tady konečně pořádek – a bude dobře. Bohužel naivně… všichni :(
corona:
Ne.
Goro:
„… z oficiálních kanálů zaznělo…“
– – –
Ano, jistě odebíráš ty správné kanály.
Měls pana generála podpořit; jeho zkušenosti se přece určitě budou hodit…
:OD
corona:
Já sice chápu, že černobílé vidění světa je strašně lákavě, protože je snadné, ale představ si, že není všechno „buď je s námi, nebo je proti nám“. A můžeš se snažit jak chceš, Pavlíka nezačnu ani milovat, ani nenávidět.
Je šaramantní (umí vystupovat), je to západní libtard, který má naučené „ty správné“ názory a papouškuje je. Je to typická guma a dokonce je snad i přesvědčený, že „my zvítězíme, protože jsme ti správní“. Člověk úplně neví, jestli jede podle cizích not, nebo je tak blbý a podkopává ČR z vlastní blbosti (zrušení veta a další libtardí nápady), ale řekl bych, že je tam kombinace obojího. Každopádně rozčilovat se kvůli něho nehodlám, za to mi nestojí.
A nechápu, proč do mě se snažíš jet a podsouváš mi nějaké svoje fantasmagorie. Potřebuješ to k životu, naplňuje tě to? Jestli ano, klidně pokračuj, nebudu ti stát ve štěstí, ale asi na to už reagovat nebudu ;)
Žádný profesionální voják nemůže ani na chvíli brát vážně „наше дело справедливо => мы победим“…
Podle mě poslední, kdo tomu opravdu věřil, byl Tenkswatawa – a jak dopadl…
Nepodceňoval bych lidskou blbost, pokud by se navíc spojila s absencí reálných bojových zkušeností. Ale přiznávám, že nemám přehled o zkušenostech západních generálů, možná fakt prošli nějakým skutečným konfliktem.
Goro:
„…přiznávám, že nemám přehled o zkušenostech západních generálů…“
– – –
O zkušenostech těch východních máš…?
A co vlastní reálné bojové zkušenosti? Plnils někdy bojový úkol…?
.
corona:
Vzhledem k tomu, čím si východní velitelé prošli, tak bych řekl, že zkušenosti mají a pořádné. Dále bych řekl, že východní generálové mají zkušenosti z války a ti západní maximálně z menších (a asymetrických) konfliktů. Ale dotazník k vyplnění jsem ani jedněm nedával, ty ano?
Na vojně jsem plnil „jako“ bojový úkol. A co ty?
Teď mi tak připadá, že vyplňuju dotazník pro tebe :D
Goro:
Hm, tedy víš, „čím si východní velitelé prošli,…“. Dobrá. Ani já jim nedávál dotazník.
Co se týká bojového úkolu, tedy ano, plnil jsem. Odhadem téměř dvousetkrát. Dokonce mi při tom nejedna kulka hvízdla kolem ucha.
Ty snad jen „jako“…?
.
tvl corono ty komiku… tobě jestli kolem ucha někdy hvízdla nějaká kulka, tak jedině když ti nadřízenej vyklepával pytel do ksichtu…
to Goro 15.12.2023 20:44
S těma zkušenostma je to zajímavý. Ze začátku měli výhodu Američani – sice válčej většinou proti domorodcům s kalachem, ale válčej od pádu SSSR prakticky furt. Měli možnost si vypěstovat velitele.
Rusové toho moc nenaválčili, taky bylo znát, že jim chybějí zkušenosti.
Teď se ovšem situace obrátila. Jak píšete, ze symetrické války chybí zkušenosti Američanům. Teoreticky by to mohli nahradit Ukrajinci, ale ti, co válčili dlouho, jsou asi většinou mrtví, nebo je nutně potřebuje ukrajinská armáda.
