Ze strany médií jde jen o další verzi dvojího metru. Jinak řečeno: odporné pokrytectví a slaboduchá nenávist.
Bedrich77
Jinak to plně odpovídá většině obsahu komentářů pod výblitky „redaktorů“ Novinek, takže jim to takhle asi konvenuje.
Jo_Do
No jo, Novinky. Dneska jsem četl krásný článek o tom, jak se komunisté porvali a napadli i hodného pana aktivistu!!! Psali o Pšenákovi, kterého vyvedli z budovy potom, co sprostě nadával a lezl kam neměl. To jsou ti naši novináříčkové, vždy hotovi přiložit ruku k dílu tam, kde to liberalizmus potřebuje. Přiohneme realitu, dáme tomu zavádějící nadpis, malinko zalžeme a vida! Standartní článek na Novinkách je na světě.
Sysop
Uplne presne stejne mam mit radost, protoze internetovi teroriste shodili servery Aeroflotu. Rusaci tam maji stary Winblows, protoze sankce a tim padem hura, podporujeme teroristy.
Jako ja mam u prdele, ze Rusaci na neco srali a ono se jim to vymstilo. Ale ze mame jasat nad trestnym cinem? Kdyby to same udelali Cuk a Gek u nas, jako ze se urcite najde nejaky segment prumyslu, ktery se naborit da, tak to take bude Seznam jasat?
Nomad
Vážně tvrdíš, že používali Windows XP a Windows Server 2003 kvůli sankcím?
Sysop
Ja ne, takhle to psaly nasevase media.
Dachsmeister
@Sysop
ehm oni měli 2014-15 sankce na wokna?
Mohli si najmout ruský gackery na nějaké pořádné ohnivé zdi, ale oni to beztak utratili za dače, děvky a vodku.
Sysop
Bohajeho, chlapi, co nechapete na tom, ze jsem citoval vyblitek Seznamu?
Ze je Rusak flink a resi jen to, co hori, to si snad nemusime povidat, kdyz jsme s nima nekolik let zili, ne? Kdyby nebyli v Aeroflotu lini, tak to cely prekopali klidne na Linux a bylo. Nebo jim tam mohl Cinan neco dodat, kdyby se do toho domacim nechtelo (a ze Rusaci jsou dobri programatori). Ostatne tak nejak tipuju, ze to i dopadne. Ukrajinskobelorusti gackeri je chytili s kalhotama dole.
Ja jen, ze Seznam jasa nad terorismem, pokud je v nasem zajmu. Ne, ze bych se divil, pravda…
Skoda, ze Seznam neexistoval za treti Rise, to by byly, panecku, veletoce.
Bahnak
Ono to není nové. Pamatuju, jak měla naševaše média hlupoké pochopení pro teroristy, co vraždili děti ve škole v Beslanu.
shifty
Tak to určitě.
Nomad
A zkusil bys ten oslavnej článek na Seznamu najít? Protože já tam žádný radostný tanec nějak nevidím. Nikdo tam pravda nepláče, ale na to jsou na internetech jiná místa, třeba zrovna tohle.
Sysop
Podivej se dp diskuse pod clankem. A to je cilova skupina. Nebudeme si lhat do kapes, te spravne skupine nemusis nutne rict po lopate, ze se ma radovat. Jen jim prinasis hlavne ty zpravy, a spravne predzvykane, ze oni se raduji a ty muzes rict ‚ja nic, ja novinar‘.
Jestli mi chces ale tvrdit, ze dokud tam neni vylozene napsano ‚tem kurvam RuSSkym konecne nekdo rozmrdal Ajroflot‘, tak to vlastne neni clanek pro cilovou skupinu, paxi hlupak, sorry jako.
Ze je Seznam masina na prachy, je samozrejme. Podnika se pro penize. Taky jsem podnikal pro penize. Ze je ale Seznam prorezimni medium, je vec jina. Je to uz docela velkej kolos a nejsou to uplni cuckari (jo, jasne, neumi cesky a obcas se z tech clanku roluji oci, ale qalita produktu neni tema doby), takze moc dobre vedi, jak co napsat, aby to brnklo tim spravnym zpusobem. To neni AE, kde jsou to hystericke vykriky, i kdyby nekdy nakrasne byly pravda.
Nomad
Trapnej pokus. Jestli nedokážeš rozlišovat mezi jakkoli tendenčním zpravodajstvím a tím, co kde jakej zoufalec napíše do debaty, a vydáváš to za oficiální „vyblitek Seznamu“, tak jsi na tom hůř, než jsem si kdy myslel.
Ale zřejmě je to pro tebe přijatelnější než přiznat, že sis to prostě vymyslel. Tvoje volba.
Alan.Cox
Hele, Nomáde, to že je Seznam novodobé Rudé právo s hlavní funkcí polittruckého školení mužstva – je na kyperských médiích Lukačoviče naprosto zřejmé.
Snažíš se popřít nos mezi očima, a děláš ze Sysopa vola.
Nomad
Udělám výjimku a odpovím ti. Sysop ze sebe dělá vola sám tím, že tvrdí něco, co nemůže doložit, protože si to vymyslel. Já nic popírat nemusím, jen mě zajímalo, kde se nechází ten článek, který Sysop „citoval“, že Aeroflot kvůli sankcím provozoval technologický šrot, který byl zastaralý deset let před sankcemi. Ejhle – on žádný takový není!
Trapas.
Alan.Cox
A já zase odpovím vám.
Toto je internetová diskuse. Nejsme u soudu, ani u vědecké konference. Tady lidé povídají o tom, co zažili, pamatují, jaké mají názor, apod.
Nomad ze sebe dělá vola, když nerespektuje kde je. Zřejmě jste zmatený a dezorientovaný. Jestli chcete na každou píčovinu, aby lidé na všechno měli odkazy a důkazy, tak sem kurva nelezte!!! Pro vaši vlastní psychickou pohodu odtud vypadněte a už se sem nevracejte! Zdržujte se jen na vědeckých konferencích nebo u soudu, protože to jsou jediná místa, kde se musí vše dokázat.
Znovu říkám, že zde běžně lidé uvádějí to, co si pamatují. Nikdo vám dělat sekretářku nebude. Můžete ale Sysopovi zaplatit čas ke znovudohledání vámi požadovaného odkazu. On vám pošle fakturu s jeho hodinovou sazbou krát počet strávených hodin.
Dobře si vás pamatuji, vy jste mě s těmi odkazy také terorizoval. Několikrát jste to zkusil. Vždy jste dostal odkaz http://www.google.com, a totéž doporučuji Sysopovi. Případně všem dalším, kdy budete zbytečně otravovat.
Znovu říkám, že toto je lidská diskuse, není to soud, což si pletete. Naučte se používat věcné argumenty, a obratnost v argumentaci, namísto vymatlaného „dej odkaz“.
Nomad
Koksi, ty mě odsud vyhazovat nebudeš.
Na Google ti seru. Šumavský všudybyl a všechnoznal říká, že četl a viděl, tak jsem chtěl to chtěl vidět taky. Není co, samozřejmě. A to, že se do mě začneš navážet, to nezachrání.
Alan.Cox
Doufám, Nomade, že si konečně zajdeš k psychiatrovi pro prášky, abys přestal terorizoval lidi v běžné diskusi požadováním odkazů.
Mě si s tím kdysi také terorizoval, protože to nemáš v hlavně v pořádku. Pleteš si diskuse a hovor se soudní obžalobou.
Jdi s tím už do kelu!
Veškeré internetové odkazy najdeš na gooole.com. Nebo můžeš lidem platit za to, že jsi neschopný a chceš po nich dělat služku.
Slecna Ling
Tak ale kdyz casto kecas, tak se zas nediv. Na svastkach te tu nachytali nekolikrat.
Alan.Cox
Slecna Ling: Máš na to odkaz? Nemáš! Tak lžeš! Nikde na Seznamu to nepíší.
Není nad to používat „argumentační způsoby“ protistrany.
Sysop
@Nomad
„Šumavský všudybyl a všechnoznal“ aaa… soudruh ma mindrak.
Tak jo, sup s tebou do ignore.
Ctim lidi, kteri maji treba i opacny nazor nez ja, pokud ovsem maji uroven.
misaka
Tolik mnoho slov za účelem „spolustranik plácl hovadinu a neumí to podložit fakty“.
Sysop
@Nomad
Uz jsem to tu napsal, ucinek tech clanku je nejlip videt na diskusi pod nimi, protoze tam je cilova skupina. Ze jsou to manipulovatelni hlupaci, to neresim. Takze v clanku to staci napsat jen lehce ucelove. Myslel jsem, ze je ti to jasne. Ale asi jsem se mylil.
Hupert
Sysop: Samozřejmě, že čtenáři Seznamu jsou v převážné míře ti, kteří se ideově ztotožňují s jeho směřováním a reakce v diskuzích se pak odvíjejí v podobném duchu. Postupem času po vyprofilování a přirozené selekci diskutérů je to stále patrnější. Občas je už v zájmu předstírání objektivity zařazen článek v nepokrouceném, neutrálním duchu, ale to má u vyhraněného elektorátu čtenářů zpravidla malý přínos k nahození zpátečky od černobílého vidění k soudnosti. Ostatně i ve zdejší diskuzi je úbytek soudnosti a respektu k právu na jiný názor patrný viz Coxův i tvůj přístup k Nomadovi, v jehož příspěvcích v tomto vlákně neshledávám nic nepatřičného. Možná byste rádi nějakou tu totalitku, co?
Sysop
@Hupert
Nevsiml jsem si, ze bych se nekde snazil Nomadovi zavrit hubu, nebo ho urazel. Podstatou diskuse jsou rozdilne, casto i opacne nazory. Stran ubytku respektu k pravu na jiny nazor na strane Nomada s tebou samozrejme souhlasim.
princdrson
to je ten „Tohoto uživatele jste si přáli ignorovat.“ ?
Hupert
princdrson: Jo, ono samo o sobě strčit si někoho do ignore je každého osobní věc…..do chvíle, než o tom učiní veřejné prohlášení a jemně to tím prostříkne totalitárním parfémem.
Nomad
Můj děda říkal, že by se chlap měl umět postavit za to, co říká, protože jinak ho nebude nikdo brát vážně. Dneska je evidentně jiná doba – když je někdo požádán o doložení toho, co říká, začne řev typu „Cenzurááá!“, „Nejsme u soudu, jen diskutujeme“, „Mám právo na názor“, případně rovnou urážky.
Vtipné je, že to nejčastěji přichází od těch, kdo si sami stěžují na cenzuru a lhaní v médiích. Když ovšem mají sami možnost se k tomu postavit čelem, tak uhnou. Z hovna prostě charaktery nevykřešeš.
Alan.Cox
Nomade, vzpamatuj se. Diskuse není soudní dokazování.
Navíc jsi idiot v tom, že lžeš ve smyslu, že pravda = odkaz na internetu.
To znamená, že nějaký progresivní novinář si dá v kavárně s názvem „Greta Thunberg, náš vzor“ sojové latté. Pak napíše novinářský článek vycucaný z palce u nohy. A pro tebe novinářský odkaz = důkaz = pravda.
Ty tu provádíš zbožštění novinářů a internetových odkazů coby etalonů pravdy! Ty jsi se pomátl na rozumu!