Hroch:
Souhlas, amíci si většinou „hráli“ na válku, Ukrajina je ale úplně jiný level. A zajímavé bylo, co se k nám dostalo za informace z plánování protiofenzívy. Pokud jsou ty články pravdivé, ukroši přecenili své možnosti ohledně šířky fronty a usáci zase přecenili svoje zažité postupy proti domorodcům. Nehledě na idealizování postupu „Tady máte nové zbraně, za měsíc budete v jejich ovládání mistři.“ A všichni podcenili schopnost ruska se poučit + zabejčit se.
to Goro
Co se týká článků, nevím… často je píší stejní novináři, kteří rok a půl opěvovali permanentní ukrajinská vítězství… zrno pravdy tam někde bude, jen ho najít )
S tou koncentrací sil je to otázka – dneska se nedají vojska soustředit, aniž by si toho protivník všimnul a podnikl protiakce, zvlášť když má převahu ve vzduchu.
Spíš bych věřil tomu, co píšete dál, že došlo ke klasice, přecenění sebe a podcenění východních podlidí. A další klasika – příprava na minulou válku. Mechanická aplikace zkušeností z konfliktů jiného typu.
Rusové prokázali schopnost rychle se učit, a taky asi jako první vyhodnotili minulý konflikt v Karabachu, který měli u nosu, roli dronů. To, že dnešní Rusko v podstatě žádnou ideologii nemá, se ukázalo výhodou.
K té koncentraci sil ještě – vyzkoušeli to Rusové při tažení na Kyjev. Nefungovalo to.
Goro:
„.. je šarmantní..“ – mně je zcela odporný.
„.. západní libtard..“ – nebo taky přesvědčený soudruh, podle kam vítr…
„.. Člověk úplně neví..“ – ale já vím, byl vybrán jako primitivní kariérista, před řadou let.
„.. nějaké svoje fantasmagorie..“ – KDE, KTERÉ…??? To máš z těch „oficiálních zdrojů“…?
Moment, mas nekde citat Zacharovove, Lavrova, nebo snad uz Konasenka, ze Rusko chce ziskat zpet puvodni sferu vlivu?
Nebo za oficialni kanaly povazujes vykriky Medvedeva a podobnych pitomcu, kteri si rochni v tom, jak jim zapadni media visi na rtech, jakmile zacnou hulakat neco o obnoveni ruskeho imperia?
Jedine, co jsem zaznamenal a co bych mohl povazovat za vahu je, kdyz Putin prohlasil, ze by se NATO melo stahnout do stavu pred rokem 90. Coz je podle mne hodne, hodne naivni prani a navic nic nerekl o tom, ze by nam chtel naordinovat svuj vliv.
to Sysop
IMHO by chtěli nárazníkové pásmo nebo, pokud to nepůjde, aspoň větší strategickou hloubku. Nárazníkové pásmo chce ten, kdo nechce válčit.
Na vyvolání jaderné války s USA se evidentně nechystají, dost si hlídají, aby nic nepřeletělo hranice UA.
Putin není idiot, aby nevěděl, že ze střední Evropy se NATO teď nestáhne. Ale pokud chce člověk vyjednávat, musí hodit do placu požadavek.
Tohle je věc, na které stavějí libtardi.
Něco zasejou a čekají, jestli to vzejde, nebo ne. Přesně s tou údajnou „sférou vlivu“.
Kde najdu nějaké oficiální prohlášení ruské vlády – třeba o novém budování sfér vlivu, nebo o obnovení SSSR, jak libtardi rádi vykřikují?
Nic takového nikdo neřekl, nenapsal a já i z pozice laika vím, že si to ani nemyslí – protože to jednoduše už nejde.
Libtardi mají na tomhle strašení založenu existenci.
servisdok:
Podle oficiálního prohlášení ruské vlády válku rozpoutala Ukrajina a Rusku nejde o územní zisky. A teď, budeš tomu oficiálnímu prohlášení věřit? (Což nic nemění na mém postu, že jsem spletl 2 věci dohromady a to mé údajné prohlášení nezaznělo).