Založ si náboženskou sektu. A dej si do ní: „Novinář řekl: Já jsem cesta, pravda i život. Následujte mě skrze internetové odkazy, a bude spaseni, přijdete do ráje. Ti, co tak nečiní, přijdou do pekla, a tam bude jen pláč a skřípění zubů.!
Tvůj děda ti zapomněl vysvětlit, co znamená, že se chlap postaví za to co říká. Zcela jistě tím nemyslel, že ti budou dodávat internetové odkazy, kdykoli ti rupne v bedně.
Etalonem pravdy je realita. Nic víc a nic míň.
Nomad
Kokeši, ty moulo, já se neptal po pravdě. Já se ptal po tom článku, kde by bylo to, co Sysop tvrdil, že tam četl. Nic víc, nic míň. Stačilo, kdyby řekl něco jako „Sorry, přehlédl jsem se, starý Windows se sankcema nesouvisely“ a nebylo by o čem se bavit. Jenže holt ego je mrcha a nepustí.
Alan.Cox
Nomad: Ty si prostě nepřipustíš, že nejsi v soudní síni.
Všichni lidé četli spousty věcí. Určitě nejsou schopni sypat odkazy na požádání na to co četli. Jestli po nich chceš něco takového, tak je chyba v tobě, ne v těch lidech. Ty jsi mimo realitu, ne ostatní.
Představ si třeba, že já chodím na WC, ale nejsem schopen ti to dokázat. Protože o tom žádný novinář nepíše, že jsem byl na velké potřebě na WC. Tudíž jediný závěr podle tvého systému víry je, že nikdy v životě jsem nepoužil WC. Asi zkrachují výrobci toaletního papíru a nebudou mít co žrát.
Nomade, ty jsi stereotypní byrokrat diktátor. Úředníček. Nic jiného. Na co nemáš papír nebo odkaz, to neexistuje. Když bude na krabici s ananasem omylem napsáno „hrášek“, tak každého kdo tvrdí že je v ní ananas seřveš na tři doby jako lháře.
Zkus normálně jednat a diskutovat. Na nějaké nesmysly z neomarxistických neziskovek, že pravdu určují odkazy na internetu – to si nech pro Petra Fialu, Člověka v tísni, Markétu Pekarovou, Danuši Nerudovou a LGBTQ účastníky.
Nomad
Kokeši, jsi nudný. Ty totiž nediskutuješ, ty kolovrátkuješ, aniž by ses byť jen trochu obtěžoval reagovat na to, co píšu. Je mi jasné, že lhářům tvého kalibru (tady už nemluvím o Sysopovi, kterého nepodezírám z vědomého lhaní, jen si to tu a tam trochu přibarví pro lepší efekt), tedy že lhářům tvého kalibru by náramně vyhovoval stav, kdy se dotaz na zdroj informace bude považovat za něco neslušného nebo nepřístojného. Z tvého ublíženého kvílení je to víc než zřejmé. Ta doba ovšem ještě nenastala.
Z mé strany pro dnešek vše, když odpovíš, vyhraješ. Tak do toho. Howgh.
Alan.Cox
Nomad: Já s tebou opravdu nediskutuji, není o čem.
Zdroj informace je vždy jednoduchý. V první řadě autor příspěvku. To opravdu není odstuda vědět.
Toto je diskuse. To není formální definice matematické teorie. Při formálním budování teorie se jede stylem axiom, definice, věda, předpoklad, tvrzení, důkaz, důsledek. V každé chvíli můžeš odvodit, co z čeho vyplývá, a jaké zdroje tvrzení byly použity pro závěry.
Mám jednu, pro tebe velice nepříjemnou věc, a to je paměť. Dobře si pamatuji tvé excesy s terorizováním „buď dáš internetový odkaz, nebo jsi lhář“. Pravda je realita tam venku. I věda ověřuje svá tvrzení v realitě – pokusy a experimenty. Rozhodně ne internetovými odkazy. To dělá jen pomýlený.
Hupert
Jsi opravdu zarputilý bojovník, Koksi a držím palce tobě i místnímu ansámblu, aby tvůj boj s vlastní chimérou, kterou se snažíš připnout na triko Nomadovi, nebyl nekonečný.
hellfire
Hupert
1*
h72
Nomáde, Seznam je ještě horší, než si myslíš. Seznam na Sbazaru podporuje a souzní a kryje rozsáhlou síť podvodníků, zlodějů, okradačů, kteří mu holt platí každý stovky tisíc ročně za TOPování. Admin a HOT line tam je jen a jen proto, aby se to vše odkládalo, zamlžilo, zametalo pod koberec. Jedou v tom. Stačí, dle Decroix, učinit časovou osu pracovní doby a provozy, kdy a jak a kdo nejvíc ……. a nahrát a zaznamenat si pak komunikaci s adminy ….. Jsou to škody (rozměr okrádaček obyčejných lidí) v řádu stovek milionů, za ty roky. Nikdy se toho na Seznamu neštítili. Policie v tom činí, účinně. Klobouk dolů. Ale oni jen dopátrají kdo a v jakém rozsahu . Seznam zrušit, jaksi, nemohou. ČOI má desítky podnětů. Nic.
Alan.Cox
Mě fascinují lidé, kteří myslí přes odkazy.
1) Když člověk řekne, že Deník N je sračka – je to lež, protože nikdo nedodal odkaz.
2) Když na Seznamu napíší, že Deník N je sračka – najednou je to pravda, protože můžete dodat odkaz na článek, že Deník N je sračka.
Ti požadovači odkazů jsou snad ještě hloupější než mentálně retardovaní v ústavech. Tím, že novinář někde něco uveejní se to stane pravdou pravdoucí, protože je to na netu a je na to odkaz. Vymatlané!
corona
A.C:
„…protože je to na netu a je na to odkaz. Vymatlané!“
– – –
Souhlas.
Přesně tímto mechanismem se řídí ta hloupá děcka, hlídající českou verzi wikipédie…
h72
Je to stejné jako v běžném chodu dnešní „vědy“ a vůbec, akademického prostředí, tedy i vysokých škol. Kdo chce mít prachy (a potřebuješ je nejen na projekty či na provoz, ale leckdy na holé přežití), musí mít citace. Teda za ty prachy, které dostaneš jako grant, si zaplatíš články v časopisech, vzklých jen za tím účelem a leckdy si zaplatíš i ty citace, resp. jejich seznamy, abys na to konto mohl dostat další grant ….. a tak dál. Obsah toho všeho, podstata, nějaká věda, je naprosto nedůležitá. Jde o peníze. O citace. O odkazy.
Alan.Cox
Když jsou vědci hodnocení podle páru čísel počet článků v impaktovaných časopisech a citační index, tak logicky optimalizují na tyto hodnoty.
Podezírám několik USA vědeckých časopisů, že si to vylobovali oni. Pro několik odborných časopisů je tento způsob hodnocení vědců doslova zlatý důl. Vyrobili si tím trh, který jim dotují vědci celého světa.
Vědci a univerzity dokonce platí vědeckým časopisům, aby tam uveřejnili jejich článek. A pak ty časopisy ještě kupují.
Někdy si říkám, že Al Capone byl jen příštipkář.
Sysop
@Alan.Cox
Na to jsem videl takovy pekny obrazek. Mlady par stoji mokry v desti, snury vody. Ona hlasi „prsi!“ a on „mas odkaz?“
Hupert
Sysop: Poslední větu jsi sesmolil podle instrukcí z mainstreamu? Pak nezapomeň, že to máš na podzim hodit Spolu, protože ostatní jsou populisti, nesystémoví, a hlavně extrémisti a někteří dokonce míroví štváči. Mainstreamová proválečná a klimaalarmistická kašička ti určitě hysterií nesmrdí. Proto asi vypustili ten covid, že se po něm ztrácí čich.
a na tom zápatovi je to jinak? kolikrát ročně „uniknou“ databáze uživatelů/hesel/„soukromejch“ dat nejakejch korporátů, stovky tisíc až desítky milionů uživatelů? jak je to dávno co „domácí“ péčko nejakejch tech různejch hvězdiček kolovalo kolem planety?
Alan.Cox
Západ je dokonalý.
Když se něco podělá na Západě, je to proto, že to způsobil Putin nebo dezinformační dezoláti. A stejně je jakákoli zpráva o podělání dezinformace, kterým chce někdo nabořit naši demokracii a odevzdat nás Putinovi.
Zato v Rusku to podělávají proto, že jsou to idioti a pitomci.
Jasné?
Dissenter
Sy:
Když vznikal Jedličkův Liberland, jako takový roztomile naivní pokus o libertariánský stát, říkal jsem si, že největší problém podobných snah je, že libertariánští obyvatelé by proti okupační armádě nepoužili rány pod pás a trvali by na čestném souboji podle všech středověkých foršriftů.
Axiom: pro protivníka neplatí naše práva, dokud nekapituluje. :-)
h72
Já vyzvu kohokoliv z klimaaktivistů či genderaktivistů na férový souboj. On si ale pozve ku spolupráci státní systém a peníze a amorálnost a bezkrupulóznost a fanatismus a lži. Ani jedno na své straně nemám. Nebude to férový souboj. Budu dostávat rány pod pás až podlehnu.
Dissenter
Že ti aktivisti už utloukli lidí. :-)
Gender je úplná blbost, to je libůstka, kterou se zabývají lidi nemající reálné problémy.
Klima, resp. sifon (a zejména naše nezávislost na arabské/ruské ropě) je poměrně složité odborné téma. Netlačil bych to takhle rychle jako dnes, ale s vědomím toho mála, co o tom vím, bych šel stejným směrem už kvůli technolopgické exkluzivitě. Inspiroval bych se v Číně.
Alan.Cox
Gender, stejně jako ekoterorismus, je produkt nadnárodních korporací, které mají vést k zisku.
To, že před sebou strkají bílé koně aktivisty, neziskovky nebo duševně nemocnou Grétu je jen ke zmatení.
Loutky, které jsou jen sluhové někoho druhého, poznáte snadno. Jsou blbí jako troky, nebo se topí ve vlastních problémech až po uši. To je neklamné znamení, že führer a tahoun je někde jinde, a tyto jen pase.
To je ostatně důvod, proč ve vedení států i ideologií jsou čím dál větší pitomci ála Nerudová, Pekarová, Fiala, Pavel, Lejenová, … Protože jsou to jen prostitutky, které někdo pase. A pasák je někde jinde v pozadí, a nepřeje si být na očích.
Sysop
No tady v Nemecku napachali klimaaktivisti celkem dost skod. Ano utlouct nikoho nemuseli. On ten Ada ve finale taky behem druhe valky nikoho nezabil.
Alan.Cox
No a čím to, že se ekoteroristé v Německu nesetkali s odporem a protiakcí?
Arnold J Rimmer
Tipuju CFIT
Sysop
Jednou jsem letel vnitrostatem v Rusku. Od budovy k letadlu nas dovezli gruzovikem, proste nakladak a na sklopce zidle, jedna vedle druhe. Jak to funguje v desti a snehu, jsem se neptal. Paxmese presunuli do letadla, byla to nejaka mensi ruska mrdka, ja se v nich nevyznam. Lidi tak jak v autobuse. Naprosto bez kecu tam lidi nalezli s pejskama, kockama, pani mela husu v tasce. Verim, ze nektery den mohl nekdo letet i s kozou. Prisel pilot, obesel vsechny jak v kostele s capkou, kazdej tam hodil ruble podle toho, kam letel, pilot vylezl ven, zaplatil typkovi, co do letadla natroubil palivo a letelo se.