Sysop, corona:
Máte oba pravdu, dal jsem si dohromady 2 různé články (Lavrov o rozdělení světa na sféry vlivu někdy v dubnu, že je potřeba je předělat) a aktuální o tom, že to aktuálními územími pro Rusko nekončí, že bude pokračovat dále, dokud Kyjev nedostane rozum (volně řečeno). Takže nezaznělo „chceme původní sféru vlivu“, to jsem si z toho odvodil, moje chyba.
Aktuálně Putin prohlásil, že je blbost, aby napadl zemi Nato, dále že dokud Finsko nebylo Nato, nebyly tam žádné problémy, ale teď budou, pak že Rusko válku nerozpoutalo a že nepotřebuje cizí území. Jako nevím, úplně bych se na jejich oficiální kanály nespoléhal, Putin to totiž dělá šikovně, sem tam prohlásí i něco pravdivého, takže se nedá spoléhat na čistou negaci ;)
Každopádně pořád zastávám názor, že pokud Rusko na Ukrajině opravdu uspěje, bude za nějakou dobu pokračovat v rozšiřování svých zájmů. Zatím tomu odpovídá většina kroků, které Putin udělal. Myslím si, že se ještě nějakou dobu bude bát jít do státu Nato, ale kdyby to prosral už teď (zbožné přání), tak na nějaké další aktivity na delší dobu zapomene.
Goro:
„…pokud Rusko na Ukrajině opravdu uspěje, bude za nějakou dobu pokračovat v rozšiřování svých zájmů…“
– – –
Jo jo, půjde dál – bude tzv. „krást mozky“ na západní Ukrajině, určitě bude stát i o humanitně vzdělané odborníky našich školiček jako MU, FSV, FHS, FF apod.
Nedocvakne ti, že jako národ jsme určeni jen k roli kanonenfutru a každým dnem tady toho víc patří západním firmám…
.
to Goro
No, naše členství v NATO Rusko skouslo celkem bez problémů, i když to teoreticky (slib Gorbačovovi) být nemělo.
Na druhou stranu o UA v NATO od samého začátku říkali, že tohle je červená čára.
Jejich stanovisko je dlouhodobě konzistentní… A nás… nás mají úplně u zadele, aspoň co jsem zaznamenal. Odepsali nás. Nejsme pro ně zajímaví, leda jako turistická destinace.
Asi tak. Když nás ani Polsko ani Maďarsko nepřipojil ani Stalin, ani Brežněv, proč by to dělalo putinovské Rusko, mnohem slabší vojensky, politicky i demograficky.
Démonický „ruský vliv“ spočívá v tom, že budeme kupovat jejich ropu a plyn, budeme vyvážet pivo a škodovky, nebudeme dělat „gesta a signály“ na mezinárodní scéně a nebudou tu zbraně schopné Rusko ohrozit. Za mě cajk.
Dobře komentoval poslední článek aktivisty Pičínského Petr Hampl:
„Není to nadsázka. Ten člověk opravdu žije ve strachu, kdy u jeho dveří zazvoní ruští vojáci, vytáhnou ho z pod postele a odvezou na Sibiř. Takhle a velmi podobně uvažují tisíce a tisíce příslušníků nové aristokracie. Peczynski příslušníkem nové aristokracie není, ale žije s nimi v těsné symbióze.
V jejich vidění světa není možnost mírového soužití. Není tam možnost kompromisu. Nejsou tam diplomatická jednání. Umí se jen před někým plazit nebo být neskonale bezohledný. Být otrokem nebo být otrokářem. Nic mezi.
Jak podotkl profesor Krejčí v jenom našem společném semináři, ti lidé se dopouštějí logické chyby: Nahrazují analýzu analogií. Neptají se, jaké vzorce chování vyplývají z ruské nebo čínské tradice. Jejich myšlení je založeno na otázce: „Co bychom udělali my, kdybychom měli ruskou vojenskou moc nebo čínskou ekonomickou sílu?“ Pak není divu, že žijí ve strachu.
JH:
Nebyli jsme připojení ale byly tady ruské tanky a CCCP rozhodovalo o všem. Ale teď se už určitě zlepšili a budou na nás hodní :)
Chces rict, ze si zase znovu zvolime komunisty a taktez budeme doufat, ze se v Rusku zase znovu dostanou nejakym pucem k moci? Jako fakt?
Sysop:
Komunisty už přece máme :D
A ono je to z toho pohledu trochu jedno, které tu budeme mít.
Jako, ze cesti Zeleni pozadaji ty ruske Zelene o intervenci? Inu, vyloucit nelze nic, ale pokud vidim, jak Kreml se Zelenymi v Rusku naklada, tak tomu zatim moc sanci nedavam.
Hele, to by byl neočekávaný vývoj, jako mít Rusko elektrické tanky, tak už jim tam možná stojí fronty :D
Goro: CCCP tady ani zdaleka nerozhodoval o všem. Ani za Stalina ne. Jenom si vem, jak jinak vypadala normalizace u nás a na Slovensku. Anebo kulturní politika – ve slovenštině vyšlo leccos, co soudruzi z Prahe nedovolili přeložit a vydat.
Kdybys chtěl číst něco o tom, jak spletité jsou cesty politiky:
https://www.databazeknih.cz/knihy/stalinuv-velvyslanec-v-londyne-deniky-ivana-majskeho-1932-1943-490166
https://www.databazeknih.cz/knihy/stalin-krev-a-slava-248468
https://www.databazeknih.cz/knihy/utek-od-praporu-kreml-a-krize-imperia-1964-1991-55606
https://www.databazeknih.cz/knihy/popely-jeste-zhave-i-55611
https://www.databazeknih.cz/knihy/popely-jeste-zhave-ii-55609
Platilo a platí, že poturčenec horší Turka.
Před Tuzexama šmejdili a naše vlastní lidi pronásledovali naši, čeští estébáci, nebo to byli agenti KGB?
Kolik takových vlivných Sovětů, každý jeden z nás potkal?
Goro:
„…ale byly tady ruské tanky a CCCP rozhodovalo ..“
– – –
Zažils, nebo jen slyšel…?
?
corona:
Ty jsi srandovní :D :D
Ano, slyšel a četl. Nebyl jsem fyzicky u žádného jednání vlády, nebyl jsem u žádného ministra. A neviděl jsem na vlastní oči žádné ruské tanky přejíždět hranice – diskvalifikuje mě to z diskuze? ;)
Goro:
To tě sice nediskvalifikuje z diskuse, ale dává jaksi jinou váhu.
Podle „… jsem plnil „jako“ bojový úkol…“ usuzuju, že nejsi z těch, kdo starý režim skutečně zažili.
.
to JH
„ti lidé se dopouštějí logické chyby: Nahrazují analýzu analogií.“
Doplnil bych „a ideologií“. Plus vidí svět takový, jaký byl v roce dejme tomu 1980. Řiše Zla a Říše Dobra, osudový zápas… a nevidí, že i ten RR to použil jako metaforu a klidně si podal ruku s Gorbym.
To se pak na diskuzi píší výkřiky typu „Bolševici nesmí projít!“ a považuje se to za argument… od senilů bych to chápal, ale tohle píšou lidi okolo 40 i mladší.
Absolutně tomu chybí „přírodovědný přístup“ – pozorování skutečnosti bez ideologických brýlí a ochota korigovat hypotézu, když data hypotéze neodpovídají. Radši se data prohlásí za podvržená…
Presne tak. Pro Rusaka jsme momentalne absolutne nezajimava destinace. Nemame do nabidnout, ani nesmime nic koupit. Dokud nam to Nemecko nedovoli. A Nemecko to nedovoli, dokud tam bude Scholz. Takze je jasne, kdo v Evrope rozhoduje. Rus se s pridrztaskou bavit nebude.