Nikdo nebyl nervozni, nebo nejak preqapeny, bylo to, jak jet tykadlem z Mendlaku do Kohoutek.
Chybička se vloudí.
Příště se na obal raděj napřed podívám.
Bahnak
@ ygorek
Ten druhej díl (Svéráz národního rybolovu) je taky dobrej. Třetí „zimní“ díl už je trochu zbytečnej.
Sysop
‚Melde dich an, um dein Alter zu bestätigen‘
Heh, musim mrknout, jestli se da na YT prihlasit pres nektery muj ultrastary anonymni ucet…
Sysop
Supr, jeden starej alias guglu zabral.
yoker
Ano. Skvělá věc! Třeba jak tam vezou tu krávu v pumovnici bombardéru.
CBATbI CTOKOKOTOB
No právě A jak to pak chcou ututlat
Sysop
Taxem to sjel a musim rict, ze to do znacne miry neni komedie, ale realita. Samozrejme je to pribarveny, aby to melo tah na branu, ale hodne prvku je fakt ze zivota. Kdyby to napsal Viewegh z ceskeho prostredi, tak az na tu armadu by to mohlo byt dost podobny. Misto vodky pivo a muze to byt v Cechach, nebo slivovici a muze to byt na Valassku.
servisdok
Asi bys nevěřil, jak probíhalo vnitrostátní lítání s kundovickýma L-410 v 70.letech.
Tehdy ještě cihly, cement, hurdisky, střešní tašky a obecně stavební materiály nebyly paletované, jako dneska – ale věřím tomu, že kromě těch vlnitých plechů, traverz, vinklů a jeklů, co jsem viděl v nákladním prostoru i jednoduše naskládané v uličce, by jinak naložili mimo pasažéry – stavební četu, klidně i ty cihly a cement.
L-410 běžně používali jako nezničitelné náklaďáky i v SSSR. Objednávali je ve standardním vnitrostátním provedení, tuším to jen mělo zvětšený počet nádrží a výkonnější topení.
Rusové z těch turboletů vymontovali všecky sedačky, které pak po přišroubování koleček používali jako luxusní kancelářské židle. Vymontovali úložný prostory nad sedáky a všecko, co nebylo potřeba, dráty od světel se prostě odštíply.
Zevnitř všude vodotěsně, přes gumovou pásku nanýtovali hliníkové, lehce protiskluzově bombírované plechy – a kdesi v Kazachstánu do toho nahnali stádo ovcí, které tím přepravili, kam bylo třeba. Ani připoutané ty ovce nebyly a řekl bych, že nejspíš ani posádka, kterou tvořili nejspíš přeškolení traktoristi.
Ty hliníkový plechy tam byly proto, aby to jednak nerezavělo, když to ovce poserou a pochčijou, jednak aby se to „letadlo“ pak dalo vypláchnout hadicou z nejbližšího hydrantu..
Oni se s tím fakt moc nesrali a z těch informací, co do Kunovic pronikly vyplývalo, že s tímhle letadlem nikdy nebyly žádné potíže.
Tipnul bych si, že spousta jich tam lítá dodnes, v těch různých Tatarstánech a Kazachstánech. Ty starší motory nebyly nijak mlsné a uřídí to kdekdo.
Sysop
Kolega mne ted zadal o dovolenou na zitrek s tim, ze jde sousedovi na pohreb. Rikal, ze to byl starej chlap, co jeste valcil v Rusku jako kluk a zatimco jeste pred dvaceti lety tyto veci byly tabu, tak postupne se o tom smelo a zacalo ruzne mluvit. A tak pri ruznych festech vypravel, co zazil a mimo jine taky to, co vsechno tam tehda na ne Rusi vytahli a jak Nemci cuceli, co vsechno je mozny. Mel pry hluboky respekt k tomu, za jakych podminek a zceho dokazali vyrobit neco, co plnilo svuj ucel. Byl ze sedlacke rodiny a zazil konec krize v Risi, takze ty Rusy chapal a obdivoval.
Kuriozni je, ze ti bezni Bavori si to poslechnou a pokyvujou hlavama. Par je tech, co samozrejme maji kecy, ale neni jich moc. Pritom Nemci dostali od Rusu krute na prdel a kazdej ma v rodine nekoho, kdo tam zustal, nebo se ho vratila jen cast. Cesi (ay na par vyjimek) na ruske fronte nebojovali, porad se ohaneji osmasedesatym a nenavist je presne opacne, nez u tech Bavoru.
Jihočech Honza
Komplex z 68 roku, protože jsme byli vzorní komunisti, kteří si ten režim zvolili sami v polosvobodných volbách, a pak ho ještě chtěli opravit na socík s lidskou tváří. Pak přijely tanky, na které (opět!) nikdo nevystřelil, a po týdenních protestech už se vesele normalizovalo.
Maďaři povstali se zbraní v ruce, pár soudruhů skončilo na kandelábrech, povstrání utopily tanky v krvi, a stejně si dokázali vyjednat nejsvobodnější socík ve Varšavské smlouvě…
Pak se div, že tenhle komplex z Ruska nemají.
Alan.Cox
Rok 1968 si vyrobili Češi sami, s mohutnou podporou západní podpory se svinských podtextem, včetně různých rádií Svobodná Evropa, a další. Dokonce i Slováci to chápou, a proto nemají ten komplex oběti ála 1968 jako Češi, ačkoli jsme byli jeden stát.
1) V tom roce USA přivezlo jaderné rakety k německo-českých hranicím. A namířilo je na celý socialistický blok – od Československa až po Sovětský svaz.
2) Do toho přišel Dubček a další, kteří v ten moment začali mluvit o tom, že chtějí západní požadavky a mít režim podle západního vzoru.
Zkuste si ty dvě události spojit. A zkuste si sami poctivě říci, jak se asi logicky dá vyložit Pražské jaro, když máte obě informace. Jak to asi vyložilo Polsko, SSSR, ale i třeba Rakousko, Itálie, atd. Nedá se vyložit jinak než agrese Západu vůči Východu s tím, že západní agenti ovládli Prahu a Československo. A pokud se to včas nezarazí, hrozí válka ze strany Západu vůči Východu.
Západní propaganda neustále kvedlá srpen 1968, a hystericky ho zpracování se záměrným zamlčováním bodu ad 1).
Alexander Dubček byl idiot, když své požadavky přednesl jako něco co přišlo ze Západu. Měl skončit před soudem za velezradu. Marně si lámu hlavu, jestli je větší strategický idiot Petr Fiala nebo Alexander Dubček.
quadra
Mal som jedneho v rodine, co dobre poznal uvedomeleho sudruha Saniho pocas jeho kariery na krajskom vybore KSC v Banskej Bystrici v 50. rokoch, ako podpisoval lajstra o odsune nepohodlnych ludi do pracovnych taborov ci na druhy koniec republiky s kufrikom v ruke (samozrejme majetky/nehnutelnosti po nich si rozobrali sudruhovia) ako na beziacom pase! Pravda, o tom sa uvedomely sudruh nechvalil a ani sa to zahadne nespomina v jeho zivotopisoch.
Nebol jediny, vsetci tzv. reformni sudruhovia boli rovnake svine v 50. rokoch ako ti „zli“ sudruhovia.
Integrale
Rok 1968 byl jen důsledkem vystřízlivění ze sovětského/komunistického modelu společnosti.
Důvodem byly zprávy o nespravedlnostech a svinstvech lidové demokracie, které začaly postupně pronikat na veřejnost, a které si lidé začali uvědomovat až v 60. letech, tváří v tvář ekonomickému fiasku centrálně řízené ekonomiky, která měla být pojistkou proti hospodářským krizím, přičemž v roce 1965 už nešlo přehlédnout, že sama je příčinou oné hospodářské krize (uvědomte si, že v r. 1953 sebral čs. stát a Strana lidem úplně všechno a už po 10 letech z toho nezbylo lautr vůbec nic!).
Nezbytné ekonomické změny ale narážely na strukturální problémy, jejichž postupné odhalování ukázalo svinskou podstatu celého komunistického režimu. A protože veškeré pokusy o jakoukoli reformu hospodářství a zatažení alespoň zdání trhu do ekonomiky byly tvrdě bojkotovány prosovětskými komunisty, vyvolalo to logicky antisovětské reakce a volání po „socialismu s lidskou tváří“ (což je samozřejmě hovadina: ani komunistický, ani nacistický a ani eurounijní socialismus nemohou mít ani zdání lidské tváře, protože každý kolektivismus stojí na nelidském násilí a potlačování sovobod jednotlivců).
Bez této podstaty by nějaké propaganda, zvláště v centrálně řízené a cenzurované společnosti (s aktivními rušičkami zahr. rádiových signálů a odlišné zvukové i obrazové normy od zemí Společenství) nemohla mít žádnou šanci na úspěch. To je holý nesmysl.
Snaha SSSR umístit na naše území zbraně prvního úderu byla samozřejmě reálná. Po společném cvičení Varšavské smlouvy tu „náhodou“ Sověti „zapomněli“ zbraně prvního úderu. Československá vláda nechtěla tyto zbraně na území ČSR (jako i mnohé západní země nechtěly americké jaderné zbraně na svém území proto, aby se nestaly terčem prvního úderu – viz. např. dánská aféra) a vyzvala SSSR, aby si je zametl. Moskva si to dala do souvislosti s antisovětskými náladami (které měly od tajných služeb a byly patrné i z tisku, vysílání televize, rozhlasu atd.) a rozhodli se udělat „pořádek“ na našem území sami.
Tím nebylo porušeno mezinárodní právo, protože ČSR patřilo (a stále patří) do sféry vlivu SSSR na základě Jaltské a Postupimské konference, proto americká vojska na území BRD dostala rozkaz stáhnout se min. 50 km do vnitrozemí, aby případný zbloudilý tank VS nevyvolal střet VS proti NATO (Američané zpochybnili pouze sovětský vliv na Jugoslávii, čehož se Sověti drželi, a proto mohl Tito v Jugošce dělat dost kapitalistický socialismus – bohužel na rozdíl od ČSR).
leon
Rusko je SSSR asi tak, jako Česko ČSSR.
Integrale
Čechoslováků na východní frontě bojovalo hodně a hodně jich tam taky padlo.
Komanči nám s tím pořád vyplachovali mozky, museli jsme číst ve škole Svobodovu knížku „Z Buzuluku do Prahy“ (brig. gen. Ludvík svoboda velel 1. čs. armádnímu sboru cv SSSR a v letech 1968–1975 byl prezidentem ČSSR). Nemálo pilotů přešlo z RAF na východní frontu, protože chtěli aktivně bojovat.
To, že se dnes adorují piloti RAF, kteří se stali po válce terčem nenávisti hlavně proto, že Britové chtěli zaplatit za jejich ošacení, jídlo, pohonné hmoty i zničená letadla, je jedna věc. Druhá je, že za nás se zase adorovali jen účastníci východní fronty, po kterých dneska neštěkne ani pes.
Všichni stojí za projev uznání bez ohledu na to, kde proti Němcům válčili. Málokdo si tehdy dokázal představit, jaké peklo tady SSSR napáchá na třech generacích.
Alan.Cox
A to jste si ještě neuvědomil, jaké mnohonásobně větší peklo tu napáchal Západ na třech generacích.
Sysop
Nevim, jak to qantifikovat, aby to slo srovnavat, nicmene v obou pripadech plati, ze drtivou vetsinu te ujmy jak tehdy, tak dnes, jsme si napachali predevsim sami.
Ano, da se rict, ze nevedomosti ‚jsme tehda v ’47 nevedeli, ze komunisti lzou‘, nebo ‚jsme tehda v ’89 nevedeli, ze OF lze‘, atd. Tak nebo tak, tu ruku za nas nikdo nezvedl, udelali jsme to sami. V zadnem z techto pripadu jsme nemeli tu ‚pistoli u hlavy‘.
Integrale
Nevím o žádném peklu, které by v ČR napáchal Západ (myslíte tím US, nebo EHS nebo koho?).
Co tak si přečíst knihu od Stewarta Stevena Výbušnina: Operace CIA Splinter factor.
Politické procesy a popravy v 50.letech, vyprovokovala psyops zpravodajská operace CIA, za účelem zdiskreditování socialistických zemí.
Integrale
Socialismus netřeba diskreditovat, je to zbytečné.
Každý s IQ nad 70 ví, co to je za svinstvo.
ModrýKlokan
To pochybuju.
Sysop
No ja jsem myslel ty Cechy, co bojovali na strane Wehrmachtu.
Integrale
Aha, tak to pardon, to jsem nechytil.
Jihočech Honza
Peklo na zemi rozpoutal Pol Pot v Kambodži, peklo byla ruská občanská válka následovaná hladomorem i Velká vlasteneck válka. Rohodně se tak nedá označit poúnorový režim, při respektu ke všem nespravedlivě stíhaným, šikanovaným, vězněným, okradeným či utýraným na uranu.
Integrale
Pro ty, kdo to zažili, to peklo bylo. Skutečnost, že někde někdy někomu bylo hůř neospravedlňuje ty svině komunistický ani trochu.
Bahnak
A jaké peklo tu napáchal SSSR na třech generacích? Komunisty si Češi zvolili dobrovolně, bez RA. Pakárna to byla, to jo, nevýkonná ekonomika, omezení cestování, ale peklo si představuju jinak. Vyrostl jsem v tom, a nemyslím, že bych do dejme tomu 15 let vyrůstal o pár set km na západ nějak jinak.
Integrale
Komunisty si Češi nezvolil až tak úplně dobrovolně a náhodou, o tom jsem již zde nedávno rozsáhle diskutovali (za demarkační čarou si komunisty nezvolil nikdo. Náhoda?).
Přirovnal bych to k dnešku, většina obyvatelstva díky neochotě trávit čas politikou volila reklamní produkty, které do značné míry zaplatila opozice.
Je to stejné, jako když v ČR vyhraje demokratické volby komunistický rozvědčík. Je to dobrovolné a demokratické rozhodnutí lidu, ale v normálním státě by se to nikdy stát nemohlo.
Black Wolf
To’s přišel o hodně, oba filmy jsou naprosto skvělé.
Integrale
Sysop: F. R. Čech – Ruský týden, že?
Sysop
Neznam. Nejaka povidka? Pohledam…
Sysop
Heh, knizka. Tak tu jsem necetl. Jestli je to dobry, nekde v antiqe koupim.
Sysop
Stoji to za tri kola? Jestli jo, vezmu. Hodnoceni nema spatne…
Integrale
Fakt super! Jedna kapitola je i o té koze v sovětském letadle.
Ale pobaví to jen pamětníky, protože zelená „barevná“ televize nebo děžurnaja – to generace narozené po r. 1977 nemají šanci pochopit (stejně jako hromadu starých českých filmů).
misaka
Zrovna ten odkazovaný článek na seznamu zas tak tendenční není – informace. A že v diskuzi následuje sraz jelit? To by pana domácího nemělo překvapit ani svést ke generalizaci, že z toho snad má majorita lidí radost.
fatdwi
misaka: +1, nechápu, co je na článku špatně, nic o radosti tam nevidím. Zmínění sankcí je logické, byť dopad na nízkonákladovky v prdelákově na Sibiři je dost teoretický (jasně, možná kvůli sankcím nemají nové airbusy a tak lítají starým šrotem, ale podle mě by lítali tím šrotem i bez sankcí, protože na nové jednoduše nemají).
Článek naopak opomenul zmínit válku jako nejpravděpodobnějšího viníka, protože ze tří fabrik Antonova právě ta jediná ukrajinská vyráběla AN-24 a Rusáci se svého času chlubili, jak to pěkně zničili. Takže dostupnost náhradních dílů bude počítám dost mizerná.
Pokud by byl problém v technickém stavu (jakože být nemusel, prostě to mohla podělat posádka nebo nešťastná shoda okolností, jako je tomu u leteckých havárií dost často), pak „viníci“ budou válka, z ní plynoucí nedostupnost náhradních dílů a z ní plynoucí ještě-větší-než-obvykle korupce, aby se vůbec mohlo lítat (podporovaná informací, že aerolinky žádaly o prodloužení životnosti).
Diskusi na těchto webech jsem naposled viděl před mnoha a mnoha lety, takže co si tam píšou retardi nemám jak posoudit.
misaka
Diskuze na seznamu se dá připodobnit k obveselovani zrudickami. Často dost bizar. A po přečtení „souhrnu“ – tj. přehledu nejvíce zaznivajicich postojů diskutérů, což vám vyprdne AI hned po otevření diskuze, občas zasouhlasite s dávným výrokem Zemana o skladbě obyvatel, který pronesl tuším při dotazu na referendum.
U toho letadla by mne opravdu zajímala příčina, ale tu se asi nedozvím.
Dachsmeister
@misaka
mě by zase zajímalo proč spadlo ázerbájdžánské letadlo onehdy v Kazachstánu…
Co si místní odborníci oblíbili z ruských teorií?
misaka
Na seznamu u toho souhrn nebyl, paru razy tam zazní, že PVO RF, ale dost ostatních je proti. Jen na rychlý nákuk. Tedy jestli jste myslel seznam….
A taky bych mne to zajímalo, třeba se to jednou dostane do Leteckých katastrof.
princdrson
skladba příspěvků na sračkoseznamu odpovídá zadání sračkomarketigového oddělení. Nediskutují tam skuteční lidé.
misaka
Žádní? To asi ne.
corona
Skuteční lidé se tam vyskytují. Část z nich obsluhuje vždy několik profilů (často studenti na brigádě). Zkušebně se zavádí i automaty, na které jen dohlíží. Vztaženo k počtu příspěvků lze říci, že jich od této sorty pochází zhruba polovina.
fatdwi
misaka: já to už vyhodnotil jako příliš mnoho demence, proto mě štve, když se to přesouvá sem (akorát s opačným znaménkem). Řekl bych, že skutečná příčina je fuk – je to daleko, nijak se nás to netýká a jediný smysl to mělo v tom, že na to kliklo hodně lidí, protože to byla obvyklá negativní zpráva, na jakou běžný člověk kliká jak o život, aby si vyplnil svou denní dávku negativních emocí. Nebýt článku, ani nevím, že se to stalo. Shit happens.
Technická: Pravděpodobně máte na mysli Iljišin Il-14, nikoliv An-14 (Antonov) An-14 Pčolka je úplně jiná konstrukce, spíš bych ji připodobnil k Turbíku než k Dakotě.
Integrale
Il-14 sice Dakotu připomíná, ale má dost odlišné konstrukční prvky – od postavení na zemi, přes těžiště až po geometrii křídel.
Ale inspiraci asi popřít nelze (podobně TU-144 versus Concorde).
jizlivec
Klonem Dakoty byl Lisunov Li-2, Il-14 je úplně nová konstrukce, jen vzdáleně podobná*…
* Ono prakticky všechny letouny (automobily, lokomotivy, křižníky atd.) stejné kategorie ze stejné doby vypadají dost podobně…
Jistě, je to daný technologijou na základě danýho poznání v té době. A von ani dneska nadzvukovej velkej transportník nebude vypadat výrazně vodlišně, to je tak daný tamtou, fyzikou.
TParanoik
Pozor, Li-2 byla řádně zakoupená licence na DC-3, jen upravená aby ji SSSR dokázal vyrábět. Nejvýraznějším prvkem jsou asi žaluzie chlazení místo „límců“ na DC-3
brum
1. „nijak nepomáhá ukončit válku“
Statisticky tam mohlo být kolem 20 mužů v bojeschopném věku, a Putin posílá do války chlapce z východu nejraději. A čím víc budou ovčani nespokojeni se systémem (páč tam třeba padaj letadla), tím spíš dojde k jeho změně.
2. „Kromě toho si ani nemyslím, že tato nehoda má nějakou souvislost se sankcemi.“
Kdyby měli dost moderních letadel a/nebo náhradních dílů, nemuseli by lítat s takovými šroty.
Chápu, že byla potřeba to napsat jako pravý opak seznamu, tedy „Chrabří Rusové odvážně zahynuli“, ale pravda bude někde mezi.
Akce s Aeroflotem se ovšem vyvedla mimořádně, možná předčila i aktuální hit tamního trhu „ukradeným, podudržovaným letadlem přímo do Pyongyangu“.
Alan.Cox
Kdo zavedl sankce proti USA, že jim padají Boeingy?
Ptám se, kdo ksakru zavedl ty sankce proti USA?!
Jihočech Honza
A že by bylo hodně proč SSA sankcionovat.
Jo_Do
Cituji: Kdyby měli dost moderních letadel a/nebo náhradních dílů, nemuseli by lítat s takovými šroty.
Odpověď: Pokud vím, Rusko si tradičně vyrábí vlastní letadla.
Cituji: čím víc budou ovčani nespokojeni se systémem (páč tam třeba padaj letadla), tím spíš dojde k jeho změně.
Odpověď: Občané v Rusku nejsou pod vlivem západní propagandy, jako my. Viděli na vlastní oči, co prováděli banderovci ruské menšině. Myslet si, že jedno spadlé letadlo změní režim v Rusku, potom co si rusové už prožili za hrůzy, je projev extrémní naivity.
Cituji: pravý opak seznamu, tedy „Chrabří Rusové odvážně zahynuli“
Odpověď: Cože? Na Seznamu, který byl hlásnou troubou liberálních hovad, už otočili? Tak to jsou dobré zprávy. Mimochodem, mohl bych vidět kde na Seznamu píšou to co uvádíte?
Alan.Cox
Kdyby ruská vláda vyjebávala s ruskými občany tak, jak s Čechy vyjebává Fialova vláda – tak se v Praze střílí. Který politik by včas nezdrhl ze země, by byl děravý jako řešeto.
Oni si ti nenávistníci vůči Rusku vůbec neuvědomují, že je s Čechy vyjebáváno tak, že je to až nevídané. Jsme všem jen k smíchu.
Integrale
Hlavně na tý Sibiři nemůžete použít ledasjaké letadlo. Většina moderních letadel je do těhle oblastí marná, a ta, která marná nejsou, jsou tak drahá, že by místní nedali za letenku takový prachy a raději by použili psí spřežení.