Sysop:
No naší výhodou je, že aby se Rusko dostalo k našim hranicím, museli by toho ještě dost překonat. A kdyby se tak stalo, Německo za nás bojovat nebude a hodí nás přes palubu. A je pravda, že rus nezapomíná?
Rusak na nas zcela urcite nezapomene a Rusak zcela urcite k nam nepotahne. Ma nas fpici. Az tam nejakej nas stadni zastupce jednou prileti zadat o normalizaci vztahu, necha ho Rusak tak mesic v tom letadle na Seremetevu hnit.
Neni to spis PR pro verbovani zenskych do valky?
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/antisemitismus-pivnice-u-hrocha/r~78021f449b2811eeba5b0cc47ab5f122/
bouře ve sklenici piva…
Bezva článek. Rád čtu tvoje příspěvky. Vědomí,že nás co to vidíme stejně/podobně …že nás co zůstáváme normální a chceme aby taky svět kolem nás byl normální…je hodně,je příjemný.
Celkom zaujimavy sposob rokovania miestneho zastupitelstva u chochlov :-))))) to sa bude pacit v EU.
https://turan.az/en/politics/in-transcarpathia-a-local-deputy-threw-grenades-at-a-village-council-meeting
Za to může Putin!
že ho eště nesundal?🤔
3 granáty v uzavřené místnosti a jenom jeden mrtvý? To byla UA kvalita s recepturou od von Stauffenberga?
Stauffenberg mal celkom dobru britsku recepturu, len neratal s (este vtedy) poctivou nemeckou kvalitou duboveho stola.
@quadra
taky lehký dřevěný barák s okny je pro úkol usmrtit explozí uvnitř místnosti co nejvíce účastníků porady méně vhodný než zděný dům nebo betonový bunkr.
Myslím, že pan hrábě měl použít taktiku sebevražedného útočníka. ;-)
Je to cypovina a propagandistická sračka, určená hňupům, soplům a ženským.
Po explozi prvního, skutečného granátu v místnosti, by ani omylem nezvládl, hodit dva další.
viděl jsi to video, nebo jen plácáš z hladu, Servisdoku ?
Mě to rozhodně nepřipadá jako nějaké zásahové rozbušky či cvičné granáty.
Dnes se používají menší granáty a se spoustou drobných 3mm střepin, spíš s ranivým účinkem.
Byť k tomuto by se vyjádřil sofistikovaněji spíš Sysop.
Plácám z hladu, to je jasný.
Ta sračka je přednostně určená pro blby, jako jsi ty.
Je rozdíl mezi útočným a obranným granátem. Obranný fragmentuje na střepiny a je smrtící na desítky metrů. Např. F1. Útočný má lehký plášť, z plechu či plastu, nefragmentuje a ničí tlakovou vlnou. Účinný je na pár metrů. Například RG4. Fakt to nechceš při útoku schytat střepinama vlastního granátu.
V současnosti se už pár desítek let vyrábí i univerzální granáty, kde se na plastové tělo navléká fragmentující „návlek“ obsahující zalisované projektily.
shane
To sice jo, ale ta místnost byla dost malá.
Do tohohle sporu se míchat nehodlám. Názor na tento incident nemám, neb mě to nezajímá.
@shane
tak jako pan hrábě ve Vlčím doupěti, pokud chtěl zlepšit účinek, měl ty granáty poslat koulet po stolech a ne házet do kouta a na zem.
Nepůsobil nějak nervózně. ;-)
Ten granát vypadá jako tříštivý RDG-5.
Divné je to že to ti lidi přežili. Přitom tlaková vlna tam nějaká byla, když to vyrazilo okna.
Oni ti rusáci měli hodně variant těchto oválných granátů, včetně termobarických, fosforových a jakýchsi kombinovaných, protiteroristických pro speciální zásahové jednotky.