Oni by Vám mohli Rusáci vyprávět, co nastalo v 90. letech po stažení se Karosy z východních trhů. Krásný, nový, luxusní autobusy s třícípou hvězdou na čele zůstaly hend při prvních mrazech stát zmrzlý jak psí hovno a Němci se drbali na kebuli, když zjistili, že nějaký starý československý autobusy Rusáci vyhrabávají ze šroťáků, aby se vůbec dostali do práce.
quadra
Holt nepoucili sa od svojich dedov vo wehrmachte, ako (ne)nastartovali panzerwagen na vychodnom fronte.
Ze strany médií jde jen o další verzi dvojího metru. Jinak řečeno: odporné pokrytectví a slaboduchá nenávist.
Jinak to plně odpovídá většině obsahu komentářů pod výblitky „redaktorů“ Novinek, takže jim to takhle asi konvenuje.
No jo, Novinky. Dneska jsem četl krásný článek o tom, jak se komunisté porvali a napadli i hodného pana aktivistu!!! Psali o Pšenákovi, kterého vyvedli z budovy potom, co sprostě nadával a lezl kam neměl. To jsou ti naši novináříčkové, vždy hotovi přiložit ruku k dílu tam, kde to liberalizmus potřebuje. Přiohneme realitu, dáme tomu zavádějící nadpis, malinko zalžeme a vida! Standartní článek na Novinkách je na světě.
Uplne presne stejne mam mit radost, protoze internetovi teroriste shodili servery Aeroflotu. Rusaci tam maji stary Winblows, protoze sankce a tim padem hura, podporujeme teroristy.
Jako ja mam u prdele, ze Rusaci na neco srali a ono se jim to vymstilo. Ale ze mame jasat nad trestnym cinem? Kdyby to same udelali Cuk a Gek u nas, jako ze se urcite najde nejaky segment prumyslu, ktery se naborit da, tak to take bude Seznam jasat?
Vážně tvrdíš, že používali Windows XP a Windows Server 2003 kvůli sankcím?
Ja ne, takhle to psaly nasevase media.
@Sysop
ehm oni měli 2014-15 sankce na wokna?
Mohli si najmout ruský gackery na nějaké pořádné ohnivé zdi, ale oni to beztak utratili za dače, děvky a vodku.
Bohajeho, chlapi, co nechapete na tom, ze jsem citoval vyblitek Seznamu?
Ze je Rusak flink a resi jen to, co hori, to si snad nemusime povidat, kdyz jsme s nima nekolik let zili, ne? Kdyby nebyli v Aeroflotu lini, tak to cely prekopali klidne na Linux a bylo. Nebo jim tam mohl Cinan neco dodat, kdyby se do toho domacim nechtelo (a ze Rusaci jsou dobri programatori). Ostatne tak nejak tipuju, ze to i dopadne. Ukrajinskobelorusti gackeri je chytili s kalhotama dole.
Ja jen, ze Seznam jasa nad terorismem, pokud je v nasem zajmu. Ne, ze bych se divil, pravda…
Skoda, ze Seznam neexistoval za treti Rise, to by byly, panecku, veletoce.
Ono to není nové. Pamatuju, jak měla naševaše média hlupoké pochopení pro teroristy, co vraždili děti ve škole v Beslanu.
Tak to určitě.
A zkusil bys ten oslavnej článek na Seznamu najít? Protože já tam žádný radostný tanec nějak nevidím. Nikdo tam pravda nepláče, ale na to jsou na internetech jiná místa, třeba zrovna tohle.
Podivej se dp diskuse pod clankem. A to je cilova skupina. Nebudeme si lhat do kapes, te spravne skupine nemusis nutne rict po lopate, ze se ma radovat. Jen jim prinasis hlavne ty zpravy, a spravne predzvykane, ze oni se raduji a ty muzes rict ‚ja nic, ja novinar‘.
Jestli mi chces ale tvrdit, ze dokud tam neni vylozene napsano ‚tem kurvam RuSSkym konecne nekdo rozmrdal Ajroflot‘, tak to vlastne neni clanek pro cilovou skupinu, paxi hlupak, sorry jako.
Ze je Seznam masina na prachy, je samozrejme. Podnika se pro penize. Taky jsem podnikal pro penize. Ze je ale Seznam prorezimni medium, je vec jina. Je to uz docela velkej kolos a nejsou to uplni cuckari (jo, jasne, neumi cesky a obcas se z tech clanku roluji oci, ale qalita produktu neni tema doby), takze moc dobre vedi, jak co napsat, aby to brnklo tim spravnym zpusobem. To neni AE, kde jsou to hystericke vykriky, i kdyby nekdy nakrasne byly pravda.
Trapnej pokus. Jestli nedokážeš rozlišovat mezi jakkoli tendenčním zpravodajstvím a tím, co kde jakej zoufalec napíše do debaty, a vydáváš to za oficiální „vyblitek Seznamu“, tak jsi na tom hůř, než jsem si kdy myslel.
Ale zřejmě je to pro tebe přijatelnější než přiznat, že sis to prostě vymyslel. Tvoje volba.
Hele, Nomáde, to že je Seznam novodobé Rudé právo s hlavní funkcí polittruckého školení mužstva – je na kyperských médiích Lukačoviče naprosto zřejmé.
Snažíš se popřít nos mezi očima, a děláš ze Sysopa vola.
Udělám výjimku a odpovím ti. Sysop ze sebe dělá vola sám tím, že tvrdí něco, co nemůže doložit, protože si to vymyslel. Já nic popírat nemusím, jen mě zajímalo, kde se nechází ten článek, který Sysop „citoval“, že Aeroflot kvůli sankcím provozoval technologický šrot, který byl zastaralý deset let před sankcemi. Ejhle – on žádný takový není!
Trapas.
A já zase odpovím vám.
Toto je internetová diskuse. Nejsme u soudu, ani u vědecké konference. Tady lidé povídají o tom, co zažili, pamatují, jaké mají názor, apod.
Nomad ze sebe dělá vola, když nerespektuje kde je. Zřejmě jste zmatený a dezorientovaný. Jestli chcete na každou píčovinu, aby lidé na všechno měli odkazy a důkazy, tak sem kurva nelezte!!! Pro vaši vlastní psychickou pohodu odtud vypadněte a už se sem nevracejte! Zdržujte se jen na vědeckých konferencích nebo u soudu, protože to jsou jediná místa, kde se musí vše dokázat.
Znovu říkám, že zde běžně lidé uvádějí to, co si pamatují. Nikdo vám dělat sekretářku nebude. Můžete ale Sysopovi zaplatit čas ke znovudohledání vámi požadovaného odkazu. On vám pošle fakturu s jeho hodinovou sazbou krát počet strávených hodin.
Dobře si vás pamatuji, vy jste mě s těmi odkazy také terorizoval. Několikrát jste to zkusil. Vždy jste dostal odkaz http://www.google.com, a totéž doporučuji Sysopovi. Případně všem dalším, kdy budete zbytečně otravovat.
Znovu říkám, že toto je lidská diskuse, není to soud, což si pletete. Naučte se používat věcné argumenty, a obratnost v argumentaci, namísto vymatlaného „dej odkaz“.
Koksi, ty mě odsud vyhazovat nebudeš.
Na Google ti seru. Šumavský všudybyl a všechnoznal říká, že četl a viděl, tak jsem chtěl to chtěl vidět taky. Není co, samozřejmě. A to, že se do mě začneš navážet, to nezachrání.
Doufám, Nomade, že si konečně zajdeš k psychiatrovi pro prášky, abys přestal terorizoval lidi v běžné diskusi požadováním odkazů.
Mě si s tím kdysi také terorizoval, protože to nemáš v hlavně v pořádku. Pleteš si diskuse a hovor se soudní obžalobou.
Jdi s tím už do kelu!
Veškeré internetové odkazy najdeš na gooole.com. Nebo můžeš lidem platit za to, že jsi neschopný a chceš po nich dělat služku.
Tak ale kdyz casto kecas, tak se zas nediv. Na svastkach te tu nachytali nekolikrat.
Slecna Ling: Máš na to odkaz? Nemáš! Tak lžeš! Nikde na Seznamu to nepíší.
Není nad to používat „argumentační způsoby“ protistrany.
@Nomad
„Šumavský všudybyl a všechnoznal“ aaa… soudruh ma mindrak.
Tak jo, sup s tebou do ignore.
Ctim lidi, kteri maji treba i opacny nazor nez ja, pokud ovsem maji uroven.
Tolik mnoho slov za účelem „spolustranik plácl hovadinu a neumí to podložit fakty“.
@Nomad
Uz jsem to tu napsal, ucinek tech clanku je nejlip videt na diskusi pod nimi, protoze tam je cilova skupina. Ze jsou to manipulovatelni hlupaci, to neresim. Takze v clanku to staci napsat jen lehce ucelove. Myslel jsem, ze je ti to jasne. Ale asi jsem se mylil.
Sysop: Samozřejmě, že čtenáři Seznamu jsou v převážné míře ti, kteří se ideově ztotožňují s jeho směřováním a reakce v diskuzích se pak odvíjejí v podobném duchu. Postupem času po vyprofilování a přirozené selekci diskutérů je to stále patrnější. Občas je už v zájmu předstírání objektivity zařazen článek v nepokrouceném, neutrálním duchu, ale to má u vyhraněného elektorátu čtenářů zpravidla malý přínos k nahození zpátečky od černobílého vidění k soudnosti. Ostatně i ve zdejší diskuzi je úbytek soudnosti a respektu k právu na jiný názor patrný viz Coxův i tvůj přístup k Nomadovi, v jehož příspěvcích v tomto vlákně neshledávám nic nepatřičného. Možná byste rádi nějakou tu totalitku, co?
@Hupert
Nevsiml jsem si, ze bych se nekde snazil Nomadovi zavrit hubu, nebo ho urazel. Podstatou diskuse jsou rozdilne, casto i opacne nazory. Stran ubytku respektu k pravu na jiny nazor na strane Nomada s tebou samozrejme souhlasim.
to je ten „Tohoto uživatele jste si přáli ignorovat.“ ?
princdrson: Jo, ono samo o sobě strčit si někoho do ignore je každého osobní věc…..do chvíle, než o tom učiní veřejné prohlášení a jemně to tím prostříkne totalitárním parfémem.
Můj děda říkal, že by se chlap měl umět postavit za to, co říká, protože jinak ho nebude nikdo brát vážně. Dneska je evidentně jiná doba – když je někdo požádán o doložení toho, co říká, začne řev typu „Cenzurááá!“, „Nejsme u soudu, jen diskutujeme“, „Mám právo na názor“, případně rovnou urážky.
Vtipné je, že to nejčastěji přichází od těch, kdo si sami stěžují na cenzuru a lhaní v médiích. Když ovšem mají sami možnost se k tomu postavit čelem, tak uhnou. Z hovna prostě charaktery nevykřešeš.
Nomade, vzpamatuj se. Diskuse není soudní dokazování.
Navíc jsi idiot v tom, že lžeš ve smyslu, že pravda = odkaz na internetu.
To znamená, že nějaký progresivní novinář si dá v kavárně s názvem „Greta Thunberg, náš vzor“ sojové latté. Pak napíše novinářský článek vycucaný z palce u nohy. A pro tebe novinářský odkaz = důkaz = pravda.
Ty tu provádíš zbožštění novinářů a internetových odkazů coby etalonů pravdy! Ty jsi se pomátl na rozumu!