A toho se tam teď válí mraky.
https://www.youtube.com/watch?v=B3cKh-PuYSs
shane:
Je to tak. Útočné granát se háže za útoku v běhu před sebe, proto je ho potřeba hodit aspoň téch 30 metrů, rači ale 50. Ty starý útočný granáty co pamatuju z vojny mňely ale vrhovó pojistku, nejaké pásek keré se vodmotál po vodhození ve vzduchu za letu, a až potom býl ten granát vodjištěné a vybuchovál na dopad. Toto muselo bét neco moderního, protože v nejaké cimře by se mu tá vrhová pojistka asi nevodmotala.
Smrtící účinek útočnýho granátu je mysim do 10 metrů, ale doví esi, protože u druhýho praporu býl gumák co mu to pré bóchlo u nohy a aní nevohluchl.
Vobranné granát to je neco jinýho, smrtící účinek do 100 m, háže se zásadně z krytu a je časované. Po vyrvání dopravní pojistky je naboku taková páka, tu dyš pustíš tak ti to „střelí“ v ruce, a máš 4 vteřiny na vodhoz, než prohoří chemické zpožďovač, pak to bóchne.
Pásek na útočném RG4 se odmotal tím, že se jeho začátek, opatřený kroužkem, po vytažení dopravní pojistky (závlačka) navlékl na prostředníček. Pásek byl asi 50cm dlouhý, takže už za letu byl RG4 plně odjištěný.
F1, pokud se pamatuju, se odjistil vytažením závlačky z „páky“ a po odhozu, teda uvolnění té páky, bylo do exploze 6 sekund. F1 dopadový spouštěč, jako má RG4, neměl.
servisdok 17.12.2023 v 20:51
No, tak to tedy ne. Útočný granát se po vytažení dopravní pojistky odhodil, páska se omotala za letu a vrhová pojistka vypadla.
Kroužkem byla opatřena dopravní pojistka. Páska kroužek neměla.
https://www.valka.cz/CZK-RG-4-t27277
V análech se dochovaly pokusy spočívající v odmotání pásky vrhové pojistky, navléknutí kroužku dopravní pojistky na prostředníček a odhození granátu. Pokud si pamatuji, všechny skočily fatálně.
Nechci být hnidopich, ale je myšlena přepravní pojistka, že ano :) Dopravní…to je takové….divné :)
V popisu dole je to vysvetleno: „Jestliže je nutné v boji hodit granát na kratší vzdálenost než 15m nebo jestliže je nutné vpustit granát do sklepa apod., je třeba odvinout část pásku nebo celý pásek vrhové pojistky. Zástrčka vrhové pojistky však v každém případě musí zůstat v granátu, při odvíjení i po odvinutí je nutno ji pevně přidržovat zasunutou v granátu palcem ruky.
Odvinutý pásek vrhové pojistky je nutno v tomto případě ponechat složený nebo zmačkaný v dlani házející ruky a hodit jej (nebo vypustit z dlaně) společně s granátem. V každém případě se nesmí pásek vrhové pojistky nebo kování vrhové pojistky při házení zasouvat mezi prsty nebo nějakým jiným způsobem zadržovat, ani nesmí uváznout za okolní předměty nebo výstroj. Zadrží-li se totiž pásek vrhové pojistky jakýmkoli způsobem při hození, granát ve většině případů vybuchne ve vzdálenosti rovnající se délce napnutého odvinutého pásku (tj. 80 cm) od ruky házejícího, protože se vzpříčí částečně povytažená zástrčka vrhové pojistky v granátu a dojde k zbrzdění granátu. Nastane buď předčasný výbuch (většinou), nebo umrtvení granátu.
Úplným nebo částečným odvinutím pásku vrhové pojistky se podstatně snižuje bezpečnost při hození ručního granátu. Zástrčka vrhové pojistky totiž ve většině případů vypadne z granátu ihned po vypuštění granátu z ruky a granát je proto již v bezprostřední blízkosti házejícího plně odjištěn. Z těchto důvodů je nutno při manipulaci s takto upraveným granátem zvlášť opatrně zacházet.“
3-4 sec……šest, no, já myslím, že nechceš aby ti to hodili zpátky :)