Založ si náboženskou sektu. A dej si do ní: „Novinář řekl: Já jsem cesta, pravda i život. Následujte mě skrze internetové odkazy, a bude spaseni, přijdete do ráje. Ti, co tak nečiní, přijdou do pekla, a tam bude jen pláč a skřípění zubů.!
Tvůj děda ti zapomněl vysvětlit, co znamená, že se chlap postaví za to co říká. Zcela jistě tím nemyslel, že ti budou dodávat internetové odkazy, kdykoli ti rupne v bedně.
Etalonem pravdy je realita. Nic víc a nic míň.
Kokeši, ty moulo, já se neptal po pravdě. Já se ptal po tom článku, kde by bylo to, co Sysop tvrdil, že tam četl. Nic víc, nic míň. Stačilo, kdyby řekl něco jako „Sorry, přehlédl jsem se, starý Windows se sankcema nesouvisely“ a nebylo by o čem se bavit. Jenže holt ego je mrcha a nepustí.
Nomad: Ty si prostě nepřipustíš, že nejsi v soudní síni.
Všichni lidé četli spousty věcí. Určitě nejsou schopni sypat odkazy na požádání na to co četli. Jestli po nich chceš něco takového, tak je chyba v tobě, ne v těch lidech. Ty jsi mimo realitu, ne ostatní.
Představ si třeba, že já chodím na WC, ale nejsem schopen ti to dokázat. Protože o tom žádný novinář nepíše, že jsem byl na velké potřebě na WC. Tudíž jediný závěr podle tvého systému víry je, že nikdy v životě jsem nepoužil WC. Asi zkrachují výrobci toaletního papíru a nebudou mít co žrát.
Nomade, ty jsi stereotypní byrokrat diktátor. Úředníček. Nic jiného. Na co nemáš papír nebo odkaz, to neexistuje. Když bude na krabici s ananasem omylem napsáno „hrášek“, tak každého kdo tvrdí že je v ní ananas seřveš na tři doby jako lháře.
Zkus normálně jednat a diskutovat. Na nějaké nesmysly z neomarxistických neziskovek, že pravdu určují odkazy na internetu – to si nech pro Petra Fialu, Člověka v tísni, Markétu Pekarovou, Danuši Nerudovou a LGBTQ účastníky.
Kokeši, jsi nudný. Ty totiž nediskutuješ, ty kolovrátkuješ, aniž by ses byť jen trochu obtěžoval reagovat na to, co píšu. Je mi jasné, že lhářům tvého kalibru (tady už nemluvím o Sysopovi, kterého nepodezírám z vědomého lhaní, jen si to tu a tam trochu přibarví pro lepší efekt), tedy že lhářům tvého kalibru by náramně vyhovoval stav, kdy se dotaz na zdroj informace bude považovat za něco neslušného nebo nepřístojného. Z tvého ublíženého kvílení je to víc než zřejmé. Ta doba ovšem ještě nenastala.
Z mé strany pro dnešek vše, když odpovíš, vyhraješ. Tak do toho. Howgh.
Nomad: Já s tebou opravdu nediskutuji, není o čem.
Zdroj informace je vždy jednoduchý. V první řadě autor příspěvku. To opravdu není odstuda vědět.
Toto je diskuse. To není formální definice matematické teorie. Při formálním budování teorie se jede stylem axiom, definice, věda, předpoklad, tvrzení, důkaz, důsledek. V každé chvíli můžeš odvodit, co z čeho vyplývá, a jaké zdroje tvrzení byly použity pro závěry.
Mám jednu, pro tebe velice nepříjemnou věc, a to je paměť. Dobře si pamatuji tvé excesy s terorizováním „buď dáš internetový odkaz, nebo jsi lhář“. Pravda je realita tam venku. I věda ověřuje svá tvrzení v realitě – pokusy a experimenty. Rozhodně ne internetovými odkazy. To dělá jen pomýlený.
Jsi opravdu zarputilý bojovník, Koksi a držím palce tobě i místnímu ansámblu, aby tvůj boj s vlastní chimérou, kterou se snažíš připnout na triko Nomadovi, nebyl nekonečný.
Hupert
1*
Nomáde, Seznam je ještě horší, než si myslíš. Seznam na Sbazaru podporuje a souzní a kryje rozsáhlou síť podvodníků, zlodějů, okradačů, kteří mu holt platí každý stovky tisíc ročně za TOPování. Admin a HOT line tam je jen a jen proto, aby se to vše odkládalo, zamlžilo, zametalo pod koberec. Jedou v tom. Stačí, dle Decroix, učinit časovou osu pracovní doby a provozy, kdy a jak a kdo nejvíc ……. a nahrát a zaznamenat si pak komunikaci s adminy ….. Jsou to škody (rozměr okrádaček obyčejných lidí) v řádu stovek milionů, za ty roky. Nikdy se toho na Seznamu neštítili. Policie v tom činí, účinně. Klobouk dolů. Ale oni jen dopátrají kdo a v jakém rozsahu . Seznam zrušit, jaksi, nemohou. ČOI má desítky podnětů. Nic.
Mě fascinují lidé, kteří myslí přes odkazy.
1) Když člověk řekne, že Deník N je sračka – je to lež, protože nikdo nedodal odkaz.
2) Když na Seznamu napíší, že Deník N je sračka – najednou je to pravda, protože můžete dodat odkaz na článek, že Deník N je sračka.
Ti požadovači odkazů jsou snad ještě hloupější než mentálně retardovaní v ústavech. Tím, že novinář někde něco uveejní se to stane pravdou pravdoucí, protože je to na netu a je na to odkaz. Vymatlané!
A.C:
„…protože je to na netu a je na to odkaz. Vymatlané!“
– – –
Souhlas.
Přesně tímto mechanismem se řídí ta hloupá děcka, hlídající českou verzi wikipédie…
Je to stejné jako v běžném chodu dnešní „vědy“ a vůbec, akademického prostředí, tedy i vysokých škol. Kdo chce mít prachy (a potřebuješ je nejen na projekty či na provoz, ale leckdy na holé přežití), musí mít citace. Teda za ty prachy, které dostaneš jako grant, si zaplatíš články v časopisech, vzklých jen za tím účelem a leckdy si zaplatíš i ty citace, resp. jejich seznamy, abys na to konto mohl dostat další grant ….. a tak dál. Obsah toho všeho, podstata, nějaká věda, je naprosto nedůležitá. Jde o peníze. O citace. O odkazy.
Když jsou vědci hodnocení podle páru čísel počet článků v impaktovaných časopisech a citační index, tak logicky optimalizují na tyto hodnoty.
Podezírám několik USA vědeckých časopisů, že si to vylobovali oni. Pro několik odborných časopisů je tento způsob hodnocení vědců doslova zlatý důl. Vyrobili si tím trh, který jim dotují vědci celého světa.
Vědci a univerzity dokonce platí vědeckým časopisům, aby tam uveřejnili jejich článek. A pak ty časopisy ještě kupují.
Někdy si říkám, že Al Capone byl jen příštipkář.
@Alan.Cox
Na to jsem videl takovy pekny obrazek. Mlady par stoji mokry v desti, snury vody. Ona hlasi „prsi!“ a on „mas odkaz?“
Sysop: Poslední větu jsi sesmolil podle instrukcí z mainstreamu? Pak nezapomeň, že to máš na podzim hodit Spolu, protože ostatní jsou populisti, nesystémoví, a hlavně extrémisti a někteří dokonce míroví štváči. Mainstreamová proválečná a klimaalarmistická kašička ti určitě hysterií nesmrdí. Proto asi vypustili ten covid, že se po něm ztrácí čich.
Ne.
a na tom zápatovi je to jinak? kolikrát ročně „uniknou“ databáze uživatelů/hesel/„soukromejch“ dat nejakejch korporátů, stovky tisíc až desítky milionů uživatelů? jak je to dávno co „domácí“ péčko nejakejch tech různejch hvězdiček kolovalo kolem planety?
Západ je dokonalý.
Když se něco podělá na Západě, je to proto, že to způsobil Putin nebo dezinformační dezoláti. A stejně je jakákoli zpráva o podělání dezinformace, kterým chce někdo nabořit naši demokracii a odevzdat nás Putinovi.
Zato v Rusku to podělávají proto, že jsou to idioti a pitomci.
Jasné?
Sy:
Když vznikal Jedličkův Liberland, jako takový roztomile naivní pokus o libertariánský stát, říkal jsem si, že největší problém podobných snah je, že libertariánští obyvatelé by proti okupační armádě nepoužili rány pod pás a trvali by na čestném souboji podle všech středověkých foršriftů.
Axiom: pro protivníka neplatí naše práva, dokud nekapituluje. :-)
Já vyzvu kohokoliv z klimaaktivistů či genderaktivistů na férový souboj. On si ale pozve ku spolupráci státní systém a peníze a amorálnost a bezkrupulóznost a fanatismus a lži. Ani jedno na své straně nemám. Nebude to férový souboj. Budu dostávat rány pod pás až podlehnu.
Že ti aktivisti už utloukli lidí. :-)
Gender je úplná blbost, to je libůstka, kterou se zabývají lidi nemající reálné problémy.
Klima, resp. sifon (a zejména naše nezávislost na arabské/ruské ropě) je poměrně složité odborné téma. Netlačil bych to takhle rychle jako dnes, ale s vědomím toho mála, co o tom vím, bych šel stejným směrem už kvůli technolopgické exkluzivitě. Inspiroval bych se v Číně.
Gender, stejně jako ekoterorismus, je produkt nadnárodních korporací, které mají vést k zisku.
To, že před sebou strkají bílé koně aktivisty, neziskovky nebo duševně nemocnou Grétu je jen ke zmatení.
Loutky, které jsou jen sluhové někoho druhého, poznáte snadno. Jsou blbí jako troky, nebo se topí ve vlastních problémech až po uši. To je neklamné znamení, že führer a tahoun je někde jinde, a tyto jen pase.
To je ostatně důvod, proč ve vedení států i ideologií jsou čím dál větší pitomci ála Nerudová, Pekarová, Fiala, Pavel, Lejenová, … Protože jsou to jen prostitutky, které někdo pase. A pasák je někde jinde v pozadí, a nepřeje si být na očích.
No tady v Nemecku napachali klimaaktivisti celkem dost skod. Ano utlouct nikoho nemuseli. On ten Ada ve finale taky behem druhe valky nikoho nezabil.
No a čím to, že se ekoteroristé v Německu nesetkali s odporem a protiakcí?
Tipuju CFIT
Jednou jsem letel vnitrostatem v Rusku. Od budovy k letadlu nas dovezli gruzovikem, proste nakladak a na sklopce zidle, jedna vedle druhe. Jak to funguje v desti a snehu, jsem se neptal. Paxmese presunuli do letadla, byla to nejaka mensi ruska mrdka, ja se v nich nevyznam. Lidi tak jak v autobuse. Naprosto bez kecu tam lidi nalezli s pejskama, kockama, pani mela husu v tasce. Verim, ze nektery den mohl nekdo letet i s kozou. Prisel pilot, obesel vsechny jak v kostele s capkou, kazdej tam hodil ruble podle toho, kam letel, pilot vylezl ven, zaplatil typkovi, co do letadla natroubil palivo a letelo se.
Nikdo nebyl nervozni, nebo nejak preqapeny, bylo to, jak jet tykadlem z Mendlaku do Kohoutek.
Takže Svéráz národního lovu byl vlastně dokument!
Nevidel jsem, bohuzel.
@Sysop
napravte to, patří do zlatého fondu ruské kinematografie
https://youtu.be/T1V_k61HPWo?si=cr2hdk-ixWHP3qeN
Dachsmeister29.7.2025 v 7:43
Nebo spíš finské?
Rogožkin je Fin jak Brno.
Bahnak 29.7.2025 v 9:44
Chybička se vloudí.
Příště se na obal raděj napřed podívám.
@ ygorek
Ten druhej díl (Svéráz národního rybolovu) je taky dobrej. Třetí „zimní“ díl už je trochu zbytečnej.
‚Melde dich an, um dein Alter zu bestätigen‘
Heh, musim mrknout, jestli se da na YT prihlasit pres nektery muj ultrastary anonymni ucet…
Supr, jeden starej alias guglu zabral.
Ano. Skvělá věc! Třeba jak tam vezou tu krávu v pumovnici bombardéru.
No právě A jak to pak chcou ututlat
Taxem to sjel a musim rict, ze to do znacne miry neni komedie, ale realita. Samozrejme je to pribarveny, aby to melo tah na branu, ale hodne prvku je fakt ze zivota. Kdyby to napsal Viewegh z ceskeho prostredi, tak az na tu armadu by to mohlo byt dost podobny. Misto vodky pivo a muze to byt v Cechach, nebo slivovici a muze to byt na Valassku.
Asi bys nevěřil, jak probíhalo vnitrostátní lítání s kundovickýma L-410 v 70.letech.
Tehdy ještě cihly, cement, hurdisky, střešní tašky a obecně stavební materiály nebyly paletované, jako dneska – ale věřím tomu, že kromě těch vlnitých plechů, traverz, vinklů a jeklů, co jsem viděl v nákladním prostoru i jednoduše naskládané v uličce, by jinak naložili mimo pasažéry – stavební četu, klidně i ty cihly a cement.
L-410 běžně používali jako nezničitelné náklaďáky i v SSSR. Objednávali je ve standardním vnitrostátním provedení, tuším to jen mělo zvětšený počet nádrží a výkonnější topení.
Rusové z těch turboletů vymontovali všecky sedačky, které pak po přišroubování koleček používali jako luxusní kancelářské židle. Vymontovali úložný prostory nad sedáky a všecko, co nebylo potřeba, dráty od světel se prostě odštíply.
Zevnitř všude vodotěsně, přes gumovou pásku nanýtovali hliníkové, lehce protiskluzově bombírované plechy – a kdesi v Kazachstánu do toho nahnali stádo ovcí, které tím přepravili, kam bylo třeba. Ani připoutané ty ovce nebyly a řekl bych, že nejspíš ani posádka, kterou tvořili nejspíš přeškolení traktoristi.
Ty hliníkový plechy tam byly proto, aby to jednak nerezavělo, když to ovce poserou a pochčijou, jednak aby se to „letadlo“ pak dalo vypláchnout hadicou z nejbližšího hydrantu..
Oni se s tím fakt moc nesrali a z těch informací, co do Kunovic pronikly vyplývalo, že s tímhle letadlem nikdy nebyly žádné potíže.
Tipnul bych si, že spousta jich tam lítá dodnes, v těch různých Tatarstánech a Kazachstánech. Ty starší motory nebyly nijak mlsné a uřídí to kdekdo.
Kolega mne ted zadal o dovolenou na zitrek s tim, ze jde sousedovi na pohreb. Rikal, ze to byl starej chlap, co jeste valcil v Rusku jako kluk a zatimco jeste pred dvaceti lety tyto veci byly tabu, tak postupne se o tom smelo a zacalo ruzne mluvit. A tak pri ruznych festech vypravel, co zazil a mimo jine taky to, co vsechno tam tehda na ne Rusi vytahli a jak Nemci cuceli, co vsechno je mozny. Mel pry hluboky respekt k tomu, za jakych podminek a zceho dokazali vyrobit neco, co plnilo svuj ucel. Byl ze sedlacke rodiny a zazil konec krize v Risi, takze ty Rusy chapal a obdivoval.
Kuriozni je, ze ti bezni Bavori si to poslechnou a pokyvujou hlavama. Par je tech, co samozrejme maji kecy, ale neni jich moc. Pritom Nemci dostali od Rusu krute na prdel a kazdej ma v rodine nekoho, kdo tam zustal, nebo se ho vratila jen cast. Cesi (ay na par vyjimek) na ruske fronte nebojovali, porad se ohaneji osmasedesatym a nenavist je presne opacne, nez u tech Bavoru.
Komplex z 68 roku, protože jsme byli vzorní komunisti, kteří si ten režim zvolili sami v polosvobodných volbách, a pak ho ještě chtěli opravit na socík s lidskou tváří. Pak přijely tanky, na které (opět!) nikdo nevystřelil, a po týdenních protestech už se vesele normalizovalo.
Maďaři povstali se zbraní v ruce, pár soudruhů skončilo na kandelábrech, povstrání utopily tanky v krvi, a stejně si dokázali vyjednat nejsvobodnější socík ve Varšavské smlouvě…
Pak se div, že tenhle komplex z Ruska nemají.
Rok 1968 si vyrobili Češi sami, s mohutnou podporou západní podpory se svinských podtextem, včetně různých rádií Svobodná Evropa, a další. Dokonce i Slováci to chápou, a proto nemají ten komplex oběti ála 1968 jako Češi, ačkoli jsme byli jeden stát.
1) V tom roce USA přivezlo jaderné rakety k německo-českých hranicím. A namířilo je na celý socialistický blok – od Československa až po Sovětský svaz.
2) Do toho přišel Dubček a další, kteří v ten moment začali mluvit o tom, že chtějí západní požadavky a mít režim podle západního vzoru.
Zkuste si ty dvě události spojit. A zkuste si sami poctivě říci, jak se asi logicky dá vyložit Pražské jaro, když máte obě informace. Jak to asi vyložilo Polsko, SSSR, ale i třeba Rakousko, Itálie, atd. Nedá se vyložit jinak než agrese Západu vůči Východu s tím, že západní agenti ovládli Prahu a Československo. A pokud se to včas nezarazí, hrozí válka ze strany Západu vůči Východu.
Západní propaganda neustále kvedlá srpen 1968, a hystericky ho zpracování se záměrným zamlčováním bodu ad 1).
Alexander Dubček byl idiot, když své požadavky přednesl jako něco co přišlo ze Západu. Měl skončit před soudem za velezradu. Marně si lámu hlavu, jestli je větší strategický idiot Petr Fiala nebo Alexander Dubček.
Mal som jedneho v rodine, co dobre poznal uvedomeleho sudruha Saniho pocas jeho kariery na krajskom vybore KSC v Banskej Bystrici v 50. rokoch, ako podpisoval lajstra o odsune nepohodlnych ludi do pracovnych taborov ci na druhy koniec republiky s kufrikom v ruke (samozrejme majetky/nehnutelnosti po nich si rozobrali sudruhovia) ako na beziacom pase! Pravda, o tom sa uvedomely sudruh nechvalil a ani sa to zahadne nespomina v jeho zivotopisoch.
Nebol jediny, vsetci tzv. reformni sudruhovia boli rovnake svine v 50. rokoch ako ti „zli“ sudruhovia.
Rok 1968 byl jen důsledkem vystřízlivění ze sovětského/komunistického modelu společnosti.
Důvodem byly zprávy o nespravedlnostech a svinstvech lidové demokracie, které začaly postupně pronikat na veřejnost, a které si lidé začali uvědomovat až v 60. letech, tváří v tvář ekonomickému fiasku centrálně řízené ekonomiky, která měla být pojistkou proti hospodářským krizím, přičemž v roce 1965 už nešlo přehlédnout, že sama je příčinou oné hospodářské krize (uvědomte si, že v r. 1953 sebral čs. stát a Strana lidem úplně všechno a už po 10 letech z toho nezbylo lautr vůbec nic!).
Nezbytné ekonomické změny ale narážely na strukturální problémy, jejichž postupné odhalování ukázalo svinskou podstatu celého komunistického režimu. A protože veškeré pokusy o jakoukoli reformu hospodářství a zatažení alespoň zdání trhu do ekonomiky byly tvrdě bojkotovány prosovětskými komunisty, vyvolalo to logicky antisovětské reakce a volání po „socialismu s lidskou tváří“ (což je samozřejmě hovadina: ani komunistický, ani nacistický a ani eurounijní socialismus nemohou mít ani zdání lidské tváře, protože každý kolektivismus stojí na nelidském násilí a potlačování sovobod jednotlivců).
Bez této podstaty by nějaké propaganda, zvláště v centrálně řízené a cenzurované společnosti (s aktivními rušičkami zahr. rádiových signálů a odlišné zvukové i obrazové normy od zemí Společenství) nemohla mít žádnou šanci na úspěch. To je holý nesmysl.
Snaha SSSR umístit na naše území zbraně prvního úderu byla samozřejmě reálná. Po společném cvičení Varšavské smlouvy tu „náhodou“ Sověti „zapomněli“ zbraně prvního úderu. Československá vláda nechtěla tyto zbraně na území ČSR (jako i mnohé západní země nechtěly americké jaderné zbraně na svém území proto, aby se nestaly terčem prvního úderu – viz. např. dánská aféra) a vyzvala SSSR, aby si je zametl. Moskva si to dala do souvislosti s antisovětskými náladami (které měly od tajných služeb a byly patrné i z tisku, vysílání televize, rozhlasu atd.) a rozhodli se udělat „pořádek“ na našem území sami.
Tím nebylo porušeno mezinárodní právo, protože ČSR patřilo (a stále patří) do sféry vlivu SSSR na základě Jaltské a Postupimské konference, proto americká vojska na území BRD dostala rozkaz stáhnout se min. 50 km do vnitrozemí, aby případný zbloudilý tank VS nevyvolal střet VS proti NATO (Američané zpochybnili pouze sovětský vliv na Jugoslávii, čehož se Sověti drželi, a proto mohl Tito v Jugošce dělat dost kapitalistický socialismus – bohužel na rozdíl od ČSR).
Rusko je SSSR asi tak, jako Česko ČSSR.
Čechoslováků na východní frontě bojovalo hodně a hodně jich tam taky padlo.
Komanči nám s tím pořád vyplachovali mozky, museli jsme číst ve škole Svobodovu knížku „Z Buzuluku do Prahy“ (brig. gen. Ludvík svoboda velel 1. čs. armádnímu sboru cv SSSR a v letech 1968–1975 byl prezidentem ČSSR). Nemálo pilotů přešlo z RAF na východní frontu, protože chtěli aktivně bojovat.
To, že se dnes adorují piloti RAF, kteří se stali po válce terčem nenávisti hlavně proto, že Britové chtěli zaplatit za jejich ošacení, jídlo, pohonné hmoty i zničená letadla, je jedna věc. Druhá je, že za nás se zase adorovali jen účastníci východní fronty, po kterých dneska neštěkne ani pes.
Všichni stojí za projev uznání bez ohledu na to, kde proti Němcům válčili. Málokdo si tehdy dokázal představit, jaké peklo tady SSSR napáchá na třech generacích.
A to jste si ještě neuvědomil, jaké mnohonásobně větší peklo tu napáchal Západ na třech generacích.
Nevim, jak to qantifikovat, aby to slo srovnavat, nicmene v obou pripadech plati, ze drtivou vetsinu te ujmy jak tehdy, tak dnes, jsme si napachali predevsim sami.
Ano, da se rict, ze nevedomosti ‚jsme tehda v ’47 nevedeli, ze komunisti lzou‘, nebo ‚jsme tehda v ’89 nevedeli, ze OF lze‘, atd. Tak nebo tak, tu ruku za nas nikdo nezvedl, udelali jsme to sami. V zadnem z techto pripadu jsme nemeli tu ‚pistoli u hlavy‘.
Nevím o žádném peklu, které by v ČR napáchal Západ (myslíte tím US, nebo EHS nebo koho?).
Integrale
30.7.2025 v 12:45
ses vzbudil z hibernace po 30 letech bo co?
@ Integrale
Co tak si přečíst knihu od Stewarta Stevena Výbušnina: Operace CIA Splinter factor.
Politické procesy a popravy v 50.letech, vyprovokovala psyops zpravodajská operace CIA, za účelem zdiskreditování socialistických zemí.
Socialismus netřeba diskreditovat, je to zbytečné.
Každý s IQ nad 70 ví, co to je za svinstvo.
To pochybuju.
No ja jsem myslel ty Cechy, co bojovali na strane Wehrmachtu.
Aha, tak to pardon, to jsem nechytil.
Peklo na zemi rozpoutal Pol Pot v Kambodži, peklo byla ruská občanská válka následovaná hladomorem i Velká vlasteneck válka. Rohodně se tak nedá označit poúnorový režim, při respektu ke všem nespravedlivě stíhaným, šikanovaným, vězněným, okradeným či utýraným na uranu.
Pro ty, kdo to zažili, to peklo bylo. Skutečnost, že někde někdy někomu bylo hůř neospravedlňuje ty svině komunistický ani trochu.
A jaké peklo tu napáchal SSSR na třech generacích? Komunisty si Češi zvolili dobrovolně, bez RA. Pakárna to byla, to jo, nevýkonná ekonomika, omezení cestování, ale peklo si představuju jinak. Vyrostl jsem v tom, a nemyslím, že bych do dejme tomu 15 let vyrůstal o pár set km na západ nějak jinak.
Komunisty si Češi nezvolil až tak úplně dobrovolně a náhodou, o tom jsem již zde nedávno rozsáhle diskutovali (za demarkační čarou si komunisty nezvolil nikdo. Náhoda?).
Přirovnal bych to k dnešku, většina obyvatelstva díky neochotě trávit čas politikou volila reklamní produkty, které do značné míry zaplatila opozice.
Je to stejné, jako když v ČR vyhraje demokratické volby komunistický rozvědčík. Je to dobrovolné a demokratické rozhodnutí lidu, ale v normálním státě by se to nikdy stát nemohlo.
To’s přišel o hodně, oba filmy jsou naprosto skvělé.
Sysop: F. R. Čech – Ruský týden, že?
Neznam. Nejaka povidka? Pohledam…
Heh, knizka. Tak tu jsem necetl. Jestli je to dobry, nekde v antiqe koupim.
Stoji to za tri kola? Jestli jo, vezmu. Hodnoceni nema spatne…
Fakt super! Jedna kapitola je i o té koze v sovětském letadle.
Ale pobaví to jen pamětníky, protože zelená „barevná“ televize nebo děžurnaja – to generace narozené po r. 1977 nemají šanci pochopit (stejně jako hromadu starých českých filmů).
Zrovna ten odkazovaný článek na seznamu zas tak tendenční není – informace. A že v diskuzi následuje sraz jelit? To by pana domácího nemělo překvapit ani svést ke generalizaci, že z toho snad má majorita lidí radost.
misaka: +1, nechápu, co je na článku špatně, nic o radosti tam nevidím. Zmínění sankcí je logické, byť dopad na nízkonákladovky v prdelákově na Sibiři je dost teoretický (jasně, možná kvůli sankcím nemají nové airbusy a tak lítají starým šrotem, ale podle mě by lítali tím šrotem i bez sankcí, protože na nové jednoduše nemají).
Článek naopak opomenul zmínit válku jako nejpravděpodobnějšího viníka, protože ze tří fabrik Antonova právě ta jediná ukrajinská vyráběla AN-24 a Rusáci se svého času chlubili, jak to pěkně zničili. Takže dostupnost náhradních dílů bude počítám dost mizerná.
Pokud by byl problém v technickém stavu (jakože být nemusel, prostě to mohla podělat posádka nebo nešťastná shoda okolností, jako je tomu u leteckých havárií dost často), pak „viníci“ budou válka, z ní plynoucí nedostupnost náhradních dílů a z ní plynoucí ještě-větší-než-obvykle korupce, aby se vůbec mohlo lítat (podporovaná informací, že aerolinky žádaly o prodloužení životnosti).
Diskusi na těchto webech jsem naposled viděl před mnoha a mnoha lety, takže co si tam píšou retardi nemám jak posoudit.
Diskuze na seznamu se dá připodobnit k obveselovani zrudickami. Často dost bizar. A po přečtení „souhrnu“ – tj. přehledu nejvíce zaznivajicich postojů diskutérů, což vám vyprdne AI hned po otevření diskuze, občas zasouhlasite s dávným výrokem Zemana o skladbě obyvatel, který pronesl tuším při dotazu na referendum.
U toho letadla by mne opravdu zajímala příčina, ale tu se asi nedozvím.
@misaka
mě by zase zajímalo proč spadlo ázerbájdžánské letadlo onehdy v Kazachstánu…
Co si místní odborníci oblíbili z ruských teorií?
Na seznamu u toho souhrn nebyl, paru razy tam zazní, že PVO RF, ale dost ostatních je proti. Jen na rychlý nákuk. Tedy jestli jste myslel seznam….
A taky bych mne to zajímalo, třeba se to jednou dostane do Leteckých katastrof.
skladba příspěvků na sračkoseznamu odpovídá zadání sračkomarketigového oddělení. Nediskutují tam skuteční lidé.
Žádní? To asi ne.
Skuteční lidé se tam vyskytují. Část z nich obsluhuje vždy několik profilů (často studenti na brigádě). Zkušebně se zavádí i automaty, na které jen dohlíží. Vztaženo k počtu příspěvků lze říci, že jich od této sorty pochází zhruba polovina.
misaka: já to už vyhodnotil jako příliš mnoho demence, proto mě štve, když se to přesouvá sem (akorát s opačným znaménkem). Řekl bych, že skutečná příčina je fuk – je to daleko, nijak se nás to netýká a jediný smysl to mělo v tom, že na to kliklo hodně lidí, protože to byla obvyklá negativní zpráva, na jakou běžný člověk kliká jak o život, aby si vyplnil svou denní dávku negativních emocí. Nebýt článku, ani nevím, že se to stalo. Shit happens.
Brusel je vaše kamikadze.
https://www.facebook.com/ladislav.vrabel.2025/videos/751705980775489
Technická: Pravděpodobně máte na mysli Iljišin Il-14, nikoliv An-14 (Antonov) An-14 Pčolka je úplně jiná konstrukce, spíš bych ji připodobnil k Turbíku než k Dakotě.
Il-14 sice Dakotu připomíná, ale má dost odlišné konstrukční prvky – od postavení na zemi, přes těžiště až po geometrii křídel.
Ale inspiraci asi popřít nelze (podobně TU-144 versus Concorde).
Klonem Dakoty byl Lisunov Li-2, Il-14 je úplně nová konstrukce, jen vzdáleně podobná*…
* Ono prakticky všechny letouny (automobily, lokomotivy, křižníky atd.) stejné kategorie ze stejné doby vypadají dost podobně…
Jistě, je to daný technologijou na základě danýho poznání v té době. A von ani dneska nadzvukovej velkej transportník nebude vypadat výrazně vodlišně, to je tak daný tamtou, fyzikou.
Pozor, Li-2 byla řádně zakoupená licence na DC-3, jen upravená aby ji SSSR dokázal vyrábět. Nejvýraznějším prvkem jsou asi žaluzie chlazení místo „límců“ na DC-3
1. „nijak nepomáhá ukončit válku“
Statisticky tam mohlo být kolem 20 mužů v bojeschopném věku, a Putin posílá do války chlapce z východu nejraději. A čím víc budou ovčani nespokojeni se systémem (páč tam třeba padaj letadla), tím spíš dojde k jeho změně.
2. „Kromě toho si ani nemyslím, že tato nehoda má nějakou souvislost se sankcemi.“
Kdyby měli dost moderních letadel a/nebo náhradních dílů, nemuseli by lítat s takovými šroty.
Chápu, že byla potřeba to napsat jako pravý opak seznamu, tedy „Chrabří Rusové odvážně zahynuli“, ale pravda bude někde mezi.
Akce s Aeroflotem se ovšem vyvedla mimořádně, možná předčila i aktuální hit tamního trhu „ukradeným, podudržovaným letadlem přímo do Pyongyangu“.
Kdo zavedl sankce proti USA, že jim padají Boeingy?
Ptám se, kdo ksakru zavedl ty sankce proti USA?!
A že by bylo hodně proč SSA sankcionovat.
Cituji: Kdyby měli dost moderních letadel a/nebo náhradních dílů, nemuseli by lítat s takovými šroty.
Odpověď: Pokud vím, Rusko si tradičně vyrábí vlastní letadla.
Cituji: čím víc budou ovčani nespokojeni se systémem (páč tam třeba padaj letadla), tím spíš dojde k jeho změně.
Odpověď: Občané v Rusku nejsou pod vlivem západní propagandy, jako my. Viděli na vlastní oči, co prováděli banderovci ruské menšině. Myslet si, že jedno spadlé letadlo změní režim v Rusku, potom co si rusové už prožili za hrůzy, je projev extrémní naivity.
Cituji: pravý opak seznamu, tedy „Chrabří Rusové odvážně zahynuli“
Odpověď: Cože? Na Seznamu, který byl hlásnou troubou liberálních hovad, už otočili? Tak to jsou dobré zprávy. Mimochodem, mohl bych vidět kde na Seznamu píšou to co uvádíte?
Kdyby ruská vláda vyjebávala s ruskými občany tak, jak s Čechy vyjebává Fialova vláda – tak se v Praze střílí. Který politik by včas nezdrhl ze země, by byl děravý jako řešeto.
Oni si ti nenávistníci vůči Rusku vůbec neuvědomují, že je s Čechy vyjebáváno tak, že je to až nevídané. Jsme všem jen k smíchu.
Hlavně na tý Sibiři nemůžete použít ledasjaké letadlo. Většina moderních letadel je do těhle oblastí marná, a ta, která marná nejsou, jsou tak drahá, že by místní nedali za letenku takový prachy a raději by použili psí spřežení.
Oni by Vám mohli Rusáci vyprávět, co nastalo v 90. letech po stažení se Karosy z východních trhů. Krásný, nový, luxusní autobusy s třícípou hvězdou na čele zůstaly hend při prvních mrazech stát zmrzlý jak psí hovno a Němci se drbali na kebuli, když zjistili, že nějaký starý československý autobusy Rusáci vyhrabávají ze šroťáků, aby se vůbec dostali do práce.
Holt nepoucili sa od svojich dedov vo wehrmachte, ako (ne)nastartovali panzerwagen na vychodnom fronte.